N1tw1t schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:04:
[...]
Dus dan zou ik voor de audio-speler een separate stick moeten kopen en deze in mijn NAS steken? Eigenlijk wil ik dit juist voorkomen en alles vanaf een centraal punt halen.
Een htpc met XMBC voldoet volgens mij beter. Maar weet alleen niet waar zoiets aan moet voldoen. Heb ook nog even gekeken naar Apple tv, maar deze is redelijk beperkt in het aantal formaten dat deze afspeelt en deze heeft geen tulp uitgangen en hier zou dan weer een dac-converter tussen moeten. Tevens weet ik niet of dit goed te bedienen is met android.
Ben ik nu de enige met deze redelijk eenvoudige wens?

Nee, hoor, dat denk ik niet.
Ik heb een server met film en video bestanden (vergelijkbaar met een NAS), 3 PC's, een mini laptop en een tablet. De PC's en de server zelf gebouwd.
1 van de PC's is een HTPC. Werkt super. Als de HTPC aan gaat, gaat de server ook aan. 's avonds eerst het nieuws via Windows MC, daarna overstappen naar XBMC voor een filpje of serie.
Volg dit forum omdat ik in de keuken een TV heb die ik ook op het netwerk wil, maar niet met een kast erbij. (als ruimte minder uitmaakt, kan je een HTPC al voor < €200 bouwen)
Ik zat eerst aan het bouwen van een een mini PC'tje te denken, draaiend op windows. Maar met de belofte dat XBMC op Android gaat draaien lijken de mogelijkheden van de apparaatjes waar het hier over gaat veel interessanter.
Vooralsnog denk ik er niet aan om m'n HTPC te vervangen. Het is toch wel makkelijk om af en toe een DVD'tje in de toaster te kunnen doen.
Ikzelf zit vooral uit te kijken naar een apparaat met Rj45 aansluiting omdat ik per se niet met WiFi wil. Met een verloop naar USB mis je meteen een poort op de stickies en dat is weer lastig als je een muis en tobo wil (kunnen) aansluiten.
Ik stel alles uit totdat XBMC goed draait op Android