niet meer , niet minder ..
ik zal dus nog ff geduld moeten hebben...
zat trouwens een extra M1 airmouse bij de aanbieding: 111 euro nog wat in totaal.
niet verkeerd als je het mij vraagt..
[edit] typisch...net te laat.

Ik gebruik voor 1 de Rii mini i25A werkt wel aardig , handig toetsenbord op de achterkant.Phehistyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:34:
Ik ben ook aan het overwegen een android-apparaat aan mijn TV te hangen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de besturing. Wat voor apparaat gebruiken jullie daarvoor en hoe bevalt het?
Voor de andere gebruik ik de minix neo M1, helaas zonder toetsenbord.
Ook mijn logitech harmony 1 werkt na het inleren.
Ik doel dan op stickjes als: http://www.ebay.com/itm/M...amers&hash=item58aedd8336
Niet echt veel te vinden op die chinese sites en op de XBMC site staat ook alleen dat het 'supported moet zijn' dus dat schiet ook niet op.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Zoek even op usb en lan in dit topic, je krijgt dan allerlei reacties met links naar de lan adapter die het wel doet.Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:54:
Ben sinds kort in het bezit van een MK809IV Quad Core Android mini pc. Ik heb hieraan een usb ethernetadapter aangesloten om een vaste internetverbinding te krijgen, als ik een speedtest doe dan kom ik niet hoger dan 6 mb de adapter is een 10/100 mb/ps. zijn er instellingen om de snelheid te verhogen ?
Nope. Op fok zeurt daar ook steeds iemand om (of ben jij dat?Mattie112 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:23:
Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met CEC voor een 'simpele' android stick?
Ik doel dan op stickjes als: http://www.ebay.com/itm/M...amers&hash=item58aedd8336
Niet echt veel te vinden op die chinese sites en op de XBMC site staat ook alleen dat het 'supported moet zijn' dus dat schiet ook niet op.
Ze geven zelf alleen wel aan dat hierbij de kans op invoerkosten hoger is. Iemand hier ervaring mee? Sta op het punt om ook een X8 te bestellen met een rii i25 air mouse (deze heeft wel een toetsenbord) bij geekbuying.ind0mi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:02:
DHL shipping heb ik aangevinkt, zou sneller moeten zijn.
Geen ervaring met DHL, maar met 'gewone' shipping wat vervolgens hier verder gaat met PostNL heb ik de afgelopen bestellingen (X7, X8-H) geen invoerrechten hoeven te betalen. Duurt iets langer (1 tot 2 weken). DHL schijnt er serieus met een dag of 3 te zijn.etwintje schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:22:
[...]
Ze geven zelf alleen wel aan dat hierbij de kans op invoerkosten hoger is. Iemand hier ervaring mee? Sta op het punt om ook een X8 te bestellen met een rii i25 air mouse (deze heeft wel een toetsenbord) bij geekbuying.
En er gaat iets niet goed. Alle video die ik afspeel spelen schokkerig af. Het lijkt wel alsof de frame rate te laag is. Ik zie het bij SD video, 720 mkv, 1080 mkv, netflix en youtube. Nogal teleurstellend want m'n oude gare slome android stick deed dat allemaal wel goed.
Ik heb geprobeerd wat te spelen met de beeldfrequentie en HW acceleratie aan/uit zetten bij dev opties maar ik krijg het niet voor elkaar de boel netjes te laten lopen. Wat info:
1
2
3
4
5
| Model number: CX-919 Android version: 4.2.2 Kernel version: 3.0.36+ Build number: rk31sdk_eng 4.2.2 Vendor software version:RK3188_R_BOX_ANDROID-SDK_V1.0.0_130514 |
Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet zoeken. Hjalp?
//edit: potjandorie, zomaar m'n 4000st reactie gemaakt hier

[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 29-06-2014 12:11 ]
Hallo met Tim
Rappe handel dan bij die Chinezen! DHL kost overigens maar 0,73 euries meer, maar als er invoerkosten bijkomen loopt het een stuk harder op. Laat ik het er maar niet op gokken. Ik ga morgen de X8-H bestellen en met de gewone shipping laten verzenden. Eens zien wanneer hij binnen is.B2 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:43:
[...]
Geen ervaring met DHL, maar met 'gewone' shipping wat vervolgens hier verder gaat met PostNL heb ik de afgelopen bestellingen (X7, X8-H) geen invoerrechten hoeven te betalen. Duurt iets langer (1 tot 2 weken). DHL schijnt er serieus met een dag of 3 te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door etwintje op 29-06-2014 14:32 ]
Douanekosten niet nee, maar officieel wel belasting, want het is meer dan 22 euro buiten de eu. Daarnaast rekent het vervoersbedrijf vaak kosten voor de verwerking. Geekbuying zet op de doos dat het een 'gift' is, en voert als bedrag 20 dollar in, dus theoretisch zal je geen belasting hoeven te betalen, tenzij ze hem extra controleren.Lumics schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:08:
Hoezo invoerkosten? Via geekbuying kost de minix x8-h maar 120 euro incl. Verzend. Ruim onder de 150 euro die dacht ik te gelden voor invoerkosten.
Zij vermelden dat het om een sample gaat met een waarde van iets van 25$.
Ze missen in mijn geval al wel een paar keer invoerrechten, maar dat zal dan ongetwijfeld mijn charme zijn geweest418O2 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:56:
Wat er op staat maakt niet zoveel uit. De douane is ook niet achterlijk

Inmiddels heb ik het niewuste werk van HardwareGuru (versie 5.0) erop gezet. En.... man.... dit komt heel dicht in de buurt van de (voor mij) perfecte ROM! Hij heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om zo ongeveer álle HLS streaming apps aan de praat te krijgen (incl. visual radio vanuit de 3fm app, RTL XL, etc.) en ook het meeste materiaal onder XBMC speelt vloeiend af. !
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
XBMC support inderdaad HDMI-CEC maar dan moet de achterliggende hardware het wel ondersteunen. Op PC- (en ik geloof ook Android-) gebied ondersteunt helaas nog erg weinig apparatuur dat. Ik zou er veiligheidshalve dan ook van uit gaan dat het RK3188 platform het niet ondersteunt. Heb het namelijk ook nog nooit ergens gespecificeerd zien staan.Mattie112 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:23:
Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met CEC voor een 'simpele' android stick?
Misschien dat je je geluk durft te beproeven met dit apparaatje: http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
Maar geen idee of de Linux kernel in een typische RK3188 of AMLogic ROM dat ding zal herkennen en of XBMC het op deze platformen ook zal herkennen.
Misschien kom je met de volgende info verder?
http://wiki.xbmc.org/?title=CEC
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Anyone?Pkunk schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:47:
Ik heb ondertussen deze CX-919 unit thuis.
En er gaat iets niet goed. Alle video die ik afspeel spelen schokkerig af. Het lijkt wel alsof de frame rate te laag is. Ik zie het bij SD video, 720 mkv, 1080 mkv, netflix en youtube. Nogal teleurstellend want m'n oude gare slome android stick deed dat allemaal wel goed.
Ik heb geprobeerd wat te spelen met de beeldfrequentie en HW acceleratie aan/uit zetten bij dev opties maar ik krijg het niet voor elkaar de boel netjes te laten lopen. Wat info:
code:
1 2 3 4 5 Model number: CX-919 Android version: 4.2.2 Kernel version: 3.0.36+ Build number: rk31sdk_eng 4.2.2 Vendor software version:RK3188_R_BOX_ANDROID-SDK_V1.0.0_130514
Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet zoeken. Hjalp?
offtopic:
//edit: potjandorie, zomaar m'n 4000st reactie gemaakt hier
Hallo met Tim
''+'' klikken?ind0mi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:57:
Net de miniX ontvangen van geekbuying. In de beschrijving staat dat xbmc pre instakled is. Als ik in het menu naar de map van xbmc ga..dan zit hier niks in. Geen xbmc te vinden hoe installeer ik deze?
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Bij mij staat er standaard een xbmc in.ind0mi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:57:
Net de miniX ontvangen van geekbuying. In de beschrijving staat dat xbmc pre instakled is. Als ik in het menu naar de map van xbmc ga..dan zit hier niks in. Geen xbmc te vinden hoe installeer ik deze?
Aan de rechter kant bij "all apps" , staat er daar wel een xbmc tussen?
Mijn TV heeft maar 1 HDMI poort, dus ik will mijn Amino aansluiten op een Android Box.
Weet niet zeker hoe het precies werkt. Is er een app die de input laat zien? Of kan ik een direct passthrough doen?
[ Voor 27% gewijzigd door jerkitout op 01-07-2014 23:58 ]
HIj stond uiteindelijk gewoon tussen "all apps"m.a.s. schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:20:
[...]
Bij mij staat er standaard een xbmc in.
Aan de rechter kant bij "all apps" , staat er daar wel een xbmc tussen?

MK809 III 2GB/8GB
Maar nu zag ik de post hier een stukje boven met deze
MK809 IV 2GB/8GB
Wat is het verschil? Is de IV beter?
Zijn een van deze twee goed? Of wat zijn eventueel de mankementen?
Ik zoek een alternatief voor mijn AC Ryan playonHD. Nu zie ik een minix X7 of X8 wel zitten vanwege de vele opties (XBMC, Spotify enz.). Nu vraag ik mijn af of deze apparaten ook even goed/soepel bestanden van mijn NAS kunnen afspelen als de "normale" mediaplayers die nu te koop zijn. Zit daar verschil in?
Ik heb net een beta fw erop gezet en voor de geadviseerde factory reset was de xbmc map ook leeg. Na de reset stond er weer gewoon xbmc link in de mapind0mi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:28:
[...]
HIj stond uiteindelijk gewoon tussen "all apps"
Puur mijn mening: Een 'echte' mediaspeler (een goede) werkt nog steeds verreweg het meest soepel.Leon-1985 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:39:
Hallo Allemaal,
Ik zoek een alternatief voor mijn AC Ryan playonHD. Nu zie ik een minix X7 of X8 wel zitten vanwege de vele opties (XBMC, Spotify enz.). Nu vraag ik mijn af of deze apparaten ook even goed/soepel bestanden van mijn NAS kunnen afspelen als de "normale" mediaplayers die nu te koop zijn. Zit daar verschil in?
Android boxjes zitten inmiddels wel dicht in de buurt van dezelfde ervaring, zeker nu XBMC op Android steeds volwassener wordt en custom rom ontwikkelaars zoals voor de X7 veel goede stappen maken.
Maar out of the box is het allemaal nog 'net niet'.
Ik heb het dan even over mijn ervaringen met RK3188 gebaseerde apparaten zoals de X7 of goedkopere opties.
Als je in dit topic zoekt op Nexus SDK2 kom je een heel wat informatie tegen over de ROM die ik en anderen draaien op de CX-919. Deze ROM was te vinden op freaktab, maar schijnt daar weer verdwenen te zijn.
Hij was oorspronkelijk voor de T428, maar met de juiste kernel werkt hij ook prima op een CX-919.
Omdat hij niet meer op freaktab zou staan hier een link die (voorlopig) wel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door matthijsph op 03-07-2014 12:10 ]
Een mediaplayer hoeft van mij niet out of the box te werken. Ik heb lange tijd getwijfeld om de X7 aan te schaffen maar die voldeed voor mij nog niet aan de eisen. Met de nieuwe X8 denk ik het juiste apparaat te hebben gevonden. Alleen lees ik vooral over de werking van XBMC (wat natuurlijk erg belangrijk is) en minder over het afspelen van mkv's t.o.v. een mede8er of een WD TV. Is dat gelijkwaardig?eymey schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:29:
[...]
Puur mijn mening: Een 'echte' mediaspeler (een goede) werkt nog steeds verreweg het meest soepel.
Android boxjes zitten inmiddels wel dicht in de buurt van dezelfde ervaring, zeker nu XBMC op Android steeds volwassener wordt en custom rom ontwikkelaars zoals voor de X7 veel goede stappen maken.
Maar out of the box is het allemaal nog 'net niet'.
Ik heb het dan even over mijn ervaringen met RK3188 gebaseerde apparaten zoals de X7 of goedkopere opties.
Tnx, nu eens uitzoeken hoe ik zo'n ROM erop krijg hihimatthijsph schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:09:
[...]
Als je in dit topic zoekt op Nexus SDK2 kom je een heel wat informatie tegen over de ROM die ik en anderen draaien op de CX-919. Deze ROM was te vinden op freaktab, maar schijnt daar weer verdwenen te zijn.
Hij was oorspronkelijk voor de T428, maar met de juiste kernel werkt hij ook prima op een CX-919.
Omdat hij niet meer op freaktab zou staan hier een link die (voorlopig) wel werkt.
Hallo met Tim
'De beste' durf ik niet te zeggen, maar voor mij werkt deze combinatie heel goedibiben95 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:14:
Klopt het dat de 720p rom van finless 1.6b de beste combi is met SDK2 rom? Of zijn er betere kernels? Waar ik de CX919 het meest voor gebruik is xbmc.
Ik heb de flashtool van de SDK2 rom geopend, en daarbij de 720p kernel van finless 1.6b gekozen. Allereerst natuurlijk erase IDB en dan RUN. Geen foutmeldingen oid, maar als ik hem in mijn monitor stop gebeurt helemaal niets.
??
Over de X8 heb ik helaas weinig te zeggen omdat ik deze zelf niet heb.Leon-1985 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:44:
[...]
Een mediaplayer hoeft van mij niet out of the box te werken. Ik heb lange tijd getwijfeld om de X7 aan te schaffen maar die voldeed voor mij nog niet aan de eisen. Met de nieuwe X8 denk ik het juiste apparaat te hebben gevonden. Alleen lees ik vooral over de werking van XBMC (wat natuurlijk erg belangrijk is) en minder over het afspelen van mkv's t.o.v. een mede8er of een WD TV. Is dat gelijkwaardig?
Over de X7 kan ik wel zeggen dat je denk ik nog net wat beter af bent met een WD TV. Hoewel op de laatste HardwareGuru v5 ROM voor de X7 onder XBMC de meeste 1080p content die ik heb nu best goed afspeelt.
De SDK2 ROM (en meeste derivaten) is verdwenen van Freaktab omdat de maker (Strauzo) het niet zo nauw nam met de GPL en ook niet met etiquette omtrent bv. credits aan anderen verlenen als hij werk had gebruikt.matthijsph schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:09:
[...]
Gewoon met de tool die erbij zit. Zie hier wat meer informatie. Hopelijk kom je er zo uit.ibiben95 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:40:
@matthijsph hoe heb je deze combo geinstalleerd? Want bij mij werkt het niet.
Ik heb de flashtool van de SDK2 rom geopend, en daarbij de 720p kernel van finless 1.6b gekozen. Allereerst natuurlijk erase IDB en dan RUN. Geen foutmeldingen oid, maar als ik hem in mijn monitor stop gebeurt helemaal niets.
??
Maar het frapante is als ik niks verander in de finless tool dan start hij wel gewoon normaal op. Maar als ik de SDK2 tool opstart en de kernel verander in die van finless start hij niet op.
[ Voor 7% gewijzigd door ibiben95 op 04-07-2014 15:31 ]
Ik heb pech, ze waren door hun voorraad heen. Er is wel weer nieuwe, dus hopelijk wordt hij van de week verstuurd. Die voorraad indicator op geekbuying klopt dus absoluut niet...ind0mi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:57:
Verwijderd
Ik zet film en series op mijn WD My Book 2Terra via een Windows PC en speel ze af via XBMC op de Minix. Toevoegen op WD is simpel, even opletten dat je mappen en files de juiste naam hebben voor XBMC (gebruik meestal TheRenamer hiervoor)
Nu aantal afleveringen van House of Cards en een film gekeken en dit nog alle maal zonder hapering of problemen met audio. Ook het doorzenden van DTS of 5.1 gaat goed via SPdif naar BOSE 321.
De Minx wel via LAN met netwerk verbonden, Wifi moet kunnen maar meer kans op niet vloeiend afspelen of een hapering. bestanden zijn MKV, geen andere geprobeerd.
Ben nog wat aan het stoeien met instellingen (zwarte balken boven onder lijken me te groot en met het rescalling vervorm je het beeld .
Leon-1985 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:39:
Hallo Allemaal,
Verwijderd
Omdat ik vooral XBMC gebruik heb ik niet veel apps geprobeerd, dat was voor mij niet de reden voor de aanschaf. Het Airplay werkt via app Airpin ok voor foto's en ook in XBMC werkt dat prima, video's lukken niet en dat zou wel een goede verbetering zijn, kan je ook rtlXL vanaf je iphone/ipad streamen.
Als iemand hem over zou willen nemen, hij staat bij vraag&aanbod.
Ik wil hem gebruiken voor een zeer specifieke toepassing, namelijk als client om live TV-streams weer te geven op mijn televisie. Op mijn nas draait namelijk een DVBlogic tv-server die de tv-zenders (die ik opvang met satellietschotels) over het thuisnetwerk streamt.
Dat live streamen is toch een stuk moeilijker en kritischer dan het gewoon afspelen van een bestand, zo heb ik reeds met diverse andere clients gemerkt.
Die TV-server verzorgt streams van verschillende satellietzenders, maar dat zijn wel verschillende typen streams (sommigen 1280x720@50fps, anderen 1920x1080@25fps etc.)
Sommige streams krijg ik wel goed met een bepaalde speler maar die kan ik dan weer niet voor andere streams gebruiken, sommige streams krijg ik helemaal niet "soepel" lopend met geen enkele speler, en sommige spelers laten weer niet toe om de audiostream te kiezen (bv. taal)
Al met al werkt het wel, maar niet met 1 en dezelfde speler, en niet soepel voor veel TV kanalen.
Ik vermoed dat deze stick gewoon niet krachtig genoeg is; het is ook best een zware toepassing.
Mijn LG Gpad 8.3 doet het wel allemaal soepel met MX player.
[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 08-07-2014 15:01 ]
Op zijn best loopt een stream wel goed maar blijft er een beeldflikkering in zitten(vooral te zien bij beweging), op zijn slechst hapert de stream ook.
Het beste resultaat kreeg ik met de BBC met 1920x1080@25fps op de standaard videospeler, dat loopt 100% soepel, maar dan kan ik weer geen audiochannel kiezen en diezelfde speler hapert of vervormt dan weer met andere streams..
Gezien het reproduceerbare soepele afspelen van sommige stream/spelercombinaties durf ik wel te beweren dat het niet aan de WIFI verbinding ligt, ding staat ook direct naast het access point.
Ik heb de standaard rom geprobeerd en de finless op zowel 1080 als 720.
Iemand tips hiervoor?
Zelf kom ik uit op de moga pro of de g910, iemand ervaring hiermee?
KopjeThee in "Mini Android TV discussie deel 1"
Eigenlijk is de vraag wat mij betreft nog steeds actueel. We zijn inmiddels ruim een halfjaar verder. XBMC 13 is gereleased. Minix heeft inmiddels een X8. En misschien nog meer ontwikkelingen die ik even heb gemist.
Dus wat denken jullie? Kunnen mijn vragen van toen, nu met een ja worden beantwoord? En welke bediening vinden jullie het prettigst?
Ik gebruik altijd mn normale afstandsbediening en/of xbmc remote app.
Firmware flashen heb je nog steeds, met xbmc hoef je niet meer te kutten. Maar fw flashen stelt geen kont voor.
[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2014 12:48 ]
Zit in een soortgelijke situatie en heb sinds kort een Minix Neo X8H.KopjeThee schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:32:
Een tijdje terug heb ik hier een vraag gesteld:
Eigenlijk is de vraag wat mij betreft nog steeds actueel. We zijn inmiddels ruim een halfjaar verder. XBMC 13 is gereleased. Minix heeft inmiddels een X8. En misschien nog meer ontwikkelingen die ik even heb gemist.
Dus wat denken jullie? Kunnen mijn vragen van toen, nu met een ja worden beantwoord? En welke bediening vinden jullie het prettigst?
Ding loopt als een trein: gister nog een 1080p BR rip gekeken en geen gehakkel of ander ongemak. Perfect gewoon.
het H model heeft trouwens ook hardwarematige Dolby en DTS ondersteuning.
Moest me ff voorlichten hoe dat zit met XBMC repo's en add ons installeren maar dat was half uurtje zoeken en lezen en een keer uitproberen.
Heb die van mij bij Ali besteld, 111 eurootjes en nul extra kosten, en die kwam met een M1 airmouse van Minix: hoewel hij zn werk doet, is het eigenlijk maar prul zo'n ding en ik ben nu al aan't kijken voor een klein keyboard, wat me uiteindelijk het handigst lijkt.
Zeker als je ook vd rest vd functionaliteiten vd X8 gebruik wilt maken, zoals de browser.
Fyi: heb nu een Logitech K400 keyboard met touchpad in het vizier.
Ik heb het een jaartje in de gaten gehouden en er waren idd altijd wel wat issues met de verkrijgbare apparaten maar het lijkt er op dat die issues zijn opgelost door over te schakelen van Rockchip naar Amlogic chipsets.
De huidige modellen zoals de X8 en de Tronsmart S89 Vega werken schijnbaar zonder probleempjes en zijn wmb een aanrader.
Hoop dat je er wat aan hebt.
eymey schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:25:
Zo.... na een paar weken vakantie (en andere leuke dingen) had ik vanavond eindelijk weer eens tijd om met mijn Minix X7 te spelen.
Inmiddels heb ik het niewuste werk van HardwareGuru (versie 5.0) erop gezet. En.... man.... dit komt heel dicht in de buurt van de (voor mij) perfecte ROM! Hij heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om zo ongeveer álle HLS streaming apps aan de praat te krijgen (incl. visual radio vanuit de 3fm app, RTL XL, etc.) en ook het meeste materiaal onder XBMC speelt vloeiend af. !
Heb je toevallig ervaring met een airmouse met keyboard achterop versus een los keyboard.Fyi: heb nu een Logitech K400 keyboard met touchpad in het vizier.
Zo'n Minix A2 of A1+ airmouse (of soortgelijke van andere merken) lijkt me in ieder geval handiger dan de M2 (zonder keyboard achterop) ... maar ik heb geen idee of dit makkelijker in gebruik is dan een los keyboard. Mijn vrouw zou er iig gelukkiger mee zijn dat er een "gadget" minder ligt op de salontafel
Die A2-achtige afstandsbedieningen heb ik ook sterk overwogen maar ik heb toen ik me aan't oriënteren was een YT filmpje gezien van een gast die alle mogelijke opties al had uitgeprobeerd maar uiteindelijk toch bij een keyboard uitkwam, in combi met een simpele afstandsbediening voor play/pause enz bij het kijken van films.
Aangezien zo'n X8 een volwaardige android pc is, incl games en internet, heb je imho ook een fatsoenlijk keyboard nodig om van alle functies te kunnen genieten.
Mss dat zo'n A2 wel heel mooi in combi met een écht toetsenbord werkt: de A2 voor ff snel snel en het keyboard als je gaat surfen enz.
Als je er eentje koopt, laat ons dan ook even weten wat je bevindingen zijn?
het dagelijkse forum bezoekje, lukt dat met zo'n klein toetsenbordje?
mss had ik beter meteen bij mn bestelling een afstandsbediening met keyboardje moeten bestellen ipv genoegen te nemen met die M1...dan had ik the best of both worlds in combi met een K400.
Deed eigenlijk, ding is al maanden niet gebruikt
Verwijderd
Netflix demo:
[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-07-2014 12:09 ]
Met XBMC al tijden vloeiend werkend en (vermoedelijk) ook HLS werkend levert Pivos waarschijnlijk out of the box het meest volwassen platform.
Verwijderd
Minder interessant voor ons, tenzij je een geo unblocker hebt.
Maar hoe het toevoegen aan het home menu op het einde is geprogrammeerd is dan wel weer interessant, voor de WAF
Apart filmpje voor het toevoegen van apps aan de menubalk
[ Voor 45% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-07-2014 16:41 ]
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-07-2014 00:50 ]
Voor de meeste tablets en smartphones, iig die van grote merken, is HDCP support op Miracast een vereiste.
De Miracast implementaties van Minix en consorten zijn een houtje-touwtje oplossing en voldoen dus niet aan de volledige Miracast spec en hebben ook geen license voor een eigen HDCP implementatie.
In review filmpjes en marketing praatjes ziet het er allemaal fantastisch uit en worden Android stickjes en boxjes zo ongeveer als de eindbaas oplossing voor al je media en Smart TV behoeften gepresenteerd. En dagaanbiedingen sites maar bv. ook Conrad doen daar hard aan mee.
Maar zeker out of the box vallen ze bijna allemaal stuk voor stuk tegen en moet je het van de community hebben om:
* Goede HLS streaming te krijgen (NPO, RTL XL, apps van tv providers)
* Vloeiende 1080p of zelfs 720p playback te krijgen
En sommige dingen zoals Miracast zullen wrs nooit met HDCP ondersteund gaan worden.
Overigens draait mijn X7 met HardwareGuru 5 rom wel erg lekker nu, inclusief HLS support en vloeiend afspelen van de meeste progressive content in XBMC. Vorige week zaterdag zelfs een tijdje via de NOS app de live stream van NED-BRA gevolgd met radiocommentaar erbij.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 18-07-2014 09:16 ]
ik 26-06 besteld, 05-07 verzonden, 16-07 bezorgd, dus jouw pakketje zal ook vandaag of morgen aankomen. Zodra hij in NL is, kun je hem tracktracen met de code.etwintje schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:13:
Singpost maakt het wel heel spannend met mijn pakketje van geekbuying. Mijn x8-h is op 7 juli verzonden, (al besteld op de 29e) en stond sinds de 10 op Despatched to overseas (Country code: NL). Sinds een paar minuten geleden staat hij op Arrived at overseas (Country code: SG). Nou kan het aan mij liggen, maar als je een pakketje opstuurt naar NL en hij komt aan in Singapore is hij geloof ik toch echt niet gearriveerd. Hopelijk maken ze een foutje en kan ik volgende week alsnog met de Minix aan de gang. Ik ga proberen om GTA en nog een paar andere spellen aan de praat te krijgen. Als het zover is zet ik het hier neer!
Check trouwens ook even het NEO X8 topic:
Het Minix Neo X8 en Minix Neo X8-H topic
[ Voor 5% gewijzigd door Pusherman_ op 18-07-2014 12:03 ]
wazig... bij mij ging het zo:etwintje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:57:
Dat is het hem nou juist, de singpost track en trace zegt dat hij is singapore is gearriveerd, maar dat lijkt me sterk. Hopelijk is het dus gewoon een foutje en is hij gewoon in NL. We wachten rustig af.
2014-07-16 17:38, Product Delivered (Country code: NL)
2014-07-14 13:56, Arrived at overseas (Country code: NL)
2014-07-09 14:42, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-07-07 14:42, Received from Customer
Neem in ieder geval een device met een amlogic soc. Dus de s802 of de s805. Amlogic soc's worden door team XBMC officieel ondersteund. Dus een Minix X8, Tronsmart vega s89, Eny MXq en dergelijke apparaten.KopjeThee schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:32:
Een tijdje terug heb ik hier een vraag gesteld:
Je zou nog even kunnen wachten totdat Matricom zijn quadcore uitbrengt, de developer die daaraan werkt is namelijk echt goed. Dan kun je eventueel een zelfde device kopen bij een oem chinees en de matricom rom flashen.
Of zijn de verschillen puur de software welke erop staat?
Volgens postnl was het pakketje niet bezorgbaar, de reden konden ze me niet vertellen en ik moest maar contact opnemen met de verzender. Nu even afwachten wat geekbuying gaat doen. Ik heb al gevraagd of ze het met DHL willen verzenden, daar wil ik dan wel voor betalen..Pusherman_ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:43:
[...]
wazig... bij mij ging het zo:
2014-07-16 17:38, Product Delivered (Country code: NL)
2014-07-14 13:56, Arrived at overseas (Country code: NL)
2014-07-09 14:42, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-07-07 14:42, Received from Customer
ik ben op zoek naar een goedkope android stick met XBMC (<50 euro).. films afspelen wil ik doen via een externe hdd, dus niet via wifi.. Is de RK3066 chip nou wel of niet snel genoeg? en kan iemand mij helpen met de volgende vragen?
- welke bitrates kunnen de RK3066/RK3188 chips maximaal aan? ik heb voornamelijk 720p encodes met rond de ~17mb (17.000kbps) bitrate maximaal
- is DTS ondersteund?
- is er 24p ondersteuning?
- hebben de rockchips hardware decoding?
- kan ik een externe hdd aansluiten, al dan niet met externe adapter?
op aliexpress zie ik ook al een hoop RK3188 sticks voor onder de 50 euro. Iemand noemde eerder vandaag de CX919.. is dit momenteel de populairste/beste keuze of zijn er nog alternatieven? en moet ik dan nog los een air mouse erbij halen (kost rond de 10 dollar) of zijn er ook goede sticks waar standaard een afstandsbediening bij zit?
Ten slotte, hoe verhoudt zo'n stick zich tot een Raspberry Pi met XBMC? is een stick soepeler in het gebruik?
Alvast bedankt
Heb inmiddels een CX-919 besteld via eBay voor ongeveer 36 euro (hopelijk komt er geen douane heffing bij). Deze kreeg vooralsnog de beste beoordelingen. Moet wel nog even een afstandsbediening (air mouse o.i.d.) erbij halen.
De RK3188 kan ook native linux draaien, dus raar dat niemand nog XBMC op linux draaiend heeft gekregen hiermee.
Er zijn ook RK3288 sticks op komst, maar die zijn nog vrij duur momenteel.
[ Voor 20% gewijzigd door Cooler_King op 24-07-2014 10:40 ]
Ik heb pas bij DX de MK 809 III gekocht, de stock firmware was erg buggy dus ik wilde custom firmware. Al snel kwam ik er achter dat dat ik de MT8723 wifi module heb ipv de AP6210 wifi module. Bij elke rom werkt mijn wifi dus niet.
Weet iemand een goede rom of oplossing voor de MK 809 III met de MT8723 wifi module?
Alvast bedankt.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Omdat er volgens mijn laatste informatie (maar die kan inmiddels verouderd zijn) nog compleet 0,0 Mali400 hardware acceleration support is onder native Linux. Je hebt er dus niets aan voor XBMC op die manier......Cooler_King schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:23:
Hallo,
ik ben op zoek naar een goedkope android stick met XBMC (<50 euro).. films afspelen wil ik doen via een externe hdd, dus niet via wifi.. Is de RK3066 chip nou wel of niet snel genoeg? en kan iemand mij helpen met de volgende vragen?
- welke bitrates kunnen de RK3066/RK3188 chips maximaal aan? ik heb voornamelijk 720p encodes met rond de ~17mb (17.000kbps) bitrate maximaal
- is DTS ondersteund?
- is er 24p ondersteuning?
- hebben de rockchips hardware decoding?
- kan ik een externe hdd aansluiten, al dan niet met externe adapter?
op aliexpress zie ik ook al een hoop RK3188 sticks voor onder de 50 euro. Iemand noemde eerder vandaag de CX919.. is dit momenteel de populairste/beste keuze of zijn er nog alternatieven? en moet ik dan nog los een air mouse erbij halen (kost rond de 10 dollar) of zijn er ook goede sticks waar standaard een afstandsbediening bij zit?
Ten slotte, hoe verhoudt zo'n stick zich tot een Raspberry Pi met XBMC? is een stick soepeler in het gebruik?
Alvast bedankt
Heb inmiddels een CX-919 besteld via eBay voor ongeveer 36 euro (hopelijk komt er geen douane heffing bij). Deze kreeg vooralsnog de beste beoordelingen. Moet wel nog even een afstandsbediening (air mouse o.i.d.) erbij halen.
De RK3188 kan ook native linux draaien, dus raar dat niemand nog XBMC op linux draaiend heeft gekregen hiermee.
Er zijn ook RK3288 sticks op komst, maar die zijn nog vrij duur momenteel.
Toch wel, sinds enkele maanden: http://www.cnx-software.c...-rockchip-rk3188-devices/eymey schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:57:
[...]
Omdat er volgens mijn laatste informatie (maar die kan inmiddels verouderd zijn) nog compleet 0,0 Mali400 hardware acceleration support is onder native Linux. Je hebt er dus niets aan voor XBMC op die manier......
edit: Oeps, lezen is moeilijk.. hardware decoding zit er voorlopig idd niet in
[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 24-07-2014 18:13 ]
Wat mij betreft is RK3188 een dood paard. M'n Minix X7 zal ik voorlopig nog wel blijven gebruiken, maar als er obv. AMLogic iets moois uit komt wat out of the box helemaal goed werkt (wrs van Pivos), dan is ook de toekomst van m'n X7 allerminst zeker.
Rockchip is gewoon fout bezig. Dat zie je nu ook weer door de Kitkat firmware die Minix binnenkort voor de X7 gaat uitbrengen. Ik moet zeggen "nep Kitkat" want zonder de bijbehorende kernel en optimalisaties en ik vermoed ook weer zonder HLS support.
De specs doen mij voor het ergste vrezen, of zouden alle problemen die er met de andere 3188 devices bestaan nu wel ineens opgelost zijn?
Ze zullen afhankelijk blijven van de SDK die Rockchip voor HDMI boxen/sticks uitgeeft en die is gewoon per definitie (bewust?) 'kreupel' gehouden.
Ze zouden natuurlijk ook nog alles kunnen reverse engineeren qua hardware ondersteuning en zo stock mogelijk Android bieden. Een beetje wat "Strauzo" daar heeft gepoogd te doen. Rockchip geeft overigens ook niet alles vrij terwijl ze wel zelf profiteren van GPL spul. Strauzo is daar trouwens ook ge-banned omdat hij ook niet helemaal lekker bezig was.
Gelukkig hebben mensen zoals "Hardwareguru" en "Finless" inmiddels wel HLS werkend en zijn ze ook dichtbij perfectie als het aankomt op XBMC en zo. Maar het blijven allemaal zaken die vanuit de SDK van Rockchip al goed hadden moeten zijn.
En ik zie net dat HardwareGuru een tweaker is en dat zijn roms 24p ondersteunen.. Welke andere roms zijn nog goed voor de CX-919?
Lijkt erop dat deze kernel het beste is: http://www.freaktab.com/s...ernels-for-All-(well-most
[ Voor 51% gewijzigd door Cooler_King op 26-07-2014 11:19 ]
YouTube: Pivos XS - Not 1080p, just upscaled 720!
Ligt dat niet gewoon aan de kernel of zo?Joster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:58:
Teleurstellend, de Pivos XS is eigenlijk helemaal geen 1080p...
YouTube: Pivos XS - Not 1080p, just upscaled 720!
Die wat ernaast staat in het filmpje is de CS918 / MK888 / K-R42... deze heb ik voor 36 euro besteld via aliexpress: http://www.aliexpress.com...Android-4/1862531405.html
Daarnaast heb ik ook nog een CX-919 besteld, ook voor 36 euro: http://www.ebay.nl/itm/360860201770
Qua prijs en ondersteuning lijken dit me de 2 beste op dit moment. Ben benieuwd welke het beste bevalt..
RK3066 sticks / boxen zijn nog een tientje of zo goedkoper, maar daar is naast de onbrekende cores ook de gpu lager van geklokt.. voor XBMC (hardware decoding) en spellen als GTA is dat nog altijd prima, maar voor die paar euro extra heb ik liever een RK3188.. de nieuwe Amlogics komen nog niet in de buurt van die prijs (rond de 60 euro), en zijn ook nog niet in stick vorm te krijgen.. Allwinner A31 had ik ook nog voor gekeken maar die wordt nauwelijks ondersteund en is ook alleen 720p kernel geloof ik.
[ Voor 42% gewijzigd door Cooler_King op 28-07-2014 11:11 ]
Ff dat verhaal in de gaten houden op de Pivos forums.
[ Voor 58% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-07-2014 11:58 ]
Van de RK3188 boxen (iig die out of the box gebaseerd zijn op de Rockchip SDK zonder aanpasingen door de fabrikant) is ook bekend dat ze 'netjes' 1080p uitsturen richting je TV/receiver, maar dat ze de hele UI gewoon upscalen vanaf 720p.
http://www.pivosforums.co...ic.php?f=29&t=4647#p41915
This is the GUI being rendered at 720p upscaled to whatever output you set the box to.
This option doesn't reflect actual video playback, its a status related to the menus and nothing else.
I asked for this option to be dropped (since its not configurable and doesn't change with settings) but apparently they missed it.
Sorry about the confusion (this option was carried over from our linux port, where it was a configurable option and reflected the video output, but its not the case on Android).
But you are wrong, and I am not sure you know enough about the topic being discussed here, some googling wouldn't have hurt much before pointing fingers like that.
Its called overlaying, at any single point in time you are seeing 3 layers on top of each other.
Frame buffer FB0 : thats the GUI layer and encompasses all visual elements of the interface except for the cursor.
Frame buffer FB1: that the cursor
Video layer: thats the layer where video is being displayed (this is what you get to control from the TOFU Setup app and matches what your TV is reporting).
What you see reported in TOFU -> Settings is FB0 resolution (just like it was with DS), and is always fixed to 1280x720 (any app queries FB0 will always report 720p regardless of real output setting).
Both FB and video content will get down/up scaled, if needed, to match the "video layer".
@1080p output: GUI upscaled, 720p video upscaled, 1080p video displays natively (FB query returns 720p).
@720p output: GUI display natively, 720p video displays natively, 1080p video downscalled (FB query returns 720p).
@480p output: GUI downscalled, 720p video downscalled, 1080p video downscaled (FB query returns 720p).
And that arrangement is not specific to DS/XS/TOFU this is how Android outputs video.
Still feeling ripped off ? I think now might be a good time to visit your retailer and exercise your return policy rights.
Ben benieuwd wat er uit die test komt met die 2 plaatjes.
[ Voor 15% gewijzigd door Joster op 28-07-2014 13:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Aha, ja dat zijn dingen die ik dus nooit gebruik en die dus niet bij me opkwamen. Maar ik zal het eens proberen.eymey schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:30:
Probeer maar eens video te streamen van de NPO app (op hoge kwaliteit), de 3fm app of de RTL XL app. Of iedere andere app die onderliggende HTTP Live Streaming gebruikt.
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer