Minix Neo X7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
Ik zal eens proberen en zien wat ie doet.. Wordt gek, leuke dingetje maar is dit weer wat minder!

Update :Nee helemaal niks! Wat is dit frustrerend

[ Voor 10% gewijzigd door tamil18 op 21-01-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
tamil18 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:44:
[...]

Ik zal eens proberen en zien wat ie doet.. Wordt gek, leuke dingetje maar is dit weer wat minder!

Update :Nee helemaal niks! Wat is dit frustrerend
Waar heb je geen geluid - uberhaupt niet? Of alleen met dts/xbmc/player etc.

JustXBMC rom lijkt goed te werken met DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
W.Zijlstra. schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:21:
[...]

Waar heb je geen geluid - uberhaupt niet? Of alleen met dts/xbmc/player etc.

JustXBMC rom lijkt goed te werken met DTS.
Geluid via hdmi lukt prima! Hdmi naar tv. Maar. Optical van minix naar logitech lukt niet.. Mijn logitech zegt dat ie geen signaal ontvangt.
Geen geruis niks.
Ik heb de Nitro rom draaien.
Zal eens did justxmbc rom proberen.

update: justxmbc rom, ook niks! :( :? 8)7 .. nou ik laat het maar zo!

[ Voor 7% gewijzigd door tamil18 op 23-01-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik ga er toch maar eens eentje bestellen denk ik.
Welke remote is de beste/handigste voor er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 18-09 18:23
Pusherman_ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:48:
Ik ga er toch maar eens eentje bestellen denk ik.
Welke remote is de beste/handigste voor er bij?
ik gebruik deze: http://www.amazon.de/Logi...-1&keywords=logitech+k400

werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11
Precies, heb deze als backup naast mijn airmouse en werkt prima, afstand is ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb er een rc12 bij besteld. Goede reviews van gelezen.
Heb ze nog niet in huis. Wacht met smart.
Las dat er nieuwe firmware beschikbaar is.
En dat zou passthrough moeten oplossen.

Hoop wel dat het werkt zijn toch wel twee belangrijke zaken 1080p en passthrough.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
009 rom is uit sinds gisteren
http://minixforums.com/th...irmware-24-jan-2014.3898/
Ze beweren dat dit hun cleanste rom is tot nu toe
ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die erom hebben gevraagd:
Mijn nieuwe rom:
http://www.freaktab.com/s...om-03-Firmware-for-Neo-X7
have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kudos! :)

Anyway, aangezien ik geen zin heb om elke keer te flashen als er een nieuwe ROM is.....de vraag der vragen: "Is er al een ROM die NPO uitzendinggemist 100% goed afspeelt?"

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Kan je niet net.rieter.xot adon installeren ( in xmbc)werkt bij mij op mn tablet. Bij regionaal heb je uitzending gemist. Is andere cpu enzo, maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 22% gewijzigd door jroersma op 27-01-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
alle minix neo roms tot nu toe deden het lastig met connecten van mijn bluetooth headset behalve de 1.8 finless rom

jouwe even proberen nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik geïnteresseerd ben in de Minix Neo x7. Nu heb ik thuis een "gewone" mediaplayer met interne harde schijf waar ik mijn gedownloade films op zet en daarna afspeel op mijn tv. Omdat ik spotify en xbmc op de tv wil is mijn oog gevallen op de X7. Als ik dit forum lees begin ik toch wel te twijfelen of het me allemaal gaat lukken want de termen die hier voorbij komen zijn voor mijn redelijk moeilijk. De vragen die ik heb zijn redelijk simpel. Is het mogelijk om eenvoudig full hd films vanaf een externe harde schijf of usb stick op de x7 af te spelen? En kan ik dat dan via xbmc doen of heb ik daar een ander programma (app) voor nodig? Want zoals ik het lees heeft/had xbmc daar nog wel wat problemen mee. Met betrekking tot spotify (premium), kan ik de x7 via mijn telefoon bedienen en muziek afspelen op de hifi set zonder dat ik de tv hoef in te schakelen? (ik heb dan een optische kabel van de x7 naar de hifi set)

Een hoop vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon-1985 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:43:
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik geïnteresseerd ben in de Minix Neo x7. Nu heb ik thuis een "gewone" mediaplayer met interne harde schijf waar ik mijn gedownloade films op zet en daarna afspeel op mijn tv. Omdat ik spotify en xbmc op de tv wil is mijn oog gevallen op de X7. Als ik dit forum lees begin ik toch wel te twijfelen of het me allemaal gaat lukken want de termen die hier voorbij komen zijn voor mijn redelijk moeilijk. De vragen die ik heb zijn redelijk simpel. Is het mogelijk om eenvoudig full hd films vanaf een externe harde schijf of usb stick op de x7 af te spelen? En kan ik dat dan via xbmc doen of heb ik daar een ander programma (app) voor nodig? Want zoals ik het lees heeft/had xbmc daar nog wel wat problemen mee. Met betrekking tot spotify (premium), kan ik de x7 via mijn telefoon bedienen en muziek afspelen op de hifi set zonder dat ik de tv hoef in te schakelen? (ik heb dan een optische kabel van de x7 naar de hifi set)

Een hoop vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Leon
Leon, ga op je gevoel af. Er zal heel veel getweaked moeten worden wil je vervangen wat je nu hebt. En de X7 is alles behalve volwassen. IK denk niet dat het ooit goed gaat worden en dat je eerder uit moet gaan kijken naar betere apparaten zoals de Nuvola4k.

Maar aan jou de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:52:
[...]
....dat je eerder uit moet gaan kijken naar betere apparaten zoals de Nuvola4k.
want?

beetje voorbarig om dergelijke uitpsraak te doen terwijl het apparaat nog niet op de markt is (zelfde gold voor de X7 voor release, ding werd iets teveel de hemel ingeprezen vanwege de specs... >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcauseway schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:12:
[...]

want?

beetje voorbarig om dergelijke uitpsraak te doen terwijl het apparaat nog niet op de markt is (zelfde gold voor de X7 voor release, ding werd iets teveel de hemel ingeprezen vanwege de specs... >:) ).
Nou ten eerste dat NVIDIA meer open is dan Rockchip. Rockchip is de oorzaak van alle problemen die nu parten spelen. Daarnaast rij liever in een auto met 2 liter motor dan een 1.4 motor. Hiermee wil ik zeggen dat de specs vele malen beter zijn.

De Nuvola4k is dan wel reeds vorig jaar aangekondigd en nog steeds niet op de markt maar als je NanoTechEnt op twitter volgt kom je er snel achter dat men pas de markt opgaat als ze zeker weten dat het apparaat 100% werkt. Dit was helaas bij de X7 niet het geval.......

Wil niet zeggen dat ik momenteel ontevreden ben over de X7. In mijn geval doet hij precies wat hij moet doen maar daar komt wel bij kijken dat hij dit niet standaard uit de doos doet terwijl veel mensen dat verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 15:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Ik vind het niet erg als hij het niet out of the box doet. Als ik maar zeker weet dat het na enig puzzelen kan doen zoals ik in mijn vraag bedoelde. Ik lees namelijk dat er veel firmware updates zijn en dat het vooral bij het afspelen van full hd films nu beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon-1985 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:30:
Ik vind het niet erg als hij het niet out of the box doet. Als ik maar zeker weet dat het na enig puzzelen kan doen zoals ik in mijn vraag bedoelde. Ik lees namelijk dat er veel firmware updates zijn en dat het vooral bij het afspelen van full hd films nu beter is
Oke, als je wil puzzelen dan is de X7 waarschijnlijk iets voor jou. En hetgeen wat je ermee wil doen is ook gewoon mogelijk. Maar ik ben ook bang dat het een kwestie van uithoudingsvermogen wordt.

Ik denk dat je nog wat moet verdiepen op de verschillende fora voordat je definitief een beslissing neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jroersma schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:12:
Kan je niet net.rieter.xot adon installeren ( in xmbc)werkt bij mij op mn tablet. Bij regionaal heb je uitzending gemist. Is andere cpu enzo, maar niet geschoten is altijd mis.
Kan. Alleen ik wil niet en en en en. Wat ik bedoel is dat ik niet XBMC boven op Android wil draaien om uitzendinggemist te kunnen bekijken.

Mijn X7 gebruik ik ter vervanging van een digitale tv-ontvanger. Ik heb een app voor webtv van xs4all en de app van NPO voor uitzendinggemist. Dit werkt momenteel perfect.

Was alleen benieuwd of deze problemen zijn opgelost met de nieuwe roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Ik heb verschillende fora doorgelezen en ga toch wel wat twijfelen. Het probleem bij mij is dat ik een optische kabel naar de hifi set wil voor dts als ik films afspeel en sporify zonder de tv aan te zetten. Daarom kom ik uit op een box met die uitgang. Anders kan ik gewoon een android stick proberen want die kosten de helft van een x7. Off-topic: Je kan gewoon een bluetooth ontvanger kopen voor de verbinding tussen spotify en de telefoon maar de kwaliteit is dan toch minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
heeft je hifi set geen hdmi ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Pusherman_ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:19:
heeft je hifi set geen hdmi ingang?
Ja, meerdere. Dus kan gewoon via hdmi van een eventuele android stick of box naar de hifi en via de hifi met hdmi naar de tv. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Leon-1985 op 29-01-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dan kun je hem toch gewoon met HDMI op je receiver aansluiten?
Je receiver zit vast met HDMI naar je TV.
Op deze manier wordt het beeld en geluid van de X7 naar je receiver gestuurd en van de receiver naar je TV.

De meeste receivers van de afgelopen jaren hebben zelfs ook een soort functie dat ze als hdmi switch kunnen dienen, dus dat je niet perse je receiver aan hoeft te hebben staan als je alleen het beeld en geluid via je TV wilt weergeven.

Als je alleen soundcloud via je receiver en speakers wilt weergeven, zonder je tv aan te willen hebben moet dit ook op deze manier kunnen.
Dus als je receiver HDMI in heeft, dan heb je geen losse optische aansluiting meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
haha tegelijk dezelfde reactie gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Leon-1985 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:52:
haha tegelijk dezelfde reactie gepost
Klopt.. om het geluk nu niet te jinxen, denk ik dat het het meest verstandig is als je 2 X7's koopt en er daarvan 1 aan mij doneert. Gewoon voor de zekerheid. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Pusherman_ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:53:
[...]

Klopt.. om het geluk nu niet te jinxen, denk ik dat het het meest verstandig is als je 2 X7's koopt en er daarvan 1 aan mij doneert. Gewoon voor de zekerheid. O-)
Ik ben bang dat ik dan toch maar wat meer risico moet nemen en niet voor het geluk te kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
De neo X7 is trouwens nu bij geekbuying in de aanbieding:

http://www.geekbuying.com...-wifi-antenna-317282.html

met kortingscode nog maar $123 / €91:
Use Coupon: JIPBCAXD
Expired Date: Feb.8

best leuke deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Pusherman_ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:09:
De neo X7 is trouwens nu bij geekbuying in de aanbieding:

http://www.geekbuying.com...-wifi-antenna-317282.html

met kortingscode nog maar $123 / €91:
Use Coupon: JIPBCAXD
Expired Date: Feb.8

best leuke deal!
Zeker een mooie deal. Hebben jullie goede ervaring met deze site? En wat is de levertijd meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Leon-1985 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:30:
[...]

Zeker een mooie deal. Hebben jullie goede ervaring met deze site? En wat is de levertijd meestal?
Net als Dealextreme.com gewoon een goede betrouwbare site met Chinese meuk.
Levertijd is meestal binnen 14 dagen, echter zitten we volgens mij nu wel rond Chinees nieuwjaar, dus zou er zomaar een weekje bij kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Ik denk dat ik hem gewoon via een Nederlandse site/winkel bestel. Dan kost het me ongeveer 150 euro maar dan heb ik geen gedoe met eventuele garantie en hoef ik ook niet weken te wachten. Want ik heb nu wel zin om met het apparaat aan de gang te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Leon-1985 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:30:
Ik denk dat ik hem gewoon via een Nederlandse site/winkel bestel. Dan kost het me ongeveer 150 euro maar dan heb ik geen gedoe met eventuele garantie en hoef ik ook niet weken te wachten. Want ik heb nu wel zin om met het apparaat aan de gang te gaan!
Verstandig. Kijk even goed naar waar je hem bestelt, want er zijn een hoop leveranciers die hem al leveren met de nieuwste firmware of custom firmware met allemaal tweaks om hem zo optimaal mogelijk te laten lopen.
'optimaal' is subjectief, dus daarin zitten de verschillen qua firmware en tweaks.

Of je moet natuurlijk zelf aan de gang willen met de verschillende firmwares, dan zou ik gewoon de goedkoopste nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik heb hem zelf een tijdje geleden bij conrad bestelt. Was 125 euro. En er zwerven nog Kortingscodes rond van conrad. Fijn apparaat moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Leon-1985 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:30:
waarom wacht je niet even, en kijk even naar deze.

Ugoos UT2 Android TB Box/Mediacenter/Mini PC

Na het succes van de Ugoos UT1 komt er nu de Ugoos UT2. Deze Android TV Box gaat niet alleen uitkomen met een 8GB flashrom, maar ook als eerste van alle android tv boxen en sticks met 32GB flashrom !
Het materiaal van de behuizing van de Ugoos UT2 zal hetzelfde zijn als de UT1 : Hoogwaardig aluminium. Verder kun je de behuizing customizen naar eigen smaak door middel van 4 verschillende covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
agaam schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:47:
[...]
Verder kun je de behuizing customizen naar eigen smaak door middel van 4 verschillende covers.
wauw, it's amazing mike! :+

by the way, heeft al iemand de nieuwste Minix firmware uitgeprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door mcauseway op 30-01-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

mcauseway schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:56:
[...]

wauw, it's amazing mike! :+

by the way, heeft al iemand de nieuwste Minix firmware uitgeprobeerd?
tjonge tjonge.
je moet de test lezen, en niet zo kinderachtig doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
agaam schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:47:
[...]

waarom wacht je niet even, en kijk even naar deze.

Ugoos UT2 Android TB Box/Mediacenter/Mini PC

Na het succes van de Ugoos UT1 komt er nu de Ugoos UT2. Deze Android TV Box gaat niet alleen uitkomen met een 8GB flashrom, maar ook als eerste van alle android tv boxen en sticks met 32GB flashrom !
Het materiaal van de behuizing van de Ugoos UT2 zal hetzelfde zijn als de UT1 : Hoogwaardig aluminium. Verder kun je de behuizing customizen naar eigen smaak door middel van 4 verschillende covers.
Deze ziet er inderdaad ook interessant uit! Kan alleen niet vinden wanneer hij in de verkoop gaat en of het goed xbmc draait op 1080p. Het voordeel van de Minix x7 is dat het een eigen versie van xbmc heeft. Of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
agaam schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:54:
[...]

tjonge tjonge.
Sorry, maar ik dacht precies hetzelfde. Het eerste wat ik dacht is: 'hoe ben jij aan Ugoos verbonden?'

Je geeft een heel verkoop praatje over een Ugoos apparaat in het Minix Neo X7 topic, maar je geeft helemaal niet aan waarom Leon-1985 beter op de Ugoos kan wachten.

Je sales pitch is een verhaaltje dat je rechtstreeks van Ugoos.nl hebt gekopieerd en dat hij 32gb en een customizable cover heeft.

Met de mogelijkheid om een usbstick/harddisk op de androidboxen aan te sluiten is dit dus geen echt verkoop argument (als je hem puur als netwerkplayer gebruikt al helemaal niet). De custom cover is een leuke gimmick, maar is hij daarom echt zo veel beter dan de X7?

Verder is hij qua hardware hetzelfde en nog niet te koop, ook verwacht ik dat hij een stuk duurder zal zijn dan de X7 door de 32gb geheugen.

Daarnaast heeft de X7 een goede support met veel updates en een levendige custom rom community. Ik weet persoonlijk niet of dat bij de Ugoos ook zo is.

Tevens heb je het over een 'test'. Wel handig als je dan even een linkje plaatst. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
agaam schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:54:
[...]
tjonge tjonge.
haha spreek voor jezelf met je verwisselbare covers! 8)

"de test"? dit is een gebruikers forum voor de Minix Neo X7, dus the place to be om ervaringen met nieuwe firmwares te delen, helemaal als er dagelijks/wekelijks nieuwe releases zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

mcauseway schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:58:
[...]

met nieuwe firmwares te delen, helemaal als er dagelijks/wekelijks nieuwe releases zijn .
o en dat vind jij een + punt dagelijks/wekelijks nieuwe releases zijn,
vind ik niet, iets moet goed draaien en niet met dagelijks/wekelijks nieuwe update,s, is een teken dat het niet goed werkt, maar we zullen zien wie beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De minix heeft updates omdat er actief aan word gewerkt. Bij de ugoos krijg je hem zoals hij is en verder kan je lang wachten op verbeteringen en/of but fixes.
Maar goed dat is mijn mening.
Ik maak zelf custom roms en heb degelijk inzicht in wat er in de rom wereld omgaat
Geloof me de x7 is een betere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ben benieuwt, mijn X7 boxje kan elk moment worden afgeleverd... Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.net/fs33/f/2008/311/c/d/Are_You_Happy_by_de_Mote.gif

Ben alleen een airmouse vergeten bij te bestellen, maarja, was nog erg vroeg toen ik bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Ik zit nu nog wel een beetje in twijfel. Zijn hier mensen die xbmc goed hebben draaien (1080p) op een X7 die niet geroot is en met de xbmc versie van Minix zelf?

off topic: Ik zag ook nog de MX2 android tv box staan http://www.androidminicomputer.nl/shop/mx2-android-tv-box/ Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er testen gepubliceerd? Het scheelt namelijk 40 euro en daar kan ik dan mooi de accessoires voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:47:
De minix heeft updates omdat er actief aan word gewerkt. Bij de ugoos krijg je hem zoals hij is en verder kan je lang wachten op verbeteringen en/of but fixes.
Maar goed dat is mijn mening.
Ik maak zelf custom roms en heb degelijk inzicht in wat er in de rom wereld omgaat
Geloof me de x7 is een betere investering.
oke dank je wel HardwareGuru, dan overweeg ik het nog even.
wie weet welke achtergrond App hier gebruikt wordt.
http://www.freaktab.com/a...hmentid=5026&d=1390983699

[ Voor 11% gewijzigd door agaam op 31-01-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Ik heb gisteren mijn neo x7 besteld.
Belangrijkste functies waarvoor ik hm ga gebruiken:

- Uitzending gemist / rtl-gemist voor op de slaapkamer (je kan in de android-app meerdere weken terug)
- Waar mogelijk afspelen van films vanaf mijn Qnap-nas

Zijn er Tweakers die uitzending/rtl-gemist vaak gebruiken? Zijn deze ook "app" binnen XBMC te integreren of hebben jullie een andere makkelijke oplossing gevonden om met de standaard-afstandsbediening hier naartoe te navigeren?

Vandaag ga ik even nog op zoek naar een goed toetsenbord/muis-combinatie.
Twijfel zit nog tussen een normaal toetsenbord (bluetooth?) of een flymouse-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
pitchdown schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:06:
Vandaag ga ik even nog op zoek naar een goed toetsenbord/muis-combinatie.
Twijfel zit nog tussen een normaal toetsenbord (bluetooth?) of een flymouse-variant.
Ik gebruik met veel plezier de Measy RC11 flymouse, plug and play. De RC12 variant heeft een touchpad erop zitten. Je kunt overigens je android tablet of telefoon ook als afstandsbediening gebruiken, zeker makkelijk met films, muziek en foto's. Hiervoor is Yatse erg geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Laatst online: 23:30
agaam schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:18:
[...]

oke dank je wel HardwareGuru, dan overweeg ik het nog even.
wie weet welke achtergrond App hier gebruikt wordt.
http://www.freaktab.com/a...hmentid=5026&d=1390983699
Die achtergrond app is een bestandsbeheer programma wat standaard erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Nou ik ben ook overstag en heb de Neo X7 besteld bij Geekbuying.com
Leuke deal: De Minix Neo X7 met de Minix Air Fly Mouse (volgens mij is dat de Neo A2, dus met Microfoon en speaker) voor € 126,21, dat is goedkoper als de 129 die Conrad ervoor vraagt zonder die Airmouse en daar is ie ook pas na 28-02 leverbaar. Ik ben erg benieuwd, het concept spreekt me aan, ik hoop dat ie brengt wat ik ervan verwacht, als hij 720p probleemloos doet in XBMC ben ik tevreden en als 1080p ook goed gaat ben ik helemaal blij :D

De deal:
http://www.geekbuying.com...eyboard-Mouse-319513.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag mijn X7 binnen gehad.
Werkt aardig.
1 belangrijk probleem voor mij : RTL XL hapert heel snel en blijft stil staan.

Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik merk tevens dat binnen XBMC alle online video`s kwa geluid niet synchroon lopen met het beeld.
Zijn er mensen die dit herkennen en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb gisteravond een poging gedaan om het op te lossen.
Tevens het afspelen van een stream zie ik rechtsonderin een speakertje.
Als ik hier op klik vind ik echter geen opties om het geluid synchroon te laten lopen met de beelden.

Overigens lijkt dit probleem bij de NPO uitzending gemist n.v.t. te zijn.
Ik merk dit wel bij RTL XL, Tweakers, Hardware.info- add-ons.

Iemand die me kan helpen om dit op te lossen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Wat ik me afvroeg, waarom zijn de Android boxes nog allemaal redelijk low specs.

Waarom rockchip terwijl er velen over klagen?

Ik bedoel, waarom geen Snapdragon 600 bijvoorbeeld? En zou dan de "problemen" met 1080p wel opgelost worden?

Of is het Prijstechnisch een lastig verhaal.

Er zijn tegra4 boxen (op komst) maar deze kunnen weer geen 3d verwerken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
pitchdown schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:33:
Tevens het afspelen van een stream zie ik rechtsonderin een speakertje.
Als ik hier op klik vind ik echter geen opties om het geluid synchroon te laten lopen met de beelden.
Dat is vreemd. Ik ken het probleem, 'standaard' is er een vertraging van 0.250 sec. welke je met een schuifbalkje kunt herstellen (geluid 250ms vooruit zetten). Dit kan ik doen door op dat speaker icoontje te klikken en dan ergens bovenin te klikken, vervolgens krijg ik een schuifbalk te zien waarmee je het geluid vooruit -of achteruit kunt zetten. 'k Zal thuis nog wel eens voor je kijken en duidelijker aangeven hoe en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
pitchdown schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:23:
1 belangrijk probleem voor mij : RTL XL hapert heel snel en blijft stil staan.

Is hier wat aan te doen?
staat standaard de hardware acceleratie (h/w acceleration) aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mcauseway schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:08:
[...]

staat standaard de hardware acceleratie (h/w acceleration) aan?
Ga ik uitzoeken.
Zou deze uit moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
pitchdown schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:25:
[...]
Ga ik uitzoeken.
Zou deze uit moeten?
nee deze moet aan staan. Kun je soms rechtsboven in beeld zien als je een film/video draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb en probleem bij het starten van een uitzending via de NPO-addon : error script failed addon.py
Tot op heden online geen oplossing gevonden.

Iemand die hier de oplossing op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Even een positieve bevinding tussendoor, m.n. voor nieuwe X7 gebruikers.
Momenteel draai ik met de volgende ROM: justXBMC 1.2.0 met een oc kernel van Finless Bob 1.8; en voor een nog stabielere XBMC: Beyond XBMC beta 3.1. Vooral deze laatste versie van XBMC draait werkelijk supersnel en de lay-out is ook erg verfrissend tov wat ik gewend was van XBMC. Wat mij betreft de beste combi die ik tot nu toe heb geprobeerd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Op dit moment gebruik ik een desktop PC die dubbel dienst doet als HTPC (met XBMC). Binnenkort ga ik verhuizen en zal er geen PC meer in de woonkamer staan. Ik zoek dus een goed alternatief.
Mijn eerste voorkeur gaat uit naar dedicated HTPC, maar met de komst van dit soort apparaatjes betwijfel ik of de (aanzienlijk) hogere prijs nog te rechtvaardigen valt.

De X7 spreekt me erg aan als goedkopere oplossing die (voorzien van XBMC) toch veel functionaliteit biedt. Ik overweeg dan ook om er 2 aan te schaffen. 1 voor in de woonkamer en een X7mini voor op de slaapkamer. Beide i.c.m. met een A2 airmouse. Ik zit nog met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
  • Zijn ze ook voorzien van een IR ontvanger zodat ik mijn Harmony's kan gebruiken om ze te bedienen? En zo niet, zal een (USB) MCE-reciever herkent worden, te configureren en te gebruiken zijn?
  • Lever je behalve WiFi bereik en opslag capaciteit nog meer in bij de mini-variant?
  • Beneden zal de X7 via HDMI aan een Onkyo receiver hangen. Werkt met de huidige firmware alles nu echt goed? Dus doorgave van alle audio-formaten, vloeiend afspelen van 1080p en overall smoothness van XBMC?
  • Is er een soort recovery waarmee je ROM's kunt backuppen, testen en restoren?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Harmani schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:47:
Op dit moment gebruik ik een desktop PC die dubbel dienst doet als HTPC (met XBMC). Binnenkort ga ik verhuizen en zal er geen PC meer in de woonkamer staan. Ik zoek dus een goed alternatief.
Mijn eerste voorkeur gaat uit naar dedicated HTPC, maar met de komst van dit soort apparaatjes betwijfel ik of de (aanzienlijk) hogere prijs nog te rechtvaardigen valt.

De X7 spreekt me erg aan als goedkopere oplossing die (voorzien van XBMC) toch veel functionaliteit biedt. Ik overweeg dan ook om er 2 aan te schaffen. 1 voor in de woonkamer en een X7mini voor op de slaapkamer. Beide i.c.m. met een A2 airmouse. Ik zit nog met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
  • Zijn ze ook voorzien van een IR ontvanger zodat ik mijn Harmony's kan gebruiken om ze te bedienen? En zo niet, zal een (USB) MCE-reciever herkent worden, te configureren en te gebruiken zijn?
  • Lever je behalve WiFi bereik en opslag capaciteit nog meer in bij de mini-variant?
  • Beneden zal de X7 via HDMI aan een Onkyo receiver hangen. Werkt met de huidige firmware alles nu echt goed? Dus doorgave van alle audio-formaten, vloeiend afspelen van 1080p en overall smoothness van XBMC?
  • Is er een soort recovery waarmee je ROM's kunt backuppen, testen en restoren?
Ik draai nu de ROM van Hardwareguru met Beyondxbmc. Perfecte combo.

-harmony heb ik nog niet ingesteld maar is wel mogelijk om alles te remappen. Hier is de handleiding. Je moet alleen wel root hebben. Welke hardwareguru Rom niet standaard heeft.

http://minixforums.com/th...-their-minix-neo-x7.3126/

-1080p en audioformaten op mijn Onkyo zijn goed.
Had wel last van microfreezes. Maar dat is verdwenen na de neo op 1080p 24hz te zetten.
-Recovery is natuurlijk mogelijk met titanium backup of CWM. Ook hier heb je uiteraard root voor nodig.

Het verschil tussen de mini x7 kan ik je niet geven. Heb er geen moment over nagedacht om die aan te schaffen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
wackidth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:47:
[...]
Welke versie van Beyondxbmc draai je? 3.3 beta toevallig? 'k Vroeg me af of jij ook problemen ondervindt met de combi LAN en Wifi? Standaard zit ik op LAN en zodra ik de wifi wil inschakelen (vanuit android os) dan gaat de minix automatisch rebooten en is de Wifi (nog steeds) disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
mcauseway schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:52:
[...]

Welke versie van Beyondxbmc draai je? 3.3 beta toevallig? 'k Vroeg me af of jij ook problemen ondervindt met de combi LAN en Wifi? Standaard zit ik op LAN en zodra ik de wifi wil inschakelen (vanuit android os) dan gaat de minix automatisch rebooten en is de Wifi (nog steeds) disabled.
3.3 beta inderaad.

Heb ik geen last van. Kan Wifi en ethernet gewoon in en uitschakelen.

Waar ik wel last van heb is dat de Ethernet verbinding af en toe wegvalt. Maar dit heeft te maken omdat ik m heb aangesloten op een Netgear switch. Als ik m rechtstreeks verbind is er niets aan de hand.
Heb een vast IP gegeven.

Als iemand daar nog een oplossing voor heeft?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Top, bedankt voor de info!
Ik zie nu dat de ROM's voor de X7 niet compatible zijn met de mini-variant. Deze lijkt heel wat minder support binnen de community te krijgen. Waarschijnlijk dus niet zo'n goed keus.

Begrijp ik het goed dat er een afgeslankte versie van XBMC op de X7 draait (iig bij de stock rom)? Zonder add-ons? Is de BeyondXBMC wel een volwaardige versie waar alle extensies op werken?

EDIT: Heeft iemand hier trouwens al eens gespeeld met de wireless screen mirroring functionaliteit? Ik ben met name benieuwd of dit goed werkt i.c.m. een notebook met Intel WiDi / Miracast.

[ Voor 19% gewijzigd door Harmani op 10-02-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Harmani schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:07:
EDIT: Heeft iemand hier trouwens al eens gespeeld met de wireless screen mirroring functionaliteit? Ik ben met name benieuwd of dit goed werkt i.c.m. een notebook met Intel WiDi / Miracast.
Dan bedoel je via Airplay (airpin)? Heb ik vanaf m'n macbook geprobeerd, het is me gelukt om via iTunes muziek en films af te spelen via m'n X7. Het beeld clonen/spiegelen lukte niet, maar misschien ligt dit meer aan m'n macbook icm Airpin en gaat het makkelijker vanaf een android device. Naar mijn idee is Airpin niet helemaal zuivere koffie, je moet de pro-versie kopen als je helemaal bug-vrij wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Nee, ik bedoel de wireless display technology van Intel. Dit is vanaf versie 3.5 i.c.m Windows 8.1 compatible met Miracast (techniek om met name je smartphone scherm op een extern scherm te clonen).

De X7 is ook een Miracast ontvanger, met gebruik van de app Wifidisplay. Er zijn wel wat filmpjes te vinden waar smartphones succesvol worden gekoppeld. In theorie zou je met een Intel notebook en de X7 dus ook je TV draadloos als extern scherm kunnen koppelen. Maar helaas vind ik hier weinig over, is toch best een interessante functie?

[ Voor 4% gewijzigd door Harmani op 10-02-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:10
Hoi allen,

Ook ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige mediaspeler, een eminent 7080. Het valt me op dat hij steeds vaker vastloopt. Ook mis ik funtionaliteiten als bijv. automatisch subs van internet afhalen. Nu zijn mijn eisen:

- XBMC
- Het moet gewoon stabiel zijn
- 1080p vloeiend afspelen met alle gamgbare formaten
- gebruiksvriendelijk werken (vrouwlief moet ermee overweg kunnen :p)
- optische uitgang voor de receiver
- vlekkeloos bestanden van m'n synology nas afspelen

Nu was ik op de minix neo en the little black hox gestuit. Tlbb viel af door ontbreken van optical.
Is de minix neo x echt stabiel? Of kan ik dan liever zelf een htpc in elkaar sleutelen? Maar dan twijfel ik over hoe gebruiksvriendelijk het is.

Kan de minix bijv standaard opstarten met xbmc?
Daarnaast lees ik dat er nog best veel bugjes en vaagheden zitten in de android versies van xbmc. Werkt de "standaard functionaliteit" goed, dus gewoon mkv's streamen en subtitles van internet afplukken?

Ik las ook iets over een nieuwe mediaspeler van Pivos o.b.v. gotham xbmc, kan ik daar beter op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik ben overgegaan van een volwaardige HTPC naar de neo x7

Heb er iig geen spijt van. Wel moet je er zelf wat aan willen /kunnen tweaken andere Rom er op. Als je het leuk vindt en een beetje kennis hebt.

Er zijn ook webshops die alles compleet geïnstalleerd werkend afleveren. 1080p en ac3/dts passthrough.
Sommige zelfs met update abbonement.

Je kan XBMC als launcher installeren en dan heb je dus meteen je, mediaspeler.
-Beyond XBMC is erg stabiel
-Hij heeft een optische uitgang
-ik heb geen nas maar er zijn er zat met een minix die dit doen.

HTPC vs Minix? Qua gebruiksvriendelijkheid blijft het t zelfde omdat je daar ook met XBMC werkt neem ik aan.

Pivos Gotham? De minix kan ook XBMC Gotham aan alleen is nog in beta.

[ Voor 14% gewijzigd door wackidth op 10-02-2014 20:11 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
wackidth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:04:

Heb er iig geen spijt van. Wel moet je er zelf wat aan willen /kunnen tweaken andere Rom er op. Als je het leuk vindt en een beetje kennis hebt.

Er zijn ook webshops die alles compleet geïnstalleerd werkend afleveren. 1080p en ac3/dts passthrough.

HTPC vs Minix? Qua gebruiksvriendelijkheid blijft het t zelfde omdat je daar ook met XBMC werkt neem ik aan.

Hmm, interessant. Dus een kwestie van het ding opstarten, navigeren naar 't filmpje en afspelen die handel? Lekker makkelijk : )

Heb je overigens wel eens een Android spelletje op de Minix te spelen, werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nee nog niet gedaan. Ik heb m dit weekend draaiende gemaakt.

Ben niet zo'n gamer.....meer. En ben erg zuinig op mijn plasma ;)
Maar op fora zijn er zat die m ook als gamestation gebruiken.

Edit:
Net ff Gt racing 2 geïnstalleerd. Toch nieuwsgierig geworden. Maar dat valt helemaal niet tegen. Draait soepel en laden gaat lekker snel.
Alleen is een gamecontroller een must haha. Met een airmouse kom je nergens.

[ Voor 37% gewijzigd door wackidth op 10-02-2014 21:13 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:04:

Even een sidenote: wackidth heeft waarschijnlijk onze rom van freaktab erop wat een afgeslankte versie is van de comerciele (zonder guruxbmc etc.) Onze comerciele preloaded met guruxbmc is zeker gebruiksvriendelijk out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
wackidth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:27:
Nee nog niet gedaan. Ik heb m dit weekend draaiende gemaakt.

Ben niet zo'n gamer.....meer. En ben erg zuinig op mijn plasma ;)
Maar op fora zijn er zat die m ook als gamestation gebruiken.

Edit:
Net ff Gt racing 2 geïnstalleerd. Toch nieuwsgierig geworden. Maar dat valt helemaal niet tegen. Draait soepel en laden gaat lekker snel.
Alleen is een gamecontroller een must haha. Met een airmouse kom je nergens.
Dit begint toch best wel interessant te klinken.. Mag ik vragen waar jij je minix hebt gekocht?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:40:
[...]

Even een sidenote: wackidth heeft waarschijnlijk onze rom van freaktab erop wat een afgeslankte versie is van de comerciele (zonder guruxbmc etc.) Onze comerciele preloaded met guruxbmc is zeker gebruiksvriendelijk out of the box.
Misschien heb ik wat gemist, maar wat bedoel je precies met "onze rom"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:47:
[...]

-harmony heb ik nog niet ingesteld maar is wel mogelijk om alles te remappen. Hier is de handleiding. Je moet alleen wel root hebben. Welke hardwareguru Rom niet standaard heeft.

http://minixforums.com/th...-their-minix-neo-x7.3126/

-1080p en audioformaten op mijn Onkyo zijn goed.
Had wel last van microfreezes. Maar dat is verdwenen na de neo op 1080p 24hz te zetten.
-Recovery is natuurlijk mogelijk met titanium backup of CWM. Ook hier heb je uiteraard root voor nodig.

Het verschil tussen de mini x7 kan ik je niet geven. Heb er geen moment over nagedacht om die aan te schaffen.
Ik bedoelde deze post :D.. wilde enkel duidelijk maken dat er een degelijk verschil zit in de rom van freaktab(public editie) er zelf opzetten of hem compleet out of the box krijgen(comerciele editie).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb m rechtstreeks vanuit China gehaald. Voor omgerekend zo'n 100 euro incl. Fly mouse.

Ik vind het leuk om er zelf aan te "prutsen"
Zoals de hardwareguru Rom er op zetten. Dit is dan zonder de aangepaste XBMC van hardwareguru.
Om Xbmc een beetje in te richten ben je ook nog wel ff bezig.

Kortom.... Heb je daar geen zin in of tijd voor dan is het die 60 Euro meer zeker waard.

Ben een compleet weekend bezig geweest om alles in te richten etc. En ben er nog steeds niet.

Je krijgt alle ondersteuning van hardwareguru en updates als je alles bij hem aanschaft.
Dus geen rompslomp en alles meteen werkend.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik ben al jaren een trouwe MediaPortal gebruiker, maar ben door toedoen van deze apparaatjes eindelijk om en ga over op XBMC. Nu heb ik gelezen dat je álle settings (skins, addons, paths etc.) van de ene naar de andere installatie kunt overzetten door de map userdata te kopiëren, ongeacht het platform.
Gaat dit echt goed? Kan ik zo de installatie van mijn HTPC op de X7 dupliceren?

Heeft iemand ook geprobeerd of de PVR-client functie van XBMC goed werkt op de X7? Ik wil hem graag gaan gebruiken icm MP TV-Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik ben ook al jaren Mediaportal fan, heb toen ook al eens xbmc geprobeerd op de pc maar altijd weer snel terug naar MP.
Vanwege de legio instelmogelijkheden Codecs etc etc.

Vind het ook jammer dat MP nooit verder is gekomen dan Windows, anders had ik zeker voor MP gekozen.

Betreft Pvr en kopiëren van instellingen kan ik je niet helpen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Omdat mijn vriendin spotify makkelijk moet kunnen bedienen ben ik benieuwd of het ook mogelijk is om vanuit standby of als dat niet kan na het inschakelen van de x7 spotify op te starten met een app op de telefoon. En is er een spotify of minix app die een clone van je tv scherm is. Het is namelijk de bedoeling om de tv niet aan te hoeven zetten met het gebruik van spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Leon-1985 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:03:
Omdat mijn vriendin spotify makkelijk moet kunnen bedienen ben ik benieuwd of het ook mogelijk is om vanuit standby of als dat niet kan na het inschakelen van de x7 spotify op te starten met een app op de telefoon. En is er een spotify of minix app die een clone van je tv scherm is. Het is namelijk de bedoeling om de tv niet aan te hoeven zetten met het gebruik van spotify.
zou moeten werken:

http://howto.cnet.com/833...h-your-iphone-or-android/

• Leon-1985
Lijkt me niet echt ideaal. Denk toch dat ik het via de Spotimote app moet doen of de xbmc remote app. Weet iemand of dit fijn werkt zonder dat de info op de tv staat? Nog een vraag, is het mogelijk om via torrents of nzb te downloaden met de minix en het dan op te slaan op een aangesloten usb hdd?

• mcauseway
Leon-1985 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:58:
Lijkt me niet echt ideaal. Denk toch dat ik het via de Spotimote app moet doen of de xbmc remote app. Weet iemand of dit fijn werkt zonder dat de info op de tv staat? Nog een vraag, is het mogelijk om via torrents of nzb te downloaden met de minix en het dan op te slaan op een aangesloten usb hdd?
Inderdaad, klinkt vrij omslachtig... Een andere manier zou zijn om vanaf je mobiel spotify te 'streamen' via Airplay (=AirPin op de minix) op je minix en dus naar je stereo installatie.
Echter, mijn ervaring met airpin is niet super. Het schijnt als je de pro-versie (van airpin) hebt dat het wel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb mijn minix neo x7 op een samsung F5500 aangesloten.
Ik kan in xbmc minix mijn resolutie niet hoger zetten dan 1280x672.
Hierdoor heb ik rondom een zwarte balk.

Ik mis dus de optie full hd.
Hoe kan ik dit oplossen?

Edit:
ik merk dat te maken heeft met de "android-balk" onder het scherm.
Dit is de balk waar de powerknop/volume/switch tussen open apps in zitten.
Als ik deze eerst wegklik VOORDAT ik xbmc start, is het beeld wel volledig.

Is het op een manier mogelijk dat deze "android-balk" sowieso niet start bij het starten van de minix neo?

Edit2:
Lijkt opgelost middels de android setting "auto hide system-bar".

Ik vraag me alleen af of de resolutie nu FULL HD is, of de aangegeven 1280x762.
In xbmc zie ik de resolutie 1280x762 staan, en kan dit niet wijzigen naar Full HD.

Iemand een idee?

[ Voor 61% gewijzigd door pitchdown op 14-02-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Als je een standaard firmware hebt dan krijg je geen 1080p in XBMC.

Dan zul je een custom rom moeten installeren. Met een 1080p kernel.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 14-02-2014 12:51 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
wackidth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:49:
Als je een standaard firmware hebt dan krijg je geen 1080p in XBMC.

Dan zul je een custom rom moeten installeren. Met een 1080p kernel.
Ik gebruik de xbmc for minix die geleverd is met mijn minix neo x7.

Deze zou geen full hd ondersteunen?

Kan gewoon vanuit de Playstore de laatst versie van XBMC installeren?

[ Voor 9% gewijzigd door pitchdown op 14-02-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik zou je aanraden om even een uurtje te nemen om dit topic door te lezen, daar worden dit soort vragen allemaal uitgebreid beantwoord met uitleg en linkjes er bij.
ook kun je zoeken in dit topic op bv 1080p of XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb inderdaad even doorgekeken.
Beyond XBMC lijkt me een goede optie.
Wanneer ik echter de .apk download kan deze niet worden geopend "bestand kan niet worden geopend".

wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
waarschijnlijk is hij dan niet compleet? probeer hem nog eens te downloaden of van een andere bron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gelukt te installeren via ES File-explorer
Wanneer ik nu echter bij Resolution kijk is de max "1280x720", dus nog steeds geen full hd.

Heb ik ook een andere firmware nodig om Full had te krijgen?

[ Voor 123% gewijzigd door pitchdown op 14-02-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb zojuist finless 1.8-firmware geïnstalleerd en Beyond-XBMC.
Full-hd is nu beschikbaar --> ole

Ik merk echter dat bij video`s dit wat stottert en vertraging oplevert.
Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb een avondje getest met minix x7
Zowel BeyondXMBC als de normale XBMC (frodo) is erg traag.
Ik merk dit vooral bij het openen van het menu als een video-add draait.

Dit had ik niet met de minix xbmc stock-firmware.
Iemand die dit herkend? kan dit te maken hebben met de 1080-kernel?

[ Voor 10% gewijzigd door pitchdown op 14-02-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Weer paar uur verder.
Heb zowel firmware Finless 1.8 en justbmc geprobeerd.
Dit alles om Full HD te kunnen gebruiken naar mijn TV.

Deze 1080-kernel-firmwares leveren echter een matige prestatie.
Traagheid van video`s en menu-structuren is verre van ideaal.
Ik heb ook verschillende Apk's getest (XBMC frodo, Beyond-XBMC en JustXBMC). Allen met hetzelfde resultaat.

Opvallend detail : ook de 720p firmware van Finless 1.8 draait slecht kwa performance

Zojuist teruggeschakeld naar Firmware 008 van Minix-zelf.
Hierbij zijn bovenstaande problemen NIET aanwezig, echter weer maximale resolutie van 1280x672.

Welke firmware is wel geschikt voor FULL-HD op een minix x7 ?

[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 14-02-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenwit
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Gebruik zelf justXBMC rom maar dan met de orginele Minix XBMC, werkt echt perfect.
Je moet wel je Build.prob aanpassen naar Minix versie, anders krijg je MinixXbmc niet geinstalleerd.
Kan zelfs 1080p Blu-ray iso's afspelen vanaf mijn synology via lan uiteraard.

Gebruik het nu 3 maanden en ben zeeeeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik gebruik de Rom van hardwareguru en Beyondxbmc.
Alles draait soepel op 1080p hier.

Probeer je hdmi instelling een op 24hz te zetten ipv 50 of 60.

Je zult zien dat alles soepel word afgespeeld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
wackidth schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:41:

waar kan ik de hardwareguru rom downloaden?
Deze heb ik niet terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jeroenwit schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:37:
Gebruik zelf justXBMC rom maar dan met de orginele Minix XBMC, werkt echt perfect.
Je moet wel je Build.prob aanpassen naar Minix versie, anders krijg je MinixXbmc niet geinstalleerd.
Kan zelfs 1080p Blu-ray iso's afspelen vanaf mijn synology via lan uiteraard.

Gebruik het nu 3 maanden en ben zeeeeer tevreden.
ik heb justxmbc met beyonxmbc geprobeerd.
Is ook traag.
Is toch raar dat deze traag is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gevonden, bedankt.

Deze firmware zou icm beyondxbmc goed moeten draaien op Full HD ?

[ Voor 21% gewijzigd door pitchdown op 15-02-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
wackidth schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:41:

Hoi,
waar vind in deze instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
tip :ik heb inmiddels de Xtreamer Multi Console (te dure ripoff van de X7 :p ) getest, en ik moet zeggen dat de performance uitstekend is. grote 1080p films lopen smooth, zowel in native apps als Archos als binnen XBMC. NPO app doet t ook prima. volgens mij is de firmware zo te flashen op een X7:

http://forum.xtreamer.net...-24127-for-multi-console/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
habermas schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:24:
tip :ik heb inmiddels de Xtreamer Multi Console (te dure ripoff van de X7 :p ) getest, en ik moet zeggen dat de performance uitstekend is. grote 1080p films lopen smooth, zowel in native apps als Archos als binnen XBMC. NPO app doet t ook prima. volgens mij is de firmware zo te flashen op een X7:

Wat zijn de voordelen t.o.v. de hardware-guru firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:24:

Bedankt, ik zal er vandaag even naar gaan kijken. Maar volgens mij is dat voor een x7mini.
het npo probleem zit hem in de 4.2.2 android versie. Staat daar 4.1.x op?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
pitchdown schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:34:

Wat zijn de voordelen t.o.v. de hardware-guru firmware?
geen idee, heb alleen deze firmware nog gedraaid, maar zag vluchtig hierboven posts over performance problemen op 1080p, waar deze firmware dus geen last van heeft.
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:40:

Bedankt, ik zal er vandaag even naar gaan kijken. Maar volgens mij is dat voor een x7mini.
het npo probleem zit hem in de 4.2.2 android versie. Staat daar 4.1.x op?
android 4.2.2

ik vind zelf de Xtreamer skin ook erg prettig werken (zie http://www.xtreamer.net/multiconsole/demo.html) ware het niet dat ik nog geen manier heb gevonden om app aan de verschillende categorieën toe te voegen of te verwijderen..

[ Voor 15% gewijzigd door habermas op 16-02-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:06:
[...]

geen idee, heb alleen deze firmware nog gedraaid, maar zag vluchtig hierboven posts over performance problemen op 1080p, waar deze firmware dus geen last van heeft.

[...]

android 4.2.2
1080p performance problemen heeft onze firmware niet maar npo is wel interessant om naar te kijken op 4.2.2
Thanks.. ben aan het downloaden.. ben benieuwd wat ze hebben gedaan.

Maar even voor de duidelijkheid;
Ik ben dit al eens tegen gekomen en bleek een x7mini kloon te zijn. dus als je dit flashed op een X7 kan het zijn dat bluetooth wifi en/of ethernet niet meer werken.

http://www.freaktab.com/s...ulti-Console-MINIX-Neo-X7

Edit:
Ok ik heb hem net even getest.. het is inderdaad voor een X7mini.
De kernel is een orginele minix x7mini 720p kernel dus true 1080p zal deze niet halen. ( zal altijd 720p blijven al is de beeldresolutie 1080p )
Sommige build.prop eigenschappen:
ro.product.model=GT-I9300 ( spoofed samsung telefoon )
ro.sf.lcd_density=160 ( normaal bij 720p zonder overlay )
video.use.overlay=0 ( geen overlay )

Verder is de UI leuk maar daar moet je van houden.. persoonlijk vind ik het niet echt practisch.

Even in het kort;
- Hij is niet geschikt voor een X7 maar voor de X7mini.
- Hij heeft geen 1080p kernel dus altijd 720p rendering. ( weergave resolutie )
- Orginele X7mini 720p kernel
- Eigen UI ( launcher) leuk maar moet je van houden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 11:57 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste