Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Kasj schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:43:
Ik vroeg me het volgende af: hoe makkelijk is zo'n mini android stick/box in te zetten als een soort van game console? Ik heb een jong zoontje van 3,5 jaar die nog geen vette hd graphics etc nodig heeft, maar vooral leuke vermakelijke spelletjes, zoals lep's world. Toevallig had ik nog een wireless xbox controller liggen, dus die heb ik gepaird met een android tablet om te kijken hoe dat werkt. Ik zag ook dat je wii controllers kan gebruiken in android 4.1.

Welke android box zou het meest geschikt zijn voor android games i.c.m. xbox/wii controller en goed in staat zijn mkv's te spelen via xbmc? Met welke chipset/gpu ben je dan het beste af? Een exynos, tegra of rk3188? En welke modellen kan ik dan het beste in acht nemen?

Moet ik nog met andere zaken rekening houden? Bedankt voor jullie advies.

PS: ik weet van de lancering van de ouya af, maar ikvraag me af of dit ook zelf in elkaar te klussen valt.
Zowat alle laatste sticks kunnen wat emulators aan. Het blijft eigenlijk een beetje een leuke bezigheid.
In de images van Bob en Lewy worden sommige controllers standaard ondersteunt.
Mijn zoontje speelt bijvoorbeeld beach buggy en nog wat andere games zoals angry birds, plezier gegarandeerd.

Boven in de slaapkamer heb ik er 1 aan mijn tv hangen die streamt vanaf mijn satelliet ontvanger de zenders zonder enig probleem.

Nu is xbmc nog een beetje een probleem op Android Als mediaplayer gebruik ik daar Archos player voor.
Grote mkv files durven nog al eens haperen. Mijn mkv files die omgezet zijn van mijn Sony camera redden het niet met snelle bewegingen.
Ik ben nu van plan om een quad-core te nemen, ze zijn sneller en er komt nog wel wat ontwikkeling aan om ze nog beter te krijgen.
De CS868 met een A31 zou 4ek aankunnen, maar ik heb gehoord dat daar warmte problemen mee zijn.

Het is maar wat je budget toelaat en wat je tweaker gehalte is (en ook het geduld van je vrouw niet vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Luke-san schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Zowat alle laatste sticks kunnen wat emulators aan. Het blijft eigenlijk een beetje een leuke bezigheid.
Mijn zoontje speelt bijvoorbeeld beach buggy en nog wat andere games zoals angry birds, plezier gegarandeerd.
Thanks, Welke controller gebruik je?

Waarom zijn er eigenlijk maar zo weinig exynos sticks? Is dit momenteel niet de beste processor?

[ Voor 9% gewijzigd door Kasj op 13-06-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke-san schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Boven in de slaapkamer heb ik er 1 aan mijn tv hangen die streamt vanaf mijn satelliet ontvanger de zenders zonder enig probleem.

Nu is xbmc nog een beetje een probleem op Android Als mediaplayer gebruik ik daar Archos player voor.
Grote mkv files durven nog al eens haperen. Mijn mkv files die omgezet zijn van mijn Sony camera redden het niet met snelle bewegingen.
Ik ben nu van plan om een quad-core te nemen, ze zijn sneller en er komt nog wel wat ontwikkeling aan om ze nog beter te krijgen.
De CS868 met een A31 zou 4ek aankunnen, maar ik heb gehoord dat daar warmte problemen mee zijn.

Het is maar wat je budget toelaat en wat je tweaker gehalte is (en ook het geduld van je vrouw niet vergeten)
Ik heb de imito qx1 en daar draait XBMC goed op, tenminste met Icefilms ook 720p films
als controller gebruik ik me ps3 controller en me nexus 7 via droidmote en RKgamecontroller/RKremotecontroller (die eigenlijk beter werkt als droidmote en nog gratis is ook)
zie hier filmpje YouTube: Android TV-Stick, RK-Remote-Control und NFS-Most Wanted werkt als goed is op elke RK cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb zo'n goedkope controller met dual sticks van buyincoins, werkt wel met Nintendo64 emulators Enzo en ook Shadowgun: Deathzone alleen je merkt bij de laatste dat het niet fijn werkt met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Ik heb de imito qx1 en daar draait XBMC goed op, tenminste met Icefilms ook 720p films
als controller gebruik ik me ps3 controller en me nexus 7 via droidmote en RKgamecontroller/RKremotecontroller (die eigenlijk beter werkt als droidmote en nog gratis is ook)
zie hier filmpje YouTube: Android TV-Stick, RK-Remote-Control und NFS-Most Wanted werkt als goed is op elke RK cpu
Ik heb zelf een chinapad met de rk3188 en daar draaien 720p mkv's niet smooth op via xbmc (kan aan de firmware liggen natuurlijk).

Ik geef mijn zoontje liever geen tablet als controller in zijn handen, want dan heeft ie maar een kort leven. Liever een wiimote of xbox controller (omdat ik die al heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Ik heb zelf een chinapad met de rk3188 en daar draaien 720p mkv's niet smooth op via xbmc (kan aan de firmware liggen natuurlijk).

Ik geef mijn zoontje liever geen tablet als controller in zijn handen, want dan heeft ie maar een kort leven. Liever een wiimote of xbox controller (omdat ik die al heb).
Bedoel je je eigen mkv`s, of als je 720p films stream van bijv icefilms??
Ik heb nog geen eigen mkv`s gechecked zal ik later even doen.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is een externe video player te gebruiken zoals MX player (keuze tussen HW en SW rendering)
Ik heb een app voor me PS3 controller denk dat er ook wel een voor de XBOX is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Bedoel je je eigen mkv`s, of als je 720p films stream van bijv icefilms??
Ik heb nog geen eigen mkv`s gechecked zal ik later even doen.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is een externe video player te gebruiken zoals MX player (keuze tussen HW en SW rendering)
Ik heb een app voor me PS3 controller denk dat er ook wel een voor de XBOX is
Eigen mkv's inderdaad.

Ik ben er inmiddels achter dat een wiimote schijnbaar alleen met emulator spellen werkt, dus dat is voor mij niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Heb jij geen last van spontane vastlopers?
Mischien dat je adapter niet helemaal goed is(schijnen nogal gammel te zijn) ik gebruik er een van asus (die bij me nexus 7 zat)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Coupon tijd voor de geïnteresseerde in een quad-core stick

Geekbuying heeft mij de toelating gegeven om voor tweakers een extra korting te geven wegens hun 1 jarig bestaan.
Hier is een $5 coupon voor een CX-919, die na aftrek van de coupon, nog $72.99 kost. Dus voor ongeveer 55€, zoals de wisselkoers nu staat, heb je een quad-core met 2GB ram en 8GB memory.
De CX-919, waar ik al een tijdje naar zit te kijken, heeft een externe antenne waardoor wifi een pak beter werkt. De eerste testen die ik heb gelezen zijn lovend over de ontvangst en prestatie.

QJACOEPD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Luke-san schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:47:

Geekbuying heeft mij de toelating gegeven om voor tweakers een extra korting te geven wegens hun 1 jarig bestaan.
Hier is een $5 coupon voor een CX-919, die na aftrek van de coupon, nog $72.99 kost. Dus voor ongeveer 55€, zoals de wisselkoers nu staat, heb je een quad-core met 2GB ram en 8GB memory.
De CX-919, waar ik al een tijdje naar zit te kijken, heeft een externe antenne waardoor wifi een pak beter werkt. De eerste testen die ik heb gelezen zijn lovend over de ontvangst en prestatie.

QJACOEPD
bedankt voor de coupon!
welke rf keyboard raden jullie voor android sticks... er zijn zoveel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Luke-san schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:47:

QJACOEPD
Interessant, heb je ergens een review? ik lees dat xbmc (hub) niet werkt op de cx-919?

Hebben al die sticks trouwens externe voeding nodig, of worden ze gevoed via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Kasj schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:13:
[...]

Interessant, heb je ergens een review? ik lees dat xbmc (hub) niet werkt op de cx-919?

Hebben al die sticks trouwens externe voeding nodig, of worden ze gevoed via hdmi?
Op youtube staat er 1tje YouTube: CX-919 Quad Core Android Mini PC Review

Ik zou zeker de externe voeding gebruiken. Die dingen kunnen piek 2 Ampere trekken, wat dan nog maar 10 Watt piek is, maar dan ben je er zeker van dat hij niet vastloopt of reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Nog een vraag: de normale usb poorten op de sticks kunnen die altijd als OTG worden gebruikt, of moet ik bij aanschaf erop letten dat er specifiek otg support aanwezig is?

Ik kijk momenteel trouwens toch maar naar rk3188 sticks ondanks dat allwinner a31 betere gaming performance laat zien. Ik heb enkele exemplaren op het oog:

Tronsmart MK908
Tronsmart T428
CX-919
Imito QX1

Iemand verder nog tips of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
OTG wil zeggen dat je android device als USB host kan fungeren en dat de poort dus niet alleen als slave (voor laden en storage).

Vaak betekend dit dus dat een micro usb poort een dubbele functie heeft (standaard: laden/storage en OTG: muis, keyboard, cardreader etc).
Als je een normale USB poort (dus een full size platte poort) hebt, heeft deze eigenlijk altijd alleen de OTG functionaliteit.

Waar je dus wel op kan letten is of de micro poort OTG support heeft, dan kan je namelijk zonder hub 2 lichte devices aansluiten (let wel op je totale stroomverbruik!!)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Kasj schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:34:
Nog een vraag: de normale usb poorten op de sticks kunnen die altijd als OTG worden gebruikt, of moet ik bij aanschaf erop letten dat er specifiek otg support aanwezig is?

Ik kijk momenteel trouwens toch maar naar rk3188 sticks ondanks dat allwinner a31 betere gaming performance laat zien. Ik heb enkele exemplaren op het oog:

Tronsmart MK908
Tronsmart T428
CX-919
Imito QX1

Ik vermoed dat ze allemaal gelijkwaardig zijn, op wifi en BT chipset na, en er 1 OTG poort is.
Op het eerste gezicht is er nu weinig interesse in de A31 door de rom makers en zijn er warmte issues met die cs868 stick.
Voor mij heeft (buiten de coupon) de antenne van de CX-919 de doorslag gegeven. Al dat gepruts met usb naar ethernet etc en extra kabels hierdoor is er voor mij over.

1 van die Tronsmarts heeft 5GHz, maar wat ik thuis heb gezien is het bereik daarvan bedroevend in een andere ruimte dan de router. Ik hecht nogal veel belang aan een goede stabiele connectie want als die basis al niet goed is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Luke-san schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Ik vermoed dat ze allemaal gelijkwaardig zijn, op wifi en BT chipset na, en er 1 OTG poort is.
Op het eerste gezicht is er nu weinig interesse in de A31 door de rom makers en zijn er warmte issues met die cs868 stick.
Voor mij heeft (buiten de coupon) de antenne van de CX-919 de doorslag gegeven. Al dat gepruts met usb naar ethernet etc en extra kabels hierdoor is er voor mij over.

1 van die Tronsmarts heeft 5GHz, maar wat ik thuis heb gezien is het bereik daarvan bedroevend in een andere ruimte dan de router. Ik hecht nogal veel belang aan een goede stabiele connectie want als die basis al niet goed is .....
Bedankt, dat maakt het weer duidelijker. En custom rom support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Kasj schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Bedankt, dat maakt het weer duidelijker. En custom rom support?
http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?134-RK3188-Devices ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Gebruikt er iemand de Mele F10 Flymouse i.c.m. XBMC op een android stick? Ik probeer een bestand toe te voegen aan mijn favorieten, maar heb geen rechtermuisknop of menu optie. De desbetreffende knop is niet werkzaam op Android wel bij gebruik op Windows.
Ik heb denk ik wel een oplossing gevonden, maar dat ziet er enigszins rigoreus uit voor een simpele knop: http://www.armtvtech.com/...c.php?f=29&t=148&start=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:34:

Tronsmart MK908
Tronsmart T428
CX-919
Imito QX1

Ik heb zelf voor Imito qx1 gekozen ivb met een beter WIFI dan de Tronsmart, de Imito qx1 kan ook externe antenne op (andere chipset ook).
Eigenlijk alles werkt perfect
Belangerijk voor mij is dat XBMC perfect draait, kijk elke avond filmpje op Icefilms, ook Sopcast (voor mij erg belangerijk ivb met Voetbal) draait perfect.
Games speel ik amper maar GTA Vice City en Spiderman draaien soepel
speel ze met met PS3 controller of met RKgamecontroler (die op elke rockchip werkt, veel beter als Droidmote en nog gratis ook)

Verder weet ik dat de Tronsmart en de Imito QX1 1080P roms hebben (normaal 720p) hoe dat bij de CX-919 is is mij niet duidelijk ( in de antutu testen die ik zie staat overal 720p)
En ik lees dat gameloft games niet werken op de CX-919 ivb met licence check (als kun je dat met een Custom Rom Fixen oa Finless Bob) en lees wat over problemen met XBMC op de CX-919

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
NYzE schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:07:
Gebruikt er iemand de Mele F10 Flymouse i.c.m. XBMC op een android stick? Ik probeer een bestand toe te voegen aan mijn favorieten, maar heb geen rechtermuisknop of menu optie. De desbetreffende knop is niet werkzaam op Android wel bij gebruik op Windows.
Ik heb denk ik wel een oplossing gevonden, maar dat ziet er enigszins rigoreus uit voor een simpele knop: http://www.armtvtech.com/...c.php?f=29&t=148&start=10
Ik gebruik de Mele F10 en heb XBMC op een stick staan.
Wat ji bedoelt heb ik nog nooit geprobeerd, omdat ik meestal Archos Video Player of BSplayer gebruik.

Kan je de OK knop niet later ingedrukt houden om dat voor elkaar te krijgen?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
smuck schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Wat ji bedoelt heb ik nog nooit geprobeerd, omdat ik meestal Archos Video Player of BSplayer gebruik.

Nee, helaas heeft het ingedrukt houden van de OK knop niet hetzelfde effect als op een smartphone of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smuck schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Ik heb een measy RC12 en dat zuigt gewoon,gebruik nu me Nexus 7 met de RKremoteControler App (moet op elke Rockchip werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Ik heb een measy RC12 en dat zuigt gewoon,gebruik nu me Nexus 7 met de RKremoteControler App (moet op elke Rockchip werken)
Kan je een link geven naar de app?
We couldn't find anything for your search - RKremoteControler.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Ik heb zelf voor Imito qx1 gekozen ivb met een beter WIFI dan de Tronsmart, de Imito qx1 kan ook externe antenne op (andere chipset ook).
Ik heb een imito besteld + rc 11 flymouse bij geekbuying. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
tboheeren schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:16:
[...]

Op het forum van GeekBuying staat deze voor de iMito MX1:
https://www.dropbox.com/s/omjnfdfzn6to201/mx1%20apps%20control.apk

Werkt op mijn Asus TF101.
Password van de file is meen ik geekbuying.com

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:16:
[...]

http://www.arctablet.com/.../apps/RKRemoteV2.0.2.zip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smuck schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:21:
[...]

Op het forum van GeekBuying staat deze voor de iMito MX1:
https://www.dropbox.com/s/omjnfdfzn6to201/mx1%20apps%20control.apk

Werkt op mijn Asus TF101.
Password van de file is meen ik geekbuying.com
Weet niet of deze op de QX1 werkt

Deze versie werkt wel http://www.arctablet.com/.../apps/RKRemoteV2.0.2.zip/

De vorige 1.0.1 doet het niet op mijn QX1

Hier trouwens een uitgebreide beschrijving en informatie http://www.arctablet.com/...88-minipc-tronsmart-t428/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Wat is het verschil tussen de zilver en zwarte iMito QX1?
Er zit $10,- prijsverschil in bij Geekbuying.
Ligt het aan mij, ik zie het niet.

http://www.geekbuying.com...G-8G-BT-Black-315500.html

http://www.geekbuying.com...8G-BT-Silvery-315799.html

[ Voor 50% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 14-06-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:16:

De zilveren is van aluminium, terwijl de zwarte van pastic is. In het filmpje hieronder zie je het verschil, mijn MX1 heeft precies de zelfde silveren glans en is van alluminium dus ik ga er van uit dat daar het prijsverschil in zit en dat dat ook het verschil is tussen de twee.

Persoonlijk vind ik het wel wat hebben, prima spul bij mijn MX1, maar die was helemaal van alluminium, niet alleen twee kanten. Dus of je het het waard vind moet je zelf weten, naast het kwaliteitsverschil of het eventueel verschil in warmteproductie zal het niet echt uitmaken.
Zelf zou ik het wel doen maar dat is my 2 cents.

YouTube: iMito QX1 RK3188 Quad Core TV Stick/TV BOX/ Mini PC Unboxing Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:16:

Die zilvere is een stuk geiler dat wel.

Voor mensen die een haperende XBMC hebben probeer deze custom versie van XBMC waarbij MXplayer de standaard player is (waardoor je keuze heb tussen HW en SW rendering)

http://www.xbmchub.com/bl...f-custom-build-must-have/

Ik heb hem zelf nog niet getest aangezien de officele XBMC 12.2 prefect draait op mijn imito qx1 (maar ik heb alleen maar films gestreamd van oa icefilms ga zo ff een grote MKV testen via XBMC en op MXplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:35:
[...]

De zilveren is waarschijnlijk van aluminium, terwijl de zwarte van pastic is. In het filmpje hieronder zie je het verschil, mijn MX1 heeft precies de zelfde silveren glans en is van alluminium dus ik ga er van uit dat daar het prijsverschil in zit en dat dat ook het verschil is tussen de twee.

Persoonlijk vind ik het wel wat hebben, prima spul bij mijn MX1, maar die was helemaal van alluminium, niet alleen twee kanten. Dus of je het het waard vind moet je zelf weten, naast het kwaliteitsverschil of het eventueel verschil in warmteproductie zal het niet echt uitmaken.
Zelf zou ik het wel doen maar dat is my 2 cents.

YouTube: iMito QX1 RK3188 Quad Core TV Stick/TV BOX/ Mini PC Unboxing Review
Nee beide zijn alu (ik heb de zwarte en dat is ook alu) verder word QX1 totaal niet heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Dus gewoon wazige prijzen bij geekbuying? Daar de QX1 toch achter de tv steekt mag het rustig pimpelpaars met een wit randje zijn. ben tevreden over mijn "oude" MX1. Een tweede is al gesneuveld, vandaar dat ik nu een vervanger zoek.
Dus kan ik gewoon voor de zwarte gaan, tenzij jullie hier een andere Rk3188 aanbevelen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:14:
Dus gewoon wazige prijzen bij geekbuying? Daar de QX1 toch achter de tv steekt mag het rustig pimpelpaars met een wit randje zijn. ben tevreden over mijn "oude" MX1. Een tweede is al gesneuveld, vandaar dat ik nu een vervanger zoek.
Dus kan ik gewoon voor de zwarte gaan, tenzij jullie hier een andere Rk3188 aanbevelen?!?
aan wat ik aan research heb gedaan kwam de imito qx1 het beste uit de bus.
en heb weekje in bezit en alles werkt perfect.
Ik kwam er wel achter dat deze nog op 720p draait maar ja hem flashen naar 1080p dat geld voor Tronsmarts ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb vanmiddag eindelijk mn MK808b aangesloten en ik heb een klein probleem ermee. Het WLAN signaal is erg zwak, maar dit heb ik al vaker gelezen over de MK808b, krijg desondanks nog 2 streepjes bij het signaal. Ik kan ook gewoon de browser en dergelijke gebruiken, als ik echter mn Google account wil toevoegen, of me wil aanmelden bij Facebook, krijg ik een melding dat er geen reliable connection gemaakt kan worden. Hierdoor kan ik dus niet in de Playstore, of op Facebook (en waarschijnlijk nog wel meer niet).
Heeft iemand hetzelfde gehad en wist het op te lossen?

Zijn er trouwens nog algemene tips wat ik met mn MK808b zou moeten doen?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:06:
[...]

aan wat ik aan research heb gedaan kwam de imito qx1 het beste uit de bus.
en heb weekje in bezit en alles werkt perfect.
Ik kwam er wel achter dat deze nog op 720p draait maar ja hem flashen naar 1080p dat geld voor Tronsmarts ook trouwens.
Bedankt, ga nu de iMito QX1 bestellen met de extra antenne. Kijken hoe lang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
macciez schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:12:
Ik heb vanmiddag eindelijk mn MK808b aangesloten en ik heb een klein probleem ermee. Het WLAN signaal is erg zwak, maar dit heb ik al vaker gelezen over de MK808b, krijg desondanks nog 2 streepjes bij het signaal.
Met 2 streepjes zou hij gewoon prima moeten werken. Er is echter ooit iemand begonnen met klagen over de antenne verbindingen en sinds die tijd worden alle problemen daar op gegooid. Maar er zijn 2 problemen:
  • De antenne
  • De ROM
Met de antenne lijkt 1 ding mis en misschien 2. Het ene ding dat lijkt mis te zijn is de antenne aan de kant van de veer verbinding; als je daar met een stukje tape zorgt dat GND geen verbinding maakt dan is het goed. Het andere wat mis kan zijn is sluiting in de kabel van de andere antenne door slordig solderen, bij mij was dat gewoon goed. Dus openmaken GND onderbreken met tape. Ik denk dat bij jou die andere aansluiting okay is want je hebt al 2 streepjes ontvangst. Ik heb nog wel wat andere dingen geprobeerd maar die maakten het allemaal minder. En een draadje uit de behuizing dat wil ik niet.

Probleem 2 is de ROM. Ondanks voldoende signaal werkt alleen de Finless 1.7 ROM goed en alle andere niet. Qua hardware is het dus in orde want anders zou Finless 1.7 het ook niet kunnen, maar blijkbaar is er iets in die andere ROMs dat die Wifi driver stoort.

Een andere ROM gebruiken kan ook, maar dan moet je een externe USB naar Ethernet dongle gebruiken. Degene die het bij mij en anderen goed doet is de Deal Extreme SKU 170753.

Overigens heb ik de Finless ROM zelf weer aangepast want de boot screen en boot animatie zijn echt te gruwelijk voor woorden. Dus bij mij zegt hij weer netjes Google TV en Android bij het starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:17:
[...]

Bedankt, ga nu de iMito QX1 bestellen met de extra antenne. Kijken hoe lang het gaat duren..
Ja ik haat wachten dus bestel altijd via DHL
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 09:44
@macciez Vrijdag 14 juni 2013 21:12

" geen reliable connection gemaakt "

Is de datum correct ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

ik heb zo een dvi male hdmi female vconvertor gekocht. Zodat ik mijn minix g4 op mijn pc monitor kan aansluiten.

Helaas,

Als ik hem aansluit op mijn monitor kan ik de lettertjes nauwelijks lezen. ook valt een deel van het beeld weg. Ik kan het beeld van de minix niet verschuiven met de instellingen van mijn monitor (dit kan echter wel gewoon met windows).

Hierdoor is het onmogelijk om ermee te werken. Kan ik het beeld mss scherper instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik geloof dat het met de datum samen hing. Heb gisteravond wat instellingen juist gezet en er toen niet meer aan gedacht, toen ik vanochtend hem weer aanzette werkte alles. Het is leuk speelgoed :).

Bedankt voor de suggesties, voornamelijk pe1dnn voor de moeite!

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
macciez schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:55:
Bedankt voor de suggesties, voornamelijk pe1dnn voor de moeite!
Heb het ook niet zelf bedacht, veel info komt van hier en van http://www.freaktab.com. Oh ja, http://www.freaktab.com heeft een robots.txt file die de hele site uitsluit voor zoekmachines. Hoewel de site bom vol informatie staat vind je het alleen indirect via Google (dus als iemand elders een opmerking maakt en verwijst, geen pagina's van de site zelf). Succes met het speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Ja ik haat wachten dus bestel altijd via DHL
Succes
1x gedaan met een imito mx1, kreeg een bedanktje van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
pe1dnn schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:48:
[...]

Overigens heb ik de Finless ROM zelf weer aangepast want de boot screen en boot animatie zijn echt te gruwelijk voor woorden.
Dit. Volgens mij is die gast kleurenblind of zo. Of eet hij psychedelische paddestoelen bij zijn ontbijt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Ik heb de CX 919. Als ik in het menu op uitschakelen druk lijkt hij even uit te schakelen maar blijft dan toch aanstaan!? Als ik dit dan 4-5 keer gedaan heb (uitschakelen) gaat hij pas echt uit..
Iemand een oplossing?
Hetzelfde voor het aanzetten? Weliswaar heb ik m via een powered hub met schakelaar lopen maar ik moet toch echt de stekker in en uit het stopcontact doen om deze aan en uit te zetten. Er lijkt wel een aan-uit schakelaar op te zitten maar die werkt niet?!

[ Voor 54% gewijzigd door Unito op 16-06-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Negakinu schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:34:
Dit. Volgens mij is die gast kleurenblind of zo. Of eet hij psychedelische paddestoelen bij zijn ontbijt.
Ja, in hij is trouwens ook erg inconsequent. In de aankondiging van z'n 2.1 ROM schrijft hij boos "I also removed the FAKE files they added to framework in they attempt they made to try a keep people from modding this ROM!". Maar ondertussen hacked hij in zijn ROM boot.img zodat het pad naar het bootlogo in de "init" executable niet meer initlogo.rle maar /sbin/mke4fs heet.

Dus hij doet precies wat hij de Chinezen verwijt en om dezelfde reden. Gelukkig heeft hij een 720 en een 1080 boot.ini en die /sbin/mke4fs is het enige verschil tussen boot720.img en boot1080.img dus toch gemakkelijk te vinden maar desondanks erg irritant.

Lollig detail is dat de beschrijving hoe die boot.img is opgebouwd (gzip met wat extra toevoegingen) weer gewoon op zijn site staat. Wel even spitten, maar toch. De bootanimatie is gelukkig wel op de standaard manier gemaakt, dus die kun je gewoon weggooien of vervangen door iets dat niet pijn doet aan de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:18
Gisteren de mk808b ontvangen en vandaag weggewerkt achter mn samsung led tv.
Fijn met tape vastgezet (aan de kabel uiteraard, ivm koeling) dus valt mooi weg.

Werkt prima na het goedzetten van de tijd. Zit alleen even te kijken hoe de measy remote op 4 meter afstand intuïtief kan werken. Wellicht iemand een tip voor een goede remote app voor bediening via mn S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dnhelle schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:18:
Gisteren de mk808b ontvangen en vandaag weggewerkt achter mn samsung led tv.
Fijn met tape vastgezet (aan de kabel uiteraard, ivm koeling) dus valt mooi weg.

Werkt prima na het goedzetten van de tijd. Zit alleen even te kijken hoe de measy remote op 4 meter afstand intuïtief kan werken. Wellicht iemand een tip voor een goede remote app voor bediening via mn S3?
De standaard Rockchip app die rockchip gemaakt heeft voor (zowat) alles met RK processoren zoals de in de mk808 is best handig, hoeft alleen de app te installeren op je telefoon/tablet en op het zelfde wifi netwerk te zitten. Vervolgens heb je echt een hoop mogelijkheden voor het besturen van vanalles. Zelfs de bewegingsdetectoren van je telefoon kan je eventueel in games gebruiken om mee te sturen bijvoorbeeld :)

http://tabletrepublic.com...trol-app-rk3066-3285.html

Zelf ben ik minder kritisch, heb er een toetsenbord aan hangen in samenwerking met de RK app, ik kan prima android navigeren en vooral mijn collectie video's kijken zonder zelfs een muis nodig te hebben. Alleen wanneer het nodig is zet ik even de app aan dus er zullen vast andere alternatieven zijn. (die eventueel nét wat beter werken)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 16-06-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Thnx Music-addict! Heb hem gedownload dus ga het eens testen. Ben opzich wel blij met de measy, maar merk dat ie soms reageert als eens slecht afgestelde wii-controller.
Volgende stap: XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylexis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01-2024

Xylexis

Life is a bitch, then you die

Ik ben nog steeds aan het kijken voor een rk3188 tvstick/box.
Nu gebruik ik de mk802ii. Groot nadeel is dat hij wat langzaam is en dat hij geen 5.1 audio ondersteund.
Kan iemand bevestigen of se nieuwe rk3188 sticks of boxen wel surround audio ondersteunen?
Zelf wacht ik nog op de minix x7. Maar als iemand surround kan bevestigen zou ik net zo goed een qx1, t428, mk908 of mk802iv kunnen halen.
Zou iemand dts, ac3 en dergelijke kunnen testen met een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
De RKRemote app werkt helaas niet goed met mijn MK808B. Heb zowel v1 en v2 geprobeerd: v1 kan mijn stick niet detecteren; v2 dan weer wel, maar zodra ik de touchpad op mijn tablet gebruik om de stick te bedienen, valt laatstgenoemde uit of gaat rebooten. Heel vreemd dus allemaal. Nog meer mensen met dit probleem? Zit dus eraan te denken om dan maar DroidMote te kopen...

En nog iets: op geekbuying staat dat de MK808B 8GB flash heeft, maar ik heb de 4GB versie gekregen. Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hmm, raar Superbaddd, ik heb gewoon 8gb ontvangen via dx.com. Tevens werkt de app via de link van MusicAddict prima met mn S3. (in de herhaling: http://tabletrepublic.com...trol-app-rk3066-3285.html)

Zelf ook even nuttige info toevoegen:
Ik vind het ook wel prettig om mn MK808b te configureren via mn PC. Via droid vnc server (app, link: Google Play: droid VNC server) kon ik in een keer (zonder rooting) een vnc opzetten vanaf mn interne netwerk. Ook gefixed.

[ Voor 45% gewijzigd door dnhelle op 17-06-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
@dnhelle

Vind ik ook vreemd. Heb dezelfde die jij aanbeveelt gebruikt maar helaas, ligt dan gewoon aan mijn Kruidvat tablet. Benieuwd of DroidMote wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:33
pe1dnn schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:48:
[...]

Met de antenne lijkt 1 ding mis en misschien 2. Het ene ding dat lijkt mis te zijn is de antenne aan de kant van de veer verbinding; als je daar met een stukje tape zorgt dat GND geen verbinding maakt dan is het goed.
Zijn dat de twee pennetjes bij de grote USB-aansluiting? Beide drukken op hetzelfde stukje 'folie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Superbaddd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:52:
@dnhelle

Vind ik ook vreemd. Heb dezelfde die jij aanbeveelt gebruikt maar helaas, ligt dan gewoon aan mijn Kruidvat tablet. Benieuwd of DroidMote wel werkt.
Ah, tablet.. Niet gelezen, sorry. Komt het niet toevallig door de scherm-instellingen en dat de app wellicht alleen op phone-resoluties werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Binnen gekregen van DX:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_24500_1.jpg

Hele kleine (maar dikke) keihard zelfklevende, 100% koperen heat spreaders. Ideale vervanging voor de heatsink op de MK808b.

http://dx.com/p/pure-copp...t-spreader-8-pieces-24500

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 17-06-2013 21:56 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
dnhelle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:53:
[...]

Ah, tablet.. Niet gelezen, sorry. Komt het niet toevallig door de scherm-instellingen en dat de app wellicht alleen op phone-resoluties werkt?
Geen idee, geen zin om dat te onderzoeken met dit weer :P
Heb maar een RC11 besteld, hoe bevalt de jouwe trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Nieuw usb kabeltje binnen, enorm snel verzonden deze keer. Ik was het al weer vergeten :P Nu kan ik de imito weer fatsoenlijk aansluiten, ik had perongeluk de vorige verbogen bij de aansluiting. Usb kabeltjes zat maar niks langer dan 1 meter, anders was het meteen een ding van 5 meter :P .

Kwam omdat ie nét lang genoeg was en mijn monitor wel eens omhoog schiet bij het verstellen. Nu 1.5 metertjes, dat geeft me toch net wat extra ruimte om het aan weer te sluiten. (en uiteraard twee besteld, omdat dat altijd zekerheid geeft uit china, die extra euro is toch geen ramp)

Kwalitatief zeker tevreden, goede dikke kabel. Misschien bestel ik er nog een setje.
Dus voor iedereen die bij de stick net wat meer spelingsruimte wil met de usb kabel:

http://www.ebay.nl/itm/23...m1497.l2649#ht_778wt_1397

[ Voor 19% gewijzigd door MusicAddict op 18-06-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Jaaa, krijg net bericht binnen dat ze mijn iMito QX1 aan het versturen zijn. Er zat zelfs een filmpje bij hoe ze hem in het vliegtuig aan het laden zijn...
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=41782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ik heb de Finless 2.1 op mijn mk808b geïnstalleerd. Nu wil ik handmatig een apk installeren, maar kan na het downloaden niet op 'installeren' klikken, enkel op annuleren. Het installeren van onbekende bron staat aan gevinkt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
En vanuit een file browser/explorer?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Gevonden! Blijkt dat als de Droidmote server draait, de apps niet installeren. De server gestopt en daarna ging het wel.
Nu nog ff uitzoeken hoe ik mijn telefoon kan gebruiken bij bijvoorbeeld racespellen. Of moet ik daar een speciale controller voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Die 2.2.4 1080P rom laat wel lang op zich wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
acoster schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:35:
Ik heb de Finless 2.1 op mijn mk808b geïnstalleerd. Nu wil ik handmatig een apk installeren, maar kan na het downloaden niet op 'installeren' klikken, enkel op annuleren. Het installeren van onbekende bron staat aan gevinkt. Iemand een idee?
Hoe bevalt de Finless 2.1 op de MK808B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik zit nog steeds te kijken, of een raspberry met xbmc, of een android based stick of kastje... maar ik wil 1080P zonder gezeur afspelen vanaf mijn andere XBMC kastje beneden, liefst draadloos... Kan dat? Of moet ik echt een pctje kopen? Ik wil dit graag, maar liever geen PC, maar gewoon leuk android kastje of xbmc ;) Of toch beter een mIni htpc? hehe ik ben wel handig met die raspberry, maar lees zoveel klachten over 1080p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Superbaddd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:14:
[...]

Hoe bevalt de Finless 2.1 op de MK808B?
Op zich bevalt hij me wel, maar ik doe nog vrij weinig met de stick. Het 'spelen'ermee is meer de hobby dan dat hij gebruikt wordt.
Mijn grootste probleem is nog de WIFI. Op de eerste verdieping heb ik geen goede WIFI-verbinding en daar wilde ik hem juist gaan gebruiken, om films van mijn NAS te streamen. En uiteraard zal ik nu goed bedoelde adviezen krijgen om het via kabel aan te sluiten, maar dat is juist mijn probleem, ik krijg daar niet gemakkelijk netwerk naar toe getrokken. Juist voor een stick gekozen omdat deze ideaal we te werken zou zijn achter de TV.

Maar goed, op zich vind ik de Finless 2.1 prima draaien. Ik heb wel de 720p-kernel genomen, de 1080p wordt onleesbaar op een 32" televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 02:11:
Pff, ik zit nog steeds te kijken, of een raspberry met xbmc, of een android based stick of kastje... maar ik wil 1080P zonder gezeur afspelen vanaf mijn andere XBMC kastje beneden, liefst draadloos... Kan dat? Of moet ik echt een pctje kopen? Ik wil dit graag, maar liever geen PC, maar gewoon leuk android kastje of xbmc ;) Of toch beter een mIni htpc? hehe ik ben wel handig met die raspberry, maar lees zoveel klachten over 1080p..
Met de raspberry ga je minder problemen op 1080p hebben als met de android stick. Zeker als je absoluut xbmc wilt gebruiken. Ik heb beide (model b + mk808b) en heb nu de raspberry als main mediacenter geinstalleerd. Ben er zeer tevreden van. Enkel het menu in xbmc mag wat sneller verlopen.
De beste oplossing is natuurlijk een leuk minipctje van bv zotac, maar dan ga je natuurlijk meer betalen.
Mij bevalt het zeer goed eigenlijk. De stick kan ik jammer genoeg nog niet met xbmc als 100% mediacenter gebruiken, maar dat heeft niets met de rom te maken. Finless 2.1 doet het snel en clean met enkele leuke features.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:46
Ik heb eigenlijk ook wel interesse in zo'n Android stick.

Een aantal vragen.

- Is het een waardig alternatief voor een mediaspeler (bijv. full hD films kijken? )
- Wordt zo'n stick gevoed via HDMI :?
- Wat zijn op dit moment gangbare android sticks :? De TS is alweer van een tijdje geleden.
- Bedien je zo'n stick met een app op m'n android phone, of heb ik een AB / ToBo nodig :?

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 19-06-2013 12:28 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag een ja, want de ingebouwde video speler speelt praktische iedere formaat af en kun je vanaf ES File Manager bijvoorbeeld ook zo starten, persoonlijk werkt dat erg goed voor mij.

Vraag twee, nee hij word gevoed via USB en die kan je dan met een adapter in het stopcontact steken.

Vraag drie, ik heb zelf de MK808B en deze bied nog steeds veel bang for Buck, al komen nu de nieuwe modellen op de markt.

Vraag vier, met een RC remote of met een app kun je de stick bedienen, ik zelf bediend hem met rkremotecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:21:
Vraag een ja, want de ingebouwde video speler speelt praktische iedere formaat af en kun je vanaf ES File Manager bijvoorbeeld ook zo starten, persoonlijk werkt dat erg goed voor mij.

Vraag twee, nee hij word gevoed via USB en die kan je dan met een adapter in het stopcontact steken.

Vraag drie, ik heb zelf de MK808B en deze bied nog steeds veel bang for Buck, al komen nu de nieuwe modellen op de markt.

Vraag vier, met een RC remote of met een app kun je de stick bedienen, ik zelf bediend hem met rkremotecontrol.
Grr je was me voor, ik was nog aan het typen :(

Dan maar alleen dit:

Zelf heb ik een dual core Imito MX1, dus het oudere broertje van de Imito QX1 die ook goed staat aangeschreven.
Ikzelf heb hem helemaal aangepast dus helemaal representatief is het niet. De mijne speelt nu de zwaarste 1080p films af die ik heb van het netwerk zonder enige haperingen of wat dan ook. In samenwerking met 'Archos Video Player' echt een verademing. Wel moet ik er bij zeggen dat ik een bekabelde verbinding heb, wifi heb ik opgegeven. Logisch ook als je eenmaal 99% van de tijd 100mb/s haalt uit je verbinding dan wil je niet terug naar wifi.

Dus als mediaspeler kan het prima werken, als het eenmaal werkt dan werkt het ook goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 19-06-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MK808B ook op true 1080p draaien en dat werkt gewoon goed, maar daarvoor moet je wel andere ROM en kernel erop flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik wacht op finless dat hij zijn 2.1 rom uitbrengt voor de Imito, want nu (2.0) werkt de RK control app niet meer, en die gebruik ik wel tussendoor.
Dus daarom heb ik er nog steeds finless 1.5 op staan, want steeds als ik wil upgraden is er weer iets mis dat ik toch afhaak. Nu alles prima werkt hoef ik het niet aan te passen is mijn conclusie :P

[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 19-06-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
grootste probleem als volwaardige mediaplayer is surround.. volgens mij wordt dit nog steeds door veel sticks niet ondersteund.

Ik gebruik em op de slaapkamer en dat bevalt prima, dat is een oude 720 tv en ik heb geen extra speakers in de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een xtreamer sidewinder 3. Heb hiervoor altijd een xbox 1 met xbmc (the original :)) gebruikt en was/ben dus erg fan van XBMC, maar voor simpel een filmpje starten heb je al die poespas eigenlijk niet nodig. Het is leuk om mee te spelen en dat heb ik ook jaren gedaan, maar uiteindelijk doe ik er niks meer mee dan film kiezen en op play drukken, daar heb ik geen xbmc voor nodig. (disclaimer, dit is een persoonlijke mening, maar denk even na hoe je je device wilt gebruiken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik wil hem gebruiken als mediaspeler voor mijn TV buiten en kan hem bekabeld via UTP aansluiten.

WIFI heb ik ook buiten, maar geen N, dus streaming HD wordt dan lastig.

Surround is niet zo'n probleem, dat heb ik buiten toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Grolsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:28:
Ik wil hem gebruiken als mediaspeler voor mijn TV buiten en kan hem bekabeld via UTP aansluiten.

WIFI heb ik ook buiten, maar geen N, dus streaming HD wordt dan lastig.

Surround is niet zo'n probleem, dat heb ik buiten toch niet.
Bekabeld met deze adapter hieronder werkt het echt perfect, die geeft echt de maximale snelheid van 100mb/s, terwijl een hele hoop adapters maar 10mb/s geven (terwijl ze wel 100mb/s horen te kunnen halen!) Uiteraard ligt het aan je internetsnelheid wat het maximale is ;)

http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

En dan is streaming een eitje :) Zo naar buiten zou ik ook niet wagen via wifi, dat wordt waarschijnlijk geen leuke ervaring.. dus handig dat je er wel een kabeltje naar kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
En waar kan ik ergens een actueel overzicht vinden van die mini adroid pc's :?

Ik zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Grolsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:43:
En waar kan ik ergens een actueel overzicht vinden van die mini adroid pc's :?

Ik zie door de bomen het bos niet meer
Actueel is het nooit, dat is niet echt te doen. Gezien er steeds nieuwere/andere modellen uitkomen. De kracht tussen de sticks is het punt dat elke stick andere ondersteuning heeft, gezien de hardware haast het zelfde is. Hiermee bedoel ik dat bijvoorbeeld de MK808 prima ondersteuning heeft vanuit de community, maar ook uiteraard prima werkt.

Hier uit het forum bevalt de MK808b bij de meeste mensen die een dual core stick zoeken het beste. Deze heeft een grote lijst custom roms die door andere mensen zijn ontwikkeld maar ook is het gewoon een goed degelijk apparaat zonder al te veel issues. (wifi is voor jou dan geen issue in ieder geval, gezien je het met een kabel wil doen)

Zelf heb ik een Imito MX1 en ben er zeer tevreden over, maar zou er nog wel een 808b bij willen hebben in de toekomst gewoon omdat daar nét wat meer ondersteuning voor is., maar ook omdat die dingen toch maar net over de 3 tientjes kosten :)

Quad core sticks zoals de Imito QX1 is een van de betere, zo niet beste tot op heden. Gezien die nieuw zijn is de community nog wat kleiner en de ondersteuning daarvan dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Wat is beter Imito QX1 of de CX919, beiden een Quad core?

Wifi is voor mij niet belangrijk, aangezien ik het bedraad zal aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Aangezien ik best een paar euro uit wil geven voor een hoogwaardige mini adroid kan ik dus het beste een imito QX1 kopen.

De links welke je plaatst zijn van buitenlandse webshops.

Zijn er ook NL webshops die ze uit voorraad leveren?

In de tweakers pricewatch komt het woord iMito niet eens voor

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 19-06-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FloRadix schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:38:
Wat is beter Imito QX1 of de CX919, beiden een Quad core?

Wifi is voor mij niet belangrijk, aangezien ik het bedraad zal aansluiten.
Ik ben natuurlijk een leek op dit gebied, maar wat ik zie heeft de Imito QX1 android 4.2.2 en de cx919 android 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:50:
Aangezien ik best een paar euro uit wil geven voor een hoogwaardige mini adroid kan ik dus het beste een imito QX1 kopen.

Das niet vreemd, want ik probeerde een hele tijd terug de MK808B in de pricewatch te krijgen en dat was eigenlijk bedoeld zodat ik er eventueel een review aan kon koppelen.

Maar omdat er dus te weinig informatie voor ze is accepteren ze die niet in de pricewatch, want het heet MK808B, maar wie het fabriceert enzo? Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Ik heb zelf voor de cx919 gekozen wegens de goede Wifi ontvangst. Volgens mij verschillen de cx919 en de QX1 niet ontzettend veel. Het zal aankomen op software support...

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Grolsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:50:

Jep ik wijs alleen naar de chinese webshop, want waarom voor een mk 808b hier in nl 100 euro betalen als ze maar 32 euro zijn bij geekbuying, en die hebben er zelf al een goed ppercentage winst op.. Nederlandse webwinkels zijn met de sticks echt oplichters, en jammer dat er mensen in trappen. Sommigen zeggen dan er zit makkelijk garantie op, nou als men daar op doelt koop je twee sticks uit China, als er een kapot is hoef je niet te wachten tot hij terug van reparatie komt. Heb je nog minder betaald ook. Want een kapotte stick uit een nl webshop word ook gewoon teruggestuurd.

Dus doe je een plezier en koop m daar, als het meteen moet doe je DHL hebje hem ook zo binnen, uiteindelijk met extra kosten toch minder betaald dan hier.

Want het principe van die dingen is dat je goedkoop een bepaalde oplossing krijgt, dan snij je jezelf in de vingers door duur te gaan doen imho :P

Maar om terug te komen op je vraag, ja er zijn webwinkels die ze verkopen. Maar tegen een veel te hoge prijs. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 20-06-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Zijn er mensen die ervaring hebben met de ps3 controller op de android sticks? Kun je hiermee de volledige besturing doen? M.a.w. kun je er dus mee muizen? Of moet je eerst met een remote een game opstarten en dan pas kun je verder met de ps3 controller? Kun je de controller gemakkelijk mappen voor niet ondersteunde games zoals bijvoorbeeld lep's world? Als het eenmaal ingesteld, snapt een 3,5 jarige hier dan wat van?

Ik heb al enorm lopen klooien met een wireless xbox 360 controller en een wiimote, maar dat is het toch allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
MusicAddict schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:41:
[...]

Jep ik wijs alleen naar de chinese webshop, want waarom voor een mk 808b hier in nl 100 euro betalen als ze maar 32 euro zijn bij geekbuying, en die hebben er zelf al een goed ppercentage winst op.. Nederlandse webwinkels zijn met de sticks echt oplichters, en jammer dat er mensen in trappen. Sommigen zeggen dan er zit makkelijk garantie op, nou als men daar op doelt koop je twee sticks uit China, als er een kapot is hoef je niet te wachten tot hij terug van reparatie komt. Heb je nog minder betaald ook. Want een kapotte stick uit een nl webshop word ook gewoon teruggestuurd.

Dus doe je een plezier en koop m daar, als het meteen moet doe je DHL hebje hem ook zo binnen, uiteindelijk met extra kosten toch minder betaald dan hier.

Want het principe van die dingen is dat je goedkoop een bepaalde oplossing krijgt, dan snij je jezelf in de vingers door duur te gaan doen imho :P

Maar om terug te komen op je vraag, ja er zijn webwinkels die ze verkopen. Maar tegen een veel te hoge prijs. ;)
Ik denk dat ik dan ga voor de QX1, Is deze LAN adapter een goede :?

High Speed USB 2.0 to RJ45 LAN Ethernet Network Adapter for MINI PC TV Box Mac Tablet

En ik neem aan dat onderstaande ook aan te raden is :?

KP-810-16A 3 in 1 iPazzPort 2.4GHz Mini Fly Air Mouse Wireless Keyboard with IR Remote QWERTY Keyboard for Android TV Box/PC

Werkt bovenstaande via de ingebouwde bluetooth :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
check even dit topic, er worden verschillende ervaringen gedeeld over snelle en langzame LAN adapters
Ja, maar deze is minder populair/bekend. ik heb zelf de mele f10, de rc11 is de meest populaire, en de door jou genoemde heeft de toevoeging om een deel van je TV via IR te bedienen. of het een goede is weet ik niet, het blijft allemaal relatief goedkope chinese rommel :)
waarom heb je deze uitgekozen?
Verder is een remote control app op je telefoon of tablet een alternatieve besturing. Een standaard muis en toetsenbord kan ook (of alleen een muis als je weinig tekst invoert)
Werkt bovenstaande via de ingebouwde bluetooth :?
Nee, dan had het wel bij de specs gestaan, nu staat er 2.4 ghz RF, dus met een aparte dongle. De meeste fly mouses werken via een RF dongle, BT is eerder een uitzondering

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Prulleman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:26:
[...]

Verder is een remote control app op je telefoon of tablet een alternatieve besturing. Een standaard muis en toetsenbord kan ook (of alleen een muis als je weinig tekst invoert)
I dare to disagree: juist een rc11 heeft op 4m afstand problemen om echt goed te richten. Ik moet zeggen dat ik de app tijdens muizen prefereer boven de fysieke remote.. Tijdens een film of foto's scrollen vind ik de fysieke controller weer prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
dnhelle schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:52:
[...]

I dare to disagree: juist een rc11 heeft op 4m afstand problemen om echt goed te richten. Ik moet zeggen dat ik de app tijdens muizen prefereer boven de fysieke remote.. Tijdens een film of foto's scrollen vind ik de fysieke controller weer prettiger.
waar ben je het niet mee eens? de rc11 is de meest populaire, maar na het lezen van veel ervaringen heb ik zelf de mele f10 gekozen. Neemt niet weg dat de rc11 nog steeds de meest populaire keuze is. In ieder geval in dit topic
(populair != beste)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Grolsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:56:
[...]

Ik ben natuurlijk een leek op dit gebied, maar wat ik zie heeft de Imito QX1 android 4.2.2 en de cx919 android 4.1.1
De CX-919 heeft ook een 4.2.2 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01-2023
ik heb ook de usb-lan kabel gekocht maar lijkt wel of hij toch elke keer zijn vaste ip kwijt is, kan iemand even duidelijk uitleggen hoe je het het beste in kan stellen .

deze heb ik gekocht volgens mij heeft bijna iedereen die hier :

http://www.geekbuying.com...ox-Mac-Tablet-314264.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Nu we het toch over de RC11 hebben: waar kan ik zo een losse USB receiver kopen? Kan het namelijk niet vinden bij de reguliere chinashops. Wil de remote namelijk ook gaan gebruiken voor mijn RPi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Prulleman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:26:
[...]

check even dit topic, er worden verschillende ervaringen gedeeld over snelle en langzame LAN adapters

[...]
Dit topic heeft duizenden reacties, voordat ik die allemaal gelezen heb :)
Ja, maar deze is minder populair/bekend. ik heb zelf de mele f10, de rc11 is de meest populaire, en de door jou genoemde heeft de toevoeging om een deel van je TV via IR te bedienen. of het een goede is weet ik niet, het blijft allemaal relatief goedkope chinese rommel :)
waarom heb je deze uitgekozen?

[...]

Nee, dan had het wel bij de specs gestaan, nu staat er 2.4 ghz RF, dus met een aparte dongle. De meeste fly mouses werken via een RF dongle, BT is eerder een uitzondering
Dus eigenlijk heb je ook direct een USB hub nodig als je meer dan 1 apparaat wil gebruiken (LAN adapter en keyboard bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Grolsch schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:02:
[...]

Dit topic heeft duizenden reacties, voordat ik die allemaal gelezen heb :)

[...]
Luiwammes. ;) http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Daarom hebben weer een zoekfunctie:)
En ja je hebt snel en powered hub nodig, of je zoekt een stick/kastje met LAN aansluiting, scheelt weer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik wil je party niet poopen maar aan die hub heb je niet heel veel. Hij moet echt powered zijn anders loopt dat ding continue vast of herkent hij je usb-devices niet.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Aaaargh, imito qx1 besteld bij geekbuying, maar in eerste instantie externe wifi antenne vergeten. Uurtje later bijbesteld, met hetverzoek mee te sturen met de imito. Maar de antenne zit nu in de airmail en de imito is al binnen. Ik had verwacht dat er ook wel een interne antenne aanwezig zou zijn, maar niet dus... Nu kan ik dus vrij weinig.

Moest helaas ook 21 euro btw bij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylexis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01-2024

Xylexis

Life is a bitch, then you die

Kan iemand surround sound bevestigen op zijn qx1 of vergelijkbaar?
Ik snap echt niet dat dit zo onderbelicht is bij deze apparaten.
Het lijkt zelfs alsof men bij elke review bewust het sound tabje skipped.
Ik begin bijna te denken dat er niets anders op zit dan een traditionele mediaplayer te kopen voor fatsoenlijke surround weergave. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xylexis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:52:
Kan iemand surround sound bevestigen op zijn qx1 of vergelijkbaar?
Ik snap echt niet dat dit zo onderbelicht is bij deze apparaten.
Het lijkt zelfs alsof men bij elke review bewust het sound tabje skipped.
Ik begin bijna te denken dat er niets anders op zit dan een traditionele mediaplayer te kopen voor fatsoenlijke surround weergave. Onbegrijpelijk.
Dit is al heel vaak genoemd. Op Freaktab staat het ook. Surround sound is tot nu toe nog niet beschikbaar. Gewoon stereo dus.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja dolby surround is ook surround en zit in een stereo. dus even duidelijk defineren

dolby surround ja, 5.1 nee

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42

Zjemm

...

Kan iemand mij vertellen welke van de onderstaande xbmc gewoon goed kan draaien voor het vloeiend afspelen van 1080 films?

Pivos XION
word door XBMC team op ontwikkeld maar lees her en der toch nog dat niet alles vloeiend loopt, klopt dit?

minix neo x5
lijkt sneller te zijn dan de pivos.

mygica atv400/atv520
lijken op de minix, maar kan er niet uit ophalen of deze ook xbmc vloeiend kunnen draaien

kan iemand zijn ervaring delen met een van deze producten?

opensecure.nl

Pagina: 1 ... 28 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer