Minix Neo X7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
hmm interesting... dus ik zou wel een X7mini rom/kernel kunnen flashen, maar niet eentje van X7?

wb 1080p: de site heeft het over: Video Output: HDMI™ 1.4a, Full HD 1080p en tv 'switched' ook naar 1080p. ook in het android menu kan ik 1080p op 24/50/60 hz kiezen, dat is toch geen upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556800

habermas schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:45:
hmm interesting... dus ik zou wel een X7mini rom/kernel kunnen flashen, maar niet eentje van X7?

wb 1080p: de site heeft het over: Video Output: HDMI™ 1.4a, Full HD 1080p en tv 'switched' ook naar 1080p. ook in het android menu kan ik 1080p op 24/50/60 hz kiezen, dat is toch geen upscaling?
Dat is zeker wel upscaling.
Kijk maar in xbmc welke resolutie hij geeft:
System > system info

Een 720p kernel kan 1080p hdmi output hebben maar de kernel blijft jammergenoeg 720p.
een ware resolutie hoger dan 720p zal dan niet mogelijk zijn.
Dat is ook de reden dat mijn X7 firmware een echte 1080p kernel heeft.
Met een 720p kernel is het een eitje zijn om 1080p films af te spelen :D

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 556800 op 16-02-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
en kan ik die firmware erop flashen of moet dat een X7mini zijn (of gaat zelfs dat niet werken)? en mag ik dan nog hopen dat die airmouse nog werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
pitchdown schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:19:
[...]

Hoi,
waar vind in deze instellingen ?
Instellingen - screen - HDMI Mode

@Hardwareguru,

Heb je mijn "probleem" nog gelezen op freaktab?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wackidth schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:34:
[...]

Instellingen - screen - HDMI Mode

@Hardwareguru,

Heb je mijn "probleem" nog gelezen op freaktab?
Zal vanavond even op FT alles beantwoorden, was er nog niet geweest.
Erg drukke dagen met een paar nieuwe projecten :D
habermas schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:38:
en kan ik die firmware erop flashen of moet dat een X7mini zijn (of gaat zelfs dat niet werken)? en mag ik dan nog hopen dat die airmouse nog werkt? :)
Je kan hem wel flashen op een X7, je mist dan de wifi en bluetooth drivers denk ik omdat de kernel voor een x7mini is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 556800 op 16-02-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Anoniem: 556800 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:26:
[...]

Zal vanavond even op FT alles beantwoorden, was er nog niet geweest.
Erg drukke dagen met een paar nieuwe projecten :D

[...]

Je kan hem wel flashen op een X7, je mist dan de wifi en bluetooth drivers denk ik omdat de kernel voor een x7mini is.
Hoi HardwareGuru,
welk probleem speelt met de NPO op jou firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gisteren hardwareguru-firmwar getest met beyondxbmc.
Dit is de eerste firmware die op 1080P zonder happering loopt.

Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik ben op zoek naar een remote-control voor de minix neo x7.
Ik bedoel hiermee niet een afstands-bediening, maar een mogelijk om via een pc oid het scherm over te kunnen nemen vanaf een andere locatie.

Edit:
Teamviewer voor android lijkt de beste oplossing?
Is het op een manier mogelijk om zonder code het apparaat over te nemen?

[ Voor 21% gewijzigd door pitchdown op 18-02-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YousFF
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03-2021
Hallo allen,

Ik heb sinds afgelopen week een ATV3 waar ik eigenlijk niks mee kan. Ik kan deze binnen 14 dagen terugsturen, wat ik ook voornemens ben. Ik zit nu te kijken naar een Minix neo X7, maar vroeg me het volgende af:

Ik heb mijn iPad gejailbreakt en gebruik voor het downloaden van films Movie Box. Ik kan bij de films via de app iFile. Werkt perfect. De srt-files bijvoegen en op de iPad kan ik met ondertiteling (via XBMC) films kijken. Nu wil ik via airplay dezelfde films zien met ondertiteling, maar dat lukt dus niet.

Kan dit met een Minix neo X7 wel? Vanuit mijn iPad streamen a.d.h.v. airplay en dat de SRT-files meegaan (zelfde naam als filmbestand in het zelfde mapje)?

Het is nu namelijk frustrerend dat ik perse mijn PC moet gebruiken en dat is juist wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-03 15:26
vanavond de hardwareguru rom erop gezet, 1 woord: briljant! via de Mediaportal PVR addon kijken we live TV en hier is de video verre van geweldig. enig idee hoe dat mogelijk is?

Minix staat reeds op 24hz ingesteld en al het overige materiaal speelt ie vlekkeloos af... nu alleen de tv nog..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:05:
Ik ben op zoek naar een remote-control voor de minix neo x7.
Ik bedoel hiermee niet een afstands-bediening, maar een mogelijk om via een pc oid het scherm over te kunnen nemen vanaf een andere locatie.

Edit:
Teamviewer voor android lijkt de beste oplossing?
Is het op een manier mogelijk om zonder code het apparaat over te nemen?
iemand die een goede app weet voor remote control van dit apparaat zonder dat credentials ingegeven hoeven worden (en geroot hoeft te worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:11
pitchdown schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:07:
[...]
iemand die een goede app weet voor remote control van dit apparaat zonder dat credentials ingegeven hoeven worden (en geroot hoeft te worden)?
Minix heeft zelf een remote control app gemaakt:
http://www.minix.com.hk/Apps.htm

Als je xbmc hebt geinstalleerd heb je tal van mogelijkheden om te bedienen vanaf je tablet, phone, etc. , zoals bijv. Yatse of xbmc remote controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Klinkt allemaal een beetje omslachtig. Met de x7 kun je xbmc draaien en dus rechtstreeks films streamen, airplay is hierbij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
michieldekker schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:46:
vanavond de hardwareguru rom erop gezet, 1 woord: briljant! via de Mediaportal PVR addon kijken we live TV en hier is de video verre van geweldig. enig idee hoe dat mogelijk is?

Minix staat reeds op 24hz ingesteld en al het overige materiaal speelt ie vlekkeloos af... nu alleen de tv nog..;)
Heb je al geprobeerd de minix op 50 of 60 Hz te zetten?
Reguliere tv word in Nederland op 50 Hz uit gezonden.
Als ik een film stream is 24 perfect maar als ik bv RTLXL kijk dan hapert hij. Dan moet ik m echt op 50 zetten. Dan speelt het weer soepel af.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mcauseway schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:14:
[...]

Minix heeft zelf een remote control app gemaakt:
http://www.minix.com.hk/Apps.htm

Als je xbmc hebt geinstalleerd heb je tal van mogelijkheden om te bedienen vanaf je tablet, phone, etc. , zoals bijv. Yatse of xbmc remote controller.
ik zoek meer een app dat ik vanaf een andere plek in mijn huis de minix neo kan overnemen. Dus a la "teamviewer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 22:28
Grrrr... mijn bij Geekbuying bestelde x7 is eindelijk in NL aangekomen.

Nu kreeg ik van PostNL een douane formulier... Of ik de waarde wil invullen en kopie factuur wil bijvoegen...
damned!

ik las hier nog iemand die hetzelfde had bij Geekbuying. Volgende keer bestel ik maar gewoon weer bij DX.com, daar heb ik dat écht nooit....

[ Voor 27% gewijzigd door Pusherman_ op 26-02-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YousFF
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03-2021
mcauseway schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:17:
[...]

Klinkt allemaal een beetje omslachtig. Met de x7 kun je xbmc draaien en dus rechtstreeks films streamen, airplay is hierbij overbodig.
De keuze op Movie Box na jailbreak is groter. Daarnaast is de bediening van Movie Box makkelijker. XBMC heeft een, in mijn optiek, moeizame zoekfunctie. Daar waar Movie Box een overzicht heeft op bijvoorbeeld IMDB rating of simpelweg een zeer effectieve zoekfunctie. Daarnaast kan er op jaartallen gezocht worden, op genre etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:08
Pusherman_ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:32:
Grrrr... mijn bij Geekbuying bestelde x7 is eindelijk in NL aangekomen.

Nu kreeg ik van PostNL een douane formulier... Of ik de waarde wil invullen en kopie factuur wil bijvoegen...
damned!
Je hebt dus wel via reguliere post besteld? Heb ik vorige week ook gedaan en had gehoopt je hier dan geen last mee had (in tegenstelling tot via DHL). Hoelang heeft die van jou er uiteindelijk over gedaan?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Heb mijn Minix X7 nu ongeveer 2 weken en heb al enkele rom's uitgeprobeerd.
Momenteel draai ik Quickshot v2 en ben daar vrij tevreden van, bijna alles werkt vlot.

Enige wat ik niet deftig aan de praat krijg is xbmc.
De officiele xbmc 13 nightlies lijken op het eerste gezicht goed te werken (vlot in de menu's enzo), de meeste HD beelden worden redelijk afgespeeld. Maar zeker bij 1080p is er toch wel wat stutter en lag.
Ik had al veel goeds gehoord over Beyond XBMC, maar om een of andere reden draait dat zelfs in de menu's zeer slecht, heel veel lag. Films vertonen ook veel stutter en de audio klinkt vrij raar.
Bij de minix xbmc versie heb ik ongeveer dezelfde problemen.

Xbmc met external player (MX player) krijg ik ook niet aan de praat.
Heb wel mijn nfs shares gemount en via MX player kan ik wel alles perfect afspelen. Maar ik zou dit liever via XBMC doen...

Een ander probleempje: hoewel ik een 1080p kernel heb, kan ik bij 'screen' enkel 720p en 480p selecteren. XBMC geeft echter wel aan dat ik op 1080p zit...

• Pusherman_
Harmani schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Je hebt dus wel via reguliere post besteld? Heb ik vorige week ook gedaan en had gehoopt je hier dan geen last mee had (in tegenstelling tot via DHL). Hoelang heeft die van jou er uiteindelijk over gedaan?
29-01 besteld en eergisteren de brief van PostNL binnen, dus een kleine maand over gedaan.
Ik weet niet of dat door Chinees nieuwjaar komt of door dat hij nu bij de douane ligt..
Ik bestel eigenlijk maandelijks wel crap via DX.com en dat is er tegenwoordig echt binnen 10 dagen ofzo, Heel snel en nooit douane gedoe. Nu een keer via Geekbuying, omdat hij daar uiteindelijk €15 goedkoper was (had ik het maar niet gedaan :P ).
Ik heb idd via regular post en niet DHL ofzo gedaan omdat via DHL de kans op heffingen altijd groter is.

Ik ga nu het formulier invullen, zit te twijfelen of ik toch niet gewoon 'gift' invul of mijn verlies pak...
Ik kan toch zeggen dat een vriend van me het bij geekbuying heeft besteld en naar mijn adres heeft gestuurd als kado?
Hoe kunnen ze dan bewijzen dat het niet zo is?

• Harmani
Wow dat is best lang zeg. Hopelijk inderdaad omdat je pech had en de douane de boel vertraagde.

Ik denk dat ik in jouw geval mijn verlies gewoon zou nemen, met name om het proces niet verder te vertragen. Ik weet niet hoeveel "macht" de douane heeft en of ze bijvoorbeeld betaalgegevens kunnen gaan opvragen/eisen.

• wackidth
Zodra spullen per DHL FEDEX TNT etc etc worden afgestuurd, kun je er 9 van de 10 keer uitgaan dat je moet bij betalen.

Met China Mail nog nooit geen last van gehad. Het duurt echter vaak wel lang voor je je zending ontvangt.

Het kan zijn dat zendingen van geekbuying onder strengere douanecontrole staat. Vanwege de populariteit.
Gewoon via aliexpress bestellen. Allemaal aparte verkopers en veel goedkoper dan dx.com.

En als je een hoger bedrag besteld (rond de 100 dollar) , vraag de verkoper of hij het factuurbedrag op de pakbon verlaagd.

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 27-02-2014 09:21 ]

.

• wackidth
The-Dude schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:08:

Een ander probleempje: hoewel ik een 1080p kernel heb, kan ik bij 'screen' enkel 720p en 480p selecteren. XBMC geeft echter wel aan dat ik op 1080p zit...
Weet je zeker dat de Rom goed geflashed is? Of is dit bij elke Rom?

Bij mijn eerste Rom flash maakte ik de fout. Om dit op de pc te doen zonder aansluiting via de tv. Dus na de flash, stekkers er uit en aansluiten op AV.
Niet wetende dat hij direct en reboot doet na de flash. Met bad flash tot gevolg.

[ Voor 42% gewijzigd door wackidth op 27-02-2014 09:26 ]

.

• The-Dude
wackidth schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:26:
[...]
Weet je zeker dat de Rom goed geflashed is? Of is dit bij elke Rom?

Bij mijn eerste Rom flash maakte ik de fout. Om dit op de pc te doen zonder aansluiting via de tv. Dus na de flash, stekkers er uit en aansluiten op AV.
Niet wetende dat hij direct en reboot doet na de flash. Met bad flash tot gevolg.
dat had ik de eerste keer ook voor. Maar ben dan daarna gewoon nog is met de hele procedure opnieuw begonnen. Misschien dat daar iets mis is gegaan dan...

• mcauseway
Pusherman_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:22:
[...]
Ik ga nu het formulier invullen, zit te twijfelen of ik toch niet gewoon 'gift' invul of mijn verlies pak...
Ik kan toch zeggen dat een vriend van me het bij geekbuying heeft besteld en naar mijn adres heeft gestuurd als kado?
Hoe kunnen ze dan bewijzen dat het niet zo is?
Als het goed is zetten ze er bij geekbuying 'gift' op met een lage waarde van 30-50 usd met afzender zonder bedrijfsnaam. Ik zou dit even checken met hen. In dat geval kun je gewoon gift en waarde invullen zoals hiervoor vermeld, en je hoeft dan alleen maar inklaringskosten te betalen, meestal tussen 15-20 euro.

• mcauseway
YousFF schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:52:
[...]
De keuze op Movie Box na jailbreak is groter. Daarnaast is de bediening van Movie Box makkelijker. XBMC heeft een, in mijn optiek, moeizame zoekfunctie. Daar waar Movie Box een overzicht heeft op bijvoorbeeld IMDB rating of simpelweg een zeer effectieve zoekfunctie. Daarnaast kan er op jaartallen gezocht worden, op genre etc etc.
zodra je xbmc hebt geinstalleerd kun je tal van movie-streaming apps installeren met alle functies die jij zonet opnoemde, werkt als een trein. 8)

de zoekfunctie in xbmc zelf om bijv. apps/plugins te zoeken werkt idd wat minder.

[ Voor 10% gewijzigd door mcauseway op 27-02-2014 10:40 ]

• michieldekker
wackidth schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Heb je al geprobeerd de minix op 50 of 60 Hz te zetten?
Reguliere tv word in Nederland op 50 Hz uit gezonden.
Als ik een film stream is 24 perfect maar als ik bv RTLXL kijk dan hapert hij. Dan moet ik m echt op 50 zetten. Dan speelt het weer soepel af.
Heb ik ook geprobeerd, maar geen verschil... het is echt alleen de Live TV wat slecht beeld geeft...

• Harmani
Hoe is jouw TV-server configuratie? Ik ben van plan het volgende in te zetten en hoop dat dit gaat werken:

MediaPortal TV-server in een desktop met een FireDTV kaart (firewire) met alphacript en Ziggo. Alles via UTP verbonden.

• michieldekker
Harmani schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:42:
Hoe is jouw TV-server configuratie? Ik ben van plan het volgende in te zetten en hoop dat dit gaat werken:

MediaPortal TV-server in een desktop met een FireDTV kaart (firewire) met alphacript en Ziggo. Alles via UTP verbonden.
Ik heb een Windows 8.1 machine staan met een Anysee USB kastje, ook i.c.m. Ziggo. Alles bedraad aangesloten.
Op de Rpi draait de Live TV als een malle, maar op de Neo...pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Na heel wat roms geprobeerd te hebben, met wisselend succes, ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de 4.4 rom van wasser.
Dit heeft voor mij alle problemen opgelost !
Laatste XBMC nightly werkt heel vlot, speelt al mijn films/series soepel af.
Dat in samenwerking met TED, Spotify MXplayer,... maakt mijn mediacentre helemaal af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Goed document waar iedereen aan bij draagt over alle verschillende roms!

https://docs.google.com/s...JRbDlDamYyV1E&usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
michieldekker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Ik heb een Windows 8.1 machine staan met een Anysee USB kastje, ook i.c.m. Ziggo. Alles bedraad aangesloten.
Op de Rpi draait de Live TV als een malle, maar op de Neo...pffff
update: dvblink heeft mijn problemen met live tv opgelost! dvb-app geinstalleerd en werken. overige media draai ik nu via Plex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:56:
Goed document waar iedereen aan bij draagt over alle verschillende roms!

https://docs.google.com/s...JRbDlDamYyV1E&usp=sharing
Kijkend naar deze sheet. Welke rom zou je dan nemen?
Moet zeggen dat hardwareguru-rom goed bevalt.

Ik zag passthrough niet ideaal is.
Waar hebben we het dan over de praktijk?

[ Voor 9% gewijzigd door pitchdown op 01-03-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
pitchdown schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:53:
[...]
Kijkend naar deze sheet. Welke rom zou je dan nemen?
Moet zeggen dat hardwareguru-rom goed bevalt.

Ik zag passthrough niet ideaal is.
Waar hebben we het dan over de praktijk?
Dat hangt helemaal af van welke dingen je belangrijk vinden dat die werken.

Ik gebruik HFW 3.2 al maanden. Heb vrijwel alle rom's geprobeerd.

Deze vind ik geweldig stabiel werken. X7 heeft gemiddeld een uptime van 1.5 week ofzo. echt prima.

Maarja, voor de DTS'ers, passthroughers & HSL Smoothtreamers is deze rom een no-go!

MiniXBMC draait bij mij lekker stabiel en doet 1080p kijkbaar vloeiend.

Ik vind het wel even best zo :-) beste comprimis voor mijn situatie/wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Bespottelijk eigenlijk dat er zo gekloot moet worden met roms en verschillende xbmc versies, en dat er dan nog wisselende resultaten zijn.
Ik heb het systeem gekocht als mediaspeler voor mijn zoontje, was niet de bedoeling dat er veel onderhoud voor nodig was. Ondertussen krijg ik alleen maar ontevreden signalen van hem, Ziggo TV loopt niet goed (de hardwareguru apk schakelt over naar HD, en dan gaat het streamen stotteren , waarschijnlijk wifi te traag), mediaspelen doet hij maar via de ingebouwde speler omdat die de beste performance geeft etc.

De hardwareguru rom wordt hier wel redelijk ontvangen zo te zien. Waar kan ik die vinden dan, of is dat een betaalde rom? (begin ik niet aan).
Graag zou ik een rom hebben welke een auto-update functie heeft zodat ik zoals ieder normaal android apparaat vanuit de settings kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
DinoPK schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:53:
Bespottelijk eigenlijk dat er zo gekloot moet worden met roms en verschillende xbmc versies, en dat er dan nog wisselende resultaten zijn.
Ik heb het systeem gekocht als mediaspeler voor mijn zoontje, was niet de bedoeling dat er veel onderhoud voor nodig was. Ondertussen krijg ik alleen maar ontevreden signalen van hem, Ziggo TV loopt niet goed (de hardwareguru apk schakelt over naar HD, en dan gaat het streamen stotteren , waarschijnlijk wifi te traag), mediaspelen doet hij maar via de ingebouwde speler omdat die de beste performance geeft etc.
Tja, deze discussie is hier meerdere keren gevoerd, ik zou zeggen lees even terug :)
De hardwareguru rom wordt hier wel redelijk ontvangen zo te zien. Waar kan ik die vinden dan, of is dat een betaalde rom? (begin ik niet aan).
Deze vind je hier : http://www.freaktab.com/s...om-04-Firmware-for-Neo-X7
Graag zou ik een rom hebben welke een auto-update functie heeft zodat ik zoals ieder normaal android apparaat vanuit de settings kan upgraden.
Dan moet je bij de Stock rom blijven van Minix. Immers, die mensen heb je betaald om voor jou te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
W.Zijlstra. schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:47:
Tja, deze discussie is hier meerdere keren gevoerd, ik zou zeggen lees even terug :)
Eens, maar blijft irritant. De hardware loopt flink uit de pas met de software, ik vind het jammer.
Dank! Sowieso is het eerder geposte overzicht erg fijn, bedankt voor het delen.
Dan moet je bij de Stock rom blijven van Minix. Immers, die mensen heb je betaald om voor jou te ontwikkelen :)
Klopt, maar blijkbaar is men met de X7 niet capabel om de problemen op te lossen, en hoopt men met X-streamer rom meer te cashen. Zo moeilijk moet het niet zijn om de community fixes over te nemen in de standaard rom. Ik weet het, het is hier tweakers, maar ik ben meer een gebruiker dan een tweaker en wil er niet al mijn tijd aan besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
Gisteravond HardwareGuruV4 geinstalleerd, werkt echt als een zonnetje. I.c.m. justXBMCv4 waar de HDMI passtrough ook zonder problemen werkt en waar het mogelijk is om via de MXplayer je content mee af te spelen is de Neo eindelijk zover om mijn HTPC te vervangen...

Ook het LiveTV gebeuren weten op te lossen door DVBLink als backend te gebruiken en via een UPnP device te selecteren van XBMC werkt het allemaal prima! Hulde....! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
michieldekker schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:45:
Gisteravond HardwareGuruV4 geinstalleerd, werkt echt als een zonnetje. I.c.m. justXBMCv4 waar de HDMI passtrough ook zonder problemen werkt en waar het mogelijk is om via de MXplayer je content mee af te spelen is de Neo eindelijk zover om mijn HTPC te vervangen...

Ook het LiveTV gebeuren weten op te lossen door DVBLink als backend te gebruiken en via een UPnP device te selecteren van XBMC werkt het allemaal prima! Hulde....! _/-\o_
Wat is/hoe werkt het HDMI passtrough? Ik heb dit nog niet goed kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
pitchdown schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:46:
[...]

Wat is/hoe werkt het HDMI passtrough? Ik heb dit nog niet goed kunnen achterhalen.
Mijn Neo is aangesloten op een Onky 509 receiver via HDMI en vanuit justXBMCv4 (wel de versie met een aangepast libmedia) de geluidsinstellingen op HDMI gezet, 5.1 speakeropstelling en werken. Alle geluidsporen (AC3, DTS, etc) worden nu netjes opgepakt door mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
michieldekker schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Mijn Neo is aangesloten op een Onky 509 receiver via HDMI en vanuit justXBMCv4 (wel de versie met een aangepast libmedia) de geluidsinstellingen op HDMI gezet, 5.1 speakeropstelling en werken. Alle geluidsporen (AC3, DTS, etc) worden nu netjes opgepakt door mijn receiver.
Oke,
dus wanneer je de Neo direct op je TV aansluit is dit n.v.t. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
[...]
....(wel de versie met een aangepast libmedia)...
waar kun je dit vinden en hoe installeer je dit? hoort dit bij justXBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
[...]

Ik heb nagenoeg dezelfde opstelling, alleen een Onkyo 506 denkik (begin nu te twijfelen). Heb jij in het verleden geen last gehad van sound dipjes? (dat je om de zoveel tijd even het geluid een halve seconde / seconde kwijt was)

Ik heb hier wel last van, al hoewel het sinds m'n laatste update een stuk minder werd. Ik ga sowieso HWGuru's vierde release even proberen als ik vanavond WEL de tijd krijg :(

Mijn sound issues komen voor bij zowel minixXBMC/justXBMC als beyondXBMC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
heb je die sound dips alleen via de X7? of ook via andere bronnen (bluray speler, decoder, ipod etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Pusherman_ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:30:
heb je die sound dips alleen via de X7? of ook via andere bronnen (bluray speler, decoder, ipod etc?)
Al gecontroleerd, maar alleen als de minix is aangesloten als bron (of HEEEEL soms bij normaal TV kijken en de koelkast die aanslaat op de achtergrond. Maar koelkast + minix is uitgesloten, niet het probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
mcauseway schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:17:
[...]

waar kun je dit vinden en hoe installeer je dit? hoort dit bij justXBMC?
Google is je grote vriend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
LinuX-TUX schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:22:
[...]

Ik heb nagenoeg dezelfde opstelling, alleen een Onkyo 506 denkik (begin nu te twijfelen). Heb jij in het verleden geen last gehad van sound dipjes? (dat je om de zoveel tijd even het geluid een halve seconde / seconde kwijt was)

Ik heb hier wel last van, al hoewel het sinds m'n laatste update een stuk minder werd. Ik ga sowieso HWGuru's vierde release even proberen als ik vanavond WEL de tijd krijg :(

Mijn sound issues komen voor bij zowel minixXBMC/justXBMC als beyondXBMC ...
Heb tot nu toe geen sounddipjes gehad... wel moest ik de audio-sync op +250 zetten, liep net uit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
michieldekker schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:42:
[...]

Heb tot nu toe geen sounddipjes gehad... wel moest ik de audio-sync op +250 zetten, liep net uit sync.
Dat probleem kende ik al, geloof dat beyond en/of minix xbmc daar weer geen last van hadden. Zet hem zelf altijd in XBMC op +250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Nee niet altijd, ik stel de vraag juist hier omdat jij dit in deze thread benoemd. Wellicht is 't iets heel simpels of vergt het iets meer tweak werk, die inschatting kan ik niet maken. Bovendien ook handig voor anderen om te weten toch? Maar goed, ik duik er zelf wel in hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
mcauseway schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:47:
[...]

Nee niet altijd, ik stel de vraag juist hier omdat jij dit in deze thread benoemd. Wellicht is 't iets heel simpels of vergt het iets meer tweak werk, die inschatting kan ik niet maken. Bovendien ook handig voor anderen om te weten toch? Maar goed, ik duik er zelf wel in hoor ...
Sorry, zie hier de url: http://www.mediafire.com/...b13zsbvp4f/justXBMCv4.apk

Heb btw wel een vervelende bug gevonden i.c.m. de f10 dongle, als deze in de Neo zit verlies ik de passtrough optie bij de geluidsinstellingen

[ Voor 12% gewijzigd door michieldekker op 06-03-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Is het een idee om van dit topic 'het grote minix neo x7 topic' van te maken?

Met een duidelijke openingspost en informatie, tweaks, belangrijke links en wat uitleg over de beste/meest gebruikte FW's en XBMC enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
michieldekker schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:17:
[...]
Sorry, zie hier de url: http://www.mediafire.com/...b13zsbvp4f/justXBMCv4.apk
Heb btw wel een vervelende bug gevonden i.c.m. de f10 dongle, als deze in de Neo zit verlies ik de passtrough optie bij de geluidsinstellingen
Thanks! :)
Pusherman_ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:41:
Is het een idee om van dit topic 'het grote minix neo x7 topic' van te maken?

Met een duidelijke openingspost en informatie, tweaks, belangrijke links en wat uitleg over de beste/meest gebruikte FW's en XBMC enzo?
Dat lijkt me helemaal geen verkeerd idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
mcauseway schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Als het goed is zetten ze er bij geekbuying 'gift' op met een lage waarde van 30-50 usd met afzender zonder bedrijfsnaam. Ik zou dit even checken met hen. In dat geval kun je gewoon gift en waarde invullen zoals hiervoor vermeld, en je hoeft dan alleen maar inklaringskosten te betalen, meestal tussen 15-20 euro.
Geekbuying had er 'Gift' op gezet met waarde van €20
Ik heb op mijn verklaring ook gewoon Gift aangegeven, maar moest uiteindelijk toch nog €21,40 op het postkantoor aftikken dus nu heeft hij me zo'n €115 gekost. Had ik hem uiteindelijk toch beter in NL kunnen halen, ook ivm eventuele garantie.
Weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Ik vind het ook niet heel erg, want ik bestel best vaak uit China en meestal hoef ik niets te betalen, dus als het nu wel een keer moet...

Van het weekend dus maar er mee gaan stoeien. Eerst even heel hard nadenken welke rom ik ga proberen.

Voor mij is het belangrijkste dat het een vervanger wordt van m'n Popcorn Hour en hij via XBMC vloeiend 1080p en DTS passthrough doet. Ik wil dat m'n Onkyo TX-NR818 al het audio werk voor z'n rekening neemt :D
Ik ga de laatste paar pagina's van dit topic nog maar een keer goed doornemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Pusherman_ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:12:
Geekbuying had er 'Gift' op gezet met waarde van €20
Je had hem dus via reguliere post laten versturen? Hoe lang heeft dat bij jou geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Harmani schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Je had hem dus via reguliere post laten versturen? Hoe lang heeft dat bij jou geduurd?
bijna een maand :(
weet niet of het aan chinees nieuw jaar lag of aan geekbuying. Normaal heb ik m'n shizzle via DX.com binnen 10 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compostbak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 16:20
nieuw stock firmware

bron : http://www.minixforums.co...-24-jan-2014.3898/page-38

MINIX Administrator

uploading the pre-010 :)

MINIX, Today at 5:48 PM

[ Voor 24% gewijzigd door compostbak op 08-03-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:07
compostbak schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:02:
nieuw stock firmware

MINIX Administrator

Bij deze even de juiste topic ;)
http://www.minixforums.co...firmware-march-2014.4494/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
compostbak schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:02:
nieuw stock firmware

MINIX Administrator

Ik zie geen reden om vanaf hardware-guru terug te gaan naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toryanse
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 18:13
Hoe zijn de algemene ervaringen met het bestellen van een X7 in een Chinese webshop?
Ik heb in het forum twee meldingen gezien van tweakers die ruim 20 euro kunnen afrekenen bij het postkantoor na aankoop via Geekbuying. Zijn er ook tweakers die geen toeslag hebben gehad?

De prijzen in Nederland liggen 20-40 euro hoger (check Pricewatch)

Met een toeslag van ruim 20 euro is er niet veel verschil meer.....

[ Voor 30% gewijzigd door toryanse op 09-03-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:07
toryanse schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:19:
Hoe zijn de algemene ervaringen met het bestellen van een X7 in een Chinese webshop?
Ik heb in het forum twee meldingen gezien van tweakers die ruim 20 euro kunnen afrekenen bij het postkantoor na aankoop via Geekbuying. Zijn er ook tweakers die geen toeslag hebben gehad?

De prijzen in Nederland liggen 20-40 euro hoger (check Pricewatch)

Met een toeslag van ruim 20 euro is er niet veel verschil meer.....
Bij DX.com heb ik nog nooit wat hoeven af te rekenen bij het postkantoor! Ook als er problemen zijn lossen ze dat goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Laatst online: 27-05 11:44
Ik heb de mijne bij geekbuying vandaan en laten verzenden met DHL en toen kwamen er geen extra kosten bij. Maar je moet er mazzel bij hebben dat je er niet uitgepikt word.
Ik heb wel de indruk dat pakketjes die via de 'gratis shipping' er veel vaker er uit gehaald worden met name de spullen boven een halve kilo of met een afwijkende verpakking.
En een tip als je zo'n ding gaat bestellen, neem er een airmouse bij de afstandsbediening die er standaard bij zit is een ramp.

En heeft iemand al de nieuwe firmware draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toryanse
Verzenden met DHL via Geekbuying is een goede tip. Kost nu maar $ 0.70 en is een stuk sneller.
Enig idee hoe lang het dan duurt van bestelling tot levering voor Geekbuying?
Iemand ervaring met de levertijd van DX? Daar kun je geen DHL kiezen.
Het goedkoopst is de X7 bij Buyincoin.com, maar ik heb een beter gevoel bij Geekbuying/DX.

Nog een goede tip voor een airmouse? Ik krijg het idee dat geen enkele airmouse perfect is.Optie voor nu hieronder. Ervaringen wat wel/niet goed werkt? Hij zou goed als airmouse moeten werken, en gemakkelijk te gebruiken met Beyond XBMC

Minix A2, batterijen snel op
Measy RC11, simpel
Mele F10/F10 Pro, oplaadbaar via usb
Rii K25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
toryanse schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:44:
Minix A2, batterijen snel op
Measy RC11, simpel
Mele F10/F10 Pro, oplaadbaar via usb
Rii K25
Heb positieve ervaring met de RC11, weet niet precies wat je met 'simpel' bedoeld?
Kijk ook nog even de rest van dit topic door, er staat meer geschreven over remotes voor de x7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ik moet zeggen dat mijn Mele F10 pro ook erg fijn werkt. Een paar knoppen werken niet maar hij is super stabiel.

Wel even de HardwareGuru Mele F10 pro rom gebruiken of zelf de Sensors.ko vervangen in je rom door de sensors.ko in de kitkat rom.

Dit voorkomt de random shutdowns (wellicht ook van toepassing voor andere afstandsbedieningen).

[ Voor 16% gewijzigd door W.Zijlstra. op 10-03-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Laatst online: 27-05 11:44
Met DHL duurt het 3-5 werkdagen met DX 1 week (zeldzaam) - 2 maanden met uitschieters tot 4 maanden zelfs. Meestal duurt het verzenden met DX een week of drie.
Let wel op er schijnen al hier en daar nep x7's (blijft toch china) gespot te zijn en die worden vaak onder de $100 aangeboden.
Check anders even dit topic over chinese shops; [Ervaringen] Online shoppen in China

Ik heb zelf de minix a2 airmouse erbij gekocht omdat deze zonder problemen werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Snoekebeest op 10-03-2014 10:20 . Reden: Link erbij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toryanse
Dank voor de tips. Geekbuying met DHL komt als beste naar voren.

De airmouse ben ik nog niet uit.
Op verschillende fora lees ik dat de A2 hoogstens een paar dagen mee gaat met verse batterijen. Dat is wel een showstopper. Als je met de RC11 de X7 en XBMC goed kunt bedienen lijkt me dat een goede optie. Ik weet niet welke functionaliteit van de A2 ik dan mis. De microfoon en speaker ga ik waarschijnlijk niet gebruiken. De F10 spreekt me ook wel aan, maar als deze niet met elke rom werkt is dat vervelend. Over Rii K25 kan ik niet veel vinden in combinatie met de X7. Ik puzzel nog wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een korte update...

Hardwareguru Firmware
04a.rev1 = de stabiele versie, bug vrij
04a.rev2= HLS enabled beta versie om te testen, live streams in NPO werken !!

http://www.freaktab.com/s...om-04-Firmware-for-Neo-X7

Have fun!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
tnx HardwareGuru, top om te zien dat je zo actief updates uitbrengt.

Ik ben van het weekend al even bezig geweest met de x7, maar krijg hem (zoals velen) onder win8 nog niet aan de praat, dus kan je rom nog niet testen. Vandaag of morgen maar even kijken of ik nog een win7 pc aan de praat kan krijgen en het daarmee lukt.

Nog een vraagje, wat is het verschil tussen Beyond XBMC en de XBMC die jij in je rom hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is het upgraden van de hardware-guru rom mogelijk met behoud van settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan hem update.img noemen en op de interne sdkaart zetten. Dan zal hij ook flashen. Volgens mij behoud je dan ook je gegevens mits de data partitie te klein is en deze overschreven word. Maak dus wel een backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Gisteren de HardwareGuru 04a.rev2 via win7 werkend gekregen en even snel kunnen testen.
Youtube, cheapcast, browsen, UPC horizon App, werkt allemaal prima. XBMC heel snel even mee kunnen spelen, maar nog niet uitgebreid kunnen testen. Dat gaat de komende week wel gebeuren.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik gebruik trouwens de App op m'n android phone om hem te bedienen, aangezien ik nog niet overtuigd ben welke remote ik wil aanschaffen. Dit werkt eigenlijk best prima tot nu toe.

Ik heb nog een andere vraag. Ik ben voor de Play store ingelogd met m'n gmail account waar ik ook op m'n phone en tablet ben ingelogd. Maar nu logt hij dan ook in hangouts en gmail in. Eigenlijk wil ik dat liever niet, want ik heb geen zin in wanneer mensen bij mij zijn ze in m'n prive mail en gesprekken kunnen komen.

Is het mogelijk om dit helemaal uit te schakelen of gmail en hangouts en calendar etc. gewoon te verwijderen? of heb je dan weer Root nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 31-05 21:03
@ pusherman_

ik gebruik deze bediening en ben er aardig tevreden over:
http://www.amazon.de/Logi...-1&keywords=logitech+400k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Pusherman_ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:06:
Gisteren de HardwareGuru 04a.rev2 via win7 werkend gekregen en even snel kunnen testen.
Youtube, cheapcast, browsen, UPC horizon App, werkt allemaal prima. XBMC heel snel even mee kunnen spelen, maar nog niet uitgebreid kunnen testen. Dat gaat de komende week wel gebeuren.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik gebruik trouwens de App op m'n android phone om hem te bedienen, aangezien ik nog niet overtuigd ben welke remote ik wil aanschaffen. Dit werkt eigenlijk best prima tot nu toe.

Ik heb nog een andere vraag. Ik ben voor de Play store ingelogd met m'n gmail account waar ik ook op m'n phone en tablet ben ingelogd. Maar nu logt hij dan ook in hangouts en gmail in. Eigenlijk wil ik dat liever niet, want ik heb geen zin in wanneer mensen bij mij zijn ze in m'n prive mail en gesprekken kunnen komen.

Is het mogelijk om dit helemaal uit te schakelen of gmail en hangouts en calendar etc. gewoon te verwijderen? of heb je dan weer Root nodig?
Dit kun je instellen bij

Setting > Accounts > Google > Klik op je account en zet de diensten uit die je niet wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
W.Zijlstra. schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:11:
[...]

Dit kun je instellen bij

Setting > Accounts > Google > Klik op je account en zet de diensten uit die je niet wil gebruiken
maar is het dan niet zo dat als iemand dan toch de app opent en voor inloggen kiest de optie met mijn account er bij staat en dan automatisch weer inlogt?
razerBE schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:09:
@ pusherman_

ik gebruik deze bediening en ben er aardig tevreden over:
http://www.amazon.de/Logi...-1&keywords=logitech+400k
tnx, Daar heb ik ook nog over nagedacht, maar ik wil toch het liefst wel een soort van echt afstandsbedieningvorm hebben voor de meeste handelingen en toetsenbord aan de achterkant.

Die Minix A2 lijkt me echt prima, maar batterijen die maar 2 dagen meegaan vind ik crap.
Zou dat nou een hardware of software issue zijn?

ik zit dus een beetje met de zelfde overwegingen als toryanse een paar posts hierboven...totdat ik dus overtuigd ben gebruik ik maar gewoon m'n tablet of telefoon app...

[ Voor 50% gewijzigd door Pusherman_ op 12-03-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 19:26
Ik heb sinds een week een nieuw modem van Cisco ( de EPC3928AD ). en sinds ik dat modem heb kamp ik met een wegvallende ethernet verbinding, via wifi geen probleem. Als ik de Minix Neo X7 boven aansluit ( ik heb daar en switch staan ) dan blijft die wel werken. Heb al geprobeerd om de Minix Neo X7 een statisch IP adres te geven maar dat help ook niet. Heeft iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Valt verbinding alleen weg op je x7 of ook op andere wifi devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Heeft iemand zich al gewaagd aan http://www.freaktab.com/s...pus-works-now-under-linux ? ( https://plus.google.com/+IanMORRISON/posts/NEWG6Mtz5U7 heeft hem ook al draaien)

Misschien HWG? Ik vermoed dat XBMC een stukje vlotter erop zou kunnen werken dan in de Android shell. VPU drivers zijn er nog niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-03-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 20:28

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds vandaag ook een Neo X7 om mee te spelen, eerste keer met een Android device dus even wennen. Inmiddels de HardwareGuru rom op geflashed, maar daar loop ik tegen een probleem aan. Ik gebruik optical out naar mijn versterker. Als ik in Android als geluidsuitvoer de rockchip_spdif kies dan hapert al mijn video materiaal in XBMC om de 5 secondes. Hapering is ongeveer een halve seconde, maar wel uitermate irritant aanwezig. Geluid werkt prima, ook DTS doorgifte.

Zet ik de geluidshardware op de RK29_RT5616 dan werkt de video prima, maar is er blijkbaar geen doorgifte via de optical out. Wat zou eventueel het probleem kunnen zijn?

Aha, het moest rockchip_spdif passthrough zijn. Nu werkt het goed!

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 17-03-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 556800 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:46:
Even een korte update...

Hardwareguru Firmware
04a.rev1 = de stabiele versie, bug vrij
04a.rev2= HLS enabled beta versie om te testen, live streams in NPO werken !!

http://www.freaktab.com/s...om-04-Firmware-for-Neo-X7

Have fun!!
Werkt na eerste indruk goed, echter de NPO stream stopt soms om de buffer opnieuw te laden. Dit had ik ook toen ik nog finless bob draaide. Hoopte met deze rom dat dit verholpen zou zijn. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? (p.s. de x7 is op LAN aangesloten, vanaf m'n nexus tablet streamt alles perfect met npo via wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 20:28

B2

wa' seggie?

Vanavond maar een de UPC Horizon app er op proberen te installeren (HardwareGuru 04). Zou het dan nog uitmaken of ik de HLS enabled beta gebruik of de stable versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
B2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:04:
Vanavond maar een de UPC Horizon app er op proberen te installeren (HardwareGuru 04). Zou het dan nog uitmaken of ik de HLS enabled beta gebruik of de stable versie?
Ik heb de HLS versie gedaan en de UPC Horizon app werkt prima (ik was tester, dus heb afgelopen week er al mee kunnen klooien).

Onder de normale firmware van Minix waarmee ik hem vorige week geleverd kreeg (stom, niet eens gekeken welke dat eigenlijk was) werkte het ook goed trouwens...

NPO werkt ook prima met de HLS versie.

Tevens een vraagje. Hebben jullie spotify draaien op de X7?

Dit werkt natuurlijk prima, alleen ik zou graag spotify makkelijk willen bedienen vanaf m'n tablet/phone of win8.1 laptop.
In principe wil ik dus spotify op android aansturen met spotify op android en/of win8. Iemand hier tips voor?

Ik zat al te denken of het via Cheapcast kan. Ik heb Cheapcast draaien op de X7, maar m'n Chrome browser onder win8.1 vindt de X7 niet als chromecast device. Als ik Youtube op m'n tablet of smartphone start, kan ik dit wel casten naar de X7.

[ Voor 11% gewijzigd door Pusherman_ op 18-03-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Pusherman_ schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:18:
[...]
Tevens een vraagje. Hebben jullie spotify draaien op de X7?
Toevallig was ik hier gister mee aan het experimenteren. Je kunt spotify remote via de app-store downloaden (android), heb hier nog niets mee gedaan. Wat ik wel heb geprobeerd is om spotify te spelen op de tablet en te delen met de Minix (via xbmc en de Yatse app die je overigens goed als afstandsbediening voor xbmc kunt gebruiken). Ik zag dat er iets gebeurde maar volgens mij blokt Spotify deze stream omdat ik (nog) geen premium account heb. Als je dit wel hebt werkt dit volgens mij perfect.

Hopelijk heb je er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
mcauseway schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:01:
[...]

Toevallig was ik hier gister mee aan het experimenteren. Je kunt spotify remote via de app-store downloaden (android), heb hier nog niets mee gedaan. Wat ik wel heb geprobeerd is om spotify te spelen op de tablet en te delen met de Minix (via xbmc en de Yatse app die je overigens goed als afstandsbediening voor xbmc kunt gebruiken). Ik zag dat er iets gebeurde maar volgens mij blokt Spotify deze stream omdat ik (nog) geen premium account heb. Als je dit wel hebt werkt dit volgens mij perfect.

Hopelijk heb je er wat aan!
ik kwam een beetje op dezelfde zaken uit..
Als ik spotify op een pc/laptop draai (windows) kan ik via die spotimote app prima de boel bedienen (android -> pc.
Maar van Android->android of pc -> android) werkt helaas nog niet.

Ik denk dat het momenteel inderdaad nog redelijk beperkt is tot premium gebruikers die met spotify connect wel al dat soort dingen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2024

Th.

Ondertitel

Ik ben ook aan het twijfelen om de X7 aan te schaffen. Klopt het dus dat als je een premium account bij Spotify hebt het geen probleem is? Is er een app die geïnstalleerd kan worden of kan het alleen via streaming vanaf tablet/pc/telefoon?

Ik ben echt een leek mbt Android en deze devices. Mijn Boxee Box is afgelopen weekend gestorven (ja ik ben nog steeds aan het rouwen :'( ...) en ben nu op zoek naar een vergelijkbare mediaspeler. Wat ik vooral fijn vond aan de Boxee Box was de OS (zag er gewoon goed uit) en het was allemaal vrij simpel te bedienen. Nu lees ik superveel goede dingen over de X7 maar ben gewoon onbekend met Android? (gebruik eig al jaren OSX en iOS en verder niks meer..

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Als je er zo onbekend mee bent, dan zou ik nog even goed voor onderzoek doen. Ik ben 4 jaar android gebruiker en best goed er mee, maar het kost mij redelijk wat tijd en goede verdieping en veel forums lezen om het zo te krijgen als ik wil.

In principe is vrijwel alles mogelijk, je moet het alleen wel even uitzoeken vaak. Wellicht dat een kant en klaar pakket van hardware guru dan nog de beste keuze voor je is.

Boxee draait ook xbmc toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Ik heb gister ook een NEO X7 gehaald en het ziet er goed uit voor zo ver, alleen heb ik geen idee hoe ik bestanden van mijn Ubuntu installatie kan kopieren naar de mediabox. Een X7 is dus flink uitzoeken geblazen, maar voor mij is dat niet erg ( stiekem een van de pre's ).

De APP op mijn Galaxy S2 werkt best redelijk en is een goede vervanger voor de standaard ( waar je of niet alles mee kan doen of ik begrijp het niet ).

Grote probleem wat ik heb is de NPO app die je kennelijk niet buiten Nederland ( zucht ) kan installeren.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Misschien werkt dit om buiten nl te kunnen gebruiken: www.hola.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Pusherman_ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:58:
Misschien werkt dit om buiten nl te kunnen gebruiken: www.hola.org
Thanks voor de link. Bizar genoeg werkt de NPO app in XMBC gewoon prima dus dat maar gedaan 8)7

Verder de halve dag aan het klieren geweest vooral met XMBC en een audio-lag, en files erop zetten ( Airdroid wat erbij zit werkt best ok ).

Ben nu op zoek naar iets als Sickbeard of Couch Potato wat draait op Android, weet niet of dat bestaat maar dat is de volgende missie :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285233

Ik heb zelf geen X7 maar vind het wel interessant.

Misschien een idee, ipv. xbmc.
Is de combinatie MX player en DLNA, bv BubbleUPNP ( gewoon via play store ? ) mogelijk ?
En bediening via een Android tablet of telefoon ( ook via BubbleUPNP ) ?
Hoe zit het met MX player, werkt dit nu goed, met H/W of H/W+ ondersteuning ? Hoe zit het nu met de optical out ? werkt het voor DD5.1 en DTS? ( receiver zonder HDMI )

Gewoon als media player, met films op NAS.

mvg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Wat is jullie mening over:
http://www.androidminicom...nix-neo-x7-tv-box-custom/

Kennelijk een NL partij die de x7 zelf inricht zodat het helemaal plug&play wordt. Overigens ben ik gisteren begonnen met het inlezen en begrijp ik dat dit allemaal mogelijk is:
x7 aansturen vanaf PC/Mac/iPhone/GalaxySIII
Externe HD aansluiten met media (en media toevoegen via netwerk vanaf PC/Mac)
Media benaderen via XBMC / x7 eigen software (film/muziek/foto's)

Of mis ik iets :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Maarten L schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:15:
Wat is jullie mening over:
http://www.androidminicom...nix-neo-x7-tv-box-custom/

Kennelijk een NL partij die de x7 zelf inricht zodat het helemaal plug&play wordt. Overigens ben ik gisteren begonnen met het inlezen en begrijp ik dat dit allemaal mogelijk is:
x7 aansturen vanaf PC/Mac/iPhone/GalaxySIII
Externe HD aansluiten met media (en media toevoegen via netwerk vanaf PC/Mac)
Media benaderen via XBMC / x7 eigen software (film/muziek/foto's)

Of mis ik iets :)
dit is allemaal mogelijk, de lijst is nog wel wat langer zelfs!

mijn mening over die plug&play versie: duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Duur, wat is duur.. Bij een fatsoenlijke levertijd zie ik een prijs van 140,- staan op pricewatch. Nu is het 165,- dus maar 25,- meer voor een model dat geconfigureerd is en daarna uptodate blijft. Ik ben als freelancer 75,- / uur dus dan is 25.- natuurlijk niet zoveel geld... toch?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Maarten L schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:59:
Duur, wat is duur.. Bij een fatsoenlijke levertijd zie ik een prijs van 140,- staan op pricewatch. Nu is het 165,- dus maar 25,- meer voor een model dat geconfigureerd is en daarna uptodate blijft. Ik ben als freelancer 75,- / uur dus dan is 25.- natuurlijk niet zoveel geld... toch?
Kijk ns bij geekbuying.com of pandawill, dan zit de prijs op 100,- incl verzending!

Tja t is natuurlijk wat waard als alles in 1x werkt ootb, met updates ed, maar inmiddels zijn er goed ontwikkelde custom roms te vinden, incl. dito xbmc, die je in n handomdraai er zelf op kan zetten. Anyhow, heb je t geld er voorover, maar geen tijd en/of zin je er veel mee bezig te houden, go your gang ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Het is maar hoe je het vergelijkt.. Tov de china shops is het duur, maar je hebt dan langere bezorgtijd en gedoe met evt. Garantie.
Voor de meerprijs krijg je hem binnen enkele dagen thuis en helemaal klaar geïnstalleerd incl. Handige update functies.

Ik heb zelf de fw draaien die hardwareguru publiekelijk beschikbaar heeft gesteld en ben daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik gebruik de hardware-guru firmware.
Ik merk de laatste tijd dat het opstarten van neo en daarna ook beyond xbmc erg traag gaat.
Heb zelf al de airpin service verwijderd, maar het ook het browsen door plugings gaat niet heel snel.

Wat kan ik doen om het apparaat wat te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Pusherman_ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:16:
Het is maar hoe je het vergelijkt.. Tov de china shops is het duur, maar je hebt dan langere bezorgtijd en gedoe met evt. Garantie.
Voor de meerprijs krijg je hem binnen enkele dagen thuis en helemaal klaar geïnstalleerd incl. Handige update functies.

Ik heb zelf de fw draaien die hardwareguru publiekelijk beschikbaar heeft gesteld en ben daar erg tevreden over.
Bezorgtijd kan inderdaad wat langer zijn, maar 1-2 weken is normaliter niet ongewoon lang (afhankelijk of je per dhl of china-post laat versturen). Je kunt inderdaad gedoe krijgen met garantie, dat geldt soms ook voor NL webshops, maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat Geekbuying een uitmuntende garantie/service heeft.

'k Blijf erbij, bijna 70% meer betalen dekt wat mij betreft niet de bovengenoemde voordelen. We hebben 't hier over een relatief goedkoop maar leuk functioneel Chinees apparaatje, waarom moet er dan weer een dikke strijkstok overheen komen voor een paar handige foefjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:54
Hallo, ik zit te overwegen om ook een Minix Neo X7 aan te schaffen. Waarom? Ik kijk mijn films eigenlijk altijd via mijn laptop->versterker->plasma alles via HDMI. Maar wegens samenwonen is deze constructie woonkamer technisch niet meer wenselijk. Ik heb wel sinds een half jaar een Chromecast en dat werkt eigenlijk uitzonderlijk goed met 1 grote maar... Zowel Plex als XBMC werkt niet vloeiend. Kijk je enkel Netflix/Youtube dan is dit prima. Maar voor lokale content streamen via het wifi schiet deze toch wat tekort. Of dat aan de Chromecast of het Wifi ligt laat ik in het midden.

Omdat ik een enorme bak aan lokale content heb zoek ik toch een mediaspeler, met bedrade aansluiting. Daarnaast merk ik dat XBMC mij toch een stuk meer aanstaat dan Plex omdat het downloaden van NL subs hier vloeiend gaat. Plex vindt deze toch vaak niet.

Kortom, een relatief goedkope XBMC Android box lijkt een goede optie. Want een HTPC in mekaar draaien daar heb ik niet genoeg kennis voor en een kant en klare oplossing icm XBMC zie ik niet. Enige nadeel van Android was dat er geen hardware accelratie is. Dit is echter opgelost, lijkt het. Als ik dan dit draadje lees dan wordt ik daar echter niet bepaald vrolijk van. Rooten/Custom Roms etc vliegt om je oren en enkel in bepaalde omstandigheden werkt het voor sommige mensen soepel. Maar de ontwikkeling ligt blijkbaar ook niet stil dus vandaar mijn vragen.

Wat ik wil is dus een (dedicated) xbmc speler die vloeiend 1080p afspeelt. Vloeiend dient ook echt vloeiend te zijn, en niet met kleine hickups. Overige functies zijn ondergeschikt.

1) Draait de default Minix XBMC versie nu vloeiend 1080p (absolute voorwaarde)
2) Is de Minix XBMC versie reeds XBMC 13 of nog 12
3) Kan ik de XBMC 13 Gotham versie op de Minix installeren door de apk te downloaden? Ik heb dit vandaag op mijn Nexus 5 gedaan en daar draaide een 1080p film soepel op.
4) Indien iemand al XBMC 13 heeft draaien, werkt deze al redelijk naar behoren aangezien het nog een alpha is volgens mij.

Als ik XBMC bij opstart meteen laat booten is de meegeleverde afstandsbediening dan voldoende of is een flymouse toch aan te raden? Daarnaast maak ik me wat zorgen over de gebruiksvriendelijkheid, en of mijn vriendin hier ook mee overweg kan. De UI lijkt niet heel gebruiksvriendelijk al valt Android natuurlijk wel flink te tweaken.

Mocht iemand, want er zijn er al veel meer die voor deze keuze hebben gestaan, een ander idee/alternatief hebben wat ik kan overwegen dan sta ik daar voor open. Het komt neer op mediaspeler+1080p XBMC bedraad met liefst enige gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. ja minix xbmc draait prima.
2. minix xbmc is 12.4
3. kan maar loopt iets minder goed als de minix versie, ook 5.1 geluid werkt niet in gotham 13. Ook de officiele minix formware heeft een overlay waardoor in XBMC 720p word weer gegeven.
4. zie punt 3.

Een flymouse is aan te raden omdat met u de IR remote niet overal bij komt. ( popup scermpjes in xbmc zijn soms niet benaderbaar )
Advies: neem een wireless muisje voor het gemak.

Een X7 of X7mini met de HardwareGuru firmware(1080p) en GuruXBMC met updater(gebruiksvriendelijk) is mischien wat.
Google er even naar, is zat info over te vinden.

Wil je zelf aan de slag: Dan een X7 met een custom 1080p rom(kijk op freaktab) erop en BeyondXBMC(ook op freaktab) is ook een optie als je het niet erg vind om alles zelf in te stellen en te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pitchdown schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:18:
ik gebruik de hardware-guru firmware.
Ik merk de laatste tijd dat het opstarten van neo en daarna ook beyond xbmc erg traag gaat.
Heb zelf al de airpin service verwijderd, maar het ook het browsen door plugings gaat niet heel snel.

Wat kan ik doen om het apparaat wat te versnellen?
Kan zijn dat je cache/data van xbmc op de interne flash kaart te groot word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:54
Anoniem: 556800 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:11:
1. ja minix xbmc draait prima.
2. minix xbmc is 12.4
3. kan maar loopt iets minder goed als de minix versie, ook 5.1 geluid werkt niet in gotham 13. Ook de officiele minix formware heeft een overlay waardoor in XBMC 720p word weer gegeven.
4. zie punt 3.

Een flymouse is aan te raden omdat met u de IR remote niet overal bij komt. ( popup scermpjes in xbmc zijn soms niet benaderbaar )
Advies: neem een wireless muisje voor het gemak.

Een X7 of X7mini met de HardwareGuru firmware(1080p) en GuruXBMC met updater(gebruiksvriendelijk) is mischien wat.
Google er even naar, is zat info over te vinden.

Wil je zelf aan de slag: Dan een X7 met een custom 1080p rom(kijk op freaktab) erop en BeyondXBMC(ook op freaktab) is ook een optie als je het niet erg vind om alles zelf in te stellen en te instaleren.
Bedankt voor de toelichting. Ik ben blij om te lezen dat 1080p iig vloeiend werkt. De HWG firmware is deze ook native 1080p in de user interface? Of enkel in het afspelen van de bestanden? Verder heb ik momenteel wel een Yatse XBMC Remote app op mijn Nexus, als dat ook niet soepel gaat dan plug ik inderdaad wel een usb muis in. Ik zit nog even te dubben over een pre-install XBMC Guru versie, of zelf 'aankloten'.. Overigens is 5.1 geluid geen vereiste omdat ik een stereo setup heb. Als dat geen vereiste is, is de Gotham versie dan te heroverwegen of kan ik beter de XBMC Guru versie nemen en wachten tot daar een 13.0 build van komt?
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste