• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21
Twammo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:22:
Is er iemand die mij het verschil kan zeggen tussen FIFA 13 en PES 13? En dan bedoel ik niet qua sfeer,teams en spelers of graphics. Maar meer qua gameplay
PES spelers hebben een andere, soms ook houterige, motoriek dan de spelers in FIFA en ik heb het idee dat ik in PES meer vrijheid heb dan in FIFA waardoor het spel onvoorspelbaarder is. Zit meer dynamiek in het spel. Mijn mening dan he?
Ik zou zeggen: speel het eens dan weet je het.

ps. ik krijg vandaag de pc versie binnen, kan ik online, kan ik het hele jaar jullie weer voorzien van mijn commentaar...ik denk dat sommigen van jullie nu al blij worden ;) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 20-09-2012 11:32 ]

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:31:
[...]

PES spelers hebben een andere, soms ook houterige, motoriek dan de spelers in FIFA en ik heb het idee dat ik in PES meer vrijheid heb dan in FIFA waardoor het spel onvoorspelbaarder is. Zit meer dynamiek in het spel. Mijn mening dan he?
Ik zou zeggen: speel het eens dan weet je het.

ps. ik krijg vandaag de pc versie binnen, kan ik online, kan ik het hele jaar jullie weer voorzien van mijn commentaar...ik denk dat sommigen van jullie nu al blij worden ;) :P
Inderdaad mee eens. Nou heb ik FIFA niet veel gespeeld, een paar potjes in de demo.

Is er op Tweakers geen ignore-functie voor bepaalde posts? Heb nu al genoeg van Harribo-posts... >:)

edit: Btw, @ Harribo: 0-3... ;)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mooie goal hoor, maar dat lopen van van persie in het begin ziet er toch helemaal niet uit:
http://twitter.yfrog.com/n8llxoncgyhiitjshdxjvbgdz

Burp

• Harribo
OT
Kijk! Je kan het wel! ;)
[small]Is er op Tweakers geen ignore-functie voor bepaalde posts? Heb nu al genoeg van Harribo-posts... >:)
Tweakers zou niet willen dat jullie nuttige info missen...
edit: Btw, @ Harribo: 0-3... ;)
0-3? Was dat een potje?

Verwijderd

Ik ben de beroerdste niet, we zijn het er vaak wel over eens dat PES een leuk spel is. ;)
[...]

0-3? Was dat een potje?
Het real-life potje van afgelopen zondag... ;)

edit: Er is dus wél een update, nu aan het downloaden op PS3! Inhoud: 3 stadions en wat shirtjes. Waaronder die van Vitesse, Ajax en nog een andere NL club. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 12:20 ]

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:05:
[...]
Ik ben de beroerdste niet, we zijn het er vaak wel over eens dat PES een leuk spel is. ;)
[...]
Ja dat is het zeker :)
Het real-life potje van afgelopen zondag... ;)
Hier kan ik mij echt niets meer van herinneren...het zal?

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:21:
[...]

Ja dat is het zeker :)

[...]

Hier kan ik mij echt niets meer van herinneren...het zal?
FC Groningen 0 - 3 Vitesse. :+

edit: Ik hou van PES! O+ Eerste competitiewedstrijd in Master League, in eerste helft verdedigingsfout waardoor ik 1-0 achter kwam. Paar kansen gehad, licht de overhad, maar leek toch op nederlaag aan te gaan komen. En in de allerlaatste seconde van de wedstrijd een goed uitgespeelde counter, 1-1! Zwaarbevochten gelijkspel, waar je al niet blij mee kan zijn. :9

Ik speel nu op Top Player, met 2012 redde ik dat echt niet met ML-team. Dan maakte de CPU telkens doelpunten waar je echt helemaal 0,0 aan kan doen, met ongelooflijke precisie alles buiten je bereik. Dat was wel de grootste reden dat ik 2012 al een tijdje niet zo veel meer gespeeld heb... Maar 2013 heeft er tot zover geen last van! :)

En nu weer aan het werk... PES is slecht voor m'n productiviteit. :+

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 12:38 ]

• Harribo
Oh in real life...tja..Fc Groningen is echt drama, rondtikken lukt nog wel maar slappe instelling en voor de doelpunten voorin hebben ze Zeefuik gekocht. Dat is dan toch ook niet te geloven, veel te dik en scoort al jaren bij elke club te weinig en die kopen ze....zucht...
Vitesse heeft leuk team.
ps. verder maar weer ontopic blijven nie?

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 20-09-2012 12:31 ]

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:31:
[...]

Oh in real life...tja..Fc Groningen is echt drama, rondtikken lukt nog wel maar slappe instelling en voor de doelpunten voorin hebben ze Zeefuik gekocht. Dat is dan toch ook niet te geloven, veel te dik en scoort al jaren bij elke club te weinig en die kopen ze....zucht...
Vitesse heeft leuk team.
ps. verder maar weer ontopic blijven nie?
Ja, laten we dat maar doen. Had ik al gedaan in de edit. :9 Maar die Zeefuik snap ik inderdaad niks van, was vorig jaar ook drama.

edit:

Hier de details van de DLC's:
http://winningelevenblog....d-updates-fully-detailed/

Inderdaad mid-Okt. de transfers. :9 Gelukkig maakt dat voor ML met ML-team niks uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 12:45 ]

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Hoe zit het met de keepers ? Zijn die beter als in 2012 ?

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 18:00
Zie bij die DLC van mid-okt ook stadions. Ik hoop natuurlijk nog steeds op de ArenA. :)
Wat zouden ze bedoelen met: Uefa elements?

PSN: Mondaatje

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Monda schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:58:
Zie bij die DLC van mid-okt ook stadions. Ik hoop natuurlijk nog steeds op de ArenA. :)
Wat zouden ze bedoelen met: Uefa elements?
In de DLC zitten alle stadions van de Primera Division dacht ik, schijnt dat Konami daar nu een volledige licentie voor heeft.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Die zitten er nu al in, aangevuld met de drie stadions van de promovendi in de data pack die vandaag beschikbaar is. Deze stadions zitten dus niet in de DLC van mid-oktober.

PSN: Sluuz

Verwijderd

Stijninho schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:57:
Hoe zit het met de keepers ? Zijn die beter als in 2012 ?
In de demo heb ik nog een paar keer wat rare momenten gehad, maar in de volledige versie (nog) niet. Maar naar mijn mening zijn ze wel een stuk beter dan in voorgaande versies. :)

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik zag dat op de wereldwijd bekende torrentsite al een versie stond. Verschrikkelijk dat mensen illegaal downloaden, maar zou het een echte versie zijn?

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Deruxian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:33:
Ik zag dat op de wereldwijd bekende torrentsite al een versie stond. Verschrikkelijk dat mensen illegaal downloaden, maar zou het een echte versie zijn?
Er is maar 1 echte versie en dat is er een met hoesje en een cdtje uit de (web)winkel.

En wat doe jij dan op Piratebay als je illegaal downloaden zo verschrikkelijk vindt?
Je hoeft je zelf niet in te dekken hoor. ;)

Edit:

PESEDIT.COM 2013 PATCH 1.0 - RELEASED!

[ Voor 20% gewijzigd door Kw4kje op 20-09-2012 20:29 ]

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
Morgen maar eens kijken bij MM en Nedgame of ik 'm daar voor 40 of minder kan krijgen. Na demo helemaal grijs te hebben gespeeld, kan ik niet wachten om het volledige spel te spelen.

Helemaal omdat de AI cheats weg schijnen te zijn. Helaas had ik in de demo wel weer een paar keer dat een AI speler precies op het moment dat ik een tackle inzet de bal iets voor zich uit tikt of z'n been voor de bal draait, waardoor m'n tackle ineens op een been ipv de bal is. Toch jammer, omdat het duidelijk zo geprogrammeerd is dat ze zo reageren op tackles.

Verwijderd

Framoes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:51:
Morgen maar eens kijken bij MM en Nedgame of ik 'm daar voor 40 of minder kan krijgen. Na demo helemaal grijs te hebben gespeeld, kan ik niet wachten om het volledige spel te spelen.

Helemaal omdat de AI cheats weg schijnen te zijn. Helaas had ik in de demo wel weer een paar keer dat een AI speler precies op het moment dat ik een tackle inzet de bal iets voor zich uit tikt of z'n been voor de bal draait, waardoor m'n tackle ineens op een been ipv de bal is. Toch jammer, omdat het duidelijk zo geprogrammeerd is dat ze zo reageren op tackles.
Bij PES 2012 was dat zó duidelijk aanwezig. Maar in de afgelopen 3 dagen PES 2013 heb ik het nog niet één keer meegemaakt! :Y

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

niet om reclame te maken, maar bij http://uk.gamesplanet.com/ kan je de digitale download versie nog net 2 uurtjes pre orderen voor 24,99 euro (met de wisselkoers van paypal is dat dan 32,45 euro geworden).

Vorig jaar had ik 'm via een link van konami gekocht. 'k kan me niet meer herinneren welk bedrijf dat was. Ze zouden me om 1 uur am brittish time de download link plus key sturen. Hopelijk komen ze het na.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb hem binnen (PC)!

Nu 12 potjes MLO gedaan, 11 gewonnen :) 600+ puntjes

Verbindingen zijn goed, dus dan kan ik gewoon goed spelen, passen wat ik bedoel etc...hoop dat dat nog wat blijft. In het begin zijn de verbindingen altijd goed dus ik zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:10:
Heb hem binnen (PC)!

Nu 12 potjes MLO gedaan, 11 gewonnen :) 600+ puntjes

Verbindingen zijn goed, dus dan kan ik gewoon goed spelen, passen wat ik bedoel etc...hoop dat dat nog wat blijft. In het begin zijn de verbindingen altijd goed dus ik zal zien.
Wow. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 19:02
Gisteren het spel opgepikt bij de Bart Smit, inderdaad wat aan de langzame kant. Topspeler is belachelijk goed te doen dus maar superster gedaan. Wel alle trucjes even onder de knie krijgen want denk dat je met deze versie daar aardig het verschil mee kan maken?

Alleen L1 en vierkantje haaks op het goal schieten werkt niet meer zo lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Deruxian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:33:
Laten we hier niet daar op in gaan. Geen warez praat hier.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 15:53
Damnit, heb ik em voor mijn verjaardag gevraagd, komt het spel voor het eerst in jaren voor mijn verjaardag uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 13:20

On_E

Housemusic

Neefdave schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:53:
Gisteren het spel opgepikt bij de Bart Smit, inderdaad wat aan de langzame kant. Topspeler is belachelijk goed te doen dus maar superster gedaan. Wel alle trucjes even onder de knie krijgen want denk dat je met deze versie daar aardig het verschil mee kan maken?

Alleen L1 en vierkantje haaks op het goal schieten werkt niet meer zo lekker?
Dat is in mijn ogen een pluspunt.
Vanavond ligt de 360-versie op me te wachten, zin in!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
HamburgerHenk schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:18:
Damnit, heb ik em voor mijn verjaardag gevraagd, komt het spel voor het eerst in jaren voor mijn verjaardag uit :(
Ja jongen...het leven kan soms hard zijn.

Dat het spel wat langzaam soms is, bevalt mij prima...toch wel.
Nu is het mogelijk om echt constructies van aanvallen snel te bedenken. Eerder had je daar geen tijd voor.
Nu kan ik snel bedenken: speel ik hem naar man 1, man 2 loopt, man 3 kaatst en man 4 maakt hem af. Bij wijze van. Ik heb gisteren echt Barcelona achtige aanvallen kunnen doen, tegenstander stond erbij en keek er naar. Zelfs uit frustratie mij onderuit trappen lukte ze niet. (mss zegt dat ook wel wat over het niveau van de tegenstanders, ik weet het niet)

Ik hoop echt dat het spel online zo zonder vertragingen blijft lopen want dan kan ik tenminste mijn opbouw en inzichtkwaliteiten naar voren brengen. Zodra de vertragingen erin komen (en dat kan nog omdat nog niet iedereen online is) dan moet ik zien wat ik er van ga bakken.

Had 1 klein vertraagd spelletje....en jawel, raad eens tegen wie : iemand uit Turkije.
Echt écht écht ik wil niet meer spelen tegen Turkije en Griekenland met hun vertraginkjes maar zal me er bij neer moeten leggen vrees ik want ik heb nog geen opties te zien om ze uit te sluiten.
Ik pleit voor een aparte MLO-Balkan Edition.

[ Voor 67% gewijzigd door Harribo op 21-09-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

wtf, heeft konami nu echt chat online verwijderd?!!!! of kan ik de optie nergens vinden. hoe kun je nu communiceren met een friendly game? dat was voor mij en velen een veel gebruikte optie in 2vs2 friendly.

[ Voor 20% gewijzigd door denPes op 21-09-2012 12:08 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik probeer ook de truukjes onder de knie te krijgen. Alleen lukt er 1tje nog niet altijd. Ik gebruikte deze regelmatig in 2012. De bal opwippen langs een verdediger. Dit deed je altijd door R3 in te drukken en dan de richting met de rechter stick. Maar nu lukt me nog maar heel af en toe. Is hier nu een ability kaart voor nodig? Of moet deze beweging anders worden uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Monda schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:18:
Ik probeer ook de truukjes onder de knie te krijgen. Alleen lukt er 1tje nog niet altijd. Ik gebruikte deze regelmatig in 2012. De bal opwippen langs een verdediger. Dit deed je altijd door R3 in te drukken en dan de richting met de rechter stick. Maar nu lukt me nog maar heel af en toe. Is hier nu een ability kaart voor nodig? Of moet deze beweging anders worden uitgevoerd?
mischien zijn de presets gewijzigd. je kunt er 1 kiezen, en eventueel aanpassen.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Spelen jullie met manuele passing of niet? Ik heb de hulp helemaal uitgezet zodat je zonder L2 manueel kan passen en schieten.. Veel vrijheid maar pfff wat wennen (mede ook omdat ik na jaren Fifa weer voor PES heb gekozen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.o.n.s schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:26:
Spelen jullie met manuele passing of niet? Ik heb de hulp helemaal uitgezet zodat je zonder L2 manueel kan passen en schieten.. Veel vrijheid maar pfff wat wennen (mede ook omdat ik na jaren Fifa weer voor PES heb gekozen...)
Ja, doe ik ook. Normale passes beginnen wel aardig te gaan, maar ballen over 40 meter door de lucht missen het doel hopeloos. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Weet iemand hoe je op de PS3 de edit file kan resetten? Heb nu geïmporteerd van PES 2012, maar daardoor zijn er volgens mij ook transfers teruggedraaid.

En hoe verander je hoe aanvallend je team speelt (die 5 streepjes onderin beeld, waar ook staat welke tactiek je speelt)? Het was altijd select + r1 of r2.

[ Voor 34% gewijzigd door Framoes op 21-09-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09

Mauz1978

Console War Veteran

Framoes schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:22:
Weet iemand hoe je op de PS3 de edit file kan resetten? Heb nu geïmporteerd van PES 2012, maar daardoor zijn er volgens mij ook transfers teruggedraaid.

En hoe verander je hoe aanvallend je team speelt (die 5 streepjes onderin beeld, waar ook staat welke tactiek je speelt)? Het was altijd select + r1 of r2.
dat is nu LT (of LB) + controller pad up. Op de xbox dan ;).

Heeft iemand een idee hoe je de autosave functie uitzet?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35
Paar wedstrijden gespeeld nu. Over het algemeen wel tevreden, niet heel veel veranderd volgens mij.

Wat me nogsteeds mateloos irriteerd is dat spelers niet goed de gaten in duiken (met name de aanvallers).

Ook begrijp ik nogsteeds niet waarom het handmatig diepsturen van spelers met het klikken van de rechterpook gaat.
In fifa gaat dit met LB en dat werkt perfect, ik doe nu namelijk de hele tijd scharen ipv diepsturen

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35
Hij zit ook in de prestatie training, makkelijk zat :)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Mauz1978 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:23:
[...]

dat is nu LT (of LB) + controller pad up. Op de xbox dan ;).

Heeft iemand een idee hoe je de autosave functie uitzet?
Autosave in ML is erg irritant, saved elke keer als er iets is als je next doet. Saved ook als die assistent alleen maar zegt dat je naar je youth team moet kijken, wat natuurlijk zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

r3 ingedrukt houden en dan met je linkerpook haaks op de richting van de speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Niet normaal hoe lang "communicatie tot stand brengen" duurt bij vriendschappelijk online. Al 10 minuten aan t wachten tot een match begint maar nog niks.

• On_E

On_E

Housemusic

donowitz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:32:
Paar wedstrijden gespeeld nu. Over het algemeen wel tevreden, niet heel veel veranderd volgens mij.
Tov 2012 is er weldegelijk genoeg veranderd imo, het speelt een stuk fijner weg.

• Monda
ratsja schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:50:
[...]

r3 ingedrukt houden en dan met je linkerpook haaks op de richting van de speler
Oke thnx. verschil is dus de toevoeging van de linkerpook. Ga het eens proberen. Anders ook maar eens die training doorlopen.

Zijn jullie al begonnen met mlo? Benieuwd naar eventuele aankopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 22-09-2012 10:36 ]

• Deef_K
Nog niet begonnen, eerst champions league afmaken. Speel met real en moet tegen barca, man man wat een spanning. Fantastisch spel!

• Framoes
On_E schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:37:
[...]

Tov 2012 is er weldegelijk genoeg veranderd imo, het speelt een stuk fijner weg.
Medespelers lopen beter, verdediging staat beter (steekpasses worden meer onderschept), een aanval goed opbouwen loont nog meer dan voorheen en wedstrijden zijn spannender.

Ik had wel een hele vage bug. Alle spelers schoven letterlijk links van het veld af. De bal rolde uit en toen was alles weer normaal bij de hervatting.

• Harribo
Monda schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:35:
[...]
Zijn jullie al begonnen met mlo? Benieuwd naar eventuele aankopen.
Heb oa Doumbia en Khlosneri gehaald, vooral die laatste als links-of rechtshalf betekent veel voor mijn team.

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hoe zit het met de speelsnelheid? Pes 2012 online heb ik links laten liggen omdat het op pinball leek zo snel ging het?
Ik speel nu de 1e demo op -1, hoe zit het online?

• On_E

On_E

Housemusic

Deruxian schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:15:
Hoe zit het met de speelsnelheid? Pes 2012 online heb ik links laten liggen omdat het op pinball leek zo snel ging het?
Ik speel nu de 1e demo op -1, hoe zit het online?
Heb pas 1 online game gespeeld, maar dat was volgens mij gewoon 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 20:37
Kunnen jullie überhaupt wel een spel online spelen?
Ik krijg hier constant de "Data pack incompatible" melding, zowel bij NL'ers als bij Spanjaarden/Duitsers ;(

PS3 overigens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Beerkeeper op 23-09-2012 12:50 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Beerkeeper schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:50:
Kunnen jullie ÃŒberhaupt wel een spel online spelen?
Ik krijg hier constant de "Data pack incompatible" melding, zowel bij NL'ers als bij Spanjaarden/Duitsers ;(

PS3 overigens :)
En je hebt wel gewoon die DLC gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik Spero 2013 sinds vrijdag, over het voetbal zelf ben ik tevreden maar de rest irriteert me zwaar:
- trage menus bij vooruit gaan tussen wedstrijden in master league
- autosave kan niet uit, er zijn 2 save momenten tussen wedstrijden door, zonde van de tijd
- dat domme vrouwtje die je van alles vertelt tussen de wedstrijden, en dan krijg je alles alsnog als berichten te zien..
- elke keer bij game plan settings moet je die 2 opties kiezen...laat me een keer kiezen en bewaar die instelling dan gewoon..

De focus moet op het voetbal liggen maar er ligt nu zoveel tijd en naduk op de menus dat je er snel genoeg van krijgt..zwaar irritant iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Helaas heb ik tot nu toe weinig te klagen over PES 2013 :) (wel vervelend hoor)

De cheatscript is voor 95% eruit gehaald lijkt het wel. De enige momenten waarop ik het tegenkom, is soms op belangrijke momenten zoals dat een aanvaller wordt afgeremd zodat de keeper de bal kan pakken.
En helaas vindt een keeper het soms nog steeds leuk om na een schot de bal af te leveren bij de volgende vijandige aanvaller.

Maar door de lagere snelheid heb je meer controle en kan je beter overspelen. Heel fijn.
Spelers worden nu er ook niet zo maar uitgerend dus de runners online ben je ook kwijt.
Online zijn de verbindingen tot nu toe wel te doen en ik bid echt dat dat zo blijft. Dat zou het spel voor mij nog flink kunnen verzieken.

Heb alleen nog een vraag: ik wil soms met MLO een speler kopen maar dan krijg ik de melding dat de "transferdrempel is bereikt" en ik hem dus niet kan kopen.
Iemand een idee waarom en waar ik kan zien wanneer die drempel bereikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
bolleh schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:53:
Ik Spero 2013 sinds vrijdag, over het voetbal zelf ben ik tevreden maar de rest irriteert me zwaar:
- trage menus bij vooruit gaan tussen wedstrijden in master league
- autosave kan niet uit, er zijn 2 save momenten tussen wedstrijden door, zonde van de tijd
- dat domme vrouwtje die je van alles vertelt tussen de wedstrijden, en dan krijg je alles alsnog als berichten te zien..
- elke keer bij game plan settings moet je die 2 opties kiezen...laat me een keer kiezen en bewaar die instelling dan gewoon..

De focus moet op het voetbal liggen maar er ligt nu zoveel tijd en naduk op de menus dat je er snel genoeg van krijgt..zwaar irritant iig
Dikgedrukte was bij PES2012 wel het geval. Daar sloeg het spel het op bij de eerste keer en hoefde je het daarna nooit meer te regelen. Dat autosaven snap ik trouwens ook niet.

Het is bijna alsof ze bewust dingen slechter hebben gemaakt, want logisch is het allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 19:17
Weet iemand waar je de optie kan vinden om een offline competitie te spelen in pes2013?
In pes2012 speelde ik namelijk met wat neven een competitie (gemeenschap) tegen elkaar, maar dat lijkt nu niet meer te kunnen. Alleen beker heb ik kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

michel3vb schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:57:
Weet iemand waar je de optie kan vinden om een offline competitie te spelen in pes2013?
In pes2012 speelde ik namelijk met wat neven een competitie (gemeenschap) tegen elkaar, maar dat lijkt nu niet meer te kunnen. Alleen beker heb ik kunnen vinden...
Die optie hebben ze er helaas uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel is weer geniaal. Ik was dan wel nog niet klaar met 2012, maar het begon weer ernstig te jeuken. Zeker omdat het bedrag nu al gelijk 45 euro is. Vond ik wel goedkoop voor PES begrippen. Leuke nieuwe opties met die gadgets. Schoenen onzinnig, maar ik zie er de fun wel van in. Ook handig dat ze percentages bij onderhandelingen hebben neergezet. Ik erger me dood als ik vind dat ik een speler kan binnenhalen en hij vindt mijn club dan een stap terug. Dat is er nu gelukkig uit. Ook die vreselijke voorzitter heb ik nog niet kunnen ontdekken alhoewel hij wel een stuk realisme bracht (behalve voor de opstelling). De training is weer een beetje terug naar de basics. Die trainingen van 2012 waren echt rampzalig met dat instellen iedere keer. Nee dan ga ik in die tijd toch liever punten uitgeven in de winkel.
By the way wat hebben ze die standaardspelers een verschrikkelijke namen gegeven. Was juist zo gewend aan de namen van de vorige standaardspelers.
Echt briljant dat een speler een bal kan afpakken door gewoon op het juiste moment in te rennen naar een speler die een bal te ver voor zich uitspeelt. Dat zag je niet in voorgaande delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 20:37
Monda schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:26:
[...]

En je hebt wel gewoon die DLC gedownload?
Welke DLC is er nog meer behalve een datapack?

Het is me wel gelukt om een potje te spelen, maar werd finaal ingemaakt :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik loop ook tegen de transferdrempel aan. Als ik een speler verkoop zie ik het bedrag oplopen (rond de 2mil) maar als ik naar het hoofdscherm ga van mlo veranderd dit bedrag weer in 195.462. Dit bedrag staat ook bij teambudget en veranderd niet ondanks spelers verkopen en wedstrijd geld.... Fout?

Edit: na gewonnen wedstrijd staat er nettobudget: 2.99.420 en bij team budget weer 195.462...

Edit2: nu inmiddels op 3.46.960 euro... Maar nog steeds een transferplafond als ik iemand van in totaal 1.4 mil wil kopen... Iemand?!

[ Voor 28% gewijzigd door Monda op 23-09-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik kom bij ML (offline) wel weer bekende taferelen tegen.

Zo'n wedstrijd waar de bal er niet in lijkt te mogen en je vervolgens een bal wegtrapt, die tegen je eigen speler aan je eigen doel instuitert. Een doelpuntje tegen is normaal geen probleem, maar waar m'n spits normaal z'n kansen tegen betere teams makkelijker maakt, gaat alles nu net naast.

Verder moeten ze echt iets doen aan AI spelers die hun been voor de bal gooien precies op het moment dat je een sliding maakt. Het was bij PES12 ook al zo en is zwaar onrealistisch, want geen enkele speler wil zijn enkels kapotgeschopt hebben. In herhalingen zie je altijd duidelijk dat het een geprogrammeerde reactie op de sliding is.

Wat gameplay betreft ben ik verder tevreden, maar het is zo jammer dat dit soort dingetjes er in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik ben er alweer helemaal klaar mee. Spelers lopen niet goed vrij (minder dan in 2012 lijkt het wel) en online is het een groot vertragingsfeest. Ik wacht wel op fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
De transferdrempel geld volgens mij niet voor jezelf maar voor de speler die je wilt kopen.
Een bepaalde speler mag in het begin maar een aantal keer per dag/uur verkocht worden.
Wat de precieze reden is weet ik niet, maar dat was in 2012 ook al het geval.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sluuz schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:36:
Ik ben er alweer helemaal klaar mee. Spelers lopen niet goed vrij (minder dan in 2012 lijkt het wel) en online is het een groot vertragingsfeest. Ik wacht wel op fifa.
Vreemd, heb ik totaal geen last van. Nu iets van 10 potjes mlo gespeeld, allemaal soepel zonder lagg. Spelers lopen prima vrij, veel counter goals gemaakt waarbij het hele team in beweging was. Backs komen op etc.Misschien tactiek? Gedeeltelijk heb je vrijlopen ook zelf in de hand natuurlijk (R3, "R1 een-tweetjes icm rechterstick richting weglopen", betere spelers aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sinned123 schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:28:
De transferdrempel geld volgens mij niet voor jezelf maar voor de speler die je wilt kopen.
Een bepaalde speler mag in het begin maar een aantal keer per dag/uur verkocht worden.
Wat de precieze reden is weet ik niet, maar dat was in 2012 ook al het geval.
Oh oke dat zou kunnen. Maar dan nog klopt dat geld bedrag volgens mij niet. Lees op wenb forum (mlo topic) ook dat meerdere mensen aangeven dat de bedragen niet kloppen... Zal vandaag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 19:17
Mauz1978 schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:24:
[...]

Die optie hebben ze er helaas uitgehaald.
Ah leuk van Konami. Speel al ruim 8 jaar lang bijna elk weekend een competitie tegen wat neven. Dat kan dus niet meer met 2013 :( Vreemde beslissing als je het mij vraagt want ik denk dat er toch redelijk wat mensen gebruik maken van de gemeenschap functie.
Wij vallen maar terug op 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Laatst online: 25-09 11:30
Harribo schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:56:
Heb alleen nog een vraag: ik wil soms met MLO een speler kopen maar dan krijg ik de melding dat de "transferdrempel is bereikt" en ik hem dus niet kan kopen.
Iemand een idee waarom en waar ik kan zien wanneer die drempel bereikt is?
Dit wil ik ook graag weten, iemand een antwoord?
Ik heb het ook meegemaakt als ik een speler wil verkopen dat ik deze melding krijg.
Zie deze melding voornamelijk bij goedkope maar populaire spelers,
lijkt me niet eerlijk als deze aan hun max zitten o.i.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Sluuz schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:36:
Dan doe je iets verkeerd, dit jaar lopen ze beter dan ooit te voren! Online is nog steeds niet helemaal super nee dat klopt, maar ik heb nog niet echt een ''vertragingsfeest'' gehad.

Nou, veel plezier met FIFA ! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Kw4kje schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:10:
[...]

Dan doe je iets verkeerd, dit jaar lopen ze beter dan ooit te voren! Online is nog steeds niet helemaal super nee dat klopt, maar ik heb nog niet echt een ''vertragingsfeest'' gehad.

Nou, veel plezier met FIFA ! O-)
Inderdaad, die comment slaat echt helemaal nergens op, spelers lopen juist heel goed vrij, en online heb ik zelf nog helemaal geen lag gehad in 4 potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Sowieso, als Harribo het goed vindt gaan, wed ik dat het ook goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
On_E schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:29:
[...]

Inderdaad, die comment slaat echt helemaal nergens op, spelers lopen juist heel goed vrij, en online heb ik zelf nog helemaal geen lag gehad in 4 potjes.
Waarom slaat het nergens op? Als ik die perceptie heb dan is dat voor mij toch zo? Het gaat trouwens niet eens zozeer om lag, want dat valt inderdaad wel mee. Dat was vorige jaren veel erger (herinner je je de teleport mannetjes nog? :P).

Nee wat ik bedoel is dat (vooral online) mannetjes niet snel genoeg reageren. Als de bal 20cm langs ze rolt, pakken ze hem niet en blijven ze gewoon staan. Ook wordt een pass soms als raket verstuurd en soms als een rollertje terwijl de omstandigheden precies gelijk zijn en ik de knop even lang ingedrukt houd. En vrijlopen van mannetjes vind ik toch echt ondermaats. Als de spits de bal aanneemt met een man in zijn rug, bieden de buitenspelers zich niet aan en gaan al helemaal niet diep. Ze blijven apatisch staan kijken. Ik dacht nog dat het aan mijn kneuzenventjes lag in MLO, maar ook in Real Madrid doen ze het.

Toegegeven, het voelt weer een beetje als PES5 van vroeger, dat is prima, maar er zitten nog steeds zoveel vervelende dingen in die er al 2 versies geleden inzaten en die ze nog steeds niet gefixt hebben. Ook het gezeik dat ze de League en community modes eruit hebben gesloopt is onvergeeflijk. Zet ze dan over zonder iets te wijzigen, maar helemaal verwijderen is onverklaarbaar. Ik ben er dus klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sluuz schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:10:
[...]
Nee wat ik bedoel is dat (vooral online) mannetjes niet snel genoeg reageren. Als de bal 20cm langs ze rolt, pakken ze hem niet en blijven ze gewoon staan. Ook wordt een pass soms als raket verstuurd en soms als een rollertje terwijl de omstandigheden precies gelijk zijn en ik de knop even lang ingedrukt houd.
Dit is inderdaad soms het geval. Soms ervaar ik dat ook. Ik zeg ook niet dat het spel perfect is maar er zijn flink wat vervelende irritante dingen eruit gehaald naar mijn mening. Maar dit soort dingen blijven irritant en is gewoon cheat AI.

Ik heb nu een paar herhalingen opgeslagen waarin je kunt zien dat een speler van mijn team gewoon bij een bal wegloopt om de tegenstander, die in 1e instantie verder van de bal stond, de bal rustig te kunnen pakken!
Ik vind dat écht heel erg en Konami moet écht een trap onder zijn hol hebben hiervoor. Mensen naaien noem ik het.
Maar wat ik al zei: veel van die cheat AI dingen zijn al weg , in zo verre dat ik er beter mee kan leven.
En vrijlopen van mannetjes vind ik toch echt ondermaats. Als de spits de bal aanneemt met een man in zijn rug, bieden de buitenspelers zich niet aan en gaan al helemaal niet diep. Ze blijven apatisch staan kijken. Ik dacht nog dat het aan mijn kneuzenventjes lag in MLO, maar ook in Real Madrid doen ze het.
Dit ervaar ik dus niet. Niet dat als ik balbezit ben íedereen wegloopt of zich aanbiedt maar ik zie genoeg beweging om mij heen. Er loopt vroeg of laat wel een speler zich vrij. Dus ik denk dat er iets niet in orde met jouw spelers is dan? Misschien de eigenschap Samenspel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Harribo schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:50:
[...]

Dit is inderdaad soms het geval. Soms ervaar ik dat ook. Ik zeg ook niet dat het spel perfect is maar er zijn flink wat vervelende irritante dingen eruit gehaald naar mijn mening. Maar dit soort dingen blijven irritant en is gewoon cheat AI.

Ik heb nu een paar herhalingen opgeslagen waarin je kunt zien dat een speler van mijn team gewoon bij een bal wegloopt om de tegenstander, die in 1e instantie verder van de bal stond, de bal rustig te kunnen pakken!
Ik vind dat écht heel erg en Konami moet écht een trap onder zijn hol hebben hiervoor. Mensen naaien noem ik het.
Maar wat ik al zei: veel van die cheat AI dingen zijn al weg , in zo verre dat ik er beter mee kan leven.

[...]

Dit ervaar ik dus niet. Niet dat als ik balbezit ben íedereen wegloopt of zich aanbiedt maar ik zie genoeg beweging om mij heen. Er loopt vroeg of laat wel een speler zich vrij. Dus ik denk dat er iets niet in orde met jouw spelers is dan? Misschien de eigenschap Samenspel oid?
Jon Murphy heeft gezegd dat "vreemde" momenten in het spel bij PES13 zouden worden verbeterd. Ik had zo'n vermoeden dat hij doelde op de cheatende AI, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Sinds vrijdagavond ook de nieuwste PES weer in huis. En man, wat speelt ie lekker. Ben nu nog aan het uitvogelen welke moeilijkheidsgraad ik moet hebben. Regular was iets te makkelijk, dus ga vanavond professional eens uitproberen.

De toevoeging van de manual passing met de L2-knop (op PS3) is geniaal. Je kunt nu een balletje precies spelen waar je wilt (vergt wel oefening). Dit komt het realisme enorm ten goede. Manual shooting is ook een gave toevoeging, maar vind ik nog erg moeilijk. De eerste paar keer dat ik dat probeerde ging de bal beschamend ver naast. Het nieuwe response defending is nog een beetje wennen, maar is beter dan in 2012.

Heb het gevoel dat dit een mooi jaarje PES gaat worden!

Nu is het wachten op de WENB option file aanstaande donderdag/vrijdag zodat ik kan beginnen aan een nieuw avontuur in de Master League. Tot die tijd maar een beetje oefenen in diverse cups en losse wedstrijdjes.

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Ik vind het manueel passen juist niet echt relax. De verschillende manieren van aanname/schieten etc vind ik dan wel weer fijn. Wacht ook op de option file. Daarna mooi met PSG een keertje.. zal ook wel mijn eerste pick worden bij FM 13 :D

Mocht iemand nog keertje tetten willen dan mag je me toevoegen op PSN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik zag wat heel er nice van een teamgenoot. Ik liet een speler weglopen terwijl ik dribbelde langs de zijlijn. Vervolgens liep een teamgenootje een meter buiten het veld om mij heen! Ik twijfel nog wel over de snelheid, 0 of -1. Die flipperkast van vorig jaar is gelukkig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sluuz schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:10:
[...]

Waarom slaat het nergens op? Als ik die perceptie heb dan is dat voor mij toch zo? Het gaat trouwens niet eens zozeer om lag, want dat valt inderdaad wel mee. Dat was vorige jaren veel erger (herinner je je de teleport mannetjes nog? :P).

Nee wat ik bedoel is dat (vooral online) mannetjes niet snel genoeg reageren. Als de bal 20cm langs ze rolt, pakken ze hem niet en blijven ze gewoon staan. Ook wordt een pass soms als raket verstuurd en soms als een rollertje terwijl de omstandigheden precies gelijk zijn en ik de knop even lang ingedrukt houd. En vrijlopen van mannetjes vind ik toch echt ondermaats. Als de spits de bal aanneemt met een man in zijn rug, bieden de buitenspelers zich niet aan en gaan al helemaal niet diep. Ze blijven apatisch staan kijken. Ik dacht nog dat het aan mijn kneuzenventjes lag in MLO, maar ook in Real Madrid doen ze het.
Hoe heb je je passing assists staan?

Verder is het in mijn perceptie ( :+ ) zo dat er weldegelijk veel beter wordt gelopen door AI spelers dan in voorgaande versies.

Perfect is de game zeker niet, maar ik ben wel tevreden, de gameplay is waar het om draait voor mij en dat bevalt voorlopig echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Passing assist staat op 2 blokjes. En dan heb ik nog het idee dat hij niet altijd lekker reageert op waar ik naartoe wil passen. Hij lockt regelmatig op het verkeerde mannetje. Ik heb nog liever dat hij dan gewoon in de richting pass waarin ik druk (dus full manual) dan dat hij naar het verkeerde ventje gaat.

Full manual is alleen flink lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
En mocht de speler niet diep willen gaan, kun je hem altijd nog zelf aansturen of besturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst dat ik een paar frustrerende "ongelukkige" goals tegenkrijg met PES 2013, 2 in 1 wedstrijd. Doet me een beetje denken aan 2012, ballen die precies zo vallen dat ze er in gaan... Daar was dat altijd het geval, laten we maar hopen dat het in dit geval echt "pech" was... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sluuz schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:57:
Passing assist staat op 2 blokjes. En dan heb ik nog het idee dat hij niet altijd lekker reageert op waar ik naartoe wil passen. Hij lockt regelmatig op het verkeerde mannetje. Ik heb nog liever dat hij dan gewoon in de richting pass waarin ik druk (dus full manual) dan dat hij naar het verkeerde ventje gaat.

Full manual is alleen flink lastig :)
Zet m eens op 1 blokje, denk dat het al iets zal schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik nou zo scheel of kan je echt niet de herhalingen ergens uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Tering wat verslavend die MLO... Hele weekend zoet geweest. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:25:
ben ik nou zo scheel of kan je echt niet de herhalingen ergens uitzetten?
Heeft nooit gekund. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:45:
Voor het eerst dat ik een paar frustrerende "ongelukkige" goals tegenkrijg met PES 2013, 2 in 1 wedstrijd. Doet me een beetje denken aan 2012, ballen die precies zo vallen dat ze er in gaan... Daar was dat altijd het geval, laten we maar hopen dat het in dit geval echt "pech" was... :9
Bedoel je online? Bij mij mlo juist andersom, 2 potjes gewonnen en 1 gelijk na achterstand door puuuuuure Lucky goals. En bij mijn tegenstanders mocht ie er gewoon niet in, paal, lat, speler op de doellijn etc. Kreeg bijna medelijden. Aan de andere kant 1 pot waar ik alle scheldwoorden geroepen heb die ik kende uit pure frustratie. Ach ja de bal is rond.

Heb nu idd gezien dat het transferplafond per speler geldt idd. Na een bepaalde tijd wordt deze weer vrijgegeven en kun je m weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:35:
[...]

Bedoel je online? Bij mij mlo juist andersom, 2 potjes gewonnen en 1 gelijk na achterstand door puuuuuure Lucky goals. En bij mijn tegenstanders mocht ie er gewoon niet in, paal, lat, speler op de doellijn etc. Kreeg bijna medelijden. Aan de andere kant 1 pot waar ik alle scheldwoorden geroepen heb die ik kende uit pure frustratie. Ach ja de bal is rond.

Heb nu idd gezien dat het transferplafond per speler geldt idd. Na een bepaalde tijd wordt deze weer vrijgegeven en kun je m weer kopen.
Nee, heb inmiddels alleen nog maar ML gespeeld. MLO begin ik nog eventjes niet aan, eerst even manual passing beter onder controle krijgen. En wil nog eventjes een beetje tijd overhebben voor andere dingen, haha. :9

Btw, wat me gelijk al opviel toen ik het hoesje opende: Mooiste disc en boekje ooit? :P

edit:
Weer een illusie armer: De keepers zijn echt niet beter...

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3E2V1J2P2l1R1C2U401H/Untitled.png

|:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Monda schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:35:
[...]
Ja maar als ik zoek op een bepaalde speler met bepaalde eigenschappen, dan krijg ik een lijst van bijv. 40 spelers en JUIST de speler die ik wil kopen, kan opeens niet! Dat begint wel op te vallen, ik mag de beste speler niet kopen. Beetje flauwekul. Gebeurt mij om de haverklap.
Ik snap best dat mensen niet meteen Ronaldo etc mogen kopen om het langer leuk te houden maar verzin dan wat anders, maak die spelers onbetaalbaar of zo.

En tegen Turken spelen is nog steeds irritant, vertragingen alom.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 24-09-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Harribo schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:53:
[...]

Ja maar als ik zoek op een bepaalde speler met bepaalde eigenschappen, dan krijg ik een lijst van bijv. 40 spelers en JUIST de speler die ik wil kopen, kan opeens niet! Dat begint wel op te vallen, ik mag de beste speler niet kopen. Beetje flauwekul. Gebeurt mij om de haverklap.
Ik snap best dat mensen niet meteen Ronaldo etc mogen kopen om het langer leuk te houden maar verzin dan wat anders, maak die spelers onbetaalbaar of zo.

En tegen Turken spelen is nog steeds irritant, vertragingen alom.
Oke dat komt waarschijnlijk doordat meer mensen dachten zoals jij. Als je bij de eigenschappen kijkt van die speler, zie je ook vanaf welk moment hij weer in de verkoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Ben zeer tevreden tot nu toe. :)

Ik speel alleen maar MLO en begin nu aardig op dreef te komen.
De eerste 10 potjes verloor ik bijna allemaal, maar heb er nu weer 6 achter elkaar gewonnen.
Heb het idee dat ik weer met de top kan meedraaien :9 .
Het is weer een hele andere manier van passing dan in 2012, moest er gewoon even mee leren omgaan.

De lag valt tot nu toe ook nog mee!
En ik ben nog geen cheater/quiter tegengekomen online, hebben ze hier eindelijk wat op verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Mede-PES'ers,

Gebruiken jullie veel manual shooting ON (dus geen L2 meer nodig om dit te activeren) of kiezen jullie toch ervoor om dit niet aan te zetten, en om dus slechts af en toe met de L2 button een manual schot te plaatsen?

Ik heb erg uitgekeken naar deze toevoeging maar vind het nog knap lastig. Met deze optie ON schiet ik vaak mijlenver naast, of simpelweg kaarsrecht vooruit. Je ziet ook geen witte pijl met de directie waar je heen schiet... Wellicht iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Ik heb het ook zo ingesteld maar het is inderdaad tricky. Al heb ik de afgelopen 3 dagen niet meer kunnen spelen omdat ik geen tijd heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
b.o.n.s schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:01:
Ik heb het ook zo ingesteld maar het is inderdaad tricky. Al heb ik de afgelopen 3 dagen niet meer kunnen spelen omdat ik geen tijd heb :(
Ik heb het niet ingesteld, zou het meerwaarde hebben?
Wat adviseren de absolute pro's :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Manual passing doe ik zeker niet aan, dat werkt gewoon niet lekker soepel.
Zo'n pijltje zegt ook weinig wat heb ik het idee, een speler met slechte pass-stats en in slechte conditie zal waarschijnlijk de bal toch niet precies daar krijgen waar je hem hebben wilt.
Komt bij dat het pijltje zeer gevoelig is voor bewegingen zodat je snel verkeerd passt(?).

Manual shooting doe ik met de R2 (of moet ik dan L2 gebruiken?). Enfin dat werkt wel aardig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Manual passing is echt een zegen.... eindelijk komen de passes aan op de plek waar jij wil, en niet waar de AI denkt dat jij em wil hebben... zovaak al net die buitenspelspeler aangespeeld terwijl 2 duidelijkere opties voor de hand lagen (in 12). Sure, het is even wennen, maar mijns inziens echt een verademing.

• Kw4kje
Het naar het doel koppen uit bijv een corner is dit jaar ook knap lastig, alles gaat hoog over bij mij. Waar moet ik op letten?

Verwijderd

Kw4kje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:19:
Het naar het doel koppen uit bijv een corner is dit jaar ook knap lastig, alles gaat hoog over bij mij. Waar moet ik op letten?
Volgens mij is timing erg belangrijk. Maar, ik moet zeggen dat ik het zelf ook nog lang niet onder de knie heb, heb pas één keer gescoord met een kopbal in PES 2013. :9

• On_E

On_E

Housemusic

Pfff Christiano Ronaldo is wel ietsiepietsie overpowered zeg, jezus…

Het maakt niet eens uit vanaf waar je schiet, zolang het over de middenlijn is gaan bijna al zijn schoten op doel af geloof ik.

Gisteravond online tegen Real gespeeld, 0-4 verloren door 4 goals van hem, waarvan er eentje in de kruising vloog vanaf een meter of 40, gaat nergens over….

• Framoes
Het klinkt misschien overbodig, maar de header accuracy en lengte zijn de belangrijkste dingen om bij een speler op te letten. Wat tactiek betreft: je moet goed inlopen en als er een tegenstander tegen je aan staat lijkt het vaak mis te gaan. Daarnaast is, zoals door GuidoH genoemd, timing belangrijk.

Als je veel wil scoren met het hoofd moet je Giroud of Llorente kopen, dan is succes bijna gegarandeerd.

• Sluuz
Kan bevestigen dat de cheat scripts zoals Harribo al jaren roept er nog steeds in zitten. Besloot PES toch nog een kans te geven en een aantal offline potten tegen de cpu gedaan (op professional niveau). Ik was PSG en speelde tegen Benfica in de eerste groepswedstrijd van de CL. Het stond lang 0-0 tot op een gegeven moment een mannetje van Benfica op de flank de bal kreeg. Die begon ineens vrij hard te lopen, trucjes te doen en ik probeerde met 3 man achter elkaar de bal af te pakken door twee keer op de passknop te drukken. Alle drie de mannetjes van mij stapten VERKEERD in. En dan bedoel ik dat ze niet naar de tegenstander toe instapten, maar gewoon een andere kant op waardoor de cpu er zo langs kon lopen. Hij schoot van buiten de zestien precies in de hoek (mooi goal). Terwijl hij die actie maakte kon ik gewoon zien dat hij erin zou gaan.

Nu zal ik wel weer reacties krijgen dat ik er geen zak van kan, maar het was wel heel frappant dat 3 mannetjes verkeerd instapten en niet precies deden wat ik via mijn controller invoerde.

offtopic:
Wel de wedstrijd nog met 4-3 gewonnen :P

• Harribo
Dat heb ik dit jaar ook. Ze gaan er bijna allemaal over.
Beste manier, wat ik ervaarde, is om bij de halve cirkel te gaan staan, de corner te nemen en dan naar de 2e paal te lopen om hem daar in te koppen. Stats zullen wel veel helpen maar dat soort spelers heb ik nog niet getest.
On_E schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:41:
Gisteravond online tegen Real gespeeld, 0-4 verloren door 4 goals van hem, waarvan er eentje in de kruising vloog vanaf een meter of 40, gaat nergens over….
Wie speelt dan ook online tegen Real of Barca, geen baal aan joh. Dat is ook 1 van de redenen dat ik MLO speel, heb mijn buik vol van al die gasten die steeds maar Barca/Real kiezen. Je moet ook wel als je in die modus speelt, want anders heb je al een beste achterstand als je een ander team kiest.
Sluuz schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:31:
Kan bevestigen dat de cheat scripts zoals Harribo al jaren roept er nog steeds in zitten.
Zit er ook nog wat in, maar niet zo veel meer. Konami kan er maar geen afscheid van doen (lees: ze weten anders niet hoe ze het soms spannend moeten houden, onkunde zoals ik het zie).

Heb nu gisteravond weer online MLO PC gespeeld en de vertragingen kwamen er al wat in.
Ik heb het idee dat er nu spelers online zijn en dat daar door de boel loopt te vertragen?
Zou echt jammer zijn want in het begin kon je gewoon uitvoeren wat je wou, nu is het een beetje een ander verhaal. Heb zelfs nu betere spelers als voorheen dus dat is het zeker niet.
Ach ik heb nog wel een win-rate van 85% :)

Moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat ik van de 50 keer 2x gequit heb, wéér van die irritante Turken met hun ellendige verbindingen. Het is gvd niet te geloven dat zij dan wél controle hebben....zwáár irritant...en dan nog je laten lopen ook.

Konami heeft trouwens het quit systeem goed aangepast. Tis niet perfect nog maar wel verbeterd. Ik ben meerdere keren nu gequit en als ik wachtte, kreeg ik alsnog de punten en won ik. Helaas heb ik nu wel een B rating, daar baal ik van. Kan ik straks toernooien weer vergeten :(

[ Voor 72% gewijzigd door Harribo op 26-09-2012 11:09 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Harribo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:56:
Wie speelt dan ook online tegen Real of Barca, geen baal aan joh. Dat is ook 1 van de redenen dat ik MLO speel, heb mijn buik vol van al die gasten die steeds maar Barca/Real kiezen. Je moet ook wel als je in die modus speelt, want anders heb je al een beste achterstand als je een ander team kiest.
Tsja, ik wil gewoon online spelen, kan er verder vrij weinig aan veranderen dat tegenstanders zovaak die teams kiezen.

Gisteravond ook een hele leuke pot gespeeld, met FC Utrecht tegen Torino, zo kan het dus ook. (die tegenstander nam Torino nadat ie zag dat ik met Utrecht ging spelen)

Bleef 0-0 maar was zoveel leuker dan wedstrijden tegen topteams. :)

• Harribo
On_E schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:11:
[...]
Bleef 0-0 maar was zoveel leuker dan wedstrijden tegen topteams. :)
Inderdaad, veel leuker. Dan komt het aan op goed en verzorgd voetbal spelen en niet rondrennen met een Messi en lange-halen-snel-thuis-voetbal. Zo hoort eigenlijk het hele spel te zijn...

Nog over die transfer embargo. Ik heb Briand en die raak ik niet kwijt. Elke keer dat ik inlog moet ik ander half uur wachten minimaal en die tijd heb ik niet altijd. Lekker weer :(

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 26-09-2012 11:23 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Harribo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:16:
[...]

Inderdaad, veel leuker. Dan komt het aan op goed en verzorgd voetbal spelen en niet rondrennen met een Messi en lange-halen-snel-thuis-voetbal. Zo hoort eigenlijk het hele spel te zijn...

Nog over die transfer embargo. Ik heb Briand en die raak ik niet kwijt. Elke keer dat ik inlog moet ik ander half uur wachten minimaal en die tijd heb ik niet altijd. Lekker weer :(
Goed en verzorgd voetbal is wel lastig met slechtere teams, maar omdat de spelers nogal eens een bal verkeerd aannemen bv. maakt het de wedstrijden wel veel leuker, de gekste dingen kunnen gebeuren.
Inderdaad veel leuker dan alle ballen op Messi/C.Ronaldo, en schieten maar…

• Harribo
Jezus! Ik speel online, zie ik transferembargo Doumbia tot 11:30. Speel ik een wedstrijd, is het 11:45, staat ie op eens op 14:41!!
Hier word ik dus zwaar geirriteerd van, Konami is de boel weer aan het naaien.
Snap het wel, ik draai te goed natuurlijk. KUT KONAMI

• Framoes
Sluuz schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:31:
Kan bevestigen dat de cheat scripts zoals Harribo al jaren roept er nog steeds in zitten. Besloot PES toch nog een kans te geven en een aantal offline potten tegen de cpu gedaan (op professional niveau). Ik was PSG en speelde tegen Benfica in de eerste groepswedstrijd van de CL. Het stond lang 0-0 tot op een gegeven moment een mannetje van Benfica op de flank de bal kreeg. Die begon ineens vrij hard te lopen, trucjes te doen en ik probeerde met 3 man achter elkaar de bal af te pakken door twee keer op de passknop te drukken. Alle drie de mannetjes van mij stapten VERKEERD in. En dan bedoel ik dat ze niet naar de tegenstander toe instapten, maar gewoon een andere kant op waardoor de cpu er zo langs kon lopen. Hij schoot van buiten de zestien precies in de hoek (mooi goal). Terwijl hij die actie maakte kon ik gewoon zien dat hij erin zou gaan.

Nu zal ik wel weer reacties krijgen dat ik er geen zak van kan, maar het was wel heel frappant dat 3 mannetjes verkeerd instapten en niet precies deden wat ik via mijn controller invoerde.

offtopic:
Wel de wedstrijd nog met 4-3 gewonnen :P
Soms zie je gewoon op de manier waarop de vleugelspeler een rush maakt, dat ze gaan scoren. Of dat nou dmv een voorzet en kopbal is of dat de vleugelspeler zelf je strafschopgebied inloopt met een bag of tricks waar je u tegen zegt.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste