Minix Neo X7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:11
bramberk15 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 07:46:
....is de Gotham versie dan te heroverwegen of kan ik beter de XBMC Guru versie nemen en wachten tot daar een 13.0 build van komt?
Zoals Guru al zei, kijk ook eens op freaktab.com, daar staan meerdere custom roms. Om minix en xbmc goed te laten draaien moet je uberhaupt niet beginnen aan een (beta) versie van gotham of frodo, maar een minix dedicated custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 19:26
Pusherman_ schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:12:
Valt verbinding alleen weg op je x7 of ook op andere wifi devices?
De verbinding valt alleen weg op de X7, alle andere devices blijven gewoon werken ( Humax HDR5050,LG Home cinema set en mijn NAS )
Zou het een poort instelling kunnen zijn ?
En vreemd dat via Wifi de Neo wel z`n verbinding behoud.
Na het bemerken van het probleem heb ik een firmware update uitgevoerd ( ik liep 1 versie achter ), maar ook dit heeft het probleem niet getackeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Ik heb dit apparaatje nu ook ongeveer 6 weken staan. Tot mijn grote frustratie werkte het eerst niet zoals ik dat had gewild. Xbmc kon mijn nfs locatie maar niet vinden. Uiteindelijk kwam ik er achter dat mijn NAS niet goed ingesteld stond. Waaron mijn mede8er er wel op kon komen is mij onbekend. Dus na een week dat voor elkaar gekregen en nu werkt het zoals ik dat zou willen. Toch wil ik nu naar 1080p en ik heb een av receiver op het oog om de boel geluidstechnisch ook helemaal af te maken, dus 5.1 geluid etc. Hiervoor zal ik de overstap naar een custom rom moeten maken maar hier ontbreekt het mij aan ervaring. Er is veel over roms geschreven en na zoeken bestaat er bij juist meer ipv minder verwarring. Welke rom kan ik het beste nemen. Een beetje prutsen vind ik helemaal niet erg maar als het geluid te regelen is met een rom is dat ook goed. Kan iemand mij een eindje op weg helpen? Wat het belangrijkste is voor mij dat ik het zoals nu via mijn telefoon of tablet kan besturen als alles eenmaal ingesteld is. Dat werkt nu ook perfect en is wrl gemakkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 08:47
Vanwege aanschaf nieuwe TV gaat mijn bestaande boxee box naar de slaapkamer :)

Ik ben me aan het orienteren op een waardige opvolger van de boxee box in huiskamer. Hierbij heb ik de volgende wensen.

Minimaal vergelijkbaar met de Boxee Box:

- Vloeiend en probleemloos afspelen van 1080p content (MKV, blueray ISO)
- probleemloos afspelen vanaf synology NAS via gigabit ethernet
- ondertiteling in MKV probleemloos afspelen (dus geen losse .srt etc. in dezelfde map)
- 5.1 geluid via digitale s/p-dif
- Media bibliotheek zichtbaar maken met plaatjes en informatie over de films/series etc. (liefst automatisch via scraper en zo min mogelijk handwerk)
- Eenmalige configuratie geen probleem. Moet daarna wel lekker plug en play zijn. Wil niet teveel tijd kwijt zijn aan flashen etc.
- Interface eenvoudig genoeg dat mijn vrouw en kinderen zelfstandig de mediaplayer kunnen gebruiken
- Youtube, netflix apps
- Af en toe wat browsen op de TV

Ik zit te twijfelen tussen twee opties

Minix Neo X7 16GB
Mede8er MED600X3D

Op zich gaat mijn voorkeur uit naar de Neo X7. Deze is flexibeler en waarschijnlijk meer future proof. Maar is ook minder plug en play dan de Mede8er.

Wat zijn jullie ervaringen en advies?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
goofer_nieuw schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:54:
Vanwege aanschaf nieuwe TV gaat mijn bestaande boxee box naar de slaapkamer :)

Ik ben me aan het orienteren op een waardige opvolger van de boxee box in huiskamer. Hierbij heb ik de volgende wensen.

Minimaal vergelijkbaar met de Boxee Box:

- Vloeiend en probleemloos afspelen van 1080p content (MKV, blueray ISO)
- probleemloos afspelen vanaf synology NAS via gigabit ethernet
- ondertiteling in MKV probleemloos afspelen (dus geen losse .srt etc. in dezelfde map)
- 5.1 geluid via digitale s/p-dif
- Media bibliotheek zichtbaar maken met plaatjes en informatie over de films/series etc. (liefst automatisch via scraper en zo min mogelijk handwerk)
- Eenmalige configuratie geen probleem. Moet daarna wel lekker plug en play zijn. Wil niet teveel tijd kwijt zijn aan flashen etc.
- Interface eenvoudig genoeg dat mijn vrouw en kinderen zelfstandig de mediaplayer kunnen gebruiken
- Youtube, netflix apps
- Af en toe wat browsen op de TV

Ik zit te twijfelen tussen twee opties

Minix Neo X7 16GB
Mede8er MED600X3D

Op zich gaat mijn voorkeur uit naar de Neo X7. Deze is flexibeler en waarschijnlijk meer future proof. Maar is ook minder plug en play dan de Mede8er.

Wat zijn jullie ervaringen en advies?
Dank!
De minix is best goed om te configureren/bouwen tot een standalone mediacenter (dus XBMC bij startup) maar de out-of-the-box experience is er nog net niet.

Als je echt voor het gemak gemak zou willen gaan, zou ik eerder een NUC/mede8er kopen. NUC met oog op de toekomst, of mede8er voor kant en klaar accepteren zoals die is.

Anderzijds, ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste versies van HWG nog niet heb aangeraakt, misschien dat deze mijn visie iets meer richting X7 kunnen trekken, evenals de rk3288 die eraan zit te komen.

TL;DR
Voor de WAF zou ik het nog even laten voor wat het is, tenzij je zelf superhandig bent en bereid bent om er wat tijd in te steken om het WAF OK te maken.

• WAF: Wife Approval Factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:54
mcauseway schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:35:
[...]

Zoals Guru al zei, kijk ook eens op freaktab.com, daar staan meerdere custom roms. Om minix en xbmc goed te laten draaien moet je uberhaupt niet beginnen aan een (beta) versie van gotham of frodo, maar een minix dedicated custom rom.
Ok dank, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

LinuX-TUX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:46:
[...]

De minix is best goed om te configureren/bouwen tot een standalone mediacenter (dus XBMC bij startup) maar de out-of-the-box experience is er nog net niet.

...
Volgens mij zijn ze daar anders hard mee bezig:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1510570_692773177451520_1690572014_n.png

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Twan V schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:01:
[...]

Volgens mij zijn ze daar anders hard mee bezig:
[afbeelding]
Ze zijn wel bezig, maar persoonlijk heb ik liever dat ze het richten op HDMI audio issues (DD 5.1 vooral) libmedia en andere zaken. Dit is een onderdeel van de totaalervaring.

Net als de samenwerking tussen rockchip en minix zelf.

offtopic:
En het liefst had ik zelf al alles op linux gedumpt en er niet meer over zitten klagen, maarja, geen VPU drivers he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 08:47
LinuX-TUX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:46:
[...]

Als je echt voor het gemak gemak zou willen gaan, zou ik eerder een NUC/mede8er kopen. NUC met oog op de toekomst, of mede8er voor kant en klaar accepteren zoals die is.

Anderzijds, ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste versies van HWG nog niet heb aangeraakt, misschien dat deze mijn visie iets meer richting X7 kunnen trekken, evenals de rk3288 die eraan zit te komen.

TL;DR
Voor de WAF zou ik het nog even laten voor wat het is, tenzij je zelf superhandig bent en bereid bent om er wat tijd in te steken om het WAF OK te maken.

• WAF: Wife Approval Factor
Dank voor het heldere antwoord. _/-\o_
Aantal jaar geleden was ik direct voor de X7 gegaan. Maar de WAF ( 8)) en KAF (Kids approval Factor) is nu toch zo doorslaggevend dat ik voor de Mede8er ga. Daarnaast heb ik ook minder tijd om de oplossing te tweaken.

Op zich wel jammer. De X7 klinkt zeker als een mooie en flexibele oplossing, maar waarschijnlijk niet iets te flexibel voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gisteren mijn X7 binnen gekregen, via DealExtreme. Zonder de X7 aan te hebben gehad, nu al meerdere punten van kritiek;

1) ik kan de HDMI en optische geluidskabel niet tegelijk in pluggen, die zitten elkaar in de weg;
2) de onderzijde van de X7 is helemaal glad, deze schuift alle kanten op.
3) non-X7 issue, speler ontvangen met een Amerikaanse stekker, dus helaas pindakaas, geen verloopje thuis, dus de X7 nog niet kunnen opstarten :(

Begint goed :p

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:25

B2

wa' seggie?

Ik ben ook bezig een X7 in te richten en vraag me nog een aantal dingen af. Ik lees het e.e.a over BeyondXBMC en de 'standaard' XBMC van de HardwareGuru Rom. Welke zou ik moeten gebruiken? Wat is het voordeel van BeyondXBMC?

Welke 'must-have' apps zou ik echt moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:13
Han schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:59:
Gisteren mijn X7 binnen gekregen, via DealExtreme. Zonder de X7 aan te hebben gehad, nu al meerdere punten van kritiek;

1) ik kan de HDMI en optische geluidskabel niet tegelijk in pluggen, die zitten elkaar in de weg;
2) de onderzijde van de X7 is helemaal glad, deze schuift alle kanten op.
3) non-X7 issue, speler ontvangen met een Amerikaanse stekker, dus helaas pindakaas, geen verloopje thuis, dus de X7 nog niet kunnen opstarten :(

Begint goed :p
Wat betreft punt 3... ze bieden de Minix meerdere keren aan op DX.com. Met EU plug, US plug, AU plug en UK plug. Blijkbaar heb jij de versie met de US plug besteld.

Dit is de versie met de EU plug:
http://www.dx.com/p/minix...-plug-234465#.U0JVHvRdVKI

En deze is met US plug:
http://www.dx.com/p/minix...-plug-234646#.U0JVT_RdVKI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:31
Wat betreft punt 2. Je zet m toch neer en komt er dan niet meer aan...?
Anders ff 4 antislip plakkertjes er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
B2 schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:18:
Ik ben ook bezig een X7 in te richten en vraag me nog een aantal dingen af. Ik lees het e.e.a over BeyondXBMC en de 'standaard' XBMC van de HardwareGuru Rom. Welke zou ik moeten gebruiken? Wat is het voordeel van BeyondXBMC?

Welke 'must-have' apps zou ik echt moeten installeren?
Je kunt sowieso beiden proberen, als je de HWG-rom installeert kun je beyond-xbmc als een app erbij installeren.
Die standaard xbmc van HWG-rom draait bijvoorbeeld probleemloos NPO/uitzending gemist, dit is me elders nog niet gelukt. Deze xbmc is een 'versleutelde' versie van de meest recente minix xbmc, draait voor de rest erg rap moet ik zeggen, met weinig crashes/hang-ups. Beyond xbmc draait wat moeizamer, trager, misschien mede door zwaardere grafische effecten (welke je overigens kunt minimaliseren). Voor de rest zou ik het zo niet weten, wellicht kun je even de specs / features naast mekaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Ook maar eens een duit in het zakje doen: ;)

De X7 draaide met stock 009 FW, en de Minix XBMC niet slecht. Alleen geen echte full HD.
Daarnaast dus Beyond (inmiddels V3.4) erop gezet en XBMC Gotham 13.3 beta.

Resultaten: (720 rom wordt upscaled naar 1080)
Stock: Minix XBMC geen slechte performance maar af en toe een hickupje in 1080, geen 5.1 passtrough werkend te krijgen.
Stock: Beyond XBMC 3.4. nagenoeg vloeiend 1080, maar trager in de bediening vanwege de grafische toepassingen, maar die zijn, zoals gezegd, te minimaliseren (geen 5.1 passtrough werkend te krijgen) .
Stock: XBMC Gotham (13.3 beta), goede performance in 1080, alleen knalt XBMC eruit als je veel door gaat spoelen (geen 5.1 passtrough werkend te krijgen).

Eigen content op aangesloten externe HD wordt niet allemaal herkend/afgespeeld. Grote files heeft ie toch wel wat moeite mee. Ook ISO soms wel soms niet.

Toen de HWG 4r2 erop geflashed. (heel simpel te doen) waardoor er werkelijk 1080p wordt "gerenderd".

resultaten:

(5.1 passtrough instellen in android instellingen, geluid, laatste optie RK .... passtrough)

HWG met: Minix XBMC. Goede weergave 1080p met alleen in het begin een kleine vertraging door het bufferen. Passtrough 5.1 niet goed in te stellen wegens gemis aan opties in XBMC. Verder goed te gebruiken. Geen 3d content mogelijkheden.

HWG met: Beyond XBMC 3.4. Zeer goede 1080 weergave en autosensing van wat de ontvanger (HDMI) aankan. HD ready dan wordt XBMC automatisch op 720p gezet. Full HD dan ook echt 1080p)
Passtrough 5.1 goed in te stellen en zowel via HDMI als optisch gewoon goed. Geen 3d content mogelijkheden.

HWG met: XBMC Gotham 13.3 beta. Zeer goede 1080 weergave en autosensing van wat de ontvanger (HDMI) aankan. Passtrough 5.1 goed in te stellen en zowel via HDMI als optisch gewoon goed. Eruit klappen bij veel doorspoelen is in deze versie beduidend minder). Daarnaast ook het de enige versie die 3d ondersteund en weergeeft. In ieder geval in mijn situatie.
(TV Panasonic neoplasma 42ST30 Full 3d HD)

Eigen content op een aangesloten externe HD wordt allemaal vlekkeloos afgespeeld, ISO, BR-rip en, zover ik kan testen, alle overige formaten.

Kortom. De NEO X7 flashen met HWG 4.2 loont zeker de moeite. Als media player krijg je een geweldig mediacenter tot je beschikking waarmee zowel in beeld als geluid veel valt te genieten.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Fijn nieuws van minix vandaag. Werd op hun FB geplaatst :
MINIX unveils NEO X8 and X8s, delivering 4K UHD capability.

MINIX today announced the latest additions to their product line – NEO X8 and X8s. The NEO X8 and X8s will both be powered by the latest generation of Amlogic chipsets; the NEO X8 will use the standard Amlogic S802, whilst the NEO X8s will adopt the Amlogic S802-H – offering full Dolby Digital and DTS support.

Both devices will offer:

- 4K2K UHD Video Decoding and Output
- 1080p FHD Video Encoding
- Quad Core Cortex A9r4 Processor
- Octo Core Mali-450 GPU
- Android KitKat 4.4 OS
- TrustZone & Trusted Video Path for Security & DRM
- Support HDMI-CEC
- Bluetooth 4.0 and Ethernet
- Audio and Headphone Jacks, 3 USB Ports + 1 OTG Port.

However, there are noticeable differences between the two models:

- NEO X8 will offer only 8GB EMMC internal storage, whilst the NEO X8s offers 16GB EMMC.
- NEO X8 delivers single-band Wi-Fi, whilst the NEO X8s includes dual-band Wi-Fi (2.4GHz and 5GHz)
- The NEO X8s offers full Dolby Digital and DTS Support, which is not available on the NEO X8.

The NEO X8 and X8s will be priced according to their different specifications, with exact retail prices to follow shortly, and are expected to be available to buy from late May onwards.

MINIX also announced a new addition to its range of air-mouses, the NEO M1, delivering six-axis gyroscope support and built-in anti-shake technology for superior accuracy and control.

The form factor of the NEO M1 is much smaller than that of previous models, being just 146mm x 39mm x 12.6mm, and also includes a built-in rechargeable lithium battery. Pricing information for the NEO M1 will also follow shortly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:26
Ik heb de X7 mini besteld, maar lees nu dat je een Windows pc nodig hebt voor andere roms en dergelijke? Ik heb alleen een iMac, dus ook een probleem? Of is dit helemaal niet nodig en is het apparaat goed draaiende met de nieuwste officiële firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

biertje79 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:20:
Ik heb de X7 mini besteld, maar lees nu dat je een Windows pc nodig hebt voor andere roms en dergelijke? Ik heb alleen een iMac, dus ook een probleem? Of is dit helemaal niet nodig en is het apparaat goed draaiende met de nieuwste officiële firmware?
Je kunt ook Windows in een virtuele machine draaien. Zo doe ik het tenminste om een minix te flashen.
VMware Fusion met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgerrrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
knip!

Voor handel gebruiken we V&A, graag die gebruiken dus! :)

[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 13-04-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Kan ik ergens de firmware van hardwareguru voor de x7 MINI downloaden? Want volgens mij werkt die van de gewone x7 hier niet op? Alvast bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Versie voor de basis X7 werkt idd niet op de mini. Heeft met andere hardware te maken en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Heeft de gewone X7 dus eigenlijk de meeste en beste support itt de mini? Dus ik kan waarschijnlijk beter de mini terugsturen en de gewone bestellen? Of haalt het niet zo veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
De X7 (niet mini) heeft idd betere hardware specificaties. Ook de custom ROM's zijn wat meer te vinden.
In mijn situatie ga ik er voorlopig niet meer aan rommelen. Beter dan beter wordt het niet en ik ben tevreden zo. Of jij de mini beter kunt terug sturen kan ik niet bepalen voor jou.
Met de juiste XBMC-player zal over het algemeen 1080p content ook goed op een X5 worden afgespeeld (bijvoorbeel met Beyond XBMC 3.4(b)). Ook met een 720 rom..

De genoemde X8(s) heeft als die uitkomt nog betere specificaties, maar mijn TV kan geen 4k aan, dus een leuk verkoop praatje, maar biedt niet veel meerwaarde op het moment.
De X7 kan zonder problemen 2k aan (met de juiste rom) en ook dat geeft geen meerwaarde bij gebruik van een Full 1080p TV. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 47% gewijzigd door Gene op 14-04-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gene schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:13:
Kortom. De NEO X7 flashen met HWG 4.2 loont zeker de moeite. Als media player krijg je een geweldig mediacenter tot je beschikking waarmee zowel in beeld als geluid veel valt te genieten.
Het zal wel zijn omdat het maandagmorgen is, maar ik kan die firmware niet vinden 8)7 Kun je me een linkje doen, pleeeaaaase? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Weet niet of het toegestaan is, maar hier te vinden : http://www.freaktab.com/s...om-04-Firmware-for-Neo-X7

Ik gebruik zelf de rev2....

[ Voor 10% gewijzigd door Gene op 14-04-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Pusherman_ schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:47:
Fijn nieuws van minix vandaag. Werd op hun FB geplaatst :

[...]
Ziet er goed uit, maar begin nu wel te twijfelen tussen Rockchip en AMLogic. Degene met openheid voor de VPU en goede linux driver daarvoor beschikbaar gaat maken gaat toch voor mij winnen.

Google zelf is nu over naar de rk3288 voor hun volgende generatie Chromium TV boxjes: http://liliputing.com/201...s-with-8-second-boot.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Gene schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:46:
De X7 (niet mini) heeft idd betere hardware specificaties. Ook de custom ROM's zijn wat meer te vinden.
In mijn situatie ga ik er voorlopig niet meer aan rommelen. Beter dan beter wordt het niet en ik ben tevreden zo. Of jij de mini beter kunt terug sturen kan ik niet bepalen voor jou.
Met de juiste XBMC-player zal over het algemeen 1080p content ook goed op een X5 worden afgespeeld (bijvoorbeel met Beyond XBMC 3.4(b)). Ook met een 720 rom..

De genoemde X8(s) heeft als die uitkomt nog betere specificaties, maar mijn TV kan geen 4k aan, dus een leuk verkoop praatje, maar biedt niet veel meerwaarde op het moment.
De X7 kan zonder problemen 2k aan (met de juiste rom) en ook dat geeft geen meerwaarde bij gebruik van een Full 1080p TV. Maar dat is mijn mening.
Ik dacht dat de hardware gelijk was tussen de x7 en de x7 mini, maar alleen het verschil was dat de x7 een externe antenne heeft en 16 gb ipv de 8 gb van de mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
En Bluetooth alsmede 2,4 en 5Mhz Wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 30-05 19:30
Ik ben toch een beetje teruggekomen op mijn Minix Neo X7

Ik heb diverse firmwares/tweaks geprobeerd, maar ik het belangrijkste wat ik kijk is Netflix
Welke rom maakt niet uit overclock of niet. Af en toe toch Framedrops, en niet echt het idee hebben dat
ik HD weergave krijg (vanuit netflix)

En de ondertitels staan niet onderop, maar een stuk er boven, dus op 1/3 van onder. Alleen ROM waar de notificatiebalk onderaan echt uitstaat (dus niet hiding) daar staat ondertiteling goed.

