ebay oplichters uit china (de muntenscam)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06-2023
Hoe vergaat het de mensen die via ebay iets hadden besteld uit China en
slechts een munt toegestuurd hebben gekregen ?
Ikzelf heb zojuisy van Paypal vernomen dat als ik mijn geld terug wil
ik de munt retour moet sturen 8)7
Aangezien er in het mini Android tv forum er meerdere waren die hadden besteld
vraag ik mij af hoe het met hen is gegaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een narigheid want volgens mij zijn er (dan wel uit Hong Kong) ook eerlijke handelaren in China. Als de verkoper redelijke feedback had kan je daar ook niet weten dat het een beun haas is. Ook bestaat er altijd de mogelijkheid dat iemand van bv de post dit op zijn geweten heeft (dit gebeurt in Nederland ook wel is). Vreemde eis van PayPal om je met nog meer kosten op te zadelen je zou verwachten dat ze direct je geld terug zouden boeken? Vermeld ook iets over de gebruiker kwa communicatie na het ontvangst en zijn score etc.....Wat wil je verder weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 11:35
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:16:
Wat een narigheid want volgens mij zijn er (dan wel uit Hong Kong) ook eerlijke handelaren in China. Als de verkoper redelijke feedback had kan je daar ook niet weten dat het een beun haas is. Ook bestaat er altijd de mogelijkheid dat iemand van bv de post dit op zijn geweten heeft (dit gebeurt in Nederland ook wel is). Vreemde eis van PayPal om je met nog meer kosten op te zadelen je zou verwachten dat ze direct je geld terug zouden boeken? Vermeld ook iets over de gebruiker kwa communicatie na het ontvangst en zijn score etc.....Wat wil je verder weten?
PayPal doet zoveel mogelijk moeite om niet uit te hoeven keren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
Daar het niet om hele grote bedragen gaat valt de narigheid wel mee ,mij gaat het er meer om
dat Paypal zegt dat je bij hun veilig koopt en als het dan mis gaat geven ze eigenlijk niet thuis .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
danielkraak schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:18:
[...]

PayPal doet zoveel mogelijk moeite om niet uit te hoeven keren. ;(
klopt, het terugsturen is niet echt een optie ,waarschijnlijk is het adres niet bestaand en de kosten liggen zowat gelijk aan het bedrag dat ik terug zou krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hoe controleert paypal dat je het daadwerkelijk teruggestuurd hebt?(ik ben niet zo bekend met paypal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:02
P.O. Box schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:34:
hoe controleert paypal dat je het daadwerkelijk teruggestuurd hebt?(ik ben niet zo bekend met paypal)
Je moet een bewijs van verzending kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
P.O. Box schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:34:
Je moet een track en trace nummer overleggen ,maar omdat het adres niet klopt of zelfs helemaal niet bestaat komt het nooit aan en krijg je nooit je geld terug .(dit heb ik uit het usa paypal forum ) ook de mail van paypal zegt dat ze pas terugbetalen als de munt aangekomen is

[ Voor 8% gewijzigd door oojoh1968 op 17-02-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:02
@oojoh1968

Ik heb laatst ook zoiets gehad. Ik had 2 tablets besteld voor een prijs die te mooi was om waar te zijn en kreeg een "helend" rubber armbandje toegestuurd (wel met track and trace).

Gemeld bij Ebay en Paypal en een claim ingediend. In eerste instantie kreeg ik ook bericht dat ik het verkeerde item traceerbaar retour moest sturen.

Hier heb ik bezwaar tegen gemaakt aangezien het overduidelijk bedrog was.

Vervolgens een mailtje gekregen dat de claim toegekend was en dat ik het geld teruggestort zou krijgen. Nog dezelfde dag stond het op mijn paypal rekening.

Bezwaar maken tegen retour sturen dus. Bij mij werkte het.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
Noppesnada schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:04:
@oojoh1968

Ik heb laatst ook zoiets gehad. Ik had 2 tablets besteld voor een prijs die te mooi was om waar te zijn en kreeg een "helend" rubber armbandje toegestuurd (wel met track and trace).

Gemeld bij Ebay en Paypal en een claim ingediend. In eerste instantie kreeg ik ook bericht dat ik het verkeerde item traceerbaar retour moest sturen.

Hier heb ik bezwaar tegen gemaakt aangezien het overduidelijk bedrog was.

Vervolgens een mailtje gekregen dat de claim toegekend was en dat ik het geld teruggestort zou krijgen. Nog dezelfde dag stond het op mijn paypal rekening.

Bezwaar maken tegen retour sturen dus. Bij mij werkte het.

John
Mooi dat het voor jou goed is afgelopen ,ga ik ook proberen.
Eigenlijk gaat het niet eens meer om het geld (was niet zoveel als bij jou )
maar de schijnveiligheid van paypal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 23:15
Heb hetzelfde verzoek van Paypal ontvangen om het object eerst terug te sturen en maar meteen een klaagmail verzonden.

Dit is precies wat de oplichter wil dat mensen afhaken omdat het terugsturen al duurder is dan het bestelde object zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhmsknt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 20:05
Ook ik had deze bestelling gedaan via Ebay. Direct gereageerd via Paypal nav bericht Ebay. Geschil geopend. Gister bericht van Paypal terugsturen naar china met Track en Trace 8)7 ..

Was hier niet vrolijk van geworden. Net telefonisch contact opgenomen met Paypal en direct werd zaak opgelost en bedrag teruggeboekt. :+

Goeie service maar ff bellen met Paypal lost zaak snel op. Weet niet of ze daar blij van worden maar heeft wel geholpen en ik heb me geld weer terug. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
Of je moet invullen dat je het niet hebt ontvangen, misschien niet de correcte manier maar wel de simpelste oplossing gezien het feit dat je bedrogen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
fhmsknt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:28:
Weet niet of ze daar blij van worden…
Dat maakt ook niet uit. Het gaat om het principe. PayPal garandeert iets, en natuurlijk willen ze zo weinig mogelijk uitkeren, en dat is hun werk. Jij werd niet blij van de oplichtingspraktijken van iemand anders... Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
Okay net paypal aan de telefoon gehad
ik hoef niets terug te sturen ,ze gaan nu kijken hoe ze het onderzoek afronden en
ik hoor binnen 24 uur van ze .
De dame aan de lijn gaf mij de indruk dat ze meteen wist wat er aan de hand was .
Dus ik neem aan dat dit een bij hun bekende truc is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 15:22
Als je pakketje niet te traceren was, altijd aangeven dat je het pakketje niet hebt ontvangen. Dat voorkomt een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

jroz2001 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:52:
Als je pakketje niet te traceren was, altijd aangeven dat je het pakketje niet hebt ontvangen. Dat voorkomt een hoop gedoe.
en is eigenlijk gewoon fraude.

dan mag je wel het 'slachtoffer' zijn van (een poging) tot oplichting maar dan ga je zelf net zo hard meedoen. ;w
waarom denk je dat Paypal zo moeilijk doet over claims? omdat er zowel door ontvangers als verzenders keihard gefraudeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
jroz2001 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:52:
Opzich heb je gelijk .
Maar het zijn toch de verkopers die de boel bedonderen ?
Ik ben hier benadeelde dus zou het niet zo mogen zijn
dat ik moet liegen om mijn geld terug te krijgen O-)

Dus wat Kenzi zei :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik kan nu helaas niet bellen met PayPal, maar ga het vanavond wel even doen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
Vanmiddag bericht gehad van paypal dat ze het bedrag terugstorten,
is inmiddels ook gebeurd .
Uiteindelijk hebben ze het dus perfect opgelost .
_/-\o_ voor paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt een tablet besteld en geen pakket ontvangen waar een tablet in zit. Ergo, niks ontvangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tsurany schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:11:
[...]

Je hebt een tablet besteld en geen pakket ontvangen waar een tablet in zit. Ergo, niks ontvangen.
je hebt het verkeerde ontvangen, niet "niks ontvangen" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kenzi schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:56:
[...]

je hebt het verkeerde ontvangen, niet "niks ontvangen" |:(
Je hebt iets ontvangen waarvan je niet weet waar het vandaan komt, waarom zou dat perse gelinkt zijn aan een van de bestellingen die gedaan zijn?
Ik ontvang wekelijks de Donald Duck, moet ik dan bij PayPal opgeven dat ik wel de Donald Duck heb ontvangen? Ik zie dit net zo. Dat ik toevallig iets ontvang waarvan ik niet weet wat ik er mee moet hoeft verder niks te betekenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tsurany schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:55:
[...]

Je hebt iets ontvangen waarvan je niet weet waar het vandaan komt, waarom zou dat perse gelinkt zijn aan een van de bestellingen die gedaan zijn?
Ik ontvang wekelijks de Donald Duck, moet ik dan bij PayPal opgeven dat ik wel de Donald Duck heb ontvangen? Ik zie dit net zo. Dat ik toevallig iets ontvang waarvan ik niet weet wat ik er mee moet hoeft verder niks te betekenen.
je probeert het mooi recht te lullen maar je besteld een artikel, je ontvangt een ander artikel. het is oplichting van de verzender, ja. Maar om te gaan zeggen dat je niks ontvangen hebt is net zo goed fout.

Je argument over de Donald Duck en Paypal slaat werkelijk nergens op. Wat heeft het ontvangen van de Donald Duck hier mee te maken? 8)7

En wie zegt dat je niet weet waar het vandaan komt? Misschien dat er een adres op de envelop staat? Of er een bon in zit. Als het met pakketpost is verstuurd staat er altijd een retour adres op dus dat argument slaat ook nergens op.

[ Voor 12% gewijzigd door Kenzi op 20-02-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Donald Duck is ook iets wat ik in mijn brievenbus krijg, moet ik dan PayPal contacteren en zeggen dat ik niet die mini tv stick heb gekregen maar wel de Donald Duck? Nee, ik heb iets besteld en dat heb ik niet ontvangen. Voor mij houd het daar op, wat er verder gebeurt is voor mij niet relevant.
Zeker niet na mijn laatste ervaring met PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:19

skoozie

SCSI

Kenzi schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:01:
[...]

je probeert het mooi recht te lullen maar je besteld een artikel, je ontvangt een ander artikel. het is oplichting van de verzender, ja. Maar om te gaan zeggen dat je niks ontvangen hebt is net zo goed fout.

Je argument over de Donald Duck en Paypal slaat werkelijk nergens op. Wat heeft het ontvangen van de Donald Duck hier mee te maken? 8)7

En wie zegt dat je niet weet waar het vandaan komt? Misschien dat er een adres op de envelop staat? Of er een bon in zit. Als het met pakketpost is verstuurd staat er altijd een retour adres op dus dat argument slaat ook nergens op.
Stel je besteld 10 verschillende dingen uit china bij 10 shops. Wie zegt dat je die munt gekregen hebt voor artikel 1, 2, 3 of 4? Die munt kan ook voor je buurman zijn die een munt besteld had...
natuurlijk is het heel aannemelijk dat je die munt gekregen hebt ipv je bestelling, maar aannames...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
fhmsknt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:28:
Ook ik had deze bestelling gedaan via Ebay. Direct gereageerd via Paypal nav bericht Ebay. Geschil geopend. Gister bericht van Paypal terugsturen naar china met Track en Trace 8)7 ..

Was hier niet vrolijk van geworden. Net telefonisch contact opgenomen met Paypal en direct werd zaak opgelost en bedrag teruggeboekt. :+

Goeie service maar ff bellen met Paypal lost zaak snel op. Weet niet of ze daar blij van worden maar heeft wel geholpen en ik heb me geld weer terug. _/-\o_
Welke bestelling ging het om dan? Een link naar het oorspronkelijke topic a.u.b.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier ook iets dergelijks gehad.
Tegen een redelijke prijs 3 led zaklampen "gewonnen" op ebay en deze werden al snel in 1 zending incl T&T verzonden. (waarde 180,-)
Na 2 weken het "pakket" ontvangen, een envelop met 10 nep steentjes maar wel met het goede T&T nummer.
Hierop de verkoper via Ebay gemailed om uitlegd en na een week een geschil geopend incl foto's.
Paypal kreeg van de verkoper het T&T nummer als antwoord maar dat werd al snel gedekt door mijn foto's van de envelop waar never 3 zaklampen in passen :P

Uiteindelijk na 1,5 maand mijn geld teruggekregen, erg netjes van Paypal _/-\o_

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09

FaceDown

Storende factor.

skoozie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:09:
Stel je besteld 10 verschillende dingen uit china bij 10 shops. Wie zegt dat je die munt gekregen hebt voor artikel 1, 2, 3 of 4? Die munt kan ook voor je buurman zijn die een munt besteld had...
natuurlijk is het heel aannemelijk dat je die munt gekregen hebt ipv je bestelling, maar aannames...
Precies, gewoon doen wat nodig is om je geld terug te krijgen en niet letten op dat 'advies' van die andere users hier.

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 22-02-2013 23:03 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Fraude en liegen is niet de juiste manier om fraude/oplichting tegen te gaan. Probeer svp de TS te helpen zonder dergelijke adviezen te geven. Verder: als je wat ziet wat niet mag, plaats dan een TR maar bespreek het niet in het topic. Dank :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bij mij is het opgelost...zonder dat ik verder actie heb ondernomen.
Beste Gutteguttegut.

We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.

Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van $14,99 USD terug te
vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
bijschrijving op uw rekening verschijnt.

Als de verkoper u nog meer verschuldigd is, zullen wij alles in het werk
stellen om ook dat te incasseren.

Als er niet genoeg geld op de rekening van de verkoper staat, zullen
gepaste acties tegen de verkoper worden ondernomen, waaronder beperking van
de rekeningprivileges van de verkoper.
:*)

Ik heb dus ook een munt ontvangen welke meer waard is dan bovenstaand bedrag, alleen was op mijn pakje nergens te vinden waar het vandaan kwam, geen enkel kenmerk/code/oid kwam overeen met mijn bestelling en daarom kon ik dus ook niet met zekerheid aangeven dat het van deze "verkoper" kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:40
Wat was de rating van die verkopers eigenlijk? > 98%? Met veel ratings?

Als dit vaker gebeurt, zou ik het ook erg jammer vinden. Wel is het zo dat ik nooit dingen van een relatief grote waarde (>€20 ivm invoerrechten) op Ebay bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

marcop23 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:12:
Wat was de rating van die verkopers eigenlijk? > 98%? Met veel ratings?

Als dit vaker gebeurt, zou ik het ook erg jammer vinden. Wel is het zo dat ik nooit dingen van een relatief grote waarde (>€20 ivm invoerrechten) op Ebay bestel.
Rating was >98% maar alleen maar op kleine prul verkoopjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
Gutteguttegut schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:00:
Bij mij is het opgelost...zonder dat ik verder actie heb ondernomen.

[...]
:*)

Ik heb dus ook een munt ontvangen welke meer waard is dan bovenstaand bedrag, alleen was op mijn pakje nergens te vinden waar het vandaan kwam, geen enkel kenmerk/code/oid kwam overeen met mijn bestelling en daarom kon ik dus ook niet met zekerheid aangeven dat het van deze "verkoper" kwam.
ik kreeg een silver Morgan dollar uit 1889 ,waarde minstens 20 euro .
Maar wat moet je ermee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik vraag me af waarom ze munten sturen, en hoe komen ze nou weer aan die munten, neem aan dat ze niet origineel zijn.

Wel gelijk 1 ster feedback achterlaten op ebay natuurlijk, ze kijken daar sterk naar laatste ratings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

oojoh1968 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:14:
[...]

ik kreeg een silver Morgan dollar uit 1889 ,waarde minstens 20 euro .
Maar wat moet je ermee .
Verkopen op ebay? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of op Marktplaats. Verrassingspakket te koop voor 10 euro. Waarde inhoud minimaal 20 euro :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Die munten zijn natuurlijk helemaal niet origineel, made in china :-)

De oplichter hoopt er mee te bereiken dat je niet de moeite wil doen om op verzoek van Paypal het product terug te sturen naar de oplichter omdat het geregistreerd terugsturen al snel duurder is dan de waarde van het product zelf wat je eigenlijk gekocht had.

Die munt is niets waard en de verzendkosten zijn gering en zo hoopt de oplichter zijn geld te 'verdienen'.

Ik heb trouwens mijn geld vandaag terug gehad van Paypal na een mail en telefoontje op het verzoek het terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die munten zijn dan wel bijzonder goed nagemaakt.....
Ik zal hm eens mee nemen naar een verzamel winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
Gutteguttegut schreef op zondag 24 februari 2013 @ 01:57:
Ik heb ook het gevoel dat hij echt is ,
heb wel gelezen dat het allemaal verschillende zijn .
Gestolen verzameling misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Denken jullie nou echt dat hij munten gaat rondsturen met een waarde van 20 euro terwijl hij 12 euro heeft opgehaald? En dat niet 1 keer maar 300 keer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mediacj schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:37:
Denken jullie nou echt dat hij munten gaat rondsturen met een waarde van 20 euro terwijl hij 12 euro heeft opgehaald? En dat niet 1 keer maar 300 keer :-)
Nee hij gaat allemaal verschillende zeer goed lijkende nep munten maken.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Die koopt hij natuurlijk ook weer bij 1 of andere chinees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 18:49

Hironshy

Orooo!!!

Typ eens "silver Morgan dollar ebay fake" in google en je vind een waslijst aan resultaten :P De eerste resultaten dateren uit 2006 of nog eerder. Sommige links laten zien hoe je het kan identificeren, maar volgens recente berichten wordt dat steeds moeilijker vanwege de verbeterde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-07 07:27
Ik begrijp niet helemaal waarom de verkoper een munt opstuurt, een steen o.i.d. is voor de verkoper toch veel makkelijker, en net zo goed oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
De namaak munten zijn niets waard maar als je ze ontvangen hebt en op internet er op zoekt lijkt het alsof ze 20€ ofzo waard zijn, de oplichter hoopt dan dat je geen claim bij Paypal indient omdat je slechts 12€ betaald hebt en zogenaamd een munt van 20€ hebt gekregen, echter de munt is nep en niets waard.

Verder Als de koper toch een claim indient kan de oplichter tegen Paypal net doen of dat hij ter goede trouw was en dat hij 'per ongeluk' het verkeerde object verzonden heeft dat zogenaamd wel meer waard is, Paypal verzoekt vervolgens de koper het terug te sturen en dat is dan voor de koper weer te duur en hoopt de oplichter dat je als koper alsnog afhaakt.

Stel nu voor dat de oplichter het 300 keer flikt en dat de helft afhaakt, tel uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

BrZ

Gutteguttegut schreef op zondag 24 februari 2013 @ 01:57:
Makkelijke manier om het te testen: hou er een magneet bij, een echte wordt niet aangetrokken door de magneet.
Pagina: 1