Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie:

1. Welke setting moet je dan juist aanpassen? Ik heb taal en toetsenbord ingesteld maar dit geld alleen voor het on-screen toetsenbord, wanneer ik dus een extern toetsenbord erop aansluit is dit nog steeds qwerty.

2. Bedankt.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
SidewalkSuper schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:33:
Hier staat alles in
New Pivos Xios DS Player coming out soon?
TOFU questions for XIOS DS

Het komt erop neer:
- Alleen versies met een speciale Android build van Gotham XBMC (TOFU) die niemand anders heeft (GEEN Linux meer), met een
- Nieuwe user interface, waarin Android naar de achtergrond verdwijnt en XBMC als soort van skin voor Android wordt gebruikt.
- Starten van apps vanuit XBMC gebeurt.

drie prijslevels van kastjes (entry (waarschijnlijk ~100), mid (~150) en high (~200)) met
- mooiere case (iig een compleet zwarte versie)
- 24p support (1080p)
- DTS-HD MA / Dolby TrueHD support (wordt gelicenseerd)
- Betere afstandsbediening
- Meer cores (AmLogic chipset)
- Meer RAM
- Grotere interne opslag (waarschijnlijk meer dan 4GB, maar kan ook afhankelijk zijn van welk prijslevel kastje je koopt)
- Meer aansluitingen (incl optical out)
- Bluetooth ingebouwd
- 2R/2T wifi module
- USB powered
- OTA updates

Als referentie dit is de AmLogic Roadmap voor 2014/2015, dus je moet ervan uitgaan dat de kastjes naar aanleiding van deze chipsets worden gemaakt. Zie de specs van de M801/M802 alleen al :9~
[afbeelding]
@Sidewalk: In ge-quote post plaatste je een visual met een AMLogic roadmap.

Nu kwam ik op het Freaktab forum toevallig een Tronsmart device tegen waarin wordt gesproken van een AMLogic S802 chipset. Is dat hetzelfde als een M802? Of is het een naamgeving issue?

Lijkt me iig ook wel een interessant apparaat.

De vraag blijft natuurlijk hoe goed de Android ROM / SDK is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Het is niet hetzelfde, maar ik heb geen idee hoe goed die wel presteert. :)
For nearly a year, we’ve been waiting for Android TV media players based on the latest AMLogic quad core Cortex A9 SoC, that’s been known as AML8726-M8, then M801/M802, and there’s AMLogic S802, which is the set-top box version of the SoC. M must probably stands for MID, and S for STB.
4K2K Android TV Boxes with AMLogic S802 SoC – Tronsmart Vega S89 and Eny ES8

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-02-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
aaah, zo zit het dus :)

Ik ben benieuwd. Als die AMLogic-gebaseerde set top boxen betere Android versies gaan krijgen ben ik over.

Had je m'n DM trouwens nog ontvangen met streaming usecases? Ik zag pas na de DM dat je ook nog in dit topic had gevraagd hoe het nou zat met die 3fm streams als voorbeeld. Het gaat dus om beide: In de Chrome of ingebouwde browser op Android begint de video (camera icoontje) op lage kwaliteit te spelen en gaat daarna in bufferen hangen. En in de app zegt het systeem gewoon dat de video niet ondersteund wordt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Ja, ik heb je dm gezien :)
Ga ik even doorspelen aan die gasten van Pivos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28
Weet iemand waar de B voor staat in MK809 III ''B'' heb erg veel interesse in deze android mini tv player / pc.

[ Voor 6% gewijzigd door iNFiNiTY- op 19-02-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
bluetooth

• iNFiNiTY-
Simpel dus :P

Zit nu nog tussen 2 te kijken, via DX.com maar het zijn 2 dezelfde types lijkt het, weet alleen niet wat nou precies het verschil is in de praktijk.

http://dx.com/p/scishion-...black-289862#.UwX9U4X87Qs

Goedkopere, maar lijkt beter specs te hebben? Meer ondersteuningen, BT 4.0 etc.

http://dx.com/p/mk809-iii...black-217396#.UwX7OIX87Qt

Ietsjes duurder, maar minder in specs, of zie ik het verkeerd? Is wel een B variant, maar de eerste heeft ook bluetooth (4.0) Deze heeft (3.0) En deze is wel iets hoger geclocked..

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

ST10©DE

Dus.............

niek1974 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:53:
Hi

Ik zal kijken of ik de Strauzo kan vinden, tweaken.... ben nog nieuw hier, wat valt er te tweaker
overclocken of puur settings.....!!
En heb je die Strauzo ROM gevonden (SDK2 , Android 4.2) , zo ja waar? Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Ik heb er een nodig voor een CX919 II.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 22:36
P. Mekes schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:52:
[...]

En heb je die Strauzo ROM gevonden (SDK2 , Android 4.2) , zo ja waar? Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Ik heb er een nodig voor een CX919 II.
I did found a link , but was not working anymore
i'm now testing latest firmware of minix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zie het op Dealextreme nergens staan, maar ondersteunen Android 4.2 media players nu standaar Miracast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die van Minix claimt het iig te ondersteunen en een MK809III stickje dat ik nog heb liggen ook.

Echter, ze hebben geen HDCP. Daardoor houdt het voor bv. mijn Sony Xperia Z snel op.

Overigens blijf ik het ook iritant vinden dat de Miracast standaard perse een eigen (adhoc) netwerk opzet. Wat heb ik aan wireless screen mirroring als ik dan ondertussen geen verbinding met m'n netwerk meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Pivos heeft wat specs gepresenteerd voor het meest waarschijnlijke nieuwe basismodel.
  • Dual Core @ 1.5 GHz
  • 1GB RAM
  • 8GB opslagruimte
  • Android Jellybean & Tofu
  • Ingebouwde Bluetooth adapter
  • Ingebouwde 2T/2R Wireless-N adapter (300 Mbps)
  • (Mini)-USB powered
  • Optische uitgang
  • mSD Card-ingang
  • 2 USB 2.0 poorten
  • 10/100 Ethernet poort
Niets om van achterover te slaan, maar de gebruikservaring belooft de beste te zijn tot dusver door Tofu.
Het midden- en topmodel zullen daarnaast meer cores, meer RAM en 4k-support krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat houdt dat "tofu" eigenlijk in?

Voor mij betekent de beste gebruikerservaring dat op z'n minst alles wat ik op een midrange smartphone of tablet doe, ook op een box mogelijk moet zijn zonder dat er een inferieure / uitgeklede SDK van Android gebruikt wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 25-02-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Android Mini TV stick eigenlijk nauwelijks meer in gebruik en dat is niet omdat ie slecht werkt, maar omdat mijn externe hdd om de haverklapt ontkoppeld word en ik heb daar niet echt een oplossing voor gevonden.

Want als ik mijn oude externe hdd eraan hang welke zijn stroom vanuit stopcontact krijgt dan werkt het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:08
Heb je al eens een powered USB hub geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik zo weinig mogelijk extra in dat ding wou investeren. Maar zoiets bedoel je he?

Voor dat geld is het proberen wellicht waard inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:44
Wellicht een inkoppertje, maar: dan met een andere stekker, hoop ik voor je....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheOmen schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:27:
Wellicht een inkoppertje, maar: dan met een andere stekker, hoop ik voor je....
Dat was me zelf ook al opgevallen ;) Maar op zoiets let ik nog wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Nu online
eymey schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:35:
Die van Minix claimt het iig te ondersteunen en een MK809III stickje dat ik nog heb liggen ook.

Echter, ze hebben geen HDCP. Daardoor houdt het voor bv. mijn Sony Xperia Z snel op.

Overigens blijf ik het ook iritant vinden dat de Miracast standaard perse een eigen (adhoc) netwerk opzet. Wat heb ik aan wireless screen mirroring als ik dan ondertussen geen verbinding met m'n netwerk meer heb?
Dus als ik iets van bijvoorbeeld mijn tablet via Miracast op mijn TV wil zien, dan kan mijn tablet geen wifi-verbinding met internet maken? Daar was ik me nog helemaal niet van bewust. Dat is wel een groot nadeel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet niet of dit bij alle Miracast 'verzenders' zo is, maar het was iig bij m'n Sony zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
eymey schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:03:
Wat houdt dat "tofu" eigenlijk in?

Voor mij betekent de beste gebruikerservaring dat op z'n minst alles wat ik op een midrange smartphone of tablet doe, ook op een box mogelijk moet zijn zonder dat er een inferieure / uitgeklede SDK van Android gebruikt wordt.
Tofu is hun speciale Android build van XBMC, die (blijkbaar) als soort van Androidskin draait en waardoor alle andere fabrikanten die code niet meer zo maar kunnen rippen.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-02-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja :). Nou ja, zolang er ook gewoon Play store toegang is voor de 'normale' apps en die apps ook goed werken, dan is het perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
HardwareGuru heeft een nieuwe rom op de markt gezet via FreakTab, vanavond maar eens even kijken of dat mijn HDMI problemen oplost. (dat het om de zoveel tijd even weg valt)

(Ik blijf altijd van het kastje naar de muur gaan op dat vlak, xbmc of ROM)

Daarbij is er ook een 'wasser' firmware uitgebracht. Allemaal leuk om weer eens even te kijken wat de vooruitgang is de laatste tijd. Was gisteren bij m'n vader op visite, die had een RasPI met OpenELEC, was er niet van onder de indruk, ondanks het feit dat de X7 ook niet aan alle behoeftes voldoet.

Hopelijk wordt er snel een linux distro met cedarx / sunxi voor de Neo X7 gemaakt, heb er zelf nauwelijks de tijd voor, maar verbaas me wel dat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb eerder al wel eens de firmware van "wasser" uitgeprobeerd. Ook hier helaas (ondanks kitkat, die dit als speerpunt heeft) geen goede streaming van HLS/Smoothstreaming content. Verder waren er ook ngo aardig wat problemen met bv. USB-keyboard/muiscombi's (zoals mijn Trust mediacenter keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
MK902 Wat een super snel ding, eet alles wat ik hem voer.. custom rom erop en knallen maar.

[ Voor 62% gewijzigd door iNFiNiTY- op 06-03-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die net als ik beschikken over een j22 of cx919 II stick met de AP6210 WIFI module, is er een ROM + Kernel beschikbaar die de XBMC en de NPO gemist app vloeiend draait, RTL xl is ook mogelijk maar dan wel incombinatie met de XBMC add-on want bij de rtl xl app loopt het geluid niet synchroon.

Het gaat om een android 4.4 Beta rom, die hier te vinden is:

http://www.freaktab.com/s...-BETA&p=127733#post127733

De kernel (1080p) die ik in combinatie met de bovenstaande rom gebruik, is hier te vinden:

http://www.freaktab.com/a...hmentid=5373&d=1392518611

Enigste probleem waar ik tegen aan loop, is dat de rkremotecontrol app (nog) niet werkt

Heb zelf verschillende roms + kernels geprobeerd maar liep steeds tegen het probleem aan dat WIFI het niet deed of dat het beeld om de 5 seconde op zwart ging, bij de bovenstaande combinatie heb ik hier dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Is het mogelijk om het geluid in de Youtube app via bluetooth [MK808b] af te spelen op een externe speaker?
Ik wilde heel graag mijn playlist laten afspelen via een Earson speaker in de keuken. De tv stick zit in de woonkamer. Ik gebruik nu mijn telefoon om mijn playlist af te spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door NYzE op 06-03-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:09:
Voor degene die net als ik beschikken over een j22 of cx919 II stick met de AP6210 WIFI module, is er een ROM + Kernel beschikbaar die de XBMC en de NPO gemist app vloeiend draait, RTL xl is ook mogelijk maar dan wel incombinatie met de XBMC add-on want bij de rtl xl app loopt het geluid niet synchroon.

Het gaat om een android 4.4 Beta rom, die hier te vinden is:

http://www.freaktab.com/s...-BETA&p=127733#post127733

De kernel (1080p) die ik in combinatie met de bovenstaande rom gebruik, is hier te vinden:

http://www.freaktab.com/a...hmentid=5373&d=1392518611

Enigste probleem waar ik tegen aan loop, is dat de rkremotecontrol app (nog) niet werkt

Heb zelf verschillende roms + kernels geprobeerd maar liep steeds tegen het probleem aan dat WIFI het niet deed of dat het beeld om de 5 seconde op zwart ging, bij de bovenstaande combinatie heb ik hier dus geen last van.
Out of curiosity: Werkt de visual radio functie (camera icoontje) van de "3fm" app en op www.3fm.nl in een browser ook? Lees: Hij zou op lage kwaliteit moeten beginnen te streamen en dan met hoogstens enkele tellen bufferen overschakelen op betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:21:
[...]

Out of curiosity: Werkt de visual radio functie (camera icoontje) van de "3fm" app en op www.3fm.nl in een browser ook? Lees: Hij zou op lage kwaliteit moeten beginnen te streamen en dan met hoogstens enkele tellen bufferen overschakelen op betere kwaliteit.
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Iemand al geprobeerd om 4.4.2 rom op de MK902 te flashen? / werkend te krijgen. Ik heb nu nog 4.2 met Neomode's custom rom V1.0 en een 1.6mhz kernel, maar ik wil eigenlijk KitKat erop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb iNFiNiTY- toegevoegd als mede auteur, hij gaat de openingspost wat verder stroomlijnen, aangezien ik de laatste tijd niet veel tijd heb gehad om mee te lezen. Topic loopt goed, keep it going :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

eymey schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:27:
Ik heb eerder al wel eens de firmware van "wasser" uitgeprobeerd. Ook hier helaas (ondanks kitkat, die dit als speerpunt heeft) geen goede streaming van HLS/Smoothstreaming content. Verder waren er ook ngo aardig wat problemen met bv. USB-keyboard/muiscombi's (zoals mijn Trust mediacenter keyboard)
Wat bedoel je met "geen goede streaming van HLS/Smoothstreaming content"?
Dat het beeld na 5 seconden bevriest zoals bij alle andere roms , of een andere tekortkoming?

Is het niet mogelijk om een rom van een tablet er op te zetten? Mijn Samsung Tab 10.1 uit het jaar kruik kan zelfs goed omgaan met HLS/Smoothstreaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Onder andere dat het beeld na 5 seconden bevriest ja. Dat is namelijk waarschijnlijk een symptoom van het probleem, wat nog veel duidelijker zichtbaar is als je bv. naar www.3fm.nl gaat en daar het camera icoontje voor de visual radio stream:

Stream gaat (op lage kwaliteit) spelen, na 5-20 seconden besluit de player dat hij wel naar een hogere stream kan = hang.

Zelfde bij bv. RTLXL.

Maar goed, dat heb ik in dit topic inmiddels nu wel vaak genoeg omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
RTL app is bagger.(Android) De WP8 versie is superieur.

ShowBox is ook echt een geweldige app voor de film/serie liefhebber. Werkt echt geniaal. Zeer briljante interface series op seizoen/epi. Verrijking voor mensen die geen zin hebben in gedoe met streamen vanaf netwerken en hdd's.. Af te spelen met een interne speler. (nieuwste series/films)

[ Voor 73% gewijzigd door iNFiNiTY- op 07-03-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik een externe harde schijf die een eigen adapter heeft en daarmee werkt het afspelen van video's perfect op mijn MK808B.

Helaas was de USB hub geen succes en ging mijn oude 640GB 2.5 externe harde schijf kapot daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Deze heb ik over: een MK888 / K-R42 ? Interesse: klik

Afbeeldingslocatie: http://androidbox.nl/wp-content/uploads/2013/06/mk888-zwart.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door OgWok op 13-03-2014 16:37 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik ben blij! Ik heb een kernel en rom gevonden die doet wat ik wil: werken met de interactieve tv app van KPN. Het is weliswaar geen KK, maar dat is voor mij niet interessant. Alles werkte in één keer, en dat is wat telt voor mij.

@eymey, de 3fm app werkt nu al 5 minuten zonder problemen met beeld.

(mocht er belangstelling zijn zal ik even een zipje maken met de files die ik gebruikt heb)

P.s. betreft een CX919 II / J22 stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe kunnen deze zo goedkoop zijn? (Dezelfde supplier) Mis ik iets, is het niet te vertrouwen of is dit normaal?

UG007 II RK3066 1GB 8GB
US $18.40
http://www.aliexpress.com...A9/218743_1691480315.html
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1522720126_1/New-Bluetooth-font-b-UG007-b-font-II-font-b-Mini-b-font-font-b-PC.jpg

MK809III RK3188 2GB RAM 8GB ROM
US $24.78
http://www.aliexpress.com...-1/218743_1691539822.html
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_437305393_00-1.0x0/quad-core-rk3188-google-tv-box-mk809iii-android.jpg

CX-919II Dual attenna RK3188 2GB RAM 8GB ROM
US $27.31
http://www.aliexpress.com...-2/218743_1691574464.html
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v4/925745462_1/2014-CX-919II-Dual-attenna-strong-Wifi-Mini-PC-Quad-Core-RK3188-Android-4-2-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 17:19
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een androidstick. Nu heb ik op deze site: http://www.androidtvstick...ks/android-tv-sticks.html een paar interessante aanbiedingen gezien. Ik wil zeker niet meer besteden als 100 euro. Nu staat mijn tv ong. 2.5-3 meter van mijn router en er is geen mogelijkheid om een netwerkkabel te trekken, dus de stick moet goede wifi-ontvangst hebben. Als ik op de verschillende sites kijk zit er eigenlijk best wel weinig verschil tussen de verschillende sticks, alleen uitwendige antenne (is dit nodig?) Ik wil het liefst wel een quad-core stick hebben, voor toekomstige uitbreiding. Nu heb ik ook op www.ugoos.net gekeken, daar staat een kopje OEM-products, en deze lijken verdacht veel op de Tronsmart en Minix sticks/box. Is dit zo? Welke stick raden jullie me aan. Alvast bedankt voor de reacties.

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
P. Mekes schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:11:
Ik ben blij! Ik heb een kernel en rom gevonden die doet wat ik wil: werken met de interactieve tv app van KPN. Het is weliswaar geen KK, maar dat is voor mij niet interessant. Alles werkte in één keer, en dat is wat telt voor mij.

@eymey, de 3fm app werkt nu al 5 minuten zonder problemen met beeld.

(mocht er belangstelling zijn zal ik even een zipje maken met de files die ik gebruikt heb)

P.s. betreft een CX919 II / J22 stick
Hmm, ziet er interessant uit!

Ik heb zeker interesse (maar linkjes naar de ROM of ROM topic zijn ook goed). Hopelijk kan ik een dergelijke rom ook werkend krijgen op m'n Minix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:46
Lijkt me te mooi om waar te zijn en je kunt niet met paypal betalen dus heb je ook geen bescherming.

[ Voor 19% gewijzigd door Mediacj op 15-03-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Je hebt gewoon CC bescherming toch? En van Ali zelf ook? Maar ik zag bij shopreview dat de laatste reacties niet positief waren (geen product geleverd, verkeerd product geleverd, etc.) Dus het klonk inderdaad te goed om waar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

@eymey, hier de link waar ik het weg heb:

http://4pda.ws/forum/index.php?showtopic=477196 (even vertaling aanzetten)
- eerst klikken op : Firmware for Tronsmart T428 (Quad Core Cortex ARM9) 2Gb RAM 8Gb ROM
- vervolgens klikken op : Customise

Dan komen er een aantal rom's tevoorschijn. Ik heb de "T428 Nexus 07.13.2013" gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks :). Ik zal er eerdaags eens mee gaan spelen. Het zal vooral spannend zijn of de WIFI, ethernetmodule en usb-hub van de Minix X7 goed ondersteund zullen zijn. Voor de rest is het toch rockchip.

Hardwareguru is overigens ook al bezig om in zijn custom versie van Minix stock dingen als HLS/Smoothstreaming goed te krijgen. Maar dat zal niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Er is een nieuwe ROM gemaakt door smic @ freaktab voor MK902 boxen. Erg snelle ROM moet ik zeggen, antutu van 18k+ Ik gebruik zelf de 1.6/600/667 versie. Ik zou voorzichtig zijn met de hogere clocks omdat het boxje aardig heet kan worden. Draait super met XBMC/1080p etc. En de ROM is gebaseerd op de nieuwe ROM van Rikomagic zelf.
quote: smic717394;157596
Hi,

Here is my first version of 1080p MK902 from RKM. This Rom is based on the MK902_1080p official ROM with all not needed Apps removed and tweaked.
The Rom is rooted and OC kernel included to download as well.

The Kernels_MK902_OC_1080p_140114.rar, included 40 different kernels with CPU speed ranging from 1.4 to 1.9.

The Kernels_MK902.OC_VSYNC_108p_140114.rar includes 4 kernels1.6, 1.7. 1.8 amd 1.9 with gpu stock and ddr667 and with the vsynk patch applied.

The kernel included with the rom by default is the 1.6/600/667 with vsynk fix and with this kernelyou should get about 18125 points.

Be careful for cpu speeds above 1.7, the little heatsync this unit have it may not be enough. I use the 1.6/600/667 and it behaves very good and the unit its quite cold.

I install by default few apps as repository so feel free to remove them if you dont need them.

Software included:

- Petrus Reboot App
- MX Player
- FreakBrowser
- No-Frills CPU Control
- Flash Player Settings
- Super User
- Terminal Emulator
- PlayStore

The first boot will be slow, because its installing obviously and after it starts the first time it needs to install the repository apps, so give it a minute.

ROM MK902
http://www.mediafire.com/...x/smic717394_mk902_v1.rar

OC Kernels
http://www.mediafire.com/...MK902_OC_1080p_140114.rar

OC and fix
http://www.mediafire.com/....OC_VSYNC_108p_140114.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
eymey schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:17:
[...]

Hmm, ziet er interessant uit!

Ik heb zeker interesse (maar linkjes naar de ROM of ROM topic zijn ook goed). Hopelijk kan ik een dergelijke rom ook werkend krijgen op m'n Minix :)
Hier kan je wat Minix roms vinden.

http://www.freaktab.com/f...hp?116-Minix-NeoG4-X5-etc

http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?139-Minix-X7-etc

[ Voor 6% gewijzigd door iNFiNiTY- op 17-03-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ik heb al een tijdje een MK808 liggen waar ik eigenlijk niet zo veel mee doe.
Zijn er al roms die xbmc met hardware versnelling goed afspelen? 1080p hoeft niet per se, maar upscalen naar 1080p zou wel fijn zijn.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Ik gebruik de MK902 als vervangend HTPC. Werkt perfect met XBMC. Een mini theatre die in mn hand past. Draadloos keyboardje en muis erbij, kan niet meer zonder in de huiskamer. ;p

Maar goed, eventjes hier kijken of er al een goede rom is voor de MK808, ik houd deze niet echt in de gaten.

http://www.freaktab.com/f...3-MK-Models-MK808-802-etc

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 17-03-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op mijn MK808B nog steeds Finless 1.7 en ik ben ook niet van plan om er een Android 4.2.2 ROM op te zetten.

Want mijn ervaring is dat de Android 4.1.2 roms beter werkt dan de Android 4.2.2 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Sinned123 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:04:
Ik heb al een tijdje een MK808 liggen waar ik eigenlijk niet zo veel mee doe.
Zijn er al roms die xbmc met hardware versnelling goed afspelen? 1080p hoeft niet per se, maar upscalen naar 1080p zou wel fijn zijn.
Ik heb een MK808B en die speelt inmiddels prima 1080p. Combinatie:Er is inmiddels ook een XMBC 13 (Gotham) beta 2. De laatste keer dat ik een nightly probeerde in December deed hii het al behoorlijk op een recente rom maar niet op Finless 1.7. Echter met elke andere ROM heb ik problemen met Uitzending Gemist, vandaar mijn voorkeur voor 1.7. En met die XBMC for Minix heb ik én XMBC én uitzending gemist werkend.

Ik lees ook veel over Beyond XBMC, wat ik daar over lees zou dat nog beter zijn dan XBMC for Minix maar heb ik niet geprobeerd. Het liefste zou ik een officiële XBMC willen gebruiken maar zonder ROM die ook uitzending gemist goed kan afspelen gaat dat hem niet worden. Maar er is ook niets mis met XBMC for Minix dus wat mij betreft is dit al een heel bruikbare combinatie. Ik gebruik de Finless kernel van Finless 1.7, dus 720p opgeschaald naar 1080p.

Edit: Sorry, die XBMC for Minix link doet het niet meer, geen idee waar die nog te vinden is, ik had hem daar vandaan...

[ Voor 3% gewijzigd door pe1dnn op 17-03-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Beyond heeft erg veel voor geinstalleerd, wat ik erg irri vind. En als je dan wat wilt verwijderen ofzo moet je helemaal in de root gaan om de folders te verwijderen ipv gewoon ''uninstall' Ik installeer liever zelf wat ik wil ipv allemaal meuk wat beyond met zich meebrengt. Ook vind ik beyond niet echt ''smooth'' draaien.

Maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu gewoon Archos video speler op mijn MK808B en dat werkt perfect, en je hebt ook een media library en dan kun je makkelijk de films en TV series vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor het mee denken :).

Maar ik heb zo'n beetje alle Minix-specifieke ROM's op dat forum wel gehad. Geen enkele voldoet aan waar ik het voor wil gebruiken. Mijn "interesse" antwoord aan P.Mekes ging ook meer om de ROM die hij heeft gevonden, die dus wel zou moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
http://media-apps.cc/android/ Ik gebruikte altijd deze, maar nu icefilms/1channel en externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
pe1dnn schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:36:
[...]

Ik heb een MK808B en die speelt inmiddels prima 1080p. Combinatie:Er is inmiddels ook een XMBC 13 (Gotham) beta 2. De laatste keer dat ik een nightly probeerde in December deed hii het al behoorlijk op een recente rom maar niet op Finless 1.7. Echter met elke andere ROM heb ik problemen met Uitzending Gemist, vandaar mijn voorkeur voor 1.7. En met die XBMC for Minix heb ik én XMBC én uitzending gemist werkend.

Ik lees ook veel over Beyond XBMC, wat ik daar over lees zou dat nog beter zijn dan XBMC for Minix maar heb ik niet geprobeerd. Het liefste zou ik een officiële XBMC willen gebruiken maar zonder ROM die ook uitzending gemist goed kan afspelen gaat dat hem niet worden. Maar er is ook niets mis met XBMC for Minix dus wat mij betreft is dit al een heel bruikbare combinatie. Ik gebruik de Finless kernel van Finless 1.7, dus 720p opgeschaald naar 1080p.

Edit: Sorry, die XBMC for Minix link doet het niet meer, geen idee waar die nog te vinden is, ik had hem daar vandaan...
Bedankt voor je post gaat me zeker helpen :)
Alleen nog even xbmc zoeken.. ;)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Sinned123 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:12:
[...]

Bedankt voor je post gaat me zeker helpen :)
Alleen nog even xbmc zoeken.. ;)
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Development_builds 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
P. Mekes schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:32:
@eymey, hier de link waar ik het weg heb:

http://4pda.ws/forum/index.php?showtopic=477196 (even vertaling aanzetten)
- eerst klikken op : Firmware for Tronsmart T428 (Quad Core Cortex ARM9) 2Gb RAM 8Gb ROM
- vervolgens klikken op : Customise

Dan komen er een aantal rom's tevoorschijn. Ik heb de "T428 Nexus 07.13.2013" gebruikt.
Ik heb zojuist de firmware geprobeerd die jij ook gebruikt.

Helaas, de kernel bij die firmware ondersteunt toch te veel onderdelen van de Minix niet. Ik ga dus weer verder prutsen met Minix custom roms :).

Ik zag vanavond toevallig dat Minix ook een beta van hun nieuwe 010 heeft uitgegeven met weer een geüpdate libmedia.so. Dus ik heb weer wat te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas, ook met Minix pre-010, nog steeds geen enkel spoor van verbeterde HLS / Smoothstreaming / Adaptive streaming support :(

En ja, ik weet dat sommige streams die ik wil bekijken ook vanuit XBMC met plugins kunnen, maar het is gewoon belachelijk dat Rockchip (dat de basis levert) dit weigert te fixen terwijl zelfs een cheapo Samsung Galaxy Ace II (met gingerbread) dit wel aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

eymey schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:14:
[...]

Ik heb zojuist de firmware geprobeerd die jij ook gebruikt.

Helaas, de kernel bij die firmware ondersteunt toch te veel onderdelen van de Minix niet. Ik ga dus weer verder prutsen met Minix custom roms :).

Ik zag vanavond toevallig dat Minix ook een beta van hun nieuwe 010 heeft uitgegeven met weer een geüpdate libmedia.so. Dus ik heb weer wat te proberen :)
Ai, balen!

Alleen, kan je niet een werkende kernel voor je minix bij deze rom erin flashen? Zo heb ik het gedaan. Dit zipje was bedoeld voor een T428. Ik heb dus een CX919II, dus heb een specifieke kernel voor mijn tv-dongle opgezocht (kernel_Ion_720p_1.6cpu_v2_base.img), en deze met de andere files uit deze zip geflashed.

Nu ik dit schrijf ga ik er eigenlijk vanuit dat je dit ook al geprobeerd hebt......matige tip dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
P. Mekes schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:56:
[...]

Ai, balen!

Alleen, kan je niet een werkende kernel voor je minix bij deze rom erin flashen? Zo heb ik het gedaan. Dit zipje was bedoeld voor een T428. Ik heb dus een CX919II, dus heb een specifieke kernel voor mijn tv-dongle opgezocht (kernel_Ion_720p_1.6cpu_v2_base.img), en deze met de andere files uit deze zip geflashed.

Nu ik dit schrijf ga ik er eigenlijk vanuit dat je dit ook al geprobeerd hebt......matige tip dus.....
Zo slecht is die tip niet, want er zijn hier al een tijdje meer mensen die deze ROM met een andere kernel gebruiken. Werkt zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Ai, balen!

Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd, in mijn geval met een Finless kernel waarvan ik weet dat ik die werkend heb gehad. Maar toen kreeg ik geen doorstart :{

Maar goed, ik geef het natuurlijk ook weer niet meteen op. Er is alleen maar zo veel tijd die ik heb om te kl**ien en m'n vriendin wil de Minix ook wel eens gebruiken voor XBMC of Spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 16:58
ok,

ik heb veel gelezen en durf nu wel een paar vragen hier te stellen...

ik gebruik in mijn slaapkamer een mk808 met finless rom 1.7 en de measy rc12 (zeerfijne ab). werkt fantastisch. wifi is beroerd maar daar heb ik een repeater voor aangeschaft dus dat is ook geen probleem. Archos videoplayer doet alles wat ik wil dus daar ben ik ook zeer tevreden mee.

Nu ben ik op zoek naar een stickje voor de tv in de woonkamer, eis is dat er een optical out opzit (met ac3) dus ik heb een aantal opties. n.a.v. het enthousiasme van infinity ga ik nu richting de mk 902.

de vragen;

- slaapkamer ligt op een meter of 4 van de woonkamer. ga ik problemen krijgen als ik in de woonkamer ook een measy rc12 of mele f10 ga gebruiken?

- ik ga beide spelers toch via ethernet aansluiten. kan ik dan een harde schijf aan de mk902 in de woonkamer hangen en daar mijn downloads van pc automatisch op laten wegschrijven?

- in mijn zoektocht kom ik het merk Jesurun tegen, is voor mij volkomen nieuw. is dat een redelijk merk?

ik realiseer mij dat het veel vragen zijn dus ik hoop dat iemand mij wat extra inzichten kan verschaffen. Uiteraard al op google en hier gezocht maar blijkbaar ben ik slecht in het gebruik van zoek functies ;-)

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Heb net even mijn MK902 een nieuwe kernel gegeven (1.7/600/667) boxje word niet heet, en draait super snel (met de SMIC ROM) Ik ben hem nu aan het testen met stream/xbmc/hd 1080p

Top rom/kernel combo tot nu.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/5be0ec.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door iNFiNiTY- op 18-03-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
superlex schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:16:
- slaapkamer ligt op een meter of 4 van de woonkamer. ga ik problemen krijgen als ik in de woonkamer ook een measy rc12 of mele f10 ga gebruiken?

- ik ga beide spelers toch via ethernet aansluiten. kan ik dan een harde schijf aan de mk902 in de woonkamer hangen en daar mijn downloads van pc automatisch op laten wegschrijven?

- in mijn zoektocht kom ik het merk Jesurun tegen, is voor mij volkomen nieuw. is dat een redelijk merk?

ik realiseer mij dat het veel vragen zijn dus ik hoop dat iemand mij wat extra inzichten kan verschaffen. Uiteraard al op google en hier gezocht maar blijkbaar ben ik slecht in het gebruik van zoek functies ;-)

b.v.d
Ik denk dat de signalen elkaar niet zullen lastig vallen mits ze niet ''kruisen''?? dus dat zal moeten lukken denk ik?

Ik gebruik zelf nu (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/vo2ayp.jpg Werkt perfect. Een air mouse is voor mijn handen niet weg gelegd. :9 Mooi dun bordje met alu onderkant.

Je kan met je pc een config opzetten dat je downloads op je externe ''netwerk hdd'' komen te staan? en dan wegpakken met je MK902 (USB) ligt aan de hdd ook denk ik? subs en dergelijk worden indien je wenst via xbmc geregeld (semi automatisch) Maar zou liever een NAS opzetten dan... via UTP is sneller dan USB. Zeker als je 1080p wilt gaan afspelen.

En anders gewoon via een addon en repository (MK902 met utp online) en streamen. Nog makkelijker. :)

Maar hoe wil je het gaan opzetten en wat heb je (al)...
In mijn ogen is NAS-UTP-MK902/XBMC de ideale opstelling.

Jesurun ken ik niet, ik zou gewoon een Rikomagic halen (de laatste batches van DX zijn met de snelle cpu niet te T versie die ook rondzwerft (ik heb wel de 16GB uitvoering, niet de 8GB)

Wel zie ik dat Jersusun maar tot 1TB ondersteund (ext hdd) bij Rikomagic's MK902 is dit 2TB. En ik zie bij de specs dat hij wel een stukje minder kan dan de MK902.. Voor die paar euro extra... maar goed, dat is aan jou.

[ Voor 16% gewijzigd door iNFiNiTY- op 18-03-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 16:58
bedankt voor je reactie, daar kan ik wel wat mee. vooral dat ik mij geen zorgen hoef te maken over storingen mbt de airmouse.

mijn plan was om de 902 als een soort mini nas te laten fungeren. ik heb zitten spelen met het ehome-mediacenter van de mk808 en dat werkt icm met archos best aardig (via wifi uiteraard en telefoon).
dit wil ik dan ook met de mk902 gaan doen (optical voor ac3 en dts op mijn homecinema) zodat ik in de slaapkamer met mijn mk808 kan kijken wat er op de usb hd bij mijn mk 902 staat
vandaar ook dat ik wat kabels wil trekken.

nu loop ik steeds met mijn hd van woonkamer pc naar slaapkamer mk808 en woonkamer tv te wisselen en daar wil ik van af.
nu kan ik vanaf mijn pc de bestanden met es explorer of astrofile manager wel gewoon overzetten dus dat probleem lijkt dan opgelost maar het is natuurlijk leuker als ik via pc de download map gelijk op de mk902 kan instellen.

uiteraard kan ik ook rechtstreeks op de mk 902 downen (getest met de mk 808 en dat werkt best aardig met utorrent, helaas nog niets gevonden wat op spotnet lijkt. behalve dan ouderwets nzb's handmatig zoeken e.d.).

xbmc ben ik gek genoeg geen fan van, voornamelijk omdat archos zo goed werkt voor wat ik wil op dit moment.

[ Voor 0% gewijzigd door superlex op 18-03-2014 21:03 . Reden: taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Hmm. Je wilt de MK902 als main device (op je HT) daarop aangesloten je ext. HDD? en dat staat in je woonkamer, en dan via de MK808 wil je ook de externe HDD bereiken die op je MK902 aangesloten zit..

Is het niet makkelijker om gewoon vanuit je slaapkamer te streamen met showbox of icefilms (MK808) en je MK902 echt als main device op je HT in de huiskamer aangesloten te hebben? De kwaliteit van bovengenoemde is mogelijk in 720p dus voldoende voor een slaapmuts filmpje/serie.. lijkt me. Scheelt een hoop gedoe :P

Als je echt wilt aanhouden aan het door trekken van kabels om je plan te realiseren wens ik je succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Laatst online: 28-08 13:55
Dag mede tweakers,

Ik heb zelf een Ugoos MK809IV (blijkt zelfde als een UM2 te zijn) aangeschaft en geflashed met 4.2.2. ROM. Werkt naar behoren (wifi, BT, etc). Echter werkt mijn USB2ethernet adapter met geen mogelijkheid (van Realtek). Wanneer de adapter in is geplugd wil de stick geneens opstarten, wanneer ik de adapter insteek nadat de stick is opgestart, gebeurt er niks. Als ik dan de "ethernet" optie in settings wil activeren, dan wordt de optie meteen weer "grijs". Wat ik heb geprobeerd:

- verschillende roms geflashed (4.4 kitkat, 4.2.2. van UM2), geen geluk. Stick is ook ge-root nu.
- andere voeding voor de stick geprobeerd (dacht misschien te weinig power), ook geen geluk.
- verschillende USB randapparatuur getest met de stick, alles werkt, dus ligt niet aan de USB poorten?
- de USB2ethernet met een laptop geprobeerd, dan werkt ie wel ... dus ligt niet aan de adapter zelf?

Lijkt dus dat de Realtek adapter niet wordt ondersteund door de stick ... is dat wellicht op te lossen door een driver o.i.d.? Of hebben jullie tips welke USB2ethernet adapter voor de meeste sticks wel werkt? Dan schaf ik die gewoon aan ;) ...

Alvast bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Troxel:
Negakinu schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Je hebt toch de verkeerde gepakt van DX. Ze lijken erg veel op elkaar. Dit is degene waarmee ik 40mbps haal op mijn Android stick: http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

Misschien kan iemand het in de OP zetten ofzo, dit is zonder overdrijven de 14e keer dat ik hier deze link post. :p

[ Voor 3% gewijzigd door matthijsph op 20-03-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Laatst online: 28-08 13:55
Thnx .... echter lijkt het er op dat ik juist precies die heb! En hij herkent 'm ook helemaal niet ... die andere gebruiker had erg lage snelheden, dat is 't verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 20:38
Heb de thread doorgenomen, maar ben niet veel wijzer geworden. Welke stick of mogelijkheid raden jullie aan voor het volgende probleem. Mijn moeder heeft een samsung HD tvtje in haar kamer (geen smart tv). Nu bied mijn provider (UPC) op android de Horizon app aan. Hiermee kan ze dan via de app, alle tv programmas kijken, waar wij voor betalen. (woonkamer heeft nu alleen een horizon box). Wat heb ik nodig om dit te regelen? Ik neem aan zo een stick met android erop (de play store) die over WIFI beschikt, zodat ik de app kan gebruiken?

Zie ik iets hier over het hoofd? En welke stick raden jullie mij aan? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding, is makkelijk in gebruik en niet te duur? Zij gaat dus geen games spelen, maar alleen simpel streamen via de Horizon / Fox Sports Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Van de week een Ugoos UT2 binnen gekregen met RK3188
Stond beyond xbmc al op geïnstalleerd. Helaas toch een beetje laggy met 1080p spelen en de spdif raakt out of sync.
Er is ook nergens een tool om het ding te flashen en geen driver voor debug mode. Valt tot nu toe beetje tegen voor 120 euro.
Wat wel weer grappig is, je prikt er een muis in en een webcam.. en het doet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Freshnub schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:38:
Heb de thread doorgenomen, maar ben niet veel wijzer geworden. Welke stick of mogelijkheid raden jullie aan voor het volgende probleem. Mijn moeder heeft een samsung HD tvtje in haar kamer (geen smart tv). Nu bied mijn provider (UPC) op android de Horizon app aan. Hiermee kan ze dan via de app, alle tv programmas kijken, waar wij voor betalen. (woonkamer heeft nu alleen een horizon box). Wat heb ik nodig om dit te regelen? Ik neem aan zo een stick met android erop (de play store) die over WIFI beschikt, zodat ik de app kan gebruiken?

Zie ik iets hier over het hoofd? En welke stick raden jullie mij aan? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding, is makkelijk in gebruik en niet te duur? Zij gaat dus geen games spelen, maar alleen simpel streamen via de Horizon / Fox Sports Go app.
Een mk808 stick is al genoeg dan.

http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=Mk808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
mijn MK809III is van de week doorgefikt... Zet mijn tv aan en switch naar de stick, maar bleef zwart beeld houden, dus maar even de stick resetten dacht ik. Fuck, dat ding is gloeiend heet. Alles losgekoppeld terwijl ik mijn vingers zowat verbrande, behuizing was gewoon helemaal vervormd door de hitte.
nadat de stick afgekoeld was de behuizing er af gesloopt en het koelblok losgehaald, bleek dus dat de RK3188 chip doorgefikt was, je zag een duidelijke bruine pit op de chip en op de onderkant van het koelblok.

doei androidstick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat voor adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
ik had er een 2A adapter van de Blackberry Playbook aan hangen, stickje heeft een paar maanden perfect gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Mikayu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 00:48:
Stond beyond xbmc al op geïnstalleerd. Helaas toch een beetje laggy met 1080p spelen en de spdif raakt out of sync.
Er is ook nergens een tool om het ding te flashen en geen driver voor debug mode. Valt tot nu toe beetje tegen voor 120 euro.
Wat wel weer grappig is, je prikt er een muis in en een webcam.. en het doet het
Ik ken dit type niet goed, misschien retouren :-)MK902 heeft standaard dev opties waaronder usb debug en een handige tool om je rom/kernel etc, te flashen. Dat heeft de ut2 toch ook lijkt me?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2495391

Misschien kan je hier wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Mikayu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 00:48:
Hier kan je hem mee updaten, en genoeg te vinden over Ugoos Ut2 hoor.
http://ugoos.net/downloads

Wasser. gaat van het weekend deze uploaden, http://www.freaktab.com/s...?10947-UT2-Stock-Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Ai, balen!

Zojuist nog even naar de "T428 Nexus 07.13.2013" ROM gekeken.

De ROM lijkt te werken met 1 van de kernels die ook bij een "HFW" ROM zitten.

Helaas wel wat minpunten:
* WIFI werkt niet (op zich niet zo'n probleem, Ethernet werkt wel)
* Screen scale settings werken niet. Met een 720p kernel is het beeld kleiner dan mijn televisiescherm, met een 1080p kernel te groot.
* Met Build Prop editor moet de screen timeout op -1 gezet worden om te voorkomen dat na 2 minuten de Minix in sleep mode gaat.
* Te lage DPI instelling waardoor in het algemeen alles eigenlijjk veel te klein is met een 1080p kernel.

Maar:

* 3FM app en Dynamic/HLS streams werken!

Eigenlijk komt deze ervaring precies overeen met een ROM die Strauzo begin van vorig najaar ook al voor de X7 heeft gebouwd op basis van Nexus en Android 4.2.

iig, nog steeds is hij dus niet helemaal geschikt voor mij als daily driver. Maar wel weer een leuk experiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

agaam schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Hier kan je hem mee updaten, en genoeg te vinden over Ugoos Ut2 hoor.
http://ugoos.net/downloads

Wasser. gaat van het weekend deze uploaden, http://www.freaktab.com/s...?10947-UT2-Stock-Firmware
De firmwares daar die staat er al op, maar ik zie geen how to..
Wasser zei dat voor het vorige weekend al. En hij heeft fysiek dat device niet dus ik heb mijn bedenkingen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ze laten lang op zich wachten, maar de firmwares van Wasser zijn over het algemeen uitstekend. Ik draai nu 1.2.5 op mn UT1 zonder problemen..

[ Voor 6% gewijzigd door habermas op 24-03-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Instapmodel nieuwe Pivos *O* , de Pivos XIOS XS (richtprijs $100)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wlAMA1h.png

Het middenmodel komt uit in Q2 en zal in ieder geval deze pluspunten hebben over het instapmodel.
  • Meer RAM
  • 4k2k30p video output
  • Dual band wifi
  • Afstandsbediening met meer knoppen en ander design
  • Zilver of mat zwart kleurtje

[ Voor 81% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-03-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een androidstick/box. De stick/box moet goede wifi-ontvangst hebben, omdat ik geen kabel kan trekken van router naar tv. De afstand van router naar tv is ongeveer 2.5-3 meter. De stick/box moet onder de 100 euro kosten. Ik wil er video's en foto's mee streamen en ook spellen van de play store mee kunnen spelen. Een simpele afstandbedienig erbij is ook wel handig, denk ik. Ik heb nml. al een draadloos toetsenbord en muis van een oude computer. Ik heb zelf de volgende box gezien: MK888 en de volgende sticks: Ugoos MK809IV en de Ugoos UM2. Hardware-matig zijn ze (bijna) hetzelfde, volgens mij. Wat is voor mij een goede keuze?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Minix neo x5 en x7 al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

En die boven je eigen post?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SidewalkSuper schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:24:
Instapmodel nieuwe Pivos *O* , de Pivos XIOS XS (richtprijs $100)
[afbeelding]

Het middenmodel komt uit in Q2 en zal in ieder geval deze pluspunten hebben over het instapmodel.
  • Meer RAM
  • 4k2k30p video output
  • Dual band wifi
  • Afstandsbediening met meer knoppen en ander design
  • Zilver of mat zwart kleurtje
Ziet er super interessant uit! Ik ben wel benieuwd hoe veel die duurdere mag gaan kosten.

Maar zoals bekend ben ik bovenal dus echt heel erg benieuwd naar de Android ervaring. Even los van de gebruikte (default) launcher/home ben ik benieuwd of de door Pivos/Amlogic gemaakte Android versies wél gewoon alle functies, media, etc. ondersteunen die smartphones en tablets van de bekendere merken (met bekendere SoC's) al jaren aan kunnen :)

Want dat laatste is, even de praktische onhandigheidjes qua bediening en het feit dat Android nog niet echt HDMI-ready is daargelaten, eigenlijk het grootste struikelblok om Android boxjes echt door te laten breken.

Naast problemen met 1080p, dd5.1/dts etc. kan geen enkele Rockhip-gebaseerde oplossing out of the box gewoon streaming video apps zoals RTLXL en dergelijke goed afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Superdude2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:27:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een androidstick/box. De stick/box moet goede wifi-ontvangst hebben, omdat ik geen kabel kan trekken van router naar tv. De afstand van router naar tv is ongeveer 2.5-3 meter. De stick/box moet onder de 100 euro kosten. Ik wil er video's en foto's mee streamen en ook spellen van de play store mee kunnen spelen. Een simpele afstandbedienig erbij is ook wel handig, denk ik. Ik heb nml. al een draadloos toetsenbord en muis van een oude computer. Ik heb zelf de volgende box gezien: MK888 en de volgende sticks: Ugoos MK809IV en de Ugoos UM2. Hardware-matig zijn ze (bijna) hetzelfde, volgens mij. Wat is voor mij een goede keuze?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ik ga zeggen, instapmodel Pivos. Nieuwste hardware in het segment met een (naar verluid) écht uitgebalanceerde versie van XBMC op Android die alles zou moeten afspelen zonder problemen.
eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:16:
[...]

Ziet er super interessant uit! Ik ben wel benieuwd hoe veel die duurdere mag gaan kosten.

Maar zoals bekend ben ik bovenal dus echt heel erg benieuwd naar de Android ervaring. Even los van de gebruikte (default) launcher/home ben ik benieuwd of de door Pivos/Amlogic gemaakte Android versies wél gewoon alle functies, media, etc. ondersteunen die smartphones en tablets van de bekendere merken (met bekendere SoC's) al jaren aan kunnen :)

Want dat laatste is, even de praktische onhandigheidjes qua bediening en het feit dat Android nog niet echt HDMI-ready is daargelaten, eigenlijk het grootste struikelblok om Android boxjes echt door te laten breken.

Naast problemen met 1080p, dd5.1/dts etc. kan geen enkele Rockhip-gebaseerde oplossing out of the box gewoon streaming video apps zoals RTLXL en dergelijke goed afspelen.
Ja idd, ik ben ook echt benieuwd!

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-03-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Ik heb afgelopen weekend de finless 1.7a (4.2.2) op mijn tronsmart mk908 geinstalled. hierbij maak ik gebruik van de logitech k400. in de nieuwe versie lijkt de toetsenbord indeling veranderd waardoor ik de enter toets en pijltjes niet meer kan gebruiken.

iemand suggesties hoe ik dit weer krijg zoals op de oudere finless 1.5versie (4.1 geloof ik)?

het ui op het scherm laat ipv een 'enter'> 'start' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:39
Domme vraag, ik ben er even uit geweest. Maar hoe krijg ik mijn MK808B goed werken met XBMC?

Ik lees iets van XBMC-MINIX_BETA2_Test1.apk, welke geschikt is gemaakt voor de Finless 1.7c maar kan deze niet vinden. (finless heb ik net gedownload, ga ik zo even flashen).

Ik gebruik met name Netflix, de Ziggo app (voor rooted hardware) en uitzendinggemist.

Heeft iemand wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Kent iemand een 1080p stickje/boxje waar je ubuntu op kan draaien?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
Heb ook wat rond gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Zoek een simpele oplossing om draadloos avi/mkv/youtube vanaf m'n (win8) laptop naar m'n tv te streamen.
- kan dat al in hd kwaliteit?
- heb geen android/apple devices.
- lieftst iets waarmee je ondertussen ook op je laptop kan blijven werken (zonder dat dat het beeld op de tv beïnvloed)

Kan iemand me vertellen wat ik dan ongeveer zoek? Zag zelf al dingen als een ezcast m2/chromecast, maar twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Allereerst bedankt voor de reacties. De Minix Neo x5 en x7 zijn eigenlijk allebei net iets boven budget. Over de Pivos kan ik weinig tot niets vinden, deze is volgens mij niet in Nederland te koop wat ik eigenlijk toch wel prettig zou vinden. De sticks/box die ik noem (Ugoos UM2, Ugoos MK809IV en MK888) is dat wat, of raden jullie me dat toch af? Ik hoop nog op reacties.

Alvast bedankt!

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Na een tijdje 1.7 gedraaid te hebben weer eens Antutu gedraaid en met dezelfde settings als eerst boven de 19k opeens :-) (1e run was 18947)

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2mpekpj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Superdude2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:08:
Allereerst bedankt voor de reacties. De Minix Neo x5 en x7 zijn eigenlijk allebei net iets boven budget. Over de Pivos kan ik weinig tot niets vinden, deze is volgens mij niet in Nederland te koop wat ik eigenlijk toch wel prettig zou vinden. De sticks/box die ik noem (Ugoos UM2, Ugoos MK809IV en MK888) is dat wat, of raden jullie me dat toch af? Ik hoop nog op reacties.

Alvast bedankt!
Je kan eens hier kijken http://www.usellisell.com/android-mobile-tv.html
Hun shippen vanuit Europa, ietjes duurder dat wel, maar ivm garantie en terug sturen mocht dit mogelijk zijn iets makkelijker.
matthewk schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:49:
Kent iemand een 1080p stickje/boxje waar je ubuntu op kan draaien?
https://www.google.nl/sea...zilla:nl:official&spell=1

Maar ik zou gewoon Android laten draaien, heb je veel meer aan. De MK902 is nu ook uitgekomen in een ''alll linux'' versie geloof ik. Maar ja..
SidewalkSuper schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:13:
Ik ga zeggen, instapmodel Pivos. Nieuwste hardware in het segment met een (naar verluid) écht uitgebalanceerde versie van XBMC op Android die alles zou moeten afspelen zonder problemen.
Ja dat zou de nieuwe XBMC voor Android ook al zijn.. lol. Daarom is de beste versie nog steeds een community release gebaseerd op een frodo build de stabielste tot nu toe en niet die van XBMC zelf. Ja misschien Gotham, maar die is bijna nergens compatible mee qua addons. :+

[ Voor 47% gewijzigd door iNFiNiTY- op 26-03-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Superdude2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:08:

Alvast bedankt!
Pivos is gewoon te koop bij www.pivos-europe.com
Dat is alleen geen NL bedrijf idd :)
iNFiNiTY- schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:43:
Ja dat zou de nieuwe XBMC voor Android ook al zijn.. lol. Daarom is de beste versie nog steeds een community release gebaseerd op een frodo build de stabielste tot nu toe en niet die van XBMC zelf. Ja misschien Gotham, maar die is bijna nergens compatible mee qua addons. :+
Ik weet niet of je al eens een Pivos hebt geprobeerd, maar de devs van Pivos zijn ook devs van XBMC en die builds zijn gewoon zonder problemen.

Ik gebruik het inmiddels al jaren zonder problemen :)

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-03-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Meh.

Ieder zn ding he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Naja, als je de beste oplossing wil voor weinig geld kom je gewoon bij een AmLogic chipset uit, dat is al vaker bewezen hier. Dus Pivos kan blind al gewoon als één van de beste keuzes weggezet worden.

Dat heeft niks met smaak, of "ieder zn ding" te maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-03-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Met Rockchip begin ik behoorlijk klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
klopt het dat amlogic over het algemeen wat duurder is dan rockchip
Pagina: 1 ... 44 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer