Hallo Androidmediaplayer Goeroe's,
Even een vraagje, sinds een week of wat ben ik in het bezit van een Rikomagic MK802III. Ik was al een tijdje op zoek naar een kleine mediaplayer voor op de tv in de slaapkamer.
Het ding was in de aanbieding bij Miniinthebox en ik heb 'm in een opwelling gekocht aangezien ik ook nog wat andere spullen nodig had.
Na het aansluiten kwam ik tot de conclusie dat de WiFi ontvangst niet best (lees bagger) was. Dus ff in dit forum gedoken, wat andere sites bezocht en daar werd ik niet vrolijk van. Die dingen schijnen er bekend om te staan.
In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn draadloze modem/router van UPC lag (deze hing in de woonkamer, de slaapkamer is op de eerste etage er schuin boven, vloer van gewapend beton en de wanden zijn dubbel gips), dus die heb ik vervangen voor een Cisco/Linksys EA6400.
Dit hielp wel iets maar ik werd er nog steeds niet vrolijk van.
Na het lezen van wat forums en sites heb ik de 2,4GHz ontvanger van mijn fly-mouse aan een USB verlengkabel gehangen maar dit bleek ook niet de oplossing. Met een betere voeding (1 en 2A versies) werd het wel iets beter maar nog steeds niet wat ik er van verwacht had.
Ook heb ik een USB WiFi stick op het ding geprikt, maar die slikte hij niet. En die USB WiFi stick in mijn Synology DS214play (in de mancave ernaast) had ook niet het gewenste resultaat, ik kreeg wel signaal maar dit was net zo bagger als van mijn router in de woonkamer.
Ik heb nu mijn nieuwe draadloze router in mijn mancave ernaast gezet en nu is het signaal wel acceptabel.
Maar die router wil ik eigenlijk in mijn woonkamer hebben zodat ik mijn ACRyan ook weer bedraad kan aansluiten.
Uiteraard heb ik die stick open gemaakt, en naar de aansluiting gekeken, alleen daar houdt het voor mij op. Mijn vraag is of er hier iemand is die (als ik een foto post) kan zien of het probleem soms in de soldering van de antennekabel zit. Op een aantal forums heb ik namelijk gelezen dat die Chinezen de aarde en signaalkabel met een klodder soldeer aan elkaar plakken waardoor het signaal beroerd wordt. En aangezien ik geen zin heb om het proefondervindelijk vast te stellen (lees de WiFi helemaal om zeep te helpen

) deze vraag van mijn kant.
In ieder geval bedankt voor het lezen en hopelijk is er iemand die aan de hand van een foto vast kan stellen of het inderdaad aan de solderhappy Chinaman heeft gelegen (wat betekent dat het op te lossen is met het opnieuw solderen van de antennekabel).
Mocht dat zo zijn dan zit ik er aan te denken om de "antenne" te vervangen voor een RF-SMA male connector en daar een 5 tot 8 dBi omni antenne op te schroeven.
"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three