Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het hier al iemand gelukt om een MK809 te flashen ?

ik heb de volgende tutorial geprobeerd te volgen
http://vondroid.com/threa...y-step.4154/#.UZHt-crNSKT

De MK809 word niet herkend, als ik adb shell uit voer krijg ik error no device found.

er word in de tutorial gezegd dat je dan een andere adb uit een download moet gebruiken maar dit geeft het zelfde resultaat.

ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik heb van het weekend de Tronsmart T428 binnen gekregen en heb hier een beetje mee kunnen spelen. Wat me opviel was dat het apparaatje beperkte opslag bood (was al wel bekend), maar dat is uit te breiden met een micro-SD kaartje. Apps krijg ik (nog) niet naar de SD-kaart gekopieerd..

XBMC geinstalleerd en daar nogal wat mee te doen gehad icm mijn synology NAS. Ik kreeg vanuit de stick maar geen toegang tot de NAS, maar dat is uiteindelijk wel gelukt (niet op de gewenste manier, maar toch...). Hij heeft vanacht 6TB aan series en films gescraped en morgenmiddag kan ik daar verder naar kijken :)

Jullie horen nog van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik lees met belangstelling over de MK808B met RC11 controler en het lijkt me we geinig om daar ook eens mee te gaan spelen. Maar ik heb een vraag over die adapter, is dat de afgebeelde adapter met die rare amerikaanse platte pennen of leveren ze gewoon een EU adapter mee? Of kan die 110V amerikaanse adapter ook op 230V werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
pe1dnn schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:24:
Ik lees met belangstelling over de MK808B met RC11 controler en het lijkt me we geinig om daar ook eens mee te gaan spelen. Maar ik heb een vraag over die adapter, is dat de afgebeelde adapter met die rare amerikaanse platte pennen of leveren ze gewoon een EU adapter mee? Of kan die 110V amerikaanse adapter ook op 230V werken?
1 x Power Adapter(A right AC Adapter will be sent as your shipping country)

;) Je krijgt gewoon een goede meegeleverd. Hoewel ik na 1 week een PSVita adapter heb besteld omdat ik die chinese zooi niet vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
AMARONE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:53:
1 x Power Adapter(A right AC Adapter will be sent as your shipping country)
Verroest, inderdaad helemaal aan het eind! Moest uiteindelijk jouw bericht gebruiken om in de browser te zoeken want ik kon het echt niet vinden en keek er zo overheen 8)7...
AMARONE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:53:
;) Je krijgt gewoon een goede meegeleverd. Hoewel ik na 1 week een PSVita adapter heb besteld omdat ik die chinese zooi niet vertrouw.
Ja, had ik hier al gelezen. Voor m'n Sony PRS-T1 gebruik ik een € 6.-- Hema USB adapter, die zal het ook wel doen denk ik en ik had ook al gelezen dat mensen een iPod lader gebruiken. Maar ja, als de bijgeleverde het ook doet dan is dat prima. Veel kunnen die chinezen toch ook niet verprutsen aan een 5 Volt adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
pe1dnn schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:26:
[...]

Voor m'n Sony PRS-T1 gebruik ik een € 6.-- Hema USB adapter, die zal het ook wel doen denk ik en ik had ook al gelezen dat mensen een iPod lader gebruiken. Maar ja, als de bijgeleverde het ook doet dan is dat prima. Veel kunnen die chinezen toch ook niet verprutsen aan een 5 Volt adapter.
Lees je even goed in om teleurstelling te voorkomen. Een stabiele voeding die 5.1 volt kan leveren op 2mAh zonder fluctuaties maakt een wereld van verschil in het gebruik en de stabiliteit van je MK808.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
knottnerus schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:39:

XBMC geinstalleerd en daar nogal wat mee te doen gehad icm mijn synology NAS. Ik kreeg vanuit de stick maar geen toegang tot de NAS, maar dat is uiteindelijk wel gelukt (niet op de gewenste manier, maar toch...). Hij heeft vanacht 6TB aan series en films gescraped en morgenmiddag kan ik daar verder naar kijken :)

Jullie horen nog van me!
Maak je verbinding via nfs of op een andere manier? Ik heb het via xbmc geprobeerd met mijn MK802IIIs.
Heb geen verbinding kunnen krijgen. Ook niet met mijn synology nas. Gebruik ook een Dune D1 en die werkt prima via nfs. Streamt ook makkelijk een BR film van 45GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Xfile schreef op zondag 12 mei 2013 @ 00:30:
[...]

Ik heb de CX-919 3 weken geleden via AliExpress besteld en dinsdag binnengekregen. De tv-stick werkt prima, het is plug en play.
Xfile, ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen!
Draai je XBMC? Hoe is de Wifi ontvangst bv. in vergelijking met je smartphone?

Tnx voor de tip van AliExpress. Lijkt een van de eerste te zijn die ook de 2GB variant op voorraad heeft! Nogal veel variaties die ze daar aanbieden zeg. Hoe zie ik welke EU stekker heeft?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Enkele bevindingen met mijn mk808b na een weekje sporadisch testen (zonder custom ROM, met stockrom 4.2.2 geekbuying):
  • De meegeleverde adapter werkt wel, maar nadat ik een adapter van hogere kwaliteit gebruik (trust 2,4A) lopen verschillende applicaties veel vlotter. Met in het bijzonder gaming via emulators. Op andere fora is het ook duidelijk dat veel mensen last hebben van de meegeleverde adapter van lage kwaliteit.
  • Ik had een non powered usb hub aangesloten. Dit zorgt veel verschillende hickups en storingen, ook te wijten aan stroomvoorziening. Een betere powered usb hub heeft dit verholpen.
  • De stick volledig uitzetten is niet mogelijk. Wanneer ik de shutdown functie gebruik blijft het scherm hangen en moet ik de stroomadapter verwijderen. Dit is zeker niet ideaal. De finless custom rom zou dit verhelpen maar we spreken dan over een 'soft shutdown' en nog niet van volledige shutdown. Dit is veroorzaakt door een fout in de kernel. Een kernel van Omegamoon heeft dit opgelost maar op deze zelfde rom is wifi/bluetooth niet werkend dus onbruikbaar. De stick regelmatig uit stopcontact nemen heeft risico tot bricked device.
  • Met mx player speel ik zonder problemen alle locale video bestanden af (SD-1080p). Streamen van de NAS (SMB) lukt ook aardig maar mijn wifi begint te haperen met 720p. Dat ligt eerder aan men 54kbps router en niet aan de stick me dunkt.
  • Standaardversie van xbmc werkt wel, maar zoals verwacht enkel voor SD. Hiernaast enkele bugs: de android balk blijft beneden staan, deze kan je best op voorand minimaliseren en dan pas xbmc opstarten. De app full!screen of finless custom rom zorgen voor automatisch minimaliseren. Niet al men films en tvshows worden ingeladen van de NAS. Voorlopig geen idee hoe dit komt. Update library detecteert niet alles. Op pc lukt dit wel. Verschillende knoppen op men remote werken perfect maar zijn fout gemapt in XBMC (bv backspace). Dit is al aangegeven op xbmc fora.
  • USB logitech rumblepad 2 werkt out of the box met de stick. Handig voor retro gaming.
  • De measy RC11 remote werkt goed. De muis deactiveren met de android toets ook. De muis gebruiken is even wennen maar is voldoende voor wat je ervoor betaalt.
  • Ik had gelezen dat de stick enorm warm wordt, maar ik vind dat dit bij mij zeer goed meevalt.
  • Icomania wordt fout weergegeven op het grote scherm. Vriendin vindt dit het grootste probleem aan de stick.
  • To test: custom finless rom 1.7C
  • To test: usb - ethernet adapter om streaming mogelijk te maken voor HD
  • To test: XBMC met libstagefright. Gotham Alpha3 hw zou deze week uitkomen.
  • To test: XBMC library op NAS sharen naar de stick en andere devices
Hopelijk zijn jullie hier wat mee.

[ Voor 5% gewijzigd door tboheeren op 15-05-2013 11:55 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Gisteren de MK808B, Rikomagic MK802 IIIS en Measy RC11 besteld.

Ik ben benieuwd. Even kritisch kijken wat de verschillen zijn tussen beide sticks en dan wellicht één verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 23:52
ik zit te twijfelen ik wil graag HD 1080p beeld bekijken en dat streamen vanuit mijn pc, dit gaat vanuit een wifi n router van 150mbps,

ik zag de Raspberry voorbijkomen, de MK808/B en later de MK809...

het mag niet veel kosten maar moet alles kunnen.. het bekende verhaal, wie zou wat doen? O-)

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
MK808(b) moet dit makkelijk aankunnen. Maar via wifi ga je toch af en toe problemen krijgen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
tboheeren schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:34:
Maar via wifi ga je toch af en toe problemen krijgen.
Dit is een beetje een understatement. Heel Freaktab staat vol met berichten van slechte Wifi op de MK808. Ik zelf heb alleen goed bereik als hij binnen een halve meter van mijn router staat. Ik kan echter alleen lokaal 1080p streamen via Emit, IceFilms trekt max 720p incl. buffertijd. Er zijn wel verschillende hardware mods te vinden om de wifi te verbeteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.android-hilfe.de/attachments/rockchip-rk3066-tv-sticks/139894d1352993297-mk808-bild.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JZTnl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/12/12/02/baba6yqe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yatow.de/out/fck_pictures/mk808-wifi.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yjNYD.jpg

Deze is best wel briljant:
https://plus.google.com/p...lbums/5820434783054164721

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 15-05-2013 14:57 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Wifi ontvangst is ook op de MK808B ook niet geweldig, maar toch nog acceptabel vind ik, het zit ja allemaal in zo'n kleine behuizing dus het heeft maar kleine antennes in de behuizing, wat bij mij helpt is proberen het stickie op een manier neer te leggen waardoor de ontvangst blijkbaar beter is.

Maar streamen probeer ik niet eens, ik weet namelijk dat HD streamen niet echt gaat getuige de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
dus eigenlijk...
gaat dat niet lukken om HD te bekijken met een van de androidsticks out of the box... wie heft een stabiel werkende situatie met overhead voor HD met DTS geluid? dus dan wel Raspberry of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Spanjard schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:16:
dus eigenlijk...
gaat dat niet lukken om HD te bekijken met een van de androidsticks out of the box... wie heft een stabiel werkende situatie met overhead voor HD met DTS geluid? dus dan wel Raspberry of wat?
DTS gaat sowieso niet lukken. Ik heb tot nu toe alleen nog maar 2.0 uit het HDMI signaal gekregen. Je kunt beter een mITX systeempje in elkaar zetten met een goede geluidskaart en sterke wifi antenne als je DTS en 1080p wilt streamen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanjard schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:16:
dus eigenlijk...
Wel als je de content lokaal vanaf een externe hdd afspeelt. Met de standaard video speler welke toepasselijk Video heet speel ik praktische alles af en ook video's met dts geluid en 1080p content heeft hij geen enkele moeite mee.

Ik heb mijn MK808B ook op true 1080p resolutie staan, werkt prima, maar soms flikkert de interface, maar ik gebruik de mini stick toch bijna alleen om video af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:32:
[...]

ook video's met dts geluid en 1080p content heeft hij geen enkele moeite mee.
Hij speelt de bestanden bij mij ook af maar er komt absoluut geen DTS signaal door. Hij gebruikt gewoon de stereo stream. Doet DTS het bij jou wel dan?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
Negakinu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Hij speelt de bestanden bij mij ook af maar er komt absoluut geen DTS signaal door. Hij gebruikt gewoon de stereo stream. Doet DTS het bij jou wel dan?
van mij hoeft die DTS niet echt af te spelen 2.0 is ook goed, waar het mij om gaat is dat hij niet schokt met een DTS codec in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Ik bedoel dat hij DTS ( codec ) ook afspeelt, niet dat er echt DTS geluid uit zou komen. Maar mijn TV heeft sowieso maar stereo speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Spanjard schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:39:
[...]

van mij hoeft die DTS niet echt af te spelen 2.0 is ook goed, waar het mij om gaat is dat hij niet schokt met een DTS codec in de film.
Dan is dit dus de conclusie;)

De MK808 is in staat 1080p met DTS codec af te spelen mits:

- Je niet streamt, maar lokaal speelt vanaf een externe HD of de interne MicroSD
- Je een 1080p kernel flasht, anders wordt 1080p gedownscaled naar 720p en je dan dus accepteert dat je UI langzamer wordt vanwege de CPU bottleneck.
- Je de juiste software/player gebruikt
- Je genoegen neemt met stereo audio

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
Negakinu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:45:
[...]

Dan is dit dus de conclusie;)

De MK808 is in staat 1080p met DTS codec af te spelen mits:

- Je niet streamt, maar lokaal speelt vanaf een externe HD of de interne MicroSD
- Je een 1080p kernel flasht, anders wordt 1080p gedownscaled naar 720p en je dan dus accepteert dat je UI langzamer wordt vanwege de CPU bottleneck.
- Je de juiste software/player gebruikte
- Je genoegen neemt met stereo audio
dan ben ik zeker geholpen! duidelijk verhaal heren! :) over tot actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05-2021
Weg op verzoek.

[ Voor 102% gewijzigd door Bolletje op 26-05-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
en trouwens, output resolutie kan ook op 1080p gezet worden, in de stock image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
mike123 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:29:
[...]

Maak je verbinding via nfs of op een andere manier? Ik heb het via xbmc geprobeerd met mijn MK802IIIs.
Heb geen verbinding kunnen krijgen. Ook niet met mijn synology nas. Gebruik ook een Dune D1 en die werkt prima via nfs. Streamt ook makkelijk een BR film van 45GB.
Met NFS krijg ik een foutmelding ("Illegal action..."? Ik weet het niet helemaal zeker). Op aanraden van een collega Plex geprobeerd en die maakt wel netjes een mediabibliotheek aan, maar zodra ik een film op wil starten blijft hij laden/bufferen, maar wil niets afspelen. Ik ga vanavond onderzoeken of het aan de T428 ligt of aan Plex..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Hieronder een kopietje van mijn korte impressie van de MK808b die ik op Fok! getypt had. Voor veel mensen in dit topic vanzelfsprekende informatie natuurlijk, maar er zal maar net een noob zijn die er wat aan heeft. :)

Voordelen:
- genoeg custom ROMs beschikbaar op Freaktab die de Android stick een stuk sneller en stabieler maken. Ik zelf draai nu Finless 1.7 720p

- flashable kernels beschikbaar om je te laten kiezen tussen true 720p output (voor gaming en video) en true 1080p output (voor afbeeldingen en internet). Bij een 1080p kernel wordt de UI duidelijk trager en gaat de Antutu score flink achteruit. Logisch, want de RK3066 chipset moet opeens praktisch het dubbele aantal pixels genereren. Bij een 720p kernel wordt een 1080p bestand gedownscaled.

- XBMC draait, streamt Icefilms via video-addon en is redelijk stabiel. GEEN hardware versnelling, voor ALLE videos opent hij een externe player, in mijn geval MX Player. Dit gaat echter prima.

- RKremote werkt perfect. Je kunt je smartphone dus als draadloze controller gebruiken. Vooral bij games die de G-sensor gebruiken is dit briljant.

- Play Store is volledig beschikbaar na installeren custom ROM. Afhankelijk van je aangesloten hardware kun je dus praktisch elke Android app op je TV gebruiken.

- Youtube, TED en dergelijke streaming apps werken prima, mits je connectie in orde is. Zie ook nadelen hieronder.

Nadelen:
- De stick kan niet uit. De mod hiervoor is een soft-shutdown. Lost dus effectief niets op. De enige manier om hem uit te zetten is door de stroom eraf te trekken. Doe dit te vaak en je brickt je stick. Dit is wat mij betreft nu het grootste probleem van deze stick. Ik merk dat als ik hem aan laat staan hij na drie dagen ook freezed. Jammer.

- Wifi is kansloos. Wil je online video kunnen streamen of lokaal hd van je NAS trekken ben je haast verplicht een Wifi mod uit te voeren. Check Freaktab voor opties. Bij mij doet de Wifi het alleen goed genoeg voor HD bestanden als ik de stick een halve meter van de router plaats. Ik heb nu een RJ45 LAN naar USB adapter gekocht om de Wifi niet meer te hoeven gebruiken. Mocht je niet willen modden en geen LAN willen gebruiken, download ook Wifi Analyzer en kijk welk kanaal de minste activiteit heeft. Stel je router in op dit kanaal via je router's web interface en Wifi wordt al snel iets bruikbaarder.

- wordt soms erg warm, en dit is slecht voor de levensduur. ik ga nu een Northbridge heatsink op de chip plakken met wat koelpasta.

- de bijgeleverde adapter is echt een aanfluiting. Fluctueert als de pest en haalt de specs niet tijdens CPU intensieve taken. Hierdoor wordt je stick erg instabiel. Vervang deze meteen door een PS Vita, HP Touchpad, Nook Color, iPad of gelijke 5.1v/5.25v USB adapter. Pas op voor Chinese adapters anders krijg je hetzelfde probleem. Koop een originele! Check Freaktab voor meer info.

- Geen DTS, alleen stereo. Hij speelt MKV bestanden met DTS geluid wel (mits je van een externe HD of de ingebouwde MicroSD speelt, streamen is te zwaar) maar het geluid uit je versterker is gewoon stereo. Er is nog geen manier om het digitale audio signaal uit de hdmi te isoleren.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Play Store was bij mij perfect met de stock rom bruikbaar...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
tboheeren schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:13:
Play Store was bij mij perfect met de stock rom bruikbaar...
Bij mij was in de stock rom de build.prop niet aangepast waardoor ik niet alle apps zag. Dankzij de custom rom staat de build.prop device nu op Samsung en zie ik echt bijna alles. Handig! Je kunt je build.prop trouwens ook zelf aanpassen met Root Explorer ofzo, maar je moet wel root hebben.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ah moet ik eens checken. Heb je voorbeeld apps die voorheen niet beschikbaar waren?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
tboheeren schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:16:
Ah moet ik eens checken. Heb je voorbeeld apps die voorheen niet beschikbaar waren?
Hahaha echt te veel om op te noemen! Voornamelijk apps voor de US market, apps die voor andere chipsets bestemd zijn (maar toch werken!), veel games etc... Check ook: http://www.slatedroid.com...pps-in-google-play-store/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
De .prop aanpassen voor de playstore vond ik zelf ook al de beste oplossing paar maanden terug, Rockstar had namelijk (nog?) geen support ingebouwd voor RK chips, en daardoor kon ik de betaalde game niet eens instaleren. Dus altijd aan te raden, je kan het sowieso altijd terugzetten. :) Scheelt inderdaad een hoop apps.

Over dat modden van de heatsink, ik zeg doen, het helpt, vooral bij 1080p is het dan beter te doen merk ik iig. Ik heb geen mk808 maar op de imito zitten de chips verspreid op allemaal andere plekken dus het ziet er wat creatief uit met wat RAM heatsinks uit good old China :P
(de 808 heeft 1 grote heatsink + cluster van chips meende ik dus daar kan 1 grote heatsink prima voldoen)

Ik heb ook net mijn DVI -> HDMI adaptertjes mogen ontvangen dus nu kan ik de stick ook op monitoren en een oudere tv aansluiten :) (eigenlijk was dit gewoon voor het gemak, maar in principe ook handig voor de stick) Geluid dat moet dan maar via een audio usb adaptertje die ik ook nog heb liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door MusicAddict op 16-05-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Vandaag m'n PS Vita oplader ontvangen voor mijn MK808. Ik denk toch dat ik de verkeerde heb, aangezien het niet past :p

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/a5snnz2s1/2013_05_16_17_15_28.jpg

Nu vroeg ik mij af of ik gewoon de meegeleverde verlengkabel kan gebruiken en deze dan aansluiten met een USB kabel op het stekkerblok?

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/hlgtdbwxx/usb.jpg

Verpest ik hiermee het idee om juist een goede lader te gebruiken, door het met een omweg aan te sluiten en kan ik dan toch beter een lader met directe aansluiting zoeken, of blijft het principe hetzelfde?

Excuses for my noobness :p

Tevens vroeg ik mij af of er een manier is om de MK808 aan te zetten als deze volledig standby staat, zonder de stekker er opnieuw in te hoeven stoppen.

De stick is weggewerkt in mijn kast achter de versterker. De stekker zelf is ook niet te bereiken. Ik zou dan elke keer mijn versterker naar voren moeten schuiven en de stroom er af/op moeten zetten. Heel erg onhandig.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
speedyjules07 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:41:
Vandaag m'n PS Vita oplader ontvangen voor mijn MK808. Ik denk toch dat ik de verkeerde heb, aangezien het niet past :p

[afbeelding]

Nu vroeg ik mij af of ik gewoon de meegeleverde verlengkabel kan gebruiken en deze dan aansluiten met een USB kabel op het stekkerblok?

[afbeelding]

Verpest ik hiermee het idee om juist een goede lader te gebruiken, door het met een omweg aan te sluiten en kan ik dan toch beter een lader met directe aansluiting zoeken, of blijft het principe hetzelfde?

Excuses for my noobness :p

Tevens vroeg ik mij af of er een manier is om de MK808 aan te zetten als deze volledig standby staat, zonder de stekker er opnieuw in te hoeven stoppen.

De stick is weggewerkt in mijn kast achter de versterker. De stekker zelf is ook niet te bereiken. Ik zou dan elke keer mijn versterker naar voren moeten schuiven en de stroom er af/op moeten zetten. Heel erg onhandig.
Ten eerste, volgens mij gaat het bij de ps vita adapter om de kwaliteit van de adapter zelf, niet om de kabel die er bij zit (die dus niet past). Ik zie die hier al vaker langskomen en denk dan ook van dat past toch nooit, zie ik dat het een losse adapter is, ja daar plug je elke usb kabel in dan werkt het natuurlijk weer wel.

Er zit toch een micro usb - usb kabel bij voor het opladen in het pakket? Waarom zou je met de MHL adapter (de adapter op je foto) hem aan willen sluiten op je voedingsadapter? :P Ga niet moeilijk doen en haal een micro-usb -> usb kabel voor de verbinding als je die niet hebt liggen, het is gewoon een standaard telefoon kabeltje. (tenzij je apple hebt ofcourse)

De MHL adapter die moet in de andere micro-usb poort zodat je een normale usb 2.0 aansluiting creert voor alles wat je dan ook wilt aansluiten :) Voor iets anders is dat ding niet gemaakt.

Eventueel de rockchip remote app proberen, die kan mijn imito gewoon 'uitzetten' in standby. Druk ik dan op de aan knop in de app komt de stick toch weer tot leven. Dit heb ik ooit eens getest, al zet ik hem zelf gewoon altijd uit wanneer ik hem gebruikt heb. Zelf heb ik er een aan/uit schakelaartje op de voeding zitten van de Action, werkt prima om hem weer aan te zetten wanneer de stick zich heeft uitgezet.

Enige nadeel is dat het een app is, dus je zult er een tablet/telefoon voor moeten gebruiken, verder is het een muis/touchpad/toetsenbord dus compleet nutteloos is de app niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
MusicAddict schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:59:
[...]

Ten eerste, volgens mij gaat het bij de ps vita adapter om de kwaliteit van de adapter zelf, niet om de kabel die er bij zit (die dus niet past). Ik zie die hier al vaker langskomen en denk dan ook van dat past toch nooit, zie ik dat het een losse adapter is, ja daar plug je elke usb kabel in dan werkt het natuurlijk weer wel.

Er zit toch een micro usb - usb kabel bij voor het opladen in het pakket? Waarom zou je met de MHL adapter (de adapter op je foto) hem aan willen sluiten op je voedingsadapter? :P Ga niet moeilijk doen en haal een micro-usb -> usb kabel voor de verbinding als je die niet hebt liggen, het is gewoon een standaard telefoon kabeltje. (tenzij je apple hebt ofcourse)

De MHL adapter die moet in de andere micro-usb poort zodat je een normale usb 2.0 aansluiting creert voor alles wat je dan ook wilt aansluiten :) Voor iets anders is dat ding niet gemaakt.

Eventueel de rockchip remote app proberen, die kan mijn imito gewoon 'uitzetten' in standby. Druk ik dan op de aan knop in de app komt de stick toch weer tot leven. Dit heb ik ooit eens getest, al zet ik hem zelf gewoon altijd uit wanneer ik hem gebruikt heb. Zelf heb ik er een aan/uit schakelaartje op de voeding zitten van de Action, werkt prima om hem weer aan te zetten wanneer de stick zich heeft uitgezet.

Enige nadeel is dat het een app is, dus je zult er een tablet/telefoon voor moeten gebruiken, verder is het een muis/touchpad/toetsenbord dus compleet nutteloos is de app niet ;)
Volgens mij betreft het een mini USB. Dat is inderdaad een stuk makkelijker, niet aan gedacht wat stom.
Morgen maar even kijken voor een kabel. Heb ik in ieder geval wel de juiste adapter.

De stick kan ik ook aan en uit zetten met mijn RC11 en met Droidmote. Het probleem is dat de stick na een tijd inactiviteit, volledig afsluit. Vanaf dat punt kan ik niet meer de RC11 of Droidmote gebruiken om hem weer op te starten. Ik hoop wel dat daar een oplossing voor is. Het is zo niet erg praktisch om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
speedyjules07 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:56:
Volgens mij betreft het een mini USB. Dat is inderdaad een stuk makkelijker, niet aan gedacht wat stom.
Morgen maar even kijken voor een kabel. Heb ik in ieder geval wel de juiste adapter.
Ik snap je probleem niet helemaal denk ik. Bij het apparaat zit toch een stekkervoeding en snoer om die te verbinden? Die stekkervoeding is blijkbaar rotzooi dus daar heb je die nieuwe voor, maar het snoertje kun je toch gewoon gebruiken? Of mis ik nu iets?

Inmiddels ook de MK808B + RC11 in bestelling en meteen maar bij MyCom de PS Vita voeding besteld. Is daar 9,99 en MyCom heeft geen verzendkosten. En dat is een echte Sony dus geen kloon die misschien ook weer brak is want dan schiet het niet op. Voeding is er in elk geval sneller dan het apparaat, nu maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
pe1dnn schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:42:
[...]

Ik snap je probleem niet helemaal denk ik. Bij het apparaat zit toch een stekkervoeding en snoer om die te verbinden? Die stekkervoeding is blijkbaar rotzooi dus daar heb je die nieuwe voor, maar het snoertje kun je toch gewoon gebruiken? Of mis ik nu iets?

Inmiddels ook de MK808B + RC11 in bestelling en meteen maar bij MyCom de PS Vita voeding besteld. Is daar 9,99 en MyCom heeft geen verzendkosten. En dat is een echte Sony dus geen kloon die misschien ook weer brak is want dan schiet het niet op. Voeding is er in elk geval sneller dan het apparaat, nu maar wachten.
Deze dan ofniet? http://www.mycom.nl/gamin...ny-ps-vita-ac-adaptor-eur

Jullie hebben me aangestoken, kan altijd een extra oplader gebruiken, en de lengte van mijn oude psp adapter (waar hij op lijkt, kabel -> blokje -> kabel) altijd goed ervaren. Prijs is inderdaad prima voor een 2ah adapter.

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 16-05-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
MusicAddict schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:59:
Deze dan ofniet? http://www.mycom.nl/gamin...ny-ps-vita-ac-adaptor-eur

Jullie hebben me aangestoken, kan altijd een extra oplader gebruiken, en de lengte van mijn oude psp adapter (waar hij op lijkt, kabel -> blokje -> kabel) altijd goed ervaren. Prijs is inderdaad prima voor een 2ah adapter.
Yup, preventief aangeschaft en een 5V 2A lader is nooit weg. En nog een voordeel, bij die laders waar de stekker aan de lader vast zit heb je altijd het probleem dat het andere stekkergaten afdekt of dat meerdere laders en stekkers elkaar gruwelijk in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
pe1dnn schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:16:
[...]
Yup, preventief aangeschaft en een 5V 2A lader is nooit weg. En nog een voordeel, bij die laders waar de stekker aan de lader vast zit heb je altijd het probleem dat het andere stekkergaten afdekt of dat meerdere laders en stekkers elkaar gruwelijk in de weg zitten.
Toch maar een besteld, altijd handig. Was al even geleden dus met (re)activatie nét na 23:30 besteld, zaterdag pas in huis. (het wordt steeds later bij mycom merk ik wel, laatste keer was het nog 22:30. Blijft knap )!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
speedyjules07 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:56:
[...]

De stick kan ik ook aan en uit zetten met mijn RC11 en met Droidmote. Het probleem is dat de stick na een tijd inactiviteit, volledig afsluit. Vanaf dat punt kan ik niet meer de RC11 of Droidmote gebruiken om hem weer op te starten. Ik hoop wel dat daar een oplossing voor is. Het is zo niet erg praktisch om te gebruiken.
ik had je pm beantwoord voor ik je reacties hier zag. Je moet idd gewoon het PS kabeltje weggooien en de adapter gebruiken icm een mini usb kabel.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:38
Ik heb gisteren m'n MK808B binnengekregen. Nog voordat ik de MK808B aanzette had ik m'n RC11 al gesloopt, ik lette niet op en deed de batterijen er verkeerd om in :F , nu is die dood :(. Maar met de stock ROM krijg ik de Ziggo tv app niet aan de praat, deze sluit na een paar seconde weer af (De gemodificeerde versie van de app voor apparaten met Root), hetzelfde op Finless 1.7 met 720P kernel. Op de 1080P kernel doet de app het wel, maar heel haperig (Ligt misschien aan de voeding, werd via de OTG poort gevoed door USB poort op m'n computer). Daarnaast is het beeld met de 1080P kernel nogal klein op mijn tv (19 inch HD ready). Is er misschien een manier om de Ziggo app te laten werken op de 720P kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik mijn RC11 op dezelfde manier wellicht stuk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Sirhc_95 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:35:
... Op de 1080P kernel doet de app het wel, maar heel haperig (Ligt misschien aan de voeding, werd via de OTG poort gevoed door USB poort op m'n computer). Daarnaast is het beeld met de 1080P kernel nogal klein op mijn tv (19 inch HD ready). Is er misschien een manier om de Ziggo app te laten werken op de 720P kernel?
de gebruikte poort maakt verder niet uit, alle drie de poorten kunnen stroom doorvoeren naar de stick, maar aansluiten op je pc.. dat werkt inderdaad (en zeker niet) op 1080p.. :F Je pc doet maximaal 500mah vergeleken met 1,5 of 2Ah (3/4x zoveel) met de adapter. Dus grote kans dat de app het wel prima doet op de 1080p kernel. Waarom doe je hem ook niet instellen op 720p dan? Neem aan dat het dan wel wat groter wordt. :)

Verder werkt die ziggo app niet met een geroot apparaat, maar waarom hij dan wel werkt met de 1080p finless is mij dan een raadsel, want die is net zo goed geroot standaard.

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 17-05-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
MusicAddict schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:43:
[...]

de gebruikte poort maakt verder niet uit, alle drie de poorten kunnen stroom doorvoeren naar de stick, maar aansluiten op je pc.. dat werkt inderdaad (en zeker niet) op 1080p.. :F Je pc doet maximaal 500mah vergeleken met 1,5 of 2Ah (3/4x zoveel) met de adapter. Dus grote kans dat de app het wel prima doet op de 1080p kernel. Waarom doe je hem ook niet instellen op 720p dan? Neem aan dat het dan wel wat groter wordt. :)

Verder werkt die ziggo app niet met een geroot apparaat, maar waarom hij dan wel werkt met de 1080p finless is mij dan een raadsel, want die is net zo goed geroot standaard.
Ja klopt, ik had net de Finless 1080P kernel erop gezet, maar omdat de MK808B ook tegelijkertijd aan m'n tv hing om massaopslag aan te zetten, omdat die anders niet herkend werd door m'n computer, testte ik het maar meteen uit of het werkte. Op 720P is het beeld heel wazig in vergelijking met de 720P kernel. Ik zal het zometeen proberen met een 2 Ampère lader.

Over de Ziggo app, ik heb een gemodificeerde versie van de APK (http://www.falsyana.com/2012/android/ziggo-tv-app/) erop staan die niet checkt of je device geroot is, op m'n UHost U1A werkt het perfect, alleen een beetje haperig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Mijn PS Vita lader is binnen (originele Sony) maar ik blijf toch met een vraag zitten. Ik dacht dat die 2A zou zijn maar hij is 1,5A. Klopt dat? Of heeft Sony verschillende versies? Het rottige is dat je dat in elk geval niet kan zien bij het bestellen want "Vita lader is Vita lader" dus wat wil je nog meer weten, geen technische details.

Klopt het dat die lader, hoewel 1,5A, gewoon goed werkt met de MK808B? Dat wil ik eigenlijk wel van te voren weten want ik moet die lader nog verbouwen. Sony heeft namelijk idiote nokjes aangebracht in het gat voor de USB stekker waardoor een normale USB stekker niet past. Weer proprietary troep met vendor lock-in. Nou, dacht het dus niet, maar voordat ik met breken begin is het handig om te weten of dit wel gaat werken want anders stuur ik hem terug.

Edit: even wat gezocht op Freaktab, is inderdaad 1,5A. Dus even met een gutsje de nokjes wegwerken...

[ Voor 6% gewijzigd door pe1dnn op 18-05-2013 09:05 . Reden: Info gevonden op Freaktab ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
pe1dnn schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:42:
[...]

.
Dat had ik inderdaad ook kunnen doen. Ik realiseerde me niet dat dit ook om een losse kabel ging, dat ding zit al een tijd achter m'n tv meubel weggewerkt. Nu maar een usb kabel voor 2 euro besteld.
pe1dnn schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:01:
Mijn PS Vita lader is binnen (originele Sony) maar ik blijf toch met een vraag zitten. Ik dacht dat die 2A zou zijn maar hij is 1,5A. Klopt dat? Of heeft Sony verschillende versies? Het rottige is dat je dat in elk geval niet kan zien bij het bestellen want "Vita lader is Vita lader" dus wat wil je nog meer weten, geen technische details.

Klopt het dat die lader, hoewel 1,5A, gewoon goed werkt met de MK808B? Dat wil ik eigenlijk wel van te voren weten want ik moet die lader nog verbouwen. Sony heeft namelijk idiote nokjes aangebracht in het gat voor de USB stekker waardoor een normale USB stekker niet past. Weer proprietary troep met vendor lock-in. Nou, dacht het dus niet, maar voordat ik met breken begin is het handig om te weten of dit wel gaat werken want anders stuur ik hem terug.

Edit: even wat gezocht op Freaktab, is inderdaad 1,5V. Dus even met een gutsje de nokjes wegwerken...
Dit is ook waar Negakinu naar refereerde op mijn post.
Negakinu schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Als je een PS Vita voeding haalt, niet schrikken als de usb kabel er niet meteen in past. Er zit een klein plastic kapje voor de stekker ingang. Die kun je met een klein mesje heel makkelijk "wegschrapen". Check ook Freaktab!
Ik begreep al niet hoe je bij mijn kabel plastic kon wegwerken zodat het wel ging passen. Ik dacht ook niet dat ik voor een volledige adapter moest gaan. Maar wat je al zegt, PS Vita lader is PS Vita lader.

Ik kwam hier terecht: http://www.bartsmit.com/ps-vita-oplader
Wat ook overkomt als een originele lader, terwijl deze van Big Ben is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
speedyjules07 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:56:
Ik kwam hier terecht: http://www.bartsmit.com/ps-vita-oplader
Wat ook overkomt als een originele lader, terwijl deze van Big Ben is :P
Is natuurlijk wel een risico, zo'n kloon lader, hoewel de hier gekochte laders in elk geval aan de EU veiligheidseisen moet voldoen. Maar of die stabiel genoeg is?

Over die nokjes, zie foto. Zijn eenvoudig weg te halen, wat dan ook weg is, is de garantie natuurlijk. Overigens zit die USB poort diep wat je ook wel kan zien. Voordeel is dat de stekker, als die eenmaal past, ook heel stabiel in de voeding zit. Elk nadeel heb z'n voordeel. Nu nog wachten op de MK808B zelf, geeft me nog 2 a 3 weken tijd om nog verder in te lezen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5330132/PSVitaUsb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wifisignaal van de mk808 echt zo slecht? Wilde deze eigen bestellen voor boven op slaapkamer. Gezien het feit dat de router beneden staat misschien niet handig(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Sirhc_95 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:29:
[...]

Ja klopt, ik had net de Finless 1080P kernel erop gezet, maar omdat de MK808B ook tegelijkertijd aan m'n tv hing om massaopslag aan te zetten, omdat die anders niet herkend werd door m'n computer, testte ik het maar meteen uit of het werkte. Op 720P is het beeld heel wazig in vergelijking met de 720P kernel. Ik zal het zometeen proberen met een 2 Ampère lader.
Ik heb het net geprobeerd en tv kijken met de Ziggo TV App werkt redelijk vloeiend op 720P op de Finless 1.7 1080P kernel i.c.m. de door geekbuying bijgeleverde adapter :) Soms wel nog wat haperingen, denk dat dat door de geekbuying adapter komt, de MK808B ligt nu namelijk op 50 cm van m'n accespoint. Ik denk dat ik het nog maar eens met een PS Vita adapter ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:25:
Is het wifisignaal van de mk808 echt zo slecht? Wilde deze eigen bestellen voor boven op slaapkamer. Gezien het feit dat de router beneden staat misschien niet handig(?)
ja, dat klopt,

http://tabletuser.blogspo...or-android-tv-sticks.html

rtl8188 presteren het beste.

ontwerp van het moederboard zorgt er ook voor extra storing via USB & HDMI kabels/connectoren.
aarde wordt gedeeld met voeding & USB & HDMI aarde. Bijvoorbeeld een Air mouse, bijvoorbeeld rc11,
heeft een usb ontvanger/dongle, en tijdens het streamen via wifi zul je merken dat je muis-pijltje blijft
hangen en je toetsaanslagen of niet of dubbel geregistreerd worden. Betere voeding verhelpt dit deels.

een usb->lan adapter is aan te bevelen, of een player met ingebouwde lan/ethernet. alleen die zijn duurder.
maar dan heb je ook geen extra kosten voor voedingsadapters, wifi adapters, lan->usb adapters etc. ik heb er nog eentje met rk3066, lan & externe wifi antenne en rtl8188 wifi chipset, als je eentje zoekt.

[ Voor 18% gewijzigd door jzzz op 17-05-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Er is een nieuwe Finless ROM, versie 2.1, voor de MK808B. En inmiddels ook voor de MK808 non B.

[ Voor 29% gewijzigd door pe1dnn op 18-05-2013 09:21 . Reden: +MK808 non B ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
pe1dnn schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:23:
[...]
Is natuurlijk wel een risico, zo'n kloon lader, hoewel de hier gekochte laders in elk geval aan de EU veiligheidseisen moet voldoen. Maar of die stabiel genoeg is?

Over die nokjes, zie foto. Zijn eenvoudig weg te halen, wat dan ook weg is, is de garantie natuurlijk. Overigens zit die USB poort diep wat je ook wel kan zien. Voordeel is dat de stekker, als die eenmaal past, ook heel stabiel in de voeding zit. Elk nadeel heb z'n voordeel. Nu nog wachten op de MK808B zelf, geeft me nog 2 a 3 weken tijd om nog verder in te lezen :)

[afbeelding]
Hem hem net ook gekregen, inderdaad maar 1,5Ah ipv 2Ah. Niet echt een probleem (en heb ook geen zin om hem daar voor terug te gaan sturen)
Verder net ook die nokjes ontdekt, nu nog even kijken hoe ik die weghaal. (of een usb kabel mod voor de nokjes voor de 'garantie')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MusicAddict schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:04:
[...]

Hem hem net ook gekregen, inderdaad maar 1,5Ah ipv 2Ah. Niet echt een probleem (en heb ook geen zin om hem daar voor terug te gaan sturen)
Verder net ook die nokjes ontdekt, nu nog even kijken hoe ik die weghaal. (of een usb kabel mod voor de nokjes voor de 'garantie')
1.5mAh in die PS Vita lader moet beter functioneren dan 2mAh in de originele lader. Ik gebruik zelf een Nook Color adapter, die is wel 2mAh maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:08:
Er is een nieuwe Finless ROM, versie 2.1, voor de MK808B. En inmiddels ook voor de MK808 non B.
Ik ben benieuwd hoe die het doet, ik zit nu gewoon nog op Finless 1.7 en vind dat eigenlijk prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
MusicAddict schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:04:
Voordeel van weghalen van de nokjes is dat elk USB kabeltje met een beetje standaard stekker past. Het is denk ik ook veel gemakkelijker en mooier is dan een stekker aanpassen. Ik heb de MK808B nog niet binnen maar kon er mijn PRS-T1 ereader prima mee laden of een externe HD mee voeden die zo'n Y kabel heeft. En wat betreft garantie, de "schade" is hooguit € 9,99. Het is crisis maar met een dergelijk bedrag durf ik de gok nog wel aan :) (hoewel, het is wel bijna 1/3 van de prijs van een nieuwe MK808B...).

On topic, ik ben wel benieuwd naar bevindingen van de nieuwe Finless 2.1 ROM en kernel. Heeft iemand hem al draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
pe1dnn schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:26:
[...]
Voordeel van weghalen van de nokjes is dat elk USB kabeltje met een beetje standaard stekker past. Het is denk ik ook veel gemakkelijker en mooier is dan een stekker aanpassen. Ik heb de MK808B nog niet binnen maar kon er mijn PRS-T1 ereader prima mee laden of een externe HD mee voeden die zo'n Y kabel heeft. En wat betreft garantie, de "schade" is hooguit € 9,99. Het is crisis maar met een dergelijk bedrag durf ik de gok nog wel aan :) (hoewel, het is wel bijna 1/3 van de prijs van een nieuwe MK808B...).

On topic, ik ben wel benieuwd naar bevindingen van de nieuwe Finless 2.1 ROM en kernel. Heeft iemand hem al draaien?
Zou graag alles testen, helaas is die nog niet voor mijn imito.. (koop nog wel een 808b als deze onder drie tientjes worden, dan gaat de imito een andere tv vergezellen :P)

Heb de nokjes weg kunnen werken met een stanlymesje en een nagelknippertje, en even getest met mijn Playbook en de batteryguru app. Die laat mij altijd zien met hoeveel watt hij opgeladen wordt.

oude htc lader (1Ah) Blijft rotsvast op 2,50 Watt hangen
ps vita lader (1,5Ah) Hij doet maximaal 3,90 Watt opladen
playbook lader (2Ah) 5,10 Watt maximaal, 7,40 watt in turbo stand (is dat ding dus toch speciaal voor de playbook)
Standaard China 2Ah lader die bij mijn imito komt/alle geekbuying sticks = Werkt niet eens (doet het verder wel prima op al de andere apparatuur die ik heb, ligt aan playbook)

Grappige is dat de Playbook een kieskeurig kreng is met laders terwijl ik bij elke fatoenlijke (merk) lader gewoon een speciaal icoontje krijg dat hij snel-laad, of dat nou 1ah,1,5ah of 2ah is. Dit terwijl dit alleen maar zou kunnen met de bijgeleverde lader :+ Uiteraard als je naar de wattages kijkt gaat het wel degelijk sneller maar okee.
Jammer dus dat ik nu niet kan vergelijken wat de standaard lader doet.. tenzij ook zo'n app bestaat voor android oid.

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 21-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
pe1dnn schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:08:
Iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ah dit is heerlijk, ziet er naar uit dat ik toch de 2.1 finless kan proberen :D
OK sorry but this Imito 4.2.2 ROM is behind what the MK808 4.2.2 ROM has!

I plan to port the MK808 4.2.2 ROM to the Imito WHICH IS A FIRST!

Usually I port the Imito ROMs to other devices because they are better, but not this time!

Stay tuned, I will try my best to have something tonight or tomorrow at the latest.

Bob
(van freaktab forums)

Die reactie was gisteren geplaatst dus zal vandaag of morgen wel online komen, gezien dat dan dezelfde versie is als de mk808 zal het hier ook handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

AMARONE schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:17:
[...]

Iemand deze al geprobeerd?
ja net geinstalleerd. Al drie keer bij de opstart vastgelopen.
Wireless is minder dan de 1.7c versie.
Verder nog geen ervaringen..

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ook zojuist erop gezet (2.1). Loopt goed. Geen problemen mee. Zit ff op de 720p kernel, morgen probeer ik de 1080p ook.
Antutu: 8965 met alles standaard.

Geen tijd gehad om verder te testen. WIFI lijkt iets minder onvangst te hebben.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik hoop nog steeds date r eens een fabrikant op het idee komt om een stick met 16GB of meer uit te brengen. 8GB zit zo vol als je een paar mooie spellen er op gooien :(

En ja ik ken de MiniX Neo5.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

nee, ben weer terug naar 1.7c.. 2.1 is mij een beetje (veel) te instabiel.
Vrijwel om de keer uitschakelen is een herinstall nodig om de zaak weer werkend te krijgen. Lijkt erop de het filesystem cached en bij uitzetten beschadig je de zaak.
Ook wifi was een stuk slechter.
Nu alleen nog het probleem met bad piggies oplossen.. iemand al gevonden?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
SED schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:32:
nee, ben weer terug naar 1.7c.. 2.1 is mij een beetje (veel) te instabiel.
Welke stick? MK808 of MK808B?

Edit: laat maar, zie het al aan 1,7c; dat moet dan de MK808 zijn. Daar zijn ook geloof ik ook meer problemen mee met die nieuwe Finless ROM. Volgens de laatste berichten zijn de nieuw roms sneller dan de eerdere 4.2 beta roms, maar langzamer dan 4.1. Vooral Wifi lijkt stukken slechter op beide. Dus Finless 1.7(c) lijkt op dit moment nog steeds de beste rom.

[ Voor 48% gewijzigd door pe1dnn op 20-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit zelf te twijfelen tussen een raspberry of een android stick / of de mediaspeler ? Wat zal ik doen, beide is qua setup geen probleem, maar ik wil wel 1080p materiaal of 720p materiaal kunnen afspelen, liefst draadloos. ;) maarja, 720p is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:41:
Ik hoop nog steeds date r eens een fabrikant op het idee komt om een stick met 16GB of meer uit te brengen. 8GB zit zo vol als je een paar mooie spellen er op gooien :(

En ja ik ken de MiniX Neo5.
(gefeliciteerd :w )

Ik heb op mn tablet een tooltje gedraaid welke de interne SD en externe microSD omdraait, hierdoor heb ik nu een 32GB "interne" SD en dus ruimte genoeg voorlopig.
Ik heb geen idee of dit ook voor dit soort sticks bestaat.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik ben gisteren, op mijn MK808b, van Finless 1.7 720p overgestapt naar MINIX Hybryd FW V2.2.3 (720p kernel) en die bevalt me een stuk beter. De ingebouwde launcher (TV Launcher) is een stuk beter, alles is stabieler met minder force closes en XBMC draait nu vloeiender met minder judder. Ik heb meteen een ethernet verbinding bij boot, waar ik bij Finless telkens handmatig de ethernet verbinding aan moest zetten.

Dit is de link naar de ROM:
http://www.freaktab.com/s...4248&viewfull=1#post64248

Volgende stap is de 2Dark4U kernel flashen. Ik verlies dan Wifi en Bluetooth op mijn MK808b, maar aangezien ik toch een RJ45 USB-Ethernet adapter gebruik (en ik 37mbit haal volgens Speedtest!) en bluetooth nooit gebruik ga ik ze niet missen. Achteraf had ik beter de MK808 kunnen kopen trouwens.

Voordeel van de 2Dark4U kernel is de overgeclockte GPU. Dit zou, volgens het Freaktab forum, een groot verschil moeten maken. Ik moet wel de stock heatsink gaan vervangen en heb op Dealextreme al flink wat 40mm fans en koperen koelblokjes gevonden. :)

Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Je koopt een MK808b voor $50 en denkt dat je goedkoop uit bent. Helaas moet je daarna nog Wifi mods doen, USB-Ethernet adapters kopen, heatsinks, ventilatoren, ROMs flashen, kernels flashen, uren inlezen op fora... :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Heeft er iemand hier al met succes een usb-ethernet adapter gebruikt op de mk808b of varianten? Mijn adapter wordt herkend en werkt wel, maar met een maximum van 3mbps downloadsnelheid :-/. Als ik de adapter op de laptop test, kom ik toch aan 6mbps...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
tboheeren schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:23:
Heeft er iemand hier al met succes een usb-ethernet adapter gebruikt op de mk808b of varianten? Mijn adapter wordt herkend en werkt wel, maar met een maximum van 3mbps downloadsnelheid :-/. Als ik de adapter op de laptop test, kom ik toch aan 6mbps...
Dat schrijf ik toch net, één post hierboven? :? Ik gebruik deze op mijn MK808b en haal 37mbit down en 6mbit up:

http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

"It is based on ASIX ax88772 chipset, which means you can get real 100Mbits speed unlike others such as RD9700 (Limited to 7Mbits max)"

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_170753_1.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Negakinu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Dat schrijf ik toch net, één post hierboven? :? Ik gebruik deze op mijn MK808b en haal 37mbit down en 6mbit up:

"It is based on ASIX ax88772 chipset, which means you can get real 100Mbits speed unlike others such as RD9700 (Limited to 7Mbits max)"

[afbeelding]
Sorry ik was iets te snel. Bedankt voor je uitleg en link! bestellen die handel

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik ben nu ook al een tijdje opzoek naar een leuke stick. alleen zijn er zoveel van die fabrikanten. in dit topic wordt veelal gesproken over de mk808(b) wat mij ook een leuk ding lijkt ivm community. alleen zitten me er een aantal zaken dwars, dat is dat er niet een goede lader geleverd wordt en het wifi signaal zwak is.

ik mag in mijn woning geen kabels trekken en ben dus aangewezen op draadloos.
omdat je er ook nog een extra goede adapter van 2A voor moet aanschaffen vraag ik me af of het niet handiger is om de mk908 of de cx 919 aan te schaffen zodat je niet extra in die 2 zaken hoeft te investeren.

dan zit ik nog steeds met 1 puntje en dat is met wat voor draadloos ding is het handig om het ding te besturen. het apparaat zal bij mij voornamelijk gebruikt worden voor video streams en browsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
dezejongeman schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:59:
ik ben nu ook al een tijdje opzoek naar een leuke stick. alleen zijn er zoveel van die fabrikanten. in dit topic wordt veelal gesproken over de mk808(b) wat mij ook een leuk ding lijkt ivm community. alleen zitten me er een aantal zaken dwars, dat is dat er niet een goede lader geleverd wordt en het wifi signaal zwak is.

ik mag in mijn woning geen kabels trekken en ben dus aangewezen op draadloos.
omdat je er ook nog een extra goede adapter van 2A voor moet aanschaffen vraag ik me af of het niet handiger is om de mk908 of de cx 919 aan te schaffen zodat je niet extra in die 2 zaken hoeft te investeren.

dan zit ik nog steeds met 1 puntje en dat is met wat voor draadloos ding is het handig om het ding te besturen. het apparaat zal bij mij voornamelijk gebruikt worden voor video streams en browsing.
Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb alleen ervaring met de MK808b. Ik kan je wel zeggen dat elke stick bugs zal hebben. Verwacht getweak. :) Ze hebben ook allemaal dezelfde gare Chinese adapter dus die zul je ook altijd moeten vervangen. Als je niet wilt tweaken kun je beter een dedicated mediaspeler of ITX systeem neerzetten.

Over je tweede vraag; ik gebruik zelf de RC11. Werkt prima! Het enige dat ik mis is een backlight op het toetsenbord maar muizen en typen gaat prima. Voor absolute snelheid en nauwkeurigheid kun je echter beter een draadloze muis/tobo combo gebruiken in een usb hub.

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 21-05-2013 15:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Niet alle adapters zijn slecht, die van mij doet het prima voor de imito MX1. Al kan er altijd een maandagmorgenmodel bij zitten uiteraard. Wat voor kwaliteit/wattage hij echt kan leveren kan ik niet testen gezien mijn playbook deze niet accepteert als lader. Test ik verder de meeste voedingen mee, zolang ze hem maar op kunnen laden.
hd2 htc lader (1Ah) Blijft rotsvast op 2,50 Watt hangen
ps vita lader (1,5Ah) Hij doet maximaal 3,90 Watt opladen
playbook lader (2Ah) 5,10 Watt maximaal, tussen bepaalde procenten ook 7,20 watt in super snel laden(is dat ding dus toch nog speciaal voor de playbook)
Standaard China 2Ah lader die bij mijn imito komt = Wordt niet geaccepteerd
Dus duidelijk is dat het goedkoop is, maar redelijk degelijk zijn ze wel gezien de imito hier geen problemen ondervindt :P

Zit nou al een paar dagen te wachten tot Finless zijn nieuwe rom uitbrengt, helaas liep hij tegen wat problemen met de wifi drivers en nu is het afwachten of het nog wat wordt (gebaseerd op de mk808 roms deze keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
MusicAddict schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:51:
Niet alle adapters zijn slecht, die van mij doet het prima voor de imito MX1. Al kan er altijd een maandagmorgenmodel bij zitten uiteraard.
Nou, het is helaas geen kwestie van een maandagmorgen model maar gewoon van slecht/goedkoop design. Dus gewoon in alle geprocudeerde adapters met dat design zijn waardeloos.

Een techneut, Ken Shirriff, heeft 12 van die dingen getest. Behalve of de stroomsterkte wel wordt gehaald is er ook een enorm verschil hoe. Bij sommige voedingen is het echt bizar slecht.

Of je apparaat op die dingen wil werken hangt echt van het apparaat af of het apparaat zelf nog iets van afvlakking of filtering heeft want van de voedingen hoef je het niet te verwachten. Hier zijn onthutsende onderzoek met "mooie" oscilloscope plaatjes. Als je dit gelezen hebt dan durf je je apparaten niet meer aan te sluiten op zo'n voeding. DIt is dus het niveau china voeding, het is een wonder dat het uberhaupt werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Negakinu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:44:
[...]

[afbeelding]
Ik kreeg de ethernet adapter gisteren binnen. En snel, binnen een week geleverd.

Meteen aangesloten op de iMito MX1.
Ik moet zeggen, dat geeft een hele verbetering. tuseen de 40 en 50Mb down en 6Mb up.
Merkte wel dat de Ziggo app dan niet werkt. Die doet het alleen via WIFI. Dus als ik die wil gebruiken moet de ethernet adapter worden uitgeschakeld en de WIFI ingeschakeld.

Ik merkte enige verbetering met HD films als ik BSplayer gebruikte. Het is nog niet ideaal, omdat de GPU (nog) niet ondersteunt wordt.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
iMito MX1/MX2 Android 4.2 Custom Rom-Made by Finless

Zie: http://blog.geekbuying.co...-by-finless/#.UZxsedKg114

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb gisteren de behuizing van mijn MK808b gemod en een ventilator gemonteerd. De ventilator heeft nu nog een aparte voeding maar ik wil het liefst de MK808b, de ventilator, een USB hub en de ethernet adapter in 1 behuizing verwerken. Ga eens kijken of Conrad kunstof electronica project behuizingen heeft. Een beetje zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-eiOLiYJm9K8/US4enLYDhyI/AAAAAAAABD4/ebLi5lW0wSU/w1207-h905-no/SAM_2192.jpg

Hele bouwlog is hier: https://plus.google.com/p...lbums/5849646498439306481

Gisteren trouwens Antutu gedraaid en ik kreeg score van 9340. Niet slecht maar ik wil eigenlijk boven de 10K uitkomen. Deze week die 2Dark4U kernel maar eens proberen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Negakinu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:02:
Ik heb gisteren de behuizing van mijn MK808b gemod en een ventilator gemonteerd. De ventilator heeft nu nog een aparte voeding maar ik wil het liefst de MK808b, de ventilator, een USB hub en de ethernet adapter in 1 behuizing verwerken. Ga eens kijken of Conrad kunstof electronica project behuizingen heeft. Een beetje zoiets:

Hele bouwlog is hier: https://plus.google.com/p...lbums/5849646498439306481
je bouw link doet het bij mij niet. misschien een idee om de ventilator op usb te solderen, moet je ventilator wel op een laag voltage kunnen aanspringen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
dezejongeman schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:35:
[...]

je bouw link doet het bij mij niet. misschien een idee om de ventilator op usb te solderen, moet je ventilator wel op een laag voltage kunnen aanspringen natuurlijk.
Jep! Dat was het idee. Dus 1 powered USB hub met een stabiele voeding (5v, 3.5A denk ik, ben nog op zoek), verwerken in een goede behuizing (ook nog op zoek). Deze USB hub voedt dan de MK808b en de ventilator. Idealitair ziet het er dan zo uit:

Aangesloten op 1 powered USB hub:
- MK808b, aangesloten via AC USB poort (uitsluitend voeding)
- MK808b, aangesloten via OTG poort (voor usb hub mogelijkheden)
- 40mm ventilator
- RJ45 ethernet adapter
- usb stick

Zou dat werken? De kunst is denk ik een goede hub met stabiele voeding te vinden. Belkin?

Dit leek me een prima behuizing (135X95X45) bij Conrad:
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5300/5350/5353/535347_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

En ik ga denk ik voor deze hub, lijkt me het makkelijkst in te bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/5/5/5/9/1/5/webimg/655181185_o.jpg?nc=764

[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 22-05-2013 13:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zo mijn iMito QX1 + de externe attenne staat in bestelling.. zodra binnen zal ik mijn bevindingen hier posten.

[ Voor 48% gewijzigd door dCY op 22-05-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Als je liever niet in china besteld:
ANDROID 4.1 QUADCORE MINI PC MET WIFI EN BLUETOOTH
http://www.1dayfly.com/nl/nl/
(22/5/2013)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheOmen schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:03:
Als je liever niet in china besteld:
ANDROID 4.1 QUADCORE MINI PC MET WIFI EN BLUETOOTH
http://www.1dayfly.com/nl/nl/
(22/5/2013)
116 euro???? Dat ding kost 60 euro incl. verzenden bij Pandawill...
http://www.pandawill.com/...ooth-tf-1g-8g-p74625.html

En 67 bij Geekbuying.
http://www.geekbuying.com...8Ghz-2G-8G-BT-315126.html

Ik begrijp echt niet waarom iemand een Android stick niet in China zou willen kopen. Zelfs met invoerrechten en belasting zit je nog ruim onder die 1dayfly prijs. Voor garantie moeten ze in beiden gevallen terug naar China.

[ Voor 30% gewijzigd door Negakinu op 22-05-2013 12:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Negakinu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Ik begrijp echt niet waarom iemand een Android stick niet in China zou willen kopen. Zelfs met invoerrechten en belasting zit je nog ruim onder die 1dayfly prijs. Voor garantie moeten ze in beiden gevallen terug naar China.
ja, mooi hè? :'(

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killbillfast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

killbillfast

Challenge accepted!

Negakinu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:35:
[...]

116 euro???? Dat ding kost 60 euro incl. verzenden bij Pandawill...
http://www.pandawill.com/...ooth-tf-1g-8g-p74625.html

En 67 bij Geekbuying.
http://www.geekbuying.com...8Ghz-2G-8G-BT-315126.html

Deze (bij pandawill) heeft maar 1GB RAM..... is dus niet dezelfde als bij 1dayfly

Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
killbillfast schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:45:
[...]

Deze (bij pandawill) heeft maar 1GB RAM..... is dus niet dezelfde als bij 1dayfly
Deze heeft WEL 2gb ram. Check de tweede link. Je hebt waarschijnlijk alleen de eerste geklikt. :)

"Rikomagic MK802IV RKM MK802IV Android Mini PC TV BOX RK3188 Quad Core 1.8Ghz 2G/8G BT"

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 22-05-2013 13:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
ik blijf van die sticks lekker af, haha, geen zin in die eindeloze mods met gepruts als resultaat. Ik wacht wel op een tv-box versie, met meerdere usb aansluitingen, ethernet, heatsink, etc. Voorlopig heel tevreden over TVi7.

Ja het lijkt alsof ik het modden en tweaken in het algemeen afkeur, dat is niet zo, alleen in het geval van chinese hdmi stick. Hardware is de basis, die moet goed zijn, anders is het tijdverspilling. In mij ervaring zijn de tv-box'jes beter doordacht.

[ Voor 36% gewijzigd door jzzz op 23-05-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:38
jzzz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:23:
ik blijf van die sticks lekker af, haha, geen zin in die eindeloze mods met gepruts als resultaat. Ik wacht wel op een tv-box versie, met meerdere usb aansluitingen, ethernet, heatsink, etc. Voorlopig heel tevreden over TVi7.
TWEAKers.net...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jzzz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:23:
Dit is de grootse onzin wat je zegt. Die mods zijn optioneel en flashen van een custom ROM ook. Op mijn mk808b was de stock ROM ook gewoon stabiel en draaide goed, maar ik had geen true full HD en daarom draai ik er een custom rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dCY schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:00:
Zo mijn iMito QX1 + de externe attenne staat in bestelling.. zodra binnen zal ik mijn bevindingen hier posten.
Quad core imito _/-\o_ Ikke ben benieuwd naar je ervaringen :)
Zit nog te wachten op de 2.1 release van finless, hij heeft nu een dag de 2.0 versie als 'tussendoortje' met zijn gemodde imito rom, hij zal hopelijk binnenkort de versie uitbrengen gebaseerd op de 808b roms. Ikzelf nog niet getest nu, wil niet zonder de RKcontrol app die (nog) niet werkt in deze rom.

Zo ook maar eens proberen die ethernet adapter te bestellen van een paar posts naar boven, maar DX geeft issues met de pagina. (nouja, is hier vanalles mis, zelfs dropbox weigert dingen te uploaden, terwijl het overal anders wel werkt, zal wel iets zijn met de PC dat ook de browser issues heeft met bepaalde webpaginas)

Edit: Blijkt dat er ergens iets mis is.. volle downloadsnelheid 100Mb/s, maar minder dan 100Kbs? upload... issues blijken door het hele huis te zijn (maar daar vertellen ze me dan niks van, alleen als je het vraagt ;)) Verklaard wel waarom DX het niet doet, Dropbox het niet doet, en ook een attachment mailen niet of nauwelijks werkt.

[ Voor 89% gewijzigd door MusicAddict op 24-05-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhm, ik zit nog steeds te twijfelen... Android stick / HTPC of een Raspberry PI met XBMC?

Wat is nu de meest verstandige keuze? ik wil gewoon 720p content afspelen, 1080p liever ook. Liefst draadloos... mh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Negakinu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:15:
Ik ben gisteren, op mijn MK808b, van Finless 1.7 720p overgestapt naar MINIX Hybryd FW V2.2.3 (720p kernel) en die bevalt me een stuk beter.
Je hebt het nu een paar dagen, hoe bevalt het nu in de praktijk? Er is trouwens sinds gisteren een nieuwe MINIX Hybryd FW V2.2.4 (op dit moment allen 720p).

Het voordeel van meerdere roms is meteen ook het nadeel, er niet gewoon 1 oplossing waardoor je nu allerlei afwegingen moet maken die je bij een kant en klaar gesloten systeem niet hebt... Ik moet nu voor e MK808B kiezen tussen:
  • Finless 1.7
  • Finless 2.3 (langzamer dan 1.7 maar wel nieuwe Android versie)
  • MINIX Hybryd FW V2.2.4 (op dit moment nog minder bekend maar met mooie launcher)
En als je dan een keuze hebt gemaakt kan het volgende week zo weer anders zijn. 14 dagen geleden zou iedereen nog voor Finless 1.7 zijn gegaan en op dit moment lijkt die laatste de beste optie, tenzij je 1080p wil want dan moet je nog de vorige versie hebben of Finless 2.3 gebruiken...
Volgende stap is de 2Dark4U kernel flashen.
Was je daar al aan toe gekomen? Ik zag al je algehele verbouwing wegens de koeling, lijkt niet echt meer op de originele stick...
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Je koopt een MK808b voor $50 en denkt dat je goedkoop uit bent. Helaas moet je daarna nog Wifi mods doen, USB-Ethernet adapters kopen, heatsinks, ventilatoren, ROMs flashen, kernels flashen, uren inlezen op fora... :D
Dat maakt het ook wel leuk vind ik. Bij een apparaat van die prijs durf je dat ook gewoon te doen, het ersgste wat je kan overkomen is dat hij stuk gaat en dan is de schade toch hooguit maar € 33,93 (huidige prijs bij Geekbuying voor een vervanger). Het ergste is in dat geval de levertijd waardoor je een tijdje zonder zit...

Maar je roept het natuurlijk ook over jezelf af omdat je het uiterste uit het ding wil halen, als je gewoon 720p wil afspelen van harddisk of sd kaart dan had je dat natuurlijk gewoon doen zonder de meeste mods.

De enige "mods" die echt noodzakelijk zijn, zijn een andere voeding want dat is wel een must en indien nodig aanpassing van de Wifi antennes als die niet goed gesoldeerd zijn. Beide zouden eigenlijk niet voor moeten komen maar het blijft natuurlijk een goedkoop chinees budget product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
pe1dnn schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:56:
[...]

Je hebt het nu een paar dagen, hoe bevalt het nu in de praktijk? Er is trouwens sinds gisteren een nieuwe MINIX Hybryd FW V2.2.4 (op dit moment allen 720p).

Het voordeel van meerdere roms is meteen ook het nadeel, er niet gewoon 1 oplossing waardoor je nu allerlei afwegingen moet maken die je bij een kant en klaar gesloten systeem niet hebt... Ik moet nu voor e MK808B kiezen tussen:
  • Finless 1.7
  • Finless 2.3 (langzamer dan 1.7 maar wel nieuwe Android versie)
  • MINIX Hybryd FW V2.2.4 (op dit moment nog minder bekend maar met mooie launcher)
En als je dan een keuze hebt gemaakt kan het volgende week zo weer anders zijn. 14 dagen geleden zou iedereen nog voor Finless 1.7 zijn gegaan en op dit moment lijkt die laatste de beste optie, tenzij je 1080p wil want dan moet je nog de vorige versie hebben of Finless 2.3 gebruiken...

[...]

Was je daar al aan toe gekomen? Ik zag al je algehele verbouwing wegens de koeling, lijkt niet echt meer op de originele stick...

[...]

Dat maakt het ook wel leuk vind ik. Bij een apparaat van die prijs durf je dat ook gewoon te doen, het ersgste wat je kan overkomen is dat hij stuk gaat en dan is de schade toch hooguit maar € 33,93 (huidige prijs bij Geekbuying voor een vervanger). Het ergste is in dat geval de levertijd waardoor je een tijdje zonder zit...

Maar je roept het natuurlijk ook over jezelf af omdat je het uiterste uit het ding wil halen, als je gewoon 720p wil afspelen van harddisk of sd kaart dan had je dat natuurlijk gewoon doen zonder de meeste mods.

De enige "mods" die echt noodzakelijk zijn, zijn een andere voeding want dat is wel een must en indien nodig aanpassing van de Wifi antennes als die niet goed gesoldeerd zijn. Beide zouden eigenlijk niet voor moeten komen maar het blijft natuurlijk een goedkoop chinees budget product.
Dat build log is niet van mij. Ik postte hem alleen als voorbeeld van de richting die ik eventueel uit wil.

Minix Hybryd 2.2.3 bevalt tot nu toe beter dan Finless met alles behalve XBMC. XBMC heeft vaak buffer problemen die er op Finless niet waren. Hybryd is wel een stuk stabieler bij mij, met minder FC's. Ik ga vandaag die 2.2.4 eens flashen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Net toch de ethernet adapter kunnen bestellen, hoe lang duur dat meestal op DX? Ebay kan ik altijd wel inschatten maar DX nog nooit iets gekocht .
Moest het wel op mijn telefoon bestellen, wordt hier pas binnen 14 (!) werkdagen naar de uploadsnelheid gekeken, typisch UPC. 8)7 Als ik daar op zou moeten gaan wachten heb ik het over 3 maanden nog niet :P

Laten we hopen dat ik dan een beetje snelle verbinding heb via ethernet op mijn imito :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MusicAddict schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:36:
Net toch de ethernet adapter kunnen bestellen, hoe lang duur dat meestal op DX? Ebay kan ik altijd wel inschatten maar DX nog nooit iets gekocht .
Moest het wel op mijn telefoon bestellen, wordt hier pas binnen 14 (!) werkdagen naar de uploadsnelheid gekeken, typisch UPC. 8)7 Als ik daar op zou moeten gaan wachten heb ik het over 3 maanden nog niet :P

Laten we hopen dat ik dan een beetje snelle verbinding heb via ethernet op mijn imito :)
Ik reken bij DX altijd op 3 weken maar mijn laatste twee orders waren beiden binnen 10 dagen bij mij in huis. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Vandaag heb ik de stick, usb-lan adapter, powered usb hub, stroomkabel etc allemaal los achter de tv liggen. Hebben jullie toevallig leuke oplossingen om alles 'clean' te houden? enkel en alleen men powered usb hub zou gewoon langs het scherm mogen staan.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Is het mogelijk om je apps de backuppen en terug te zetten na het flashen van je stick?

Het houdt me een beetje tegen om de diverse flash roms uit te proberen als ik alles elke keer moet downloaden van de Playstore.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
smuck schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:25:
Is het mogelijk om je apps de backuppen en terug te zetten na het flashen van je stick?

Het houdt me een beetje tegen om de diverse flash roms uit te proberen als ik alles elke keer moet downloaden van de Playstore.
Google Play: Titanium Backup ★ root

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
tboheeren schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:45:
Vandaag heb ik de stick, usb-lan adapter, powered usb hub, stroomkabel etc allemaal los achter de tv liggen. Hebben jullie toevallig leuke oplossingen om alles 'clean' te houden? enkel en alleen men powered usb hub zou gewoon langs het scherm mogen staan.
Check mijn post een stuk hierboven. Precies om die reden ben ik op zoek naar een enclosure waar ik alle losse onderdelen in kan monteren. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Vandaag een mk808b besteld bij geek. Nu paar weken wachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Negakinu schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Check mijn post een stuk hierboven. Precies om die reden ben ik op zoek naar een enclosure waar ik alle losse onderdelen in kan monteren. :)
Even de vraag stellen in het 3d printer topic. Die mannen helpen graag!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Superbaddd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:10:
Vandaag een mk808b besteld bij geek. Nu paar weken wachten... ;)
Ah lol, me 2 maar dan via dx. Gelijk ook keyboard meebesteld, kijken wat het is.
Pagina: 1 ... 26 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer