Een USB Hub met voeding (ivm de harde schijf) aan de stick hangen !?kep1973 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:10:
[...]
1080p is inderdaad voor mij nog niet het belangrijkste. Wifi alleen nodig voor uitzendinggemist ofzo niet voor HD films te streamen van de nas omdat ik toch een harde schijf aan de stick hang... maar dan heb ik geen plek voor de usb bediening, vandaar de belangrijkste vraag: kan ik deze dan via wifi met mijn android tel bedienen. en nog gekker kan dat ook met een iphone?
Nadat ik dit topic al geruime tijd heb gevolgd wil ik ook overgaan tot de aanschaf van een stick. Ik denk erover om bij DX.com te bestellen. Alleen de aanbod is daar gigantisch, en ze lijken allemaal op elkaar. Nog een advies van welke te bestellen? Het moet een worden met RockChip 3066 cortex A9, maar dat zijn ze allemaal.
De prijzen liggen allemaal ook heel dicht bij elkaar in de buurt ~40 euro.
De prijzen liggen allemaal ook heel dicht bij elkaar in de buurt ~40 euro.
Wordt me te slordig allemaal... zou graag weten of het via de tel. kan.edero schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:39:
[...]
Een USB Hub met voeding (ivm de harde schijf) aan de stick hangen !?
ander heb je ook wel uitvoeringen met afstandsbediening maar dan heb je weer geen wifi... wil je dat ook is het al boven de 110 dollar..?
OEPS, Deze misschien? XBMC erop, usb harddisk eraan en eventueel draadloos toetsenbord via de micro usb?
http://dx.com/p/rikomagic...ampaign=nhomeleft4-177486
[ Voor 25% gewijzigd door kep1973 op 14-02-2013 12:33 ]
Of deze:kep1973 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:27:
[...]
Wordt me te slordig allemaal... zou graag weten of het via de tel. kan.
ander heb je ook wel uitvoeringen met afstandsbediening maar dan heb je weer geen wifi... wil je dat ook is het al boven de 110 dollar..?
OEPS, Deze misschien? XBMC erop, usb harddisk eraan en eventueel draadloos toetsenbord via de micro usb?
http://www.archos.com/pro...country=nl&lang=en&slider
Zelfde apparaat op aliexpress voor 60 USDkep1973 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:27:
[...]
Wordt me te slordig allemaal... zou graag weten of het via de tel. kan.
www.hetbsg.nl
Hier ookBeelzebub schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:21:
[...]
Zelfde apparaat op aliexpress voor 60 USD
http://www.geekbuying.com...-Wifi---Black-313499.html
en meteen die anroid airmouse erbij besteld...
ben benieuwd!!!
Uhost en RC11 airmouse ontvangen. Helaas werkt de airmouse niet, maar een normale draadloze muis wel
werkt de airmouse wel op je pc? het is namelijk gewoon een standaard input device.CarbonFibeR schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:46:
Uhost en RC11 airmouse ontvangen. Helaas werkt de airmouse niet, maar een normale draadloze muis wel
Open deur wellicht, maar...CarbonFibeR schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:46:
al op het Android-plaatje gedrukt? Daarmee lock en unlock je de mousepointer.....
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Op de PC werkt het prima. Zal zo eens de ROM updaten, kijken of dat helpt.
Ik heb hetzelfde probleem met de UHost en de RC11, het flashen naar de laatste firmware die je hier kan vinden: http://tabletrepublic.com...rmware-download-2755.html heeft bij mij niet geholpen, ook het gebruik van een usb verlengkabeltje niet. Ik heb er nog een topic over gevonden op Tablet republic http://tabletrepublic.com...wont-work-uhost-3774.htmlCarbonFibeR schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:46:
Heb laatst van Geekbuying ook de UHost U1A bestelt en binnen een week (!) binnen gekregen.
Perfect apparaat voor wat ik er mee doe (youtube en beetje internetten) en lekker cheap. Ook fijn dat hij gewoon stroom kan trekken uit een USB poort van de TV.
Echter is de Wifi niet heel denderend. En als er (via de youtube.mobile site) filmpjes op HD worden gekeken moet hij om de minuut ongeveer bufferen. Nu was ik dit tegen gekomen. Heb em uit elkaar gehaald en die metalen sticker verwijdert en nu werkt wifi lekker snel
.
probleem dat ik nu nog heb is wanneer ik youtube op fullscreen zet hij buiten de randen van mijn tv om gaat, alsof hij nog extra in zoomt. Het veranderen van de beeld instellingen op mijn tv / android stick helpt niet, iemand suggesties?
Ook bleek ik android 3.0.1 te draaien terwijl op de site van Geekbuying staat vermeld 'Android 4.0 / Ice Cream Sandwich (ICS), Pre-installed Google Play Store for Android apps and game downloads'. Ik kan ook niet in de play store komen (kan niet connecten
). Iemand een handleiding voor een leek hoe je makkelijk kan updaten?
Perfect apparaat voor wat ik er mee doe (youtube en beetje internetten) en lekker cheap. Ook fijn dat hij gewoon stroom kan trekken uit een USB poort van de TV.
Echter is de Wifi niet heel denderend. En als er (via de youtube.mobile site) filmpjes op HD worden gekeken moet hij om de minuut ongeveer bufferen. Nu was ik dit tegen gekomen. Heb em uit elkaar gehaald en die metalen sticker verwijdert en nu werkt wifi lekker snel
probleem dat ik nu nog heb is wanneer ik youtube op fullscreen zet hij buiten de randen van mijn tv om gaat, alsof hij nog extra in zoomt. Het veranderen van de beeld instellingen op mijn tv / android stick helpt niet, iemand suggesties?
Ook bleek ik android 3.0.1 te draaien terwijl op de site van Geekbuying staat vermeld 'Android 4.0 / Ice Cream Sandwich (ICS), Pre-installed Google Play Store for Android apps and game downloads'. Ik kan ook niet in de play store komen (kan niet connecten
Op welke firmware draai je nu? Kan je volgens mij zien bij de instellingen en dan over tablet. Met behulp van deze guidehttps://docs.google.com/d...TStajC99NQPSkznq8hq7XVMpM heb ik mijn UHost geflashed. De firmware kan je hier vinden: http://tabletrepublic.com...rmware-download-2755.html. Ik zou de U1A-404_000_10_121024 erop zetten, de een na laatste firmware, met de laatste heb ik geen volledige Google Play toegang. Livesuit kan je hier downloaden: http://tabletrepublic.com...wnloads.php?do=file&id=47. Gebruik jij de UHost trouwens in combinatie met een air mouse? Bij mij werkt m'n airmouse namelijk nietimafishlol schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:47:
Heb laatst van Geekbuying ook de UHost U1A bestelt en binnen een week (!) binnen gekregen.
Echter is de Wifi niet heel denderend. En als er (via de youtube.mobile site) filmpjes op HD worden gekeken moet hij om de minuut ongeveer bufferen. Nu was ik dit tegen gekomen. Heb em uit elkaar gehaald en die metalen sticker verwijdert en nu werkt wifi lekker snel.
Ook bleek ik android 3.0.1 te draaien terwijl op de site van Geekbuying staat vermeld 'Android 4.0 / Ice Cream Sandwich (ICS), Pre-installed Google Play Store for Android apps and game downloads'. Ik kan ook niet in de play store komen (kan niet connecten). Iemand een handleiding voor een leek hoe je makkelijk kan updaten?
Nadat ik die firmware van jou heb geflashed is alles nu Chinees lol.
Heb wel de Play Store, maar geen YouTube, beetje vaag allemaal.
Youtube kan je gewoon uit de Play Store downloaden. De taal kan je gewoon wijzigen bij de instellingenCarbonFibeR schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:13:
Nadat ik die firmware van jou heb geflashed is alles nu Chinees lol.
[ Voor 8% gewijzigd door Sirhc_95 op 16-02-2013 16:36 ]
Bedankt voor de guide!Sirhc_95 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:55:
[...]
Gebruik jij de UHost trouwens in combinatie met een air mouse? Bij mij werkt m'n airmouse namelijk niet
Ik heb de airmouse zelf nog niet, maar wel bestelt. Ben benieuwd of die dan werkt.
Verwijderd
Ik wil toch eindelijk ook 1 bestellen. Zit zelf tegen denken aan de MiniX Neo x5( na wat leeswerk). Is dit een goede keuze of is bijvoorbeeld de ug802 een betere optie? Zit natuurlijk wel aardig wat verschil in door box/stick.
Andere suggesties zijn uiteraard welkom
Andere suggesties zijn uiteraard welkom
ebay oplichters uit china (de muntenscam)Gutteguttegut schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:27:
[...]
[...]
[...]
Is hier nog een topic over aangemaakt?
Ik kan niet vinden namelijk....en aangezien ik vandaag een pakketje heb binnen gekregen....
Ik vraag me af wat anderen hebben ontvangen en of PayPal als iets heeft gedaan.
Derp, ik had kernel versie 3.0.8, android is gewoon 4.0.4Sirhc_95 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:55:
[...]
Op welke firmware draai je nu? Kan je volgens mij zien bij de instellingen en dan over tablet. Met behulp van deze guidehttps://docs.google.com/d...TStajC99NQPSkznq8hq7XVMpM heb ik mijn UHost geflashed. De firmware kan je hier vinden: http://tabletrepublic.com...rmware-download-2755.html. Ik zou de U1A-404_000_10_121024 erop zetten, de een na laatste firmware, met de laatste heb ik geen volledige Google Play toegang. Livesuit kan je hier downloaden: http://tabletrepublic.com...wnloads.php?do=file&id=47.

ik heb trouwens wel de RC12 bestelt en niet de RC11 waar jij problemen mee blijkt te hebben. Maar ik zal hoe dan ook nog wel hier posten of hij werkt.
Verwijderd
Heb daarnet de MINIX NEO G4 maar besteld.
Goede Wifi, lage warmte en de prijs deden me besluiten om voor de G4 te gaan.
Hopelijk ga ik het me niet beklagen.
Goede Wifi, lage warmte en de prijs deden me besluiten om voor de G4 te gaan.
Hopelijk ga ik het me niet beklagen.
Verwijderd
Hallo,
Ik ben opzoek naar een Android media player, waar xbmc goed op draait.
Wat ik graag wil is een media player stick/box daar hang ik een harddisk aan met films om
af t spelen.
Optie wat ik graag zou willen is via mijn laptop films rechtsreeks te kopiëren naar de harddisk die aan de media player hangt, is dit mogelijk?
Op ebay.co.uk en dx.com kom ik verschillende sticks/ boxen tegen in verschillende prijs klassen, ben niet zo bekend met Android en weet niet wat echt goed draait.
Wat kunnen jullie aanraden? Niet al te duur 30 tot max 60 euro zou mooi zijn.
Wat ik graag wil is een media player stick/box daar hang ik een harddisk aan met films om
af t spelen.
Optie wat ik graag zou willen is via mijn laptop films rechtsreeks te kopiëren naar de harddisk die aan de media player hangt, is dit mogelijk?
Op ebay.co.uk en dx.com kom ik verschillende sticks/ boxen tegen in verschillende prijs klassen, ben niet zo bekend met Android en weet niet wat echt goed draait.
Persoonlijk zou ik eens een kijkje nemen bij geekbuying.com Vooral als je een keer een update wilt hebben dan zit je beter bij geekbuying gezien daar veel support voor wordt gegeven vanuit geekbuying en de community van bv freaktab. En dan zit je daar dan met je ebay stickje waar die updates niet op werkt..Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:00:
Hallo,
af t spelen.
Over die HDD ik meen dat het wel kan via een app, maar ik ga er van uit dat het dan enorm traag gaat waardoor je net zo goed even je HDD aan je laptop kunt hangen om even te kopieren (ben je minder tijd mee kwijt
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn Imito MX1, doet prima 1080p video's via Archos Video Player, of XMBC dat ondertussen nu ook doet heb ik geen idee van maar Archos player vind ik er persoonlijk zelfs beter uitzien dan XMBC. Wel heeft ie last van een wat slappe wifi, maar dat kan ook aan mn router liggen.
Er is zoveel keuze dat voor iedereen wat anders goed zal werken, moeten even wat meer mensen hier hun tips over geven
Hi MusicAddict,MusicAddict schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:31:
[...]
Persoonlijk zou ik eens een kijkje nemen bij geekbuying.com Vooral als je een keer een update wilt hebben dan zit je beter bij geekbuying gezien daar veel support voor wordt gegeven vanuit geekbuying en de community van bv freaktab. En dan zit je daar dan met je ebay stickje waar die updates niet op werkt..
Over die HDD ik meen dat het wel kan via een app, maar ik ga er van uit dat het dan enorm traag gaat waardoor je net zo goed even je HDD aan je laptop kunt hangen om even te kopieren (ben je minder tijd mee kwijt)
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn Imito MX1, doet prima 1080p video's via Archos Video Player, of XMBC dat ondertussen nu ook doet heb ik geen idee van maar Archos player vind ik er persoonlijk zelfs beter uitzien dan XMBC. Wel heeft ie last van een wat slappe wifi, maar dat kan ook aan mn router liggen.
Er is zoveel keuze dat voor iedereen wat anders goed zal werken, moeten even wat meer mensen hier hun tips over geven
ik heb die Archos player, op jou aanraden, ook aangeschaft. En ben erg tevreden.
Ik heb alleen geen vloeiend beeld bij het afspelen van 1080p HD video's.
Speel jij die af via het netwerk (Wifi) of vanaf een aangesloten HD.
Mijn Wifi haalt een snelheid van 15-17MB en ik heb mijn films op de NAS staan.
Ik heb gemerkt dat de positie (horizontaal of verticaal) van de iMito MX1 stick verschil maakt. Het is waard daar mee te experimenteren.
CU, RonK
Fijn dat je tevreden bent, het is ook gewoon een zeer goede playersmuck schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:11:
[...]
Hi MusicAddict,
ik heb die Archos player, op jou aanraden, ook aangeschaft. En ben erg tevreden.
Ik heb alleen geen vloeiend beeld bij het afspelen van 1080p HD video's.
Speel jij die af via het netwerk (Wifi) of vanaf een aangesloten HD.
Mijn Wifi haalt een snelheid van 15-17MB en ik heb mijn films op de NAS staan.
Ik heb gemerkt dat de positie (horizontaal of verticaal) van de iMito MX1 stick verschil maakt. Het is waard daar mee te experimenteren.
Enfin, ik speel ze zelf af via het netwerk, geen nas, gewoon de PC die een maar mappen shared met het netwerk op het moment. Wil best voor je een keer testen of het helpt als ik er een HDD aanhang, maar dan moet ik even een goede usb lader zoeken gezien de harddisk anders niet genoeg stroom krijgt (daarom nu ook tijdelijk via netwerk opgelost) Hij ligt nu horizontaal gezien ik nog even iets moet oplossen met die heatsinks die er op zitten.
Had ik maar 15MB snelheid zeg, ik zit tegen de helft, terwijl dat ding nog geen meter van mn extra router ligt. Moet haast wel aan mn router liggen maar dat komt wel een keer, het laden van video's gaat snel zat tot ik het oplos.
Verder ik heb niet echt iets speciaals
Imito MX1
Finless 1.5 rom er op (echte 1080p interface)
Laatste versie Archos Player
Die 'gratis' codec pack ervoor die in de store is (dus niet die van 5 euro van archos zelf)
Wel ligt mn behuizing er af en zitten er heatsinks op alle chips inclusief de cpu.
Toen ik de vorige versie van archos player nog had toen was 1080p helemaal niks, maar toen de update kwam deed hij het ineens prima.. (in de zelfde week ook die heatsinks geinstaleerd maar ik ga er van uit dat het daar niet aan kan liggen ineens
Mijn router is een Ubee van Ziggo. En ligt zo'n 2 meter van de TV.MusicAddict schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:31:
[...]
Fijn dat je tevreden bent, het is ook gewoon een zeer goede playerUiteindelijk wel de 5 euro waard maar altijd beter eerst even 'testen'
(mijn note doet niet eens 720p video afspelen daarmee bijvoorbeeld, terwijl die met de standaard player geen problemen heeft met 1080p of wat dan ook)
Enfin, ik speel ze zelf af via het netwerk, geen nas, gewoon de PC die een maar mappen shared met het netwerk op het moment. Wil best voor je een keer testen of het helpt als ik er een HDD aanhang, maar dan moet ik even een goede usb lader zoeken gezien de harddisk anders niet genoeg stroom krijgt (daarom nu ook tijdelijk via netwerk opgelost) Hij ligt nu horizontaal gezien ik nog even iets moet oplossen met die heatsinks die er op zitten.
Had ik maar 15MB snelheid zeg, ik zit tegen de helft, terwijl dat ding nog geen meter van mn extra router ligt. Moet haast wel aan mn router liggen maar dat komt wel een keer, het laden van video's gaat snel zat tot ik het oplos.
Verder ik heb niet echt iets speciaals
Imito MX1
Finless 1.5 rom er op (echte 1080p interface)
Laatste versie Archos Player
Die 'gratis' codec pack ervoor die in de store is (dus niet die van 5 euro van archos zelf)
Wel ligt mn behuizing er af en zitten er heatsinks op alle chips inclusief de cpu.
Toen ik de vorige versie van archos player nog had toen was 1080p helemaal niks, maar toen de update kwam deed hij het ineens prima.. (in de zelfde week ook die heatsinks geinstaleerd maar ik ga er van uit dat het daar niet aan kan liggen ineens)
Ik heb nog niet de Finless rom erop.
Wel het gratis codec pack geinstalleerd, gewoon vanuit Google play.
Ik heb de stick altijd aan staan, dus zie niet snel dat er een update is. Dat kan op elk moment gebeuren.
Ik ga eens experimenten met de Finless ROM wanneer ik iets meer tijd heb.
CU, RonK
Verwijderd
Ik vind zo stick toch niet handig, heb een ledtv en zo stick zal niet echt passen.MusicAddict schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:31:
[...]
Persoonlijk zou ik eens een kijkje nemen bij geekbuying.com Vooral als je een keer een update wilt hebben dan zit je beter bij geekbuying gezien daar veel support voor wordt gegeven vanuit geekbuying en de community van bv freaktab. En dan zit je daar dan met je ebay stickje waar die updates niet op werkt..
Over die HDD ik meen dat het wel kan via een app, maar ik ga er van uit dat het dan enorm traag gaat waardoor je net zo goed even je HDD aan je laptop kunt hangen om even te kopieren (ben je minder tijd mee kwijt)
Android box zou beter zijn, wat is een fansoenlijke box die goed HD films kan afspelen xbmc makkelijk te installeren, icefilms en 1channel zijn ook interessant.
Natuurlijk niet al te duur
Neo X5 iets prijziger,dan heb je ook een fatsoenlijke boxVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:14:
[...]
Ik vind zo stick toch niet handig, heb een ledtv en zo stick zal niet echt passen.
Android box zou beter zijn, wat is een fansoenlijke box die goed HD films kan afspelen xbmc makkelijk te installeren, icefilms en 1channel zijn ook interessant.
Natuurlijk niet al te duur
Een van de beste, zoniet de beste box die je kunt krijgen op het moment.
En sinds kort ook de eerste Finless rom voor beschikbaar
[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 18-02-2013 20:53 ]
Nieuwe Imito MX1 firmware aanwezig, fix for betere WIFI.
ROM
ROM
ah, mooi, ben benieuwd, zit nog steeds te wachten op mijn vervangende MX1... ze zijn wel traag met support hoor bij geekbuying...
28-12-2012 besteld,
10-01-2013 ontvangen,
11-01-2013 mail met support gestart over mijn probleem, elke x een week wachten op antwoord
30-01-2013 teruggestuurd met regular airmail, nog niets gehoord, stick zou echt al wel aangekomen moeten zijn..
de 13e om een update gevraagd en nog geen reactie op gehad...
28-12-2012 besteld,
10-01-2013 ontvangen,
11-01-2013 mail met support gestart over mijn probleem, elke x een week wachten op antwoord
30-01-2013 teruggestuurd met regular airmail, nog niets gehoord, stick zou echt al wel aangekomen moeten zijn..
30-01 teruggestuurd ! Als die dan maar niet verdwenen is in de pakjes chaos ivm Chinees Nieuwjaar wat dePrulleman schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:13:
ah, mooi, ben benieuwd, zit nog steeds te wachten op mijn vervangende MX1... ze zijn wel traag met support hoor bij geekbuying...
28-12-2012 besteld,
10-01-2013 ontvangen,
afgelopen 2 weken plaatsvond.
In principe zijn ze deze week pas weer begonnen, dus hoop ik dat er spoedig een reactie voor je komt maar
meestal hebben ze het ontzettend druk om de opgelopen achterstand weg te werken.
volgens mij hebben ze het altijd al ontzettend druk en werken ze structureel met een enorme achterstand.. ach ja.. je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, als je snelle support wilt moet je niet in china bestellen..
Ja inderdaad, en dat terwijl ze toch met zoveel zijnPrulleman schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:21:
volgens mij hebben ze het altijd al ontzettend druk en werken ze structureel met een enorme achterstand.. ach ja.. je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, als je snelle support wilt moet je niet in china bestellen..

Maar ja, de prijzen en keuzes zijn zo verrekt aantrekkelijk hé...
ja, ik moet ook eigenlijk niet klagen, want het is een bewuste keus geweest (lage prijs). Het is alleen jammer dat je dan ook echt een kapotte treft en vervolgens misschien wel 3 maanden verder bent, denk niet dat de MX1 nog mijn keus zou zijn geweest op het moment dat ik em terug heb
Hadden we maar gewoon in Nederland een gigantische 'Geekbuying Markt' of 'Dealextreme Markt' waar je dePrulleman schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:37:
ja, ik moet ook eigenlijk niet klagen, want het is een bewuste keus geweest (lage prijs). Het is alleen jammer dat je dan ook echt een kapotte treft en vervolgens misschien wel 3 maanden verder bent, denk niet dat de MX1 nog mijn keus zou zijn geweest op het moment dat ik em terug heb
gadgets en hebbedingetjes voor het uitzoeken hebt
Maar goed dan worden de prijzen vast zo onaantrekkelijk, dat dat ook de moeite niet loont

Is jammer dat ze niet zeggen of het een rooted/1080p rom is of wat dan ookdCY schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:54:
Nieuwe Imito MX1 firmware aanwezig, fix for betere WIFI.
ROM
Diezelfde vraag heb ik op het forum gesteld,MusicAddict schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:37:
[...]
Is jammer dat ze niet zeggen of het een rooted/1080p rom is of wat dan ookIk wacht wel tot finless een update doet in zn roms denk ik
CU, RonK
Hier in ieder geval een geroote versie;MusicAddict schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:37:
[...]
Is jammer dat ze niet zeggen of het een rooted/1080p rom is of wat dan ookIk wacht wel tot finless een update doet in zn roms denk ik
http://www.arctablet.com/...m-latest-update-20130204/
Wat ik nog niet zeker weet is of ik een speciaal programma nodig heb om de ROM bij te werken of dat het kan door de image op de SD kaartje te zetten. Ik zie op het iMito forum van GB dat er een flash programma is om de boel te rooten (MoboroboSetup_V2.0.7.501(Moborobo_En_official)(1).rar). Moet ik die ook gebruiken om de ROM te flashen?MusicAddict schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:37:
[...]
CU, RonK
Ik had wel een bepaald programma nodig om te flashen, maar die is bijgevoegd in de finless ROM en de how-to die daar ook in staat spreekt redelijk voor zichsmuck schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:30:
[...]
Wat ik nog niet zeker weet is of ik een speciaal programma nodig heb om de ROM bij te werken of dat het kan door de image op de SD kaartje te zetten. Ik zie op het iMito forum van GB dat er een flash programma is om de boel te rooten (MoboroboSetup_V2.0.7.501(Moborobo_En_official)(1).rar). Moet ik die ook gebruiken om de ROM te flashen?
Rooten is dan niet meer nodig want die rom is standaard al rooted
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 19-02-2013 13:37 ]
OK, bedankt. Moet wel gaan lukken. Nu nog een avodn vinden dat er niemand TV kijktMusicAddict schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:36:
[...]
Ik had wel een bepaald programma nodig om te flashen, maar die is bijgevoegd in de finless ROM en de how-to die daar ook in staat spreekt redelijk voor zichAls je precies volgt wat er staat en alles ook hetzelfde is als je bezig bent dan is dat flashen een eitje. Het enige probleem is even de drivers aan de praat krijgen onder windows 7 (windows 8 werkt niet meende ik) maar ook dat staat prima uitgelegd. Hier even een direct linkje naar de rom.
Rooten is dan niet meer nodig want die rom is standaard al rooted
CU, RonK
Goed, de MyGica A11 is dus totaal overleden, heb er geen leven meer in kunnen krijgen.
Kan nu een nieuwe bestellen, of zal ik toch maar wat anders? Want de ontwikkelingen staan natuurlijk ook niet stil...
Want is nu een aan te raden speler met XBMC hardware support? Wil geen stick, maar echt een kastje
Verwijderd
Zeker een mooie kast.MusicAddict schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:48:
[...]
Neo X5 iets prijziger,dan heb je ook een fatsoenlijke box(pakweg 75 euro)
Hoe zit het met de invoer kosten?
Via express shipping reken maar op invoerkosten gezien die in 99% van de gevallen worden gecontroleerd voordat DHL op je stoep staat, via de normale airmail is die kans aanzienlijk kleiner en zelfs al wordt je 'gepakt' dan scheelt het altijd al dat je geen extra kosten hebt gehad voor die snelle levering via DHLVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:47:
[...]
Zeker een mooie kast.
Feitelijk mag je tot 45 euro inklaren als 'gift' zonder enige kosten, en normale verzendingen zijn tot 22 euro dacht ik. Ik was 44 euro kwijt toen met de normale airmail bij geekbuying toen dus zat sowieso wel goed als ze daar moeilijk over zouden doen, maar stond ook maar gewoon 20$ op het pakketje zelf
Wel even kijken of er een extra registered airmail wordt vermeld, soms zit het er al bij. Is wel zo fijn om ongeveer te weten waar je pakketje is zo na een week of 2
[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 19-02-2013 19:57 ]
Ik had mijn Mele Fly mouse snel ontvangen, en zonder kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:47:
[...]
Zeker een mooie kast.
De iMito MX1 was echter onderschept bij PostNL en ik kreeg een brief thuis dat ze niet konden bepalen wat de waarde van het pakketje was. Dus ik moest dat aantonen en een invoice opsturen. Daar stond een waarde op van $45 (en het was geen gift), dus dan zijn er kosten aan verbonden.
Daarna is het thuis afgeleverd en moest ik 23,50 Euro aftikken aan de deur.
Op het pakketje stond toch een waarde van $17 en vermeldde het "gift".
E.e.a. is via reguliere post verstuurd. Dit kwam bij GeekBuying vandaan.
Dat heb ik ook al eens met een pakketje gehad van DealExtreme.
Kennelijk tuinen ze daar dus niet meer in en moet je serieus rekening houden met extra kosten.
Of zorg dat je alles los besteld en onder de 22 Euro blijft met de kosten. Voor sommige spullen zal dat waarschijnlijk niet lukken.
CU, RonK
Gisteren mijn Rikomagic MK802 III ontvangen met wat andere spulletjes. Totale waarde was 64 dollar, dus circa 50 euro. Het heeft wel bijna een maand geduurd voordat ik mijn spullen binnen had, maar niet opgemaakt door PostNL.
Ik nog niet echt kunnen experimenteren met de stick, maar ik heb al wel geconcludeerd dat de WIFI ontvangst waardeloos is (youtube filmpjes laden lukt niet). Ik heb de wifi antenne uit de behuizing losgemaakt, maar dat hielp niet veel.
Wat wel hielp is om de stick direct in mijn TV te pluggen. Kennelijk zorgt de bijgeleverd HDMI kabel voor enorme storing (bekend effect zo las ik op het rikomagic forum). Even nadenken of ik de stick zo laat zitten of dat ik een beter HDMI kabel ga aanschaffen.
Ik nog niet echt kunnen experimenteren met de stick, maar ik heb al wel geconcludeerd dat de WIFI ontvangst waardeloos is (youtube filmpjes laden lukt niet). Ik heb de wifi antenne uit de behuizing losgemaakt, maar dat hielp niet veel.
Wat wel hielp is om de stick direct in mijn TV te pluggen. Kennelijk zorgt de bijgeleverd HDMI kabel voor enorme storing (bekend effect zo las ik op het rikomagic forum). Even nadenken of ik de stick zo laat zitten of dat ik een beter HDMI kabel ga aanschaffen.
Oke, deze is wel heel cool;
Ik heb al een MK808B; maar dit zou toch wel echt een waardig alternatief zijn!
Vraag me alleen altijd of dit altijd goed gaat met de douane enzo
Fijn is dat hij een bedraade (RJ45) ethernet verbinding heeft, alleen is de vraag of dat een exemplaar is dt ook echt 100Mbit haalt en niet blijft steken op 10Mbit

Vraag me alleen altijd of dit altijd goed gaat met de douane enzo
Fijn is dat hij een bedraade (RJ45) ethernet verbinding heeft, alleen is de vraag of dat een exemplaar is dt ook echt 100Mbit haalt en niet blijft steken op 10Mbit

MusicAddict schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:48:
[...]
Neo X5 iets prijziger,dan heb je ook een fatsoenlijke box(pakweg 75 euro)
Laten we hopen dat het hem lukt, al wacht ik net zo lief een week of 2 extra voor een perfecte rom (hij had al beloofd zijn rom voor de imito mx1 te updaten van 1.5 naar 1.7, nu dus hopelijk met die wifi fixI have to go out of town for a week this Sunday but I will try to make a ROM from this one before I leave. No promises but I will try..
Bob
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 21-02-2013 23:13 ]
Hallo allen ,
Ik zit ook al een tijdje hier mee te kijken en lezen over de mini Pc's nou vind ik zelf deze Minix Neo X5 ook erg aantrekkelijk .
Ik heb heel wat reviews en ervaringen opgezocht hier en op youtube .
Maar kom er nog niet goed uit of deze X5 wel een goede keuze is voor mij ??
Wat ik er eigenlijk mee wil doen is het vervangen van mijn AC Ryan mini.
Een beetje spelletje wil ik er ook wel mee spelen bvb NFS MSWT .
En natuurlijk wat nieuws lezen en surfen op het net .
Vraag 1 : Is deze X5 een goed alternatief ipv Ac Ryan mini??
Vraag 2 : Heeft iemand van jullie al ervaring met de nieuwe Finless rom ?
Vraag 3 : Hoe zit het met .mkv files 1080P speelt de X5 dit vloeiend af ?
Vraag 4 : Ik zag bij de Zeals Gk802 dat er een sdhc kaart onder de kap zit deze kon vervangen worden voor een grotere snellere kaart .Is dit ook mogelijk bij de X5 ??
Graag zou ik jullie ervaringen hierover willen lezen hier .
Ik zit ook al een tijdje hier mee te kijken en lezen over de mini Pc's nou vind ik zelf deze Minix Neo X5 ook erg aantrekkelijk .
Vraag 4 : Ik zag bij de Zeals Gk802 dat er een sdhc kaart onder de kap zit deze kon vervangen worden voor een grotere snellere kaart .Is dit ook mogelijk bij de X5 ??
StraightOn.NL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:17:
Oke, deze is wel heel cool;
Vraag me alleen altijd of dit altijd goed gaat met de douane enzo![]()
[afbeelding]
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door diquan2001 op 22-02-2013 00:07 ]
www.minixforums.comdiquan2001 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:01:
Hallo allen ,
[...]
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een Android media player. Nu is het punt dat zij een oude CRT tv heeft zonder HDMI ingang etc; ik neem aan dat ik daarvoor een media player moet hebben met ouderwetse analoge AV output zodat ik hier een scart aan kan zetten en het zo kan aansluiten? Ik zie er niet zo veel daarmee, en vooral oudere modellen met Android 2.3 (zoals deze). Wensen zijn android 4 of hoger, dual core cpu en een simpele afstandsbediening. Weten jullie meer opties?
ja, geen android nemen, maar gewoon een andere mediaplayer. Waar gaat ie voor gebruikt worden, als je ook wilt internetten en angry birds, neem dan een goedkope tablet erbij, dat is veel praktischer.Kai-Hugo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:30:
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een Android media player. Nu is het punt dat zij een oude CRT tv heeft zonder HDMI ingang etc; ik neem aan dat ik daarvoor een media player moet hebben met ouderwetse analoge AV output zodat ik hier een scart aan kan zetten en het zo kan aansluiten? Ik zie er niet zo veel daarmee, en vooral oudere modellen met Android 2.3 (zoals deze). Wensen zijn android 4 of hoger, dual core cpu en een simpele afstandsbediening. Weten jullie meer opties?
[ Voor 65% gewijzigd door Prulleman op 22-02-2013 12:45 ]
Mee eens, HDMI > Scart is (naar mijn weten) niet te krijgen, en zoja wat de beeldkwaliteitPrulleman schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:44:
[...]
ja, geen android nemen, maar gewoon een andere mediaplayer. Waar gaat ie voor gebruikt worden, als je ook wilt internetten en angry birds, neem dan een goedkope tablet erbij, dat is veel praktischer.
dan zal zijn, tja...
Of inderdaad een tablet of een andere mediaplayer;
http://dx.com/c/consumer-...-199/hd-media-players-103
er is nu een update voor de youtube player, je kan nu weer fullscreen gaan kijken.
Functies in deze versie:
* Use your Google+ profile on YouTube
* Control TV playback directly from the notification bar
* Fullscreen button bug fixed <<<------
Functies in deze versie:
Het een bug noemenraro007 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:56:
er is nu een update voor de youtube player, je kan nu weer fullscreen gaan kijken.
Functies in deze versie:
Verder prima uiteraard, want winnen van youtube begon me irritant te worden (hij deed steeds updaten zo nu en dan en het terugzetten van die oude versie werd me ook te gek
Verder Archos Player heeft weer een update gehad vandaag dus zal straks eens op mn stickie kijken of de playback nog meer verbeterd zal zijn
Ook kreeg ik net een groot pakketje (met zeker wel een meter bubbeltjesfolie er om heen met een wifi antenne, al denk ik dat ik me iets vergist heb in de grootte, 30cm is iets te overkill is voor mijn imito maar dat terzijde
[ Voor 23% gewijzigd door MusicAddict op 22-02-2013 16:27 ]
of het werkt weet ik niet: http://scarttohdmi.co.uk/hdmi-to-scart-converter-box/ (net zo duur als je stickie vrees ik)edero schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:37:
[...]
Mee eens, HDMI > Scart is (naar mijn weten) niet te krijgen, en zoja wat de beeldkwaliteit
dan zal zijn, tja...
Of inderdaad een tablet of een andere mediaplayer;
http://dx.com/c/consumer-...-199/hd-media-players-103
[ Voor 4% gewijzigd door SED op 22-02-2013 17:42 ]
Copyright and left by SED...
Leuk daar zal ik ook eens gaan lezen maar dat zijn buitelandse ervaringen .Ik lees liever ervaringen van de mensen op dit forum .Daar is deze topic toch .
Huh, maar dat is toch helemaal niet nodig? Een doosje als deze en deze hebben toch gewoon analoge AV uit? Die kleinere sticks hebben alleen HDMI, maar de iets grotere modellen hebben toch meer? Of zit ik daarvoor in het verkeerde topic?
Liever koop ik niet enkel een mediaplayer, omdat ik met Android iets meer vrijheid in updates en keuze aan mediaplayers en andere programma's. Of heb ik nu een heel ouderwets beeld over mediaplayers?
Liever koop ik niet enkel een mediaplayer, omdat ik met Android iets meer vrijheid in updates en keuze aan mediaplayers en andere programma's. Of heb ik nu een heel ouderwets beeld over mediaplayers?
SED schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:42:
[...]
of het werkt weet ik niet: http://scarttohdmi.co.uk/hdmi-to-scart-converter-box/ (net zo duur als je stickie vrees ik)
Mijn broer heeft de Neo x5 al 2/3 weken hier. Gekocht bij Dealextreme. Gelukkig is het niet gecontroleerd door de douane, maar met inklaringskosten werd rekening mee gehouden voor het geval dat.diquan2001 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:01:
Hallo allen ,
[...]
Ervaringen zijn positief te noemen.
Wifi werkt redelijk/goed: Op pakweg 13 meter van de modem (met een muur tussen) geeft de minix 62dBm aan, ter vergelijking mijn SE xperia ray geeft 69 dBm aan. Ook heb ik een avi film (700 MB) van anderhalve uur gestreamd van mijn laptop naar de x5. Dat werkte zonder vertraging of uitval van het wifi signaal. De neo x5 heeft wel problemen om 'Birds, 1080p' af te spelen via het netwerk, ook via de SD kaart/usb poort. Zelfde verhaal geldt voor de MX speler met H/W decoder. Maar hier spelen we geen 1080p (hooguit 720p) bestanden af dus voor ons is dat niet zo'n groot probleem.
Qua opslag heeft het genoeg ruimte: 3,94 GB ruimte voor apps en 10 GB ruimte voor data. Daarnaast heb je nog 3 usb poorten en een SD kaart slot.
Een webcam uit China werkt en geeft ook beeld op de camera app. Mijn broer heeft ook de air mouse rc11 bijgekocht en deze werkt ook naar behoren. Daarnaast werkt ook een muis, maar dat is niet echt bijzonder.
Wat wel een nadeel is, is dat de bijgeleverde 1m HDMI kabel wel werkt op de tv en mijn andere 3m kabel niet. Voor de meeste mensen zal 1m wel genoeg zijn.
Of het beter is dan de AC ryan dat weet ik niet. Maar met de neo x5 kan je door Android veel meer van apps gebruik maken. Uitzending gemist, xbmc, reclamefolders, youtube het werkt allemaal wel soepel en in mijn ogen snel.
Maar het is maar in hoeverre je gebruik maakt van de box, want hier ligt die ook meer in de kast dan dat hij aan is geweest. Alleen om films af te spelen is het handig. Internetten doen we hier gewoon achter de laptop of op de mobiel, gaat een stuk makkelijker (+ wat meer privacy) dan speciaal de tv aan te doen om daarop te internetten of nieuws te lezen.
Dankje voor het delen van jou ervaringen met de X5 Exor .Heb je trouwens de laatste firmware erop gezet ?
Ik las dat daar de 1080P problemen verholpen werden .Voor mij denk ik wel dat ik deze X5 ga aanschaffen ik wacht nog wel even met de hoop dat er mischien nog een Quadcore op de markt komt.
Ik las dat daar de 1080P problemen verholpen werden .Voor mij denk ik wel dat ik deze X5 ga aanschaffen ik wacht nog wel even met de hoop dat er mischien nog een Quadcore op de markt komt.
Exor schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:06:
[...]
Mijn broer heeft de Neo x5 al 2/3 weken hier. Gekocht bij Dealextreme. Gelukkig is het niet gecontroleerd door de douane, maar met inklaringskosten werd rekening mee gehouden voor het geval dat.
Ervaringen zijn positief te noemen.
Wifi werkt redelijk/goed: Op pakweg 13 meter van de modem (met een muur tussen) geeft de minix 62dBm aan, ter vergelijking mijn SE xperia ray geeft 69 dBm aan. Ook heb ik een avi film (700 MB) van anderhalve uur gestreamd van mijn laptop naar de x5. Dat werkte zonder vertraging of uitval van het wifi signaal. De neo x5 heeft wel problemen om 'Birds, 1080p' af te spelen via het netwerk, ook via de SD kaart/usb poort. Zelfde verhaal geldt voor de MX speler met H/W decoder. Maar hier spelen we geen 1080p (hooguit 720p) bestanden af dus voor ons is dat niet zo'n groot probleem.
Qua opslag heeft het genoeg ruimte: 3,94 GB ruimte voor apps en 10 GB ruimte voor data. Daarnaast heb je nog 3 usb poorten en een SD kaart slot.
Een webcam uit China werkt en geeft ook beeld op de camera app. Mijn broer heeft ook de air mouse rc11 bijgekocht en deze werkt ook naar behoren. Daarnaast werkt ook een muis, maar dat is niet echt bijzonder.
Wat wel een nadeel is, is dat de bijgeleverde 1m HDMI kabel wel werkt op de tv en mijn andere 3m kabel niet. Voor de meeste mensen zal 1m wel genoeg zijn.
Of het beter is dan de AC ryan dat weet ik niet. Maar met de neo x5 kan je door Android veel meer van apps gebruik maken. Uitzending gemist, xbmc, reclamefolders, youtube het werkt allemaal wel soepel en in mijn ogen snel.
Maar het is maar in hoeverre je gebruik maakt van de box, want hier ligt die ook meer in de kast dan dat hij aan is geweest. Alleen om films af te spelen is het handig. Internetten doen we hier gewoon achter de laptop of op de mobiel, gaat een stuk makkelijker (+ wat meer privacy) dan speciaal de tv aan te doen om daarop te internetten of nieuws te lezen.
Vandaag geprobeerd Finless firmware 1,5 te flasjen op de iMito MX1.
Jammerlijk mislukt. Beide laptops (win7 32b en WinXP) zien de Android stick niet.
Precies gedaan wat er geadviseerd wordt. Toch niets.
Later nog maar eens doen.
Jammerlijk mislukt. Beide laptops (win7 32b en WinXP) zien de Android stick niet.
CU, RonK
Hoe ver kwam je als ik vragen mag? ofja waar constateerde je al dat de stick niet werd gezien, als het helemaal aan het begin is (dus voor het geklooi met de drivers) ligt het aan een setting in android zelf als ik me niet vergis..smuck schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:25:
Vandaag geprobeerd Finless firmware 1,5 te flasjen op de iMito MX1.
Ik alle stappen doorlopen die in de bijgevoegde handleiding stonden.
Dan zou de PC een onbekend USB apparaat moeten zien, waarna je de drivers voor het OS kan installeren. Zowel op de WinXP als Win7 wordt niets gezien.
Ik heb een USB-USB (platte connector) kabel gebruikt en die in het verloopje van de OTG poort en de PC gestopt. De poort aan de zijkant is toch de OTG poort. Voor de rest zat alleen de mini USB aansluiting voor de spanning aangesloten en natuurlijk de HDMI kabel.
De settings in Android heb ik volgende handleiding aangepast.
Dan zou de PC een onbekend USB apparaat moeten zien, waarna je de drivers voor het OS kan installeren. Zowel op de WinXP als Win7 wordt niets gezien.
Ik heb een USB-USB (platte connector) kabel gebruikt en die in het verloopje van de OTG poort en de PC gestopt. De poort aan de zijkant is toch de OTG poort. Voor de rest zat alleen de mini USB aansluiting voor de spanning aangesloten en natuurlijk de HDMI kabel.
CU, RonK
Probeer het eens met de laderkabel *dus de micro usb -usb* in de otg poort naar je pc? Dus alleen de OTG aansluiten aan je pc, geen stroom. (elke van de 3 poorten op een stick kan stroom ontvangen dus geen probleem)smuck schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:42:
Ik alle stappen doorlopen die in de bijgevoegde handleiding stonden.
Want kan er aan liggen dat er twee verbindingen worden gedetecteerd in de stick nu, of het verloopje OTG doet niet goed zijn werk oid.
Bij mij had ik ook alleen de OTG aangesloten, eerst geen verbinding, maar na die settings in android wel. Dus denk dat het daar aan ligt
[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 23-02-2013 20:03 ]
Past de lader kabel (een mini USB) dan in de OTG poort? Lijkt me zo klein.MusicAddict schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:58:
[...]
Probeer het eens met de laderkabel *dus de micro usb -usb* in de otg poort naar je pc? Dus alleen de OTG aansluiten aan je pc, geen stroom. (elke van de 3 poorten op een stick kan stroom ontvangen dus geen probleem)
Want kan er aan liggen dat er twee verbindingen worden gedetecteerd in de stick nu, of het verloopje OTG doet niet goed zijn werk oid.
Bij mij had ik ook alleen de OTG aangesloten, eerst geen verbinding, maar na die settings in android wel. Dus denk dat het daar aan ligt
Misschien was mijn probleem wel dat ik twee "mannetjes" aan beide zijden van de kabel had.
Ik ga het eens proberen.
Bedankt voor je tip.
CU, RonK
Er horen toch echt gewoon twee keer micro usb op (OTG + power) en een grote usb poort te zitten? Het verschil tussen mini en micro is echt verwaarloosbaar, zo heb ik ook wel eens ergens een micro in een mini poortje proberen te rammen maar dat werkt helaas net nietsmuck schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:53:
[...]
Past de lader kabel (een mini USB) dan in de OTG poort? Lijkt me zo klein.
Misschien was mijn probleem wel dat ik twee "mannetjes" aan beide zijden van de kabel had.
Ik ga het eens proberen.
Bedankt voor je tip.
Maar gewoon een directe kabel op alleen de otg poort is je beste optie, en graag gedaan
De mini x5 heeft hier nog een firmware van december. Voor een update moet ik nog een micro usb kabel bewerken...diquan2001 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:00:
Dankje voor het delen van jou ervaringen met de X5 Exor .Heb je trouwens de laatste firmware erop gezet ?
[...]
iemand hier ervaring mee, ik zoek een vervanging voor mijn oude xbox op een crt tv (met rca aansluiting).christiaan999 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:58:
Is er eigenlijk iemand die meer weet van de amlogic m3 gebaseerde sticks met een ethernet,vga en rca. Zie er best wel veel staan op aliexpress voor maar 30 euro (http://www.aliexpress.com...-Google-TV/732027818.html). Alleen staat er verder geen feedback bij. Het voordeel van deze stickjes is dat ze in tegenstelling tot de rk3066 stickjes wel rca hebben.
mooiste zou zijn als ik er ook nog xbmc op zou kunnen draaien.
Heb in de middag het geüpdatet naar de firmware van 17-01-2013. 1080p via USB werkt gewoon goed. Heb geen onderbrekingen kunnen zien, was dus gewoon vloeiend. Ik heb de volgende bestanden gebruikt dit de 1080p 40mbps Birds bestand (link)en een trailer van FOX (link).diquan2001 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Wat wel niet goed werkt is het afspelen via het de draadloos netwerk met mijn laptop. De FOX trailer kan die zonder moeite afspelen met zowel de MX speler als de ingebouwde video speler. Wil ik echter de Birds bestand afspelen, dan treden er vertragingen op. Nou weet ik niet of dit aan de neo x5 ligt of aan de laptop of aan de draadloos van de neo x5. Misschien dat bedraad beter gaat, moet ik morgen even kijken.
EDIT: Raar na 4 keer opnieuw de vogeltjes scene te hebben gestart, streamt die het nu wel in een keer goed
Daarna heb ik 'S/W via het netwerk' aangezet bij MX speler en de video had weer last van lags. Heb nu de MX speler verwijderd en het bestand streamt gewoon goed met de ingebouwde speler. Last van opstarttijd?
[ Voor 13% gewijzigd door Exor op 25-02-2013 00:38 ]
Hoera, mijn Neo X5 ligt thuis op mij te wachten, samen met de RC11 afstandsbediening. In het totaal wel €30,- importkosten moeten betalen aan DHL over 2x Neo X5 en RC11.
Vanavond zal ik mijn eerste bevindingen posten.
Ziet er prima uit, als de prijs goed is zal het wel een toppertje worden. Al denk ik dat de nieuwe quad core rockchips ook niet lang op zich zullen wachten nou, en die zijn waarschijnlijk nét wat voordeliger geprijst dan een Exynos.dCY schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:02:
Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe player gaat werken.
de F9
Ook mooie ophanging mogelijk zo met schroefjes, altijd handig, hang je zo aan een vesa-mount achterop je tv/monitor
En?Squirtle schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:15:
Hoera, mijn Neo X5 ligt thuis op mij te wachten, samen met de RC11 afstandsbediening. In het totaal wel €30,- importkosten moeten betalen aan DHL over 2x Neo X5 en RC11.
Verwijderd
Mooi! Deze ontwikkelingen moeten we hebbendCY schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:02:
Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe player gaat werken.
de F9
En?..........Squirtle schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:15:
Jammer dat die F9 geen RJ45 aansluiting heeft. Gemiste kans
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.
Voor de mensen die met hun Imito mx1/mx2 willen spelen
de 1.7 beta rom van Finless
1.7a is 1080p zonder de laatste wifi fix (die werkt namelijk niet op de 1080p kernel)
1.7b is standaard finless + wifi fix (dus 720p interface)
Ik flash morgen denk ik de 1.7a gezien ik 1080p een pré blijf vinden, blijken wel leuke dingen in te zitten zoals het vergrendelscherm en screen power off.. screen power off lijkt me wel handig zolang audio blijft werken
En ja het is beta, dus op eigen risico
de 1.7 beta rom van Finless
1.7a is 1080p zonder de laatste wifi fix (die werkt namelijk niet op de 1080p kernel)
1.7b is standaard finless + wifi fix (dus 720p interface)
Ik flash morgen denk ik de 1.7a gezien ik 1080p een pré blijf vinden, blijken wel leuke dingen in te zitten zoals het vergrendelscherm en screen power off.. screen power off lijkt me wel handig zolang audio blijft werken
En ja het is beta, dus op eigen risico
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 26-02-2013 23:44 ]
gelijk heb je, ik denk dat er wel binnenkort een andere chinese fabrikant om de hoek komt kijken, eentje met een LAN verbindingPaddo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:04:
Jammer dat die F9 geen RJ45 aansluiting heeft. Gemiste kans
Gisteren heb ik de nieuwe firmware (1.7) op mijn iMito MX1 geprobeerd. Gewoon door de IMG file op een micro-SD card te zetten en te rebooten. Dat werkte feilloos.
De 1.7 firmware zou een verbetering van het Wifi signaal geven. En dat klopt. Kwam ik hiervoor op ongeveer 15Mbps, nu ligt dat dicht tegen de 20Mbps.
Een Full-HD film speelt bijna feilloos af via BSplayer in HW mode over het netwerk.
BSplayer doet het net nog iets beter dan de Archos speler.
Nu wachten op de Finless ROM 1.7 . Ik ben benieuwd wat die brengt.
De 1.7 firmware zou een verbetering van het Wifi signaal geven. En dat klopt. Kwam ik hiervoor op ongeveer 15Mbps, nu ligt dat dicht tegen de 20Mbps.
Een Full-HD film speelt bijna feilloos af via BSplayer in HW mode over het netwerk.
CU, RonK
Ik heb de mijne (MX2) pas een week binnen en heb daarop de Finless 1.5 opgezet maar 1080P afspelen is te veel gevraagd voor dat kleine ding. Ik ben wel benieuwd waar je de 1.7 vandaan hebt gehaald.smuck schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:45:
Gisteren heb ik de nieuwe firmware (1.7) op mijn iMito MX1 geprobeerd. Gewoon door de IMG file op een micro-SD card te zetten en te rebooten. Dat werkte feilloos.
link naar 1.7 beta staat een paar posts boven je:
MusicAddict in "Mini Android TV discussie deel 1"
http://www.freaktab.com/s...X1-2-Finless-ROM-1-7-BETA
MusicAddict in "Mini Android TV discussie deel 1"
http://www.freaktab.com/s...X1-2-Finless-ROM-1-7-BETA
Geen probleem.algoman schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:30:
Mijn excuses maar toch bedankt.
Ik heb niet de Finless geinstalleerd, maar de originele 1.7 versie.
Die vindt je hier: http://blog.geekbuying.co...-imito-mx1-wifi-improved/
CU, RonK
Ik heb onlangs de Imito MX 2 besteld maar heb deze nog niet in huis.... is de firmware 1.7 van de Imito MX1 ook te gebruiken op de MX2 ?
Ik zie dat dezze vraag ook gesteld is op de site van geekbuying maar er is (nog) geen antwoord op gegeven.
Ik zie dat dezze vraag ook gesteld is op de site van geekbuying maar er is (nog) geen antwoord op gegeven.
Verwijderd
Ik wil graag een android stick kopen en hier mijn externe hdd op aan sluiten om films af te spelen. Dit is een 3TB usb 3.0. Nu lees ik bij veel specificaties dat de hdd ondersteund wordt tot 1 of 2 TB. Kan ik mijn hdd er dan niet op aan sluiten of mag er niet meer dan 1tb aan film etc. op staan?
Welke stick raden jullie mij aan. Ik wil er ook graag mee gamen met een contoller van bv ps2 of ps3
Welke stick raden jullie mij aan. Ik wil er ook graag mee gamen met een contoller van bv ps2 of ps3
titel van topic op freaktab = "NEW - iMito MX1/2 - Finless ROM 1.7 - BETA"\loneranger56 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:03:
Ik heb onlangs de Imito MX 2 besteld maar heb deze nog niet in huis.... is de firmware 1.7 van de Imito MX1 ook te gebruiken op de MX2 ?
dus ja.
Stick is ook gelijk op de behuizing na.
Had nog niet gekeken op freaktabPrulleman schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:12:
[...]
titel van topic op freaktab = "NEW - iMito MX1/2 - Finless ROM 1.7 - BETA"\
dus ja.
Stick is ook gelijk op de behuizing na.
alleen nog maar op geekbuying
thnx for the info
[ Voor 8% gewijzigd door loneranger56 op 27-02-2013 17:50 . Reden: typo ]
Newbie aan het woord:
Is het mogelijk om een Externe harde schijf aan te sluiten op de NEO X5? Werkt het ook als je de externe harde schijf aansluit op de tv? Dit, om xbmc met een hdd draaiend te krijgen....Ik weet dus niet of Android een HDD herkent die ingeplugd is in de tv/neo x5.
Thanks!
Is het mogelijk om een Externe harde schijf aan te sluiten op de NEO X5? Werkt het ook als je de externe harde schijf aansluit op de tv? Dit, om xbmc met een hdd draaiend te krijgen....Ik weet dus niet of Android een HDD herkent die ingeplugd is in de tv/neo x5.
Thanks!
Zojuist een MK808 besteld en een remote control (Keyboard + Touchpad). Hij komt op de slaapkamer met een full-HD monitor. Ik wil er muziek mee streamen (DLNA vanaf mn NAS) en af en toe een filmpje kijken.
Ik zoek nu alvast een app om het device te bedienen zonder dat het scherm aan moet staan, zodat ik bv muziek kan luisteren zonder dat het scherm aan moet.
Edit: MK802 komt voorbij in de iBood hunt. €50,- Is veel te duur met een hunt.
Ik zoek nu alvast een app om het device te bedienen zonder dat het scherm aan moet staan, zodat ik bv muziek kan luisteren zonder dat het scherm aan moet.
[ Voor 10% gewijzigd door timovd op 28-02-2013 09:41 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Waren alle updates maar zo eenvoudig.....
Ondanks dat 1 iMito mx1 is gesneuveld na enkele weken, loopt de tweede nog steeds zeer stabiel. Continu powered on. Alleen als ik hem in PLEX laat staan bij het uitschakelen van de TV wil hij af en toe vast lopen.
Ik merk bij de nieuwe FW idd een verbetering van de Wifi overdrachtsnelheid. (Plex geeft dat bovenin weer bij het starten van een film)
http://blog.geekbuying.co...-imito-mx1-wifi-improved/
Ondanks dat 1 iMito mx1 is gesneuveld na enkele weken, loopt de tweede nog steeds zeer stabiel. Continu powered on. Alleen als ik hem in PLEX laat staan bij het uitschakelen van de TV wil hij af en toe vast lopen.
Ik merk bij de nieuwe FW idd een verbetering van de Wifi overdrachtsnelheid. (Plex geeft dat bovenin weer bij het starten van een film)
http://blog.geekbuying.co...-imito-mx1-wifi-improved/
hoe laat je de audio lopen als je scherm uitstaat?timovd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:01:
Zojuist een MK808 besteld en een remote control (Keyboard + Touchpad). Hij komt op de slaapkamer met een full-HD monitor. Ik wil er muziek mee streamen (DLNA vanaf mn NAS) en af en toe een filmpje kijken.

of heb je een versterker met HDMI in/uit op de slaapkamer, of wellicht een usb geluidskaartje?
Crap! Er zit geen audio-out op (behalve via HDMI).
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik weet niet of het ook bij de huidige roms van Android usb sticks functioneert, maar er zijn tablet en telefoon roms (vaak 4.0 of 4.1) die USB-audio ondersteunen. Dan kun je dus een goedkope USB dac (of een hele dure audiofiele) aan je USB OTG poort hangen en zo digitaal geluid vangen.timovd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:58:
Crap! Er zit geen audio-out op (behalve via HDMI).

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 28-02-2013 13:57 ]
too old, too cold
Misschien heb ik het gemist in de topic, maar ik krijg met geen mogelijkheid de Ziggo TV app goed werkend op de iMito MX1. De app start wel op, maar na de melding dat de app constant in ontwikkeling is, sluit deze zich weer af. Heb geen idee wat de app precies mist, het is ook de enige die hier problemen mee geeft. Weliswaar is de mx1 geroot, en draait nu op basis van de finless 1.7a rom, maar dat zou voor het starten in ieder geval geen problemen moeten geven, misschien pas bij live tv kijken. Op mijn galaxy tab 2 werkt ie wel gewoon (ook 4.1.1 versie), in tablet variant.
Iemand hier eerder tegenaan gelopen?
Ja dus, meerdere mensen hier last helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door martincm op 28-02-2013 18:03 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Bij mij maakte het nogal uit welke ROM ik gebruik. Bij de ene gaat het goed en bij de andere niet. Ff en paar proberen dusmartincm schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:59:
Misschien heb ik het gemist in de topic, maar ik krijg met geen mogelijkheid de Ziggo TV app goed werkend op de iMito MX1. De app start wel op, maar na de melding dat de app constant in ontwikkeling is, sluit deze zich weer af. Heb geen idee wat de app precies mist, het is ook de enige die hier problemen mee geeft. Weliswaar is de mx1 geroot, en draait nu op basis van de finless 1.7a rom, maar dat zou voor het starten in ieder geval geen problemen moeten geven, misschien pas bij live tv kijken. Op mijn galaxy tab 2 werkt ie wel gewoon (ook 4.1.1 versie), in tablet variant.
De Ziggo TV app houdt niet van een rom die geroot is.
"When you grow up your heart dies"
Gewoon via de SU app root uitzetten.sjaool schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:25:
Dat is inderdaad ook een oplossing.
"When you grow up your heart dies"
Welke rom voor de mx1 werkte de app bij jou wel dan? Stock?Woudtwe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:25:
[...]
Bij mij maakte het nogal uit welke ROM ik gebruik. Bij de ene gaat het goed en bij de andere niet. Ff en paar proberen dus
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Hij crashed ook bij de standaard 1.5 ROM. Op versie 1.7 nog niet geprobeerd.sjaool schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:25:
[ Voor 7% gewijzigd door smuck op 01-03-2013 09:50 ]
CU, RonK
Ik heb zelf de MK808, de stockROM van 29 nov 2012 werkte voor mij. Maar ik kan je helaas niks zeggen over de MX1...martincm schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:32:
[...]
Welke rom voor de mx1 werkte de app bij jou wel dan? Stock?
Het geroote is ook op te lossen door 2 .os files te vervangen door gekraakte. Zie:
http://www.falsyana.com/2012/android/ziggo-tv-app/
Anders krijg je weer problemen met andere apps die wel graag root willen.
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer