Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Nou hij is net binnengekomen.

Ziet er redelijk degelijk uit allemaal.
Staat versie 4.2.2 op en draait op 1080P.
WiFi signaal is volledig. Heb nog geen speedtest gedaan.

Ben nog niet veel verder gekomen dan dit en de taal, datum en tijd instellen.
Vind de besturing van de RC11 wel "ok". Maar ben er dan ook nog niet aan gewend.

Edit: Hoe zet je dat ding aan (behalve de stroom eraf/erop) als je 'm afgesloten hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door BMW_M3 op 24-04-2013 17:22 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
BMW_M3 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:46:
Nou hij is net binnengekomen.

Ziet er redelijk degelijk uit allemaal.
Staat versie 4.2.2 op en draait op 1080P.
WiFi signaal is volledig. Heb nog geen speedtest gedaan.

Ben nog niet veel verder gekomen dan dit en de taal, datum en tijd instellen.
Vind de besturing van de RC11 wel "ok". Maar ben er dan ook nog niet aan gewend.

Edit: Hoe zet je dat ding aan (behalve de stroom eraf/erop) als je 'm afgesloten hebt?
Weet niet welke soft erop staat maar soms staat er onderaan een 'uit' knop. Als hij geroot is kan je een paar widgets downloaden om te rebooten/uitzetten.
Nu opzetten is idd via .... stroom, maar probeer alt+ctrl+del eens. Bij mijn keyboardje moet ik FN+ enter drukken, maar eerlijk gezegd staat die dag en nacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
Luke-san schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:24:
[...]

Weet niet welke soft erop staat maar soms staat er onderaan een 'uit' knop. Als hij geroot is kan je een paar widgets downloaden om te rebooten/uitzetten.
Nu opzetten is idd via .... stroom, maar probeer alt+ctrl+del eens. Bij mijn keyboardje moet ik FN+ enter drukken, maar eerlijk gezegd staat die dag en nacht aan.
Heeft het aanlaten vat dat apparaat nog grote nadelen?

@BMW, mooi dat ze dus de nieuwste Android erop hebben gezet en meteen 1080p. Ik was al bang om in het flashproces te komen. Mijne is 16-4 verzonden dus krijg ik hem vrijdag binnen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
AMARONE schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:28:
[...]

Heeft het aanlaten vat dat apparaat nog grote nadelen?

@BMW, mooi dat ze dus de nieuwste Android erop hebben gezet en meteen 1080p. Ik was al bang om in het flashproces te komen. Mijne is 16-4 verzonden dus krijg ik hem vrijdag binnen? 8)
Kwa verbruik trek ik het mij niet aan. Warm wordt die zeker niet.
Vraag mij af of het wel echt 1080P is, of gewoon de setting vermits dat enkel de custom kernels echte 1080P resolutie hebben, Trouwens voor de Bluetooth versie was geen custom kernel te vinden dacht ik omdat ze de driver van de wifi/bleutooth niet hebben vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard is upscaled 1080p, maar het is wel degelijk mogelijk om echte 1080P te hebben, maar voor de performance is dat misschien niet het beste.

Maar wel als de mini pc dient als media speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:19:
Standaard is upscaled 1080p, maar het is wel degelijk mogelijk om echte 1080P te hebben, maar voor de performance is dat misschien niet het beste.

Maar wel als de mini pc dient als media speler.
Merk je het verschil qua kwaliteit? Is er trouwens een launcher die beter past bij een grote tv ipv die kleine icoontjes in de stock launcher? Dus dat je grote knoppen kan plaatsen op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:51:
[...]

Merk je het verschil qua kwaliteit? Is er trouwens een launcher die beter past bij een grote tv ipv die kleine icoontjes in de stock launcher? Dus dat je grote knoppen kan plaatsen op het homescreen.
Dat weet ik eigenlijk niet of je verschil merkt, maar ik heb liever echte 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:52:
[...]

Dat weet ik eigenlijk niet of je verschil merkt, maar ik heb liever echte 1080p.
Dat gevoel heb ik ook maar ik weet totaal niet welke rom ik dan moet hebben en wat nou het beste is :P

23-04-2013, Arrived at overseas (Country code: NL) :o Volgens de Nederlandse postervaring zou het vandaag dan zover moeten zijn 8)

[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 25-04-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:41:
[...]

Dat gevoel heb ik ook maar ik weet totaal niet welke rom ik dan moet hebben en wat nou het beste is :P

23-04-2013, Arrived at overseas (Country code: NL) :o Volgens de Nederlandse postervaring zou het vandaag dan zover moeten zijn 8)
Ik raad Finless 1.7 aan dat vindt ik de meest stabiele rom, dit is een Android 4.1.2 rom.

http://www.freaktab.com/s...inless-1-7-(Beta-is-over)

En dan Finless 1080p kernel voor echte full hd, ik zelf draai ook deze combinatie, Android 4.2.2 was me te buggy op de MK808B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Nou, toch maar een MK808b besteld via Geekbuying voor $47. Ik blijf uitstellen door die "Ja maar wat als er volgende week nou weer iets beters uitkomt?" redenaties. :p

Ik heb al zo'n RC11 remote. Finless 1.7c en 808b 1080p kernel al gedownload en de tutorial om de WiFi antenne te modden gebookmarked. Laat maar komen dat ding. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 26-04-2013 00:20 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:55:
[...]

Ik raad Finless 1.7 aan dat vindt ik de meest stabiele rom, dit is een Android 4.1.2 rom.

http://www.freaktab.com/s...inless-1-7-(Beta-is-over)

En dan Finless 1080p kernel voor echte full hd, ik zelf draai ook deze combinatie, Android 4.2.2 was me te buggy op de MK808B.
Wel mooi die ondersteuning. Zie dat er ook al een finless 2.0 beta is maar ik ga dan inderdaad voor de 1.7 eerst.

Hij ligt op het postkantoor dus zo even ophalen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Negakinu schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:15:
Nou, toch maar een MK808b besteld via Geekbuying voor $47. Ik blijf uitstellen door die "Ja maar wat als er volgende week nou weer iets beters uitkomt?" redenaties. :p

Ik heb al zo'n RC11 remote. Finless 1.7c en 808b 1080p kernel al gedownload en de tutorial om de WiFi antenne te modden gebookmarked. Laat maar komen dat ding. ;)
Ouch, dan had je beter gewacht >:)

Tronsmart MK908 Google Android 4.1 Mini PC TV Box RK3188 Quad Core 2G/8G BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Opgehaald en hij werkt :) Ziet er goed uit maar ik ga toch die 1.7 rom flashen aangezien veel mensen goede ervaringen hebben. Wat moet eerst? De rom of de kernel?

Mijn Xperia is makkelijker te flashen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn ook duurdere dan de MK808B, de MK808B heeft juist een goeie prijs performance verhouding.
AMARONE schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:02:
Opgehaald en hij werkt :) Ziet er goed uit maar ik ga toch die 1.7 rom flashen aangezien veel mensen goede ervaringen hebben. Wat moet eerst? De rom of de kernel?

Mijn Xperia is makkelijker te flashen :7
Beide tegenlijk flashen, de rom komt in een map onder andere boot.img en kernel.img enzo, in de flash programma kom je dan de 1080p mee te flashen in plaats de gewoon kernel.

Gewoon die 1080p kernel in dezelfde map gooien als waar de rom bestanden in zitten, dan gaat het best makkelijke.

Maar lees de readme even, daar staat uitgelegd hoe je de rom flashed, bij mij werkt de mk808b in flash mode zetten alleen door de reset knop in te duwen en daarna de usb kabel in de computer.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Pff dat flashen is moeilijk irritant...krijg hem maar niet connected met mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:
Pff dat flashen is moeilijk irritant...krijg hem maar niet connected met mijn computer
De usb kabel in de usb host poort duwen en dan de reset button induwen en in houden ( gaatje naast het blauwe lampje ) en daarna de usb in de computer duwen, maar tot je de usb kabel erin hebt dat reset knopje inhouden.

Als het blauwe led lampje aan gaat dan heb je het verkeerd gedaan, want die blijft uit in flash mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

AMARONE schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:
Inderdaad met het resetknopje en een paperclip.
Is mij uiteindelijk ook zo gelukt.

Heb er nu Finless 1.7 op gezet met de 1080p kernel. Loopt net ff wat strakker allemaal dan met de originele ROM.
Alleen lukt het mij nog steeds niet het ding met de RC11 aan te zetten (rode knop??), nadat ik deze heb afgesloten. Zie ik iets over het hoofd?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:21:
[...]

De usb kabel in de usb host poort duwen en dan de reset button induwen en in houden ( gaatje naast het blauwe lampje ) en daarna de usb in de computer duwen, maar tot je de usb kabel erin hebt dat reset knopje inhouden.

Als het blauwe led lampje aan gaat dan heb je het verkeerd gedaan, want die blijft uit in flash mode.
Die gaat dus telkens aan :') Dan gaat die namelijk in dat recovery menu opstarten. Wacht even...:') Ik ben nog niet wakker.

Krijg hem nu wel herkend alleen nu geeft die weer een foutmelding tijdens het installeren van de drivers op windows 8 :')

[ Voor 18% gewijzigd door AMARONE op 26-04-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hoor je het resetknopje wel klikken? Hij zit best diep. Maar als je m indrukt hoor je een klikje.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
BMW_M3 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:51:
Hoor je het resetknopje wel klikken? Hij zit best diep. Maar als je m indrukt hoor je een klikje.
Ja dat is nu gelukt maar de drivers willen niet installeren. Ligt dit aan windows 8? Windows 8 dus, bijgeleverde drivers werkten niet.

Voor de mensen met windows 8:
http://vondroid.com/threa...ta-7-8.6151/#.UXp5vcouDZ7

[ Voor 23% gewijzigd door AMARONE op 26-04-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finless heeft zo'n mapje met drivers bij de rom, zit daar geen Windows 8 driver bij? ( Ik ben aanwezig op mijn werk dus kan het niet checken of die drivers er inderdaad zijn. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

x64 alleen voor vista en win7 zie ik.

Andere PC proberen (met win7)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
BMW_M3 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:13:
x64 alleen voor vista en win7 zie ik.

Andere PC proberen (met win7)
Ik meen dat geekbuying eens een linkje had opgezet van drivers voor windows 8, even kijken of ik hem kan vinden zometeen. Misschien heeft men er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
MusicAddict schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:28:
[...]

Ik meen dat geekbuying eens een linkje had opgezet van drivers voor windows 8, even kijken of ik hem kan vinden zometeen. Misschien heeft men er iets aan
kurk_droog heeft zijn txt al ge-edit met een link. Hij is waarschijnlijk druk aan het spelen nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Luke-san schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:31:
[...]

kurk_droog heeft zijn txt al ge-edit met een link. Hij is waarschijnlijk druk aan het spelen nu ;)
Zie het nu pas, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Het lag aan de driver inderdaad maar daarna ging het flashen soepel! ROM werkt prima nu :)
Die RC11 is echt wennen dus ik ga mijn mobiel denk gebruiken om hem te besturen. Nu alleen nog even de juiste configuratie vinden wat betreft het kijken van films. Via de HDD die aan de router hangt of direct van een HDD.

Vanaf HDD haperde een 1080P video heel even dus vrees wel een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop je een simpele USB game controller zonder die anologe sticks, krijg je een met Anologe sticks :).

Anyway die usb controller werkt meer dan prima, ik heb hem in Mupen64 geconfigureerd, de knoppen kun je handig toewijzen zodat een spel als Mario Kart 64 goed speelbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1_Petje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 13:04
Die DroidMote app (s) misschien zijn er zelfs meerdere/verschillende, waarmee je dus je telefoon-touch gebruikt om je TV te "touchen" (als ik het goed begrijp) Hoe werkt dat? via bluethooth? of wifi,. hoe gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
1_Petje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:56:
Die DroidMote app (s) misschien zijn er zelfs meerdere/verschillende, waarmee je dus je telefoon-touch gebruikt om je TV te "touchen" (als ik het goed begrijp) Hoe werkt dat? via bluethooth? of wifi,. hoe gaat dat?
Vaak via wifi. Zolang je stick en telefoon op het zelfde netwerk zitten werkt het 'gewoon', bedraad of onbedraad. Zo heb ik twee apps; eentje waarmee ik mn telefoon op de stick kan gebruiken en een waar ik via mn telefoon heel mn pc kan gebruiken :) De voor de PC kan ook via bluetooth dus neem aan dat er ook wel de mogelijkheid bestaat tot gebruik via bluetooth voor die stick apps. (correct me if wrong)

Verder zit er vaak een mouse mode op, die imho beter werkt dan 'blind' je touchscreen gebruiken gezien je niet precies weet waar je zal drukken op je stick. Dat werkt alleen fijn voor gestures zoals pinch to zoom en dergelijke, verder gebruik ik altijd de mouse mode.

[ Voor 16% gewijzigd door MusicAddict op 26-04-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik ben al wat verder met het onderzoeken van de MK808B. Geniaal spul dit!!
Heb Finless 1.7 met de 1080P kernel geflashed. Dit werkt super allemaal.

Nu ben ik een beetje aan het spelen met setCPU. Dit wil nog niet helemaal goed lukken. Ik weet namelijk niet goed hoe ik de cpu sneller kan zetten. Volgens mij staat deze nu op 1008mhz. Maar de slider bij setCPU staat helemaal op max op 1600. Hoe weet ik nu wat wat is? Ik wou hem eigenlijk op 1200 proberen. Iemand tips (of een handleiding) hoe ik dit moet doen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
BMW_M3 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:11:
Ik ben al wat verder met het onderzoeken van de MK808B. Geniaal spul dit!!
Heb Finless 1.7 met de 1080P kernel geflashed. Dit werkt super allemaal.

Nu ben ik een beetje aan het spelen met setCPU. Dit wil nog niet helemaal goed lukken. Ik weet namelijk niet goed hoe ik de cpu sneller kan zetten. Volgens mij staat deze nu op 1008mhz. Maar de slider bij setCPU staat helemaal op max op 1600. Hoe weet ik nu wat wat is? Ik wou hem eigenlijk op 1200 proberen. Iemand tips (of een handleiding) hoe ik dit moet doen?
Zet de kernel in performance mode. Maar eerlijk gezegd maakt het niet zoveel verschil uit in performance.
Een overclockte GPU maakt veel meer verschil met die 808's, maar zoals ik al eerder had gezegd heb jij de Bluetooth versie en daar zijn geen andere kernels voor.
Als je ergens een usb naar ethernet kunt scoren, om toch network te hebben, kan je er wel die van Alex opzetten 2dark4u en dan gaat dat gamen een pak vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Heb onlangs een MK808B in bezit en wilde op google play store inloggen, maar zegt dat ie geen connectie kan maken? Kan gewoon via chrome online, iemand een idee? kan zo op google ook niet vinden wat het zou kunnen zijn,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
werkt een MK802 III met zo'n USB-Ethernet adapter nu vlot en betrouwbaar genoeg voor full HD streaming (vanaf een NAS)? En is externe voeding nodig of kan je met beetje geluk voldoende stroom trekken via de usb poort van je tv (ipv dus een aparte usb voeding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
renio schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:42:
werkt een MK802 III met zo'n USB-Ethernet adapter nu vlot en betrouwbaar genoeg voor full HD streaming (vanaf een NAS)? En is externe voeding nodig of kan je met beetje geluk voldoende stroom trekken via de usb poort van je tv (ipv dus een aparte usb voeding)?
Ik heb een MK802IIIs en die heeft voldoende aan de usb aansluiting op mijn 5 of 6 jaar oude Sony tv.
Op mijn monitor (HP LP2475w) heb ik ook genoeg aan de interne usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Heb de MK808B, maar gelijk geflashed naar de Finless 1.7 ROM. De Play Store werkt nu gelukkig :)

Na wat posts te hebben gelezen over de Ziggo App, het device geroot met Root Eneabler, maar de Ziggo app start niet door en werkt dus niet :(.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
llo,

Ik wist niet zeker in welke topic dit hoorde. Dus excuus als het de verkeerde topic is.

Ik ben reuze tevreden met mijn raspberry. Maar ik vind het itiant dat hij toch steeds onderhoud nodig heeft. Steeds is er wel iets wat niet goed werkt. Heel vaak herkent de pi mijn AB ook niet.

Dus ik zat te kijken naar een android systeem. Ik hoor mooie verhalen over de MINIX NEO X5. Hebben jullie ervaringen hiermee.

Werkt XBMC beter op de raspberry of op de MINIX X5. Dat is voor mij het belangrijkste. Zou dit kastje aen nox aankunnen? Dat ik daarnaast spelletjes en de bekende apps kan draaien is natuurlijk mooi meegenomen.

Wat zijn de voor en nadelen van deze twee systemen. Het gaat me dus vooral om XBMC.

Alvast bedankt

PS: Ik heb dit bericht ook in het raspberry topic geplaatst. Wist namelijk niet zeker welk topic bedoeld is voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Ik volg het topic al een tijdje met interesse en ben ook in de markt :) Mijn wens is om op de 2e tv (slaapkamer begane grond) vooral films te streamen via XBMC of via de hier gevonden Archos app, en daarnaast wat standaard android apps te draaien.

Ik zie dat voor veel mensen wifi een struikelblok is. Daarom wellicht dat deze CX-919 stick intesessant is vanwege 2 punten:
De nieuwe RK3188 chip en daarnaast een externe wifi antanne.

Vraag is of dit daadwerkelijk beter signaal zal opleveren natuurlijk. Maar vooral, omdat het een van de onbekendere merken is, of ik er verstandig aan doe voor deze variant te gaan of me meer op de mainstream te richten vanwege de beschikbare firmware updates/ondersteuning etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
XenoMorpH schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:13:
Na wat posts te hebben gelezen over de Ziggo App, het device geroot met Root Eneabler, maar de Ziggo app start niet door en werkt dus niet :(.
Werkt deze ook niet?
http://www.falsyana.com/nl.ziggo.android.tv-1.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:07

DON PAPA

Tweaker-fan

ibiben95 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:58:

Werkt XBMC beter op de raspberry of op de MINIX X5. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik heb ze beide gehad maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar de MINIX X5 (welke ik nu nog steeds heb).
Deze loopt zoveel soepeler en met de juiste XBMC voor Android. Frodo versie 12.1 (en de juiste instellingen) draait deze zelfs 1080p MKV/M2TS bestanden prima af. Je zult aan beide systemen onderhoud blijven houden als je ze steeds een stapje beter wilt krijgen, maar dat is ook een beetje de hobby die er bij hoort :)

Suc6 met een keuze maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 30-04-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Fijn om te horen.

maar ik zie dus dat je films afspeelde dmv van een externe player (mxplayer). Kan het echt niet via de originele xbmc speler. Of moeten we echt nog wachten totdat hardware decoding werkt op de MINIX X5.

En hoe werken zware skins op de plater zoals aeon nox?

Ik maak trouwens geen gebruik van smb shares oid. Ik gebruik een externe HD.

[ Voor 12% gewijzigd door ibiben95 op 30-04-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Had die idd ook al gevonden en deze werkt ook niet. Ik krijg niet eens een waarschuwing, de app sluit gewoon. ;(

EDIT:
Heeft iemand al WiMoRx aan de praat gekregen? hiermee zou je vanaf je phone of tablet streamen naar je MK808/B. Hier kan je hem downloaden. Ik kan helaas geen Chinees, LMAO.....maar krijg hem niet aan de praat. De telefoon ziet de MK808B wel, maar ik krijg een tekst te zien met daarin "Root", dus ik denk dat de telefoon geroot moet zijn, wil dit lukken.

Als ik via mijn smartphone de Ziggo app kan streamen, dan is het tenminste 1 stapje naar de goede richting :)/

[ Voor 48% gewijzigd door XenoMorpH op 30-04-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Voor zover ik weet werkt de ziggo-app niet op devices die ge-root zijn. Op mijn tablet moet ik de root uitzetten alvorens hij werkt. De app nog niet op mijn mk808b geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
Wat is het verschil tussen de Tronsmart T428 en MK908?

Ik was van plan om de MK908 te bestellen. Reden: specificaties zijn stuk beter dan de MK802B en het prijs verschil is niet heel groot. Of zie ik dingen over het hoofd?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BoschR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:39:

Ik was van plan om de MK908 te bestellen. Reden: specificaties zijn stuk beter dan de MK802B en het prijs verschil is niet heel groot. Of zie ik dingen over het hoofd?
Ik heb zelf ook heel lang lopen wikken en wegen welke de beste was, maar heb uiteindelijk gekozen voor degene met de grootste community support. Ik heb liever een iets ouder maar stabiel apparaat zonder al te veel kinderziektes dan een ding met hoge specs maar een gammele ROM. :) Ik heb uiteindelijk de MK808b gekocht.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Kan je op de MK808b of MK908 ook Ubuntu o.i.d. draaien? Dat is namelijk wel interessant in combinatie met een externe HDD (of 64GB SD-kaart) voor het downloaden van series/films en het afspelen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Cubic X schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:23:
Kan je op de MK808b of MK908 ook Ubuntu o.i.d. draaien? Dat is namelijk wel interessant in combinatie met een externe HDD (of 64GB SD-kaart) voor het downloaden van series/films en het afspelen hiervan.
Volgens mij was Ubuntu niet al te ver gevorderd op de meeste sticks, gezien ze ook vaak allemaal andere hardware hebben is dat ook moeilijk om er een bruikbaar iets van te maken. Rockchip geeft (gaf?) niet eens zijn drivers vrij voor hardware decoding dus denk ook geen ubuntu helaas :)

Wat let je trouwens om er geen 2TB harddisk aan te hangen? Afspelen gaat prima met verschillende players en utorrent varianten zijn er ook te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Kunnen de meeste Android boxes/sticks de zware xbmc skin AEON NOX aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
BoschR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:39:

De T428 zou 5GHz ondersteunen en de MK908 niet.
Ben zelf een beetje de kat uit de boom aan het kijken op welk device de community nu gaat springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
acoster schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:20:
Voor zover ik weet werkt de ziggo-app niet op devices die ge-root zijn. Op mijn tablet moet ik de root uitzetten alvorens hij werkt. De app nog niet op mijn mk808b geprobeerd.
Ik heb daarom ook Root Eneabler gedownload uit de store, maar dat mocht niet baten....:( Ik krijg niet eens de waarschuwing te zien van Ziggo dat ie niet werkt op een ge-root device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:38
Even een vraagje, ik ben op dit moment in het bezit van een uHost U1A, deze heb ik gekocht om tv te kijken met de Ziggo TV app omdat er op mijn kamer geen coax aansluiting is. Dit gaat nogal haperig terwijl het tv kijken wel vloeiend werkt op mijn Asus TF300T, daarnaast werkt mijn rc11 flymouse niet i.c.m. de uHost. Dat het tv kijken hapert komt denk ik doordat er slechts een Allwinner A10 single core soc in de uHost zit, die niet krachtig genoeg is, ik heb namelijk al een tweede router op 3 meter afstand van de uHost gezet en dit geeft slechts een marginale verbetering. Daarom ben ik nu aan het kijken naar een andere Android HDMI stick, zoals de MK808B, de Imito MX1 en de MK908. Welke kan ik volgens jullie het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Sirhc_95 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:21:
[knip].... Daarom ben ik nu aan het kijken naar een andere Android HDMI stick, zoals de MK808B, de Imito MX1 en de MK908. Welke kan ik volgens jullie het beste kopen?
Imito en 808b zijn dual core sticks en de 809 is een quad core stick. Uit eigen ervaring voldoet een dual core voor alle taken nog prima, vooral omdat het grafische gedeelte hetzelfde blijft vind ik de investering imho niet al te waard. Verschil is pakweg 20-30 euro tussen een imito/808b en de 809 dus of het je waard is om dan voor een quad core te gaan.. voor de rest is het nog precies het zelfde als een 808b.

Gezien je de router al redelijk dichtbij hebt staan kan je prima een 808b of imito kopen, kost nog geen 40 euro inclusief verzenden dus die dingen zijn nu echt een koopje :)
Het is dat ik geen ziggo heb (en wachtende ben op de android app voor mijn upc horizon tv) anders had ik het voor je getest ;)

Edit: zie dat een 808b nu nog goedkoper is, 36 euro inclusief , een 809 is out of stock en 65 euro minimaal, dan is het al helemaal een no-brainer om gewoon voor een 808b te gaan imho. Dan denk ik er zelfs aan om een tweede te kopen :P

(zelf heb ik een Mx1, prima apparaat maar klaagt soms over de wifi)

[ Voor 18% gewijzigd door MusicAddict op 02-05-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
MusicAddict schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:31:
[...]

Gezien je de router al redelijk dichtbij hebt staan kan je prima een 808b of imito kopen, kost nog geen 40 euro inclusief verzenden dus die dingen zijn nu echt een koopje :)
Het is dat ik geen ziggo heb (en wachtende ben op de android app voor mijn upc horizon tv) anders had ik het voor je getest ;)

Edit: zie dat een 808b nu nog goedkoper is, 32 euro inclusief , een 809 is out of stock en 65 euro minimaal, dan is het al helemaal een no-brainer om gewoon voor een 808b te gaan imho. Dan denk ik er zelfs aan om een tweede te kopen :P
Allereerst bedankt voor het advies! Maar ik heb nog een vraag, moet ik dan voor de MK808 of de MK808B gaan? Want je linkt naar de MK808 maar je had het over de MK808B? Of maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Sirhc_95 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:41:
[...]

Allereerst bedankt voor het advies! Maar ik heb nog een vraag, moet ik dan voor de MK808 of de MK808B gaan? Want je linkt naar de MK808 maar je had het over de MK808B? Of maakt het niets uit?
MK808 is zonder bluetooth, MK808b met. Verder geen verschil. De MK808 heeft iets betere support qua community firmwares/kernels/ROMs.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Negakinu schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:04:
[...]

MK808 is zonder bluetooth, MK808b met. Verder geen verschil. De MK808 heeft iets betere support qua community firmwares/kernels/ROMs.
Ok, ik heb daarnet de MK808B besteld, bluetooth miste ik toch wel een beetje op m'n uHost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Sirhc_95 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:12:
[...]

Ok, ik heb daarnet de MK808B besteld, bluetooth miste ik toch wel een beetje op m'n uHost
Mijn foutje inderdaad, ik kwam er na pas achter van die link en dacht dat mijn ninja edit nog op tijd was :P
Voor leesvoer betreffende roms -> Freaktab
Finless is bezig met een 1080p android 4.2 rom voor de 808b, jammer dat hij bij mijn mx1 nog op 4.1 zit (ook al werkt dat uitstekend en gewoon zoals het hoort). Wanneer hij tegen de 30 euro komt bestel ik zelf ook nog een mk 808b bij om mee te spelen, voor die prijzen altijd leuke speeltjes die je wel ergens kwijt kunt :)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 02-05-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik heb vandaag men mk808b ontvangen. Alles is correct aangesloten en de led op de power adapter (rood) en de stick zelf (blauw) branden. Toch krijg ik geen signaal naar de tv, hdmi is nochtans ook correct aangesloten. Andere apparaten werken goed op de hdmi poort. Iemand een idee?
Het enige wat nieuw is qua connectie is de mini hdmi naar hdmi (stick :> tv)

[ Voor 12% gewijzigd door tboheeren op 02-05-2013 20:40 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
tboheeren schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:36:
Ik heb vandaag men mk808b ontvangen. Alles is correct aangesloten en de led op de power adapter (rood) en de stick zelf (blauw) branden. Toch krijg ik geen signaal naar de tv, hdmi is nochtans ook correct aangesloten. Andere apparaten werken goed op de hdmi poort. Iemand een idee?
Mini hdmi? er zit toch gewoon een normale HDMI op die je zo in je tv plugt eventueel ?

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 03-05-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Sirhc_95 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:21:
Even een vraagje, ik ben op dit moment in het bezit van een uHost U1A, deze heb ik gekocht om tv te kijken met de Ziggo TV app omdat er op mijn kamer geen coax aansluiting is. Dit gaat nogal haperig terwijl het tv kijken wel vloeiend werkt op mijn Asus TF300T, daarnaast werkt mijn rc11 flymouse niet i.c.m. de uHost. Dat het tv kijken hapert komt denk ik doordat er slechts een Allwinner A10 single core soc in de uHost zit, die niet krachtig genoeg is, ik heb namelijk al een tweede router op 3 meter afstand van de uHost gezet en dit geeft slechts een marginale verbetering. Daarom ben ik nu aan het kijken naar een andere Android HDMI stick, zoals de MK808B, de Imito MX1 en de MK908. Welke kan ik volgens jullie het beste kopen?
Vind het toch wel raar dat die Ziggo app met de ene speler wel werkt en met de andere speler er gewoonweg resoluut mee kapt.Weet zo niet of de MX1 problemen heeft met de Ziggo-app, maar de MK808B wel iig.
tboheeren schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:36:
Welke type heb je gekocht? Er schijnen een aantal in omloop te zijn die niet de originele Rockchip en Wifi chip aan boord te hebben.
http://vondroid.com/threa...t-roms.4799/#.UYMUSKJ9Bwc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik heb diegene van Geekbuying gekocht.(http://www.geekbuying.com...V-Box---Black-313213.html)
Met mini hdmi bedoel ik enkel de mini hdmi aansluiting van de stick naar de hdmi aansluiting van de tv via de adapter kabel. Deze kabel heb ik gisterenavond nog getest met men tablet en werkt perfect. Dus de hdmi poort van tv en de kabel zijn al niet de oorzaak.
Na wat zoeken blijken er wel wat mensen te zijn met dit probleem. Het zou kunnen komen dat er een standaard resolutie ingesteld staat op de stick die niet overeenkomt met enkele HD-televisies. Je resolutie veranderen op een andere tv zou dit verhelpen. Echter is er geen andere tv met hdmi poort thuis :-(. Andere oplossing is al onmiddellijk flashen naar finless of iets anders maar daar wil ik toch niet vanaf dag 1 mee beginnen.
Meer info: http://www.armtvtech.com/...m/viewtopic.php?f=6&t=141

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MK808B weer mee genomen naar China, ik heb die waardeloze tv in de hotel kamer omgetoverd in iets wat ik ook kan bedienen en ik al gewend ben van thuis.

Die MK808B is zo klein dat je hem heel makkelijke mee neemt en samen met mijn mini wifi router bedien ik hem via de tablet of smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Die USB--> LAN adapter werd ook bij mij niet herkend. Toch maar direct van een Externe HDD elke keer aangezien 1080P via Wifi echt niet kan.

Heeft iemand trouwens een knappere launcher dan wat de MK808B biedt? ( een wat strakkere uitstraling? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
ik vind deze wel fraai op een tv, en ook goed te bedienen, maar dit is wel echt anders dan een klassieke launcher...

Google Play: TVLauncher

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon de standaard tablet interface van Android 4.x op de MK808B en een beetje in midden heb ik dan wat apps op het bureaublad staan welke ik het meest gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb deze RJ45 ethernet adapter gekocht na meerdere berichten dat deze met goede snelheid werkt op de MK808b. Nu nog een powered hub. Welke hub gebruiken jullie? En wat hebben jullie allemaal tegelijk aangesloten op de sticks?

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_170753_1.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
AMARONE schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:39:
Die USB--> LAN adapter werd ook bij mij niet herkend. Toch maar direct van een Externe HDD elke keer aangezien 1080P via Wifi echt niet kan.

Heeft iemand trouwens een knappere launcher dan wat de MK808B biedt? ( een wat strakkere uitstraling? )
Standaard look 4.0+ launcher zoals Nova (of de betaalde Prime variant) heb ik op al mijn android devices staan. Heerlijk simpel maar je instaleert er zo een goede icon pack voor uit de play store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Die van GB zijn origineel zover ik weet :)
Ik heb op de eerste dag dat ie binnen kwam ook meteen een aantal ROM's geprobeerd, mede omdat ik de Playstore niet aan de praat kreeg.
Is eigenlijk niet veel bij, dat flashen alleen lukt dit onder W8 gewoonweg NIET en is W7 zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Welke werkt het beste icm xbmc? De MK808(b) of de MINIX NEO G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05-2021
als iemand nog een rk3066 player zoekt, met een wifi EN ethernet standaard er op, dan heb ik er nog 2 te koop. stuur een pm of zoek in de vraag en aanbod naar "rk3066 android mediaplayer,"
voor onder andere HD films streamen.

[ Voor 9% gewijzigd door jzzz op 05-05-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ter info: ik heb men bovenstaand probleem opgelost door de stick aan te sluiten op een andere tv (waar ik wel signaal kreeg) en daar de resolution naar 720p gezet. Nadien werkt het ook op men vaste tv :-). Ik zit nu beetje te testen met xbmc versies icm SMB shares naar synology.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
Vandaag mijn MK808b en RC11 ontvangen van Geekbuying.
Stond al Android 4.2.2 op.
Heeft iemand ergens een lijstje met tips?
Hoe start je het ding op met de remote bijvoorbeeld?
Ook kan ik niet inloggen met mijn google account?
Dat gaat niet als tijdzone nog op Chinees staat. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 07-05-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
coob schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:28:
Vandaag mijn MK808b en RC11 ontvangen van Geekbuying.
Stond al Android 4.2.2 op.
Heeft iemand ergens een lijstje met tips?
Hoe start je het ding op met de remote bijvoorbeeld?
Ook kan ik niet inloggen met mijn google account?
Dat gaat niet als tijdzone nog op Chinees staat. 8)7
Zover ik weet start het ding gewoon op als je het stroom geeft. Als ik het uitzet met de 'power off' functie in android, blijft die na shutting down hangen op het scherm dat je ziet. (EDIT: dit is blijkbaar een fout in de kernel, en deze fout is niet aanwezig op de mk808 wel op de mk808b, er is een custom kernel van omegamoon die dit verhelpt maar wifi&bt werken daar niet)

[ Voor 14% gewijzigd door tboheeren op 08-05-2013 11:36 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik heb de mk808b met de stock rom. Deze is via de meegeleverde usb charger voorzien van stroom.
Op de stick is het volgende aangesloten:
- usb receiver voor measy rc11
- usb hub met het volgende: logitech rumblepad 2, usb stick, usb to RJ45 adapter (usb hub niet voorzien van aparte stroom)

Ik vraag me nu af hoe je kan weten of alles van voldoende stroom voorzien is en hoeveel extra usb poorten ik nog kan gebruiken op de hub vooraleer ik deze ook moet voorzien van stroom. Gisteren werd de usb stick op de hub unavailable toen ik de logitech controller aansloot. Vandaar deze vraag.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tboheeren schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:37:
Ik heb de mk808b met de stock rom. Deze is via de meegeleverde usb charger voorzien van stroom.
Op de stick is het volgende aangesloten:
- usb receiver voor measy rc11
- usb hub met het volgende: logitech rumblepad 2, usb stick, usb to RJ45 adapter (usb hub niet voorzien van aparte stroom)

Ik vraag me nu af hoe je kan weten of alles van voldoende stroom voorzien is en hoeveel extra usb poorten ik nog kan gebruiken op de hub vooraleer ik deze ook moet voorzien van stroom. Gisteren werd de usb stick op de hub unavailable toen ik de logitech controller aansloot. Vandaar deze vraag.
als er dingen niet werken (zoals de stick in je voorbeeld) die los aangesloten wel werken, of je krijgt vage crashes bij hogere belasting (laden complexe pagina's, spellen, hd video etc) dan heb je extra power nodig.
Bedenk hierbij ook dat de goedkope chinese adapter 2A zou moeten leveren, en dat waarschijnlijk al niet haalt, hiermee moet je stick + usb devices dus mee voorzien worden. Een usb device kan (officeel) max 0,5A trekken uit de poort, dus bij 2 usb devices blijft er al bijna niks meer over voor je stick.

Als alles draait is het prima hoor, maar als er iets niet werkt is je usb power het eerste waar je naar moet kijken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Prulleman schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:11:
[...]

als er dingen niet werken (zoals de stick in je voorbeeld) die los aangesloten wel werken, of je krijgt vage crashes bij hogere belasting (laden complexe pagina's, spellen, hd video etc) dan heb je extra power nodig.
Bedenk hierbij ook dat de goedkope chinese adapter 2A zou moeten leveren, en dat waarschijnlijk al niet haalt, hiermee moet je stick + usb devices dus mee voorzien worden. Een usb device kan (officeel) max 0,5A trekken uit de poort, dus bij 2 usb devices blijft er al bijna niks meer over voor je stick.

Als alles draait is het prima hoor, maar als er iets niet werkt is je usb power het eerste waar je naar moet kijken
Cool thanks voor de uitleg. Nu nog uitzoeken wat voor power adapter nodig is voor deze hub. Er is zo een ronde ingang aan de zijkant maar verder geen uitleg beschikbaar. Misschien dat een oude nokia gsm lader wel werkt?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Android 4.2 firmware beschikbaar via GeekBuying:
http://blog.geekbuying.co...id-tv-stick/#.UYaXyKKg117

Alleen gedownload, nog niet geprobeerd.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
smuck schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:54:
Android 4.2 firmware beschikbaar via GeekBuying:
http://blog.geekbuying.co...id-tv-stick/#.UYaXyKKg117

Alleen gedownload, nog niet geprobeerd.
Is dus voor de Imito Mx1/MX2 (komen hier wel meer stickies voorbij)
Ik geef het een week voordat finless met een geroote versie komt, dan kan ik eindelijk van mn 4.1 rom af :)
No, it is not 1080P, if you need 1080p,you can flash the 1080p kernel by yourself, however, factory won’t release 1080p, because that will make cpu working in high temp.and they don’t like this.
En vooral hierover hoop ik snel op een 1080p finless versie, dat de stick warm wordt valt echt mee. (tenzij je uiteraard games in full hd gaat spelen maar dat terzijde)

[ Voor 28% gewijzigd door MusicAddict op 08-05-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gister met mijn MK808 stick toch maar weer eens geprobeerd film te kijken op de tv.

Ging allemaal niet zo soepel. Als ik de stick achterin stop werkt mijn usb ontvangen voor het toetsenbord niet aangezien de tv teveel het signaal stoort.
De stick voor de tv leggen ging niet ivm het ontbreken van een hdmi verlengkabel. Via een usb verleng kabel de usb ontvanger ergens anders gelegd, dat ging goed.

Wifi ontvangst was redelijk, maar het afspelen van een 6 Gb mkv ging niet soepel. Met 3 players geprobeerd, MX player en 2 andere. Bij alle drie hetzelfde resultaat, via wifi spelen films gewoon niet soepel. Via mijn laptop kan ik hem wel streamen, deze is ook gewoon 54 Mbit Wifi.

Is de Wifi ontvangst van de Android stick dan zo belabberd :(

Een tijdje terug had iemand het over een lan > usb stick op ebay, toevallig een goedkope variant ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
interessant, hopelijk gaat bob er snel mee aan de slag, zie het niet zitten om terug te gaan van custom naar stock...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
Viper® schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:06:
Gister met mijn MK808 stick toch maar weer eens geprobeerd film te kijken op de tv.

Ging allemaal niet zo soepel. Als ik de stick achterin stop werkt mijn usb ontvangen voor het toetsenbord niet aangezien de tv teveel het signaal stoort.
De stick voor de tv leggen ging niet ivm het ontbreken van een hdmi verlengkabel. Via een usb verleng kabel de usb ontvanger ergens anders gelegd, dat ging goed.

Wifi ontvangst was redelijk, maar het afspelen van een 6 Gb mkv ging niet soepel. Met 3 players geprobeerd, MX player en 2 andere. Bij alle drie hetzelfde resultaat, via wifi spelen films gewoon niet soepel. Via mijn laptop kan ik hem wel streamen, deze is ook gewoon 54 Mbit Wifi.

Is de Wifi ontvangst van de Android stick dan zo belabberd :(

Een tijdje terug had iemand het over een lan > usb stick op ebay, toevallig een goedkope variant ergens ?
hmm, ja, bekend probleem, ik had destijds ook dat mijn air-mouse de wifi van die mk808 verstoorde, maar goed, een lan > usb, werkt op zich wel, maar max op 10mbit, ook al staat er 100/10 mbit er op. En ook bij het voorzien van stroom ( bij het aanzetten) moest ik via de settings iedere keer Lan enablen. Ook bij finless ging het niet goed. vandaar dat ik nu een rk3066 speler met ingebouwde ethernet gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 10:33

Len

Leeg

jzzz schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:55:
[...]

hmm, ja, bekend probleem, ik had destijds ook dat mijn air-mouse de wifi van die mk808 verstoorde, maar goed, een lan > usb, werkt op zich wel, maar max op 10mbit, ook al staat er 100/10 mbit er op. En ook bij het voorzien van stroom ( bij het aanzetten) moest ik via de settings iedere keer Lan enablen. Ook bij finless ging het niet goed. vandaar dat ik nu een rk3066 speler met ingebouwde ethernet gekocht heb.
Len schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:23:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oyjpgeU3O5DgdSmUODfBLC2a/full.jpg

Sorry voor de "foto van TV" maar dit was even het snelste.

gear:

USB 2.0 10/100Mbps RJ45 LAN Ethernet Network Adapter Dongle
http://dx.com/p/usb-2-0-1...work-adapter-dongle-34691

UG802 Android 4.1 Cortex A9 Mini PC w/ Wi-Fi / Dual Core / 1GB RAM / 4GB ROM - Black (EU Plug)
http://dx.com/p/ug802-and...-ram-black-eu-plug-154597
Die van mij haalt toch echt, of ben ik in de war met M, m bits en bytes? :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Len schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:19:
[...]

[...]

Het kan ook met een 'goede' adapter, vaak krijgt men de versie die ook echt maar 10mbs kan hebben, iets met Chinezen en goedkoper enzo :P. Zelf heb ik ook zo'n model gekregen ooit, en misschien bestel ik wel eentje met de juiste chipset die het wel prima doet op 100 mbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:30

timvanloon

Intel or AMD?

Zonet de cx-919 besteld bij geekbuying. Ben benieuwd naar de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MK808b ontvangen! Eerst even gechecked of alles werkte, daarna meteen Finless 1.7 geflashed. 720p kernel. Het werkt erg vloeiend en de Wifi heeft een sterk signaal (router in de buurt). RC11 remote doet het ook prima, ook al is het nog even wennen. RKremotecontrol.apk is ook erg grappig, gewoon met je smartphone of tablet de MK808b bedienen. Je kunt dan ook de G-sensor in je smartphone of tablet gebruiken om via de MK808b spellen te spelen die die sensor gebruiken. Racegames enzo. Werkt erg goed!

Ik heb TV launcher 2.37 erop staan en nu nog XBMC met addons aan de gang krijgen. Idealitair wil ik hem in mijn tv in de slaapkamer gebruiken om 720p video via mijn netwerk te streamen en via XBMC Icefilms en Navi-X kunnen gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 11-05-2013 21:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mk808b hier toch wat problemen soms.. Nu ook weer dat hij niet wil opstarten en dat de software niet helemaal goed werkt, Finless bevalt me nog niet helemaal. Misschien maar weer terug naar 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:12:
RKremotecontrol.apk is ook erg grappig, gewoon met je smartphone of tablet de MK808b bedienen. Je kunt dan ook de G-sensor in je smartphone of tablet gebruiken om via de MK808b spellen te spelen die die sensor gebruiken. Racegames enzo. Werkt erg goed!
Als je RC11 remote net als mijn RC11 remote de geest begeeft heb je tenminste een backup om dat ding toch te blijven bedienen, via de tablet bedienen werkt best prettig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzzz
Len schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:19:
[...]
[...]

eerste review in dat DX link, zegt al dat er max 7Mbit/s gehaald wordt, dus ja. Of je hebt geluk, of
je hebt iets door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nu Emit 8.0.4 geïnstalleerd op mijn MK808b. Kan gewoon bluray rips streamen via WiFi! Heel erg blij hiermee, hoewel mijn pc wel aan moet blijven staan om Emit op al mijn Android apparaten te laten werken door het huis.

Heeft iemand Emit al eens gebruikt? Hoe streamen jullie video?

Afbeeldingslocatie: http://img.afreecodec.com/images/v3/wp-content/uploads/2012/05/emit.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05

iop

Kan inmiddels iemand al bevestigen of DD of DTS uit bijvoorbeeld blurayrips goed werkt?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
timvanloon schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:58:
Zonet de cx-919 besteld bij geekbuying. Ben benieuwd naar de werking.
Ik heb de CX-919 3 weken geleden via AliExpress besteld en dinsdag binnengekregen. De tv-stick werkt prima, het is plug en play.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
iop tha man schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:40:
Kan inmiddels iemand al bevestigen of DD of DTS uit bijvoorbeeld blurayrips goed werkt?
Nope, alleen 2.0 bij mij.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Ik ben nu een tijd in het bezit van een MK808 met RC11 / Droidmote. Laatste week wat meer gaan gebruiken en ik loop nu tegen een probleem aan bij het bekijken van web video's.

Vandaag wilde ik bijvoorbeeld een aflevering van Zembla kijken van afgelopen april. Deze aflevering stond niet meer in de twee gemist apps die ik heb. Ik moet dan handmatig naar de uitzendinggemist site en daar de aflevering starten. Het probleem is dat de muis cursor niet goed werkt of te zien is wanneer deze video afspeelt. Het heeft me dan ook letterlijk 5 minuten gekost om uiteindelijk de cursor op de full-screen knop te krijgen en eindelijk normaal te kijken. Ondervinden meer mensen dit probleem? Is er een oplossing voor?

Tevens merk ik dat de cursor gaat stotteren als een pagina met veel content geladen wordt. Ik moet dan ook wachten totdat alles volledig is ingeladen, voordat ik de pagina kan navigeren. Is hier ook iets aan te doen, of is dit gewoon de snelheid van het apparaat / het slechte wifi bereik?

Tenslotte heb ik nu eindelijk de stick achter m'n versterker weggewerkt. Is dit wel veilig? Ik zet de stick wel elke keer uit en las al verhalen over mensen die dat ding al weken achter elkaar 24/7 aan hebben. Ik weet alleen niet zeker of ik 100% kan vertrouwen op de Chinese sweat shop kwaliteit :P

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
speedyjules07 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:08:
Ik ben nu een tijd in het bezit van een MK808 met RC11 / Droidmote. Laatste week wat meer gaan gebruiken en ik loop nu tegen een probleem aan bij het bekijken van web video's.

Vandaag wilde ik bijvoorbeeld een aflevering van Zembla kijken van afgelopen april. Deze aflevering stond niet meer in de twee gemist apps die ik heb. Ik moet dan handmatig naar de uitzendinggemist site en daar de aflevering starten. Het probleem is dat de muis cursor niet goed werkt of te zien is wanneer deze video afspeelt. Het heeft me dan ook letterlijk 5 minuten gekost om uiteindelijk de cursor op de full-screen knop te krijgen en eindelijk normaal te kijken. Ondervinden meer mensen dit probleem? Is er een oplossing voor?

Tevens merk ik dat de cursor gaat stotteren als een pagina met veel content geladen wordt. Ik moet dan ook wachten totdat alles volledig is ingeladen, voordat ik de pagina kan navigeren. Is hier ook iets aan te doen, of is dit gewoon de snelheid van het apparaat / het slechte wifi bereik?

Tenslotte heb ik nu eindelijk de stick achter m'n versterker weggewerkt. Is dit wel veilig? Ik zet de stick wel elke keer uit en las al verhalen over mensen die dat ding al weken achter elkaar 24/7 aan hebben. Ik weet alleen niet zeker of ik 100% kan vertrouwen op de Chinese sweat shop kwaliteit :P
Probeer eens een goede voeding. Dat blokje dat bij die MK808 geleverd wordt haalt de geadverteerde output niet. Sinds ik de voeding van mijn Nook Color gebruik is hij veel stabieler geworden en doet de RC11 het ook veel beter. Je kunt ook een originele (!!) PS Vita voeding gebruiken, of die van de HP Touchpad. Allebei goedkoop te vinden op Ebay. Let er op dat je een originele haalt, anders krijg je weer zo'n fluctuerende China adapter en heb je hetzelfde probleem als nu. Lees je ook in over de voordelen van een goede voeding op Freaktab.

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 12-05-2013 19:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Heeft iemand ervaring met de Tizzbird N1? Die is nu in de aanbieding bij 1dayfly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Iemand een APK van deze Youtube versie?

Afbeeldingslocatie: http://tizzbird.nl/n1/14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
AMARONE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:02:
Iemand een APK van deze Youtube versie?

[afbeelding]
ja, hier :) Laatste versie die fullscreen mode had toentertijd. De daaropvolgende hadden dat niet (nu is dat weer gefixt volgens mij?)

[ Voor 19% gewijzigd door MusicAddict op 13-05-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MusicAddict schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:14:
[...]

ja, hier :) Laatste versie die fullscreen mode had toentertijd. De daaropvolgende hadden dat niet (nu is dat weer gefixt volgens mij?)
Werken niet die links maar vond hem ergens anders. Maar dit is gewoon de officiele? Ik had die eerst uit de store ook maar hij bleef klein ipv in deze modus te gaan voor tv's...

Ik neem aan dat het dus nog niet verholpen is in de nieuwste versies.

Ik heb ook maar even een Vita adapter besteld voor 10 euro welke morgen binnenkomt. Ik denk dat het veel problemen voorkomst, helemaal omdat ik ook een HDD zonder eigen voeding eraan heb hangen.

[ Voor 91% gewijzigd door AMARONE op 13-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AMARONE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:18:
[...]

Werken niet die links maar vond hem ergens anders. Maar dit is gewoon de officiele? Ik had die eerst uit de store ook maar hij bleef klein ipv in deze modus te gaan voor tv's...

[...]

Heb jij een link voor een goede voordat ik weer de verkeerde bestel? Heb hier wel een oude Sony Ericsson adapter maar die maakt een zoemend geluid wat ik dus niet helemaal vertrouw.
Goed geteste voeding als de originele Nook Color, HP Touchpad, PS Vita en iPad USB voeding zijn ideaal. Deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/Ge...2c6bf57c0e#ht_1372wt_1166

Maar je kunt in principe elke willekeurge stabiele 5,1v/5,25v >1000mAH USB voeding kopen. Je kunt ook een PS Vita voeding bij de Bart Smit of Media Markt kopen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Bedankt Negakinu,
Deze week maar even halen :)

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
speedyjules07 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:15:
Bedankt Negakinu,
Deze week maar even halen :)
Als je een PS Vita voeding haalt, niet schrikken als de usb kabel er niet meteen in past. Er zit een klein plastic kapje voor de stekker ingang. Die kun je met een klein mesje heel makkelijk "wegschrapen". Check ook Freaktab!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
AMARONE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:18:
[...]

Ik heb ook maar even een Vita adapter besteld voor 10 euro welke morgen binnenkomt. Ik denk dat het veel problemen voorkomst, helemaal omdat ik ook een HDD zonder eigen voeding eraan heb hangen.
Jep is gewoon de originele, alleen iets oudere versie. Ik heb er zelf ook een kopie van voor wanneer youtube per ongeluk weer update naar een nieuwere versie en ik weer geen full screen heb op mijn mx1. Sowieso is youtube altijd gratis geweest dus waarom niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 13-05-2013 15:30 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer