PSN: Mondaatje
Als je nog nooit van Hazard hebt gehoord heb je echt onder een steen geleefd de afgelopen 4 jaar. In ieder geval als voetbal liefhebber. Die kerel is al een paar jaar met afstand het grootste talent op de europese velden. Al die ratings zijn prima, en kloppen ook prima. Jij hebt alleen een wat ander (verouderd?) beeld van de voetbal wereld (als je niet van Eden Hazard heb gehoord, heb je echt wat gemist van het niveau aguero bij city, of falcao bij Atl.m)Pyrone89 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:54:
Ik word inmiddels zo moe ervan dat Konami besluit dat ik continue maar op de paal schiet en elk rollertje (echt trage, makkelijke balletjes) van tegenstanders erin gaan.
Ook slaan de ratings nergens op. Ene Hazard waar ik nog nooit van heb gehoord is een superster, terwijl Ronaldo sub-top wordt na een aantal jaar. Ook Messi is lang niet meer de beste na een aantal jaar. Cesc Fabregas (die bij Barca in het echt niet eens een vaste waarde is) is blijkbaar volgens Konami helemaal de bom want die geven ze alle awards en de hoogste rating (109) na een aantal jaar.
Valt me verder op dat de Nederlandse vertaling van PES wel gemaakt lijkt door een straatjochie. Verder is het vreemd dat teams en landen die in het echt geen poep voorstellen (zoals Noord-Afrikaanse elftallen) in dit spel belachelijk goed spelen (zie je niet terug in ratings, maar die zijn niet altijd leidend, getuige hoe slecht Nederland Klassiek met hun uberratings daadwerkelijk speelt) terwijl veel echt goede teams (Manchester United o.a) gemakkelijk op te rollen zijn. Ook de Braziliaanse competitie wordt zwaar onderschat.
Tot slot mis ik de Wereldbeker voor Teams. Jammer dat die ontbreekt.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja hoor PostiusPostius schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:43:
Als je bij PES verliest weet je gewoon dat het helemaal aan jezelf heeft gelegen en dat vind ik toch nog het fijnst.
Extra geld komt volgens mij 6 of 10 november, weet het niet precies.
[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 04-11-2012 16:33 ]
Ik dacht dat dit de verklaring was, maar het gebeurt ook als de bal bij een andere speler ongeveer 5-10 meter verderop is. Net rood omdat m'n cv iemand onderuit schopt die de bal niet had. Was met een andere speler bezig om druk te zetten op de speler die wel de bal had, hoor een fluit en zie aan de rand van het beeld twee spelers liggen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 02:01:
Twee keer de schietknop indrukken als de tegenstander met de bal in de buurt is.
En het helpt wellicht als je de automatische slidings van je teamgenoten niet op normaal of moeilijk hebt staan maar uitschakelt.
Hier klopt echt iets niet.
Verwijderd
Gister FC Utrecht gezien? Keeper, Mulenga. Lekker.Harribo schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:30:
[...]
Ja hoor Postius. Bijvoorbeeld ooit gehoord van keepers die na een schot een bal inleveren bij een spits?
Extra geld komt volgens mij 6 of 10 november, weet het niet precies.
En ja ik blijf erbij Harribo. Ik blijf je ook gewoon zien als het voorbeeld van iemand die niet tegen zijn verlies kan. Maar als je in PES verliest ligt dat voor 99% aan jezelf. Maar dat is voor de meeste mensen altijd erg pijnlijk om in te zien, zoals jij met enige regelmaat demonstreert.
Dat gebeurt een keer per seizoen en de keeper leverde hem niet in bij de spits van de tegenstander, maar de bal caramboleerde via Mulenga er in. Dat is ook wat anders dan een verdediger die letterlijk een stap opzij doet als de tegenstander de spits slap aanspeelt en later bij een uitgooi niet naar de bal loopt waardoor de spits van de tegenstander rustig alleen op doel af kan. 2-1 gewonnen, maar als het aan Konami lag, was het anders gelopen.Postius schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:57:
[...]
Gister FC Utrecht gezien? Keeper, Mulenga. Lekker.
En ja ik blijf erbij Harribo. Ik blijf je ook gewoon zien als het voorbeeld van iemand die niet tegen zijn verlies kan. Maar als je in PES verliest ligt dat voor 99% aan jezelf. Maar dat is voor de meeste mensen altijd erg pijnlijk om in te zien, zoals jij met enige regelmaat demonstreert.
Soms heb je van die wedstrijden waarin het "geluk" duidelijk niet aan je zijde is.
Zo is het ook maar enfin ieder zijn mening. Ik kan zo een lijstje geven van dingen die gebeuren in PES die gewoon absurd en totaal niet realistisch zijn. Je moet echt je ogen dicht hebben zitten Postius. Iedereen kan die dingen toch zien?Framoes schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:56:
[...]
Dat gebeurt een keer per seizoen en de keeper leverde hem niet in bij de spits van de tegenstander, maar de bal caramboleerde via Mulenga er in. Dat is ook wat anders dan een verdediger die letterlijk een stap opzij doet als de tegenstander de spits slap aanspeelt en later bij een uitgooi niet naar de bal loopt waardoor de spits van de tegenstander rustig alleen op doel af kan. 2-1 gewonnen, maar als het aan Konami lag, was het anders gelopen.
Soms heb je van die wedstrijden waarin het "geluk" duidelijk niet aan je zijde is.
En al zou het in het echt ook wel eens gebeuren: bij PES gebeurt het soms aan de lopende band.
Bij deze eindig ik deze discussie want elkaar overtuigen lukt ons toch niet
En verliezen hou ik niet van, maar als ik vaak wedstrijden heb waarbij 3 van de 4 tegengoals bijvoorbeeld worden geproduceerd door bijvoorbeeld afvallende ballen van een keeper dan voel ik me wel echt genaaid door het spel.
Maar niet om continu te zeuren over PES trouwens! Ik ben dit jaar, afgezien van Balkanische online vertragingen, redelijk content met PES 2013. Vooral dat het rennen eruit is gehaald, iedereen die nu probeert te rennen is af te stoppen, heerlijk!
Moet wel weer zeggen dat het wel teleurstellend is dat het through passen makkelijker is gemaakt
, verdedigers lopen continu te klunzen wat resulteert in tegenstanders die vaak de through pass hanteren en ze het vaak nog wat oplevert ook terwijl ze verder haast geen bal kunnen overspelen.
Ik zie graag in een volgend deel dat het nog meer echt aankomt op tikkie takkie voetbal ipv de bal maar naar voren rossen.
Nu krijg ik dat niet altijd voor elkaar door de online vertragingen, de snelheid van het spel en de soms onhandige houterige aannames van spelers. En zo nu en dan krijg ik het wel voor elkaar. En dan is het echt super spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 05-11-2012 16:46 ]
Hazard is een goede speler, maar echt bij lange na niet beter dan Messi zoals het er nu uitziet. De waardes kloppen dus zeer zeker niet, ook van Fabregas niet.Postius schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:23:
[...]
Als je nog nooit van Hazard hebt gehoord heb je echt onder een steen geleefd de afgelopen 4 jaar. In ieder geval als voetbal liefhebber. Die kerel is al een paar jaar met afstand het grootste talent op de europese velden. Al die ratings zijn prima, en kloppen ook prima. Jij hebt alleen een wat ander (verouderd?) beeld van de voetbal wereld (als je niet van Eden Hazard heb gehoord, heb je echt wat gemist van het niveau aguero bij city, of falcao bij Atl.m)
Simpelweg hoort Messi de hoogste waardes te hebben en houden, daarna Ronaldo en daarna Iniesta, totdat anders bewezen in de voetbalwereld. Van dit soort willekeurige waardes word ik gek.
Over zoveel jaar zal Ronaldo/Messi wel minder kunnen worden, dat is geen onwerkelijke gedachte.Pyrone89 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:54:
Ook slaan de ratings nergens op. Ene Hazard waar ik nog nooit van heb gehoord is een superster, terwijl Ronaldo sub-top wordt na een aantal jaar. Ook Messi is lang niet meer de beste na een aantal jaar. Cesc Fabregas (die bij Barca in het echt niet eens een vaste waarde is) is blijkbaar volgens Konami helemaal de bom want die geven ze alle awards en de hoogste rating (109) na een aantal jaar.
En Hazard, dat is echt een topper van het laatste jaar, speelt bij Chelsea.
Uh...Braziliaanse competitie...die is niet zo goed hoor...Ook de Braziliaanse competitie wordt zwaar onderschat.
In ieder geval een heel stuk beter dan die van Nederland. In het spel worden echter die teams boven de Braziliaanse geranked.Harribo schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:26:
[...]
Over zoveel jaar zal Ronaldo/Messi wel minder kunnen worden, dat is geen onwerkelijke gedachte.
En Hazard, dat is echt een topper van het laatste jaar, speelt bij Chelsea.
[...]
Uh...Braziliaanse competitie...die is niet zo goed hoor...
Dat zeg jij maar ik moet het nog zien. Ajax vs Gremio of zo...vraag me echt af wie beter is hoor.Pyrone89 schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:42:
[...]
In ieder geval een heel stuk beter dan die van Nederland. In het spel worden echter die teams boven de Braziliaanse geranked.
Lijkt goed dat voetbal maar kenners zeggen anders.
Ben jij Braziliaan dat je je hier druk om maakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 06-11-2012 10:18 ]
Verkocht:
- alleen maar crappy 60~65 standaard spelers en Bojan Krkic die me niet beviel.
(p.s. waar zijn Castolo, Dodo, Stremer, Ivarov, Ordaz gebleven
Gekocht:
- CS: Sturridge (Chelsea)
- SS: Licá (Estoril)
- AM: Siem de Jong (Ajax)
- VM: Brocchi (Lazio)
- CV: Demel (HSV)
Oftewel: de hele as versterkt. Keeper had ik al. Evenals Sno (CM) en Simons (VM).
En wat hebben jullie met de bonus gedaan?
[ Voor 5% gewijzigd door HwKok op 06-11-2012 14:43 ]
BetraptHarribo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:12:
[...]
Dat zeg jij maar ik moet het nog zien. Ajax vs Gremio of zo...vraag me echt af wie beter is hoor.
Lijkt goed dat voetbal maar kenners zeggen anders.
Ben jij Braziliaan dat je je hier druk om maakt?
Messi is 25 en Ronaldo 26, dus die zijn rond hun top. Ze zullen echt nog wel een paar jaar de beste zijn, maar uiteindelijk gaat leeftijd meetellen en zullen ze het gaan afleggen tegen een nieuwe generatie met o.a. Hazard. Kijk maar hoe matig Lille dit jaar presteert, terwijl ze vorig jaar 3e werden. Ik denk dat die 20 doelpunten van Hazard daar wel mee te maken hadden, al helemaal omdat hij de enige speler van Lille in het topscorersklassement was. Wat Fabregas betreft, ben ik het wel met je eens, die is volgens mij alleen zo goed gemaakt omdat hij bij Barca speelt.Pyrone89 schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:38:
[...]
Hazard is een goede speler, maar echt bij lange na niet beter dan Messi zoals het er nu uitziet. De waardes kloppen dus zeer zeker niet, ook van Fabregas niet.
Simpelweg hoort Messi de hoogste waardes te hebben en houden, daarna Ronaldo en daarna Iniesta, totdat anders bewezen in de voetbalwereld. Van dit soort willekeurige waardes word ik gek.
En het niveau van de Braziliaanse competitie is wel aardig, maar het spel is vrij langzaam. Waarom denk je dat Neymar daar met grote afstand de beste is, maar internationaal best vaak grote moeite heeft? Alle grote spelers daar zijn oud, net als in Nederland.
[ Voor 11% gewijzigd door Framoes op 06-11-2012 18:02 ]
Tip: koop DoumbiaHwKok schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:39:
Zo, de 10m van Konami zijn geïncasseerd en samen met een bonus uit het rivalenklassement ook weer direct opgemaakt. Geld moet rollen
Ik speel 4-2-3-1 ipv 4-4-2 hoewel met diepe LH/RH. Ik heb laatst 4-4-2 gespeeld met echte LH/RH die halverwege het veld staan. Ik miste toen de aanval over de vleugels. De 2 spitsen moeten het dan vnl alleen uitzoeken was mijn idee. Heb jij dat niet?Monda schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:37:
Idd deze heb ik ook al een tijdje. Heel veel gescoord. Snel, lekkere dribbel en scoort dus makkelijk. Speelt nu samen met Eto'o in een de spits (4-4-2).
ps.speelde gisteren tegen iemand met 994 punten, teamsterkte ook iets van dat niveau. Verbroken verbindingen had hij laag en hij had alleen maar 90+ spelers. Dus ik dacht dat moet een goede speler/team zijn. Niet dat hij heel slecht was maar tikte hem aardig weg met mijn ploegje en kwam voor. 80e minuut quit hij.
Kortom: hij moet het hebben van zijn 90+ spelers en zijn middelmatige spel en daarmee zal hij veel winnen, hoeft hij ook weinig te quitten. Maar het zegt dus niets over hoe goed iemand is. Ik heb tegenstanders van 200 gehad die veel beter speelden.
[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 07-11-2012 13:32 ]
Ben de afgelopen dagen druk in de weer geweest om PES aan de praat te krijgen. Het is alweer de 6e editie op rij die ik koop, maar ieder jaar is het weer een heel gezeur om de Online-modus aan de praat te krijgen. Dit jaar is het mij nog niet gelukt. Als ik in de Online modus wil komen dan staat er dat PES2013 niet reageert en wordt het spel afgesloten. Dit gebeurt alleen als ik online wil gaan, offline werkt het spel prima. Wie kan mij helpen? Ik heb de legale versie van PES en heb patch 1.01 geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten.
Wat ik overigens ook raar vind is dat bij de nieuwste data-update heel Ajax nog niet ge-updated is. Ik meen mij te herinneren dat de voorgaande jaren de zomertransfers werden verwerkt in de eerste gegevensupdate. Vreemd...
dat het spel niet reageert en wordt afgesloten, dat is dus een crash binnen windows.
blijkbaar roept PES iets aan wat windows niet in orde vindt.
dat kan van alles zijn maar hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met iets met netwerk software,
dus update je drivers van je netwerkkaart ...
kan je ook aangeven bij welk scherm het spel precies klapt? kan ik misschien nog beter meedenken
maar doe eerst weer een compleet schone installatie en backup de installatie map voor elke update.
tis veel werk maar dan doe je het wel goed en kan je altijd terug naar een oude situatie
je gaf al aan dat je deze grap elk jaar hebt, hoe heb je het toen opgelost?
elke versie van PES is op dat netwerk-connectie-vlak gewoon oude koek, dus niets nieuws eigenlijk, dus denk ff terug als het lukt
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 07-11-2012 21:44 ]
Ik zal een schone installatie uitvoeren van PES en laat weten of dat helpt.
Bedankt voor de reacties!
Edit: Het heeft niet geholpen. Heb de nieuwste drivers van mijn 8800GTS geinstalleerd, heb het spel opnieuw geinstalleerd, de patch 1.01 erop gezet en het laatste gegevenspakket gedownload. Maar als ik naar klassementswedstrijd ga, dan krijg ik het schermpje in beeld waar ik mijn inloggegevens en wachtwoord in kan vullen en dat schermpje blijft er 5 seconden alvorens ik krijg dat PES 2013 niet meer werkt en moet worden afgesloten. Iemand nog een idee?
[ Voor 32% gewijzigd door BB333 op 08-11-2012 11:37 ]
Drivers van je videokaart zijn niet het probleem anders kon je offline ook niet spelen. Dus dat kan je uitvlakken.
Tis iets met netwerk of bestanden die daaraan gerelateerd zijn denk ik.
Update drivers van je netwerkkaart eens.
Dat schermpje, log je ook daadwerkelijk in of doe je niets en klapt ie zomaar na 5 seconden?
Konami al gemaild?
Klinkt zoals harribo al aangaf als een probleem met je netwerkkaart/drivers. Niet om reclame te maken maar download een programma die voor drivers scant en aangeeft welke er missen want je hebt tegenwoordig zoveel drivers nodig.BB333 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:03:
Voorgaande jaren lagen de problemen bij het openen van poorten op de router en lag tijdens het spelen. Een probleem als dit heb ik nog nooit gehad. Speel ook altijd PES helemaal clean dus zonder patches van buitenaf. Het vreemde is dat PES 2012 op deze PC nog wel gewoon foutloos werkt. Het scherm is een oude 17 inch van VideoSeven, maar ik speel meestal op mijn TV.
Ik zal een schone installatie uitvoeren van PES en laat weten of dat helpt.
Bedankt voor de reacties!
Edit: Het heeft niet geholpen. Heb de nieuwste drivers van mijn 8800GTS geinstalleerd, heb het spel opnieuw geinstalleerd, de patch 1.01 erop gezet en het laatste gegevenspakket gedownload. Maar als ik naar klassementswedstrijd ga, dan krijg ik het schermpje in beeld waar ik mijn inloggegevens en wachtwoord in kan vullen en dat schermpje blijft er 5 seconden alvorens ik krijg dat PES 2013 niet meer werkt en moet worden afgesloten. Iemand nog een idee?
V.b programma is deze: http://www.driver-soft.com/download.html welke ik zelf heb gebruikt. Vroeger hadden ze de optie dat je het gratis kon proberen maar dan had je alleen de scan functie om aan te geven wat er ontbrak, de download functie werkte niet. Weet niet of dat nog steeds zo is. Maar dit kan handig zijn als je niet echt weet welke drivers je precies moet hebben voor wat. Er zijn ook zat andere alternatieven maar daar heb ik allemaal geen ervaring mee
Zou het ook niet een virusscan / firewall tool kunnen zijn?Harribo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:56:
Ja, check je harde schijf eens op fouten en doe een volledige virusscan.
Drivers van je videokaart zijn niet het probleem anders kon je offline ook niet spelen. Dus dat kan je uitvlakken.
Tis iets met netwerk of bestanden die daaraan gerelateerd zijn denk ik.
Update drivers van je netwerkkaart eens.
Dat schermpje, log je ook daadwerkelijk in of doe je niets en klapt ie zomaar na 5 seconden?
Konami al gemaild?
Ik weet dat er (betaalde) virusscanners zijn die ook van alles tegenhouden, bijv. norman.
Ik zou eens nagaan welke software geïnstalleerd is om vervolgens te kunnen concluderen dat er nergens iets wordt tegengehouden.
Het spel klapt eruit en zegt niet dat er geen verbinding gemaakt kan worden oid. Dus verbinding is het probleem denk ik niet.ob3lix schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:20:
[...]
Zou het ook niet een virusscan / firewall tool kunnen zijn?
Ik weet dat er (betaalde) virusscanners zijn die ook van alles tegenhouden, bijv. norman.
Dus het is een windows probleem, iets wordt aangeroepen wat een fout geeft, vaak een geheugen-of procedure fout in een dll of exe. Iets is niet compatible met datgene wat PES aanroept en daarom klapt ie.
Daarom zei ik ook al eerste: update je netwerkkaart drivers eens. Of, als je die hebt, doe er eens een andere netwerkkaart in.
Verder alle updates voor alle hardware zoals moederbord,routers etc. Zo'n programmaatje als hierboven werd genoemd zo ik ff laten checken (wel hopen dat die drivers gratis zijn en dat de download niet te traag is).
Je kan overigens hier een tool voor de pc versie downloaden om verbindingen te testen (port checker).
Sowieso wel ff handig hier te vermelden voor een ieder die met de PC versie een verbindingsprobleem heeft.
Maar dat zal dit probleem niet verhelpen denk ik.
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 09-11-2012 13:25 ]
Heb nu ruim 700 punten, dit houdt in dat ik alleen maar tegen quiters loop te spelen.
Je kunt de klok erop gelijk zetten dat je in de 85 min wordt gequit wanneer je net lekker voor sta

Het online gedeelte wordt gewoon weer verziekt door zulke gasten, net een special match voor 4.500.000 door me neus geboort gekregen door een lagquiter
Zo! die frustratie moest eruit!

Is heel goed, gooi het maar er uit, ik/we leven met je mee
Mijn reden om vorig jaar te stoppen met MLO. Ik stond na ongeveer 2 weken in de top 200. Hierna wordt je iedere win door je neus geboord. Ik had gehoopt dat het dit jaar beter zou zijn maar ik haal met MLO express niet al te goeie spelers en speel wat minder en zorg dat ik wat minder hoog kom (als dat niet al vanzelf zou gebeurenob3lix schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:31:
grr, het is weer zover!
Heb nu ruim 700 punten, dit houdt in dat ik alleen maar tegen quiters loop te spelen.
Je kunt de klok erop gelijk zetten dat je in de 85 min wordt gequit wanneer je net lekker voor sta![]()
Het online gedeelte wordt gewoon weer verziekt door zulke gasten, net een special match voor 4.500.000 door me neus geboort gekregen door een lagquiter![]()
Zo! die frustratie moest eruit!
Edit: Mijn ervaring is met de pc versie, maar lagcheatten op console's is zo mogelijk nog simpeler. Ik zou aannemen dat het op alle platformen ongeveer gelijk is. Maar zolang je niet in de D1 komt is er niks aan de hand.
@harribo: Lol ik heb nog niet eens met messi gespeeld echt! Zal binnenkort is een beetje kijken. Maar ik speel gewoon bijna uit principe niet met barcelona (eigenlijk nooit). Al zijn er deze editie wel weinig mensen die het "snappen" als ik b.v. een club als celtic pak, of shaktar dan wisselen hun van Barca naar real.....DOH.
[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 11-11-2012 21:45 ]
Geldt dat ook voor ps3 spelers of enkel bij de pc versie?Postius schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:24:
[...]
Mijn reden om vorig jaar te stoppen met MLO. Ik stond na ongeveer 2 weken in de top 200. Hierna wordt je iedere win door je neus geboord. Ik had gehoopt dat het dit jaar beter zou zijn maar ik haal met MLO express niet al te goeie spelers en speel wat minder en zorg dat ik wat minder hoog kom (als dat niet al vanzelf zou gebeuren). Heb ook minder tijd maar vorig jaar was in de top staan gewoon het einde van je online game. Hoe hoger je bij de beste 10% komt hoe meer lagcheaters/disconnectors je tegen komt tot het punt dat je alleen nog maar dat soort volk tegen komt.
Tegen het einde van het PES MLO seizoen bleken opeens 50% van de spelers de quit methode gevonden te hebben en toen was het echt een quit game geworden, de MLO Quitting Trophy Online.
Konami doet hier voor alsnog vrij weinig tegen en ze zullen neem ik aan hun redenen dan wel hebben.
Het spel zorgt ook wel zelf voor frustraties dus dat quitten is goed voor te stellen, niet dat ik het goed praat natuurlijk.
Ik win veel laatste week maar meer dan 50% van mijn tegengoals gaan via mijn stupide keeper die een bal inlevert bij een spits of verdedigers die tegelijk met zijn 3-en óver (lage) ballen heenlopen (en heb het gechecked, dat lag niet aan mijn buttons bashing) of zo maar andere kanten oplopen of totaal maar dan ook echt totaal geen balcontrole opeens hebben en het een flipperkast wordt waardoor ik in elk geval niet meer fatsoenlijk durf over te spelen achterin. En ga zo maar door.
Charme van PES he?
Neem aan dat de PS3 hier geen last van heeft? Of wel? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Iets anders: Messi kan ik weer weinig mee, zal wel aan mij liggen(?).
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 11-11-2012 21:10 ]
Dit heb ik inmiddels ookal bevonden. Blijkbaar kun je beter gas terugnemen als je ruim wint anders trekt zon grapjas bij 89min zn ethernet kabel eruit en heb je dus niks.Monda schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:02:
Paar x de punten gehad (en weinig geld) maar ook paar x niets. Blijkbaar hebben ze daar op de ps3 ook een manier voor gevonden...
Verder gisteren "Entry level cup" gedaan waarbij ik mermalen team tegenkreeg met een (extreemste voorbeeld0 voorhoede van: Tevez, adebayo, eto. Dat is toch geen entry level meer!
Ik snap niet hoe je met zon team aan dit toernooi mee mag doen? (Overigens werd het gelijk
ben bang dat ik nog een fairplay status B krijg als dit zo door gaat

ik report nu wel elke disconnecter, in de hoop dat konami er wat mee doet.
laten we dit met z'n alle doen, gewoon even checken voordat je de game begin tegen wie je speel,
wanneer diegene dan disconnect, gelijk melden!
konami had dit vanaf het begin beter aan moeten pakken!
bijvoorbeeld wanneer iemand fairplay status B heeft gekregen dan wordt er 40.000.000 van zijn account afgeschreven bij MLO. Reken maar dat iedereen het dan wel laat om te quiten
Ik pleit nog steeds voor een systeem waarbij beide spelers beboet worden. Het is dan misschien oneerlijk maar dan krijgen ook de quitters tenminste waar ze recht op hebben. Want als die niet gestrafd worden, dan gaat het hele quit feest gewoon door.
Ik erger mij trouwens vele malen meer aan de slechte verbindingen. Traag als dikke st**nt zo nu en dan waardoor gewoon (over)spelen onmogelijk wordt. Knoppen reageren soms gewoon niet (meteen) of passen doseren is onmogelijk. En het lijkt wel dat daarmee spelers hun balcontrole ook verliezen en ze lopen niet meer automatisch naar afvallende ballen toe.
Laten ze daar eens iets aan doen. Dat zou mij blijer maken.
Het kan ook geen toeval zijn dat ik zo nu en dan de spelersdatabase bij MLO niet eens kan bereiken, Konami heeft het online nog steeds niet goed voor elkaar. Laten ze eens gaan spioneren bij FIFA (of niet?).
Oh ja en de tegenstander heeft dat niet altijd, lees de Balkan landjes...enfin...
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 13-11-2012 10:11 ]
Weet je wel zeker dat je eigen instellingen goed zijn? Ik speel niet dagelijks online, maar als ik online speel gaat het doorgaans prima. Een enkele keer heb ik een beetje het idee dat het wat stroperig loopt. Ik zit wel op glasvezel, misschien helpt dat ook wel een beetjeHarribo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:07:
Konami doet er geen zier aan. Gaat al jaren zo. Je mag het reporten maar dat doen ze meer om jou het idee te geven dat er serieus naar gekeken wordt als je mij vraagt.
Ik pleit nog steeds voor een systeem waarbij beide spelers beboet worden. Het is dan misschien oneerlijk maar dan krijgen ook de quitters tenminste waar ze recht op hebben. Want als die niet gestrafd worden, dan gaat het hele quit feest gewoon door.
Ik erger mij trouwens vele malen meer aan de slechte verbindingen. Traag als dikke st**nt zo nu en dan waardoor gewoon (over)spelen onmogelijk wordt. Knoppen reageren soms gewoon niet (meteen) of passen doseren is onmogelijk. En het lijkt wel dat daarmee spelers hun balcontrole ook verliezen en ze lopen niet meer automatisch naar afvallende ballen toe.
Laten ze daar eens iets aan doen. Dat zou mij blijer maken.
Het kan ook geen toeval zijn dat ik zo nu en dan de spelersdatabase bij MLO niet eens kan bereiken, Konami heeft het online nog steeds niet goed voor elkaar. Laten ze eens gaan spioneren bij FIFA (of niet?).
Oh ja en de tegenstander heeft dat niet altijd, lees de Balkan landjes...enfin...
[ Voor 3% gewijzigd door HwKok op 13-11-2012 10:42 ]
ik heb er ook geen last van, en ik heb hier nog niet eens kabel (woon in buitengebied).HwKok schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:40:
[...]
Weet je wel zeker dat je eigen instellingen goed zijn? Ik speel niet dagelijks online, maar als ik online speel gaat het doorgaans prima. Een enkele keer heb ik een beetje het idee dat het wat stroperig loopt. Ik zit wel op glasvezel, misschien helpt dat ook wel een beetje
zit op adsl met max 1mbps download en upload van max 100kbps.
dus daar kan het niet aan liggen.
als ik harribo was zou ik inderdaad eens kijken of er niet iets mis gaat.
Nooit een probleem met wat dan ook en woon in een stad.
Zelf ben ik al jarenlang systeembeheerder en programmeur dus ik weet er wel iets van denk ik dan?
Heb ook nooit een probleem online met welk spel dan ook behalve dus die stroperigheid in PES.
Ook niet elke wedstrijd maar er zijn avonden dat het zeker wel de helft van de wedstrijden betreft.
Dus er zijn ook wel wedstrijden die wel redelijk soepel lopen.
En vooral de tegenstander schijnt er toe te doen: geen probleem met Duitsers etc...wel met Grieken/Turken...
Het varieert per dag(deel) en nationaliteit tegenstander. Tja.. ik vrees dat dit buiten mijn kunnen ligt...ik weet bijna wel zeker dat het te maken met de opzet van servers/verbindingen bij Konami zelf. Ik zit voor een bepaalde Nederlandse server net teveel in de verkeerde hoek, het Noorden van Nederland?
Maar als iemand nog een goede tip heeft wil ik daar wel ff naar kijken natuurlijk.
Sorry maar je snapt toch wel dat dit echt een HEEL dom systeem is?ob3lix schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:53:
aah vanavond 3 disconnecters gehad! lang leve pes 2013 online!
ben bang dat ik nog een fairplay status B krijg als dit zo door gaat![]()
ik report nu wel elke disconnecter, in de hoop dat konami er wat mee doet.
laten we dit met z'n alle doen, gewoon even checken voordat je de game begin tegen wie je speel,
wanneer diegene dan disconnect, gelijk melden!![]()
konami had dit vanaf het begin beter aan moeten pakken!
bijvoorbeeld wanneer iemand fairplay status B heeft gekregen dan wordt er 40.000.000 van zijn account afgeschreven bij MLO. Reken maar dat iedereen het dan wel laat om te quiten

Dat is wel echt een lage upload (relatief). Ook is ADSL niet echt snel, ik weet wat de data is die verstuurd wordt door konami. Maar ik lijkt me dat jij er maar net aan voldoet. Ik heb nooit last van stroperigheid online. Wel is af en toe lag of als ik echt een gare tegenstander heb dat alles iets later reageert (maar minimaal niet een ramp, het is wat irritant maar je kan er prima mee spelen), dit is dan de stroperigheid waar jij op doelt denk ik maar dat is crap 10% als ik het ruim neem. Iig zit ik hier op een glasvezel verbinding. Ik weet niet hoe je het kan testen over verbeteren. Maar ik heb maar denk ik 1 op mn 10 wedstrijden dat het de reactietijd een paar miliseconden langer is, dus die stroperigheid. Maar ADSL is ook niet echt snel (nouja goed vergeleken bij die 28k modems die ze daar natuurlijk tussen de koeien hebben staan is het retesnelHarribo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:34:
Ik heb 20mbit download en iets van 128kbyte upload via Adsl. Dat is genoeg lijkt me.
Nooit een probleem met wat dan ook en woon in een stad.
Maar ergens moet het wel aan jou(w verbinding) liggen (imo), want ik heb bijna nergens last van al die dingen als stroperigheid etc. En de tegenstanders die we krijgen zijn gelijk. Dus of je verbinding is gewoon echt ruk, of je ergert je teveel aan iets want een niet hele grote factor is/leest er teveel in?. Want zo radicaal kan het tussen 2 mensen uit Nederland denk ik niet verschillen toch? Nu is een andere internet verbinding regelen wel lastiger. Maar ik moet toch melden dat ik erg veel potjes tegen 2de wereldlanden heb en die 90% van de tijd net zo vloeiend gaan als anderen. Sterker nog verbinding lijkt veel meer uit te maken dan locatie bij pes.
[ Voor 64% gewijzigd door Postius op 14-11-2012 03:05 ]
Edit: het werkt! Elke wedstrijd 3 ton extra is een leuke bijkomstigheid.
[ Voor 18% gewijzigd door Monda op 14-11-2012 09:03 ]
1 tegen een Turk met gelijke rating, dit was een bonuswedstrijd, meneer kwam 1-0 voor maar trok de stekker eruit; winst voor mij en de knaken op m'n rekening
2 tegen een paar Duitsers (gezien de clubs die ze hadden en de voorkeur voor Duitse spelers in de teams), lekkere potjes, allebei hadden ze een dik hogere rating dan ik en dus verloor ik beide potjes.
Alle 3 de potjes weer helemaal vloeiend, geen lag/stroperigheid o.i.d.
Hoezo HEEL dom?Postius schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:08:
[...]
Sorry maar je snapt toch wel dat dit echt een HEEL dom systeem is?![]()
. Het is prima als je over oplossingen nadenkt, leuk zelfs beetje discussie maar dan moet je denk er iets meer over nadenken dan dit soort simpele prut. Ik had vrij snel een B rating te pakken door cheaters. Doe ik niks aan ben ik dan ook schuldig? Overigens is het goed om DC'ers te melden, maak alle cheaters zwart! (iets wat trouwens van tweakers niet mag dus hier geen cheater namen posten krijg je een waarschuwing). Maar konami doet er verder helemaal niks mee dus verwacht er niet te veel van. Hopelijk komt er vannuit de community een soort zwarte lijst.
[...]

Daarbij zal het aantal quiters afnemen omdat zij de consequenties weten. Dit houdt in dat jij minder vaak gequit wordt en dus bijna onmogelijk ook een status B zal krijgen. Als mensen met een status B hard aanpak, dan zal het aantal quiters afnemen!
Maar welke suggestie heb jij dan? Als konami niet instaat is te onderscheiden wie verantwoordelijk is voor de quit, dan moeten ze toch een alternatief bieden?
Ik vind het ook vreemd dat ik nog vaak tegen B status spelers speel, terwijl konami beweerd dat ze hier op filteren.
Nee dan zal PES sterven. Maar goed je wilt het niet inzien. Dit is verder niet het topic ervoor. Maar ik was aardig flabbergasted dat iemand zoiets serieus kon menen en het als goede oplossing kon zien.ob3lix schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:00:
[...]
Hoezo HEEL dom?Ik speel vaak genoeg tegen quiters en heb gewoon status A.
![]()
Daarbij zal het aantal quiters afnemen omdat zij de consequenties weten. Dit houdt in dat jij minder vaak gequit wordt en dus bijna onmogelijk ook een status B zal krijgen. Als mensen met een status B hard aanpak, dan zal het aantal quiters afnemen!
Maar welke suggestie heb jij dan? Als konami niet instaat is te onderscheiden wie verantwoordelijk is voor de quit, dan moeten ze toch een alternatief bieden?
Ik vind het ook vreemd dat ik nog vaak tegen B status spelers speel, terwijl konami beweerd dat ze hier op filteren.
Onderbouw je argumentatie eens ipv je coole "hoe kan iemand nou zo dom zijn" opmerkingen.Postius schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:15:
[...]
Nee dan zal PES sterven. Maar goed je wilt het niet inzien. Dit is verder niet het topic ervoor. Maar ik was aardig flabbergasted dat iemand zoiets serieus kon menen en het als goede oplossing kon zien.
Dan zal PES sterven is geen argumentatie.
Ik had binnen 20 wedstrijden een B rating. En ben nog nooit 1 wedstrijd eruit gegaan en met mij vele anderen. Wat denk je dat er gaat gebeuren als naast dat je tegen cheaters speelt je rating omlaag gaat en er 40.000.000 miljoen afgaat terwijl je gewoon probeert te spelen?ob3lix schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:59:
[...]
Onderbouw je argumentatie eens ipv je coole "hoe kan iemand nou zo dom zijn" opmerkingen.
Dan zal PES sterven is geen argumentatie.
Het is gewoon een prutoplossing en dat ligt vrij voor de hand als je even de uitvoering in acht neemt.
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 14-11-2012 20:13 ]
20 wedstrijden en nog nooit gedisconnect maar wel een B rating? Dat vind ik erg knap!Postius schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:13:
[...]
Ik had binnen 20 wedstrijden een B rating. En ben nog nooit 1 wedstrijd eruit gegaan en met mij vele anderen. Wat denk je dat er gaat gebeuren als naast dat je tegen cheaters speelt je rating omlaag gaat en er 40.000.000 miljoen afgaat terwijl je gewoon probeert te spelen?
Het is gewoon een prutoplossing en dat ligt vrij voor de hand als je even de uitvoering in acht neemt.
Check mijn profiel, redelijk aantal wedstrijden en gewoon A rating:

heb in pes2012 ook altijd een A rating gehad.
En wat betreft mijn oplossing.
Misschien moeten ze het aantal disconnect wat ruimer nemen voordat je een B rating krijg (omdat jij al naar 20 wedstrijden in het B segment viel).
Daarbij moeten ze een melding geven van: wanneer je nog 5 maal disconnect wordt er een X bedrag van je profiel afgeschreven. En hoe vaker je disconnect, hoe meer er wordt afgeschreven. Op deze manier zullen cheaters worden afgeschrikt, nu merken ze er niets van en zover ik weet worden ze ook nooit bestraft.
Het aantal disconnect zal dan over een bepaalde periode worden gemeten, zoals dat nu ook al gaat. Dus wanneer jij een aantal wedstrijden achter elkaar normaal wint, zul je verder zijn verwijderd van je B rating.
ik zeg niet dat mijn oplossing waterdicht is, maar met een logisch algoritme moet het disconnecten wel kunnen worden aangepakt.
ps. vanavond 4 potjes gespeeld waarvan er 2 werden gequit, is toch gewoon bizar veel
Ik krijg vnl tegenstanders met A rating.
Dat van het idee dat cheaters worden voorbereid op een straf kan misschien werken. Maar als ze geen geld hebben, kan je ook niet plukken he? (vraag de VVD)
Je doet het trouwens aardig Obelix en dat vinden sommigen niet leuk.
Ik ben er nog steeds voor om beide spelers, als PES niet in staat is om vast te stellen wie gequit heeft, een straf op te leggen. Niet 1 van de 2.
Tis oneerlijk maar wel beter zo denk ik, quitters moeten gestraft worden.
ps. uh Obelix...Postius zal vast een aardig iemand zijn maar hij denkt hier soms dat ie zelf God is en anderen zijn vaak allemaal dombo's die er niets van begrepen hebben...gewoon laten gaan. Net zo dat ik teveel zeur.
Ipv van geld kun je ook een aantal punten aftrekken. Iedereen hecht volgens mij wel waarden aan zijn punten.Harribo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:46:
Ik had ook al aardig snel een B rating. Maar ach is dat erg dan? Ik ondervind er geen last van.
Ik krijg vnl tegenstanders met A rating.
Dat van het idee dat cheaters worden voorbereid op een straf kan misschien werken. Maar als ze geen geld hebben, kan je ook niet plukken he? (vraag de VVD)
Je doet het trouwens aardig Obelix en dat vinden sommigen niet leuk.
Ik ben er nog steeds voor om beide spelers, als PES niet in staat is om vast te stellen wie gequit heeft, een straf op te leggen. Niet 1 van de 2.
Tis oneerlijk maar wel beter zo denk ik, quitters moeten gestraft worden.
ps. uh Obelix...Postius zal vast een aardig iemand zijn maar hij denkt hier soms dat ie zelf God is en anderen zijn vaak allemaal dombo's die er niets van begrepen hebben...gewoon laten gaan. Net zo dat ik teveel zeur.
Maar het zal niet eenvoudig op te lossen zijn, anders had Konami hier wel wat op gevonden. Het is moeilijk om alleen degene te straffen die hier recht op hebben, zonder dat je de eerlijke spelers tekort doe. Aan de andere kant worden de eerlijke spelers nu ook tekort gedaan, doordat de cheaters niet worden aangepakt.
Wat ik vreemd vind, ik wordt voornamelijk ingedeeld tegen spelers met status B. Dit komt denk ik doordat ik nu in een hoger segment speel. Ik wacht liever wat langer op een speler met status A dan dat ik direct kan spelen maar dan tegen iemand met een status B.
ps. Als Postius zo intelligent is als hij zich voordoet, dan zou hij niet zo bekrompen reageren. Echte intelligentie is iemand in zijn waarde laten en luisteren wat andere te vertellen hebben. Direct (ver)oordelen kan iedereen wel.
En 50% van de mensen die je dan straft is compleet onschuldig (op z'n minst). Dat is toch geen oplossing? Een normale PES speler moet al leven me de frustraties dat winst door zijn neus worden geboord door cheaters, vervolgens gaat je rating omlaag en wordt je gestraft voor je lagere rating. Allemaal iets terwijl jij het spel normaal probeert te spelen. Ik weet zeker dat als je van een groep van 100.000 er 50.000 onterecht bant je een aardige shitstorm hebt. Om nog maar te zwijgen over mensen die het niet meer gaan kopen als er dat soort draconische maatregelen nemen.ob3lix schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:22:
[...]
20 wedstrijden en nog nooit gedisconnect maar wel een B rating? Dat vind ik erg knap!
Check mijn profiel, redelijk aantal wedstrijden en gewoon A rating:
[afbeelding]
heb in pes2012 ook altijd een A rating gehad.
En wat betreft mijn oplossing.
Misschien moeten ze het aantal disconnect wat ruimer nemen voordat je een B rating krijg (omdat jij al naar 20 wedstrijden in het B segment viel).
Daarbij moeten ze een melding geven van: wanneer je nog 5 maal disconnect wordt er een X bedrag van je profiel afgeschreven. En hoe vaker je disconnect, hoe meer er wordt afgeschreven. Op deze manier zullen cheaters worden afgeschrikt, nu merken ze er niets van en zover ik weet worden ze ook nooit bestraft.
Het aantal disconnect zal dan over een bepaalde periode worden gemeten, zoals dat nu ook al gaat. Dus wanneer jij een aantal wedstrijden achter elkaar normaal wint, zul je verder zijn verwijderd van je B rating.
ik zeg niet dat mijn oplossing waterdicht is, maar met een logisch algoritme moet het disconnecten wel kunnen worden aangepakt.
ps. vanavond 4 potjes gespeeld waarvan er 2 werden gequit, is toch gewoon bizar veel
En ik wil je best in je waarde laten. Maar als je heel even had nagedacht over je eigen oplossing dan had je meteen gezien dat dat volkomen zinloos en een ineffectieve oplossing is(zoals je zelf hiervoor aangeeft). Ik wil niet over iets gaan discussiëren waarvan de persoon die het post er niet eens even kort over heet nagedacht maar meteen er vanuit gaat dat het een heel goed idee is. Ja dat is niet zo. Het is erg kort door de bocht ->als we alle migranten het land uit schoppen heeft iedereen weer een baan(het is een idee maar niet 1 waarover ik in discussie met iemand ga omdat dit zo kortzichtig is, om maar is een ander voorbeeld te geven). Je zit in PES zo aan een B rating. Hiernaast zijn niet alle quitters cheaters iets waar je ook nogal makkelijk aan voorbij gaat.
Maar mensen bestraffen op basis van hun rating is gewoon kortzichtig en al vele malen bewezen in andere games dat het niet werkt, met een beetje nadenken had je dit zelf ook gerealiseerd, hoop ik. Beter zo?
Ten eerste, controleer je spelling even, het zit boordevol met fouten! (komt dit door de emoties?)Postius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:42:
[...]
En 50% van de mensen die je dan straft is compleet onschuldig (op zn minst). Dat is toch geen oplossing? Een normale PES speler moet al leven me de frustraties dat wins door zijn neus worden geboord door cheaters, vervolgens gaat je rating omlaag en wordt je gestraft voor je lagere rating. Allemaal iets terwijl jij het spel normaal probeert te spelen. Ik weet zeker dat als je van een groep van 100.000 er 50.000 onterecht bant je een aardige shitstorm hebt. Om nog maar te zwijgen over mensen die het niet meer gaan kopen als er dat soort draconische maatregelen nemen.
En ik wil je best in je waarde laten. Maar als je heel even had nagedacht over je eigen oplossing dan had je meteen gezien dat dat volkomen zinloos en een ineffectieve oplossing is(zoals je zelf hiervoor aangeeft). Ik wil niet over iets gaan discussiëren waarvan de persoon die het post er niet eens even kort over heet nagedacht maar meteen er vannuit gaat dat het een heel goed idee is. Ja dat is niet zo. Het is erg kort door de bocht ->als we alle migranten het land uit schoppen heeft iedereen weer een baan(het is een idee maar niet 1 waarover ik in discussie met iemand ga omdat dit zo kortzichtig is, om maar is een ander voorbeeld te geven). Je zit in PES zo aan een B rating. Hiernaast zijn niet alle quitters cheaters iets waar je ook nogal makkelijk aan voorbij gaat.
Maar mensen bestraffen op basis van hun rating is gewoon kortzichtig en al vele malen bewezen in andere games dat het niet werkt, met een beetje nadenken had je dit zelf ook gerealiseerd, hoop ik. Beter zo?
Ten tweede, volgens mij lees je mijn reacties niet eens goed door. Heb je mij comment gelezen waarin ik het had over een logisch algoritme?
Ten derde, met jouw reactie hierboven beweer jij dat 50% van de mensen die een rating B heeft onschuldig is (op z'n minst beweer je zelfs). Waar baseer jij dit op? Heb je de database van Konami toevallig gecheckt?
Ten vierde, wanneer er een straf staat op disconnecten zal dit ook minder voorkomen. Hierdoor zullen eerlijke spelers als jij en ik minder vaak worden gedisconnect, dit resulteert uiteindelijk in een positieve spiraal waardoor je minder snel rating B krijg.
Ten vijfde, het voorbeeld met migranten is totaal irrelevant aan de discussie.
Ten zesde, ik moet het advies van Harribo maar eens in acht gaan nemen. Jouw negeren is het sleutelwoord denk ik.
Dat hoop ik dan ook te weeg te brengen. Maar ja of het zo ook gaat werken. Tot nu toe zijn de maatregelen van het spel niet voldoende zo blijkt.ob3lix schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:08:
[...]
Ten vierde, wanneer er een straf staat op disconnecten zal dit ook minder voorkomen. Hierdoor zullen eerlijke spelers als jij en ik minder vaak worden gedisconnect, dit resulteert uiteindelijk in een positieve spiraal waardoor je minder snel rating B krijg.
Er zijn al maatregelen tegen cheaten en deze werken niet waarom zou jij systeem dat precies hetzelfde is maar met andere straffen dan wel werken? Waarbij je ook nog mensen die onschuldig zijn tegen je in het harnas gaat jagen. Hiernaast ga je er volledig aan voorbij (vandaar kortzichtigheid) dat zowel punten als geld voor cheaters geen probleem is om te krijgen. Dus jou oplossing straft alleen maar eerlijke spelers. Dus geen goede oplossing. Naast het feit dat er al straffen tegen tegen lage ratings zijn en dit niet werkt. Het uitgangspunt van jou stelling klopt dus al niet.
Het probleem zijn niet de cheaters maar dat er geen manier is om te detecteren wie cheat, dit wordt al vele jaren succesvol aangetoond door konami.
En dat zoveel mensen een B rating hebben? Denk even logisch na, het aantal mensen dat door cheaters een lagere rating krijgt (en dit zijn er al heel wat) + de cheaters + de mensen die gewoon door brakke verbindingen etc een B verbinding krijgen.
En ach de ene maakt spelfouten de ander oppert kortzichtig stellingen. Het is maar wat je erger vindt
Overdrijven is ook een kunst. En voor de emoties in dit topic moet je bij harribo toch zijn
[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 15-11-2012 16:23 ]
Wel als ze niets krijgen doordat ze quitten.Postius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:19:
[...]
Hiernaast ga je er volledig aan voorbij (...) dat zowel punten als geld voor cheaters geen probleem is om te krijgen.
Klopt, hoewel ze er wel beter in zijn geworden. Soms krijg ik toch nog mijn punten etc.Het probleem zijn niet de cheaters maar dat er geen manier is om te detecteren wie cheat, dit wordt al vele jaren succesvol aangetoond door konami.
Welk systeem is dat dan? Waarin worden disconnecters hard aangepakt?Postius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:19:
[...]
Er zijn al maatregelen tegen cheaten en deze werken niet waarom zou jij systeem dat precies hetzelfde is maar met andere straffen dan wel werken?
Dat is juist de reden om ze te straffen. Een systeem als deze bijv. (fictieve bedragen)Waarbij je ook nog mensen die onschuldig zijn tegen je in het harnas gaat jagen. Hiernaast ga je er volledig aan voorbij (vandaar kortzichtigheid) dat zowel punten als geld voor cheaters geen probleem is om te krijgen.
10x disconnect (over een bepaalde periode) = - € 2.000.000
15x disconnect (over een bepaalde periode) = - € 6.000.000
30x disconnect (over een bepaalde periode) = - € 12.000.000
Als ze dan vaak quiten dan kost het juist geld en/of punten. Hier zal Konami dan een goed balans in moeten vinden. Zo simpel als bovenstaand voorbeeld is het niet, maar daar moeten ze zoals ik al eerder zij een logisch algoritme voor verzinnen.
Mensen die eerlijk spelen zullen altijd een lager disconnectratio hebben dan mensen die wel cheaten. Ook hier geldt, ze zullen gewoon een goede formule (lees algoritme) moeten opzetten om te bepalen wanneer ze iemand straffen.Dus jou oplossing straft alleen maar eerlijke spelers. Dus geen goede oplossing. Naast het feit dat er al straffen tegen tegen lage ratings zijn en dit niet werkt. Het uitgangspunt van jou stelling klopt dus al niet.
Well done Sherlock!!!Het probleem zijn niet de cheaters maar dat er geen manier is om te detecteren wie cheat, dit wordt al vele jaren succesvol aangetoond door konami.
Logisch dat dit het probleem is, anders zou ik ook niet over een alternatief aan het nadenken zijn.
Zoals ik hierboven al vermelde: Mensen die eerlijk spelen zullen altijd een lager disconnectratio hebben dan mensen die wel cheaten. Ook hier geldt, ze zullen gewoon een goede formule (lees algoritme) moeten opzetten om te bepalen wanneer ze iemand straffen.En dat zoveel mensen een B rating hebben? Denk even logisch na, het aantal mensen dat door cheaters een lagere rating krijgt (en dit zijn er al heel wat) + de cheaters + de mensen die gewoon door brakke verbindingen etc een B verbinding krijgen.
(hierbij denk ik dat mensen met een brakke verbinding ook gestraft moeten worden. Dit omdat zij simpelweg niet de capaciteit bezitten om online te spelen. Net zoals een game eisen stelt aan de hardware van je PC, zo mag Konami ook verwachten dat jij een verbinding heb die goed genoeg is om online te spelen)
Zoveel spelfouten als in jouw bericht getuigen niet van intelligentie.En ach de ene maakt spelfouten de ander oppert kortzichtig stellingen. Het is maar wat je erger vindt
Overdrijven is ook een kunst. En voor de emoties in dit topic moet je bij harribo toch zijn.
En nogmaals, ik zeg niet dat mijn oplossing waterdicht is, maar hij is niet zo kortzichtig als dat jij wil doen geloven. Dat jij een oplossing gelijk wegwuift, dat is pas kortzichtig!
[ Voor 5% gewijzigd door ob3lix op 15-11-2012 18:55 ]
Trouwens jammer dat het rivalenklassement nog 4 dagen duurt. Sta al een tijd eerste met 11 punten voor op 2 en 22 op de 3e. Meestal zijn er dan een paar dagen dat ik niet kan spelen en wordt dan weer ingehaald door mensen (waarschijnlijk jong) die elke dag kunnen spelen.. gaat toch om bijna 8 mil.
Ik heb een paar tegenstanders gehad met Lennon. Lennon krijgt snel een bal omdat hij snel is en dus snel een afvallende bal kan pakken. Maar ik zag hem niets bijzonders ermee doen behalve rennen.
Ik heb tot nu toe meer problemen gehad met Walcott. Probeer die ook eens dan?
Hulk is mijn beste aankoop tot nu toe. Die gozer knalt ze uit alle hoeken en standen erin.Harribo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:24:
Lennon is inderdaad snel maar hij heeft nu niet veel aanvallende kwaliteiten (78). Denk dat Hulk eerder de vrije ruimtes inloopt. Die zou ik dan ook eerder kopen.
Ik heb een paar tegenstanders gehad met Lennon. Lennon krijgt snel een bal omdat hij snel is en dus snel een afvallende bal kan pakken. Maar ik zag hem niets bijzonders ermee doen behalve rennen.
Ik heb tot nu toe meer problemen gehad met Walcott. Probeer die ook eens dan?
Hij is sterk, snel en heeft een goed schot.
Walcott is inderdaad beter dan lennon, echter zie ik iemand nooit scoren met walcott.
Voornamelijk langs de zijlijn rennen en dan die bal voor het doel leggen
Lennon en walcott zijn allebei goeie keuzes. Ook zijn er echt veel AMC's en SS en CS die beter uit de verf komen als LH en RH.Monda schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 01:40:
Even een vraag over mlo. Iemand misschien Lennon in zn team? Zoek nog een goede voor rechts of links half (4-4-2). Is wel snel maar niet zo sterk. Hulk misschien een betere keus...
Trouwens jammer dat het rivalenklassement nog 4 dagen duurt. Sta al een tijd eerste met 11 punten voor op 2 en 22 op de 3e. Meestal zijn er dan een paar dagen dat ik niet kan spelen en wordt dan weer ingehaald door mensen (waarschijnlijk jong) die elke dag kunnen spelen.. gaat toch om bijna 8 mil.
Echter dit komt ook door de manier waarop konami dat alghele ability bepaalt voor een bepaalde positie. Hulk hou ik zelf liever in de spits. Het kan prima als LH of RH maar hij is te goed als spits om hem te misbruiken als RH of LH imo. Goede vleugel spelers heb je echt teveel in de huidige pes. Ik let altijd op snelheid, explosieve kracht, dribbelvaardigheden en lange passen. Dat zijn de belangerijkste stats voor mij voor mijn buitenspeler. Maar niet iedere sneller speler is een buitenspeler. Maar een beetje snelle spits/SS heeft een hogere algemene rating als LH of RH. Of ze dan ook echt beter zijn, mwoah. Als je spelers goed genoeg worden moet je echt naar individuele stats gaan kijken en bepalen wat je fijn vindt.
Overigens kan ik je Piatti van harte aanbevelen, als LH
Verwijderd
Ik heb nu Eto'o met Doumbia of Martins in de spits (4-4-2). Afhankelijk van de keuze uit de laatste 2 staat 1 van hen dan RH of LH. Aan de andere kant heb ik Briand staan, maar ondanks zijn aardige stats ben ik niet zo tevreden over deze speler. Heeft als special ability goaltjesdief, maar voorin mist hij te veel opgelegde kansen. Topsnelheid is weer niet hoog genoeg aan de zijkant vind ik.
Als ik hulk zou aanschaffen, zet ik deze in de spits bij Eto'o denk ik, zoals Postius al zei. Dan zal Doumbia aan de zijkant komen. Maar Doumbia schiet ze er bij mij weer erg makkelijk in.
Ik zal eerst ook even Reus en piatti bekijken.
Persoonlijk kijk ik het meest uit naar de optie autosave UIT te zetten woohoo.PATCH 1.02 COMING OUT ON THE 29TH OF NOVEMBER
by PES_TEAM_EU on 16/11/12
Fixed issues on the MLO and Auto Save feature
HI PES fans! On the 29th of November, we will be releasing a new patch for PES 2013, fixing issues in the Master League and Performance Training. And thanks to all your feedback and comments on our Facebook page and to our Customer Support Team, we are adding new features like the choice of enabling or disabling the Auto Save feature, or boots unique to players in the Master League and Master League Online.
Keep telling us what you think about PES 2013 on our Facebook page so we can offer you the best football gaming experience.
You will find a detailed list of the issues fixed with the Patch 1.02 below:
1) Fixes to the below issues. We would like to apologise for all inconveniences caused.
Master League Online
The transfer fee and contract fee shown when signing a player is different to the one shown in the breakdown of such costs.
Changes to the squad and the team funds were not reflect immediately when signing/releasing players or receiving gate receipts from matches played.
Master League
Sometimes the game would freeze when items obtained in Master League Online were used.
Performance Training
It was impossible to complete the "Long-pass" training when Pass Assistance level was set to either [0] or [1].
It was impossible to complete the "Manual-pass" training when the cursor was set to "fixed" when using Personal Data other than "no.1".
Edit
Sometimes the game would freeze when importing PES 2012 data. This applies to cases where implementing the data would result in players switching to wearing boots which were issued in PES 2012 Data Pack 3
Information
When a new Data Pack was implemented, users were forced to restart their hardware as a message informing them of non-matching Data Pack versions would be displayed rendering some game features such as Master League Online, Competition and the Widget inaccessible.
2) The below additions due to customer requests:
General
Users can now choose to enable or disable the Auto Save feature in game modes including Master League and Become a Legend by selecting [System] then [Auto Save] in order.
Football Life
Players will wear boots which are unique to them in both Master League and Become a Legend. Any editing done to player's boot settings will also be reflected. However, please note that this only applies to save data created after the implementation of this patch file.
Changes have been made to how teamwork levels between players increase.
3) General improvements to other modes to improve overall gaming experience.
The details of Patch 1.02 are as listed above.
In addition to these issues, we are also aware of the below. The exact causes are currently under investigation:
Customers can be paired with users they added to the Match Block List.
Sometimes, the bonus prize money earned after a Special match can be shown as being 0.
In Inter-Community Matches, customers are sometimes unable to substitute COM controlled players.
If you play a 2 vs 2 match in Ranking match, but then try to play Master league Online and any other one player online matches without deleting the guest user, no matchmaking will take place.
Master League Online
After matches, customers may be returned back to the Online Main menu. An error message stating that an unexpected problem in communications with the PES 2013 server is then displayed.
For these issues, any updates will be posted on our official site.
We can also report that the below issues were also fixed during maintenance on 13/11/2012
Courtesy level does not recover despite completing matches in the correct manner.
Special match bonuses could be earned in other types of matches.
We would like to apologize for any inconvenience caused, and thank you for all your feedback concerning PES 2013.
Don't be shy and keep telling us what you would like to see in the game
Something under the bed is drooling
Of ze belangerijk zijn kan ik niet voor je bepalen, je moet inschatten wat je zelf van je spelers wilt. Explosieve kracht is hoesnel ze versnellen, kunnen versnellen etc. Ik vind het zelf voor mijn offensieve spelers erg belangrijk. Meer nog vaak voor mn vleugels. Reactie vermogen is het vermogen om afgeslagen ballen, foute passes etc op te pikken. Voor spitsen en verdedigers belangerijk. Vooral bij spitsen is een hoog reactie vermogen erg fijn, pikt een stuk meer rebounds op (mits andere stats ook nog redelijk zijn).Monda schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:15:
Zijn reactievermogen en explosievekracht belangrijk? Ik zie bijv bij Pato 86 en 89, Hulk 74 en 85.. vraag mr af in hoeverre je dit merkt. Nu ik wat meer geld heb twijfel ik tussen: Hulk, Pato, Hazard en Lavezzi.
Hulk is goed als centrale spits (maar ook als vleugelspeler).Monda schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:15:
Zijn reactievermogen en explosievekracht belangrijk? Ik zie bijv bij Pato 86 en 89, Hulk 74 en 85.. vraag mr af in hoeverre je dit merkt. Nu ik wat meer geld heb twijfel ik tussen: Hulk, Pato, Hazard en Lavezzi.
Lavezzi is een prima vleugelspeler, sterk, snel en een goede dribbelaar.
Pato vind ik een matige speler, ook erg snel vermoeid.
Hazard heb ik geen ervaring mee.
Succes met je aankoop!
Maar als het je dag niet is, kunnen ook zij er geen ene moer van hoor.
Geen Pato voor mij dus. Ik heb nog eens even zitten kijken maar denk dat ik eerst eens een goede cv ga halen. Vaak geneigd heel erg te focussen op de aanval, maar achterin heb ik buiten David Luiz vooral middelmatige spelers lopen. Ik denk dat ik voor Sergio Ramos ga, lijkt op veel verschillende posities uit de voeten te kunnen en zijn stats zien er ook goed uit.
Als geen snel vermoeide spelers wilt hebben moet je naar 3 dingen kijken, Stamina, mentale weerbaarheid en de laatste ben ik ff kwijt. Stamina is hoe snel ze in een wedstrijd door hun conditie heen gaan, Mentaal is hoelang ze kunnen doorgaan nadat de conditie van stamina op is. Als je dus een team hebt met veel stamina en mentale weerbaarheid dan kan je veel meer rennen. De teamplayers hebben vaak ook goede stats voor mentaal. De truukjes en ego's en alle brazilianen niet(die zijn blijkbaar allemaal mentaal zwakzinnig volgens PESMonda schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:00:
Bedankt voor de tips en uitleg. Dan weet ik een beetje waar ik op moet letten. Spelers die snel vermoeid zijn irriteren mij mateloos
Geen Pato voor mij dus. Ik heb nog eens even zitten kijken maar denk dat ik eerst eens een goede cv ga halen. Vaak geneigd heel erg te focussen op de aanval, maar achterin heb ik buiten David Luiz vooral middelmatige spelers lopen. Ik denk dat ik voor Sergio Ramos ga, lijkt op veel verschillende posities uit de voeten te kunnen en zijn stats zien er ook goed uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 20-11-2012 13:25 ]
Wat nog het erge is, het werkt ook nog vaak. Ronaldo/Aguero loopt vaak eerder weg en verdedigers gaan vroeg of laat altijd domme dingen doen.
Nee Konami moet dit soort dingen echt uitbannen, gewoon een voetbalspel maken waarbij je kan en moet tikken en tactisch inzicht en trucjes beloond worden.
Nu wordt het een beetje een kick en rush voetbal spel. Jammer.
Ze hebben dat slalommen er al aardig uitgehaald, nu nog dit graag.
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 20-11-2012 19:33 ]
Inderdaad, toch weet ik zulke potjes vaak wel te winnen.Harribo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:31:
Tis online nu wel heel erg dit jaar...veel spelers proberen maar gewoon Ronaldo/Aquero oid te nemen en op te stellen als centrum spits, veel mensen achter de bal zetten ze dan en zodra ze bal hebben ------------------> through pass naar Ronaldo/Aquero![]()
Wat nog het erge is, het werkt ook nog vaak. Ronaldo/Aguero loopt vaak eerder weg en verdedigers gaan vroeg of laat altijd domme dingen doen.
Nee Konami moet dit soort dingen echt uitbannen, gewoon een voetbalspel maken waarbij je kan en moet tikken en tactisch inzicht en trucjes beloond worden.
Nu wordt het een beetje een kick en rush voetbal spel. Jammer.
Ze hebben dat slalommen er al aardig uitgehaald, nu nog dit graag.
Als je die lange ballen op tijd weet in te schatten kun je je verdedigers al achteruit laten lopen.
De kunst is anticiperen. Je merk dat die spitsen dan vermoeid raken door die rush acties die ze moeten maken.
Daarbij probeer ik op balbezit te spelen waardoor het andere team helemaal vermoeid raakt, met veel geduld en scherpte weet ik zulke 'kick en rush' spelers meestal wel uit te schakelen
Vaak zie je die tactiek ook bij disconnecters, die hebben hele goed teams maar kunnen alleen maar rushen. Dit omdat ze nooit goed geleerd hebben hoe je op een eerlijke manier, met matige spelers moet winnen.
Wanneer ze vervolgens een goal tegen krijgen, weten ze niet meer wat ze moeten doen, dus disconnecten ze maar

En op balbezit spelen is een leuk iets maar mij gaat dat niet elke wedstrijd lukken. Er gebeuren mij teveel rare dingen. Tikken gaat 10x goed en daarna ben ik de bal kwijt. Ballen die je passt en spelers die te lang doen over een balcontrole etc... En dan heb je soms nog die vertragingen en ik heb zo nu en dan dat ik de stick duidelijk naar rechtsonder heb staan en als ik dan pass gaat de bal naar een mannetje rechtvoor mij. Dat soort dingen. Dus dat durf ik niet langdurig aan.
Tegen topteams kan ik trouwens niet winnen. Al speel ik beter. Pique/Puyol halen bijna alles eruit en Buffon red elk schot. Voorin Ronaldo, die trapt er elke wedstrijd wel 1 in. Realistisch natuurlijk ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 21-11-2012 14:22 ]
Heb de eerste 2 potjes verloren, door mijn eigen schuld, ik was gewoon niet scherp genoeg in het afronden.
Daarna ging het beter, heb twee top teams met ronaldo en messi uitgeschakeld, heerlijk voelt dat!
En die tegenstanders disconnecten niet eens
Ik ben van plan om nu ook een echte top spits te kopen zoals ronaldo of aguero, deze kan ik inzetten als ik tegen een top teams speel, moet toch iets achter de hand hebben.
Die gasten zijn ook wel mega duur om ze voor 10 wedstrijden vast te leggen, standaard in de basis is dus geen optie voor mij.
Als ik zondag een paar uurtjes over heb dan hoop ik weer zo'n leuke voetbal avond te hebben!
En de tegenstander kreeg ook nog een penalty cadeau omdat mijn verdediger Lahm een pass wou verzenden en daarbij "per ongeluk" uitglijdt en een tegenstander raakt. (2-2)
Tja, dan weet je wel weer welk spel je speelt....zucht..
verder vermaak ik me overigens prima
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 26-11-2012 18:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mooie omschrijving van "Voetbal".Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:52:
Er is geen touw aan vast te knopen af en toe

Verwijderd
Top dat je dit benoemt, ik was te ongeduldig de volledige lijst door te nemen.Mauz1978 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:25:
Nieuw patch komt!
[...]
Persoonlijk kijk ik het meest uit naar de optie autosave UIT te zetten woohoo.
Dit is in mijn geval ook een verademing!
Dat zinloze automatische autosave was een betutteling die werkelijke nergens over ging.
Dan zijn we inmiddels tig PES verder en dan moet je al dankbaar voor iets wat zo vanzelfsprekend 'hoort' te zijn.
Klassieker! Hahaha klinkt in ieder geval als een goede wedstrijd! Beter dan een bloedeloos 0-0, hier komt te minste wat emotie los. En ze zeggen toch altijd dat het de bedoeling van "kunst" is om je emoties te laten voelen, PES slaagt daar altijd wel goed inHarribo schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:42:
Pfff ik speel een wedstrijd in MLO...laatste minuut vrije kopkans, geen tegenstander in de buurt...druk de schietknop in maar speler reageert gewoon niet...tja dan houdt het op natuurlijk als knoppen "opeens" niet meer reageren.
En de tegenstander kreeg ook nog een penalty cadeau omdat mijn verdediger Lahm een pass wou verzenden en daarbij "per ongeluk" uitglijdt en een tegenstander raakt. (2-2)
Tja, dan weet je wel weer welk spel je speelt....zucht..
verder vermaak ik me overigens prima
Ik heb al echt lang geen MLO meer gedaan, moet eigelijk binnenkort weer is opstarten. Zoveel games zo weinig tijd.
De AI is aanvallend bloedjelink vind ik, als je te snel hapt slalommen ze zo door je verdediging en prikken het balletje vervolgens perfect laag in de hoek, heb al met 6-1 verloren van CSKA, elke kans was raak.
Ben overigens ook op zoek naar een goede option file voor de pc, heb al aardig wat ervaring met PS3 option files maar voor de pc weet ik niet echt wat de beste OF is?
"It's about time you showed up Fox!"
Verwijderd
- Op Professional is het zwaar lastig
- Steekpassjes komen soms erg nep over ( verdediger loopt bij een steekpass niet achter de bal aan maar meer parallel aan de aanvaller, komt knullig en niet realistisch over )
- AI kan veel beter aanvallen en door de verdediging rennen als ik
- Bij FIFA irriteerde ik me niet zo erg als bij PES
Zo nee, is m'n controller kapot. Zo ja, heeft Konami echt de allerdomste besturing bedacht. Ik snap nu eindelijk waarom ik constant slidings doe als ik nergens op druk en op het moment dat ik wil schieten ineens kap (met pass cancel je het schot).
Persoonlijk heb ik hier geen last van, misschien zit het in je control settings?Framoes schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:38:
Heeft iemand hier ook dat het indrukken van de linker analoge stick terwijl je naar beneden of rechts loopt er voor zorgt dat je pass of lob-pass doet?
Zo nee, is m'n controller kapot. Zo ja, heeft Konami echt de allerdomste besturing bedacht. Ik snap nu eindelijk waarom ik constant slidings doe als ik nergens op druk en op het moment dat ik wil schieten ineens kap (met pass cancel je het schot).
Maar dat zul je ook al wel gechecked hebben
Daar heb ik al naar gezocht, maar nergens een optie die dat aan of uit zet. Bij m'n ene controller die wat ouder is zou ik het nog begrijpen, maar ze doen het allebei en bij andere spellen heb ik er geen last van.ob3lix schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:23:
[...]
Persoonlijk heb ik hier geen last van, misschien zit het in je control settings?
Maar dat zul je ook al wel gechecked hebben![]()

Heeft FIFA hier ook last van (pc-versie)? Anders stap ik per vandaag nog over!
Dat slotje ben ik ook wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:09:
Wat mij opvalt is dat ik nu ik zowat iedere wedstrijd win, ik na welke wedstrijd dan ook een nieuw paar schoenen krijg als beloning in plaats van geld. Wat kan ik nog meer verwachten? Hoe speel je bijvoorbeeld dat slotje open waarbij je per speler 3 trainingen kunt toevoegen in masterleague offline?
Maar dan een anxer probleem. Mijn ML offline savegame is corrupt geraakt

PSN: DutchTrickle PVoutput
Dit is mijn huidige elftal:

Ben nog niet helemaal kapot van Belhanda. Komt toch kracht te kort lijkt t. Ik twijfel nu om Hulk te halen en die voorin te zetten met Martins en Eto'o als AM er achter. Of hebben jullie nog een goede cm/am in gedachten? Misschien wel een heel andere tip mbt het vervangen van een speler in mijn elftal. Qua budget zit ik zo aan de 22 mil en wanneer ik Belhanda verkoop zo'n 35 mil.
Ik denk dat ik Briand of Dembele sowieso verkoop en een speler als Piatti voor haal (werd hier al geadviseerd). Maar over de CM/AM ben ik nog niet zeker..
[ Voor 51% gewijzigd door Monda op 10-12-2012 12:26 ]
EDIT1: Serieus? Op welk platform en hoe merk je dat ze cheaten?ob3lix schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:44:
Grrr, ik heb het echt he-le-maal gehad met die online cheaters!![]()
![]()
![]()
Heeft FIFA hier ook last van (pc-versie)? Anders stap ik per vandaag nog over!
Als je ze allebei maar lang genoeg speelt denk ik dat je dat wel terugneemt.Harribo schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:50:
Ben tegenwoordig aan de FIFA, beter voor mijn bloeddruk...
Ik ben zelf jarenlang FIFA speler en zat een week of twee geleden op hetzelfde punt als jij, maar dan vice versa
Ik wissel ze gewoon lekker af. Vermaak me nu prima met PES.
Beiden hebben hun ergernissen, maar hoe langer je ze speelt en hoe vaker je de ergernissen tegenkomt hoe vaker ze het bloed onder je nagels vandaan halen denk ik
EDIT2:
Ik ben even benieuwd hoe jullie je ondersteunings-opties ingesteld hebben alsmede de speelsnelheid. Ik stoei er nog mee om voor mezelf de fijnste setting te vinden tussen zoveel mogelijk manual, maar wel de speelbaarheid zo leuk mogelijk te houden.
Schieten had ik tot gisteravond op manual staan en het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik krijg er maar geen in (het lijkt alsof ik hetgeen dat ik op doel schiet altijd in de keeper zijn handen schiet). Zelfs zo erg dat ik een wedstrijd met een kleine 30 schoten had, de tegenstander 3 en met penalties moest beslissen
Nu heb ik het weer op "met hulp" ingesteld, net als passen.
Automatisch schakelen tussen spelers heb ik op 2 balkjes ingesteld, automatisch passen en hoge ballen uit. Automatisch wegwerken aan en slidings op "normaal".
Gebruiken jullie vaak een geplaatst schot (R2) of laag schot (ik geloof met driehoekje op PS3 voordat de speler de bal raakt)?
[ Voor 51% gewijzigd door speek1984 op 10-12-2012 11:09 ]
Verwijderd
Bacinovic zou ik nemen. (Sloveen)Monda schreef op maandag 10 december 2012 @ 01:00:
Ik zou graag nog wat advies willen mbt een aankoop (mlo).
Dit is mijn huidige elftal:
[afbeelding]
Ben nog niet helemaal kapot van Belhanda. Komt toch kracht te kort lijkt t. Ik twijfel nu om Hulk te halen en die voorin te zetten met Martins en Eto'o als AM er achter. Of hebben jullie nog een goede cm/am in gedachten? Misschien wel een heel andere tip mbt het vervangen van een speler in mijn elftal. Qua budget zit ik zo aan de 22 mil en wanneer ik Belhanda verkoop zo'n 35 mil.
Ik denk dat ik Briand of Dembele sowieso verkoop en een speler als Piatti voor haal (werd hier al geadviseerd). Maar over de CM/AM ben ik nog niet zeker..
Ik speel op de pc.Speek schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:27:
[...]
EDIT1: Serieus? Op welk platform en hoe merk je dat ze cheaten?
[...]
Dat ze cheaten merk je snel genoeg.
Als de tegenstander het idee heeft dat hij/zij niet meer kan winnen dan wordt de game 'laggy', na een paar seconden wordt de verbinding verbroken en krijg je geen punten.
Deze cheat is heel makkelijk uit te voeren door gewoon extreem te gaan downloaden of een tool als netlimiter gebruiken.
Omdat deze cheat zo makkelijk is uit te voeren zie je dat de hele Master League Online hierdoor wordt geruïneerd!
Ik snap niet dat die cheaters nog voldoening hebben in het spel, wat is er nou leuk aan alleen maar winnen op een oneerlijke manier?

Het lijkt ook wel of Konami hier niets tegen doet, ze beweren dat ze zulke spelers bannen, maar dat lijkt geen oplossing want het wordt steeds erger!
Ah oké, een soort disconnect dus of bedoelt vertragen door een download aan te zetten. Speelt bij Fifa ook helaasob3lix schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:23:
[...]
Ik speel op de pc.
Dat ze cheaten merk je snel genoeg.
Als de tegenstander het idee heeft dat hij/zij niet meer kan winnen dan wordt de game 'laggy', na een paar seconden wordt de verbinding verbroken en krijg je geen punten.
Deze cheat is heel makkelijk uit te voeren door gewoon extreem te gaan downloaden of een tool als netlimiter gebruiken.
Omdat deze cheat zo makkelijk is uit te voeren zie je dat de hele Master League Online hierdoor wordt geruïneerd!
Ik snap niet dat die cheaters nog voldoening hebben in het spel, wat is er nou leuk aan alleen maar winnen op een oneerlijke manier?![]()
Het lijkt ook wel of Konami hier niets tegen doet, ze beweren dat ze zulke spelers bannen, maar dat lijkt geen oplossing want het wordt steeds erger!
Ik had 15 schoten op doel en Frankrijk 3, dat is dan wel even extra zuur.
PES is leuk om te spelen maar ik ga toch weer terug naar FIFA want ik vind de manier van steekpasses geven wel heel erg slecht uitgewerkt. Waarom blijven de verdedigers parallel aan je diepgaande spits lopen en proberen ze niet de steekpass te onderscheppen? Dat ziet er echt zo nep uit.
Ben verder ook niet meer onder de indruk van de graphics en de ambiance, het zag er 3 jaar geleden allemaal al hetzelfde uit en wordt bij elke nieuwe versie een beetje opgepoetst. Gezichten zien er mooi uit maar als je bijvoorbeeld naar de volksliederen gaat zitten kijken dan is het echt slecht uitgewerkt. Als je iets niet goed kan uitwerken dan moet je het ook niet doen.
FIFA ziet er ook niet echt meer uit, misschien gewoon tijd voor een nieuwe generatie consoles die wat meer details kunnen verwerken.
Thnx! Maar deze zit qua niveau wel wat onder de rest van de spelers (helemaal vergeleken met Belhanda)...
Misschien k.p. Boateng een idee of Sneijder...
Speel nu FIFA en kom erachter dat het daar hetzelfde gaat. Ik kans na kans, tegenstander 1 kans-> goal.Vlassie1980 schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:55:
Gisteren weer een WK gespeeld @ Professional level. In de finale verloren van Frankrijk met 0-1 ( ik speelde met Brazilië )
Ik had 15 schoten op doel en Frankrijk 3, dat is dan wel even extra zuur.
Dus dat is tegenwoordig de trend in footy games denk ik dan.
Nu kan ik beter met de frustratie van FIFA leven dan bij PES. In PES zie ik gewoon mannetjes afgeremd worden door de vinger van God zeg maar. Dan ben ik niet te houden. Daarom beter dat ik FIFA speel.
Hoewel ik FIFA net Benidorm Bastards vindt....het gaat enorm traag allemaal, misschien dak hem wat hoger moet zetten , zal zien.
Mag ik concluderen dat deze helemaal is komen te vervallen of heb ik m gewoon gemist ?JJJur schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:53:
[...]
Schaamteloze zelf-quote...
Ik heb inmiddels van twee mensen een stukje ontvangen per DM, maar heb er uiteraard meer nodig! In principe wil ik dit alles zondag online hebben. Wie het leuk vindt om mee te doen... iedereen is welkom!
edit: de plannen voor een video-item zijn van tafel.. helaas niet mogelijk om te regelen om korte termijn, en het lukte niet direct er een passend format bij te verzinnen.
On: PES2013 is werkelijk de fijnste footie die ik ooit gespeeld heb
Het is off-topic, maar gebruik je bij Fifa ook de finesse shot (geplaatst schot)? Dat scheelt daar ook enorm. Het is echt een kwestie van richten en oefenen (voor Fifa kan ik dat 100% beamen), bij Fifa kun je je schot iets langer poweren dan bij PES ook heb ik het idee. Bij PES schoot ik in het begin sneller over/naast. Daar ben ik nu meer aan gewend.Harribo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:17:
[...]
Speel nu FIFA en kom erachter dat het daar hetzelfde gaat. Ik kans na kans, tegenstander 1 kans-> goal.
Dus dat is tegenwoordig de trend in footy games denk ik dan.
Nu kan ik beter met de frustratie van FIFA leven dan bij PES. In PES zie ik gewoon mannetjes afgeremd worden door de vinger van God zeg maar. Dan ben ik niet te houden. Daarom beter dat ik FIFA speel.
Hoewel ik FIFA net Benidorm Bastards vindt....het gaat enorm traag allemaal, misschien dak hem wat hoger moet zetten , zal zien.