Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ben benieuwd naar nog andere reviews met gotham op mk808 devices!

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
werkt xbmc 12 (Frodo) wel goed o de MK808 dan?
wat is het verschil tussen versie 12 en 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 07:04
Misschien intressant voor de tweakers die nog tot een aankoop van een Android stick/box willen gaan.
https://www.facebook.com/androidsticknl?sk

20% korting op alle boxen als er mininmaal 25 meedoen.
(Claim deze hoge korting: Klik op de Afbeelding.
Al bij 25 aanmeldingen (voor a.s. donderdag 12.00u) gaat de GroepsDeal door!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Ik ben al even aan het kijken naar een android HDMI stick, maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer.. De eisen zijn als volgt: moet vanuit XBMC 720p kunnen streamen en NPO gemist kunnen afspelen. Eventueel firmware updaten en dergelijke is geen probleem, hoeft dus niet out of the box goed te werken. Heb al zitten kijken naar een CX-919 II maar daar zijn weinig roms voor te vinden waarbij XMBC goed werkt, ondanks de goede specificaties. Iemand hier ervaring met deze stick?

[ Voor 3% gewijzigd door etwintje op 06-05-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
P. Mekes schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:32:
Ik heb iTV van KPN werkend op een CX919 II. Met welke rom heb ik eerder genoemd in dit topic (T428). Voor mij werkt het maar eymey heeft andere problemen met deze rom. Dus of het voor je gaat werken weet ik niet.

Overigens was één daarvan de schaling van het beeld als ik het me goed herinner. Dit probleem had ik eerst ook, maar toen bleek er een standje op mijn tv te zitten die dit keurig corrigeerde.
Is het verschil met de CX-919 I niet enkel de dubbele antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13

The.Terminator

Un boer met bier

Klein vraagje,

Ik zoek een stick die ik kan koppelen via HDMI aan mijn TV.
Ik wil hier alleen Netflix mee afspelen aangezien ik voor de rest XBMC gebruik. Dit moet met de telefoon te bedienen zijn.

Met XBMC kun je bijvoorbeeld via Yatse op de telefoon bedienen, maar je kunt ook in een App (bijv youtube) kiezen voor afspelen in XBMC. Dit zoek ik dan ook voor Netflix (dus soort van Yatse remote of in Netflix app op telefoon kiezen voor afspelen op "Netflix" HDMI stick).

Kan ik hiervoor beter een Android stick nemen met Netflix app erop of bijv ChromeCast?
Uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk aangezien er al een XBMC machine erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Als wifi niet de oplossing is, is het dan mogelijk om de mediaplayer bedraad aan het netwerk te hangen?
Anders eventueel een tweede accesspoint / wifi router / repeater in de mancave?

Hoe is het wifi-signaal? Dit meet je bijvoorbeeld met Google Play: WiFi Analyzer

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
The.Terminator schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:49:
Klein vraagje,

Ik zoek een stick die ik kan koppelen via HDMI aan mijn TV.
Ik wil hier alleen Netflix mee afspelen aangezien ik voor de rest XBMC gebruik. Dit moet met de telefoon te bedienen zijn.

Met XBMC kun je bijvoorbeeld via Yatse op de telefoon bedienen, maar je kunt ook in een App (bijv youtube) kiezen voor afspelen in XBMC. Dit zoek ik dan ook voor Netflix (dus soort van Yatse remote of in Netflix app op telefoon kiezen voor afspelen op "Netflix" HDMI stick).

Kan ik hiervoor beter een Android stick nemen met Netflix app erop of bijv ChromeCast?
Uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk aangezien er al een XBMC machine erbij staat.
chromecast lijkt me de ideale oplossing voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Ik heb net mijn cx 919 binnen gekregen. Gelijk finless 1.6b erop gegooid.

Alleen is het beeld echt heel lelijk. Je ziet dat de iconen uit verschillende blokjes zijn opgebouwd. Totaal niet 1080p waardig. Mijn tv is full hd. En heb bij instellingen ook 1080p-60hz aangevinkt. Moet ik misschien een andere kernel nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
bvbal79 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:07:
[...]

chromecast lijkt me de ideale oplossing voor je....
Inderdaad. Als je al een losse oplossing voor je lokale content hebt (zoals XBMC), dan zeg ik "Chromecast all the way". Chromecast en Netflix werken perfect samen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Laatst online: 23:13

The.Terminator

Un boer met bier

Heren, bedankt voor jullie antwoord. ChromeCast zal het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik zit al een tijdje te "klooien" om TV te kunnen kijken op m'n TV in de slaapkamer, waar geen distributie mogelijk is.

Ik heb thuis een Belgacom internetverbinding met Belgacom TV en daarbijhorend TV Overal.

Wat heb ik al geprobeerd :

- een PC met daarop win XP of win 8.1 : krijg ik niet 100% werkend wegens probleem met drivers
- ik dacht om een Chromecast aan te schaffen, en zo het tabblad waar de TV-overal op afspeeld te "casten" naar de CC, maar dit werkt blijkbaar niet omdat TV overal werkt met "SilverLight"

M'n laatste gedachte is om eventueel een Mini Android Pc via HDMI te kopen, waar ik dan de app van TV-Overal op installeer (het zou enkel en alleen daar voor dienen).

Zijn er Tweakers die dit zo werkend hebben? Zou dit werken met eender welke android HDMI stick?

Graag jullie meningen hierover.

Gr,
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
ibiben95 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:40:
Ik heb net mijn cx 919 binnen gekregen. Gelijk finless 1.6b erop gegooid.

Alleen is het beeld echt heel lelijk. Je ziet dat de iconen uit verschillende blokjes zijn opgebouwd. Totaal niet 1080p waardig. Mijn tv is full hd. En heb bij instellingen ook 1080p-60hz aangevinkt. Moet ik misschien een andere kernel nemen?
Met mijn CX919 krijg ik het beste resultaat met de Nexus SDK rom (van strauzo) voor de T428 in combinatie met een van de kernels voor de cx919 uit finless rom. Ik gebruik zelf gewoon een 720 kernel.
Rom is te vinden op freaktab. Elders in dit topic staan ook links (o.a. in posts van mijzelf), dus je zou e.e.a vrij snel moeten kunnen vinden.
Alle andere roms gaven bij mij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
matthijsph schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Met mijn CX919 krijg ik het beste resultaat met de Nexus SDK rom (van strauzo) voor de T428 in combinatie met een van de kernels voor de cx919 uit finless rom. Ik gebruik zelf gewoon een 720 kernel.
Rom is te vinden op freaktab. Elders in dit topic staan ook links (o.a. in posts van mijzelf), dus je zou e.e.a vrij snel moeten kunnen vinden.
Alle andere roms gaven bij mij problemen.
Dankjewel voor je tip. Ik kan echter nergers de link vinden voor T428 strauzo sdk. Het blijkt dat strauzo de downloadlinks verwijderd heeft?(?!?!?!?!?) Heb jij misschien een backup linkje of iets dergelijks?

Eb wat zijn jouw (jullie) ervaringen met neomode rom. Deze werkt bij mij ook erg soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
Hallo allemaal,

Ik speel al een tijdje met het idee van het aaschaffen van een HTPC.
Toen ik de Intel NUC Celeron zag voor de prijs leek die mij perfect, de bedoeling is om voornamelijk XBMC te draaien.

Nu zag ik hier op dit topic de Tronsmart Vega S89 voorbij komen en na het kijken van een paar video's ben ik hier best wel positief over. Via Ebay is de prijs ook goed te doen.

Gezien het feit dat er voornamelijk XBMC op gedraaid gaat worden, wat raden jullie dan aan? Iemand ervaring met één van beide apparaten?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zat ook een beetje te kijken naar de Tronsmart Vega S89, ik wil er eigenlijk graag XBMC op draaien voor wat media die op een usb schijfje staat en ik zou graag de XS4ALL WebTV app voor Android willen draaien zodat ik mijn Digitenne op kan zeggen.

Ik ga hem binnenkort maar bestellen denk ik, de reviews op YouTube zijn prima en ik denk dat het ding prima is voor het simpele werk wat ik er mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

There i fixed it ....

mijn 908 wordt toch ies te warm... vastlopers

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/tifi1.jpgAfbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/tifi2.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
ibiben95 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 09:43:
[...]

Dankjewel voor je tip. Ik kan echter nergers de link vinden voor T428 strauzo sdk. Het blijkt dat strauzo de downloadlinks verwijderd heeft?(?!?!?!?!?) Heb jij misschien een backup linkje of iets dergelijks?

Eb wat zijn jouw (jullie) ervaringen met neomode rom. Deze werkt bij mij ook erg soepel
matthijsph schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:27:
[...]

(...)

Bijvoorbeeld voor de CX-919 kun je allerlei combinaties maken uit onderstaande ROMs en kernels:
Finless 1.4 (Android 4.1.1)
Finless 1.4 (Android 4.2.2)
Finless 1.5 (Android 4.2.2)
Nexus SDK
Stock kernels

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:50
Nou heb de Tronsmart Vega binnen... Even wat mee zitten spelen, wat mij vooral opvalt is de mooie snelle interface die ook echt op 1080p draait. Toch zijn er een aantal dingen die (nog) niet helemaal lekker werken:

XBMC heeft audio sync problemen, heb begrepen dat er een andere versie is die dit zou verhelpen, moet ik nog testen. Er zat versie 14.0 op??
Kwaliteit is super, zolang je maar HD materiaal gebruikt. Een avi van 720*576 zag er wat blokkerig uit...heb ook nog geen DTS eruit kunnen krijgen. Wel AC3. Weet niet of dit aan XBMC ligt of aan het apparaat. De Vega heb ik via SPDIF aangesloten op mijn reciever.

RTLXL kon ik niet installeren via de store, is niet compatible met dit apparaat.

NPO app wel geinstalleerd, die doet het wel goed, behalve dat de kwaliteit bagger is, wazig blokkerig beeld.

Netflix ziet er goed uit.

Airplayfunctie (iPad verbonden met deze speler) werkt tot nu toe alleen maar met geluid.
Heb er een draadloze muis op aangesloten, kan ik beter mee uit de voeten dan de ab die er standaard bij zit.

Zoals je ziet, er is nog wel wat work in progress...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik ben heel erg benieuwd naar een uitgebreide review, vooral het syn probleem met XBMC brengt mij aan het twijfelen of ik de Tronsmart Vega wel moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
En als je de RTLXL sideload??

werkt die dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
vraagje.. ik gebruik nu al 1,5 jaar de Gbox. Ik wil graag het volgende doen:
- van mijn android box een media server maken, ik heb een portable harddisk
- toegankelijk vanaf thuis netwerk en vanaf internet
- kunnen syncen met mijn iphone foto's en video's (mag handmatig en 1 richting)

het gaat mij erom dat ik mijn fotos kan backuppen en kan bekijken, zoals kan bij de synology en de synology app op de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
rolfio schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:37:
XBMC heeft audio sync problemen, heb begrepen dat er een andere versie is die dit zou verhelpen, moet ik nog testen. Er zat versie 14.0 op??
Dat is al heel schimmig, XBMC versie 13 is net uit. Dus raar voor een officiële ROM. Als het een prive bouwsel is dan is het maar de vraag welke versie gebruikt is. Vermoedelijk een Gotham beta en ik zou daar in elk geval niet blij van worden.

Ik gebruik zelf Minix XBMC Beta 2 maar dat is omdat ik Android 4.1 gebruik. XMBC doet het goed op een moderne Android 4.2 ROM, alleen doet bij mij de NPO app het niet goed op 4.2 waardoor ik nog 4.1 (Finless 1.7 ROM) gebruik.

Geluid heeft bij mij op de MK808B ook een offset (gelukkig vast, dus 1x vast instellen) maar op mijn TF 300 tablet weer niet, dus denk ik niet echt de fout van XBMC.
Kwaliteit is super, zolang je maar HD materiaal gebruikt. Een avi van 720*576 zag er wat blokkerig uit...
Dat is ook heel raar. Zou gewoon perfect beeld moeten geven. Geen Full HD maar zeker niet blokkerig. Ik gebruik een inmiddels meer dan een jaar oude MK808B en daar is 720p ook heel goed en zeker niet blokkerig.
RTLXL kon ik niet installeren via de store, is niet compatible met dit apparaat.

NPO app wel geinstalleerd, die doet het wel goed, behalve dat de kwaliteit bagger is, wazig blokkerig beeld.
Die RTLXL App weet ik niet, maar NPO zou redelijk beeld moeten geven. Mogelijk denkt de app dat je mobiel bent, dan gebruikt hij een veel lagere bandbreedte. Je kan bij de instellingen kiezen dat hij altijd hoge kwaliteit moet geven. SD kwaliteit moet zeker kunnen. Ook dat werkt op mijn MK808B prima (met Finless ROM).

Maar toch jammer dat een nieuwe stick nog net zo brak werkt dan een stick van een jaar geleden. Je zou toch verwachten dat het inmiddels wel zo'n beetje op orde zou zijn. Niet dus. Lijkt me in elk geval in deze conditie een echte afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zojuist ook de Tronsmart Vega S89 besteld. Ik verwacht dat ik hem met ongeveer 15 werkdagen binnen heb.

De vele goede reacties hebben wij overgehaald om deze te bestellen.
Ik twijfelde nog wel een beetje aan de 1080P performance, maar daar kom ik dan vanzelf wel achter.

Als ik hem binnen heb laat ik wel weten hoe hij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als ik de review van @Rolfio zo lees, moet er aan de Tronsmart Vega S89 dus inderdaad ook nog behoorlijk wat gesleuteld worden.

Valt me an sich dus wel tegen, want deze zou een AMLogic chipset moeten hebben en ik had gehoopt dat de Android SDK van hun standaard wat beter is dan van dat brakke Rockchip.

@Rolfio: Zou je eens de app van 3fm willen installeren? En dan kijken of de visual radio stream uberhaupt wil openen (dus geen melding dat de video niet kan worden afgespeeld). En ook of dit vanuit de stock browser op www.3fm.nl werkt?

En als de stream wel gaat spelen, dan is dus de bedoeling dat hij eerst op lage kwaliteit begint en daarna binnen 5 tot 30 seconden switcht naar een hogere kwaliteit.

Wat de NPO app betreft: Stel in de instellingen eens in op beste kwaliteit, ook bij 3g :). Als de NPO app alleen maar blokkerig afspeelt, dan heb je bij AMLogic dus gewoon hetzelfde euvel als bij Rockchip. Dat zou wel teleurstellend zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 23-09 15:15
Zou natuurlijk ook nog geheel afhankelijk kunnen zijn van de platform devs van Tronsmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
NPO zendt sowieso maar maximaal 384p uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Kan de Tronsmart overigens ook 1080P op 24hz?
Ik zie dit wel bij de UHD resoluties in video reviews maar niet in de 1080P resolutie.

Kan iemand bevestigen dat dit wel of niet kan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
418O2 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:09:
NPO zendt sowieso maar maximaal 384p uit toch?
Klopt, maar 'vroeger' op m'n HTPC met XBMC of gewoon op de pc ziiet dat er nog alleszins acceptabel uit zodra die 384p op 1,5 mbit door komt (na switchen naar hogere stream). In ieder geval zeker niet blokkerig. Hoogstens onscherp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SidewalkSuper schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:26:
Zou natuurlijk ook nog geheel afhankelijk kunnen zijn van de platform devs van Tronsmart.
True :) Dat blijkt ook wel uit de testjes die Pivos mensen toen op verzoek van jou hebben gedaan ;). iig de eerste bevindingen.

Maar dat het met de Tronsmart op het eerste gezicht precies zo gaat als bij álle RK3188 devices baart me wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ik ben eerst jammer genoeg uit de running met de Tronsmart, omdat het moederbord doorgefikt is. Zoonlief heeft er een voeding op aangesloten van mijn WDTV. Dat vond de Tronsmart niet zo fijn...

Heb er te weinig mee kunnen spelen om er een goed oordeel over te geven. Zit nu wel in dubio of ik de opvolger kies of anders de Minix Neox8s

Beide hebben nl. volledige hardwarematige DD en DTS ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Tronsmart Vega s89 elite binnen.

De XBMC versie is 14.0-ALPHA1. Lijkt een developer versie. Vreemd dat ze deze installeren.
Add-ons zoals istream, mashup zijn incompatible.

Iemand bekend met deze XBMC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ja maar de links op die site zijn verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de laatste ervaringen met XBMC op Chinese android sticks. Ik heb in de kast nog een Tronsmart t428 en MK808B en een minix neo x5 waar ik eigenlijk nooit echt tevreden ben geweest over de ervaring. Het draait wel maar niet soepel.

Is het al iemand gelukt om 1080p stabiel te streamen op de chipsets RK3066 of RK3188?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:09:
Heb de Tronsmart Vega s89 elite binnen.

De XBMC versie is 14.0-ALPHA1. Lijkt een developer versie. Vreemd dat ze deze installeren.
Add-ons zoals istream, mashup zijn incompatible.

Iemand bekend met deze XBMC versie?
Ik gok dat dit komt doordat dit, op het tijdstip van produceren en inpakken, de laatst (en hopelijk ook best) beschikbare versie was :).

Ben wel benieuwd naar je ervaringen :). Zie ook wat eerdere post van mij hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Hier zijn wat aangepaste roms te vinden voor de Tronsmart en een nieuwe versie van XBMC. Lijkt toch wel redelijk serieus bij die lui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
hehe, tis nog wat vroeg maar heeft iemand de nieuwe Tronsmart Vega S89 firmware al geprobeerd?
ben mn benieuwd of de xbmc av sync issues ook echt verleden tijd zijn ivm een geplande aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
rolfio schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:35:
Hier zijn wat aangepaste roms te vinden voor de Tronsmart en een nieuwe versie van XBMC. Lijkt toch wel redelijk serieus bij die lui...
Ik zie dat in de laatste rom update van 14 mei waar je naar verwijst de XBMC eruit is gesloopt.
Evenals wat ander bloatware.

Het moet toch mogelijk zijn om middels een APK installer de laatste versie van Gotham Final te installeren?
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Kijk hier maar eens... Is een hoop te vinden over de Tronsmart Vega S89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 101 firmware versie op de Vega s89 elite gezet, deze gebruikt XBMC13.0-RC1
Heb zojuist via istream stukje gekeken en het geluid liep synchroon.
Nu verder kijken naar de mogelijkheden (is mn eerste android box) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klinkt goed, @MasterHimmel :). En what about DTS en DD5.1 ?

En als je toch lekker gaat spelen, zou je dan en passant ook nog eens naar mijn usecase(s) in deze post kunnen kijken? :
eymey in "Mini Android TV discussie deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey Na de update krijg ik Play Store niet meer aan de praat.
Heb het gebruikelijke lijstje afgewerkt clear cache/data, datum handmatig invoeren enz..
Play Store moet eerst werken voor ik verder ga met testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik ben net bezig met finless1.8 voo de mk908

Zelfde soortvprobleem de playstore werkt 1 dag oid. en dan no connection

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat klinkt niet zo best. Ook wel heel toevallig dat dat ineens is op 2 verschillende platforms......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Ik heb vandaag een stickje binnen gekregen, http://www.android-stick.nl/product/android-stick-ug802/

Ik heb het niet heel erg goed uitgezocht omdat het voor een slaapkamer tv bedoeld is. De wensen zijn niet heel uitgebreid (dacht ik).
Netflix android app
Ziggo app
xbmc streaming 720p zeker niet hoger.

Nou had ik verwacht dat de wifi ontvangst mijn enige risico zou zijn, maar niets blijkt minder waar.

Netflix werkt helemaal niet. Een gehackte app voor 4.2.2 doet het wel maar dan maar 10 seconden. en zelfs die 10 seconden lopen niet soepel...

Ziggo app loopt goed tot die besluit genoeg bandbreedte te hebben voor hd. vanaf dat moment hapert die.

XBMC werkt als enige redelijk maar alleen met de kleinere 720p films.

Zijn er nog manieren om dit stickje wel te laten werken of kan ik hem beter terugsturen?

Alternatief zou dan denk ik de Vega s89 elite worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je had beter om advies kunnen vragen eerst :)

Je kan proberen om er een goede ROM op te flashen, maar het blijft 'maar' een rk3066. Maar met jouw eisen moet het met een goede rom wel willen.

Collega heeft op mijn aanraden een Vega besteld als vervanging van zijn kapotte popcornhour. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Doe ik nu toch :D

Zou iemand mijn wensenlijstje kunnen testen op de Vega S89? Ik zou graag weten of het lijstje 100% soepel loopt en werkt. Met name de ziggo app is niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
In aanvulling op de post hierboven van CILLER het volgende:

Ook ik overweeg de aanschaf van een Tronsmart Vega.
Een absolute must voor mij is dat de Mash up en Istream addons Van XBMC hierop werken.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Istream addon met de stock rom niet werkt, maar kan het niet meer terug vinden.

Zou iemand die in het bezit is van De Tronsmart met XBMC daarop eens willen testen of genoemde Addons werken?

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door loneranger56 op 15-05-2014 17:20 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Anders moet iemand met de S89 gewoon ff een videoreview maken met wat van die NLse apps en dan ook hun instellingen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymey
Heb inmiddels maar de Tronsmart S89 Finless 1.4 ROM er op gezet.
Kreeg Play Store anders niet aan de gang. Met de Finless ROM was het zo gepiept.
Nu moet XBMC er weer op, heb weinig ervaring moet dus even kijken welke versie het beste met de Vega S89 gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CILLER schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:09:
Doe ik nu toch :D

Zou iemand mijn wensenlijstje kunnen testen op de Vega S89? Ik zou graag weten of het lijstje 100% soepel loopt en werkt. Met name de ziggo app is niets over te vinden.
Ziggo app draait al soepel op mijn RK3188 devices :)

Probeer eerst maar een goede rom voor je stick, ik gok dat je problemen dan over zijn. Zoiets bijvoorbeeld (wel eerst zelf GOED de thread en instructies lezen :) )

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 15-05-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:24:
@ eymey
Kreeg Play Store anders niet aan de gang. Met de Finless ROM was het zo gepiept.
Nu moet XBMC er weer op, heb weinig ervaring moet dus even kijken welke versie het beste met de Vega S89 gaat werken ;)
Gewoon de normale stable van de XBMC site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
418O2 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:28:
[...]

Ziggo app draait al soepel op mijn RK3188 devices :)

Probeer eerst maar een goede rom voor je stick, ik gok dat je problemen dan over zijn. Zoiets bijvoorbeeld (wel eerst zelf GOED de thread en instructies lezen :) )
ik had de rom ook al gevonden, maar ik vind het een beetje onduidelijk of die nou wel of niet voor mijn V2 zou werken, en ik heb niet zo'n zin om hem te bricken.

En de RK3066 die er bij mij in zit is een dual, geen quad zoals de 3188, daarnaast is de GPU een stuk lager geclockt.

[ Voor 15% gewijzigd door CILLER op 15-05-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@ eymey
Gelukkig dat het weer werkt! ;). Ben benieuwd naar je ervaringen met de NL'se apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Gebruiken jullie deze dingen puur voor de mediaplayer mogelijkheden?
Ik was aan het denken om dmv widgets statische/dynamische info te laten zien op 'n LCD.
Vermits deze dingen android draaien, veronderstel ik dat ze ook widgets en dergelijke aankunnen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die veronderstelling is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
@ eymey
En werken Mash Up en ISTREAM nu wel ?
Zo ja, Welke versie van XBMC heb je erop gezet i.c.m. de Finless ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ loneranger56
Yep, met XBMC 13.0 Stable werken iStream en Mash Up prima. Weet niet precies waarom, maar met de SuperSu app die hij ook had geplaatst werkte XBMC nogal brak. Na het verwijderen van deze app liep alles goed.
Zodra ik wat meer tijd heb pruts ik weer even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het valt me op dat een zoektocht op het woord "popcorn" alleen maar resultaten geeft voor de popcorn hour hier. Jammer, want ik had gehoopt op ervaringen met de popcorn time android app in combinatie met een Android stickje. Ik hou niet van ervaringen vragen... Maar heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me fan-tas-tisch om op één stick zowel Netflix voor de dagelijkse series als popcorn time te hebben voor de zaterdagavond blockbuster.

Hebben al mensen popcorn time soepel draaiend gekregen op een stick?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Wie weet nog een NL adresje voor usb>ethernet adapters voor mijn QX1 :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grolsch schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:33:
Wie weet nog een NL adresje voor usb>ethernet adapters voor mijn QX1 :?
deze gebruik ik
pricewatch: Sitecom LN-030 Network USB 2.0 Adapter

destijds 5 gekocht voor 3 euro het stuk, tegenwoordig wat duurder zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Heb je er niet 1'tje over Catch22 die ik voor weinig kan overnemen :? Of gebruik je ze alle 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grolsch schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:24:
Heb je er niet 1'tje over Catch22 die ik voor weinig kan overnemen :? Of gebruik je ze alle 5 :)
Ik zal even voor je kijken :) Heb er 1 in gebruik, 1 aan een collega verkocht, 1 aan een tweaker verkocht, 1 op werk liggen (want hier wil nog wel eens een netwerkkaart weigeren).

In theorie heb ik er dus nog 1 liggen, maar die wil ik dan reserve houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Obiter dictum schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:01:
Het valt me op dat een zoektocht op het woord "popcorn" alleen maar resultaten geeft voor de popcorn hour hier. Jammer, want ik had gehoopt op ervaringen met de popcorn time android app in combinatie met een Android stickje. Ik hou niet van ervaringen vragen... Maar heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me fan-tas-tisch om op één stick zowel Netflix voor de dagelijkse series als popcorn time te hebben voor de zaterdagavond blockbuster.

Hebben al mensen popcorn time soepel draaiend gekregen op een stick?
insert link plz.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:32
Iemand al ervaring met een Amazon fire tv?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:24
Ik zoek een eenvoudige box/mediaspeler met XBMC. Nu staan er op Marktplaats en sites zoals deze
http://www.android-wareho...s-boxen/android-tv-boxen/ ontzettend veel opties. Ik zie door de bomen het bos niet meer, welke kan ik het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Beste tweakers,

heb nu al ruime tijd een CX-919 en ben supertevreden over de mogelijkheden. Ik bedien hem met een simpele draadloze muis en gebruik hem vooral voor:
- automatisch series downloaden via Ttorrent
- films/series bekijken via Archos Video Player (ik snap alle heisa om XBMC niet zo goed, Archos heeft een geniale app imo)
- de iPhone mirror'en via de AirReciever app
- Spotify

Afijn, tevreden dus, behalve het superirritante en wispelturige probleem van de 'Blank Internal Flash' waardoor mijn usb-stick niet meer herkend wordt en ik de cx-919 opnieuw moet opstarten.

Heb al eerder naar een oplossing hiervoor gezocht maar kwam terecht in de wereld van Finless roms en kernels flashen en besloot maar te doen alsof ik het probleem acceptabel vond..

Tot vandaag, want ik wil dit gewoon oplossen. Ik lees dat dit kan met een Strauzo kernel op een Finless rom 1.6b. Maar goed, ik heb dus geen idee hoe ik zoiets voor elkaar krijg. Zoeken naar guides levert wel enige info op maar voordat ik begin wil ik gewoon weten wat ik aan het doen ben.

Enkele vragen:
- Heb ik misschien al een Finless rom erop staan? Heb wel v4.2.2. Zie plaatje voor instellingen hieronder.
- Kan ik dan wellicht alleen de kernel flashen?
- Betekent een nieuwe rom of kernel flashen dat ik terugga naar de fabrieksinstellingen?
- Moet ik de stick aangesloten hebben (of in ieder geval aan de stroom) als ik wil flashen?
- Heeft iemand een link naar een goede handleiding

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10ofgaf.jpg

Hopelijk wil iemand even helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zoek zijn topic op freaktab :) daar staat alles in

http://www.freaktab.com/s...919-4-2-2-Finless-ROM-1-4

Ik draai overigens zijn 4.1.2 rom omdat netflix niet werkte op die nieuwe (althans, alleen een oude versie, konniet updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 14:16
418O2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:32:
Ik draai overigens zijn 4.1.2 rom omdat netflix niet werkte op die nieuwe (althans, alleen een oude versie, konniet updaten)
Hoe zit dat nu precies met Netflix en HD. Ik lees dat Netflix zelf alleen oficieel de nexus 7 ondersteunt. Zie: https://help.netflix.com/en/node/237
Maar in hoeverre is het mogelijk om in HD kwaliteit te kijken op de wereld aan Android Mini TV's die ondertussen verkrijgbaar zijn.

Zelf zit ik er aan te denken om een tronsmart s89 aan te schaffen. Maar als Netflix HD niet werkt dan laat ik deze apparaten links liggen.

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grodor schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:07:
[...]

Hoe zit dat nu precies met Netflix en HD. Ik lees dat Netflix zelf alleen oficieel de nexus 7 ondersteunt. Zie: https://help.netflix.com/en/node/237
Maar in hoeverre is het mogelijk om in HD kwaliteit te kijken op de wereld aan Android Mini TV's die ondertussen verkrijgbaar zijn.

Zelf zit ik er aan te denken om een tronsmart s89 aan te schaffen. Maar als Netflix HD niet werkt dan laat ik deze apparaten links liggen.
Ik heb geen idee to be honest. Ik draai mijn stick op 720p en daarop is netflix gewoon superstrak. Geen idee welke bitrate/reso ze maximaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Netflix HD en Super HD is afhankelijk van kwalificatie van Netflix' kant. Op deze Android sticks en doosjes die hier langskomen doet Netflix het dus niet officieel in HD, maar alleen in HQ. Misschien kun je dat wel erin hacken, dat weet ik niet.

Zie ook een kleine lijst hier
Wikipedia: List of Netflix compatible devices

Je kan een Tronsmart kopen, maar dan heb je nog een Chromecast nodig voor Netflix HD.

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-05-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Iemand anders misschien nog zo'n USB>Ethernet adapter over voor een geschikt prijsje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Laatst online: 16-09 10:40
Als je goedkoop wil moet je vanuit China laten komen (eBay, Aliexpress, Banggood, Dealextreme, etc), opties genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
M'n kameraad heeft dat ding geleend en kwijt geraakt, dus hij mag betalen :P

Ik had hem via dealextreme, maar heb geen zin om weer 3 weken te wachten (het is voor mijn buiten TV en daar is net NU weer voor :P )

Welk type werkt het beste met de QX1 (er is veel rotzooi te koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ben ik de enige die problemen heeft met de CX919 icm met neomode rom 1.9a, namelijk dat hij reboot als ik een paar seconden bezig ben in xbmc.

Of heeft iemand een betere rom/kernel voor de cx919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik draai finless' rom op 4.1.2 op mijn cx919. Hij doet alles wat ik wil en dat deed 4.2 niet (netflix werkte alleen met oude versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

418O2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:32:
Zoek zijn topic op freaktab :) daar staat alles in

http://www.freaktab.com/s...919-4-2-2-Finless-ROM-1-4

ik loop dus al vast bij de 1e stap. Krijg de stick niet in flash mode. Niet met de FN button en niet met de aanpassingen in de settings en de ROM Flash tool.

Voor de FN button optie moet de stick al aanstaan toch voordat je hem aansluit via usb? Alleen zodra ik die knop indruk komt er een scherm naar voren op de stick met USB Mass storage, alleen die verdwijnt weer meteen en komt weer terug en weer weg, etc.. lijkt wel of die niet goed ingedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb dat ook gehad. Weet niet meer hoe ik dat heb opgelost toen. Al andere usbpoort geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Lukt nu toch. Stick moet niet aanstaan, en ik heb een andere usb kabel gebruikt terwijl ik de FN button ingedrukt hield. Alleen in de instructies staat dat het LEDje niet brandt, maar dat doet die wel. Maar goed, dat boeit niet, nu verder puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Snelle vraag of dit is voor wat ik zou willen en of het de prijs waard is.

Aansluiten op Ethernet naar mijn Synology voor de series daar op in HD.
Kijken naar de ITV app van android. Doe ik nu op tablet, wil ik graag op TV doen.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme

Rockchip RK3066 1.6GHz/ Dual ARM
Cortex A9/4 GPU
RAM geheugen: 1 GB DDR3
Android Version Jelly Bean Android
4.1.2
1920 x 1080p @ 30 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee man. Voor dat geld kan je beter een minix x5 halen. Die chipset is erg achterhaald

Edit. Die heeft dezelfde chip. Maar met zon box heb je altijd het risico dat je geen goede software hebt. Zou zelf geen onbekend merk kopen

[ Voor 45% gewijzigd door 418O2 op 23-05-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
418O2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:41:
Nee man. Voor dat geld kan je beter een minix x5 halen. Die chipset is erg achterhaald

Edit. Die heeft dezelfde chip. Maar met zon box heb je altijd het risico dat je geen goede software hebt. Zou zelf geen onbekend merk kopen
Maar dan is het eigenlijk toch hetzelfde, maar dan met een doossie er om heen? Of is dat te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:50:
[...]

Maar dan is het eigenlijk toch hetzelfde, maar dan met een doossie er om heen? Of is dat te kort door de bocht?
Klopt. Wil alleen niet zeggen dat het ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
418O2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:55:
[...]

Klopt. Wil alleen niet zeggen dat het ook werkt.
Aha. Oke, dan moet ik dus gaan voor iets waarvan bekend is wat het is en een comunity heeft. Thnx.
Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zou ik wel aanraden. Als je iets meer kan missen zou ik een tronsmart vega s89 nemen http://www.geekbuying.com...i-XBMC--Black-324693.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik ben ook zoekende:
Wil graag kunnen gamen (fifa en real racing) met bluetooth gamepad

Eredivisie live via een streaming site (flash) kunnen kijken

Niet heel veel wensen dus....

Is er iemand met tips?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
418O2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:01:
Zou ik wel aanraden. Als je iets meer kan missen zou ik een tronsmart vega s89 nemen http://www.geekbuying.com...i-XBMC--Black-324693.html
Xbmc. Kan ik toch geen android apps op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maartend schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:37:
[...]

Xbmc. Kan ik toch geen android apps op zetten?
Het is gewoon android hoor. Staat alleen standaard xbmc op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Laatst online: 19:24
Ik zoek ook een stick/box voor een leuk prijsje. Ik wil hem niet gebruiken om te streamen, vooral om Icefilms etc. af te spelen. Is dit een goede aanbieding:
http://www.androidminicomputer.nl/shop/weekaanbieding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
mirod schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:39:
Ik zoek ook een stick/box voor een leuk prijsje. Ik wil hem niet gebruiken om te streamen, vooral om Icefilms etc. af te spelen. Is dit een goede aanbieding:
http://www.androidminicomputer.nl/shop/weekaanbieding/
ik heb zelf zo'n stick gehad, vanwege het feit dat het allemaal net niet soepel werkte weer weggedaan en een Raspberry PI gekocht.
Dit was al een verbetering met name om via XBMC vanaf mijn NAS te streamen en te streamen vanaf het internet.

Nu heb ik een Tronsmart vega s89 elite besteld, die een paar posts hieboven ook wordt genoemd om mijn Raspberry te vervangen..
De reviews en commentaren die ik hierover heb gelezen zijn allemaal lovend.
Op de site van Geekbuying kun je best veel info vinden over deze speler o.a. youtube reviews zodat je een beeld hebt van de capaciteiten van deze speler.

Ik weet dat hij wat hoger in prijs is als de door jouw genoemde stick, maar als je budget het toelaat zou ik kiezen voor de tronsmart s89 vega.
Dit bespaart je een hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Gebruiken hier mensen de volgende rom ? "Finless ROM 2.0 - KitKat 4.4.2 for AP6210 wifi - BETA"

Werkt hierbij de NPO app en streaming apps ? (3FM etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:05:
Gebruiken hier mensen de volgende rom ? "Finless ROM 2.0 - KitKat 4.4.2 for AP6210 wifi - BETA"

Werkt hierbij de NPO app en streaming apps ? (3FM etc)?
De rom werkt volgens mij wel met een cx-919. Ik gebruik nu http://www.freaktab.com/s...-1-Android-4-4-2-*Update* icm met een kernel van d33 te vinden op de zelfde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 17:08
Iemand hier die Foxsports GO app gebruikt i.s.m. een Android stick?

Gaat het wedstrijd kijken een beetje soepel? En hoe is het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
MicBomer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:30:
[...]

De rom werkt volgens mij wel met een cx-919. Ik gebruik nu http://www.freaktab.com/s...-1-Android-4-4-2-*Update* icm met een kernel van d33 te vinden op de zelfde site.
Ja die rom is compatible met best wel veel stickjes, ik was alleen even benieuwd iemand die rom hier gebruikt. Ik hoor namelijk van sommige dat dit de enige Kitkatrom is waar de NPO app goed op draait.

Iemand ervaring met die rom & NPO app? Streaming apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb nu al een jaartje een Raspberry Pi en ivm traagheid van het apparaatje ben ik aan het kijken naar een goed alternatief voor XBMC. Mijn speler wordt via hdmi aangesloten aan mn receiver die beeld en geluid doorgeeft naar mn tv.
Nu stuitte ik op de minix-neo-x7 & Tronsmart Vega s89 elite. Kunnen beiden spelers alle addons, zoals Mashup, Icefilm etc..incl. subs aan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:49:
[...]

Ja die rom is compatible met best wel veel stickjes, ik was alleen even benieuwd iemand die rom hier gebruikt. Ik hoor namelijk van sommige dat dit de enige Kitkatrom is waar de NPO app goed op draait.

Iemand ervaring met die rom & NPO app? Streaming apps?
Je kan het toch zo zelf proberen?
ind0mi schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:13:
Ik heb nu al een jaartje een Raspberry Pi en ivm traagheid van het apparaatje ben ik aan het kijken naar een goed alternatief voor XBMC. Mijn speler wordt via hdmi aangesloten aan mn receiver die beeld en geluid doorgeeft naar mn tv.
Nu stuitte ik op de minix-neo-x7 & Tronsmart Vega s89 elite. Kunnen beiden spelers alle addons, zoals Mashup, Icefilm etc..incl. subs aan ??
Ja. XBMC === XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
418O2 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Je kan het toch zo zelf proberen?

[...]

Ja. XBMC === XBMC
Ik heb even MINIX X7 - die is nog niet compatible !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 18:20
Specificaties van de Minix Neo X7 zouden moeten voldoen en de addons zouden moeten kunnen draaien. Let wel op, overmorgen start de presales van de Minix Neo X8 (en X8-H).
Specificaties van de X8 voldoen zeker, maar misschien dat je nog een koopje kan doen met een X7 (want ik verwacht wel dat deze in prijs zullen verlaagd worden binnenkort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

B2

wa' seggie?

Zojuist een Minix x8-H besteld tijdens de start van de pre-sale bij Geekbuying. Een extra X7 is ook onderweg voor een leuk prijsje. Kunnen straks mooi de AppleTv2's de deur uit.

Hardwareguru rom op de x7 en de x8 zal voorlopig nog wel even stock draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39
Vanmiddag 2x Tronsmart Vega S89-H ontvangen, besteld via Alibaba. De eerste indruk is erg postitief. De standaard 102k4 rom had wat problemen (geen Playstore e.d.), gelukkig ging updaten naar de 104K4 rom erg makkelijk. De Playstore werkt en vindt al mijn apps. Ook XBMC en alle streaming add-ons werken perfect. Full HD 3D is geen probleem. Antutu geeft 32000 punten.
Pagina: 1 ... 46 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer