Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV_25
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01-2024
Zou iemand kunnen testen of de imito mx1 werkt op een monitor met een dvi poort? Daar bestaan goedkope adapters voor.
Normaal gezien zou dit moeten werken volgens de standaard van hdmi, want het beeldsignaal is hetzelfde, maar vele van die android pc sticks hebben een signaal in YPbPr i.p.v. Rgb.
Dit zorgt ervoor dat het beeld op vele dvi monitoren een felblauwe kleur heeft, wat een zonde zou zijn.
Dit is een gekend probleem voor alle allwinner chips (misschien een software fout, geen idee) dus ik hoop dat de rockchip 3066 dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Mediacj schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:16:
[...]

Ja fullscreen hebben ze er uitgehaald, heel jammer, heb maar een backup van de vorige versie teruggezet.
Heb je niet heel misschien de apk van die backup? Ik zocht me ook al rot naar de full screen knop :+
SV_25 schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:22:
Zou iemand kunnen testen of de imito mx1 werkt op een monitor met een dvi poort? Daar bestaan goedkope adapters voor.
Normaal gezien zou dit moeten werken volgens de standaard van hdmi, want het beeldsignaal is hetzelfde, maar vele van die android pc sticks hebben een signaal in YPbPr i.p.v. Rgb.
Dit zorgt ervoor dat het beeld op vele dvi monitoren een felblauwe kleur heeft, wat een zonde zou zijn.
Dit is een gekend probleem voor alle allwinner chips (misschien een software fout, geen idee) dus ik hoop dat de rockchip 3066 dit niet heeft.
Ik zal zo voor je kijken, gooi het even in een editje dan weet je het :)

Edit: via een verloopkabel (hdmi -> DVI) werkt het bij mij in ieder geval prima op een DVI only monitor hier.

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 16-12-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik heb even een paar kleine vraagjes.

Stel dat ik zo een stick in een TV stop. Gaat het afspelen van video met Sopcast voor Android vloeiend?
Kan ik de Ziggo TV app gebruiken? Dan kan ik namelijk zonder kabel trekken TV kijken.

Ik heb een 17" touchscreen met USB (voor touch) en VGA. Kan ik dat aansluiten op een stick?

Als ik geen HD video wil afspelen, maar gewoon bovenstaand. Kan ik dan uit de voeten met een van de oudere generatie sticks zoals de eerste MK802?

[ Voor 11% gewijzigd door Damocles.NL op 16-12-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
MusicAddict schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:42:
[...]

Heb je niet heel misschien de apk van die backup? Ik zocht me ook al rot naar de full screen knop :+
Je kunt bij je app-beheer de laatste update van Youtube verwijderen, hier liep ik gisteren ook al tegen aan, dan heb je als het goed is weer de mogelijkheid tot full-screen.

[ Voor 8% gewijzigd door speedyjules07 op 16-12-2012 13:48 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:50
Geekbuying heeft weer een fantastische service.
24-11-2012 besteld
28-11-2012 geld via paypal overgemaakt
,, shipped
10-12-2012 despatched overseas.
Terwijl ik voor air mail gekozen heb.
Gaat nog lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Waliwal schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:12:
24-11-2012 besteld
,, shipped
Gaat nog lang duren.
zondag was die van mij despatched, zaterdagmorgen binnen ;) Dus ga er maar van uit dat je hem dinsdag/woensdag wel binnen hoort te hebben. Als ie arrived overseas is dan duurt het 1/2 dagen tot postnl m aanbied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Waliwal schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:12:
24-11-2012 besteld
,, shipped
Gaat nog lang duren.
Je denkt toch niet echt dat overseas inhoudt dat hij per containerschip gebracht wordt? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil deze kopen, maar is die goed?
denk het wel toch?
want heeft een a9 processor.

http://www.ahappydeal.com/product-109736.html?SSAID=465956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:21
Deadbeef_ahc schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:13:
[...]

Even goed deze thread doorlezen Ferdius, daar vind je alle antwoorden.
Maar voor jou, even in het kort:
XBMC werkt (nog) niet, omdat hij geen hardware codering van de video doet. Hij werkt wel helemaal, maar video kijken is choppy.
Als server/client oplossing installeer eens PLEX. Dat werkt bij mij prima zeker als je 1080p video wilt bekijken op de stick. De video's worden dan wel door PLEX naar wens gedownsampled. Je kunt zelf de bitrate instellen, zodat het niet meer haperd.
Een ander alternatief is om MXplayer icm ESFile explorer te gebruiken en dan rechtstreeks de SMB share op je PC te benaderen. Werkt met de meeste 720p video's, maar kan soms stoppen. Dan start het na enkele seconden weer door.

En idd, ARMTech is een van de betere aanknopingspunten op up-to-date te blijven. Dit uiteraard naast de Godfather of all: XDA-Developers.
Hier werkt de 12.0 frodo versie van XBMC prima op mijn MK808 met finless 1.5a rom, ook over FTP via internet maar ik vindt dat XBMC maar niets, player bevalt me ook niet. Ben weer terug naar gewoon ES file explorer met MXplayer, veel makkelijker en MXplayer is ook handiger qua bediening vind ik.

Via FTP wel af en toe verbindingsproblemen helaas (met XBMC maar ook ESfile explorer). Probeer wat op te zetten voor m'n zussie zodat ze gemakkelijk alles kan bekijken met een Android tv box via internet naar mijn NAS. Werkt wel maar niet helemaal stabiel helaas.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
MX1 update:
Mijn MX1 werd langzamer, MX player en andere medeplayers/centers werden langzamer en begonnen vaker te stotteren/wachten.

Reden daarvoor was dat ik ondertussen meerdere applicaties heb geïnstalleerd en enkele daarvan agressief in de achtergrond hun service hadden draaien.

Advanced Task Manager Pro geinstaleerd en deze agressief alle achtergrond applicaties laten killen om de 60 seconden. Uitgesloten heb ik GMail, task manager Pro. PLEX, es File explorer en MX Player.
Direct was te merken dat alle video weer vloeiend liep. 1080p echter nog niet, wel een verbetering.
Op de achtergrond liep nog de Facebook service. Die start onmiddellijk na het killen weer op. Ik heb deze app gedeïnstalleerd om eens te kijken of het iets uitmaakt voor de 1080p video streams. Ik kan dit nu niet testen mijn vrouw is "the hunted" aan het kijken. grrrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
MusicAddict schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:42:
[...]

[...]

Ik zal zo voor je kijken, gooi het even in een editje dan weet je het :)

Edit: via een verloopkabel (hdmi -> DVI) werkt het bij mij in ieder geval prima op een DVI only monitor hier.
Dat zou mooi zijn wat ik heb bij mijn youtube app geen mogenlijkheid om update's ervan te verwijderen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Megapaul schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:12:
[...]

Dat zou mooi zijn wat ik heb bij mijn youtube app geen mogenlijkheid om update's ervan te verwijderen.
Even je youtube verwijderen en deze versie instaleren (de vorige) http://apkgalaxy.com/android-apps/youtube-v4-1-47-apk.html

Heb je wel weer dat afschuwelijke homescreen in de youtube app, maar de full screen knop is dan weer aanwezig :)

Ik erger me wel aan de layout van de facebook app. Fotos zijn gestreched over de gehele breedte van het scherm (is op telefoons ook zo, maar dit ziet er écht niet uit) Heb geen andere optie gevonden maar ik hoop dat de 1080p update binnenkort daar wat aan zal veranderen :)

[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 16-12-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus nu een ouwe PC aan mijn TV hangen, maar die maakt teveel herrie, verbruikt teveel en speelt niet eens 720 af, dus ik ben erg geinteresseerd in zo'n klein Chinees wonderdoosje. Niettemin nog wel een paar vragen die ik zo snel niet in dit topic heb terug kunnen vinden...

Ik gebruik nu een media toetsenbord van Trust, waarmee het fijn browsen en typen is, gaat die het ook nog doen bij een mini Android TV? Zo gebruikt mijn vriendin die PC ook veel om haar hotmail en facebook te checken en te typen, kan ze dat dan nog steeds?
Werkt zo'n mini Android TV eigenlijk hetzelfde als bijv. mijn Galaxy S2? Dus met dezelfde apps en mogelijkheden? Of is het een soort van uitgeklede versie waardoor je er toch stukken minder mee kan?
En wat is op dit moment de aanrader? ik wil eigenlijk wel ethernet, de mogelijkheid om er een USB stick of HD aan te hangen, goed HD beeld, een torrent app en een behoorlijke ondersteuning voor subtitles (dus ook aanpasbaar qua grootte etc). Mijn S2 heeft geen enkele moeite met 1080, maar ik lees hier wel andere verhalen... Ik zie er hier in de startpost een heleboel langskomen, maar bomen en bos zeg maar, en dan ook nog een enorme noob... ;-)

[edit] Nou zie ik bijvoorbeeld deze bij ahappydeal staan: http://www.ahappydeal.com/product-78319.html Ziet er behoorlijk goed uit, maar is dat dan ook zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:14:
Ik heb dus nu een ouwe PC aan mijn TV hangen, maar die maakt teveel herrie, verbruikt teveel en speelt niet eens 720 af, dus ik ben erg geinteresseerd in zo'n klein Chinees wonderdoosje. Niettemin nog wel een paar vragen die ik zo snel niet in dit topic heb terug kunnen vinden...

Ik gebruik nu een media toetsenbord van Trust, waarmee het fijn browsen en typen is, gaat die het ook nog doen bij een mini Android TV? Zo gebruikt mijn vriendin die PC ook veel om haar hotmail en facebook te checken en te typen, kan ze dat dan nog steeds?
Werkt zo'n mini Android TV eigenlijk hetzelfde als bijv. mijn Galaxy S2? Dus met dezelfde apps en mogelijkheden? Of is het een soort van uitgeklede versie waardoor je er toch stukken minder mee kan?
En wat is op dit moment de aanrader? ik wil eigenlijk wel ethernet, de mogelijkheid om er een USB stick of HD aan te hangen, goed HD beeld, een torrent app en een behoorlijke ondersteuning voor subtitles (dus ook aanpasbaar qua grootte etc). Mijn S2 heeft geen enkele moeite met 1080, maar ik lees hier wel andere verhalen... Ik zie er hier in de startpost een heleboel langskomen, maar bomen en bos zeg maar, en dan ook nog een enorme noob... ;-)

[edit] Nou zie ik bijvoorbeeld deze bij ahappydeal staan: http://www.ahappydeal.com/product-78319.html Ziet er behoorlijk goed uit, maar is dat dan ook zo?
Ten eerste over die link die je gevonden hebt, android 2.2 is nu écht wel verouderd en daarbij is 512mb ram ook wat aan de lage kant om er eventueel 4.0 of hoger op te krijgen.. Over de processor en dergelijke kan ik niet oordelen maar gezien android 2.2 is het een iets oudere (correct me if wrong someone ;))

Ten tweede, dat toetsenbord werkt zonder problemen op android 4.0 en 4.1. Er is zoveel dat werkt op die dingen dus dat zit wel snor.

Hotmail heb je een prima app voor van microsoft (persoonlijk dan), anders zijn er legio andere apps beschikbaar of gebruik je de webbrowser wat ook prima werkt.
Facebook werkt ook prima, wel in de browser gezien er via de app wat issues zijn met de resolutie van de interface. (soms dan)

Eigenlijk is het al zoals je het aangeeft een telefoon zoals je S2. Wel is het zo dat de software denkt dat het een tablet is dus tablet versies krijg je meestal voor je kiezen. ( Al werkt 90% van al je apps gewoon meteen als je ze instaleert) Daarbij moet je wel je bewegingen missen, gps en dergelijke, en daardoor doen bepaalde apps het dus ook neit helemaal goed omdat dat niet aanwezig is. Je kunt niet zeggen dat het een uitgeklede versie is van android want dat is het niet, zitten gewoon wat compromisen aan.

Persoonlijk is de Imito MX1 een van de beste sticks die er is, zo zijn er al velen (mezelf incluis) voorgegaan en hebben deze stick gekocht :) Hierbij kan je er zo een optionele audio adapter/ ethernet adapter in pluggen waardoor je dezelfde functies hebt als een grotere box. Ook deze krijgt binnenkort een 'true' 1080p output voor de interface dus dan werkt de browser perfect.

Wij klagen hier vooral om de apps zelf (XMBC bijv.), die dan weer net niet gesupport zijn waardoor 1080p video niet goed wordt weergegeven. (al klaag ik over de interface die nog geen 1080p is) De sticks kunnen het prima aan, met een speler als MXplayer werkt pakweg de helft sowieso. Maar wordt vanzelf geoptimaliseerd dus komt vanzelf goed. 720p is prima te doen, op soms een enkele video na, alleen dat moet dan weer even goed ingesteld worden. Zelf heb ik net heel mijn collectie uitgeprobeerd via mijn netwerk en grotendeels werkte alle films zonder haperingen. Diegene die haperden deden het dan ook gewoon helemaal niet maar dat terzijde.

Eventueel kan je nog kijken naar een android box zoals de Minix Neo X5. Blijkbaar een van de beste boxen die er is dus met veel aansluitingen. Al kan dat net zo goed op een stick zoals de MX1, het is maar net wat je voorkeur heeft ;) Immers zon stick prik je makkelijk in je tv waar je hem inclusief adaptertjes en dergelijke toch niet ziet, een box die staat dan weer wel mooi naast je tv :)
Zelf was ik ook op zoek naar een goede android box met allerlei aansluitingen, alleen ik heb afgezien van een dual core en heb de MX1 als 'tussendoortje' genomen zodat ik volgend jaar kijk voor een mooie box inclusief quad core chip en dat de support voor full hd beter is qua apps (gezien volgend jaar de 1080p schermen in mobieltjes komen kunnen de apps niet achterblijven _/-\o_ , en dan ben je blij dat je een quad core hebt denk ik zo..)

Edit: verder on topic Imito MX1 -> zie hier een disassembly van het beestje :)
http://vondroid.com/threa...bley-and-short-test.3181/ ziet er wel interresant uit. Blijkt dat ze de een verbinding hebben gemaakt met de aluminium behuizing voor extra wifi ontvangst maar dat soms tegenwerkt (merk ik zelf ook, is verrassend laag vergeleken met bijv mn note op de zelfde afstand)
So now I am online with a disassembled iMito, got a 40cm Cable fitted on the Wifi Metal Plate, Signal is now 75%, about 5 meters from my Router could be better. The Connection Speed to the Internet is now normal at 13400KBit without the Case, before I got only 2600 !
Nog meer verassends.
To Wifi Problem I found a Solution to fix it within 2 minutes.
Take the Case of the iMito, the Wifi Cable is near the HDMI, take it from here to the other Side where its mounted to the Board. Then take the Cable with the Metal Plate and before you now close your Case get the Cable out of the Case on the Edge of the USB Host, no Problem with that. So after it you got maybe 4cm Wifi Cable outside and also the little Plate. Put the Case on and there it is, 60% Wifi Signal and 135Mbps Link Speed ! This is ok for me, with that little Cable outside I have nothing to create.
Ik ga zelf niet klooien met het beestje,maar die blog heeft wel fijne informatie en ideeen, zoals een 40mm fan op de chip zodat ie super koel blijft, Of een behuizing er om heen maken :+

[ Voor 19% gewijzigd door MusicAddict op 17-12-2012 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is nog eens een volledig antwoord! Ik ga eens kijken naar die Imito en Minix, het klinkt in ieder geval zeer veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:11:
[...]

Ik ga zelf niet klooien met het beestje,maar die blog heeft wel fijne informatie en ideeen, zoals een 40mm fan op de chip zodat ie super koel blijft, Of een behuizing er om heen maken :+
Als ik vandaag de tijd heb ga ik deze modificatie uitvoeren op een van de twee, die prik ik dan op dezelfde tv in als de andere, zodat we een goede side-by-side meting krijgen.
Mooie links in de post.

ik heb helaas wel een probleem te melden dat ik nog niet heb kunnen oplossen.
Na de boot, als er een USB/Ethernet dongle in zit, pikt het interface via DHCP geen IP adres op, zodat de MX1 zonder netwerkverbinding zit. Alleen door het toggelen van de ethernet button in het settings menu krijg ik weer een ip adres toegewezen. MX1 probleem of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV_25
  • Laatst online: 02-01-2024
MusicAddict schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:27:
...Verder wifi is tergend sloom.. haal maar 6Mb/s terwijl mn note 20Mb/s doet...
Ik heb ook een andere tip gevonden maar die voor de MK808 was i.p.v. de mito.
Je zou blijkbaar de wifi channel moeten verhogen naar iets boven de 7. (Dit moet gebeuren in het config-menu van je router. 11 zou een goed channel zijn.)

[ Voor 56% gewijzigd door SV_25 op 17-12-2012 11:41 . Reden: een tip toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2023
Deadbeef_ahc schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:52:
[...]

"Niet Alles", leg dat eens beter uit.
Soms zie ik geen usb apparaat en soms zijn er alleen foto's of video"s zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
Ik heb nog een MK802 - 512 MB in huis, maar deze begint steeds meer keuren te vertonen.
Andere roms flashen geeft geen oplossing meer voor het probleem dat die random uitvalt.
Linux, linaro, werkt nog wel op dit beestje...maar daar kan je geen films mee streamen.

Daar ik het idee van een android mediacentre verder prima vindt, toch maar weer een nieuwe Androidstick bestelt:
Uhost2 (U2)
Het voordeel van dit beestje is dat die RK3066 Cotext-A9 dualcore processor + bluetooth heeft.

Verder kan je makkelijk een nieuwe rom er in flikkeren en zien de launchers er mooi uit.

Heb er 1 gekocht via Geekbuying en de ander voor mijn moeder via een samenkoop-aktie op Tabletrepublic.

Zijn er nog meer bestellers/eigenaren van een Uhost2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Beneitje schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:39:
[...]

Soms zie ik geen usb apparaat en soms zijn er alleen foto's of video"s zichtbaar.
ding dong ~!
ook mijn mx1 is binnen die op 26-11 is besteld :) Geen extra kosten en door postnl bezorgd op een maandag. Is ook voor het eerst.

Ding aangesloten op de usbpoort van mijn tv en op de hdmi. Prima...geen adapter nodig.
Wifi heeft iig volop bereik (niet zo vreemd, router staat er praktisch 2 meter naast :P )
even spelen met 720p / 1080p op shares en kijken of ik hem nog ga flashen of standaard hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
SV_25 schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:15:
[...]

Ik heb ook een andere tip gevonden maar die voor de MK808 was i.p.v. de mito.
Je zou blijkbaar de wifi channel moeten verhogen naar iets boven de 7. (Dit moet gebeuren in het config-menu van je router. 11 zou een goed channel zijn.)
Bijna goed, je moet een kanaal kiezen die niet door meerdere routers in je omgeving is bezet.
Installeer daarvoor een wifi scanner app-je en kies een kanaal die voor jouw omgeving gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ezra070 schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:10:
Ik heb nog een MK802 - 512 MB in huis, maar deze begint steeds meer keuren te vertonen.
Andere roms flashen geeft geen oplossing meer voor het probleem dat die random uitvalt.
Linux, linaro, werkt nog wel op dit beestje...maar daar kan je geen films mee streamen.

Daar ik het idee van een android mediacentre verder prima vindt, toch maar weer een nieuwe Androidstick bestelt:
Uhost2 (U2)
Het voordeel van dit beestje is dat die RK3066 Cotext-A9 dualcore processor + bluetooth heeft.

Verder kan je makkelijk een nieuwe rom er in flikkeren en zien de launchers er mooi uit.

Heb er 1 gekocht via Geekbuying en de ander voor mijn moeder via een samenkoop-aktie op Tabletrepublic.

Zijn er nog meer bestellers/eigenaren van een Uhost2?
Nee, maar ik heb deze ook besteld (lighttake.com).
het schijnt een van de betere android media players te zijn, daarom verbaasd het me dat hij niet in dit topic voorkomt.
http://tabletrepublic.com...mark-comparison-2537.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Byte_Me schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:06:
[...]
het schijnt een van de betere android media players te zijn, daarom verbaasd het me dat hij niet in dit topic voorkomt.
Oa. die benchmark comparison heeft me besloten om voor deze stick te gaan.

Tot mijn verbazing is de bestelling van gisteren bij zo juist Geekbuying verstuurd (mailtje komt net mijn mailbox in). Positief :)

Mocht ik 1 van de sticks binnen hebben, post ik iig. mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ezra070 schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:31:
[...]

Oa. die benchmark comparison heeft me besloten om voor deze stick te gaan.

Tot mijn verbazing is de bestelling van gisteren bij zo juist Geekbuying verstuurd (mailtje komt net mijn mailbox in). Positief :)

Mocht ik 1 van de sticks binnen hebben, post ik iig. mijn bevindingen.
Ik ben benieuwd :D

Mooi dat jij hem eerder krijgt, kun jij vast alles uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Byte_Me schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:06:
[...]
Een van de betere ja, wij berusten ons ook op ervaringen hier. Dat we vervolgens allemaal op de Imito zijn gevallen dat is dan door die ervaringen :) je ziet ook in de tabel de MX1 staan maar hij is niet getest, gezien dat die net wat hoger geklokt is denk ik dat die ietjes sneller zou zijn (verder is hij intern zowat gelijk aan elkaar)

Maar ben benieuwd hoe jullie ervaringen zullen zijn met de Uhost2, kunnen we miscchien een extra kwaliteit stick toevoegen aan het lijstje :)

Edit: Geekbuying wil af van een iets oudere A10 stick -> 26 euro :+

[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 17-12-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Ik weet niet wat dat lijst nu precies bevat. Maar mijn MK808 met de meest recente firmware: via; http://tabletrepublic.com/forum/mk808/

hoort daar zeker op!

op 1.6GHz en probleemloze wifi een prima stick.

inmiddels blijkt er ook een MK808B te bestaan, waarbij de B slaat op bluetooth.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Ik hou jullie op de hoogte als ik de Uhost2 binnen heb :)
MusicAddict schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:58:
[...]
Voor 26 Euro is dit zeker geen slechte aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

ronka schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:30:
Iik heb vandaag mijn Imito MX1 onvangen, ik heb gemerk dat de Wifi signaal veel te vaak drops, ik kan hierdoor geen bestanden streamen of zelfs Youtube bekijken.

Ik heb het geupdate naar laatste update van 29 November 2012. En ik zie geen verandering.

Hebben een van jullie hier ook last van?
Yep, same here. Installeren/configureren ging zonder probleem maar films stream vanaf mijn NAS ging totaal niet. Toen het bestand lokaal binnen proberen te halen over SMB en hij haalde maar een snelheid van 1 MB / sec terwijl de 150N wireless AP op nog geen 7 meter verderop staat. Zit alleen gipswandje tussen.

Ga hem denk wel even openschroeven om te kijken of we er iets aan kunnen verbeteren.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 21:42

RobertowNL

For your gear!

ezra070 schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:10:
Ik hou jullie op de hoogte als ik de Uhost2 binnen heb :)

[...]
Voor 26 Euro is dit zeker geen slechte aankoop :)
Vandaag via Geekbuying de ''opvolger'' GK808 van hun eigen merk (Zealz) aangeschaft :)
Ik hoop dat ik voor het einde van het jaar nog een review kan maken.

Freescale heeft aangegeven dat ze de source willen gaan vrijgeven dus dat ik zeker een pluspunt (mocht dit waar zijn en geen Allwinner verhaal).

Als het bevalt zal ik proberen een coupon te regelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 17-12-2012 21:31 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
sys64738 schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:34:
[...]

Yep, same here. Installeren/configureren ging zonder probleem maar films stream vanaf mijn NAS ging totaal niet. Toen het bestand lokaal binnen proberen te halen over SMB en hij haalde maar een snelheid van 1 MB / sec terwijl de 150N wireless AP op nog geen 7 meter verderop staat. Zit alleen gipswandje tussen.

Ga hem denk wel even openschroeven om te kijken of we er iets aan kunnen verbeteren.
Ik vind dit wel raar, ik heb de MX1 op zeker 7-9 meter van de router af. gipsen plafond, houten vloer en laminaat ertussen (router staat op zolder) en heb grofweg 50% ontvangst en kan 720p probleemloos afspelen via Wifi.
Heb je al eens gekeken of het mogelijk niet erg druk is op het routerkanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik had met de mx1 ook geen fatsoenlijke verbinding met een wifi reapeter op 5 meter, waar mijn ipad en xperia Ray door die repeater juist waren verbeterd van slecht naar max verbinding op dezelfde plek. Ik heb de wifi repeater nu als accesspoint op 50 centimeter afstand, en nu is de wifi wel maximaal.
Overigens werkt de micro usb to lan die ik van dealextreme heb niet op mijn mx1, dus ik was wel afhankelijk van mijn wifi nu.
Leuk ding die mx1, maar UZG en RTL XL zijn wel echt bagger kwaliteit. Ik heb al een mediaplayer, dus 1080p heb ik nog niet getest. Updaten via microsd werkt overigens perfect. Met de kerst ga ik er wel mee spelen en zal ik m'n ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Deadbeef_ahc schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:59:
[...]

Ik vind dit wel raar, ik heb de MX1 op zeker 7-9 meter van de router af. gipsen plafond, houten vloer en laminaat ertussen (router staat op zolder) en heb grofweg 50% ontvangst en kan 720p probleemloos afspelen via Wifi.
Heb je al eens gekeken of het mogelijk niet erg druk is op het routerkanaal?
Heb hem net open geschroefd en mijn wifi antenne ziet er weer anders uit da wat ik op internet gevonden heb so far. Geen metalen plaatje op eind dat aan de behuizing zit meer een los L-vormig karton/metaal velletje.

Met de kabel uit de behuizing heb ik prima wifi ontvangst (135 Mbps verbinding). Over FTP kan ik nu met zo'n 4 a 4,5 MB/sec kopiëren (en dat was hiervoor nog 1,2 MB of zo) maar om de 20 a 30 MB stopt het even en daarna gaat het weer verder. Heb het idee dat de MX1 even helemaal hangt.

Misschien dat een andere FW helpt (ik heb al de 29-11-2012 FW). Het blijft hacken en prutsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Een van beide MX1's geopend en de WiFi draad naar buiten gewerkt.
Bij het openen, nadat je het schroefje tussen de USB poorten hebt verwijderd, met gepast geweld de zwarte kap van de USB poorten af trekken. Deze zit dmv de massa-afscherming van de grote en kleine usb poort vastgeklemd. Trek gewoon eraf, gaat niets kapot.

Ik heb in het kapje dat er af komt een kleine inkeping gesneden waardoor de draad moor naar buiten te voeren is. Heb verder niets aan de draad of het plastic aan het einde veranderd.

Omdat ik 2 MX1's heb, gelijk een speedtest vanaf dezelfde locatie uitgevoerd.

draad in de MX1: 10,5 Mb/s gemiddeld download.
draad uit de MX1: 22 Mb/s gemiddeld download.
Een zeer duidelijke verbetering van precies 50%.

Op afbeelding 3 is overigens ook goed te zien dat ik versie 2 van de "dongle" heb en dat de PCB datum 22 okt 2012 is.

Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethtan.nl/2012/_Verzamel/_ImitoMX1/9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:53:
Omdat ik 2 MX1's heb, gelijk een speedtest vanaf dezelfde locatie uitgevoerd.

draad in de MX1: 10,5 Mb/s gemiddeld download.
draad uit de MX1: 22 Mb/s gemiddeld download.
Een zeer duidelijke verbetering van precies 50%.
Kijk daar doen we het voor :) !, Ik wist dat die snelheid die ik haalde ook niet normaal was. Het is dat ik een ethernet adapter er op ga zetten gezien ik een meter van de router af zit en zweer bij bekabeling. Maar misschien ga ik hem ook wel zo modden als ie een ander plaatsje krijgt :)

het ziet er wel creatief uit, misschien een antennetje op modden? :D Van die dingen die je daar op kunt aansluiten.
(ik hoop dat we niet te MX1 off-topic gaan dat er een nieuw draadje moet worden geopend, maar blijft een van de betere sticks dus zal wel goed zijn gezien dit topic)

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 18-12-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:01:
[...]

Kijk daar doen we het voor :) !, Ik wist dat die snelheid die ik haalde ook niet normaal was. Het is dat ik een ethernet adapter er op ga zetten gezien ik een meter van de router af zit en zweer bij bekabeling. Maar misschien ga ik hem ook wel zo modden als ie een ander plaatsje krijgt :)

het ziet er wel creatief uit, misschien een antennetje op modden? :D Van die dingen die je daar op kunt aansluiten.
(ik hoop dat we niet te MX1 off-topic gaan dat er een nieuw draadje moet worden geopend, maar blijft een van de betere sticks dus zal wel goed zijn gezien dit topic)
Ik heb op beide een ethernet adapter, maar heb daarmee opstartproblemen.
Bij een boot van de MX1 krijgt de ethernetadapter geen IP adres. Ik moet de software switch in de settingmenu uit/aan zetten, dan krijgt hij wel een IP adres. Weet niet of het een router of MX1 probleem is. Heb eigenlijk pas 1 MX1 getest. Maar beiden hebben dezelfde firmware. Heb wel twee verschillende Ethernet adapters (USB en microUSB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:22:
[...]

Ik heb op beide een ethernet adapter, maar heb daarmee opstartproblemen.
Bij een boot van de MX1 krijgt de ethernetadapter geen IP adres. Ik moet de software switch in de settingmenu uit/aan zetten, dan krijgt hij wel een IP adres. Weet niet of het een router of MX1 probleem is. Heb eigenlijk pas 1 MX1 getest. Maar beiden hebben dezelfde firmware. Heb wel twee verschillende Ethernet adapters (USB en microUSB)
Linkje van de geteste adapter(s)? Misschien heb ik dezelfde besteld en dus kan ik alvast de problemen al verwachten :P Zeg niet dat er een witte bij zit anders weet ik het denk ik wel :'(

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 18-12-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Goed nieuws. Als ik de externe antenne vertikaal buig dan heb ik een bandbreedte van 34 Mb/s en als hij horizontaal is geplaatst 25 Mb/s. 10 Mb/s extra winst door juiste plaatsing van de antenne. Plex client stond op 3 Mb/s ingesteld, anders ging het beeld stotteren. Nu loopt het vloeiend op 8 Mb/s.
Let wel, ik kill agressief alle onnodige achtergrond apps om de 60 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Deadbeef_ahc schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:18:
Goed nieuws. Als ik de externe antenne vertikaal buig dan heb ik een bandbreedte van 34 Mb/s en als hij horizontaal is geplaatst 25 Mb/s. 10 Mb/s extra winst door juiste plaatsing van de antenne. Plex client stond op 3 Mb/s ingesteld, anders ging het beeld stotteren. Nu loopt het vloeiend op 8 Mb/s.
Let wel, ik kill agressief alle onnodige achtergrond apps om de 60 sec.
Met mijn antenne eruit haal ik dus ook 35 MBit/s maar ik heb enorm last van haperingen (gehele MX1 hangt/stottert om de 4 seconde maar alleen als ik flink wifi verkeer genereer). Heb jij hier geen last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
sys64738 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:42:
[...]
Met mijn antenne eruit haal ik dus ook 35 MBit/s maar ik heb enorm last van haperingen (gehele MX1 hangt/stottert om de 4 seconde maar alleen als ik flink wifi verkeer genereer). Heb jij hier geen last van (gehad)?
Nee, helemaal niet. Tenminste, we hebben gisteren 2 uur video gekeken, geen probleem, 1 1/2 uur via Plex en 30 min via ESFileexplorer samba-share openen met MXPlayer.
Helemaal soepel.

Heb je mijn tip opgevolgd om de achtergrond apps te killen. Dat kan erg veel uitmaken, afhankelijk wat je verder nog op de achtergrond hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

(jarig!)
Voor diegene die toch een RJ45 aansluiting willen hebben is dit wel een goedkoop alternatief voor de X5

http://www.ahappydeal.com/product-109590.html

2 Gb Ram :)
4 Gb Rom :(

Voor maar 74 dollar

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
toen mijn imito mx1 het nog deed had ik ook een paar films gestreamd zonder stotter of wat dan ook(*RIP* imito mx1 ;w )
meschien ligt het wel aan je modem.

op de computer had ik universalmediaserver werkt perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
raro007 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:21:
toen mijn imito mx1 het nog deed had ik ook een paar films gestreamd zonder stotter of wat dan ook(*RIP* imito mx1 ;w )
meschien ligt het wel aan je modem.

op de computer had ik universalmediaserver werkt perfect!!!
RIP? OMG what happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
nou mijn 5 volt micro usb was kapot( soldeer werk begaf het) dus ging ik micro usb otg gebruiken na 2 dagen restart dat ding om de haverklap en krijg af en toe een groen beeld.
kan er niks mee doen fffff wacht wel tot een europes fabriekant 1 gaat maken met een goede specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Je kunt ook via de andere micro USB voeden. Anders directe 5V lijn erop solderen.
Ik hop dat hij dan nog werkt voor je, zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Deadbeef_ahc schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:56:
Je kunt ook via de andere micro USB voeden.
dat is de otg micro usb en die heeft het na 2 dagen gebruik ook begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
raro007 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:01:
[...]

dat is de otg micro usb en die heeft het na 2 dagen gebruik ook begeven.
Open rippen en directe 5V erop solderen. Gaatje van de micro USB gebruiken voor het kabeltje. Ik neem aan dat de OTG poort nog werkt. Of is ie helemaal naar de kløten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
nee die is nog goed alleen weet niet waarom ik die niet meer kan gebruiken als stroom :X
ga wel op een andere tv testen.
trouwens wat is die knop naast de hdmi aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
raro007 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:10:
nee die is nog goed alleen weet niet waarom ik die niet meer kan gebruiken als stroom :X
ga wel op een andere tv testen.
trouwens wat is die knop naast de hdmi aansluiting?
Reset. Als het goed is staat op de alu behuizing heel klein een "R"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
hmm das echt niet duur maar ik zag bij de fotos dat xbmc ook is voor geïnstalleerd klopt dat?
dat zou wel gaaf zijn maar werkt dit wel soepel??

:)
MusicAddict schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:58:
[...]

Een van de betere ja, wij berusten ons ook op ervaringen hier. Dat we vervolgens allemaal op de Imito zijn gevallen dat is dan door die ervaringen :) je ziet ook in de tabel de MX1 staan maar hij is niet getest, gezien dat die net wat hoger geklokt is denk ik dat die ietjes sneller zou zijn (verder is hij intern zowat gelijk aan elkaar)

Maar ben benieuwd hoe jullie ervaringen zullen zijn met de Uhost2, kunnen we miscchien een extra kwaliteit stick toevoegen aan het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
mijn imito voorzien voor een rooted rom.
al die andere apps even eraf halen die ingebakken zat. Welke launcher gebruiken jullie eigenlijk? standaard ? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist maar een fly mouse besteld:
http://dx.com/p/mele-f10-...mote-control-black-128312

De mk808 mag dan wel geen (volledige) vervanger zijn voor m'n mediaplayer, het is al met al toch een leuk apparaatje met veel mogelijkheden voor weinig geld. De fly mouse maakt de bediening nog wat prettiger als vervanging van een standaard muis.

Ik hoop stiekum nog wel dat iemand 5.1 geluid kan toevoegen aan de hdmi uitgang. Het is natuurlijk leuk dat dts en ac3 gedecodeerd kan worden door de software; het is een beetje sneu dat dit als stereo wordt weergegeven door m'n surround set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
SonyEricsson schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:33:
mijn imito voorzien voor een rooted rom.
al die andere apps even eraf halen die ingebakken zat. Welke launcher gebruiken jullie eigenlijk? standaard ? of iets anders?
Zelf heb ik er Nova Launcher Pro op gezet na 5 minuten spelen met de stock launcher, werkt prima en is super snel en responsief (vooral als je alle settings op 'snelheid' zet ipv al die animaties)
Is een gratis versie van maar ik raad de betaalde versie zeker aan als het je bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:54:

De mk808 mag dan wel geen (volledige) vervanger zijn voor m'n mediaplayer, het is al met al toch een leuk apparaatje met veel mogelijkheden voor weinig geld. De fly mouse maakt de bediening nog wat prettiger als vervanging van een standaard muis.

Ik hoop stiekum nog wel dat iemand 5.1 geluid kan toevoegen aan de hdmi uitgang. Het is natuurlijk leuk dat dts en ac3 gedecodeerd kan worden door de software; het is een beetje sneu dat dit als stereo wordt weergegeven door m'n surround set.
Ik heb zowel een flymouse (iPazzport) als een touchpad/keyboard. Flymouse is wel ff wennen en je houd hem met 1 hand vast. Ndaeel daarvan is dat je alleen de linkermuisknop kan bedienen, terwijl je vaak ook de back en Home gebruikt. Ik weet het nog niet, ben nog aan het inspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

MK808 op de 1080P firmware gezet.

Met de chinese PPM player werkt dat prima ook wireless.
Helaas blijft balkje onderin ook dan zichtbaar dus iets van 1080x1900 ipv 1920

De meeste recente android Xbmc blijft haperen op 1080 helaas.
http://xbmc.org/natethoma...-beta-2-now-with-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:14:

Dat zal wel komen doordat de gpu nog niet goed wordt aangesproken. Wat wel tof werkt zijn de radiostations. Erg veel plugins beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:03

Beta 2 is trouwens niet de laatste versie he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Voor iedereen die maar blijft zeuren dat XBMC niet loopt:
Installeer PLEX server (gratis) op je pc, en binnen XBMC op je android installeer je de PLEX plugin. Klaar.
Mocht dat toch niet werken, gebruik dan de native android Plex client.

[ Voor 17% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 18-12-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@dmstr, deze werken al evenmin : http://mirrors.xbmc.org/nightlies/android/

maar wie weet, met Ouya om de hoek kan men grote stappen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:18:

Ja maar die draait op een tegra, de sticks hier vaak op een RK 3066 van rockchip (die de drivers niet toegankelijk maakt) voor fatsoenlijke hardware decoding via XMBC. Dus uiteindelijk zal het voor XMBC wel uit maken als gehele app zijnde, maar zal het ons niet al te veel helpen op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

ff vraagje, hoe kan ik icm met plex server, een film+ondertitels draaien vanaf mn mk809?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Ik krijg mijn externe HD niet zichtbaar in XBMC, is daar nog een speciale manier voor of kan het gewoon (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
mrc4nl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:53:
ff vraagje, hoe kan ik icm met plex server, een film+ondertitels draaien vanaf mn mk809?
http://www.plexapp.com/help/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
dmstr schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:55:
Ik krijg mijn externe HD niet zichtbaar in XBMC, is daar nog een speciale manier voor of kan het gewoon (nog) niet?
Kunnen diverse redenen zijn, maar als je films wilt gaan afspelen heeft het zowieso nog geenzin, XBMC kan die gewoon nog niet goed afspelen op je stick.

Verder zou je een probleem met het mounten van Mass Starage kunnen hebben. probeer de OTG helper eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1802740

Heb ik op mijn Galaxy S3 succes mee gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 19-12-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:54:

weet je zeker dat hij geen dts kan doorgeven op je versterker?
Heb black hawk down afgespeeld op mijn HTS (onkyo) en hoewel hij geen dts logo op de display weergeeft is het zeker geen stereo geluid.

Hij geeft PCM weer, maar dat is slecht een instellingsprobleem, geluid blijft echter 5.1 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Ik heb vorige week een MiniX Neo X5 ontvangen, hierbij een review over het apparaat.

Het kopen
Ik heb een aantal weken geleden gekocht bij GeekBuying, aangezien deze daar in de aanbieding was en een bekendere webshop is die vanuit China/Hong Kong levert. Hij kostte +- € 90,-.

De doos/Specificaties
Ik kreeg hem netjes geleverd in een doos, verpakt in een envelop met bubbeltjeswrap.
De doos is voorzien van de specificaties en de inhoud van de doos:
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0347_zps0575816d.jpg Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0348_zpsd791c73a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0349_zpsd2c52eec.jpg

De afstandsbediening
Ja, wat zal ik er over zeggen? Ziet er op zich netjes uit, alleen is het niet echt het ‘lekkere’ browsen/gebruiken gevoel wat je er bij krijgt. Hij is daarvoor te klein en in mijn ogen ‘te goedkoop’. Vandaar dat veel mensen er voor kiezen om er een aparte afstandsbediening bij te kopen. Deze werkt goed, maar heeft toch niet alle functies die aansluiten bij de veelzijdigheid van het apparaat, zoals browsen, Youtube zoeken/kijken, etc.
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0344_zpsb12fc2bc.jpg

Het apparaat zelf
En hier gaat het dan om…
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0338_zpsb1945f20.jpg
Hij is ongeveer 12x12 centimeter, dus net iets groter dan bijv. een Apple TV, maar nog steeds klein van formaat voor waartoe dit apparaat in staat is.

Verder ziet hij er erg netjes uitgewerkt uit:
De bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0340_zps2a838aed.jpg

De onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0341_zps617e1a85.jpg

Wat ik persoonlijk een klein nadeel vind, is dat de onderkant niet helemaal vlak is, waardoor hij soms de neiging heeft te gaan schuiven, omdat hij ook geen pootjes heeft. Er zit namelijk een soort van honinggraat onder.
Verder keurig voorzien van een CE-keur.

De aansluitingen
En dat zijn er nogal niet wat… Aan de ene kant (zijkant) vinden wij:
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0343_zps7f4bc6b4.jpg
- De aan/uit-knop
- 3,5mm koptelefoonaansluiting
- 3,5mm microfoonaansluiting
- USB-poort
- SD-kaart-slot
- OTG-poort (om de MiniX aan de computer te hangen om hem bijv. te updaten)/MicroUSB-poort

Op de achterkant is te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_0342_zpsd7fcef77.jpg
- Recover/Reset-knop
- HDMI-aansluiting
- Aansluiting voor een anti-diefstal-slot
- Optical Audio uit
- 2x USB
- Ethernet-poort
- Stroomaansluiting

Het gebruik
Het gebruik van de MiniX Neo X5 is eigenlijk vrij simpel, als je al eens met Android hebt gewerkt. Precies hetzelfde, behalve dat MiniX een (mooie) eigen launcher heeft, waarin je dus snel een film of muziek kan aanzetten.
Daarnaast is het aansluiten op internet gemakkelijk en kun je Apps vanuit de Play Store halen en deze gebruiken.

Je kan het beeld instellen om op verschillende formaten te draaien, 720P, 1080P (vanaf Android fw 4.1.1), je kan het beeld ook iets breder of smaller maken als deze net van je TV af valt, zodat je nooit hebt dat je ondertiteling niet geheel op je tv te lezen is.

Video/Audio afspelen
Het afspelen van video’s gaat eigenlijk heel makkelijk, 1080P met 5.1 en groter dan bijv. 8GB is geen enkel probleem (vanaf externe HD). Het loopt allemaal even vloeiend met de meegeleverde video-speler of bijv. MX-Player.

Op dit moment zijn ze bezig om XBMC te ontwikkelen voor Android, maar aangezien deze nog geen H/W-Decoding heeft op dit moment, is het afspelen van 1080P nog lastig en loopt dit niet soepel.
Ook wordt mijn externe HD nog niet herkend in XBMC op dit moment, wat toch wel een pré is als je grote films af wilt spelen zonder vanaf je laptop te moeten streamen.

En actie…
Een klein filmpje met het gebruik van de Neo X5:
YouTube: Yt2

Plus- en minpunten
+ Veelzijdig
+ Klein
+ Zuinig
+ Zit goed in elkaar
+ Support via bijv. Facebook lijkt prima te zijn
+ 16GB ingebouwde opslag
+ Naar eigen wens aan te passen
+ Apps met nieuws, weer, verkeer, internetten…
- Wifi is niet heel sterk
- XBMC draait niet vloeiend
- Meegeleverde afstandsbediening is niet functioneel genoeg
- Meegeleverde HDMI-kabel zou net iets langer mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super deze review!
Box ziet er mooi uit en 12x12 is natuurlijk mini te noemen!

Volgens mij heb je wel geluk gehad dat je geen extra belastingen hebt hoeven te betalen.

'k zit zelf te wachten totdat XBMC goed draait op Android. Vraag me dus ook af of, als Frodo uitkomt, dat hierop gaat gebeuren. Ik volg dit topic al maanden en krijg een beetje het gevoel dat er weinig vooruitgang zit in de sticks en boxes. De meeste hebben het toch wel moeilijk met de WiFi en ook niet alle video formaten spelen goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 21:42

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:05:
Super deze review!
Box ziet er mooi uit en 12x12 is natuurlijk mini te noemen!

Volgens mij heb je wel geluk gehad dat je geen extra belastingen hebt hoeven te betalen.

'k zit zelf te wachten totdat XBMC goed draait op Android. Vraag me dus ook af of, als Frodo uitkomt, dat hierop gaat gebeuren. Ik volg dit topic al maanden en krijg een beetje het gevoel dat er weinig vooruitgang zit in de sticks en boxes. De meeste hebben het toch wel moeilijk met de WiFi en ook niet alle video formaten spelen goed af.
Grootste stap is er wanneer h/w decoding beschikbaar is op de chipset die je box gebruikt (buiten de standaard mediaspeler)
. Dat is ook de reden dat ik zelf voor de freescale chipset ben gegaan. Freescale lijkt welwillend te zijn met het vrijgeven van de source. Nu nog hopen dat ze de source van de GPU ook vrij gaan geven zodat XBMC goed gaat draaien.
SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:18:

Ik hoop ook dat het goed gaat draaien, wacht er met smart op :9

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmm... hier is iemand die zegt dat H/W decoding op de MX1 werkt i.c.m. de laatste XBMC RC. Morgenavond even proberen (dan heb ik pas tijd :( )

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Rincewind schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:10:
Hmm... hier is iemand die zegt dat H/W decoding op de MX1 werkt i.c.m. de laatste XBMC RC. Morgenavond even proberen (dan heb ik pas tijd :( )
directe link naar de APK
XBMC For Android v1.0 Build 20121215

Gaan we testen vanavond. (duimen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ik heb ook een MK808III, waar heb jij de firmware vandaan want ik heb nu de default firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Rincewind schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:10:
Zit niet in RC1, zal wel een eigen compile zijn met de ffmpeg libstagefright patch. Overigens alleen x264 is dan hardware decoded;
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1832

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Deadbeef_ahc schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:38:
[...]

directe link naar de APK
XBMC For Android v1.0 Build 20121215

Gaan we testen vanavond. (duimen!)
nope , werkt niet
alles nog steeds choppy...en bij settings ook niet de optie voor hw acceleration oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Iemand enig idee of dit stukje hardware inderdaad incompatible is met de iMito MX1: http://dx.com/p/micro-usb...r-tablets-pc-white-142016

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_142016_1.jpg

Zodra ik deze via Micro USB bevestig en Ethernet Inschakel gaat de Switch na circa 2 seconde weer naar "uit".

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
JunkieXP schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:35:
Iemand enig idee of dit stukje hardware inderdaad incompatible is met de iMito MX1: http://dx.com/p/micro-usb...r-tablets-pc-white-142016

[afbeelding]

Zodra ik deze via Micro USB bevestig en Ethernet Inschakel gaat de Switch na circa 2 seconde weer naar "uit".
Ja deze werkt, alleen moet je hem aan de zijkant aansluiten en niet de microUSB onderin. Die is uitsluitend voor Power. De andere kan je voor power EN USB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmstr schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:38:
Ik heb vorige week een MiniX Neo X5 ontvangen.

Video/Audio afspelen
Het afspelen van video’s gaat eigenlijk heel makkelijk, 1080P met 5.1 en groter dan bijv. 8GB is geen enkel probleem (vanaf externe HD). Het loopt allemaal even vloeiend met de meegeleverde video-speler......
Dank je, goede recensie!

Maar het is toch prima dat je 1080p op 2 manieren vloeiend af kan spelen? Wat zou een voordeel van XBMC zijn (buiten de interface om)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:09:
[...]

Dank je, goede recensie!

Maar het is toch prima dat je 1080p op 2 manieren vloeiend af kan spelen? Wat zou een voordeel van XBMC zijn (buiten de interface om)?
Niets, alleen de interface inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Deadbeef_ahc schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:40:
[...]

Ja deze werkt, alleen moet je hem aan de zijkant aansluiten en niet de microUSB onderin. Die is uitsluitend voor Power. De andere kan je voor power EN USB gebruiken.
Heb hem idd in de Zijkant zitten, lijkt dus toch een DoA!

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
JunkieXP schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:04:
[...]

Aarrgghh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
JunkieXP schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:04:
[...]

Ik heb dezelfde en bij mij doet ie het ook niet. Omdat ie slechts iets meer dan een euro was dacht ik eigenlijk dat ik net iets te gierig was geweest...
Gelukkig werkt bij mij wireless nu prima, zal hem toch nog eens proberen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Vandaag na weer een dag spelen met de MX1 opgevallen dat hij veel warmer werd dan eerst, terwijl er niet eens echt zwaar materiaal aan stond (radio stond open en keek een youtube filmpje) ;(

Verder weer een aantal usb audio adaptertjes binnen alleen heb ze nog niet getest gezien ik een andere methode aan het proberen ben (audio via de monitor laten lopen)

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

(jarig!)
Ik ben heel erg geintresseerd in deze X5 maar ik twijfel nog een beetje over de afspeel mogelijkheid.

Je scherm instellingen staan (volgens het filmpje) op 1280 x 720p maar je zegt dat 1080P zonder problemen afspeelt. Maar speelt hij deze ook soepel af als de scherminstellingen op 1080P staan?
dmstr schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:38:

Video/Audio afspelen
Het afspelen van video’s gaat eigenlijk heel makkelijk, 1080P met 5.1 en groter dan bijv. 8GB is geen enkel probleem (vanaf externe HD). Het loopt allemaal even vloeiend met de meegeleverde video-speler of bijv. MX-Player.

En actie…
Een klein filmpje met het gebruik van de Neo X5:
YouTube: Yt2

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn bestelling (Android Stick met AMLogic chipset, die hopelijk 1080 met XBMC afspeeld) is er bijna!
:)

12-12-2012 INFORMATION RECEIVED
14-12-2012 Despatched to overseas (Country code: NL)
18-12-2012 Arrived at overseas (Country code: NL)

Zodra ik de boel heb en wat heb uitgeprobeerd laat ik wat bevindingen hier achter uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 20-12-2012 08:44 ]

Te koop....

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Deadbeef_ahc schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:45:
Voor iedereen die maar blijft zeuren dat XBMC niet loopt:
Installeer PLEX server (gratis) op je pc, en binnen XBMC op je android installeer je de PLEX plugin. Klaar.
Mocht dat toch niet werken, gebruik dan de native android Plex client.
Volgens mij bedienen beide programma's een totaal andere doelgroep: Ik wil juist mijn hdd aan de android stick hangen en spul vanaf daar afspelen, als ik een aparte server moet hebben draaien dan speel ik het vanaf daar wel direct via DLNA naar m'n tv af. (bovendien is plex niet gratis?)

Heeft Plex plugins als 1channel? En wat voegt de PLEX plugin in XBMC toe behalve het kunnen benaderen van je PLEX server?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Deadbeef_ahc
Scatman_II schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:54:
[...]

Volgens mij bedienen beide programma's een totaal andere doelgroep: Ik wil juist mijn hdd aan de android stick hangen en spul vanaf daar afspelen, als ik een aparte server moet hebben draaien dan speel ik het vanaf daar wel direct via DLNA naar m'n tv af. (bovendien is plex niet gratis?)

Heeft Plex plugins als 1channel? En wat voegt de PLEX plugin in XBMC toe behalve het kunnen benaderen van je PLEX server?
Zolang XBMC nog geen HW onderteuning heeft, gebruik ik plex om video te kijken. Plex server bepaald zelf aan de hand van de door mij ingestelde maximale bandbreedte of de film rechtstreeks gestreamd kan worden of dat de server hem transcode. Kort door de bocht, ik kan nu elke video die ik hem in welke qualiteit (origineel) via mijn stick kijken, zonder dat de video stotterd. Ik heb nu de maximale bandbreedte op 8Mbit staan, voor mij meer dan voldoende.

Plex mediaserver is gratis. De client voor op Android niet.
Het voordeel van de client is, dat deze net als XBMC (maar dan niet helemaal zo mooi, maar toch behoorlijk) een mediamenu voorgeschoteld waar alle films en series netjes gesorteerd, voorzien van Covers en beschrijving worden gepresenteerd. De mediaserver doorzoekt jouw aangegeven media directories op de PC of aangesloten NAS(en) en zorgt dan zelf voor het vergaren van alle info over de gevonden media.

Op de client krijg je dan een mooi overzicht. Wij vinden het iig zeer goed om mee te werken.
Daarnaast is er een plugin voor XBMC, zodat je NAAST direct gebruik van een HD aangesloten op de XBMC machine, ook nog eens gebruik kunt maken van de PLEX mediaserver ivm transcoden van media. IDEAAL zou ik toch zeggen. Moet erbij vertellen dat ik WEL de plugin heb geïnstalleerd in XBMC, maar nog niet geconfigureerd. Ik ben dus zelf erg benieuwd of ik XBMC player als PLEX streamer kan gebruiken. Lijkt me echter voor de hand liggend als men PLEX als plugin aanbied.

Onze Android TV sticks worden uitsluitend gebruikt voor het kijken naar video, lezen van mail, gebruik van enkele app. Net zoals je een tablet zou gebruiken.

Als je wilt gaan downloaden, FTP-en, Torrenten en NAS-en, zou ik toch voorstellen om een mediaserver te bouwen of een krachtigere dedicated Android PC te kopen. Voor 50 euro kan je geen raceauto kopen.
De TV stick is wat de naam als zegt, een TV stick.

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:51:
Vandaag na weer een dag spelen met de MX1 opgevallen dat hij veel warmer werd dan eerst, terwijl er niet eens echt zwaar materiaal aan stond (radio stond open en keek een youtube filmpje) ;(

Verder weer een aantal usb audio adaptertjes binnen alleen heb ze nog niet getest gezien ik een andere methode aan het proberen ben (audio via de monitor laten lopen)
Als je maar twee apps zichtbaar hebt lopen, wil dat nog niet zeggen dat er op de achtergrond niets meer draaid. Ik zou eens gaan checken wat zich in de achtergrond afspeeld.

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:27:
[...]

Als je maar twee apps zichtbaar hebt lopen, wil dat nog niet zeggen dat er op de achtergrond niets meer draaid. Ik zou eens gaan checken wat zich in de achtergrond afspeeld.
Ik moet er een keer naar gaan kijken, al zou het best hotmail/messenger en dergelijke kunnen zijn geweest.
Verder zit nog steeds met smart te wachten op die 1080p rom maar geekbuying reageert niet op een vraag waarin ik netjes vroeg of ze een 'estimate' konden geven over wanneer de stabiele rom beschikbaar komt.. ;(
Want ik erger me mateloos aan de ongebruikte pixels op mn monitor, vooral bij de browser gezien je zoveel meer info kwijt kan dan er wordt getoond op het moment..

Misschien flash ik vandaag die Beta 1080p rom een keer, maar liever wacht ik uiteraard op een stabiele rom :)

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:06:
[...]

Ik moet er een keer naar gaan kijken, al zou het best hotmail/messenger en dergelijke kunnen zijn geweest.
Verder zit nog steeds met smart te wachten op die 1080p rom maar geekbuying reageert niet op een vraag waarin ik netjes vroeg of ze een 'estimate' konden geven over wanneer de stabiele rom beschikbaar komt.. ;(
Want ik erger me mateloos aan de ongebruikte pixels op mn monitor, vooral bij de browser gezien je zoveel meer info kwijt kan dan er wordt getoond op het moment..

Misschien flash ik vandaag die Beta 1080p rom een keer, maar liever wacht ik uiteraard op een stabiele rom :)
Installeer eens advanced task manager. Die laat je veel zien.

• SonyEricsson
wie weet of wie heeft de " remote" android app voor de imito?
die van geekbuying ?
iemand die hem wil uploaden ergens?

• Deadbeef_ahc
SonyEricsson schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:06:
die van geekbuying ?
Ik heb hem ,maar gebruik hem niet. Je kunt hem niet goed installeren zodat hij altijd loopt als je hem nodig hebt.
Het is een server met ingebakken client app. Dus zelfde app op server als client.
Gewoon service@Geekbuying.com mailen en je krijgt hem toegestuurd. (Kan helpen als je een beetje boos en ontevreden overkomt in de mail)

• MusicAddict
SonyEricsson schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:06:
die van geekbuying ?
Stuur me een DM met je mail dan mail ik m door, anders ben je 2 dagen kwijt voordat je een reactie terugkrijgt van geekbuying ;)

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yes, de bestelling is binnengekomen.

Niets aan heffingen/belastingen hoeven betalen, dus helemaal goed. :)

Misschien dat foto's van de hardware nog volgen, maar voor nu even een korte impressie zonder...

De twee sticks, twee usb lan adapters en de twee mele F10 flymouses zaten in één grote envelop, zonder verdere bescherming. Beetje jammer, want daardoor waren de Mele dozen zo ongeveer aan alle kanten dusdanig ingedeukt dat ik ze maar uit elkaar heb gehaald en met gewicht er op probeer weer plat te maken. Vouw ik ze daarna wel weer in elkaar (ik hou van 'met doos').

Het is niet een HDMI stick in de zin van dat je 'm in de HDMI poort van je TV stopt, maar dit gaat m.b.v. een mini male naar normal male hdmi kabel.
Verder zit er een minijack rc ontvanger en een kleine remote control bij, een 220v USB adapter met kabeltje (mini USB aansluiting) voor de voeding van de stick.

Mijn eerste indrukken na het aansluiten:

De bijgeleverde remote werkte niet (of ik deed iets niet goed).
Dus dan de Mele F10 maar aangesloten.
Erg wennen om met de flymouse de boel te bedienen.

Ennuh...
De ene USB poort is natuurlijk bezet als de Mele Receiver er in zit.
Dus kan ik de lan adapter niet aansluiten.
Even met een USB hubje (zonder power) geprobeerd, maar dan reboot de boel elke keer.
Dus dat werkt niet.

Dan maar zonder USB lan adapter en op WiFi.
Router staat 2,5 meter verder met een dik muurtje en een deur tussen.
Alle balkjes zijn gevuld, dus goed bereik.
Even Speedtest gedraaid en 15mb up en down lijkt me prima.

Met Estrong file explorer kom ik netjes op mijn Synology, dus de volgende test is de oude (09-2012) pivos xois xbmc build proberen...

Daarvoor meld ik me wel weer hier :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
Ennuh...
De ene USB poort is natuurlijk bezet als de Mele Receiver er in zit.
Dus kan ik de lan adapter niet aansluiten.
Even met een USB hubje (zonder power) geprobeerd, maar dan reboot de boel elke keer.
Dus dat werkt niet.
Dat komt dan waarschijnlijk door de te zwakke voeding die je er bij gekregen hebt, probeer het maar eens met een ipad adapter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mediacj schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:57:
[...]

Dat komt dan waarschijnlijk door de te zwakke voeding die je er bij gekregen hebt, probeer het maar eens met een ipad adapter ofzo.
Dan moet ik eerst even een iPad kopen :)

Ik zal 's kijken hoe het met een powered USB hub gaat of een andere adapter.
Heb ik zo niet liggen, dus dat wordt even zoeken naar een goede.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
dat voeding is 1 van de grootste vaal aan die android tv stick, zelfs mijn samsung, sony en lg lader geven mij problemen.

mijn probleem lag dus aan de tv (samsung C6000 serie) die te weinig stoom had dus gebruik nu mijn samsung sgs2 lader,en dat gaat goed zolang je niet een te zware aplicatie gebruikt die te veel stroom vraagt:(bijvoorbeeld angry bird starwars)

[ Voor 5% gewijzigd door raro007 op 21-12-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
heb mijn stick eerst aan de usb poort van de tv gehangen (lg plasma)
Geen problemen, geen reboots etc. Alles deed het naar behoren.

Maar mijn stick moest eigenlijk naar de receiver. Aangezien mijn receiver geen usb poort heeft probeerde ik stroom te jatten uit mijn UPC mediabox. (mediabox staat uit) Deze kreeg niet genoeg stroom en rebootte de hele tijd. Niet geprobeerd met de mediabox aan trouwens..

Nu heb ik gewoon een usb kabel in een palm lader (usb lader) en die in een stekker doos. Geen enkel probleem. Alles doet het prima (microusb poort aan de achterkant gebruikt) niet die van de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
Vandaag via geekbuying de MX1 binnen gehad .

Nu is mijn vraag ik ben met het rooten van mijn telefoon goed bekend ( probeer regelmatig een nieuwe rom )

Alleen met de android stick is dat even wat anders , heeft iemand tips hoe de stick te rooten en welke
rom het beste draaid/voordelen heeft .

Hoef geen kant en klaar antwoord , een site met uitleg is ook goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
bandy schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:17:

Nu is mijn vraag ik ben met het rooten van mijn telefoon goed bekend ( probeer regelmatig een nieuwe rom )

Alleen met de android stick is dat even wat anders , heeft iemand tips hoe de stick te rooten en welke

Flash gewoon de rooted rom van eind november en je bent klaar. Als de 1080p rom uit de beta is dan wordt deze ook als rooted aangeboden en je kunt die flashen. De links staan een paar paginas terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk is mijn Minix Neo X5 afgelopen week gearriveerd, maar ik had nog geen tijd voor een uitgebreide test. Vandaag een beetje aan het testen geweest. Ik heb uiteindelijk voor de X5 gekozen vanwege een aantal voordelen boven mijn Eminent 7180 en andere TV-sticks:
- geen ventilator
- meer apps onder Android
- spdif uitgang
- ethernet

Na drie dagen testen heb ik toch wel wat bedenkingen. Bovenop de minpunten die eerder al gemeld zijn
- System bar niet weg te krijgen. Ook niet met root. Hierdoor blijft bij MX-player en andere een hinderlijk balk onderin staan. De 2 stock-players en Youtube laten de system bar wel netjes zakken, maar die spelen weer niet alles goed af.
- Geen 5.1 geluid. Hoewel er een optische spdif-uitgang op de X5 zit wordt alle audio gedownmixed naar pcm 2.0. In de aanprijzing van de X5 staat bij audioformaten ac3 en dts, maar daar heb je in mijn ogen geen fluit aan als geen 5.1 uit kan komen. Op Facebook van Minix staat wel een codec voor mx-player voor dts
- De afstandbediening werkt alleen bij de stock-apps
- Afspelen van VIDEO_TS folder is niet mogelijk, tenzij je de speciale Daroon-player gebruikt. Weer een andere speler!

Verder gaan er natuurlijk een aantal zaken wel erg goed zoals uitzending gemist en browsen en al die andere apps die je kunt installeren.

Eigenlijk vind ik de X5 alleen geschikt om SD mee af te spelen waarbij je de stockplayers gebruikt. Alles boven dvd-kwaliteit blijft behelpen, met vele dedicated players. Ik denk alleen dat dit niet met de X5 te maken heeft maar met Android. In mijn ogen is dat nog niet geschikt als mediacenter voor in de huiskamer. Misschien als XBMC wat meer hw-encoding aan boord heeft....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael.wolf
  • Laatst online: 22-12-2012
Heb en Joy-it Android PC aangesloten op mijn TV (Sony KDW 37 W5500),installatie lukte zonder problemen, maar naar de eerste keer op Youtube werkt de HDMI-poort niet meer. De android-pc wordt niet meer herkend.
Weet iemand de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronka
  • Laatst online: 09-09 12:37
bandy schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:17:

Officiele blog van geekbuying
http://blog.geekbuying.com/

click op MX1 categorie ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer