Minix Neo X7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Anoniem: 533895

Topicstarter
Hallo luitjes...

Vanwege het android besturings systeem plaats ik het maar in dit forum.

Ik ben van zins een X7 aan te schaffen. Nu heb ik een groot aantal Chinese collega's die nogal eens deze kant op komen. Ik heb even rondgekeken en de X7 kost in china iets meer dan de helft vergeleken met de prijs hier.

Nu is mijn vraag...Als ik er eentje mee laat brengen, kan ik dan problemen verwachten met bijvoorbeeld Android besturings systeem? Kan het zijn dat de chinese X7 bijvoorbeel via andere sites (koppelingen) werkt? Ik weet van een andere collega dat hij een andere appstore (met zijn nederlandse android) krijgt als bijvoorbeeld zijn spaanse collega's (met een spaanse android).
Dit kan natuurlijk zijn omdat dit gekoppeld is aan de provider.

?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 19:03
Android is android.
Als de taal op nederlands staat, is de play store ook nederlands.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58
hier is van alles te vinden over android sticks/boxes uit china:
Mini Android TV discussie deel 1
in het kort, geen probleem, zoals hierboven genoemd is het o.a. op taal gebaseerd, maar ook deels op locatie of andere zaken. Zolang je NL kiest in de setup kan er niks fout gaan en heb je gewoon een normaal werkend android device zoals je ook wellicht van je GSM gewent bent.

Strava

Topicstarter
Super! thanx voor de snelle reacties!
Denk dat ik er maar eens eentje mee laat brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
X7 is besteld. Een van mijn collega's uit China heeft hem ontvangst genomen en getest.
Taal heeft hij op Engels ingesteld, echter gaan niet alle snelkoppelingen mee. Sommige blijven in het Chinees staan.

Eens kijken of dit opgelost kan worden met een simpele update van Android of dat ik hem opnieuw moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:11
xbmc d'rop zetten? ben wel benieuwd naar je 1ste ervaringen, de mijne zou binnen 15 tot 30 dgn binnen moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mcauseway schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:25:
xbmc d'rop zetten? ben wel benieuwd naar je 1ste ervaringen, de mijne zou binnen 15 tot 30 dgn binnen moeten zijn....
Volgens DHL zou hij binnen 3 werkdagen moeten arriveren. Dus ik hoop hem voor dit weekend binnen te hebben.
Was idd van plan XBMC te gaan gebruiken.

Kreeg overigens the horen van mijn collega dat de x7 volledig uitverkocht is in China. Duurt nu min 20 dgn voor hij weer beschikbaar is. Ze hebben ook maar gelijk 30 euro op de prijs gegooid...
Dus bestellen in China heeft geen zin meer. met de verzendkosten erbij is hij nu net zo duur als in Nederland. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie_k
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04 11:59
Wellicht is dit wat voor je:

http://www.geekbuying.com...-wifi-antenna-317282.html

106 euro heb je hem binnen. Geen verzendkosten op dit moment. Heb hem hier gisteren besteld. Geen idee hoe lang het allemaal gaat duren maar ik hoop hem eerste week september binnen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door tommie_k op 21-08-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 533895 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:01:
[...]

Volgens DHL zou hij binnen 3 werkdagen moeten arriveren. Dus ik hoop hem voor dit weekend binnen te hebben.
Was idd van plan XBMC te gaan gebruiken.

Kreeg overigens the horen van mijn collega dat de x7 volledig uitverkocht is in China. Duurt nu min 20 dgn voor hij weer beschikbaar is. Ze hebben ook maar gelijk 30 euro op de prijs gegooid...
Dus bestellen in China heeft geen zin meer. met de verzendkosten erbij is hij nu net zo duur als in Nederland. :(
Kijk aan, dat is rap. Typisch dat dit model zo goed loopt in China, je zou zeggen dat ze daar tig soorten mediaplayers hebben die de markt verzadigen.
Er is idd een website (Geekbuying) zoals tommie_k al aangaf, waar geen verzendkosten worden gerekend (heb 'm zelf ook hier vandaan), alleen de verzending duurt wat langer... Voor jou geen optie aangezien je 'm al hebt besteld!

Wellicht handig voor iedereen die dit leest en (binnenkort) in bezit is van de x7 om wat gebruikers ervaringen te delen? 'k Ben niet zo'n expert op dit gebied, en/of reviews schrijven, maar tips en tricks van elkaar lezen is net zo nuttig denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tommie_k schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:12:
Wellicht is dit wat voor je:

http://www.geekbuying.com...-wifi-antenna-317282.html

106 euro heb je hem binnen. Geen verzendkosten op dit moment. Heb hem hier gisteren besteld. Geen idee hoe lang het allemaal gaat duren maar ik hoop hem eerste week september binnen te hebben.
Bedankt ...maar ik had hem al besteld en gekocht voor 86 euro....ook geen verzendkosten dankzij mijn collega's uit China... _/-\o_

Zeker interessant voor anderen die wellicht op zoek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wellicht handig voor iedereen die dit leest en (binnenkort) in bezit is van de x7 om wat gebruikers ervaringen te delen? 'k Ben niet zo'n expert op dit gebied, en/of reviews schrijven, maar tips en tricks van elkaar lezen is net zo nuttig denk ik 8)
Idd handig. Ik heb wel even gekeken, maar ik kan zo snel niet een speciale sectie op het forum vinden waar deze media apparaatjes behandeld worden...

Misschien ook een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx..... d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 533895 op 21-08-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Klopt, er zouden 2 topics moeten komen, 1 voor stickjes en een ander voor de Android boxen. Er is bijv wel 1 voor de Mele nog wat maar die kan m.i. met gemak in een algemeen Android box topic.

Edit:

Jij verandert snel van gedachten! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sirius op 21-08-2013 15:43 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is er overigens niet heel druk, af en toe wordt er wat gezegd, maar misschien heb je er wat aan om de pagina's door te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Als in heel China die X7 al is uitverkocht, dan zou je verwachten dat in NL ook het nodige aantal X7 gebruikers aan zit te komen (nu nog wachtende op hun pakketje....) :*) misschien is dan een apart topic zoals deze niet eens zo gek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Een algemeen topic over de boxen is meer reëel. De betere (op basis van de specs) van nu lijken de X7, MK888 en de Ugoos UT1 (die hou ik in de gaten, mooie box!)

Topicstarter
Jay!!! hij is binnen....nu snel uitproberen vanavond.... ( als ik de kans krijg natuurlijk :) )

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:22

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

tvp

Heb een cx-919 van tronsmart besteld via iBood, maar heeft vertraging.
Denk er aan om t cancelen en een X7 te halen omdat daar toch wel wat meer poorten enzo op zitten

¯\_(ツ)_/¯

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MSH

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 22-08-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteravond aangesloten dus.

Aansluiten was een eitje natuurlijk.
Even wat moeite om het wachtwoord voor mijn thuisnetwerk in te voeren met de minimale afstands bediening die standaard geleverd wordt. Heb zo snel niet een CAPS lock kunnen vinden op het android keyboard dus meerdere hoofdletters achter elkaar was een probleempje. Had natuurlijk een gewoon keyboard kunnen aansluiten via een van de USB poorten.

Omzetten naar English voor het besturingsysteem werkt niet helemaal vlekkeloos. Een aantal onderdelen blijft in het Chinees staan zoals ook een aantal van de voorgeinstalleerde apps.
Ook de meegeleverde streaming apps (voor films en muziek) blijven wijzen naar Chinese sites. Wat begrijpelijk is natuurlijk. Maar omdat de apps die dat moeten regelen in het Chinees zijn kan ik er geen wijs uit om ze te wijzigen.

Vervolgens XMBC geinstalleerd. Werkt erg simple. Even op een USB stick gezet en vanaf daar het bestand selecteren....Gaat bijna vanzelf....

Zit er over te denken om mijn x7 toch te "rooten" zodat alles netjes in het Engels (of Nederlands) staat.
Even zoeken naar een goede procedure voor dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Je kunt meerdere soorten afstandsbedieningen kopen voor bijv. de X7, zoals de fly-mouse (RC11) met klein toetsenbordje. Deze is momenteel ook via samenkopen verkrijgbaar voor weinig.

Dit is 't nadeel van zo'n Chinese versie. Heb zelf ook een Chinese tablet waarvan je inderdaad de ROM moet flashen met een niet-Chinese versie, wil je er geen 'rare' dingen meer op zien. Moet bij de X7 ook simpel gaan denk ik. 'k Dacht overigens dat XBMC het hoofd-besturingsprogramma wordt, maar blijkbaar werkt dit 'naast' android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XMBC werdt niet voorgeinstalleerd meegeleverd.
Moest het installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 533895 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:49:
XMBC werdt niet voorgeinstalleerd meegeleverd.
Moest het installeren en instellen.
Dat snap ik, maar je zei:
Zit er over te denken om mijn x7 toch te "rooten" zodat alles netjes in het Engels (of Nederlands) staat...
Dit betekent dat je nog steeds Chinese meuk ziet? Is dat dan van Android (fabrieks-af installatie) wat je op de achtergrond / ernaast draait? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit betekent dat je nog steeds Chinese meuk ziet? Is dat dan van Android (fabrieks-af installatie) wat je op de achtergrond / ernaast draait? ...
Volgens mij zijn het de apps die Minix er zelf nog bij installeerd om de media center applicaties te kunnen draaien.
Deze blijven in het Chinees staan.
Opzich niet zo'n probleem omdat ik toch XMBC geinstalleerd heb, maar het blijft een beetje rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Met een andere launcher kan je toch apps hiden... en met Titanium Backup kan je van alles verwijderen en pak je vervangende apps uit Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Mijn ervaringen: Hier ook een Minix neo X7, via sos solutions. Firmware versie 003 kwam geinstalleerd als ik het goed zag. Taal was ingesteld engels, kwam met een stekker die hier in europa in de muur past, hdmi kabel, micro-usb, mini handleiding. Afstandbediening lief, wat kleiner dan je denkt. X7 netjes afgewerkt, gevoelig voor vingerafdrukken, hij is wat lichter dan hij lijkt. Pas op: Spoilers volgen vanaf hier!

Hij wordt geleverd als mediaspeler. De standaard explorer (file manager) is een eigen maaksel, vermoed ik. Werkt ook op SMB ethernet en USB hdd goed. USB 2inch externe HDD aangesloten zonder extra voeding. Werkt goed, geen idee hoe je moet unmounten. Bestanden worden allemaal netjes getoond, niet alleen video overigens. Bestanden staan ook willekeurige geordend, is zoeken. Mooi is het allemaal niet, het werkt wel ok. Videospeler met de naam 'Videoplayer' lijkt ook een eigen creatie. Werkt goed, speelt netjes af. Speelt geen iso af, of video_ts folders. Geen ondertitels, geen audio-track keuze. Andere android videospelers wel met subs, maar die werken minder goed met afstandbediening.

Een aantal 1080p video's geprobeerd en die gingen goed, hangt wel een beetje af van bitrates zo te zien. Ik ben geen purist, maar dit is zeker niet slecht. Valt alles mee. Ook niet bijzonder goed overigens, mijn goedkopere mediaspeler doet het beter. Maar zeer zeker toonbaar. Apparaatje is volledig stil, geen bewegende onderdelen zoals harddisk of ventilator, geen piepende electronica componenten. Erg prettig.

De firmware is 720p. Lijkt me niet zo'n probleem voor TV-kijken, beeldkwaliteit van video is prima. Maar als je hem als desktop computer gebruikt is het lelijk, i.e. groot en onhandig. Ook instellen op 1080p in de instellingenschermpjes geeft niet een beter resultaat. De X7 wil daarnaast ook graag aan staan. Standby mag nog, uit niet. Nadat hij uit is, start hij opnieuw op. Er is geen officiele 1080p firmware van minix voor de X7 die ik kan vinden.

De finless 1.4a 1080p rom van freaktab.com erop. Uitleg in het rom/firmware zipje is prima. Wel een Windows PC nodig. Had nog een oude XP laptop, firmware erop precies zoals beschreven in de readme.txt. Alles ok, inclusief root.

Opstarten van 1080p is bijzonder uhm, lelijk. Finless Bob heeft z'n eigen animatie erop gezet, een soort HAL impressie boven gifgroene wolken en wat blauw/grijs tinten en knipperde lichtjes. Niet mijn smaak, zeker niet professioneel, eigenlijk gewoon ook niet toonbaar. Maar goed, smaak is over te twisten. Ik heb de minix op mijn monitor aangesloten. Alles gaat behoorlijk smooth. 1080p ziet er verder prachtig uit. Met videospelers met de juiste H/W ondersteuning speelt 1080p ook nu goed. Muiscursor in de 1080p is gelukkig ook wat kleiner, blijft wel dat moderne ding van Minix en niet een simpele normale standaard muiscursor.

Dan: browsers... De browser zijn alleen niet geweldig, een understatement. Tablet browsers zoomen graag in, en veel ook. Roundcube mail, Tweakers.net en Nu.nl zijn bijv. volledig ingezoomd en erg groot, niet zoals normaal - leest dus niet prettig. Uitzoomen kan niet. Dit geldt voor alle bekende android browsers. Goede oude Opera Mobile Classic toont veel sites wel normaal, maar die is niet al te snel. Daarnaast werken de bekende plugins niet in android browsers, dus de advertenties trekken weer over je scherm. Adblock en Ghostery wel in Firefox, maar dat is verder nog geen echt prettige browser. Scrollen werkt bijv omgekeerd. Ghostery configuratie start elke keer als je Firefox start. De Chrome browser op Android haalt het niet bij zijn grote broer op Windows, Linux of Chrome OS. Er is bijv geen scrollbar, dus alles moet op z'n tablets of met de muis scroll-wheel. Muiscursor verandert niet boven link. Mijn reclame/tracking blokkerende http-proxy is niet te gebruiken, autoproxy gevonden die het lijkt te doen. Maar die toont de webpagina's nu als tekst in je browser...

Nadat ik mijn eigen (intra)sites had aangepast tegen inzoomen, werkt Chrome best wel aardig. (maar met advertenties en tracking!) Firefox beschermt met AdBlock je privacy nog een beetje.

Wat werkt wel goed? Chrome werkt (m.u.v. bovenstaande punten) best ok. Archos Video Player geinstalleerd (free met reclame, of zonder voor €5.) Installeer en start ook de All Codecs. Video speelt netjes, ook met ondertitels, je kan nu ook audio tracks kiezen, veel configuratie mogelijk. Helaas lijkt die hardware decoding niet geweldig te ondersteuning. Geweldige software, maar niet voor 1080p. Ook blijft de android taskbar in beeld. Die kan je hiden met het knopje, maar dan ben je hem kwijt ook. Lastig om hem terug te krijgen weer. Ik niet snap. Auto-hide werkt beter, maar dan ben je links en rechts wel wat broodnodige functies kwijt in sommige apps. Lastig.

Tune-In radio is ook geweldig, helemaal goed. K9 mail met split-screen werkt ook goed. Lettertypes niet zo mooi als op Windows trouwens. ES File Explorer lijkt de meest toonbare (desktop) file manager te zijn die ik zo zag. Werkt goed. Ghost Commander is trouwens ook geweldig. Zeker in combinatie met MX Video en de remote. Now we're talking! Youtube app mooi toonbaar. GuitarPro goed. Solitaire van Brainium weer geweldig. Kingsoft Office gaat ook netjes, m.u.v. de grijze balk waar de android taskbar kan staan in de Word-app en scrollen in zeer kleine stapjes, daar moet je wat geduld hebben voor grote docs.

Logitech k400 toetsenbordje werkte goed! Inclusief home-knop, music-knop (start eigen muziekspeler), volume knoppen, pauze-knop, twee-vinger scroll en power-off knop. Escape en rechtermuisknop zijn Android's back. Als je een toetsenbordje aansluit blijft de onscreen toetsenbord wel komen. Installeer null keyboard uit de Play Store. Die laat je onscreen-toetsenbord verdwijnen, werkte meteen een stuk beter.

Heel wat crashes en vastlopers gehad ondertussen, vooral tijdens stoeien met browsers maar ook elders. De Power-knop doet geen reset als je hem lang ingedrukt houdt. Dus stekker moet er uit bij een vastloper. Standby en poweroff is wisselend, soms komt ie niet meer uit slaap. In slaapstand blijft lampje op muis en harddisk branden. Niet echt slaapstand dus. Maar gebruik van 1 watt in slaapstand is uiteraard te overleven, normaal gebruik volgens Youtube's SomeCoolTech is 4 watt. Zonder wifi-antenne doet bluetooth het zo'n 30 cm, met antenne veel verder uiteraard. Kon hem niet aan een Wiiremote koppelen 'no route to host'.

Conclusie? Leuk speelgoed! Dat ding is flink sneller dan mijn vorige computer. :) Goed te gebruiken om een video'tje mee te kijken, ook 1080p. Simpel desktop-werk kan ook maar browsen niet geweldig. Spelletjes verder niet echt geprobeerd, lastig te besturen uiteraard - maar het is duidelijk geen nvidia chip.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-08-2013 08:29 . Reden: aanvullingen, voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Voorzichtige conclusie, voor het bekijken van video's en wat internetten volstaat een mediaspeler beter? Specwise zou alles bij de X7 als een zonnetje moeten lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De minix neo x7 is geen geweldige mediaplayer, hoofdzakelijk vanwege de gebruikersvriendelijkheid - en veel tweakwerk benodigd. Video kijken gaat best leuk met de standaard firmware, ook met de 1080p firmware trouwens. 720p gaat goed. 1080p video ook. Maar hij lijkt niet zo goed overweg te kunnen met hele hoge bitrates. Een aantal VOBs gekopieerd van DVDs haperde behoorlijk. Wat best heftige .mov van de eigen videocamera gingen trouwens wel weer netjes. Downloads in normale definitie MP4 en ook MP4's van youtube no problemo en MKVs spelen goed, mits die bitrates. Ondertitels in de standaard videospeler app (nu net nog even gecheckt) dus niet, in MX Video met h/w decoding wel. MX lijkt zijn prijs zeker waard.

De minix en android is allemaal niet voor mediaspeler gemaakt. De afstandbediening doet het bijvoorbeeld best leuk bij de standaard videospeler (maar blijft wat onhandig), maar die doet weer geen ondertitels, geen audiokanalen keuze, doorspoelen gaat toch wat vreemd, etc. Het bladeren van bestanden is wat rommelig (geen volgorde) en toont standaard uiteraard ook bestanden die geen video's zijn. Ghost Commander werkt goed met de afstandbediening, MX video ook (vooral doorspoelen met links en rechts), met uitzondering van geen pauze. Daar is geen knop voor. Jammer.

Voor software zoals Archos Video werkt die afstandbediening weer wat lastiger (je kan bijv. niet pauzeren, je hebt daarvoor dus weer extra hardware nodig met een spatiebalk, of een muis) en hij lijkt e.e.a. ook wat minder soepel af te spelen, geen of slechte h/w decoding support voor de minix? En dan heb je nog die android taakbalk, je kan hem wegclicken maar... In Archos werkt SMB / netwerk shares trouwens wel heel handig! Ook hier geen ondersteuning voor ISO en geen video_ts. Hij blijft met de Archos software niet altijd vloeiend spelen met de 1080p finless 1.4a rom en vanaf de Synology via ethernet, zo nu en dan wordt het behoorlijk schokkerig en dus niet vloeiend. Opnieuw de video starten lijkt dan wel even te helpen, maar niet heel lang. Het helpt waarschijnlijk wel als je netjes de overige open applicaties sluit, maar dan ben je natuurlijk het werk van het OS handmatig aan het doen. XBMC schijnt (niet getest) ook voor HD (nog) niet lekker te werken. MX Video is de winnaar so far wat mij betreft.

Video kijken gaat op m'n oude wdtv gebruikersvriendelijker. De juiste knoppen zitten op de afstandsbediening, minder gedoe dus. Internetten gaat op mijn wdtv mediaspeler niet noemenswaardig, daarvoor is de minix dus handiger, zoals de youtube app. Maar de afstandsbediening is daarvoor weer niet handig. Voor internetten is een tablet, chromebook, laptop of gewoon een PC uiteraard wel wat handiger. )

Het leuke van minix is dat het een leuk hobby-ding is. Hij doet veel dingen, en mediaspeler en met browser op het net is daar één van. Maar daarin is het geen specialist en dat merk je, maar hij doet het toch aardig. Voor zelf surfen op de bank en een video gaat het best aardig - maar ik denk dat hij door de beperkte gebruikersvriendelijkheid niet door de vriendin-compatibility check zou komen.

Maar goed, dat is mijn mening sinds 2 dagen gebruik, met een zeer selecte set apps, en een custom beta firmware terwijl de leverancier ook nog niet klaar is met zijn eigen firmware. Zeker leuk speelgoed dus, veel mogelijke functies, het is nog volop in ontwikkeling, plenty potentie, en hoog tweak-gehalte! :)

Aanvulling: de voorgeinstalleerd eHomeMediaCenter app lijkt ondertussen wel iets te doen. Hij heeft de Windows laptop gevonden op het netwerk. Helaas ziet hij de Synology met de videobestanden wel nog over het hoofd. :'( Via de explorer (file manager) kan ik wel bij de video's, dus je kan ze via die route wel gewoon spelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-08-2013 08:06 . Reden: bijgewerkt met nieuwe ervaringen, voortschrijdende inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Sowieso dank voor de uitgebreide ervaringen, dat doen er niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Archos Video player is een stuk functioneler en handiger dan de standaard videoplayer, maar niet sneller. Als je 1080p gaat kijken, wellicht beter zonder de archos video player, die gaat dan niet zo lekker. Althans, op de geteste 1080p firmware. Bijkomend voordeel van de standaard videoplayer is dat de android balk ook netjes verdwijnt. Zo werkt het een stuk beter, maar veel functies heeft die software niet. Net nog getest met een 1080p bluray rip in mkv envelop een uur video, 4gb groot. Speelde vloeiend in de standaard videoplayer, geen subs, geen afstandbediening. De 1080p rip werkt ook goed in de minix eigen maaksel "Explorer" en "Video Player", maar dan met android balk die niet automatisch verdwijnt (knopje), en met afstandbediening maar zoals beschreven wat behelpen, en vreemd genoeg bij 16:9 video met een kleine zwarte rand rondom het beeld. Nou ja, ik herhaal mezelf verder. Afronden.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 25-08-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 10:33
kun je ook eens plex uitproberen met zijn ingebouwde player ?
Plex media server kun je installeren op de synology nas en streamen via de client plex app via android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
In mijn geval gaat het om niet al te spannende avi's/mpg's en mkv's (bijna nooit 1080p, hooguit 720p bij bijv series). Wel i.c.m. subs (srt). Hoe gaat het met subs en Archos/ MX Player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx player gaat goed. Wel misschien net nog wat minder vloeiend dan de standaard video player, maar het is op een gegeven moment lastig vast te stellen welke haperingetjes in de video-file zitten en welke in het afspelen. Op zich een goed teken natuurlijk. In ieder geval wel heel significant beter dan de Archos player, en is de 1080p video die ik bekeek zo zeker toonbaar.

En MX heeft ook nette ondersteuning voor ondertiteling (niet ook automatisch opzoeken en downloaden van internet zoals bij archos trouwens) zowel interne als externe .srt en .sub/.idx wordt ondersteund. Er is keuze voor audio tracks, en de android balk verdwijnt hier heel netjes! Archos is gemakkelijker in te stellen zoals het hoger/lager verplaatsen van ondertitels. Het kan in beide, het kan allemaal wat gebruikersvriendelijker in de Archos player. Archos toonde ergens een keer chinese tekens toen er het woord 'één' moest staan, kennelijk gaat er iets mis met de character sets - is ook een instelling voor. Archos heeft een mooie file manager voor SMB/network shares, dat zit zo te zien niet in MX. Maar daar kan ES File Explorer voor gebruikt worden uiteraard, alleen zie je dan ook bestanden die geen video zijn uiteraard.

Met de MX Player H/W+ ondersteuning lijkt het weer niet heel stabiel bij heen en weer springen in de video, soms blijft hij op pauze staan en wil ie een tijdje niet verder, dan moet je nog eens heen of weer doen en dan wil de video meestal wel verder spelen. Bij normale H/W ondersteuning gaat dat wel goed, minder mooi als bij de standaard videoplayer. Maar goed: beter de H/W dan de H/W+ dus.

Wat 720p mkv x264 download format videos gaan best netjes in MX, ook hun WEB-DL variant in 720p en 1080p. Al heb ik officieel uiteraard geen idee wat dat allemaal zijn. AVI (sd geprobeerd) gaat ook goed met MX. MX doet ook geen .iso. MX is dus zeker een goede optie voor de minix x7. De afstandbediening met de MX is deels functioneel. Doorspoelen en terugspoelen gaat makkelijk. Volume hard/zachter ook. Back, Home en menu ook. Maar pauzeren dan weer niet, daar is geen knop voor.

Het valt wel op dat het een beetje wisselt per video-bestand hoe goed het afspelen op de minix gaat, het meerendeel gaat mijns inziens netjes maar dan heb je weer wat uitzonderingen die rommelig lopen, en hele hoge bitrates worden niet zo gewaardeerd. So: Your milage may vary, hangt er ook af hoe kritisch je bent en wat voor tv/scherm. Hoe mooi en vloeiend beeld is is een beoordeling en ook erg subjectief.

Alles wordt hier trouwens getest met video vanaf lan, niet lokale usb harddisk. Het is wel grappig om te zien dat het minix apparaatje meer video beter afspeelt dan mij AMD e350 linux desktopje met VLC. :) maar goed linux AMD ondersteuning is natuurlijk ook hopeloos.

Plex streamen ga ik nu nog even niet naar kijken, nogal bewerkelijk. Volgende week wellicht wat meer tijd voor grotere klusjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 25-08-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Uitgebreide gebruikers ervaring, bedankt!

Echter krijg ik niet een algeheel positief gevoel over wat ik lees, komt misschien ook omdat de verwachtingen mbt prestaties van de X7 hoog liggen/lagen. Wellicht heeft de topicstarter inmiddels al wat meer ervaring met het gebruik icm XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wellicht heeft de topicstarter inmiddels al wat meer ervaring met het gebruik icm XBMC?
Nog niet echt...ik ben nog steeds aan het stoeien met de netwerk toegang voor de x7 binnen mijn thuisnetwerk met win7.. |:( Voor elke computer moet ik (ondanks dat ik heb aangegeven op deze computers dat het niet nodig is) een user en wachtwoord invullen om de gesharede mappen te kunnen zien... Is er niet makkelijker op geworden met Win7.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mcauseway: mja, eerste indruk is dat er nog wel wat werk benodigd is om er een echt goede mediaplayer van te maken - en dan vooral gebruikersvriendelijkheid van het geheel. Ik moet wel zeggen, ik begin steeds enthousiaster te raken hoe meer ik er van zie. De 1080p resolutie is als desktop gewoon echt heel mooi. De browser-situatie is als desktop apparaat niet zo goed. Vrij veel android apps hebben ook een afhankelijkheid met wifi, terwijl ethernet gewoon aangesloten is. Dan werkt e.e.a. dus weer niet, zoals game downloads of zoals nu de squeezebox software van logitech. Had ik al gezegd hoe mooi het er uit ziet? :) En met MX gaat video soepel.

Archos video player speelt nu soepel, totdat de muis verdwijnt. Als je de muis niet gebruikt verdwijnt ie, en dan begint het beeld te haperen. Als je de muis even beweegt is het cursortje terug en gaat ie weer soepel. Vaag... Gelukkig werkt MX wel goed. :)

Maar goed vooral als tweaker-apparaat is hij zeker interessant dus. En Finless Bob 1.5 rom is ondertussen beschikbaar, die schijnt stabieler te zijn.... komend weekend weer wat te doen :)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-08-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
is VLC player niet te installeren op de MX? Volgens mij is dit ook een vrij interessante all-in-one player.
Finless Bob komt me bekend voor, maar 'ns googlen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na ff googelen heb ik het Netwerk probleem in mijn Win7 thuis netwerk ook opgelost...
Heb nu volledige toegang tot de gesharede mappen met de X7.
Nu kunnen we aan het serieuze werk beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
benieuwd hoe OSX hiermee omspringt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VLC (de huidige beta) doet op de minix neo x7 met de finless 1.4a firmware geen hardware decoding, geen of erg slecht. MX Player nog steeds de winnaar. Verder haperde MX ondertussen ook wanneer de mouse verdwijnt, maar na een extra reboot ging dat gelukkig weer over. En de minix crasht tijdens het experimenteren met diverse apps met de finless custom rom toch nog met grote regelmaat.

Firmware 1.5a maakt het video afspelen niet beter maar minder goed. Video speelt nu niet meer soepel. Er is wel een voordeel, hij kan nu wel uit. De power off functie werkt nu daadwerkelijk, en die google zoekbalk op de homescreen is verdwenen. Twee stapjes voorwaarts, twee terug (de boot animatie is nu nog wat lelijker). |:(

Het geluid over hdmi knettert een beetje. Gebeurt hoofdzakelijk als er veel wit op het scherm staat, soms begint het geluid dan wat ruizig te tikken en knetteren. Via de hoofdtelefoon uitgang hoor je het niet. De HDMI kabel was meegeleverd, nu een andere (overigens ook goedkope) HDMI kabel erin die lijkt het knetteren minder te doen.... maar het is zeker niet weg. Ik vraag me af of het aan de kabel ligt.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 29-08-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
er zit toch ook een optische (SPDIF) uitgang op voor geluid? dat zou, zo lijkt mij, zuiver moeten klinken. Maar goed het is wel weer een extra kabeltje erbij.

Ik heb overigens een brief van postNL gekregen dat mijn X7 bij de douane ligt, ze kunnen de waarde ervan niet bepalen (volgens mij had Geekbuying er geen waarde opgezet...). Nu mag ik 21% btw betalen, maar goed, nog steeds goedkoper dan in NL kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, goed idee. Behalve mijn monitor heeft geen Spdif in. :) Maar in film-setting, of met luxe PC speaker zou dat inderdaad een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor hen die interesse hebben, op de 1.4a firmware werkt de Sixaxis Controller app voor het aansluiten van PS3 gamepads als controller. Het is niet heel handig instellen, maar werken doet het. Je zet in de game knoppen op het scherm aan, zodat je bijv een gaspedaal ziet welke je op een touchscreen zou gebruiken voor gas geven. Je maakt vervolgens een screenshot, en op basis van die screenshot stel je de PS3 tool in welke PS3-knop welke plaats op het scherm raakt. Resultaat is dat de knoppen op de PS3 controller de touchscreen functie van de game bedienen. En dat werkt, wellicht niet voor de hardcore gamer, maar toch. Getest overigens met bluetooth. Een aantal games werken ook met de standaard Sixaxis gamepad functie.

Net asphalt 7 gespeeld. Duidelijk geen geweldig spel, het is geen need for speed serie game. De minix, 1080p resolutie en Asphalt 7, ging niet geweldig soepel, maar het werkt. Reckless Getaway en 1080p minix x7 gaat wel mooi en soepel. Werkt ook goed met gamepad zonder verdere instellingen. Geinig! Reckless Racing met wat configuratie is zelfs nog wat leuker en ziet er grafisch leuk uit! Reckless Racing 2 kan nog net, licht haperend. Shine Runner gaat bijzonder soepel, met hele mooie graphics. Leuk om te zien wat de Minix kan doen kwa graphics. Shine Runner loopt helaas wel nogal eens vast, dan moet je de game even sluiten. Zen Pinball lijkt haast gemaakt voor de SixAxis controller en de X7, ziet er leuk uit, werkt goed. Geen fan van de game zelf, veel online gedoe, extra betalen, etc. De super nes emulator super gnes werkt goed, ook met de sixaxis controller.

De officiele tetris crasht. Smash Cops loopt een beetje vast, krijg dat niet werkend. Rayman Jungle Run geluid hapert, graphics prachtig maar geluid is helaas een beetje een deal breaker. Misschien dat de X7 het net niet bij kan benen.

Tot zover een avondje gamen, zeker niet teleurgesteld.

[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 03-09-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:47
Nou daar is hij weer ;)

Jaja hier in dit topic voor het eerst een post .

Maar goed bij de chinese telefoon en tablet topics heb ik al wat meer video's gepost .

Hierbij een Unboxing van de Minix Neo X7 mini pc..

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben .

De uitgebreide review zal spoedig volgen :)

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 10:33
delete plz

[ Voor 94% gewijzigd door FloRadix op 12-09-2013 13:57 . Reden: wrong post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Nou mensen, het ongelovelijke (stomme) is gebeurd, ik heb m'n x7 per ongeluk op een 12V stekkertje aangesloten (van oude mediaspeler) ipv de originele 5V. Nu issie zo dood als wat... mochten er nog tips zijn of ie op 1 of andere manier te redden is, hoor ik het graag, maar ga 'm anders maar opsturen :-P

Nog even een vraagje VOORdat ie kapoet was, ik kreeg het SPDIF stekkertje er niet goed ingedrukt, heb helaas niet meer kunnen testen of er wel geluid uitkwam, maar hebben jullie dit ook ondervonden?

[ Voor 24% gewijzigd door mcauseway op 13-09-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
Sirius schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:56:
Een algemeen topic over de boxen is meer reëel. De betere (op basis van de specs) van nu lijken de X7, MK888 en de Ugoos UT1 (die hou ik in de gaten, mooie box!)
stond op het punt de Neo X7 te bestellen maar na het zien van de Ugoos UT1 ben ik weer aan het twijfelen :p nog bijna niks over te vinden alleen, laat staan te bestellen...

wb de Neo X7: iemand al ervaringen met deze SDK2 Rom? zou een wereld van verschil (qua performance) moeten zijn t.o.v. de 'standaard' roms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:47
Wat ik kan vinden is dat de Ugoos Ut1 ook op de RK3188 met 2GB draait .
En er zit zelfs dezelfde Mali400 in.
Wat zou dan het verschil moeten zijn qua werking tussen deze 2 ?
Volgens mij helemaal niets .
habermas schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:33:
[...]

stond op het punt de Neo X7 te bestellen maar na het zien van de Ugoos UT1 ben ik weer aan het twijfelen :p nog bijna niks over te vinden alleen, laat staan te bestellen...

wb de Neo X7: iemand al ervaringen met deze SDK2 Rom? zou een wereld van verschil (qua performance) moeten zijn t.o.v. de 'standaard' roms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
tsja een hoop dingen kunnen nog verschillen; prijs, behuizing, koeling, looks :p maar met name de stock firmware kan van belang zijn als je geen zin hebt in custom roms... maar vooralsnog is er bijna niks over te vinden, terwijl de X7 toch al een aardige gebruikers-community lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:21
Begin nu toch weer te twijfelen, wilde eigenlijk een Minix X7 bestellen, maar de Ugoos Ut1 lijkt me ook een prima ding. Alleen, op de Ugoos Ut1 zit geen Bluetooth? Dat is toch wel een vereiste, anders doet mijn Logitech DiNovo Mini het niet....

Klopt dat wel, dat er geen Bluetooth op de Ugoos Ut1 zit, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
geen bluetooth volgens deze xda-post. wel weer een stuk goedkoper dan de X7 op deze site... keuzes keuzes...

verder is dit wel een interessante post: it's stuttery on my Minix X7 with every setting and rom I have tried so far. I tested a Ugoos UT1 device today with stock rom and guess what? The Hobbit file runs smooth! Almost no stutter in the fly over the map scene. Beats me? This Ugoos has the best video quality I have seen so far

[ Voor 42% gewijzigd door habermas op 16-09-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Dammit, eindelijk na avonden zoeken en speuren voor de Minix X7 gekozen, komt die Ugoos weer om de hoek kijken :D, aargghhh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 08:59
Logitech K400 toetsenbord werkt in ieder geval perfect met de X7 :) meteen een stuk nuttiger apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Werkt die K400 dan met ingebouwde Bluetooth van de X7, of heb je zon mini Logitech Bluetooth ontvanger daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
kheb de Ugoos UT1 besteld, hopelijk eind deze week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 08:59
brtk schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:45:
Werkt die K400 dan met ingebouwde Bluetooth van de X7, of heb je zon mini Logitech Bluetooth ontvanger daarvoor gebruikt?
Ik heb de ontvanger ervoor gebruikt, de extra range kan ik opzich wel gebruiken.
Ben niet direct onder de indruk van de ingebouwde bluetooth unit namelijk.

• brtk
thx Reanimation :)

• JINXJE
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22
Kan iemand mij vertellen waar ik de de Minix Neo X7 het beste kan aanschaffen voor een goede prijs?
Is dat bv. bij geekbuying of aliexpress? Hoe zit het met import kosten?

Ik hoor graag jullie voorstellen cq. bevindingen.

• brtk
Ik ben van plan (weer) bij Dealextreme te gaan bestellen, ook een Minix Neo X7 (Mini).

Bestel regelmatig bij DX, nog met nooit invoerrechten, BTW of andere nare zaken te maken gehad.

Levertijd is wel wat langer (3-4 weken).

Geekbuying levert veel sneller, weet echter niet hoe het daar zit met importkosten.

• JINXJE
Wat is trouwens het verschil tussen de X7 en en X7 MINI?

• brtk
Dat ben ik ook nog aan het uitpluizen, even de specs naast elkaar leggen.

De Mini uitvoering is nieuwer, maar of die ook beter is... ?

• brtk
http://www.freaktab.com/showthread.php?6919-Minix-X7-Mini

Hier wat summiere info over de Minix X7 vs Minix X7 Mini.

• JINXJE
Bedankt voor de link. Denk dat ik toch maar voor de X7 ga i.p.v. de X7 mini.
Stel dat ik t.z.t. custom roms wil gaan draaien kan ik uit meer smaken kiezen en een beetje meer geheugen is ook nooit weg.
Al het gedoe met de problemen rond 1080P op XBMC neem ik op de koop toe.
Heb er vertrouwen in dat dit wel opgelost gaat worden.

Weet nog niet waar ik hem ga kopen.
m.b.t importkosten e.d. heb ik dit kunnen vinden;
belastingen bij invoer

• brtk
Ik neig nu ook steeds meer naar de X7, non-mini.

Heb toch al een paar keer spullen van Dealextreme gekregen, zonder douane tussenkomst, en daar zaten ook zendingen bij die > 150 euro waren... misschien geluk gehad?

Anoniem: 60914

Ik heb ook de X7, na verschillende roms getest te hebben blijkt de SDK2 rom (Nexus) het beste te werken kwa video. Het nadeel van SDK2 is dat dit eigenlijk specifiek bedoelt is voor tablets dus moet je veel tweaken aan de instellingen.

Wat mij ook opviel tijdens het testen van de verschillende roms was dat alleen de Nexus SDK2 rom het beste omgaat met "uitzending gemist" app. De originele rom en die van Finless beginnen te haperen na een bepaalde tijd van de stream.

Vooralnog heb ik de X7 weer in zijn doosje gedaan omdat ik denk dat de huidige beschikbare roms nog niet productie rijp zijn. Ik geloof wel dat er meer potentie uit de hardware te halen is alleen heeft ook dat zijn tijd nodig. Vooralsnog gebruik ik de Pivos Xios DS.

• brtk
Ratel, door jouw opmerkingen heb ik ineens toch wat minder zin in een X7 :P.

Ben nu al een paar dagen aan het lezen, zoeken en bekijken.

Vraag me af of er ueberhaupt een Android Mini-PC te krijgen is, waar alles echt goed van werk, ook met XBMC.

Kent iemand zo'n apparaat? Mag best wat kosten :).

Als het met android moet denk ik dat er altijd wel iets mee is. Daarnaast heb je altijd aanloop problemen met nieuwe apparaten. Persoonlijk vind ik de Nuvola 4k wel iets hebben ;-) Maar waarschijnlijk is hier ook wel iets op aan te merken.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:39
Ik heb veel over mini-pc's op android opgezocht en erover gelezen, maar het komt er op neer dat wanneer je iets wilt dat gewoon werkt je überhaupt niet aan een mediaspeler op android moet beginnen.
Geen enkele werkt goed en out-of-the-box.
Het is leuk als speelgoed om aan te tweaken maar als je daar geen zin in hebt en alleen iets wilt om makkelijk te kunnen gebruiken ... niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Dank voor de bevestiging :D.

Denk dat ik mijn W7 Mediacenter maar ga ombouwen naar kleiner, zuiniger en stiller. Dat heeft altijd prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:31
Kan iemand testen of het uberhaupt lukt om Blu-Ray iso's af te spelen met de x7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan alles afspelen op de X7. Maar of het resultaat je bevalt......
Er zitten op dit moment teveel kinderziektes in de beschikbare roms.

Zelf heb ik meerdere mediaplayers en ben dus niet afhankelijk van de X7.

@brtk: Ik onderschrijf ASW1 en ratel.

Er is inderdaad het nodige tweak-werk benodigd, en de resultaten daarna zijn middelmatig at best. Als dit je primaire mediaplayer moet worden, dan heb je niet de juiste aankoop gedaan. Het is gewoon onpraktisch zelfs als het werkt. Ik heb het niet getest met diverse audio streams en S/PDIF, maar als ik lees lijkt ook niet altijd te werken zoals je verwacht. Een dedicated mediaplayer is mijns inziens veel handiger.

Een en ander hangt mijns inziens erg af van de firmware/rom die je erop zet. De finless 1.4a speelt video bij mij bijvoorbeeld wel OK in 1080, maar 1.5a weer niet. En in finless 1.4a speelt het bij mij alleen toonbaar in MX Video. Van anderen lees ik dat finless 1.5a goed werkt zelfs met XBMC, maar dat lijkt mij persoonlijk onmogelijk als die dezelfde type X7 hebben als ik. Van de SDK2 roms en Nexus dingen weet ik niets, maar krijg vanaf de zijlijn de indruk dat die minder volledig/passend zijn. En ja, in elke rom zitten de nodige kinderziektes.

Ik heb een logitech k400r (anders dan de k400 zonder r) en die doet het goed in combi met de X7. Inclusief volume knoppen, video pauze knop, home-knop, standby, zoek-knop, scrollen met twee vingers op de touchpad, linkermuisknop-knop, de PC-lock knop start de kalender (?), muziek-knop start ingebakken muziekspeler (useless), pgup/dn home/end, etc. Een paar specifieke functie knoppen doen niets. Ontvanger is een klein logitech usb receivertje.

De hardware is wel ok (m.u.v. die bijgeleverde remote), de software niet zo, crasht ook zo nu en dan.

@Pusherman_: mijns inziens niet. Gewone DVD ISOs werken al niet, laat staan de nieuwere bluray variant. Maar ik heb de BR-iso niet getest, en wie weet is er wel ergens een app in de playstore die specifiek voor bluray disks afspelen is ... Maar: standaard niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 21-09-2013 18:24 . Reden: Gemist werkt inderdaad ook hier niet geweldig... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
thanks abc, ik ga een nieuwe htpc in elkaar zetten, geen gepruts met halfwerkende chinese troep :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht wel een goede keuze, totdat de 'chinese troep' is uitontwikkeld. Hangt wel af van je situatie uiteraard. Als je erg op de centen zit, en multi-functioneel is belangrijk, en je wilt ook surfen e/o wat android spelletjes doen, en je hebt een tolerante vriendin/vrouw, en je houdt van tweaken, dan is de X7 wellicht wel goed. Tot dan is het mijns inziens vooral leuk tweaker-speelgoed voor naast de computer. De potentie is eindeloos, maar de actuele realiteit is nog wat anders. Een echte htpc is wel flink duurder. Ik gebruik zelf een dedicated mediaplayer (wdtv) voor het afspelen van video van mijn synology - werkt goed.

Mogelijk zijn andere android boxes beter uitontwikkeld, ik lees daarover flink wisselende berichten. Het is mijns inziens hoofdzakelijk afwachten totdat xmbc voor android af (genoeg) is, dan worden deze apparaatjes mijns inziens interessant als mediaplayer. Archos Video Player werkt bij mij helaas niet goed op de X7, terwijl hij het op mijn Android tablet (RK3066) wel goed werkt en MX Video op de Rk3066 tablet juist weer wat minder werkt, waar MX Video op de X7 juist weer de dag redt voor het apparaatje. Het wisselt dus nogal, en elke firmware/rom heeft zijn eigenaardigheden. Het blijft dus een beetje prijsschieten, een duidelijke indicatie dat het geheel nog niet is uitontwikkeld.

Ik gebruik hem wel ook (flink deel van de tijd) als mediaplayer voor licht video kijken in mijn werkkamer als ik niet de woonkamer bezet wil houden. Dat kan goed, maar het is wat behelpen. Met toetsenbordje en afstandbediening, zonder S/PDIF, maar gewoon op een monitor/tv-combi, met Ghost Commander als file manager (incl smb ondersteuning, goed instelbare lettertype grootte) en MX Video als player. En met de 1.4a firmware gaat dat best goed. Wat je dan hebt is een wat dure, wat ongebruiksvriendelijke (toetsenbord nodig, naast de afstandsbediening) en wat kritische mediaplayer (geen iso's, moeite met dvd vobs) Maar toch, dan werkt het. :) En beter dan mijn Linux e350 computertje zelf, die video ondersteuning daarop is uhm, slecht. Linux en e350 trekt 1080p ongeveer niet, waar de Minix X7 dat wel goed doet.

En heb mijn minix afstandbediening laten stuiteren vanaf mijn stoel, die bleek bepaald niet zo stevig, die zit nu dus dichtgeplakt met tape. :( En wat mij het meest tegenvalt is de bruikbaarheid van de browsers als je het apparaatje als desktop PC wilt gebruiken. Maar dat is een heel ander verhaal.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 22-09-2013 12:42 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Ik heb zojuist, na veel lezen, de Minix Neo X7 besteld.

Ja, er zijn problemen, maar die hebben voornamelijk de oorzaak bij de XBMC alpha's.

Wat betreft het afspelen van de verschillende bestandstypes, levert alleen high bitrate 1080p problemen op in xbmc. (en bluray iso's, iso's etc, kijk ik niet)

Dit neem ik op de kop toe, de keer dat ik 1080p films kijk is 1x per week en vind ik prima om even via mx player te doen :) totdat hardware decoding uit alpha komt.

Ik heb er gelijk een minix a2 airmouse bij besteld, ik denk dat het apparaatje zonder dat ding niet goed te besturen is. Dit lijkt me een van de betere, en aangezien het ook een minix is, zal de firmware combinatie goed ondersteund worden.

Minix is druk bezig met de firmware, aangezien het apparaatje slechts 1.5 maand uit is zit hier nog wel wat verbeteringspotentieel in.

Ik kom van een HTPC af, maar ik vind dit toch een te logge optie, XBMC werkt fijn en het speelt alles af, maar het maakt lawaai (zelfs een stille htpc) en je kunt er verder niks mee buiten XBMC zonder ernstig in te leveren op de bruikbaarheid (bijv. Windows 7 + xbmc, brr dan moet je er echt een full size keyboard en muis bij leveren om het lekker te laten werken).

Oftewel, leuk speelprojectje, mocht het niet bevallen zet ik hem door naar marktplaats en stap ik tijdelijk over na een rapsberry pi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@W.Zijlstra: Gefeliciteerd met je beslissing. Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen, als ook je ervaringen met de a2. De minix x7 heeft inderdaad als (in mijn ogen grote) voordeel dat er geen fan in zit, en hij inderdaad ook echt stil is. Dat is zeker een voordeel boven de gemiddelde htpc. Ik irriteer me mateloos aan fan-geluid, en de x7 is echt helemaal stil - dat was voor mij een reden voor de koop van dit apparaatje. Bereid je wel voor op het nodige configuratie-werk om hem fatsoenlijk aan de praat te krijgen! Ik heb een keer kort een xbmc installatie geprobeert, en die crashte vreselijk, maar begrijp dat er diverse compilaties beschikbaar zijn. Ik lees graag over je ervaringen met de verschillende versies! Daarnaast is het ook zoeken naar een goede firmware image. Maar als die combi goed komt, en de s/pdif werkt zoals je verwacht, dan is het inderdaad een geweldig ding. Plenty potentie indeed, maar nu nog geen realiteit.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 24-09-2013 22:30 ]

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met de introductie van Netflix in NL gebruik ik de, begin dit jaar aangeschafte, HDMI Android stick (Dual Core CortexA9 RK3066, Android 4.1.1) i.c.m. een 32" HDTV. De kwaliteit van de beelden is zeer goed.

Live TV Ned1, 2 en 3 (NPO app) werkt, in tegenstelling tot uitzending gemist, helaas niet. Zijn er HDMI Android sticks waarop de NPO app wel goed werkt?

Sorry, verkeerde groep

[ Voor 4% gewijzigd door wsmaal op 25-09-2013 11:43 ]

De nieuwe beta 006b firmware is een verbetering.
- Lastige video wordt wat beter afgespeeld, en hij is wat minder kieskeurig.
- De power-off werkt uit zichzelf (zonder extra programma's).

Ik kreeg uit een vergelijk voor/na de indruk dat de beta 006b nog net niet zo soepel ging als met de 1.4b finless rom, maar dat ga ik nog eens opnieuw vergelijken. Het viel wel op dat met beta 006b het even soepel in alle video grootte's, dus 720p, 1080p, SD, etc. Dus kennelijk is er een groot lek boven, maar toch voelde 1.4a prettiger afspelen. Zoals gezegd, ik ga nog eens vergelijken.

Hij weigerde trouwens wel een DTS-audio kanaal af te spelen in een video, de nieuwe 006b beta rom, terwijl 1.4a dat wel gewoon deed. Archos Video is trouwens nog steeds niet goed, in beide fws niet.

Er zit ook een en ander aan ongewenste apps in 006b (onder andere airplay), dus een root zal je bij 006 vroeg of laat wel willen uitvoeren om dat soort dingen te verwijderen - dat is bij 1.4a uiteraard al gedaan.

Stapjes vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:28:
De nieuwe beta 006b firmware is een verbetering.
- Lastige video wordt wat beter afgespeeld, en hij is wat minder kieskeurig.
- De power-off werkt uit zichzelf (zonder extra programma's).

Ik kreeg uit een vergelijk voor/na de indruk dat de beta 006b nog net niet zo soepel ging als met de 1.4b finless rom, maar dat ga ik nog eens opnieuw vergelijken. Het viel wel op dat met beta 006b het even soepel in alle video grootte's, dus 720p, 1080p, SD, etc. Dus kennelijk is er een groot lek boven, maar toch voelde 1.4a prettiger afspelen. Zoals gezegd, ik ga nog eens vergelijken.

Hij weigerde trouwens wel een DTS-audio kanaal af te spelen in een video, de nieuwe 006b beta rom, terwijl 1.4a dat wel gewoon deed. Archos Video is trouwens nog steeds niet goed, in beide fws niet.

Er zit ook een en ander aan ongewenste apps in 006b (onder andere airplay), dus een root zal je bij 006 vroeg of laat wel willen uitvoeren om dat soort dingen te verwijderen - dat is bij 1.4a uiteraard al gedaan.

Stapjes vooruit.
Goed nieuws! de mensen van Minix zijn echt wel lekker bezig :)

Gekke vraag misschien, maar aangezien mijn Minix nog niet binnen is toch even dit vraagje.

Ik lees overal het verschil tussen 720p firmware en 1080p firmware,

Is dit nou betreft de interface, of is dit betreffende interface + video output.

Ik weet namelijk dat je prima een 1080p resolutie kan uitsturen en dan de interface upscalen van 720p naar 1080p, dat ziet er misschien iets minder mooit uit maar werkt wel sneller omdat je minder kleine textures hebt.

Als de video output bij een 1080p filmje, maar wel gewoon 1080p is, maakt het me voor de rest niet uit. Gamen op 720p upscaled naar 1080p vind ik ook prima omdat de framerate dan wellicht beter is.

Is er een onderscheid tussen interface / games / video materiaal wat betreft de roms ? Waar zit hem het verschil precies in .

Het zou wel vervelend zijn om een 720p rom te gebruiken en dat je dan 1080p video content gecomprimeerd op je beeldscherm te zien krijgt: zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@W.Zijlstra: Ja, de software waarmee de X7 kwam was niet geweldig, maar Minix support hun spul goed en communiceert goed met hun gebruikers. Dat is zeker goed om te zien, daar kunnen heel wat bedrijven een voorbeeld aan nemen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat Minix ook de beste dienstverlening van Rockchip krijgen, het blijkt dat Rockchip meer energie/tijd besteedt aan tablets dan aan boxes, maar toch. Het verbeterd steeds weer wat. Ik ga zoals gezegd nog eens kijken hoe goed die beta 006b nu is, 1.4a leek nog net iets soepeler. Bij 006b leek het wel alsof er nog wat frames geskipt werden, al leek het geen verschil meer te maken over video resoluties (720 en 1080p) heen.

Standaard zijn de firmwares voor de x7 inderdaad 720p. Dat betekent dat je dus 720p ziet op je monitor en tv. Dat wordt uiteraard schermvullend opgerekt, dus dat is niet noodzakelijk een probleem. Een nette 720p is ook zeer toonbaar op grote schermen - maar de puristen hebben daar wel een mening over...

Nu heb ik mijn minix niet op een TV (ver weg) maar op een monitor (dicht bij) aangesloten. Als je 720p resolutie op een native 1080p monitor aansluit, zie je dat de beeldkwaliteit dan niet zo geweldig is. Weinig puntjes, groot opgeblazen. Grote iconen, grote muiscursor, grote dikke android taakbalk, weinig werk-ruimte, etc. In principe wat je kan verwachten van een lage resolutie op een groot scherm. Je kan 1080p videobestanden wel afspelen op de standaard 720p firmware uiteraard, maar dan ben je wel wat kwaliteit aan de top kwijt. Dus videobestand 1080p -> 720p beeldverwerking -> 720p hdmi signaal -> 1080p opgerekt op TV. Dus nee, in dit geval is de video output van je 1080p filmpje toch 720p. Voordeel is inderdaad wat winst in snelheid, o.a in games en in video afspelen. En het blijkt dat Minix bedacht heeft dat 720p gewoon in het geheel beter is, ze ontwikkelen alles voor 720p televisies, ze denken dat 720p televisies niet overweg kunnen met 1080p signalen, dus houden ze het bewust lager.

Er is tegenwoordig ook een officiele 1080p firmware. En die ziet er echt mooi en scherp uit, maar inderdaad meer pixels om weer te geven. Nu zou de X7 ruim snel genoeg moeten zijn om 1080p video op 1080p weer te geven. De X5 kon dat kennelijk (ik heb geen X5) al, dus de X7 zou dat *zeker* moeten kunnen. Voldoende pks, maar de software/drivers/firmware van de X7 laat het echter nog wat afweten. Hierdoor komt/kwam het beeld soms wat schokkerig over, er lijkt ook wat optimalisatie te missen en wat gedoe met refresh-rates van hdmi vs videobestand waardoor e.e.a. nog niet zo soepel loopt als zou kunnen.

In de juiste firmwares onder de juiste omstandigheden gaat het wel soepel, dus het is vermoedelijk een kwestie van tijd. Maar 720p firmwares schijnen (ik werk alleen met 1080) soepeler te gaan dan 1080. Er zijn ook wat overclocking kernels, ook op 1080p, die door de extra PKs nog weer wat soepeler gaan. Maar dat is natuurlijk een wat lelijke workaround, en in potentie nog schadelijk ook.

Er zijn twee opvallende dingen te vermelden over de 720p/1080p discussie:
- Allereerst, in de 720p firmware kan je output kiezen van 1080p. Dat lijkt mij weinig te doen, alswel dat er wat interne bewerking wordt uitgevoerd op 1080p. De uitvoer is echter nogsteeds gewoon 720p, dus minder scherp dan je zou willen op een 1080p scherm.
- Dan de app-menu is kleiner dan full-screen. Je hebt dus een grote ongebruikte rand om de apps heen en wat onnodig meerdere pagina's van apps. Hetzelfde voor de desktop. Je hebt een kleiner vierkant midden in je scherm voor icoontjes van apps en widgets op je homescreen. En daaromheen een ongebruikte rand. Het wallpaper loopt allemaal netjes door hoor, dus niet aan de hand. Het ziet er allemaal goed toonbaar uit, maar het toont wel dat het van origine allemaal niet als 1080p bedoeld is.

Hoe dan ook, met de pre-006b firmware kan je prima 1080p doen, dat ziet er dan mooi en scherp uit op een 1080p monitor/tv, maar hoe soepel de video precies is moet ik nog even bestuderen. In ieder geval wel alvast weer wat beter dan voorheen, nu nog even de vergelijk met 1.4a die in mijn situatie veruit het soepelste (en zeer toonbaar in 1080p) afspeelde van wat ik gezien heb - maar ik heb niet de sdk2 tablet firmwares getest.

Daarbij kan ik me ook voorstellen dat je op TVs juist grote iconen en grote letters wil zien, dus juist graag de 720p firmware wilt, en die speelt dan nog soepeler games en video ook...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 30-09-2013 10:28 . Reden: correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Thanks voor de uitstekende bak met informatie :)

Aangezien ik ook de Minix A2 airmouse heb besteld, denk ik dat ik eerst maar eens begin met de minix 1080p firmware en kijk hoe me dat bevalt. Dan is de ondersteuning in ieder geval een beetje passend.

Ik denk dat die 1080p firmware inderdaad soepel moet draaien. Snap niet zo goed waarom de tablet firmware veel anders zou moeten zijn als het op dezelfde hardware draait, misschien heeft dit iets te maken met de overige hardware zoals wifi-chips etc.

Ach, als je ziet hoe ver ze met de X5 zijn gekomen, heb ik er wel vertrouwen in :) Beetje geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag gedaan! Over de A2 begrijp ik trouwens dat hij in de beta 006b firmware nog wat hapert (na enige tijd ermee stopt dan moet je hem opnieuw inpluggen, geluid standaard over de remote), maar dat zal vast ook wel goed komen.

Ik deel je optimisme over de X7 toekomst en geduld moeten we inderdaad hebben. Het helpt dat de x7 voldoende video afspeelt met de 1.4a finless custom fw - dat redt de dag. Als het alleen van minix moest komen was ik vermoedelijk wat teleurgesteld. Hopelijk is de stabiliteit van 006 firmware ook wat beter, en als dan het haperen/skipping daadwerkelijk verdwijnt... :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 30-09-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:55:
Graag gedaan! Over de A2 begrijp ik trouwens dat hij in de beta 006b firmware nog wat hapert (na enige tijd ermee stopt dan moet je hem opnieuw inpluggen, geluid standaard over de remote), maar dat zal vast ook wel goed komen.

Ik deel je optimisme over de X7 toekomst en geduld moeten we inderdaad hebben. Het helpt dat de x7 voldoende video afspeelt met de 1.4a finless custom fw - dat redt de dag. Als het alleen van minix moest komen was ik vermoedelijk wat teleurgesteld. Hopelijk is de stabiliteit van 006 firmware ook wat beter, en als dan het haperen/skipping daadwerkelijk verdwijnt... :*)
Kijk dat is interessant om te horen. Dat is nou precies waarom ik een afstandsbediening van minix gekocht heb, die moeten maar gewoon zorgen dat het werkt :d Als ik willekeurig ander merk ab had gekocht en dit probleem was opgetreden dan had ik er waarschijnelijk naar kunnen fluiten. Nu word het vanzelf opgelost - mooi hoor.

Wat inderdaad in de reviews ook tevoren kwam is dat het geluid naar de afstandsbediening standaard word verstuurd, dat is inderdaad wat maf maar kun je wel instellen. Beetje iritant dat je dat elke keer moet doen dus ik neem aan dat daar een oplossing voor komt.

Waar ik me eerder zorgen om maak, ik gebruik met mijn huidige htpc een usb-dac, dit zou theoretisch moeten herkend worden onder android. Er zijn verschillende mensen die het met een Galaxy S3 (bijv) gewoon plug & play werkend hebben gekregen. Het is ook echt een simpel ding qua drivers (standaard windows drivers werken prima bijvoorbeeld, er zijn geen-eens drivers voor het ding te vinden zo standaard is het).

Hopen dat dat werkt, anders moet ik met optisch gaan lopen klooien en dat zou een vervanging van de (prima) dac die ik nu heb betekenen - beetje zonde :)

Dus, als hij binnen is - duimpjes draaien - hopen dat het out of the box werkt :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteren de FW 006b op mijn chinese X7 gezet.
Rar bestandje gedownload. omgenoemd zoals beschreven en op de SDkaart gezet.
Kaartje erin, apparaat opstarten en het update bestand wordt netjes herkend.
Okay gegeven voor update.
Vervolgens krijg ik mooi de android robot in het scherm met statusbalkje. Na enige tijd start het apparaat opnieuw op, gaat weer uit...
En dat was het dus. krijg hem met geen mogelijkheid weer opgestart....
Nu maar eens bedenken hoe ik hem weer aan de praat ga krijgen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 25-05 08:55
Restore instructies:

http://blog.geekbuying.co...irmware-on-neo-x7-tv-box/

Laatste versie batchtool:

http://www.arctablet.com/...kchip_Batch_Tool_v1.7.zip

Werkende rooted versie 005:

http://www.arctablet.com/...are-version-005-20130911/

En misschien is dit waarom jouw restore niet lukt:

PLEASE NOTE: To flash this ROM the X7 mini has no OTG Port. Use the left USB Port to flash the ROM.

[ Voor 26% gewijzigd door Die Bruine op 01-10-2013 08:10 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Die Bruine zegt. De update methode die jij gebruikte is nog wat experimenteel. De standaard methode is met de recovery knop/gaatje. Hier heb je een windows PC voor nodig.

Dit is de procedure voor het installeren van een officiele minix firmware:
YouTube: Minix Neo X7 Firmware Update Tutorial

Het kan soms even een gedoe om de drivers voor Windows goed te krijgen, zeker in Win7/8, zodat Windows de rockchip device herkent.

Overigens: Mijn X7 heeft wel een OTG poortje, het is bij mij de enige micro-usb poort op het apparaat, en die moest ik dus gebruiken.

En: de officiele firmware download plek is: http://www.minix.com.hk/Support.htm
De versie "x7 4th" is 005, die heeft ook de drivers en de rockchip flash tool software.
Je kan eventueel 005 downloaden voor de drivers en flash software, en daarna en daarmee de 006b firmware flashen. (de pre 006b komt zonder aanvullende software, alleen als image)

De 005 1080p is volgens mij deze: http://www.minixforums.co...080-buffer-firmware.2332/

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 01-10-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx guys..ga er mee aan de slag vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 13:35
Wat een deceptie! Ik was er op voorbereid dat het ding nu en dan zou vastlopen, maar dat XBMC alleen maar gereutel laat horen als ik een film afspeel?

Is de Stafstorem patch echt de enige oplossing om dolby en dts passthrough te krijgen in XBMC? En is er uitzicht op een hack-loze oplossing in de toekomst?

[ Voor 14% gewijzigd door ernst op 01-10-2013 22:41 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pre-006b speelt video inderdaad heel wat beter af dan de vorige officiële versies. Perfect? Nee. Het wisselt toch nog wel tussen het ene en andere bestand, maar significant beter dan 005 en 004. Het grote merendeel van de filmpjes die ik probeerde werkte goed en soepel - zeer toonbaar. Hij start ogenschijnlijk ook wat sneller op dan voorheen, en de minix boot-animation is minder lelijk als die van finless.

Sommige filmpjes lopen echter wat schokkerig, alsof de framerate gewoon wat te laag was, dan liep het geheel wat schokkerig, niet alleen heftige stukjes, maar ogenschijnlijk de hele video. Soms lijkt het ook wel wat op een soort slow-motion. Dat herken ik niet uit de 1.4a van finless bob. Het is dus zeker nog niet perfect.

En hele heftige dingen zoals de birds-scene op 1080p en 40mbps, ja, dan is ethernet aansluiting in de x7 niet snel genoeg en loopt de cache leeg en staat het beeld even stil. Op lokale storage speelt het filmpje netjes door, maar licht schokkerig het lijkt alsof de framerate wat lager is dan.

DTS geluid wordt gewoon afgespeeld over hdmi naar mijn stereo monitor, geen storingen en meldingen. Niet getest over spdif.

Alles getest via ethernet, synology en met MX Player, 1080p 006b pre firmware, aansluiting hdmi.

Gezien alle tegenstrijdige berichten die ik lees over wat waar vloeiend wel/niet werkt, het zou wel eens kunnen dat er wat types x7 met kleine verschillen zijn... dus your milage may vary.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 02-10-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb zelf geen x7, alleen maar voor een vriend wat mee gedaan. Maar ik stream alles via WiFi op een Synology en dan gebruik ik ES Explorer in combinatie met BS player. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Misschien het proberen waard!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BS en MX lijken ongeveer hetzelfde te spelen.
BS player ondersteund alleen geen AC3? (Niet de huidige free versie in ieder geval)

Wat wel vreemd is dat dingen die eerder niet soepel speelden nu wel beter werken...

Hmm, wanneer je een video start vanuit een filemanager van een SMB-share, dan vermoed ik dat de filemanager het bestand streamt naar de video player. De video player wordt dan dus afhankelijk van de filemanager voor het ophalen van het bestand van de file share, en dat kan duidelijk het videospelen nogal beinvloeden... Ghost Commander werk ik normaal mee, nu dus getest met ES File Explorer. ES gaat wat sneller, maar Ghost Commander is beter met heen en weer springen. Het verschil is wellicht niet groot, maar toch, en kan soms net het verschil maken, kennelijk.

Dat klinkt allemaal een beetje vreemd, als een werk hypothese dan maar.

[ Voor 157% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 02-10-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
AC3 is een tijdelijk probleem met licenties hadden ze gemeld. Voordeel is dat je keuze hebt uit vier codec opties (intern hardware, BSplayer software, BSplayer hardware en alternatievie 4.1). Bovendien kun je de WiFi cache vergroten.
En... je kunt vanuit BSplayer overigens tegenwoordig rechtstreeks de share benaderen. Zo heb je geen afhankelijkheid meer van een filemanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, nog eens kijken dan, maar wat moet ik doen om AC3 met de alternatieve opties werkend te krijgen? Kan je je nog wat herinneren van het apparaatje van je kennis? Ik zag namelijk niet een optie waar ik iets mee kon... kort Googlend ook geen BS-player add-on download, en ook niet in de Google Play voor aanvullende codec....? (graag legale opties)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 03-10-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Helaas, AC3 en alle andere Dolby Codecs zijn er tijdelijk uitgehaald. Of je van legaal kan spreken weet ik niet, maar tot een maand of twee geleden zat het in de app. Het is echt een kwestie van licenties. BS Player heeft zelf aangegeven dat het een tijdelijke situatie is omwille van licentierechten.

Nogmaals, het zit in een oudere versie tot aan v1.9.150 en v1.9.151. Deze zijn nog online te vinden. En het zijn geen illegale versies, gewoon de free versie die je nu niet meer kunt downloaden.

Vreemde actie vind ik persoonlijk aangezien de codec wel in zowat elke standaard player ingebakken zit.

@ nutace... nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Die Bruine.

Yep.... _/-\o_

Gisteravond X7 aangesloten op computer en met flash software de 006b erop gezet.
Het apparaat functioneert weer naar behoren (althans met de standaard apps).

Moet nog XBMC erop zetten en inregelen.

Ben wel erg blij met het feit dat ik nu van al die Chinese meuk af ben die er op stond... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Die Bruine: ok, ik ga eens googlen op oudere versies, goeie tip!

@nutace: fijn dat hij het weer doet. Technisch gezien is het overigens nog steeds Chinese meuk, alleen dan beter vertaald. :) Ben wel benieuwd naar je bevindingen met XBMC!

Het viel met tijdens het testen van de 006b rom wel op dat die een stuk stabieler was dan de 004-spinoff in Finless 1.4a. En ik kon het probleem ruizende-tikkende geluid met Tunein ook niet reproduceren.

Dat is mijns inziens zeker goed nieuws!

Heeft iemand al uitgevogeld hoe de X7 te rooten is?

Zal van het weekend het ding eens met SPDIF aan een surround-set hangen en kijken of DTS pass through nu ook werkend te krijgen is. (zonder XBMC dan, maar gewoon met MX)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 04-10-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
De link die ik postte was van een 006rom met root. Even op dat forum vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Is het nodig zo'n mediaspeler te rooten?

Ik deed dat altijd wel met m'n android telefoon, maar zie het nut er niet echt van in op een mediaspeler.

Op het forum van minix word het ook flink afgeraden, why ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik denk wel dat er nog optimalisaties zijn door te voeren als je in bepaalde bestanden kunt. Denk aan WiFi buffers bijvoorbeeld. OK, de meeste zijn accu gerelateerd en dat boeit in dit geval niet. Maar toch, zelf buffers en parameters kunnen tweaken.... Daarvooor zit je hier toch :+

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste