Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, zaterdag besteld bij geekbuying en vandaag krijg ik het t&t nummer (waar je niets mee kunt).

albino71 in "Mini Android TV discussie deel 1"

Lijkt er op dat ik hoopvol mag zijn v.w.b. het voor de kerst binnenkomen van de speledingetjes :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:03
Wat voor een track# heb je dan? Vaak zijn ze wel te tracken (tot ze China uit zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Begint met RF en totaal 13 karakters lang

[ Voor 51% gewijzigd door albino71 op 11-12-2012 16:07 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo allen,

Pardon dat ik hier zo met de deur in huis kom vallen. Maar aan alle reacties te zien ben ik hier aan het goede adres. Ik ben al een tijdje op zoek en heb al heel wat fora's en websites bezocht, maar ben nog steeds niet helemaal overtuigd van het systeem dat ik moet hebben. Het volgende is aan de orde:

Ik heb een thuis netwerk dat bestaat uit 2 pc's, een NAS, een tablet en een smartphone. Nu wil ik een mediaspeler of htpc, waarmee ik films en muziek kan afdraaien op mijn geluidsintallatie in de woonkamer. Dit geluid verloopt via een reciever. Tevens wil ik deze media af kunnen spelen via mijn smartphone of tablet, zonder dat de TV constant aan dient te staan.

Ik heb al van alles bekeken, maar ben nog op niets gestuit wat mij tot nu toe heeft overtuigd. Het dichtst in de buurt kwam de nieuwe Popcorn A-400 met NMJ, maar ook de werken hiervan was ik nog niet overtuigd.

Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt voro de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
albino71 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:04:
Begint met RF en totaal 13 karakters lang
Probeer eens www.17track.net of Packagetrackr.com
Wel even paar dagen wachten voor je hem test, want als hij alleen aangemeld is maar nog niet ontvangen, kan het zijn dan hij de code niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
N1tw1t schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:16:
Hallo allen,

Ik heb een thuis netwerk dat bestaat uit 2 pc's, een NAS, een tablet en een smartphone. Nu wil ik een mediaspeler of htpc, waarmee ik films en muziek kan afdraaien op mijn geluidsintallatie in de woonkamer. Dit geluid verloopt via een reciever. Tevens wil ik deze media af kunnen spelen via mijn smartphone of tablet, zonder dat de TV constant aan dient te staan.
Ik had hetzelfde. Ik heb voor m'n surround set een bt adaptertje gekocht en nu speel ik gewoon vanaf m'n tablet/foon via bt muziek af, die van de nas komt. Klaar!

Mijn mediaplayer (mede8er 500x2) en android stickie kunnen dit uiteraard ook, maar dan moet idd de tv aan staan. Ik heb niet verder gezocht dan de bt adapter, gezien deze oplossing me prima bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Ik heb 10 dagen geleden al een melding gekregen van in4dealz dat mijn MX2 is verzonden, zij zijn volgens mij gelieerd zijn aan geekbuying, maar ik kan ook het RF trackingnummer niet traceren. Krijg sinds het begin al de melding Tracking errorUnavailable( ReSearch ). Verwachtte levering is 15-30 werkdagen. Lekker duidelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Stuur anders het nr eens per PB, kijken of ik hem kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
dragon2 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:15:
[...]

Ik had hetzelfde. Ik heb voor m'n surround set een bt adaptertje gekocht en nu speel ik gewoon vanaf m'n tablet/foon via bt muziek af, die van de nas komt. Klaar!

Mijn mediaplayer (mede8er 500x2) en android stickie kunnen dit uiteraard ook, maar dan moet idd de tv aan staan. Ik heb niet verder gezocht dan de bt adapter, gezien deze oplossing me prima bevalt :)
Hmm, ik kan mijn NAS niet aansluiten op mijn reciever. Heb een stereo met alleen maar analoge ingangen.

Ben dus echt op zoek naar een mediacenter o.i.d. die ik er tussen moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
N1tw1t schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:27:
[...]

Hmm, ik kan mijn NAS niet aansluiten op mijn reciever. Heb een stereo met alleen maar analoge ingangen.

of een USB-audio kaartje met tulp uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Als je een Synology hebt, zou je eens in het Synology forum kunnen zoeken op USB audio.
Volgens mij Ik weet zeker dat er tweakers zijn er die daar gebruik van maken...

klik hier, hier, hier :)

[ Voor 26% gewijzigd door albino71 op 11-12-2012 20:39 . Reden: pff, typewerk ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:08:
[...]

Ja regular, 24e besteld en 26e verzonden. De fly Mouse heb ik de 25e besteld en is de 29e verzonden, deze heb ik nog niet binnen.

Greetz
Inmiddels een briefje van PostNL in de brievenbus gehad op 11-12-12 dat ik de RC11 op kan halen bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
albino71 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:29:
[...]

Als je een Synology hebt, zou je eens in het Synology forum kunnen zoeken op USB audio.
Volgens mij Ik weet zeker dat er tweakers zijn er die daar gebruik van maken...

klik hier, hier, hier :)
Dus dan zou ik voor de audio-speler een separate stick moeten kopen en deze in mijn NAS steken? Eigenlijk wil ik dit juist voorkomen en alles vanaf een centraal punt halen.

Een htpc met XMBC voldoet volgens mij beter. Maar weet alleen niet waar zoiets aan moet voldoen. Heb ook nog even gekeken naar Apple tv, maar deze is redelijk beperkt in het aantal formaten dat deze afspeelt en deze heeft geen tulp uitgangen en hier zou dan weer een dac-converter tussen moeten. Tevens weet ik niet of dit goed te bedienen is met android.

Ben ik nu de enige met deze redelijk eenvoudige wens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt niet wijzer hier whahaha. Wat is nu de snelste en beste oplossing hier voor op de televisie? Quad-core uiteraard. Maar er staan verschillende. http://www.shopelectronics.nl/

Dan samen met zo een 2.4 G Mini Keyboard en Mouse Touch voor 30 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]

Ik heb ook niet mijn NAS aangesloten op mijn receiver, ik gebruik mijn android tablet/foon als mediaplayer!
Die stuur ik via bt naar de receiver voor het geluid. De tablet is dus mediaplayer en ab tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N1tw1t schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:04:
[...]

Dus dan zou ik voor de audio-speler een separate stick moeten kopen en deze in mijn NAS steken? Eigenlijk wil ik dit juist voorkomen en alles vanaf een centraal punt halen.

Een htpc met XMBC voldoet volgens mij beter. Maar weet alleen niet waar zoiets aan moet voldoen. Heb ook nog even gekeken naar Apple tv, maar deze is redelijk beperkt in het aantal formaten dat deze afspeelt en deze heeft geen tulp uitgangen en hier zou dan weer een dac-converter tussen moeten. Tevens weet ik niet of dit goed te bedienen is met android.

Ben ik nu de enige met deze redelijk eenvoudige wens? :P
Nee, hoor, dat denk ik niet.
Ik heb een server met film en video bestanden (vergelijkbaar met een NAS), 3 PC's, een mini laptop en een tablet. De PC's en de server zelf gebouwd.
1 van de PC's is een HTPC. Werkt super. Als de HTPC aan gaat, gaat de server ook aan. 's avonds eerst het nieuws via Windows MC, daarna overstappen naar XBMC voor een filpje of serie.

Volg dit forum omdat ik in de keuken een TV heb die ik ook op het netwerk wil, maar niet met een kast erbij. (als ruimte minder uitmaakt, kan je een HTPC al voor < €200 bouwen)
Ik zat eerst aan het bouwen van een een mini PC'tje te denken, draaiend op windows. Maar met de belofte dat XBMC op Android gaat draaien lijken de mogelijkheden van de apparaatjes waar het hier over gaat veel interessanter.

Vooralsnog denk ik er niet aan om m'n HTPC te vervangen. Het is toch wel makkelijk om af en toe een DVD'tje in de toaster te kunnen doen.

Ikzelf zit vooral uit te kijken naar een apparaat met Rj45 aansluiting omdat ik per se niet met WiFi wil. Met een verloop naar USB mis je meteen een poort op de stickies en dat is weer lastig als je een muis en tobo wil (kunnen) aansluiten.

Ik stel alles uit totdat XBMC goed draait op Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat een ellendig gevoel als je de pakketbezorger aan de deur ziet staan met je mediaspelers, je geld op zij hebt gelegd om m te kunnen betalen, maar het geld niet kan vinden, en m dus weeg weg ziet gaan

hij zou misschien nog een keer langskomen vandaag, ik heb het geld inmiddels weer gevonden

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben er nog niet helemaal achter, wat is het verschil tussen de Imito MX1 en MX2 behalve design?

En zijn er ook van die mini android PC's met een fysieke on/off button? Hoe doen jullie dat eigenlijk, gewoon steeds stekker in stopcontact als je hem aan wilt?

Stuurt Geekbuying een EU adaper mee (en dus geen US adapter met platte pins)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barcawinner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:46:
Ik ben er nog niet helemaal achter, wat is het verschil tussen de Imito MX1 en MX2 behalve design?

En zijn er ook van die mini android PC's met een fysieke on/off button? Hoe doen jullie dat eigenlijk, gewoon steeds stekker in stopcontact als je hem aan wilt?

Het design is idd anders, verder niks. (correct me if i'm wrong)

Geekbuying leverd een US adapter met EU converter maar ik gebruik de USB poort van mijn TV, TV uit = MX1 uit :)

En het lijkt alsof de mx1 sneller is als ik de voeding gebruik maar ook minder stabiel is. Kan ook tussen mijn oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
barcawinner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:46:

Er is geen verschil tussen de MX1 en MX2 buiten de behuizing.
Er is geen fysieke aan/uit switch. Wel een softwarematige (bij de nieuwe firmware)
De meegeleverde amerikaanse 1A/5V adapter met EU verloopstekker is bagger. Trekt het gewoon net niet. Pak een eigen adapter van 1A of beter, of pak een USB kabel om via de TV te voeden (een USB Y-kabel om voeding van 2 USB poorten te krijgen kan handig zijn als je tv per poort gelimiteerd is)

De MX1/2 gebruiken tijdens Idle stand niet veel stroom, dus kunnen gewoon aan blijven staan zolang de TV aan staat. Opstarttijd is +/- 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Leuke UG802 video review:

"So far, I haven't had a single disconnect from my router, which is in the next room over, around 6 feet away with a wall in the way. This is something I've been reading about, the poor wifi connectivity, and am thankful I'm not experiencing that. It should also be noted that Netflix and Crackle streamed movies very well, with the UI set to 1080p at 60hz. No stuttering or slowdown at all. Speaking of UI, instead of the advertised ICS 4.0.4, this unit had 4.1.1 Jellybean, a nice surprise. It runs fine, with few glitches at all so far. "

http://www.mp4nation.net/forum/f54/my-ug802-review-23341/

Afbeeldingslocatie: http://www.static.cdn.loopygadgets.com/wp-content/uploads/2012/09/UG802-Android-Smartphone.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2gqd1AjJm60]

[ Voor 60% gewijzigd door Negakinu op 12-12-2012 12:37 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
N1tw1t schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:16:
Hallo allen,

Pardon dat ik hier zo met de deur in huis kom vallen. Maar aan alle reacties te zien ben ik hier aan het goede adres. Ik ben al een tijdje op zoek en heb al heel wat fora's en websites bezocht, maar ben nog steeds niet helemaal overtuigd van het systeem dat ik moet hebben. Het volgende is aan de orde:

Ik heb al van alles bekeken, maar ben nog op niets gestuit wat mij tot nu toe heeft overtuigd. Het dichtst in de buurt kwam de nieuwe Popcorn A-400 met NMJ, maar ook de werken hiervan was ik nog niet overtuigd.

Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt voro de hulp!
Ganse discussie hier al over jouw vraag :)
Maar wat bedoel je nu juist met:
Tevens wil ik deze media af kunnen spelen via mijn smartphone of tablet, zonder dat de TV constant aan dient te staan.
Ik denk dat je bedoelt dat je mediaspeler die muziek moet kunnen spelen en dat je smartphone of tablet gebruikt om de mediaspeler te bedienen?
Klopt dat? Zo ja, dan moet je gewoon een mediaspeler hebben die via een app of webinterface te bedienen valt. Iets waar XBMC op kan draaien is aan te bevelen, daar zijn veel goeie apps voor :)
Aangezien je enkel analoge inputs op je versterker hebt, moet je dus zien dat je een speler kiest waar rood/wit tulpjes opzitten of een headphone-jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb gisteren mijn MK802 III ontvangen.
Erg grappig dingetje, alleen krijg ik XBMC niet aan de praat. Installatie werkt al niet.

Is daar meer over bekend, lees wisselende verhalen op internet, maar in ieder geval werkt hij bij een aantal wel...

Zijn jullie bekend met goede alternatieven voor XBMC?

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 12-12-2012 13:35 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

dfrenner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:34:
Erg grappig dingetje, alleen krijg ik XBMC niet aan de praat. Installatie werkt al niet.

Is daar meer over bekend, lees wisselende verhalen op internet, maar in ieder geval werkt hij bij een aantal wel...

vlc misschien?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

dfrenner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:34:

Misschien Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Is inderdaad een optie...
Maar heeft niemand nog hier XBMC werkend gekregen op een adroid mini PC?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Afgelopen maandag werd mijn pakket van Geekbuying pakket verzonden, via DHL.
Vandaag het pakket ontvangen zonder extra kosten (btw / douane kosten) :)

2x MX1 2x RC11 2x USB hub.

Afbeeldingslocatie: http://uploadimg.nl/android%20mx1.jpg

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

(jarig!)
De GK802 is nu normaal te koop bij Geekbuying

Aangezien is best wel geïnteresseerd was voor MX1 heb ik nu toch wel een lichte voorkeur voor deze.

Ik wil mijn Stick gaan gebruiken als mediaplayer en simpele NAS.

1080P media afspelen
Torrents downloaden
Hardeschijf delen in mijn netwerk voor vooral foto's en dergelijke.

En dan het liefst alles bedienen met mijn SGS2

Aangezien de kans op Linux op deze stick heel groot is lijkt mij deze beter dan de MX1. Ik heb zo een vermoeden dat mijn doelen beter zijn te bereiken met de GK802 of heb ik dat verkeerd?

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Megapaul schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:08:
Afgelopen maandag werd mijn pakket van Geekbuying pakket verzonden, via DHL.
Vandaag het pakket ontvangen zonder extra kosten (btw / douane kosten) :)

2x MX1 2x RC11 2x USB hub.

[afbeelding]
Wat staat er op het pakket als waarde? Gezien je zelfs bij gifts boven de 44 euro komt :o en dus wel kosten had moeten betalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MusicAddict schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:27:
[...]

Wat staat er op het pakket als waarde? Gezien je zelfs bij gifts boven de 44 euro komt :o en dus wel kosten had moeten betalen :p
Voor mij is er een soortgelijk pakketje op de bus gedaan door geekbuying. Gift 20,- hebben ze erop gezet ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
MusicAddict schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:27:
[...]

Er stond bij mij: unit value $ 20,- items: 2 total: $ 40,-
Wat wel stom is als ze daar al een andere prijs opzetten dan moeten ze gewoon een totaal waarde van 20 aanhouden. |:( .
Maar mijn pakket ie er gelukkig gewoon doorheen gekomen. :)
Mijn pakket ging overgens van Honkong naar Leipzig en toen naar Amsterdam.

Een simpele vraag met de nieuwe firmware van de imito mx1 kan je de stick uitzetten middels een knop
op de taskbar. Hoe zet je de stick weer aan? zonder de kabel opnieuw te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Fire69 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:52:
[...]

Ganse discussie hier al over jouw vraag :)
Maar wat bedoel je nu juist met:

[...]

Ik denk dat je bedoelt dat je mediaspeler die muziek moet kunnen spelen en dat je smartphone of tablet gebruikt om de mediaspeler te bedienen?
Klopt dat? Zo ja, dan moet je gewoon een mediaspeler hebben die via een app of webinterface te bedienen valt. Iets waar XBMC op kan draaien is aan te bevelen, daar zijn veel goeie apps voor :)
Aangezien je enkel analoge inputs op je versterker hebt, moet je dus zien dat je een speler kiest waar rood/wit tulpjes opzitten of een headphone-jack.
Wil inderdaad de mediaspeler kunnen bedienen, maar wel gewoon door alle bestanden kunnen scrollen. Oftwel niet alleen maar een afstandsbediening waarbij ik op play kan drukken. Heb je een voorbeeld van een "iets" waar je xbmc op kan draaien en die een tulp uitgang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

N1tw1t schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:21:
[...]

Wil inderdaad de mediaspeler kunnen bedienen, maar wel gewoon door alle bestanden kunnen scrollen. Oftwel niet alleen maar een afstandsbediening waarbij ik op play kan drukken. Heb je een voorbeeld van een "iets" waar je xbmc op kan draaien en die een tulp uitgang heeft?
Of een mini-jack uitgang. Dan gebruik je gewoon een mini-jack - tulp verloopsnoertje

De pivos xios gaat straks XBMC ondersteunen, dus wellicht is dat iets voor je.

Of dat werkt zonder je TV aan te zetten bij het afspelen van muziek bijv., weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 12-12-2012 16:43 . Reden: duidelijker gemaakt ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Megapaul schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:13:
[...]

Een simpele vraag met de nieuwe firmware van de imito mx1 kan je de stick uitzetten middels een knop
op de taskbar. Hoe zet je de stick weer aan? zonder de kabel opnieuw te koppelen.
TV uit en aan zetten, als je ook de power uit de TV USB haald.
Anders gewoon opstaan en stekker eruit/in....
Mijn Samsung TV USB power is meer dan voldoende via 1 USB uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
albino71 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:43:
[...]

Of een mini-jack uitgang. Dan gebruik je gewoon een mini-jack - tulp verloopsnoertje

De pivos xios gaat straks XBMC ondersteunen, dus wellicht is dat iets voor je.

Of dat werkt zonder je TV aan te zetten bij het afspelen van muziek bijv., weet ik niet.
Die Pivos is inderdaad wel geschikt ja.
Gewoon TV uit en XBMC bedienen via een app op je phone/tablet. Daar kan je netjes door de Library van je films/series/muziek mee scrollen en starten wat je wil zonder dat je je TV nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Fire69 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:41:
[...]

Die Pivos is inderdaad wel geschikt ja.
Gewoon TV uit en XBMC bedienen via een app op je phone/tablet. Daar kan je netjes door de Library van je films/series/muziek mee scrollen en starten wat je wil zonder dat je je TV nodig hebt :)
Voor de door jouw genoemde films en series heb je toch wel de tv nodig :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zeg toch niet dat je het kan kijken zonder tv? Enkel dat je het kan starten zonder! :P

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:13:
[...]

TV uit en aan zetten, als je ook de power uit de TV USB haald.
Anders gewoon opstaan en stekker eruit/in....
Mijn Samsung TV USB power is meer dan voldoende via 1 USB uitgang.
En als je echt lui bent koop je zon 'klik-aan-klik-uit' setje waarmee je gewoon de stick aan en uit kunt zetten vanaf je luie stoel gezien dat gewoon een verdelde stroomknop met afstandsbediening is :P Dat dat normaal voor lampen en dergelijke is dat boeit verder ook niet 8)

Nog steeds wachtende op mn MX1.. ik ga er van uit dat ie volgende week uiterlijk wordt bezorgd, maar je weet nooit met de drukte.. ;(

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hoort dit nu in het XBMC topic of hier: http://www.xbmcandroid.com/?p=137 ?

• N1tw1t
albino71 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:15:
[...]

Voor de door jouw genoemde films en series heb je toch wel de tv nodig :+
Haha, het principe was duidelijk :P zal eens gaan kijken naar de Pivios!

Heb even gekeken, maar is die Aios niet een beter alternatief? Deze heeft de juiste audio uitgangen en volgens mij kan je hier ook gewoon de XMBC app op installeren?

[ Voor 23% gewijzigd door N1tw1t op 13-12-2012 09:27 ]

Verwijderd

idd : pivos, pivos pivos..... en een paar andere
Wel vreemd dat die Sumvision Cyclone Nano Slim Plus precies hetzelfde uiterlijk heeft als die Pivos XIOS DS, maar wel de helft goedkoper is.

Heb nog niet naar de verschillen in specs gekeken.

Overigens wel een kort door de bocht "best of", nauwelijks onderbouwing of specs vergelijk. Totaal niet duidelijk waarom de Pivos XIOS DS de beste zou zijn. Alleen dat XBMC 'm als "base for their Android software development" gebruikt.

• N1tw1t
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:20:
idd : pivos, pivos pivos..... en een paar andere
Wel vreemd dat die Sumvision Cyclone Nano Slim Plus precies hetzelfde uiterlijk heeft als die Pivos XIOS DS, maar wel de helft goedkoper is.

Heb nog niet naar de verschillen in specs gekeken.

Overigens wel een kort door de bocht "best of", nauwelijks onderbouwing of specs vergelijk. Totaal niet duidelijk waarom de Pivos XIOS DS de beste zou zijn. Alleen dat XBMC 'm als "base for their Android software development" gebruikt.
Wat versta je onder een paar andere? Doel je dan op de AIOS of hele andere fabrikant? Heb je specifieke voorbeelden?

Bedankt!

Verwijderd

http://www.xbmcandroid.com/?p=137 : Pivos, pivos (kloon), pivos (kloon), MK802 or MK808 Android TV Stick, G-Box Midnight

• Deadbeef_ahc
Gisteren nog eens de laatste build van XBMC getest op de MX1. Mooi interface, covers van TV en Films worden mooi gedetecteerd en weergegeven. App crashed nog regelmatig als je op een Close-X drukt.
Uiteraard stotteren de films nog vreselijk door het ontbreken vam HW ondersteuning

Daarnaast PLEX op de server geinstalleerd en de Android Plex client getest. Slechte beeldqualiteit en framedrops, dus geen optie momenteel voor de MX1. Transcoden, zo werkt het bij Plex doet zwaar ten onder bij Splashtop. Deze remote control app streamd zo goed als vloeiend de video die op het beeld van de server loopt. De kleurintensiteit boet een beetje in, maar dat is dan ook alles. Zelfs oover 3G kan ik zeer goed video kijken via mijn SG3.

Vannacht de remote control app van GB ontvangen waarmee je de MX1 via een andere Android kan bedienen. Ik zal het resultaat laten weten. Je kunt hem iig zelf al aanvragen via service@Geekbuying.com o.v.v. het ordernummer. Het is alleen een apk. Geen sprake van client of server. Mogelijk dat alles in 1 apk is gestoken.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:38:
http://www.xbmcandroid.com/?p=137 : Pivos, pivos (kloon), pivos (kloon), MK802 or MK808 Android TV Stick, G-Box Midnight
Ik kan niets over de andere sticks zeggen, maar totdat er hardware-versnelling in XBMC voor de mk802 komt (waar al sinds begin dit jaar over wordt gesproken, maar wat blijkbaar erg moeilijk is) zou ik hem niet aan anderen geven voor de kerst :P Zelfs SD-content is in XBMC nauwelijks vooruit te branden. Met de gewone player overigens natuurlijk wel.

Mijn Measy RC11 fly-mouse / keyboard is ook binnen, maakt de boel een stuk beter en intuïtiever te gebruiken zeg! Aanrader om die er direct bij te bestellen als je zo'n stick neemt :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Er zou een 1080p firmware uitgebracht zijn voor de MX1/MX2 zie ik net op de Geekbuying blog. Nog geen verhalen over de performance gelezen want hij is net uit. Zal vast over niet al te lange tijd een custom versie van Finless van uitkomen :)

• Deadbeef_ahc
ik heb snel de android remote control app getest van GB. Werkt redelijk goed ovb dat het een initiele test is. De apk is zowel client als server. Is van Rockchip, dus ik heb een vaag vermoeden dat deze ook op de andere merken sticks, waar een rockchip inzit zal werken. P.s. GB vraagt specifiek om niet de apk buiten hun om te verspreiden.

• N1tw1t
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:38:
Diamond Multimedia AMP1000

Dat is ook nog een mogelijkheid, hierop draait XBMC ook goed, en daarnaast heeft deze ook direct tulp uitgangen voor naar mijn reciever. Iemand ervaring met dit ding?

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Scatman_II schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:16:
[...]

Ik kan niets over de andere sticks zeggen, maar totdat er hardware-versnelling in XBMC voor de mk802 komt (waar al sinds begin dit jaar over wordt gesproken, maar wat blijkbaar erg moeilijk is) zou ik hem niet aan anderen geven voor de kerst :P Zelfs SD-content is in XBMC nauwelijks vooruit te branden. Met de gewone player overigens natuurlijk wel.

Mijn Measy RC11 fly-mouse / keyboard is ook binnen, maakt de boel een stuk beter en intuïtiever te gebruiken zeg! Aanrader om die er direct bij te bestellen als je zo'n stick neemt :)
Ik heb iMito MX2 besteld, en ook deze RC11 erbij besteld 8)

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:05:

Daarnaast PLEX op de server geinstalleerd en de Android Plex client getest. Slechte beeldqualiteit en framedrops, dus geen optie momenteel voor de MX1. Transcoden, zo werkt het bij Plex doet zwaar ten onder bij Splashtop. Deze remote control app streamd zo goed als vloeiend de video die op het beeld van de server loopt. De kleurintensiteit boet een beetje in, maar dat is dan ook alles. Zelfs oover 3G kan ik zeer goed video kijken via mijn SG3.
Hmm bij mij werkt Plex vrijwel vlekkeloos, af en toe loopt de A/V een beetje out off sync maar daar kan ik wel mee leven tot ik daar een oplossing voor gevonden heb.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:17

Rincewind

Take me in your arms tonight

Grr... heb gisteren op alle mogelijk manieren geprobeerd mijn iMito MX1 te rooten en de laatste firmware erop te zetten maar zonder succes:
  • image op SD: geen succes
  • moborobo installeren en via de tutorial daarmee: geen succes
  • via Rockflash: geen succes
Heeft iemand een werkende tutorial die ik nog kan vinden ? Anders ga ik maar eens een ander werkstation pakken en het daarmee proberen..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Deadbeef_ahc
Rincewind schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:54:
Grr... heb gisteren op alle mogelijk manieren geprobeerd mijn iMito MX1 te rooten en de laatste firmware erop te zetten maar zonder succes:
  • image op SD: geen succes
  • moborobo installeren en via de tutorial daarmee: geen succes
  • via Rockflash: geen succes
Heeft iemand een werkende tutorial die ik nog kan vinden ? Anders ga ik maar eens een ander werkstation pakken en het daarmee proberen..
Ik heb de bovenste rooted rom van 29-11-2012 gedownload in de update.img op de externe sd card gezet. na power off/on ging hij netjes updaten.
http://www.armtvtech.com/...f0cb9dc2975e988bcb64e2f57

Er is ondertussen ook weer een nieuwe FULL 1080p rom uit, nog in beta volgens GB, maar wel al geroot:
http://blog.geekbuying.co...p-beta-firmware-download/
Hierbij wordt verzocht via de Flashtool te updaten. Dat doe ik niet, omdat ik geen chinees kan lezen.

• StarscreamNL
  • Laatst online: 21-01-2021
Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:05:
Gisteren nog eens de laatste build van XBMC getest op de MX1. Mooi interface, covers van TV en Films worden mooi gedetecteerd en weergegeven. App crashed nog regelmatig als je op een Close-X drukt.
Uiteraard stotteren de films nog vreselijk door het ontbreken vam HW ondersteuning
Bij mij (UG007) krijg ik de banners, posters etc niet weergegeven. Moet je daar iets speciaals voor doen? Ik heb ze genoemd zoals in de wiki staat. (http://wiki.xbmc.org/inde...do_I_use_Live_TV.2FPVR.3F)

• Deadbeef_ahc
Zonet via de post mijn 2e order van GB ontvangen. Imito MX1, usb/ethernet dongle en iPazzport mini keyboard.
Echter keyboard zat er niet bij. Snel mijn orderstatus gecheckt. Die geeft aan dat de order is opgeslpitst in 2 pakketjes. Beiden zijn al in Nederland gearriveerd. Zal ik de postbode morgen wel weer zien hoop ik.
Waarschijnlijk vanwege de dikkere keyboard doos, de veiligere optie gekozen. Gooie actie lijkt me.

Orderdate: 26/11/2012
Shipped: 5 en 7 dec 2012
1e pakketje aangekomen: 13-12-2012

Zo, nu meteen flashen. Gelukkig heb ik Titanium backup lopen op de 1e Imito, dus gelijk nadat dropbox erop staat, de backup restoren op de ander. lekker makkelijk.

• Deadbeef_ahc
StarscreamNL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:59:
[...]

Bij mij (UG007) krijg ik de banners, posters etc niet weergegeven. Moet je daar iets speciaals voor doen? Ik heb ze genoemd zoals in de wiki staat. (http://wiki.xbmc.org/inde...do_I_use_Live_TV.2FPVR.3F)
Kan ik helaas niet beantwoorden, ik heb XBMC initieel getest, na installatie Samba shares toegevoegd en hij inventariseerde uit zichzelf. Geen instellingen veranderd.
Ik heb deze XMBC geinstalleerd:
XBMC For Android v1.0 Build 20121206

• Viper®
  • Niet online
Ik heb de MK802III geprobeerd, standaard software. Films via WiFi spelen schokkerig af, mijn router is de thomson UPC modem 54mbit, ontvangst is redelijk tot goed.

Voor de test ook nog via een microSD films gespeeld, dat werkte gewoon goed.

Vervelende is dat de 802 maar 1 usb poort heeft waar nu m'n toetsenbord op zit. De 808 heeft 2 usb poorten volgens mij. Waarschijnlijk werkt een usb hubje (unpowered) met een externe usb 2.5" disk niet, misschien dat een usb>lan adapter wel nog werkt.

Volgens mij heb ik de laatste firmware van rikomagic MK802 zelf. Ik las hier dat sommige een goede wifi ontvangst hebben, andere weer niet. Lijkt dus totaal random aan je stick te liggen.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 21:42

RobertowNL

For your gear!

Paddo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:16:
De GK802 is nu normaal te koop bij Geekbuying

Aangezien is best wel geïnteresseerd was voor MX1 heb ik nu toch wel een lichte voorkeur voor deze.

Ik wil mijn Stick gaan gebruiken als mediaplayer en simpele NAS.

1080P media afspelen
Torrents downloaden
Hardeschijf delen in mijn netwerk voor vooral foto's en dergelijke.

En dan het liefst alles bedienen met mijn SGS2

Aangezien de kans op Linux op deze stick heel groot is lijkt mij deze beter dan de MX1. Ik heb zo een vermoeden dat mijn doelen beter zijn te bereiken met de GK802 of heb ik dat verkeerd?
Voordeel is dat Geekbuying de stick zelf inkoopt / laat produceren.

Heb al contact met de manager daar dus zal eens vissen wat ze vrij kunnen geven qua sources etc.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• Rincewind

Rincewind

Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:02:
[...]

Ik heb de bovenste rooted rom van 29-11-2012 gedownload in de update.img op de externe sd card gezet. na power off/on ging hij netjes updaten.
http://www.armtvtech.com/...f0cb9dc2975e988bcb64e2f57
Die heb ik ook geprobeerd en die weigert hij te verwerken. Iedere keer 'klaagt' de MX1 dat het image niet goed is.. Misschien nog maar eens downloaden.
Er is ondertussen ook weer een nieuwe FULL 1080p rom uit, nog in beta volgens GB, maar wel al geroot: http://blog.geekbuying.co...p-beta-firmware-download/
Hierbij wordt verzocht via de Flashtool te updaten. Dat doe ik niet, omdat ik geen chinees kan lezen.
Die flashtool is vrij simpel op het engels te zetten als je de bijbehorende .ini opent de language op English zet. Ook dat heb ik trouwens geprobeerd en dat werkte ook niet. Vanavond maar eens met de MX1 aan de TV via HDMI en aan een laptop via USB (tegelijkertijd) en dan nog eens proberen.

• Deadbeef_ahc
Rincewind schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:36:
[...]
Die heb ik ook geprobeerd en die weigert hij te verwerken. Iedere keer 'klaagt' de MX1 dat het image niet goed is.. Misschien nog maar eens downloaden.

[...]
Die flashtool is vrij simpel op het engels te zetten als je de bijbehorende .ini opent de language op English zet. Ook dat heb ik trouwens geprobeerd en dat werkte ook niet. Vanavond maar eens met de MX1 aan de TV via HDMI en aan een laptop via USB (tegelijkertijd) en dan nog eens proberen.
Zonet mijn tweede MX1 zonder problemen via de sd methode geupgrade. Je gebruikt wel de sd aan de zijkant en niet een usb dongle?

Zonet een test gedaan om een 1080p video af te spelen via de USB ethernet dongle.
MXplayer blijft echter om de 10 seconden kort stilstaan (1-2 sec).
Dus 1080p no-go met de 29-11-2012 rom wat snelheid van verwerken betreft.
Uiteraard via Plex loopt het goed, al is het dan niet meer 1080p

[ Voor 17% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 13-12-2012 17:45 ]

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:23:
Zonet via de post mijn 2e order van GB ontvangen. Imito MX1, usb/ethernet dongle en iPazzport mini keyboard.
Echter keyboard zat er niet bij. Snel mijn orderstatus gecheckt. Die geeft aan dat de order is opgeslpitst in 2 pakketjes. Beiden zijn al in Nederland gearriveerd. Zal ik de postbode morgen wel weer zien hoop ik.
Waarschijnlijk vanwege de dikkere keyboard doos, de veiligere optie gekozen. Gooie actie lijkt me.

Orderdate: 26/11/2012

Zo, nu meteen flashen. Gelukkig heb ik Titanium backup lopen op de 1e Imito, dus gelijk nadat dropbox erop staat, de backup restoren op de ander. lekker makkelijk.
Ging die van jou ook via Singapore Post? Zou je daar dan even kunnen kijken op welke datum hij 'despatched to overseas' was? Mijne was pas op 09-12-2012 despatched maar op 6 december al weg bij Geekbuying

Verder niks speciaals behalve mijn audio spitter die ik op 4 december had besteld, zeer snel binnen dus :)

Dan verwacht ik mijn MX1 morgen of overmorgen gezien mijn shipping date 6 december was :o Ging al uit van volgende week maar zou fijn zijn als hij er morgen of overmorgen al is :)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 13-12-2012 17:57 ]

• dmstr
Mijn pakketje (MiniX Neo X5) via Singapore Post:
03-12-2012 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
05-12-2012 Despatched to overseas (Country code: NL)
11-12-2012 Arrived at overseas (Country code: NL)
14-12-2012 Wordt hij geleverd. :)

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
update over mijn imito mx1 de 5v micro usb aansluiting is bij mij kapot ;w dat ding kon het gewicht van de usb kabel niet aan. |:(
en moet nu de otg gaan gebruiken waardoor ik nu zone mooie melding krijg dat er een massa opslag aan verbonden is.

voor de rest gaat het streamen over de wifi wel goed alleen weet niet wat voor formaat de film is , gebruik daarbij universal media server.

edit:gewitch--> gewicht :P

[ Voor 3% gewijzigd door raro007 op 14-12-2012 01:05 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb mn mk809 II en MK809 binnen.
de mk809 II heeft erg moeite met 1080P (video) gamesgaan wel prima, als ik via uitzendinggemist app kijk, hapert het geluid. nu ik 720p heb ingeschakeld gaat alles vloeiend

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 13-12-2012 20:19 ]

ora et labora

• MusicAddict
raro007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:00:
update over mijn imito mx1 de 5v micro usb aansluiting is bij mij kapot ;w dat ding kon het gewitch van de usb kabel niet aan. |:(
en moet nu de otg gaan gebruiken waardoor ik nu zone mooie melding krijg dat er een massa opslag aan verbonden is.

voor de rest gaat het streamen over de wifi wel goed alleen weet niet wat voor formaat de film is , gebruik daarbij universal media server.
gewitch? ik kan er niks van maken eerlijk gezegd, kan er niet uit opmaken hoe je die poort hebt vermoord :P

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn Singapore Post pakketje staat sinds gisteren op Information Received.

Als ik dit...
Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:23:

en dit zie..
dmstr schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:23:

03-12-2012 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
05-12-2012 Despatched to overseas (Country code: NL)
14-12-2012 Wordt hij geleverd. :)
zou ik 't net voor de kerst kunnen krijgen als er niets tegenzit!
Fingers crossed :)

Te koop....

• Megapaul
Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:24:
ik heb snel de android remote control app getest van GB. Werkt redelijk goed ovb dat het een initiele test is. De apk is zowel client als server. Is van Rockchip, dus ik heb een vaag vermoeden dat deze ook op de andere merken sticks, waar een rockchip inzit zal werken. P.s. GB vraagt specifiek om niet de apk buiten hun om te verspreiden.
Ik heb Geekbuying ook gemaild voor de remote control app.
Hoe lang duurde het dat je de app toegezonden kreeg?

Ik heb trouwens de mx1 nu aangesloten via de usb van de tv dit werkt perfect :)
TV uit, MX1 uit. TV aan MX1 aan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Megapaul op 14-12-2012 00:13 ]

• MusicAddict
Megapaul schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:15:
[...]

Ik heb Geekbuying ook gemaild voor de remote control app.
Hoe lang duurde het dat je de app toegezonden kreeg?
Bij mij duurde het pakweg 48 uur, heb m zelf ook al mogen ontvangen. Gezien ze het druk hebben (en het uiteraard service is, geen extra verkoop ;)) duurt het wat langer dan normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
MusicAddict schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:03:
[...]

gewitch? ik kan er niks van maken eerlijk gezegd, kan er niet uit opmaken hoe je die poort hebt vermoord :P
ik bedoelde gewicht van de usb kabel.

vraagje: welke e-mail adres heb je gebruikt voor die apk?
of als het sneller kan sharen via dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
raro007 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:08:
[...]

ik bedoelde gewicht van de usb kabel.

vraagje: welke e-mail adres heb je gebruikt voor die apk?
of als het sneller kan sharen via dropbox?
Ah dat verklaart! Maar hoe kan dat dan? voor zover ik weet wegen die kabeltjes niet zo veel :P
Ik had hetzelfde mail-adres gebruikt als waar ik mijn ordernummer bij heb gekregen, dat nummer moet je ook vermelden in je mail naar hun toe (als je om die APK vraagt)

Als je een DM stuurt met je mail dan zal ik morgenmiddag eventueel even het apktje doorsturen, net zo makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronka
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:37
Mensen, ik wil een RK802 quadcore van Geekbuying bestellen die kost 79 eurie, moet ik hier voor belasting over betalen wanneer ie Nederland binnen komt? zo ja, krijg ik dan een acceptgiro samen met mijn pakket straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
ronka schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 06:39:
Mensen, ik wil een RK802 quadcore van Geekbuying bestellen die kost 79 eurie, moet ik hier voor belasting over betalen wanneer ie Nederland binnen komt? zo ja, krijg ik dan een acceptgiro samen met mijn pakket straks?
yep omzetbelasting omdat het meer waard is dan 22 euro. De betalingsmethode verschilt per postmaatschappij. Soms via acceptgiro soms direct contant betalen.

Ik heb de MK808 besteld via DX.com. Maar volgens mij heeft de post last van de kerstdrukte. Laatste tijd kreeg ik alles snel binnen nu duurt het ff wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
raro007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:00:
update over mijn imito mx1 de 5v micro usb aansluiting is bij mij kapot ;w dat ding kon het gewicht van de usb kabel niet aan. |:(
Er zitten 3 USB poorten op die je voor power kunt gebruiken, ook de kleine zij-poort kan je met 5V voeden.
Echter is de micro-usb poort naast de grote USB poort niet voorzien van datalijnen en kan alleen, voor voeding dienen. Als je de grote USB poort voor voeding wilt gebruiken, moet je in het kabel de twee data draden (wit en groen) met een 10KOhm weerstand naar massa solderen in de kabel. Geen melding meer.

Gisteren nog een opmerkelijk ontdekking gedaan.
Omdat ik plex-server had geinstalleerd op mijn pc, en ik "eMediacenter" eens teste (Een extreem goedkoop uitziende kloon van XBMC) zag ik dat deze de PLEX server herkende. Toe ik daarop een 1080P film afspeelde was de beeldqualiteit vele malen beter dan die van de eigen Plex client.
Dus, ik denk dat ik hem vaker ga gebruiken. De ingebakken player lijkt erg veel op MXPlayer.

Verder snel tot de conclusie gekomen dat ALLE voedingen die GB met de MX1's meestuurd extreme bagger zijn. Bij het minst-of geringste crashed de MX1 door het ontbreken van vermogen uit de voeding.

[ Voor 28% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 14-12-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronka
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:37
MasterMido schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:16:
[...]

yep omzetbelasting omdat het meer waard is dan 22 euro. De betalingsmethode verschilt per postmaatschappij. Soms via acceptgiro soms direct contant betalen.

Ik heb de MK808 besteld via DX.com. Maar volgens mij heeft de post last van de kerstdrukte. Laatste tijd kreeg ik alles snel binnen nu duurt het ff wat langer.
bedankt! Maar wat is de tekenmethode voor die omzetbelasting ? moet ik 21% btw betalen van 79 euro?
dus 79 / 100 x (21) = 16.59 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Deadbeef_ahc schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:46:
[...]

Zonet mijn tweede MX1 zonder problemen via de sd methode geupgrade. Je gebruikt wel de sd aan de zijkant en niet een usb dongle?
Probleem verholpen. Gisteren heb ik een ander sd-kaartje gebruikt en dat ging vervolgens probleemloos. Conclusie: mijn 4Gb werkte niet maar de 8Gb werkt wel. Go figure.. 8)7 Nu maar eens kijken of de 1080P-release wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
ronka schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:35:
[...]

bedankt! Maar wat is de tekenmethode voor die omzetbelasting ? moet ik 21% btw betalen van 79 euro?
dus 79 / 100 x (21) = 16.59 ?
Belasting klopt, gaat eigenlijk ook over de prijs +verzendkosten ,

Komt ook nog pakweg 15-20 inklaringskosten bij omdat hun het moeten aanmelden en dergelijke. Maar soms heb je ook niets, al is de kans zeer groot bij een pakket dienst als DH dat je kan betalen. Bij airmail durf ik niet te zeggen hoe dat gaat, al heb je iig minder kans op extra kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 14-12-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Zo net bezoek gehad van de postbode.
Twee airmail pakketjes ontvangen. Deel 2 van mijn GB bestelling van 26-11 en de order van 24-11.
Zat de iPazzport fly airmouse bij. Even op de pc getest. Extreem nauwkeurige mouspointer. En de opmerkingen dat de linker en rechter muisknop verkeerd om zitten zijn onterecht. Als je rechtshandig bent MOET je op dit apparaat de linkermuis rechts hebben. Is gewoon veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Kort geleden heb ik de volgende stick gekocht:
Joy-it Mini-pc Android 4.0 Cortex-A8 A10 (1GHz) Mali400 1024 MB

Ik kwam deze tegen bij conrad en aangeschaf zonder echt te kijken wat er verder op de markt was. Nu ben ik ermee aan het spelen gegaan, maar helaas valt de performance een beetje tegen. Met name grafische dingen worden niet echt soepel weer gegeven. Vandaar dat ik me (iets te laat) ben gaan orienteren naar de verschillende producten. Nu zie ik in dit topic veel apparaten staan, maar ik kan niet echt helder krijgen nu het beste apparaat is (zeker grafisch)

Is hier een kort antwoord op te geven?

You thought your secrets were safe. You were wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

0cool schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:29:
Kort geleden heb ik de volgende stick gekocht:
maar ik kan niet echt helder krijgen nu het beste apparaat is (zeker grafisch)

Is hier een kort antwoord op te geven?
grafish zijn ze eigenlijk allemaal gelijk: ze hebben allemaal de mali400 gpu. misschien draait de een iets sneller dan de ander, maar dat maakt weinig uit. jij hebt wel een oudere cpu(ook minder snel) dat kan een verschil zijn

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 14-12-2012 19:49 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
mrc4nl schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:48:
[...]

grafish zijn ze eigenlijk allemaal gelijk: ze hebben allemaal de mali400 gpu. misschien draait de een iets sneller dan de ander, maar dat maakt weinig uit. jij hebt wel een oudere cpu(ook minder snel) dat kan een verschil zijn
Wat is dan de snelste processor op dit moment?
Welk apparaat is beter? de iMITO MX1 of de MK808IIB?

You thought your secrets were safe. You were wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
0cool schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:59:
[...]

Wat is dan de snelste processor op dit moment?
Welk apparaat is beter? de iMITO MX1 of de MK808IIB?
Als je geen native 1080p wilt afspelen, maar voor de rest een prima android van je TV wilt maken, ben ik helemaal tevreden met de Imito MX1.
Als je toch 1080p video hebt en je wilt het tenminste kunnen afspelen, dan kan dat door de plex server (gratis) te installeren op een PC waar de videos op staan en deze via de voorgeinstalleerde eMediacenter op de MX1 af te spelen.

Heb geen MK80XXX ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Vanmorgen om 9 uur mn bed uit gebeld door PostNL voor mn Imito :D
Eerste ervaringen zijn positief, erger me een beetje aan de niet 1080p output (dus wazige icoontjes en dergelijke) alleen daar is nu al een beta voor dus zal niet meer lang duren. Verder kwam deze standaard met de laatste firmware (29november) dus ze doen bij geekbuying dus wel meer dan alleen testen, vind ik wel een nette service. Heb mn splitterkabel nog niet gedaan dus kan mn harddisk nog niet testen. Zal straks eens een filmpje op een sd kaartje zetten en kijken wat het beestje doet :)

26-11 gekocht
6-12 shipped
9-12 'Shipped to overseas'
15-12 aangekomen aan de deurpost :)

Mooie snelle levering dus (en uiteraard niet hoeven bij te betalen gezien ze er gewoon 20$ op zetten :+ )

Edit: een Usb naar audio adapter ( http://www.ebay.nl/itm/27...1497.l2649#ht_2133wt_1163 ) werkt prima! Dus je kan hem op je externe audio aansluiten zonder dat het scherm aan hoeft te staan. Zit ook een microfoonaansluiting op dus twee in 1 :)

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 15-12-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:42:
Edit: een Usb naar audio adapter ( http://www.ebay.nl/itm/27...1497.l2649#ht_2133wt_1163 ) werkt prima! Dus je kan hem op je externe audio aansluiten zonder dat het scherm aan hoeft te staan. Zit ook een microfoonaansluiting op dus twee in 1 :)
Je vraagt je af waar ze het van kunnen maken? € 1,40 en dan nog een gratis versturen vanuit China. Waar gaat de wereld naar toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:04:
[...]

Je vraagt je af waar ze het van kunnen maken? € 1,40 en dan nog een gratis versturen vanuit China. Waar gaat de wereld naar toe...
Ik begrijp je punt maar gezien wat het eigenlijk is heeft het echt wel veel minder gekost om te maken per eenheid product. twee stukjes plastic, usb kabeltje en een simpel printplaatje.. Daar zet de gemiddelde werker daar echt wel in minder dan 5 seconden in elkaar (dat het niet zo hoort dat klopt, voor dat loon :( ) Maar door hetzelfde product voor 10 euro te kopen een paar pagina's verder merkt de arbeider ook geen ene cent meer van..

Ontopic: Flashen was toch dat bestand op je sd kaartje zetten en aanzetten? Nothing more? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:15:
[...]

Ik begrijp je punt maar gezien wat het eigenlijk is heeft het echt wel veel minder gekost om te maken per eenheid product. twee stukjes plastic, usb kabeltje en een simpel printplaatje.. Daar zet de gemiddelde werker daar echt wel in minder dan 5 seconden in elkaar (dat het niet zo hoort dat klopt, voor dat loon :( ) Maar door hetzelfde product voor 10 euro te kopen een paar pagina's verder merkt de arbeider ook geen ene cent meer van..

Ontopic: Flashen was toch dat bestand op je sd kaartje zetten en aanzetten? Nothing more? :)
Was geen negatieve opmerking hoor. Ik koop steeds meer electronica componenten in China. Zeker als je met Arduino bezig bent is het daar een Walhalla.

On-topic: Op een Micro-SD het update.zip bestand zetten en uit/aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:18:
[...]

Was geen negatieve opmerking hoor. Ik koop steeds meer electronica componenten in China. Zeker als je met Arduino bezig bent is het daar een Walhalla.

On-topic: Op een Micro-SD het update.zip bestand zetten en uit/aan zetten.
Wou het gewoon even verduidelijken O+

Zijn er nog must have apps die handig zijn? Naast mn TuneIn Radio nog niet echt iets speciaals geinstaleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:36:
[...]

Zijn er nog must have apps die handig zijn? Naast mn TuneIn Radio nog niet echt iets speciaals geinstaleerd :P
External Keyboard Helper Pro
PLEX
ABN Telebankieren
Drive
Dropbox
ESFileExplorer
Facebook
LookOut
Facebook Messenger
Mobilism Market
MovieTube
MXPlayer
NZB Unity
SpotPlanet
Pulse
Splashtop
StartupManager
Teamviewer
Titanium Backup
TuneIn
Tweakers
Vplayer
XBMC
Youtube

Beetje het minste dat er op een Stick moet staan. (Vervang de ABN app met je eigen bank app ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK808 is binnen, zonder extra te hoeven betalen.

4 dec besteld.
6 dec verzonden.
14 dec ontvangen.

Ik zag dat er een 'vreemde' stroomstekker bijzat, maar ik begrijp dat aansluiten op een usb poort ook gaat werken. De stekker heeft een output van 2amp, ik vroeg me af of je het apparaat stuk kan maken als je er een kleinere stroomvoorziening op zet. Wat leveren standaard tv's voor output op de usb poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:51:
MK808 is binnen, zonder extra te hoeven betalen.

4 dec besteld.
6 dec verzonden.
14 dec ontvangen.

Ik zag dat er een 'vreemde' stroomstekker bijzat, maar ik begrijp dat aansluiten op een usb poort ook gaat werken. De stekker heeft een output van 2amp, ik vroeg me af of je het apparaat stuk kan maken als je er een kleinere stroomvoorziening op zet. Wat leveren standaard tv's voor output op de usb poorten?
Een usb poort van de tv kan er voor zorgen dat het apparaat niet meer werkt (tijdelijk dan) omdat hij bij belasting niet genoeg stroom krijgt. Meende dat een tv pakweg 0,5A doet via usb, terwijl eigenlijk 1A wel prima is (dus twee usb poorten)

Dus de kans dat hij bij het kijken van een HD filmpje er mee op houd is groot, ik zou als je persé alleen de tv wilt gebruiken er een usb splitter op zetten ( http://www.ebay.nl/itm/US...2577ef70d2#ht_1423wt_1163 ) dan krijgt ie van twee usb poorten stroom. Maar dan moet je tv wel 2 usb poorten hebben uiteraard :)

Zelf heb ik er voor gekozen om een goede oplader te gebruiken bij de mijne (1A), is toch wat net wat veiliger en gezien ik geen usb poorten in de buurt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Ik heb er inderdaad maar een 1A oplader op aangesloten. De handleiding (dat kleine miniboekje) laat in ieder geval weten dat 1A genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:00:
Bedankt voor je reactie.

Ik heb er inderdaad maar een 1A oplader op aangesloten. De handleiding (dat kleine miniboekje) laat in ieder geval weten dat 1A genoeg is.
Als je de kabels en de Stick ongezien wilt wegwerken achter de TV is een USB uitgang als voeding de mooiste oplossing. Bij mij werkt 1 USB uitgang, je kunt altijd een Y-kabel gebruiken/maken om de stick te voeden.

Alleen als voorbeeld:
http://eu.startech.com/Ca...B-A-to-Micro-B~USB2HAUBY1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.

Eerste ervaringen met de MK808 zijn goed: Muis aansluiten en je kan meteen aan de slag. Heb de screen output op 1080P/60 gezet. Het valt me op dat het WiFi signaal out of the box perfect werkt. Bijna volledige signaalsterkte. (Moet ik wel zeggen dat het AP erg dicht in de buurt staat). HD Youtube streamen via de Youtube app werkt aardig goed, maar soms een minieme hapering. Lijkt op het eerste gezicht een rendering issue, geen netwerk issue.

Welke software oplossing werkt op dit moment het beste indien ik video (incl. full HD) wil streamen vanaf m'n pc? Beide apparaten hangen reeds in hetzelfde netwerk.

PC (Win7): Mediaserver.
Android stick: Mediaclient.

Ik heb geen ervaring met XMBC. Is deze zowel server als clientside te gebruiken? Er lijkt nog geen build in de Playstore beschikbaar te zijn voor zover ik net heb gezocht. Uiteraard is andere software ook goed, zolang het maar werkt. Hoeft geen uitgebreide poespas te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Tenslotte vroeg ik me af wat de centrale firmware en updates 'autoriteit' is, aangezien er niet echt een officiële site vanuit de fabrikant lijkt te bestaan. Of ben ik dan aangewezen op fora zoals:
http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewforum.php?f=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:59:
Ok.

Eerste ervaringen met de MK808 zijn goed: Muis aansluiten en je kan meteen aan de slag. Heb de screen output op 1080P/60 gezet. Het valt me op dat het WiFi signaal out of the box perfect werkt. Bijna volledige signaalsterkte. (Moet ik wel zeggen dat het AP erg dicht in de buurt staat). HD Youtube streamen via de Youtube app werkt aardig goed, maar soms een minieme hapering. Lijkt op het eerste gezicht een rendering issue, geen netwerk issue.

Welke software oplossing werkt op dit moment het beste indien ik video (incl. full HD) wil streamen vanaf m'n pc? Beide apparaten hangen reeds in hetzelfde netwerk.

PC (Win7): Mediaserver.
Android stick: Mediaclient.

Ik heb geen ervaring met XMBC. Is deze zowel server als clientside te gebruiken? Er lijkt nog geen build in de Playstore beschikbaar te zijn voor zover ik net heb gezocht. Uiteraard is andere software ook goed, zolang het maar werkt. Hoeft geen uitgebreide poespas te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Tenslotte vroeg ik me af wat de centrale firmware en updates 'autoriteit' is, aangezien er niet echt een officiële site vanuit de fabrikant lijkt te bestaan. Of ben ik dan aangewezen op fora zoals:
http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewforum.php?f=6
Even goed deze thread doorlezen Ferdius, daar vind je alle antwoorden.
Maar voor jou, even in het kort:
XBMC werkt (nog) niet, omdat hij geen hardware codering van de video doet. Hij werkt wel helemaal, maar video kijken is choppy.
Als server/client oplossing installeer eens PLEX. Dat werkt bij mij prima zeker als je 1080p video wilt bekijken op de stick. De video's worden dan wel door PLEX naar wens gedownsampled. Je kunt zelf de bitrate instellen, zodat het niet meer haperd.
Een ander alternatief is om MXplayer icm ESFile explorer te gebruiken en dan rechtstreeks de SMB share op je PC te benaderen. Werkt met de meeste 720p video's, maar kan soms stoppen. Dan start het na enkele seconden weer door.

En idd, ARMTech is een van de betere aanknopingspunten op up-to-date te blijven. Dit uiteraard naast de Godfather of all: XDA-Developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2023
Heb een Imito MX1 en wil hem als mediacenter gebruiken, maar het herkennen van bestanden op een usb stick (ook in mappen) lukt goed maar op externe harde schijf (met of zonder eigen stroom) lukt niet goed.
Niet alles wordt herkend of gevonden. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Beneitje schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:43:
Heb een Imito MX1 en wil hem als mediacenter gebruiken, maar het herkennen van bestanden op een usb stick (ook in mappen) lukt goed maar op externe harde schijf (met of zonder eigen stroom) lukt niet goed.
Niet alles wordt herkend of gevonden. Heeft iemand tips?
"Niet Alles", leg dat eens beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.1 output over HDMI via PCM danwel encoded DTS of ac3 is niet mogelijk?

--edit: Met de ingebouwde mediaplayers, mxPlayer en XMBC 12 rc1 lukt het niet.

--edit2: Hmmm het lijkt echt onmogelijk te zijn. Dat is toch wel de grootste teleurstelling tot nu toe.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:37:
5.1 output over HDMI via PCM danwel encoded DTS of ac3 is niet mogelijk?

--edit: Met de ingebouwde mediaplayers, mxPlayer en XMBC 12 rc1 lukt het niet.

--edit2: Hmmm het lijkt echt onmogelijk te zijn. Dat is toch wel de grootste teleurstelling tot nu toe.
Bij Wat/Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Even een tussentijdse update, merk wel dat mn MX1 zeer snel 'warm' (niet overdreven oid) wordt tijdens random gebruik, maar ook net zo snel weer is afgekoeld. Lijkt me dat ze de chip toch wel contact hebben laten maken met het alluminium of heb ik dat nou :P

Verder wifi is tergend sloom.. haal maar 6Mb/s terwijl mn note 20Mb/s doet. Gelukkig is er al een ethernet adapter onderweg want ik had al zoiets verwacht :) (zit pakweg meter van de router af dus dat kabeltje merk ik ook niet)

Zelfs die app die geekbuying meeleverd doet out-of-the-box ideaal zijn werk als je beiden op het zelfde netwerk zit. Beetje jammer dat de app zelf maar 1 regristratie op het scherm ziet, dus soms is het wat laggy als je wat snel wil zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door MusicAddict op 16-12-2012 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
hebben jullie dat ook met de laatste youtube app update dat je niet meer fullscreen kan?
en die rc 11 werkt wel goed of eigenlijk net zo slecht als die wii mote heb liefer 1tje die net zo goed is als de ps3 move.
daarbij die knoppen moet je zo hard indrukken dat je soms perongelijk ook een beetje met de controler beweegt en zo de verkeerde aan klikt :( en een beetje trillende hand woord je er niet beter van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
raro007 schreef op zondag 16 december 2012 @ 03:40:
hebben jullie dat ook met de laatste youtube app update dat je niet meer fullscreen kan?
en die rc 11 werkt wel goed of eigenlijk net zo slecht als die wii mote heb liefer 1tje die net zo goed is als de ps3 move.
daarbij die knoppen moet je zo dard indrukken dat je soms perongelijk ook een beetje met de controler beweegt en zo de verkeerde aan klikt :( en een beetje trillende hand woord je er niet beter van :P
Ja fullscreen hebben ze er uitgehaald, heel jammer, heb maar een backup van de vorige versie teruggezet.
Pagina: 1 ... 13 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer