• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:30
Harribo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:49:
Jezus! Ik speel online, zie ik transferembargo Doumbia tot 11:30. Speel ik een wedstrijd, is het 11:45, staat ie op eens op 14:41!!
Hier word ik dus zwaar geirriteerd van, Konami is de boel weer aan het naaien.
Snap het wel, ik draai te goed natuurlijk. KUT KONAMI
Denk om je hart :9 !

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21
Ja dank, goed dat je dat even zegt :)

Snap niet dat Konami mensen wil naaien. Je kan toch een soort budget plafond aanmaken oid?
Dat is in het echt ook vaak zo.

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:31:
[...]

Ja dank, goed dat je dat even zegt :)

Snap niet dat Konami mensen wil naaien. Je kan toch een soort budget plafond aanmaken oid?
Dat is in het echt ook vaak zo.
Dit is toch wel een betere oplossing, als je een populaire speler wilt hebben moet je er op tijd bij zijn! Heb je hem net nog gekocht? :9

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:47:
[...]
Dit is toch wel een betere oplossing, als je een populaire speler wilt hebben moet je er op tijd bij zijn! Heb je hem net nog gekocht? :9
Nou dan moet het systeem niet aangeven dat hij om 12:30 verkocht kan worden en als ik dan een wedstrijd gespeeld heb, er opeens 14:30 van maken. Dat is mensen naaien.
Zit nu verdorie al 2 dagen met Briand in mijn maag (bij wijze van hoor ;) ).

En of dat met de populariteit van een speler te maken heeft? Het zal wel waar zijn en Konami roept dat natuurlijk zelf misschien ook wel maar het zou mij niets verbazen als het ook te maken heeft met mijn stats oid. Zodra je te goed wordt, screwt Konami je gewoon zonder goede reden.
Moet eens ophouden en doe dan meteen ÁLLE AI-cheats de deur uit.
Tjonge, dát zou dan een leuk spel zijn! :) :P

Kan op dit moment trouwens 5 spelers nu niet kwijt, ik verkoop ze dan maar ook gewoon niet en laat ze staan, veel keus heb ik niet, spaar dan langzaam voor vervangers...tis niet anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 26-09-2012 22:01 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 18:00
Volgens mij klopt er van die transferdrempel überhaupt geen reet, of ik snap er geen zak van. Er staat bijv dat de onderhandelingen weer op 27-09 / 00.1 uur hervat worden. Maar rond dit tijdstip en ook later nog blijft de drempel staan en wordt de speler alsnog niet vrijgegeven voor eventuele transfer. Iemand die mij de logica hiervan kan uitleggen?

PSN: Mondaatje

• Harribo
Monda schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:16:
Volgens mij klopt er van die transferdrempel überhaupt geen reet, of ik snap er geen zak van. Er staat bijv dat de onderhandelingen weer op 27-09 / 00.1 uur hervat worden. Maar rond dit tijdstip en ook later nog blijft de drempel staan en wordt de speler alsnog niet vrijgegeven voor eventuele transfer. Iemand die mij de logica hiervan kan uitleggen?
Dat bedoel ik dus, er zit ook nog eens totaal geen lijn in. Heb me er al in verdiept maar vind nergens een logische verklaring. Slappe makkelijke actie van Konami om transfers binnen de perken te houden.

Sta nu ook in een rivalenklassement....kan je meer geld ontvangen als je die wint of zo. Maar de bovenste 3 krijgen dat alleen en dat zijn volgens mij van die freaks die niets anders doen dan PES. Dan maar niet, wel grappig te zien dat ze dit erin gebouwd hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 27-09-2012 10:40 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Het rivalenklassement geeft je, gebaseerd op jouw positie op de ranglijst, een extra geldprijs. De bovenste drie krijgen het meeste geld, maar de posities direct daaronder hebben ook zeker niet te klagen. Als je even met LB of RB wisselt in het rivalenklassement, dan zie je hoeveel je kan verdienen! Het is overigens helemaal waar wat je zegt; ik sta vierde en om derde te worden zal ik nog een goede 15 wedstrijden moeten winnen.

Ik ben ondertussen in MLO ook lekker aan het klussen geslagen. Net als vorig jaar koop ik alleen maar spelers die ooit bij Feyenoord hebben gevoetbald. Voor de mensen in de lagere regionen heb ik nog een aanrader: Achachbar! Die wordt dus 67 als je hem linksbuiten posteert.

• Monda
Harribo schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:39:
[...]

Dat bedoel ik dus, er zit ook nog eens totaal geen lijn in. Heb me er al in verdiept maar vind nergens een logische verklaring. Slappe makkelijke actie van Konami om transfers binnen de perken te houden.

Sta nu ook in een rivalenklassement....kan je meer geld ontvangen als je die wint of zo. Maar de bovenste 3 krijgen dat alleen en dat zijn volgens mij van die freaks die niets anders doen dan PES. Dan maar niet, wel grappig te zien dat ze dit erin gebouwd hebben.
Ja heel raar! Klopt geen hout van...
Ik heb eens voor de grap naar spitsen gezocht met aantal filters aan (alg rating 70-99, max 2,5 mil, snelheid 70-99 etc.). Ik vond een stuk of 20 spitsen. Het bizarre was dat daarvan 1 spits direct te kopen was en de andere 19 dus allemaal de transferdrempel bereikt hadden.

Om 12.12 uur en 12.16 uur zouden er weer een aantal spitsen vrijgegeven moeten worden, maar die Doumbia bijv waar jij het over had, bleef ook gewoon op de zelfde status staan.

Conclusie tot nu toe is dus dat je alleen nog maar 2e rangs spelers kunt kopen, de status van de suptop en top spelers blijft gewoon hangen op de transferdrempel.... :?

Ik zit overigens ook in zo'n klassement. Moet nog 20 punten halen om 1e te worden stond er dacht ik, sta nu 7e.

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 27-09-2012 11:29 ]

• Monda
Inmiddels is het 12.45 uur. Ik heb 6 spelers bij mn favourieten staan. Alle 6 de spelers hebben hun transferdrempel bereikt. Voor alle 6 de spelers zouden 12.12 uur / 12.16 uur en ga zo maar door, de transferperiode hervat worden.... 1 speler die een uur geleden nog wel beschikbaar was is dat nun ook niet meer....Heeeeeeeeeeeel irritant dit, of een dikke bug, of idd keihard genaaid.

[ Voor 11% gewijzigd door Monda op 27-09-2012 12:51 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Iedereen weet toch dat wanneer Konami features toevoegt, deze in het eerste jaar niet goed/voor geen meter werken. Pas vanaf het tweede jaar dat de features erin zitten draait het goed (online mode uitgesloten). Dit is ook weer typisch zo'n voorbeeld.

PSN: Sluuz

• ob3lix
Wie weet wat de best top/subtop speler is?

Is dat Pato, Eto'o, Sanchez, Hulk, etc?
Dan bedoel ik niet de absolute top zoals messi en rondaldo,
maar gewoon rond het bedrag van 10-15 miljoen.

• Monda
Ja heel triest heb nu bij favoriete spelers iets van 20 namen staan, allemaal gecheckt om de 10 min, blijven onbereikbaar. Zelfs 1x gehad dat ik een speler wilde vastleggen die nog wel beschikbaar was en toen ik m bij favorieten had gezet om te vergelijken, was ook zijn drempel bereikt... :S:S:S

Verwijderd

Ik begin nu ook aan MLO, tot nu toe steeds geen tijd gehad. Maar nu maar even avondje voor opofferen. Begint altijd leuk hè, je halve selectie releasen. :9

edit: Heel irritant! Waar het de tegenstander elke keer lukt om me door me benen te spelen, of er naast... Speel ik continue tegen de speler aan. :N Echt op een manier dat het net even tegen zit en bij tegenstander dus mee. :9

WTF, kan je niet eens zien tegen wie je gespeeld hebt? :S

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 21:06 ]

• Terranova
  • Laatst online: 28-09 15:53
Je KONAMI ID moet 8-32 tekens lang zijn, bestaande uit kleine letters, cijfers, afbreekstreepjes (-), onderstrepingstekens (_) en punten (.).

Dafuq, wat ik ook probeer. Ik kan maar geen Konami ID aanmaken

• Harribo
ob3lix schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:02:
Wie weet wat de best top/subtop speler is?

Is dat Pato, Eto'o, Sanchez, Hulk, etc?
Dan bedoel ik niet de absolute top zoals messi en rondaldo,
maar gewoon rond het bedrag van 10-15 miljoen.
Joh ik kan ze niet kopen vanwege die geweldige transfer embargo. Anders had ik je het wel laten weten.
Zag Hulk wel een keer lopen en die deed het aardig.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 09:05
Nieuw jaar, nieuwe PES :) Ook nu weer gewoon aangeschaft en qua gameplay is het wel even wennen, maar de ietwat langzamere gameplay bevalt me. Manual passing werkt in principe wel goed (gebruik het nog veels te weinig) maar in de verdediging begin ik er voorlopig niet aan. Even moedig op manual uitverdedigen draait bij mij iig altijd uit op een fiasco.. :+

Schoten op doel zijn fantastisch, zowel normaal als via R2. Schieten met L2 begin ik niet aan, lijkt mij onbegonnen werk.

Spelers rennen op de flanken mooi mee en je AI medespelers zijn veel actiever dan in 2012. Had gelezen dat men vindt dat die spelers soms te snel rennen en dan buitenspel staan, maar ik heb gemerkt dat als je ze aanspeelt op beginmoment dat ze aan het zwaaien zijn (dus niet even 2 sec wacht), je de buitenspelval ontloopt. Nu alleen nog verzinnen dat de bal ook aankomt bij de speler in kwestie (d.m.v. manual passing) want vaak staan op die momenten de verdedigers goed opgesteld om zo de bal te onderscheppen.

Keepers heb ik nog niet kunnen betrappen op Laurel en Hardy-taferelen maar dat komt wellicht nog (12 CPU matches en 9 MLO matches in de benen). Dat uittrappen en -worpen (geen doeltrappen) nu met een meter gaan is om te huilen, zie hier totaal het nut niet van in. Het eerdere systeem dat X een uitgooi is en [ ] een uittrap is imho veel beter.

Individuele acties zijn nu "echt" functioneel t.o.v. 2012. Heerlijk om een R2 dribbel langs de lijn uit te voeren en dan met een versnelling de inkomende verdediger te omspelen. Helaas lukt het mij max. 3x in een wedstrijd, dus oefenen oefenen oefenen geblazen.

Had ik eindelijk het verdedigen in 2012 onder de knie (met R2), wordt het hele systeem omgegooid ;(. Kan niet echt oordelen of dit een minpunt is, want ik moet hier gewoon nog echt aan wennen denk. Waar het nu op lijkt is dat je echt moet timen als je de bal wilt afpakken met X. Vaak genoeg sta ik kilometers van de aanvaller vandaan en dan maakt hij al de tackle beweging omdat ik te ongeduldig nog een keer op de X druk.

Koppen kan ik echt beamen. Werkelijk alles gaat over, maar dan ook echt alles! 100% van mijn kopballen tot nu toe zijn serieus overgegaan, duidelijk iets wat ik nog niet snap. Iemand een idee?

En dan de mode waar het allemaal omdraait, MLO:
In essentie is deze hetzelfde gebleven, maar de veranderingen die zijn doorgevoerd.. mijn god! :r
De al veelbesproken transferdrempel is echt een baggerfeature. Komt er gewoon op neer dat ik de hele dag PES aan moet hebben om kans te krijgen op een speler die ik wil hebben. Zit ik geduldig de tijd af te wachten en is het eindelijk 19:42uur, refresh ik het scherm om alleen nog maar meer gefrustreerd te worden omdat de tijd nu "ineens" 22:21uur is! 8)7 Come on Konami, wat is dit voor poppenkast??!!
Ook mis ik de optie (of ik kijk niet goed) om aan te geven wat je voorkeursregio is bij online games, wat uiteraard resulteert in een match met iemand uit Bratislava o.i.d.
Sowieso erger ik me weer dood aan het Ping icoontje in beeld. Mijn connectie niet goed?? Je zuster op een houtvlot Konami!! :X BF3 via WiFI op mijn PC geeft mij een ping van 31, terwijl PES2013,bekabeld, mij een slechte verbinding icoon geeft?
Lag wedstrijden heb ik er 1 van gehad, winnen kan je dan gewoon vergeten :w.

Al met al een overwegend tevreden persoon. Maar omdat ik eigenlijk alleen maar MLO speel en de meeste minpunten daarin zitten, ben ik alsnog wel tikkie teleurgesteld. Hoop iig dat die transferdrempel eruit gebonjourd wordt en dat de verbindingen stabiel blijven; dan wordt het een vol jaar PES2013 spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Kraziey schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:28:
Even moedig op manual uitverdedigen draait bij mij iig altijd uit op een fiasco.. :+
Direct verdedigen laat ik áltijd door een andere speler doen. Niet happen en wachten totdat de tegenstander dichtbij komt en dan de knop "medespeler-cpu-druk-zetten", hoe die knop ook mag heten....dat werkt het beste.
Als ik zelf namelijk met het geselecteerde mannetje wil verdedigen gaat dat vaak fout. Nu gebruik ik het geselecteerde mannetje om, als de cpu mis zit, hem op te vangen. Rugdekking zeg maar.
Het liefst doe ik dat dan met een sliding want....ballen rollen zo lángs het geselecteerde mannetje :S

Dat zie ik ook bij een andere situatie: als ik met mijn geselecteerde mannetje van te voren al tactisch ergens ga staan omdat ik weet dat die bal daar gaat komen en de bal komt richting mijn mannetje en rolt er vaak langs :s Zeer frustrerend. Ik heb dan dus de inzicht, ik heb op die plek dan een mannetje staan en tóch gaat ie er langs...
Gelijk maar weer switchen van mannetjes en de volgende fuik opzetten.
Koppen kan ik echt beamen. Werkelijk alles gaat over, maar dan ook echt alles! 100% van mijn kopballen tot nu toe zijn serieus overgegaan, duidelijk iets wat ik nog niet snap. Iemand een idee?
Gaan bij mij ook vaak over, maakt niet echt uit wie ik er heb staan en wat ik doe.
De al veelbesproken transferdrempel is echt een baggerfeature.
Bekend :) Snap niet dat Konami dat zelf niet kan bedenken. Vraag me ook af hoe ze dat op willen lossen. Ik bedoel: Briand kan ik nog steeds niet verkopen omdat hij zogenaamd populair is. Ok maar dat geldt dan ook voor alle andere mensen die het spel spelen. Op een gegeven moment kan niemand dan toch meer Briand kopen of verkopen en stagneert het transferbeleid dus? Ben benieuwd wat en hoe.
Ook mis ik de optie (of ik kijk niet goed) om aan te geven wat je voorkeursregio is bij online games, wat uiteraard resulteert in een match met iemand uit Bratislava o.i.d.
Dit is een feature die ik het meest mis. Ik ben echt godsgruwelijke ziek van al die Balkan landjes.
Gisteren ook weer gespeeld tegen een Turk: hij wel controle en ik niet. Om chagrijnig van te worden.
Verbaas me ook steeds weer over het aantal tegenstanders die ik steeds voorgeschoteld krijg uit dat soort landen. Zitten wij als Nederlanders stiekum op een aparte server met die landen? Dat zou echt naadje zijn. Relatief weinig tegenstanders uit andere landen. Speel liever tegen normale Europeanen :P
Sowieso erger ik me weer dood aan het Ping icoontje in beeld. Mijn connectie niet goed??
Niet serieus nemen. Ik heb wel eens een baggerverbinding gehad en toen zag ik hem niet en vice versa.
Is de ping naar easports heb ik ze eens horen zeggen :P
Lag wedstrijden heb ik er 1 van gehad, winnen kan je dan gewoon vergeten :w.
Lees: Balkan wedstrijdjes :P Winnen wordt dan echt moeilijk. Zo ben ik laatst ingemaakt door een beginnerselftal terwijl ik redelijke spelers in redelijke condities had. Normaal gesproken laat ik zo'n gast alle hoeken van het veld zien maar mijn spelers waren stroperig tot en met (en uiteraard bij hem weer niet).
Al met al een overwegend tevreden persoon.
En tóch...dat kan ik ook zeggen ondanks mijn gemekker. Die transferdrempel leef ik wel ff mee, Balkan landjes is eigenlijk het enige smet op mijn online spelen.
Verder geniet ik enorm. Ook wordt je er niet zomaar uitgerend of slalom gelopen door een Messi runner oid.
Het kan nog wel wat beter, maar dit nadert mij al aardig het perfecte voetbalspel.
Ik denk dat ik weer dit jaar FIFA ga vergeten terwijl ik daar een maand geleden nog anders over dacht.
PES 2013 is een groot feest.

edit:
Keepers heb ik nog niet kunnen betrappen op Laurel en Hardy-taferelen maar dat komt wellicht nog (12 CPU matches en 9 MLO matches in de benen). Dat uittrappen en -worpen (geen doeltrappen) nu met een meter gaan is om te huilen, zie hier totaal het nut niet van in.
Nou ik scoor toch zeker 1 van de 4 uit het feit dat keepers een bal loslaten die ik weer meteen terugkrijg. Voor mij leuk, voor de tegenstander irritant lijkt me. Keepers zijn wel verbeterd over het algemeen.

Uitgooien is super vind ik. Ik kan nu iemand bijna halverwege het veld bereiken die dan vrij staat. Die neemt dan aan, laat spits lopen met R3 en through pass op spits en hij kan de bal erin werken. Binnen no time is het opeens andersom : ik maak een goal waar seconden geleden de tegenstander nog bijna raak kon schieten.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 28-09-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 13:20

On_E

Housemusic

Gisteravond een lobby aangemaakt met als naam ‘’no top teams please’’, om Real/Barca eens te ontlopen…

Dus ik neem FC Utrecht, tegenstander koos een PES logo zeg maar, had even geen idee wat dat precies was, totdat de wedstrijd begon en ik zag dat ie een random team had gemaakt met alle topspelers erin, Messi, C Ronaldo, Lavezzi, Iniesta, noem ze maar op…

Hoe sneu, en dan ook nog een gevaarlijke vrije trap door de CPU laten nemen, al ging die gelukkig mis.
En het mooie was nog dat ik domineerde, verloor wel met 1-2 maar dat was echt mijn eigen schuld, en een gelijkspel of zelfs overwinning voor mij was terecht geweest.

Snap zulke mensen niet hoor, of nou ja, als je met zo’n team al niet eens simpel van Utrecht kunt winnen dan bak je er eigenlijk helemaal niets van en moet je je misschien wel beperken tot zulke lobbies bezoeken en alsnog een topteam nemen…

Oh en nogmaals, de gameplay is ZO fijn dit jaar, zelfs met al die rare momenten die er soms nog zijn blijft het tof, en misschien dat de gekke dingen het juist nog wel leuker maken omdat het nog onvoorspelbaarder wordt, iedere wedstrijd is echt anders, dat kan die andere footie zeker niet zeggen dit jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door On_E op 28-09-2012 11:45 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
On_E schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:43:
Gisteravond een lobby aangemaakt met als naam ‘’no top teams please’’, om Real/Barca eens te ontlopen…

Dus ik neem FC Utrecht, tegenstander koos een PES logo zeg maar, had even geen idee wat dat precies was, totdat de wedstrijd begon en ik zag dat ie een random team had gemaakt met alle topspelers erin, Messi, C Ronaldo, Lavezzi, Iniesta, noem ze maar op…

Hoe sneu, en dan ook nog een gevaarlijke vrije trap door de CPU laten nemen, al ging die gelukkig mis.
En het mooie was nog dat ik domineerde, verloor wel met 1-2 maar dat was echt mijn eigen schuld, en een gelijkspel of zelfs overwinning voor mij was terecht geweest.

Snap zulke mensen niet hoor, of nou ja, als je met zo’n team al niet eens simpel van Utrecht kunt winnen dan bak je er eigenlijk helemaal niets van en moet je je misschien wel beperken tot zulke lobbies bezoeken en alsnog een topteam nemen…

Oh en nogmaals, de gameplay is ZO fijn dit jaar, zelfs met al die rare momenten die er soms nog zijn blijft het tof, en misschien dat de gekke dingen het juist nog wel leuker maken omdat het nog onvoorspelbaarder wordt, iedere wedstrijd is echt anders, dat kan die andere footie zeker niet zeggen dit jaar.
De reden dat ik FIFA speel momenteel, daar kan je zelf bepalen of je met teams met dezelfde rating kunt spelen. Dus alleen 4 sterren ploegen tegen mekaar of 2 sterren ploegen tegen mekaar. Echt een zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 13:20

On_E

Housemusic

Vlassie1980 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:48:
[...]

De reden dat ik FIFA speel momenteel, daar kan je zelf bepalen of je met teams met dezelfde rating kunt spelen. Dus alleen 4 sterren ploegen tegen mekaar of 2 sterren ploegen tegen mekaar. Echt een zegen.
Mja maar dat is niet genoeg voor mij om over te gaan naar in mijn ogen slechtere gameplay.
Ik block spelers zoals die van gisteren maar gewoon door negatieve feedback te geven, als het goed is kom ik ze dan niet meer tegen.

En voor mensen die graag een potje online spelen op de 360, met mindere teams, altijd leuk!
(mijn GT is nyx1978)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36

Keepers heb ik nog niet kunnen betrappen op Laurel en Hardy-taferelen maar dat komt wellicht nog (12 CPU matches en 9 MLO matches in de benen). Dat uittrappen en -worpen (geen doeltrappen) nu met een meter gaan is om te huilen, zie hier totaal het nut niet van in. Het eerdere systeem dat X een uitgooi is en [ ] een uittrap is imho veel beter.
Ik heb m'n keeper met een 81 rating al een paar keer een bal op z'n knie zien krijgen, die dan vervolgens door een rondhangende spits dankbaar wordt ingeschoten. Ook uitkomen doen ze soms niet als ze beduidend dichter bij de bal zijn dan een of andere verdediger die komt aandraven met een spits in z'n nek.

Ik ben wel blij met uitgooien/trappen met meter. Nu kan ik beter bepalen naar wie ik gooi of schiet.
Individuele acties zijn nu "echt" functioneel t.o.v. 2012. Heerlijk om een R2 dribbel langs de lijn uit te voeren en dan met een versnelling de inkomende verdediger te omspelen. Helaas lukt het mij max. 3x in een wedstrijd, dus oefenen oefenen oefenen geblazen.

Had ik eindelijk het verdedigen in 2012 onder de knie (met R2), wordt het hele systeem omgegooid ;(. Kan niet echt oordelen of dit een minpunt is, want ik moet hier gewoon nog echt aan wennen denk. Waar het nu op lijkt is dat je echt moet timen als je de bal wilt afpakken met X. Vaak genoeg sta ik kilometers van de aanvaller vandaan en dan maakt hij al de tackle beweging omdat ik te ongeduldig nog een keer op de X druk.
Het vergt mee timing, maar ik heb nu wel het idee dat je 1 op 1 meer kans hebt om iemand af te stoppen.
Ik kop met Howson en Holt (Norwich) regelmatig raak. Met Howson heb ik 5 van de 7 met het hoofd gemaakt. Timing, positie en inlopen.
Al met al een overwegend tevreden persoon. Maar omdat ik eigenlijk alleen maar MLO speel en de meeste minpunten daarin zitten, ben ik alsnog wel tikkie teleurgesteld. Hoop iig dat die transferdrempel eruit gebonjourd wordt en dat de verbindingen stabiel blijven; dan wordt het een vol jaar PES2013 spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Direct verdedigen laat ik áltijd door een andere speler doen. Niet happen en wachten totdat de tegenstander dichtbij komt en dan de knop "medespeler-cpu-druk-zetten", hoe die knop ook mag heten....dat werkt het beste.
Als ik zelf namelijk met het geselecteerde mannetje wil verdedigen gaat dat vaak fout. Nu gebruik ik het geselecteerde mannetje om, als de cpu mis zit, hem op te vangen. Rugdekking zeg maar.
Het liefst doe ik dat dan met een sliding want....ballen rollen zo lángs het geselecteerde mannetje :S
Eigenlijk doelde ik met uitverdedigen op uitverdedigen met de manual passing optie. Een aanval opzetten met manual passing lukt me nog wel, maar het rondspelen in de verdediging levert bij mij nog de nodige problemen op.
Maar ook het normale verdedigen moet ik erg aanwennen want ik haal kaarten alsof ik aan het hartenjagen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:10:
[...]

Ik heb m'n keeper met een 81 rating al een paar keer een bal op z'n knie zien krijgen, die dan vervolgens door een rondhangende spits dankbaar wordt ingeschoten. Ook uitkomen doen ze soms niet als ze beduidend dichter bij de bal zijn dan een of andere verdediger die komt aandraven met een spits in z'n nek.
Dat valt nog mee, ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de keeper de eerste paal stond te dekken ipv de goal, dus zo vrij in te schieten in de lange hoek. Nou snap ik dat een keeper met 70 rating niet erg goed is, maar een gemiddelde keeper van de F'jes staat nog beter opgesteld.
Ik ben wel blij met uitgooien/trappen met meter. Nu kan ik beter bepalen naar wie ik gooi of schiet.
Inderdaad wel beter, alleen vind ik dat hij relatief zacht gooit, meer in een boogje. Zou mooier zijn als het iets strakker kon.
Ik kop met Howson en Holt (Norwich) regelmatig raak. Met Howson heb ik 5 van de 7 met het hoofd gemaakt. Timing, positie en inlopen.

[...]
Ik heb 1x gescoord met 't hoofd, die speler stond redelijk vrij. Maar als er een tegenstander bij in de buurt is, gaat de bal 9 v/d 10 keer zachtjes over. De andere keer gaat ie hard over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enigste persoon die vindt dat Konami grotere stappen neemt dan EA met hun Fifa? Ik vindt PES 13 echt beter dan fifa 12 ( Heb fifa 13 niet gespeeld maar verwacht geen grote verschil met fifa 12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:
Ben ik de enigste persoon die vindt dat Konami grotere stappen neemt dan EA met hun Fifa? Ik vindt PES 13 echt beter dan fifa 12 ( Heb fifa 13 niet gespeeld maar verwacht geen grote verschil met fifa 12).
Ik heb FIFA in de afgelopen jaren niet genoeg gespeeld om een heel goed oordeel te kunnen geven, maar volgens mij blijft FIFA inderdaad een beetje hetzelfde. PES maakt wel goede stappen, voor mij is het altijd de nummer 1 gebleven. Wat maakt een spel beter?

De gameplay staat maakt/kraakt een spel bij mij, of je nu met North London moet spelen of echte namen hebt maakt me totaal niet uit. En vooral ook het voetbalgevoel vind ik bij PES ongekend. Maar het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:19:
[...]

Ik heb FIFA in de afgelopen jaren niet genoeg gespeeld om een heel goed oordeel te kunnen geven, maar volgens mij blijft FIFA inderdaad een beetje hetzelfde. PES maakt wel goede stappen, voor mij is het altijd de nummer 1 gebleven. Wat maakt een spel beter?

De gameplay staat maakt/kraakt een spel bij mij, of je nu met North London moet spelen of echte namen hebt maakt me totaal niet uit. En vooral ook het voetbalgevoel vind ik bij PES ongekend. Maar het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk.
Ik ben het echt met je eens. En voor de clubs/spelersnamen zijn er mods voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:
Ik heb nu ook FIFA 13 gespeeld en die maken ook wel stappen. Alleen inderdaad inder grote of minder relevante.
Het enige wat FIFA 13 nu tov FIFA 12 goed verbeterd heeft, is dat medespelers nu de ruimtes in lopen.
Voor de rest heb ik het gevoel dat ik FIFA 12 aan het spelen ben.

Niet verkeerd ook niet bedoel om FIFA vs PES topic te openen maar PES neemt m.i. grotere stappen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:37:
[...]

Ik heb nu ook FIFA 13 gespeeld en die maken ook wel stappen. Alleen inderdaad inder grote of minder relevante.
Het enige wat FIFA 13 nu tov FIFA 12 goed verbeterd heeft, is dat medespelers nu de ruimtes in lopen.
Voor de rest heb ik het gevoel dat ik FIFA 12 aan het spelen ben.

Niet verkeerd ook niet bedoel om FIFA vs PES topic te openen maar PES neemt m.i. grotere stappen inderdaad.
Het was ook niet de bedoeling om een FIFA vs PES discussie te beginnen, alleen valt het me op dat PES grotere stappen maakt dan FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 09:49
waar moet je nou die online code invoeren ? heb al 2 potjes online gespeeld maar nog geen 1code ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:11:
waar moet je nou die online code invoeren ? heb al 2 potjes online gespeeld maar nog geen 1code ingevuld
Op het briefje staat dat het normaal gesproken de eerste keer gevraagd wordt, maar dat het ook kan dat het later gevraagd wordt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:21:
[...]

Op het briefje staat dat het normaal gesproken de eerste keer gevraagd wordt, maar dat het ook kan dat het later gevraagd wordt. :9
ik las het dus ik heletijd met dat papiertje voor mij XD maar nog niet nodig gehad heb nu wel heletijd data pack error als ik competitie wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:27:
[...]

ik las het dus ik heletijd met dat papiertje voor mij XD maar nog niet nodig gehad heb nu wel heletijd data pack error als ik competitie wil spelen
Al een keer spel opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:30:
[...]

Al een keer spel opnieuw opgestart?
nee nog niet, ga het zo maar doen. zit nu midden in een potje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:34:
[...]

nee nog niet, ga het zo maar doen. zit nu midden in een potje :)
Had ik namelijk ook last van, iets van incompatible data pack. Na restart was het verholpen. :)

Edit: Wel handig trouwens dat je tegenwoordig de option file in 1x er op kan zetten, en dat je niet 300x op copy moet drukken. :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
nu doet hij het wel :) alleen geen competities momenteel.

Maar wat speel ik bar slecht. zonet 1-4 verloren en ander haf 45e min rode kaart gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Even allemaal de tweede option file van WENB installeren. Wat een beest van een file!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:56:
Even allemaal de tweede option file van WENB installeren. Wat een beest van een file!
Hij is er nu mee bezig, duurt wel even... :9 Gelukkig hoeft het niet meer handmatig! :+

Denk er trouwens wel aan om nadat je alles gekopieerd hebt, even de EditData over te zetten op USB, en opnieuw er op te gooien. Anders kan je geen trophies meer syncen. :9

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Bij mij is de file corrupted, en ben niet de enige kijkend naar het WENB forum. Ik wacht nog even tot er een nieuwe versie komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enigste die soms stotteringen krijgt tijdens het spelen? Maakt niet uit of ik hem op high of low zet, Vsync uit of aan, ik heb nog steeds last van stotteringen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zie een mooie option file patch op WENB maar daar staat erbij dat het voor de PS3 is. Werkt deze echter ook op de PC?

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 16-10-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Hmm, nog meer mensen die op de PS3 op dit moment last hebben dat bepaalde dingen niet geupdate worden?
Heb net een speler gekocht echter blijft mijn saldo hetzelfde... Schijnt alleen een cosmetisch te zijn, want als ik nog een speler wilt kopen geeft hij wel "insufficient funds" aan.
Ook heb ik een zooi favorites toegevoegd maar die zijn ook niet te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
syntesia schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:18:
nu doet hij het wel :) alleen geen competities momenteel.

Maar wat speel ik bar slecht. zonet 1-4 verloren en ander haf 45e min rode kaart gehad :(
Weet niet of je eerder PES online hebt gespeeld.
Maar in mijn ervaring is het niveau wat hoger dan bij FIFA.
En al helemaal als je MLO speelt.
Dit is op de ps3 versie, geen idee hoe het op de xbox of pc is, heb het gevoel dat daar het percentage fifa spelers hoger ligt dan op de ps3.

[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 28-09-2012 19:49 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Damn, gister net de eerste gedaan. Kan ik niet een deel van de bestanden niet kopiëren en zo ja, welke? Dat is overigens een vraag in het algemeen, verwacht er geen antwoord op.

[ Voor 10% gewijzigd door Framoes op 28-09-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Kraziey schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:45:
Hmm, nog meer mensen die op de PS3 op dit moment last hebben dat bepaalde dingen niet geupdate worden?
Heb net een speler gekocht echter blijft mijn saldo hetzelfde... Schijnt alleen een cosmetisch te zijn, want als ik nog een speler wilt kopen geeft hij wel "insufficient funds" aan.
Ook heb ik een zooi favorites toegevoegd maar die zijn ook niet te zien...
Ja al last van vanaf begin. Lees maar terug. Ik heb het vermoeden dat dit ook zo werkt bij de transferdrempel, want dat klopt volgens mij ook niet helemaal.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09

Mauz1978

Console War Veteran

Wat betreft de koppogingen bij corners... ik heb gemerkt dat het meer afhangt van de aangever dan de kopper. Ik speel de Master League offline en het eerste jaar kopte ik alles hoog over. Ik speel ook met klassieke spelers en heb Ronald Koeman (met uitstekende vrije trap stats) weten te strikken en sinds hij de corners neemt gaan die doelpogingen stukken beter... just my fifty cents ;)...

Something under the bed is drooling

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Maar koppen is gewoon met de schiet knop (vierkantje) of zijn er meer opties om aanvallend te koppen?

• Framoes
b.o.n.s schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:33:
Maar koppen is gewoon met de schiet knop (vierkantje) of zijn er meer opties om aanvallend te koppen?
Gewoon schietknop, met pass kan je wel verlengen zodat iemand kan schieten, maar mijn ervaring is dat verlengen weinig succes oplevert.

• Regeneration
  • Niet online
Die training challenges zijn echt handig. En eindelijk dat ze eens duidelijk vertellen hoe je een hoge bal kan aannemen. Die aanname en volley is ook erg leuk. :D Maar ja geen idee of ik het allemaal tijdens een wedstrijd ook zo kan doen.

Ik snap momenteel alleen de "long ball" niet zo goed. Elke keer staat er "Bad" maar weet ik niet wat ik nu nou fout doe... Hmm, even verder proberen maar.

Edit: ik heb de long ball nu wel gehaald, door "assisted pass" aan te zetten. Zonder dit kan ik met geen mogelijkheid deze challenge winnen. Wel erg vreemd, komt bij mij over als een bug, maar ok.

Verder mijn eerste indrukken van het spel:
- Spel is weer wat soepeler.
- Tijdens verdedigen: selectie met rechterstick gaat beter lijkt het
- Besturing tijdens verdedigen is beter, zo lijkt me op het eerste gezicht
- Een shot van afstand lijkt iets natuurlijker (beter)
- Manueel schieten
- Nog meer / beter manueel passen
- Aannemen kan nu beter

[ Voor 42% gewijzigd door Regeneration op 30-09-2012 01:53 ]

Verwijderd

Ik speel het spel op PC en ik kan het spel op de hoogste settings spelen alleen heb ik soms last van kleine stotteringen in het spel. Niet heel erg, maar het valt wel op. Ik heb daarom de setting op low gezet en vsync uit en nog steeds krijg ik micro-stuttering. Dit had ik ook bij fifa 11, alleen was het toegegeven door EA dat bij sommige ATI gpu's micro-stuttering kan optreden en hiervoor kwam er een patch. Heeft iemand hier ook last van of misschen een oplossing? Ik heb al D3DOverrider geprobeerd, resolutie verlaagt, settings op low gezet.

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:20:
Ik speel het spel op PC en ik kan het spel op de hoogste settings spelen alleen heb ik soms last van kleine stotteringen in het spel. Niet heel erg, maar het valt wel op. Ik heb daarom de setting op low gezet en vsync uit en nog steeds krijg ik micro-stuttering. Dit had ik ook bij fifa 11, alleen was het toegegeven door EA dat bij sommige ATI gpu's micro-stuttering kan optreden en hiervoor kwam er een patch. Heeft iemand hier ook last van of misschen een oplossing? Ik heb al D3DOverrider geprobeerd, resolutie verlaagt, settings op low gezet.
Ik heb ook een Ati videokaart (HD 4770) en heb voorlopig nergens last van. Misschien kan je beter een topic openen in Spielerij - Problemen & Vragen. Misschien help het doornemen van SPV FAQ ook. Mocht je dan niet uitkomen, open dan gerust een topic en vermeld dan zoveel mogelijk relevante specs. Zoals je PC hardware, maar ook Windwos versie, drivers versie enz.

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:20:
Ik heb ook een Ati videokaart (HD 4770) en heb voorlopig nergens last van. Misschien kan je beter een topic openen in Spielerij - Problemen & Vragen. Misschien help het doornemen van SPV FAQ ook. Mocht je dan niet uitkomen, open dan gerust een topic en vermeld dan zoveel mogelijk relevante specs. Zoals je PC hardware, maar ook Windwos versie, drivers versie enz.

Wat? Al de 2de keer in korte tijd dat ik tweemaal een reactie stuur in een keer...

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 29-09-2012 16:54 ]

Verwijderd

Hebben jullie er in de master league online ook wel eens last van dat die dit zegt: this game was deemed a void, en dat je geen geld krijgt terwijl je 5-0 voorstaat?

Meestal spiked de game eerst een aantal keer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Regeneration schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:51:
Die training challenges zijn echt handig. En eindelijk dat ze eens duidelijk vertellen hoe je een hoge bal kan aannemen. Die aanname en volley is ook erg leuk. :D Maar ja geen idee of ik het allemaal tijdens een wedstrijd ook zo kan doen.

Ik snap momenteel alleen de "long ball" niet zo goed. Elke keer staat er "Bad" maar weet ik niet wat ik nu nou fout doe... Hmm, even verder proberen maar.

Edit: ik heb de long ball nu wel gehaald, door "assisted pass" aan te zetten. Zonder dit kan ik met geen mogelijkheid deze challenge winnen. Wel erg vreemd, komt bij mij over als een bug, maar ok.

Verder mijn eerste indrukken van het spel:
- Spel is weer wat soepeler.
- Tijdens verdedigen: selectie met rechterstick gaat beter lijkt het
- Besturing tijdens verdedigen is beter, zo lijkt me op het eerste gezicht
- Een shot van afstand lijkt iets natuurlijker (beter)
- Manueel schieten
- Nog meer / beter manueel passen
- Aannemen kan nu beter
Haha, die lange bal lukte mij ook met geen mogelijkheid. Gaf op een moment zelfs een beter passje dan in het voorbeeld naar mij idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:24:
[...]

Haha, die lange bal lukte mij ook met geen mogelijkheid. Gaf op een moment zelfs een beter passje dan in het voorbeeld naar mij idee...
Ja, inderdaad had ik ook. Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:10:
Hebben jullie er in de master league online ook wel eens last van dat die dit zegt: this game was deemed a void, en dat je geen geld krijgt terwijl je 5-0 voorstaat?

Meestal spiked de game eerst een aantal keer
DC'ers.

Overigens zitten nog wel veel kleine bugjes in de game. Is altijd bij PES. Even wachten tot de content patch en update.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge zeg. Zo denk je bij het opstarten van het eerste spel, dit gaat nog leuk worden want het is heel anders dan in het verleden en zo sta je met nog 3 wedstrijden te spelen, 18de in league 2. Ik heb werkelijk alles op alles gezet om gewoon met maximale spelers bovenaan te komen en te knallen. Heb eerst gekeken wat de sterke spelers waren, vervolgens uit de jeugd de beste eruit gehaald en gefilterd tot 23 spelers totaal. Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel ergernis gekend bij een computerspel. Iedere keer ben ik de bovenliggende partij en ook iedere keer verlies ik 1-0, 2-1 enzovoorts. Het wereldrecord paal- en latschieten staat ook op mijn naam denk ik. Omdat ik in het verleden zoveel moeite had met scoren dacht ik nou Platje met zijn skillkaart gaat me helpen aan doelpunten. Ok scoor ik dus af en toe nee gaan ze door mijn verdediging heen als boter. Terwijl ik daar centraal Nouhei 85 algemeen en een Bulgaar 71 heb staan. De tegenstander scoort met bijna Barcelona-achtige perfectie iedere keer een doelpunt. waardoor de keeper iedere keer niet de hoek afdekt waar wordt ingeschoten. Mijn verdedigers staan er op het verkeerde moment niet. 94ste minuut kunnen ze ineens de spits niet stoppen waardoor hij als Messi overal langsglipt en nog net heel irritant de 2-1 maakt. De keeper slaat weer als vanouds de bal richting tegenstanders waardoor je die wedstrijden ook 1-0 verliest. Echt het is een complete opstapeling van dingen waar ik niet heel veel tegen kan doen en toch verlies. Waarom mag ik niet gewoon gelijk mijn eerste seizoen eerste staan? Ik heb zelfs mijn opstelling in 4-4-2 staan terwijl ik altijd 4-3-3 speel. Daar kunnen ze toch nooit doorheen komen. Het is ook totaal niet dat ik het niveau niet aan kan, want ik kan gewoon scoren en passen e.d. Het mooie is dat deze dingen dus nooit in 1 wedstrijd voorkomen. De ene wedstrijd verlies ik vanwege de keeper. De andere omdat verdedigers ineens niet meer kunnen afstoppen. Ik kan prima tegen mijn verlies, maar die league 2 is een knuddeleague en dus behoren spelers zich ook als jandoedels te gedragen en niet als Messi. WHO THE FUCK is UNVERWEHL? UNVERVERWEHL, waarom scoort zo'n twat 3x? Hoezo weet een computer al waar ik heen ga schieten? Ik denk na over variatie en dus als het te verwachten is dat ik naar voren schiet, dan draai ik om. Hoezo trapt ie daar in godsnaam niet in? 18de waar ik 7de tot 10de hoor te staan. Wat een bullshit zeg...

Zo dat is eruit ;) Verder heb ik geen hekel aan het spel. Ik ben gewoon boos dat ik uit 15 wedstrijden iets van 11 keer een oor aangenaaid ben. Je wint van mij omdat je beter bent en niet omdat een keeper iets doet wat in het echt niet voorkomt. (althans vrijwel nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:53:
Kniper de knip voor leesbaarheid

Zo dat is eruit ;) Verder heb ik geen hekel aan het spel. Ik ben gewoon boos dat ik uit 15 wedstrijden iets van 11 keer een oor aangenaaid ben. Je wint van mij omdat je beter bent en niet omdat een keeper iets doet wat in het echt niet voorkomt. (althans vrijwel nooit).
We hebben een 2de haribo! :o :+

En tja zeg dat maar tegen die keeper van RVVH, lol.

[ Voor 72% gewijzigd door Postius op 30-09-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 26-09 22:16
Soms heb ik het gevoel dat sommigen hier gewoon de moeilijkheidsgraad meteen te hoog leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik ben niet zo negatief dit jaar over PES 2013. En trouwens over PES 2012 was ik dat wel want daar kwamen gewoon veel rare dingen in voor en dat heb ik kunnen bewijzen.

En volgens mij doet glennosh toch iets niet goed, ik vind het spel vrij simpel en ik kom weinig rare dingen tegen.
Ja keepers zijn soms een pain in the ass met hun loslaat balletjes maar verder win ik vrij gemakkelijk alles door simpel rustig (proberen) te blijven en te blijven voetballen.

Een minpunt heb ik trouwens over PES 2013: er zit tóch weer soms wat vertraging in de wedstrijden waardoor je dus minder controle hebt en potjes verliest. Maar enfin ik leer er eerst wel weer wat mee leven. Krijg je als je tegen Balkan moet voetballen maar enfin dat heb ik eerder aangekaart.

Leuke vind ik dat een Sanchez mij bijvoorbeeld niet zomaar voorbij komt terwijl ik soms middelmatige verdedigers heb staan. Ideaal dat je nu door goed verdedigen bijna elke speler kan afstoppen door af te wachten en te happen op het goede moment. Zit nog steeds op 84% MLO win :)
Tegenstanders moeten nu echt goed gaan voetballen en variatie in hun spel gooien ipv alleen maar rennen en lange through passen geven.

Verder en dat wou ik ook nog ff kwijt vind ik dat de menu's om online te spelen sneller zijn. En wat ook lekker is, als ik het spel wil afsluiten na een potje MLO dan zit ik binnen no time weer op mijn bureaublad. Een verademing, in PES 2012 moest je online door al die menuutjes weer terug, bagger was dat toen.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 30-09-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:29

^^0nMe

Got Babana's?

Ik begin net zoals de vorige versie op top player en dan valt je inderdaad op dat de CPU stukken beter opbouwt. In PES 2012 kreeg ik in het begin van ML vaak dik met 4-5 goals op mijn broek omdat de CPU alleen maar de lange steekbal speelde die erg goed was getimed. Nu zijn de verliespartijen meestal maar met 1-2 goals verschil, omdat ik de aanval niet goed afdekte of balverlies leed en ze op de counter eruit kwamen. Wat mij betreft wel een verbetering, want je was letterlijk kansloos tegen die steekballen als je geen fatsoenlijke verdediger had en een type Torres/Wallcot werd diepgestuurd.

Nu na zo'n anderhalf seizoen ML heb ik wel zo mijn minpuntjes ontdekt. Het valt mij op dat werkelijk elk team de bus parkeert als ze de bal niet hebben. Aka 2 lijnen van vier zo kort op elkaar dat tussen de linies lopen eigenlijk niet eens bestaat. Het enige verschil is dat een topteam ook nog eens met een hoge lijn speelt, terwijl de kleintjes met de kont tegen het doel spelen.

Elk wedstrijd voelt voor mij daarom aan als een poging om de muur te slopen, wat op den duur wel triest word als je door een Manchester United of Chelsea (die is op zich nog wel realistisch :D) wordt afgemaakt alleen maar omdat ze 90 minuten lang op de counter loeren. Van mij mochten wel wat meer teams aan forechecking doen, of nog beter, eens een keer 1 op 1 spelen.

Wat voor taktiek hanteren jullie tegen de CPU? Helpt het bijvoorbeeld om ook zelf maar op de counter te spelen en massaal terug te zakken?

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Sinned123 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:48:
[...]

Weet niet of je eerder PES online hebt gespeeld.
Maar in mijn ervaring is het niveau wat hoger dan bij FIFA.
En al helemaal als je MLO speelt.
Dit is op de ps3 versie, geen idee hoe het op de xbox of pc is, heb het gevoel dat daar het percentage fifa spelers hoger ligt dan op de ps3.
heb bij pes 2012 niet echt online gespeeld meestal gewoon met vrienden. speel al pes sinds pes 6 dus redelijk tijdje. maar bak er nog niks van blijkbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Met welke pass en schietinstellingen spelen jullie ?

Mijn passing staat voorlopig op 1 blokje. Helemaal manual lukt het nog niet zo goed en bij 1 blokje bepaal je toch zelf ook de richting. Maar manual schieten lukt bij mij geen meter. Als ik wil richten dan schiet ik veel te ver naast. Kzou het wel graag op manual laten staan want op automatisch gaat bijna elk schot langs de paal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s480x480/247958_465297510160071_623418474_n.jpg

Ik ben ook een van de FIFA kopers, maar wat een bagger was het gisteren, online is het een en al drama. Spijt dat ik PES niet heb gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
snel overgaan naar pes dan maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Die foto (echt of niet) wordt nu door alle FIFA-fans gebruikt als bewijs dat het 'beter' is dan PES.
Wat ze hier alleen door de war halen is of het 'beter' is of dat het 'populairder' is.

Dat het populairder is, is hier wel bewezen. En dat is ook wel bekend.
Maar dat betekent niet dat het automatisch ook BETER is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha die voelde ik al aankomen dat ik een tweede Harribo zou worden genoemd. Ik moest het echt kwijt. Ik heb me werkelijkwaar enorm op zitten vreten. Dat je in de 94ste minuut bij een terechte gelijke stand WEER een doelpunt om je oren krijgt omdat je gewoon niet je verdediger tegen die aanvaller aan kunt krijgen. Het is voortdurend zoiets. Ik heb echt qua algemene ratings het maximale uit mijn elftal en de jeugd gehaald. Ben overigens 17de geeindigd. Transfer ik Johansson van Groningen, sta ik 150000 in de min. Nu moet ik nog wat gaan verzinnen om niet failliet te gaan ook. Haha briljant.

Ik ben erg benieuwd naar hoe jij speelt Harribo. Welke spelers en welke formatie. Heb ook gelijk in de training geinvesteerd dus ja ik snap niet echt waarom het zo'n moeite kost en ze als boter door mijn verdediging heen glippen af en toe. Hebben Agustin als keeper. Is dat het soms? Hij dekt de hoeken niet goed af voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mijn team MLO PC (dus online):
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/1z6t5zn.jpg

Heb nu Higuain er laatst bij gehaald maar die presteert nog niet zoals het hoort eigenlijk.
Vond Doumbia beter tot nu toe. Ook Falcao beviel mij niet, veel te snel moe. Had daarvoor Gyan Asamoah, die ga ik misschien weer terughalen.
Briand is een goede aankoop, erg snel en zit bij veel ballen erbij en Kasquetz dwarrelt overal rond, ook handig.
Suarez en Valbuena zijn ok maar springen er nog niet uit. Cahill is goede kopper (kopstat=95).

Bij de tegenstanders ben ik oa Sanchez en Hulk tegengekomen, allebei wel af te stoppen.
De enige speler die ik echt niet kan afstoppen is Eto, die rent werkelijk overal doorheen, die ga ik dus ook nog halen.

Verder kom ik niet echt met mijn geld uit, er staan wat spelers op non actief.
En relatief veel spelers hebben vaak een blauw of paars pijltje waardoor ik dit jaar wel een grote selectie móet zien te onderhouden.
Valt mij ook op dat veel spelers gedurende de wedstrijd te snel te moe worden, daar moet ik maar eens naar gaan kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 01-10-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
HwKok schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:16:
Dat het populairder is, is hier wel bewezen. En dat is ook wel bekend.
offtopic:
Tja, volgens mij bewijst het helemaal niets. Het kan net zo goed zijn, dat Fifa nog uit het magazijn moest worden gehaald / nog niet released was. Het kan zijn dat de games aan de kant zijn gezet om deze foto's te maken. En waarschijnlijk zijn er nog veel meer andere redenen te bedenken. Je kan het ook omdraaien, bijvoorbeeld: PES wordt wel goed bevoorraad omdat deze belangrijker is. Verder kon ik ook wel lachen om de foto hoor. :P Uiteindelijk gaat het erom dat iedereen kan kiezen wat je wil spelen en dat je daar plezier van hebt.

Waarom gaat het spel (PC versie) elke keer als ik het spel opstart eerst zoeken naar online verbinding terwijl ik zo goed als nooit online speel. Het connecten kan je blijkbaar ook niet annuleren, wel het aanmelden. En hoezo hebben ze overal "autosave" van gemaakt? Ook niet uit te zetten blijkbaar als ik zo even zoek met Google. Ja, je kan het de eerste keer annuleren, maar als je daarna handmatig gaat saven is dat ook de autosave.

De gameplay is wel merkbaar verbeterd en dat vind ik nog wel de hoofdzaak. Soepeler spel, hoewel zo nu en dan nog steeds wel wat houterige bewegingen te zien is. Aannemen van de bal gaat een stuk beter en zou in de lucht ook beter kunnen, maar het timen van RT / R2 gaat nog niet helemaal optimaal. Ook het schieten is even wennen / oefenen, maar dan kan ik eindelijk richting geven waar ik schiet. In het vorige deel merkte ik dat veel door het midden ging of totaal de andere kant op dan ik wilde.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 01-10-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:46:
Mijn team MLO PC (dus online):
[afbeelding]

Heb nu Higuain er laatst bij gehaald maar die presteert nog niet zoals het hoort eigenlijk.
Vond Doumbia beter tot nu toe. Ook Falcao beviel mij niet, veel te snel moe. Had daarvoor Gyan Asamoah, die ga ik misschien weer terughalen.
Briand is een goede aankoop, erg snel en zit bij veel ballen erbij en Kasquetz dwarrelt overal rond, ook handig.
Suarez en Valbuena zijn ok maar springen er nog niet uit. Cahill is goede kopper (kopstat=95).

Bij de tegenstanders ben ik oa Sanchez en Hulk tegengekomen, allebei wel af te stoppen.
De enige speler die ik echt niet kan afstoppen is Eto, die rent werkelijk overal doorheen, die ga ik dus ook nog halen.

En relatief veel spelers hebben vaak een blauw of paars pijltje waardoor ik dit jaar wel een grote selectie móet zien te onderhouden.
Valt mij ook op dat veel spelers gedurende de wedstrijd te snel te moe worden, daar moet ik maar eens naar gaan kijken.
Oh vandaar, dit team is veel beter dan het standaardteam dat ik krijg met master league offline. Er staat er geen 1 in die ik nu in mijn team heb. Ik heb nog spelers in mijn team met algemeen 64. Erg slecht dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik doe nu een quick match kom ik opeens tegen barca met een heel A team van persie sneijder en noem maar op.... zit ik dan met mn standaard MLO team. kom wonder boven wonder nog op 1-0 voor maar ging al snel naar de 1-5 :( maar gebeurt dit veel vaker dat je word gematched met zulke top teams ?? want dat werkt ook niet echt goed op mn ranking :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Harribo schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:46:

Ik heb de Hulk enige tijd geleden aangeschaft, ben er niet ontevreden over.
Als de bal goed voor zn linker komt schiet hij hem snoeihard binnen, ook uit vrije trappen is het een prima speler.

Dat de vorm varieert vind ik ook een prima oplossing. In pes 2012 was je hele team soms uit vorm wanneer je een week geen tijd had om te spelen. Dat vond ik altijd erg vervelend.

Dat snel moe worden klopt, moet je gewoon vaker doordraaien.
Als ik een zwakke tegenstander heb geef ik mijn (ster)spelers rust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 22:59
Ik ben ook begonnen aan PES2013 (top player) en ben echt tevreden, verdedigen gaat stukken beter en er zijn minder overtredingen. Scoren (lees, het plaatsen van de ballen) is een stuk realistischer waardoor je soms ook heerlijk naast schiet. Ik mis nog wel echt een goede patch, hou van al die bijzaken (schoenen, stadions, echte shirts etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Hehe ik heb nog een hoop te leren,.. speel nu op regular :(
Maaar het gaat steeds beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Het verdedigen is nu inderdaad een stuk beter te doen. Maar ook ballen afpakken door je aanvallers als de verdedigers een klein foutje maken kan nu ook. Bijvoorbeeld de verdedigers van de tegenpartij nemen de bal niet helemaal goed aan. Waar ik in de vorige delen dat onmogelijk was om dan simpel de bal over te nemen, ze sprongen op of wilde een blok maken, terwijl ze zo de bal komen oppikken. Kan je dat nu met 2x A / X te drukken de bal afpakken. Dit is me al meerdere keren gelukt. Maar goed, ik speel ook nog pas op regular. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 01-10-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Michie23,

Speel je dan manual shooting als je heerlijk naast schiet of automatic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik ga denk ik maar weer even offline spelen heb van de 10 potjes 0 gewonnen 2 gelijk :S.
dat manual pasen en schieten is toch echt lastig ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
syntesia schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:23:
ik ga denk ik maar weer even offline spelen heb van de 10 potjes 0 gewonnen 2 gelijk :S.
dat manual pasen en schieten is toch echt lastig ! :p
Ik maak daar nooit gebruik van, manual passing bedoel ik dan.
Als ik met mijn controller manual passing wil gebruiken kan ik alleen mikken in hoeken van 0,45,90,135,180,etc graden. :'(

Hebben meer mensen hier last van? ik wil gewoon op de graden af precies kunnen mikken en niet in hoeken van 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
ob3lix schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:40:
[...]
Als ik met mijn controller manual passing wil gebruiken kan ik alleen mikken in hoeken van 0,45,90,135,180,etc graden. :'(

Hebben meer mensen hier last van? ik wil gewoon op de graden af precies kunnen mikken en niet in hoeken van 45 graden.
Nee niet echt. En als je de L2 ingedrukt houdt, zie je dan het pijltje soepel meedraaien als je de L stick beweegt? Dat zou alvast moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ob3lix schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Ik maak daar nooit gebruik van, manual passing bedoel ik dan.

Even voor duidelijkheid je gebruik dan wel de analoge stick, toch? En je pass assistance is uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een "new low" voor de keepers in PES 2013 bij mij. Een vrije trap van zo'n 45 meter komt de 16 in, de keeper duikt zoals hij normaal duikt bij een 1-tegen-1-situatie. Keeper gaat onder de bal door, de bal op de paal. Maar wel klaar om in te tikken voor de aanvaller. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Frederik82 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:45:
[...]

Nee niet echt. En als je de L2 ingedrukt houdt, zie je dan het pijltje soepel meedraaien als je de L stick beweegt? Dat zou alvast moeten.
Nee dat pijltje gaat in die aantal graden. In de demo ging die wel soepel wanneer ik draaide met de L stick O-) .

@regeneration: Zal vanavond eens kijken of mijn pass assistance goed staat ingesteld.
Ben benieuwd of dat de reden is, alvast bedankt voor de input. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
^^0nMe schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:31:
Ik begin net zoals de vorige versie op top player en dan valt je inderdaad op dat de CPU stukken beter opbouwt. In PES 2012 kreeg ik in het begin van ML vaak dik met 4-5 goals op mijn broek omdat de CPU alleen maar de lange steekbal speelde die erg goed was getimed. Nu zijn de verliespartijen meestal maar met 1-2 goals verschil, omdat ik de aanval niet goed afdekte of balverlies leed en ze op de counter eruit kwamen. Wat mij betreft wel een verbetering, want je was letterlijk kansloos tegen die steekballen als je geen fatsoenlijke verdediger had en een type Torres/Wallcot werd diepgestuurd.

Nu na zo'n anderhalf seizoen ML heb ik wel zo mijn minpuntjes ontdekt. Het valt mij op dat werkelijk elk team de bus parkeert als ze de bal niet hebben. Aka 2 lijnen van vier zo kort op elkaar dat tussen de linies lopen eigenlijk niet eens bestaat. Het enige verschil is dat een topteam ook nog eens met een hoge lijn speelt, terwijl de kleintjes met de kont tegen het doel spelen.

Elk wedstrijd voelt voor mij daarom aan als een poging om de muur te slopen, wat op den duur wel triest word als je door een Manchester United of Chelsea (die is op zich nog wel realistisch :D) wordt afgemaakt alleen maar omdat ze 90 minuten lang op de counter loeren. Van mij mochten wel wat meer teams aan forechecking doen, of nog beter, eens een keer 1 op 1 spelen.

Wat voor taktiek hanteren jullie tegen de CPU? Helpt het bijvoorbeeld om ook zelf maar op de counter te spelen en massaal terug te zakken?
Hier heb ik geen last van en ik speel Premier League, waar toch een aantal 4-4-2 teams alleen maar lange ballen hanteren om hun blinde paarden van spitsen te bereiken. Zelfs tegen die teams weet ik met Norwich te winnen.

Veel gebruik maken van centraal en over de vleugels om de blokken uit elkaar te halen en via die ruimte met steekballen de spits te bereiken. Misschien verschilt het per spits, maar Holt scoort zo redelijk vaak. Ballen uit de tweede lijn met je AMF willen ook nog wel eens werken.

Counteren kan overigens ook best goed, maar als je te gehaast te werk gaat ben je de bal ook zo weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ob3lix schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:40:
Nee dat pijltje gaat in die aantal graden. In de demo ging die wel soepel wanneer ik draaide met de L stick O-) .

@regeneration: Zal vanavond eens kijken of mijn pass assistance goed staat ingesteld.
Ben benieuwd of dat de reden is, alvast bedankt voor de input. ;)
Ik heb net even zelf gekeken en alleen als ik met de D-pad speel ik het zo, met de linker analoge stick kan ik altijd "precies" mikken. Geen idee wat het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 22:59
Stijninho schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:26:
Michie23,

Speel je dan manual shooting als je heerlijk naast schiet of automatic ?
Hij stond op manual ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ben weekendje weggeweest en zie nu dat eindelijk alle transfers zijn hervat. Nu inmiddels helaas wel wat mindere spelers gekocht...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Regeneration schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:05:
[...]

Ik heb net even zelf gekeken en alleen als ik met de D-pad speel ik het zo, met de linker analoge stick kan ik altijd "precies" mikken. Geen idee wat het dan is.
Hmm, ik vind het vreemd, ik heb een logitech F310.
Iemand suggesties wat het zou kunnen zijn? :)

Vind het namelijk jammer dat ik er anders geen gebruik van kan maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het niveau 1 teruggezet naar prof en toen won ik gelijk. Wat een gek spel is het toch. :-) ik vind dat altijd jammer want met betere spelers speel ik uiteindelijk weer te goed en dan komt er op den duur weer een niveau bij. Althans dat doe ik vaak want het moet ook niet te makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:29:
Heb het niveau 1 teruggezet naar prof en toen won ik gelijk. Wat een gek spel is het toch. :-) ik vind dat altijd jammer want met betere spelers speel ik uiteindelijk weer te goed en dan komt er op den duur weer een niveau bij. Althans dat doe ik vaak want het moet ook niet te makkelijk zijn.
Ik had tot een paar potjes geleden ook echt te veel moeite met Top Player, had na 20 potjes pas 2 gewonnen. Maar vanavond al 5 potjes achter elkaar gewonnen, sommige wel met beetje geluk, maar andere ook gewoon met 3-0. En dat alles door andere tactiek! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Voor degene die het ook wilde weten. Via Options => Online Settings => Auto-Login => OFF. Geen online login meer als je het spel start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jammer het hele MLO online gedeelte wordt weer verziekt door vertragingen.
Ik kan niet eens een sliding meer timen en loop om de haverklap rode kaarten op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Harribo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:49:
Ik kan niet eens een sliding meer timen en loop om de haverklap rode kaarten op :S
Dan moet je maar weer aan het werk gaan rond deze tijd O-)

Maar klopt, ik had gister ook twee lag-potjes. :'( Gelukkig wel gewonnen. :9
Dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag, maar de daarna opvolgende wedstrijden had ik nergens last van.
Dus kan aan de servers liggen of de aan tegenstander.

Wat me nog steeds opvalt is dat ik geen cheater ben tegengekomen.
In pes 2012 werd ongeveer 1 op de 5 potjes wel ge-quit!

ps. iemand nog een suggestie waarom mijn manual passing niet 360 graden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zonder lag krijg je om de haverklap kaarten... :9 Scheids lijkt wel Nederlands soms, voor alles geeft ie geel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft ooit iemand weleens te maken gehad met een geblesseerde keeper tijdens een wedstrijd? Ik heb het nog nooit meegemaakt. Zelfs niet dat ie even naar de kant werd gedragen voor behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:34:
Heeft ooit iemand weleens te maken gehad met een geblesseerde keeper tijdens een wedstrijd? Ik heb het nog nooit meegemaakt. Zelfs niet dat ie even naar de kant werd gedragen voor behandeling.
Heb je in het echt wel eens meegemaakt dat een keeper even naar de kant gedragen wordt voor een behandeling? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Niet om specifiek jou lastig te vallen, maar online lag heeft konani geen schuld aan. Hoe irritant het ook is, je kan er wel mee omgaan over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Ik neem aan dat je dit vraagt omdat je eigenlijk geen reserve keeper meer mee wilt nemen?
Ik heb het in al die jaren PES nog nooit meegemaakt dat een keeper geblesseerd was. Sowieso is het aantal blessures dat tijdens wedstrijden ontstaat heel laag.

Ik durf het risico iig zeker aan om een extra veldspeler mee te nemen ipv keeper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
In al die jaren dat ik Sensible Soccer, Super Soccer, Champions, Winning Eleven, International Superstar Soccer, PES en FIFA heb gespeeld.... Nee nog nooit. Dus inderdaad niet nodig om een reservekeeper op de bank te zetten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-10-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Vlassie1980 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

In al die jaren dat ik Sensible Soccer, Super Soccer, Champions, Winning Eleven, International Superstar Soccer, PES en FIFA heb gespeeld.... Nee nog nooit. Dus inderdaad niet nodig om een reservekeeper op de bank te zetten :+
Zelf heb ik ook geen reservekeeper. Echter wanneer ik wat ik meer geld heb zal ik zeker een reservekeeper kopen!
Wanneer de ene keeper uit vorm is (lees paars/blauw pijltje) dan kan ik mooi een ander opstellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Postius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:13:
[...]
Niet om specifiek jou lastig te vallen, maar online lag heeft konani geen schuld aan. Hoe irritant het ook is, je kan er wel mee omgaan over het algemeen.
Ik wil een sliding maken, speler reageert nét wat langzamer en haalt de tegenstander neer op een manier die dan ook echt een rode kaart is. En die krijg ik dus dan ook. Zonder die kleine vertraging was de sliding goed geweest.

Ik heb nu ook meerdere keren gehad dat een speler niet kon passen/koppen als ik op een knop drukte.
Ik zie dan ook geen schiet-bar oid. Hij reageert gewoon niet terwijl wel de cursor er al boven staat.
Dat klopt dan toch gewoon niet? Ik verlies soms cruciale duels of mijn spits weigert dan gewoon die bal in het doel te schieten.
Heb ik tot nu toe elk jaar met MLO zodra er wat vertragingen in komen dus tja. Paar weken geleden toen alles nog lekker soepel liep of de tegenstanders minder snel waren, had ik dit niet.
Tja, tis ook steeds weer spelen tegen Grieken/Turken/Russen....wordt het natuurlijk niet beter van.

Ik wil best toegeven dat ik iets niet beheers want met een lag om gaan is ook een kunst maar dit ligt toch niet allemaal bij mij denk ik dan?
Ik zal in elk geval eens kijken wat ik zelf nog kan verbeteren.

Wat betreft 2 keepers: ik heb ze zeker, ik wil geen keeper met een paarse pijl in mijn doel.

ps..Sensible Soccer? Ik begon met Super Soccer (spectrum) , later Matchday 2 :) +- 1985

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 02-10-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik speel alweer een tijdje 2013 en moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben. Geduld is een hele schone zaak. Ook is de vorm erg bepalend, ik ben het seizoen ML meteen begonnen met het aanschaffen van een aantal trainers en presteer nu echt beter, omdat het vormpeil redelijk hoog blijft. Spelers gaan sneller diep en worden minder snel moe. Scoren is nog lastig, maar da's een kwestie van oefenen.

2 dingen:
is bij jullie de herhaling ook vaak houterig? Het lijkt bij mij wel of de herhaling teveel vraagt van mijn videokaart, terwijl het spel zelf soepel draait.

iemand al een chantpack voor de PC kunnen vinden? Ik vind de sfeer echt doodsaai en vaak was Tommsen er snel bij, maar ik zie tot nu toe niks verschijnen.

alvast bedankt
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste