Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
of deze app voor temp unrooten (als je niet wilt kloten met cracks etc)
Google Play: 원클릭 임시언루팅앱 :: Root Enabler
(werkt op mijn geroote nexus prima met ziggo app, helaas wacht ik nog steeds op mijn MX1 :()

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 01-03-2013 11:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Voor de mensen die een XMBC achtige app willen met prima support, de archos player is weer eens -50% (voor dit weekend) a la 2,49€ :)

Blijf er zelf nog steeds hartstikke tevreden mee, speelt alles af en ziet er gelikt uit met al die albumart. (en 100% keyboardvriendelijk, want soms vergeet ik mn muis aan te sluiten en dan kom niks te kort :P)

Hoop dat ze binnenkort een keer hun Archos Music beschikbaar maken voor andere android devices dan hun eigen, zou mn muziek prima in een vergelijkbare manier willen zien en beluisteren :P

[ Voor 44% gewijzigd door MusicAddict op 01-03-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
MusicAddict schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:46:
Voor de mensen die een XMBC achtige app willen met prima support, de archos player is weer eens -50% (voor dit weekend) a la 2,49€ :)

Blijf er zelf nog steeds hartstikke tevreden mee, speelt alles af en ziet er gelikt uit met al die albumart. (en 100% keyboardvriendelijk, want soms vergeet ik mn muis aan te sluiten en dan kom niks te kort :P)

Hoop dat ze binnenkort een keer hun Archos Music beschikbaar maken voor andere android devices dan hun eigen, zou mn muziek prima in een vergelijkbare manier willen zien en beluisteren :P
Die music app zou ik ook wel willen. Dat mis ik nog in het Archos Media Center.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Heb gisteren Finless 1,7 1080 geflashed (musciAddict voor de tips hoe te flashen).
Werkt goed. Ook het Wifi signaal is goed.
Nu nog hardware ondersteuning voor HD films en het is een ideaal apparaat voor me.

Ook de Ziggo app geinstalleerd. Die start wel. Alleen TV kijken lukt niet. De app meldt dat het alleen werkt op een niet gemodificeerd apparaat. Heeft iemand een idee hoe je dit toch voor elkaar krijgt?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor de eerste keer een custom rom op mijn MK808B geflashed, als eerste deze want die is full 1080p.

!NEW! MK808/MK808B Hybryd FW V2.1.2 !NEW!(26.02.2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 09:44
@smuck

"Ook de Ziggo app geinstalleerd. Die start wel. Alleen TV kijken lukt niet. De app meldt dat het alleen werkt op een niet gemodificeerd apparaat. Heeft iemand een idee hoe je dit toch voor elkaar krijgt?"

Zie prulleman vr 1 mrt 11u59.

Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben toch benieuwd...is het mogelijk om een NAND - Ext SD swap te doen met bv een MK808?

Is dat een optie zodat games daar automatisch opgezet worden? Want 8gb (- OS ) is erg krap en met een game of 3~4 al vol. Als je ze dan standaard op een class 10 of uhs1 kaartje van 32 gb ofzo zet heb je opeens een stuk meer mogelijkheden..

Had zelf dit al gevonden, maar maakt dat mogelijk wat ik van plan ben ?
http://www.freaktab.com/s...SDCARD-with-a-EXTERNAL-HD

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
sapphire schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:22:
Ik ben toch benieuwd...is het mogelijk om een NAND - Ext SD swap te doen met bv een MK808?

Is dat een optie zodat games daar automatisch opgezet worden? Want 8gb (- OS ) is erg krap en met een game of 3~4 al vol. Als je ze dan standaard op een class 10 of uhs1 kaartje van 32 gb ofzo zet heb je opeens een stuk meer mogelijkheden..

Had zelf dit al gevonden, maar maakt dat mogelijk wat ik van plan ben ?
http://www.freaktab.com/s...SDCARD-with-a-EXTERNAL-HD
Welke games wil je er dan op hebben vraag ik me eerder dan af, Ik kan zelf in mijn imito de ruimte zetten op 6GB van de 8GB waarop ik 'intern' apps kan instaleren als ik hem opnieuw flash, wat ik er aan heb, geen idee, ik maak het toch nooit vol.
Zelfs mijn note heeft maar 2GB standaard aan appruimte, de echte ruimte die je kwijt kan je vaak toch al op een sd kaartje kwijt. Dus ik snap het probleem niet, tenzij je onderstaande bedoelt dat je gewoon meer interne ruimte wilt dan de standaard 1gb.

Standaard is zon stick vaak op 1GB appspace geflasht, volgens mij kan je met de finless rom ook kiezen of je 2,4,6gb aan ruimte wilt voor je apps. Kijk daar maar eens naar op freaktab :)

Verder is zelfs een class 10 sd kaartje best wel sloom vaak voor die dingen, mijn oude HD2 heeft er ook last van. Zit er een 4gb kaartje in, class 10, en dan laad het soms echt voor geen meter die apps. Terwijl als ik het op het interne geheugen had staan het gewoon als een zonnetje werkte.

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 03-03-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
w-50 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:18:
@smuck

"Ook de Ziggo app geinstalleerd. Die start wel. Alleen TV kijken lukt niet. De app meldt dat het alleen werkt op een niet gemodificeerd apparaat. Heeft iemand een idee hoe je dit toch voor elkaar krijgt?"

Zie prulleman vr 1 mrt 11u59.

Werkt goed.
Dank je, dat werkt idd goed. Had er overheen gelezen.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

MusicAddict schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:57:
[...]

Welke games wil je er dan op hebben vraag ik me eerder dan af, Ik kan zelf in mijn imito de ruimte zetten op 6GB van de 8GB waarop ik 'intern' apps kan instaleren als ik hem opnieuw flash, wat ik er aan heb, geen idee, ik maak het toch nooit vol.
Zelfs mijn note heeft maar 2GB standaard aan appruimte, de echte ruimte die je kwijt kan je vaak toch al op een sd kaartje kwijt. Dus ik snap het probleem niet, tenzij je onderstaande bedoelt dat je gewoon meer interne ruimte wilt dan de standaard 1gb.

Standaard is zon stick vaak op 1GB appspace geflasht, volgens mij kan je met de finless rom ook kiezen of je 2,4,6gb aan ruimte wilt voor je apps. Kijk daar maar eens naar op freaktab :)

Verder is zelfs een class 10 sd kaartje best wel sloom vaak voor die dingen, mijn oude HD2 heeft er ook last van. Zit er een 4gb kaartje in, class 10, en dan laad het soms echt voor geen meter die apps. Terwijl als ik het op het interne geheugen had staan het gewoon als een zonnetje werkte.
Welke games?

Ik heb nu op mijn S3:

Asphalt 7, ShadowGun, GTA II, NFS Most wanted, Riptide, Sonic EP 1, Spiderman, en World of Goo.

Dan nog wat Emulator apps met de roms daarvan wel op Ext SD

Dan staan ook op de verlanglijst nog GTA VC, Asphalt 6, NFS Shift, NOVA, de Modern Combat serie, en nog veel meer ( en dan heb ik het nog niet gehad over Angry birds, Cut the rope, wordfeud, drawsomething, ect.). Dus ja dan is je geheugen snel genoeg vol hoor als die spellen soms wel 2GB zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
smuck schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:18:
[...]

Dank je, dat werkt idd goed. Had er overheen gelezen.
Staat ook een bericht van mij bij. 2 bestandjes vervangen en je kan hem gewoon geroot laten. Is voor sommige andere apps wel weer handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
oh crap...
Zaterdag een usb audio card binnen van geekbuying om op mijn uHost U1A aan te sluiten. Maar helaas, geen sjoege. Had ik deze link http://tabletrepublic.com...mark-comparison-2537.html nou een weekje eerder gevonden, dan had ik geweten dat het een probleem zou zijn...
Ach, 't was maar een paar euries, maar toch...

Ter info.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
TheOmen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:26:
oh crap...
Zaterdag een usb audio card binnen van geekbuying om op mijn uHost U1A aan te sluiten. Maar helaas, geen sjoege. Had ik deze link http://tabletrepublic.com...mark-comparison-2537.html nou een weekje eerder gevonden, dan had ik geweten dat het een probleem zou zijn...
Ach, 't was maar een paar euries, maar toch...

Ter info.
Ligt aan Android, de support voor usb audio zit er pas in sinds 4.1 als ik me niet vergis. Of heb je er al 4.1 op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
MusicAddict schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:44:
[...]

Ligt aan Android, de support voor usb audio zit er pas in sinds 4.1 als ik me niet vergis. Of heb je er al 4.1 op staan?
Aha, dat zou een hoop verklaren.... Nee, ik draai nog de versie die er op stond toen ik 'm kreeg (4.0, meen ik)
Dank je voor de info, ik heb bij TabletRepublic gevraagd of er een firmware is/komt met ondersteuning, zij zijn veelal behoorlijk goed op de hoogte....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Van het weekend eindelijk mijn minix neo-g4 binnen.

+ Mbv plex speel ik via directplay 1080p content goed af, via draadloos
+ standaard 4.0.4 , nog niet geflashed
+ Komt standaard met HDMI kabel.
+ Speedtest zei dat ik 10 Megabit haalde

- Ik gebruik alleen een air mouse /keyboard ding, maar ik merk dat veel games/apps alleen touchscreen (swypes) ondersteunen, is hier een app voor om dat te mappen ?
-Zodra de wifi connectie gebruikt wordt kan hij nog maar 1 ding tegelijkertijd, oftewel met een download op de achtergrond wordt alles erg langzaam.
-Onboard dlna player hapert

Ook wel fijn dat ik hem gewoon vanaf de usb poort van mijn tv kan gebruiken, wat ik niet had verwacht met een 2A adapter.

[ Voor 3% gewijzigd door it0 op 04-03-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik er achter wat voor een stick ik nu eigenlijk heb?
Wat ik wel weet is:

Interne opslag 504MB
Nand flash 2.11GB
Rockchip
Modelnummer: RK30SDK
Android 4.1.1

Is er een app voor om dat na ta gaan?

Mvg, Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Heeft iemand al met succes een Android stick/apparaat werkend gekregen met een XBMC build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
it0 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:01:

+ Mbv plex speel ik via directplay 1080p content goed af, via draadloos
+ standaard 4.0.4 , nog niet geflashed
+ Komt standaard met HDMI kabel.
+ Speedtest zei dat ik 10 Megabit haalde

- Ik gebruik alleen een air mouse /keyboard ding, maar ik merk dat veel games/apps alleen touchscreen (swypes) ondersteunen, is hier een app voor om dat te mappen ?
-Zodra de wifi connectie gebruikt wordt kan hij nog maar 1 ding tegelijkertijd, oftewel met een download op de achtergrond wordt alles erg langzaam.

Ook wel fijn dat ik hem gewoon vanaf de usb poort van mijn tv kan gebruiken, wat ik niet had verwacht met een 2A adapter.
Komen je problemen niet bij de voeding vandaan? Heb je al eens geprobeerd of die er ook zijn als je wel gewoon de adapter aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Jazco2nd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:21:
Heeft iemand al met succes een Android stick/apparaat werkend gekregen met een XBMC build?
Uh, momenteel heb ik hem niet geinstalleerd. Maar ik heb gewoon XBMC op mijn MK808 gehad, en dat werkte soepel.

Hij is ook gewoon beschikbaar op hun site voor android:
http://xbmc.org/download/

Of bedoel je dat er alleen maar XBMC op staat zonder android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Er resteerd nog een kleine twaalf uur om de MK808B te bestellen voor 38,40 inclusief bij geekbuying.

Draait XMBC hier nu goed op? Heeft iemand ervaring met deze B(luetooth) versie?

[ Voor 8% gewijzigd door jeanj op 04-03-2013 18:36 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

smuck schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:31:
Ook de Ziggo app geinstalleerd. Die start wel. Alleen TV kijken lukt niet. De app meldt dat het alleen werkt op een niet gemodificeerd apparaat. Heeft iemand een idee hoe je dit toch voor elkaar krijgt?
Heb je een iMito MX 1/2 ?? Zo ja welke finless gebruik je dan? Bij mij verdwijnt ziggo zo na de splash screen....
Dat is het dus, de Ziggo tv app werkt inderdaad prima met de 1080p kernel op de finless rom. Jammer, want wat ik lees uit de post, kon hij dus niet de wifi drivers verwerken samen met de kernel, de 1080 dan. Maakt voor mij niet heel veel uit, aangezien ik een kleine afstand heb tot mijn access point, en dus weinig daarvan merk, maar kan dus problemen opleveren voor eenieder die dit wel had.

Betekent dus ook dat de stock rom, ook na update, eigenlijk geen true 1080p kernel meelevert. Maar goed, Ziggo tv app was een van de prioriteiten voor deze oplossing dus ben tevreden 8)

[ Voor 41% gewijzigd door martincm op 04-03-2013 20:35 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

jeanj schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:35:
Er resteerd nog een kleine twaalf uur om de MK808B te bestellen voor 38,40 inclusief bij geekbuying.

Draait XMBC hier nu goed op? Heeft iemand ervaring met deze B(luetooth) versie?
Euro dan?

Hij staat hier als hot aangemerkt met nog 7 uur voor $49,95

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
MusicAddict schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:44:
[...]
volgens iemand op TabletRepublic heb je niet gelijk:
http://tabletrepublic.com...ware-download-2755-8.html
Dutch guy is give you wrong information. With proper firmware you will have USB sound card support in 4.0
Good luck

Dus, even verder zoeken wat er aan gedaan kan worden (smallart vragen een nieuwe FW uit te brengen waarin usb audio wel wordt ondersteund, bijvoorbeeld....)
Maar dank je voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
http://www.androidworld.n...uwe-accessoires-verwacht/
TheOmen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:48:
[...]

volgens iemand op TabletRepublic heb je niet gelijk:
http://tabletrepublic.com...ware-download-2755-8.html
Dutch guy is give you wrong information. With proper firmware you will have USB sound card support in 4.0
Good luck

Dus, even verder zoeken wat er aan gedaan kan worden (smallart vragen een nieuwe FW uit te brengen waarin usb audio wel wordt ondersteund, bijvoorbeeld....)
Maar dank je voor het meedenken!
Met de juiste firmware (speciaal er voor gemaakt) , kan je inderdaad vast op 4.0 ook usb audio hebben, maar het zit er toch echt pas standaard sinds 4.1 in ;) verschil tussen gekloot met zelfgemaakte drivers en Google zullen we maar zeggen :P lees de link boven de quote maar eens

Btw, Dutch guy is give you? :D

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 05-03-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Dank je wel voor de link + info , Dutch Guy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
TheOmen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:01:
Dank je wel voor de link + info , Dutch Guy :-)
You're welcome, het is dat ik bij je vorige post al had gekeken of er een fatsoenlijke 4.1.2 rom was voor je uhost maar dat blijkt niet zo te zijn (iig wat ik in het uhost forum op freaktab kan vinden)

Het enige 'pluspuntje' wat ik zo kan vinden is dat schijnbaar de MK802 roms compatible zijn met de uhost1 die jij hebt, het enige dat je dan mist is wifi.. maar of dat nou een ideale optie is :P
(en welke rom je dan zou moeten proberen weet ik zo niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1080p custom rom die ik nu draai op mijn MK808B werkt prima, tot nu toe speelt de 1080p content ook goed af, alleen de bediening van de webbrowser werkt plots minder dan ik voorheen ervaarde.

Hij scrolt namelijk niet prettig met mijn RC11 remote, weet niet of dit aan de custom rom ligt of niet, maar voor voornamelijk video afspelen werkt de rom uitstekend, maar Finless zegt dat er bijna geen verschil is tussen true 1080p en upscaled vanaf 720p.

Dus ik moet finless 1.7 ook maar eens uit proberen, maar vooralsnog werkt die 1080p rom prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:16:
De 1080p custom rom die ik nu draai op mijn MK808B werkt prima, tot nu toe speelt de 1080p content ook goed af, alleen de bediening van de webbrowser werkt plots minder dan ik voorheen ervaarde.

Hij scrolt namelijk niet prettig met mijn RC11 remote, weet niet of dit aan de custom rom ligt of niet, maar voor voornamelijk video afspelen werkt de rom uitstekend, maar Finless zegt dat er bijna geen verschil is tussen true 1080p en upscaled vanaf 720p.

Dus ik moet finless 1.7 ook maar eens uit proberen, maar vooralsnog werkt die 1080p rom prima.
Persoonlijk zie ik het verschil vooral bij de browser en andere apps die goed scalen zoals hardware.info echt wel, dan is 720p op een 1080p monitor geen pretje (dan mis je iig wel een hoop info die wel makkelijk op het scherm kwijt zou kunnen)
Het kan er aan liggen dat ik het op een monitor gebruik, op de tv kan dat anders ervaren worden denk ik. Dat had ik met een 720p video ook, die was haarscherp op de tv, terwijl ik op mijn monitor toch net wat 'mis' om het maar zo te zeggen :)

Zelf nog steeds maar op finless 1.5 1080p staan, ik wacht even af tot finless het beta weghaalt uit de 1.7, gezien ik nu ook even niks mis (naast wat slechte wifi, maar met 1080p is die fix er toch nog niet)

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 05-03-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Neo X5 inmiddels binnen en het werkt prima, althans, met het programma dat er standaard op zit. Ik heb echter ook Archos Media Player en MX player erop gezet omdat dit volgende de meeste gebruikers de betere apps zijn. Het lukt me niet om met deze programma's te streamen, terwijl het met het mediacenter programma wel werkt.

Wat doe ik fout en hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:56:
Ik heb mijn Neo X5 inmiddels binnen en het werkt prima, althans, met het programma dat er standaard op zit. Ik heb echter ook Archos Media Player en MX player erop gezet omdat dit volgende de meeste gebruikers de betere apps zijn. Het lukt me niet om met deze programma's te streamen, terwijl het met het mediacenter programma wel werkt.

Wat doe ik fout en hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel werkt?
Wat versta je precies onder streamen, want de apps die je noemt streamen niet zelf, maar spelen media af van bijvoorbeeld een NAS, USB-disk en dergelijke.
Kijk bij Archos bijvoorbeeld naar de uPnP en Samba instellingen om aan te geven waar je media staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je daarmee de app instellingen mee? Via mijn telefoon krijg ik wel Upnp verbinding, maar op de Neo X5 kan hij de juiste map niet vinden.

Ik heb de bestanden in mijn pc met het netwerk gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
it0 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:01:
....

Probeer eens die dongle van het keyboard/muis aan een usb verlengkabel te hangen. Ik had hetzelfde fenomeen dat wanneer ik wifi gebruikte, streamen, surfen etc ofwel de muis happerde ofwel ik bijna geen data binnen kreeg.
Als je vastlopers of andere vreemde zaken hebt zou ik m toch aan een goede 2 Amp power supply hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:57:
Bedoel je daarmee de app instellingen mee? Via mijn telefoon krijg ik wel Upnp verbinding, maar op de Neo X5 kan hij de juiste map niet vinden.

Ik heb de bestanden in mijn pc met het netwerk gedeeld.
Ok, als ik je goed begrijp wil je de bestanden op je PC afspelen op je Neo.
Dan zal je of op je pc een upnp server moeten hebben draaien, Archos zal die automatisch vinden, of je deelt de map met media in je netwerk en geeft in de settings van Archos aan dat die deze (samba)map moet gebruiken om media te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb een mk802IIIs gekocht maar krijg het niet aan de praat. Ding uit de doos, superuser geinstalleerd, root uitgezet, ziggo app geinstalleerd. Het start op met de standaard boodschap over rechten enzo(dus niet die melding over geroot device). Dan kan je ok of niet meer weergeven klikken in die melding, wat ik ook doe, zodra ik daar op klik dan klapt de app eruit.

Nieuwe firmware geinstalleerd, zelfde.
Neomode firmware geinstalleerd, zelfde.
Ziggo app uit die Yarvik post geprobeerd, zelfde.

Aaargh!!!

Tips?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
poe.. mijn defecte MX1 is aangekomen bij geekbuying *O*
nou nog wachten op een nieuwe levering -O-

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Huigie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:56:
Nieuwe firmware geinstalleerd, zelfde.
Finless firmware geinstalleerd, zelfde.
Ziggo app uit die Yarvik post geprobeerd, zelfde.

Tips?
Welke Finless heb je geflashed? Ik las dat de laatste 1.7a (voor de mx1/2) eveneens compatibel is met de 802III , als dat inderdaad het geval is dan moet die versie 1.7a dus flashen met de 1080p kernel en boot. Dit zou de app moeten laten werken, dan evt inderdaad root uitzetten (of de 2 .so bestandjes vervangen met Root Explorer) om daadwerkelijk een stream op te zetten.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het is van Neo: http://blog.geekbuying.co...for-rikomagic-mk802-iiis/

[ Voor 22% gewijzigd door Huigie op 06-03-2013 16:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Prulleman schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:29:
poe.. mijn defecte MX1 is aangekomen bij geekbuying *O*
nou nog wachten op een nieuwe levering -O-
Kostte het jou ook zoveel moeite om ze aan het verstand te krijgen dat het ding defect was? Ik heb er nu al een aantal mailtjes heen moeten sturen.

In de eerste mail moest ik het maar eens op meerdere televisies proberen.
In de tweede mail moest ik maar een HDMI-kabel van eBay bestellen en bij hun declareren.
En in hun laatste mail moet ik hem flashen met een firmware uit januari (wat ik dus al gedaan had).
En dit alles met tussenpozen van zo'n dag of vijf/zes.

Hierna heb ik ze nog maar eens duidelijk gemaakt dat ik alles al heb geprobeerd en dat hij MK808B dead-on-arrival is (wat ik ook al eerder had geschreven aan ze).
Ik ben nu in afwachting van een, hopelijk laatste, mailtje met aanwijzingen hoe ik hem moet terugsturen.

Mijn eerste ervaring met de MK808B en GeekBuying is dus een beetje een drama. ;)

P.S. wat kostte het om jouw MX1 terug te sturen?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja .. Dat wad een redelijk frustrerend proces... Inderdaad elke keer een dag of 5-7 wachten op antwoord, en in eerste instantie niet begrijpen dat wifi stuk is, maar uitleg geven hoe ik mijn router en stick in moet stellen...

Uiteindelijk in overleg de stick zonder lader/kabels via normale post verstuurd, bubbel envelop met wereld zegels, volgens mij was ik 3 euro kwijt voor envelop en zegels.. Wel helemaal eigen risico.
Is iets meer dan een maand onderweg geweest.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
sjaool schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:30:
[...]

Kostte het jou ook zoveel moeite om ze aan het verstand te krijgen dat het ding defect was? Ik heb er nu al een aantal mailtjes heen moeten sturen.

...

Mijn eerste ervaring met de MK808B en GeekBuying is dus een beetje een drama. ;)

P.S. wat kostte het om jouw MX1 terug te sturen?
Ff op het forum van freaktab.com kijken. Daar is een subforum van Geekbuying,
Ik was ook niet echt te spreken over de traagheid en dezelfde dag kreeg ik al een pm van de eigenaar op die site. Een paar keer heen en weer gepm'ed en nu weer verder geholpen.

Mijn tweede MK808 is anders dan de eerste, maar dat heeft dan betrekking op de wifi antenne die nu anders is aangesloten. Nu even dramatisch als je hem standaard laat.
Je hebt eigenlijk maar 1 draadje nodig als antenne en als je het weet is het maar 5min werk. Vermits die MK808 max 65mbs kunnen locken is er eigenlijk maar 1 antenne nodig.
Een goed signaal is cruciaal voor streamen, dus zorg dat het daar al goed zit.

Ik heb Lewy zijn 2.12 rom getest, maar daar heb ik problemen met streaming van mijn dreambox bij HD kanalen en ben nu terug op 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

De antennemod kende ik al. Mijn MK808B heeft een HDMI-poort die niet goed contact maakt. Ik heb dus geen beeld. Ik heb maar even een account aangemaakt op Freaktab en daar mijn beklag maar even gedaan. Misschien gaat het nu wat sneller want ik krijg ze maar niet aan het verstand dat de MK808B DOA is. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

martincm schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:37:
Ik las dat de laatste 1.7a (voor de mx1/2) eveneens compatibel is met de 802III , als dat inderdaad het geval is dan moet die versie 1.7a dus flashen met de 1080p kernel en boot.
Helemaal overheen gelezen, ga ik vanavond proberen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Weet iemand of er een app is die een Android TV Stick net zo er uit laat zien als een Media Speler als WD Live etc.?

Ik gebruik nu ES File Exlporer en MX Player on films van een netwerkdrive te kijken, maar zoek eigenlijk iets dat beter is afgestemd voor gebruik op een TV.

(ik zoek iets anders dan XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
De archos video player?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:23
Archos is mooi en werkt echt perfect. Is het geld duidelijk waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de gratis versie doet het ook prima :), of heeft ie eigenlijk hele lelijke banners?? (heb een licht bewerkte host file... O-) )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:23
Prulleman schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:04:
de gratis versie doet het ook prima :), of heeft ie eigenlijk hele lelijke banners?? (heb een licht bewerkte host file... O-) )
Waar praten we over.... een tientje.. zonder banners of andere beperkingen. Heerlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
prins406 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:12:
[...]

Waar praten we over.... een tientje.. zonder banners of andere beperkingen. Heerlijk toch?
Volgens mij kost ie 2,49 Euro op het moment.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Huigie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:55:
[...]

Helemaal overheen gelezen, ga ik vanavond proberen!
Ow haat, werkt ook niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

prins406 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:37:
[...]

Archos is mooi en werkt echt perfect. Is het geld duidelijk waard!
bepaalde formaten die onder xbmc perfect werken doen het onder archos niet. Moet nog even kijken welke dat precies zijn.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
SED schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:12:
[...]

bepaalde formaten die onder xbmc perfect werken doen het onder archos niet. Moet nog even kijken welke dat precies zijn.
Neem contact op met Archos via hun google+ account. Ze zijn retesnel met reageren en in mijn geval hadden ze een nieuwe versie dezelfde dag al beschikbaar (ging toen over een issue met ondertitels, ik kan me voorstellen dat jouw issue wat meer tijd vergt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Minix X5 binnen gekregen. Krijg echter geen beeld op mijn tv. Blauwe lampje brand wel. Inmiddels drie HDMI kabels geprobeerd. Nog een keer gereset. Diverse HDMI ingangen geprobeerd. Allemaal zonder resultaat. Heeft iemand een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Finless 1.7 rom geflashed, deze is uit de beta en ik heb de 1080p kernel erbij geflashed, ziet er tot nu toe allemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:43:
Zojuist de Finless 1.7 rom geflashed, deze is uit de beta en ik heb de 1080p kernel erbij geflashed, ziet er tot nu toe allemaal goed uit.
Edit: nevermind, dacht dat het ging om de finless 1.7 voor de imito, blijkt die ook uit de beta te zijn. Alhoewel geen 1080p kernel op het moment :(

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 08-03-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:57:
Zojuist Minix X5 binnen gekregen. Krijg echter geen beeld op mijn tv. Blauwe lampje brand wel. Inmiddels drie HDMI kabels geprobeerd. Nog een keer gereset. Diverse HDMI ingangen geprobeerd. Allemaal zonder resultaat. Heeft iemand een mogelijke oplossing?
Bijgeleverde kabel gebruiken... hier werkt alleen de kabel die meegeleverd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 09-03-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Heb nu een MK 802IIIs(+b) wat ik me afvraag, heb geen usb poort op de TV dus moet voor de power zo'n zelfde iets hebben als de lader van mijn telefoon (die ik nu tijdelijk gebruik), alleen die kabel is enorm kort.
Waar koop je zo'n losse USB stroom adapter + een beetje fatsoenlijke lange kabel?

En nog een vraagje, wat is de makkelijkste manier om alles te besturen? Gebruik nu de gratis app van rikomagic zelf zodat ik met mijn gsm kan besturen via tocuh maar dat werkt niet heel handig allemaal. Vond zelfs met wireless mouse nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Kortgeleden heb ik een iMito MX 1 gekocht, eerst had ik probleem met wifi en nu na 2 keer 2a3 sec. zwarte scherm gaat helemaal uit.

Ik heb Win 8 pro. en ik heb via androidstick.nl, Firmware gedownload en ik deed wat er te doen was.

Download Firmware_iMito-MX1-MX2 (29-11-2012) (Mirror) (password is androidstick.nl)

Download Firmware Android 4.1.1. iMito-MX1-MX2-Custom Rooted (14-01-2013)

Ik heb een iMito MX1, die heeft een update nodig, want ik krijg vaak zwarte scherm en soms gaat helemaal weg en dan ga ik opnieuw starten. Kan iemand me duidelijk stap voor stap uitleggen wat moet ik eerst en dan en daarna doen. zelf heb ik geprobeerd Rockshiop te downloaden maar lukt me echt niet Helaas lukt het me niet.RK Batchtool heb ik ook geprobeerd te downloaden maar kan ik niet lukt het gewoon niet.

Rooten kan de garantie komen te vervallen.

Benodigde software:
Moborobo & TPSarky VonDroid
Mirror1: https://www.dropbox.com/sh/fg4u5m9owuoxxkl/5TfiH60T_j
Mirror2: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CTA4BLDBAS8L.zip
Mirror3: https://my.syncplicity.com/invite/9cgew1uh

Handleiding
1) Pak de bestanden uit en installeer Moborobo. Start Moborobo op.
2) Ga bij de stick naar settings -> usb -> developers options -> USB debugging en vink deze functie aan.
3) Koppel de stick aan de computer d.m.v. een USB kabel (OTG). Moborobo moet de stick herkennen en zal drivers installeren.
4) Start TPSarkyRoot.bat en volg de instructies op het scherm.
5) De stick zal 3 keer rebooten. Bij elke reboot moet je gaan naar settings -> usb -> connect to pc
6) Installeer SuperSU uit de Google Play omgeving (staat mogelijk al geïnstalleerd)
7) Installeer BusyBox uit de Google Play omgeving (optioneel)

Ik weet het echt niet hoe kan ik mijn mini PC iMiti MX 1 in praten te krijgen. Ligt aan mij? of op wind 8? weet ik het nier. kan iemand me aub stap voor stap helpen hoe kan ik dit probleem oplossen. Daarvoor had ik een MK 808 echter geen proleem met wifi enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nebur86 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:53:
En nog een vraagje, wat is de makkelijkste manier om alles te besturen? Gebruik nu de gratis app van rikomagic zelf zodat ik met mijn gsm kan besturen via tocuh maar dat werkt niet heel handig allemaal. Vond zelfs met wireless mouse nog makkelijker.
Een RC11 remote bijvoorbeeld, in begin dacht ik ook van nou de besturing doe ik wel met mijn tablet ofzo en dat gaat ook wel, maar werkt niet zo fijn als een RC11 remote.

De RC11 remote heeft ook knoppen voor de media bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 22:28
Ik krijg met xbmc (frodo 12) mijn 1080p films niet vloeiend afgespeeld terwijl deze met Archos zonder problemen te zien zijn. Bij xbmc kan je een map selecteren waar de films instaan zodat niet alle videos geopend worden vanaf mijn hdd. Dit vind ik prettiger omdat ik ook een hele hoop vakantievideos op mijn hdd heb staan. Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat xbmc mijn films vloeiend afspeel? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik wil ook een Android stick gaan kopen voor in de slaapkamer. Ik volg dit topic al sinds het begin maar ben nooit overstag gegaan. :D Begrijp ik het goed dat de MK808b met 1.7 firmware/ROM op dit moment de beste prijs/fucntionaliteit/kwaliteit verhouding heeft?

Ik overweeg ook nog de Uhost2 en X5. Ik las dat Mp4nation nu, onder haar eigen naam Brainwavz, ook een Android stick gaat produceren. Tevens zoek ik er nog een leuke remote bij. De RC11 ziet er goed uit!

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 09-03-2013 14:29 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:23:
Begrijp ik het goed dat de MK808b met 1.7 firmware/ROM op dit moment de beste prijs/fucntionaliteit/kwaliteit verhouding heeft?
Voorlopig wel, al zijn er meer kernels enzo voor de MK808, maar nu zijn er ook eindelijk 1080p kernels voor de mk808b en dat is wel fijn als je een 1080p tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exor schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:53:
[...]

Bijgeleverde kabel gebruiken... hier werkt alleen de kabel die meegeleverd is.
Werkt helaas ook niet. Ondanks gebruik van originele kabels nog steeds geen beeld op tv. Iemand andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Gisteren mijn IMITO MX2 binnengekregen.
Alles in goede staat ontvangen maar........WIFI is bedroevend slecht!! (soms nog niet 1 Mbit)
en erg instabiel

Mijn router staat in de meterkast in de hal en is ongeveer 6 meter verwijderd van de TV waar de stick aanhangt.

Heb een 100/100 Mbit glasvezel abbo van KPN, ik weet dat die 100 draadloos never gehaald wordt maar met mijn telefoon (ook android 4.1) haal ik op dezelfde afstand toch nog zo'n 25 a 30 Mbit.

Hierdoor is streamen vanaf mijn NAS (Synology DS212J) niet te doen.
XBMC geinstalleerd (XBMCANDROID.COM versie) geeft ook onvoldoende resultaat zowel voor 720p als 1080p materiaal.

Volgende week maar eens de Finless firmware 1.7 downloaden en kijken of dat soelaas biedt.
Nu zie ik dat er 2 versie's van deze firmware zijn... 1.7a en 1.7b. Welke raden jullie aan om een betere WIFI ontvangst te krijgen?

1080p vind ik vooralsnog minder belangrijk, ik heb naast de stick nog een DUNE MAX mediaplayer staan die in combinatie met mijn nas, weliswaar bedraad, prima functioneert op het gebied van streamen.

Graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Staat de laatste officiële build erop? Die zou ook betere wifi moeten hebben.

(En 6 meter zegt natuurlijk niks,, kan ook 6 meter gewapend beton zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:57:
[...]

Werkt helaas ook niet. Ondanks gebruik van originele kabels nog steeds geen beeld op tv. Iemand andere suggestie?
Ik had iets gelezen ivm een slechte reeks van die G5. Check anders eens op Facebook als je daar een account op hebt. Al redelijk goed contact gehad met die heren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
loneranger56 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:34:
Alles in goede staat ontvangen maar........WIFI is bedroevend slecht!! (soms nog niet 1 Mbit)
en erg instabiel

....
Ik vrees dat al die sticks daar onder lijden.
Zelf ben ik niet zo'n grote voorstander meer van die sticks want je hangt er toch een hoop dingen aan waardoor dat het een spinneweb wordt.

Maar goed, nu die wifi. Beetje ongelukkig dat die antenne in het ding zit en dat je nu net films wil gaan streamen naar het ding een goede snelle constante verbinding vraagt.
Firmware doet daar in mijn ogen weinig aan vernits het al mis zit met de basis.
Zelfs de minix neo 5 die in een mooie behuizing zit heeft geen externe antenne (zucht) en daar lees ik ook over slechtere wifi ontvangst.

Ik heb nu 2 x een MK808 waarvan ze eigenlijk gewoon niet geschikt waren om te streamen wegens dropouts etc. Pure frustratie vermits de muis/bediening ook constant haperde.
De minix g4 was iets beter, kan ook tot 150mbps aan, maar was eigenlijk ook niet geschikt.

Na het modden van de antenne, bij mij een stukje wirewrap draad van ongeveer 6cm dat uit het ding steekt kan ik nu zo ongeveer overal in het huis perfect streamen. Waar ik eerst 1 ssid zag zie ik er nu minstens 10.

De dongle van de remote hangt trouwens ook aan een usb verlengkabeltje vermits die dingen op dezelfde frequenty werken als wifi en bleutooth.
Nu dat modden, als je al wat met electronica hebt gespeeld, ga ervoor, maar als je geen ervaring hebt goed lezen, zien en geduld.

Het eerste boxje met audio out, 2,4 en vooral 5GHz en externe antenne's koop ik zonder meer direct.

Trouwens probeer Archos eens ipv XBMC en copier ook eens wat files lokaal om te zien of hij het zonder netwerkverbinding goed doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke-san op 10-03-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
loneranger56 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:34:
en erg instabiel

....
Volgende week maar eens de Finless firmware 1.7 downloaden en kijken of dat soelaas biedt.
Nu zie ik dat er 2 versie's van deze firmware zijn... 1.7a en 1.7b. Welke raden jullie aan om een betere WIFI ontvangst te krijgen?
....

Graag advies!
Versie 1.7a is de 720p met wifi-fix (schijnbaar helpt het een hoop)
Versie 1.7b is de 1080p zonder wifi-fix. (de fix kon finless niet samen laten werken met de 1080p rom)

Kan ook uit mn hoofd zijn :P, iig de 1080p rom heeft de wifi-fix niet dus als je je wifi wilt verbeteren zit er op het moment niet veel op..

Verder scheelt het ook een hoop als je de wifi-antenne (dat is toch maar een draadje met een uiteinde) buiten de behuizing krijgt. Mijn MX1 kon ik zo uit elkaar schruiven met 1 schroefje los, weet niet hoe dat met de plastic mx2 is. Maar het werkte bij mij wel semi goed. In ieder geval beter dan in de behuizing.

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 10-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de LCD density van 160 naar 240 veranderd op mijn MK808B, alles was namelijk veel te klein en daardoor slecht leesbaar.

Google Chrome werkt overigens niet fijn, maar op mijn Huawei Honor 2 werkte die nieuwe update van Chrome al helemaal niet en draai ik een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
Weird. Nu boot mijn mk802 iiiS niet verder dan boot logo van rikomagic...
Heb hem pas 2x eerder gebruikt. Mss is de lader van mijn samsung telefoon toch niet sterk genoeg?

Waar krijg je een fatsoenlijke USB power adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
nebur86 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:14:
Weird. Nu boot mijn mk802 iiiS niet verder dan boot logo van rikomagic...
Heb hem pas 2x eerder gebruikt. Mss is de lader van mijn samsung telefoon toch niet sterk genoeg?

Waar krijg je een fatsoenlijke USB power adapter?
Normaal gewoon bij je bestelling van zon stick? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
MusicAddict schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:40:
[...]

Normaal gewoon bij je bestelling van zon stick? :D
nope, alleen lame mini usb naar usb kabeltje (die dan nog veel tekort is naar mijn mening). Maar heb geen usb op tv, dus moet die in een adapter. gebruikte daar dus de adapter van de galaxy s3 voor en dat werkte perfect voor 2 dagen en nu niet meer.

Beetje waardeloos eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vaak wordt een 2 ampère lader aangeraden, tablets hebben dit vaak

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Net de MK808 voor 36 euro (@geekbuying.com) op de kop kunnen tikken . Hoop er een linux-distributie op te zetten en dan lekker wat knutselen met mijn zakbroek-PC. Een stuk krachtiger dan een Raspberry en (incl. case) goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 17:22
Ik heb gisteren mijn MK808B + R11 Airmouse ontvangen en ben er nog niet helemaal over te spreken helaas. Misschien is het een kwestie van een verkeerde rom? Ik wil het gaan gebruiken om series en films af te spelen en af en toe wat youtube. Heb er nog niet heel lang mee kunnen knutselen maar dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

Algemeen: Het navigeren doorheen de tabblet is vrij eenvoudig en gaat allemaal ok, installatie van de hele boel verliep heel simpel, stekkertjes erin en draaien. De airmouse is eventjes wennen en af en toe druk ik op de verkeerde knoppen maar uiteindelijk is het prima te werken. Het gaat wel wat langzamer allemaal dan een gewone tablet.

Youtube / Browsen: Dit werkt allemaal prima, kon eenvoudig filmpjes zoeken en afspelen verliep allemaal zonder problemen. Ging gewoon vloeiend maar waren redelijk lage kwaliteit filmpjes dus dat was geen probleem.

WiFi: Het staat bij mij op 1 meter van het modem dus qua signaal zou het geen probleem moeten opleveren. Als ik een speedtest doe kom ik op ongeveer 1 a 2 Mb, hetgeen wat ik ook haal op me laptop (en tevens de max van mijn verbinding). Wel valt het me op dat bij het downloaden dmv torrent dat de snelheid erg fluctueerd. Dit kan komen doordat het via torrent gaat maar heb het idee dat het toch aan de WiFi ligt

Streamen: De eigenlijke reden waarom ik deze heb gekocht is om dus series / films te kunnen zien. Als eerste heb ik geprobeerd om te streamen vanaf me laptop, verbinding maken (Windows 8) was even puzzelen maar uiteindelijk gelukt. Streamen daarentegen werkt dus totaal niet. Een enkele serie van een 250 Mb lukt nog net maar een 720 mkv is gewoon niet te doen, dit gaat heel schokkerig. Verschillende (out of the box) programma's gebruikt (en XBMC) maar geen van alle die het voor elkaar kreeg om het vloeiend te streamen.

Video: Het maakt mij niet uit of ik het via de laptop doe of rechtstreeks, eigenlijks rechtstreeks is het meest handige. Dus heb ik een 720 mkv van het internet geplukt en begon deze af te spelen. Op het eerste zicht ging dit prima en ik zat lekker op de bank te kijken. Echter na een 20 tal minuten stopt het ermee! Kan natuurlijk aan deze mkv hebben gelegen maar leuk is anders. Juist hetgeen waarvoor ik het heb werkt niet.

Ik weet dat ik nog niet veel heb geprobeerd dus zal er nog even naar kijken maar dit zijn mijn bevindingen tot nu toe. Mocht er iemand een advies hebben van een bepaalde rom welke wellicht beter zal zijn dan hoor ik het graag! Zit nu nog even te twijfelen of ik een usb->lan adapter er tussen zal steken zodat ik in één keer verlost ben van de mindere WiFi. Kan me namelijk niet voorstellen dat het verder aan het apparaat ligt gezien anderen hier wel gewoon films kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn MK808B speelt toch alle formaten zonder enige problemen af en ook nu ik echte 1080p heb, streamen ga ik niet eens proberen want ik weet dat niet gaat werken.

Ik kon op mijn TV namelijk ook content van mijn notebook streamen, maar het werkt toch niet fijn, dus ik heb een externe schijf va 640GB aan mijn MK808B hangen en downloaden via torrents gaat inderdaad niet erg lekker, maar die ervaring had ik op mijn Android smartphones en tablet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@D-Long: Het kan natuurlijk dat ik een slechte mkv had gedownload of wellicht slechte software had maar bij mij liep het dus niet goed. Welke player gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:12:
@D-Long: Het kan natuurlijk dat ik een slechte mkv had gedownload of wellicht slechte software had maar bij mij liep het dus niet goed. Welke player gebruik je hiervoor?
De standaard video speler die gewoon ''video'' heet, die speelt gewoon alles af en ook met ondertitels erbij en andere speler die goed werkt is de galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Ok dan kan het daar niet aan liggen, die heb ik inderdaad ook geprobeerd en het verliep wel vloeiend maar stopte het dus na een 20 minuten. Ik had nog maar 1 file erop dus kon het ook niet vergelijken. Heb je ook de standaard rom gebruikt of een andere erop gezet?

Externe hd werd bij mij niet gevonden maar ik denk dat de stroomtoevoer daarvoor te weinig was (oud modelletje...) ik denk dat ik op den duur gewoon een extra microSD erin steek met een 32 gig ofzo, bewaren doe ik over het algemeen toch niet dus een externe hd is geen noodzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel ervoor zorgen dat je adapter in een stopcontact doet zodat hij genoeg power heeft, want anders krijg je inderdaad allerlei problemen.

Ik heb zo'n 2.5 externe HDD eraan hangen waar ik complete tv-series op zet en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Mijn bestelling gaat 15-30 dagen duren :( Das wel lang, aangezien geekbuying het al verzonden heeft binnen een paar uur tijd. Volgens geekbuying zou het 4-7 dagen duren. Anyway... Dat wordt wat geduld hebben.

Hoe gaat het met jullie MK808? Wordt die erg heet? Ik lees overal de Wifi-problemen, maar ook over hitte en zelfs doorbranden. Wifi ben ik niet zo bang voor want ik ben niet van plan om te gaan streamen, maar ik wil hem wel gaan belasten en dat moet wel mogelijk zijn...
Overigens wel triest dat er geadverteerd wordt met de goede (dubbele antenne) wifi-verbinding, maar dat juist dit het zwakke punt is van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs als die erg heet word, je merkt er weinig van want dat ding hangt achter je tv of je moet hem echt als computer gebruiken met muis en toetsenbord, dat kan ja natuurlijk ook met zo'n mini pc, maar dan nog zal je weinig merken van het warm worden.

Enige wat ik nog niet voor elkaar heb is dat mijn MK808B echt overklokt word, nu geeft ie wel aan dat ie tot 1.6Ghz zou kunnen, maar hij gaat echt niet hoger dan 1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

Gisteren mijn MK808 binnengekregen. Finless 1.7 er op gezet. Het Wi-Fi signaal is niet erg sterk, maar anders is er een "quick-fix" door de ground van de antenne af te halen. Tot nu toe geen problemen ondervonden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:10:
Enige wat ik nog niet voor elkaar heb is dat mijn MK808B echt overklokt word, nu geeft ie wel aan dat ie tot 1.6Ghz zou kunnen, maar hij gaat echt niet hoger dan 1Ghz.
Ze adverteren met 1.6Ghz, maar hij is dus 1 Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Hij kan wel hogere dan 1Ghz, voor de MK808 zijn er custom kernels die gaan tot 1.4Ghz en 1.5Ghz, ik wil nu eens testen wat gebeurd als ik zo'n kernel flash, de chipset is hetzelfde ja.

Maar inderdaad er word geadverteerd met 1.6Ghz maar standaard draait hij gewoon op 1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:59
[...]

Die van mij werkt op 1.2 Ghz en volgens mij ligt dat vast in de ROM die je gebruikt.
Dus hij kan wel op 1.6 Ghz werken maar dat doen ze niet ivm de warmte productie.

Lees dit eens http://www.freaktab.com/showthread.php?3770-How-to-get-1600Mhz-on-the-mx1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Vandaag de Minix Neo X5 binnengekregen. Die Chinezen worden steeds sneller. 6 werkdagen en hij was hier, zonder invoerkosten hoeven te betalen. Apparaatje bevalt me prima. 1080p doet het ook. Wifi werkt ook erg goed, heb nog geen speedtest kunnen draaien, maar a.d.h.v. het downloaden van apps uit de Play Store schat ik dat 'ie gewoon 3-4MB/s aan downloadsnelheid haalt. Bijna net zo snel als de verbinding zelf.

Dat standaard afstandsbediening geval is ruk, dus ik ben blij dat ik zo'n air mouse+keyboard heb meebesteld.

De stock rom bevalt me eigenlijk ook prima. En aan de featurelijst van de Finless rom te zien, brengt die niet echt veel voordelen voor mij. Ik laat de stock rom er dus nog mooi op. Wellicht dat ik hem binnenkort toch nog ga rooten omdat ik XBMC erop wil, maar dat zien we dan wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Gabliboeba op 14-03-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde net zo'n kernel van MK808 te flashen op mijn MK808B, was wel te verwachten dat het niet werkte, althans niet via de custom recovery, maar al zou het werken dan zou de bluetooth en WiFi geloof ik niet werken.

Maar er zijn gelukkig wel 1080p kernels die prima werken en ik draai die zelf nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De RC11 staat nu trouwens op Samenkopen voor 18,80 inclusief verzenden. Niet super goedkoop maar wel goedkoper dan de meesten. :) Ik heb er in ieder geval eentje besteld. Het sluit morgen dus als je er eentje wilt moet je snel zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/601115965/Free-Shipping-RC11-Gyroscope-2-4G-Mini-Wireless-Keyboard-Mouse-With-Remote-Controller-For-Android-4.jpg

Nu nog een Android stick want alleen aan een controller heb ik niet veel... :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

Is er een OpenElec alternatief voor een A9 Rockchip (3066)-based system? Ik zoek een goed, stabiel systeem met ingebakken XBMC (oid).
Ik neem aan dat het image voor de RPi niet werkt op deze chip?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
timovd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:08:
Is er een OpenElec alternatief voor een A9 Rockchip (3066)-based system? Ik zoek een goed, stabiel systeem met ingebakken XBMC (oid).
Ik neem aan dat het image voor de RPi niet werkt op deze chip?
nee, dat is compleet andere hardware, dus dat gaat niet werken. Denk dat je daar nog even op moet wachten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Fantasma op 16-03-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:10:
Zelfs als die erg heet word, je merkt er weinig van want dat ding hangt achter je tv of je moet hem echt als computer gebruiken met muis en toetsenbord, dat kan ja natuurlijk ook met zo'n mini pc, maar dan nog zal je weinig merken van het warm worden.

Heb een MK808 opstaan 24/7 sinds November. Wordt handwarm dus niets van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
great, RC11 ontvangen, alleen ontbreekt er een onderdeel, usb gedeelte dat i de mini android moet. Heb wel niet veel geluk met deze dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
nebur86 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:15:
great, RC11 ontvangen, alleen ontbreekt er een onderdeel, usb gedeelte dat i de mini android moet. Heb wel niet veel geluk met deze dingen.
Ik neem aan dat je de remote opengemaakt hebt aan de onderkant? De receiver zit namelijk IN de remote. Als je dit wel gedaan hebt en hij zit er echt niet in, ff contact opnemen met de verkoper.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Daarom moet je altijd de handleiding lezen... wat bijna niemand meer doet. Ik kwam er ook pas na 5 minuten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
RTFM! Ik schrok ook al toen ik hem in de eerste instantie niet in de doos zag :D

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

[...]

ze tellen de gpu en cpu snelheden bij elkaar op. En dan magisch.. 1.6 Ghz.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Ik ben in het bezit van de MK808B en de Measy RC11 remote.
De combinatie werkt uitstekend, en je kunt het 'systeem' ook netjes afsluiten door lang op de aan/uit knop op de remote te drukken waarna een keuzemenu verschijnt met 'Vliegmodus' en 'Uitschakelen'.
Echter, ik klikte een keer per ongeluk op de Vliegmodus ipv op Uitschakelen, en ondanks dat ik die vliegmodus weer uit heb kunnen zetten na een herstart (door gewoon WiFi weer aan te zetten) blijft rechtsonder in de tray nog steeds dat vliegtuigje staan.... _/-\o_
Iemand een idee om daar vanaf te komen (zonder terug te gaan naar de de fabrieksinstellingen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Nu sinds afgelopen donderdag mijn MK808 binnen.
Ben er nu dus een aantal dagen mee aan het spelen.
Ik heb dus ook de Measy RC11 erbij maar kan aan mij liggen dat ik het niet zo fijn vind werken.
Ik heb ook nog een Trust mediacenter keyboard liggen met trackbal (ingebouwd) en vind dat prettiger werken.

Hoewel ik nog steeds de stock rom draai, ondervind ik weinig tot geen problemen.
Volgens diverse rootchecker apps heb ik root access.
Als ik dan apps draai die root access nodig hebben, krijg ik de melding dat ik geen root access heb!
Dus of die root checkers zijn niet betrouwbaar, of er zijn meerdere levels van root access???
Heb tot nu toe ook weinig tot geen ervaring met Android, dus daar kan het ook aanliggen.

Mijn configuratie/set up.
Heb de MK808 op een HDMI switch gehangen.
Op de MK808 heb ik de reciever voor de RC11 gestoken.
En een gevoede USB hub.
Op de hub hangt, de reciever voor de Trust keyboard
Logitech webcam.
En een HardDisk van 250gb

De webcam werkt met sommige apps maar met het merendeel van de apps werkt deze niet.

De HD werkt prima en deze word ingezet voor het Downloaden, uitpakken en bekijken/luisteren van de media uit de niewsgroepen.

Het downloaden gaat dus prima over wifi.
Heb een konstante verbinding hen haal snelheden tussen de 15 en 25 mbps op een N-range wifi verbinding (op ong. 3 meter afstand van de router)

Ik gebruik nu "NZB leech free" en zou graag de betaalde versie willen aabschaffen, maar dan heb je dus een CC nodig, en die heb ik niet.

Ik heb het idee dat google chrome wel een beetje zwaar is voor het systeem, deze crasht af en toe.
terwijl de standaard browser hier geen próbleem mee heeftt en ook iets sneller werkt.

Al met al ben ik dus dik tevreden.

Vragen heb ik ook nog.
Ik heb dus een 32gb mini sd in de MK 808 gestopt.
Nu heb ik een aantal apps al naar de sd verplaatst, maar die komen dan op de interne opslag te staan.
Zo ook de downloads van uit de browser.
Is er een mogelijkheid of instelling dat de apps naar de mini sd verplaatst worden en de downloads ook standaard op de mini sd komen i.p.v. De interne opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
wat voor logitech webcam heb je?(type)
Pagina: 1 ... 22 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer