Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wel typisch, elke keer dezelfde 1/2 users die daarover beginnen, alsof dat een major issue is. Volgens mij merkt 90-95% van de gebruikers daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Het zou echt wel een pré voor mij zijn als die apps wel goed werken. Als ik voor mij persoonlijk spreek hou ik het daarom wel in de gaten ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15
Joster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:00:
Interessante discussie daar, ga die zeker eens volgen want niemand kan me nog echt overtuigen. Zelfs de XBMC developer voor Android gaat zich er al mee bemoeien :D

Ben benieuwd wat er uit die test komt met die 2 plaatjes.
De Pivos devs zijn ook beide developers van het XBMC team dus die zullen dat wel ff gevraagd hebben. :)
Dat is ook een grote reden waarom ik in het verleden vertrouwen had in Pivos boven andere fabrikanten, ook al was de hardware ergens anders mss net een klein beetje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Er spreekt dan weer niet zoveel vertrouwen uit dat je in het verleden vertrouwen had in Pivos :P

[ Voor 78% gewijzigd door Joster op 28-07-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Joster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:48:
Het zou echt wel een pré voor mij zijn als die apps wel goed werken. Als ik voor mij persoonlijk spreek hou ik het daarom wel in de gaten ja :)
dat snap ik wel; maar het wordt door eymey aangedragen alsof die mk908 niet goed is omdat dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:58:
Er spreekt dan weer niet zoveel vertrouwen uit dat je in het verleden vertrouwen had in Pivos :P
Haha, heb nog steeds vertrouwen hoor :p Ze zijn erg snel met problemen en goed benaderbaar.
Ben benieuwd wat hier uit komt, het kan best een bug zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
SidewalkSuper schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:04:
[...]

Haha, heb nog steeds vertrouwen hoor :p Ze zijn erg snel met problemen en goed benaderbaar.
Ben benieuwd wat hier uit komt, het kan best een bug zijn natuurlijk.
Volgens deze test is het in ieder geval upscaled http://www.pivosforums.co...29&t=4647&start=10#p42085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Oke, nou dan hopen we maar op een snelle fix :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
418O2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:01:
[...]

dat snap ik wel; maar het wordt door eymey aangedragen alsof die mk908 niet goed is omdat dat niet werkt.
Sorry, maar dat er hier in dit topic heel veel (wrs. de meerderheid) gebruikers zijn die deze stickjes alleen gebruiken voor het afspelen van lokale content, al dan niet in XBMC, betekent niet dat het ontbreken van HLS support slechts een 'minor issue' is.

Dit merk je ook wel op andere sites en fora (Freaktab, Minix forum) waar veel meer mensen ernaar vragen. Het zij direct onder de noemer "HLS", het zij onder de noemer dat video streaming dienst "x" of video streaming dienst "y" niet blijkt te werken. HTTP Live Streaming wordt op internet steeds meer gemeengoed.

Ik beweer verder nergens dat RK-gebaseerde sticks en boxen echt slecht zijn ofzo. Als je het inderdaad alleen voor lokale content / content op je LAN gebruikt is er waarschijnlijk idd weinig aan de hand. Maar het is wel exemplarisch voor de manier waarop dit soort apparaten als een soort 'alleskunners' in de markt wordt gezet terwijl het juist voor smart tv-achtige dingen / content op internet dus voor een belangrijk deel niet geschikt is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat "belangrijke" deel is dus nogal subjectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Lees daar nu dat het sowieso een software issue moet zijn. Ik verwacht dat het snel is opgelost, Pivos kennende :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nfMBoRk8znM]
XS is capable of displaying 1080p contents natively, this is with the current firmware (that has a framebuffer set to 1280x720), that said it seems XBMC and, consequently, TOFU is doing this 1080p->720p->1080p, something that I was not aware of.

This just got to the top of our queue.
Oplossing zal vast in de komende dagen komen.

[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-07-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Dat geloof ik ook best ja, want bericht kwam net dat dit vooraan hun todo lijst is komen te staan. Wel vreemd dat ze het eerst niet wisten / erkenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Die XIOS XS kost dus 99 dollar, en heeft een verouderde AML8726-MX dual core cpu... De vergelijkbare RK3066 is al te vinden in apparaten van 30 dollar of nog minder. En voor 80-85 dollar heeft men een Amlogic S802 M8 quad core speler die in alle opzichten superieur is, dus waarom nu nog kiezen voor de XIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Omdat keer op keer duidelijk wordt dat het niet om de hardware gaat, maar om de complete implementatie en uitvoering.
Mijn oude Pivos M1 doet al jaren stabiel de meest gangbare 1080p x264 encodes zonder problemen.

Als jij de RK3066 wil kopen houdt ook niemand je tegen toch, die 30 euro val je je ook geen buil aan. :)
De hardware is niet echt verouderd, maar dit is gewoon het instapmodel. Het midden en high end-model komen later dit jaar.

Zoals zo vaak zou ik zeggen, staar je niet blind op specs. We zijn op een punt beland dat het heel weinig meer inhoudt, en je meer aan een echte vergelijkende test hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
RK3066 is circa 23 euro... RK3188 is 36 euro.. en het afspelen met XBMC moet met ongeveer alle chips wel soepel gaan.. wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat men voor 36 euro (50 dollar) ook de CMX speler heeft met dezelfde hardware als de XIOS XS: http://www.geekbuying.com...ntrol---Black-330173.html , dus bij de XIOS XS betaal je nog eens 100% extra alleen voor een custom rom (die momenteel nog upscaled en dus niet beter is dan die van de CMX)... De CMX is men (de verkoper >:) ) ook heel lovend over: http://www.freaktab.com/s...T-XBMC-MEDIA-PLAYER-UNDER

[ Voor 30% gewijzigd door Cooler_King op 28-07-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het afspelen met de Rockchip chips is volgens deze thread nog nooit soepel gegaan out of the box. Verder moet je lekker kopen wat je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
SidewalkSuper schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:34:
Het afspelen met de Rockchip chips is volgens deze thread nog nooit soepel gegaan out of the box. Verder moet je lekker kopen wat je wil. :)
Ik ga het meemaken dan zodra ze zijn gearriveerd. Spreek je uit eigen ervaring ook?

En out of the box vind ik verder niet belangrijk, zolang er maar goede roms beschikbaar zijn (met 1080p kernel).

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 28-07-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nee, ik echo alleen wat ik heb gelezen hier in de thread, heb zelf geen ervaring met de Rockchip apparaatjes. Enige waar ik ervaring mee heb is een Pivos Xios DS M1, die ik nu (denk ik) ongeveer 2 jaar gebruik.
Hij is wel een beetje sloom, maar doet het perfect. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-07-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 23:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb een 3188 box gehad maar deze werkte niet soepel in xbmc, nu de s89 met amlogic, en 1080p werkt wel soepel.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Precies wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ViperTPR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:23:
Ik heb een 3188 box gehad maar deze werkte niet soepel in xbmc, nu de s89 met amlogic, en 1080p werkt wel soepel.
Welke 3188 box had je? en stock of custom firmware?

De problemen die ik lees komen eigenlijk allemaal uit 2013, dus ik neem aan dat de SDK en stock firmware toen heel slecht waren.

Zal me ook niet verbazen als een hoop van het gestotter komt omdat er 60hz content op 50hz wordt afgespeeld.. 24hz zou dan nog beter zijn, maar niet veel firmwares lijken dat te ondersteunen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
418O2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:50:
Dat "belangrijke" deel is dus nogal subjectief :)
Er is niets subjectief aan de constatering dat steeds meer video streaming sites en diensten overstappen op (een vorm van) HLS. De nieuwe Fox Sports Go app valt nu bijvoorbeeld ook af.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Cooler_King schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:05:
[...]

Welke 3188 box had je? en stock of custom firmware?

De problemen die ik lees komen eigenlijk allemaal uit 2013, dus ik neem aan dat de SDK en stock firmware toen heel slecht waren.

Zal me ook niet verbazen als een hoop van het gestotter komt omdat er 60hz content op 50hz wordt afgespeeld.. 24hz zou dan nog beter zijn, maar niet veel firmwares lijken dat te ondersteunen.
De Minix X7 speelt met stock firmware nog steeds niet alles vloeiend af. Met de laatste HardwareGuru ROM is het al een stuk beter en de meeste 1080p content die precies aan de meest voorkomende profielen voldoet worden prima afgespeeld. Toch krijgen XBMC en andere spelers het nog steeds voor elkaar om zelfs met SD of 720p content en bv. camera 'pans' ineens te gaan stotteren.

En ja, ik heb zowel op 50, 60 als 24p getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ugoos heeft afgelopen week een RK3066/RK3188 XBMC "1080p fix" apk gepost voor Android 4.2: http://ugoos.net/blog?blog_article_id=21 .. heeft iemand deze al eens getest?

[ Voor 64% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk (met de minix x8) om vloeiend te streamen? vb. watchseries.lt
ook in combinatie met "telenet hotspot" ?

Twijfel erg om em te kopen, maar vind ontbreken hdmi 2.0 zo'n zonde
(zeker nu ik ook de aanschaf van een nieuw tv-toestel in zicht heb).
Vlekkeloos een Lotr zien in 1080p van n 30Gb zou wel lekker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Waarom heb je daar hdmi 2.0 voor nodig?
Wat betreft het streamen is het afhankelijk of de Minix dus goede HLS support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 22-09 23:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik had een ugoos ut1, kan best dat het nu wel goed werkt, maar feit blijft dat het toen niet out of the box goed werkte. Heb veel lopen stoeien met custom echter geen goed resultaat, wel beter dan stock.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een box echter 100 euro kost zou ik sowieso sneller kijken naar een Intel NUC Celeron. Die kun je voor zo'n 150 euro wel in elkaar zetten. Je hebt dan geen enkel gezeur of XBMC wel of niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:21:
Als een box echter 100 euro kost zou ik sowieso sneller kijken naar een Intel NUC Celeron. Die kun je voor zo'n 150 euro wel in elkaar zetten. Je hebt dan geen enkel gezeur of XBMC wel of niet goed werkt.
Dat is dan ook alleen maar een (goede) optie als je uitsluitend XBMC wil gebruiken.

Zo'n Intel NUC kost verbruikt sowieso nog steeds veel meer dan een Android boxje en je hebt nog steeds niet het gemak en ge integratie met (Android) apps die je ook zo gewend bent van Smartphone en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:14:
[...]

Dat is dan ook alleen maar een (goede) optie als je uitsluitend XBMC wil gebruiken.

Zo'n Intel NUC kost verbruikt sowieso nog steeds veel meer dan een Android boxje en je hebt nog steeds niet het gemak en ge integratie met (Android) apps die je ook zo gewend bent van Smartphone en tablet.
Het gebruik van de losse apps zoals Spotify, Youtube, Netflix, Uitzending gemist, etc is ook voor mij wel echt een pré. Alles integreren binnen XBMC werkt zover ik me heb ingelezen niet geheel vlekkeloos en soepel en dat is met vrouw en kinderen toch wel handig.

Als je het uit XBMC wil halen ben je al snel gebonden aan Android of Windows. Waar ik bij laatst genoemde mee zit is dan met name de bediening (HDMI-CEC adapter garandeert niet zoveel) en oplopende kosten (aanschaf OS).

Ik zit eigenlijk gewoon te wachten op de ultieme Android box >:)
eymey schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:14:
Tsja, dat is en blijft in het algemeen nog een beetje mijn algehele gevoel bij dit soort oplossingen:

In review filmpjes en marketing praatjes ziet het er allemaal fantastisch uit en worden Android stickjes en boxjes zo ongeveer als de eindbaas oplossing voor al je media en Smart TV behoeften gepresenteerd. En dagaanbiedingen sites maar bv. ook Conrad doen daar hard aan mee.

Maar zeker out of the box vallen ze bijna allemaal stuk voor stuk tegen en moet je het van de community hebben om:

* Goede HLS streaming te krijgen (NPO, RTL XL, apps van tv providers)
* Vloeiende 1080p of zelfs 720p playback te krijgen

En sommige dingen zoals Miracast zullen wrs nooit met HDCP ondersteund gaan worden.

Overigens draait mijn X7 met HardwareGuru 5 rom wel erg lekker nu, inclusief HLS support en vloeiend afspelen van de meeste progressive content in XBMC. Vorige week zaterdag zelfs een tijdje via de NOS app de live stream van NED-BRA gevolgd met radiocommentaar erbij.
eymey schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:13:
Dat dus.

Wat mij betreft is RK3188 een dood paard. M'n Minix X7 zal ik voorlopig nog wel blijven gebruiken, maar als er obv. AMLogic iets moois uit komt wat out of the box helemaal goed werkt (wrs van Pivos), dan is ook de toekomst van m'n X7 allerminst zeker.

Rockchip is gewoon fout bezig. Dat zie je nu ook weer door de Kitkat firmware die Minix binnenkort voor de X7 gaat uitbrengen. Ik moet zeggen "nep Kitkat" want zonder de bijbehorende kernel en optimalisaties en ik vermoed ook weer zonder HLS support.
Is de X7 met de HardwareGuru 5 rom voor nu het beste wat je kunt krijgen als het aan komt op goede HLS streaming en vloeiende 1080p?

[ Voor 48% gewijzigd door Joster op 31-07-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Naar mijn mening wel ja, iig als je naar RK3188 devices kijkt.

Overigens, qua PC/X86 platform is Linux ook erg lekker voor XBMC hoor, dus OS aanschaf kosten heb je niet per se.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 31-07-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Voor linux XBMC is dit nog een Amlogic alternatief voor 36 euro: http://www.cnx-software.c...-4-2-supports-xbmc-linux/

En maar één RK3188 speler aanraden (die toevallig ook de duurste is) vind ik beetje raar.. is allemaal dezelfde hardware en draait op dezelfde kitkat kernel van Rockchip, dus ik denk dat ze allemaal wel goed draaien met de nieuwste custom roms.. Binnenkort mijn feedback over de CX-919 stick en de CS918 (MK888/K-R42) box (beiden 36 euro).

Daar komt nog bij dat de Neo X7 nog minstens 80 euro kost en voor die prijs heb je ook een Amlogic S802 speler uit China zoals de Vega S89 waar je veel meer aan hebt (en waarschijnlijk ook gewoon HLS support.. misschien kan iemand dit bevestigen).

[ Voor 37% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:42:
Naar mijn mening wel ja, iig als je naar RK3188 devices kijkt.
En als je kijkt naar AMLogic? Zijn daar ook al dusdanige rom's voor geleverd?
Overigens, qua PC/X86 platform is Linux ook erg lekker voor XBMC hoor, dus OS aanschaf kosten heb je niet per se.
Dat snap ik, maar ik wil niet alleen XBMC ;) Ik wil de apps van Youtube / Netflix / Spotify gewoon los kunnen draaien en niet vanuit XBMC. Gebruiksgemak van eigen apps / websites vind ik beter werken dan vanuit XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb zelf met AMLogic spullen nog geen ervaring.

Maar ik heb al wel begrepen uit dit topic, na bevindingen van de eerste AMLogic gebaeserde apparaten van Minix en Tronsmart, dat ook daar HLS niet vanzelfsprekend is.

Maar met de aankomende modellen van Pivos schijnt dat wrs wel te gaan werken (is uit tests door devs van Pivos zelf gebleken). Maar ja, geen garanties.

Het is gewoon zonde. Android is zó dichtbij het worden van een prima platform voor zowel XBMC als zo ongeveer alle apps dir het normaal op tablets en phones prima doen.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 31-07-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:03:
Ik heb zelf met AMLogic spullen nog geen ervaring.

Maar ik heb al wel begrepen uit dit topic, na bevindingen van de eerste AMLogic gebaeserde apparaten van Minix en Tronsmart, dat ook daar HLS niet vanzelfsprekend is.
Dat begrijp ik inderdaad reeds, maar zijn HardwareGuru en Finless al zover met hun custom roms als ze dat zijn voor de X7?
Maar met de aankomende modellen van Pivos schijnt dat wrs wel te gaan werken (is uit tests door devs van Pivos zelf gebleken). Maar ja, geen garanties.
Doel je dan op de Xios XS of op anderen? Heb je toevallig een bron of interessant lees voer? :)
Het is gewoon zonde. Android is zó dichtbij het worden van een prima platform voor zowel XBMC als zo ongeveer alle apps dir het normaal op tablets en phones prima doen.
Inderdaad, daar lijkt het wachten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@eymey , je schreeuw wekelijks meerdere malen van de daken dat HLS support zo slecht is voor Rockchip spelers (als ik zoek op 'hls' in deze thread zie ik bijna alleen maar jouw posts), maar heb je bv. de nieuwste wasser kitkat rom al eens geprobeerd? http://www.freaktab.com/s...mware-Kikat-Android-4-4-2
- add support hls streaming
Aangezien ik de K-R42 heb besteld zal ik deze zeker eens proberen..
Heb jij naast de Neo X7 nog andere RK3188 spelers getest met recente roms? anders vind ik je kritiek dus wat voorbarig.

En HLS zou dus ook gewoon moeten werken op S802 spelers zoals de S89 Vega, die even duur / goedkoper zijn dan de Neo X7 en XIOS XS, maar betere specs.

[ Voor 37% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
De Xios XS komt toch ook nog in andere versies met betere specs uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Joster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:26:
De Xios XS komt toch ook nog in andere versies met betere specs uit?
de XIOS XS heeft een verouderde Amlogic AML8726-MX dual core.. lijkt me niet dat hier ooit verandering in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Cooler_King schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:31:
[...]

de XIOS XS heeft een verouderde Amlogic AML8726-MX dual core.. lijkt me niet dat hier ooit verandering in komt?
Of die AMLogic daadwerkelijk vervangen wordt in de middenklasse en top modellen weet ik niet zeker, maar de huidige XIOS XS is in ieder geval het instapmodel:
SidewalkSuper schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:24:
Instapmodel nieuwe Pivos *O* , de Pivos XIOS XS (richtprijs $100)
[afbeelding]

Het middenmodel komt uit in Q2 en zal in ieder geval deze pluspunten hebben over het instapmodel.
  • Meer RAM
  • 4k2k30p video output
  • Dual band wifi
  • Afstandsbediening met meer knoppen en ander design
  • Zilver of mat zwart kleurtje
Ik dacht er nog meer informatie over te hebben gevonden maar ik kan het nu even niet terug vinden. Het enige dat ik nu vond was dit: http://www.pivosforums.co...=6&t=4373&start=50#p41115 Het lijkt er dus op dat er uit wordt gegaan van een quad core in het middenklasse model. Hier ook nog wat info: http://forum.xbmc.org/sho...83&pid=1753996#pid1753996

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 31-07-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Er komen inderdaad andere betere chips in het midden en topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Kan alleen nog wel even duren -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja, geen idee wanneer ie komt. Pivos wil ook geen data noemen ivm het vorige debacle van te vaak moeten uitstellen.

Eymey bedoelt trouwens de Xios XS mbt of HLS erop werkt. Ik heb de devs wat laten testen en dat werkte voor zover het getest kon worden (ivm geo-restricties).

@Cooler_King
De kritiek komt oa hier uit de thread, daar is niets voorbarig aan. Lees de hele thread anders "ff" door ipv alleen te zoeken op HLS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Maar goed, dan zou HardwareGuru het ook voor elkaar moeten kunnen krijgen bij de X8-H toch: http://www.hardwareguruxbmc.nl/minix-neo-x8-h.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:33:

Ik zit eigenlijk gewoon te wachten op de ultieme Android box >:)
Is dat ding van Amazon niks voor jou dan? De specs zijn hoog en het lijkt me dat Android edit: Amazon ook veel energie stopt in dingen goed vloeiend krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Denk dat die Amazon Fire ook een hele mooie is ja! Ik vind het zelf alleen jammer dat je die interface van Amazon erop krijgt en geen Play Store. Of is dat wel mogelijk?
En die voice search is zeker ook niet te hacken om alleen in xbmc te gebruiken, lijkt me echt ideaal.

[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSuper op 31-07-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
SidewalkSuper schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:50:
Denk dat die Amazon Fire ook een hele mooie is ja! Ik vind het zelf alleen jammer dat je die interface van Amazon erop krijgt en geen Play Store. Of is dat wel mogelijk?
En die voice search is zeker ook niet te hacken om alleen in xbmc te gebruiken, lijkt me echt ideaal.
Zou moeten kunnen: YouTube: How to install the Google Play Store on the Amazon Fire TV

Maar helaas geen CEC en geen ondersteuning voor AVI, MKV en ISO. Is voor de kinder DVD's wel zo handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Via xbmc toch wel? Lijkt me sterk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Ja, de specs geven de standaarden aan inderdaad. Als je XBMC erop zet (wordt gewoon ondersteund door XBMC: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Amazon_Fire_TV ) moet het volgens deze user gewoon lukken ja: http://www.avsforum.com/f...read-33.html#post25991594

Dan maar eens op zoek of ze de HLS streaming apps ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 31-07-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Cooler_King schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:34:
@eymey , je schreeuw wekelijks meerdere malen van de daken dat HLS support zo slecht is voor Rockchip spelers (als ik zoek op 'hls' in deze thread zie ik bijna alleen maar jouw posts), maar heb je bv. de nieuwste wasser kitkat rom al eens geprobeerd? http://www.freaktab.com/s...mware-Kikat-Android-4-4-2

[...]

Aangezien ik de K-R42 heb besteld zal ik deze zeker eens proberen..
Heb jij naast de Neo X7 nog andere RK3188 spelers getest met recente roms? anders vind ik je kritiek dus wat voorbarig.

En HLS zou dus ook gewoon moeten werken op S802 spelers zoals de S89 Vega, die even duur / goedkoper zijn dan de Neo X7 en XIOS XS, maar betere specs.
Niks voorbarig. Misschien had ik het wat duidelijker moeten stellen, maar geen enkele RK3188 speler doet, -out of the box- braaf volgens de slechte door RK geleverde SDK, HLS. Geen enkele!

En dat bedoel ik dus met "slecht". En ja, ik heb voor m'n Minix X7 ook al meerdere andere RK3188 stickjes gehad.

De enigen die dus HLS werkend hebben zijn custom ROM makers, niet dankzij RK of de fabrikanten. HLS werd voor het eerst werkend gezien op Nexus SDK2-gebaseerde ROM's van o.a. Strauzo. Ik had onlangs nog zo'n ROM 'liggen' en heb die toen via Freaktab aan Hardwareguru gegeven. Langzaam sijpelt de HLS fix die hij daarop heeft afgekeken blijkbaar ook door naar o.a. de Wasser ROM. Maar nog steeds, wederom, niet dankzij de fabrikanten zelf.

Zodoende heb ik onlangs in mijn kennisenkring en familie alweer meerdere mensen teleurgesteld zien raken omdat ze dachten "hey, handig zo'n ding! Oh maar bijna geen enkele Nederlandse TV content werkt erop". Gelukkig heb ik ze dan daarmee kunnen helpen, maar out of the box is het dus gewoon terecht "slecht", en daar blijf ik dus bij.

Verder meen ik ook nog niet zo lang geleden hier iemand te hebben gelezen die zo'n S89 Vega binnen had, waarop HLS het ook niet deed. Dus ook hier moet blijkbaar nog wat werk verzet worden.

Sidewalksuper, die contact heeft met mensen bij Pivos, heeft dus inderdaad al wat tests laten doen en die bleken wél goed te verlopen.

Specs en dergelijke zeggen in deze dus helemaal niks. Zelfs de wat oudere chipsets van AMLogic en RK hebben in theorie voldoende specs voor zo'n beetje alles, inclusief 1080p Het valt of staat met de Android SDK's die bedrijven als RK aan de fabrikanten geven.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 31-07-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:13:
[...]
Verder meen ik ook nog niet zo lang geleden hier iemand te hebben gelezen die zo'n S89 Vega binnen had, waarop HLS het ook niet deed. Dus ook hier moet blijkbaar nog wat werk verzet worden.
Werkten sowieso niet op standaard rom, dus het klopt wat je zegt: Vin87 in "Mini Android TV discussie deel 1"

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 31-07-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Laatst online: 19-05-2024
wacht ff, HLS is toch gewoon het streamen van videobeelden over http? toch?
ben wel vrij technisch aangelegd maar niet zo de hoogte van de specifieke ins and outs mbt dit soort apparaatjes.

ik heb mn X8 nou een maandje ofzo en vele verschillende streams gekeken via verschillende xbmc addons, meestal 1080p maar ook veel 720p, en in die tijd heb ik feitelijk nul problemen gehad.
meestal streamed de film al meteen vloeiend, een enkele keer duurt het ff secondje of 5 eer hij zonder hapering loopt, maar daarna heb je nergens last van.

dus, dan vraag ik mij af wat the big problem is?
koop een X8 of S89 en HLS werkt.
of mis ik soms iets belangrijks?

las ergens dat iemand probs had met een iso af te spelen en ik meen dat er ook een issue was met Netflix en de 3FM app, maar voor de rest lees ik eigenlijk weinig problemen.

ik draai trouwens gewoon de stock rom van minix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
NPO app, hoogste kwaliteit?
FOX Sports GO app?
3FM visual radio functie?
RTL XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Ja, wat wil je daarmee zeggen? Dat het nog niet perfect is?
Dat zeg ik ook nergens en dat verwacht ik, blijkbaar in tegenstelling tot vele anderen hier, ook niet direct van een brand nieuwe device.
Heb dat ook zelden meegemaakt met electronica.

Kijk, ik snap wel heus dat er issues zijn met bepaalde dingen maar allez, 90% vd gebruikers van dit soort apparaatjes zijn geen tweakers en willen gewoon één ding:gratis films en series kijken via xbmc, vloeiend en in goeie kwaliteit.

Nou, dat doet 'ie gewoon vlekkeloos.

Ik, maar wie ben ik, vind dat de lat hier wel héél erg hoog gelegd wordt waardoor mensen die hier gewoon wat info willen vinden want ze overwegen ook zo'n ding als de buurman heeft, heel makkelijk het idee kunnen krijgen dat het allemaal maar k*t is.
En dat is het niet, het hangt er vanaf wat je er precies mee wil.
Totale vervanging voor je tv abo, media diensten en computer? Nee. die bestaat nog niet, overal wel issues mee als ik de fora zo lees.
Gratis films kijken zonder probs op een snel en stabiel systeem. Ja.

Dus stellen dat HLS niet goed werkt op zo'n X8/S89, als goed bedoelde waarschuwing voor potentiële kopers, is gewoon niet waar of op z'n allerbest slechts het halve verhaal en het vertroebeld imho de discussie die juist erg belangrijk is voor iedereen die een android/xbmc oplossing overweegt.

aldus de spreekwoordelijke 2 centjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Erhm, jij komt je hier afvragen wat het probleem is terwijl je stelt dat HLS werkt op een X8 of S89. Ik geef slechts een 4-tal apps aan die over het algemeen out of the box niet werken vanwege een HLS streaming probleem, zo ook niet bij de X8 of S89. Dat jij daar geen problemen mee hebt is prima, maar stel dan ook niet dat HLS werkt. Wat andere mensen willen en wel of geen probleem vinden kunnen ze hier prima vinden, niemand stelt dat alles ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Niemand zegt dat je geen gratis films kan kijken toch. Alleen dat iets als uitzending gemist nergens out of the box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. En laat van de zeker 5 andere mensen die ik ken die zo'n boxje of stickje hebben gekocht (non-tweakers), alle 5 dat ook hebben gedaan omdat ze op z'n minst zaken als NPO en RTL XL denken te kunnen draaien. Wat dus niet werkt en uitliep op een teleurstelling.

En het gaat me deels ook om het gemak waarmee bv. ook de dagaanbieding sites geregeld deze dingen in de markt zetten als "het ei van columbus", "totale vervanging voor een smart tv", en wat dies meer zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:21:
NPO app, hoogste kwaliteit?
FOX Sports GO app?
3FM visual radio functie?
RTL XL?
Kun je daarom niet beter over naar een normale HTPC zoals de NUC? Je hebt dan niet de apps die je kunt gebruiken maar wel gewoon de websites. Zolang er geen Silverlight wordt gebruikt zit je op Linux goed. Ik weet niet misschien gebruikt Netflix Silverlight :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Jep, daarom geen officiële Linux support vanuit Netflix ;)

Waar de discussie steeds op terug komt is dat Android wel echt heel dichtbij is voor het realiseren van een totaalervaring, inclusief alle gewenste "home theater" apps. Daar is het gewoon even wachten op denk ik :)

[ Voor 69% gewijzigd door Joster op 31-07-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:01:
Jep, daarom geen officiële Linux support vanuit Netflix ;)

Waar de discussie steeds op terug komt is dat Android wel echt heel dichtbij is voor het realiseren van een totaalervaring, inclusief alle gewenste "home theater" apps. Daar is het gewoon even wachten op denk ik :)
Als Netflix het enige is dan heb je alleen een Smart TV nodig met Netflix mogelijkheid :). Ja, of je moet genoegen nemen met minder of je moet gaan voor een HTPC met Windows.

NPO gemist werkt trouwens bij mij out-of-the box Android app. RTLXL krijg ik de telefoonversie :/ en die werkt ook nog eens niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Joster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:02:
Erhm, jij komt je hier afvragen wat het probleem is terwijl je stelt dat HLS werkt op een X8 of S89. Ik geef slechts een 4-tal apps aan die over het algemeen out of the box niet werken vanwege een HLS streaming probleem, zo ook niet bij de X8 of S89. Dat jij daar geen problemen mee hebt is prima, maar stel dan ook niet dat HLS werkt. Wat andere mensen willen en wel of geen probleem vinden kunnen ze hier prima vinden, niemand stelt dat alles ruk is.
maar als slechts 4 apps het, overal schijnbaar, niet goed doen, kun je dan wel meteen stellen dat HLS niet werkt op zo'n kastje?
dát is namelijk wat me een beetje stoorde aan jullie reacties.

voorbeeld: heb een vriend die ook tweakers leest maar op dit gebied net zo'n dodo is als ik.
hij wil zich ook zo'n x8 halen maar sinds hij zich in de fora gestort heeft, heeft hij koud watervrees gekregen.
waarom? omdat hij las dat er toch veel problemen mee zijn en HLS niet goed werkt.
die gast wil eigenlijk slechts één ding, gratis films kijken, maar door al die vertroebelende berichten en reacties op fora als tweakers durft hij nu niet eens meer iets te bestellen...

dát is de verwarring en vertroebeling waar ik het over heb.
voor zijn doeleinden werkt zo'n kastje perfect maar door de negatieve berichten over een paar HLS apps durft hij nu niks meer te kopen.

tuurlijk, het is een eitje en ik heb hem al duidelijk gemaakt dat het in zijn situatie niet relevant is maar toch is dit de reactie die veel ondeskundige lezers hebben als ze eens een forum nalopen omdat ze de aanschaf van zo'n ding overwegen.

ik wil er trouwens geen al te groot punt van maken hoor, ik wilde alleen even mijn ei kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Als Netflix het enige is dan heb je alleen een Smart TV nodig met Netflix mogelijkheid :). Ja, of je moet genoegen nemen met minder of je moet gaan voor een HTPC met Windows.

NPO gemist werkt trouwens bij mij out-of-the box Android app. RTLXL krijg ik de telefoonversie :/ en die werkt ook nog eens niet.
Persoonlijk wil ik het liefst niet afhankelijk zijn van mijn Smart TV die (zoals nu door een defect bijvoorbeeld) weg kan vallen of door ontbreken van ondersteuning in de loop van de tijd.

Windows vs. Android ben ik nog niet helemaal over uit hoor, er zijn voor beide voor- en nadelen aan te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Stinky1701: Dit forum is natuurlijk wel bij uitstek een plek om over dit soort dingen te discussiëren en om technisch de onderste steen boven te halen, zeker als een oplossing nieteens zo heel ver weg is (en omdat er mensen zoals hardwareguru en anderen mee lezen die ook de spullen verkopen en ook echt in overleg kunnen met fabrikanten over de gesignaleerde problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:20:
@Stinky1701: Dit forum is natuurlijk wel bij uitstek een plek om over dit soort dingen te discussiëren en om technisch de onderste steen boven te halen, zeker als een oplossing nieteens zo heel ver weg is (en omdat er mensen zoals hardwareguru en anderen mee lezen die ook de spullen verkopen en ook echt in overleg kunnen met fabrikanten over de gesignaleerde problemen).
Exactemundo :) Plus als ondeskundige lezers zich in willen lezen of iets het juiste is om te kopen moeten ze zich maar volledig inlezen ;) Zo kunnen ze een juiste afweging maken of de zaken die ontbreken onoverkomelijk zijn of dat het nog altijd prima aansluit bij de wensen / eisen. Wanneer ze dat niet doen en ondeskundig blijven is dat natuurlijk niet ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
klopt als een bus eymey.

maar het kan allemaal ook erg verwarrend werken voor "gewone stervelingen", die ondertussen wél allemaal weten dat je ff tweakers moet checken vóórdat je iets technisch aanschaft.

maar nogmaals, ik wilde gewoon even mijn mening uiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Misschien moeten we maar eens een actueel overzicht (een soort buying guide) maken met de populaire apparaten van dit moment, incl. specificaties, richtprijs, voor- en nadelen, manko's die te verhelpen zijn met nieuwe roms, enz.. Ben het eens met stinky dat er een vrij negatief beeld ontstaat van de apparaten, terwijl je voor weinig geld dus iets hebt met heel veel mogelijkheden, en de meest gangbare problemen is vast wel een oplossing voor te vinden, bv. door het installeren van een custom ROM.

[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Dat is zeker een goed idee in mijn optiek. Moeten we wel rekening houden met het feit dat sommige apparaten zoals de X7 en X8 een eigen topic hebben. Niet dat dit uit sync gaat lopen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Vanwege dit succes en de nodige opluchting ( Joster in "Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslast" ) die daarbij komt kijken (helaas wel één dode pixel) denk ik dat ik mezelf maar een X8-h cadeau ga doen om lekker mee te prullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Vandaag een CX-919 stick ontvangen.. alleen lukt het met geen mogelijkheid om hem op pc aan te sluiten om custom rom erop te gooien... krijg telkens 'unknown usb device', code 43 met geel icoontje, en drivers updaten lukt ook niet... zowel op xp laptop als w7 pc...

Paar vraagjes:

- Moet 'usb debugging' nou per se aan of uit als ik flash mode wil doen? en zijn er nog andere opties in android waar ik op moet letten?
- Klopt het dat de OTG aansluiting aan de zijkant gebruikt moet worden? of kan het zijn dat deze verkeerd staat aangegeven en dat ik toch het DC slot (naast de full size USB aan de smalle zijde) moet gebruiken?
- Als ik met fn toets opstart dan krijg ik de andere bootscreen (deze: http://i49.tinypic.com/2mwcyte.jpg ) maar er komt geen menu o.i.d... hoort dit zo? en is dit het goede scherm om hem bij aan te sluiten?
- Is het evt. ook mogelijk om kernel te flashen zonder RKBatchTool?

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 01-08-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
Cooler_King schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:05:
Vandaag een CX-919 stick ontvangen.. alleen lukt het met geen mogelijkheid om hem op pc aan te sluiten om custom rom erop te gooien... krijg telkens 'unknown usb device', code 43 met geel icoontje, en drivers updaten lukt ook niet... zowel op xp laptop als w7 pc...

Paar vraagjes:

- Moet 'usb debugging' nou per se aan of uit als ik flash mode wil doen? en zijn er nog andere opties in android waar ik op moet letten?
- Klopt het dat de OTG aansluiting aan de zijkant gebruikt moet worden? of kan het zijn dat deze verkeerd staat aangegeven en dat ik toch het DC slot (naast de full size USB aan de smalle zijde) moet gebruiken?
- Als ik met fn toets opstart dan krijg ik de andere bootscreen (deze: http://i49.tinypic.com/2mwcyte.jpg ) maar er komt geen menu o.i.d... hoort dit zo? en is dit het goede scherm om hem bij aan te sluiten?
- Is het evt. ook mogelijk om kernel te flashen zonder RKBatchTool?
New, usb debugging hoeft niet aan te staan.
Het is wel van belang de goede drivers te gebruiken en ook geen usb 3.0 poort. Op freaktab.com vind je heel wat informatie.
Ja, je moet de otg poort gebruiken.
Wat ik weet ik dat je een kernel alleen met een flashtool kunt flashen.

Ik heb zelf de neomide 3.1 en d33 4.2 kernel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Bij deze mijns inziens het bewijs waarom de massa niet klaar is voor de meeste van die apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
MicBomer schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:43:
[...]

New, use debugging hoeft niet aan te staan.
Het is wel van belang de goede divers te gebruiken en ook geen usb 3.0 poort. Op freaktab.com vind je heel wat informatie.
Ja, je moet de otg poort gebruiken.
Wat ik weet ik dat je een kernel alleen met een flashtool kunt flashen.

Ik heb zelf de neomide 3.1 en d33 4.2 kernel geïnstalleerd.
Hoe zet jij hem dan precies in flash mode? hij staat dus helemaal uit en dan alleen usb kabeltje van otg uitgang naar pc terwijl fn knop is ingehouden?
Of sluit je hem aan als ie al in android zit? zo ja, welke opties heb je dan enabled? 'connect to pc', 'usb debugging', en bij storage staat ie op 'mass storage device'?
SidewalkSuper schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:10:
Bij deze mijns inziens het bewijs waarom de massa niet klaar is voor de meeste van die apparaatjes.
Ik ben ook geen noob, maar het probleem is dat er een hoop tegenstrijdigheden staan op internet.. daarnaast weet ik ook niet of het aan mijn pc ligt of aan de stick (of misschien los contactje o.i.d.).. Misschien moet ik anders een otg kabel gebruiken en usb male -> male.

De belangrijkste vraag voor nu is denk ik, welke screen zou ik moeten zien op de stick als ie in flash mode staat? want vooralsnog krijg ik alleen nog deze http://i49.tinypic.com/2mwcyte.jpg

Overigens lukt het me ook niet om hem gewoon als mass storage device met de pc te verbinden 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 02-08-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
Eerst de drivers installeren. Dan precies zoals je zegt de stick in flash mode zetten. Bij mij maakt het ook uit welk usb kabel ik gebruik. De ene doet het wel de andere niet. En alleen win 7 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik zie veel gepraat over HLS support. Weet iemand een goede app die het support can testen (Die ook buiten Nederland werkt). Ik ben in gesprek met een seller van een RK3288 box die graag meewerkt, en dan kunnen wij een idee krijgen van hoe goed het RK3288 SDK het ondersteunt.

[ Voor 16% gewijzigd door jerkitout op 02-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een Raspberry Pi samenstel dan kom ik rond de 75 euro uit met alles erbij wat je nodig hebt behalve een afstandsbediening wat via een tablet zal verlopen. Eens kijken wat je voor 75 euro kunt kopen qua Android sticks en boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Niet vergelijkbaar in mijn optiek, velen zullen een Android box dan ook niet alleen voor XBMC gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik weet echt niet wat er aan de hand is met mijn CX-919, maar als ik een update.img op sd kaart zet en insteek dan zou ie een update notice moeten geven, maar dit gebeurt dus ook niet.. :? Echt helemaal nix lukt.. is die stock rom wat er nu opstaat dan zo waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:28:
Niet vergelijkbaar in mijn optiek, velen zullen een Android box dan ook niet alleen voor XBMC gebruiken.
Natuurlijk, maar dit ligt helemaal aan je gebruik :). Het is nog vrij lastig om wat goede goedkopere Android boxen te vinden in Nederland. Vervolgens moet je weer checken of de firmware 1080p aankan etc :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
Cooler_King schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:39:
Ik weet echt niet wat er aan de hand is met mijn CX-919, maar als ik een update.img op sd kaart zet en insteek dan zou ie een update notice moeten geven, maar dit gebeurt dus ook niet.. :? Echt helemaal nix lukt.. is die stock rom wat er nu opstaat dan zo waardeloos?
Je moet de stick niet aan zetten dus geen power op de stick. Alleen een usb kabel met de otg poort. Dan rkflash tool gebruiken om te flashen. Kijk ook eens op het YouTube kanaal van Some Cool Tech hoe je moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
MicBomer schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:07:
[...]

Je moet de stick niet aan zetten dus geen power op de stick. Alleen een usb kabel met de otg poort. Dan rkflash tool gebruiken om te flashen. Kijk ook eens op het YouTube kanaal van some cool tech hoe je moet flashen.
Ben er vrij zeker van dat er gewoon iets kapot aan is.. als ik hem gewoon als mass storage device verbind met pc dan zou dit toch ook gewoon moeten werken?.. als ik smartphone met pc verbindt dan wordt ie meteen gevonden als mass storage device, maar bij dit ding gebeurt er helemaal niks, alleen dus een 'unknown usb device' na een tijdje, die niet te starten is en die niet de goede device id of zo heeft. Denk dat ik dus maar geld ga terugvragen en wachten op die RK3188 box die ik nog had besteld.

edit: Ik heb dus deze versie: Afbeeldingslocatie: http://www.tomtop.com/media/catalog/product/i/m/image_356_1_218_1_81_1_394_1_17_1_18_1_21_1_202_1_97_1_100_1_290_1_177_1_610_1_204.jpg

terwijl de originele versie van Tronsmart er zo uitziet: Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/ggo_pic/2014-07-19/201407190113153189bsri.jpg

Hier weer een iets andere versie voor maar 27 euro 8)7 : http://www.ebay.nl/itm/Ne...tick-CX-919-/121400202991

[ Voor 22% gewijzigd door Cooler_King op 03-08-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
jerkitout schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:18:
Ik zie veel gepraat over HLS support. Weet iemand een goede app die het support can testen (Die ook buiten Nederland werkt). Ik ben in gesprek met een seller van een RK3288 box die graag meewerkt, en dan kunnen wij een idee krijgen van hoe goed het RK3288 SDK het ondersteunt.
Volgens mij is de 3fm app niet geo-restricted. Maar dat kan ik maandag ook eventueel even op m'n werk checken via het gasten WIFI (corporate proxy breekt uit naar internet in de UK en Denemarken :P ).

Dus gewoon de 3fm.nl app laten downloaden en dan kijken of de visual radio (camera icoontje) werkt. Bij de RK3188 boxjes verschijnt out of the box een Android foutmelding dat de stream niet geopend kan worden. En als hij wel gaat spelen, dan moeten ze ff goed opletten of na een seconde of 10-20 de stream ook zonder eeuwig te blijven hangen scherper wordt (tenzij hij vanaf het begin natuurlijk al scherp is.).

Nog een test is met de browser naar www.3fm.nl gaan en daar de visual radio stream openen. Ook hier begint het beeld eerst weer wazig en zou dan na een seconde of 20 scherp moeten worden (alleen bij RK3188 boxjes blijft hij dan eeuwig hangen).

Natuurlijk is een goede werking van 3fm.nl niet per se leading voor een garantie op HLS support maar in mijn ervaring valt een goede werking hiervan op ROM's die ik heb uitgeprobeerd wel heel 'toevallig' samen met ook goede werking van andere streaming apps die het anders niet deden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
De Xios XS zou eind augustus naar Europa moeten kunnen komen:

http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=29&t=4698

Wie wil er verder nog met onderstaande aan de slag? Wellicht gewoon als een deel 2?
Cooler_King schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:02:
Misschien moeten we maar eens een actueel overzicht (een soort buying guide) maken met de populaire apparaten van dit moment, incl. specificaties, richtprijs, voor- en nadelen, manko's die te verhelpen zijn met nieuwe roms, enz.. Ben het eens met stinky dat er een vrij negatief beeld ontstaat van de apparaten, terwijl je voor weinig geld dus iets hebt met heel veel mogelijkheden, en de meest gangbare problemen is vast wel een oplossing voor te vinden, bv. door het installeren van een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Joster schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:11:

[...]
Kan niet wachten. Let wel dat tot nu hij nog alleen maar 1080p upscaled. Dusch als je 1080p materiaal hebt downscaled hij naar 720 en upscaled weer naar 1080p. Zou in een patch meegenomen gaan worden.

Los daarvan ga ik hem meteen bestellen. Geniaal doosje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
http://www.pivosforums.co....php?f=29&t=4647&start=50

Komt wel goed volgens mij inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59

[...]
Ik ga deze ook eens ff volgen... Nu aan het stoeien met de Tronsmart Vega Elite.
Heb er inmiddels de 4e custom rom opstaan.
Het wordt steeds beter, maar ik heb nog steeds problemen met de Passtrough van DD5.1 in XBMC.
DTS gaat prima maar DD5.1 geeft alleen maar een hoop distortion.
Nu moet ik in de setup van XBMC aangeven dat mijn versterker GEEN DD5.1 ondersteund (wat die in werkelijkheid wel doet).

Ach ja kleinigheidjes hou je altijd met dit soort boxjes, maar ben het met de anderen eens dat je voor het geld wat je uitgeeft best wel een aardige player in huis hebt die in combinatie met een custom rom tot veel in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij, als ik het goed heb, vertel je XBMC als je zegt dat je versterker geen DD5.1 ondersteunt, om het zelf te decoderen en dan als multi channel PCM naar je receiver te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
eymey schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:33:
Volgens mij, als ik het goed heb, vertel je XBMC als je zegt dat je versterker geen DD5.1 ondersteunt, om het zelf te decoderen en dan als multi channel PCM naar je receiver te sturen :)
Klopt!
als ik XBMC vertel dat ik een versterker heb die DD5.1 (wat die dus ook kan)moet decoderen dan gaat het mis.. een hoop lawaai uit mijn speakers (distortion). vink ik dit uit in XBMC dan heb ik weliswaar geen DD5.1 geluid, maar wel geluid wat niet verstoord is.

Het vreemde is dat het met DTS geluid wel goed gaat, die heb ik dus ook gewoon aangevinkt staan in XBMC

Het geluid loopt nu via HDMI.... zou het helpen als ik een optische kabel gebruik voor audio :?

[ Voor 14% gewijzigd door loneranger56 op 07-08-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King

http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=29&t=4698

Wie wil er verder nog met onderstaande aan de slag? Wellicht gewoon als een deel 2?

[...]
Ik wacht eerst nog even op een RK3188 box, en ben nog aan het kijken hoe ik mn CX-919 op usb krijg aangesloten (wellicht m.b.v. powered usb kabel, anders refund regelen).. Hier staat mn probleem beschreven, misschien dat iemand weet wat er aan de hand is: http://www.freaktab.com/s...ng-to-PC-flashing-rooting

En nieuwe generatie Android sticks met nieuwste amlogics (weliswaar budget variant) komen eraan!: http://ugoos.net/blog/ugoos-s85-amlogic%20s805

[ Voor 15% gewijzigd door Cooler_King op 08-08-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Ohjee, zo kan ik wel blijven wachten :/

Ben eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat een HTPC met Windows (i.v.m. Netflix) hem niet gaat worden aangezien ik voor een redelijk simpele NUC + CEC adapter + Windows + toetsenbord al snel over de € 300,- ga. Voorlopig wil ik liever ergens rond de €150,- uitkomen. Nouja dan heb je het dus over de Amazon FireTV (veel XDA ondersteuning zo te lezen), Minix X8-H / X7 (freaktab + minixforums + hardwareguru), M8, S89, EM8 (freaktab), Pivos Xios XS (pivosforum) en nu weer dit soort nieuwe sticks op basis van AMLogic :F Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disturbed Ange
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 08:26
Hallo,
Ik had al gezien dat er al een enkele keer gevraagd is naar de Mele A1000G. Voornamelijk omdat het een quadcore, draaiend op android met XBMC maar deze voor mij erg interessant.
Het enige wat ik nergens kan vinden is een lijst met welke audio formaten het kan afspelen, of het wel bijv. volledig DTS-HD ondersteund.
Ik weet dat de SideWinder 4 dat wel ondersteund maar dat die geen 1080p. maar 720p output heeft (terwijl ze 1080p beloven!)

Weet iemand hier daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier nog een box die over paar dagen wordt aangekondigd: http://vidon.me/

Schijnt dat ie maar 49 dollar gaat kosten.. Wel met allwinner A31s (net als de A1000G die iemand hiervoor noemde) dus weet niet hoe het verder met de ondersteuning zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 10-08-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
Beste tweakers,

Na redelijk wat tijd te hebben besteed aan het inlezen in mogelijkheden en opties van diverse android hdmi sticks blijf ik met de volgende vragen zitten. Een hoop zaken worden hier goed en in detail uitgelegd, maar gaan mij qua expertise soms net te ver.

Daarom vroeg ik me af of iemand mij de volgende vragen kan beantwoorden met tot slot hopelijk een aanbeveling welk apparaatje het beste bij mijn wensen past?

1. Schakelt de android stick automatisch aan/uit bij het aan/uit schakelen van de TV?
2. Is een gekoppelde HDD aan de USB poort van de android stick altijd toegankelijk over het netwerk? Met andere woorden als de tv en/of apparaat uit staat kan ik dan alsnog bestanden lezen/schrijven van/naar de gekoppelde HDD?
3. Er is een redelijke wifi signaal aanwezig, echter wil ik graag media bekabeld streamen met de android stick (XBMC). Indien de tv voorzien is van een netwerkkabel, is het bekabelde netwerk dan ook toegankelijk voor de android stick?
4. Mijn tv werkt met een LG smart remote. Zal deze remote ook werken met de android stick?
5. Indien ik een draadloos toetsenbord/muis middels usb aan de TV koppel, werkt deze dan ook voor de android stick of moet deze perse in de stick zitten?

Voor diegene die mij bovenstaande wat kan verduidelijken, vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
1. Nee.
2. Moet je volgens mij delen. Ik vraag me af of dat zo snel gaat als je wil.
3. Ja. Moet je dus wel een usb > rj45 adapter hebben, of een box (minix neo x8, tronsmart vega) nemen, die hebben dat standaard.
4. Dat denk ik niet.
5. Moet in de stick zitten. Ik zou zelf een airmouse nemen (Mele F10 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
1. Nee. Hdmi-cec komt waarschijnlijk het meest in de buurt. (tv uit bij afsluiten xbmc)
2. Nee, onmogelijk.
3. Nee. Als de tv voorzien is van een netwerkkabel dan is je Androidstick niet voorzien van een netwerkkabel. Deze moeten beide apart met een kabel gekoppeld zijn.
4. Alleen met gebruik van hdmi-cec.
5. Nee, je moet het koppelen aan je stick.

Hdmi-cec adapter.
http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-08-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Geen idee. Het lijkt er niet helemaal op volgens de uitleg, althans dat wat ik ervan begrijp, maar het zou kunnen. Maar 1 manier om er achter te komen. ;)

Bij nader inzien van de verpakking denk ik dat het niet hetzelfde is. Het heeft namelijk geen 2 hdmi poorten (in/uit).

[ Voor 115% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-08-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Schaamteloze crosspost, maar misschien wel nuttig :
ik zie net dat zowel Banggood als Chinabuye de MINIX NEO X8-H verkopen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dj9PHLN.png
Chinabuye prijs is okay, Banggood prijs is volgens mij vrij gunstig.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
^^ ik snap het nut niet helemaal van jouw post? dat ding is toch al een maand te koop overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Pusherman_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:04:
^^ ik snap het nut niet helemaal van jouw post? dat ding is toch al een maand te koop overal?
Niet voor €103,41 :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
nee, maar wel voor 110 euro of iets soortgelijks.
wacht nog een maandje en je krijgt hem wss voor nog iets goedkoper en als je nóg wat langer wacht is de volgende versie weer uit...

hoe goedkoop wil je hem hebben?
Pagina: 1 ... 49 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer