Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Iemand ervaring hier met Odroid bordjes?
nieuws: HardKernel brengt twee Odroid-ontwikkelbordjes met quadcore-soc uit
http://hardkernel.com/renewal_2011/main.php
Ik was aan het overwegen om een Raspberry Pi aan te schaffen, ondermeer om eens XBMC op te proberen maar ook om wat te experimenteren. Maar zo'n Odroid-U/X/U2/X2 is een stuk krachtiger, kan Android en Ubuntu draaien en lijkt mij qua prijs ook nog mee te vallen. Maar hier op GoT heb ik er nog niet veel over gezien dus vandaar mij vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Wat voor experimenten ben je van plan dat je denkt niet genoeg rekenkracht te hebben met een raspberry pi? Dat een Arduino niet snel genoeg is of te duur met de nodige connectiviteit kan ik begrijpen. Maar een rpi?

Grote voordeel van de raspberry pi tov dit ding is iig wel dat er een veel grotere community achter zit. Er zijn verschillende distro's (ook realtime) en nog veel meer ervaringen en tutorials online te vinden. Als je een device wilt aansluiten is de kans groot dat je met google de oplossing kunt vinden. Om nog niet te spreken van de vele talen waarmee je op raspberry iets kunt uitwerken.

Ook wel een prijsverschil overigens. Raspberry Pi heb ik paar weken terug nog ingekocht in groep en toen zaten we net boven 36 EUR stuk geleverd op een week.

Odroid had ik overigens nog niet van gehoord. Niet dat dat veel zegt over odroid zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Het is niet zo dat ik denk geen rekenkracht genoeg te hebben maar liever iets over dan iets te kort ;) Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, denk ik. Al zullen er uiteraard nog verzendkosten en dergelijke bij komen. Een Arduino beschouw ik als totaal iets anders dan een RaspBerry Pi.
Feit is dat de community van de RaspBerry Pi vele malen groter is, zeker omdat de prijsdrempel zo laag is. Ik ben nog aan het twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:28

arie_papa

Running on Ubuntu

Prijsverschil niet zo groot? Je koopt tussen de 2 a 4 RPi bordjes voor een Odroid (afhankelijk welke versie) Daarnaast vind ik de Odroid wel interessant, maar mist net als de RPi een SATA poort.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Eigenlijk heb je wel gelijk, ik zag het iets te optimistisch ;) De RaspBerry Pi is inderdaad goedkoop voor wat je er voor krijgt. Misschien dat we ook niet mogen vergelijken met een RPi aangezien de prijs van een Odroid-X2/U2 hoger is en er dus een hogere aanschafdrempel is.

Maar het blijft een feit dat de Odroid qua prijs/performance ratio wel een stuk beter scoort dan een RPi. Een ARM Cortex A9 is klok voor klok al een stuk sneller dan een ARM11, in theorie zelfs tweemaal omdat hij twee instructies per tik kan uitvoeren. Reken dan nog eens dubbele kloksnelheid en 4 cores, 4 keer meer geheugen (ten opzichte van de RPi B ) en de behoorlijk krachtige Mali-400 GPU... Dan heb je voor slechts 3 tot 4 keer de prijs wel iets dat dat vele malen sneller is en met gemak bijvoorbeeld een gelijk geklokte Tegra 3 onderuit haalt.

Nadeel is dat de community inderdaad een stuk kleiner is. Er wordt door meer mensen aan software voor de RaspBerry Pi gewerkt, Broadcom werkt vlot mee met de open-source videocore drivers, ... Samsung is daar wat stugger in. Maar er zijn drivers beloofd voor eind december.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 12-12-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Eventjes getwijfeld... Maar toch ééntje besteld. :P Het is de Odroid-U2 geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:28

arie_papa

Running on Ubuntu

Benieuwd naar je ervaringen dadelijk :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 23:36
Ik ook; origineel een pi gekocht om er een emulator systeem van te maken voor mn retro game collectie; maar de PI kan niet alles op normale snelheid aan, wat jammer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 17:37

Crp

ben ook erg benieuwd naar je bevindingen. Ik zit al, vanaf dat ik het bericht op Engadget voor bij zag komen, erg te twijfelen of ik er 1 ga kopen.

Voor mij ook dezelfde reden dat de Pi niet alles aankan. Ik zal hem dan voornamelijk gebruiken voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45

swat!

computeraar

D-Three schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:46:
Eventjes getwijfeld... Maar toch ééntje besteld. :P Het is de Odroid-U2 geworden!
Hier nog iemand die errug benieuwd is naar je bevindingen :)
Weet je al iets over de levertijd of überhaupt een bevestiging gehad?

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Het ding heeft inderdaad heel wat extra kracht in vergelijking met een rpi. Maar ondanks dat is het grootste nadeel nog steeds het ontbreken van een deftige driver voor de gpu. De rpi is daar wel in het voordeel uiteraard.

Levertijd is mij nog niks over bekend, ik heb enkel een betaalbevestiging ontvangen ;) Op de website is wel het volgende te lezen: Shipment Schedule: in 2weeks from your purchasing. Reken dan nog wat verzendtijd en ik denk niet dat ik het bordje voor halverwege januari zal ontvangen.

Vandaag zat ik me nog te bedenken dat ik eigenlijk enkel mijn tv en een muis en toetsenbord met draad tot mijn beschikking heb. In eerst instantie zal dat minder handig zijn :P

• D-Three
  • Nu online
Gisteren plots een mailtje van FedEx in m'n mailbox! Volgens de tracking site zou m'n pakketje vandaag opgepikt zijn en zou het op 31/12 afgeleverd worden. Dat laatste neem ik met een korreltje zout maar het zou dus sneller kunnen gaan dan verwacht ;)

Hopelijk komen er geen import- of douanekosten of wat dan ook bij? Daar heb ik niet echt ervaring mee? Veel duurder hoeft het niet te worden, met 30 dollar oftewel ruim 20% van het totale bedrag vond ik de verzendkosten al duur genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij FedEx zit er volgens mij of een acceptgiro bij of je krijgt er later een toegestuurd, als er importkosten bij zitten. Bij PostNL moet je zonder bericht vooraf cash/gepast aan de bezorger dokken, anders geen pakket :/

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 28-12-2012 11:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Look what the delivery guy brought today! :P
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/11he88z.jpg

Dat ding is toch kleiner dan ik verwacht had:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/52xf15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23r61ed.jpg

Alleen heb ik een klein probleempje. Een micro sd kaart heb ik niet mee besteld omdat ik hier nog één had liggen. Maar ik heb geen adapter om de image er op te kunnen zetten. 8)7 Dus ik vrees dat het spelen hier al stopt. Niet dat ik veel zou kunnen doen, met een zoontje en een vriendin moet ook nog gespeeld worden... Zucht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Erg mooi,vraag me alleen af hoe je deze aan een monitor/TV hangt?
Zie namelijk geen HDMI/DVI/VGA aansluiting. (bedoeling was toch XBMC te gebruiken?)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
De Odroid-U2 heeft een micro-HDMI aansluiting hoor. Als je op de onderste foto kijkt (bovenaanzicht van het blikje) zie je helemaal linksonder de micro-USB aansluiting en rechts daarvan de micro-HDMI aansluiting.

Ik heb nog steeds niet veel kunnen spelen maar ben wel al tegen enkele probleempjes aangelopen die intussen reeds opgelost zijn.

Ik wou eerst de Android image uitproberen en om de image naar de micro-sd kaart te kunnen schrijven, heb je onder Windows het programma Win32DiskImager nodig. Maar sinds versie 0.5 zit daar blijkbaar een bug in waardoor sommige interne sd-kaart lezers niet herkend worden en jammer genoeg had ik prijs. Versie 0.4 wou echter ook niet meerwerken waardoor ik dan maar de image vanuit Ubuntu op mijn micro-sd kaart heb gezet.

Het tweede probleem was dat Android eigenlijk onwerkbaar was, steeds enkele seconden blijven hangen en dan meldingen dat apps niet meer reageerden. Het probleem lag bij de micro-sd kaart, dat was een noname 8 GB class 4 kaartje die ik hier nog had liggen. Aangezien het besturingssysteem vanaf het kaartje gedraaid wordt, zijn er behoorlijk wat random lees- en schrijfacties waardoor er wel hoge eisen gesteld worden aan het kaartje. M'n 8 GB kaartje presteerde blijkbaar ondermaats, een class 2 kaartje dat ik had liggen presteerde ongeveer 4 maal beter maar was zeker nog niet goed genoeg. Ik heb me dan een 16 GB SandDisk Ultra UHS-I/Class 10 aangeschaft waarmee de "stotter" problemen verdwenen (en de prijs van € 22 was nog doenbaar). In CrystalDiskmark presteert deze met 4 kb random schrijfacties ruim een factor 100 beter dan mijn class 2 kaartje en maar liefst 400 tot 500 keer beter dan mijn noname class 4 kaartje. Het is dus zeker aangeraden om een deftig merk micro-sd kaart te nemen en je niet te vergapen aan de class markering. Of om het eMMC geheugen aan te schaffen die je op het bordje kan prikken, had ik beter gedaan maar gierig hé :P

Het laatste probleem was dat het beeld niet volledig op mijn TV werd getoond maar door deze in PC-modus te zetten, is dat ook in orde. Mijn TV heeft uiteraard zo'n bastaard 1366 x 768p resolutie ;) De output van de Odroid-U2 is standaard 1080p dacht ik.

De rest moet ik nog proberen. Ik had eigenlijk graag XBMC geprobeerd vanuit Ubuntu maar ik vrees dat ik daarvoor zal aan de slag zou moeten gaan. XMBC voor Android zou wel moeten werken. Maar Ubuntu wil ik sowieso ook nog eens uitproberen.

Als er nog vragen zijn of wil je dat ik iets probeer of test, laat gerust weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvhaute
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb ergens gelezen dat de processor hiervan krachtig genoeg zou(?) zijn om in XBMC 1080p-video softwarematig te decoden (eventueel mits overclocken en beetje koeling). Heb je al geprobeerd om 1080p content af te spelen onder XBMC/android? Ik overweeg zelf ook dit aan te schaffen, alleen spijtig dat een SPDIF-uitgang ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ik heb deze avond de laatste XBMC voor Android geïnstalleerd (Frodo RC3). De 1080p versies van Big Buck Bunny en Elephants Dream vertoonden geen enkele hapering maar Tears of Steel enkele zeer lichte haperingen. Een testfile die ik heb staan met een hogere Mbps dan wel weer volledig vlot. Eerst vermoedde ik dat mijn NAS of netwerk niet kun volgen maar de bestanden spelen wel goed af op mijn WD mediaspeler.

Ik heb geen idee waar ik de oorzaak moet zoeken. Alles werd afgespeeld via XBMC echter heb ik geen idee of dit nu via softwarematige of hardwarematige decoding was. Voor zover ik weet softwarmatig maar morgen ga ik eens aan de slag met mxplayer. Bij deze kan je duidelijk instellen of je hardwarematige of softwarematige decodering wil (al dan niet multicore). Dan zal ik al een beter idee hebben, denk ik. Overclocken heb ik nog niet gedaan maar het ding wordt zeker niet heet tijdens het afspelen van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvhaute
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03-2024
XBMC onder android heeft momenteel geen hardwarematige videodecodering (in tegenstelling tot bvb MXplayer), dus het testje dat je hebt uitgevoerd was volledig softwarematige decoding. En als ik het goed begrepen heb, viel dat dus best mee wat betreft prestaties. De kleine haperingen kunnen te wijten zijn aan het feit dat de processor op zijn limiet zat bij het decoderen (wat eigenlijk vrij normaal is, het is zo al een klein wonder dat hij puur softwarematige 1080p kan decoden).
De haperingen kunnen misschien ook afhangen van het soort videocontainer (bvb avi vs mkv...) of van de audiostream?

Nog een vraagje over de audio over HDMI: is multichannel audio ondersteunt of enkel stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dagje later dan voorzien met MXplayer aan de slag gegaan en deze speelt dus een stuk beter dan XMBC. Geen enkele stottering bij Tears of Steel (mov) zowel met hard- als met softwaredecodering. Dan is er nog een 1080p wmv file die heel erg stottert met XBMC en waarbij MXplayer (enkel softwaredecodering mogelijk bij dit type file) het ook veel beter doet maar nog steeds niet goed genoeg. Waarschijnlijk dat overclocking dan een uitkomst biedt. Ik zal nog eens kijken of er een verband is tussen de videocontainers of type van stream.

Iets wat me stoort bij XMBC zijn de Android-navigatietoetsen die steeds zichtbaar zijn (al zijn er wel tools om dat op te lossen) terwijl bij MXplayer enkel puntjes te zien zijn. Dus in alle opzichten is MXplayer wel beter. XMBC ondersteunt wel externe players dus het is mogelijk MXplayer daarvoor te gebruiken. Daarvoor moet wel een config file aangepast worden wat onder Android ietwat omslachtig is.

Intussen is ook een CyanogenMod devver bezig CM10.1 te porten naar de Odroid-U2 met de uiteindelijk bedoeling het bord op te nemen in de CyanogenMod tree en dus een volledig functionele versie te krijgen voor het bord. Lijkt me goed nieuws voor deze die Android willen gebruiken. Nog niet beschikbaar om te draaien vanaf sdcard.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar Ubuntu maar daar doet XMBC het voorlopig nog niet (vastloper door bug). Er is echter wel goed nieuws, er is een stap in de goede richting gezet voor hardware-acceleratie! Voorlopig weliswaar nog maar 1 core van de 4 in de Mali400 gpu en via OpenGL maar 720p films afspelen is al mogelijk! Enkel nog een kwestie van tijd zeker? ;)

Multichannel audio via HDMI is niet mogelijk onder Android door downmixing. Daarvoor zou een driver herschreven moeten worden en dat ziet het dev-team voorlopig niet zitten door tijdsgebrek. Audio via HDMI was tot voor kort ook niet mogelijk onder Ubuntu maar dat is/wordt ook opgelost. Voorlopig ook enkel stereo. Maar hardwarematig is het dus perfect mogelijk, er is enkel nog geen driver voorhanden.

Binnenkort ook nog eens wat benchmarken en ook eens een emulator proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 09-01-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Intressant! Dit ga ik ook even volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 17:37

Crp

is er onder android xmbc op dit word ook ondersteuning voor hdmi-cec ?

hier een topic over hardware-acl in xbmc
http://odroid.foros-phpbb...xbmc-and-hw-accel-dice-mx

[ Voor 46% gewijzigd door Crp op 09-01-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Crp schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:41:
is er onder android xmbc op dit word ook ondersteuning voor hdmi-cec ?
Geen idee maar ik heb wel dezelfde vraag gezien in het forum vandaag: http://odroid.foros-phpbb.com/t2200-hdmi-cec
hier een topic over hardware-acl in xbmc
http://odroid.foros-phpbb...xbmc-and-hw-accel-dice-mx
In feite geen echte hardwaredecodering door XBMC zelf maar het aanroepen van een externe speler (Dice Player of MXplayer) die dan de film afspeelt. Maar mijn ervaring is dat zelfs softwarematig MXplayer veel vlotter films afspeelt dan XBMC.

Wel is zo dat er met de laatste versies van Dice Player, MXplayer, XBMC, ... geen geluid meer is bij films met DTS! Dit is niet enkel zo bij de Odroid maar bij alle Android toestellen die de laatste versies draaien. De ontwikkelaars hebben DTS ondersteuning er namelijk moet uithalen wegen licentieproblemen. Voorlopig ondersteunen VLC en een paar ondere nog DTS maar hoe lang dit nog zal duren... Maar er zijn uiteraard wel oplossingen voor ;)

[ Voor 34% gewijzigd door D-Three op 10-01-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Goed om te zien dat levering niet een hell is (wil soms nog wel es gebeuren als het uit azie komt).. ook geinig om te zien de CM devs ook interesse hebben er in ( https://plus.google.com/115049428938715274412 wil soms nog wel es wat posten over zijn gepruts met zijn odroid)

Iemand toevallig al enige benchmark tests gevonden voor de odroid? zou wel interessant zijn om te zien wat voor een performance die SoC geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Oef, eindelijk er eens terug mee bezig geweest :) Intussen was er reeds een nieuwe Android image beschikbaar. Dus deze er op gezet. Daarna trachten uit te vogelen hoe ik Google Apps er op kon krijgen zodat ik apps uit de Play Store kon installeren. En daarna kon ik nog wat spelen ;)

Er is ook een nieuwere XBMC build beschikbaar die hardwareacceleratie zou moeten ondersteunen, die ga ik deze week ook nog eens uitproberen.
DXaroth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:04:Iemand toevallig al enige benchmark tests gevonden voor de odroid? zou wel interessant zijn om te zien wat voor een performance die SoC geeft.
Deze zou gelijkaardig moeten prestren aan een Samsung Galaxy Note II aangezien het dezelfe processor is. Maar omdat plaatjes altijd leuker zijn, heb ik een paar benchmarks gedraaid ;)

AnTuTu:
De Odroid-U2 zou zich op plaats twee nestelen indien het in de t.net bench database zou staan ;)
http://tweakers.net/benchdb/test/834
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4XqERRlfc56cU6BMJrXdK3v2/full.png
Quadrant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ijCnEORsOoU9a59YHiPU8srf/full.png
Passmark:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a3ntKymiHmLJ1h15W0cnCom7/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gpb6IDeLBKlfe1Y7FTqtIcxK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Kijk, dat zijn mooie getallen... helemaal top.. enige nadeel is dat mijn vingers beginnen te jeuken om er ook 1 te bestellen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DXaroth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:04:
Goed om te zien dat levering niet een hell is (wil soms nog wel es gebeuren als het uit azie komt).. ook geinig om te zien de CM devs ook interesse hebben er in ( https://plus.google.com/115049428938715274412 wil soms nog wel es wat posten over zijn gepruts met zijn odroid)

Iemand toevallig al enige benchmark tests gevonden voor de odroid? zou wel interessant zijn om te zien wat voor een performance die SoC geeft.
Levering viel mij ook niet tegen, heeft hier +- 2 weekjes geduurd voordat ze er waren.

Op het eerste gezicht leuk speelgoed, zeker gezien het ding echt gigantisch klein is als je 'm uit de heatsink zou halen (die volgens mij niet eens echt nodig is, gezien het feit dat 't ding niet meer dan een paar W verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
TERW_DAN schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:19:
[...]

Levering viel mij ook niet tegen, heeft hier +- 2 weekjes geduurd voordat ze er waren.

Op het eerste gezicht leuk speelgoed, zeker gezien het ding echt gigantisch klein is als je 'm uit de heatsink zou halen (die volgens mij niet eens echt nodig is, gezien het feit dat 't ding niet meer dan een paar W verstookt.
op het forum raden ze aan wel de heatsink te gebruiken; op top load kan hij zijn thermal protection triggeren als hij 'kaal' draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DXaroth schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:56:
[...]

op het forum raden ze aan wel de heatsink te gebruiken; op top load kan hij zijn thermal protection triggeren als hij 'kaal' draait...
Mjah, moet het ding nog wat uitgebreider testen natuurlijk. En het ligt een beetje aan 't project of we 't ding niet op een plattere sink moeten schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
De heatsink heb ik nog geen enkel keer warm weten aanvoelen. Dit is dezelfde processor als in een Galaxy Note II en die heeft ook zo geen heatsink maar het laat wel toe alle cores continu aan 100% te draaien zonder dat de processor gaat throttlen. Maar superveel ruimte zal je niet winnen met een kleinere heatsink, de gecombineerde ethernetpoort en usb-poorten is wel behoorlijk hoog. Dan had ik het bordje gerust wel iets groter willen zien maar met een lagere connector.

De bevestiging van de heatsink aan de print is niet zo super, de afstandsbussen lijken mij gewoon in de print geperst en dan lichtjes vastgesoldeerd. Hard tegen de heatsink duwen zou de print misschien wel kunnen beschadigen. Ik denk dat ik dat ga oplossen door de schroeven te vervangen door iets langere versies en er dan een moer op te draaien, dat zou het iets steviger moeten maken.

Gisterenavond nog vlug de laatste testbuild van xbmc getest, deze zou volledige hardwarematige versnelling moeten ondersteunen en het loopt inderdaad net iets vlotter en bijna even goed als mxplayer.

Trouwens, iemand biedt een Odroid-X2 te koop aan op tweakers: V&A aangeboden: Odroid X2 64gb Mini HTPC/DEVPC op Android Gezien alle toebehoren zal hij wel niet supergoedkoop zijn maar vragen kan geen kwaad :)

Ik gebruik het bordje steeds in combinatie met mijn tv maar dat vind ik niet zo handig met toetsenbord en muis. Ieman een idee voor een handige remote?

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 23-01-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Ik zat zelf te denken aan een Logitech K400... niet echt een 'remote', maar was het meest simpele wat ik kon bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een K400 werkt inderdaad prima met dit ding, die hebben wij ook aan 1 van die Odroids hangten. Zelf heb ik er een USBhubje met standaard muis en toetsenbord aanhangen op een 24" monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ondersteunt die K400 multitouch en zou je daarmee dan kunnen in- en uitzoomen onder Android? De Lenovo N5902 en N5901 heb ik ook al zitten naar kijken omdat ik voor grote lappen tekst dan wel inlog. Het leukst zou nog zijn dat je gewoon kan wijzen naar het scherm, misschien moet ik me eens een goedkope namaak Wii remote aanschaffen om eens te kijken wat er daarmee te realiseren valt. Al is dat dan weer niet handig voor tekstinvoer :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
ze roepen dat de K400 multi-touch ondersteunt, maar een snelle google:
http://forums.logitech.co...0-multi-touch/td-p/847670

blijkt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nope, die K400 is niet multitouch. Althans, hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 11:20
Ik heb de specs even bekeken van dit bordje en het ziet er indrukwekkend uit.

Zou dit bord ook niet goed kunnen dienen als thuis-webserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het voornaamste nadeel is dat je geen SATApoorten hebt, storage zul je dus moeten doen op het µSDslot, het EMMCslot of via USB. Maar als je er geen grote dingen op wil zetten is een simpel SDkaartje of USBstickje meer dan zat. En een webservertje moet dan zeker goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
TERW_DAN schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:12:
Het voornaamste nadeel is dat je geen SATApoorten hebt, storage zul je dus moeten doen op het µSDslot, het EMMCslot of via USB. Maar als je er geen grote dingen op wil zetten is een simpel SDkaartje of USBstickje meer dan zat. En een webservertje moet dan zeker goed te doen zijn.
Bedankt voor je reactie.

SATA-poorten verwacht ik niet nodig te hebben. Al is het wel heel jammer dat de oDroid deze niet bevat. Wil ik het apparaat ooit als cloud oid gebruiken dan zou dat welkom zijn.

Hoeveel verkeer zou de ODroid ongeveer per minuut kunnen afhandelen? Op bijvoorbeeld een Wordpress blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Durf ik zo niet te zeggen, moet eens gaan testen met het ding.
Ik wil deze week aan de gang gaan met het ding om te zien hoe lekker 't ding werkt. Ik wil 'm voornamelijk geen gebruiken voor lage bitrate videostreams (1Mb/s 1080Pvideo). Maar wil ook kijken of 't mogelijk is 't ding in te zetten om juist te gebruiken als servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
TERW_DAN schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:42:
Durf ik zo niet te zeggen, moet eens gaan testen met het ding.
Ik wil deze week aan de gang gaan met het ding om te zien hoe lekker 't ding werkt. Ik wil 'm voornamelijk geen gebruiken voor lage bitrate videostreams (1Mb/s 1080Pvideo). Maar wil ook kijken of 't mogelijk is 't ding in te zetten om juist te gebruiken als servertje.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Klinkt leuk!

Ga je er Ubuntu opzetten of Debian? Ik heb op het forum gezien dat er al een Debian image beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb nu een Ubuntu-image gedownload. De debianimage had ik nog niet gevonden, maar dat heeft denk ik wel mijn voorkeur. Omdat het ding in principe maar 1 applicatie hoeft te gaan draaien wil ik kijken of ik een zo kaal mogelijke distro kan pakken.

Ik hoef eigenlijk alleen maar een browser met HTML5 videosupport te hebben voor het projectje waar ik nu mee aan het werken ben. Maar Android heeft dat niet zoals ik wil. Dus gaan we eens kijken of het onder Linux wat beter lukt. Android is leuk, maar ik denk net te beperkt voor wat ik ermee wil. Dus gaan we even aan de slag met Ubuntu of een andere Linuxdistro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb er nu Ubuntu op draaien, maar dat is weinig bijzonders. 't hele ding is namelijk niet vooruit te branden, want zo te zien heb je geen videoacceleratie op het ding.

Het irritante is nu ook dat het ding niet meer kan rebooten. Ubuntu is vastgelopen, maar proberen een ander systeem te booten schiet niet op, want hij blijft op Ubuntu hangen (ook al duw ik er een andere SDkaart of flashmodule (of boot zonder flash of SDkaart). Muis en keyboard reageren helemaal niet meer, dus ik moet eerst maar eens uitvogelen of ik zo'n ding kan resetten op een of andere manier.

Bedankt voor die imagelinks, zal eens kijken wat er van bruikbaar is (al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik bepaald niet onder de indruk ben van de mogelijkheden van dit doosje, als je iets meer wilt dan standaard Android draaien). En daarvoor heb ik hier al zat settopboxjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Van wat ik begreep zijn ze druk bezig met de GPU drivers voor de odroid; het is nog niet af, maar er is al wat vooruitgang..

Wat je kan proberen is je DWM te vervangen, LXDE is redelijk 'simpel', maar heeft daarbij dus ook geen 3d accel nodig.. denk dat dat een stuk soepeler zal draaien op je systeem.
Let ook op dat je de laatste versie gebruikt; begin jan hebben ze wat patches doorgevoerd die heel veel van die crashes hebben verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:33:-SATA-poorten verwacht ik niet nodig te hebben. Al is het wel heel jammer dat de oDroid deze niet bevat. Wil ik het apparaat ooit als cloud oid gebruiken dan zou dat welkom zijn.
De processor heeft geen SATA controller aan boord, die is bedoeld voor telefoons en tablets, niet voor computers. Dus indien ze een sata poort op de print zouden plaatsen, zouden ze die waarschijnlijk toch interfacen via de USB poort. Dan kan je evengoed een usb harde schijf aansluiten :)
TERW_DAN schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:55:Ik heb er nu Ubuntu op draaien, maar dat is weinig bijzonders. 't hele ding is namelijk niet vooruit te branden, want zo te zien heb je geen videoacceleratie op het ding.
Wat bedoel je met niet vooruit te branden? Ik heb nog geen problemen gehad. Wel nog geen ubuntu geprobeerd ;) Al heb ik wel een andere microSD kaart moeten aanschaffen, mijn eerste was veel te traag met random schrijfacties wat belangrijk is om er een besturingssysteem op te draaien.
Het irritante is nu ook dat het ding niet meer kan rebooten. Ubuntu is vastgelopen, maar proberen een ander systeem te booten schiet niet op, want hij blijft op Ubuntu hangen (ook al duw ik er een andere SDkaart of flashmodule (of boot zonder flash of SDkaart). Muis en keyboard reageren helemaal niet meer, dus ik moet eerst maar eens uitvogelen of ik zo'n ding kan resetten op een of andere manier.
Gewoon spanning er af toch? :?
Bedankt voor die imagelinks, zal eens kijken wat er van bruikbaar is (al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik bepaald niet onder de indruk ben van de mogelijkheden van dit doosje, als je iets meer wilt dan standaard Android draaien). En daarvoor heb ik hier al zat settopboxjes liggen.
Wat wil je er nog meer mee doen dan? :P Het blijft uiteindelijk maar een smartphoneprocessor ;) Maar goed, ik heb het dingen de voorbije dagen ook niet meer aangeraakt. Deze week volg ik nog een dagje een embedded linux workshop met een ander ARM bordje. En daarna ga ik me terug iets verder gaan inwerken in linux, het is jaren geleden dat ik daarmee nog gespeeld heb. Het is allemaal wat roestig :P Android ga ik voorlopig overboord gooien, denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 29-01-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D-Three schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:25:
Wat bedoel je met niet vooruit te branden? Ik heb nog geen problemen gehad. Wel nog geen ubuntu geprobeerd ;) Al heb ik wel een andere microSD kaart moeten aanschaffen, mijn eerste was veel te traag met random schrijfacties wat belangrijk is om er een besturingssysteem op te draaien.
Grafisch is 't ding veel te traag. Je merkt bij scrollen en schermen verslepen dat 't ding niet altijd lekker soepel loopt. Ergens ook logisch, gezien het ding alles in software rendert en geen gebruik kan maken van hardwarematige videoacceleratie. Daarbij kan het ding ook alleen maar 1280*720 uitspugen. En ik wil wel een beetje een fatsoenlijke reso (al blijken daar bootscriptjes voor te zien, maar gezien mijn Odroid nu niet meer boot nog niet kunnen testen).
Gewoon spanning er af toch? :?
Dat werkt dus niet, ik blijf in een vastgelopen Ubuntuscherm komen. Als ik het SDkaartje in een van de andere Odroids duw boot die wel gewoon. Dus ik heb geen idee wat er mis is met de mijne.
Wat wil je er nog meer mee doen dan? :P Het blijft uiteindelijk maar een smartphoneprocessor ;) Maar goed, ik heb het dingen de voorbije dagen ook niet meer aangeraakt. Deze week volg ik nog een dagje een embedded linux workshop met een ander ARM bordje. En daarna ga ik me terug iets verder gaan inwerken in linux, het is jaren geleden dat ik daarmee nog gespeeld heb. Het is allemaal wat roestig :P Android ga ik voorlopig overboord gooien, denk ik.
Dingen moeten 24/7 gaan draaien als digital signage systemen. Wat betreft prestaties is zo'n ARM daar meer als zat voor, hij heeft alleen fullHDvideo af te spelen, en dat doen we op 1Mb/s ofzo, dus dat is verder niet zo heel spannend. Maar dan moet 't onderliggende OS wel meewerken. En wat dat betreft is Android imho gewoon speelgoed, geen serieus OS om zoiets op te bouwen. Vandaar dat ik naar Linux aan het kijken was.

Wat me verder opvalt is dat die miniHDMI echt gammel is. 1 Tikje er tegenaan en je hebt al geen beeld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Net de image van Ubuntu op mijn sd kaart geplaatst maar het ding wil niet booten. Geen idee waarom want het alive lampje knippert dus dat is ok. Maar ik krijg geen beeld. Dus nu mijn sd card volledig gewist en eens opnieuw beginnen. Maar dat zal voor morgen zijn ;) Maar de miniHDMI is het probleem niet, ik heb dat probleem zoals je beschrijft nog niet gehad.

Het is inderdaad soms een ramp om informatie op hun site terug te vinden. Maar tot nu toe lukt het. Indien er interesse of vragen zouden zijn, wil ik gerust wel eens het één en ander in de TS zitten.
TERW_DAN schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:09:
Daarbij kan het ding ook alleen maar 1280*720 uitspugen. En ik wil wel een beetje een fatsoenlijke reso (al blijken daar bootscriptjes voor te zien, maar gezien mijn Odroid nu niet meer boot nog niet kunnen testen).
De chip ondersteunt twee resoluties namelijk 1080p en 720p. De standaardresolutie is inderdaad 720p maar het gebruik van dat bootscriptje is echt heel simpel. Gewoon de correcte file in de root plaatsen en klaar!
http://odroid.foros-phpbb...igure-the-hdmi-resolution
Dat werkt dus niet, ik blijf in een vastgelopen Ubuntuscherm komen. Als ik het SDkaartje in een van de andere Odroids duw boot die wel gewoon. Dus ik heb geen idee wat er mis is met de mijne.
Heb je er alle kabels al afgehaald? Want ik heb ergens gelezen dat een gebruiker zijn bordje bleef draaien ondanks dat de voedingsspanning er af gehaald werd. Blijkbaar kon het bordje nog net blijven draaien op een spanning die via één of andere poort geleverd werd :P

edit: Ik bedenk me net dat er geen terminal output is naar hdmi. Uiteraard had ik geen beeld zolang de desktopomgeving niet geboot was |:( Geduld is een schone deugd ;)

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 05-02-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Uiteindelijk is het me wel gelukt om te booten nadat ik het kaartje geboot heb in een andere Odroid. Android heb ik al draaien op 1080p, Ubuntu nog niet, moet eens kijken hoe ik dat kan fixen.

Het probleem dat ik heb is dat ik de flashchip niet kan flashen. De SDkaart lukt wel, maar de flashchip geeft CRCerrors om een of andere vage reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
In de boot partitie staan een paar scripts, het 1080p script hernoemen naar boot.scr en dat zou er voor moeten zorgen dat ubuntu boot in 1080p. Nog niet geprobeerd, voorlopig gebruik ik enkel 720p wegens mijn tv toestel. Alles is anders zo verschrikkelijk klein.

Ubuntu draait nu trouwens vlot, ik had gewoon geen beeld omdat de verkeerde kabel ingeplugd was op mijn tv. |:( Ik heb speciaal nog eens getikt tegen de kabel maar ik heb het probleem niet dat jij hebt.

Voorlopig niet echt problemen met Ubuntu. Je hebt wel gelijk dat video's niet echt vlot afspelen, ik vrees dat de speler niet echt geoptimaliseerd zijn en die van Android wel. Zeker VLC player deed het niet al te goed, Xine redelijk. Afwachten dus totdat de hardwareversnelling in orde is.

Intussen nog wat Super Mario Bros zitten spelen. Wel leuk dat dat je kan upscalen maar het lukt me niet om het beeld fullscreen te strechten, geen idee waarom. Maar ik heb dan ook niet echt ervaring met emulatoren, het was maar om even te proberen.

Ook remote desktop werkt goed! Alleen wat aan de trage kant, ik weet nog niet goed waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

D-Three schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:13:
In de boot partitie staan een paar scripts, het 1080p script hernoemen naar boot.scr en dat zou er voor moeten zorgen dat ubuntu boot in 1080p. Nog niet geprobeerd, voorlopig gebruik ik enkel 720p wegens mijn tv toestel. Alles is anders zo verschrikkelijk klein.

Ubuntu draait nu trouwens vlot, ik had gewoon geen beeld omdat de verkeerde kabel ingeplugd was op mijn tv. |:( Ik heb speciaal nog eens getikt tegen de kabel maar ik heb het probleem niet dat jij hebt.

Voorlopig niet echt problemen met Ubuntu. Je hebt wel gelijk dat video's niet echt vlot afspelen, ik vrees dat de speler niet echt geoptimaliseerd zijn en die van Android wel. Zeker VLC player deed het niet al te goed, Xine redelijk. Afwachten dus totdat de hardwareversnelling in orde is.

Intussen nog wat Super Mario Bros zitten spelen. Wel leuk dat dat je kan upscalen maar het lukt me niet om het beeld fullscreen te strechten, geen idee waarom. Maar ik heb dan ook niet echt ervaring met emulatoren, het was maar om even te proberen.

Ook remote desktop werkt goed! Alleen wat aan de trage kant, ik weet nog niet goed waarom.
Goed om al je bevindingen te lezen, dank daarvoor.

Gebruikt je VNC of remote X? Dat laatste moet juist wel snel zijn. VNC zal wel door verschillende software lagen moeten, wat de boel niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ik heb xrdp geïnstalleerd? Is dat remotex dan? Ik heb er niet zoveel ervaring mee. Het zou ook aan mijn netwerk kunnen liggen hoor, het één en ander is nog niet optimaal. Maar zelfs al zou het bijvoorbeeld maar aan 10 mbit werken, dan zou dat toch nog voldoende moeten zijn?
Update : 8-Feb-2013.

What's new !
* Kernel is updated to 3.0.62
* Mali400 GPU Kernel device driver is activated
* OpenGL ES 2.0/1.1 X11 driver is ready to run. (Must be downloaded separately)
* This release is based on ARM's official DDK of r3p2-01rel0.
Misschien wel met de nodig bugs maar er is hardwareacceleratie!
We weten weer wat geprobeerd dit weekend :P

[ Voor 23% gewijzigd door D-Three op 08-02-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En dat is voor de Ubuntu image?
Dan ga ik daar maandag ook eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

D-Three schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:03:
Ik heb xrdp geïnstalleerd? Is dat remotex dan? Ik heb er niet zoveel ervaring mee. Het zou ook aan mijn netwerk kunnen liggen hoor, het één en ander is nog niet optimaal. Maar zelfs al zou het bijvoorbeeld maar aan 10 mbit werken, dan zou dat toch nog voldoende moeten zijn?

[...]

Misschien wel met de nodig bugs maar er is hardwareacceleratie!
We weten weer wat geprobeerd dit weekend :P
Ow, super van die Mali driver! Hoe performt het? Kun je kijken of KMS enabled is?

Overigens is xrdp geen ´remote X´, maar meer iets als vnc.

Je kan X namelijk ook op een andere locatie starten: voor Windows moet je dan wel een hele toolkit installeren. Je kan ook deze tutorial volgen; dat zal nog het snelst werken denk ik.

Edit: KMS kun je zien met:
find /sys -name modeset -exec cat {} \;

[ Voor 4% gewijzigd door zAo op 09-02-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Die find levert niks op, ik vermoed dus dat KMS niet enabled zal zijn? Domme vraag misschien maar wat doet het precies? :P

Dit is het resultaat van glmark2-es:
=======================================================
glmark2 2012.08
OpenGL Information
GL_VENDOR: ARM
GL_RENDERER: Mali-400 MP
GL_VERSION: OpenGL ES 2.0
[build] use-vbo=false: FPS: 72 FrameTime: 13.889 ms
[build] use-vbo=true: FPS: 80 FrameTime: 12.500 ms
[texture] texture-filter=nearest: FPS: 83 FrameTime: 12.048 ms
[texture] texture-filter=linear: FPS: 82 FrameTime: 12.195 ms
[texture] texture-filter=mipmap: FPS: 72 FrameTime: 13.889 ms
[shading] shading=gouraud: FPS: 76 FrameTime: 13.158 ms
[shading] shading=blinn-phong-inf: FPS: 76 FrameTime: 13.158 ms
[shading] shading=phong: FPS: 71 FrameTime: 14.085 ms
[bump] bump-render=high-poly: FPS: 74 FrameTime: 13.514 ms
[bump] bump-render=normals: FPS: 81 FrameTime: 12.346 ms
[bump] bump-render=height: FPS: 81 FrameTime: 12.346 ms
[effect2d] kernel=0,1,0;1,-4,1;0,1,0;: FPS: 43 FrameTime: 23.256 ms
[effect2d] kernel=1,1,1,1,1;1,1,1,1,1;1,1,1,1,1;: FPS: 26 FrameTime: 38.462 ms
[pulsar] light=false:quads=5:texture=false: FPS: 81 FrameTime: 12.346 ms
[desktop] blur-radius=5:effect=blur:passes=1:separable=true:windows=4: FPS: 57 FrameTime: 17.544 ms
[desktop] effect=shadow:windows=4: FPS: 72 FrameTime: 13.889 ms
Error: Requested MapBuffer VBO update method but GL_OES_mapbuffer is not supported!
[buffer] columns=200:interleave=false:update-dispersion=0.9:update-fraction=0.5:update-method=map: Unsupported
[buffer] columns=200:interleave=false:update-dispersion=0.9:update-fraction=0.5:update-method=subdata: FPS: 32 FrameTime: 31.250 ms
Error: Requested MapBuffer VBO update method but GL_OES_mapbuffer is not supported!
[buffer] columns=200:interleave=true:update-dispersion=0.9:update-fraction=0.5:update-method=map: Unsupported
[ideas] speed=duration: FPS: 71 FrameTime: 14.085 ms
[jellyfish] <default>: FPS: 60 FrameTime: 16.667 ms
Error: SceneTerrain requires Vertex Texture Fetch support, but GL_MAX_VERTEX_TEXTURE_IMAGE_UNITS is 0
[terrain] <default>: Unsupported
[conditionals] fragment-steps=0:vertex-steps=0: FPS: 81 FrameTime: 12.346 ms
[conditionals] fragment-steps=5:vertex-steps=0: FPS: 76 FrameTime: 13.158 ms
[conditionals] fragment-steps=0:vertex-steps=5: FPS: 81 FrameTime: 12.346 ms
[function] fragment-complexity=low:fragment-steps=5: FPS: 79 FrameTime: 12.658 ms
[function] fragment-complexity=medium:fragment-steps=5: FPS: 66 FrameTime: 15.152 ms
[loop] fragment-loop=false:fragment-steps=5:vertex-steps=5: FPS: 76 FrameTime: 13.158 ms
[loop] fragment-steps=5:fragment-uniform=false:vertex-steps=5: FPS: 77 FrameTime: 12.987 ms
[loop] fragment-steps=5:fragment-uniform=true:vertex-steps=5: FPS: 76 FrameTime: 13.158 ms
glmark2 Score: 70
Geen idee of dit een redelijke score is? Maar het toont wel aan dat er al hardwareversnelling is. Met enkel de cpu's haal je veel minder ;)
TERW_DAN schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:05:
En dat is voor de Ubuntu image?
Dan ga ik daar maandag ook eens mee aan de slag.
Inderdaad voor de Ubuntu image. Android heeft hardwareversnelling al standaard ingebakken. Google heeft uiteraard wat meer macht om drivers te ontfutselen bij ARM ;)

Al bij al heb ik toch nog geen video deftig kunnen afspelen. Bepaalde speler lijken niet ter werken, XBMC wil ook niks afspelen. Nog even verder uitzoeken wat het probleem is. Ik ken hier ook niet superveel van af en met al die gefragmenteerde info gaat het niet echt vooruit. Maar goed, het blijft uiteindelijk een speelding waar ik eens naar kijk als ik zin heb ;) Al zou het wel leuk zijn als ik er xbmc op kan laten draaien. :P

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 10-02-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Intussen draaien de video's wel vloeiend, weliswaar softwarematig. Ik gebruik mplayer (die op zijn beurt ffmpeg gebruikt) met de optie -lavdopts threads=4 zodat alle cores gebruikt worden om een 1080p film te decoderen.

De cores van de cpu kunnen in- en uitgeschakeld worden. Dit verlaagt het stroomverbruik maar ik heb ondervonden dat het soms voor wat lag zorgt. Niet alles werkt echt supervloeiend zoals je het verwachten. Je kan dit echter oplossen door de cpu governor in performance mode te zetten, deze staat standaard in ondemand (dacht ik). Dit zorgt er voor dat alle 4 de cores enabled blijven, verwar dit niet met 100% load! ;) De cpu governor kan je veranderen met cpufrequtils die je eerst dien te installeren:
code:
1
sudo apt-get install cpufrequtils

Performance stel je dan als volgt in:
code:
1
sudo cpufreq-set -g performance

Met die tool kan je ook nog de clockfrequenties wijzigen. Tenslotte kan je nog alles uitlezen met cpufreq-info.

Daarna heb ik mplayer toegevoegd als externe player in xbmc dus in feite is xbmc nu werkbaar onder ubuntu. Weliswaar met softwarematige decodering. Hoe het zit met hardwarematige decodering zal ook nog eens moeten uitgezocht worden. Ik ben geen linux-specialist maar zo leer je toch spelenderwijs het één en ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

D-Three schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:01:
Die find levert niks op, ik vermoed dus dat KMS niet enabled zal zijn? Domme vraag misschien maar wat doet het precies? :P
[...]
Bedankt voor het uitproberen :) Ik weet niet wat Ubuntu tegenwoordig gebruikt, maar wellicht kan het met ' find /proc' i.p.v. /sys :o

Waar heb jij hem trouwens besteld? Gewoon op de Odroid site? Er zit dan niet eens een adapter bij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dat levert ook geen resultaat op. Maar als ik het goed begrijp, dient KMS om de schermresolutie in te stellen? Let wel dat het bordje maar twee resoluties ondersteunt: 1280x720 an 1920x1080.

En inderdaad gewoon op de Odroid site besteld. De adapter dien je apart aan te schaffen maar de prijs valt zeer goed mee. En dan heb je direct ook de juiste aansluiting, ik zou het zeker aanraden. Verzendkosten en douanekosten zijn echter ook behoorlijk duur. Ik denk dat ik in totaal bijna € 125 kwijt was maar ik wil het gerust nog eens nakijken als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

D-Three schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:28:
Dat levert ook geen resultaat op. Maar als ik het goed begrijp, dient KMS om de schermresolutie in te stellen? Let wel dat het bordje maar twee resoluties ondersteunt: 1280x720 an 1920x1080.

En inderdaad gewoon op de Odroid site besteld. De adapter dien je apart aan te schaffen maar de prijs valt zeer goed mee. En dan heb je direct ook de juiste aansluiting, ik zou het zeker aanraden. Verzendkosten en douanekosten zijn echter ook behoorlijk duur. Ik denk dat ik in totaal bijna € 125 kwijt was maar ik wil het gerust nog eens nakijken als je dat wil.
KMS is wat flexibeler dan UMS, zeker als het gaat om resoluties ja. Daarnaast heeft het voordelen bij het draain van Wayland, wat ik uiteindelijk wil.

Ik ben wel benieuwd naar die douane kosten eigenlijk. Als ik nu een Odroid + adapter bestel ben ik ~90 Euro kwijt namelijk. Aangezien ik er nog een eMMC bij wil, wordt het wel een prijzige zaak geloof ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Sorry voor 't late antwoord. Ik heb $ 140 betaald aan hardkernel voor het bordje, adapter, micro-hdmi kabel, micro-usb kabel en verzendkosten. Die laatste was niet echt nodig maar kostte maar $ 3. Al is ie wat aan de korte kant. Paypal rekende dit dan om naar € 109,73 al werd er toch minder (€ 106,73) van de kredietkaart afgeschreven. Op de verzenddocumenten werd $ 100 aangegevens als waarde van het pakket. En dan heb ik nog € 26,90 moeten betalen aan FedEx. Was toch iets meer dan ik verwacht had, de berekening er van is me nog niet helemaal duidelijk :/

Verder nog niet heel erg veel meer gespeeld, misschien deze week terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je betaalt vaak invoerrechten en daarover uiteraard nog een keer BTW. Als ik me niet vergis waren wij zo'n $1100 kwijt, en bijna 200 euro invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ik besef wel dat die betaalt dienen te worden. Maar FedEx rekent meer aan, ik heb er net nog eens de factuur bij genomen. Normaal dienen voor bedragen onder de € 150 geen importkosten betaald te worden, wel BTW. Ik heb daarvoor zo'n € 16,40 betaald. Maar dan vraagt FedEx nog eens € 10,50 als onkost voor 'voorschieten BTW en invoerrechten'. Wel, ik heb hen nooit gevraagd om dat voor te schieten, ik wil gerust mijn € 16,40 rechtstreeks aan de douane betalen hoor. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 13:07
Zit er over na te denken om een Odroid U2 bordje aan te schaffen en eens te spelen met Android/Ubuntu/Debian. Goed dat ik dit topic even lees, ik had zelf niet aan invoerrecht gedacht en wist al helemaal niet dat deze meer dan €25 zijn. Totaal komt al snel over de €130.
Al met al begin ik me nu wel af te vragen of het misschien niet goedkoper/slimmer is om een microATX/mini-ITX mobo met goedkoop dualcore proc aan te schaffen. Heeft tenminste SATA en goede driver support en kan later eventueel nog als mediaspeler dienen. Lastig, lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
VictordeHolland schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:30:
Zit er over na te denken om een Odroid U2 bordje aan te schaffen en eens te spelen met Android/Ubuntu/Debian. Goed dat ik dit topic even lees, ik had zelf niet aan invoerrecht gedacht en wist al helemaal niet dat deze meer dan €25 zijn. Totaal komt al snel over de €130.
Al met al begin ik me nu wel af te vragen of het misschien niet goedkoper/slimmer is om een microATX/mini-ITX mobo met goedkoop dualcore proc aan te schaffen. Heeft tenminste SATA en goede driver support en kan later eventueel nog als mediaspeler dienen. Lastig, lastig....
je hebt geen SATA -nodig- voor een media speler.. veel mensen die dit soort apparaatjes gebruiken hebben een NAS staan waar al hun data op staat, dan heb je in feite alleen een netwerk poort nodig.

Het voordeel van de Odroid is ook dat ze energie-zuinig zijn.. een ATX/ITX bord zit al snel boven de 30W, terwijl de Odroid nog geen 10W gebruikt... not to mention dat ze nog geen kwart van de grootte zijn

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik heb interesse in zo'n odroid x2 bordje is er iemand hier op tweakers die even een demo boot filmpje kan maken. Vertrouw namelijk niet de bootsnelheid van de odroidx2 de odroid lijkt vele malen sneller met booten als de andere bordjes die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Doe ik volgende week wel even met de Odroid-U2. Maar het booten gaat behoorlijk vlot hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneiker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:23
Ook ik vind dit een leuk boordje en volg dit topic graag. Ik hoor hier dat ubuntu nog niet helemaal top is. Zelf wil ik dit draaien op de u2.

Ik heb nog wel een kort vraagje; Ik wil hem graag gebruiken als media center. Maar hoe snel kan zoiets van usb aflezen? Als ik daar een 40gig blueray rip op heb staan, gaat hij dan laggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Net geprobeerd met drie usb sticks (ik heb geen usb hard drives) en met de ene haal ik leessnelheden tussen 3 MB/s en 10 MB/s en met de andere twee ongeveer 21 MB/s. Getest met het "hdparm -t" commando. Volgens de specs van één van de laatste twee sticks zou de leessnelheid 27 MB/s moeten zijn. Maar ik heb geen andere sticks of hd om te testen dus ik weet niet of die 21 MB/s de limiet van de controller is of van de stick.

Op dit moment draait XBMC nog niet vlot onder Linaro (Ubuntu). Ik krijg het wel goed draaiend met software-decoding met een externe player. Minstens één XBMC dev heeft zo'n bordje en is er wel mee bezig maar meer weet ik ook niet. Dit is toont ook het nadeel van dit bord, er zit een veel kleinere community achter in vergelijking met de RPi. Dus het gaat iets trager ;) Onder Android doet XBMC het wel goed maar ik heb geen zin om het te gebruiken. Sowieso ben ik er op dit moment niet zoveel mee bezig eigenlijk, het bord ligt hier momenteel vooral stof te happen :s

Filmpje van het booten van de odroid-u2 [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=W3b_BeQILjg]
Sorry voor de crappy kwaliteit. Opgenomen in het donker en 90 graden gedraaid, ik had beter moeten weten :P Maar uiteindelijk voldoet het wel. De odroid-u2 kan je op de voorgrond zien. Na ongeveer 2 seconden steek ik de stekker in (rode led) en dan ongeveer 6 seconden later begint de blauwe alive led te knipperen. Op 21 seconden krijg je de achtergrond van ubuntu te zien en op 27 seconden de launcher links. Dus de boottijd is ongeveer 25 seconden. Laat ons zeggen dat het ding op ongeveer 30 seconden boot maar veel is afhankelijk van de gebruikte sd-kaart. Een eMMC kaartje zou het nog een iets sneller moeten doen, dat is wat de devs meestal gebruiken denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 05-03-2013 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Vandaag een Odroid U2 besteld met wat accessoires, ben benieuwd :9. Maar wat een onhandige webshop heeft die site! Ik heb mijn winkelmandje 4x opnieuw moeten maken: 1e keer doordat ik producten in verschillende tabs had staan, 2e keer doordat ik niet meer naar winkelmandje kon gaan (staat nergens een linkje naar je winkelmandje), 3e keer doordat paypal niet wilde laden en de 4e keer lukte het gelukkig :). Wel netjes orderbevestiging per email ontvangen en uiteraard een betalingsbevestiging van paypal.

ODROID-U2 $89.00
5V/2A Adaptor $9.00
HDMI Cable (Micro, Type D) $9.00
WiFi Module 2 $12.00
8GB MicroSD Card U2 $13.00
-------------------------------
Item total : $132.00
+ Shipping and handling : $30.00
-----------------------------
Total : $162.00
En bij Paypal is €127,95 EUR afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
De Odroid begint aardig volwassen te worden zo te zien:

YouTube: ODROID Quake 3 Ubuntu

Quake 3 werkt op 1080p vloeiend! CS 1.6 beta zal dan ook wel aardig draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Thnx d-three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ook cyanogenmod wordt al een tijdje officieel ondersteund: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Odroidu2_Info
Of had ik dat al gezegd? :P
Het adres van het forum is trouwens ook gewijzigd, dit kan nu hier terug gevonden worden: http://forum.odroid.com/
Ik wil al een tijdje eens een paar emulators uitproberen maar het is er nog niet van gekomen. 'k Heb hier intussen een RPi en Beaglebone ook liggen. En nog een Arduino. Maar nog niet veel concreets uit gekomen :P Heb jij bepaalde plannen VictordeHolland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
D-Three schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:36:
Heb jij bepaalde plannen VictordeHolland? :)
Sorry, ik heb dit forum een tijdje niet gelezen. Vandaag heb ik de Odroid U2 binnengekregen, wat een schattig doosje :D. Maar ik heb helemaal niets van import- of douane kosten gehoord. Er zat alleen een pakbon en een commercial invoice (= douane factuur/formulier???) bij. Hoe is dat bij jullie verlopen, kregen jullie later nog een factuur van FedEx/douane?

De plannen zijn voornamelijk om het een beetje als speeltje te gaan gebruiken. Android en waarschijnlijk daarna Ubuntu/Debian (ben nog niet zo thuis in de Linux wereld), beetje prutsen met Linux en kijken wat het ding allemaal kan (misschien ook een beetje BOINC). Waarschijnlijk dat ik hem uiteindelijk als mediaspeler ga gebruiken. Als het helemaal niet bevalt kan ik hem nog altijd in de V&A of op Marktplaats dumpen :P.

Wist dat die klein was, maar blijf me er toch over verbazen.

[ Voor 3% gewijzigd door VictordeHolland op 23-03-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ja hé, ik had het ding ook groter verwacht :) En ik heb inderdaad enige tijd later een formulier toegestuurd gekregen van FedEx dus je bent er nog niet van af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Daar was ik al bang voor.

Nog even geen zin/tijd om er mee te spelen, eerst mijn nieuwe grafische kaart testen (lees gamen) en ik ben nog aan het kijken voor een nieuw beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-07 18:50
Goedenavond,

Ook mijn oog is inmiddels alweer een tijdje geleden op de Odroid gevallen, voor een eventueel te starten carpc project. Dar hij op 5 volt werkt, een ideale kandidaat hiervoor lijkt mij. Ook ben ik er inmiddels achter dat een 7 inch touchscreenkit te krijgen is, en android zou naar mijn mening wel te gebruiken zijn voor in de auto.

Tot zover alles leuk, maar toch mis ik bepaalde zaken. In de meeste tablets zit tegenwoordig GPS/Bluetooth/Wifi ingebouwd, en de meesten beschikken ook over FM functionaliteit. Wifi en bluetooth adapters kan je mee bestellen, dat is geen probleem. GPS zal eventueel ook nog wel via een losse ontvanger te doen zijn, mits er drivers voor te vinden zijn. Echter zou ik ook graag FM ontvangst willen. Iemand hier over meer informatie? Zit dit er gewoon standaard in, of niet. Zo ja, hoe is het ontvangst?

Ook zouden bepaalde hardware knoppen makkelijk zijn, en dan vooral een volumeknop. Ook hier kan ik niets over vinden of dit mogelijk is. Iemand die hier info over heeft? Google is erg onduidelijk betreffende de odriod. Ze maken er graag droid van:P

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Geen FM radio ingebouwd. Alle specs kan je trouwens hier terug vinden: http://www.hardkernel.com...e=G135341370451&tab_idx=2

Je zou eventueel gebruik kunnen maken van zoiets: http://www.lingodab.co.uk/product_iVy.php
met bijhorende app: Google Play: DAB GO!

Waarschijnlijk zijn er nog alternatieven.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 27-03-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Na lang twijfelen heb ik besloten mijn odroid te verkopen. Ik blijf het een leuk ding vinden maar ik heb andere prioriteiten de komende tijd. Teveel onafgewerkte zaken. :/ Het zou zonde zijn als het bordje dan enkel nog stof ligt te verzamelen.

Er is trouwens een nieuwe Android image te downloaden: http://com.odroid.com/sig...php?keyword=&tag=&bid=178

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 30-03-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

D-Three schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:31:
Na lang twijfelen heb ik besloten mijn odroid te verkopen. Ik blijf het een leuk ding vinden maar ik heb andere prioriteiten de komende tijd. Teveel onafgewerkte zaken. :/ Het zou zonde zijn als het bordje dan enkel nog stof ligt te verzamelen.

Er is trouwens een nieuwe Android image te downloaden: http://com.odroid.com/sig...php?keyword=&tag=&bid=178
Zonde dat hij zoveel stroom trekt, anders had ik hem zeker van je overgenomen. Nu kan ik hem niet aan de host port van mijn router hangen (0,5A). Gelukkig is de Cubieboard wel onderweg.

Wat doen jullie allemaal met je Odroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
zAo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:27:
Zonde dat hij zoveel stroom trekt, anders had ik hem zeker van je overgenomen.
Maximaal 2A*5V= 10W, valt best wel mee toch gezien de rekencapaciteit? Een Odroid is een heel stuk krachtiger dan een Ras Pi, waar maar één (zwaar verouderde) ARM11 core @700mhz en 512MB mem in zit. In Odroid zitten 4x Cortex-A9 cores @1700mhz en 2GB mem. Dus 4x zoveel geheugen en 10x zoveel processor kracht dan een Ras Pi.

Gisteren een avondje mee zitten spelen wurgen. Wat een drama was het om de "odroid composite driver" en de "adt bundle" te instaleren en werkend te krijgen onder W7. Wat ook niet echt hielp is dat ik USB debugging vergeten aan was te zetten |:( , wel te merken dus dat ik echt een newbie op dit gebied ben :P. Ik heb nog steeds problemen met de RW permissies van de /sdcard en een aantal andere mappen. Het is wel met de meegeleverde microSD kaartje/Android versie (4.0.4 alpha), dus deze week maar even kijken of het formateren en er een nieuwere Android versie erop zetten het probleem verhelpt.

Rekening van FedEx voor douane/BTW inmiddels binnen gehad: €35,91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er zijn een nieuwe ODROIDs uit (pre-order, 10 september verzending)
ODROID-XU (tijdelijk $149, daarna $169)
ODROID-XU+E (zelfde als XU maar met energie monitoring, $199)

SoC: Samsung Exynos5 Octa big.little
CPU: 4x Cortex-A15 @1.6Ghz + 4x Cortex-A7 @1,2Ghz
GPU: PowerVR SGX544MP3
Procédé: 28nm HKMG
RAM: 2GB LPDDR3 (Dual Channal 32-bits)

Nu met klein actief koelertje om de snellere/hetere A15 cores te koelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardkernel.com/renewal_2011/_Files/prdt/2013/201307/201307301650559803.jpg

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Ik zat een paar dagen geleden nog te kijken of er al wat nieuws was... was duidelijk wat te vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ben sinds gisteren met de Ubuntu 13.04 image aan de slag, maar die loopt niet echt vloeiend. Weet nu niet of het door het microSD kaartje komt (achteraf misschien toch voor een eMMC module moeten gaan). CPU ligt het in ieder geval niet aan, want die staat op 2Ghz en "Performance" en alle cores zijn zichtbaar voor het OS. Vandaag ook even Java JDK8 geinstaleerd en de HWbotPrime benchmark gedraaid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yxIJ7NOl.jpg

Score: 2419

Ter vergelijking:
Raspberry Pi (OC 1200Mhz): 569
Quadcore i5 @3,3: ~4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Het kan ook de GPU drivers zijn; weet niet in hoeverre deze 'af' zijn.. heeft al eens eerder problemen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet dat het algemene Odroid topic wat doods is, maar ik speel dagelijks met odroid devices, en ben wat verwonderd dat er op GoT zo weinig over gepraat wordt.

Sinds kort is de Odroid-U2 niet meer verkrijgbaar, maar hebben ze de nieuwe Odroid-U3 voorgesteld. Grofweg gesteld is het grotendeels de zelfde hardware, maar op een "langer" PCB geplaatst, en neemt minder plaats in de hoogte in. Ook zijn er nu GPIO's, arduino shield mogelijkheden, etc...

Odroid-U2
Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/iqimh0.jpg

Odroid-U3
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/28rlk6q.jpg

En, de prijs is ook fors gezakt naar $59 (tijdelijk) voor de "ODROID-U3 Community Edition" (max. 1 stuk per persoon), de reguliere prijs voor de Odroid-U3 bedraagt $65 (waar de Odroid-U2 vroeger $89 kostte).

Ik heb alvast mijn Odroid-u3 besteld, met enkele accessoires, en verwacht mijn Odroid ergens in Januari.

Let-op: $59 is de prijs; daar komen wel nog verzendkosten bij, en mogelijks ook taksen (bij levering).

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
frederikske schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:31:
Ik weet dat het algemene Odroid topic wat doods is, maar ik speel dagelijks met odroid devices, en ben wat verwonderd dat er op GoT zo weinig over gepraat wordt.

Sinds kort is de Odroid-U2 niet meer verkrijgbaar, maar hebben ze de nieuwe Odroid-U3 voorgesteld. Grofweg gesteld is het grotendeels de zelfde hardware, maar op een "langer" PCB geplaatst, en neemt minder plaats in de hoogte in. Ook zijn er nu GPIO's, arduino shield mogelijkheden, etc...

Odroid-U2
[afbeelding]

Odroid-U3
[afbeelding]

En, de prijs is ook fors gezakt naar $59 (tijdelijk) voor de "ODROID-U3 Community Edition" (max. 1 stuk per persoon), de reguliere prijs voor de Odroid-U3 bedraagt $65 (waar de Odroid-U2 vroeger $89 kostte).

Ik heb alvast mijn Odroid-u3 besteld, met enkele accessoires, en verwacht mijn Odroid ergens in Januari.

Let-op: $59 is de prijs; daar komen wel nog verzendkosten bij, en mogelijks ook taksen (bij levering).
En?
Ben nieuwschieirg aangezien ik er ook 1tje wil bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395567

Hoe zijn jullie ervaringen inmiddels? Doen ze het nog steeds? Voor zover ik me ingelezen heb is/was de sd kaart een zwak punt..

Ben van plan 1 te kopen via www.pollin.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
De sd is niet zozeer een zwak punt van de odroid maar een algemeen probleem indien je een besturingssysysteem wil draaien vanaf een sd-kaart. Ook een rpi kan last hebben van stotteringen in de gui met een minder goede sd-kaart. Het eMMC geheugen die je apart kan aanschaffen, presteert het best.

Zelf heb ik de odroid niet meer. Wat wil je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395567

Ok. Ben ook van plan eMMC te gebruiken, maar kan me voorstellen dat het op lange termijn meer slijt dan een traditionele schijf.
Wil het gebruiken voor opslag van backups en zodat ik makkelijk bij mn bestanden kan, daarnaast als test webserver voor ongein. Misschien als media speler maar voorlopig niet. Heb nog een hd uit een oude laptop die ik erop wil aansluiten voor beetje fatsoenlijke opslag.
Daarnaast benieuwd naar wat er allemaal kant en klaar te installeren is op android os. Heb me erg vermaakt om m'n telefoon trager te maken.

Mn grootste bezwaar is of de interne kaart wel tegen het voortdurend schrijven/lezen van het os kan.

edit. Nog een reden: omdat ik recent kabels heb aangelegd met fancy muur plugjes er nu ook iets op aangesloten moet worden..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 395567 op 28-10-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

Odroid U3 review icm eMMC:

productreview: Odroid-U3 review door Anoniem: 64119

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 12-05-2015 15:19 ]

Pagina: 1