Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 16:33
Ik ben heel benieuwd naar de Tronsmart Vega S89 16gb met de nieuwe AMLOGIC S802 met een Antutu score rond de 30.000.

Rond de $120 Geekbuying.com (excl. eventuele invoerrechten/overige belastingen).

[ Voor 6% gewijzigd door WVSint op 27-03-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:28
ibiben95 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:42:
klopt het dat amlogic over het algemeen wat duurder is dan rockchip
Het model van Pivos is altijd rond de $100 geweest. Ze zijn nu ook van plan om daarnaast nog 2 duurdere modellen op de markt te brengen.
Als je dus kijkt naar alleen Pivos kun je niet zoveel zeggen. Ik weet niet in hoeveel sticks een amlogic chip zit, dat zou de perceptie van prijs tov Rockchip kunnen veranderen. Het lijkt er zo iig wel een beetje op dat ze een slagje duurder zijn door de bank genomen.
WVSint schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:10:
Ik ben heel benieuwd naar de Tronsmart Vega S89 16gb met de nieuwe AMLOGIC S802 met een Antutu score rond de 30.000.

Rond de $120 Geekbuying.com (excl. eventuele invoerrechten/overige belastingen).
Een Antutu score alleen zegt natuurlijk vrij weinig in principe. Het gaat voornamelijk om de build en de tweaks die Tronsmart dus heeft gemaakt in hun roms. Op het eerste oog lijkt dit verder inderdaad wel een mooi kastje. :)

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-03-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Het lijkt er inderdaad op dat AMLogic over het algemeen wat duurder is dan Rockchip, in ieder geval qua apparatuur met die SoC's.

Maar als dat erin resulteert dat er eindelijk een wél volwassen platform ontstaat, dan heb ik dat er wel voor over en kan Rockchip de hoogste boom in.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
eymey schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:01:
Het lijkt er inderdaad op dat AMLogic over het algemeen wat duurder is dan Rockchip, in ieder geval qua apparatuur met die SoC's.

Maar als dat erin resulteert dat er eindelijk een wél volwassen platform ontstaat, dan heb ik dat er wel voor over en kan Rockchip de hoogste boom in.
Als amlogic vele malen beter is dan de rockchip, hoezo zijn dan teneerste alle bekende modellen van rockchip (minix x7, cx919, mk909). Enige ''bekende" is de pivos.

Waarom is rockchip de leider op de markt, als amlogic vele malen beter is?

PS: dit is geen aanval maar ben gewoon nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
ibiben95 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 01:03:
[...]

Als amlogic vele malen beter is dan de rockchip, hoezo zijn dan teneerste alle bekende modellen van rockchip (minix x7, cx919, mk909). Enige ''bekende" is de pivos.

Waarom is rockchip de leider op de markt, als amlogic vele malen beter is?

PS: dit is geen aanval maar ben gewoon nieuwsgierig
Rock chip word beter verkocht omdat het betere specs opleverde.

Ik heb een X7, gebaseerd op Rock chip en ik kan je zeggen dat de aangeleverde SDK van Rock Chip zo dusdanig waardeloos is dat Minix ontzettend gelimiteerd word. Op Freaktab is inmiddels al een foto verschenen die lijkt dat voor de Minix X8 er gebruik word gemaakt van een quad core am logic met 4k ondersteuning, DTS & een Android 4.4 SDK. Erg benieuwd daarna, zou hem zo omruilen.

Volgens bob finless (Freaktab) levert am logic mindere performance maar is stabieler en levert betere beeld & audio kwaliteit.

Daarnaast niet te vergeten dat am logic linux ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat, plus dat AMLogic dus met een heel portfolio vernieuwde SoC's komt (waar bv. ook de nieuwe Pivos op gebaseerd zal zijn).

Rockchip is populairder, simpelweg omdat ze cheap zijn en omdat ze op papier tot nu toe dus inderdaad betere specs hebben.

Maar qua (ondersteuning van) software is er van alles mis bij Rockchip, niet in de minste plaats dat ze bijvoorbeeld de GPL schenden door wel gebruik te maken van de Linux kernel maar zelf van alles gesloten houden. En als de Android SDK's dan ook nog eens zo brak zijn dat bv. het libmedia framework nog nieteens dynamische HTTP streams kan afspelen, wat in de wereld steeds meer gebruikt wordt door omroepen, zenders en zelfs de Android tv kijk apps van tv aanbieders (zoals KPN).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32
ibiben95 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 01:03:
[...]
........Enige ''bekende" is de pivos. .............
de gbox is ook een bekend amlogic kastje. zie [MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Dit soort dingetjes beginnen ook vrij goedkoop te worden. Heeft iemand zoiets al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
hallo,

Klopt het dat op dit moment deze box ( http://www.dx.com/p/e-m6-...black-197262#.Uzb0tah5PoE ) het beste is om xbmc te draaien over android heen. Dus geen linux. Want wil wel nog gebruik kunnen maken van de android apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28
Wie heeft er ervaring met een android stick en de Fox Sports app of via de website streams? Geeft dat mooi en vloeiend beeld van de streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
ibiben95 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:35:
hallo,

Klopt het dat op dit moment deze box ( http://www.dx.com/p/e-m6-...black-197262#.Uzb0tah5PoE ) het beste is om xbmc te draaien over android heen. Dus geen linux. Want wil wel nog gebruik kunnen maken van de android apps
Die is een jaar oud inmiddels, lijkt me dus dat er inmiddels wel betere te krijgen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Damocles.NL schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:53:
Wie heeft er ervaring met een android stick en de Fox Sports app of via de website streams? Geeft dat mooi en vloeiend beeld van de streams?
het is mij nog niet gelukt om streams fullscreen weer te geven op een android device (vanuit een browser), volgens mij is dat een bug in android zelf. de app heb ik niet getest..

[ Voor 8% gewijzigd door habermas op 31-03-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28
eymey schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:01:

quote: kenofstephen;160944
I am shocked that some products are going to release next week,
as AMLogic firmware is still under beta stage, lots of bugs to be fixed.
Plus the 1st batch of chips got a hardware bug that couldn't do thermal control (can't do throttling when overheated) and the problem just got fixed this week. Fixed chips are not ready for at least 2-3 weeks. So what are they actually selling??
By the way, passthrough is not OK, it's still PCM with Sci-Fi of the amp. simulated to 5.1.
Heel volwassen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
lol, de directeur van Minix die op een ander forum alles behalve Minix aanvalt zonder bewijzen. Over volwassen gesproken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:20:
[...]

[...]

Heel volwassen inderdaad.
Leuk dat je een WC-eendje van Minix aanhaalt 8)7

Well, als bezitter van een product van Minix (met bijna iedere beschikbare ROM uitgeprobeerd en dus eigen ervaring) kan ik je vertellen dat het juist Minix is waar nog van alles aan schort. En hey, dat is dus nieteens echt de schuld van Minix (want op het gebied van Rockchip apparaten zijn zij wel het beste bezig). Maar geheel en al te danken aan Rockchip.

Sterker nog, Minix heeft al in geen weken meer iets fatsoenlijks uitgebracht omdat ze nog op een SDK update van Rockchip zitten te wachten (waarop HTTP streaming waarschijnlijk nog steeds zo stuk als wat is 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Ondanks dat, zijn dat wel punten om over na te denken. Het zijn geen pure leugens..

Ik heb zelf niks met Minix, maar heb tot op heden geen enkel probleem ondervonden met Rockchip. Vind het prettiger dan Amlogic. Iets meer tweaking nodig, voor optimalisatie maar dan heb je wel wat. Maar goed laten we dit geen fanboy discussie maken, al spreken fora stats boekdelen.. en er is altijd een groep die roept de mijne is beter omdat niet de hele ''meuk'' gebruikt wat wij gebruiken.

Zolang ik 1080p content met dd 5.1 of dts kan afspelen zonder issues en micro stutters vind ik alles best. De enige upgrade die ik nog ga doen is misschien naar de RK32xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
eymey schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:22:
[...]

Leuk dat je een WC-eendje van Minix aanhaalt 8)7

Well, als bezitter van een product van Minix (met bijna iedere beschikbare ROM uitgeprobeerd en dus eigen ervaring) kan ik je vertellen dat het juist Minix is waar nog van alles aan schort. En hey, dat is dus nieteens echt de schuld van Minix (want op het gebied van Rockchip apparaten zijn zij wel het beste bezig). Maar geheel en al te danken aan Rockchip.

Sterker nog, Minix heeft al in geen weken meer iets fatsoenlijks uitgebracht omdat ze nog op een SDK update van Rockchip zitten te wachten (waarop HTTP streaming waarschijnlijk nog steeds zo stuk als wat is 8)7 ).
Eens. Enerzijds timmeren zij het hardst aan de weg met de Rockchip, anderzijds slaan zij ook flaters. Er zijn daarom in het verleden al mensen weg gegaan bij de (on)officiele forums van minix en die zijn allen te vinden op FreakTab.

Daarbij 100% mee eens dat rockchip zelf ook erg slecht bezig is. De chipset heeft enorm veel potentie, alleen geven ze (of mogen ze dat waarschijnlijk niet eens) niet alles vrij om het eruit te halen. Zelf zullen ze waarschijnlijk 100% hun mankracht op de aankomende chipset richten. Het is voor deze reden, en deze reden alleen dat ik de rk3288 nog een beetje argwanend afwacht. Wederom een killerchip, maar het product is zo sterk als de beste driver die ervoor uitgebracht wordt. En als dat weer semi-closed source / proprietary wordt, dan hoeft het van mij niet meer en ga ik wel voor een NUC in de toekomst. (drivers kunnen ze in ieder geval niet goed schrijven NOCH geven ze het uit voor andere OS's. Leuk als je dan zo'n rk3288 krijgt waar je geen drivers voor kan vinden voor bv Windows 8.1 :Y) )

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-04-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Bovenstaande ben ik het ook zeker mee eens. De praktisch perfecte ervaring moet nog komen van alle fabrikanten. Ik heb er vertrouwen in dat het in 2014 wel gaat gebeuren.

Ook niks tegen Minix, zij doen zeker het beste met die chip en die roms worden door mindere bedrijven weer "gestolen". Dit is ook dé reden dat Pivos het als Tofu gaat presenteren, want zij ondervinden dezelfde problemen, mindere fabrikanten van Amlogic chips gebruiken hun source.

Ik vind fora stats zeer weinig zeggen trouwens. Het zegt alleen wat waarschijnlijk het meest goedkope platform is, met een redelijke performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
SidewalkSuper schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:03:
[...]

Die is een jaar oud inmiddels, lijkt me dus dat er inmiddels wel betere te krijgen zijn. :)
Maar er is op dit moment geen betere amlogic chip dan deze toch? Volgens mij zijn de nieuwere amlogic kastjes gebaseerd op dezelfde chipset. Dus dat ze onder de motorkap hetzelfde zijn. Of zeg ik nu wat niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De nieuwe kastjes zijn zeker niet op die oude chipset gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:02:
De nieuwe kastjes zijn zeker niet op die oude chipset gebaseerd.
http://www.dx.com/p/e-m6-...black-197262#.Uzb0tah5PoE

Dits op dit moment toch de nieuwste generatie amlogic chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nee, dat is een iets oudere volgens mij (lijkt op een jaar oud, zie ook de added date SKU: 197262 (Added on 29-3-2013)).
M8 is nieuwer

[ Voor 89% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-04-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:28
maurits82 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:38:
Domme vraag, ik ben er even uit geweest. Maar hoe krijg ik mijn MK808B goed werken met XBMC?

Ik lees iets van XBMC-MINIX_BETA2_Test1.apk, welke geschikt is gemaakt voor de Finless 1.7c maar kan deze niet vinden. (finless heb ik net gedownload, ga ik zo even flashen).

Ik gebruik met name Netflix, de Ziggo app (voor rooted hardware) en uitzendinggemist.

Heeft iemand wat tips?
schopje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Wat is de beste manier om een android box (met een hdmi EN vga aansluiting) werkend te krijgen op een monitor met alleen maar een dvi en vga aansluiting erin. Want ik heb al zo een verloopstukje gekocht van hdmi naar dvi, maar dat werkt voor geen meter, omdat het beeld maar voor een deel te zien is en is het scherm zo niet-scherp dat je de lettertjes niet meer kunt lezen.

En voor de duidelijkheid ik maak gebruik van een 1080p rom, zodat ik hem af en toe ook kan verplaatsen naar de tv in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Gewoon HDMI > DVI en dan het beeld schalen en de resolutie goed instellen?

(kicken mag na 24 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ooh oke dan ligt het volgens mij aan mn monitor, want deze dingen heb ik zkr 1000x geprobeerd.

Daarnaast heb ik nog een vraag, is het mogelijk om de airmouse functionalitiet uti te zetten tijdens het navigeren in xbmc. De airmouse die ik gebruik is de TSM-01. Bij de rc11 zit hier een knope op. De TSM-01 heeft deze helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
als je de resolutie van de stick goed zet en eventueel zoomt (op je stick), dan zou het gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had al een apart topic aangemaakt maar volgens mij past deze beter hier.
Heb al in dit topic gezocht en kwam wel wat tegen maar niet echt problemen.

Hallo,

ik wil graag oude snes games gaan spelen op mijn e-m6 mx mediaplayer.

Via xbmc lukte het mij niet om een emulator te installeren dus dacht doe het eerst makkelijk gewoon via android.

Via ebay 2 leuke retro usb controllers besteld http://m.ebay.com/itm/171261141379

Maar nu krijg ik ze niet werkend.
Als ik een app download usb-controllers dan ziet hij hem wel staan en herkend hem dan ook maar als ik via snes9x ex+ of supergsnes light ope dan ziet hij de controllers niet.

Iemand enig idee of het wel compateble is?
Via google kom ik er niet uit omdat bijna alles verwijst naar mobieltjes die geen usb poorten hebben.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb een m3 amlogic, en daar werkte een playstation usb controller prima icm snes9x
out of the box, zonder iets speciaals te doen, werkte het. zou zeggenm probeer het ook ff met een andere controller, om te kijken of het werkt en probeer de controllers uit op je PC om te kijken of deze wel werken.
daarnaast zou je ff bij snes9x kunnen kijken bij de instellingen van de remote, daar kan je de knopjes configureren, wellicht dat je dit handmatig moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Damocles.NL schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:53:
de fox sports android app op minix neo x7 met hardwareguru rom werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolarOrbiter schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:05:
ik heb een m3 amlogic, en daar werkte een playstation usb controller prima icm snes9x
out of the box, zonder iets speciaals te doen, werkte het. zou zeggenm probeer het ook ff met een andere controller, om te kijken of het werkt en probeer de controllers uit op je PC om te kijken of deze wel werken.
daarnaast zou je ff bij snes9x kunnen kijken bij de instellingen van de remote, daar kan je de knopjes configureren, wellicht dat je dit handmatig moet doen.
Heb hem inderdaad ook op de laptop getest en daar werkt die perfect op.
Zal eens kijken of ik aan een playstation controller kan uit proberen.
Heb ook geprobeerd met autodetect, maar dit lukte ook niet hij bleef alleen mijn logitech toetsenbord zien.

iig bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Is het mogelijk om de firmware van de gbox mx2 op de E-M6 android tv box te zetten. Want onder de motorkap zijn ze precies hetzelfde.

Of zijn er betere firmwares voor de android tv box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
KitKat 4.4.2 is uit voor de MK902, erg traag en jammer dat het maar 720p is. Maar goed het is een begin.Ff tweaken dus.

Ik vind het zo jammer dat deze box wordt geadverteerd met FULL HD 1080p en hun eigen FW's zijn zo extreem slecht en standaard 720p. Ja na een hele tijd kwam er een 1080p rom uit maar ja, die werkte pas goed nadat de community hem gepimpt en getest had.

http://chinagadgetsreview...-kitkat-442-firmware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik wil graag voor het streamen van films van laptop naar tv mijn lange hdmi kabel vervangen voor draadloos.
De HDMI kabel gaat nu bij de receiver ingang naar binnen en de receiver gooit het beeld weer door naar tv en het geluid door de 5.1. geluidsset.

Kan ik een android stick ook op de receiver hdmi aansluiten?
Zoja, kan iemand mij een aanbeveling doen? Ik heb geen hoge eisen verder. Alleen bovengenoemde.
De router/wifi staat 0,5m van de receiver en laptop ong 6m.

Ik heb namelijk geen overzicht meer door de hoeveelheid aanbod. Bij een aanbeveling kan ik mij iets doelgerichter gaan inlezen!

[ Voor 14% gewijzigd door barry86 op 06-04-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Ik weet niet of dat kan @barry86 ik ga ervan uit dat je gewoon beeld krijgt. Alleen of het optimaal werkt? Ik ben zelf altijd voorstander van beeld en geluid apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:22
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de Roku Streaming Stick? Zie op de site dat je hem wel via bepaalde webshops al kan bestellen, echter nog niet in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb een nieuwe android stick besteld in China. Op zich ziet het eruit als een standaard oranje CX919-II en ik wil er een andere custom rom op zetten maar het als ik op Freaktab lees hoeveel verschillende types er zijn zakt de moed me een beetje in de schoenen. Weet iemand wellicht welke stick dit is:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/9Afd1rmg
en
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/GBFxr66p
(Grotere versies: https://db.tt/GBFxr66p en https://db.tt/zYjpnUHH)

Er zit een Rockchip RK3188-T dus overclocken is niet echt goed mogelijk als ik de berichten moet geloven. Dat is op zich geen probleem als ik maar redelijk goed 1080P kan afspelen. Weet iemand wellicht welke CFW erop gezet kan worden ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het lijkt me niet dat je 1080p goed kan afspelen (afgaande van alle berichten die ik over de chip en alle bijbehorende roms heb gelezen), 720p zal wel moeten lukken.
3188-T (T stands for Terrible)

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-04-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

SidewalkSuper schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:01:
Het lijkt me niet dat je 1080p goed kan afspelen (afgaande van alle berichten die ik over de chip en alle bijbehorende roms heb gelezen), 720p zal wel moeten lukken.
Dat is ook geen probleem. Mijn huidige stick kan dat ook maar niet zo goed. Alleen wil ik dan wel weten welke custom FW ik er op kan zetten want vooralsnog is dat onduidelijk. Anders gaat-ie op marktplaats :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

barry86 schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:04:
Ik wil graag voor het streamen van films van laptop naar tv mijn lange hdmi kabel vervangen voor draadloos.
De HDMI kabel gaat nu bij de receiver ingang naar binnen en de receiver gooit het beeld weer door naar tv en het geluid door de 5.1. geluidsset.

Kan ik een android stick ook op de receiver hdmi aansluiten?
Zoja, kan iemand mij een aanbeveling doen? Ik heb geen hoge eisen verder. Alleen bovengenoemde.
De router/wifi staat 0,5m van de receiver en laptop ong 6m.

Ik heb namelijk geen overzicht meer door de hoeveelheid aanbod. Bij een aanbeveling kan ik mij iets doelgerichter gaan inlezen!
ja, dat heb ik ook... Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Eind februari heb ik een MK809iii gekocht op ebay. Had er hoge verwachtingen van, had me nog niet goed verdiept bleek achteraf. Mijn doel was om 1080p te streamen vanaf mijn thuisserver. Begonnen met XBMC, stotteren, stoten en vastlopers. Flink belabberd. Ik heb allerlei combinaties van apps gebruikt. VLC, MX player en Beyond XBMC. Beyond XBMC loopt daarentegen al een stuk beter. XM player loopt verder ook soepel, alleen hiermee heb je een buffer probleem. Om de ca. 30sec begint hij met bufferen, terwijl ik dit niet had mijn met em7075 in combinatie met mijn gigabit netwerk. Voor de zekerheid had ik een usb to rj45 gekocht, maar hiermee haal ik nog geen 5mbit, terwijl wifi ruim 65mbit haalt (een meter van AP)
Gister las ik ergens dat de Archos player het beste werkt, en inderdaad, deze werkt het beste. Gister een 1080p film van twee uur gekeken. In deze twee uur heeft hij ongeveer 10 keer gestottert. Nog steeds best irritant maar al een hele vooruitgang. Momenteel heb ik er een vrij oude micro-SD kaart van 1GB in zitten, omdat XBMC dit vereist.
Zou het kunnen helpen als ik er een class 10 van 8 of 16gb in doe? Of is dit verspilde moeite/geld? Ik heb trouwens een negative feedback achtergelaten bij de verkoper, en hij heeft mij inmdideld de helft terug gestort. Simpelweg omdat hij er bij had staan dat de player 1080p ondersteund, maar hij kon mij niet vertellen hoe 8)7 Daar ben ik wel blij mee. Maar hebben jullie nog tips truuks? Oja heb er inmiddels 3.1 van neomode op staan. Heeft wel iets geholpen heb ik het gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Welke firmware draai je?
kaasaanfiets schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 06:05:
[...]

ja, dat heb ik ook... Geen probleem.
nog steeds tevreden?

Ik draai overigens gewoon 720p. Ik kijk toch nooit content in dermate hoge bitrates dat je het verschil ziet met 1080p en het draait net even wat lekker (RK3188 CX919 stick).

Heb trouwens ook een chromecast onderweg, even lekker mee pielen :)

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, net zag ik op Facebook van Minix de aankondiging van hun X8 en X8s !

De X8 is gebaseerd om de AMLogic S802, de X8s op de AMLogic S802-H

Quote van Facebook:
MINIX unveils NEO X8 and X8s, delivering 4K UHD capability.
MINIX today announced the latest additions to their product line – NEO X8 and X8s. The NEO X8 and X8s will both be powered by the latest generation of Amlogic chipsets; the NEO X8 will use the standard Amlogic S802, whilst the NEO X8s will adopt the Amlogic S802-H – offering full Dolby Digital and DTS support.
Both devices will offer:
- 4K2K UHD Video Decoding and Output
- 1080p FHD Video Encoding
- Quad Core Cortex A9r4 Processor
- Octo Core Mali-450 GPU
- Android KitKat 4.4 OS
- TrustZone & Trusted Video Path for Security & DRM
- Support HDMI-CEC
- Bluetooth 4.0 and Ethernet
- Audio and Headphone Jacks, 3 USB Ports + 1 OTG Port.
However, there are noticeable differences between the two models:
- NEO X8 will offer only 8GB EMMC internal storage, whilst the NEO X8s offers 16GB EMMC.
- NEO X8 delivers single-band Wi-Fi, whilst the NEO X8s includes dual-band Wi-Fi (2.4GHz and 5GHz)
- The NEO X8s offers full Dolby Digital and DTS Support, which is not available on the NEO X8.
The NEO X8 and X8s will be priced according to their different specifications, with exact retail prices to follow shortly, and are expected to be available to buy from late May onwards.
MINIX also announced a new addition to its range of air-mouses, the NEO M1, delivering six-axis gyroscope support and built-in anti-shake technology for superior accuracy and control.
The form factor of the NEO M1 is much smaller than that of previous models, being just 146mm x 39mm x 12.6mm, and also includes a built-in rechargeable lithium battery. Pricing information for the NEO M1 will also follow shortly.
Goed om te zien dat ze iig Rockchip (zo lijkt het) laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
_O_ hulde idd
Denk dat ze dezelfde weg als Pivos nemen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Mensen die de tronsmart vega al thuis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
weet iemand nog een goede tv launcher? mijn setup werkt met de Wasser firmware inmiddels prima, maar ik vind het klikken met de muis op homescreen nog niet heel makkelijk gaan. iets als onderstaand ben ik naar op zoek (deze kan helaas niet op mijn apparaat geinstalleerd worden):

Google Play: Android TV Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
habermas schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:44:
weet iemand nog een goede tv launcher? mijn setup werkt met de Wasser firmware inmiddels prima, maar ik vind het klikken met de muis op homescreen nog niet heel makkelijk gaan. iets als onderstaand ben ik naar op zoek (deze kan helaas niet op mijn apparaat geinstalleerd worden):

Google Play: Android TV Launcher
Plex, Archos video player, PPTV, Serenity for Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
dragon2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:56:
[...]
Plex, Archos video player, PPTV, Serenity for Android?
nee het gaat me om een wat makkelijkere launcher voor de hele android experience, niet alleen media. dus je gewone homscreen maar dan in grote navigeerbare blokken. een beetje zoals Android TV wat eraan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Amlogic S802 soc in actie met XBMC 13 Gotham op een Acemax M8 kastje:

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-04-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:25

Nox

Noxiuz

Op kantoor een sample liggen van Geniatech. Eventjes mee gespeeld en an sich lijkt het best leuk speelgoed. 1080p 60fps gaat erg goed en zelfs 4k-formaten gaan prima. Ik weet het modelnummer niet, iets met atv5xx maar met een quad core cpu en octacore gpu.

http://geniatech.com/pa/atv582.asp?vd=rj

Hier lijkt hij wel op, lijkt alleen rockchip in te zitten en HLS krijg ik nog niet aan de praat... Als ik meer info heb horen jullie wel of het wat is :P Nadeel is wel dat je Geniatech niet in kleine batches kan kopen waarschijnlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 15-04-2014 00:48 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 16:58
afgelopen week mijn rikomagic mk902 binnen gekregen.
Eerste indruk is goed, loopt vrij soepel, geluid via optical out werkt goed maar loop tegen 2 probleempjes aan.

Mijn soundcloud app skipt na een paar seconden steeds door naar het volgende nummer. vrij irritant, Zag wel dat wat meer mensen er last van hadden op een forum (miniX) maar geen oplossing nog (zonder te flashen).

Mijn archos video player loopt niet vloeiend maar stottert lichtjes/vertraagd beeld soms waardoor kijken van videos vervelend wordt.
Bijzonder vreemd omdat dit een quadcore is en mijn mk808 het prima afspeelt allemaal.
Is er een manier om te kijken of ik toevallig die verkeerder quadcore processor gekregen heb (3188T als ik het goed heb is de verkeerde)

uiteraard eerste even het een en ander geprobeerd. allereerst mijn mk808 op dezelfde tv aangesloten om te kijken of het aan de tv lag. dit was het niet
verschillende audio instellingen gewijzigd maar dat was het ook niet.
sofware decoding in archos aan en uit gezet, geen verschil
de content (gewoon een serie in 720p) vanaf verschillende devices afgespeeld
resolutie van 'android' aangepast. 1080p was vreselijk, 720p al stuk beter maar dus nog lang niet zo goed als mijn mk808

ter info, mijn mk808 is geflashed naar de finless 1.7 rom. De mk902 is nog helemaal standaard.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen om dit op te lossen? kijk ik misschien over een mogelijkheid heen?

Las dat de neomode rom best aardig is maar de grote vraag blijft of die rom deze probleempjes oplost.
Zag ook dat hij een deze dagen met een nieuwe rom gebaseerd op kitkat komt. Ik wil eigenlijk niet gelijk met roms aan de gang en vind dat het gewoon zou moeten werken. wifi is wel goed trouwens.

Laatste puntje van kritiek is dat de nu.nl ap niet werkt en de toolbar verdwijnt niet automatisch bij het gebruik van de videoplayer. best lastig als je dat wel gewend bent ;) moet je de bar handmatig weghalen en terugzetten.

ben dus nog niet zo positief over de mk902 als ik gehoopt had.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieuwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:47
Hallo iedereen,
Wij hebben sinds kort een Samsung Smart TV gekocht, nu blijkt dat de browser geen Flash ondersteund. Daar ik toch Flash wil hebben op de TV (o.a. om streams te kunnen kijken) ben ik beginnen zoeken naar een oplossing. Daarbij ben ik uitgekomen op een aantal Mini Android TV's.
Graag had ik een redelijk goedkope, maar degelijke oplossing gehad. Jullie idee hierover welk toestel het beste omgaat met Flash, zodat wij deze op onze TV kunnen gebruiken om naar streams te kijken, want zelf ben ik op dit vlak nogal een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

BeyondThunder

Lost Lightning

Dag Allen,
Vermoedelijk uitgebreid besproken op 1 van de 179 pagina's maar ik kan geen concreet antwoord vinden. Ik ben opzoek naar een stick voor in een TV op de slaapkamer (nog aan te schaffen). t/m 1080p moet alles goed spelen over wifi (5 Ghz). De content staat centraal op een ch3snas. Ik zal de speakers van de tv gebruiken en eventueel een hoofdtelefoon (via de TV).
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is momenteel de beste stick voor deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
BeyondThunder schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:13:
Ik ben opzoek naar een stick voor in een TV op de slaapkamer (nog aan te schaffen). t/m 1080p moet alles goed spelen over wifi (5 Ghz).
Ik denk dat je heel snel klaar bent. 1080p zal nog wel gaan met de juiste ROM en mogelijk zijn er al sticks waar de stock ROM het al doet maar zijn er niet veel. Vaak is het een 720p kernel die opschaalt naar 1080p. Maar met je 2e eis, 5 GHz Wifi valt denk ik alles af want volgens mij is het allemaal 2.4 GHz. En 1080p over Wifi is meestal geen succes, een externe USB Ethernet dongle is beter.

Met andere woorden, wat je wil is er bij mijn weten nog niet. Het gaat wel die kant op maar dan moet je dit topic in de gaten houden. Kant en klaar is het er niet, als je zelf wil experimenteren kom je wel een heel eind in de richting. Anders is een HTPC misschien toch een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

BeyondThunder

Lost Lightning

Top reactie, dank je wel!
Scheelt me veel onderzoek.
Ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
Draai nu al jaren met een Asrock ION 330 + SSD, en dat bevalt me uitstekend.
Alleen zijn deze nettops tweedehands behoorlijk aan de prijs.

off-topic:
Wordt tijd voor TV's met een stukje (open) hardware erin zodat we hier zelf XBMC op kunnen zetten.
Ik zit niet te wachten op de smart tv oplossingen van de fabrikanten, hoe mooi ze ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 16:58
superlex schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:34:
afgelopen week mijn rikomagic mk902 binnen gekregen.
Eerste indruk is goed, loopt vrij soepel, geluid via optical out werkt goed maar loop tegen 2 probleempjes aan.

Mijn soundcloud app skipt na een paar seconden steeds door naar het volgende nummer. vrij irritant, Zag wel dat wat meer mensen er last van hadden op een forum (miniX) maar geen oplossing nog (zonder te flashen).

Mijn archos video player loopt niet vloeiend maar stottert lichtjes/vertraagd beeld soms waardoor kijken van videos vervelend wordt.
Bijzonder vreemd omdat dit een quadcore is en mijn mk808 het prima afspeelt allemaal.
Is er een manier om te kijken of ik toevallig die verkeerder quadcore processor gekregen heb (3188T als ik het goed heb is de verkeerde)

uiteraard eerste even het een en ander geprobeerd. allereerst mijn mk808 op dezelfde tv aangesloten om te kijken of het aan de tv lag. dit was het niet
verschillende audio instellingen gewijzigd maar dat was het ook niet.
sofware decoding in archos aan en uit gezet, geen verschil
de content (gewoon een serie in 720p) vanaf verschillende devices afgespeeld
resolutie van 'android' aangepast. 1080p was vreselijk, 720p al stuk beter maar dus nog lang niet zo goed als mijn mk808

ter info, mijn mk808 is geflashed naar de finless 1.7 rom. De mk902 is nog helemaal standaard.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen om dit op te lossen? kijk ik misschien over een mogelijkheid heen?

Las dat de neomode rom best aardig is maar de grote vraag blijft of die rom deze probleempjes oplost.
Zag ook dat hij een deze dagen met een nieuwe rom gebaseerd op kitkat komt. Ik wil eigenlijk niet gelijk met roms aan de gang en vind dat het gewoon zou moeten werken. wifi is wel goed trouwens.

Laatste puntje van kritiek is dat de nu.nl ap niet werkt en de toolbar verdwijnt niet automatisch bij het gebruik van de videoplayer. best lastig als je dat wel gewend bent ;) moet je de bar handmatig weghalen en terugzetten.

ben dus nog niet zo positief over de mk902 als ik gehoopt had.

iemand tips?
Mijn beeld output van 60hz naar 50hz gezet en het stotteren is weg! Erg blij mee ben al weer stuk positiever gestemd. Nu de laatste dingetjes nog even uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
BeyondThunder schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:57:
Top reactie, dank je wel!
Scheelt me veel onderzoek.
Ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
Draai nu al jaren met een Asrock ION 330 + SSD, en dat bevalt me uitstekend.
Alleen zijn deze nettops tweedehands behoorlijk aan de prijs.

off-topic:
Wordt tijd voor TV's met een stukje (open) hardware erin zodat we hier zelf XBMC op kunnen zetten.
Ik zit niet te wachten op de smart tv oplossingen van de fabrikanten, hoe mooi ze ook zijn.
Je zou nog eens kunnen kijken naar de t428. Die doet als ik me niet vergis wel 5Ghz wifi en in combinatie met de juiste rom (Nexus Sdk te vinden op freaktab) zou hij het vrij goed moeten doen (hij zou het niet slechter moeten doen dan mijn cx919 in ieder geval. Maar het zal inderdaad niet eenvoudig zijn.
Misschien dat de tronsmart vega s89 wat voor je is? Daar zijn alleen nog weinig ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
T428 is een cx919 met 5ghz. Maar 5ghz is door muren minder dan 2.4.

Ik zie echt nauwelijks verschil tussen 720 en 1080 dus ik draai gewoon 720p en dat is prima zat. Ook loopt alles dan gewoon soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Ik wou eerst de minix X7 kopen maar ik ga nu deze kopen voor mijn verjaardag denk ik..

p.s. is het merk Tronsmart een beetje goed/ bekend??

[ Voor 17% gewijzigd door gram501 op 23-04-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja tronsmart is prima. Die uit je video is sowieso een generatie nieuwer. Veelbelovende chipset, alleen nog niet beschikbaar dus of het de belofte waar kan maken moeten we nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
418O2 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:18:
Ja tronsmart is prima. Die uit je video is sowieso een generatie nieuwer. Veelbelovende chipset, alleen nog niet beschikbaar dus of het de belofte waar kan maken moeten we nog zien.
hij is al te koop hoor voor 149 euro in NL google maar even

ljikt op android warehouse :+

[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 23-04-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is wel grof veel duurder dan de chineze prijzen. Is gewoon het dubbele natuurlijk. Tenzij je douane krijgt, dan scheelt het nog een derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De Minix X7 heeft ook 5 ghz. wifi.

Maar ik zou sowieso, met het inzicht van nu, met een een grote boog om de RK3188 SoC (en wat mij betreft Rockchip in het algemeen) heen lopen. Je moet inderdaad veel moeite doen om iets te vinden dat 1080p een beetje vloeiend afspeelt, om van simpele HTTP streaming support nog maar te zwijgen.

Voor mijn Minix X7 lijkt vandaag de dag ook alle ontwikkeling, iig vanuit Minix zelf, stil te liggen. Sinds de pre-010 firmware is er al weken niets meer bij Minix vandaan gekomen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
gram501 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:16:
Ik wou eerst de minix X7 kopen maar ik ga nu deze kopen voor mijn verjaardag denk ik..

[video]
Volgens mij moet je voor 5Ghz juist niet de elite hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Vraag: heb nu een Xios DS met Linux erop, voordeel is dat die direct in XBMC opstart.
Zijn er ook sticks met linux, of zijn die standaard Android?

En werkt bv. een MK808B net zoals bv. XBMC op een Apple TV (of Xios)? Dus flitsend, vanaf een NAS?
En kan er ook een LAN-kabel in (via USB oid)?

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 24-04-2014 10:29 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Geen sticks met Linux. Je kan Android direct XBMC laten booten.
Nee, zo'n wat oudere stick werkt niet net zo soepel over het algemeen. De nieuwste modellen zal dat wel weer anders zijn.

Lan via usb is mogelijk ja.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-04-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Thanks, helder!

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 18:20
Maar ik zou sowieso, met het inzicht van nu, met een een grote boog om de RK3188 SoC (en wat mij betreft Rockchip in het algemeen) heen lopen. Je moet inderdaad veel moeite doen om iets te vinden dat 1080p een beetje vloeiend afspeelt, om van simpele HTTP streaming support nog maar te zwijgen.
Mogelijk heeft de komst van de X8 en X8s hier iets mee te maken.
Lancering zou ergens in mei/juni zijn.
De nieuwe toestellen maken niet meer gebruik van een Rockchip, maar van Amlogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
I know :). Maar ook Rockchip komt met een SoC (meen ik gezien te hebben) die ong. hetzelfde belooft. Gelukkig heeft Minix nu voor AMLogic gekozen (mits dat een verbetering blijkt te zijn natuurlijk :P ) maar ik kan me voorstellen dat veel van de goedkopere stickjes producenten nog wel eens aan Rockchip blijven kleven. Puur onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:42
gram501 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:16:

[video]
Heb dit ding net gekocht bij DX. Ook voor mijn verjaardag :)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
rolfio schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:57:
[...]

Heb dit ding net gekocht bij DX. Ook voor mijn verjaardag :)
Ok, Gefeliciteerd dan !! :)F

Wil ji 2 dingetjes voor mij testen (en misschien ook voor de andere tweakers)

Wil jij kijkne of de RTLXL en NPO android-app werken?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:42
Ja hoor, wel even geduld. Duurt zo'n 14 dagen voordat ik dat ding heb...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ziou je ook xbmc kunnen testen, thanks, en gefeliciteerd :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
gram501 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:19:
[...]

Ok, Gefeliciteerd dan !! :)F

Wil ji 2 dingetjes voor mij testen (en misschien ook voor de andere tweakers)

Wil jij kijkne of de RTLXL en NPO android-app werken?

Dank
@Rolfio: Niet alleen of ze werken, maar ook of ze ook echt langer goed door blijven spelen. Vooral van belang is dat ze beginnen met spelen op lagere kwaliteit en dan na enkele seconden over moeten schakelen op de maximale kwaliteit.

En als de "video" (watch) functionaliteit in de app van 3fm ook goed werkt, dan weten we ook dat het mediaframework in ieder geval gewoon fatsoenlijk in elkaar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:04:

Voor mijn Minix X7 lijkt vandaag de dag ook alle ontwikkeling, iig vanuit Minix zelf, stil te liggen. Sinds de pre-010 firmware is er al weken niets meer bij Minix vandaan gekomen. :{
Op freaktab ligt de ontwikkeling anders niet stil hoor.
In het begin vreesde ik even dat ik met de minix x7 een miskoop had gedaan, maar vanaf ik wasser zijn kitkat rom heb ontdekt loopt mijn minix super vlot en doet ie alles wat die voor mij moet doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31
Ik heb sinds dit weekend een Tronsmart MK908ii gekocht. Ik heb hem aangesloten via de meegeleverde adapter en de hdmi uitgang aan mijn tv. Echter het apparaat reboot voortdurend, soms komt alleen het android logo in beeld en valt dan weer uit. :(
  • Ik heb hem aan een andere tv en een monitor met hdmi gehangen. Maar het zelfde resultaat
  • Ik heb de meegeleverde adapter + kabel vervangen voor de adapter + kabel van mij galaxy 4 (ook ouput 5v en 2A) Maar hetzelfde resultaat, hij lijkt het wel iets langer vol te houden (+/- 1,5 min)
  • Ten slotte geprobeerd om de usb stekker in mijn pc te plaatsen. Hij leek het aardig te doen. Was 5 min bezig, maar viel toen ook helaas uit.
.

Herkend iemand deze problemen?

Op internet kwam ik een topic tegen met een persoon die hetzelfde probleem had. Daar gaf iemand de optie dat het mogelijk door de hoeveel ampere kwam. Helaas staat daar niet bij vermeld of het probleem van hem is verholpen. Maar daardoor ben ik wel gefocust dat het mogelijk een voeding issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voeding issue lijkt voor de hand liggend ja. Maar tenzij de voeding van je Galaxy 4 ook brak blijkt te zijn, moet 2A volgens mij ruim voldoende zijn voor dit soort apparaatjes.

Ik vrees dat je misschien toch terug moet met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
The-Dude schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:36:
[...]

Op freaktab ligt de ontwikkeling anders niet stil hoor.
In het begin vreesde ik even dat ik met de minix x7 een miskoop had gedaan, maar vanaf ik wasser zijn kitkat rom heb ontdekt loopt mijn minix super vlot en doet ie alles wat die voor mij moet doen !
Op Freaktab niet nee, maar vanuit Minix dus wel.

En helaas doet de ROM van Wasser, ondanks de geweldige progressie die erin zit, nog steeds niet waar ik de Minix voor heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
eymey schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:39:
Voeding issue lijkt voor de hand liggend ja. Maar tenzij de voeding van je Galaxy 4 ook brak blijkt te zijn, moet 2A volgens mij ruim voldoende zijn voor dit soort apparaatjes.

Ik vrees dat je misschien toch terug moet met dat ding.
Denk ik ook. Mijn CX919 wordt gevoed door een powered USB hub met 1 of 1.5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31
zou wel balen zijn. Heb hem tweedehands van iemand overgenomen. Dat wordt dan weer zo'n discussie "ja bij mij deed hij het gewoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Vraagje:
Kan de minix x7 via XBMC rtlxl /uitzending gemist streamen via wifi zonder problemen? "out of the box" (dus zonder custom rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Over de nieuwe Pivos Xios devices:

TOFU is moving from being just another app to being the whole OS experience.
- Box boots directly into TOFU (there is no trace of your familiar Android beside the "Settings" apk, and even that is being actively worked on, not to mention that many functions were removed from it already to other parts of TOFU).
- TOFU launches Android apps and access playstore (and allow you integrating Android apps as parts of GUI).
- TOFU gets our fixes and tweaks first, we don't need to wait (or always worry about) how a fix will adversely the way "XBMC" runs on other hardware.
- TOFU is tuned to the XS hardware, no more irrelevant or non-functional options to worry about.
- TOFU (Tired Of F***ed Up cloners) is meant to channel our development efforts the way we want (no more "fork and sell' without getting back to us).

Enklele foto's van de GUI
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/10269129_810447968966218_4144632257596622050_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31.0-8/1973537_810448098966205_2387478749233215572_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/10269213_810448158966199_8494311072603344823_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/10269331_810448325632849_8174489642159538088_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31.0-8/1398588_810448608966154_8590659182103351132_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/10293762_810448742299474_5754740661110058423_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/1511945_810448818966133_1695006690672620083_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31.0-8/10269094_810448938966121_6137263638082155329_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/10265474_810448942299454_2518798392294074473_o.jpg

Nog meer foto's: https://www.facebook.com/...25.274628905881463&type=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Wat zou er gebeuren als ik de tronsmart koop en op een stereo versterker wil aansluiten terwijl ik een .mkv met DTS 5.1 geluid speel?

Ik lees dat hij passtrough wel ondersteunt, maar daar heb ik niet veel aan. Ook lees ik dat hij geen 5.1 zelf kan decoden.... Maar ik sluit hem analoog aan; ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik wil dus gewoon mijn filmpjes met dd/dts afspelen op een stereo setje.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
zou ie gewoon moeten downmixen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Dit is wat ik wil met android ;
- streamen vanaf mijn synology
- itv van kpn kunnen bekijken.

Dit alles via lan.
Welke moet ik dan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik zou er niet op durven gokken ivm je iTV eis.
Als je er 1 moet gokken zou ik die Pivos aanraden, maar dat zeg ik praktisch tegen iedereen :D

[ Voor 50% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-04-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb eerder op het forum van Minix gelezen dat ook itv van KPN problemen heeft.

Reden? Zelfde als dat RTLXL, apps met visual radio van de NPO of de NPO app zelf het niet doen: Brakke HLS / HTTP streaming support in het algemeen bij Rockchip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

ST10©DE

Dus.............

Ik heb iTV van KPN werkend op een CX919 II. Met welke rom heb ik eerder genoemd in dit topic (T428). Voor mij werkt het maar eymey heeft andere problemen met deze rom. Dus of het voor je gaat werken weet ik niet.

Overigens was één daarvan de schaling van het beeld als ik het me goed herinner. Dit probleem had ik eerst ook, maar toen bleek er een standje op mijn tv te zitten die dit keurig corrigeerde.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
SidewalkSuper schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:33:
Over de nieuwe Pivos Xios devices:

TOFU is moving from being just another app to being the whole OS experience.
- Box boots directly into TOFU (there is no trace of your familiar Android beside the "Settings" apk, and even that is being actively worked on, not to mention that many functions were removed from it already to other parts of TOFU).
- TOFU launches Android apps and access playstore (and allow you integrating Android apps as parts of GUI).
- TOFU gets our fixes and tweaks first, we don't need to wait (or always worry about) how a fix will adversely the way "XBMC" runs on other hardware.
- TOFU is tuned to the XS hardware, no more irrelevant or non-functional options to worry about.
- TOFU (Tired Of F***ed Up cloners) is meant to channel our development efforts the way we want (no more "fork and sell' without getting back to us).

Enklele foto's van de GUI
*knip*
Nog meer foto's: https://www.facebook.com/...25.274628905881463&type=1
werd even enthousiast, maar het is niet veel meer dan een eigen xbmc skin volgens mij... en qua specs kan je beter voor de Neo X8 gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het is veel meer dan een eigen XBMC skin, zoals je in de tekst kan lezen. :)
Maar het is óók een skin inderdaad.

Pivos is nooit de sterkste geweest qua pure specs, maar wel de beste op het gebied van support en ontwikkeling. Vele andere fabrikanten kopiëren de code van Pivos en presenteren het als hun eigen werk. Heb nu al enkele jaren support op het 1e kastje, daar waar het bij andere fabrikanten na verloop van tijd stil ligt.

Natuurlijk wil je de snelste hardware voor de beste prijs, maar als ik een klein beetje snelheid (en dan valt het nog te bezien of dat ook echt zo is in de praktijk) moet inleveren, voor een betere gebruikerservaring en de belofte dat mijn problemen ook echt aangepakt worden/zijn doe ik dat ook graag.

[ Voor 88% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-04-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PALGamer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 10:47
ibiben95 schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:01:
Is het mogelijk om de firmware van de gbox mx2 op de E-M6 android tv box te zetten. Want onder de motorkap zijn ze precies hetzelfde.

Of zijn er betere firmwares voor de android tv box?
late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan: het kan.
wel op eigen risico (ik had ergens niet opgelet en heb een week lopen knoeien om mijn kastje weer werkend te krijgen)

ik ben begonnen met update 1.1.5 van matricom, gedownload vanaf de matricom website.
als je dan de factory_update_param.aml aanpast naar

*begin*
--set_efuse_version="version=1,mach_id=0xb8e"--set_efuse_ethernet_mac
--wipe_data
--wipe_cache
--wipe_media
--update_package=/sdcard/mx2update.zip
*einde*

dan kan je de installatiebestanden vanaf sd kaart booten met de toothpick-method.

dan installeert ie als het goed is gewoon. geeft wel 2 foutmeldingen maar die zijn irrelevant.
als je dan reboot herkent ie je kastje als gbox mx2 en kan je over OTA updaten naar alle volgende versies.
ik kan aanraden om stapje voor stapje te updaten, dat werkte bij mij het beste.

draai nu de laatste beta (1.1.8) met XBMC 13 beta4. werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
eymey schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:40:
[...]

Op Freaktab niet nee, maar vanuit Minix dus wel.

En helaas doet de ROM van Wasser, ondanks de geweldige progressie die erin zit, nog steeds niet waar ik de Minix voor heb staan.
En wat is dat dan juist ?

Ik gebruik de mijne voor: xbmc (series/films in hd/full hd), spotify, youtube en TED talks. En dit doet hij eigenlijk allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik gebruik inmiddels de rom van wasser (1.2.5) naar volle tevredenheid. ik stuitte gister eindelijk op een goeie skin om mee te navigeren (Tiled van Themer) maar Themer draait nu weer net niet op een gespoofde S3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
The-Dude schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:52:
[...]

En wat is dat dan juist ?

Ik gebruik de mijne voor: xbmc (series/films in hd/full hd), spotify, youtube en TED talks. En dit doet hij eigenlijk allemaal perfect.
Wat hier in dit topic al meerdere keren voorbij is gekomen: Meerdere diensten die op basis van HTTP Dynamic Streaming (HLS, smoothstreaming) werken. Zoals RTL XL, video streams op sites van de publieke omroep (bv. visual radio).

En dan heb ik het dus over Android browsers en de apps, niet XBMC of een eventuele eigen implementatie in specifieke apps zoals van Netflix . Alles wat afhankelijk is van het media framework faalt jammerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
gisteren de XBMC 13 RC op mn UT1 geinstalleerd, maar iedere hd-film knalde er na een second of 10 weer uit. jammer, want via Archos speelt ie ze gewoon prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37
Hallo Androidmediaplayer Goeroe's,

Even een vraagje, sinds een week of wat ben ik in het bezit van een Rikomagic MK802III. Ik was al een tijdje op zoek naar een kleine mediaplayer voor op de tv in de slaapkamer.
Het ding was in de aanbieding bij Miniinthebox en ik heb 'm in een opwelling gekocht aangezien ik ook nog wat andere spullen nodig had.

Na het aansluiten kwam ik tot de conclusie dat de WiFi ontvangst niet best (lees bagger) was. Dus ff in dit forum gedoken, wat andere sites bezocht en daar werd ik niet vrolijk van. Die dingen schijnen er bekend om te staan.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn draadloze modem/router van UPC lag (deze hing in de woonkamer, de slaapkamer is op de eerste etage er schuin boven, vloer van gewapend beton en de wanden zijn dubbel gips), dus die heb ik vervangen voor een Cisco/Linksys EA6400.
Dit hielp wel iets maar ik werd er nog steeds niet vrolijk van.

Na het lezen van wat forums en sites heb ik de 2,4GHz ontvanger van mijn fly-mouse aan een USB verlengkabel gehangen maar dit bleek ook niet de oplossing. Met een betere voeding (1 en 2A versies) werd het wel iets beter maar nog steeds niet wat ik er van verwacht had.
Ook heb ik een USB WiFi stick op het ding geprikt, maar die slikte hij niet. En die USB WiFi stick in mijn Synology DS214play (in de mancave ernaast) had ook niet het gewenste resultaat, ik kreeg wel signaal maar dit was net zo bagger als van mijn router in de woonkamer.

Ik heb nu mijn nieuwe draadloze router in mijn mancave ernaast gezet en nu is het signaal wel acceptabel.
Maar die router wil ik eigenlijk in mijn woonkamer hebben zodat ik mijn ACRyan ook weer bedraad kan aansluiten.

Uiteraard heb ik die stick open gemaakt, en naar de aansluiting gekeken, alleen daar houdt het voor mij op. Mijn vraag is of er hier iemand is die (als ik een foto post) kan zien of het probleem soms in de soldering van de antennekabel zit. Op een aantal forums heb ik namelijk gelezen dat die Chinezen de aarde en signaalkabel met een klodder soldeer aan elkaar plakken waardoor het signaal beroerd wordt. En aangezien ik geen zin heb om het proefondervindelijk vast te stellen (lees de WiFi helemaal om zeep te helpen 8)7 ) deze vraag van mijn kant.

In ieder geval bedankt voor het lezen en hopelijk is er iemand die aan de hand van een foto vast kan stellen of het inderdaad aan de solderhappy Chinaman heeft gelegen (wat betekent dat het op te lossen is met het opnieuw solderen van de antennekabel).
Mocht dat zo zijn dan zit ik er aan te denken om de "antenne" te vervangen voor een RF-SMA male connector en daar een 5 tot 8 dBi omni antenne op te schroeven.

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
OOOHHHYEAHHHHHHH gotham is officieel uit! ( http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-rises/ )

Betekent dit dat xbmc perfect zal werken op een dualcore android pc (MK808)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Perfect valt te bezien. Op mijn Nexus 7 2013 crasht het vaak en vooral bij specifieke 1080i content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 10:10
ibiben95 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:37:
OOOHHHYEAHHHHHHH gotham is officieel uit! ( http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-rises/ )

Betekent dit dat xbmc perfect zal werken op een dualcore android pc (MK808)
zojuist geinstalleerd op mijn mk808II. geluid synced nog altijd niet goed. en er is alsnog lichte lag te zien (standard rom android 4.2) wellicht dat deze met 4.4 beter werkt.
Pagina: 1 ... 45 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer