De Odroid-U2 heeft een micro-HDMI aansluiting hoor. Als je op de onderste foto kijkt (bovenaanzicht van het blikje) zie je helemaal linksonder de micro-USB aansluiting en rechts daarvan de micro-HDMI aansluiting.
Ik heb nog steeds niet veel kunnen spelen maar ben wel al tegen enkele probleempjes aangelopen die intussen reeds opgelost zijn.
Ik wou eerst de Android image uitproberen en om de image naar de micro-sd kaart te kunnen schrijven, heb je onder Windows het programma
Win32DiskImager nodig. Maar sinds versie 0.5 zit daar blijkbaar een bug in waardoor sommige interne sd-kaart lezers niet herkend worden en jammer genoeg had ik prijs. Versie 0.4 wou echter ook niet meerwerken waardoor ik dan maar de image vanuit Ubuntu op mijn micro-sd kaart heb gezet.
Het tweede probleem was dat Android eigenlijk onwerkbaar was, steeds enkele seconden blijven hangen en dan meldingen dat apps niet meer reageerden. Het probleem lag bij de micro-sd kaart, dat was een noname 8 GB class 4 kaartje die ik hier nog had liggen. Aangezien het besturingssysteem vanaf het kaartje gedraaid wordt, zijn er behoorlijk wat random lees- en schrijfacties waardoor er wel hoge eisen gesteld worden aan het kaartje. M'n 8 GB kaartje presteerde blijkbaar ondermaats, een class 2 kaartje dat ik had liggen presteerde ongeveer
4 maal beter maar was zeker nog niet goed genoeg. Ik heb me dan een 16 GB SandDisk Ultra UHS-I/Class 10 aangeschaft waarmee de "stotter" problemen verdwenen (en de prijs van € 22 was nog doenbaar). In CrystalDiskmark presteert deze met 4 kb random schrijfacties ruim een factor 100 beter dan mijn class 2 kaartje en maar liefst
400 tot 500 keer beter dan mijn noname class 4 kaartje. Het is dus zeker aangeraden om een deftig merk micro-sd kaart te nemen en je niet te vergapen aan de class markering. Of om het eMMC geheugen aan te schaffen die je op het bordje kan prikken, had ik beter gedaan maar gierig hé
Het laatste probleem was dat het beeld niet volledig op mijn TV werd getoond maar door deze in PC-modus te zetten, is dat ook in orde. Mijn TV heeft uiteraard zo'n bastaard 1366 x 768p resolutie

De output van de Odroid-U2 is standaard 1080p dacht ik.
De rest moet ik nog proberen. Ik had eigenlijk graag XBMC geprobeerd vanuit Ubuntu maar ik vrees dat ik daarvoor zal aan de slag zou moeten gaan. XMBC voor Android zou wel moeten werken. Maar Ubuntu wil ik sowieso ook nog eens uitproberen.
Als er nog vragen zijn of wil je dat ik iets probeer of test, laat gerust weten!