Zowat alle laatste sticks kunnen wat emulators aan. Het blijft eigenlijk een beetje een leuke bezigheid.Kasj schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:43:
Ik vroeg me het volgende af: hoe makkelijk is zo'n mini android stick/box in te zetten als een soort van game console? Ik heb een jong zoontje van 3,5 jaar die nog geen vette hd graphics etc nodig heeft, maar vooral leuke vermakelijke spelletjes, zoals lep's world. Toevallig had ik nog een wireless xbox controller liggen, dus die heb ik gepaird met een android tablet om te kijken hoe dat werkt. Ik zag ook dat je wii controllers kan gebruiken in android 4.1.
Welke android box zou het meest geschikt zijn voor android games i.c.m. xbox/wii controller en goed in staat zijn mkv's te spelen via xbmc? Met welke chipset/gpu ben je dan het beste af? Een exynos, tegra of rk3188? En welke modellen kan ik dan het beste in acht nemen?
Moet ik nog met andere zaken rekening houden? Bedankt voor jullie advies.
PS: ik weet van de lancering van de ouya af, maar ikvraag me af of dit ook zelf in elkaar te klussen valt.
In de images van Bob en Lewy worden sommige controllers standaard ondersteunt.
Mijn zoontje speelt bijvoorbeeld beach buggy en nog wat andere games zoals angry birds, plezier gegarandeerd.
Boven in de slaapkamer heb ik er 1 aan mijn tv hangen die streamt vanaf mijn satelliet ontvanger de zenders zonder enig probleem.
Nu is xbmc nog een beetje een probleem op Android Als mediaplayer gebruik ik daar Archos player voor.
Grote mkv files durven nog al eens haperen. Mijn mkv files die omgezet zijn van mijn Sony camera redden het niet met snelle bewegingen.
Ik ben nu van plan om een quad-core te nemen, ze zijn sneller en er komt nog wel wat ontwikkeling aan om ze nog beter te krijgen.
De CS868 met een A31 zou 4ek aankunnen, maar ik heb gehoord dat daar warmte problemen mee zijn.
Het is maar wat je budget toelaat en wat je tweaker gehalte is (en ook het geduld van je vrouw niet vergeten)