Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laagste prijs is nu 699 inclusief verzenden bij Redcoon: pricewatch: Canon EOS 650D

Nog 50 euro lager en ik ga m waarschijnlijk halen. Al ben ik ook wel benieuwd naar de Panasonic GH3 die in oktober uitkomt waarvan de voorganger, de GH2, superieur is aan de 600D (en op sommige punten ook de 650D).

[ Voor 45% gewijzigd door Slashdotter op 30-07-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Slashdotter schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:23:
Vraag ik me ook af, zou die Digic 5 processor veel invloed hebben op de ruis bij donkere filmopnames?

Verder sta ik te twijfelen of ik niet gewoon voor de Panasonic GH2 (of met een paar maanden wachten de GH3) moet gaan. Die schijnt beter te filmen dan de 550/600 dus als de 650 niet duidelijk beter presteert dan z'n voorgangers is dat de beste keus. En met een opzet stuk kan je je bestaande Canon lenzen op de GH2 gebruiken.
De GH2 is niet zomaar beter, je moet er wel het 1 en ander voor doen. Met wat post processing kan je met de 650d een hoop bereiken.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
[message=38601627,noline]H92! schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:19
Is de STM lens beter dan de originele 18-135mm lens? Het is toch alleen de motor dat is veranderd?
Lijkt mij dat het een opnieuw ontworpen lens is, omdat de afmetingen ook veranderd zijn. En dan ik hoop ik ook dat de optische kwaliteit net wat beter geworden is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zit nu te twijfelen tussen deze 650D en de EOS-M. Qua beeld zal het niet veel verschillen, maar ik denk dat de M mij meer gaat bekoren gezien de geringere afmetingen. Ik zou de 650D kopen naast mijn 5D als handzamere broertje (en video functionaliteit) maar de M biedt beide maar dan nog kleiner.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Maken de EOS-M afmetingen nog uit als je toch al een 5D meesleept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Bovendien, denk ik dat er voor ES-F veel meer keuze aan lenzen blijft, ten opzichte van EOS-M, ik zal voor de 650D gaan!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:16
zonoskar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:32:
Ik zit nu te twijfelen tussen deze 650D en de EOS-M. Qua beeld zal het niet veel verschillen, maar ik denk dat de M mij meer gaat bekoren gezien de geringere afmetingen. Ik zou de 650D kopen naast mijn 5D als handzamere broertje (en video functionaliteit) maar de M biedt beide maar dan nog kleiner.
Behalve als je je huidige telelenzen op de M wil gaan zetten, dan heeft een kleinere body weinig toegevoegde waarde mijns insziens. Als je de speciale EF-M lenzen daarbij koopt wellicht een ander verhaal.

Volgens mij positioneert Canon vooral de G1X als voor "naast je DSLR"...de M lijkt vooral een camera voor consumenten die nu een compactcamera hebben.

Ik begreep overigens op het forum van DPReview dat de uiteindelijke beeldkwaliteit van de 650D minder is dan die van de 600D. Ben benieuwd of iemand hier al ervaring heeft met beide bodies en verschillen in IQ.

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Slashdotter schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:43:
Maken de EOS-M afmetingen nog uit als je toch al een 5D meesleept?
De EOS-M is natuurlijk voor wanneer ik mijn 5D niet mee wil slepen.
styxz schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:47:
Volgens mij positioneert Canon vooral de G1X als voor "naast je DSLR"...de M lijkt vooral een camera voor consumenten die nu een compactcamera hebben.
Nou, die G1X heeft een veel kleinere sensor en dus veel minder Bokeh van nature. De EOS-M heeft dat wel en de mogelijkheid om ook je bestaande EF(s) lenzen te gebruiken. Die EF-M 22mm f2 lijkt me een heel fijne lens op deze camera, ik loop op mijn 5D toch ook bijna altijd met primes rond (35mm f2.0 of 100mm f2.8). Dus als er voor de M nog een mooie groothoek-prime en een fisheye komt Ben ik helemaal blij.

Maar als de AF echt niks blijkt, dan ga ik misschien toch voor een 650D.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De G1X sensor is net niet 1.6 crop. De G12 sensor is wel veeeel kleiner :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

nero355 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:20:
De G1X sensor is net niet 1.6 crop.
Ja, maar met die trage lens er op heb je nog niks aan die grote sensor als het gaat om bokeh en background blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

H92! schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:19:
[...]

Afgelopen weekend begon ie eindelijk te dalen. Ik ga hem pas halen met 15-85mm als ik hem nodig heb :P (dus voor verre reis, die last-minute komt ;))

Is de STM lens beter dan de originele 18-135mm lens? Het is toch alleen de motor dat is veranderd?
Volgens de eerste tests is de 18-135mm STM echt een enorm veel betere lens dan de oude 18-135mm lens. Ik houd het in de gaten, kon wel eens mijn nieuwe walk-around lens worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

en wat is enorm veel beter ?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nieuwe AF én Optics. Alleen 1 van de twee zou gewoon veel beter zijn in plaats van enorm. Beide natuurlijk wel prijs-relatief dus hoeveel verschil kan het zijn. ;) Maar ja hoe die tot die conclusie komt had wel interessant geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gok dat de STM flink beter is @135 mm. onder andere :) Voor de rest STM natuurlijk en waarschijnlijk een betere IS vanwege video en de kleine EOS-M body waar die lens eventueel op gebruikt kan worden.

Voor de rest was de oude lens best goed. Ik dacht altijd dat die slechter was dan een 17-85, maar volgens aardig wat reviews is die juist beter !! Geen 15-85 niveau dus, maar wel best goed.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

nero355 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:33:
Ik gok dat de STM flink beter is @135 mm. onder andere :) Voor de rest STM natuurlijk en waarschijnlijk een betere IS vanwege video en de kleine EOS-M body waar die lens eventueel op gebruikt kan worden.

Voor de rest was de oude lens best goed. Ik dacht altijd dat die slechter was dan een 17-85, maar volgens aardig wat reviews is die juist beter !! Geen 15-85 niveau dus, maar wel best goed.
Maar in de hoeken is de oude 18-135 gewoon slechter dan de 18-55mm IS lens, dus gewoon matig op z'n best. Maar voor vakantiekiekjes natuurlijk meer dan genoeg en gebruikersgemak telt dan natuurlijk ook zwaar mee. Dus er was best een grote doelgroep voor de Canon 18-135, volledig te begrijpen! Als je echter wat meer eisen stelde aan de kwaliteit van je foto's dan was 't niet de beste keus, dan komt de 15-85 eerder om de hoek kijken als ideale walk-around lens tijdens je vakantie... maar nu heb je dus ook de 18-135 STM als interessante mogelijkheid, die zit wat scherpte betreft in de buurt van de 15-85 als ik de eerste reacties mag geloven! Kijk... dat vind ik heel interessant! Ohja, laten we ook niet vergeten dat de STM versie FTM ondersteunt! Altijd handig!

[ Voor 0% gewijzigd door Marando op 09-08-2012 15:36 . Reden: dus toch geen FTM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hmm een 18-135 is groter en iets duurder dan een kit lens, dus slechter dan de 18-55 kit hoeft het toch niet te zijn. De 18-105 van Nikon bijvoorbeeld is ook erg goed, en goedkoop. Zeker 18mm is toch wel belangrijk imo. Ben benieuwd, niet dat ik er dan meteen 1 ga halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
jesper86 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:36:
Hmm een 18-135 is groter en iets duurder dan een kit lens, dus slechter dan de 18-55 kit hoeft het toch niet te zijn.
Kan je zien hoe goed een lens is aan hoe groot en duur 'ie is dan? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nee maar wel het potentieel. :+

Was ie nou net zo klein en cheapo als de 18-55, tja dan moet er toch ergens een addertje onder het gras zitten.

[ Voor 67% gewijzigd door jesper86 op 03-08-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ben zelf ook erg benieuwd naar die nieuwe 18-135. Het lijkt mij ook een mooie aanvulling als allround lens voor mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

jesper86 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:39:
Nee maar wel het potentieel. :+

Was ie nou net zo klein en cheapo als de 18-55, tja dan moet er toch ergens een addertje onder het gras zitten.
Ik kan je uit de droom helpen, want alleen kijken naar het prijskaartje en het formaat van de lens is niet voldoende om een lens te beoordelen. Als dat zou was, dan zou Canon heel snel met een erg grote lens op de markt komen die ze maken voor €200,= en verkopen voor €5000,=

Succes verzekerd! :+

Nee, even zonder gekheid, de 18-55mm IS lens is optisch echt een tikkeltje beter dan de "oude" 18-135 lens.
Ze zeggen niet voor niks dat de 18-55 IS + 55-250 IS optisch een interessanter setje is dan de 18-135 of 18-200 van Canon. Het extra zoom vermogen van de twee laatst genoemde lenzen heeft hun impact op de uiteindelijk kwaliteit.

Volgens de eerste berichten lijkt het dat het Canon dit keer wel gelukt is om een optisch sterke 18-135 lens te maken, dus ik kan niet wachten! (ff sparen nog)

[ Voor 5% gewijzigd door Marando op 03-08-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ja bedankt voor de uitleg, ik vond het al raar dat ze geen €5000 kit lens hebben. Nu weet ik waarom. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

RobB_W schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:39:
Ben zelf ook erg benieuwd naar die nieuwe 18-135. Het lijkt mij ook een mooie aanvulling als allround lens voor mijn setup.
Met een 7D zou ik zelf eerder kijken naar de 15-85 :)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Marando schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:05:
[...]
Nee, even zonder gekheid, de 18-55mm IS lens is optisch echt een tikkeltje beter dan de "oude" 18-135 lens.
Ze zeggen niet voor niks dat de 18-55 IS + 55-250 IS optisch een interessanter setje is dan de 18-135 of 18-200 van Canon. Het extra zoom vermogen van de twee laatst genoemde lenzen heeft hun impact op de uiteindelijk kwaliteit.
Eh? Ik had een 18-55 IS (1) en die was toch echt zowel op 18mm als op 50mm iets slechter dan de 18-135 IS die ik nu gebruik. De AF is sneller op de 18-135 en de lens is iets scherper, mooiere bokeh (nahjah, mooi..., laten we het op ok houden) en ik heb het idee dat ik in matig licht meer scherpere foto's eruit haal. (IS beter of net een tikketje lichtsterker bij gelijk diafragma?)

Naar mijn mening + testen is het 18-55 IS =< 17-85 < 18-135 < 15-85 wanneer het puur over de optische prestaties gaat.

De nieuwe 18-135 STM IS gaat toch alleen sneller focussen op de 650 en 5d mk3 omdat ze daar de phase AF met de normale unit tegelijk toepassen?
Ze hebben in ieder geval de bouw goed onder handen genomen, zo zit er bij de nieuwe versie een stukje extra behuizing na de focusring zodat deze niet meer naar voren te duwen (slopen) is. Ze zullen ook wel iets aan de optics doen, maar ik moet nog maar zien of het echt een betere lens wordt en of het dan beter wordt dan de (erg goede) 15-85 of 17-55 f/2.8.

Hoewel in combinatie met de 650D zal het vanwege de AF wellicht toch de betere optie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Twijfel je nog tussen de 650D en de bijna gelijk geprijsde 60D? Digitalrev heeft een vergelijking gemaakt.

Conclusie: Het ligt er maar net aan wat je een handzamer formaat vindt. Qua performance zijn ze gelijk, behalve bij het schieten van foto's met hoge ISO-waarden, dan komt de 650D beter uit de test door de Digic5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Daarbij moet je ook nog bedenken dat die mindere ruis niet door de sensor komt, maar door betere anti-ruis software, die de snellere Digic5 processor kan gebruiken.
Maar dat geld alleen voor jpg, want in raw doe je dat zelf achteraf.

Ik schiet met een 50D, maar als ik de 60D en 650D naast elkaar zet, dan zou ik wellicht wel voor de 650D kiezen.

Ik ben van een 400D naar een 50D gegaan. En de dingen die ik echt zou gaan missen zijn:
- microadjustment. (maar dat heeft de 60D ook niet)
- een aparte joystick onder je duim om de AF punten te selecteren. (heeft heeft de 60D als eerste xxD model ook niet meer)

Dat top lcd? Leuk, maar de lcd achterop de 400D voldeed ook altijd prima.
Die andere viewfinder? Het verschil is mij nooit opgevallen. Pas achteraf kwam ik er achter dat het een een pentaprisma is en het andere een pentamirror.
betere grip? Een kale 400D hield inderdaad niet fijn vast en dan is een xxD model beter.
Maar een 400D met batterygrip vond ik prima.
Mijn 50D met batterygrip vind ik nogal zwaar en groot. Eigenlijk vond ik die 400D met batterygrip fijner.

Een tweede instelwiel is praktisch, maar hoeveel wil je daarvoor betalen? Dat ene knopje samen met het instelwiel gebruiken ging op de 400D ook altijd prima ipv een tweede instelwiel.

De AF was een reden om te upgraden naar de 50D, evenals de hogere fps. Maar dat heeft de 650D nu ook al.

Ik ben benieuwd naar de 70D. Canon heeft de 650D nu zo goed gemaakt, dan de 70D toch wel een flinke upgrade moet worden tov de 60D.
Wellicht de AF unit van de 7D er in?

Misschien zelfs de 7DII en 70D samenvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
mjtdevries schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:54:
Als de body van de 7D word gebruikt mag het van mij :) Het liefst nog helemaal magnesium zoals bij de 5DIII. Dat plastic randje onderaan de grip en het plastic batterijklepje van de 7D is net even jammer.
Ik hoop ook dat het klapscherm dan bij de xxxD serie blijft..

Maar ik las ook ergens iets dat de 7DII misschien APS-H ging krijgen? Zou ook nog kunnen dat de 70D vergelijkbare specs krijgt als de 7D en dat de 7DII een grotere sensor en 5DIII AF krijgt.. Nouja, we zien het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Zolang er maar een directe opvolger van de 7d met verbeterde specs komt mogen ze het van mij noemen wat ze willen. Maar als ze het APS-H gaan maken en dan de 70d (incl kleinere body) de 7d laten vervangen, zijn VEEL mensen niet blij denk ik. Ik denk dat veel mensen juist door de cropsensor de 7d hebben gekozen, en zullen vast ook wel 1 of 2 crop lenzen hebben liggen. Als ze dan niet meer kunnen upgraden (eerder downgraden), krijgt Canon weer een shitstorm over zich heen denk ik.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mjtdevries schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:54:
Als je de geruchten mag geloven, zou de 70D inderdaad de AF unit van de 7D krijgen. Als ze dan ook meteen weer de micro-adjustments terug invoeren op de xxD serie, heb ik denk ik m'n volgende body gevonden. Blijft nog even de vraag wat ze gaan doen met fps en of er twee geheugenslots op de 70D gaan komen.

Op de 60D kun je de omnidirectionele knop gebruiken om de AF punten te selecteren in plaats van een joystick. Werkt vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Vrij goed, maar niet zo goed als een joystick :). Ik blijf erbij, ze mogen doen wat ze willen, het een 70d noemen, als het de features van de 7d maar behoudt dan. Dus OOK de body.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sjekster schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:37:
Vrij goed, maar niet zo goed als een joystick :). Ik blijf erbij, ze mogen doen wat ze willen, het een 70d noemen, als het de features van de 7d maar behoudt dan. Dus OOK de body.
Meh, met de joystick van de 40D zit ik er wel eens naast, en met m'n 60D ook.

Maar goed, de 60D is van mij, en het gaat niet altijd helemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Focus punt wissel ik eigenlijk maar incidenteel. Zit daar niet zo heel vaak naast. Terug naar center is helemaal makkelijk door set in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audaxis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-03-2018
Heeft iemand zijn body al opgestuurd voor de rubbers te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
Eergisteren toch eindelijk de 650D opgehaald. Wat een heerlijk apparaat, zeker door het verschil met de 350D die ik tot die tijd altijd heb gehad. Erg snelle autofocus met de 18-135 STM, touchscreen werkt super en de body ligt lekker in de hand. Volgende week nog beter denk ik want ik heb een batterypack in China besteld en daarnaast nog veel accesoires. De meegeleverde nekstrap gebruik (nog) niet maar wel een handstrap. Ideaal omdat je niet het gewicht aan je nekt hebt hangen maar maar aan 1 hand.

Iets wat me trouwesn opviel bij de 18-135 IS STM lens is dat deze ook FTM heeft. Dat had ik nog niet eerder gelezen. Komende dagen even mee spelen :)

@Jownaz
Mijn Canon heeft hier gelukkig geen last van. Gechecked dmv serienummercheck van Canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
rick85 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:55:
Eergisteren toch eindelijk de 650D opgehaald. Wat een heerlijk apparaat, zeker door het verschil met de 350D die ik tot die tijd altijd heb gehad. Erg snelle autofocus met de 18-135 STM, touchscreen werkt super en de body ligt lekker in de hand. Volgende week nog beter denk ik want ik heb een batterypack in China besteld en daarnaast nog veel accesoires. De meegeleverde nekstrap gebruik (nog) niet maar wel een handstrap. Ideaal omdat je niet het gewicht aan je nekt hebt hangen maar maar aan 1 hand.

Iets wat me trouwesn opviel bij de 18-135 IS STM lens is dat deze ook FTM heeft. Dat had ik nog niet eerder gelezen. Komende dagen even mee spelen :)

@Jownaz
Mijn Canon heeft hier gelukkig geen last van. Gechecked dmv serienummercheck van Canon
Gefeliciteerd met je aanschaf dan ;) Waar heb jij hem opgehaald? Ik wil niet het gedoe hebben namelijk met dat serienummer. Staat dat ook op de doos aan de buitenkant misschien?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
Ik heb 'm opgehaald bij Digitalstreet.nl in Heumen (bij Nijmegen) voor €1025. Ik dacht er nog net aan om het serienummer te checken voordat ik de auto startte om terug te rijden naar huis. Maar idd, dat serienummer staat op de doos. Ik denk dat je dat zelfs in de winkel kunt checken voordat je 'm koopt.

[ Voor 0% gewijzigd door rick85 op 13-08-2012 15:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
rick85 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:07:
Ik heb 'm opgehaald bij Digitalstreet.nl in Heumen (bij Nijmegen) voor €1025. Ik dacht er nog net aan om het serienummer te checken voordat ik de auto startte om terug te rijden naar huis. Maar idd, dat serienummer staat op de doos. Ik denk dat je dat zelfs in de winkel kunt checken voordat je 'm koopt.
Ok, dat is super. Dan ga ik dat zeker doen/vragen als ik hem ook ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
SanderTje! schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

Ok, dat is super. Dan ga ik dat zeker doen/vragen als ik hem ook ga kopen :)
Hier de website om het SN te controleren: http://www.canon.com.au/S...ices/EOS-650D-DSLR-Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Dank, kende de link al maar heb het nu toch even opgeslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Heb de mijne ook bij digitalstreet besteld toevallig maar op laten sturen (komt morgen binnen als het goed is) dus denk dat het wel goed zit, natuurlijk wel even controleren nav de link als ik hem in handen heb ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 4th op 13-08-2012 17:50 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
4th schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:50:
Heb de mijne ook bij digitalstreet besteld toevallig maar op laten sturen (komt morgen binnen als het goed is) dus denk dat het wel goed zit, natuurlijk wel even controleren nav de link als ik hem in handen heb ;)
Als je hem hebt, ben ik erg benieuwd of jouwe ook goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Slashdotter schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:58:
Laagste prijs is nu 699 inclusief verzenden bij Redcoon: pricewatch: Canon EOS 650D

Nog 50 euro lager en ik ga m waarschijnlijk halen. Al ben ik ook wel benieuwd naar de Panasonic GH3 die in oktober uitkomt waarvan de voorganger, de GH2, superieur is aan de 600D (en op sommige punten ook de 650D).
Wow, het is zover. Hij is nu 650 euro bij CameraNu.nl en Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Slashdotter schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:59:
[...]

Wow, het is zover. Hij is nu 650 euro bij CameraNu.nl en Mediamarkt.
Ja, sinds afgelopen weekend bij Mediamarkt al!

Ik heb de body + 18-135 gisteren ook besteld. Digitalstreet had net de prijs weer verhoogd zag ik, dus nu heb ik hem bij CameraTools besteld (daar was die gisteren goedkoper dan nu het geval is). Ben benieuwd!

Edit: en hij is binnen :9

[ Voor 9% gewijzigd door SanderTje! op 15-08-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
SanderTje! schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:45:
[...]

Ja, sinds afgelopen weekend bij Mediamarkt al!

Ik heb de body + 18-135 gisteren ook besteld. Digitalstreet had net de prijs weer verhoogd zag ik, dus nu heb ik hem bij CameraTools besteld (daar was die gisteren goedkoper dan nu het geval is). Ben benieuwd!

Edit: en hij is binnen :9
En hoe bevalt de 650D met de 18-135 STM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DPreview heeft zijn preview na anderhalf maand naar review veranderd :)
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-650d-rebel-t4i/

• Slashdotter
  • Niet online
Ik heb de 650D gehaald en bij het filmen hoor ik de lens autofocussen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Nevermind, heb de servo auto focus gevonden en uitgeschakeld

[ Voor 26% gewijzigd door Slashdotter op 22-09-2012 15:05 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:11
verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door LeVortex op 26-09-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mensen,

Ben aan het twijfelen nu een Canon Eos 650D te halen, met de mediamarkt actie is het toch zo weer 100-150 euro gekoper.

Wat zouden jullie doen? De set met de 18-55 en de 55-250 lens of de 18-135 lens set?
Ik wil de camera heel allround gaan gebruiken voor foto's en video's.

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dat is heel persoonlijk, maar voor mijn gebruik zou 135mm zat zijn, en die lens is net nieuw met STM motor toch dus dat is ook wel 'leuk'. Als ik lenzen wil wisselen dan is dat wel om een wide-angle er op te zetten. Maar goed, dat ben ik :)

ps. STM is gemaakt voor video, maar ik geloof uiteindelijk meer marketingpraat dan echt geweldig. zie youtube.

[ Voor 19% gewijzigd door jesper86 op 28-09-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Marc_87 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:06:
Mensen,

Ben aan het twijfelen nu een Canon Eos 650D te halen, met de mediamarkt actie is het toch zo weer 100-150 euro gekoper.

Wat zouden jullie doen? De set met de 18-55 en de 55-250 lens of de 18-135 lens set?
Ik wil de camera heel allround gaan gebruiken voor foto's en video's.

Bedankt. :)
Allround is de 18-135 wel heel prettig. Met 18-55 en de 55-250 moet je toch gaan wisselen, dat is toch minder handig dan. Heb zelf ook de 18-135 gehad als eerste lens, en vind het nog steeds een prettig bereik. Heb hem nu niet meer omdat ik voor een andere lens met vast diafragma gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:01

RyuuPro

That Damn Fly

Ik heb zelf nu ook sinds +- 2 weken de 650D + 18-135 mm lens
(Had ziekelijk veel geluk, iemand op marktplaats had geld nodig, dus had de kit voor de prijs van enkel de body)

De 18-135 is voor mij heerlijk. Voor video omdat je de focusmotor niet hoort en ook voor de foto's die ik neem.
(Afstand honkbal-dugout tot plate is die perfect voor)

(Sport-modus is ook geweldig om honkbalfoto's mee te maken btw)

[ Voor 8% gewijzigd door RyuuPro op 28-09-2012 11:08 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Heeft iemand al de 40mm pancake lens geprobeerd icm een externe microfoon? Wordt dan nog steeds het zoomgeluid opgenomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 28-09-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:17
Dat lijkt mij sterk bij een prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
he he :)
En anders moet je andere hakken onder je schoenen zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Oops, ik bedoelde de focus motor :P

[ Voor 68% gewijzigd door Slashdotter op 28-09-2012 21:38 ]

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Tnx voor het advies voor zover, nu nog een vraag. Is het prijs verschil met een 600D te rechtvaardigen voor de dingen die de 650D extra heeft?

Ook zit ik te twijfelen aan die kitlenzen, voor de 18-55 is het niet zo erg dat die wat minder is. Maar het is toch wel fijn als bijvoorbeeld de 55-250 lens een beetje goed is. Het gaat dan om de EF-S 55-250mm IS lens.
Of zou de 18-135 STM echt veel beter zijn? Wat ik wil eigenlijk wel iets hebben wat in de range gaat tot 200-300mm en dan overlapt die 18-135 STM behoorlijk. Ik wil het namelijk voor het kiten gebruiken en dan sta ik toch wel op de kant. Mochten zowel de 18-135 STM en de EF-S 55-250mm IS niet al te best zijn dan koop ik de camera puur met kitlens en dan koop ik later een goede 70-200.

Ik weet dat er van Nikon ook nog de D7000/D5100 is, zijn deze echt goed te vergelijken met een 650D qua eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc_87 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 07:51:
Tnx voor het advies voor zover, nu nog een vraag. Is het prijs verschil met een 600D te rechtvaardigen voor de dingen die de 650D extra heeft?
De 650D heeft betere autofocus punten (maar nog steeds 9) en kan iets sneller achterelkaar foto's schieten (5 per seconde ipv 3.7). Dit komt van pas bij het maken van actie foto's - bewegende onderwerpen dus. Voor stilstaande objecten kan je wat tijd nemen bij het scherpstellen en nemen van de foto('s). Als bij dat kitesurfen ook korte acties voorkomen dan kan de extra snelheid het geld waard zijn omdat je meer foto's van een actie kan maken. Maar het maximum aantal foto's dat je direct achterelkaar kan schieten is voor alle twee de camera's 6 voor RAW foto's en 20-30 voor JPEG. Bij het schieten in RAW kan je hier ook tegenaan lopen als je elke foto zelf afdrukt. (De snelheid van je SD kaart is dan ook belangrijk want je kan pas weer een nieuwe foto maken nadat er 1 weggeschreven is naar de kaart.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Een lens tot 200mm lens of langer is voor fotos vanaf de kant toch geen overbodige luxe. Je kan om te beginnen wel aardig vooruit met het tele eind op de 18-135, maar kans dat je al snel naar een 70-200 of 70-300 bijvoobeeld zit te kijken. Maar dat is misschien ook niet erg. Voor algemeen gebruik is een 18-55 of liefst dus 18-135 wel onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Marc_87 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 07:51:
Ik weet dat er van Nikon ook nog de D7000/D5100 is, zijn deze echt goed te vergelijken met een 650D qua eigenschappen.
De D5100 is de tegenhanger van de 600D. Canon kiest waarschijnlijk om voor de D5200 een langere iteratie dan 1 jaar te doen, dus is er nog niet echt een Nikon tegenhanger voor de 650D.

De D7000 is op het randje van mid-end en high-end, en valt dus niet te vergelijken. Canon heeft de 60D.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afgelopen vrijdag een 650D + 18-55mm IS II kit gekocht bij Saturn Utrecht. (Veruit goedkoopste prijs o.a. door de Saturn €15/€100 korting en Canon Cashback).

Heb express niet de 18-135STM gekozen want die combinatie is €800, uiteindelijk ruim €200-250 (zo niet meer) duurder, en dat vind ik toch wel erg veel. Bovendien vond ik de autofocus in video niet echt om over naar huis te schrijven. De kitlens gaat de verkoop in (want heb al een gelijke kitlens).

De 650D is vervangt mijn 350D. Uiteindelijk heb ik een 650D body, 18-55MM IS II, EF 70-210mm f/3.5-4.5 USM (oud bakbeest) en een Super-Takumar 1.4 50mm. Ik denk eraan om beide kitlenzen te verkopen en een 2e-hands Tamron 17-50 2.8 te halen.

Ben nu aan het kijken naar een SD-kaart die een eventueel te komen Magic Lantern firmware goed aankan (d.w.z. bij eventuele hogere bitrate bij video) maar ook niet buitensporig duur is.
Kom telkens op deze uit: pricewatch: Sandisk Extreme Pro 32GB (45Mb/s)

Beste prijs/kwaliteitverhouding?

Die denk ik maar ergens bestellen.

Tot nu toe nog niet veel mee kunnen doen wegens het ontbreken van geheugenkaart maar het ziet er veelbelovend uit. Lijkt me ook een interessante mogelijkheid om hier mooie videos mee te maken (en dan bedoel ik niet de standaard familiekiekjes). En ergens is nog de hoop dat ik 'm ooit onder m'n hexacopter kan hangen, maar ik denk niet dat ik dat ooit ga doen :X

Alleen zo lullig dat veel mensen direct weer de 650D waar je lang naar hebt uitgekeken en enigszins voor gespaard hebt direct weer moeten afkraken ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 03-12-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ja :)
Lijkt me ook een interessante mogelijkheid om hier mooie videos mee te maken (en dan bedoel ik niet de standaard familiekiekjes). En ergens is nog de hoop dat ik 'm ooit onder m'n hexacopter kan hangen, maar ik denk niet dat ik dat ooit ga doen :X
Cool :)
Alleen zo lullig dat veel mensen direct weer de 650D waar je lang naar hebt uitgekeken en enigszins voor gespaard hebt direct weer moeten afkraken ;(
Weet niet precies waar je op doelt, maar het zal vooral teleurstelling in valse marketing zijn denk ik, met de niet werkende video-AF e.d. Camera is verder niks mee, zeker de AF module upgrade voor jawel echt gewoon foto's maken is mooi meegenomen. Maar klagen is makkelijker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Heb mijn Canon EOS 650D + EF-S 18-135mm IS STM Zwart vandaag binnen. Met een Sandisk Extreme Pro.

Vraag me af waar mensen dan over klagen. Met filmen moet je sowieso geen AF gebruiken...
Morgen lekker verder spelen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:13:
Vraag me af waar mensen dan over klagen. Met filmen moet je sowieso geen AF gebruiken...
Morgen lekker verder spelen.
Dat zeg ik toch net. Ze adverteren het als nieuwe feature, je betaald voor de nieuwe features, dan mag je toch verwachten dat het enigszins bruikbaar is. Anders is er de 600D. Dat MF altijd nog het beste blijft is duidelijk, maar dat zei men ook in de jaren 80-90 (en zelfs nu) nog over uberhaupt autofucus in camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
jesper86 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:16:
Ze adverteren het als nieuwe feature, je betaald voor de nieuwe features, dan mag je toch verwachten dat het enigszins bruikbaar is. Anders is er de 600D. Dat MF altijd nog het beste blijft is duidelijk, maar dat zei men ook in de jaren 80-90 (en zelfs nu) nog over uberhaupt autofucus in camera's.
ssssst.... Als mijn vrouw dit leest, ben ik de sigaar :+
Als je rustig filmt, werkt die autofocus wel ok. Ach, heb hem toch meer gekocht voor de touchscreen. Als ik snelle autofocus wil tijdens filmen, pak ik wel mijn Samsung camcorder.

Heeft iemand hier al de 1-daagse cursus gevolgd die bij een nieuwe Canon zit? Was dat nog nuttig of zonde van je 25 Euro? De punten die behandeld worden kan je ook gewoon op internet vinden lijkt mij...
Jammer dat je alleen kan volgen als je een nieuwe camera hebt gekocht. Wil met mijn broertje gaan, maar die had al een Canon en je kan niet zonder voucher inschrijven :( Weet ook niet of het 25 Euro waard is.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmm, deze moet ook wel voldoen geloof ik; ook snel genoeg: pricewatch: Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s
Weet niet precies waar je op doelt, maar het zal vooral teleurstelling in valse marketing zijn denk ik, met de niet werkende video-AF e.d. Camera is verder niks mee, zeker de AF module upgrade voor jawel echt gewoon foto's maken is mooi meegenomen. Maar klagen is makkelijker. :+
Waren vooral mensen met geld en dus bijv een 7D, 5D e.d. met bijbehorende - peperdure - lenzen die een 650D i.c.m. goedkopere lenzen (kitlens maar ook Tamron 17-50 2.8, Takumar 50mm 1.4 e.d.) maar een 'kindercamera' vinden...
Xyphoid schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:33:
Heeft iemand hier al de 1-daagse cursus gevolgd die bij een nieuwe Canon zit? Was dat nog nuttig of zonde van je 25 Euro? De punten die behandeld worden kan je ook gewoon op internet vinden lijkt mij...
Jammer dat je alleen kan volgen als je een nieuwe camera hebt gekocht. Wil met mijn broertje gaan, maar die had al een Canon en je kan niet zonder voucher inschrijven :( Weet ook niet of het 25 Euro waard is.
Hier twijfel ik ook over. 99% staat wel op internet maar het kan altijd interessant zijn om toch even 'live' bij te leren. €25 is nou ook niet echt een megahoog bedrag...

Oh, en eens m'n Canon Cashback regelen :P ...

[ Voor 34% gewijzigd door Piet91 op 06-12-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Misschien dat het videootje hier je iets meer duidelijkheid geeft over die workshop.
http://www.canon.nl/eosworkshop/fotovakschool/index.aspx

Hij is uiteraard bedoeld voor mensen die nog erg weinig van hun nieuwe camera weten. En dan is 25 euro voor 6 uur les heel erg weinig geld.

Een tante van me heeft die workshop gedaan en zij was er erg enthousiast over. Maar het ligt er maar net aan hoeveel kennis je al van fotografie hebt.

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Wil ook gaan overstappen van een Nikon naar een 650D.
Twijfel nog over of ik de STM lens ga aanschaffen. Is toch weer een paar honderd euro meer....

Wil er veel mee gaan filmen en die 18-105 mm STM lens is zeer stil :D
YouTube: Focus Sound and Speed with 18-135 STM vs Non STM

• jesper86
  • Niet online
Als ik het goed heb komt dat gewoon omdat de oude lens geen USM was. Gewone USM lenzen zijn namelijk 'al lang' zo stil, maar STM is dan weer een variatie daarop die enkel wat overmatige hunting voorkomt en geleidelijker focust voor wat nettere video.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Of je koopt gewoon een externe microfoon ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• jesper86
  • Niet online
Dat lost de eventuele hunting en algemeen grove focus niet op he.

• Hahn
Een echte (camera)man laat de camera niet focussen, maar doet het zelf.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

jesper86 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:44:
Dat lost de eventuele hunting en algemeen grove focus niet op he.
Waarom zou een Canon dslr/lens daar beter in zijn?

Tweakblog van de maand

• Hahn
witeken schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:48:
[...]

Waarom zou een Canon dslr/lens daar beter in zijn?
Volgens mij snap je 'm niet helemaal? Hij zegt dat STM-lenzen beter zijn voor focus dan USM-lenzen. Niet omdat ze stiller zijn dan USM, maar omdat ze soepeler focussen.

• Piet91
  • Niet online
jesper86 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:41:
Als ik het goed heb komt dat gewoon omdat de oude lens geen USM was. Gewone USM lenzen zijn namelijk 'al lang' zo stil, maar STM is dan weer een variatie daarop die enkel wat overmatige hunting voorkomt en geleidelijker focust voor wat nettere video.
Nee. USM is niet stil maar alleen stiller dan reguliere lenzen. Zeker met de ingebouwde microfoon pak je het geluid nog steeds op. Net getest op een USM lens van mezelf (weliswaar een die misschien net zo oud als ik) maar ook youtube geeft voorbeelden met USM lenzen waaruit blijkt dat dit nog steeds geluid maakt.

Ik heb zelf niet gekozen voor de STM lens; 1 omdat ik nu de 650D erg goedkoop kon kopen bij Saturn en een kit met de 18-135 STM ruim €260 duurder is dan met 18-55 kit. Bovendien zou ik met m'n huidige lenzen moeten gaan verschuiven omdat ik ook al lenzen had.

Bovendien vind ik het persoonlijk ook niet mooi. Focussing vind ik er eerlijk gezegd niet uitzien. Het is langzaam, het is lang niet altijd goed en het jumpt maar heen en weer (die video hierboven toont een vast voorwerp; geen bewegend voorwerp; dus in 'real life' werkt het een stuk minder).

Dan liever niet STM en geld besparen zodat ik dat in m'n zak kan steken of kan spenderen aan microfoon/Zoom H1 of andere lenzen.

• jesper86
  • Niet online
USM: Ultra Sonic Motor

Met Sonic natuurlijk synoniem voor geluid en/of snelheid gelijk aan. Hoeveel stiller dan Ultra kan je gaan. ;) Maar goed er zullen altijd uitzonderingen zijn, en zou kunnen dat STM inderdaad nog nèt dat beetje stiller is wat interne microfoons betreft. Dat 'luistert' natuurlijk veel nauwer dan ons eigen oren. In ieder geval niet zo'n groot verschil als met een non-USM lens lijkt me.

• mjtdevries
De term ultrasonic komt van de manier waarop de motor werkt, namelijk door een ultrasone vibratie om te zetten in een beweging.

http://software.canon-eur...F_Lens_Work_Book_9_EN.pdf
pagina 179 en verder voor de mensen die alle details willen weten.

Wat je bij de ring-USM lenzen hoort is niet zozeer de motor zelf maar het stoppen en starten van de beweging van de lens. Ring-USM is sneller dan STM, maar het in beweging komen van de lens gaat daardoor ook "bruukser" en dat hoor je duidelijk als ie continu van die kleine correcties uitvoert.

Ik noem specifiek ring-USM omdat er ook een ander soort USM gebruikt word in goedkopere lenzen: micro-USM. Ik heb echter geen ervaring met micro-USM. Volgens mij is het wat langzamer dan ring-USM, maar daardoor wellicht ook wel stiller)

• Hahn
jesper86 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:27:
USM: Ultra Sonic Motor

Met Sonic natuurlijk synoniem voor geluid en/of snelheid gelijk aan. Hoeveel stiller dan Ultra kan je gaan. ;)
Haha, dit soort redenaties vind ik altijd zo prachtig :P "Ja, 'sonic' is iets met geluid en 'ultra' is heel goed, dus dan zal 'ultra sonic' wel 'heel stil' betekenen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik heb bij Bol.com een 650d gekocht, nu wil ik de eosworkshop aanvragen heb ik geen voucher gehad. Wat blijkt doen ze niet mee aan de actie?

Iemand een voucher over? Of tips hoe ik het toch kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb een kaart over maar heb hem nu nu niet bij de hand ( einde van de wereld zit ik nu uit in de Ikea), vanavond wil ik wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
@Piet91,

Zou wel helemaal geweldig zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb de 650D met 18-135 STM.

Heb gister gefilmd met autofocus. Is niet heel erg goed qua snelheid, maar voor homevideootjes wel te doen. Heb 's nachts binnen gefilmd (dan is er zo min mogelijk omgevingsgeluid) en zoveel mogelijk laten focussen, maar ik kon niks horen tijdens het filmen of tijdens het bekijken van de filmpjes.
Ik heb de filmpjes nog niet op de tv en via de versterker bekeken en beluisterd...

Dit weekend ga ik mijn 650D voor het eerst buiten met veel licht gebruiken (heb hem al twee weken!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Xyphoid schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:04:
Ik heb de 650D met 18-135 STM.

Heb gister gefilmd met autofocus. Is niet heel erg goed qua snelheid, maar voor homevideootjes wel te doen. Heb 's nachts binnen gefilmd (dan is er zo min mogelijk omgevingsgeluid) en zoveel mogelijk laten focussen, maar ik kon niks horen tijdens het filmen of tijdens het bekijken van de filmpjes.
Ik heb de filmpjes nog niet op de tv en via de versterker bekeken en beluisterd...

Dit weekend ga ik mijn 650D voor het eerst buiten met veel licht gebruiken (heb hem al twee weken!!).
Ik ben ook erg benieuwd naar de ruis tijdens filmen bij niet daglicht, zou je eens een kort filmpje ergens neer willen zetten? Ik ben eigenlijk van plan om mijn 400D en Panasonic HDC-SD10 te vervangen voor de 650 zodat ik nog maar een device mee moet nemen en nog veel belangrijker, zodat ik bij niet daglicht ook fatsoenlijk kan filmen. Maar naar dat laatste ben ik erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Daros schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:57:
@Piet91,

Zou wel helemaal geweldig zijn!!
Hmm, ik lees net de voorwaarden.

Je moet de voucher zelf hebben waarop een vaste unieke code op staat (niet zo'n probleem; die kan ik opsturen), maar je moet ook aankoopbewijs, dealerstempel of handtekening van verkoper overhandigen.
Dat gaat natuurlijk niet samen als jij 'm bij Bol vandaan hebt.

Denk niet dat het zo gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Pindakaasman schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:11:
Ik ben ook erg benieuwd naar de ruis tijdens filmen bij niet daglicht, zou je eens een kort filmpje ergens neer willen zetten?
Ik probeer zo snel mogelijk een filmpje te posten.
Piet91 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:41:
[...]

Hmm, ik lees net de voorwaarden.

Je moet de voucher zelf hebben waarop een vaste unieke code op staat (niet zo'n probleem; die kan ik opsturen), maar je moet ook aankoopbewijs, dealerstempel of handtekening van verkoper overhandigen.
Dat gaat natuurlijk niet samen als jij 'm bij Bol vandaan hebt.

Denk niet dat het zo gaat werken...
Ik heb hem via CoolBlue en die vertelden mij dat de factuur voldoende was (er stond ook geen stempel op). Weet nog niet of ik het ga gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Xyphoid op 22-12-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ze zullen me toch op de dag niet wegsturen als je hebt betaald en met je camera en bol factuur aankomt? Of zal het echt zo erg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 21:27
Daros schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:41:
Ze zullen me toch op de dag niet wegsturen als je hebt betaald en met je camera en bol factuur aankomt? Of zal het echt zo erg zijn?
Geef ze gewoon eens een ouderwets belletje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:30:
[...]

Geef ze gewoon eens een ouderwets belletje? ;)
Aan de telefoon kan men veel te makkelijk 'nee' zeggen.
Face-to-face krijg je altijd veel meer voor elkaar, en met 'je ben er nu toch al'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Heb het nu anders opgelost, camera gaat terug en ergens anders nu de camera gekocht waar ik wel de coupon krijg.

Daarnaast gelijk een upgrade gedaan van de 18--55 naar de 18-135 lens :)

• Xyphoid
Filmpje van mijn 18-135mm STM lens om het focusgeluid te demonstreren.
Filmpje is 's nachts gemaakt voor zo min mogelijk omgevingsgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Xyphoid schreef op donderdag 27 december 2012 @ 01:34:
Dus eigenlijk hoor je 'm gewoon niet. :)

Twijfel nu een kleine beetje tussen de 650D en de pricewatch: Sony Alpha SLT-A57K + DT 18-55mm f/3.5-5.6 SAM Zwart
Binnen 2 weken moet ik echt besloten hebben want dan moet ik weer filmen op locatie (Matrixx Nijmegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Snakeye2209 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:47:
[...]

Dus eigenlijk hoor je 'm gewoon niet. :)

Binnen 2 weken moet ik echt besloten hebben want dan moet ik weer filmen op locatie (Matrixx Nijmegen)
Je hoort hem als je je oor tegen de lens of body houdt :P
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 27 december 2012 @ 01:34:
Top. d:)b
1920 x 1080 (30, 25, 24 fps), 1280 x 720 (60, 50 fps), 640 x 480 (60, 50 fps)
vs.
1920 x 1080 (60p, 24p), 1440 x 1080 (30p), 640 x 480 (30 fps)

Maarja, dan zit je wel met een EVF, en beetje 'rare' camera. :9

Nadeel van EVF. Het is een EVF.
Voordeel van EVF. What you see is what you get, en groter beeld. En magnification ook mogelijk denk ik zoals liveview ook zal doen ? Dat is dan wel handig voor manual focus, al zie je dan natuurlijk maar een uitsnede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Of je koopt pricewatch unsorted: Bynolyt Lens2scope 10mm 1:4 eyepiece Canon zwart
en elke lens en camera een tweede keer en gebruik je je ene oog als EVF en je andere als OVF :+ :+ :+. Maar dan zit je wel met een 5 keer grotere vergroting, maar zoals je zei is dat handig voor scherpstellen :+.

[ Voor 1% gewijzigd door witeken op 31-12-2012 00:43 . Reden: grammaticale correctie ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
jesper86 schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:07:
[...]

Top. d:)b

[...]

1920 x 1080 (30, 25, 24 fps), 1280 x 720 (60, 50 fps), 640 x 480 (60, 50 fps)
vs.
1920 x 1080 (60p, 24p), 1440 x 1080 (30p), 640 x 480 (30 fps)

Maarja, dan zit je wel met een EVF, en beetje 'rare' camera. :9

Nadeel van EVF. Het is een EVF.
Voordeel van EVF. What you see is what you get, en groter beeld. En magnification ook mogelijk denk ik zoals liveview ook zal doen ? Dat is dan wel handig voor manual focus, al zie je dan natuurlijk maar een uitsnede.
Ik heb geen ervaring met EVF. Ik weet niet hoe het verschil eruit ziet
Maar denk dat ik toch voor Canon ga. Meer lenzen en accessoires te krijgen. Bij Sony is dat flink beperkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik zou ook voor Canon gaan, maar qua lenzen heeft sony ook een goede collectie hoor. Leuke van Zeiss ook waar Canon jaloers op kan zijn. Geloof niet dat mensen klagen van goh wat weinig (zoals met E-Mount). En misschien kom je zelf niet eens verder dan 2 of 3, dus hoeveel keus moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
jesper86 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:47:
Ik zou ook voor Canon gaan, maar qua lenzen heeft sony ook een goede collectie hoor. Leuke van Zeiss ook waar Canon jaloers op kan zijn. Geloof niet dat mensen klagen van goh wat weinig (zoals met E-Mount). En misschien kom je zelf niet eens verder dan 2 of 3, dus hoeveel keus moet je hebben.
Als ik Canon zou halen dan zou ik nu eerst voor de kitlens gaan.
Daarna sparen voor de 50mm 1.8 en dan de 18-135 STM.

Toch ben ik nog aan het twijfelen. Puur omdat ik weet dat het Full HD 60fps goed van pas gaat komen....

Ga gewoon naar de winkel en ff kijken hoe ze voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dat bedoel ik dus, dat zijn aardig algemene lenzen en die heeft Sony ook gewoon.

Als je een lens wil die als kit verkrijgbaar is zou ik dat ook doen. Een kit lens los kost meestal extra, en schiet je dan uiteindelijk niks mee op.

ps. Sony cashback schijnt verlengt te zijn tot 03-02-2012.

[ Voor 27% gewijzigd door jesper86 op 02-01-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Wanneer zou de D700 uitkomen? Tegen of na de zomer? Ik zit er aan te twijfelen om een D600 te kopen, maar is die dan straks niet te "verouderd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nikon heeft allang een D700 :>

550D kwam in februari 2010, 600D in februari 2011, 650D in juni 2012, dus ik denk dat het rond juni 2013 zal zijn voordat er een 700D komt, anders is het wel heel snel op de 650D.

En wat zou er 'verouderen' aan een 600D? De 550D is nu ook nog steeds heel populair, terwijl de 650D er allang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als je meteen nadat het uitkomt de 700D koopt heb je a) eventueel last van kinderziektes en b) je betaalt een early adopter premium prijs (en die is bij Canon extra hoog).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
TurkWizardGezer schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:30:
Wanneer zou de D700 uitkomen? Tegen of na de zomer? Ik zit er aan te twijfelen om een D600 te kopen, maar is die dan straks niet te "verouderd"?
Serieus ? De 650D is net uit en de verkoop komt net op gang. (en dat geld ook voor de Nikon D600) :o

Zoals gezegd. Net nieuwe producten zijn altijd hartstikke duur, beste moment om te kopen is altijd juist een paar maanden/jaar na de start van verkoop ! Kwaliteit gaat er niet op achteruit ...

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 03-01-2013 20:59 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste