[PC] Waar zijn alle Hardcore UT/Quake spelers heen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Postius schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:42:
[...]

Alles na UT99 heeft het verpest. UT99 was de koning. De rest vond ik erg erg matig.
+1

Zelf vele jaren UT '99 iCTF/iTDM gespeeld en ook nog een ruime periode in clanverband gespeeld totdat het niet meer ging i.c.m. studie/samenwonen. De clan behoorde officieel tot div 4/5 en was een funclan zonder al te veel lieden, die ook van zes andere clans lid waren, waardoor deelname aan Cups behoorlijk bemoeilijkt werd. Beschikbaarheid van spelers, een gebrek aan tijd en een alsmaar teruglopend aantal gelijkwaardige teams waren uiteindelijk ook de voornaamste reden voor onze clan en tig anderen om te stoppen. De community die er nu nog is, bestaat vnl uit spelers die het al vele jaren spelen. Overigens heeft onze clan ook de overstap van non-zp naar zp nooit helemaal lekker doorstaan, maar dat was op gegeven moment de enige UT ladder waar nog intensief op gespeeld werd, dus kozen we dat maar.

Daarna speelden we incidenteel nog wel eens via de public servers iCTF/iTDM, UT Soccer of Monster Hunter en via de website www.i4games.eu voor bijvoorbeeld wat iCTF of Bunnytrack, maar inmiddels ben ik helemaal gestopt. Al moet ik zeggen, dat het af en toe wel een beetje kriebelt en dan zou ik zo weer opnieuw beginnen.

Het is eigenlijk jammer dat Epic bijvoorbeeld nooit heeft nagedacht om een HD remake van deze kraker te maken, waarbij oude en nieuw gebouwde levels opnieuw te gebruiken zijn. Rondom het tienjarig jubileum heeft een handvol mensen wel geprobeerd Epic te benaderen, maar die poging is nooit voldoende concreet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
tikkietrugjaap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:08:

Ik moet daarbij zeggen dat wij (iedereen 27+) toch wel een bevoorrecht zijn aangezien wij de graphics van vroeger nog kunnen herinneren. Daarom zullen we ook niet zo snel zeggen dat een spel bagger is als het niet de laatste/beste/mooiste engine gebruikt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk aangezien ik niet voor een hele generatie kan spreken. :) Wij focussen denk ik toch wel meer op gameplay/verhaal/etc. Maar goed dat is weer een hele andere discussie.
Ben ik niet helemaal met je eens. De voornaamste reden dat ik (een 35-jarige) me niet meer waag aan Call of Duty is de verouderde engine. Gameplay is opzich nog wel goed maar ik vertik het gewoon om geld neer te leggen voor een engine die al meer dan 10 jaar oud is.

Tuurlijk, graphics is ook niet alles. Maar een spel waarvan de gameplay goed is kan door een mooie engine wel naar een hoger niveau getilt worden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Heb ook vele jaren op redelijk niveau UT'99 iCTF gespeeld ( o.a. in MDC|; |D|; {EF} en DmK ) en wel eens een cupje gewonnen (met MDC volgens mij). Blijft af en toe kriebelen, de vreselijk hectiek, het gevoel van een belangrijke cap en heel af en toe een mmmmonsterkill. =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ChojinZ schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:53:
Ben ik niet helemaal met je eens. De voornaamste reden dat ik (een 35-jarige) me niet meer waag aan Call of Duty is de verouderde engine. Gameplay is opzich nog wel goed maar ik vertik het gewoon om geld neer te leggen voor een engine die al meer dan 10 jaar oud is.

Tuurlijk, graphics is ook niet alles. Maar een spel waarvan de gameplay goed is kan door een mooie engine wel naar een hoger niveau getilt worden.
Mijn enige probleem met de huidige CoD games is het gezeur met NAT als client zijnde : Dat hoort niet bij een MP game op de PC :/

"Mooie graphics" kan ook gruwelijk verkeerd gaan zoals bij BF3 : Je ziet de helft van de map niet door de harde contrasten |:(
Als ik na BF3 effe BF2 of CS:GO start dan lijkt het net of ik ineens mijn ogen wijder open heb gezet B)

Maar goed... ik ben dus een van die mensen die nog steeds van CS 1.6 of UT'99 kan genieten ondanks de graphics !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
En Solders of Fortune dan? Dat heb ik die hard 5 jaar lang kapot gespeeld.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:16
hier nog een die hard quaker. Veel q3 gedaan en oa captain/speler geweest van NL team q3ctfs en q3ctf en q4ctf. Gamers-Force,Undying-Demons, te4m. Geniale tijd beleefd in de jolt,savage en cb leagues. Jammer genoeg is de community na de kloten gegaan. QLive is toch niet echt alles vind ik en veel mensen, net zoals ik hebben nu een eigen huis etc en speel veel BF3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
quake 1,2,3 en tot op de dag van vandaag quakelive!
veeg de vloer aan met al die n00b kiddies die gewend zijn een easy killstreak in COD of BF te halen en zo de match te winnen. BAM! dikke rocketjump en mid-air een excellent scoren met je railgun :)
Merk wel dat er de laatste tijd steeds minder mensen op de game zitten maar dat zal ook zeker te maken hebben met het feit dat ID de boel een beetje bedonderd heeft. De game zou freemium zijn maar kort na de beta kwamen ze al snel met de premium en pro accounts. In eerste instantie niks fouts aan want hey, iedereen wil geld verdienen. Maar nu ze ook nog eens een map-cycle systeem hebben toegevoegd wordt het wel slap. Ik wil gewoon lekker space-ctf kunnen spelen op mijn gratis account. Zo was het beloofd. Als de game dan dus nog slechts een slap aftreksel blijft...dan wordt het stil he ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
green-tea schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:16:
En Solders of Fortune dan? Dat heb ik die hard 5 jaar lang kapot gespeeld.
hell yeah, bijna vergeten, SOF was aan! messenwerpen haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Na 9 jaar UT en een paar jaar QL te hebben gespeeld heb je het ook wel weer gehad, vooral als de community steeds slinkt (in UT2004), elke 1 á 2 jaar een nieuwe community die 2 keer zo klein is is echt niet fun meer :) Jammer dat er gewoon geen vervangers zijn voor deze toppers. Speel nu BO2 en het valt me op hoe superslecht ik ben, ligt het aan mij of gaat dit gewoon veel sneller dan UT en QL gecombineerd ofzo? Het gaat echt snel ook als ik mijn FOV verlaag naar 65 :F Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik speel nog bijna wekelijks UT er zijn nog wel servers online maar meestal uit voormalig oostblok en dan heb je vaak het ping probleem blijf het toch een leuke game vinden.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
m4rtyr schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:14:
Na 9 jaar UT en een paar jaar QL te hebben gespeeld heb je het ook wel weer gehad, vooral als de community steeds slinkt (in UT2004), elke 1 á 2 jaar een nieuwe community die 2 keer zo klein is is echt niet fun meer :) Jammer dat er gewoon geen vervangers zijn voor deze toppers. Speel nu BO2 en het valt me op hoe superslecht ik ben, ligt het aan mij of gaat dit gewoon veel sneller dan UT en QL gecombineerd ofzo? Het gaat echt snel ook als ik mijn FOV verlaag naar 65 :F Maar goed :)
Dat ligt aan het spel zelf.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 13:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, vroegah zeg maar eerste jaar Q3A heb ik veel gespeeld, voornamelijk LANs, internet was toen nog niet zo wild, maar dat heb ik ook zeker gedaan inbellen en al.

Nog 2e geworden in één van de (vele?) landelijke comps. Regionaal 1e, cross-regio 2e, Noord Holland 2e.

Degene waarvan ik verloor (wat was z'n ingame name nou ook alweer) is uiteindelijk landelijk 3e geworden en heeft in VS nog gespeeld toen. Die heeft er nog behoorlijk geld aan overgehouden trouwens, ik geloof gratis ticket, 750 gulden en 1000 USD.

Daarna ben ik nog wat UT gaan spelen, maar minder dan Q3A zeker na de expo. De CS mod voor UT2003 nog veel gespeeld, maar vooral toen op LAN's SoF(1). Daar nooit meer hoog mee gekomen,maar de hele LAN scene ging toen al een beetje dood, iedereen kreeg toen ook al ADSL enzo voor lage prijzen.

Na SoF heb ik geen enkele LAN of competitie meer gespeeld. De motivatie is er volgens mij bij velen uit gegaan, eigenlijk nu jaren later, Warcraft 3 en omstreken zijn E-sports pas weer "populair" en bekend geworden, naast SC1 natuurlijk, hoewel dat vooral Korea was.

Eigenlijk verbaast het mij hoe weinig goede gebalanceerde games er zijn die E-sport materiaal zijn. Was Q3A nou zo goed? Was UT99 nou zo goed? (ja, als game / engine zeker voor de tijd, maar ik bedoel, ook vandaag nog? Zoals CS1.6?)

SC2 is leuk (geweest) als Esport, maar de expo gaat het niet echt doen herleven denk ik persoonlijk. CoD / BF3 is leuk en aardig, maar al met al zijn het niet echt goed competetief speelbare spellen naar mijn mening.

Wat dat aangaat was de BF2 scene ook veel groter. BF3's netcode is wat dat aangaat toch echt een dooddoener. CoD en balance, nahjah, laten we het daar maar nieteens over hebben. Killstreak rewards vind ik ... Oh wacht. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Veel van m'n oude UT m8s spelen nu trouwens Shootmania, vreselijk spel vind ik zelf maar goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Ik heb vroegha heel veel UT99 gespeeld. Ook nog een tijd in een Clan gezeten 'The Voodoo Clan' erg geinig.
Maar ja toen UT2003 en 4 uitkwam liepen de servers redelijk leeg. Nog een tijd UT2004 gespeeld en toen ben ik COD gaan spelen. Nu speel ik uitsluitend BF3. UT zou ik best nog weleens willen spelen maar het is mij te intensief en te snel. BF3 kan ik spelen op alle manieren die ik leuk vind. Close Quarters in BF3 met een shotgun (spas12) is geweldig, het lijkt heel veel op UT99 insta. Jammer dat er maar 4 maps zijn.
Nou doeiiii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Eens even omhoog schoppen

UT99 leeft bij ons nog steeds heb nog steeds twee home dedicated servers draaien met TS en is nog steeds leuk
Speel al sinds 99
Eigen clan opgericht in 2005 en just for fun
Wel minder spelers in de loop van de jaren

Brant founder [ZST]clan

Bouwjaar 1956 btw ;)

[ Voor 4% gewijzigd door burnerchief op 17-03-2013 20:00 ]

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Leuk topic. Ik heb zelf nog jarenlang UT99 gespeeld en vooral instagib omdat ik daar heel goed in was (ooit). Quake ook nog wel maarn iet zo vaak als UT99... en toen dagelijks en uren en uren.

Daarna nog een tijdje CSS gespeeld, 2 jaar ofzo, was al een hele omschakeling om dat te leren. Ik was heel lang noob daarin. En tegenwoordig COD series. En daar is het hit en mis, sommige spellen kon ik maar niet aan wennen, andere weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494461

Ook ik was 'vroeger' een fanatieke Unreal Tournament speler die wekelijks wel een keer thuis bleef van school, al vanaf de basisschool (ben nu 19 dus vandaar de aanhalingstekens). Zo jong dat ik niet eens de naam kan herinneren maar ik geloof dat het uit 1999 was, en daarnaast een tijdje 2003. Nu ik al vanaf vorig jaar mei geen vast werk heb kunnen vinden, alleen part-time en uitzendwerk verbaasd het me dat mijn computer nog niet is uitgeput. Het maakt niet uit hoe groot je bent als gamer, op geven moment ben je het gewoon beu, zeker als je bij wijze van wakker wordt achter je computer, en in slaap gaat achter je computer. Ik merk het ook bij nieuwe games, je speelt ze één keer uit, haalt een bepaald doel bij multiplayer en legt ze weer in de kast of laat ze lekker op je steam-account staan. Misschien maar weer eens op zoek gaan naar een gamegroepje en een leuke RPG wat D2 kan evenaren.

En ik denk dat de huidige 'gamers' gewoon een console of computer kopen met de nieuwe games. Ik denk niet dat heel veel mensen in het verleden terug gaan en daar deels blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:17
Anoniem: 60113 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:33:
Ik heb vroegha heel veel UT99 gespeeld. Ook nog een tijd in een Clan gezeten 'The Voodoo Clan' erg geinig.
Maar ja toen UT2003 en 4 uitkwam liepen de servers redelijk leeg. Nog een tijd UT2004 gespeeld en toen ben ik COD gaan spelen. Nu speel ik uitsluitend BF3. UT zou ik best nog weleens willen spelen maar het is mij te intensief en te snel. BF3 kan ik spelen op alle manieren die ik leuk vind. Close Quarters in BF3 met een shotgun (spas12) is geweldig, het lijkt heel veel op UT99 insta. Jammer dat er maar 4 maps zijn.
Nou doeiiii :)
Dat is lachen, ik zat ook in The Voodoo Clan ... met Rubeo als CL enzo? :)

Ik ken behoorlijk veel van die hardcore UT'ers die nu of nog UTen of Shootmania gaan spelen ;) Dus ik zou zeggen join the club!

[ Voor 74% gewijzigd door Airdack op 19-03-2013 10:15 ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig dat dit topic eens om de zoveel tijd weer eens boven komt drijven. Ik kreeg vandaag toevallig een facebookbericht via een van de clanleden of ik wist of de anderen nog UT spelen. Dan begint het ergens toch wel weer te kriebelen, moet ik je zeggen. De clandagen zijn echter wel voorbij. De meesten van hen hebben een drukke baan of gezin en daar passen dagelijkse clanwars bij hen en bij mijzelf niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Wij zitten toch 3 of 4 avonden in de week een uurtje of twee ctf te spelen of dm als er te weinig spelers zijn gezellig ouwehoeren en schelden via teamspeak lekkerrrrrr

Volg ons op facebook zstclan

[ Voor 8% gewijzigd door burnerchief op 20-03-2013 20:17 ]

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Hier ook vroeger veel UT99 gespeeld en vooral de mods Instagib en OT / AOT. echt een jaar of 4/5 redelijk veel gespeeld met een man of 10 die in de zelfde klas zaten. Tot het krijgen van een vaste relatie enz....

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25
Ik kan wel een servertje instagib opzetten voor UT99 ? Weet niet of daar behoefte aan is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:36
Hier nog een fanatieke ex-UT99 iCTF speler. Speelde destijds onder meer in LiQ en mTx. Tegenwoordig nog competities op LAN-party's (UT99/UT2k4/Quake III) en ben laatst maar eens met Quake Live begonnen omdat de huidige games me niet echt kunnen bekoren, gaat me veel te traag allemaal.
Airdack schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:13:
[...]

Dat is lachen, ik zat ook in The Voodoo Clan ... met Rubeo als CL enzo? :)

Ik ken behoorlijk veel van die hardcore UT'ers die nu of nog UTen of Shootmania gaan spelen ;) Dus ik zou zeggen join the club!
Om het nog meer lachen te maken, als je nickname hier hetzelfde is als in UT hebben wij samen nog een tijdje bij [-mU-] gespeeld.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
code:
1
2
~
open ut.tweakers.net

Maar dit werkt de laatste tijd niet meer...

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:16
Voor degene die het nog niet weet, er zijn DX10 (en DX9) renderers voor de oude Unreal engine zodat het ook op moderne OS'en blijft werken.

UT99 met met Kentie's DX10 Renderer
S3TC Textures van CD2

Override textures:
Bump mapping:
Parallax occusion mapping:
HDR lighting and bloom;

Vergeet niet DX10 te selecteren bij de Render selectie en in-game onder advanced preferences de settings aan te passen.

En gaan met die Banaan,
DX9 versie werkt zelfs goed op een oude Intel Laptop met integrated Graphics.

UT99 Forever!

[ Voor 12% gewijzigd door Zanac-ex op 24-06-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb UT99 en 2003/4 fanatiek gespeeld, top clanbase TDM ladder. Q3 ook aardig maar niet in clanverband.
Ook nog op LANs gespeeld, leuke tijd.

Op een gegeven moment is de game over, en komen er nieuwe games, je wordt ouder etc.
En echt games zoals UT zijn er voor mij niet meer geweest.
Na UT ben ik CS, CoD en BF gaan spelen, maar dan voornamelijk public en niet in clan verband.

Sowieso vind het online gebeuren mede door CoD en BF niet echt leuker zijn geworden.
Iedereen is een nummer, iedereen die het spel kan opstarten maakt een clan, totaal geen respect voor skill etc. Vroeger was het gewoon leuker, goede spelers kregen erkenning, community was kleiner dus gezelliger.

Misschien toch maar eens Shootmania proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382378

Ik deed altijd leveldesignen voor de bunnytrack modes van i4games.eu
Iemand daar ooit gespeeld? DM even? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 382378 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:19:
Echte bunnytrack werden door FEB gedaan ;) ( Fluffy Evil Bunnies ) vandaar ook de naam bunnytracks :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Heb daar wel af en toe gespeeld maar kan er echt geen zak van van dat bunnytrack :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:56:
[...]

Echte bunnytrack werden door FEB gedaan ;) ( Fluffy Evil Bunnies ) vandaar ook de naam bunnytracks :+
Die clannaam komt me nog bekend voor. Weet niet meer precies waarvan (behalve van UT99 natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik weet nog wel waarvan; die speelden net als wij ook iCTF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, dat speelden wij namelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 21:59

Pykow

Angelo OTR

Redje schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:33:
Ik heb UT99 en 2003/4 fanatiek gespeeld, top clanbase TDM ladder. Q3 ook aardig maar niet in clanverband.
Ook nog op LANs gespeeld, leuke tijd.

Op een gegeven moment is de game over, en komen er nieuwe games, je wordt ouder etc.
En echt games zoals UT zijn er voor mij niet meer geweest.
Na UT ben ik CS, CoD en BF gaan spelen, maar dan voornamelijk public en niet in clan verband.

Sowieso vind het online gebeuren mede door CoD en BF niet echt leuker zijn geworden.
Iedereen is een nummer, iedereen die het spel kan opstarten maakt een clan, totaal geen respect voor skill etc. Vroeger was het gewoon leuker, goede spelers kregen erkenning, community was kleiner dus gezelliger.

Misschien toch maar eens Shootmania proberen.
Probeer is Team Fortress 2.
heeft een grote rotzooi aan community, maar in clan verband is het een stuk kleiner en gewoon super.
ik heb het zelf 2,5 jaar gespeeld (ongeveer 4 jaar in totaal gespeeld met en zonder clans)

Daarna ben ik begonnen aan BF3, daar heb ik een half jaartje in clan verband gespeeld, maar de slechte netcode zorgde ervoor dat ik niemand vertrouwde, ook had ESL oneerlijke regels en dus speel ik het nu alleen nog maar met vrienden op public servers.

ik blijf altijd een competitie speler, maar of ik ooit weer die richting opgaat, hangt er vanaf of ik tijd heb en of er games komen die het boeiend maken.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:36
Voor de oldskool FPSers is er eind van de maand de nieuwe Rise of the triad.

Multiplay ziet er goed uit imo.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6CGLiWf2NM0]

[ Voor 35% gewijzigd door Sn0wblind op 05-07-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Unreal Engine zo te zien, toch maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 19:03
Ghihihih zelf flink veel Quake 1/2/3 online gespeeld via ClanBase... Ook altijd actief geweest op het NL forum daar. Blijft toch wel een heerlijk gevoel als je QuakeLive weer eens speelt.. Wat een snelheid zit er in die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Aghanim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:09:
(behalve van UT99 natuurlijk).
De Clan was ook oorspronkelijk UT'99 only tot er een sponsor om de hoek kwam kijken en er meerdere FPS-en gedaan werden, overigens heb ik alleen meegespeeld in de UT'99 only fase.

De oprichter van FEB spreek ik nog steeds regelmatig ;)

Ah die goede oude tijd

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Hoop dat de remake van Half-Life 1 Deathmatch via Black Mesa Source nog komt soon .....

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:36
MiBe schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:06:
Unreal Engine zo te zien, toch maar eens proberen :)
Ja dat is er helaas wel goed aan af te zien. DIe typische unreal rendering van kleuren en effecten. Maar de gameplay ziet er goed uit.

De prijs is ook lekker laag, 17 euro op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 14:05
Dit kwam voorbij op Gamer.nl:
Epic werkt aan competitief online actiespel

Ben alvast erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 18:52
Vroeger als mijn ouders maar de camping gingen kwamen er wat vrienden, ff langs de coffeeshop en knetterstoned ut99 spelen. GTA 2 was hellemaal hilarisch ;) In de avond/nacht wat horrofilms op met een lading frikandellen. Een dag voordat me ouders terug kwamen alle ramen open om te luchten en vlekken van drankflessen uit de tafel poetsen.

Voor de rest heb ik in een bf1942/2 clan gespeeld en nu spel ik af en toe wat bf3 en op de wii via homebrew wat oude (s)nes games.

Ik mis de goede oude tijd wel een beetje. Echte Lanparty,s zijn helaas uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 23:01
Tja :) die goede oude tijd!
Ik heb ook altijd veeeeeel plezier gehad en voornamelijk railgun / instagib only gespeeld.
In 1998/9 begonnen met Quake II als shooter zijnde en vanaf toen de volgende games gespeeld:
Quake III (vrij kort, snel overgestapt naar UT99)
UT99
^^ bovenstaande games als [WW]Killingnaze gespeeld.
UT2k3 (instagib [2]Clan als [2]BaD)
UT2k4
Tussen door ook nog UT (Urban Terror) en Renegade gespeeld..
UT3 heel even maar viel tegen!
FEAR (ook maar +- 6 maanden gespeeld)
COD4 (vond ik een leuke game, lekker snel)
Vanaf COD4 alle COD versies gekocht en gespeeld maar het kon mij niet meer bekoren....
BFBC (dit spel ging...)
BF3 speel ik op het moment nog erg veel, voornamelijk CQ!
Een paar weken Quake live ontmoet en ik moet zeggen speelt boven verwachting en krijg weer die nostalgische gevoelens terug :)
Echter veel buitenlanders (lees oostblokkers) dus dat vind ik wel weer jammer...

Al bij al nog steeds actief echter mis ik de "trill en snelheid" van Q2 / UT erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, daar heb ik ook een aantal jaren gespeeld. In principe voornamelijk iCTF (incl. relics :D)) en Monster Hunter (die crashte steeds. :|), waarna ik BT heb ontdekt om even bij te komen van de intense actie van iCTF. Nooit heel fanatiek gespeeld, maar wel lekker als tussendoortje.

Waarom moet ik jou daarover DM-en, btw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Zoals een aantal posts terug wordt gezegd.....inderdaad grappig dat dit topic een beetje actief rond blijft zweven. :)

Als alternatief op de oudere Hardcore shooters heb ik Shootmania een aantal keer bekeken maar voor mijn gevoel is die game nog net wat te langzaam en zie ik erg veel 'surf' praktijken net als bij Tribes. Dat is leuk als je eenmaal momentum hebt..maar daarna is er nauwelijks controle en wanneer je gewoon gaat rennen in dit soort grote (surf) maps krijg je haast het gevoel dat je stil staat. :)

Ik kijk inderdaad wel uit naar de nieuwe Rise of the Triad en heb hem zodoende ook gepre-ordered.
Ook speel ik de laatste tijd nog wel eens een potje Arma 2 Wasteland. Geen snelle game zoals je zou verwachten met zelfs een wat stotterende netcode, echter voelt het knalwerk met replica's van echte wapens toch vrij puur/hardcore aan.

Voor mensen die alsnog een oude (maar toch well balanced) en snelle hardcore shooter zoeken kan ik ook nog Zdaemon aanraden. Http://www.zdaemon.org
Deze was ik eigenlijk vergeten te vermelden in mijn startpost. Het is een source port voor het oude Doom 1 en 2, maar de netcode, andere gamefeatures en oa. de gamelauncher zijn van erg goeie kwaliteit voor een game gemaakt door freelance ontwikkelaars. :)
Zowel Deathmatch als CTF als zelfs Coop is echt keihard knallen geblazen.
Ik heb hier eventueel nog een Introduction/Starting guide geschreven voor deze game :
http://forum.bug-communit...om-1-and-2?pid=611#pid611

PS.
Als de 'populariteit' van dit topic aanhoud, is het misschien wel leuk om een 'Groot Hardcore FPS Gaming....' topic aan te maken om zo meningen/ervaringen uit te blijven wisselen, mensen met elkaar in contact te brengen (steamgroup maken?) of misschien zelfs te peilen bij welke games de behoefte nog het meeste leeft.
Wellicht kunnen we zo zelfs 1 of meerdere personen vinden die een soort van 'GoT Hardcore Gaming servers' op zou willen zetten voor verschillende games (UT99, UT2K4, Q2, Q3 etc). :)

[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 08-07-2013 11:07 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeziaz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 01:25
Zanac-ex schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:23:
Voor degene die het nog niet weet, er zijn DX10 (en DX9) renderers voor de oude Unreal engine zodat het ook op moderne OS'en blijft werken.

UT99 met met Kentie's DX10 Renderer
S3TC Textures van CD2

Override textures:
Bump mapping:
Parallax occusion mapping:
HDR lighting and bloom;

Vergeet niet DX10 te selecteren bij de Render selectie en in-game onder advanced preferences de settings aan te passen.

En gaan met die Banaan,
DX9 versie werkt zelfs goed op een oude Intel Laptop met integrated Graphics.

UT99 Forever!
Ik zit op http://www.uttexture.com/...ads/Textures/Textures.htm maar ik kan de download knop niet vinden? 8)7
Na wat googlen (ja, niet via die site gevonden) heb ik wel dit gevonden: http://uttexture.com/UT/W...es/MasterFilesHighEnd.htm
Maar moet ik dan alle 5 de texture packages installeren?

tsjoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da_maniaC schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:57:
PS.
Als de 'populariteit' van dit topic aanhoud, is het misschien wel leuk om een 'Groot Hardcore FPS Gaming....' topic aan te maken om zo meningen/ervaringen uit te blijven wisselen, mensen met elkaar in contact te brengen (steamgroup maken?) of misschien zelfs te peilen bij welke games de behoefte nog het meeste leeft.
Wellicht kunnen we zo zelfs 1 of meerdere personen vinden die een soort van 'GoT Hardcore Gaming servers' op zou willen zetten voor verschillende games (UT99, UT2K4, Q2, Q3 etc). :)
i4games.eu is nog steeds online hoor voor wat betreft UT '99. ;) We moeten alleen nog een goed tijdstip vinden om allemaal online te zijn, zodat de servers weer wat voller raken. Dat zal dan wel in de avonduren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Laatst online: 08-05 07:08
Wordt het niet weer tijd voor een tweakers server?

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
ShadowBumble schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:13:
[...]

De Clan was ook oorspronkelijk UT'99 only tot er een sponsor om de hoek kwam kijken en er meerdere FPS-en gedaan werden, overigens heb ik alleen meegespeeld in de UT'99 only fase.

De oprichter van FEB spreek ik nog steeds regelmatig ;)

Ah die goede oude tijd
Zo nu en dan spreek ik Bilbootje ook nog wel eens. Blijft een erg leuke herinnering, iCTF / iDOM spelen met een groep onbekenden die na verloop van tijd vrienden zijn geworden. Voor mij persoonlijk werd het een verslaving, veeel heeel veel tijd ingestoken om online te zijn in mIRC beetje te gamen, klooijen in UT enzo. Maar toch een geweldige tijd gehad, jammer van UT2k3 en UT2k4 die hebben de hoge verwachtingen nooit waargemaakt.

Helaas spreek ik nog weinigen van mijn start in UT in 1999. Alleen wat oud FEB mensen en sporadisch iemand van |DoG|.

Clans waarin ik actief was, was met name:
|DoG| (engelse clan)
FEB Pantsu
Onslaught

grtz

Devilish O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 22:20
Ik heb UT99 echt jaren gespeeld.. eerst een paar maanden TDM. En daarna een jaar of 2/3 iCTF in ladders etc. op Clanbase destijds.. maar uiteindelijk ging iedereen van school/werken en viel de clan uit elkaar. Daarna nog een korte opleving gehad van een jaar ofzo in UT2004 maar dat niet heel lang gespeeld.

12 jaar geleden had ik gewoon iets meer tijd om nog echt te gamen.. en de games tegenwoordig zijn ook iets anders dan het puur instagib knallen.

Heb zat gespeeld sinds toen. Echt jaren lang Neocron gespeeld (FPS MMO) dat heb ik zeker wel een jaartje of 7 volgehouden en speel het soms nog. En verder alles van Battlefield / WoW / GW2 / WoT / SoF / CS:S gespeeld.

Maar mijn echte clan dagen zijn wel gestorven na UT99.. elke avond samen gamen op onze eigen servers (hadden er in de hoogtij dagen 2 :p) tactics uitwerken, op school wars regelen haha. Good old days.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 08:53
Haaa mooi dit, ik zie wel wat namen voorbij komen die me nog wel iets zeggen. Ik heb zelf UT/Ut2k3/Ut2k4/Q3 gespeeld bij Mystery Clan(.Mc.), a-Losers en lifestyle, mooie tijden en veel vetter dan de huidige games die me echt minder boeien. Na een paar jaar zuipen en studeren veranderen we weer langzaam in een burgerlul en mag er wel weer wat gagamed worden ;). Helaas is alleen CSGO een beetje boeiend, ik zou graag weer een snelle shooter als UT of Quake spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
Het is tijd voor en een nieuwe goeie UT die ook de nieuwe generatie een beetje interesse laat wekken voor dit soort games...

Laatste Unreal kreeg het niet echt voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Brutal1ty schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:59:
Het is tijd voor en een nieuwe goeie UT die ook de nieuwe generatie een beetje interesse laat wekken voor dit soort games...

Laatste Unreal kreeg het niet echt voor elkaar...
Een progressie based game met perks en killstreakrewards dus? ;)

En multiplatform uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 28-07-2013 10:03 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Al die games tegenwoordig doen allemaal te moeilijk met hun stats en rewards en honderden guns.. ik heb me eindeloos vermaakt met instagib UT99 xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500012

UT99 met de instagib mod... Verstand een tandje lager, zweterige handjes en ronde ogen die op de een of andere manier vierkant leken te worden :D

Speel het soms nog wel eens... beetje afwisseling tussen CSS :P

Dan zul je ook het gevoel wel kennen wanneer je met instagib in Morpheus zat te spelen: "ok nu springen en hopen dat ie me niet ziet... *zap* AARGH!!" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 13-06 15:57
Cool topic dat nog actief blijft ook hehe.

Ik zou graag zien dat we es met ze alle ut99 spelen. Of q3, ik heb hier een pctje staan die 24/7 aan staat dus als er genoeg mensen willen vind ik het geen probleem een servertje voor een game op te zetten. Heb 100mbit up dus geen enkel probleem voor flink wat mensen.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09

Vrijdag

De Zwarte

Gundogan schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:23:
;)
[...]

Een progressie based game met perks en killstreakrewards dus? ;)

En multiplatform uiteraard.
Necris airsupport lijkt me anders wel geinig :P

Ah, die goede oude tijd van nachtenlang UT99 instagib. Ik vrees alleen dat ik tegenwoordig geen schijn van kans meer maak. Laatst nog geprobeerd maar dat was geen, euh, succes :P Ook leuk was Fetid Sewers en dan lekker cirkelzagen spammen >:)

Poeh, als ik dit topic lees is het één lange nostalgische trip down memorylane. UT9, CS1.6, Q3-RA, SoF...
Wat ik wel erg mis is SoF2. Lekker snel bloederig raggen met ballistische wapens. Speel nu wel eens BLOPS2 maar dat is gewoon zo duf geworden met perks, killstreaks, airsupport enzo.
Ik denk dat spellen met de "old-skool" gameplay gewoon niet meer zo aanslaan, als voorbeelden denk ik voor nu aan Serious Sam 3 en Painkiller maar die worden online geloof ik niet/nauwelijks gespeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Vrijdag op 28-07-2013 09:48 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
SoF2 heb ik ook aardig wat gespeeld. Online niet heel veel /lang maar het was wel cool =)
Painkiller heb ik echt maar heeeeeel even gespeeld. In de tijd dat Vo0 alles ownde tijdens de wereld kampioenschappen :P Ooit nog een gamepje tegen hem gespeeld. Was blij dat ik hem 1 keer had gefraged xD

Maar weer eens een keertje UT99 spelen lijkt me wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het begint toch telkens meer te kriebelen zo... krijg toch wel serieus zin om eens een flinke pot te spelen :)
Vrijdag schreef op zondag 28 juli 2013 @ 08:41:
[...]

Ah, die goede oude tijd van nachtenlang UT99 instagib. Ik vrees alleen dat ik tegenwoordig geen schijn van kans meer maak. Laatst nog geprobeerd maar dat was geen, euh, succes :P
Kan me hier ook wel in plaatsen ja :P Had ook laatst een meegedaan met een game waarin alleen snipers toegestaan waren... ondanks dat het geen rode shockrifles waren gebeurde het toch vrij snel... :P Wel geinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Yup Q3 engines games hebben ook een plaatsje in mijn hart :). Zelf heel lang SOF2 online gespeeld (RoCmod real-damage CTF), daarna eigenlijk nooit meer echt into online shooters gekomen. Rise of the Triad spreekt me ook wel aan, maar zit er wel uit als een nade spam fest, wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

Gundogan

Rip and tear, until it is done

http://www.twitch.tv/quakecon

QL QuakeCon toernooi live. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Net even zitten kijken. Spannende halve finale tussen DaHanG en rapha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

(jarig!)
Anoniem: 500012 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:23:
UT99 met de instagib mod... Verstand een tandje lager, zweterige handjes en ronde ogen die op de een of andere manier vierkant leken te worden :D

Speel het soms nog wel eens... beetje afwisseling tussen CSS :P

Dan zul je ook het gevoel wel kennen wanneer je met instagib in Morpheus zat te spelen: "ok nu springen en hopen dat ie me niet ziet... *zap* AARGH!!" :D
_/-\o_ UT99, deck 19 was zo briljant!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietsbel schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 03:11:
[...]

_/-\o_ UT99, deck 19 was zo briljant!
Heerlijk! Toch wel mooi om te zien dat hier nog veel mensen spelen :D
Om heel eerlijk te zijn kan ik ook bijna niet wachten om eens een potje te spelen :P

Ook nog mensen die Quake3 zelf nog eens aanraken? >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 500012 op 02-08-2013 11:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 21:59

Pykow

Angelo OTR

Anoniem: 500012 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:29:
[...]

Heerlijk! Toch wel mooi om te zien dat hier nog veel mensen spelen :D
Om heel eerlijk te zijn kan ik ook bijna niet wachten om eens een potje te spelen :P

Ook nog mensen die Quake3 zelf nog eens aanraken? >:)
2 jaar terug nog wel voor het laatst gespeeld.
laatste jaar alleen maar Battlefield 3 en druk met andere dingen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Valt me nu ineens op dat Wolfenstein (2009) niet meer te koop is via Steam? :?
Wilde hem tijdens deze actie eindelijk eens kopen......

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik die lijst met titels zie... Childhood all over again O+

Commander Keen
Doom II
Heretic : Shadow of the Serpent Riders
Hexen
Hexen II
Quake
Quake 2
Quake 3

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

I pleit voor Commander Keen remake, helaas kickstarter niet succesvol. Wat betreft Quake and UT, zeker leuke herrineringen, helaas geen tijd meer voor ... :/

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus wat ben ik slecht geworden in Q3... Toch nog maar eens uit de kast getrokken en opnieuw geinstalleerd. Ben nog eens de "campaign" begonnen op Hardcore.. :P

Eerste paar levels... mehh... at ease... maar nu? :P voel me weer beetje newb worden :P

PS: Weet niet zeker of ik dit zo kan neerzetten. Kwam iets vets op spotnet tegen: Quake1, Quake2 + Quake 3 pakket :D

EDIT: Gebruik zelf Windows 7 86x en zelfs Quake1 werkt! >:) :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 500012 op 06-08-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Laatst online: 14-06 23:05
hier een oude Q3A player, Heel af en toe speel ik nog wel eens q3a in de vorm van quakelive

zie www.quakelive.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4aces
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-12-2024
vroeger had je ook niks van multiplayer games buiten ut, quake en CS
ondertussen kan je geen game meer uitbrengen zonder multi player of het moet aan de grote klok gehangen worden dat ze geen multiplayer maken! (zie wolfenstein ;) )

en mits er maar meer en meer multiplayers uitkomen geraken de communities ook kleiner en verder gesplitst...

en nieuwe versie wordt uitgebracht en de ene helft blijft op de oude de andere gaat naar de nieuwe.
(zie CS naar CSS die community was op enkele weken in 2 gesplitst)

verder in mijn opinie is er niks goed meer uitgekomen voor multiplayer na wolfenstein:ET :)
single players zijn er nog wel veel goede bijgekomen ;)

gespeelde multiplayer games:
quake 2, UT99, Q3, UT2K3-4 , rtcw, rtcw:ET, serious sam(coop)

brink, shootmania, borderlands (super voor coop)

momenteel speel ik nog vaak ET
en ut's op lanpartys

lan partys is trouwens voor dezelfde rede niet meer zo populaire... teveel verschillende games, steam (dus verplichte internet servers), wow (internet)

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wanneer gaan we nu weer eens een keertje UT99 spelen ? xD

Ik ben wel in voor een potje iCTF :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm nu begint het hier stiekem ook wel weer te kriebelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Net even sinds jaren weer een paar potjes gespeeld. maar damn xD of ik ben zoveel ouder geworden of door de nieuwere (snellere) pc's is de gameplay 20 keer sneller geworden :P

Kan het niet meer bij benen hahah xD ff een rondje tegen bots won ik nog wel met 140 frags tegen 35 (verschil tot de nr 2) maar online ging het werkelijk bagger :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zijn er nog veel actieve servers online? Oftewel loont het om ergens in de schuur naar de GOTY CD te gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
er zijn nog maar weinig servers online... en nog minder waar ook spelers inzitten. Maar een server is zo opgezet... just say the word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:45:
Net even sinds jaren weer een paar potjes gespeeld. maar damn xD of ik ben zoveel ouder geworden of door de nieuwere (snellere) pc's is de gameplay 20 keer sneller geworden :P
Opzich is de game op 100% helemaal niet zo ontzettend snel. Echter was het voorheen altijd zo, dat wanneer je nu met de standaard OGL renderer op een high-end machine ging spelen, je echt 800 FPS haalde (als het niet meer was) waardoor de game alsmaar sneller werd.
Ik weet eigenlijk zo 1, 2, 3 niet of dit in de Steam versie al gefixed is. Je kan dit simpelweg fixen door de .dll van de renderer in kwestie te vervangen met een nieuwere (is vrij makkelijk te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Oh, ik denk dat ik dus nu ook 800 FPS haal ofzo xD

Het gaat echt als een dolle, ooit heb ik een backup van de UT folder gemaakt, die staat nu ergens ver weg op 1 van mijn HDD's. Vond hem toenstraks terug. even een koppeling gemaakt naat UT.exe en draaien maar :D

Heerlijk die spellen van "vroeger" waar je gewoon de hele game folder kon kopieren en dat het dan draaide. Niks geen gezeur met bestanden op de C: of in het register :P

*edit*. Ik haal 600 FPS xD

[ Voor 3% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-08-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft gewoon geweldig om hier te kijken :D
Inderdaad super hoge FPS non-stop!

Iemand die vanavond zin heeft potje UT99 te doen? :P Heeft nu ondertussen lang genoeg gekriebeld }:O ... heb spreekwoordelijk overal jeuk gekregen :P

En inderdaad het copy-paste verhaal... :9~ Heerlijk toch!

Was tevens laatst nog eens de skins van Q3 aan het doorkijken :P kwam je Biker nog eens tegen... wat 'n beest }:O

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 500012 op 12-08-2013 11:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Moet eerst ff een fixje vinden voor de enorm hoge FPS xD beetje FPS is niet verkeerd maar dit slaat alles :P Mijn muis reageerd nu zo enorm snel dat ik geen kloot meer raak alles vliegt door mijn beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:08

Rexomnium

Vincam aut moriar

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook maar weer eens UT geïnstalleerd. Even via Steam downloaden en de speciale Windows 8 DirectX 9 of 10 (?) renderen eroverheen geknald en gaan!

Een handjevol servers, meer is het niet, maar sommige zijn nog best druk. Wel viel het me op dat iedereen een stuk beter is geworden dan 10 jaar geleden. Erg moeilijk om een beetje fatsoenlijk mee te komen. Misschien dat daar nog verandering in gaat komen. :)

Anyway, als iemand zich geroepen voelt om een UT Tweakers servertje op te zetten, dan houd ik mij aanbevolen ;)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
ik kan zo een servertje opzetten. alleen heb ik er geen anti cheat spul bijzitten. dus dat ik dan ff moeten zoeken of ik gooi er een ww op zodat alleen tweakers erop kunnen. want tweakers cheaten niet natuurlijk :). kunnen we vanavond wel een potje doen... of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:14:
Moet eerst ff een fixje vinden voor de enorm hoge FPS xD beetje FPS is niet verkeerd maar dit slaat alles :P Mijn muis reageerd nu zo enorm snel dat ik geen kloot meer raak alles vliegt door mijn beeld :P
Probeer de bijgewerkte renderer maar:
http://www.cwdohnal.com/utglr/
Je hoeft enkel 1 .dll file te overschrijven geloof ik (of rename eerst de oude even naar .bak).
Daarna zou het weer normaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien dat ik vanaaf UT99 ook maar weer eens aanslinger. Moet nog wel uitzoeken hoe dat met de huidige res gaat, ik heb nu een 27" FHD scherm. misschien moet ik in een window spelen?

Op deze site kwam ik wel een hoop info tegen om nieuwe resoluties te gebruiken: http://www.ut99.org/viewtopic.php?t=373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
ut kan in tegenstelling tot quake3 alle resoluties gewoon aan vanuit het menu in het spel. iig ik heb daar gewoon 1920x1080 kunnen selecteren. ik denk dat hogere resos ook moet lukken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie dat er ook mensen UT99 via Steam spelen. Zijn er ook mensen hier die gewoon het spel zelf opstarten en zo een game joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 22:00
Een paar maten in mijn Planetside 2 outfit hebben veel UT/Quake gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Diamond4ever schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:36:
ut kan in tegenstelling tot quake3 alle resoluties gewoon aan vanuit het menu in het spel. iig ik heb daar gewoon 1920x1080 kunnen selecteren. ik denk dat hogere resos ook moet lukken dan
Ah okee. Ik zat het me af te vragen omdat oudere spellen vaak niet altijd een (goed werkende) breedbeeld instelling hebben. Dan wordt het soms gewoon uitgerekt waardoor je van die rare beelden krijgt omdat de aspect ratio niet wordt gehanteerd.

Zit nu nog op werk dus kan het helaas niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Ik heb een server opgezet. Zit een wachtwoord op zodat alleen mensen van hier erbij kunnen, wachtwoord is: alleentweakers

je kunt snel joinen door ~ te drukken en dan, open helly.zapto.org te typen.

wil je dingen veranderen dan kun je admin worden met wachtwoord: ikwiladmin kun je zo'n beetje alles aanpassen.

server draaid op dit moment iDM op Deck16. Ik heb geen custom maps verder en (nog) geen votemod ofzow. als het een beetje een succes is wil ik er wel wat meer tijd in steken om wat spullen toe te voegen. Eerst maar eens kijken of er iemand komt opdagen :P.
Anoniem: 500012 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:43:
Zie dat er ook mensen UT99 via Steam spelen. Zijn er ook mensen hier die gewoon het spel zelf opstarten en zo een game joinen?
volgens mij is de steam versie hetzelfde als de normale. ik heb iig gewoon de goeie ouwe van CD.

dus.. join ff want ik zit er nu maar heel alleen in :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben nog steeds op zoek naar mijn disc. Aangezien ik het spel toen al gekocht heb nu geen zin om op Steam nogmaals de aankoop te mogen doen. Is maar 10 euro maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Da_maniaC schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

Probeer de bijgewerkte renderer maar:
http://www.cwdohnal.com/utglr/
Je hoeft enkel 1 .dll file te overschrijven geloof ik (of rename eerst de oude even naar .bak).
Daarna zou het weer normaal moeten werken.
:(

Zodra ik de direct3d9 driver download/ installeerd en kies in het driver menu crasht UT steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:08

Rexomnium

Vincam aut moriar

Diamond4ever schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:55:
Ik heb een server opgezet. Zit een wachtwoord op zodat alleen mensen van hier erbij kunnen, wachtwoord is: alleentweakers

je kunt snel joinen door ~ te drukken en dan, open helly.zapto.org te typen.

wil je dingen veranderen dan kun je admin worden met wachtwoord: ikwiladmin kun je zo'n beetje alles aanpassen.

server draaid op dit moment iDM op Deck16. Ik heb geen custom maps verder en (nog) geen votemod ofzow. als het een beetje een succes is wil ik er wel wat meer tijd in steken om wat spullen toe te voegen. Eerst maar eens kijken of er iemand komt opdagen :P.

[...]

volgens mij is de steam versie hetzelfde als de normale. ik heb iig gewoon de goeie ouwe van CD.

dus.. join ff want ik zit er nu maar heel alleen in :(.
Erg stil daar

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
TgR_KILLER schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:37:
Zodra ik de direct3d9 driver download/ installeerd en kies in het driver menu crasht UT steeds :(
Probeer de opengl driver eens. Mss dat die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Diamond4ever schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:01:
[...]
Probeer de opengl driver eens. Mss dat die wel werkt?
LOL,

ja die werkt wel. Ipv 600 FPS haal ik daarmee 1000 FPS met pieken naar 1500 FPS..

Wordt er niet beter op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Vsync aanzetten? Of werkt ie daar niet mee? Er is een geupdate opengl driver, die bedoelde ik eigenlijk. Staat op de zelfde site die eerder genoemd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Diamond4ever schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:19:
Vsync aanzetten? Of werkt ie daar niet mee? Er is een geupdate opengl driver, die bedoelde ik eigenlijk. Staat op de zelfde site die eerder genoemd is
Ik had de openGL nu gepakt, eerder de direct3d geprobeerd maar die crashte alleen. openGL draaid wel enkel nog 2x zoveel FPS als eerst haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Je kunt geloof ik een frame limit instellen in ut zelf bij de gfx. Probber dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Hmm is dat zo? nog nooit gezien.. Nog eens ff zoeken dan.

Je kan volgens mij enkel minimale framerate instellen.

Maar nu starte hij ineens wel op met de direct3d9 driver. enkel is die dus beetje instabiel xD maar nu 60 FPS max. Nu speeld het heel wat meer als ik gewent ben haha. Nu enkel nog mijn muis ff goed in zien te stellen. raak geen fluit (ja ik geef de muis er de schuld van)

[ Voor 74% gewijzigd door TgR_KILLER op 12-08-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
helaas is de server nu leeg :P.

morgen weer een dag, hopelijk dan met meer mensen tegelijk haha.
was leuk met de gene die ik gezien heb :).

Pagina: 1 2 3 Laatste