A.C.Ryan voor mij HD content voldoet, en voor muziek had ik al een Squeezebox Classic.

Ik ga toch eens kijken naar Chromecast, al ben ik geen voorstander van wifi connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Ik heb een beetje zitten rommelen met de x7 mini, maar ben nog niet overtuigd. Ik had toch wel verwacht dat het beeldkwaliteit van Netflix minimaal wel even goed zou zijn als bij mijn Apple tv die ik naar boven heb verhuisd. Ook het geluid is niet 5.1, kan het zijn dat ik wat fout heb staan bij de instellingen? Of is het gewoon niet beter? Als het beeld niet HD te krijgen is, ga ik het apparaat maar weer terugsturen en nog een atv halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 12:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

@HardwareGuru Werkt jou firmware nou ook op een X7 Mini? Ik zie dat je hem wel in je webshop verkoopt (de X7 mini dan) en de vraag is op FreakTab ook al eens gesteld maar kan nergens een antwoord vinden.

Daarnaast heb ik ook het probleem dat mijn X7 Mini automatisch naar sleep-mode gaat en ik snap niet waarom.. denk dat het met mijn Minix A2 te maken heeft maar ik kan niets vinden :(.

[ Voor 31% gewijzigd door PsychoG op 16-04-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:53
Weet iemand hier of er in dit apparaat (of in de roms) een mogelijkheid zit voor auto framerate?

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:17
biertje79 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:12:
Ik heb een beetje zitten rommelen met de x7 mini, maar ben nog niet overtuigd. Ik had toch wel verwacht dat het beeldkwaliteit van Netflix minimaal wel even goed zou zijn als bij mijn Apple tv die ik naar boven heb verhuisd. Ook het geluid is niet 5.1, kan het zijn dat ik wat fout heb staan bij de instellingen? Of is het gewoon niet beter? Als het beeld niet HD te krijgen is, ga ik het apparaat maar weer terugsturen en nog een atv halen.
Zelf nog niet geprobeerd, maar er is een bepaalde versie van Netflix die wel goed zou werken. Andere versies gaan ervan uit dat je op een mobiel kijkt. Staat ergens in de FAQ van Minix.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Ik heb het apparaatje weer teruggestuurd. Niet echt iets voor mij, ik zocht eigenlijk hoofdzakelijk een mediaplayer, maar in dat opzicht vind ik m tegenvallen (Netflix niet in HD en geen 5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb tientallen aangepaste .apk files betreffende netflix, maar er is er geen eentje die HD streamt.
Gister mijn Chromecast binnen gehad, en wat een wereld van verschil. Geen framedrops en HD geen enkel stottertje of buffering.

Minix Neo X7 heeft me het afgelopen jaar niet laten vervelen, maar hij is toch echt weer losgekoppeld en ligt inmiddels in de kast.

Ooit zal ik er wel een bestemming voor hebben, maar het is het eigenlijk "net niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556800

PsychoG schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:44:
@HardwareGuru Werkt jou firmware nou ook op een X7 Mini? Ik zie dat je hem wel in je webshop verkoopt (de X7 mini dan) en de vraag is op FreakTab ook al eens gesteld maar kan nergens een antwoord vinden.

Daarnaast heb ik ook het probleem dat mijn X7 Mini automatisch naar sleep-mode gaat en ik snap niet waarom.. denk dat het met mijn Minix A2 te maken heeft maar ik kan niets vinden :(.
Hallo PsychoG,

De public X7 firmware werkt volgens sommige wel op de mini maar dan zijn alle drivers niet 100% compatable en zul je snelheids verlies hebben op je netwerk, andere issues kunnen ook optreden omdat er een wezelijk verschil in de board setup zit. Zelf heb ik hem niet op een mini gedraait omdat hij daar niet voor is.
( Die in de webshop is een versie die nog niet als public edition beschikbaar is, deze is speciaal voor de X7mini gemaakt )

De sleepmode/standby is een instelling en ligt niet aan uw afstandsbediening. volgens mij zit dat onder "Opties voor ontwikkelaars" > "Stand-by" .. even aanvinken.
deze instelling is een overblijfsel van de orspronkelijke tablet firmware. dit voorkomt dat hij in standby gaat als hij aan het opladen is ( stroom toevoer heeft ).. maar goed dat lost het standby/sleepmode probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 12:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Anoniem: 556800 schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:57:
[...]

Hallo PsychoG,

De public X7 firmware werkt volgens sommige wel op de mini maar dan zijn alle drivers niet 100% compatable en zul je snelheids verlies hebben op je netwerk, andere issues kunnen ook optreden omdat er een wezelijk verschil in de board setup zit. Zelf heb ik hem niet op een mini gedraait omdat hij daar niet voor is.
( Die in de webshop is een versie die nog niet als public edition beschikbaar is, deze is speciaal voor de X7mini gemaakt )

De sleepmode/standby is een instelling en ligt niet aan uw afstandsbediening. volgens mij zit dat onder "Opties voor ontwikkelaars" > "Stand-by" .. even aanvinken.
deze instelling is een overblijfsel van de orspronkelijke tablet firmware. dit voorkomt dat hij in standby gaat als hij aan het opladen is ( stroom toevoer heeft ).. maar goed dat lost het standby/sleepmode probleem op.
Draai nu de QuickShot ROM met 720P (non-OC) kernel maar mis HLS hierin vandaar mijn interesse.

Danku danku dat was inderdaad de instelling die ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:35
Ik heb ook de minix 7.
Ik heb hem aangesloten op de tv via een onkyo reciever. Nu wil ik bv spotify luisteren en dan zet ik een playlist aan, als ik dan de tv uit doe wil ik dat de muziek verder blijft spelen.

Echter gaat de minix dan ook meteen op pauze. Ik draai nu de hardware Guru rom. Is er een instelling die ik dan op de minix moet aanpassen? Het zit namelijk niet in de reciever. Aangezien ik dit met de andere kanalen wel zo kan doen en dat het geluid blijft dorspelen als de tv uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's waarschijnlijk iets van HDMI-CEC... kijk even in de instellingen van je tv of hij het "power off" signaal (oid) ook door moet geven. Dat kan ik bij mijn Samsung tv apart instellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 09:10
Geeft netflix wel de optie voor dolby digital plus op de minix? Heb zelf nu een radxa rock, qua hardware specs gelijk. Heb er nu netflix op draaien, echter heb ik bij netflix alleen de mogelijkheid voor stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Hoe hebben jullie nu eigenlijk Netflix draaien? Op de minix forums staat dat de versie uit de playstore gewoon goed werkt, maar bij mij is de videokwaliteit daarvan echt bedroevend..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik ga toch maar een remote halen. Zit te denken aan de Mele F10.

Wat is nou het verschil tussen de F10 en de F10 pro? welke kan ik het beste nemen?
Ik zie op DX.com trouwens 3 versies:

F10:
http://www.dx.com/p/mele-...black-128312#.U2DlwFV_saA

New F10:
http://www.dx.com/p/mele-...black-173302#.U2DkXFV_saB

F10 Pro:
http://www.dx.com/p/mele-...e-mic-225844#.U2Dk51V_saA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

De F10 Pro fungeert ook als Bluetooth audio device: In de afstandsbediening zit een 3mm jack waar je een koptelefoon op kunt aansluiten, zodat je 'draadloos' audio hebt. Volgens mij zit er ook een mic in zodat je kunt bellen.

Ik vind het jammer dat niet alle knoppen default werken, waaronder de power-button. En dat het muispijltje vrij snel weer uitvalt als je even niet beweegt. Sowieso is het een beetje onwennig om de afstandsbediening als een wiimote te moeten bewegen om de muiscursor in beweging te krijgen.

Het bereik is daarentegen echt heel erg goed. Ik heb deze remote een tijdje terug als presentatie-doorklikker gebruikt en ik kon in een volle zaal met mensen rustig 15m van de ontvanger af staan.

Kleine aanvulling:
Met de F10 Pro kiest de Minix automatisch de afstandsbediening als default audio device. Met de app Soundabout kun je dat oplossen:
https://play.google.com/s....wiredheadphoneroutingfix

[ Voor 15% gewijzigd door Twan V op 30-04-2014 16:54 . Reden: Soundabout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hellboy! schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:05:
Geeft netflix wel de optie voor dolby digital plus op de minix? Heb zelf nu een radxa rock, qua hardware specs gelijk. Heb er nu netflix op draaien, echter heb ik bij netflix alleen de mogelijkheid voor stereo.
Geeft geen dolby digital
Harmani schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:35:
Hoe hebben jullie nu eigenlijk Netflix draaien? Op de minix forums staat dat de versie uit de playstore gewoon goed werkt, maar bij mij is de videokwaliteit daarvan echt bedroevend..?
Ik gebruikte ook de versie uit de playstore, werkte op zich prima, af en toe framedrops.
Uiteraad geen HD beeld en geen *zie hier boven*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Bedankt voor de info over de Mele remotes.
Ik heb voor de zekerheid gewoon maar de New F10 en de F10 Pro besteld bij DX. Ik bekijk dan wel welke mij het meest bevalt en de andere gaat op marktplaats ofzo.

Wat betreft het verhaal over netflix en de kwaliteit/5.1, lees dit even:

http://minixforums.com/th...t-do-we-do-about-it.4127/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Heel ander onderwerp, de officiele 0.10 Firmware van Minix is uit:

http://minixforums.com/th...are-30th-april-2014.5921/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593865

Hoi HWG,

Ik heb een minix x7 Mini, ik had de hardware guru firmware maar bleef problemen hebben..
Ik had het kastje 2ehands.. mogelijk zat hier de normale versie van de x7 hardwareguru op...
Toen de Minix geupdate naar de nieuwste firmware.. werkt aardig maar wil perfectie...

Is er niet gewoon een stabiele firmware voor de minix x7 mini, 720p ben ik te voorlopig tevreden mee als het maar goed draait zonder die irritante foutmeldingen.

Gewoon lekker filmpje kijken of een wedstrijd zonder gezeur...

Help!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593865

quikshot v2 firmware in combi met beyond 4.3 loopt als een trein!!!! kan er niet een aan tippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Wat gebruiken jullie om bv. YouTube filmpjes van je telefoon/tablet naar je Neo X7 te sturen? Dus op een soort chromecast achtige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 14:24
Pusherman_ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:42:
Wat gebruiken jullie om bv. YouTube filmpjes van je telefoon/tablet naar je Neo X7 te sturen? Dus op een soort chromecast achtige manier?
Ik gebruik XBMC met de optie Airplay aan. Daarna kan ik vanaf m'n iPad streamen naar de Minix Neo X7.
De Neo X7 heeft toch ook standaard AirPin geinstalleerd maar dat heb ik nog niet gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jantienus123 op 07-05-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Jantienus123 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:18:
[...]

Ik gebruik XBMC met de optie Airplay aan. Daarna kan ik vanaf m'n iPad streamen naar de Minix Neo X7.
De Neo X7 heeft toch ook standaard AirPin geinstalleerd maar dat heb ik nog niet gebruikt.
Bedankt voor de info. Helaas heb ik alleen een Android phone en tablet. Iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 14:24
Bedankt voor de info. Helaas heb ik alleen een Android phone en tablet. Iemand hier tips voor?
Voor android zou je Yatse kunnen proberen. Zie bijv: http://minixforums.com/th...one-to-minix-neo-x5.1369/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Copy that. Voorwaarde is wel dat je XBMC hebt draaien met airplay optie aan, dan kun je in principe streamen naar de X7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ah dat is handig.. ik zat al met bubbleupnp te klooien, maar dat is toch niet helemaal vlekkeloos.

Ik baal er nog steeds van dat cheapcast niet meer werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 13:31
De Minix X8(s) staat bij dx.com (presale):

http://www.dx.com/p/minix...-plug-317418#.U2u8AGJNcuo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Schijnt niet helemaal in overeenstemming met Minix te zijn verlopen:

http://www.freaktab.com/s...ogic-S802-and-S802H/page2

Lees laatste paar comments...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 20:48
Bedankt voor bovenstaande info! Ik stond op het punt een X7 te bestellen bij dx.com, maar ik heb deze zojuist geannuleerd. De hardware dts decoding van de X8s vind ik toch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
chielmi schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:58:
Bedankt voor bovenstaande info! Ik stond op het punt een X7 te bestellen bij dx.com, maar ik heb deze zojuist geannuleerd. De hardware dts decoding van de X8s vind ik toch wel interessant.
Dat lijkt me een bijzonder goeie keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 19:29
Ik kan mijn X7 alleen aanzetten via het power knopje aan de voorzijde en het uitschakelen kan wel via de afstandsbediening en dan krijg ik een klein menuutje. Is dat de enige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
babbi schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:29:
Ik kan mijn X7 alleen aanzetten via het power knopje aan de voorzijde en het uitschakelen kan wel via de afstandsbediening en dan krijg ik een klein menuutje. Is dat de enige manier?
yep, enige manier. Ik laat m daarom meestal aanstaan dus, schijnt laag stroomverbruik te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595609

Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 12-05-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 19:29
Ik krijg niet voor mekaar om de Iphone app te gebruiken voor afstandsbediening met de Minix X7. XBMX blijft op rood staan in de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
babbi schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:39:
Ik krijg niet voor mekaar om de Iphone app te gebruiken voor afstandsbediening met de Minix X7. XBMX blijft op rood staan in de App.
heb je in xbmc wel de juiste settings aangevinkt welke verbinding en controle van buitenaf toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Hier iemand ervaring met het koppelen van een USB dvd drive aan de X7? Mijn huidige (Windows 7) Mediacenter heeft ook geen ingebouwde dvd drive. Voor incidenteel gebruik is zo'n USB drive dan erg handig.
Een zoekactie leverde eigenlijk maar 1 topic (op Freaktab.com) met dezelfde vraag, maar daar komt niet een heel duidelijk antwoord op...

Iemand? Hoop dat ik dit duidelijk kan krijgen voor ik een X7 of X8 aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
lol... ik bedenk me net dat ik denk ik al zo'n 4 jaar geen cd/dvd drive meer heb gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
chielmi schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:11:
Hier iemand ervaring met het koppelen van een USB dvd drive aan de X7? Mijn huidige (Windows 7) Mediacenter heeft ook geen ingebouwde dvd drive. Voor incidenteel gebruik is zo'n USB drive dan erg handig.
Een zoekactie leverde eigenlijk maar 1 topic (op Freaktab.com) met dezelfde vraag, maar daar komt niet een heel duidelijk antwoord op...

Iemand? Hoop dat ik dit duidelijk kan krijgen voor ik een X7 of X8 aanschaf ;)
Ik heb het even voor je geprobeerd. Ik heb een minix7 en een hp usb dvd spelertje. Stroom werkt, maar ik zie de dvd niet in 1 van mijn verkenners. De vraag is denk ik, wat wil je met die dvd's? Films kijken?
Volgens http://blog.clove.co.uk/2...g-device-without-rooting/ zou je een dvd moeten kunnen afspelen als je die app koopt (eur 3 nogwat). Ik heb de gratis fotoviewer geprobeerd, dat werkt iig. Als je me die 2e app kado doet wil ik die ook wel proberen >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Is inderdaad om (sporadisch) eens een film te kijken. Moet nog eens met mezelf overleggen of ik dit echt een belangrijke feature vind voor een Mediaplayer ;)
Bedankt voor je test! App aanschaffen is wat mij betreft niet nodig. Ik ga wel eens even zelf prutsen als ik de Minix X8 heb besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik denk dat het je minder tijd, moeite en geld kost om die incidentele dvd die je wilt kijken gewoon om te zetten naar een iso of mkv en op een hdd of nas te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Inderdaad, gebruik een tool zoals Handbrake om de dvd naar een mkv of mp4 oid om te zetten, zet het ergens op een nas of pc en je kunt de optische schijfjes de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Minix X8(-H) is ook te pre-orderen:

X8-H:
http://www.geekbuying.com...BMC-Dolby-DTS-328163.html

X8
http://www.geekbuying.com...ooth-4-0-XBMC-328164.html

Heb de X8-H besteld ivm gratis gyro mouse... Voor de eerste 500 bestellers...

Klein gokje, maar misschien (hopelijk) een goeie vervanger voor mijn BoxeeBox EN AppleTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DirectZ schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:57:
Minix X8(-H) is ook te pre-orderen:

X8-H:
http://www.geekbuying.com...BMC-Dolby-DTS-328163.html

X8
http://www.geekbuying.com...ooth-4-0-XBMC-328164.html

Heb de X8-H besteld ivm gratis gyro mouse... Voor de eerste 500 bestellers...

Klein gokje, maar misschien (hopelijk) een goeie vervanger voor mijn BoxeeBox EN AppleTV...
Heb er gisteren ook een X8-H besteld, in de eerste batch van 500 dus met leuke gratis dingetjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 12:48
Hopelijk kan ik hier mijn vragen beanwoord krijgen.

Ik wil mijn mediaplayer vervangen, maar kwam nu de nieuwe Minix neo X8 tegen. In hoeverre verschilt dit met een mediaplayer (bijv mede8er 400)?
Moet ik dit zien als een soort Chromecast mediaplayer in 1? Kun je ook van externe HD afspelen?
Als ik hiermee ook dus DTS kan afspelen, zou dit prachtig zijn als vervanger.

Alvast dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Fresno op 28-05-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Fresno schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:56:
Hopelijk kan ik hier mijn vragen beanwoord krijgen.

Ik wil mijn mediaplayer vervangen, maar kwam nu de nieuwe Minix neo X8 tegen. In hoeverre verschilt dit met een mediaplayer (bijv mede8er 400)?
Moet ik dit zien als een soort Chromecast mediaplayer in 1? Kun je ook van externe HD afspelen?
Als ik hiermee ook dus DTS kan afspelen, zou dit prachtig zijn als vervanger.

Alvast dank.
De H versie ondersteunt hardware matige DTS HD volgens mij... Niet de reden dat ik hem genomen heb... Enige reden voor mij was dat die Airmouse er gratis bij zat (eerste 500 bestellingen)...

Draai nu al een tijdje XBMC op mijn BoxeeBox (die is nu bezig met zijn tweede leven).. Maar heb er nog steeds een AppleTV bij enkel voor Netflix... Ik hoop met deze X8 deze twee werelden (XBMC en Netflix) samen te kunnen voegen zodat ik mijn Apple TV weg kan doen... De BoxeeBox kan dan mooi naar de slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Hallo iedereen,

Ik ben ook recent eigenaar geworden van een Minix Neo 7 maar nu loop ik telkens tegen een probleem aan.
Hoe kan ik bestanden die op mijn externe HD staan afspelen in xbmc? dit leek me vrij gemakkelijk maar na behoorlijk wat frustratie heb ik nog steeds geen oplossing.

Als ik bijvoorbeeld bij video's, add location doe zie ik mijn HDD niet in de lijst staan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Daar moet je bladeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Download de app ES File Explorer. Daarmee kun je door je hele device en netwerk bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Het gaat over xbmc, dus als je hd met usb verbonden is klik op: add videos - browse - Root filesystem - mnt - usb_storage - hier staat je verwijzing naar hd drive. Geef als categorie Movies op. Je kunt je video folder toevoegen in je video files list dmv add to library dan hoef je vervolgens dit niet nog eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Zijn er meer X7 gebruikers die de Quickshot 3.1 rom hebben draaien? Bij mij valt het op dat sindsdien bepaalde music plugins in XBMz (of xbmc) niet meer werken (kunnen geen verbinding met internet krijgen). Als 't aan de rom ligt ga ik weer terug naar die van HWG :-)

edit: blijkbaar werken meerdere streaming apps uberhaupt niet op beide roms, weer tijd voor niets verkloot :o

[ Voor 17% gewijzigd door mcauseway op 06-06-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:13
Voor de liefhebbers, ik zag net dat er sinds 5 juni ook de MINIX XBMC Gotham versie uit is :)
http://www.minix.com.hk/Support/14060516072927.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hm... ik heb mijn X7 gebricked. Had eerst de Hardwareguru rom er op staan. Wou XBMC Gotham proberen, dus ik die erop gezet. Maar dat gaf problemen met SPDIF passthrough en DTS. Dus ik een nieuwere rom, de wasser met Android 4.4 erop. Geluid ook nog niet goed, dus ik dacht dan maar weer terug naar Hardwareguru rom met XBMC 12... Nou niet dus, flash ging fout (Achteraf lees ik dat van 4.4>4.2 niet mogelijk is) en nu krijg ik m'n X7 nooit meer in recovery mode.

Ook het inhouden van de powerbutton e.d. geeft geen recovery mode. Nu ben ik zelfs al aan het proberen of ik de X7 in Mask mode kan krijgen door de T4 en T5 pin te verbinden, maar of ik doe het niet goed of het werkt niet. Windows ziet heel even (de 7 sec) het nieuwe device en disconnect daarna gelijk weer..

Helaas moet ik alles in een VM doen, geen native windows of linux hier, alleen OS X.

Heeft er iemand al eens iets soortgelijks gehad? Nou ja, heb hem maar in V&A gezet. Niet genoeg tijd om te fixen helaas.

Fixed :) Via een native Linux installatie kreeg ik de Minix wel in Mask Rom mode. Vervolgens een keer flashen om er een loader op te krijgen, en daarna nog een keer voor de uiteindelijke image. *O* *O*

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 15-06-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcauseway schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:45:
Zijn er meer X7 gebruikers die de Quickshot 3.1 rom hebben draaien? Bij mij valt het op dat sindsdien bepaalde music plugins in XBMz (of xbmc) niet meer werken (kunnen geen verbinding met internet krijgen). Als 't aan de rom ligt ga ik weer terug naar die van HWG :-)

edit: blijkbaar werken meerdere streaming apps uberhaupt niet op beide roms, weer tijd voor niets verkloot :o
Ik heb een nieuwe rom waar alle HLS apps op werken !

Freaktab: http://www.freaktab.com/s...tch-HLS-DRM-for-X7-X7mini
MinixForums: http://minixforums.com/th...atch-hls-drm-for-x7.7811/

NPO ( volledig werkend )
RTLXL ( volledig werkend )
3FM ( volledig werkend )
NOS FIFA 2014 ( volledig werkend )
ect...

Ik heb de roms gemaakt voor alle MINIX modellen ( van G4 tot X7 en alles wat er tussen zit )

Have fun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 556800 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:09:
[...]

Ik heb een nieuwe rom waar alle HLS apps op werken !

Freaktab: http://www.freaktab.com/s...tch-HLS-DRM-for-X7-X7mini
MinixForums: http://minixforums.com/th...atch-hls-drm-for-x7.7811/

NPO ( volledig werkend )
RTLXL ( volledig werkend )
3FM ( volledig werkend )
NOS FIFA 2014 ( volledig werkend )
ect...

Ik heb de roms gemaakt voor alle MINIX modellen ( van G4 tot X7 en alles wat er tussen zit )

Downgraden van de wasser rom met Kitkat naar deze werkt zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In maskrom mode wel.. gewoon de hele flash procedure de powerknop ingedrukt houden

Even stroom eraf en erop dan;
1. Reset indrukken + powerknop
2. Reset loslaten, power ingedrukt houden.
3. Flashen en powerknop ingedrukt houden tot hij helemaal klaar is.
Dan zou hij in maskrom mode moeten staan en dan flashed hij ook de loader.

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 556800 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:59:
In maskrom mode wel.. gewoon de hele flash procedure de powerknop ingedrukt houden

Even stroom eraf en erop dan;
1. Reset indrukken + powerknop
2. Reset loslaten, power ingedrukt houden.
3. Flashen en powerknop ingedrukt houden tot hij helemaal klaar is.
Dan zou hij in maskrom mode moeten staan en dan flashed hij ook de loader.

Succes :D
En anders lukt maskrom wel met de bekende pinnetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:05:
[...]

En anders lukt maskrom wel met de bekende pinnetjes :)
Dan moet je X7 wel heel ver heen zijn.. is mij nog nooit gelukt om een X7 zo ver te krijgen.. en ik flash toch echt elke dag heel wat af.
Waar jij het over hebt geld eigenlijk meer voor de sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 556800 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:15:
[...]

Dan moet je X7 wel heel ver heen zijn.. is mij nog nooit gelukt om een X7 zo ver te krijgen.. en ik flash toch echt elke dag heel wat af.
Waar jij het over hebt geld eigenlijk meer voor de sticks.
Mij wel. Ook door een X7 met wasser firmware met KitKat naar jouw versie 04 te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende keer de powerknop ingedrukt houden :D

http://minixforums.com/th...in-firmware-upgrade.3483/
http://www.freaktab.com/s...9929-Bricked-Minix-NEO-X7

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 556800 op 23-06-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dat werkt niet als je flasht in een virtuele machine. Zojuist nog een keer geprobeerd, flash komt bij 98% in een fail situatie en komt daar niet meer uit. X7 wordt na de welbekende 7 seconde weer verwijderd als usb device.

[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 24-06-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Anoniem: 556800 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:09:
[...]

Just to state the obvious: Dus ook de X7 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twan V schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Just to state the obvious: Dus ook de X7 mini?
Yep, alle modellen , ook de X7mini en X5mini dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Heb inmiddels v5 erop staan. Werkt 1080p 24hz in deze rom trouwens goed?
Voor de rest is ie weer lekker snel, hoop dat snel je eigen rom voor de x8-h uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B2 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:37:
[...]

Heb inmiddels v5 erop staan. Werkt 1080p 24hz in deze rom trouwens goed?
Voor de rest is ie weer lekker snel, hoop dat snel je eigen rom voor de x8-h uitkomt!
De 24 Hz zou goed moeten zijn op de v5.

Voor de X8 had ik al een custom rom met de allereerste 24Hz patch voor Amlogic lol... kijk maar naar de timestamps op de forums... maar goed die heb ik met minix gedeeld en zit nu in de 002beta2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Had iemand eigenlijk al Netflix HD aan de gang op de Neo X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas nog niet. daarvoor heb je de widevive drm nodig met een gelockte bootloader.
Heb er vorige week wel naar gekeken.
Ben er een paar uur mee aan het stoeien geweest echter geeft de widevine service op de X7 een probleem met de keys.
Momenteel werkt het enkel op de nexus google tablets.
Ik ga binnenkort daar weer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Top. Ik heb trouwens een 8x-h er bij besteld. Kijken welke me het best bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08-2024
Pusherman_ schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:42:
Top. Ik heb trouwens een 8x-h er bij besteld. Kijken welke me het best bevalt...
dat antwoord wil ik graag horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 13:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

De afstandbediening die bij de x8-h zat (minix m1) zuigt in ieder geval flink. Die kan je beter gelijk het raam uit mieteren, want daar heb je echt niets aan. Het airmouse-gedeelte is gewoon niet goed genoeg....

Verder bevalt de x8-h opzich wel, jammer dat hij last leek te hebben van de 24p bug (wat ik hierboven ook al langs heb zien komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Anoniem: 556800 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:12:
[...]

Yep, alle modellen , ook de X7mini en X5mini dus.
Super, thanks!

Ik heb hem gisteren geflashed, maar hij komt bij mij niet verder dan het bootscherm. Voordat ik goed kan lezen wat er staat, verliest de tv zijn verbinding.

Ik heb hem na de flash een kwartier laten pruttelen zonder de afstandsbediening aan te raken, zeker lang genoeg lijkt me.

Vanavond nog maar een keer proberen :X

[Edit]
Weer geen succes. Ik had de image opnieuw gedownload, bewust op een andere computer en zelfs dat mocht niet baten. Halfweg het bootscherm wordt het powerledje iets zwakker en reboot de minix. :/

Ik heb hem kunnen herstellen met de firmware van februari en van daar uit met een sd-kaartje kunnen updaten tot de laatste firmware van minix zelf. Geen 1080p in xbmc, maar wel de nieuwe metro-launcher :)

[ Voor 35% gewijzigd door Twan V op 02-07-2014 11:57 . Reden: Poging 2 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Heb nu ongeveer een week een Minix Neo X8-h in bezit en dat bevalt prima. Draai nu beta3 firmware en deze heeft alle kleine ergernissen verholpen. Gebruik hem icm de Neo A2 remote en ook hier ben ik heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Hier vandaag een x8-h in gebruik genomen. Een eerste indruk:
- Maakt een betere eerste indruk dan de x7 in gebruik
- Reageert soepeler dan de x7, ik gebruik beide op 1080p.
- Is standaard 720p, maar via de menu's in te stellen op een echte 1080p, ook volgens mijn TV, al vraag ik me af hoe 1080p de 1080p nu is. De verhouding bureaublad knoppenbalk blijft gelijk, verdacht. Hoe dan ook ziet het er netjes en strak uit.
- XBMC standaard geinstalleerd, werkt ook inderdaad, ook 1080p content op 1080p.
- Netflix is gewoon niet goed, dit wil je niemand aanbevelen.

De geinstalleerde (oude) Netflix software rommelt met de ondertitels en video start in een hele lage resolutie. Uiteindelijk wordt het wel toonbaar, maar geweldig is het allemaal niet. Geupdate naar de nieuwe Netflix software (met nieuwe logo, uit de play store) maakt het erger. De ondertitels blijven knullig , staat soms in de linkerbovenhoek en out of sync, geheel niet goed. Soms start de video stream in storing, of staat hij ineens stil, het beeld dat start is ook hier triest, beeld wordt gelukkig ook hier beter, ziet er uiteindelijk wel scherp uit, blijft echter licht haperen zo nu en dan. De geinstalleerde netflix kon je gebruiken door video te selecteren met de pijltjes, de nieuwe versie niet, die moet met de airmouse functie.

Ik heb geen idee welke firmware erop zit, diegene die default kwam.
Een OTA update geprobeerd, bugte eruit bij het controleren of er een nieuwe versie beschikbaaris. Het werkte duidelijk niet, ook bepaald niet gebruiksvriendelijk.

Mijn x8 kwam met extra m1. De afstandbediening heeft eindelijk een pauze knop! Dat is een heel verbetering t.o.v. de standaard afstandbediening die gewoon net niet handig is. De airmouse functie is niet geweldig en/of moet nog even beter wennen. Met mikken met de cursor is lastig, de OK knop reageert vreemd genoeg niet zo geweldig in airmouse mode, maar wel in de normale pijltjes mode. Vreemd genoeg werkt hij met een usb dongle maar zit er ook infra-rood op de m1...?

XBMC blijft bij mij wat onhandig in gebruiksvriendelijkheid. Je kan hem bijna, maar net niet helemaal met de m1 pijltjes functie gebruiken. Zo nu en dan moet je echter toch de airmouse functie gebruiken, echt gebruiksvriendelijk is het niet. Maar het werkt, en het is de XBMC die we allemaal kennen en liefhebben, en hij werkt gladjes. De zwarte knoppenbalk aan de onderkant van het scherm verdwijnt netjes als je video speelt in MXPlayer en Netflix. Hij verdwijnt ook bij het starten van XBMC, een truukje dat mij nog niet gelukt was op de X7. De pause knop in XBMC blijft wel wat knipperen als de play / pause, etc, knoppen in beeld staan.

De Metro launcher werkt prettig, maar ook wat vreemd. Er zijn drie vlakjes voor video. Elk vlakje is geen app maar een folder. In elke folder staat één app. Er is de 4k video app en vakje, het grote XBMC vak met XBMC starter, en een video vak waarin streaming audio zit. Stel dat je XBMC wil starten, moet je eerst het XBMC foldertje openen, en daarna nog de XBMC app starten. Een onnodige extra click. Netflix staat overigens nergens in de vakjes, maar is wel voorgeinstalleerd op de x8. Je kan de vlakjes ogenschijnlijk niet veranderen of anders indelen, de kleur keuze grijs/groen lijkt willekeurig gekozen. Hoe dan ook een oneindigheid beter dan de rotzooi die ze bij de X7 leverden.

NPO app streaming lijkt goed te werken. Zowel Live TV (zoals Ned 1 Voetbal) als uitzendinggemist. De zwarte knoppenbalk onderin verdwijnt ook netjes uit het beeld als je video speelt. Asphalt 7 van Gameloft speelt goed en zo te zien vloeiend, echter: de m1 remote is niet als wii-mote te gebruik om het autotje te besturen, sterker nog, ik heb geen idee hoe ik het autoje moet besturen. Iemand een idee?

Hij heeft soms het idee om uit te zoomen bij video kijken, dan staat er ineens een zwarte balk om het videobeeld heen. Gezien bij zowel NPO, een reboot en toen weer normaal. Als net ook bij Netflix. Eerder niet, dan ineens wel.

Het geheel doet dus significant beter aan dan de x7 destijds bij de lancering. Minix is zich hard aan het ontwikkelen op basis van de feedback van gebruikers. Hopelijk komt Netflix wel nog goed, die valt nu flink tegen. De netflix app op de x7 lijkt het bij mij beter te doen!? (al staat daar bij mij de ondertitels wel altijd links onder in de hoek op een hoopje, hij is te lezen, loopt in sync, en de video speelt daar wel goed.)

Een eerste ervaring. Nog niet daadwerkelijk uitgetest, maar hij is out of de box niet geslaagd voor de vriendin-test.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 02-07-2014 22:27 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste