Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
dnhelle schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Ah lol, me 2 maar dan via dx. Gelijk ook keyboard meebesteld, kijken wat het is.
Waarom bij DX als ik vragen mag? Is die niet duurder?
Ik ben benieuwd wie hem als eerst binnen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Mystikal schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:43:
[...]

Even de vraag stellen in het 3d printer topic. Die mannen helpen graag!
Hmm... daar had ik nog niet eens aan gedacht. Thanks! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Je moet het niet te ver buiten tweakers zoeken ;). Het is een community, gebruik hem dan ook! Ze hebben mij ook al een aantal keer geholpen voor zeer schappelijke prijzen! Inclusief ontwerp en al! (zie bijvb de foto van die skelter :P )

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
@superbadd ik had nog wat credits openstaan en wilde graag het Measy keyboard erbij. Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
Heeft iemand de Minix X5 al werkend met 1080P films streamen over netwerk of wifi?

Ik heb deze http://www.tv-box.nl/tv-box/minix-neo-x5-tv-box aangeschaft kan tot op zeker hoogte met MX Player bijna vloeiend 1080P afspelen via USB stick. Maar de custom build die ik van XMBC erop heb gezet loopt het nog wat traag.

Via bedraad netwerk of Wifi is hij het nog behoorlijk aan het stotteren. Heb deze box aangeschaft om mijn Ac Ryan mini 2 de deur uit te doen.

Wat me ook opviel is dat dat als ik de remote app gebruik (dus me telefoon op hetzelfde wifi netwerk zet mijn router in zijn geheel terug gaat naar een 54 Mbps netwerk i.p.v. 150 Mbps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
aap411vm schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:13:
Heeft iemand de Minix X5 al werkend met 1080P films streamen over netwerk of wifi?

Ik heb deze http://www.tv-box.nl/tv-box/minix-neo-x5-tv-box aangeschaft kan tot op zeker hoogte met MX Player bijna vloeiend 1080P afspelen via USB stick. Maar de custom build die ik van XMBC erop heb gezet loopt het nog wat traag.

Via bedraad netwerk of Wifi is hij het nog behoorlijk aan het stotteren. Heb deze box aangeschaft om mijn Ac Ryan mini 2 de deur uit te doen.

Wat me ook opviel is dat dat als ik de remote app gebruik (dus me telefoon op hetzelfde wifi netwerk zet mijn router in zijn geheel terug gaat naar een 54 Mbps netwerk i.p.v. 150 Mbps..
Heb je de nieuwste firmware er opgezet? http://minix.com.hk/firmware/NEO_X5_4.1.1_20130520.rar
Met deze fw speelt de stockplayer prima 1080p. Archos doet het bij mij ook prima. MX player nog niet geprobeerd en XBMC libstagefright (http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005) met advancedsettings.xml (http://www.minixforums.co...celerated-xbmc.411/page-4 post #79) speelt 1080p redelijk hier.

Ik denk dat je telefoon niet sneller kan dan de g-standaard en dat daarom je hele netwerk terugschakelt naar wifi-g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
jacuzzi schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:57:
[...]

Heb je de nieuwste firmware er opgezet? http://minix.com.hk/firmware/NEO_X5_4.1.1_20130520.rar
Met deze fw speelt de stockplayer prima 1080p. Archos doet het bij mij ook prima. MX player nog niet geprobeerd en XBMC libstagefright (http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005) met advancedsettings.xml (http://www.minixforums.co...celerated-xbmc.411/page-4 post #79) speelt 1080p redelijk hier.

Ik denk dat je telefoon niet sneller kan dan de g-standaard en dat daarom je hele netwerk terugschakelt naar wifi-g.
Lokale player speelt hem inderdaad prima af :) Had de nieuwe firmware er inderdaad al opgezet. Ik ga deze XBMC versie eens proberen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik krijg binnen enkele dagen mijn minix neo g4 (finally....). maar ik volg dit topic al enige tijd alleen ik kan door alle roms het bos niet meer zien. Dus daarom mijn vraag aan jullie:

Welke rom is het geschikst voor mij???

Dingen die belangrijk voor mij zijn; 1080output, stabiliteit, snelheid.

Daarnaast zou ik het ook geweldig vinden als xbmc goed zou werken. Weet alleen niet of dit aan de roms licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 21:09
pe1dnn schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:56:
[...]

Je hebt het nu een paar dagen, hoe bevalt het nu in de praktijk? Er is trouwens sinds gisteren een nieuwe MINIX Hybryd FW V2.2.4 (op dit moment allen 720p).

Het voordeel van meerdere roms is meteen ook het nadeel, er niet gewoon 1 oplossing waardoor je nu allerlei afwegingen moet maken die je bij een kant en klaar gesloten systeem niet hebt... Ik moet nu voor e MK808B kiezen tussen:
  • Finless 1.7
  • Finless 2.3 (langzamer dan 1.7 maar wel nieuwe Android versie)
  • MINIX Hybryd FW V2.2.4 (op dit moment nog minder bekend maar met mooie launcher)
En als je dan een keuze hebt gemaakt kan het volgende week zo weer anders zijn. 14 dagen geleden zou iedereen nog voor Finless 1.7 zijn gegaan en op dit moment lijkt die laatste de beste optie, tenzij je 1080p wil want dan moet je nog de vorige versie hebben of Finless 2.3 gebruiken...

[...]
Is bij die 2.3 finless en die daaronder het probleem verholpen waarbij je stick na 3 dagen blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AMARONE schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 01:34:
[...]

Is bij die 2.3 finless en die daaronder het probleem verholpen waarbij je stick na 3 dagen blijft hangen?
Bij Hybryd 2.2.4 hangt hij niet meer vast! Bij mij in ieder geval. :) Hybryd is bij mij op alle vlakken een vooruitgang BEHALVE in XBMC. In Finless had ik minder last van oneindig bufferen. In Finless speelde ongeveer 80% van alle Icefilms links, in Hybryd is het 50/50.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Negakinu schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:02:
[...]

Bij Hybryd 2.2.4 hangt hij niet meer vast! Bij mij in ieder geval. :) Hybryd is bij mij op alle vlakken een vooruitgang BEHALVE in XBMC. In Finless had ik minder last van oneindig bufferen. In Finless speelde ongeveer 80% van alle Icefilms links, in Hybryd is het 50/50.
Ah oke super! XBMC gebruik ik toch niet dus ik moet nu alleen even wachten op de 1080p versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hallo,

Ik heb mijn minix inmiddels binnen, nu volg ik een bepaalde tut om de rom van Kirk out te installeren. Maar daar staat bij punt 1 : reboot in cwm? Hoe moet dit. Hebben jullie ergens hier een goede tut voor. Of misschien kunnen jullie t even uitleggen.

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
ibiben95 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:43:
Hallo,

Ik heb mijn minix inmiddels binnen, nu volg ik een bepaalde tut om de rom van Kirk out te installeren. Maar daar staat bij punt 1 : reboot in cwm? Hoe moet dit. Hebben jullie ergens hier een goede tut voor. Of misschien kunnen jullie t even uitleggen.

Alvast bedankt voor de moeite
Ik zie je hier en op Fok precies dezelfde vragen copy pasten. Waarom kijk je niet gewoon op Freaktab? Daar hebben we het allemaal geleerd. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
op welke termen moet ik zoeken. Want ik vind de jargon veels te moeilijk bij dit soort dingen. Flashen? CWM? Finless? Ik hab een lange tijd rondgekeken op freaktab. Alleen weet ik niet precies welke tuts ik moet volgen. Heeft minix een eigen manier. Of is het bij alle sticks hetzelfde?

hebben jullie niet een tut die aansluit op wat ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Ja... gewoon aansluiten aanzetten en niet moeilijk doen...
Als je niet weet waar je me bezig bent en niet de moeite wilt nemen om je in te lezen kan je er beter niet aan beginnen..

No offence, maar volgens mij heb je niet eens een reden bedacht om te flashen.. wat wil je ermee bereiken?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Het is me al gelukt om een rom te installeren via CWM (kirkout). Dan bedoel ik degene die 1080p weergeeft.

Toen ik de minix bij aankoop gelijk inplugde was het beeldscherm niet scherp. Na het installeren van de rom kirkout is die niet scherper geworden oid. Op de youtubefilmpjes ziet het er veel mooier uit. Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
ibiben95 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:37:
Het is me al gelukt om een rom te installeren via CWM (kirkout). Dan bedoel ik degene die 1080p weergeeft.

Toen ik de minix bij aankoop gelijk inplugde was het beeldscherm niet scherp. Na het installeren van de rom kirkout is die niet scherper geworden oid. Op de youtubefilmpjes ziet het er veel mooier uit. Waar kan het aan liggen?
Resolutie staat vast nog op 720p, zet dat in de settings op 1080p en dan hoort het goed te zijn :) (had je in principe nog niet eens een andere rom voor hoeven flashen ;), )

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 01-06-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
haha zo stom ben ik ook weer niet. Natuurlijk staat hij al op 1080.

EN ik heb een custom rom genistallerd omdat de stockrom 1080 eigenlijk een geupscalde 720p versie is. De custom rom van kirkout is true 1080 (toch???).

Iemand die rendenen weet warom het beeld niet mooi is? Daarnentegen is de snelheid van het ding ook niet echt geweldig helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Daarnaast moet ik steeds weer opnieuw de wifi instellen...... Krijg toch wel een beetje spijt nu van dit apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Negakinu schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:02:
Sinds gisteren ook mijn MK808B binnen en ben nu aan het experimenteren welke ROM het beste voor mij werkt. Met name video via Wifi is een probleem. Eerst kleine mod uitgevoerd op de antenne (enige mod bleek het onderbreken van de verende GND pen met een beetje tape, de andere antenne is gewoon goed (ook geen sluiting in de kabel).

Had bij de stock ROM trouwens eerst wel dat het Wifi symbooltje grijs bleef. Blijkt dat eerst de datum/tijd bijgewerkt moet zijn, duurde even voor ik dat door had, Bij de andere ROM's had ik dat niet.

Signaal is ook gewoon voldoende voor een goede verbinding. En de snelheidstest lijkt het gewoon goed, maar de Uitzending Gemist app was een probleem. Op een rijtje:
  • Stock ROM is nieuwer dan Finless 2.1 (build #26 in plaats van #6). Uitzending Gemist liep niet door.
  • Finless 2.1 is wat mij betreft mislukt, Wifi is gewoon ruk. Ik zie alleen maar de 3 sterkste APs in de buurt
  • Finless 1.7 ziet meer AP's en stabielere verbinding. Uitzending gemist loopt zonder haperen
  • MinixHFW 2.2.4 lijkt qua netwerk net zo stabiel als Finless 1.7 maar Uitzending gemist loopt niet zonder haperen
Ik heb een paar keer gewisseld, maar Finless 1.7. is de enige waarbij Uitzending Gemist doorloopt. Op zich is het Wifi netwerk in theorie qua antenne en snelheid voldoende. Wifi is hier niet snel, ik gebruik een wireless bridge waardoor 2 sterke AP's op 1 kanaal zitten. Misschien als Wifi meer kan bufferen je ook met MinixHFW weg kan komen. Ik heb overigens nog een USB naar Ethernet adapter in bestelling (die van jouw bij DX).

Bij geen van de ROM's is afspelen vanaf disk of SD kaart een probleem. Gebruik trouwens de 720p ROM met geschaald 1080p beeld. Echt 1080p heb ik nog niet getest want aan dat andere had ik vandaag al genoeg :) . XBMC wel geprobeerd op de MinixHFW ROM (was van plan die ROM te houden tot het uitzending gemist probleem opdook) maar viel tegen. Maar ja, je zei net dat XBMC net met die ROM een probleem was... Nog maar eens op Finless 1.7 proberen dan.

Wel leuk speelgoed. Was wel even bang dat m'n RC11 nu al stuk was, maar blijkbaar de USB stekker maar niet altijd even goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Paar vraagjes over de CX 919, net vandaag ontvangen via Aliexpress..
- Als ik op shut down in het menutje, schakelt hij eventjes uit maar start dan meteen weer op. Iemand een oplossing hiervoor?
- Ik wil graag een externe harde schijf aansluiten. Het apparaatje heeft echter 1 USB poort (die ik nodig heb voor de Mele F10 muis) en daarnaast 2 mini usb (waarvan 1 nodig is voor de voeding). Heeft iemand een tip hoe ik mijn externe schijf kan aansluiten. Verloopstukje van mini-usb naar gewone usb? En krijgt mijn externe harde schijf dan wel voldoende voeding? Of is er een andere truc :-)?
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Unito schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:09:
Paar vraagjes over de CX 919, net vandaag ontvangen via Aliexpress..
- Als ik op shut down in het menutje, schakelt hij eventjes uit maar start dan meteen weer op. Iemand een oplossing hiervoor?
- Ik wil graag een externe harde schijf aansluiten. Het apparaatje heeft echter 1 USB poort (die ik nodig heb voor de Mele F10 muis) en daarnaast 2 mini usb (waarvan 1 nodig is voor de voeding). Heeft iemand een tip hoe ik mijn externe schijf kan aansluiten. Verloopstukje van mini-usb naar gewone usb? En krijgt mijn externe harde schijf dan wel voldoende voeding? Of is er een andere truc :-)?
Alvast bedankt voor de hulp.
Jep, verloopstukje van mini usb naar normale usb, ookwel de speciale OTG adapter/kabeltjes genoemd (zo vind je ze wel op ebay)

Over je harde schijf, de beste oplossing is daarbij een powered hub aansluiten, heb je meteen nog meer usb aansluitingen, maar ook genoeg prik om je hdd te laten werken. Wel heb je daarbij een usb y-kabel nodig, daarmee kan je twee usb poorten gebruiken om je hdd van stroom te voorzien (daarom ook de powered hub).

Uiteraard is extra voeding niet nodig als de hardeschijf zelf al een extra voeding heeft (vaak de 3.5 inch hebben dat, 2.5 inch schijven zal je met die y-kabel moeten oplossen :)
Zo'n ding kost verder een paar euro op ebay dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Iemand al gelukt om een touchscreen aan te sluiten op een Android stick? Heb nog die 17" van de SK actie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Damocles.NL schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:07:
Iemand al gelukt om een touchscreen aan te sluiten op een Android stick? Heb nog die 17" van de SK actie liggen.
Kom meteen dit filmpje tegen waar ze een mk808 op een touchscreen hebben aangesloten via usb.

In de reacties daar hebben ze het over een speciale driver, dus het kan wel :P Verder kom ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
MusicAddict schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:49:
[...]

Jep, verloopstukje van mini usb naar normale usb, ookwel de speciale OTG adapter/kabeltjes genoemd (zo vind je ze wel op ebay)

Over je harde schijf, de beste oplossing is daarbij een powered hub aansluiten, heb je meteen nog meer usb aansluitingen, maar ook genoeg prik om je hdd te laten werken. Wel heb je daarbij een usb y-kabel nodig, daarmee kan je twee usb poorten gebruiken om je hdd van stroom te voorzien (daarom ook de powered hub).

Uiteraard is extra voeding niet nodig als de hardeschijf zelf al een extra voeding heeft (vaak de 3.5 inch hebben dat, 2.5 inch schijven zal je met die y-kabel moeten oplossen :)
Zo'n ding kost verder een paar euro op ebay dus dat zit wel snor.
Dank voor de hulp. Begrijp ik het goed? OTG adapter/kabel om de USB HUB te verbinden met de CX919. En dan vervolgens een USB Y kabel om de harde schijf (ik heb een 2,5 inch schijf zonder voeding, een mypassport) aan te sluiten op de USB hub.
De ingang van mijn externe harde schijf is mini usb Moet ik dan een kabel hebben die 2 normale USB uitgangen omzet naar 1 mini usb?

Tot slot nog 2 dummy vragen.
1) ]Ik kan niet een simpel kabeltje doen (vanuit de miniusb van de CX 919 naar de mini-usb ingang) omdat ik dan te weinig stroom heb?
2) Als ik zoiets koop http://www.conrad.nl/ce/nl/product/986341/LogiLink-10-poorts-USB-20-hub-aanuit-schakelaar?adcampaign=tt&mc_id=tt&WT.mc_id=tt&s_cid=tt&cmp=tt&insert_kz=9J kan ik dan mijn externe harde schijf (met de Y kabel) en CX 919 hier inpluggen en werkt het dan :-) !?!
Groet,
Unito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb even door het topic heen gelezen en het valt me op (logisch) dat iedereen een TV stick gebruikt als mediaplayer. Ik wil een dergelijke stick voor andere doeleinden gebruiken en hoop dat een van jullie daar ervaring mee heeft. Hoe stabiel blijft de MK808B stick als er 1 applicatie gedraaid die weinig tot geen resources verbruikt, zonder aangesloten HDMI display? Is de kans op vastlopers na +- 3 dagen en oververhitting nog steeds zo groot en blijven instellingen (met de laatste firmware) bewaard bij een reboot?

App in kwestie leest via een USB RFID reader (keyboard modus) een identity tag (geen nfc tags) uit en pusht het identificatienummer vervolgens door naar een set toestellen + app waarop verdere acties afgehandeld kunnen worden.

Een complete pc installatie is overkill, USB OTG + Opladen is nog altijd (via de officiële wegen) niet mogelijk, en er zijn weinig smartphones welke een usb ingang (voor de reader) hebben naast de standaard micro usb data/charge port en daarom lijken mij de Android sticks een ideale uitkomst. Heeft iemand ervaring met een dergelijke toepassing?

[ Voor 3% gewijzigd door leslinho op 04-06-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Unito schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:10:
[...]

Dank voor de hulp. Begrijp ik het goed? OTG adapter/kabel om de USB HUB te verbinden met de CX919. En dan vervolgens een USB Y kabel om de harde schijf (ik heb een 2,5 inch schijf zonder voeding, een mypassport) aan te sluiten op de USB hub.
De ingang van mijn externe harde schijf is mini usb Moet ik dan een kabel hebben die 2 normale USB uitgangen omzet naar 1 mini usb?

Tot slot nog 2 dummy vragen.
1) ]Ik kan niet een simpel kabeltje doen (vanuit de miniusb van de CX 919 naar de mini-usb ingang) omdat ik dan te weinig stroom heb?
2) Als ik zoiets koop http://www.conrad.nl/ce/nl/product/986341/LogiLink-10-poorts-USB-20-hub-aanuit-schakelaar?adcampaign=tt&mc_id=tt&WT.mc_id=tt&s_cid=tt&cmp=tt&insert_kz=9J kan ik dan mijn externe harde schijf (met de Y kabel) en CX 919 hier inpluggen en werkt het dan :-) !?!
Groet,
Unito
Jep, Otg kabeltje op de aansluiting op je stick, dan daar je hub aan verbinden, en dan twee usb poorten gebruiken om met het y-kabeltje je hardeschijf te poweren.
Het grote voordeel met de hdd aan de powered hub is is dat je stick ook niet te weinig stroom kan krijgen doordat de voeding die daarbij zit te veel moet doen :P Ander

Zelf heb ik ook een 2.5 inch western digital, die kan nét niet op een usb poort (dan werkt hij niet), dus ik heb er hetzelfde voor gedaan. Als je het zo aansluit werkt het als het goed is meteen, android ziet dan de harddisk als een externe schijf :)

Antwoord op:
1: Inderdaad krijgt hij waarschijnlijk net te weinig stroom, als het al werkt vergeet niet dat je stick maar een 2ah adapter heeft, waarvan hij zelf vaak tussen de 1,0 en 1,5ah van gebruikt, dus 0,5ah maximaal voor je harddisk erbij is niet goed voor de voeding, stick of je harddisk ;)

2: Je kunt op die usb hub prima je hardeschijf aansluiten met de y-kabel, de voeding van de hub is met 3,5ah echt wel toereikend, theoretisch zou je er de stick ook mee kunnen laten runnen, maar helaas kan 1 usb poort op de hub maar 0,5ah leveren. Dus dit is te weinig om je stick van te laten werken. Helaas zal je dus de bijgeleverde voeding van de stick gewoon aangesloten moeten laten naast de usb hub.
Het is wat omslachtig maar het is niet anders. (tenzij er een mini usb naar 4x usb kabel bestaat, dan zou het theoretisch mogelijk zijn gezien hij dan stroom krijgt van 4 usb poorten :P )

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 03-06-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Hoe lang duurt het meestal voordat die roms 1080p support krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
mede @ hierboven:

De Imito QX1 heeft vanaf vandaag een android 4.2.2 rom op 1080P beschikbaar (geekbuying)

Ik vermoed echter geen 1080P kernel maar kan dit niet testen; hij is nog onderweg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:45
Geekbuying heeft eerste jubileum en viert dat met aanbiedingen, ook TV-sticks.
oa: de UHost U1A Mini PC voor $20 (helaas wordt voor de europrijs nog de oude waarde aangehouden, 23 ipv 15).
Voor iedereen die nou wel eens weten wat de lol is van zo'n TV stick is dit een leuk prijsje om het eens te proberen.
http://www.geekbuying.com..._campaign=Anniversary0601

Het lijkt erop dat de site nog niet helemaal werkt, als ik ter test even iets aanklik om te kopen wordtd er neits in m'n winkelmandje gestopt.... :? :? :?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:37:
Hoe lang duurt het meestal voordat die roms 1080p support krijgen?
Die komen meestal vanuit de gemeenschap, bijvoorbeeld van freaktab, ik zelf gebruik ook 1080p met mijn mk808b, dat werkt prima, maar ik gebruik hem wel als mediaspeler, voor andere doeleinden zou je denk ik beter de 720p kernel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 11:13
We willen graag op kantoor een website weer laten geven in full screen modus, soort van narrowcasting zeg maar. Er staat op dit moment een Samsung UE46EH5000 en het nadeel van de onboard browser is de balk onderin, niet echt full screen dus. Helaas is er geen andere app voor te downloaden bij Samsung 8)7

Nu is ons oog gevallen op de MK802 (versie iii?). Denken jullie dat het hiermee wel gaat lukken om via WiFi een full screen (simpele) site weer te geven op een Full HD resolutie? En wat is het verschil tussen de iii en de iiis/b?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Nieuwe XBMC libstagefright versie is uit. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005
Als iemand ervaring mee?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
_Brake_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:13:
We willen graag op kantoor een website weer laten geven in full screen modus, soort van narrowcasting zeg maar. Er staat op dit moment een Samsung UE46EH5000 en het nadeel van de onboard browser is de balk onderin, niet echt full screen dus. Helaas is er geen andere app voor te downloaden bij Samsung 8)7

Nu is ons oog gevallen op de MK802 (versie iii?). Denken jullie dat het hiermee wel gaat lukken om via WiFi een full screen (simpele) site weer te geven op een Full HD resolutie? En wat is het verschil tussen de iii en de iiis/b?
de b bij de meeste sticks (zoals de MK802) duidt op de variant mét bluetooth. Zonder de b is dus de versie zonder bluetooth. Vaak is het maar een paar euro verschil dus echt een punt is het niet :) Is maar net of je het nodig vindt, persoonlijk kan het nooit kwaad voor dat verschil.

De meeste browsers in android kunnen helemaal full screen, dus dat moet geen probleem zijn. Wel is het de vraag of je genoegen kunt nemen met 'opgepoetste' 1080p resoluties, dus dan lijkt het 1080p maar is het eigenlijk toch 720p. Soms zie je er niks van, maar als het hinderlijk is kan je (redelijk) makkelijk het aanpassen waardoor je toch de echte 1080p resolutie kan benutten. Want vaak komen die sticks met deze tussenoplossing.

Eventueel zou ik de MK808b aanraden -> http://www.geekbuying.com...V-Box---Black-313213.html
de normale 808 zonder bleutooth kost een euro of 2 minder, je weet nooit wanneer je een keyboardje of muis hebt liggen die je even snel wilt aansluiten.

Deze heeft een legio aan roms en wordt goed ondersteunt, dus ook de echte 1080p varianten. Als de website toch niet helemaal correct wordt weergegeven (of er echt alle pixels nodig zijn) is er zo de mogelijkheid tot het vervangen van de ROM voor eentje die wél echte 1080p ondersteuning heeft.

Zie daarvoor eventueel Freaktab forums -> http://www.freaktab.com/f...3-MK-Models-MK808-802-etc

Voor de rest, geekbuying levert de echte versies, zit gratis verzenden op maar voor een eurotje of 15 komt hij binnen een week oid via DHL naar je toe (als het niet kan wachten). Sowieso is het goedkoper dan android sticks die ik zo hier in nederlandse shops tegenkom voor 2-3x de prijs terwijl ze die net zo goed daar van daan hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
TheOmen schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:35:
Geekbuying heeft eerste jubileum en viert dat met aanbiedingen, ook TV-sticks.
oa: de UHost U1A Mini PC voor $20 (helaas wordt voor de europrijs nog de oude waarde aangehouden, 23 ipv 15).
Voor iedereen die nou wel eens weten wat de lol is van zo'n TV stick is dit een leuk prijsje om het eens te proberen.
http://www.geekbuying.com..._campaign=Anniversary0601

Het lijkt erop dat de site nog niet helemaal werkt, als ik ter test even iets aanklik om te kopen wordtd er neits in m'n winkelmandje gestopt.... :? :? :?
Inmiddels "Out of stock" dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Heeft er al iemand zelf ervaring met de quad cores?
Zelf heb ik 2 x MK808 en zou wel eens willen weten of het een groot verschil maakt. Op Finless zie ik dat 1080p ook soms kan haperen dus ... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sja.. 1080 content wordt volgens mij vooral door de GPU ge-encode, dus als ze die niet hebben geupgrade heb je weinig aan 2 extra cores.

Verder kunnen haperingen ook goed komen door beperkte data transfer rates (via netwerk, maar ook vanaf locale opslag). Vooral als er ook andere processen draaien. Merk het bij veel snelle devices (ook highend telefoons en tablets) dat alles ineens langzaam gaat als er bv play store updates draaien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Prulleman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:06:
sja.. 1080 content wordt volgens mij vooral door de GPU ge-encode, dus als ze die niet hebben geupgrade heb je weinig aan 2 extra cores.

Verder kunnen haperingen ook goed komen door beperkte data transfer rates (via netwerk, maar ook vanaf locale opslag). Vooral als er ook andere processen draaien. Merk het bij veel snelle devices (ook highend telefoons en tablets) dat alles ineens langzaam gaat als er bv play store updates draaien.
Zit misschien wel dezelfde GPU in maar die in de RK3188 loopt op een hogere kloksnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Luke-san schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Zit misschien wel dezelfde GPU in maar die in de RK3188 loopt op een hogere kloksnelheid
ja, volgens deze bron:
Wikipedia: Rockchip
hebben ze beide een mali 400 quad, maar de RK3066 op 250mhz en de RK3188 op 600

het is dan nog maar de vraag wat de daadwerkelijke snelheid is.... de 3066 is een 1.6 Ghz cpu, maar is de meeste devices op max 1,2 geklokt

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 05-06-2013 16:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Prulleman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:40:
[...]

ja, volgens deze bron:
Wikipedia: Rockchip
hebben ze beide een mali 400 quad, maar de RK3066 op 250mhz en de RK3188 op 600

het is dan nog maar de vraag wat de daadwerkelijke snelheid is.... de 3066 is een 1.6 Ghz cpu, maar is de meeste devices op max 1,2 geklokt
Daarmee mijn vraag over real life ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 03:40
Negakinu schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:23:
Hieronder een kopietje van mijn korte impressie van de MK808b die ik op Fok! getypt had.

- Wifi is kansloos. Wil je online video kunnen streamen of lokaal hd van je NAS trekken ben je haast verplicht een Wifi mod uit te voeren. Check Freaktab voor opties. Bij mij doet de Wifi het alleen goed genoeg voor HD bestanden als ik de stick een halve meter van de router plaats. Ik heb nu een RJ45 LAN naar USB adapter gekocht om de Wifi niet meer te hoeven gebruiken. Mocht je niet willen modden en geen LAN willen gebruiken, download ook Wifi Analyzer en kijk welk kanaal de minste activiteit heeft. Stel je router in op dit kanaal via je router's web interface en Wifi wordt al snel iets bruikbaarder.
Ik quote je even omdat je mij op Fok! ook al geholpen had met wifi analyzer en andere tips en ik copy&paste nog even van daar wat ik inmiddels gedaan heb:
"Ik heb een wifi mod gedaan zoals op Vondroid werd beschreven en dr hangt nu een wifi antenne aan mn openliggende stick, ik heb inmiddels 4 wifi balkjes yeah, alleen is mn probleem nog steeds hetzelfde...
Dus je wifi analyzer gedownd, erop gezet, mn router stond op ch. 2 en nu op ch. 4, maar nog steeds niks...
Obtaining IP address en daar blijft t bij"

Tweakers, ik heb jullie hulp nodig want the webz, google, vondroid en andere sites helpen me niet verder...
Ik heb een MK808B gekocht, die werkt op Android 4.2.2 en het lukt me niet te verbinden met m'n wifi...nog geen 1 keer helaas.
Ik heb wifi signaal, good als indicatie met 3 of 4 balkjes, als ik connect krijg ik:
connecting
Obtaining IP address
En daar blijft t bij....
Ik heb geen idee waar t door komt, ben nieuw met Android dus ook geen idee waar te zoeken of hoe ik dit kan tackelen, ik hoop dat jullie me een duw de goede richting op kunnen geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Yuckfou157 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:29:
[...]
Tweakers, ik heb jullie hulp nodig want the webz, google, vondroid en andere sites helpen me niet verder...
Ik heb een MK808B gekocht, die werkt op Android 4.2.2 en het lukt me niet te verbinden met m'n wifi...nog geen 1 keer helaas.
Ik heb wifi signaal, good als indicatie met 3 of 4 balkjes, als ik connect krijg ik:
connecting
Obtaining IP address
En daar blijft t bij....
Ik heb geen idee waar t door komt, ben nieuw met Android dus ook geen idee waar te zoeken of hoe ik dit kan tackelen, ik hoop dat jullie me een duw de goede richting op kunnen geven....
Je moet in advanced settings van de wifi menu op je stick een statische IP toewijzen aan je stick, als het goed kan het gewoon (kon in android 2.2 al). Of het ook bij jou zal werken weet ik niet, het verschilt per device heb ik net gelezen.

Dus de settings van je router moeten precies overeenkomen met de settings van de stick, dan hoort het te werken. (IP, DNS, etc etc, die hele meuk)

Heb je de router ook al een keer gereset?

Want na een snelle google bestaat de bug er al sinds android 2.2 zot dat sommige routers gewoon niet worden herkend, terwijl al het andere prima werkt. Waar het aan ligt weet niemand.Een van de oplossingen die ik het vaakst zag terugkomen is een statisch IP toewijzen. Dan kan je wel alleen maar verbinden met dat netwerk. Al kan je het altijd uitzetten. Ach, dit zal eerder een probleem zijn voor telefoons dan voor een stick, die ligt toch vaak alleen maar in huis op het zelfde netwerk :)

Vaak is de fout(melding) alleen al genoeg voor een hoop antwoorden :P

Bron: http://anxiousnut.wordpre...ss-wifi-issue-workaround/

[ Voor 27% gewijzigd door MusicAddict op 06-06-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 03:40
MusicAddict schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:20:
[...]

Je moet in advanced settings van de wifi menu op je stick een statische IP toewijzen aan je stick, als het goed kan het gewoon (kon in android 2.2 al). Of het ook bij jou zal werken weet ik niet, het verschilt per device heb ik net gelezen.

Dus de settings van je router moeten precies overeenkomen met de settings van de stick, dan hoort het te werken. (IP, DNS, etc etc, die hele meuk)

Heb je de router ook al een keer gereset?

Want na een snelle google bestaat de bug er al sinds android 2.2 zot dat sommige routers gewoon niet worden herkend, terwijl al het andere prima werkt. Waar het aan ligt weet niemand.Een van de oplossingen die ik het vaakst zag terugkomen is een statisch IP toewijzen. Dan kan je wel alleen maar verbinden met dat netwerk. Al kan je het altijd uitzetten. Ach, dit zal eerder een probleem zijn voor telefoons dan voor een stick, die ligt toch vaak alleen maar in huis op het zelfde netwerk :)

Vaak is de fout(melding) alleen al genoeg voor een hoop antwoorden :P

Bron: http://anxiousnut.wordpre...ss-wifi-issue-workaround/
Dank je!! :o

Waarom juist dit antwoord niet bij me naar boven is gekomen, ik heb op van alles gezocht, de foutmelding, het probleem, de naam van de stick erbij maar deze oplossing heb ik niet gevonden, maar hij werkt, dus thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
MusicAddict schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:02:
[...]

de b bij de meeste sticks (zoals de MK802) duidt op de variant mét bluetooth. Zonder de b is dus de versie zonder bluetooth. Vaak is het maar een paar euro verschil dus echt een punt is het niet :) Is maar net of je het nodig vindt, persoonlijk kan het nooit kwaad voor dat verschil.

De meeste browsers in android kunnen helemaal full screen, dus dat moet geen probleem zijn. Wel is het de vraag of je genoegen kunt nemen met 'opgepoetste' 1080p resoluties, dus dan lijkt het 1080p maar is het eigenlijk toch 720p. Soms zie je er niks van, maar als het hinderlijk is kan je (redelijk) makkelijk het aanpassen waardoor je toch de echte 1080p resolutie kan benutten. Want vaak komen die sticks met deze tussenoplossing.

Eventueel zou ik de MK808b aanraden -> http://www.geekbuying.com...V-Box---Black-313213.html
de normale 808 zonder bleutooth kost een euro of 2 minder, je weet nooit wanneer je een keyboardje of muis hebt liggen die je even snel wilt aansluiten.

Deze heeft een legio aan roms en wordt goed ondersteunt, dus ook de echte 1080p varianten. Als de website toch niet helemaal correct wordt weergegeven (of er echt alle pixels nodig zijn) is er zo de mogelijkheid tot het vervangen van de ROM voor eentje die wél echte 1080p ondersteuning heeft.

Zie daarvoor eventueel Freaktab forums -> http://www.freaktab.com/f...3-MK-Models-MK808-802-etc

Voor de rest, geekbuying levert de echte versies, zit gratis verzenden op maar voor een eurotje of 15 komt hij binnen een week oid via DHL naar je toe (als het niet kan wachten). Sowieso is het goedkoper dan android sticks die ik zo hier in nederlandse shops tegenkom voor 2-3x de prijs terwijl ze die net zo goed daar van daan hebben 8)7
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reply!

We gaan de website op 1920x1080 maken, dus hebben alle 1080p pixels daadwerkelijk nodig :) Daarvoor dient dan de custom rom geflashed te worden als ik het goed begrijp: http://blog.geekbuying.co...finless-rom/#.UbBOg_meOoM
16) 1080P patched kernel baby! I patched the stock kernel to 1080P.
There are 2 kernels and 2 boots in the ROM kit. By default kernel720 and boot720 are selected in the flash tool. If you want to use a 1080 kernel then read the instructions below.
Die instructies zie ik even niet.

De MK802 kan dit niet aan? Een Nederlandse leverancier heeft namelijk wel de voorkeur ivm garantie en retourrecht.

Ik ben een Android leek, maar de 2 pijltjes naar beneden in de 'startbalk' zorgen dat de startbalk verdwijnt lijkt me? Of overruled de (waarschijnlijk) Chrome browser dit als die op full screen gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door _Brake_ op 06-06-2013 10:58 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Yuckfou157 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:50:
[...]

Dank je!! :o

Waarom juist dit antwoord niet bij me naar boven is gekomen, ik heb op van alles gezocht, de foutmelding, het probleem, de naam van de stick erbij maar deze oplossing heb ik niet gevonden, maar hij werkt, dus thank you!
You are welcome, fijn dat het zo wel werkt. :)
_Brake_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reply!

We gaan de website op 1920x1080 maken, dus hebben alle 1080p pixels daadwerkelijk nodig :)

De MK802 kan dit niet aan? Een Nederlandse leverancier heeft namelijk wel de voorkeur ivm garantie en retourrecht.

Ik ben een Android leek, maar de 2 pijltjes naar beneden in de 'startbalk' zorgen dat de startbalk verdwijnt lijkt me? Of overruled de (waarschijnlijk) Chrome browser dit als die op full screen gaat?
Ik denk dat zolang je de dual core variant hebt van de 802 (ik denk dus de versie III?) dan moet het prima lukken op echte 1080p De normale 802 is wat ouder en kan moeite hebben met 1080p omdat hij een oudere cpu heeft maar ook alleen maar single core is. (als je eventueel een linkje kan plaatsen welke stick je op het oog had hier in een NL winkel?)

Waarom ik de 808(b) blijf prefereren is dat de ondersteuning daar veel beter voor is, Finless maakt echt geweldige ROMS op Freaktab. Zo goed zelfs dat geekbuying (die de 'originele' stick verkopen) zijn laatste paar roms als echte updates beschouwen.

Nederlandse leverancier kan ik bij inkomen, al denk ik dat ze vaak toch de stick retour sturen naar china. Dus alleen voor de verzendkosten scheelt het vaak wel iets (naast de garantiebepalingen).

En ja de pijltjes zorgen ervoor dat de balk weggaat, en zelfs als dat niet standaard kan is dat met een appje wel op te lossen. (je weet nooit precies wat er op elke stick zal staan, de meeste hebben het wel)

Eventueel kan je ook de Imito MX1 proberen te verkrijgen hier in NL, heb m zelf namelijk en hij bevalt prima. Net als de 808(b) prima roms door finless ook voor 1080p :)

Maar ik geef alleen maar advies, eigenlijk zijn alle sticks aan elkaar gelijk qua specificaties vaak. Dual core blijft dual core, alleen de ondersteuning en soms bepaalde issues zijn er wel of niet bij anderen. Geef toe soms zie je door de bomen het bos niet meer .

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 06-06-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
MusicAddict schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:21:Maar ik geef alleen maar advies, eigenlijk zijn alle sticks aan elkaar gelijk qua specificaties vaak. Dual core blijft dual core, alleen de ondersteuning en soms bepaalde issues zijn er wel of niet bij anderen. Geef toe soms zie je door de bomen het bos niet meer .
Het enige is dat ze verschillende chips voor Wifi gebruiken en de ene veel beter ondersteund word dan de andere. Van die MK808[B] zijn ook klonen met een andere Wifi chip waar dan veel minder ondersteuning voor is.

Dat is ook een risico van de stick in Nederland kopen, je weet niet of je de juiste krijgt. Ik heb de MK808[B] ook nog niet bij Tweakers in de pricewatch gezien (alleen de MK802), ik vraag me af of er wel Nederlandse leveranciers zijn. Als je met Google zoek vind je vooral Marktplaats aanbiedingen en qua garantie schiet dat niet op.

Daarnaast is het opletten op nieuwe sticks; als ze nog naar net op de markt zijn dan zijn er nog veel aanloop problemen en weinig gebruikers en hobbyisten, zoals nu met de quad core sticks.

Overigens wat betreft garantie en retour kunnen zenden was voor mij niet echt een issue. Die dingen zijn echt niet duur dus in het allerergste geval is de schade het aankoop bedrag. Niet leuk als die stuk gaat maar daar ga je nu niet meteen failliet aan.

Nadelen van die sticks:
  • Relatief lange levertijd uit China
  • Gebruik van custom ROM nodig
  • Andere voeding nodig (echt, reken dat gewoon maar mee!)
  • Wifi antenne heeft mogelijk aandacht nodig (dus openmaken controleren en eventueel fixen)
  • Vergeet niet dat je het ding ook nog moet bedienen (air mouse of gewone muis)
Ze hebben dus nog een redelijk hoog hobbygehalte. Maar als je iemand hebt die daar lol in heeft dan is het zeker te gebruiken als aansturing van een display. Het is alleen geen kant en klaar plug & play product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
_Brake_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:40:

Daarvoor dient dan de custom rom geflashed te worden als ik het goed begrijp: http://blog.geekbuying.co...finless-rom/#.UbBOg_meOoM

Die instructies zie ik even niet.
Zie dat je een edit had gemaakt, de instructies stap-voor-stap voor de rom (inclusief alle tooltjes benodigd) kan je vinden als je hem hebt gedownload. Daar zet finless de tutorial altijd in :)

Verder ben ik het hierboven met pe1dnn eens over alle punten al is Levertijd wel discutabel, als men bereid is 15 euro extra te betalen (+ invoerrechten vaak) hoeft het niet lang te duren :P Maar normaal duurt het wel een aantal weken ja.

Maar vooral als je de 808(b) wilt, weet je zeker dat je de 'echte' krijgt (met de beste ondersteuning dus) wanneer je hem koopt van bijvoorbeeld geekbuying.
Zie ook mijn DM over je vraag die je had gestuurd :)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 06-06-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Als je per sé in Nederland wilt kopen zou ik de Android stick via Conrad.nl aanschaffen. Die hebben kortingscoupons en een relaxte garantieprocedure. Prijzen zijn ook redelijk normaal vergeleken met sommige Nederlandse "bedrijven". 199 euro voor een MK808 anyone? :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dat wordt wel aardig gek, maar deze club http://www.androidpc.nl/index.php/aanbiedingen/minipc.html biedt hem met toetsenbord/muis aan voor €95. Ik heb ze al gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
_Brake_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:04:
Dat wordt wel aardig gek, maar deze club http://www.androidpc.nl/index.php/aanbiedingen/minipc.html biedt hem met toetsenbord/muis aan voor €95. Ik heb ze al gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.
Voor € 49,35 heb je hem bij Geekbuying. € 33,93 voor de MK808B en € 15,42 voor een RC11 en geen verzendkosten.

Bij de club hierboven is dat € 94,95 + € 5,95 verzendkosten = € 100,90. Als je zorgen hebt over garantie dan koop je dus bij Geekbuying gewoon 2 voor € 98,70; nog goedkoper ook en meteen een backup als hij stuk gaat.

Enige risico is de kans op invoerheffing. Je kan ook 1 bestellen en de "backup" pas als die stuk gaat.

Bij die site krijg je de RC12, maar ik denk dat die RC11 beter werkt dan de RC12. Dat touch vlakje lijkt me niets. Maar ik heb hem nooit vast gehad dus misschien valt het mee. De RC11 is in elk geval prima.

Bedenk me net dat dit meer is voor een aankoop/verkoop topic in plaats van een Mini Android TV discussie, dus misschien even elders de discussie voortzetten...

On topic, weet iemand een YouTube voor Google TV 1.7 APK te vinden voor die Android TV sticks? Mijn MK808B werkt met Finless 1.7 ROM, maar die meld zich als GT-9100 vanwege compatibliteit met de meeste Play Store downloads. Alleen deze is nu weer juist weer niet compatible. Ik gebruik nu versie 1.6 die op diverse plaatsen te vinden is, maar 1.7 downloads verwijzen stuk voor stuk naar Google Play terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Iemand ervaring met de MK908?

Wil hem voornamelijk voor XBMC gebruiken op een 42" tv. Via XBMC zal ik ook wat 1080P materiaal via het netwerk willen streamen. Gaat dat lukken met de juiste rom op de 808B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb de MK908, maar kreeg xbmc daar niet goed op geinstalleerd.
Ben daarna voor de raspberry pi gegaan. Die werkt goed genoeg (in ieder geval beter dan de mk908)

Ik mis wel wat cpu power op de raspberry pi, mijn oude asrock 330 (atom) was helaas kapot en moest worden vervangen. Omdat ik dacht dat de mk908 wat meer cpu kracht had, was ik eerst daarvoor gegaan. Helaas is XBMC voor android nog niet volwassen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01-2023
ik heb dus deze aangeschaft en volgens de PTT wordt hij vandaag afgeleverd :
MK808IIB - Android 4.2.2/8GB/WIFI/Bluetooth/DLNA. Generated with Android 4.2.2 (the latest version!)
gekocht bij android warehouse

Vraag : draait op deze android 4.2.2. gewoon alles want zie van alles voorbij komen over Finless en ik neem aan dat jullie dat er niet voor niks op gooien , werkt hij niet lekker zoals je hem binnen krijgt ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
pe1dnn schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:10:
[...]

On topic, weet iemand een YouTube voor Google TV 1.7 APK te vinden voor die Android TV sticks? Mijn MK808B werkt met Finless 1.7 ROM, maar die meld zich als GT-9100 vanwege compatibliteit met de meeste Play Store downloads. Alleen deze is nu weer juist weer niet compatible. Ik gebruik nu versie 1.6 die op diverse plaatsen te vinden is, maar 1.7 downloads verwijzen stuk voor stuk naar Google Play terug.
Gewoon build.prop aanpassen naar compatible brand.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
heuvela schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:17:
ik heb dus deze aangeschaft en volgens de PTT wordt hij vandaag afgeleverd :
KPN, TNT, TPG of PostNL...what's in a name :Y)
Vraag : draait op deze android 4.2.2. gewoon alles want zie van alles voorbij komen over Finless en ik neem aan dat jullie dat er niet voor niks op gooien , werkt hij niet lekker zoals je hem binnen krijgt ?

bvd
De stick werkt prima, is in principe al geroot dus je hoeft er geen nieuwe rom op te gooien. Er zijn gewoon wat extra functies op de Finless roms die de meeste tweakers verkiezen boven de standaard bijgeleverde rom. Als je niet alles eruit probeert te halen wat er al in zit dan hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
De stick werkt prima, is in principe al geroot dus je hoeft er geen nieuwe rom op te gooien. Er zijn gewoon wat extra functies op de Finless roms die de meeste tweakers verkiezen boven de standaard bijgeleverde rom. Als je niet alles eruit probeert te halen wat er al in zit dan hoef je je geen zorgen te maken.
bedankt voor je reactie, nu ben ik wel nieuwsgierig gemaakt wat dan de extra functies zijn op Finless ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Is het mogelijk om van een android apparraat een backup te maken, zodat als er iets fout gaat de orginele firmware er weer op kan flashen? Ik heb een Imito QX1, daar is geen stock firmware van (4.1). Er is alleen een nieuwere firmware afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dCY schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:55:
Is het mogelijk om van een android apparraat een backup te maken, zodat als er iets fout gaat de orginele firmware er weer op kan flashen? Ik heb een Imito QX1, daar is geen stock firmware van (4.1). Er is alleen een nieuwere firmware afgegeven.
je zou eens kunnen kijken of CWM of TWRP beschikbaar zijn voor je stick (dit zijn alternatieve recoveries). Hiermee kan je een volledige backup naar SD maken en later terug zetten. via USB een full dump maken en deze nog terug kunnen zetten is voor zover ik weet niet mogelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:53

Zjemm

...

Ik wil een android box aanschaffen om XBMC op de draaien.

nu heb ik een lijsje gemaakt van mogelijke producten die voldoen aan mijn eisen.

Pivos XION - word door XBMC team op ontwikkeld maar lees her en der toch nog dat niet alles vloeiend loopt

minix neo x5 - lijkt sneller te zijn dan de pivos.

mygica atv400/atv520 - lijken op de minix, maar kan er niet uit ophalen of deze ook xbmc vloeiend kunnen draaien

welke van deze zou het beste zijn om xbmc vloeiend op te kunnen draaien en ook vloeiend 1080p films af te kunnen spelen? kan iemand zijn ervaring delen met ee van deze producten?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Negakinu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Dat schrijf ik toch net, één post hierboven? :? Ik gebruik deze op mijn MK808b en haal 37mbit down en 6mbit up:

http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

"It is based on ASIX ax88772 chipset, which means you can get real 100Mbits speed unlike others such as RD9700 (Limited to 7Mbits max)"

[afbeelding]
Hai Negakinu, ik heb deze ook besteld om de snelheid wat beter te maken, heb jij hem rechtstreeks in de stick zitten , of in een powered USB hub, anders ben je wel weer gelijk een usb aansluiting kwijt.

hele ander vraag hoe zoom je in en uit ??? heb een logitech k400 keyboard met touchpad werkt prima alleen zoomen kom ik ff niet achter.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wat wil je zoomen? Dubbel klik werk soms nog wel werken

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 07-06-2013 20:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Prulleman schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:32:
Wat wil je zoomen? Dubbel klik werk soms nog wel werken
mijn zoon games , angry birds, oregon trail dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Nou leuk die Imito, ding heeft last van random vastlopers. Geen pijl op te trekken.
Nadat er een automatische reboot is uitgevoerd merk ik wel dat het wireless gedeelte weer is uitgeschakeld.

Iemand bekend met vastlopers van een imito? Zou het aan de voeding kunnen liggen? Of iets software matigs? Ik heb de standaard 5v 2A adapter gebruikt die erbij was geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Damocles.NL in "Mini Android TV discussie deel 1"
Hoeveel en welke USB devices heb je aangesloten? probeer ook eens een andere (telefoon/tablet) lader

[ Voor 58% gewijzigd door Prulleman op 08-06-2013 09:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Prulleman schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:55:
Damocles.NL in "Mini Android TV discussie deel 1"
Hoeveel en welke USB devices heb je aangesloten? probeer ook eens een andere (telefoon/tablet) lader
Ik heb maar 1 telefoonlader getest, die is maar 5V-1A, ik denk dat het ook te licht is. Ik blijf hetzelfde issues houden. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar wat heb je allemaal aangesloten wat ook stroom trekt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
Zjemm schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:27:
Ik wil een android box aanschaffen om XBMC op de draaien.

nu heb ik een lijsje gemaakt van mogelijke producten die voldoen aan mijn eisen.

Pivos XION - word door XBMC team op ontwikkeld maar lees her en der toch nog dat niet alles vloeiend loopt

minix neo x5 - lijkt sneller te zijn dan de pivos.

mygica atv400/atv520 - lijken op de minix, maar kan er niet uit ophalen of deze ook xbmc vloeiend kunnen draaien

welke van deze zou het beste zijn om xbmc vloeiend op te kunnen draaien en ook vloeiend 1080p films af te kunnen spelen? kan iemand zijn ervaring delen met ee van deze producten?
Ik heb de pivos xios (m1).
Xbmc werkt prima. Speelt alles wat ik m voer (alleen maar tv series en films, geen DVD iso bestanden. Misschien speelt ie die wel, maar gebruik ze niet). Heb m nu op 720p staan omdat hij een paar releases terug nog weleens vast liep. Ze hebben wel goeie feedbackforums daar. Heb de laatste release er nog niet opgezet, maar geloof dat er weinig bug meldingen op binnenkomen, dus 1080p zal ook wel werken nu denk ik (zal m s updaten vandaag).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Prulleman schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:58:
Maar wat heb je allemaal aangesloten wat ook stroom trekt?
alleen een RF ontvanger voor de remote/keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dCY schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:06:
[...]

alleen een RF ontvanger voor de remote/keyboard.
Nou.. dan nog een reset proberen om software problemen uit te sluiten, maar anders heb je gewoon een gaar exemplaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Net de ethernet adapter mogen ontvangen in de post van DX, eerste impressie; wow wat een verschil. Ik krijg gewoon 95% van mijn maximale snelheid bij UPC eruit, dat schiet teminste op :P

Wel vind ik de adapter zelf redelijk warm worden voor mijn gevoel, iemand hier ook last van? Anders gooi ik er wel een heatsinkje op als het kan, scheelt toch weer iets.

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 08-06-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

matthijst schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Xbmc werkt prima. Speelt alles wat ik m voer (alleen maar tv series en films, geen DVD iso bestanden. Misschien speelt ie die wel, maar gebruik ze niet). Heb m nu op 720p staan omdat hij een paar releases terug nog weleens vast liep. Ze hebben wel goeie feedbackforums daar. Heb de laatste release er nog niet opgezet, maar geloof dat er weinig bug meldingen op binnenkomen, dus 1080p zal ook wel werken nu denk ik (zal m s updaten vandaag).
Kun je het me dan laten weten hoe 1080p loopt op de pivos?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
heuvela schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:17:
[...]

Hai Negakinu, ik heb deze ook besteld om de snelheid wat beter te maken, heb jij hem rechtstreeks in de stick zitten , of in een powered USB hub, anders ben je wel weer gelijk een usb aansluiting kwijt.

hele ander vraag hoe zoom je in en uit ??? heb een logitech k400 keyboard met touchpad werkt prima alleen zoomen kom ik ff niet achter.

bvd
DIe van mij zit rechtstreeks in de stick, in de gewone USB poort. Alle andere dingen hangen aan een powered hub via de OTG poort.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Deze week zowel de MK808B als Rikomagic MK802 IIIS binnengekregen. Measy RC11 had ik een tijdje geleden al ontvangen.

De Wifi-ontvangst van de MK808B is inderdaad zeer slecht. Ik ga eens kijken of ik daar een mod op ga uitvoeren of de USB>RJ45-adapter ga kopen.
De Rikomagic MK802 IIIS heeft daarentegen een prima ontvangst. Deze stick voelt ook degelijker aan en lijkt ook responsiever te reageren.

MK808B draait op 4.2 en de Rikomagic MK802 IIIS op 4.1.

Hieronder een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sjNxB0kv6wn6safU7D5Wjzi2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M1aKDyT1K8XbFaObOsiKuWRl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lwworp7MjjYuSsbnmzpwU9bg/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yh9UzQzQqf6lqOUdn4glwnXb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k63vBC80GKEgMMSbGGGuwL9o/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XIc7ycz1G0vCzvir0eBFy7Fy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uVPBZbovL1YvYgz2vTwOc1l1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LleRJPPJvYwhlhMCMbOtLUyh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7oVlLLzFxEtpPLYreHSbcFk0/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je voor de MK808B aanraden Finless 1.7 erop te flashen, dat is met Android 4.1.2 naar mijn mening werkt dat beter dan de Android 4.2.

WiFi ontvangst is inderdaad niet goed, maar ik heb meestal een of twee streepjes wifi ontvangst en de router die staat onder, dus ik vind het nog wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:24:
Ik kan je voor de MK808B aanraden Finless 1.7 erop te flashen, dat is met Android 4.1.2 naar mijn mening werkt dat beter dan de Android 4.2.

WiFi ontvangst is inderdaad niet goed, maar ik heb meestal een of twee streepjes wifi ontvangst en de router die staat onder, dus ik vind het nog wel acceptabel.
Als er de mogelijkheid is om een kabeltje te te gebruiken zou ik het altijd doen, scheelt echt enorm qua verbinding bij elke stick. Zo rond de 20mb/s over wifi vond ik eerst prima te doen, (na uiteraard de bekende wifi mod, want ook bij de imito was het ruk) maar als je dan nu 55 van de 60 mb/s krijgt via de adapter is dat toch wel een groot verschil. Merk er persoonlijk weinig van, al is streamen van video's zo geen bal aan, dat werkt gewoon altijd wel met hogere snelheden :P

Zelf wil ik er nog wel een torrentje mee gaan downloaden dus dan is elke snelheid mooi meegenomen. Over een weekje over op 150/10 dus dan moet ik wel 100mb/s uit die adapter kunnen halen :9~ (en zeker dat die sticks dat nooit over wifi zouden kunnen imho)

Of je er wat aan hebt is een tweede, awesome is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 13-09 19:26
Majari schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Xfile, ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen!
Draai je XBMC? Hoe is de Wifi ontvangst bv. in vergelijking met je smartphone?

Tnx voor de tip van AliExpress. Lijkt een van de eerste te zijn die ook de 2GB variant op voorraad heeft! Nogal veel variaties die ze daar aanbieden zeg. Hoe zie ik welke EU stekker heeft?

tnx!
Beetje late reactie. Zeer tevreden over de CX-919. Wif ontvangst is zeer goed.

Ik heb een andere voeding gekocht https://www.mycom.nl/gami...10/ps-vita-ac-adaptor-eur

Gisteren de meest recente Adroid 4.2.2 erop gezet. Het is hier te dowloaden http://blog.geekbuying.co...rom-release/#.UbVznJy0OaI .

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

matthijst schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Had je het al getest?

ik twijfel nog tussen de pivos xion en de mygica ATV510/520/400

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaQi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-01-2024
Heb Xiaomi TV Box binnen gekregen. Kan veel kanalen ontvangen.
Als het goed is kan ik ook XBMC op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Imito Qx1 android 4.2.2 full hd

Google Android 4.2 RK3188 Quad Core 1.6GHz Mini PC TV Box 2G/8G BT Black met externe antenne

Heb er een measy rc12 bij

Alles werkt perfect

Ik vraag me alleen of hoe zet je hem aan met me rc12

Of moet ik echt stroom er af en dan stroom er op ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:55:
Volgens mij heeft geekbuying 4.1 stock firmware op zijn site staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:22:

Google Android 4.2 RK3188 Quad Core 1.6GHz Mini PC TV Box 2G/8G BT Black met externe antenne

Alles werkt perfect

Jep, zolang er geen knopje op zit voor aan/uit moet je hem in ieder geval aanzetten door de stroom er op te zetten. (tip: koop een aan/uit schakelaartje bij de action voor een euro ofzo, hoef je niet steeds de adapter er uit te trekken, en werkt net zo handig ;)) Al moet je er dan wel bij kunnen uiteraard.

Uitzetten kan in de menubalk zelf, zit als het goed is een knop op dat hij zichzelf uitschakeld. Zomaar de stroom er af halen als de stick nog aan staat is niet aan te raden, kan hij kapot van gaan. Vervolgens weer aanzetten met een schakelaartje werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
MusicAddict schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:29:
[...]

Jep, Otg kabeltje op de aansluiting op je stick, dan daar je hub aan verbinden, en dan twee usb poorten gebruiken om met het y-kabeltje je hardeschijf te poweren.
Het grote voordeel met de hdd aan de powered hub is is dat je stick ook niet te weinig stroom kan krijgen doordat de voeding die daarbij zit te veel moet doen :P Ander

Zelf heb ik ook een 2.5 inch western digital, die kan nét niet op een usb poort (dan werkt hij niet), dus ik heb er hetzelfde voor gedaan. Als je het zo aansluit werkt het als het goed is meteen, android ziet dan de harddisk als een externe schijf :)

Antwoord op:
1: Inderdaad krijgt hij waarschijnlijk net te weinig stroom, als het al werkt vergeet niet dat je stick maar een 2ah adapter heeft, waarvan hij zelf vaak tussen de 1,0 en 1,5ah van gebruikt, dus 0,5ah maximaal voor je harddisk erbij is niet goed voor de voeding, stick of je harddisk ;)

2: Je kunt op die usb hub prima je hardeschijf aansluiten met de y-kabel, de voeding van de hub is met 3,5ah echt wel toereikend, theoretisch zou je er de stick ook mee kunnen laten runnen, maar helaas kan 1 usb poort op de hub maar 0,5ah leveren. Dus dit is te weinig om je stick van te laten werken. Helaas zal je dus de bijgeleverde voeding van de stick gewoon aangesloten moeten laten naast de usb hub.
Het is wat omslachtig maar het is niet anders. (tenzij er een mini usb naar 4x usb kabel bestaat, dan zou het theoretisch mogelijk zijn gezien hij dan stroom krijgt van 4 usb poorten :P )
Bedankt voor je hulp! Ik laat nog even weten of het gelukt is! Eens met jou dat het enigszins wat omslachtig is. Zal komende jaren wel door ontwikkelt worden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:22:

Alles werkt perfect

Heb jij geen last van spontane vastlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Heb jij geen last van spontane vastlopers?
Ik heb hem net een dag maar nog geen vastloper gehad alles werkt vrij soepel,gta vice city gespeeld met me ps3 conroller ook xbmc draait goed (zit aan me tweede film nu) wifi ook goed zit nu nog zonder externe antenne maar signaal is al goed.
Alleen die rc12 mouse is niet super vraag me af of ik me nexus 7als remote controller kan gebruiken?

Wel heb ik dat als ik hem uitgezet heb dat me datum weer op 2000 staat op een of andere vage manier, welke android heb je er op zitten schijnt dat 4.1 stabieler is

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
:( :( :( :( :(
mijn imito mx 1 kan de prullenbak in want alle 2 de micro usb aansluitingen zijn kapot. (gemaakt)
echt triest mijn telefoon sgs2 kan ik zo vaak aan de micro usb gaan trekken maar kan ik niet stuk krijgen.
maar bij de imito mx1 kan een kind van 1.5 jaar zo kapot trekken >.<
erg slecht gesoldeerd van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kinderen van 1,5 kunnen redelijk wat kracht zetten hoor, weet ik uit eigen ervaring :), die krijgen een s2 ook wel kapot.
maar je heb wel gelijk dat het een zwak punt is (usb)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
raro007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:30:
mijn imito mx 1 kan de prullenbak in want alle 2 de micro usb aansluitingen zijn kapot. (gemaakt)
echt triest mijn telefoon sgs2 kan ik zo vaak aan de micro usb gaan trekken maar kan ik niet stuk krijgen.
Kun je niet gewoon de soldeerpunten reflowen?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
raro007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:30:
Jammer. Dat merkte ik ook al op bij mijn twee sticks: de MK802 IIIS gebruikt ook micro-usb en de MK808B mini-usb. Laatstgenoemde is inderdaad een stuk steviger.

Desondanks hoeft het niet het einde van je stick te betekenen ('prullenbak in'). Het voordeel van micro-usb is ook dat die aansluitingen tegen een lage prijs zijn te kopen (paar cent). Je kan dus zelf een paar van die aansluitingen kopen en opnieuw solderen. Mits je vaardig genoeg bent met het solderen op prints op deze schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Bolletje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:14:
[...]

*knip*
Het voordeel van micro-usb is ook dat die aansluitingen tegen een lage prijs zijn te kopen (paar cent). Je kan dus zelf een paar van die aansluitingen kopen en opnieuw solderen. Mits je vaardig genoeg bent met het solderen op prints op deze schaal.
nou ik weet niet hoe vaardig iemand moet zijn maar die putjes waar je moet solderen is zooooo klein dat het haast niet mogelijk is bij mij.
had het namelijk al geprobeerd bij de eerste micro usb maar was onmogelijk die kleine soldeer plekken te solderen.

btw zijn er mensen hier die in enschede wonen die goed kunnen solderen?? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:38:
[...]

Ik heb hem net een dag maar nog geen vastloper gehad alles werkt vrij soepel,gta vice city gespeeld met me ps3 conroller ook xbmc draait goed (zit aan me tweede film nu) wifi ook goed zit nu nog zonder externe antenne maar signaal is al goed.
Alleen die rc12 mouse is niet super vraag me af of ik me nexus 7als remote controller kan gebruiken?

Wel heb ik dat als ik hem uitgezet heb dat me datum weer op 2000 staat op een of andere vage manier, welke android heb je er op zitten schijnt dat 4.1 stabieler is
aah droidmote rules (server koste wel 2 dollar) maar kan me nexus 7 nu als remote gebruiken ipv die measy rc12.

Uhh 50 of 60 hz??
Maakt dat nog uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:38:
Veel van die Android TV sticks hebben geen realtime clock met batterij backup. Dus na het uitzetten is de tijd vergeten. Is echter geen groot probleem want na het aanzetten kan de tijd worden gesynchroniseert via internet.

Meestal is het 1970 (erfenis van Unix) of 1980 (erfenins van DOS) maar blijkbaar hebben ze hier bedacht dat het in elk geval 2000 zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Bij mij loopt die synchronisatie met internet voor date time altijd fout.Meestal enkele uren verschil. Komt die datum werkelijk van een service of van mijn wireless router thuis?
Zowel network time als network zone staat aangevinkt.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
tboheeren schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:53:
Bij mij loopt die synchronisatie met internet voor date time altijd fout.Meestal enkele uren verschil.
Heb je wel de tijdzone goed ingevuld? Anders zit je misschien met Sjanghai tijd of zo. Daar is het later dan hier... Heb er niemand anders over gehoord dus ik denk dat het gewoon een configuratie fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Nm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
raro007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:31:
[...]

nou ik weet niet hoe vaardig iemand moet zijn maar die putjes waar je moet solderen is zooooo klein dat het haast niet mogelijk is bij mij.
had het namelijk al geprobeerd bij de eerste micro usb maar was onmogelijk die kleine soldeer plekken te solderen.

btw zijn er mensen hier die in enschede wonen die goed kunnen solderen?? XD
Net hetzelfde meegemaakt met een MiniX Neo G4 ... over de 100€ was ie toen nog. Op die connectoren komt best wel wat kracht te staan die rechtstreeks op dat loodvrij soldeersel komen. En loodvrij betekend meestal zeer broos en kwetsbaar. Ik doe er nu meestal extra uit voorzorg met loodhoudende een hersoldering en dan voornamelijk de behuizing zodat die een beetje de kracht kan opvangen ipv die kleine baantjes.
Ik heb best wel wat soldeer ervaring (zou ook wel mogen na 30 jaar) maar ik woon in Belgie. Maak anders eens wat foto's en post het ff in de electronica sectie van het forum. Misschien dat een goede ziel die dicht bij jou woont het wel voor een biertje oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Nog even een kleine mededeling.

Ik heb nu al een paar keer met Geekbuying contact gehad en de eigenaar wil exclusieve discount coupons geven aan de leden hier.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Luke-san schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:16:
Nog even een kleine mededeling.

Ik heb nu al een paar keer met Geekbuying contact gehad en de eigenaar wil exclusieve discount coupons geven aan de leden hier.
Ik hou jullie op de hoogte!
Cool Man dat zijn de leuke berichten , ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Iemand interesse in een MX1 + RC11 met wat extra's, gebruiksklaar? Ik heb toch maar een HTPCtje gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik vroeg me het volgende af: hoe makkelijk is zo'n mini android stick/box in te zetten als een soort van game console? Ik heb een jong zoontje van 3,5 jaar die nog geen vette hd graphics etc nodig heeft, maar vooral leuke vermakelijke spelletjes, zoals lep's world. Toevallig had ik nog een wireless xbox controller liggen, dus die heb ik gepaird met een android tablet om te kijken hoe dat werkt. Ik zag ook dat je wii controllers kan gebruiken in android 4.1.

Welke android box zou het meest geschikt zijn voor android games i.c.m. xbox/wii controller en goed in staat zijn mkv's te spelen via xbmc? Met welke chipset/gpu ben je dan het beste af? Een exynos, tegra of rk3188? En welke modellen kan ik dan het beste in acht nemen?

Moet ik nog met andere zaken rekening houden? Bedankt voor jullie advies.

PS: ik weet van de lancering van de ouya af, maar ikvraag me af of dit ook zelf in elkaar te klussen valt.
Pagina: 1 ... 27 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer