Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
In mijn zoektocht naar android stick die ik bedraad op mijn LAN kan aansluiten kwam ik de MK819 tegen.

http://szengdash.en.aliba..._dual_core_cortex_A9.html

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
xz550 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:36:
In mijn zoektocht naar android stick die ik bedraad op mijn LAN kan aansluiten kwam ik de MK819 tegen.

http://szengdash.en.aliba..._dual_core_cortex_A9.html

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ja die is prachtig, die heb ik ook gezien....kan hem alleen nergens kopen...?! Ik had wel een vergelijkbare gezien maar met een A8 1,2GHz en die was al iets van €85 (en dan komt er mogelijkerwijs ook weer inklaringskosten en BTW bij waardoor het niet meer leuk is)

Als je die ergens te koop weet te vinden houd ik mij aanbevolen! Dan bestel ik er gewoon nog een 8)

[ Voor 6% gewijzigd door StraightOn.NL op 07-02-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is er 1 verkocht op ebay...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Okay thanks, we keep it in de gates :)

$125 = €95

€95 + 21% btw = €115

€115 + inklaringskosten PostNL €17,50 = €132,50
(ik weet niet of dit helemaal correct is maar zo ongeveer zit het wel maar die discussie kunnen we ergens anders voeren....het gaat erom dat deze wel een hele klap duurder is op het moment...ik heb mijn MK808B of MK808 ii ontvangen voor €45 incl. alles )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-04-2024
Als kerstkado zo te zien _O-

EDIT
Bovenaan pagina staat:
'This listing was ended by the seller because the item is no longer available'
Klik je op [1 sold], dan zijn er nog meer dan 10 beschikbaar, hmmm :?

[ Voor 29% gewijzigd door edero op 07-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
StraightOn.NL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:49:
[...]

Mijn S3 lader trok het niet, als ik iets opende wat net even wat meer rekenwerk koste reboote mijn MK808B. Ik denk dat hij de 'pieken' niet aan kan. Nu moet ik zeggen dat ik wel een heel slechte S3 lader heb, hij doet er 8 uur over om mijn S3 op te laden maar Samsung weigert daar iets zinnigs mee te doen...behalve alles op te sturen naar een servicepunt (maar dat terzijde).

Ik heb hem nu ruim een week continue aanstaan (toch) op de meegeleverde lader, vooralsnog geen problemen mee gehad.

Ik zou hem echter toch graag echt aan en uit willen kunnen schakelen. Ik ga eens kijken of ik een draadloos gestuurd relais eraan kan hangen, of gewoon klik-aan-klik-uit, als iemand hier betere/andere ideeën over heeft hoor ik ze graag!

MK808 is namelijk weggewerkt achter de TV
Zelf zit er in de Imito rom een 'uit knop' op de taakbalk ingebakken en een knop om die balk te laten verdwijnen.. vind het raar dat dat niet beschikbaar is voor andere sticks op het moment (dat ik weet).. Misschien zit het ook wel in de nieuwe finless rom voor de mk808, al weet ik dat zo niet zeker.. Want dat werkt prima om hem uit te zetten, aanzetten gaat inderdaad het beste met een schakelaar tussen de voeding en het stroomblok :P (of een schakelaartje modden in de usb kabel maar dat terzijde)

Na even zoeken is er nu een finless 1.6 rom voor de mk 808B -> http://www.freaktab.com/s...-B-Finless-1-6-Custom-ROM inclusief die powerbutton in de taskbar :) Aanzetten blijft toch op een andere manier fixen.. Let wel op dat eigenlijk alleen die van geekbuying zeker kunnen worden geflasht, anderen kunnen 'fake' zijn en je device bricken ;)

Zelf gebruik ik nu mijn Note lader die irritant piept als er geen stroom op staat, die is 'maar' 1Ah en doet het prima, al moet ik die standaard lader nog testen maar die past niet in het stopcontact atm..

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 07-02-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
MusicAddict schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:13:
[...]

Zelf zit er in de Imito rom een 'uit knop' op de taakbalk ingebakken en een knop om die balk te laten verdwijnen.. vind het raar dat dat niet beschikbaar is voor andere sticks op het moment (dat ik weet).. Misschien zit het ook wel in de nieuwe finless rom voor de mk808, al weet ik dat zo niet zeker.. Want dat werkt prima om hem uit te zetten, aanzetten gaat inderdaad het beste met een schakelaar tussen de voeding en het stroomblok :P (of een schakelaartje modden in de usb kabel maar dat terzijde)

Na even zoeken is er nu een finless 1.6 rom voor de mk 808B -> http://www.freaktab.com/s...-B-Finless-1-6-Custom-ROM inclusief die powerbutton in de taskbar :) Aanzetten blijft toch op een andere manier fixen.. Let wel op dat eigenlijk alleen die van geekbuying zeker kunnen worden geflasht, anderen kunnen 'fake' zijn en je device bricken ;)

Zelf gebruik ik nu mijn Note lader die irritant piept als er geen stroom op staat, die is 'maar' 1Ah en doet het prima, al moet ik die standaard lader nog testen maar die past niet in het stopcontact atm..
In de Finless 1.6 Rom schijnen deze mogelijkheden inderdaad ingebakken te zitten, maar momenteel voldoet mijn standaard Rom (nog) goed, en gebruik ik Quickboot om af te sluiten, en Hidebar voor de taskbar;
Google Play: Quick Boot (Reboot)#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zaXJpdXNhcHBsaWNhdGlvbnMucXVpY2tib290Il0.
Google Play: Hide Bottom Bar

De lader die ik erbij kreeg (2A) paste ook niet (USA uitvoering) vandaar dat ik de pinnen verwijderd heb en er een snoer + schakelaar aan gesoldeerd heb, werkt perfect :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb een tijdje geleden via Dx.com een mk808b besteld. Kan iemand mij vertellen of dit een orignele is of een fake?

Is er een manier om het te checken als ik hem binnen heb? Ik was namelijk van plan de finless rom er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
XoiN schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:34:
Ik heb een tijdje geleden via Dx.com een mk808b besteld. Kan iemand mij vertellen of dit een orignele is of een fake?

Is er een manier om het te checken als ik hem binnen heb? Ik was namelijk van plan de finless rom er op te zetten.
Misschien is het PCB een andere layout/kleur. Dat was bij de imito's wel het geval, die zonder fouten van geekbuying waren blauw terwijl anderen rood waren. Alleen kan dat zo niet bevestigen voor de mk808b :P

Hier een leuk linkje met de verschillen tussen de fake en de 'echte' waar de ROM"s onderling niet uitwisselbaar zijn -> http://vondroid.com/threa...with-different-roms.4799/
'Also on the Fake One you have a Mediatek Wifi Chipset, and on the Original One it´s RK901, RK902 or RK903 !
The Original MK808B has 1 WiFi Antenna and 2 Pins connecting to a Plate on the Case or with the blue PCB MK808B has 2 Wifi Antennas inside
Op mn imito daarentegen heb ik dan weer wel die mediatek chipset, maar dat is dan weer wel de original van geekbuying.. dus het is een beetje vraag daar met die chinezen :+

[ Voor 58% gewijzigd door MusicAddict op 07-02-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
MusicAddict schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:37:
[...]

Misschien is het PCB een andere layout/kleur. Dat was bij de imito's wel het geval, die zonder fouten van geekbuying waren blauw terwijl anderen rood waren. Alleen kan dat zo niet bevestigen voor de mk808b :P

Hier een leuk linkje met de verschillen tussen de fake en de 'echte' waar de ROM"s onderling niet uitwisselbaar zijn -> http://vondroid.com/threa...with-different-roms.4799/

[...]

Op mn imito daarentegen heb ik dan weer wel die mediatek chipset, maar dat is dan weer wel de original van geekbuying.. dus het is een beetje vraag daar met die chinezen :+
Wat wel weer grappig :) is, is dat je hier en daar leest dat de 'fake/clone' modellen beter zijn dan de originele ! Alleen als het op flashen aankomt,tja.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe werkt dit nu met de laatste XMBC build?
Android wordt nu officieel ondersteund (mits je de goede hardware hebt). Werkt het streamen een beetje, of is het nog echt wachten op de quadcore boxen
Ben zeer geïnteresseerd in zo'n adroid box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
EJPostema schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:55:
Hoe werkt dit nu met de laatste XMBC build?
Android wordt nu officieel ondersteund (mits je de goede hardware hebt). Werkt het streamen een beetje, of is het nog echt wachten op de quadcore boxen
Ben zeer geïnteresseerd in zo'n adroid box :)
720p lukt haast elke stick wel, 1080p blijft wachten tot de drivers goed werken (hardware acceleration) want is het meestal nét niet bij het afspelen.. Mijn note 1 doet prima 1080p video, en gezien die hardware moeten die sticks dat ook prima lukken met de juiste drivers :P
Heb zelf geen ervaring met XMBC (totdat alles netjes wordt ondersteund) maar sommige apps zoals Archos Video Player streamt zeer prima alles in 720p (en vlug ook!), en lijkt op XMBC dus voor mij op het moment zeer voldoende :)

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 07-02-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
:( @$#%(*@#$&*( :( !

Net m'n MyGica A11 binnen, ik trek de doos open: hmm shit de adapter (5V 2A) is een versie met US aansluiting. Ik denk: Hmmm heb nog wel een 5V 2A adapter van een USB hub liggen. Dus die erin geprikt, maar toen hebben de witte LED's heel even gebrand, en nu brand alleen de middelste "Status" nog heel flauw.

Ik nameten met multimeter:
MyGica adapter: 5,3V
USB hub voeding: 8,4V WTFFFFF!??? k*t!! Heb de MyGica dus gewoon opgeblazen, en er nog geen seconde plezier van gehad :'( Blijkbaar geeft die USB hub voeding onbelast een veel te hoge spanning

Inmiddels even een snoer aan de originele adapter gesoldeerd (wel veilig met krimpkous erover ;) ) maar nogsteeds alleen heel zwak het middelste ledje.

Hopelijk heb ik alleen een elco/diode ofzo opgeblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

ThinkPadd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:09:

Net m'n MyGica A11 binnen ......
Sorry hoor, maar pis in mijn ........ _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero

Net m'n MyGica A11 binnen, ik trek de doos open: hmm shit de adapter (5V 2A) is een versie met US aansluiting. Ik denk: Hmmm heb nog wel een 5V 2A adapter van een USB hub liggen. Dus die erin geprikt, maar toen hebben de witte LED's heel even gebrand, en nu brand alleen de middelste "Status" nog heel flauw.

USB hub voeding: 8,4V WTFFFFF!??? k*t!! Heb de MyGica dus gewoon opgeblazen, en er nog geen seconde plezier van gehad :'( Blijkbaar geeft die USB hub voeding onbelast een veel te hoge spanning

Inmiddels even een snoer aan de originele adapter gesoldeerd (wel veilig met krimpkous erover ;) ) maar nogsteeds alleen heel zwak het middelste ledje.

Wooooh, das echt k.. |:(
8,4 V, dat is pas overklokken :9 Alleen is het denk ik niet alleen een diodetje, maar je hele A11
is gewoon fried !!
Ik kreeg dus ook een USA adapter binnen, en kon gelukkig wachten totdat ik het snoer eraan
gesoldeerd had, maar ik moet toegeven ik was wel ook eerst op zoek geweest naar een
andere adapter.
Maar waarschijnlijk is het voor de lezers een goede tip :Y , of eigenlijk geen tip :N , of toch wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26

Ik zou ook even de spanning meten wanneer de voeding is aangesloten. De spanning zakt dan in en als hij dan gewoon op 5V uitkomt zou dit geen probleem kunnen/mogen zijn. Een 5V 2A adapter lijkt mij gewoon juist voor dit apparaat dus naar mijn mening ligt de fout ook niet geheel bij jou (in china zullen we wel niet zo nauw kijken met toleranties op de specificaties)...

In ieder geval wel balen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Vanmiddag mijn uHost U1A binnen gekregen van GeekBuying (snel: 29 januari besteld!). Werkt op zich ok alleen ben niet tevreden over de WiFi performance.

Heb wel twee van de drie balkjes qua connectie maar de snelheid lijkt erg te fluctueren en soms ook weg te vallen. Heb even de stick opengemaakt en met een draadje aan de antenne deed ie het beter maar nog niet genoeg om YouTube HD te streamen. De speedtest.net app geeft ook wisselende resultaten.

Heeft iemand deze stick ook en wat zijn de ervaringen met de draadloze verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
edero schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Wooooh, das echt k.. |:(
8,4 V, dat is pas overklokken :9 Alleen is het denk ik niet alleen een diodetje, maar je hele A11
is gewoon fried !!
Ik kreeg dus ook een USA adapter binnen, en kon gelukkig wachten totdat ik het snoer eraan
gesoldeerd had, maar ik moet toegeven ik was wel ook eerst op zoek geweest naar een
andere adapter.
Maar waarschijnlijk is het voor de lezers een goede tip :Y , of eigenlijk geen tip :N , of toch wel :?
Heb het apparaatje even open gemaakt, ik denk dat er een paar condensators dood zijn. Hier wat foto's van het printplaatje:
http://dl.dropbox.com/u/28979745/20130207_181703.jpg
http://dl.dropbox.com/u/28979745/20130207_181717.jpg
Snippo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:58:
[...]

Ik zou ook even de spanning meten wanneer de voeding is aangesloten. De spanning zakt dan in en als hij dan gewoon op 5V uitkomt zou dit geen probleem kunnen/mogen zijn. Een 5V 2A adapter lijkt mij gewoon juist voor dit apparaat dus naar mijn mening ligt de fout ook niet geheel bij jou (in china zullen we wel niet zo nauw kijken met toleranties op de specificaties)...

In ieder geval wel balen :/ .
Belast met een 12V 20W halogeenlampje is de spanning nogsteeds 6,5V... k*t ding.

Heb onze super medetweaker mux ook al even gevraagd, als er iemand is die verstand heeft van zulke zaken, dan is hij het wel :) Even afwachten of hij nog wat weet :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

ThinkPadd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Volgens mij kopen zij die adaptertjes ook in vanuit China, moet je voor de grap eens kijken naar de productfoto's die ze erbij hebben staan. Heel raar geknipt/geplakt, precies op zo'n manier dat er een logo is weggehaald met Photoshop :') _O-
123pcplaza.nl doet gewoon aan dropshipping. Kan in principe iedereen doen. DX, Banggood etc. doen dit ook. Er komt dan geen afzender en andere kenmerken van b.v. DX op de verpakking te staan.

123pcplaza.nl vermeld dit nog netjes er zijn genoeg dropshippers die de moeite niet eens nemen om dit te vermelden. Als je daar als nietsvermoedende koper in de veronderstelling bent om wat in Nederland te bestellen en het dus snel huis kunt hebben, dan kom je van een koude kermis thuis met twee weken wachttijd.

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 07-02-2013 22:22 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube happert hier ook nogal, maar lijkt me ook met de langzame ADSL verbinding te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
BigSurf schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:14:
Vanmiddag mijn uHost U1A binnen gekregen van GeekBuying (snel: 29 januari besteld!). Werkt op zich ok alleen ben niet tevreden over de WiFi performance.

Heb wel twee van de drie balkjes qua connectie maar de snelheid lijkt erg te fluctueren en soms ook weg te vallen. Heb even de stick opengemaakt en met een draadje aan de antenne deed ie het beter maar nog niet genoeg om YouTube HD te streamen. De speedtest.net app geeft ook wisselende resultaten.

Heeft iemand deze stick ook en wat zijn de ervaringen met de draadloze verbinding?
Heb geen ervaring met youTube HD, maar de uitzending gemist app en het streamen van films/series vanaf mijn NAS gaan over het algemeen prima. Speedtest geeft ook een redelijk stabiel plaatje.
Wifirouter in meterkast, U1A achter TV in huiskamer, hemelsbreed 9 a 10 meter, geen structurele muren ertussen. Ga nog wel kijken wat de gevolgen zijn als ik de stick via een hdmi-verlengkabel wat verder van alle andere aansluitingen hang. Heb ergens gelezen dat dat ook nog invloed kan hebben.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand de ODROID-U2 ooit ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onlangs heb ik deze android minicomputer aangeschaft, maar de vermelde specs lijkt niet te kloppen. In settings/storage is de total space van de internal storage 504MB. De total space van de "NAND FLASH" is niet meer dan 5.82GB.

Het werkgeheugen is dus niet 1GB, maar 504Mb. De interne opslag is niet 8GB, maar 5.8GB. Met name dat het werkgeheugen 504Mb blijkt te zijn is erg jammer. Daardoor is het aantal applicaties dat je kan toevoegen beperkt omdat niet alle applicaties zijn te verplaatsen naar de interne opslag met App to SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
zAo schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:16:
Heeft iemand de ODROID-U2 ooit ontvangen?
een search in dit topic levert niet veel op, ander topic wel:
Odroid

(maar hoezo deze vraag? jij hebt em besteld en niet ontvangen, of deze wordt gebruikt in (ebay) scams?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Prulleman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:47:
[...]

een search in dit topic levert niet veel op, ander topic wel:
Odroid

(maar hoezo deze vraag? jij hebt em besteld en niet ontvangen, of deze wordt gebruikt in (ebay) scams?)
Ik had inderdaad de search op dit topic gebruikt omdat ik op zoek ben naar ervaringen. Ik wil graag een mini desktop maken, met het liefst een quad SoC en 2GB RAM. Jouw search leverde wel wat waardevolle informatie op; Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
wsmaal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:45:
Onlangs heb ik deze android minicomputer aangeschaft, maar de vermelde specs lijkt niet te kloppen. In settings/storage is de total space van de internal storage 504MB. De total space van de "NAND FLASH" is niet meer dan 5.82GB.

Het werkgeheugen is dus niet 1GB, maar 504Mb. De interne opslag is niet 8GB, maar 5.8GB. Met name dat het werkgeheugen 504Mb blijkt te zijn is erg jammer. Daardoor is het aantal applicaties dat je kan toevoegen beperkt omdat niet alle applicaties zijn te verplaatsen naar de interne opslag met App to SD.
Dat is heel normaal voor Android Phones, Tablets en ook Sticks.
Een gedeelte van het 1GB werkgeheugen wordt namelijk ook gebruikt voor de videokaart.
En van het Flash geheugen blijft ook altijd minder over als de vermelde GB's ivm besturingssysteem,
voorgeinstalleerde apps, etc.. Check ook maar eens een USB stick of SD card van 8GB, of zelfs een
nieuwe harde schijf van 500GB.
Maar op 5,8GB kun je nog ontzettend veel apps kwijt hoor, en als je een geroote ROM hebt kun je
alsnog heel veel Apps verplaatsen naar de SD met een App uit de Google Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
edero schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:25:
[...]

Dat is heel normaal voor Android Phones, Tablets en ook Sticks.
Een gedeelte van het 1GB werkgeheugen wordt namelijk ook gebruikt voor de videokaart.
Akkoord, maar 50% minder netto capaciteit voor het interne geheugen?
Voor mijn 10" android tablet is van de gespecificeerde 1GB netto 980Mb over...
En van het Flash geheugen blijft ook altijd minder over als de vermelde GB's ivm besturingssysteem,
voorgeinstalleerde apps, etc.. Check maar eens een USB stick of SD card van 8GB, of zelfs een
nieuwe harde schijf van 500GB.
Dat is mij bekend :-)
Maar op 5,8GB kun je nog ontzettend veel apps kwijt hoor, en als je een geroote ROM hebt kun je
alsnog heel veel Apps verplaatsen naar de SD met een App uit de Google Play Store.
Er zijn op mijn (default) rooted tablet heel wat applicaties die desondanks niet kunnen worden verplaatst naar de SD. In een aantal gevallen word je geattendeerd op een verminderde functionaliteit van de app als je deze toch verplaatst naar de SD.

Vwb de onderhavige android mincomputer is het jammer dat de gebruiker significant minder interne geheugen ruimte beschikbaar heeft dan verwacht, maar ik loop (nog) niet tegen deze beperking aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

wsmaal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:45:
[...]
Ik weet niet hoe het bij deze zit, maar bij de RPi kun je dit instellen met een scriptje. Wellicht bij deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
[...]

Maar 20 MB in gebruik !? Dat is echt minimaal d:)b en de eerste keer dat ik dit hoor of meemaak !
Ik heb ondertussen heel wat Android apparaten, maar bij geeneen lukt me dit !
[...]
Er zijn op mijn (default) rooted tablet heel wat applicaties die desondanks niet kunnen worden verplaatst naar de SD. In een aantal gevallen word je geattendeerd op een verminderde functionaliteit van de app als je deze toch verplaatst naar de SD.
Vaak betreft het volgens mij dan het functioneren van de Widgets.
Gewoon proberen, en weer terug plaatsen als het niet werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kijk je wel naar de goede plek, en haal je niet ram, /data en /sdcard (hoeft geen echte sd te zijn) door elkaar?

Mijn nexus heeft 16GB ROM/flash en 1 GB RAM, op het toestel zie ik 13 GB ROM vrij, dit is bij de nexus vrij in te delen voor apps en "media". de rest is gereserveerd voor android OS. Andere/oudere toestellen hebben vaak een vaste partitie op het interne flash geheugen voor apps (ROM is eigenlijk niet de juiste naam omdat het geen read only mem is...) bv 512 MB of 1 GB, dit is dan wat je ziet als data beschikbaar voor apps, de rest (- de OS partitie) is dan beschikbaar voor media.

Je RAM geheugen laat ook niet altijd zien wat het totaal is, bij mijn nexus laat ie ook maar 700MB van de 1 GB RAM zien, wellicht gaat de rest naar de GPU, RAM kan je checken bij apps/running

kortom, je 8GB is waarschijnlijk verdeeld in :
- 500-1000 MB OS partitie
- 500 MB app data partitie
- 7500 min 1500 = 6000,MB userdata komt aardig overeen met je 5800 :)

(alle hoeveelheden bij benadering uiteraard)
check ook nog even of je voor je RAM wel op de juiste plek kijkt, 500 van de 1000 is wel erg weinig..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Start een terminal op Linux of Android en tik dit in, dan weet je het gebruikte RAM:
free -m

Voor de indeling van je ROM, kun je o.a. hiermee kijken:
df -h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
ik had laatst mijn gbox midnight fabrieksinstellingen gereset en ik zag dat er 30MB werd gebruikt qau RAM, en er was 970 MB nog vrij.

was wel een rooted FW die ik erop had gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-02-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
SolarOrbiter schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:42:
ik had laatst mijn gbox midnight fabrieksinstellingen gereset en ik zag dat er 30MB werd gebruikt qau RAM, en er was 970 MB nog vrij.

was wel een rooted FW die ik erop had gezet.
Ja ok na een reset, maar als je er apps op gaat installeren, widgets gaat gebruiken, ermee gaat
werken, etc.. blijft er volgens mij echt geen 970 meer over, toch... !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
dat lijkt me wel logisch dat er gegeven moment weinig van over blijft, aangezien je apps gaat installeren, en je niet alle apps naar de SD kaart kunt verplaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
apps installeer je niet op je RAM. RAM is net zoals bij je pc het werkgeheugen. Hierin komen alle lopende processen en apps in te staan. En in het geval van android wordt vaak je RAM geprefilled met mogelijk toekomstige processen. (vandaar dat je ook moet oppassen met auto killers, die houden je OS alleen maar meer aan het werk, omdat android elke keer toch weer gaat bedenken hoe het RAM zo goed mogelijk benut kan worden en NIET hoe het zo leeg mogelijk gehouden kan worden.

Apps installeer je op de data partititie van je flash geheugen. Dit kan een vaste partitie zijn of een variabele (zoals bij de Nexus en veel andere toestellen zonder sd slot). De meeste android sticks hebben een vaste /data partitie, zie bv deze uitleg van de finless custom rom voor de imito MX1:
4) I have provided 4 parameter files. These will increase APP sapce and decrease internal sdcard space.
1GB APP space (this is Stock Imito).
2GB APP space. This is set as the default in the flash tool. YOu must change it in the flash tool to use the others.
4GB APP space.
6GB APP space! This is the max! This leave only 400MB of space for the internal SDcard.
met deze custom rom kan je dus je interne flash geheugen herpartitioneren voor meer app data in ruil voor scdard (media) space.

waarom doet niet iedereen dit zoals bij de nexus zou je dan denken, nou... de variabele /data en /sdcard size heeft ook nadelen, hiermee kan je niet meer je /sdcard partitie mounten als mass storage, alleen MTP of PTP) in dit geval liggen deze niet als partities vast in de partitie tabel, maar zijn het gewoon mount points naar een mapje op het flash geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 08-02-2013 16:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
SolarOrbiter schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:53:
dat lijkt me wel logisch dat er gegeven moment weinig van over blijft, aangezien je apps gaat installeren, en je niet alle apps naar de SD kaart kunt verplaatsen..
DAT bedoel ik !
Dus: "Voor mijn 10" android tablet is van de gespecificeerde 1GB netto 980Mb over..." is niet echt reëel :S !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Van de gespecificeerde 1GB heb ik 980MB tot mijn beschikking op mijn tablet. Inmiddels staan er 566MB aan apps en is er nog 380MB (volgens settings/storage) beschikbaar.

Op de android minicomputer daarentegen heeft de gebruiker van de gespecificeerde 1GB ruim 504MB total space (volgens settings/storage) tot zijn/haar beschikking. Mijn veronderstelling is dat de specificatie van 1GB niet klopt en feitelijk 512MB moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lees alsjeblieft nog eens mijn laatste 2 posts over ram, rom en /data
De specs zeggen 1gb ram, jij zegt 512 mb /data. Die combinatie is prima mogelijk, app space (/data) wordt namelijk niet eens genoemd in de specs)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:21:
Lees alsjeblieft nog eens mijn laatste 2 posts over ram, rom en /data
De specs zeggen 1gb ram, jij zegt 512 mb /data. Die combinatie is prima mogelijk, app space (/data) wordt namelijk niet eens genoemd in de specs)
De specs van mijn tablet vermeld 1GB RAM die vrijwel volledig voor de gebruiker beschikbaar is. De specificatie van de betreffende android minicomputer vermeld ook 1GB werkgeheugen. Dat heb ik geïnterpreteerd als netto beschikbare gebruikers geheugen waarop applicaties kunnen worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Heeft er trouwens al iemand een fatoenlijke ethernet adapter kunnen testen? :P Dus een die wel meer dan die 6mbs doet zoals al bekend is van de modellen met een goedkope '9700' chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

Len

Leeg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oyjpgeU3O5DgdSmUODfBLC2a/thumb.jpg

Sorry voor de "foto van TV" maar dit was even het snelste.

gear:

USB 2.0 10/100Mbps RJ45 LAN Ethernet Network Adapter Dongle
http://dx.com/p/usb-2-0-1...work-adapter-dongle-34691

UG802 Android 4.1 Cortex A9 Mini PC w/ Wi-Fi / Dual Core / 1GB RAM / 4GB ROM - Black (EU Plug)
http://dx.com/p/ug802-and...-ram-black-eu-plug-154597

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Len schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:23:
[afbeelding]

gear:

UG802 Android 4.1 Cortex A9 Mini PC w/ Wi-Fi / Dual Core / 1GB RAM / 4GB ROM - Black (EU Plug)
Kijk dat zijn de snelheden snelheden die ik bedoel(voor zover ieders internetsnelheid dat toelaat uiteraard) _/-\o_

Ik ga er maar 1 bestellen.. al zal het gezien chinees nieuwjaar toch maanden duren dus andere tips zijn welkom :+ Heb nog nooit iets bij DX zelf besteld maar hoe snel heeft men daar de pakketjes hier binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Len schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:23:
[afbeelding]

gear:

Gebruik je een usb splitter voor je muis/toetsenbord? LAN neemt de enige usb poort in beslag.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
MusicAddict schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:34:
[...]
Ik ga er maar 1 bestellen.. al zal het gezien chinees nieuwjaar toch maanden duren dus andere tips zijn welkom :+ Heb nog nooit iets bij DX zelf besteld maar hoe snel heeft men daar de pakketjes hier binnen?
Mijn ervaring qua snelheid bij dx is nog al verschillend.
Het varieert van 1 week tot 3 maand.
ik heb net bericht gekregen dat de MK808 welke ik besteld had, out of stock is. :(
Dat alleen duurde al meer als een week om dit bericht te krijgen. 8)7

Dus zit te twijfelen om een minix neo 5 te bestellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Die minix neo is wel heel erg mooi :)

Ik heb zelf al serieus zitten kijken naar een aantal van deze android sticks. Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken om te tweaken en gamen ( wat volgens mij prima gaat op een mali 400 ). Maar met een paar games is een stick met 8gb echt zo vol. Als je nog maar iets van 6gb overhoud kun je drie spellen en wat losse apps kwijt, dan is die Neo 5 met 16gb eigenlijk de meest serieuze optie.

Maargoed ik wacht nog even wat ontwikkelingen af voor isk er één koop.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Mijn uHost U1A doet het niet goed over Wifi. Heb deze besteld:

http://www.ebay.com/itm/U...ork-Adapter-/250781080553

Moet wel nog een USB hub tussen om ook de FlyMouse aan te kunnen sluiten. Ben benieuwd hoe dat gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Via Wifi haal ik een snelheid van 12500bps (soms zelfs een uitschieter naar 19500bps) down en 6500bps up op de iMito MX1. Dat is dus niet slecht. HD streaming is dan een kwestie van de juiste drivers voor de hardware (mochten die ooit komen).

Via ethernet (deze adapter http://www.ebay.com/itm/U...ork-Adapter-/250781080553 , die Big Surf gekocht heeft) haal ik maar 5500bps down en 4500bps up. Die kan ik wel vergeten. Ik hoop dat die van jou het beter doet Big Surf.
E.e.a. getest met de SpeedTest.net app.

De HD video van Disney doet het net niet op de Archos en BSplayer. toch maar wachten op de juiste drivers).

[ Voor 3% gewijzigd door smuck op 09-02-2013 13:14 ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Ik heb dezelfde terminologie gebruikt als de leveranciers (werkgeheugen/mini computer, RAM/tablet). Daarom staat in de 2e zin "ook 1GB werkgeheugen" waaruit blijkt dat RAM = werkgeheugen.

Duidelijk is nu dat de door fabrikanten vermelde hoeveelheid RAM cq. werkgeheugen niet betekent dat je daarover als gebruiker netto kan beschikken. O.a. jouw bijdragen zijn nuttig en geven inzicht hoe h.e.e.a. georganiseerd is op een android device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nou nog een laatste opmerking... want het gaat nog steeds langs elkaar heen, of ik begrijp jou niet..
Op je ram of werkgeheugen installeer je geen apps, maar zijn voor running apps en processen. Jou 500 mb is Flash geheugen voor apps, een vastgelegd deel (partitie) van de geadverteerde 8gb

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Prulleman schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:29:
Nou nog een laatste opmerking... want het gaat nog steeds langs elkaar heen, of ik begrijp jou niet..
Op je ram of werkgeheugen installeer je geen apps, maar zijn voor running apps en processen. Jou 500 mb is Flash geheugen voor apps, een vastgelegd deel (partitie) van de geadverteerde 8gb
Ik heb jou een berichtje via DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:41
Ik heb vandaag mijn Uhost U1A van Geekbuying ontvangen (Best snel, 31 januari besteld, verzonden via Singapore Post). Ik heb er ook een Measy Rc 11 Fly-Mouse bij gekocht, maar het probleem is dat ik de U1A amper kan bedienen met de fly-mouse, er zit een enorme lag in. Ik heb er al de nieuwste firmware opgezet, dit heeft niet geholpen, sterker nog de Wifi is nu nog bedroevender dan met de oude firmware. Weten jullie misschien nog iets waardoor het bedienen met de fly-mouse soepeler zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

Len

Leeg

Negakinu schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Gebruik je een usb splitter voor je muis/toetsenbord? LAN neemt de enige usb poort in beslag.
Ik heb aan de USB een powered 4-poorts USB hubje hangen. Daar zit mijn LAN, keyboard en USB-sticks in.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Laatst online: 13-03-2024
Sirhc_95 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:17:
Ik heb vandaag mijn Uhost U1A van Geekbuying ontvangen (Best snel, 31 januari besteld, verzonden via Singapore Post). Ik heb er ook een Measy Rc 11 Fly-Mouse bij gekocht, maar het probleem is dat ik de U1A amper kan bedienen met de fly-mouse, er zit een enorme lag in. Ik heb er al de nieuwste firmware opgezet, dit heeft niet geholpen, sterker nog de Wifi is nu nog bedroevender dan met de oude firmware. Weten jullie misschien nog iets waardoor het bedienen met de fly-mouse soepeler zou kunnen gaan?
Wat is je afstand tot de ontvanger?
Ik heb de mijne vandaag ook ontvangen en merk dat de respons beroerd wordt bij een iets grotere afstand of kleine blokkade (opgetrokken knieen) :)
Ook draggen lukt me nog niet, zodra ik de linkermuisknop ingedrukt heb geeft hij geen beweging meer door.... bijzonder lastig voor sorteren, spelletjes spelen en scrollen...
Weet iemand of er een andere manier is van " draggen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:41
Hooguit 1,25 m, de ontvanger zit in de U1A die achter m'n tv hangt. Met de ontvanger in een usb verlengkabel krijg ik het helemaal niet aan de praat. Ik ben er zeker van dat het aan de Uhost ligt want op m'n computer doet de Rc11 het perfect. Ik heb het ook nog op de tv in de woonkamer geprobeerd, daar is de afstand juist groter en daar werkt het juist wat beter. Inmiddels heb ik er weer een andere rom opgeflasht en de wifi werkt nu vrij goed : http://tabletrepublic.com...ware-download-2755-7.html. Volgens mij moet je het knopje met het Android logo ingedrukt blijven houden om beweging door te blijven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Probeer de USB ontvanger eens via een USB verlengkabel aan te sluiten.
Misschien dat deze dan een beter ontvangst heeft (weg van de U1A).
Beter lezen voortaan... :O

[ Voor 12% gewijzigd door Gutteguttegut op 09-02-2013 22:18 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyboy_676
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01-2024
Heeft iemand streaming ondertitels binnen xbmc (voor 1channel, icefilms) voormekaar? Draai xbmc voor android op mijn Imito mx1, maar krijg nergens een subtitles icoon te zien, wat ik op de ipad/laptop wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Nitrohoss schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Wat is je afstand tot de ontvanger?
Ik heb de mijne vandaag ook ontvangen en merk dat de respons beroerd wordt bij een iets grotere afstand of kleine blokkade (opgetrokken knieen) :)
Ook draggen lukt me nog niet, zodra ik de linkermuisknop ingedrukt heb geeft hij geen beweging meer door.... bijzonder lastig voor sorteren, spelletjes spelen en scrollen...
Weet iemand of er een andere manier is van " draggen" ?
Dubbelklikken op het Android Logo zodat het blauwe lampje blijft branden, en dan linker 'muistoets' ingedrukt houden en kun je draggen en scrollen, weer een keer op het logo drukken deactiveert dit weer.
(en rechter 'muistoets is terug) Werkt perfect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Laatst online: 13-03-2024
Sirhc_95 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:53:
Hooguit 1,25 m, de ontvanger zit in de U1A die achter m'n tv hangt. Met de ontvanger in een usb verlengkabel krijg ik het helemaal niet aan de praat. Ik ben er zeker van dat het aan de Uhost ligt want op m'n computer doet de Rc11 het perfect. Ik heb het ook nog op de tv in de woonkamer geprobeerd, daar is de afstand juist groter en daar werkt het juist wat beter. Inmiddels heb ik er weer een andere rom opgeflasht en de wifi werkt nu vrij goed : http://tabletrepublic.com...ware-download-2755-7.html. Volgens mij moet je het knopje met het Android logo ingedrukt blijven houden om beweging door te blijven geven.
Vreemd idd.. ik heb vandaag... of gisteren gezien de tijd.... ook mijn setje binnen gekregen..

GK802 met de RC11. De rc11 doet het goed op 4 meter afstand... alleen als ik in ultra relax mode ga... hangen op de bank, voeten op tafel ... dan wil de rc11 wel eens wat vreemd doen als ik mijn knieen optrek in de lijn tussen de rc11 en ontvanger.
Zoals je zelf als zegt lijkt het probleem ook niet te bestaan met de RC11... heb je hem al eens direct, zonder verlengkabels, in de U1A gestoken? Zonder verdere dingen er aan? Misschien dat dat nog uitmaakt. Kan het moeilijk geloven... maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt....

(Stiekem wel trouwens.. die gaat achter een boom staan en doet het geluid van een wortel na) [/lame]

BTW... dat dubbelklikken op het android logo doet het prima.. alles weer mooi gesorteerd _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Nitrohoss op 10-02-2013 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben overweeg ik nu ook een stick aan te schaffen.
Ben er alleen nog niet goed uit welke, vandaar mijn vraag aan jullie welke ik moet kiezen uit mijn shortlist die nu nog uit twee sticks bestaat:

Deze:
http://www.geekbuying.com...OM-HDMI-Brown-312244.html

Of deze:
http://www.geekbuying.com...V-Box---Black-313213.html

Graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet beter om te gaan voor de iMito MX2?

http://www.geekbuying.com...OM-HDMI-Black-312720.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Die scoort beduidend lager op de Antutu benchmark toch?
Of zegt dat niet zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
loneranger56 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:50:
[...]

Die scoort beduidend lager op de Antutu benchmark toch?
Of zegt dat niet zoveel?
Denk dat het op dit moment niet zoveel uit maakt en je beter af kan gaan op de kwaliteit van de sticks (wifi bereik etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, verbeterde Wifi en warmteafvoer lijken me belangrijker.
Zit te denken om de iMito MX2 voor mezelf te bestellen, maar vrees dat het nu lang wachten zal zijn wegens de festiviteiten ginder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:59
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:46:
Inderdaad, verbeterde Wifi en warmteafvoer lijken me belangrijker.
Zit te denken om de iMito MX2 voor mezelf te bestellen, maar vrees dat het nu lang wachten zal zijn wegens de festiviteiten ginder.
Kan wel eens kloppen ik wacht al zins 25 jan op mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algoman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:06:
[...]
Kan wel eens kloppen ik wacht al zins 25 jan op mijn bestelling.
3 tot 4 weken is heel normaal, zelf geven veel leveranciers 20 werkdagen op.
De meeste leveringen uit Hong Kong voor mij zelf krijg ik na ongeveer 3 weken.

Mvg, Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb ook op 25 jan. besteld, hoop dat hij deze week binnen komt.

Heeft iemand ook ervaring met deze launcher: Google Play: TVLauncher ? Lijkt mij handig voor android op de tv.

Edit: of deze Google Play: Metro Ui HD Widget Tile Win 8

[ Voor 22% gewijzigd door XoiN op 11-02-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

iop

ik overweeg er een aan te schaffen maar twijfel over geluid, ik heb namelijk een reciever met optische ingang, geen HDMI. mijn tv heeft één HDMI maar die zit al vol met UPC's box.

Nu is het een optie om een switch aan te schaffen maar dat ding is groter en duurder dan iedere android TV (dus gaat mijn doel aardig voorbij)

Zijn er nog andere opties (ik wil wel graag DTS door mijn speakers knallen) die ik over het hoofd zie?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
neem geen android stick als je surround wil, volgens mij is dat bij geen van alle mogelijk.
ik zie in de startpost 1 kastje met een optical out, maar ik vraag me af of die wel surround doorgeeft.

zelfs passthrough via HDMI is op dit moment voor zover ik weet niet mogelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
XoiN schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:21:
Ik heb ook op 25 jan. besteld, hoop dat hij deze week binnen komt.

Heeft iemand ook ervaring met deze launcher: Google Play: TVLauncher ? Lijkt mij handig voor android op de tv.

Edit: of deze Google Play: Metro Ui HD Widget Tile Win 8
Kan iemand mij de .apk bestand van deze launcher sturen? ik heb geen toegang tot de google play store (lang verhaal).. (ik heb het over de tvlauncher, gratis versie)

dank

[ Voor 3% gewijzigd door SolarOrbiter op 12-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperkaas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11-2020
Prulleman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:33:
neem geen android stick als je surround wil, volgens mij is dat bij geen van alle mogelijk.
ik zie in de startpost 1 kastje met een optical out, maar ik vraag me af of die wel surround doorgeeft.

zelfs passthrough via HDMI is op dit moment voor zover ik weet niet mogelijk
das wel jammer stond op punt 1 aan te schaffen maar wat heb ik aan xbmc als me surround setje niet werkt.....toch maar voor vaste htpc gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
iop tha man schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:13:
ik overweeg er een aan te schaffen maar twijfel over geluid, ik heb namelijk een reciever met optische ingang, geen HDMI. mijn tv heeft één HDMI maar die zit al vol met UPC's box.

Nu is het een optie om een switch aan te schaffen maar dat ding is groter en duurder dan iedere android TV (dus gaat mijn doel aardig voorbij)

Zijn er nog andere opties (ik wil wel graag DTS door mijn speakers knallen) die ik over het hoofd zie?
Wat te denken van de Minix N5 bijvoorbeeld, in combinatie met een goedkope HDMI switch !
http://www.shop-021.de/jw...MINIX-NEO-X5-Android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
edero schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:57:
[...]

Wat te denken van de Minix N5 bijvoorbeeld, in combinatie met een goedkope HDMI switch !
http://www.shop-021.de/jw...MINIX-NEO-X5-Android.html
zie in het specs plaatje bij audio het volgende staan:
supports PCM, supports stadard s/pdif for stereo or compressed audio
Klinkt niet echt volledig....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Prulleman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:15:
[...]

zie in het specs plaatje bij audio het volgende staan:

[...]

Klinkt niet echt volledig....
iop tha man schrijft:
'...ik heb namelijk een reciever met optische ingang...'
Dus daar vandaan verder (maar kan het mis hebben natuurlijk 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja... dat je het kabeltje erin kan prikken wil niet zeggen dat er surround laat staan dts overheen gaat... HDMI kan dat ook, heb je geen s/pdif voor nodig, maar toch werkt het niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Prulleman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:38:
Ja... dat je het kabeltje erin kan prikken wil niet zeggen dat er surround staan dts overheen ... HDMI kan dat ook, heb je geen s/pdif voor nodig, maar toch werkt het niet
Agreed :Y
En wij maar discussiëren, en tha man is allang afgehaakt ;w haha !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heer iemand hier ervaring mee?
JUSTOP K9
Het is allemaal wel gebaseerd op dezelfde chips, maar dit is 'om de hoek' waardoor ik geen problemen kan krijgen met import kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hehe eindelijk mn heatsinkjes binnen voor mn Imito, zometeen maar eens even gaan proberen of het effect heeft :P (heeft bijna 3 weken geduurt vanuit Engeland.. pakweg slecht deze keer.. )

Verder heeft de Archos Video Player nu een update waarbij je de mogelijkheid hebt om een externe player te starten tijdens de video's, dus als daar nou eens HW decoding bij komt moet 1080p prima lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyboy_676
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01-2024
Heeft iemand al een oplossing voor streaming ondertitels via XBMC Subtitles? Vroeg dit eerder namelijk ook al.
Ik heb t op mn Ipad en windows laptop al geinstalleerd. Ook op andere laptops van kennissen, dus t ligt niet aan iets simpels vermoed ik. Ik krijg het icoontje voor ondertitels gewoon nergens in beeld te zien en indien ik rechtsboven in t scherm klik tijdens de film, en kies voor subtitles, dan kan ik alleen maar naar opgeslagen ondertitels zoeken.

Grt DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:04:
Heer iemand hier ervaring mee?
JUSTOP K9
Het is allemaal wel gebaseerd op dezelfde chips, maar dit is 'om de hoek' waardoor ik geen problemen kan krijgen met import kosten :)
Geen ervaring mee maar check hier;
http://www.freaktab.com/s...808-what-s-the-difference
Oftewel, een MK808 zonder USB OTG en maar 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
MusicAddict schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:06:

Verder heeft de Archos Video Player nu een update waarbij je de mogelijkheid hebt om een externe player te starten tijdens de video's, dus als daar nou eens HW decoding bij komt moet 1080p prima lukken :P
En kan je nu Nederlandse ondertitels binnenhalen, ook als je taalinstelling van Android Engels is.
Had dit gevraagd via het Google+ account van Archos en een dag later kwam de update al uit. _/-\o_

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

edero schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:35:
[...]
Geen ervaring mee maar check hier;
http://www.freaktab.com/s...808-what-s-the-difference
Oftewel, een MK808 zonder USB OTG en maar 4GB.
Thanks. Ik ga even afwegen hoeveel een quad (Odroid) t.o.v. een dualcore (MK808) me waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
TheOmen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:15:
[...]

En kan je nu Nederlandse ondertitels binnenhalen, ook als je taalinstelling van Android Engels is.
Had dit gevraagd via het Google+ account van Archos en een dag later kwam de update al uit. _/-\o_
Ah, heb m zelf op nederlands staan maar download altijd de engelse subtitles gezien die meestal beter zijn (en vaker beschikbaar zijn voor de meeste tv series en dergelijke) dus andersom werkte het wel? :P
Neemt niet weg dat achos prima bezig is met die app, ziet er gelikt uit en werkt prima, wat willen we nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

edero schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:22:
[...]

Agreed :Y
En wij maar discussiëren, en tha man is allang afgehaakt ;w haha !
Nee hoor. Wel jammer nu is het toch niet een waardige vervanger van mijn HTPC.
DTS/DD en hd streamen zijn toch wel twee zaken die voor mij een must zijn.

Wie weet komt er nog een in de nabije toekomst. Ik blijf dit topic in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
iop tha man schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:56:
[...]

Wie weet komt er nog een in de nabije toekomst. Ik blijf dit topic in de gaten houden.
Dat dacht ik wel :Y !
Maar het kan best dat er alsnog één in de nabije toekomst voorbij komt, er komen nu
zowat wekelijks nieuwe en meer uitgebreidere op de markt. Nog ff geduld... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
meer discussie over 5.1 op android:
http://www.freaktab.com/s...rying-ffmpeg-and-mxplayer

kwam wel deze tegen in dit topic: http://jynxbox.me/Product.aspx#gray_m_bar
deze zou wel 5.1 out of de box doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
zolang die dingen geen fatsoenlijke cpu hebben koop ik die dingen niet. ^ ^
hardwarematig decoderen lijkt me wel leuk maar wil je angrybirds spelen of even browsen dan is het een nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
raro007 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:11:
hardwarematig decoderen lijkt me wel leuk maar wil je angrybirds spelen of even browsen dan is het een nachtmerrie.
:? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
angry birds draait volgens jou niet op een android device met een dual core 1.2 / 1.6 CPU?
dingen hebben vaak een antutu score van 5000 - 8000.
de rockchip 3066 is geen highend soc, maar er is weinig mis mee voor normaal gebruik

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij leef jij onder een steen, want de RK3066 is wel degelijk een krachtige chipset voor zijn geld en alles kan ik afspelen met de ingebouwde video speler.

Angry birds spelen of even browsen gaat ook meer dan prima, maja tegelijk downloaden en video afspelen gaat bij mij niet, maar ligt waarschijnlijk eraan dat ik de zwaardere versie van adownloader gebruik.

Voor € 50 heb je met de MK808B echt wel veel bang for bucks, ik gebruik hem nu naar alle tevredeheid en heb er geen last van dat het geen echte 1080p is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
iop tha man schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:56:
[...]

Misschien heb je iets aan onderstaande post:

Sentry23 in "[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box"

Daaruit maak ik op dat het toch geen probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

2.0 en geen passtrough staat in de OP. Helaas, thx anyways :D

[ Voor 3% gewijzigd door iop op 13-02-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb het over prulleman met de Jynxbox Android HD "THE ULTRA SLIM form factor measures at only 0.6” thickness is using ARM CORTEX A9 >>800mhz CPU"<<
en die rock chips hebben geen hardwarematig decoderen maar die kies boven die andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ah duidelijk, sja.. het lijkt nu inderdaad een beetje of specifiek media box of wat meer standaard android functionaliteit... de perfecte combo is er nog niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
iop tha man schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:39:
2.0 en geen passtrough staat in de OP. Helaas, thx anyways :D
Dat gaat over die specifieke box van OE zonder Linux, kijk daarnaast eens goed wanneer die OP voor het laatst is bijgewerkt ;)

Er staat in de OP trouwens ook dat het hardwarematig wel werkt maar dat het op dat moment nog een licentie probleem is/was.

[ Voor 18% gewijzigd door Phoolie op 13-02-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 07:18
Vraagje:
Als ik deze koop:
http://dx.com/p/ug802-and...-black-1gb-ram-4gb-153223
Hier dan XBMC op zet, daar een 1 terra harde schijf aanhang...kan ik hem dan via een android app bedienen via wifi??
Of kan ik dan beter een andere kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als het puur gaat om xbmc (dus o.a. films afspelen) dan zou ik alle android sticks links laten liggen, lees het topic eens door, genoeg problemen met 1080p, surround, wifi strength, hardware decoding etc.
goedkoopste xbmc oplossing is waarschijnlijk de raspberry pi.

of neem een xbmc reference device als de [MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 13-02-2013 17:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
voor alles tot en met 720p kan je prima met een stick aan de slag hoor. Ligt er maar net aan hoeveel 1080p materiaal je hebt en of je die kunt 'missen' tot het allemaal prima werkt. ( Ik mijd het zelf want neemt te veel ruimte in beslag vergeleken met een goede 720p film. Op mijn monitor zie ik het verschil beter dan beneden op de tv, daar is het gewoon prima om naar te kijken maar dat terzijde)

Zelf net de heatsinkjes op de chips geplakt van mn Imito MX1 (behalve cpu, daar wacht ik nog op een ander setje) en het is een wereld van verschil niet normaal. Nou kan ie teminste lekker doen wat ie wil, en heb ik niet het gevoel dat ie kapot gaat aan de hitte :) zal wel een keer een fototje uploaden van het resultaat
CPU verbrand ik nog steeds mn flikken aan gezien geen heatsink nu maar dat moet binnen een week ook wel opgelost zijn :P

EDIT: Ik schrok me net de pleuris toen ik een 1080p mkv via mijn netwerk PRIMA op mijn Imito werd weergegeven zonder haperingen terwijl dat vorige week (voor de update van Archos Video Player (of mijn heatsinks)) nog een slideshow van jawelste was :o ! Bij de instellingen staat als ik de video afspeel dat er van 'Full-Hardware decoding' gebruik gemaakt kan worden en dat kan ik best geloven. Heb nu een 10tal 1080p mkv's geprobeerd en op een paar buffering haperingen tussendoor gezien het netwerk werkt het prima _/-\o_

Blijkt dat een aantal Archos producten ook op de RK 3066 lopen (zoals de gamepad) dus ik geloof best dat ze (eindelijk) fatsoenlijke support hebben ingebouwd voor hun app gezien ze altijd goede mediaspelers hebben gemaakt O+

[ Voor 39% gewijzigd door MusicAddict op 14-02-2013 01:34 ]

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 07:18
Prulleman schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:16:
als het puur gaat om xbmc (dus o.a. films afspelen) dan zou ik alle android sticks links laten liggen, lees het topic eens door, genoeg problemen met 1080p, surround, wifi strength, hardware decoding etc.
goedkoopste xbmc oplossing is waarschijnlijk de raspberry pi.

of neem een xbmc reference device als de [MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box
1080p is inderdaad voor mij nog niet het belangrijkste. Wifi alleen nodig voor uitzendinggemist ofzo niet voor HD films te streamen van de nas omdat ik toch een harde schijf aan de stick hang... maar dan heb ik geen plek voor de usb bediening, vandaar de belangrijkste vraag: kan ik deze dan via wifi met mijn android tel bedienen. en nog gekker kan dat ook met een iphone?
Pagina: 1 ... 20 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer