ob3lix schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:03:
[...]
Qua quiters ben ik het met je eens. Laat het spel nu ook links liggen, heb te vaak met vergeefse hoop het spel weer aangeraakt. Maar het blijft vervuild met quiters. Bij MLO wordt ik minimaal de helft van mijn overwinningen gequit! Konami lijkt er niets tegen te kunnen doen, enkel zo nu en dan een paar spelers bannen (wat natuurlijk niet genoeg is).
Speel het sinds kort weer. Maar alleen tegen tegenstanders met een A status, B of hoger quit ik voordat de wedstrijd begint. Je weet dan vrij zeker dat mensen met B of hoger gaan quitten. Zo hou ik het wel leuker en minder frustrerend voor mijzelf.
Die through passes naar martins en hulk zijn wel te verdedigen. Wanneer je zo'n through pass aan ziet komen moet je jouw verdediger al naar achter sturen, oftewel, continue anticiperen! Let maar op, tegenstanders die dat beheersen zijn bijna niet te floppen met een lange bal!

Klopt, scheelt een hoop. Maar zo nu en dan gaat zelf dan de beste verdediger de fout in hoor. Vindt het enorm zonde dat veel mensen deze techniek toepassen. Hulk voorin en naar voren rammen. Het spel zou veel meer tactisch en strategisch moeten zijn, meer eisen van zijn spelers door echt na te denken en tegenstanders weg te tikken etc...niet steeds het makkelijk maken mbv die through passes.
ps. Hoe bevalt FIFA jouw t.o.v. Pes? Heb je daar niet het hoge aantal quiters (in een bepaalde mode)?
Blijf in slaap vallen met FIFA. Vooral dit jaar mis ik compleet de actie en spanning. Verder ziet het er prima uit. Vond wat dat betreft FIFA 2006 etc veel leuker, veel meer actie.
Verder komt het heel veel aan op hoe goed je spelers zijn en in wat voor vorm. Nu ik wat topspelers erbij heb, zie ik soms dat een tegenstander, hoe goed hij ook zijn best doet, weinig voor elkaar krijgt.
Maar het blijft PES: je hebt soms 2 modussen: STOPERIGHEID ON/OFF. En als je in de ON modus zit, zijn al je spelers retetraag, reageren traag en hebben moeite met balcontrole.
Heb trouwens ook weer gezien dat een David Luiz niet kon rennen maar gewoon liep ondanks dat ik de ren-button in gedrukt had, zodat een tegenstander er gewoon langs kon rennen. Slecht hoor die cheat ai.
Je moet gewoon accepteren dat je genaaid wordt en af en toe je tegenstander genaaid wordt. Zo is het spel.
Wat me ook opvalt, Buffon houdt bij mij veel schoten tegen maar heeft ze zelden klemvast en levert ze vaak in bij de tegenstander. Valdez doet het in dat opzicht beter.
Wat ik ook uitgevonden heb is het afstoppen van Robben/Ronaldo/etc slalommers. Zet een verdediger met de status van Chiellini erop en doe helemaal niets

Dus ook niet selecteren oid. Dan pakt Chiellini gewoon de bal af.
[
Voor 5% gewijzigd door
Harribo op 31-03-2013 12:45
]