Ik vrees dat al die sticks daar onder lijden.
Zelf ben ik niet zo'n grote voorstander meer van die sticks want je hangt er toch een hoop dingen aan waardoor dat het een spinneweb wordt.
Maar goed, nu die wifi. Beetje ongelukkig dat die antenne in het ding zit en dat je nu net films wil gaan streamen naar het ding een goede snelle constante verbinding vraagt.
Firmware doet daar in mijn ogen weinig aan vernits het al mis zit met de basis.
Zelfs de minix neo 5 die in een mooie behuizing zit heeft geen externe antenne (zucht) en daar lees ik ook over slechtere wifi ontvangst.
Ik heb nu 2 x een MK808 waarvan ze eigenlijk gewoon niet geschikt waren om te streamen wegens dropouts etc. Pure frustratie vermits de muis/bediening ook constant haperde.
De minix g4 was iets beter, kan ook tot 150mbps aan, maar was eigenlijk ook niet geschikt.
Na het modden van de antenne, bij mij een stukje wirewrap draad van ongeveer 6cm dat uit het ding steekt kan ik nu zo ongeveer overal in het huis perfect streamen. Waar ik eerst 1 ssid zag zie ik er nu minstens 10.
De dongle van de remote hangt trouwens ook aan een usb verlengkabeltje vermits die dingen op dezelfde frequenty werken als wifi en bleutooth.
Nu dat modden, als je al wat met electronica hebt gespeeld, ga ervoor, maar als je geen ervaring hebt goed lezen, zien en geduld.
Het eerste boxje met audio out, 2,4 en vooral 5GHz en externe antenne's koop ik zonder meer direct.
Trouwens probeer Archos eens ipv XBMC en copier ook eens wat files lokaal om te zien of hij het zonder netwerkverbinding goed doet.
[
Voor 3% gewijzigd door
Luke-san op 10-03-2013 14:34
]