Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Hij is overal tussen de €100 en €110 ($140/$150) al dan niet met een M1 airmouse.
Als je een maand wacht en hem dan €10 goedkoper hebt is leuk, maar dan heb je er ook een maand minder lang lol van kunnen hebben.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
De freakbox van freaktab.com is inmiddels leverbaar: http://www.usellisell.com...b-rooted-android-4-4.html

Vind de prijs altijd nog aan de hoge kant (voor de helft heb je een vergelijkbare box uit China)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
76 euro aan de hoge kant?

Als deze box echt waarmaakt wat men belooft (vooral op het gebied van de software) dan is hij out of the box wat mij betreft sowieso al het dubbele waard van een prutsboxje uit China. :P

Het is dan hoogstens jammer dat ze hem niet op een nieuwe SoC van Rockchip of, beter nog, AmLogic hebben gebaseerd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
Voor dat geld die specs vind ik ook niet goedkoop.

• eymey
Het is maar hoe je het bekijkt.

Een Minix X7 kost nog steeds aanzienlijk meer en wordt standaard dus nog met hoogstens sub-optimale ROM uitgeleverd ook.

Ik heb in ieder geval met die veel goedkopere stickjes en boxjes en dergelijke die hier steeds aangehaald worden slechte ervaringen gehad (ookal was het verder hetzelfde RK3188 platform). En dan niet alleen software, ook bouwkwaliteit, hardware stabiliteit, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb een nobrand MK809IV stick gekocht die op 4.2.2 draaide, maar die had random reboots.
Het gaat om het model dat bij het opstarten een "R-Box" logo heeft.

Ik heb geprobeerd zowel de rooted als non rooted 4.4 van ugoos.net te flashen. Flashen gaat goed, helaas krijg ik daarna geen beeld als ik hem aansluit op de tv.

Wie kan me helpen om aan een goede 4.4 rom te komen? Welke gebruiken jullie op de MK809IV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 19:22
Voor degenen die XBMC willen draaien en problemen hebben door hun Rockchip soc, Koying heeft zijn fork van XBMC gereleased. Deze fork bevat aanpassingen die niet in de officiele XBMC worden opgenomen, o.a. een private libstagefright voor Rockchip. Mooie is ook dat deze in de Playstore te halen is.

Omdat het een fork is kun je hem gewoon naast XBMC installeren om te testen, ben je tenminste niet je hele setup kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
lexi schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:26:
Voor degenen die XBMC willen draaien en problemen hebben door hun Rockchip soc, Koying heeft zijn fork van XBMC gereleased. Deze fork bevat aanpassingen die niet in de officiele XBMC worden opgenomen, o.a. een private libstagefright voor Rockchip. Mooie is ook dat deze in de Playstore te halen is.

Omdat het een fork is kun je hem gewoon naast XBMC installeren om te testen, ben je tenminste niet je hele setup kwijt.
Werkt dit ook op de boxen zoals Tronsmart, Beelink, M8, met de AMLogic 802 CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
De standaard officiele XBMC apk zou goed moeten werken op die chipsets, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:44

Zenix

BOE!

www.everbuying.com/product566670.html

Deze gekocht met 10% korting als nieuwe gebruiker. Kan de firmware van andere beelink apparaten ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
Veelal lees ik hier berichten gerelateerd aan het optimaal kunnen draaien van XBMC. Even los van de eis om ook Android te hebben, is een systeem als de Intel NUC waarop je XBMC installeert uiteindelijk niet de ideale mediabox voor wat betreft XBMC op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
xtern15 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:48:
Veelal lees ik hier berichten gerelateerd aan het optimaal kunnen draaien van XBMC. Even los van de eis om ook Android te hebben, is een systeem als de Intel NUC waarop je XBMC installeert uiteindelijk niet de ideale mediabox voor wat betreft XBMC op je tv?
Klopt, alleen nadelen t.o.v. androidbox:

* Duurder
* Veel minder zuinig
* geen Android apps

Dus het is maar net wat voor ervaring je wilt en hoeveel geld je wilt uitgeven.
Voor een perfecte XBMC ervaring (met full hd en alle formaten zonder probleem afspelen) kun je dus beter een linux bakkie met dedicated XBMC (evt. op basis van intel NUC) bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Als het je uitsluitend om een perfecte XBMC ervaring gaat, dan is een Intel NUC bakje of soortgelijk echt het beste wat je kan kopen. Maar hoe zuinig dat spul ook wordt, zo zuinig als een AMLogic of RK SoC'je wordt het niet.

En áls het in principe op zo'n SoC'je ook gewoon moet kunnen en je kan er 'on the side' ook nog een Android ervaring omheen krijgen, waarom niet?

Alleen moeten de SoC leveranciers nog wat beter hun werk gaan doen op het leveren van fatsoenlijke software / SDK's.

Maar XBMC op Android hoort in potentie gewoon nét zo soepel te kunnen zijn als op een NUC'je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
eymey schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:08:

Alleen moeten de SoC leveranciers nog wat beter hun werk gaan doen op het leveren van fatsoenlijke software / SDK's.

Maar XBMC op Android hoort in potentie gewoon nét zo soepel te kunnen zijn als op een NUC'je.
En daar wringt nu net de schoen....
Ben nu al een paar maanden aan het spelen met een Tronsmart Vega Elite.
Heb nu zo ongeveer de 4e firmware erop geflashed en evenzoveel versies van XBMC.
Als je het leuk vind om ermee te "pielen" is dit geen bezwaar, maar als je het allemaal flawless werkend wil hebben dan lukt het niet echt helemaal.

Zo heb ik nu nog steeds problemen met de Pass Trough functie van het audiogebeuren door HDMI.in XBMC.
Het DTS signaal wordt prima doorgegeven aan mijn Onkyo receiver, het DD 5.1 signaal echter niet. Dit signaal geeft alleen maar een hoop distortion. Als ik de Pass Trough functie voor DD 5.1 uitvink in de setup van XBMC is het geluid weer goed alleen is het dan PCM.

Kortom, het zijn leuke dingen voor relatief weinig geld, maar zijn, zelfs na een aantal custom roms (Finless, Wasser) nog steeds een paar dingen die niet poptimaal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat is ook de reden waarom ik niet bij een of andere goedkope Chinese beunhaas een boxje bestel, maar alleen bij een professionelere partij wil kopen.
Minix of Pivos blijven dan over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bij mij is het ook geen succesverhaal tot nu toe.. had eerst een CX-919 kloon ontvangen maar die kon ik met geen mogelijkheid als usb device aansluiten om te flashen/rooten (veel mensen met zelfde probleem)... Dus die heb ik nu maar teruggestuurd naar China (maar goed dat ik dichtbij de Duitse grens woon, want met PostNL had dit grapje 24 euro gekost 8)7).. De K-R42 box die ik nog had besteld is al een week door de douane vastgehouden zonder status update, terwijl ik het formulier vorige week al had opgestuurd.

Wat ik hier zo lees heeft het dus ook geen zin om een duurder non-merk apparaat te halen (met bv. S802-H of RK3288) want die kinderziektes blijf je toch houden? met china tablets had ik overigens dezelfde ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 20-08-2014 17:30 ]

• Cooler_King
Het drama zet zich voort.. vandaag de K-R42 (CS918) ontvangen via aliexpress, maar de beschrijving klopt ook niet.. er staat in dat het 2GB is, terwijl het 1GB is.. RK3188 terwijl het RK3188-T is.. en laat dit nu ook net weer een versie zijn waar geen goede roms voor zijn |:(

Kortom: Uitkijken met die goedkope zooi mensen! het is beter om een iets duurdere variant te kopen op bv. geekbuying, want dan weet je tenminste wat je koopt.

• SidewalkSuper
Balen dat je het nu al 2x hebt moeten ondervinden, maar ook blij dat je een beetje tot inkeer bent gekomen en inziet wat een horror het kan zijn. ;)
Wel raar dat ze het verkeerd op de site hebben staan, kun je dat niet aanvechten?

• Cooler_King
SidewalkSuper schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:58:
Balen dat je het nu al 2x hebt moeten ondervinden, maar ook blij dat je een beetje tot inkeer bent gekomen en inziet wat een horror het kan zijn. ;)
Wel raar dat ze het verkeerd op de site hebben staan, kun je dat niet aanvechten?
Ik heb een dispute gestart.. 20 dollar refund of anders retourneren (en hun de kosten laten betalen).. even afwachten wat het wordt dus.

Maar serieus, welke goedkope no-name apparaatjes worden hier nu eigenlijk succesvol gebruikt met XBMC? MK808B wellicht?

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 21-08-2014 17:19 ]

• 418O2
  • Laatst online: 13:47
Koop gewoon op Geekbuying, niet de allergoedkoopste, maar daar hoor ik nooit "rare" verhalen over

• Cooler_King
Is een MK808B ook gewoon goed genoeg om vloeiend 1080p af te spelen met XBMC? of welke goedkope spelers zijn anders aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Cooler_King schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:34:
Is een MK808B ook gewoon goed genoeg om vloeiend 1080p af te spelen met XBMC? of welke goedkope spelers zijn anders aan te raden?
Alles heeft zijn prijs... Flawless XBMC ,1080p, DTS wireless streamen met een MK808B kun je gewoon vergeten.

De Tronsmart Vega Elite met 8 GB geheugen en zonder hardwarematige DD5.1 en DTS decoding heb ik gekocht bij Geekbuying voor omgerekend zo'n 65 euro.
Bij Geekbuying heb ik al meerdere zaken, groot en klein, gekocht en er is altijd geleverd overeenkomstig de omschrijvingen in de webshop.

Dit apparaat doet het naar mijn idee, net zoals de andere Mlogic 802 spelers, vrij aardig met XBMC
Dit komt mede door een erg actieve community op Freaktab waar een aantal devs regelmatig verbeterde custom roms uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
loneranger56 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:15:
[...]

Alles heeft zijn prijs... Flawless XBMC ,1080p, DTS wireless streamen met een MK808B kun je gewoon vergeten.
wireless streamen is niet zo belangrijk, aangezien ik van een externe HDD afspeel.. en ik speel voornamelijk 720p films.. maar zolang het dus maar een soepele ervaring is en de film niet stottert.. de Rockchips hebben toch ook gewoon hardware decoding? dus ik snap niet waarom dit in de praktijk niet goed werkt (gisteren de laatste XBMC build op een RK3188-T box geprobeerd en toen kreeg ik maar iets van 30fps in de menu's en afspelen ging pas soepel nadat de gui was verdwenen.. weet overigens niet of het meteen helemaal soepel was zonder framedrops, maar dit zou met libstagefright toch geen probleem moeten zijn, zelfs op de RK3066?

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 22-08-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 19:22
loneranger56 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Werkt dit ook op de boxen zoals Tronsmart, Beelink, M8, met de AMLogic 802 CPU ?
Deze Fork werkt daar ook prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Weet iemand of een dergelijke afstandbediening ook op een stick te gebruiken is? http://www.ebay.nl/itm/Wi...Top-Box-New-/121388021350

Deze wordt ook standaard bij bepaalde box modellen geleverd, maar ik heb geen idee of hij op bluetooth werkt.

[ Voor 81% gewijzigd door Cooler_King op 23-08-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Cooler_King schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:53:
Weet iemand of een dergelijke afstandbediening ook op een stick te gebruiken is? http://www.ebay.nl/itm/Wi...Top-Box-New-/121388021350

Deze wordt ook standaard bij bepaalde box modellen geleverd, maar ik heb geen idee of hij op bluetooth werkt.
Dat is een gewone infra rood afstands bediening. (geen bluetooth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb sinds kort een ugoos UM2 stick en zoek een manier om mijn apps te verplaatsen op het homescreen. De touch & hold beweging krijg ik niet nagespeeld met de bijgeleverde muis of de afstandbediening app.

Hoe kan ik apps en widgets verplaatsen?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal mindere ervaringen met android based settop boxen (MiniX5, Mk808B en Tronsmart428) toch maar weer eens een poging gewaagd. Op basis van fora tot de conclusie gekomen dat de brakke RokChipset de oorzaak was en de AMLogic betere prestaties zou moeten leveren.

Vandaag een clone van de Beelink AML device ontvangen (rond model). Standaard staat XBMC alpha 14 geinstalleerd en hiermee wordt 1080p 3d vloeiend gestreamd via WiFi, erg tevreden eigenlijk. Ziet er eigenlijk allemaal erg goed uit en dat voor € 64 (actie samenkopen.net).

Nu lees ik ook vaak mee op Freaktab en ken de verschillende soorten firmware van Finless en de linux varianten maar zit nog in de twijfel om deze aan te passen. Out of the Box biedt hij namelijk een prima ervaring en alles wat ik van hem verwacht. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:58:
Na een aantal mindere ervaringen met android based settop boxen (MiniX5, Mk808B en Tronsmart428) toch maar weer eens een poging gewaagd. Op basis van fora tot de conclusie gekomen dat de brakke RokChipset de oorzaak was en de AMLogic betere prestaties zou moeten leveren.

Vandaag een clone van de Beelink AML device ontvangen (rond model). Standaard staat XBMC alpha 14 geinstalleerd en hiermee wordt 1080p 3d vloeiend gestreamd via WiFi, erg tevreden eigenlijk. Ziet er eigenlijk allemaal erg goed uit en dat voor € 64 (actie samenkopen.net).

Nu lees ik ook vaak mee op Freaktab en ken de verschillende soorten firmware van Finless en de linux varianten maar zit nog in de twijfel om deze aan te passen. Out of the Box biedt hij namelijk een prima ervaring en alles wat ik van hem verwacht. Heeft iemand hier ervaring mee?
Er is een gezegde wat luid " ïf it ain't broken...don't fix it!"
Met andere woorden, als het boxke doet wat jij er van verwacht, waarom zou je dan iets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Na het Rockchip debacle heb ik nu mijn zinnen gezet op een andere chipset.. De Allwinner A31S heeft brakke (linux) support, dus daarom neig ik naar Amlogic..

Sinds een paar weken zijn al Amlogic S805 apparaten te koop.. hier een vergelijking van de verschillende Amlogic chips: http://www.cnx-software.c...26-mx-s802-s805-and-s812/

Op Aliexpress zijn er momenteel 2 type behuizingen:

- http://www.aliexpress.com...-Mali-450/2015427097.html (ook nog als goedkopere variant te krijgen voor rond de 53 dollar, zoals deze: http://www.aliexpress.com...G-Ram-and/2020924203.html )

- http://www.aliexpress.com...droid-4-4/2028580966.html

Ugoos heeft ook al een TV Stick aangekondigd: http://ugoos.net/blog/ugoos-s85-amlogic%20s805

De prijs ligt dus al ongeveer op het niveau van de RK3188-T, terwijl de prestaties me toch een stuk beter lijken, zowieso met video decoding _/-\o_ Mooi alternatief dus voor mensen die geen 4K nodig hebben en het lekker betaalbaar willen houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 25-08-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat ik voorlopig lekker wacht op boxen met de S812. Ik heb niet echt haast nu om iets nieuws te kopen en de S812 lijkt toch de meer future-proof optie met niet alleen h.265 full hd decoding, maar ook h.265 4k decoding :) (alleen jammer dat ze dan niet ook meteen HDMI 2.0 hebben geimplementeerd met 4k op hogere frame rates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dacht dat ik had gelezen dat dat gewoon nog niet mogelijk was met deze serie chipsets vanuit AMLogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, in het linkje van Cooler_King staat bij de S812 wel dat het zou moeten kunnen :). Maar misschien dat, als er echt een goede aanbieding obv de S805 komt, ik die wel pak.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 26-08-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:08
Cooler_King schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:34:
Na het Rockchip debacle heb ik nu mijn zinnen gezet op een andere chipset.. De Allwinner A31S heeft brakke (linux) support, dus daarom neig ik naar Amlogic..

Sinds een paar weken zijn al Amlogic S805 apparaten te koop.. hier een vergelijking van de verschillende Amlogic chips: http://www.cnx-software.c...26-mx-s802-s805-and-s812/

Op Aliexpress zijn er momenteel 2 type behuizingen:

- http://www.aliexpress.com...-Mali-450/2015427097.html (ook nog als goedkopere variant te krijgen voor rond de 53 dollar, zoals deze: http://www.aliexpress.com...G-Ram-and/2020924203.html )

- http://www.aliexpress.com...droid-4-4/2028580966.html

Ugoos heeft ook al een TV Stick aangekondigd: http://ugoos.net/blog/ugoos-s85-amlogic%20s805

De prijs ligt dus al ongeveer op het niveau van de RK3188-T, terwijl de prestaties me toch een stuk beter lijken, zowieso met video decoding _/-\o_ Mooi alternatief dus voor mensen die geen 4K nodig hebben en het lekker betaalbaar willen houden.
Ziet er interessant uit voor Eem goede prijs ! Kan je ervan uitgaan dat bv netflix e.d gewoon zonder problemen werkt ? Op mijn oude Chinese tablet alleen maar problemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Reloader schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Ziet er interessant uit voor Eem goede prijs ! Kan je ervan uitgaan dat bv netflix e.d gewoon zonder problemen werkt ? Op mijn oude Chinese tablet alleen maar problemen namelijk.
Ik neem toch aan van wel.. enige probleem is dat deze chipset is nog heel nieuw is en de SDK en software ervoor zijn dus nog niet volwassen. Ik wacht nog een paar weken / maanden tot er wat meer modellen op de markt zijn.. Zodra er een fatsoenlijke stick is voor rond de 50-60 dollar dan ga ik deze zowieso nog halen.

Ondertussen heb ik nog maar eens een echte CX-919 besteld met AP2610 wifi chip van Tronsmart, zodat ik tenminste de goede 1080p kernels / roms kan proberen.. de neppe versie die ik eerst had kon niet geflashed worden en had ook geen dual wifi. De MK808B leek me niet meer de moeite waard (eigenlijk te traag), en is ook lastig om daar een 'echte' versie van te vinden.. deze staat wel op geekbuying, maar die was maar 7 dollar goedkoper dan de CX-919, dus dat schiet niet op.

En ik heb ook nog de goede USB 2.0 to ethernet adapter gehaald van dealxtreme: http://www.dx.com/p/usb-2...-notebook-pc-white-170753

[ Voor 22% gewijzigd door Cooler_King op 30-08-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Ik had deze nog gevonden, interessant ivm SPdif
http://www.aliexpress.com...50-GPU-4K/1785355534.html

alleen wel wat duur en ik weet niet wat hij extra doet qua specs ten opzichte van die 55 dollar appatjees in cooler_kings post

overigens vind ik zo'n stick niet zo handig, heb liever een kastje (het is ter vervanging van mijn oude WD live TV hub)

[ Voor 16% gewijzigd door Reloader op 30-08-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Voor omgerekend 61 euro is dat idd ook een mooi kastje en hier heb je vooralsnog meer aan dan die S805 kastjes van 70 dollar / 53 euro met maar 1GB ram (hoewel die MXQ ook S/PDIF heeft). De S802 heeft octa-core (8x) GPU en de S805 quad-core (4x), maar denk niet dat je hier in de praktijk (of in XBMC) veel van merkt. Ik heb hier ook een WDTV Live die ik graag wil vervangen met een android stick / box.

[ Voor 56% gewijzigd door Cooler_King op 30-08-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
de S802 heeft weer 2GB ram en de S805 weer 1 GB ram. optical out durf ik nog wel te laten schieten, als er een betere performance voor terug komt.

uit jouw weblink:
So let’s summarize the advantages, and potential use cases, of the different Amlogic’s platforms:
AML8726-MX – Good for 1080p video playback, and light Android usage. Proven design, cost effective (Full box with remote ~$70). Some hardware platforms support DVB-T(2), DVB-C, or DVB-S(2).
S802 – Good for 1080p and 4K video playback. Excellent performance with a quad core processor, Octa core GPU. Could be also used as a pretty good gaming platform. No HEVC support.
S812 – Same as S802 but adding H.265/HEVC video decoding up to 4K and Gigabit Ethernet. This makes it more future proof than S802, and it could potentially be used as a media center with a USB hard drive and Gigabit Ethernet connection.
S805 – Upgrade for AML8726-MX with faster multi-core performance, better GPU, HEVC, 1080p H.264 video encoding, and Gigabit Ethernet. Apart from 4K support, it can do anything S812 does, so if you don’t need 4K video playback and output, this could be a cheaper solution. Power consumption should also be lower than to the Cortex A5 cores instead of Cortex A9 for the other SoCs.

Read more: http://www.cnx-software.c...5-and-s812/#ixzz3Bs9UbRJT
"kan alles wat de S812 doet", en dat is weer een upgrade van de 802, maar toch is de 805 een budget CPU?

vreemde opmerking daar de 812 het paradepaardje hoort te zijn en de 805 de budget oplossing?

lol: net geplaatst na je aanpassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hmm: http://www.amlogic.com/product03.htm

Dus de S805 ondersteunt wel H.265 decoding en de S802 niet? Dan vind ik deze toch wat aantrekkelijker dan de S802, vooral als de prijs een stuk lager ligt.

De S812 bestaat trouwens (nog) niet, of is iig nog nergens te krijgen, maar dat zou dan dus de S802 met H.265 support moeten zijn.

Idd raar van die 1GB, maar de S805 zou toch ook 2GB moeten kunnen, dus hopelijk hebben nieuwere apparaten wel 2GB.. de huidige S805 modellen hebben ook nog geen gigabit ethernet geloof ik omdat er nog wat bugs waren.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1785355534_6/Newest-S82-B-XBMC-Quad-Core-Android-TV-Box-Amlogic-S802-2GB-8GB-Mali450-GPU-4K.jpg

Er staat bij die S802 box van 80 dollar wel gewoon HEVC H.265 op de verpakking vermeld, terwijl dit formaat niet goed wordt afgespeeld (geen hardware decoding, hoger dan 720p speelt ie niet vloeiend)? 8)7 Zie: http://vondroid.com/threa...mlogic-s802-tv-box.22233/

[ Voor 159% gewijzigd door Cooler_King op 30-08-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Ik heb deze besteld http://www.aliexpress.com...50-GPU-4K/1785355534.html

is dat niet gewoon met een 802-H ?

nu maakt het me niet zoveel uit, ik ga hem vooral gebruiken voor netflix en af en toe een 1080p MKV'tje
ik heb ook al gelezen dat er een Finless rom is die beter schijnt te zijn met Video?

[ Voor 34% gewijzigd door Reloader op 30-08-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gebruiken jullie nog bepaalde themes of skins om door android te navigeren? ik vind een muis of pointer niet altijd even prettig werken. een skin met grote icons waardoorheen je kan navigeren zou ideaal zijn...

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
habermas schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:48:
gebruiken jullie nog bepaalde themes of skins om door android te navigeren? ik vind een muis of pointer niet altijd even prettig werken. een skin met grote icons waardoorheen je kan navigeren zou ideaal zijn...
Ik vind refocus wel erg mooi voor zoiets, maar je moet het eigenlijk gewoon proberen.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28
Joster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:21:
NPO app, hoogste kwaliteit?
FOX Sports GO app?
3FM visual radio functie?
RTL XL?
En Netflix. Werkt allemaal prima @ MK902 met KK rom. Alleen FOX Sports NL werkt beetje hakkelig over WiFi met de utp niks aan de hand. Denk dat dat aan de app zelf ligt.

Over welk boxje/stickje gaat dit?

Gebruik zelf helemaal geen tv meer van ziggo, alleen het internet en de apps voor het geen wat ik wil zien.

• robbievb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 21:52
Cooler_King schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:34:Sinds een paar weken zijn al Amlogic S805 apparaten te koop.. hier een vergelijking van de verschillende Amlogic chips: http://www.cnx-software.c...26-mx-s802-s805-and-s812/
Ik heb via alibaba 3 stuks van de MXQ met Amlogic S805 besteld, ze zijn nu onderweg met DHL, ik ben benieuwd! De ondersteuning voor h265 trok me over de streep.
Ik weet niet of je fan van Apple interface bent, maar ik gebruik op mijn Apple TV de quartz skin, deze heeft de interface zoals eerst op de Apple TV.
Je hebt ook SiO2, deze heeft de interface zoals de huidige Apple TV software, grote icones dus.
Zitten allebei in de standaard repository, dus makkelijk te testen!

Sorry, zie nu dat je het over de android interface had...

[ Voor 3% gewijzigd door robbievb op 04-09-2014 17:18 ]

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Ah zie nu ook dat je het over een android skin hebt, kijk anders hier eens: http://www.minixforum.com...ncher-customizations.441/ . Die SquareHome.Tablet ziet er zeer strak uit naar mijn idee!

• iNFiNiTY-
Ik ga denk ik de Minix NEO X8 bestellen via DX want in nederland betaal ik (met een simpele muis erbij) 189,95) terwijl DX een combo aanbiedt voor 120 euro.

Iemand die deze box heeft? Is het wat.. 4K werkt goed etc. Koop daarna wel de nieuwe Rikomagic. Want ik kan nergens de MK902 II vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door iNFiNiTY- op 04-09-2014 18:25 ]

• SidewalkSuper
hehe of 4k goed werkt, dat kunnen veel mensen waarschijnlijk nog niet zo 1 2 3 testen. :)
Test het eens en report back hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
iNFiNiTY- schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:04:
[...]

En Netflix. Werkt allemaal prima @ MK902 met KK rom. Alleen FOX Sports NL werkt beetje hakkelig over WiFi met de utp niks aan de hand. Denk dat dat aan de app zelf ligt.

Over welk boxje/stickje gaat dit?

Gebruik zelf helemaal geen tv meer van ziggo, alleen het internet en de apps voor het geen wat ik wil zien.
Huh, hoe bedoel je dit nu? Je zegt dat de HLS streaming apps allemaal weken op een MK902 met de KK rom, maar vervolgens vraag je over welke boxje / stickje dit gaat.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
iNFiNiTY- schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:25:
Ik ga denk ik de Minix NEO X8 bestellen via DX want in nederland betaal ik (met een simpele muis erbij) 189,95) terwijl DX een combo aanbiedt voor 120 euro.

Iemand die deze box heeft? Is het wat.. 4K werkt goed etc. Koop daarna wel de nieuwe Rikomagic. Want ik kan nergens de MK902 II vinden?
Waarom niet de Amazon fire tv voor 50 euries ?
Deze heeft toch betere hardware dan de x8?
Of is daarbij 4k het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Voor 50? :D Waarwaarwaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Bij amazon in duitsland:
http://goo.gl/E60kLq

Als je "Prime" lid wordt (gratis voor 30 dagen) gaat er nadat je je adresgegevens hebt opgegeven 50 euro vanaf. :)

Enigste nadeel, wordt niet verzonden naar Nederland. Moet je via diensten als huifkar.de regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Haha ja, had het gelezen dat ie alleen in Duitsland te koop was inderdaad.
Hoe duur is dat Huifkar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
7,50 euro als je het ophaalt bij hun, ongeveer 15 euro als je het laat verzenden (zit de bijdrage voor huifkar dan bij in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Je kunt via amazon.co.uk ook prime lid worden en het direct naar nl laten verschepen, iets duurder maar wel makkelijker

EDIT: sorry, alleen in de UK lees ik net: Amazon Fire TV is only available for customers living in the UK.

[ Voor 31% gewijzigd door Benno de Bruin op 05-09-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bedankt voor de tip _/-\o_ een Fire TV voor 50 euro.. woon gelukkig dichtbij de grens dus kan hem gewoon kosteloos afhalen daar.. denk niet dat men voor minder geld ergens een beter XBMC apparaat vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Denk het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hoe zit het met Prime opzeggen na die maand gratis?

Oeps, die posts hadden samengevoegd kunnen worden.
Het enige probleem is dus eigenlijk dat de Fire TV geen mpeg2 afspeelt?

[ Voor 55% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-09-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
SidewalkSuper schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:20:
Hoe zit het met Prime opzeggen na die maand gratis?
Bij einstellungen staat 'Amazon Prime-Mitgliedschaft verwalten'.. neem aan dat je het daar gewoon kan annuleren.

Trouwens jammer dat men maar maximaal 1 per persoon kan bestellen op amazon.de, anders had ik er wel wat meer gehaald.

Hier wat info m.b.t. XBMC: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Amazon_Fire_TV
SidewalkSuper schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:20:
Het enige probleem is dus eigenlijk dat de Fire TV geen mpeg2 afspeelt?
Er schijnt idd geen hardware decoding te zijn, maar dat hebben die android boxes zoals S802 toch ook niet? (Amlogic blijkbaar toch wel) Lijkt me dat het afspelen van MPEG-2 wel gewoon soepel moet gaan, zowieso met SD materiaal?

En weet iemand of de RK3188 wel gewoon MPEG-2 afspeelt? ben nog aan het wachten op een CX-919 namelijk. Kijken welke het beste bevalt dan.

[ Voor 67% gewijzigd door Cooler_King op 05-09-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
etwintje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:25:
[...]

Ah zie nu ook dat je het over een android skin hebt, kijk anders hier eens: http://www.minixforum.com...ncher-customizations.441/ . Die SquareHome.Tablet ziet er zeer strak uit naar mijn idee!
thanks! die SquareHome.Tablet ziet er goed uit inderdaad, ik em es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Nog wat nieuws m.b.t. de S805 spelers:

TV110 box:
http://www.cnx-software.c...ered-by-amlogic-s805-soc/
http://www.aliexpress.com...x-1G-8G-H/2035082000.html
http://www.geekbuying.com...-DLNA---Black-331981.html

En Minix komt met zn eigen overpriced versie, de Neo X6:
http://liliputing.com/201...s805-cpu-coming-soon.html

Gaat $120 dollar kosten, dus zeg maar even duur als de X8 8)7

De support voor die TV110 zal wel brak zijn, dus dan is een Fire TV vast een betere koop (zou wel mooi zijn als er voor de Fire TV nog normale Android ROMs beschikbaar komen en native XBMC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik gebruik bij mijn MINIX X8 de Neo M1 Flymouse / Airmouse afstandsbediening. Ik vind alleen dat deze met de pointer (welke ik veel gebruik) niet zo lekker werkt. Heb de pointer speed al aangepast. Ik denk zelf aan het zoeken naar een andere AB.

Ik heb daarbij gezocht naar enkele populaire welke ik al vaker heb gezien.

- Mele F10 PRO - Wireless Keyboard
- Measy RC11
- Minix Neo A1

Het fysieke toetsenbord lijkt mij heel erg fijn werken bij invoer. Verder lijkt het mij prettig als ik er ook spelletjes (race spelletjes bijvoorbeeld) prettig mee kan bedienen. Verder dus de pointer functie goed hetgeen belangrijk is.

Welke AB raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
waarom niet de a2 ipv de a1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Cooler_King schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:35:
Nog wat nieuws m.b.t. de S805 spelers:

TV110 box:
http://www.cnx-software.c...ered-by-amlogic-s805-soc/
http://www.aliexpress.com...x-1G-8G-H/2035082000.html
http://www.geekbuying.com...-DLNA---Black-331981.html

En Minix komt met zn eigen overpriced versie, de Neo X6:
http://liliputing.com/201...s805-cpu-coming-soon.html

Gaat $120 dollar kosten, dus zeg maar even duur als de X8 8)7

De support voor die TV110 zal wel brak zijn, dus dan is een Fire TV vast een betere koop (zou wel mooi zijn als er voor de Fire TV nog normale Android ROMs beschikbaar komen en native XBMC).
Als die nieuwe Minix met S805 cpu echt 'maar' ong. $120 dollar gaat kosten maar daarmee wel probleemloos werkt en toekomstvast is (vanwege hevc), dan teken ik :P

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 16:55
Is er al een speler/rom waardbij de refresh rate automatisch wordt gewijzigd? Als ik het zo lees is het (nog) niet mogelijk op de android boxen.

[ Voor 43% gewijzigd door Leon-1985 op 10-09-2014 12:42 ]

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:15
Leon-1985 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:55:
Is er al een speler/rom waardbij de refresh rate automatisch wordt gewijzigd? Als ik het zo lees is het (nog) niet mogelijk op de android boxen.
Voor de minix x8 is voor XBMC een plugin gemaakt welke de refresh rate automatisch voor je kan aanpassen. Maar dus nog niet mogelijk met andere appicaties binnen android.

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 16:55
TheMystery schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:58:
[...]

Voor de minix x8 is voor XBMC een plugin gemaakt welke de refresh rate automatisch voor je kan aanpassen. Maar dus nog niet mogelijk met andere appicaties binnen android.
Dat is geen probleem aangezien ik vooral de media van mijn NAS met XBMC wil afspelen

• Cooler_King
Is die plugin wel voor de Android XBMC? heb je een link? Neem toch aan dat ie dan ook op andere apparaten werkt, en wellicht ook in SPMC.

[ Voor 35% gewijzigd door Cooler_King op 10-09-2014 14:50 ]

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
Damocles.NL schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:20:
Ik gebruik bij mijn MINIX X8 de Neo M1 Flymouse / Airmouse afstandsbediening. Ik vind alleen dat deze met de pointer (welke ik veel gebruik) niet zo lekker werkt. Heb de pointer speed al aangepast. Ik denk zelf aan het zoeken naar een andere AB.

Ik heb daarbij gezocht naar enkele populaire welke ik al vaker heb gezien.

- Mele F10 PRO - Wireless Keyboard
- Measy RC11
- Minix Neo A1

Het fysieke toetsenbord lijkt mij heel erg fijn werken bij invoer. Verder lijkt het mij prettig als ik er ook spelletjes (race spelletjes bijvoorbeeld) prettig mee kan bedienen. Verder dus de pointer functie goed hetgeen belangrijk is.

Welke AB raden jullie aan?
geen afstandsbediening maar een volwaardige key/touch combi. ;)
sinds ik mn Logitech K400 heb, gebruik ik de M1 helemaal niet meer en doe ik alles op de X8 met het keyboard.
dacht eerst dat ik tijdens het kijken van een film nog behoefte zou hebben aan de afstandsbediening maar niets is minder waar.

de M1 wordt trouwens ook door de CIA gebruikt heb ik vernomen, als martelwerktuig: gevangen krijgen een digitale Koran die ze met een M1 moeten bedienen...

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:15
Cooler_King schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:49:
Is die plugin wel voor de Android XBMC? heb je een link? Neem toch aan dat ie dan ook op andere apparaten werkt, en wellicht ook in SPMC.
Zie MiniX forum: http://www.minixforum.com...ching-output-in-xbmc.601/

• Damocles.NL
stinky1701 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:28:
[...]

geen afstandsbediening maar een volwaardige key/touch combi. ;)
sinds ik mn Logitech K400 heb, gebruik ik de M1 helemaal niet meer en doe ik alles op de X8 met het keyboard.
dacht eerst dat ik tijdens het kijken van een film nog behoefte zou hebben aan de afstandsbediening maar niets is minder waar.

de M1 wordt trouwens ook door de CIA gebruikt heb ik vernomen, als martelwerktuig: gevangen krijgen een digitale Koran die ze met een M1 moeten bedienen...
Ik wil ook graag games soepel kunnen spelen, dan lijkt me een Logitech K400 niet heel handig. Daarnaast ga ik geen mails schrijven. Dus zo een klein keyboard zou voldoende zijn. Surfen ga ik ook niet.

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
als je alleen of vooral gamed op je X8 zou je beter kunnen overwegen om een BT controller aan te schaffen imho.

denk echter niet dat je mag verwachten dat welke airpointer ab dan ook je de precieze controle zal geven die je nodig hebt om goed te kunnen gamen.

Verwijderd

Heeft iemand al zo'n Amazon Fire TV? Ik zat even te kijken op die site van Huifkar en weet niet of het echt te vertrouwen is. De referenties zijn van 10 jaar of langer geleden en de website is al tig jaar niet meer geüpdatet.

Die Cortex A5 box wekt gelijk mijn interesse. De layout ziet er goed uit en ook de prijs is perfect. Heb nu nog steeds die Cortex A5 single core stick, momenteel in reparatie, en die draait 720p films ook vloeiend af moet ook volgens de specs 1080p en 3D kunnen. Dat een quad Cortex A5 nog meer aankan kan ik begrijpen :). Alleen is de wifi verbinding in die stick niet geweldig dus voor streaming van HD content te langzaam.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 16:00 ]

• Cooler_King
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:55:
Heeft iemand al zo'n Amazon Fire TV? Ik zat even te kijken op die site van Huifkar en weet niet of het echt te vertrouwen is. De referenties zijn van 10 jaar of langer geleden en de website is al tig jaar niet meer geüpdatet.
Het is een Pre-order.. leverdatum is rond de 25 september als het goed is.

De VidOn Box is binnenkort ook te krijgen zonder abonnement voor 49 dollar: http://vidon.me/

Ze beloven een perfecte XBMC ervaring (met Allwinner A31S) dus die prijs zou dan ook dik in orde zijn.. Misschien dat ik die dus ook ga bestellen zodra dat mogelijk is en vergelijken met de Fire TV.

S805 boxen gaat nog ff duren denk ik voordat er goede support voor is.

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 11-09-2014 16:55 ]

• Joster
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:55:

Die Cortex A5 box wekt gelijk mijn interesse. De layout ziet er goed uit en ook de prijs is perfect. Heb nu nog steeds die Cortex A5 single core stick, momenteel in reparatie, en die draait 720p films ook vloeiend af moet ook volgens de specs 1080p en 3D kunnen. Dat een quad Cortex A5 nog meer aankan kan ik begrijpen :). Alleen is de wifi verbinding in die stick niet geweldig dus voor streaming van HD content te langzaam.
Welke Cortex A5 box bedoel je precies? Deze: http://www.alibaba.com/pr...ortex-A5_60028818329.html of de S805 ?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Dat is toch ook meer werk voor de GPU en niet de CPU cores zelf? ;)
A5 staat er wel om bekend traag te zijn.

Verwijderd

Deze de S805: http://www.geekbuying.com...-DLNA---Black-331981.html

Die Videon box is ook interessant door de gegarandeerde XBMC werking. Als die 75 euro in NL kost zou dat ook een mooie optie zijn. Het belangrijkste is dat het goed werkt, dan maken de ruwe prestaties me minder uit want die boxen in China hebben te vaak een probleem. Of wifi of de firmware of maar 720p of je moet weer tweaks uitvoeren. Laat het out of the box werken en ik ben een stuk meer tevreden echter wel voor een vriendelijk prijskaartje zoals de Fire TV of de Videon box.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 17:13 ]

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 13:32
Kan ik zo een CX-919(ii) ook bedienen met mij Samsung Galaxy S5 via BT ?
Met de stock ROM werkt bv Netflix dan goed via Wifi op FullHD ?

• Joster
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:12:
[...]

Deze de S805: http://www.geekbuying.com...-DLNA---Black-331981.html

Die Videon box is ook interessant door de gegarandeerde XBMC werking. Als die 75 euro in NL kost zou dat ook een mooie optie zijn. Het belangrijkste is dat het goed werkt, dan maken de ruwe prestaties me minder uit want die boxen in China hebben te vaak een probleem. Of wifi of de firmware of maar 720p of je moet weer tweaks uitvoeren. Laat het out of the box werken en ik ben een stuk meer tevreden echter wel voor een vriendelijk prijskaartje zoals de Fire TV of de Videon box.
Helemaal eens ja :)

• Cooler_King
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:12:
[...]

Die Videon box is ook interessant door de gegarandeerde XBMC werking. Als die 75 euro in NL kost zou dat ook een mooie optie zijn.
Bestellen kan alleen via de site denk ik.. 49 dollar, dus rond de 38 euro, met free shipping.. Weet niet of Paypal ondersteund wordt, maar creditcard zowieso wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 11-09-2014 19:26 ]

• robbievb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 21:52
Ik heb mijn tvbox met s805 (MXQ) inmiddels binnen gekregen.

Nu vroeg ik me af hoe ik nu kan testen of die hardwarematige HEVC decoder ook echt werkt. Als ik bijvoorbeeld MX player gebruik speelt het alleen softwarematig af (stotterend uiteraard).

Nu weet ik niet of dit betekend dat die decoder niet werkt of dat de software het niet ondersteund? En als het de software is, moet deze dan specifiek voor de s805 worden aangepast (ik nam aan dat dat redelijk algemeen was).

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 13:32
Zo een CX-919 ( met 1 antenne ) speelt die met stock ROM via Wifi bv Netflix probleemloos @ 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Cooler_King schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:26:
[...]

Bestellen kan alleen via de site denk ik.. 49 dollar, dus rond de 38 euro, met free shipping.. Weet niet of Paypal ondersteund wordt, maar creditcard zowieso wel.
De Vidonbox wordt niet gratis verzonden (zie: link). Naast de gebruikelijke kosten van 49 dollar komt er 13 dollar verzendkosten bij, wat het totaal brengt op 62 dollar.

62 dollar /1.3= 48 euro

Daarnaast moet je ook rekening houden met de inklaringskosten en BTW.

BTW= 48 euro*0.21= 10,10 euro
Inklaringskosten = 13 euro

Totaal rond de 71 euro.

EDIT: Je kan helaas niet betalen met paypal, wel met een creditcard (link).

[ Voor 7% gewijzigd door Exor op 15-09-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Exor schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:07:
[...]

De Vidonbox wordt niet gratis verzonden (zie: link). Naast de gebruikelijke kosten van 49 dollar komt er 13 dollar verzendkosten bij, wat het totaal brengt op 62 dollar.

62 dollar /1.3= 48 euro

Daarnaast moet je ook rekening houden met de inklaringskosten en BTW.

BTW= 48 euro*0.21= 10,10 euro
Inklaringskosten = 13 euro

Totaal rond de 71 euro.

EDIT: Je kan helaas niet betalen met paypal, wel met een creditcard (link).
Als dat idd het totaal is dan is een S802 (of wellicht S805 in de toekomst) nog altijd een betere deal.. Ik weet niet of ie in de toekomst nog via andere kanalen verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
eymey schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:15:
[...]

Er is niets subjectief aan de constatering dat steeds meer video streaming sites en diensten overstappen op (een vorm van) HLS. De nieuwe Fox Sports Go app valt nu bijvoorbeeld ook af.
Ik quote hier een oude post, ik was even op zoek naar informatie over de Fox Sports applicatie en de Android boxjes. Ik heb zelf een Minix X8 staan en bij de Fox Sports applicatie heb ik geen beeld. Via de website lukt het helaas ook niet. Wanneer ik de stream URL pak en met BSPlayer open dan krijg ik wel beeld, maar dan is de kwaliteit slecht.

Ik wil graag gewoon de Fox Sports Go applicatie kunnen gebruiken. Ligt dit aan HLS streaming waar ik wat over lees? Of is er een fix voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
Ik heb deze maar eens besteld http://www.aliexpress.com...-Dual-Core/760820378.html Specs zijn niet erg goed maar het is meer om te proberen. Eigelijk alleen besteld omdat ik nog 30$ moest toevoegen aan me order en dan 20$ korting kreeg.

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Op het werk hebben we een Ugoos UM2 een paar dagen draaien. Vandaag probeerde we hem op te starten maar hij blijft in de boot screen hangen. De animaties (om aan te geven dat hij aan het laden is) blijft in een loop draaien.

Iemand hier ervaring mee of nog beter een oplossing?

• Cooler_King
Krijg hij wel voldoende stroom? Anders de recovery knop inhouden en factory reset laten doen?

• Cooler_King
Weer een nieuw S805 kastje verschenen.. de naam is gewoon gejat van eerdere box (MXQ): http://bee-link.com/goods.php?id=60

Hier goedkoop te krijgen met kortingscode BackToSchool8 : http://www.gearbest.com/mxq-_gear/

http://www.cnx-software.c...s805-is-available-for-50/

Op freaktab loopt het nog niet bepaald warm voor die S805 boxen en op het XBMC forum is er ook nog geen discussie erover, dus ik vraag me af hoe de toekomst eruit ziet voor deze dingen. Over ongeveer een week verschijnt de Fire TV als het goed is, dus eerst die maar eens proberen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 17-09-2014 20:11 ]

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Cooler_King schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:57:
Krijg hij wel voldoende stroom? Anders de recovery knop inhouden en factory reset laten doen?
Aan de opstelling is weinig veranderd, dus hij krijgt vast voldoende stroom. De recovery knop, is dat de reset knop die je kan indrukken met een paperclip? Dit heb ik namelijk al geprobeerd en hij reageert er helemaal niet op.

Overigens, hij blijft dus dit scherm laden http://ugoos.net/image/data/007.jpg

• Pusherman_
Ik heb een MK809iii met RK3188. Deze heeft het probleem dat de soundcloud app geen nummers/sets afspeelt, maar steeds skipt.

Dit is een bekend probleem, ik kan alleen nergens vinden wat de oplossing is. In sommige roms voor bv de Minix Neo X7 waar ook een RK3188 in zit speelt dit probleem niet.

Ik draai zelf deze rom:
http://www.freaktab.com/s...-1-Android-4-4-2-*Update*

iemand een idee of fix?

• Cooler_King
Heeft iemand ervaring met deze box toevallig?: http://www.geekbuying.com...A-OTG---Black-330268.html

RK3188 kreeg ik dus absoluut niet vloeiend in XBMC, dus ben nu definitief klaar met Rockchip :).. en begin ook te twijfelen of Android XBMC wel ideaal is... S802 heeft iig het voordeel van linux / native XBMC welke vloeiender draait en 24hz ondersteunt.. de box die ik net linkte is goed geprijsd en krijgt binnenkort ook native XBMC: http://www.stane1983.com/amlinux/ . Heb hem dus maar eens besteld. Ben benieuwd hoe ie zich verhoudt tot de Fire TV.

Ik neem aan dat die S802 boxen ongeveer identiek zijn allemaal.. Misschien dat de wifi iets minder is bij sommige, maar ik gebruik toch wired. En verschil tussen 1GB/2GB lijkt me ook niet echt merkbaar (zowieso niet in XBMC)... S805 heeft nog geen goede support dus die wordt het voorlopig niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 20-09-2014 12:28 ]

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 13:02
Beste Tweakers,

Ik wil nu ook wel eens een android box uitproberen, heb zelf de Amazon FireTV al besteld maar dat duurd nog wel ff. Is er een box waar de volgende zaken werken? (alles bedraad) :

- 1080p MKV (mkv van max 15gb)
- Live TV (MPEG2 HD)
- MX Player met HW(+)

Zelf zat ik aan een S805 te denken (lekker verwarrend met Snapdragon) maar ik lees in dit topic dat deze SoC nog in de kinderschoenen staat. Iemand suggesties?

• Cooler_King
layzzzz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:50:
Beste Tweakers,

Ik wil nu ook wel eens een android box uitproberen, heb zelf de Amazon FireTV al besteld maar dat duurd nog wel ff. Is er een box waar de volgende zaken werken? (alles bedraad) :

- 1080p MKV (mkv van max 15gb)
- Live TV (MPEG2 HD)
- MX Player met HW(+)

Zelf zat ik aan een S805 te denken (lekker verwarrend met Snapdragon) maar ik lees in dit topic dat deze SoC nog in de kinderschoenen staat. Iemand suggesties?
Mijn Fire TV wordt hopelijk komende week geleverd via amazon.de, maar die heeft dus geen MPEG2 hardware decoding (Amlogic heeft dat wel)... Op dit moment zou ik dus gewoon gaan voor een S802, want dan heb je ook de mogelijkheid om native XBMC te draaien..

De goedkoopste S802 box is momenteel deze: http://www.gearbest.com/tv-box/pp_67807.html (rond de 65 dollar = 53 euro met BackToSchool8 coupon... wel even vermelden in de order dat ze hem als gift moeten marken i.v.m. douane ;) ).. Of via geekbuying voor paar dollar extra.

De S805 heeft als voordeel dus H.265 hardware decoding en gigabit ethernet (en een iets lagere prijs), maar hij heeft wel minder snelle CPU/GPU dan de S802. En hij is dus nog te nieuw (geen custom roms of linux ondersteuning).

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 20-09-2014 14:14 ]

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 13:02
@Cooler_King

Bedankt voor je reactie, ik heb de FireTV ook bij amazon.de besteld, moet nog wel langer wachten ivm. huifkar. Ik denk dat ik maar een S802 ga bestellen, H. 265 heb ik niet nodig en de 100mbit link zal toch niet volgetrokken worden. Bedankt voor de snelle reactie!

• iNFiNiTY-
foutje >:)

[ Voor 97% gewijzigd door iNFiNiTY- op 20-09-2014 16:51 ]

• iNFiNiTY-
sattertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:18:
[...]

Waarom niet de Amazon fire tv voor 50 euries ?
Deze heeft toch betere hardware dan de x8?
Of is daarbij 4k het probleem?
Ook. En ik wil gewoon graag weer een MK want de oude (eerste) doet ook alles prima. En ik vind de specs wel mooi van het nieuwe boxje. Alleen las ik wel dat ze weer qua adverteren hoog van de toren blazen en dat de helft waarschijnlijk nog niet waar gemaakt kan worden? Ik kijk nog even de kat uit de boom.

De eerste MK902 werkte ook pas perfect met custom roms, hun eigen software is een beetje brak. O-)
Cooler_King schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:24:
RK3188 kreeg ik dus absoluut niet vloeiend in XBMC,
Welk boxje/stick heb je dan? met welke rom draait deze? en weet je zeker dat je geen T versie hebt? Ik heb namelijk 0 issues met Full HD en de RK3188 chip. Van zowel eigen bron als stream.

• Cooler_King
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:50:
[...]

Ook. En ik wil gewoon graag weer een MK want de oude (eerste) doet ook alles prima. En ik vind de specs wel mooi van het nieuwe boxje. Alleen las ik wel dat ze weer qua adverteren hoog van de toren blazen en dat de helft waarschijnlijk nog niet waar gemaakt kan worden? Ik kijk nog even de kat uit de boom.

De eerste MK902 werkte ook pas perfect met custom roms, hun eigen software is een beetje brak. O-)

[...]

Welke heb je dat, en weet je zeker dat je geen T versie hebt? Ik heb namelijk 0 issues met Full HD en de RK3188 chip. Van zowel eigen bron als stream.
Ja het was dus een Tronsmart CX-919 met RK3188-T (een gewone RK3188 is nergens uit te halen voor rond de 40 euro), maar toch heb ik verschillende custom roms (neomode, finless, purexbmc) en (overclocked) kernels geprobeerd en niets liep vloeiend XBMC.. Heb dus geen zin meer om aan te kloten met Rockchip. Een Fire TV of Amlogic box heeft men veel meer aan voor die 10-15 euro extra.

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 20-09-2014 16:57 ]

• iNFiNiTY-
Cooler_King schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:54:
[...]

Ja het was dus een Tronsmart CX-919 met RK3188-T (een gewone RK3188 is nergens uit te halen voor rond de 40 euro), maar toch heb ik verschillende custom roms (neomode, finless, purexbmc) en (overclocked) kernels geprobeerd en niets liep vloeiend.. Heb dus geen zin meer om aan te kloten met Rockchip. Een Fire TV of Amlogic box heeft men veel meer aan voor die 10-15 euro extra.
T chips zijn kl*te! :X

Eigenlijk is het gewoon dikke false advertisements met sommige boxjes/sticks. Als je gewoon als simpele consument zoiets koopt (net zoals de MK902) die draaide stock op 1280x720 daar was niks Full HD aan terwijl dat logootje wel op de doos staat.

2 custom roms erop (eerst jelly, nu kitkat) liep beide als een trein @ 1920x1080

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Weet iemand of de micro SD kaart die in mijn MK908II zit, over wifi kan worden gebruikt door mijn telefoon (Nexus 5) om bestanden over en weer te sturen / streamen? De bedoeling is video clips die ik op de telefoon opneem, direct op te slaan op de MK908II SD kaart......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
dirkhimself schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:31:
Weet iemand of de micro SD kaart die in mijn MK908II zit, over wifi kan worden gebruikt door mijn telefoon (Nexus 5) om bestanden over en weer te sturen / streamen? De bedoeling is video clips die ik op de telefoon opneem, direct op te slaan op de MK908II SD kaart......
Probeer de app wifi file transfer eens.
Pagina: 1 ... 50 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer