Afgelopen vrijdag een 650D + 18-55mm IS II kit gekocht bij Saturn Utrecht. (Veruit goedkoopste prijs o.a. door de Saturn €15/€100 korting en Canon Cashback).
Heb express niet de 18-135STM gekozen want die combinatie is €800, uiteindelijk ruim €200-250 (zo niet meer) duurder, en dat vind ik toch wel erg veel. Bovendien vond ik de autofocus in video niet echt om over naar huis te schrijven. De kitlens gaat de verkoop in (want heb al een gelijke kitlens).
De 650D is vervangt mijn 350D. Uiteindelijk heb ik een 650D body, 18-55MM IS II, EF 70-210mm f/3.5-4.5 USM (oud bakbeest) en een Super-Takumar 1.4 50mm. Ik denk eraan om beide kitlenzen te verkopen en een 2e-hands Tamron 17-50 2.8 te halen.
Ben nu aan het kijken naar een SD-kaart die een eventueel te komen Magic Lantern firmware goed aankan (d.w.z. bij eventuele hogere bitrate bij video) maar ook niet buitensporig duur is.
Kom telkens op deze uit:
pricewatch: Sandisk Extreme Pro 32GB (45Mb/s)
Beste prijs/kwaliteitverhouding?
Die denk ik maar ergens bestellen.
Tot nu toe nog niet veel mee kunnen doen wegens het ontbreken van geheugenkaart maar het ziet er veelbelovend uit. Lijkt me ook een interessante mogelijkheid om hier mooie videos mee te maken (en dan bedoel ik niet de standaard familiekiekjes). En ergens is nog de hoop dat ik 'm ooit onder m'n hexacopter kan hangen, maar ik denk niet dat ik dat ooit ga doen
Alleen zo lullig dat veel mensen direct weer de 650D waar je lang naar hebt uitgekeken en enigszins voor gespaard hebt direct weer moeten afkraken
[
Voor 3% gewijzigd door
Piet91 op 03-12-2012 13:47
]