Minix Neo X7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556800

Volgende keer de powerknop ingedrukt houden :D

http://minixforums.com/th...in-firmware-upgrade.3483/
http://www.freaktab.com/s...9929-Bricked-Minix-NEO-X7

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 556800 op 23-06-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 20:28

B2

wa' seggie?

Dat werkt niet als je flasht in een virtuele machine. Zojuist nog een keer geprobeerd, flash komt bij 98% in een fail situatie en komt daar niet meer uit. X7 wordt na de welbekende 7 seconde weer verwijderd als usb device.

[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 24-06-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Anoniem: 556800 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:09:
[...]

Ik heb de roms gemaakt voor alle MINIX modellen ( van G4 tot X7 en alles wat er tussen zit )

Have fun :D
Just to state the obvious: Dus ook de X7 mini?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twan V schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Just to state the obvious: Dus ook de X7 mini?
Yep, alle modellen , ook de X7mini en X5mini dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Heb inmiddels v5 erop staan. Werkt 1080p 24hz in deze rom trouwens goed?
Voor de rest is ie weer lekker snel, hoop dat snel je eigen rom voor de x8-h uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B2 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:37:
[...]

Heb inmiddels v5 erop staan. Werkt 1080p 24hz in deze rom trouwens goed?
Voor de rest is ie weer lekker snel, hoop dat snel je eigen rom voor de x8-h uitkomt!
De 24 Hz zou goed moeten zijn op de v5.

Voor de X8 had ik al een custom rom met de allereerste 24Hz patch voor Amlogic lol... kijk maar naar de timestamps op de forums... maar goed die heb ik met minix gedeeld en zit nu in de 002beta2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Had iemand eigenlijk al Netflix HD aan de gang op de Neo X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas nog niet. daarvoor heb je de widevive drm nodig met een gelockte bootloader.
Heb er vorige week wel naar gekeken.
Ben er een paar uur mee aan het stoeien geweest echter geeft de widevine service op de X7 een probleem met de keys.
Momenteel werkt het enkel op de nexus google tablets.
Ik ga binnenkort daar weer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Top. Ik heb trouwens een 8x-h er bij besteld. Kijken welke me het best bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08-2024
Pusherman_ schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:42:
Top. Ik heb trouwens een 8x-h er bij besteld. Kijken welke me het best bevalt...
dat antwoord wil ik graag horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

De afstandbediening die bij de x8-h zat (minix m1) zuigt in ieder geval flink. Die kan je beter gelijk het raam uit mieteren, want daar heb je echt niets aan. Het airmouse-gedeelte is gewoon niet goed genoeg....

Verder bevalt de x8-h opzich wel, jammer dat hij last leek te hebben van de 24p bug (wat ik hierboven ook al langs heb zien komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Anoniem: 556800 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:12:
[...]

Yep, alle modellen , ook de X7mini en X5mini dus.
Super, thanks!

Ik heb hem gisteren geflashed, maar hij komt bij mij niet verder dan het bootscherm. Voordat ik goed kan lezen wat er staat, verliest de tv zijn verbinding.

Ik heb hem na de flash een kwartier laten pruttelen zonder de afstandsbediening aan te raken, zeker lang genoeg lijkt me.

Vanavond nog maar een keer proberen :X

[Edit]
Weer geen succes. Ik had de image opnieuw gedownload, bewust op een andere computer en zelfs dat mocht niet baten. Halfweg het bootscherm wordt het powerledje iets zwakker en reboot de minix. :/

Ik heb hem kunnen herstellen met de firmware van februari en van daar uit met een sd-kaartje kunnen updaten tot de laatste firmware van minix zelf. Geen 1080p in xbmc, maar wel de nieuwe metro-launcher :)

[ Voor 35% gewijzigd door Twan V op 02-07-2014 11:57 . Reden: Poging 2 toegevoegd ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Heb nu ongeveer een week een Minix Neo X8-h in bezit en dat bevalt prima. Draai nu beta3 firmware en deze heeft alle kleine ergernissen verholpen. Gebruik hem icm de Neo A2 remote en ook hier ben ik heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Hier vandaag een x8-h in gebruik genomen. Een eerste indruk:
- Maakt een betere eerste indruk dan de x7 in gebruik
- Reageert soepeler dan de x7, ik gebruik beide op 1080p.
- Is standaard 720p, maar via de menu's in te stellen op een echte 1080p, ook volgens mijn TV, al vraag ik me af hoe 1080p de 1080p nu is. De verhouding bureaublad knoppenbalk blijft gelijk, verdacht. Hoe dan ook ziet het er netjes en strak uit.
- XBMC standaard geinstalleerd, werkt ook inderdaad, ook 1080p content op 1080p.
- Netflix is gewoon niet goed, dit wil je niemand aanbevelen.

De geinstalleerde (oude) Netflix software rommelt met de ondertitels en video start in een hele lage resolutie. Uiteindelijk wordt het wel toonbaar, maar geweldig is het allemaal niet. Geupdate naar de nieuwe Netflix software (met nieuwe logo, uit de play store) maakt het erger. De ondertitels blijven knullig , staat soms in de linkerbovenhoek en out of sync, geheel niet goed. Soms start de video stream in storing, of staat hij ineens stil, het beeld dat start is ook hier triest, beeld wordt gelukkig ook hier beter, ziet er uiteindelijk wel scherp uit, blijft echter licht haperen zo nu en dan. De geinstalleerde netflix kon je gebruiken door video te selecteren met de pijltjes, de nieuwe versie niet, die moet met de airmouse functie.

Ik heb geen idee welke firmware erop zit, diegene die default kwam.
Een OTA update geprobeerd, bugte eruit bij het controleren of er een nieuwe versie beschikbaaris. Het werkte duidelijk niet, ook bepaald niet gebruiksvriendelijk.

Mijn x8 kwam met extra m1. De afstandbediening heeft eindelijk een pauze knop! Dat is een heel verbetering t.o.v. de standaard afstandbediening die gewoon net niet handig is. De airmouse functie is niet geweldig en/of moet nog even beter wennen. Met mikken met de cursor is lastig, de OK knop reageert vreemd genoeg niet zo geweldig in airmouse mode, maar wel in de normale pijltjes mode. Vreemd genoeg werkt hij met een usb dongle maar zit er ook infra-rood op de m1...?

XBMC blijft bij mij wat onhandig in gebruiksvriendelijkheid. Je kan hem bijna, maar net niet helemaal met de m1 pijltjes functie gebruiken. Zo nu en dan moet je echter toch de airmouse functie gebruiken, echt gebruiksvriendelijk is het niet. Maar het werkt, en het is de XBMC die we allemaal kennen en liefhebben, en hij werkt gladjes. De zwarte knoppenbalk aan de onderkant van het scherm verdwijnt netjes als je video speelt in MXPlayer en Netflix. Hij verdwijnt ook bij het starten van XBMC, een truukje dat mij nog niet gelukt was op de X7. De pause knop in XBMC blijft wel wat knipperen als de play / pause, etc, knoppen in beeld staan.

De Metro launcher werkt prettig, maar ook wat vreemd. Er zijn drie vlakjes voor video. Elk vlakje is geen app maar een folder. In elke folder staat één app. Er is de 4k video app en vakje, het grote XBMC vak met XBMC starter, en een video vak waarin streaming audio zit. Stel dat je XBMC wil starten, moet je eerst het XBMC foldertje openen, en daarna nog de XBMC app starten. Een onnodige extra click. Netflix staat overigens nergens in de vakjes, maar is wel voorgeinstalleerd op de x8. Je kan de vlakjes ogenschijnlijk niet veranderen of anders indelen, de kleur keuze grijs/groen lijkt willekeurig gekozen. Hoe dan ook een oneindigheid beter dan de rotzooi die ze bij de X7 leverden.

NPO app streaming lijkt goed te werken. Zowel Live TV (zoals Ned 1 Voetbal) als uitzendinggemist. De zwarte knoppenbalk onderin verdwijnt ook netjes uit het beeld als je video speelt. Asphalt 7 van Gameloft speelt goed en zo te zien vloeiend, echter: de m1 remote is niet als wii-mote te gebruik om het autotje te besturen, sterker nog, ik heb geen idee hoe ik het autoje moet besturen. Iemand een idee?

Hij heeft soms het idee om uit te zoomen bij video kijken, dan staat er ineens een zwarte balk om het videobeeld heen. Gezien bij zowel NPO, een reboot en toen weer normaal. Als net ook bij Netflix. Eerder niet, dan ineens wel.

Het geheel doet dus significant beter aan dan de x7 destijds bij de lancering. Minix is zich hard aan het ontwikkelen op basis van de feedback van gebruikers. Hopelijk komt Netflix wel nog goed, die valt nu flink tegen. De netflix app op de x7 lijkt het bij mij beter te doen!? (al staat daar bij mij de ondertitels wel altijd links onder in de hoek op een hoopje, hij is te lezen, loopt in sync, en de video speelt daar wel goed.)

Een eerste ervaring. Nog niet daadwerkelijk uitgetest, maar hij is out of de box niet geslaagd voor de vriendin-test.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 02-07-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Anoniem: 333064 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:10:
Hier vandaag een x8-h in gebruik genomen. Een eerste indruk:
- Maakt een betere eerste indruk dan de x7 in gebruik
- Reageert soepeler dan de x7, ik gebruik beide op 1080p.
- Is standaard 720p, maar via de menu's in te stellen op een echte 1080p, ook volgens mijn TV, al vraag ik me af hoe 1080p de 1080p nu is. De verhouding bureaublad knoppenbalk blijft gelijk, verdacht. Hoe dan ook ziet het er netjes en strak uit.
- XBMC standaard geinstalleerd, werkt ook inderdaad, ook 1080p content op 1080p.
- Netflix is gewoon niet goed, dit wil je niemand aanbevelen.

De geinstalleerde (oude) Netflix software rommelt met de ondertitels en video start in een hele lage resolutie. Uiteindelijk wordt het wel toonbaar, maar geweldig is het allemaal niet. Geupdate naar de nieuwe Netflix software (met nieuwe logo, uit de play store) maakt het erger. De ondertitels blijven knullig , staat soms in de linkerbovenhoek en out of sync, geheel niet goed. Soms start de video stream in storing, of staat hij ineens stil, het beeld dat start is ook hier triest, beeld wordt gelukkig ook hier beter, ziet er uiteindelijk wel scherp uit, blijft echter licht haperen zo nu en dan. De geinstalleerde netflix kon je gebruiken door video te selecteren met de pijltjes, de nieuwe versie niet, die moet met de airmouse functie.

Ik heb geen idee welke firmware erop zit, diegene die default kwam.
Een OTA update geprobeerd, bugte eruit bij het controleren of er een nieuwe versie beschikbaaris. Het werkte duidelijk niet, ook bepaald niet gebruiksvriendelijk.

Mijn x8 kwam met extra m1. De afstandbediening heeft eindelijk een pauze knop! Dat is een heel verbetering t.o.v. de standaard afstandbediening die gewoon net niet handig is. De airmouse functie is niet geweldig en/of moet nog even beter wennen. Met mikken met de cursor is lastig, de OK knop reageert vreemd genoeg niet zo geweldig in airmouse mode, maar wel in de normale pijltjes mode. Vreemd genoeg werkt hij met een usb dongle maar zit er ook infra-rood op de m1...?

XBMC blijft bij mij wat onhandig in gebruiksvriendelijkheid. Je kan hem bijna, maar net niet helemaal met de m1 pijltjes functie gebruiken. Zo nu en dan moet je echter toch de airmouse functie gebruiken, echt gebruiksvriendelijk is het niet. Maar het werkt, en het is de XBMC die we allemaal kennen en liefhebben, en hij werkt gladjes. De zwarte knoppenbalk aan de onderkant van het scherm verdwijnt netjes als je video speelt in MXPlayer en Netflix. Hij verdwijnt ook bij het starten van XBMC, een truukje dat mij nog niet gelukt was op de X7. De pause knop in XBMC blijft wel wat knipperen als de play / pause, etc, knoppen in beeld staan.

De Metro launcher werkt prettig, maar ook wat vreemd. Er zijn drie vlakjes voor video. Elk vlakje is geen app maar een folder. In elke folder staat één app. Er is de 4k video app en vakje, het grote XBMC vak met XBMC starter, en een video vak waarin streaming audio zit. Stel dat je XBMC wil starten, moet je eerst het XBMC foldertje openen, en daarna nog de XBMC app starten. Een onnodige extra click. Netflix staat overigens nergens in de vakjes, maar is wel voorgeinstalleerd op de x8. Je kan de vlakjes ogenschijnlijk niet veranderen of anders indelen, de kleur keuze grijs/groen lijkt willekeurig gekozen. Hoe dan ook een oneindigheid beter dan de rotzooi die ze bij de X7 leverden.

NPO app streaming lijkt goed te werken. Zowel Live TV (zoals Ned 1 Voetbal) als uitzendinggemist. De zwarte knoppenbalk onderin verdwijnt ook netjes uit het beeld als je video speelt. Asphalt 7 van Gameloft speelt goed en zo te zien vloeiend, echter: de m1 remote is niet als wii-mote te gebruik om het autotje te besturen, sterker nog, ik heb geen idee hoe ik het autoje moet besturen. Iemand een idee?

Hij heeft soms het idee om uit te zoomen bij video kijken, dan staat er ineens een zwarte balk om het videobeeld heen. Gezien bij zowel NPO, een reboot en toen weer normaal. Als net ook bij Netflix. Eerder niet, dan ineens wel.

Het geheel doet dus significant beter aan dan de x7 destijds bij de lancering. Minix is zich hard aan het ontwikkelen op basis van de feedback van gebruikers. Hopelijk komt Netflix wel nog goed, die valt nu flink tegen. De netflix app op de x7 lijkt het bij mij beter te doen!? (al staat daar bij mij de ondertitels wel altijd links onder in de hoek op een hoopje, hij is te lezen, loopt in sync, en de video speelt daar wel goed.)

Een eerste ervaring. Nog niet daadwerkelijk uitgetest, maar hij is out of de box niet geslaagd voor de vriendin-test.
Zet de snelheid van de airmouse wat langzamer in de settings. Je kan het beste ook de laatste beta (beta 4) firmware installeren, daar zitten behoorlijk veel bug fixes in. Netflix moet dan ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

x8-h, die beta ga ik binnenkort proberen. Dank ook voor de tip van de langzamer.

Ik wil ook graag adblock en een firewall installeren, en vermoedelijk de dpi instellingen veranderen. Heeft iemand al een root methode gevonden voor de x8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Anoniem: 333064 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:48:
x8-h, die beta ga ik binnenkort proberen. Dank ook voor de tip van de langzamer.

Ik wil ook graag adblock en een firewall installeren, en vermoedelijk de dpi instellingen veranderen. Heeft iemand al een root methode gevonden voor de x8?
Ja er is een root.

http://www.freaktab.com/s...NEO-X8-H-Quad-Core-tv-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ze hebben op de X8 de dpi instelling op 220 of 240? gezet, terwijl die voor een 'echte' 1080p ervaring op 160 zou staan. Nu ziet het er uit als 720p maar dan op een resolutie van 1080p. Maar om dat te corrigeren, daarvoor is ook een root benodigd. :) En android heeft nog steeds niet in de gaten dat als je een toetsenbord aansluit, dat je geen onscreen toetsenbord meer nodig heeft... De x8 reageert wel lekker vlot!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 05-07-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-06 16:03
Anoniem: 333064 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:21:
En android heeft nog steeds niet in de gaten dat als je een toetsenbord aansluit, dat je geen onscreen toetsenbord meer nodig heeft...
In de QS3.1 Rom voor X7 is dit wel verholpen door iets van "null input". Misschien als app of .apk te vinden?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De X8 firmware update werkt, al was het even gedoe met de drivers. De kunst is om de drivers via Windows te laten installeren bij het inpluggen van de x8 nadat je de driver set hebt geinstalleerd volgens de procedure op
http://minixforums.com/th...beta-firmware-image.7433/

Netflix werkt niet ineens beter.

Root, inderdaad via: http://www.freaktab.com/s...NEO-X8-H-Quad-Core-tv-box

Overigens is de VRoot wel heel chinees, er is geen touw aan vast te knopen. Er wordt allemaal chinese software gedownload en geinstalleerd oo je PC en daarna ook op de X8. Als je root apps start krijg je ook allerlei chines teken, en moet je op goed geluk maar op knoppen clicken. Waar is good old leesbare supersu?

Meteen maar opnieuw de firmware erop gezet. Met de beschreven SD kaart methode is wel goed, met de bekende supersu. Die komt overigens niet met Root Explorer, die zal je apart moeten kopen/kopieren van andere firmware.

Weet iemand hoe ik de dpi normaal kan instellen?
De 1080p resolutie ziet er uit als 720p, vanwege de dpi instellingen.
Die staat vermoedelijk ergens op 220 of 240 ofzo.
Voorheen op de X7 zette ik die met texdroider_dpi op 160, waarna 1080p er ook echt uit zag als 1080p.
Nu werkt dat in het geheel niet.
In de build.pro staat
#ro.sf.lcd_density=240
uitgecomment, maar die normaal instellen als
ro.sf.lcd_density=160
en rebooten, dat geeft geen verschil.

Aah, minix weigert gewoon mee te werken omtrend dpi:
http://minixforums.com/threads/1080p-kernel.7025/
:(

Met de Xposed framework is er een module waarmee je per app de dpi instelling kan regelen:

Xposed Framework:
http://repo.xposed.info/m....android.xposed.installer

En de App Settings module:
http://repo.xposed.info/m...d.xposed.mods.appsettings

Eerst framework installen, dan de module.
In de framework app de module aan zetten voor gebruik met de checkbox aldaar.
Dan in de App Settings de dpi instellingen inregelen.
- 1080p als 1080p is 160dpi. Minix default is 240.
- De zwarte navbar taskbar onderaan het scherm is de 'SystemUI' app.
- De launcher is de desktop, maar bij mij zoomt bij opstarten dan ineens in op de wallpaper.

Ik heb de mousecursor nog niet gevonden, die is bij mij nog 720p groot, zeg maar.

Update: Nog een alternatief, via de command prompt (bash of adb shell) kan je ook de display density zetten.

Via een terminal emulator dan:

su -
am display-density 160

De "su -" is omdat je root moet zijn, de rest spreekt voor zich.
Bij een reboot it het weer 240, dus dan moetje opnieuw. Kan je met een init.d script doen wellicht?
Blijft wat hackish, is de Xposed oplossing geautomatiseerder.

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 11-07-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik wil bij het booten van mij X8 automatisch XBMC op laten starten. Op de X7 (incl hardwareguru rom) heb ik dit voor elkaar met AutoStart, maar op de X8-H met Finless tweaker beta004 rom duurt het een eeuwigheid (nou ja, een minuut of 4) voordat XBMC opstart.

Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net de HardwareGuru x7 malipatch v5 firmware geïnstalleerd op de x7, de zwarte taakbalk blijft helaas continu weer in het beeld staan - dat werkte bij de x8 beter. Als er tips zijn om die taakbalk functie beter te laten werken?

Hoe dan ook, als je taakbalk minimaliseert, dan is hij verdwenen. Ik ging altijd naar de instellingen om hem terug te halen. Je kan ook met de muis van de onderkant van het scherm omhoog slepen, dan komt ie ook terug. Wellicht bij een ieder bekent, zo niet, bij deze!

De netflix uit de playstore werkt trouwens wel heel mager op de HWG x7 malipatch v5 firmware, maar dat is kennelijk een known issue. Die 5 tot 10 seconden is alleen wel ruim een minuut, en als je heen/weer springt weer opnieuw. En dus weer op zoek naar een andere rom waarin netflix wel werkt.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 05-07-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 1.9 x7 firmware van Finless op Freaktab doet wel netflix en npo uitzendinggemist en xbmc, maar geen live streaming in de npo app. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B2 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:14:
Ik wil bij het booten van mij X8 automatisch XBMC op laten starten. Op de X7 (incl hardwareguru rom) heb ik dit voor elkaar met AutoStart, maar op de X8-H met Finless tweaker beta004 rom duurt het een eeuwigheid (nou ja, een minuut of 4) voordat XBMC opstart.

Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Ik las op het minix forum toevallig over de Target Home Launcher

Google Play: Target Home Launcher

Kennelijk kan je daarmee andere apps instellen als Home Launcher, zoals bijv XMBC.
Geen idee of dat handig is, maar... een mogelijk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NPO live tv geeft bij mij een continu wisselend volume. Als het stil is gaat het volume hard, en als er daarna weer geluid is komt het eerst heel hard, en daarna snel zacht. Alsof hij continu het volume probeert te optimaliseren.

Is dat herkenbaar bij iemand? Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb mijn X7 sinds een maandje of vier en ben er erg blij mee. Ik heb nog geen firmware flashes uitgevoerd en draai nog de standaard (vooraf geinstalleerde) versie van XMBC, waarschijnlijk versie 12.x.

Vooralsnog werkt alles prima en omdat mijn televisie ook 'slechts' 720p aankan heb ik nog geen reden gevonden om hem aan te passen. Ik loop echter tegen een probleempje aan. De X7 (/XBMC) speelt in deze staat geen Realmedia - (.rm) en Windows Media Video (.wmv) bestanden af. Weet iemand of ik dat kan verhelpen door de firmware en/of XBMC te upgraden of is dit een hardwarematige beperking van de X7 waar ik mee zal moeten leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al eens uitgepuzzeld hoe je de minix op een monitor kan aansluiten?
Ik heb een hdmi -> dvi stekkertje, en het beeld komt wel op mijn 4:3 monitor, maar in elkaar gedrukt.

Enig idee hoe ik de resolutie van de minix kan veranderen? Mijn schermpje is 1400x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

x8 002 Beta 5 firmware is uit.

Beta 5 maakt niet dat netflix ineens soepel werkt. Blijft haperen.
Wisselend volume op de live stream van NPO app maakt dat kijken ook nog onwenselijk. Uitzendinggemist werkt wel ok, ogenschijnlijk.

Op dit moment blijft de X7 een beter apparaat wat mij betreft, maar de 8 firmware is natuurlijk nog in ontwikkeling waar die van de X7 al behoorlijk is doorontwikkeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 14-07-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Aangezien het hier nu bijna alleen nog maar over de X8 gaat... Is het misschien een idee om een apart X8 topic te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt mij een goed idee, de x7 en x8 zijn ook een verschillende architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 333064 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:49:
x8 002 Beta 5 firmware is uit.

Beta 5 maakt niet dat netflix ineens soepel werkt. Blijft haperen.
Wisselend volume op de live stream van NPO app maakt dat kijken ook nog onwenselijk. Uitzendinggemist werkt wel ok, ogenschijnlijk.

Op dit moment blijft de X7 een beter apparaat wat mij betreft, maar de 8 firmware is natuurlijk nog in ontwikkeling waar die van de X7 al behoorlijk is doorontwikkeld.
Dat idee heb ik ook nog. Ik draai nu de stock beta004, maar eigenlijk vind ik de HardwareGuru rom op de X7 fijner draaien. Helaas heeft HardwareGuru nog geen echte eigen rom voor de X8(-H) gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja de Hardwareguru werkt bij mij zoals bovenbeschreven niet helemaal zoals het moest. Wat oudere software erin verwerkt ook, volgens mij, en netflix werkte helemaal niet. De meest recente Finless met de XBMC van minix (daar moet je de /system/build.prop weer voor terugzetten op minix ipv nexus) lijkt bijna perfect, voor zover dat kan uberhaupt. Hij heeft wel de vreemde wens om de navbar taakbalk onderin te minimaliseren, geen idee hoe dat komt, trouwens, de checkbox in de instellingen staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Anoniem: 333064 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:11:
lijkt mij een goed idee, de x7 en x8 zijn ook een verschillende architectuur.
Ik heb zelf alleen nog geen X8. Iemand anders die de lead wil nemen? ik wil natuurlijk wel assisteren waar nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aldus gedaan, het Minix x8 topic
Het Minix Neo X8 en Minix Neo X8-H topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kennelijk komt er ook een officiele 4.4 kitkat rom voor de x7! Knap stukje support van Minix!

En HardwareGuru is er al mee bezig. Als ik het goed lees is er ook al een root voor.

http://minixforums.com/th...is-about-to-release.8699/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:27
Anoniem: 333064 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:16:
Kennelijk komt er ook een officiele 4.4 kitkat rom voor de x7! Knap stukje support van Minix!

En HardwareGuru is er al mee bezig. Als ik het goed lees is er ook al een root voor.

http://minixforums.com/th...is-about-to-release.8699/
Klopt, ik heb hem al geprobeerd en ziet er goed uit. Ben toch weer teruggestapt op QuickShot3.1 (ook KitKat), omdat het net even wat gelikter werkt. Let wel dat als je terug wilt gaan naar Android 4.2 custom of stock ROM, je de powerknop gedurende de gehele flashprocedure ingedrukt moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat werkte er niet gelikt genoeg dat je terug bent gegaan naar 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
Anoniem: 333064 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:57:
Wat werkte er niet gelikt genoeg dat je terug bent gegaan naar 4.2?
Ik ben niet teruggegaan naar 4.2, ik ben teruggegaan naar QuickShot 3.1, welke ook 4.4 is. Nee, teruggaan naar 4.2 doe ik niet, want 4.4 is echt veel vlotter. De 4.2 waarschuwing was meer algemeen bedoelt zodat jij (of eenieder die dit forum leest) beseft dat als je van 4.4 terug willen stappen op 4.2 een extra handeling noodzakelijk is om dit gedaan te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, quickshot 3.1 is ook een 4.4 rom (moet gewoon beter lezen), een volledige custom rom, zo te zien! Het lijstje van specificaties ziet er indrukwekkend uit. Is hij zo goed als hij klinkt, en wat maakt QS3.1 zo goed?

http://www.freaktab.com/s...tro-Team-for-Minix-Neo-X7

Benieuwd naar je ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
Anoniem: 333064 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:39:
Ah, quickshot 3.1 is ook een 4.4 rom (moet gewoon beter lezen), een volledige custom rom, zo te zien! Het lijstje van specificaties ziet er indrukwekkend uit. Is hij zo goed als hij klinkt, en wat maakt QS3.1 zo goed?

http://www.freaktab.com/s...tro-Team-for-Minix-Neo-X7

Benieuwd naar je ervaringen...
Tja, het lijstje zegt al genoeg dacht ik zo. Voor mij was er dan ook echt geen twijfel toen ik mijn X7 zo'n 3 weken geleden bestelde om er meteen QS3.1 op te gooien i.p.v de stock ROM te draaien. Nitro Team waren toen volgens mij de enige met een 4.4 (KitKat) versie. Ook de init.d support was een must, waardoor mijn Windows shares automatisch bij elke boot weer gemount worden. Voor de rest draait het gewoon echt uitstekend. Het enige dat ik vond (en ik geloof dat dit een KitKat ding is, want de MINIX KitKat ROM heeft er ook last van) dat de video weergave erg donker is, maar dat heb ik opgelost met de gratis app "Screen Adjuster Free", zie ook mijn reactie op MINIX Forum http://minixforums.com/th...e.8699/page-11#post-59153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al iets bedacht dat je met een X8 kan doen wat met een X7 niet vergelijkbaar goed kan?

Er schiet mij niet zo heel veel te binnen, anders dan 4K uiteraard en wellicht een nieuwe 3d spelletje ofzo, en vermoed dat mogelijk daarom voorlopig de x7 de betere koop is? Of is dat een vreemde conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
scorpion303 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:02:
Ik heb mijn X7 sinds een maandje of vier en ben er erg blij mee. Ik heb nog geen firmware flashes uitgevoerd en draai nog de standaard (vooraf geinstalleerde) versie van XMBC, waarschijnlijk versie 12.x.

Vooralsnog werkt alles prima en omdat mijn televisie ook 'slechts' 720p aankan heb ik nog geen reden gevonden om hem aan te passen. Ik loop echter tegen een probleempje aan. De X7 (/XBMC) speelt in deze staat geen Realmedia - (.rm) en Windows Media Video (.wmv) bestanden af. Weet iemand of ik dat kan verhelpen door de firmware en/of XBMC te upgraden of is dit een hardwarematige beperking van de X7 waar ik mee zal moeten leren leven?
Kleine bump. Weet iemand of het in mijn geval zin heeft om met nieuwe roms aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Anoniem: 333064 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:31:
Heeft iemand al iets bedacht dat je met een X8 kan doen wat met een X7 niet vergelijkbaar goed kan?

Er schiet mij niet zo heel veel te binnen, anders dan 4K uiteraard en wellicht een nieuwe 3d spelletje ofzo, en vermoed dat mogelijk daarom voorlopig de x7 de betere koop is? Of is dat een vreemde conclusie?
wellicht dat de X8 wat langer waardevast is, aangezien het apparaat wel een jaar nieuwer is. Daarnaast zal het daarom ook langer (officieel) ondersteund worden en toekomstige zware apps/games beter kunnen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpion303 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:47:
[...]

Kleine bump. Weet iemand of het in mijn geval zin heeft om met nieuwe roms aan de slag te gaan?
Ik heb de Wildlife wmv sample van microsoft gevonden, beeld en geluid spelen op mijn x7 met XMBC 13.2 af.

Voorbeelden van rm's kon ik niet zo snel vinden, en heb zelf geen .rm bestanden meer.

Als de wmv bij jou niet speelt en je hebt een oudere xbmc, kan je een nieuwere versie van xbmc downloaden van minix,via:
http://www.minix.com.hk/Support.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
scorpion303 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:47:
Ik ben van mening dat dit hoe dan ook zin heeft. Pas sinds het gebruik van custom rom's zoals QS v3.1 ben ik niet meer geneigd de Minix uit het raam te gooien.
Grootste verbeteringen zijn dat je met QS al op Android 4.4 zit en nieuwste XBMC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 333064 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:01:
[...]
Ik heb de Wildlife wmv sample van microsoft gevonden, beeld en geluid spelen op mijn x7 met XMBC 13.2 af.

Voorbeelden van rm's kon ik niet zo snel vinden, en heb zelf geen .rm bestanden meer.

Als de wmv bij jou niet speelt en je hebt een oudere xbmc, kan je een nieuwere versie van xbmc downloaden van minix,via:
Harmani schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:54:
[...]

Ik ben van mening dat dit hoe dan ook zin heeft. Pas sinds het gebruik van custom rom's zoals QS v3.1 ben ik niet meer geneigd de Minix uit het raam te gooien.
Grootste verbeteringen zijn dat je met QS al op Android 4.4 zit en nieuwste XBMC versie.
Dank a.b.c. en Harmani, ik heb gisteren mijn X7 gisteren zonder problemen uitgerust met de 'Finless 1.9 ROM' (720p versie van freaktab.com) in combinatie met 'xbmcminix-armeabi-v7a_13.2.1_1.apk' (van www.minix.com.hk).

Niet direct grote verschillen te merken, maar ik merk dat WMV bestanden het nu inderdaad doen! :) Realmedia (.rm) doet het helaas niet, maar daar kom ik wel overheen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
HWG 5.0 rom is uit zag ik, nog niet geprobeerd, maar op basis van eerdere ervaringen HWG roms kan dit wel eens de ultieme rom zijn voor 'onze' X7! [klik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:37
Welke ab werkt nu het fijnst/best met de X7?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
anconakip schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:36:
Welke ab werkt nu het fijnst/best met de X7?
gebruik de zoekfunctie in dit topic, is genoeg over gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
minix a2 werkt het beste, maar is redelijk snel leeg (vaak opladen). De Mele dingen werken ook wel aardig. alleen bv power on en off werkt dan niet. En persoonlijk mis ik de standaard afspeelknoppen (<- << >> ->)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De standaard meegeleverde afstandsbediening vond ik eigenlijk maar niets. Maar als je de X7 gebruikt voor primair XBMC kan je eigenlijk nagenoeg alles doen wat je wilt doen! Doorspoelen is inderdaad wat lastiger, daar zouden wel knopjes voor bijgevoegd mogen worden.

Verder gebruik ik vaak een logitech k400r, dat gaat goed, maar is geen specifiek android toetsenbord uiteraard. De volume knoppen en powerknop op de k400r en twee-vinger scrollen werken i.i.g. goed.

In het verleden gebeurde het nog wel eens dat bepaalde types afstandsbedieningen (zoals de mele's) zorgde voor storingen. Ik neem aan (aannames!) dat dit wel opgelost zal zijn, ondertussen, maar geen idee. Met de A2 moet je nog even opletten op de audio. Voorheen wilde het geluid van de android box nog wel eens automatisch overschakelen naar het geluid op je afstandsbediening... niet echt wenselijk, maar toch. Daar zijn ook workarounds voor, van wat ik weet, maar uhm, check dat dus even, als je die route wilt gaan.

De minix m1 begin ik ook wel voor op te warmen eigenlijk. Je moet daarvoor wel de muissnelheid wat terug-schroeven in android. Het is vermoedelijk niet de beste airmouse functie, maar wel OK verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Man, wat een teleurstelling is deze Android box. Ik heb mij de duurste aangeschaft, X8H-C voor alle decoding shizzle, ik merk er niks van.

* Nog steeds moet ik MX Player spelen met Software Decoder anders geen dolby,DTS naar mijn surround systeem. Dit was ook zo op mijn X5, dus wat is er hier dan veranderd?

* Verschillende sound issues. Zo is in bijna elke film die ik probeer, in elke format of decodering de audio en video out of sync. Vreselijk storend. En als ik dan wat pruts aan de instellingen van MX Player, dan krijg ik deze in sync, maar dan klopt mijn ondertitel niet meer. Walgelijk.

* Slecht beeld. Bij wijze van test Captain America laten afspelen. Uiteraard opnieuw out of sync. Daarboven was het beeld bij donkere of snelle beelden volledig wazig en onscherp.

Conclusie: wat een vreselijke ripoff vind ik deze player. Terwijl ik mijn X5 echt aanbeden heb... wat een leuk ding. De X8H-C ligt nu netjes in de kast en de X5 speelt nu voor mij opnieuw alles af, ZONDER enig probleem. Walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Check voor de X8 het aparte topic:
Het Minix Neo X8 en Minix Neo X8-H topic

Inmiddels draai ik al een poosje op de HWG 5.0, crasht regelmatig in xbmc, geen stabiele verbinding met bijv. yatse, jammer maar voor mij geen verbetering tov hwg 4.

Nu Wasser 1.04 geflast en deze lijkt erg snel en stabiel, vooral ook wasserxbmc, aanrader dus!

[ Voor 33% gewijzigd door mcauseway op 09-08-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 19:07
Harmani schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:54:
[...]

Hoe installeer je quickshot 3.1? Ik kan niet echt een duidelijke handleiding vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
Nuevocasa schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Hoe installeer je quickshot 3.1? Ik kan niet echt een duidelijke handleiding vinden...
Eventjes verder kijken dan je neus lang is. In post #3 van de Freaktab QuickShot forum post staat nota bene een 8 minuten durend filmpje dat het hele proces haarfijn uitlegt. Link: http://www.freaktab.com/s...614&viewfull=1#post183614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
iDrone schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:02:
[...]

Eventjes verder kijken dan je neus lang is. In post #3 van de Freaktab QuickShot forum post staat nota bene een 8 minuten durend filmpje dat het hele proces haarfijn uitlegt. Link: http://www.freaktab.com/s...614&viewfull=1#post183614
Zo duidelijk is het niet.... had over dat driver bestand heen gekeken en kreeg constant een foutmelding bij die RKDeviceManager... dacht daarom dat ik wat fout deed. In het filmpje wordt niet duidelijk aangegeven welke bestanden je exact moet hebben. Vandaar de vraag, maar het is al gelukt.

• iDrone
Nuevocasa schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:55:
[...]

Zo duidelijk is het niet.... had over dat driver bestand heen gekeken en kreeg constant een foutmelding bij die RKDeviceManager... dacht daarom dat ik wat fout deed. In het filmpje wordt niet duidelijk aangegeven welke bestanden je exact moet hebben. Vandaar de vraag, maar het is al gelukt.
Ben blij dat het allemaal gelukt is voor je. Veel plezier met QuickShot, ik heb een aantal andere custom roms geprobeerd, maar vind QS echt het lekkerste werken en ziet er ook het meest uitgebreid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209666

Ik heb verschillende webshops bezocht voor een airmouse en dit de laatste pagina's van dit forum doorgespit.

Ik zit met een vraag.
- Welke airmouse zouden jullie me aanbevelen als ik een beamer gebruik ipv tv? En als alle apparaten eigenlijk achter me staan en enkel het beeld voor me...

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik zou zeggen de optioneel bijgeleverde A2 van Minix. Heb je direct een klein toetsenbord, muis en joypad.
Met nieuwere ROM's reageert die best soepel. Je moet er niet iets productiefs mee willen doen, maar even wat media starten voldoet hij goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Hi gents,

Ik heb wat maanden geleden een x7 aangeschaft (upgrade van een MK908-II die naar een maatje is gegaan als verjaardagscadeau).

Tijdje best blij mee geweest tot ik een nieuwe TV kreeg met 3D..
Ik heb vanalles geprobeerd (zo goed als iedere software player die ik kon vinden), maar kreeg enkel met XBMC de 3D werkend (en dan alleen op SBS losse files.. 3D ISO's structureel niet in 3d maar 2d)

Ondertiteling werd grotendeel (op 1 of 2 films na) lelijk door elkaar gegooid, of kreeg ik niet uitgezet.
en als ik een SBS aan de gang kreeg met XBMC, dan moest ik nog in de settings spelen (die niet 3d in beeld komen waardoor het links of rechts ook dicht best lastig is) om de 3d goed gecentreerd te krijgen.
En dan nog was het vaak net niet goed uitgelijnd.

3D afkijken van andere bronnen op de TV usb ingang werkt.. dus met tegenzin ligt de x7 nu al een tijd stof te happen :(

Met de zomer achter de rug wil ik toch weer een poging wagen.. dit forum alle pagina's doorgespit, en bereid tijd en geduld te stoppen in flashen naar div. roms etc.
Ik kan alleen niet al te veel posts over de x7 vinden en 3d om te weten of ik de moeite wel/niet moet doen.

Is het device wel geschikt om echt goed en helder 3D af te spelen zonder schaduw lijnen,
en speelt het ook allerlei sources af (dus bijv. ook een 3D ISO op 3D) ?

Mocht ik een post gemist hebben, verwijzing hierna ook erg welkom.
reden waarom ik er toch tijd in wil stoppen is het puur zonde vinden als ik dit device niet optimaal gebruik of hem degradeer naar de status van een mk908 achtige stick voor mijn vriendin die met een simpele stick ook prima happy zal zijn.

thanks alvast

[ Voor 7% gewijzigd door bordeauxactive op 12-10-2014 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Mijn X7 is gedegradeerd naar de slaapkamer en heeft plaats gemaakt voor een HTPC. Met name omdat full HD afspelen niet vloeiend te krijgen was en met 3D de ghosting niet om aan te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik krijg geen netwerkverbinding via ethernet. Wifi werkt wel. Ik heb Wifi ook al uitgeschakeld gehad, omdat ik had gelezen dat Wifi en ethernet niet beide actief konden zijn. Hielp niet. Ik ben op zoek geweest naar een scherm met informatie over de DHCP-instellingen, maar ik kon niks vinden. (Ik las ergens dat DHCP standaard ingeschakeld zou moeten staan. Dat suggereert dat je DHCP ook uit zou moeten kunnen schakelen. Maar waar dan?) Het lampje bij de poort op de switch brandt gewoon, dus het netwerkkabeltje lijkt me in orde te zijn. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? Het is namelijk wel een beetje frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Harmani schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:48:
Mijn X7 is gedegradeerd naar de slaapkamer en heeft plaats gemaakt voor een HTPC. Met name omdat full HD afspelen niet vloeiend te krijgen was en met 3D de ghosting niet om aan te zien was.
ouch.. daar ben ik dus ook bang voor.. en dan is het stiekem een erg dure miskoop geweest. :S
full HD gaat overigens compleet vloeiend (toegegeven niet met iedere HDD).

Hmm, is er nog iets speciaals waarvoor ik hem wel een paar dagen tweak tijd moet geven waar een reguliere mk908-ii of soortgelijk niet kan aanbieden (de betere wifi heb ik niet nodig) ?

If not gaat het waarschijnlijk naar V&A/marktplaats om iets anders gadgetty voor te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63643

Goedemorgen, ik wil een minix neo 8 kopen maar ik zie alleen maar webwinkels. Zijn er ook "normale winkels" die dit verkopen zoals de mediamarkt?

Met normale winkels bedoel ik andere winkels dan webwinkels.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 63643 op 18-10-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om weer wat leven in de X7 te blazen is er een nieuwe kitkat voor de X7 op het MINIX forum.

X7 Kitkat v2.0.0 Community Edition
http://www.minixforum.com...0-community-edition.2038/

Van het MINIX development team;
Gufone
KAR
HardwareGuru

Veel plezier :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 556800 op 10-11-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 556800 schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:26:
Om weer wat leven in de X7 te blazen is er een nieuwe kitkat voor de X7 op het MINIX forum.

Gufone
KAR
HardwareGuru

Top, thanks! Eens kijken binnenkort 8) (welke xbmc zit er bij gebakken? Of geen?)

[ Voor 4% gewijzigd door mcauseway op 10-11-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Goed dat er nog wat ontwikkeling plaatsvindt vanuit de community! Van Minix zelf hoef je weinig te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
k ben opzoek naar een Android Media box. Na de verhalen van wat collegas heb ik zelf ook interesse in een mediaspeler. Het lieftst een box omdat deze een netwerk aansluiting hebben.
Zelf heb ik al wat gekeken naar Minix systemen. Onder andere de NEO X7 ziet er goed qua specs/prijs. Quad core CPU/GPU en 2GB RAM. Ik wil voornamelijk series en films streamen. Op zolder hebben we een netwerkkabel liggen maar in de woonkamer hebben we WiFi en is het lastig om een kabel naar het tv gedeelte te trekken. Is het streamen van films over WiFi goed te doen? Ook als de film zeg maar op een netwerkschijf staat en niet via internet gestreamed hoeft te worden? Ook wil ik dan XBMC/Kodi installeren, dat ziet er allemaal mooi uit en je kan verschillende add-ons installeren.

De X8 is weer een stukje beter qua specs, maar ok wat duurder. 4k content ga ik niet afspelen omdat de tv dat niet ondersteunt ;). Maar als het goed is kan de x7 ook 4k afspelen right? Zijn er verder nog grote verschillen tussen x7 en x8?

Op ebay vind ik x7's van rond de $120. Met kans op douane, btw bij betalen. Zijn er ergens nog wat goedkopere te vinden? Op een nederlandse site zag ik laatst wel een x7 voor €120 zonder accesoires.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:26
PM_Petrol schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:03:
Tekst

Op ebay vind ik x7's van rond de $120. Met kans op douane, btw bij betalen. Zijn er ergens nog wat goedkopere te vinden? Op een nederlandse site zag ik laatst wel een x7 voor €120 zonder accesoires.
Als je bij het product kijkt in de pricewatch zie je dat Amazon.de goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
PM_Petrol schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:03:
k ben opzoek naar een Android Media box. Na de verhalen van wat collegas heb ik zelf ook interesse in een mediaspeler. Het lieftst een box omdat deze een netwerk aansluiting hebben.
Zelf heb ik al wat gekeken naar Minix systemen. Onder andere de NEO X7 ziet er goed qua specs/prijs. Quad core CPU/GPU en 2GB RAM. Ik wil voornamelijk series en films streamen. Op zolder hebben we een netwerkkabel liggen maar in de woonkamer hebben we WiFi en is het lastig om een kabel naar het tv gedeelte te trekken. Is het streamen van films over WiFi goed te doen? Ook als de film zeg maar op een netwerkschijf staat en niet via internet gestreamed hoeft te worden? Ook wil ik dan XBMC/Kodi installeren, dat ziet er allemaal mooi uit en je kan verschillende add-ons installeren.

De X8 is weer een stukje beter qua specs, maar ok wat duurder. 4k content ga ik niet afspelen omdat de tv dat niet ondersteunt ;). Maar als het goed is kan de x7 ook 4k afspelen right? Zijn er verder nog grote verschillen tussen x7 en x8?

Ik heb de X7 op mijn slaapkamer en heb hem via WiFi verbonden aan mijn netwerk. Standaard is er een XBMC versie speciaal van Minix er al op geinstalleerd, deze werkt goed. Het streamen van films en series gaat prima via verschillende Add-ons. Als het streamen vanaf het internet via WiFi goed gaat, zou dat voor je eigen netwerk helemaal moeten gelden. Ik heb de Minix via www.dx.com besteld. Dat gaat gewoon goed, mijn collega heeft er daar ook 3 besteld. Meestal heb je hem binnen 2 weken binnen. Ik heb al meer dan 30x wat bij DX.com besteld en nog nooit problemen met de douane gehad.

Edit:
Ik zou er als ik jou was bijvoorbeeld dit toetsenbord erbij nemen: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Ik heb zelf de Mele F10 maar die bevalt niet super goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 11-11-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:36
Met de nieuwe KitKat firmware is mijn minix eindelijk eens bruikbaar.
Alle andere builds had ik steeds random shutdowns,mocht van geluk spreken als hij langer
als 5 min aan bleef. ;(
Nu ben ik er tevreden over.
En de Logitech K400 is idd een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
steviewonder23 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:07:
[...]

Als je bij het product kijkt in de pricewatch zie je dat Amazon.de goedkoop is.
Ja klopt ik zag het, thx.
Nuevocasa schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:05:
[...]

Ik heb de X7 op mijn slaapkamer en heb hem via WiFi verbonden aan mijn netwerk. Standaard is er een XBMC versie speciaal van Minix er al op geinstalleerd, deze werkt goed. Het streamen van films en series gaat prima via verschillende Add-ons. Als het streamen vanaf het internet via WiFi goed gaat, zou dat voor je eigen netwerk helemaal moeten gelden. Ik heb de Minix via www.dx.com besteld. Dat gaat gewoon goed, mijn collega heeft er daar ook 3 besteld. Meestal heb je hem binnen 2 weken binnen. Ik heb al meer dan 30x wat bij DX.com besteld en nog nooit problemen met de douane gehad.

Edit:
Ik zou er als ik jou was bijvoorbeeld dit toetsenbord erbij nemen: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Ik heb zelf de Mele F10 maar die bevalt niet super goed.
Ga hem via amazon bestellen. Het wordt een x7. Goede prijs en voorlopig kan ik daar mee voorruit. 4k hoef ik de komende jaren niet dus daar hoef ik heen duurder apparaat voor te kopen. Minix houdt alles een beetje up to date lees ik veel. Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
totally2 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:37:
Alle andere builds had ik steeds random shutdowns,mocht van geluk spreken als hij langer
als 5 min aan bleef. ;(
Dan ben ik wel benieuwd welke 'alle andere builds' je hebt uitgeprobeerd. Random shutdowns komt mij bekend voor, maar dit was vooral in de beginfase van nieuwe (custom) roms, daarna en nu zijn steeds meer stabielere roms uitgekomen zoals die van finless (kernel), wasser, lewy, quickshot en hardwareguru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
totally2 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:37:
als 5 min aan bleef. ;(
Nu ben ik er tevreden over.
En de Logitech K400 is idd een aanrader.
Enig verschik tov Quickshot of Wasser ROM? Of hebben ze hun werk gewoon gejat (wouldn't be the first time..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
X7 is besteld via Amazon.de. Binnen nu en 3 werkdagen hoop ik 'm te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.Zijlstra. schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:05:
[...]

Enig verschik tov Quickshot of Wasser ROM? Of hebben ze hun werk gewoon gejat (wouldn't be the first time..)
Maar natuurlijk.. ben je nu nog niet over ons laatste meningsverschil heen dat je weer zulke onzin moet posten?

Ten eerste.. waneer heb ik ooit iets gejat?
Ten tweede.. de nieuwe kitkat is 100% uit source gebouwd.

Jammer dat het weer zo moet maar zal wel een reden hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
PM_Petrol schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:35:
X7 is besteld via Amazon.de. Binnen nu en 3 werkdagen hoop ik 'm te ontvangen :)
Volgens mij heb je een hele goede deal te pakken, 75,- euries zoiets? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja net geen 75 incl verzenden ;). Mele f10 ook besteld voor €28. X7 werkt goed en ziet er leuk uit. Is er al een update naar een nieuwere android versie? Draai nu op 4.2.2. Wifi werkte nig niet, authenticatieproblemen, dus maar ff via ethernet alles ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
PM_Petrol schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:02:
Is er al een update naar een nieuwere android versie? Draai nu op 4.2.2. Wifi werkte nig niet, authenticatieproblemen, dus maar ff via ethernet alles ingesteld.
Er zijn enkele custom roms waarvan ook met android 4.4.2 (KitKat). Check hier bijvoorbeeld of hierboven van Hardwareguru.

[ Voor 3% gewijzigd door mcauseway op 15-11-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik wil eigenlijk niet rooten en dat moet met custom roms toch?
De laatste officiele FW versie is 010: http://www.minixforum.com...mware-30th-april-2014.41/
Maar daarbij staan ook dingen als "Pure1080p package". Is dit ook een FW op basis van de laatste versie? Bij vendor software version staat er: 2013-12-27.4.2.008. Dus volgens mij draai ik nu op FW 008.
En eigenlijk wil ik de laatste officiele versie op de Minix gaan zetten. Volgens het minix forum gaat dat heel makkelijk, het is gewoon installeren via de zip file.

Verder heb ik de normale XBMC geinstalleerd ipv Minix versie. Draai nu op 13.2, maar ik kan geen hogere resolutie dan 1280x672p krijgen. Dit was met de Minix versie ook al zo. Met settings level op expert kan ik ook niks veranderen. In de Android instellingen heb ik de resolutie op 1080p @60 staan. De TV geeft dit ook zo weer.
Om de Minix snel te houden heeft Minix gekozen voor een systeem met een overlay. Dat werkt als volgt: zodra een 1080p signaal wordt herkend schakelt de Minix over van 720p naar 1080p. Dat belast de processor minder en houdt de Minix lekker snel. Helaas heeft ook dit voordeel een nadeel: dit overlay-systeem werkt niet met XBMC. Echte Full HD via XBMC op de Minix kan dus nog niet, tenminste niet rechtstreeks.
Laat maar :+

De tijd rechts onderin bevriest eigenlijk direct na het opstarten. Als er op geklikt wordt oid gebeurt er ook niks. Apps vanuit de Play Store installeren duurt heeeeel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
PM_Petrol schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:45:
Ik wil eigenlijk niet rooten en dat moet met custom roms toch?
De laatste officiele FW versie is 010: http://www.minixforum.com...mware-30th-april-2014.41/
Maar daarbij staan ook dingen als "Pure1080p package". Is dit ook een FW op basis van de laatste versie? Bij vendor software version staat er: 2013-12-27.4.2.008. Dus volgens mij draai ik nu op FW 008.
En eigenlijk wil ik de laatste officiele versie op de Minix gaan zetten. Volgens het minix forum gaat dat heel makkelijk, het is gewoon installeren via de zip file.

Verder heb ik de normale XBMC geinstalleerd ipv Minix versie. Draai nu op 13.2, maar ik kan geen hogere resolutie dan 1280x672p krijgen. Dit was met de Minix versie ook al zo. Met settings level op expert kan ik ook niks veranderen. In de Android instellingen heb ik de resolutie op 1080p @60 staan. De TV geeft dit ook zo weer.

[...]

Laat maar :+

De tijd rechts onderin bevriest eigenlijk direct na het opstarten. Als er op geklikt wordt oid gebeurt er ook niks. Apps vanuit de Play Store installeren duurt heeeeel erg lang.
Gewoon de nieuwste versie installeren. Deze heb ik een tijdje draaien en is een stuk stabieler dan versie 008:

12 NEO X7 8th FW Release (0430, version 010) 309 MB zip 2014-05-01

Installeren ging vrij eenvoudig, volgens mij moet je het het zip bestand in de root map zetten en dan herkent het systeem dat (Kan ook een andere map zijn) en vraagt hij of je de installatie wilt starten.

Daarnaast moet ik zeggen dat de XBMC MINIX Edition (Gotham) ook stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja oke, dan ga ik dat doen.
Vanochtend had ik xbmc ook van de support page van Minix zelf gedownload. Maar na het installeren stond de normale xbmc versie er op. Dus het zal wel dan. Ik zie geen verschillen met de minix versie van xbmc. Op zich wel jammer dat xbmc nog niet in 1080p werkt voor de X7.

Hebben meer mensen last van de langzame installatie uit de Play Store? Duurt echt uren voordat iets is geinstalleerd. CCleaner is al vanaf 13.30 aan het installeren :(

• mcauseway
PM_Petrol schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:15:
Op zich wel jammer dat xbmc nog niet in 1080p werkt voor de X7.
er is wel degelijk ondersteuning voor vloeiende full HD, zie vorige links die ik reeds gegeven heb hierboven naar verschillende custom roms (ikzelf ben geen voorstander vanhet gebruik van officiele Minix roms omdat ik juist hiermee meer problemen heb dan veel andere custom roms).

• B2

B2

wa' seggie?

Het is natuurlijk onzin dat je voor een custom rom zou moeten rooten zoals hierboven aangegeven. Ja er zijn roms waar een 'root' bij in zit, maar volgens mij zit dit in de roms van HWG niet. Ik draai op zowel op mijn X7 als op mijn X8-H een rom van HWG.

Als je nu nog een minix zou moeten kopen zou ik overigens wel de X8 kiezen. Ik merk zelf duidelijk een verschil in snelheid tussen de beide apparaten. De X8 voelt bij opstarten, menu's en applicaties gewoon sneller aan.

• OneTimer
Ja over HWG roms heb ik ook al wat gelezen op de officiele Minix forums. De x7 2.0.0 community Kitkat rom heeft ook geen root nodig als het goed is. Maar als het fout gaat en je moet terug naar 4.2 dan ben je ff bezig.
Met Minix fw loopt het allemaal niet zo soepel. Zoals boven al aangegeven met de tijd en Play Store. Wifi werkt ook niet heel goed onder fw010. Streamen gaat iig niet meer, heb nu een kabel aangesloten.
Scripts error in xbmc........

• Nuevocasa
PM_Petrol schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:35:
Ja over HWG roms heb ik ook al wat gelezen op de officiele Minix forums. De x7 2.0.0 community Kitkat rom heeft ook geen root nodig als het goed is. Maar als het fout gaat en je moet terug naar 4.2 dan ben je ff bezig.
Met Minix fw loopt het allemaal niet zo soepel. Zoals boven al aangegeven met de tijd en Play Store. Wifi werkt ook niet heel goed onder fw010. Streamen gaat iig niet meer, heb nu een kabel aangesloten.
Scripts error in xbmc........
Bij mij werkt Wifi en Play Store prima onder fw010. fw010 is in elk geval een stuk stabieler dan 080. Bij 080 had ik soms last van vastlopers, bij 010 nooit meer.
PlayStore werkte bij jou ook al niet goed onder versie 008, mogelijk dat iets anders bij jou het probleem is.

• OneTimer
Gisteren ook wat freezes gehad na de fw update naar 010. Vandaag werkt alles echter normaal. Play store, de tijd wordt goed weer gegeven en nog geen freezes gehad. Dus ik weet het ook niet. Heb niks veranderd sinds gisteren. Het werkt iig ;).

Zijn er nog goede alternatieven voor MashUp? Icefilms en Genesis heb ik al maar sommige nieuwe films zoals Interstellar staan er nog niet op, of alleen in CAM kwaliteit. Icefilms heeft een 720p menu waar veel films in staan dus dat werkt prima tot nu toe.

• Nuevocasa
PM_Petrol schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:34:
Gisteren ook wat freezes gehad na de fw update naar 010. Vandaag werkt alles echter normaal. Play store, de tijd wordt goed weer gegeven en nog geen freezes gehad. Dus ik weet het ook niet. Heb niks veranderd sinds gisteren. Het werkt iig ;).

Zijn er nog goede alternatieven voor MashUp? Icefilms en Genesis heb ik al maar sommige nieuwe films zoals Interstellar staan er nog niet op, of alleen in CAM kwaliteit. Icefilms heeft een 720p menu waar veel films in staan dus dat werkt prima tot nu toe.
iStream maakt ook gebruik van veel bronnen. Ik denk trouwens ook niet dat Interstellar al in een goede kwaliteit beschikbaar is...

• mcauseway
PM_Petrol schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:34:
maar sommige nieuwe films zoals Interstellar staan er nog niet op, of alleen in CAM kwaliteit.
en dat terwijl hij al weer ruim een week in de bios draait, belachelijk! 8)7

1Channel is ook een aanrader trouwens...

• OneTimer
Andere films die vorige week zijn uitgekomen vind ik dan weer wel ;).
Heb via NaviX ook goede dingen gevonden in 1080p. Werkt wel iets anders dan Icefilms, andere indeling enzo. En je moet ff zoeken. Verder werkt het goed.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Anoniem: 556800 schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:26:

Gufone
KAR
HardwareGuru

Ik gebruik nu deze ROM een weekje met SPMC en ik moet zeggen dat het zeer goed bevalt. Jammer dat het zo lang heeft geduurt voordat het allemaal echt probleemloos werkt maar ik heb nu geen klachten meer met wat ik er mee doe. Ik stream alles mooi vanaf mijn NAS, daarna via mijn yamaha receiver en het draait als een trein. Ik kan het iedereen aanraden. De beste ROM die ik tot nu toe ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Zijn er inmiddels positieve ervaringen met het gebruik van Netflix? Zo ja, op welke rom draai je Netflix?

[ Voor 12% gewijzigd door mcauseway op 04-12-2014 12:50 ]

• mcauseway
Jammer dat dit topic nog maar weinig actief is...

inmiddels Netflix goed draaiende op de wasser-rom, enkel het probleem van lichte audio out of sync (wat soms irritant is) en maximaal SD kwaliteit. Dat laatste schijnt een Netflix dingetje te zijn.. wellicht heeft iemand daar al een work-around voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcauseway schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:27:
Jammer dat dit topic nog maar weinig actief is...

inmiddels Netflix goed draaiende op de wasser-rom, enkel het probleem van lichte audio out of sync (wat soms irritant is) en maximaal SD kwaliteit. Dat laatste schijnt een Netflix dingetje te zijn.. wellicht heeft iemand daar al een work-around voor gevonden?
Klopt, netflix blijft helaas SD nog steeds, dit komt omdat MINIX nog niet Google certified is en het DRM ( Digital rights managment) level niet word behaald, hiervoor dient er een gesloten systeem te zijn die bijvoorbeeld niet voorzien kan worden van een custom rom(locked bootloader) etc.. helaas.

idd jammer dat dit tipoc niet actief is want de X7 is echt nog steeds een mooi apparaat.
Inmiddels is er alweer de Community Edition 2.1.0 en komt er binnen kort ook een HLS versie uit.
( Deze word als Official firmware gereleased als hij klaar is )
Ook voor de X7mini zijn we aan het testen en ook voor de X5 series zal het niet lang meer duren voor we daar ook Kitkat op hebben draaien.

We zijn dus nog steeds actief met dit mooie apparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
thnx HWG, inmiddels m'n minix geüpdatet met deze ROM. Wat mij sindsdien opvalt is dat de minix zich automatisch 'afsluit' na een lange tijd (heb 'm normaal altijd aanstaan, ook als ik 'm niet gebruik). Is dit gebruikelijk en/of hoe kan ik dit voorkomen? Meestal draai ik SPMC op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Al enige tijd in het bezit van een neo-x7. Best leuk,maarrrrrrr.

Nu op 2 home cinemasets problemen met het geluid via HDMI. Kraakjes af en toe, bepaalde tonen trekt ie niet, en als ik het geluid opendraai is het helemaal een drama. Via optisch overigens wel mooi en zuiver, maar dat geeft weer andere problemen.

Over het hdmi probleem contact met de leverancier gehad, en een kluitje in het riet antwoord mogen ontvangen, dat er inderdaad hdmi problemen zijn in combinatie met sommige sets. Hoe, wat en waarom en vooral wat er aan te doen kon helaas geen antwoord op worden gegeven.

Mijn vraag, zijn er ook andere gebruikers die beroerd geluid over hdmi hebben, en die het wel hebben weten op te lossen? (ik zie bijvoorbeeld dat kitkat wel wat verbeteringen bevat mbt hdmi, maar acht het niet echt van toepassing...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
maggoo schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:32:
Al enige tijd in het bezit van een neo-x7. Best leuk,maarrrrrrr.

Nu op 2 home cinemasets problemen met het geluid via HDMI. Kraakjes af en toe, bepaalde tonen trekt ie niet, en als ik het geluid opendraai is het helemaal een drama. Via optisch overigens wel mooi en zuiver, maar dat geeft weer andere problemen.

Over het hdmi probleem contact met de leverancier gehad, en een kluitje in het riet antwoord mogen ontvangen, dat er inderdaad hdmi problemen zijn in combinatie met sommige sets. Hoe, wat en waarom en vooral wat er aan te doen kon helaas geen antwoord op worden gegeven.

Mijn vraag, zijn er ook andere gebruikers die beroerd geluid over hdmi hebben, en die het wel hebben weten op te lossen? (ik zie bijvoorbeeld dat kitkat wel wat verbeteringen bevat mbt hdmi, maar acht het niet echt van toepassing...).
Sorry kan je niet helpen. Als ik jou was zou ik wel de nieuwste firmware installeren, die is een stuk stabieler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Nuevocasa schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:13:
[...]

Sorry kan je niet helpen. Als ik jou was zou ik wel de nieuwste firmware installeren, die is een stuk stabieler!
@maggoo
Heb je al getest met andere HDMI -kabels? En anders, inderdaad wat Nuevocasa zegt, is het het proberen waard een andere firmware te installeren. Een garantie voor stabiliteit is de custom firmware Wasser 1.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372007

Iemand enig idee of showbox kan draaien op deze Android box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 372007 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:52:
Iemand enig idee of showbox kan draaien op deze Android box?
ja dit werkt, maar er zijn tig betere opties voor eenzelfde soort toepassing.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste