Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
De Amlogic chipset strikes again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik heb Neomode 3.1 gedownload voor mijn CX919. Daarnaast heb ik ook nog d33 kernel gedownload (ap6210_HD).

Wat ik daarna heb gedaan is de flashtool van neomode geopend. En bij kernel deze kernel gekozen. Dus ipv de kernels die door neomode worden aangeboden. Is dit de juiste manier om de d33 kernel te installeren, want ik krijg geen beeld als ik hem in mn tv stop

Edit: kortom, hoe flash ik neomode rom 3.1 met de d33 kernel

[ Voor 7% gewijzigd door ibiben95 op 28-05-2014 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Vin87 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:11:
Vanmiddag 2x Tronsmart Vega S89-H ontvangen, besteld via Alibaba. De eerste indruk is erg postitief. De standaard 102k4 rom had wat problemen (geen Playstore e.d.), gelukkig ging updaten naar de 104K4 rom erg makkelijk. De Playstore werkt en vindt al mijn apps. Ook XBMC en alle streaming add-ons werken perfect. Full HD 3D is geen probleem. Antutu geeft 32000 punten.
En Android apps zoals NPO en de visual radio functie in de 3FM app en RTLXL ? O-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
Iemand ervaring of deze de KPN ITV app goed aankan?

E-M6 MX Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
eymey schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:22:
[...]

En Android apps zoals NPO en de visual radio functie in de 3FM app en RTLXL ? O-)
+1

ik wil dit ook graag weten hoe dit werkt op de tronsmart Elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
gram501 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:58:
[...]

+1

ik wil dit ook graag weten hoe dit werkt op de tronsmart Elite
ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39
Mocht ik eraan toekomen dan zal ik vanavond bovenstaande apps uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
ibiben95 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:19:
Hallo,

Ik heb Neomode 3.1 gedownload voor mijn CX919. Daarnaast heb ik ook nog d33 kernel gedownload (ap6210_HD).

Wat ik daarna heb gedaan is de flashtool van neomode geopend. En bij kernel deze kernel gekozen. Dus ipv de kernels die door neomode worden aangeboden. Is dit de juiste manier om de d33 kernel te installeren, want ik krijg geen beeld als ik hem in mn tv stop

Edit: kortom, hoe flash ik neomode rom 3.1 met de d33 kernel
Niemand die weet hoe je een custom kernel flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
ibiben95 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Niemand die weet hoe je een custom kernel flasht?
Zo heb ik het ook gedaan. Bij de neomode ROM duurt het wel even voordat je beeld krijgt. Er zit geen boot animatie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
eymey schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:22:
[...]

NPO werkt, van 3FM heb ik geen idee welke app ik moet hebben, staan er meerdere in de Play store. RTLXL wordt niet gevonden (dus niet compatible), is waarschijnlijk op te lossen door de Finless rom te installeren, of de build.prop aan te passen, maar omdat deze box naar mn ouders gaat, laat ik hier de originele firmware op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De normale 3FM app, waarmee je visual radio kan kijken. Kun je video's maken van je tests?

[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-05-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
DIe is ook incompatible, de Ziggo app werkt trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vin87 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:21:
[...]

NPO werkt, van 3FM heb ik geen idee welke app ik moet hebben, staan er meerdere in de Play store. RTLXL wordt niet gevonden (dus niet compatible), is waarschijnlijk op te lossen door de Finless rom te installeren, of de build.prop aan te passen, maar omdat deze box naar mn ouders gaat, laat ik hier de originele firmware op staan.
Werkt de NPO app ook op hoogste kwaliteit? Dus direct of na 5-10 seconden scherp?

Van 3fm moet je deze hebben:
Google Play: 3FM

En kan je ook met de stock browser naar www.3fm.nl gaan (wel ff de mobiele website als om de 1 of andere reden de grote wordt opgevraagd, switch kan je helemaal rechts onderaan de pagina vinden). En dan op het camera'tje klikken voor de visual radio stream? In het begin zal de stream op lage kwaliteit gaan spelen. Na een seconde of 10-20 zou deze moeten overschakelen naar een scherper beeld, zonder voor eeuwig te gaan hangen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Zjemm

...

Is dat nou een fork van xbmc ofzo dat tofu? Of een heel eigen systeem of puur een skin over xbmc

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het is eigenlijk een beetje van beide.
Het is een fork, in de zin dat andere bedrijven de speciale en specifieke code die ze hebben gemaakt niet meer ongestraft kunnen rippen en gebruiken voor hun gewin.
Het is ook een skin over XBMC én Android, waarmee ze ervoor kunnen zorgen dat de ervaring veel meer uniform is en duidelijker voor gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Zjemm

...

Ben benieuwd naar de reviews en wat ie gaat kosten.
Het totaal plaatje ziet er erg goed uit ten opzichte van andere vergelijkbare boxen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Npo app is gelijk scherp.

3FM app vindt die niet. Visual stream op de website blijft zwart, alleen geluid
eymey schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:38:
[...]

Werkt de NPO app ook op hoogste kwaliteit? Dus direct of na 5-10 seconden scherp?

Van 3fm moet je deze hebben:
Google Play: 3FM

En kan je ook met de stock browser naar www.3fm.nl gaan (wel ff de mobiele website als om de 1 of andere reden de grote wordt opgevraagd, switch kan je helemaal rechts onderaan de pagina vinden). En dan op het camera'tje klikken voor de visual radio stream? In het begin zal de stream op lage kwaliteit gaan spelen. Na een seconde of 10-20 zou deze moeten overschakelen naar een scherper beeld, zonder voor eeuwig te gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, Thanks.

Ziet er dus ook nog niet direct veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
Afgelopen zaterdag mijn Tronsmart Vega S89 ontvangen en gisteren een beetje mee gespeeld.

Ik krijg XBMC nog niet zo ingesteld als ik wil qua menu structuur, maar dat ligt meer aan mijzelf dan het apparaat.

XBMC werkt verder vloeiend, ik heb zelf geen audio sync problemen, alleen wel dat tijdens video's ongeveer 1x per kwartier het geluid ongeveer 4 seconden wegvalt, heel erg irritant.

Kan nog weinig vinden over dit probleem, maar als hier geen oplossing voor is dan gaat het kastje denk ik wel terug.

EDIT: Na een korte zoektocht op Google nu dit bericht gevonden:
By the way, a problem that I have with the XBMC Mnix Edition 12.4 (firmware 008) is that there is sometimes an audio/ sound problem/bug. During the movie sometimes the Sound/Audio disappear for just a second. Often several times after each other. The movie/ TV serie does not have any problems and normally continue. Does anybody know if these problems are gone in the new version ?

Lijkt dus te wijten aan de versie van XBMC en niet aan het apparaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Loei123 op 02-06-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas de tronsmart 808II aangeschaft. Nu heb ik 1 probleem met xbmc. Ik kan namelijk niet de rechtermuisknop gebruiken, dan gaat tie standaard weer een stapje terug. Is dit ergens in te stellen? Dus dat ik dan de rechtermuisopties krijg. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:50

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19
Zjemm schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:21:
Ben benieuwd naar de reviews en wat ie gaat kosten.
Het totaal plaatje ziet er erg goed uit ten opzichte van andere vergelijkbare boxen
Ben ook wel benieuwd inderdaad.

Zoek eigenlijk een all-in-one, dus met XBMC, Netflix, Spotify, Uitzending gemist, RTL gemist, Youtube, etc. en vind een HTPC eigenlijk snel te duur worden. Netflix en Youtube werkt tot op heden prima op mijn TV maar ik zoek wel naar een "totaal ervaring" en dus niet dat ik voor iedere app iets anders moet doen (Netflix & Youtube via TV, Uitzending en RTL gemist via Ziggo, Spotify via receiver, XBMC via RPI bijvoorbeeld is totaal niet te doen voor vrouw en kids :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:45:
Pas de tronsmart 808II aangeschaft. Nu heb ik 1 probleem met xbmc. Ik kan namelijk niet de rechtermuisknop gebruiken, dan gaat tie standaard weer een stapje terug. Is dit ergens in te stellen? Dus dat ik dan de rechtermuisopties krijg. Alvast bedankt.
moet je hem niet ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Zoek eigenlijk een all-in-one, dus met XBMC, Netflix, Spotify, Uitzending gemist, RTL gemist, Youtube, etc. en vind een HTPC eigenlijk snel te duur worden. Netflix en Youtube werkt tot op heden prima op mijn TV maar ik zoek wel naar een "totaal ervaring" en dus niet dat ik voor iedere app iets anders moet doen (Netflix & Youtube via TV, Uitzending en RTL gemist via Ziggo, Spotify via receiver, XBMC via RPI bijvoorbeeld is totaal niet te doen voor vrouw en kids :) )
@Joster

Dit zoe ik ook... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan moet je gewoon de goedkoopste intel NUC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Daarbij ben ik héél benieuwd hoe de werking gaat zijn met een hdmi cec adapter. Wil namelijk gewoon mijn huidige tv afstandsbediening kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, nadeel van een (bv. Intel NUC based) HTPC oplossing is dat ook dát niet dé totaal ervaring is. Er is voor zover ik weet geen enkel mediacenterpakket dat bv. én Spotify, én Netflix, etc. doet.

ALS er eenmaal een Android box is die ook gewoon echt alles goed kan en met optimale kwaliteit en waar bv. de Nederlandse (uitzending gemist) apps het gewoon doen, dan is dat denk ik toch wel het dichtste wat je bij een totaaloplossing kan komen.

Granted, alles gaat nog steeds met verschillende apps. Maar dat is waar waarschijnlijk je vrouw (en evt. kinderen) toch ook al aan gewend zullen zijn door smartphone en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn vriendin kan prima werken met de androidstick.

Dat uitzendinggemist en 3fm brakke software hebben, kunnen de boxfabrikanten niet helpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
Joster schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:42:
[...]

En dan ook nog KPN ITV erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Misschien dat er met Android TV verandering in komt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:38:
Mja, nadeel van een (bv. Intel NUC based) HTPC oplossing is dat ook dát niet dé totaal ervaring is. Er is voor zover ik weet geen enkel mediacenterpakket dat bv. én Spotify, én Netflix, etc. doet.
Waarom niet? In Windows kan je volgens mij alle apps installeren en middels XBMC launcher (of een andere launcher) kan je na booten gewoon kiezen welke app je wil starten.

Grootste probleem dat ik dan nog zou hebben is HDMI CEC ondersteuning. In hoeverre gaat een Windows based HTPC werken op bediening door de AB van mijn TV als er ook nog een receiver tussen zit.
ALS er eenmaal een Android box is die ook gewoon echt alles goed kan en met optimale kwaliteit en waar bv. de Nederlandse (uitzending gemist) apps het gewoon doen, dan is dat denk ik toch wel het dichtste wat je bij een totaaloplossing kan komen.
Eens, maar zoals door iemand anders al aangegeven komt dit ook vooral door brakke apps. Zou ook niet weten wat voor nu de beste / betere Android boxen zijn voor de Nederlandse markt, maar daar heb ik me verder nog niet genoeg in verdiept ook.
Granted, alles gaat nog steeds met verschillende apps. Maar dat is waar waarschijnlijk je vrouw (en evt. kinderen) toch ook al aan gewend zullen zijn door smartphone en tablet.
Verschillende apps is vanaf een bepaalde launcher niet zo het probleem, als het maar op één apparaat kan. Zoals gezegd vind ik het voor hen nogal vervelend dat alles nu op verschillende devices staat. De TV voor Netflix en Youtube, de receiver voor Spotify, Ziggo Interactieve TV voor uitzending gemist en (als ik die zou aanschaffen puur voor XBMC) een RPI voor XBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
418O2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:44:
Mijn vriendin kan prima werken met de androidstick.

Dat uitzendinggemist en 3fm brakke software hebben, kunnen de boxfabrikanten niet helpen natuurlijk.
En dat zelfs diverse websites met HLS streams het niet doen kunnen de boxfabrikanten ook niets aan doen?

Dat de 3fm app weigert iets af te spelen komt niet door de app, maar doordat het onderligende Android systeem weigert iets met de URL te doen (en in een browser of in RTLXL iets soorgelijks)

Terwijl allen (apps en sites) het op bijna iedere smartphone en tablet die ik in handen heb gehad gewoon prima doen ?

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 03-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Joster schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:52:
[...]

Waarom niet? In Windows kan je volgens mij alle apps installeren en middels XBMC launcher (of een andere launcher) kan je na booten gewoon kiezen welke app je wil starten.

Grootste probleem dat ik dan nog zou hebben is HDMI CEC ondersteuning. In hoeverre gaat een Windows based HTPC werken op bediening door de AB van mijn TV als er ook nog een receiver tussen zit.

[...]

Eens, maar zoals door iemand anders al aangegeven komt dit ook vooral door brakke apps. Zou ook niet weten wat voor nu de beste / betere Android boxen zijn voor de Nederlandse markt, maar daar heb ik me verder nog niet genoeg in verdiept ook.

[...]

Verschillende apps is vanaf een bepaalde launcher niet zo het probleem, als het maar op één apparaat kan. Zoals gezegd vind ik het voor hen nogal vervelend dat alles nu op verschillende devices staat. De TV voor Netflix en Youtube, de receiver voor Spotify, Ziggo Interactieve TV voor uitzending gemist en (als ik die zou aanschaffen puur voor XBMC) een RPI voor XBMC...
Mja, vanuit de launcher van XBMC zal je prima andere apps en evt. websites kunnen lauchen, maar er wee rnaar terug gaan zal nog steeds verre van elegant zijn. Ik geloof gewoon niet in een PC-based solution als je echt iets simpels en geintegreerd (evt. vanuit een custom launcher in welke vorm dan ook) wil.

Overigens, ik snap je HDMI CEC probleem. Maar hier thuis hebben we al sinds jaar en dag een Logitech Harmony en dus eigenlijk (voorlopig, tot het eindelijk wat beter en standaard werkt) geen behoefte aan HDMI CEC :)

Zelf gebruiken we nu overigens ook nog te veel losse apparaten:

* Amino box (Glashart Media) voor TV en TV opnemen
* Bluray speler voor lokale media (gewoon beste performance en speelt meste prima af)
* Chromecast voor Netflix en Youtube
* Android box op dit moment voornamelijk voor experimenteren en rotzooien tot er iest is dat naar tevredenheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope werkt niet.
418O2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:54:
[...]

moet je hem niet ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

is dit een goeie deal?? http://www.aliexpress.com...z-2-4G-5G/1884436060.html

is deze site betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou hem zelf op geekbuying halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
aliexpress is een betrouwbare site. (vergelijkbaar met ebay)
waar je bij aliexpress op moet letten is of de verkoper betrouwbaar is.
ik zou zeggen; check de aantal verkopen, en feedback scores. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Laatst online: 20-04 17:32
HDMI CEC op een S89 Elite werkt gewoon goed. Bij instellingen (s89) deze optie aanvinken en indien de TV het ondersteund werkt het gewoon. Bij mij in ieder geval wel (P42ST30 panasonic). Ook 3d wordt via XBMC gotham zonder problemen herkend en afgespeeld...., kortom De tronsmart is vooralsnog een geweldige player. mits geflashed met finless 1.6. Dat flashen op zich is piece of cake en stelt dus werkelijk niets voor om het uit te voeren.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Laatst online: 20-04 17:32
418O2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:23:
Ik zou hem zelf op geekbuying halen
Of even op MP kijken.
Bij GB of AE komen nog verzendkosten enz. Dat bij elkaar is het net zo duur als dat je hem hier te lande aanschaft.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
waar kan je hem hier dan voor rond de 90 euro krijgen?
ik zie hier in NL enkel bedragen staan van om en nabij de 150 euro.

ben zelf ook een Vega S89 aan't overwegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gene schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:48:
[...]

Of even op MP kijken.
Bij GB of AE komen nog verzendkosten enz. Dat bij elkaar is het net zo duur als dat je hem hier te lande aanschaft.
dat is pertinent onwaar. Verzendkosten zijn er niet en inc douanekosten ben je nog altijd goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

stinky1701 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:25:
waar kan je hem hier dan voor rond de 90 euro krijgen?
ik zie hier in NL enkel bedragen staan van om en nabij de 150 euro.

ben zelf ook een Vega S89 aan't overwegen namelijk.
Die €96 wordt dus rond de €130 incl. BTW en inklaringskosten.
Nog steeds goedkoper dan die €150 die je noemt, maar zo extreem is het verschil ook weer niet.

Als bij die €150 nog verzendkosten komen, dan wordt het verschil nog wat groter. Als het je het wachten waard is vanuit China gewoon doen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
ik hoorde links en rechts op wat fora dat als je bij AE kiest voor de gewone langzame Hong Kong post, de kans op inklaringskosten etc vrijwel nihil is.
iemand hier die daar nog wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kán. Maar dit is niet het topic om dat te bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
stinky1701 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:04:
ik hoorde links en rechts op wat fora dat als je bij AE kiest voor de gewone langzame Hong Kong post, de kans op inklaringskosten etc vrijwel nihil is.
iemand hier die daar nog wat zinnigs over kan zeggen?
Ik kan dit bevestigen.
Zelf heb ik al meerdere malen bij Geekbuying wat spullen besteld, varieerend van een paar simpele kabels tot aan quad core android tablets,

Altijd gekozen voor de "langzame" manier van verzenden via honkong post of china post.
Ik heb nog nooit bij aflevering extra moeten bijbetalen.

Kort en goed... de prijs die wordt opgegeven bij je bestelling is bijna altijd het hele bedrag wat je kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week de Minix neo x8-H binnen gekregen, wat een geweldig apparaat tot nu toe.
Hij werkt out of the box al geweldig, heb nog geen andere rom hoeven flashen.
Ook werkt de door minix aangepaste xbmc erg goed zowel met 1080p en 3d streams.
Ik had hem met dhl binnen 3 dagen na het verzenden binnen en zonder verdere "kosten".

Ik twijfelde over de tronsmart of de minix maar ben blij met de keuze die ik gemaakt heb.
Ik heb nu voor 125.- inclusief verzending met dhl een super apparaat in huis gehaald.

Mochten jullie nog vragen hebben over bepaalde apps laat maar weten.

Hier is een mooie review over de minix van een medewerken van GeekBuying
Hier

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:17:
Ik heb deze week de Minix neo x8-H binnen gekregen, wat een geweldig apparaat tot nu toe.
Ik had hem met dhl binnen 3 dagen na het verzenden binnen en zonder verdere "kosten".

Ik twijfelde over de tronsmart of de minix maar ben blij met de keuze die ik gemaakt heb.
Ik heb nu voor 125.- inclusief verzending met dhl een super apparaat in huis gehaald.

Ojaa, DHL. Ook nooit extra kosten gehad. Maar pakje komt dan ook in Duitsland de EU binnen. Geen idee hoe die Duitsers dat dan doen eigenlijk met BTW en inklaring :X

Maar vwb vragen. Ik vond de lijst van Joster eigenlijk wel erg goed. Als dat allemaal zo der problemen werkt op deze Minix, dan is het volgens mij een prachtig AIO apparaat!
Joster schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:42:
[...]

Zoek eigenlijk een all-in-one, dus met XBMC, Netflix, Spotify, Uitzending gemist, RTL gemist, Youtube, etc. en vind een HTPC eigenlijk snel te duur worden. Netflix en Youtube werkt tot op heden prima op mijn TV maar ik zoek wel naar een "totaal ervaring" en dus niet dat ik voor iedere app iets anders moet doen (Netflix & Youtube via TV, Uitzending en RTL gemist via Ziggo, Spotify via receiver, XBMC via RPI bijvoorbeeld is totaal niet te doen voor vrouw en kids )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Plus werking hdmi cec waarmee geadverteerd wordt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:17:

Hier is een mooie review over de minix van een medewerken van GeekBuying
Hier
Dezelfde vragen als zo vaak neem ik aan.
Hoe werkt HLS streaming dmv RTL XL app en de 3FM app visual radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbmc werkt zoals eerder gezegd perfect.
Netflix gebruik ik niet omdat je volgens mij met de juiste add-ons in xbmc hetzelfde / meer kan zien.
Uitzending gemist heeft ook een add-on in xbmc. Deze werkt beter omdat bij bijna alle boxen uitzending gemist na ongeveer 20min. blijft hangen. Bij xbmc wordt de aflevering gedownload voor / tijdens het kijken zodat hij hem goed afspeeld.
Met dezelfde add-on kun je ook rtl, veronica, net 5 en sbs terug kijken. Helaas niet alles wat in die lijsten voor komt maar wel aardig wat.
Ik heb nu snel even de rtlxl app getest maar ik krijg geen beeld maar wel geluid, moet even kijken waar dat aan ligt.
Youtube werkt goed zowel als app als in xbmc.
Ook heb ik zelf de ziggo tv app getest en deze werkt ook goed.

edit:
De 3fm app zelf werkt wel alleen de streams niet. (misschien om dezelfde reden als de rtlxl app)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het gaat er dus om of HLS streaming goed werkt.
Dat het in XBMC werkt klopt wel, maar er is bijv geen plugin voor visual radio van 3FM, dus daarom is het nodig zulke apps te testen. :)

Ah, lees nu je edit. HLS streaming werkt dus ws niet.
Als je naar de 3FM website gaat en dan klikt op live radio te kijken, ipv alleen te luisteren. (misschien moet je de site als desktop laden ipv mobiel)

[ Voor 36% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-06-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de 3fm site kan ik niets streamen.
Krijg elke keer de melding over het ontbreken van flash.
Mocht het om de radio zenders gaat dan kan ik wel melden dat nederland.fm wel werkt. (hier dus ook veel radio stations)
Bij de desktop versie van rtlxl kan ik wel uitzendingen terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het gaat niet over de radiozenders, maar specifiek over HLS streaming met verschillende kwaliteit video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Balen wel, had gehoopt dat deze box dat wel allemaal als losse apps kon afspelen.

Nog iets met hdmi cec gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Joster schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:22:
Balen wel, had gehoopt dat deze box dat wel allemaal als losse apps kon afspelen.

Op de neo x7 werkt jet wel met een custom rom: http://www.freaktab.com/s...om-04-Firmware-for-Neo-X7.

Dus NPO etc. Doen het daarmee lees ik.

Dus er zijn blijkbaar oplossingen voor dit stomme probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:22:

Nee, heb nog niets met cec gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wat we horen van tweakwijk is precies wat ik verwachtte tot dusver. Heel veel werkt en het meeste ook heel smooth, maar dezelfde problemen blijven bestaan. Het is in feite gewoon een krachtigere versie van de oude apparaten die hier al langs zijn gekomen, waardoor de ervaring out of the box gelijk gewoon vrij goed is.

Het wachten blijft op de eerste Pivos reviews :)

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-06-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik heb nu een delock usb2 ethernet adapter gekocht, maar deze doet het niet?

Er staat wel bij linux support.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grolsch schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:56:
Ik heb nu een delock usb2 ethernet adapter gekocht, maar deze doet het niet?

Er staat wel bij linux support.
Sja dat kan he. Linux support is niet per se android support.

Maargoed, "bijna alles werkt". Alleen hls werkt niet toch? Volgens mij is dat een androidding en ligt dat niet aan de boxes toch?

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 07-06-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mars Warrior schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:33:
[...]

Op de neo x7 werkt jet wel met een custom rom: http://www.freaktab.com/s...om-04-Firmware-for-Neo-X7.

Dus NPO etc. Doen het daarmee lees ik.

Dus er zijn blijkbaar oplossingen voor dit stomme probleem!
Ook met die ROM werkt het niet goed.

Maar er is hoop. Hardwareguru en Finless hebben de krachten gebundeld om ook flink op de HLS support te debuggen (o.a. ook met de 3fm app en dergelijke als testcase). Ik heb Hardwareguru ook van info voor zien omtrent de Nexus SDK2-based ROM die ik onlangs een keer op aanwijzing van iemand hier had geprobeerd, waarbij zo ongeveer alle HLS-related stuff het dus wél doet (alleen een aantal andere dingen weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SidewalkSuper schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:10:
Wat we horen van tweakwijk is precies wat ik verwachtte tot dusver. Heel veel werkt en het meeste ook heel smooth, maar dezelfde problemen blijven bestaan. Het is in feite gewoon een krachtigere versie van de oude apparaten die hier al langs zijn gekomen, waardoor de ervaring out of the box gelijk gewoon vrij goed is.

Het wachten blijft op de eerste Pivos reviews :)
Mja, het jammere is alleen dat de X8-H is gebaseerd op een SoC van AMLogic (dezelfde waar ook de Pivos op wordt gebaseerd).

En na het eeuwige geklooi van Rockchip om bv. aan HDMI box/stick fabrikanten een 'kreupele' SDK te geven terwijl Rockchip-based tablets en smartphones wel bijvoorbeeld HLS goed schijnen te kunnen, werd dus wel de hoop gewekt dat alles met AMLogic, ook zonder veel werk van Minix zelf, wel wat completer zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:47:
Met de 3fm site kan ik niets streamen.
Krijg elke keer de melding over het ontbreken van flash.
Mocht het om de radio zenders gaat dan kan ik wel melden dat nederland.fm wel werkt. (hier dus ook veel radio stations)
Bij de desktop versie van rtlxl kan ik wel uitzendingen terug kijken.
Wrs komt dat omdat op jouw box standaard de desktop website wordt geopend. Die werkt inderdaad met een flash player. Rechts onderaan de pagina kan je switchen naar een mobiele versie. Die opent gewoon een m3u8 URL als je wil streamen :)

Verder klopt het inderdaad wel dat je tegenwoordig ook in XBMC ook al een hoop functionaliteit hebt.

Maar het is en blijft ook gewoon een beetje een principe kwestie: De plugins voor XBMC voor uitzending gemist (zowel die van Rieter als die nu standaard in de video plugins zitten) zijn niet compleet en niet perfect. En bieden niet de ervaring die bv. de NPO en RTLXL app geven. En het principe is gewoon dat losse apps en Android functionaliteit het ook gewoon zouden moeten doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 08-06-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Even een vraag aan de experts.. ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. M'n mk802 ii heeft het begeven en ik zoek ik vergelijkbaars. Ik gebruik hem voor in de slaapkamer. Hoewel ik erg tevreden was over de mk802 was het wel een beetje traag allemaal. Maar we zijn ook alweer een paar jaar verder dus hopelijk ga ik daar geen last meer van hebben.

Ik zoek naar iets in de zelfde prijsrange (€50 - €100) met meer vermogen en een betere wifi. Volgens mij kan ik dan deze bestellen?
http://www.geekbuying.com...BT-HDMI-Black-314978.html

Ik wil het graag even dubbelchecken omdat ik niet even op en neer kan rijden naar de computerboer om in te wisselen ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Pkunk schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:23:
Even een vraag aan de experts.. ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. M'n mk802 ii heeft het begeven en ik zoek ik vergelijkbaars. Ik gebruik hem voor in de slaapkamer. Hoewel ik erg tevreden was over de mk802 was het wel een beetje traag allemaal. Maar we zijn ook alweer een paar jaar verder dus hopelijk ga ik daar geen last meer van hebben.

Ik zoek naar iets in de zelfde prijsrange (€50 - €100) met meer vermogen en een betere wifi. Volgens mij kan ik dan deze bestellen?
http://www.geekbuying.com...BT-HDMI-Black-314978.html

Ik wil het graag even dubbelchecken omdat ik niet even op en neer kan rijden naar de computerboer om in te wisselen ;)
De CX-919 heb ik ook. Met de juiste ROM doet ie het best aardig (xbmc, uitzending gemist, rtl xl, netflix).
Maar als ik jou was zou ik even een paar pagina's terug lezen. Over de S89 van tronsmart en ook de nieuwe minix heb ik goede dingen gelezen. Die hebben geen soc van rockchip, maar van amlogic met betere support voor roms. Die minix is waarschijnlijk wel boven budget, maar de s89 is <100 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:50
Hier nu ook de minix x8-h binnen.
Het is mijn eerste android box dus het is nog even wennen, iig sneller als mijn pi.

Binnen xbmc en mx player werkt de hdmi passthrough goed naar mijn home cinema set, wat wel een eis van me was bij de koop van dit apparaat.

Verder lukt het me niet om mijn apple bluetooth keyboard te koppelen, hij wordt wel herkend er wordt ook gevraagd om een 6 cijferige code maar daarna krijg ik de heletijd de foutmelding kan niet communiceren met toetsenbord. Iemand tips om dit werken te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

TheMystery schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:46:
Het is mijn eerste android box dus het is nog even wennen, iig sneller als mijn pi.

Binnen xbmc en mx player werkt de hdmi passthrough goed naar mijn home cinema set, wat wel een eis van me was bij de koop van dit apparaat.

Verder lukt het me niet om mijn apple bluetooth keyboard te koppelen, hij wordt wel herkend er wordt ook gevraagd om een 6 cijferige code maar daarna krijg ik de heletijd de foutmelding kan niet communiceren met toetsenbord. Iemand tips om dit werken te krijgen?
Ook al geprobeerd met de Finless ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
ind0mi schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:45:
[...]

Ook al geprobeerd met de Finless ROM?
Nog niet, ga ik nog even uitzoeken.

Ik merk namelijk ook dat in de standaard rom het syncen van contacten en agenda niet werkt met mijn google account (gmail app werkt wel na behoren)
Ook werkt het afspelen van een stream van mijn enigma2 sat reciver niet goed met mx player wel weer met xbmc minix edition. Maar in de xbmc minix edition werkt live tv/pvr addons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik zit nu met mijn Neo X7 op de QuickShot V3 kitkat rom. Die werkt erg snel en fijn. HLS werkt helaas niet.

Al moet ik zeggen - ik heb nu de app 'Gemist' in plaats van de NPO app, en als je adaptieve streaming AAN (??) zeg dan werkt het tot nu toe prima. Ook kun je afleveringen downloaden en afspelen (Dit werkt altijd).

De Kitkat rom is nog niet helemaal perfect, DTS enzo schijnt niet 100% te werken nog onder xbmc (ik heb stereo) en de Beyond XBMC app is nog niet klaar voor kitkat - dus je xbmc draait nog niet 100%.

Voor de rest echt gewledige rom, beste tot nu toe naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:46:

Mag ik vragen hoe jij je box hebt staan?
Ik denk dat ik een probleem heb,
Als ik de X8-H op 1080P zet gaat het beeld en geluid om de zoveel tijd gewoon weg voor een paar seconden.
Dit gebeurd niet bij 1080i
tv en receiver kunnen 1080p aan

Netflix werkt echt niet goed bij mij, het beeld wordt heel langzaam goed, en daarna loopt het beeld erg schokkerig, laatste update geinstalleerd

zou jij dit kunnen bekijken of jij dat ook hebt?
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 22-09 15:34
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:19:
[...]

Als ik de X8-H op 1080P zet gaat het beeld en geluid om de zoveel tijd gewoon weg voor een paar seconden.

Netflix werkt echt niet goed bij mij, het beeld wordt heel langzaam goed, en daarna loopt het beeld erg schokkerig, laatste update geinstalleerd

Dank je
Hee, dat probleem heb ik ook bij de X7 .. ik ga eens proberen met 1080i of het dan weg is (dat het geluid wegvalt). Kunnen we daarna misschien terug koppelen naar die jongens van minix om het wat accurater te lokaliseren (waar het probleem zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

Ken iemand van hier een speed test doen van de Minix neo x8-H?

Heb namelijk 2 sticks gehad nl MK808 en MK908, beiden brak WIFI verbinding.
Ook met diverse roms geprobeerd maar zonder succes.

Graag een test met internet voor online videos en een van LAN voor movies streams.
Ben zeer benieuwd naar de WIFI en de UTP verbinding

Bedankt.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:19:
[...]

Dank je
Bij display heb ik HDMI auto-detection aan staan (gekozen resolutie is 1080p 60HZ)
Bij advanced heb ik Keep HDMI audio Output op On
En digital Audio output op HDMI passthrough.

Ik heb gisteren 1 aflevering gekeken en geen problemen opgemerkt.

Netflix heb ik niet getest aangezien ik geen netflix heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
sf2 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:47:
Ken iemand van hier een speed test doen van de Minix neo x8-H?

Heb namelijk 2 sticks gehad nl MK808 en MK908, beiden brak WIFI verbinding.
Ook met diverse roms geprobeerd maar zonder succes.

Graag een test met internet voor online videos en een van LAN voor movies streams.
Ben zeer benieuwd naar de WIFI en de UTP verbinding

Bedankt.
Bedraad via de speedtest (50/50 verbinding) app rond de 30Mbps down en 24 Mbps up
Wifi 5Ghz 40/26
Wifi 2,4 Ghz 30/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

Dat zijn goeie getallen.
1080p van rond 15GB zal geen probleem worden.

Bedankt voor het testen!

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik heb even een simpele vraag maar kan door de hoeveelheid oplossingen niet echt het overzicht vinden. Ik heb een tv, een tablet en een receiver. Ik wil via mijn tablet muziek (soundcloud of youtube) afspelen en dit over de receiver laten gaan. In het geval van youtube wil ik beeld naar tv kunnen sturen en geluid naar mijn receiver. Bij soundcloud mag je tv uit blijven. Eigenlijk wil ik gewoon beeld en geluid streamen over het netwerk en bedienen vanaf mijn tablet. Wat is hiervoor een goede (en relatief goedkope) oplossing? Ik las dat de Minix Neo x8 dit kan maar dit is wat overkill denk ik en in feite heb je dan twee keer android draaien (op een tablet en op die minix). Wat zijn nog meer simpele en goedkope oplossingen?

[ Voor 12% gewijzigd door ID-College op 11-06-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
ID-College schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:35:
Ik heb even een simpele vraag maar kan door de hoeveelheid oplossingen niet echt het overzicht vinden. Ik heb een tv, een tablet en een receiver. Ik wil via mijn tablet muziek (soundcloud of youtube) afspelen en dit over de receiver laten gaan. In het geval van youtube wil ik beeld naar tv kunnen sturen en geluid naar mijn receiver. Bij soundcloud mag je tv uit blijven. Eigenlijk wil ik gewoon beeld en geluid streamen over het netwerk en bedienen vanaf mijn tablet. Wat is hiervoor een goede (en relatief goedkope) oplossing? Ik las dat de Minix Neo x8 dit kan maar dit is wat overkill denk ik en in feite heb je dan twee keer android draaien (op een tablet en op die minix). Wat zijn nog meer simpele en goedkope oplossingen?
Chromecast in je receiver prikken (er van uitgaande dat je een receiver met HDMI hebt).
Youtube moet al goed werken, soundcloud zit er aan te komen of hier zijn al workarounds voor (via Mono App).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik zou graag op de xmbc minix edition gebruik maken van de Vuplus PVR addon, deze zit standaard in de normale XBMC versie maar niet in de minix edition.

Ik kan de addon nergens als zip file vinden om te installeren, iemand een idee hoe deze te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 22-09 15:34
TheMystery schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:00:
Ik zou graag op de xmbc minix edition gebruik maken van de Vuplus PVR addon, deze zit standaard in de normale XBMC versie maar niet in de minix edition.

Ik kan de addon nergens als zip file vinden om te installeren, iemand een idee hoe deze te installeren?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=VUPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Deze link had ik ook al gevonden, maar in de minix edition zit de addon er niet in dus is ook niet te activeren.
En een losse download kan ik hier niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door TheMystery op 13-06-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Deze week mijn Tronsmart Vega Elite binnengekregen en gisteren dus eens aangesloten.
Als eerste de Finless ROM 1.6 erop gezet.
Dit is een kale ROM zonder allerlei apps, daarom een tijdje bezig geweest om alles te installeren.

De XBMC Gotham 13.1 die ik van de officiele XBMC site had gedownload had ernstige A/V sync problemen die ook met de slider niet te corrigeren was. Daarnaast heb ik in de set up gekozen voor HDMI Pass Trough, om de audio decodering door mijn Onkyo versterker te laten verzorgen. Ook hierbij trad een probleem op. De DTS stream wordt prima doorgegeven door de versterker, de Dolby Digital stream geeft echter een heleboel herrie en vervorming. (distortion)
Ook staat er op de display van de Onkyo dat het signaal PCM is.
Als ik in de set up van XBMC de Dolby Digital PassTrough uitschakel dan is het geluid niet meer vervormd.

Vervolgens een andere versie van XBMC van de site van Geekbuying gedownload, die speciaal voor de Tronsmart Vega zou zijn en deze geinstalleerd.
De A/V sync problemen zijn met deze versie verdwenen geluid en beeld lopen perfect gelijk en er hoeft niets middels de slider gecorrigeerd te worden. (als je de slider gebruikt heeft dit wel effect wat in de andere versie niet het geval was)

De Dolby Digital stream echter heeft ook met deze versie dezelfde problemen, een hoop distortion.
Allerhande instellingen geprobeerd het is echter alleen op te lossen door in de setup van XBMC de Dolby Digital Pass Trough uit te vinken.
Helaas heb ik dan geen echt Dolby Digital 5.1 geluid maar PCM.

Iemand een idee?
Of ben ik hier op een verkeerde manier zuinig geweest en had ik de S89H versie moeten nemen, die zelf in staat is om DD 5.1 en DTS te decoderen?

[ Voor 36% gewijzigd door loneranger56 op 15-06-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
loneranger56 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:14:
Iemand een idee?
Of ben ik hier op een verkeerde manier zuinig geweest en had ik de S89H versie moeten nemen, die zelf in staat is om DD 5.1 en DTS te decoderen?
:Y Groot kans ! Maar - de ontwikkeling van het device is net gestard, de xbmc versie is nog niet helemaal geoptimaliseerd dus het zou kunnen dat het over een tijdje werkbaarder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Vandaag de speler op zijn uiteindelijke vaste plek in het audiomeubel geplaats en guess what...
DD5.1 stream wordt goed uitgestuurd door de versterker!!
Waarschijnlijk heeft de HDMI kabel aan de versterkerzijde niet goed gezeten, iets wat ik anderen altijd vraag of ze dit gecontroleerd hebben als ze bij mij komen met problemen :(

Maar wat een heerlijke speler is dit!!
En de ontwikkelingen volgen elkaar snel op, gisteren is er alweer een nieuwe stockrom verschenen op de blog van Eric van Geekbuying, deze heeft als versienummer 105k4.
Men is nu bezig om 1080 p 24hz te implementeren voor de volgende update.
Deze zal als versie nummer 106k4 krijgen en tevens werkt men hard om het updaten OTA beschikbaar te krijgen tegen het einde van deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwtje van hardwareguru :D

Ik heb net de eerste rom vrijgegeven met 24hz support:

http://minixforums.com/th...mod-by-hardwareguru.7490/

Have fun!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik ben wel geinteresseerd in de MINIX NEO X8-H als vervanging voor de PI model B.
Werkt het ding een beetje out of de box met XBMC? Er zijn nog weinig reviews te vinden.
Zag een filmpje dat er via XMBC een 3d bluray van 40 GB werd afgespeeld. Kan iemand dit bevestiging?
Ten slotte wel benieuwd of het apparaat een beetje zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hij kan 4k 3d afspelen en mijn rk3188 speelt die bitrate ook af, dus dat zal wel kloppen.

Ootb zal het wel goed werken, maar je zal nog steeds af en toe moeten updaten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Lumics schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:36:
Ik ben wel geinteresseerd in de MINIX NEO X8-H als vervanging voor de PI model B.
Werkt het ding een beetje out of de box met XBMC? Er zijn nog weinig reviews te vinden.
Zag een filmpje dat er via XMBC een 3d bluray van 40 GB werd afgespeeld. Kan iemand dit bevestiging?
Ten slotte wel benieuwd of het apparaat een beetje zuinig is.
Een bd50 van 40 GB 2d werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
TheMystery schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:48:
[...]

Een bd50 van 40 GB 2d werkt goed.
Ik ben benieuwd. Nog een tip waar te bestellen? De meeste winkels ken ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik heb hem van sossolutions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
http://www.sossolutions.n...X+NEO+X8-H&submit_search=

Ze hebben hier twee versies. Vragen ze nu werkelijk 13 euro meer voor XBMC? Ik neem aan dat de stock rom die volleddig pre-laoded is, wel ergens binnen te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Lumics schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:17:
[...]

Ze hebben hier twee versies. Vragen ze nu werkelijk 13 euro meer voor XBMC? Ik neem aan dat de stock rom die volleddig pre-laoded is, wel ergens binnen te halen is?
en 75 meer dan op geekbuying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Lumics schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:17:
[...]

In deze versie zijn alleen xbmc addons preloaded. in de gewone versie zit xbmc gewoon in maar moet je de addons zelf installeren.

En hij is idd stuk duurder als geekbuying maar ik heb deze bij de winkel opgehaald zodat ik hem direct had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:50
Lumics schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:00:
[...]

Ik ben benieuwd. Nog een tip waar te bestellen? De meeste winkels ken ik namelijk niet.
hier koop ik meestal. Je kunt ook hier terecht, of hier.

Even zoeken op Minix Neo X8-H levert vast nog wel meer resultaten op..

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Kreeg gisteren deze mail binnen: http://us8.campaign-archi...d=e55c765db4&e=a440825e10

(kunnen jullie die zien of moet je daarvoor ingelogd zijn in mijn mailbox? )

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 19-06-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik ben ook aan het overwegen een android-apparaat aan mijn TV te hangen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de besturing. Wat voor apparaat gebruiken jullie daarvoor en hoe bevalt het?

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joster schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Kreeg gisteren deze mail binnen: http://us8.campaign-archi...d=e55c765db4&e=a440825e10

(kunnen jullie die zien of moet je daarvoor ingelogd zijn in mijn mailbox? )
Kan die mail gewoon zien, heb hem ook gehad. :)
Phehistyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:34:
Ik ben ook aan het overwegen een android-apparaat aan mijn TV te hangen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de besturing. Wat voor apparaat gebruiken jullie daarvoor en hoe bevalt het?
De afstandsbediening :)

[ Voor 32% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-06-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

net de Minix x8-h besteld bij geekbuying. Ben benieuwd hoe snel ik die binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:58
Besteld op 05/06 bij Geekbuying en vrijdag 20/06 binnengekregen via postpakket.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

DHL shipping heb ik aangevinkt, zou sneller moeten zijn.
Pagina: 1 ... 47 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer