Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Je kan fanatiek gamen tussen je 10de en 18de zeg maar (als in direct vanuit school in de middag spelen -> eten -> verder spelen) en dan vind je het ook wel leuk voor een paar jaar. Quake3 en UT zijn van 1999, dus al die spelers zijn nu 25+ met een drukker leven en vonden het denk ik ook minder interessant worden na een aantal jaar.
+ de nieuwe instroom is minder door de wat minder vergevensgezindere gameplay ten opzichte van semi-realistische shooters.
[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 28-05-2012 19:09 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
in 2006 en 2007 heb ik alleen CSS gespeeld en in 2007 overgestapt naar Team fortress 2.
Heel wat Quake gamers waren overgestapt naar Team fortress classic en later dus ook team fortress 2. Daar zitten nog veel quake gamers (de oude generatie die niet meer no-life game)
De hardcore gamers en de gemiddelde spelers om het zo maar even te noemen zijn minimaal 20+ en hebben nu minder tijd plus andere games te spelen. zoals bij mij TF2 en BF3.
Angelo NL / Global Cargo VTC
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Zelf erg actief geweest op clanbase en op het oude nguk.net veel in de top 3 gestaan voor iDom.
Tegenwoordig een vriendin, fulltime baan en avondstudie. Bijna geen tijd meer om te spelen. Net als veel clanmates van me.
Niets zal ooit nog deze community's halen.
Anoniem: 407645
Unreal Tournament 2004 heb ik ook wel redelijk wat gespeeld maar dat is na de release van UT3 ook veel minder geworden.
Call of Duty heb ik wel een tijdje gespeeld maar vooral vanwege het uitmelken en weinig innovatie was ik er snel mee gestopt. Warsow heb ik nog wel een tijdje gespeeld, op zich wel een leuk spel maar wederom weinig mensen die het spelen.
Ik wacht eigenlijk weer op de terugkeer van spellen als UT2k4 en Quake 3 Arena. Tribes was op een goede weg totdat ze er naar mijn idee een pay to win spel van hebben gemaakt. De laatste paar jaar niet echt actief meer een shooter gespeeld, maar de afgelopen weken heb ik vooral ARMA II (DayZ) en Red Orchestra 2 vanwege de GOTY patch lopen spelen.
Dat. Vroeger (tiener) erg veel doom2 en duke3d ge'modemd'Gundogan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:07:
Gestopt met 'hardcore' gamen waarschijnlijk.
Daarna een jaartje af en aan Borderlands gespeeld, maar ging teveel tijd inzitten. Ben nu 28 en alle spellen duren me veel te lang. Behalve Duke Nukem Forever, dat leek wel een trailer.
Jeetje, vroeger nog custom maps maken voor Duke3d en Doom en Quake en Unreal zelfs en dan online via een (null)modem spelen enzo, omg waar is die tijd gebleven waarin we tijd hadden voor dat soort grapjes?
[ Voor 15% gewijzigd door Sando op 28-05-2012 22:31 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Wel jammer, want ik mis UT99 behoorlijk
Ja, dat is ook een beetje waar ik op doelde.Sando schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:29:
[...]
edit:
Jeetje, vroeger nog custom maps maken voor Duke3d en Doom en Quake en Unreal zelfs en dan online via een (null)modem spelen enzo, omg waar is die tijd gebleven waarin we tijd hadden voor dat soort grapjes?
Het lijkt wel alsof dit soort 'zaken' vroeger veel meer werden gedaan dan nu.
Maarja, als je het zo platonisch gaat bekijken als sommige hier is ook dat te verklaren (nu het gros van de mensen CoD speelt etc).
Ik houd persoonlijk erg van first-person-games in zijn algemeenheid, maar imo kan er niets op tegen de Instagib actie van UT2004 / UT3 (nouja...behalve een potje ZDaemon dan!).
UT3 leek me zo'n beetje de laatste game in zijn soort, dus ik was erg verbaast toen ik er onlangs achter kwam dat de multiplayer community zo goed als uitgestorven was.
Ook ik game vandaag de dag minder (net zoals iedereen hier.... fulltime baan etc. etc.).
Maar ondanks dat ik zelf ook van andere games houd en zelf ook schuldig ben aan een tijdje WoW spelen, vind ik het toch moeilijk te geloven dat die ooit zo ontiechelijk grote communities echt totaal zijn uitgestorven nu...
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 28-05-2012 23:47 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Same here. Vroeger erg veel UT gespeeld. Later overgestapt op COD 1,2,4 & 6. Nu alleen nog maar BF3.PilatuS schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:36:
Toch denk ik dat een hoop mensen wel verder gaan naar andere games. Na 10 jaar een spel gespeelt te hebben wordt ook wel eens tijd voor wat anders. Ik heb vroeger genoeg Quake3 en CS gespeelt, nu alleen nog BF3.
Kheb persoonlijk niet zo'n moeite om afscheid te nemen van top-games en verder te gaan naar iets nieuwers.
yup!Gundogan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:07:
Je kan fanatiek gamen tussen je 10de en 18de zeg maar (als in direct vanuit school in de middag spelen -> eten -> verder spelen) en dan vind je het ook wel leuk voor een paar jaar. Quake3 en UT zijn van 1999, dus al die spelers zijn nu 25+ met een drukker leven en vonden het denk ik ook minder interessant worden na een aantal jaar.
Het begint met een relatie & een vaste baan, en vervolgens komen de poepluiers. Zodra dat gebeurt is het gedaan met je hardcore game carriere...
[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 28-05-2012 23:58 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Wie gaat er nu nog de oude Quake, UT of CS spelen? Er is geen zak aan om daar als beginneling in te komen omdat mensen met jaren lange ervaring je alle kanten van de map laten zien terwijl jij nog druk bezig bent met uitzoeken hoe het level precies in elkaar steekt.
Afgezien nog van de crappy graphics, dat trekt ook niet veel mensen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2012 00:02 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik!Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:01:
Wie gaat er nu nog de oude Quake, UT of CS spelen? Er is geen zak aan om daar als beginneling in te komen omdat mensen met jaren lange ervaring je alle kanten van de map laten zien terwijl jij nog druk bezig bent met uitzoeken hoe het level precies in elkaar steekt.
Afgezien nog van de crappy graphics, dat trekt ook niet veel mensen.
En sinds kort toch maar weer terug bij Quake Live. Het is echt zonde dat dit soort spellen niet meer gemaakt worden.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Quake e.d. een beetje in de tijd dat XS4ALLen HetNet internet aanbood.
Heb wel een tijdje CoD / CoD2 / Modern Warfare gespeeld maar meer single player. Ben er toen eigenlijk helemaal mee gestopt en meer richting RTS/RPG's gegaan denk aan Warcraft 1 - 2 - 3. C&C/Red Alert/Generals. RPG titels ben ik even kwijt.
(Niet in het tijdsverloop dat ik ze opnoem).
Jaren WoW gespeeld en wat andere mmo's maar eigenlijk nooit meer MP shooters. Battlefield 3 nog wel geprobeerd maar had teveel problemen met die 'beta' dat ik besloten heb hem maar niet aan te schaffen.
Mijn intresse gaat nu meer uit naar Co-op games (Gears of War Co-op was super) Voorderest schiet me even niets te binnen.
Nu is het allemaal richting Spellforce1/2, Oblivion/Skyrim, Mass Effect series, Dragon Age series, Age of Reckoning etc.
Het enige 'online-shooter-avontuur' dat ik nu nog weleens doe is ME3 MP maar dat loopt ook wel een beetje aan z'n einde. Ben nu 31 en een 'relaxed' spelletje is meer mijn keuze, shooters zijn gewoon niet meer wat het waren de community is ook erg verandert ten opzichte van toen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Bestaat Clanbase nog ?
Redelijk actief Q2 CTF gespeeld in A_51.
Maar in +-2002 ermee gestopt. Poepluiers was één van de redenen.
Nog wel een paar jaar wezen Limbolannen, maar ook daarmee gestopt.
Moderne games kunnen me niet meer zo boeien.
Kan ook aan mijn leeftijd intussen liggen.
Abort, Retry, Quake ???
Speelde met een ping van 230 ongeveer
Ja ik hou er niet van om zaken weg te houden van de 'massa', want over het algemeen zit de kracht in de massa. Zoals 'de macht' steeds meer verschuift van enkelen naar velen. Qua uitgevers, bandjes, zelfs comics die behoorlijk amuzant zijn.. maar ik moet hier toch echt constateren dat je daar wel een punt hebt.RoaDHouse schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:20:
Nu is alles verneukt met gaming en geen bal meer aan en is het een product voor de massa geworden met alle gevolgen van dien.
Spellen worden steeds meer interactieve films. Grafisch spektakel. Ik ben niet meer zo into games dus ik weet niet of dit een lame voorbeeld is, maar ik zag laatst bij een vriend de laatste battlefield geloof ik op de 360, echt prachtig. Maar zo lineair, ik had niet eens zin om te spelen maar wel om te kijken. Terwijl dat vroeger ondenkbaar was.Da_maniaC schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:15:
[...]
Het lijkt wel alsof dit soort 'zaken' vroeger veel meer werden gedaan dan nu.
Anyway, ik bedoel, er komt steeds meer bij kijken om mods en maps te maken. Steeds grotere teams met steeds meer kennis zijn steeds langer bezig om een spel neer te zetten. Vroeger kon je nog met een soort paint de soldaten van Wolfenstein 3d in een middagje hun broek laten zakken tijdens het schieten, en dat is inclusief leren hoe de 'editor' werkt. Bij die halve films van tegenwoordig mag je wel eerst een maand op cursus en dan een maand werken aam de soldaat-animaties.
[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 29-05-2012 01:03 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Battlefield staat bekend om waardeloze campaigns. Zit er alleen maar in om even 4 uur lang de feeling te krijgen, het is geen interactieve film maar een intro. Volgens mij worden er nog steeds prima singleplayer shooters gemaakt. Ik meen dat er laatst een Max Payne uit kwamSando schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:02:
[...]
maar ik zag laatst bij een vriend de laatste battlefield geloof ik op de 360, echt prachtig. Maar zo lineair, ik had niet eens zin om te spelen maar wel om te kijken. Terwijl dat vroeger ondenkbaar was. :P[/small]
Mods worden inderdaad wel steeds lastiger. Vroeger hadden game studio's 20% van een team grafisch, waarbij een gedeelte van dat werk ook nog door developers kon gebeuren. Nu is 90% van een team grafisch. Het is de grootste groep van het personeel geworden. Door beter herbruikbare engines, veel opgedane kennis en meer kennisdeling door opkoopgedrag van publisher hoeft er ook nog eens minder geprogrammeerd worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 29-05-2012 10:08 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dat is een issue inderdaad. De hedendaagse gamer accepteert niks minder dan motion-captured animation lijkt het. Dat lukt je als hobbyclubje niet. Voor duke nukem 3d en quake heb ik destijds nog veel maps zitten maken. Tegenwoordig kost een enkele persoon dat veel te veel tijd.Sando schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:02:
Anyway, ik bedoel, er komt steeds meer bij kijken om mods en maps te maken. Steeds grotere teams met steeds meer kennis zijn steeds langer bezig om een spel neer te zetten. Vroeger kon je nog met een soort paint de soldaten van Wolfenstein 3d in een middagje hun broek laten zakken tijdens het schieten, en dat is inclusief leren hoe de 'editor' werkt. Bij die halve films van tegenwoordig mag je wel eerst een maand op cursus en dan een maand werken aam de soldaat-animaties.
[ Voor 91% gewijzigd door Hydra op 29-05-2012 10:50 ]
https://niels.nu
Inderdaad, vrij eenvoudig antwoord. Mensen worden ouder, krijgen kids, interesses verschuiven en nieuwe mensen zijn niet bekend met oudere games.Gundogan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:07:
+ de nieuwe instroom is minder door de wat minder vergevensgezindere gameplay ten opzichte van semi-realistische shooters.
Inderdaad de UT99 community was over het algemeen erg goed, speelde zelf vooral DOM waar een stuk minders spelers actief waren en waar je het gros van de spelers na een tijdje goed kende. Bijna altijd een goede sfeer op de servers.Floris-K schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:42:
Niets zal ooit nog deze community's halen.
Was toen ook helemaal "verslaafd" aan ngworldstats altijd proberen op die eerste plaats te bemachtigen, wat ook zelfs een paar keer gelukt is, maar nooit voor lang
UT99 had ook een geweldige mod community en 1 van die mods TacticalOps heb ik ook jaren lang actief gespeeld, ook geen grote community maar wel een stuk gezelliger op de servers dan iets als BF of CS.
UT99 en TO staan nog steeds geinstalleerd maar al in geen tijden meer gespeeld, zowieso weinig shooters gespeeld. Nog geen shooter daarna gevonden die hetzelfde gevoel gaf wat UT99 ooit deed.
UT 2004 laats nog gedaan ctf instagib was wel grappig weer.
Nu vooral tribes ascend en verwacht RO binnenkort te kopen.
LOL EU: InXzitoWeTrust
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Kwam er alleen beetje laat bij ^_^ hele community was dood en toen kwam ik :D!
Wel leuke ervaring heb met paar van de beste mensen gespeeld die nog speelde.
Vroeger zelf veel UT99 gespeeld (sniper only). Met de komst van UT2004/UT3 werd dat wel heel wat minder.
Toen ik 8 was ben ik begonnen met gamen en dat was toen vooral Fifa 98 en Fifa World cup 1998 met volksliederen in de game

ben nu 22 en raak quake niet meer aan, omdat je oude games niet meer moet spelen !!
in je hoofd zijn het geweldige games, maar als je ze gaat spelen dan vraag je af, hoe je ooit zo spel hebt willen spelen.In je hoofd gaan alle games met de tijd mee en zien ze er allemaal redelijk uit, maar als ik nu bijvoorbeeld battlefield vietnam in mijn systeem stop of GTA Vice city, dan ga je de games een stuk minder leuk vinden.
De beste klassieke shooters blijven voor mij Quake, UT , CS en later Battlefield.
heb wel veel demo's opgenomen van de clan wars. Die heb ik een hele tijd geleden nog es proberen af te spelen... bijna allemaal werkte ze niet omdat ik files miste... na 2 dagen zoeken op internet veel van de files kunnen vinden en een redelijk aantal demo's nog werkend gekregen... GE-WEL-DIG om te zien nog... dus even fraps aangezet en filmpjes van gemaakt zodat ze bewaard blijven hehe.... 2v2 CTF in die training map heel veel gedaan voor de fun... kzou willen dat ik het nog zo goed kon
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
Daarna een hele tijd DeFRaG gespeeld, waar ik me ook vooral op CPM physics richtte.
Een tijd geleden heb ik Q3 weer eens geinstalleerd, bijna elke community daarbinnen is dood. RA3 wordt niet meer gespeeld, CPMA wordt niet meer gespeeld.. Alleen DeFRag heeft nog een community met zo'n 150 man. Waarvan sommige al jaaaaaren spelen. Dat was erg grappig toen ik er weer mee begon, namen zien die je nog herkend van 6 jaar geleden
Het wordt weer eens tijd voor een shooter van dat kaliber. Een game waarbij je moet kunnen mikken, maar je ook nog eens moeten kunnen bewegen. Circlejumps, strafejumps, half-beat, overbounces, etc.
Quake Live is het gewoon niet. Een jaarlijkse bijdrage voor hetzelfde spel dat we uit 1999 kennen met minder opties dan het origineel. Helaas.
Niet mee eens : Een tijdje terug UT '99 gespeeld met wat GoT leden hier en het was gewoon net als vroegerPykow schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:11:
raak quake niet meer aan, omdat je oude games niet meer moet spelen !!
in je hoofd zijn het geweldige games, maar als je ze gaat spelen dan vraag je af, hoe je ooit zo spel hebt willen spelen.In je hoofd gaan alle games met de tijd mee en zien ze er allemaal redelijk uit, maar als ik nu bijvoorbeeld battlefield vietnam in mijn systeem stop of GTA Vice city, dan ga je de games een stuk minder leuk vinden.
Ik speel ook weleens CS 1.6 en dat blijft ook gewoon leuk !!
Wat betreft de Quake en UT achtigen kan ik het heel kort houden : Er lijkt gewoon geen markt meer voor te zijn. UT 3 heb ik vanaf de release dag gekocht en eigenlijk niet langer dan 1 week gespeeld omdat er verder amper actieve servers waren

Misschien tijd voor een GoT gedeelte waar wij "oudjes" alleen nog maar onze oude games spelen ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.Diamond4ever schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:33:
Vroeger heel veel UT99 gespeeld. Met clans enz.. geweldig. nadat ut 2k3 kwam begon ut99 een beetje dood te bloeden al.. tegen de tijd dat ut2k4 kwam waren de meesten mensen die ik kende al gestopt... niet lang daarna zelf ook gestopt. Ook helaas geen contact meer met de mensen die ik toen kende.. ging allemaal via IRC maar ben ondertussen allang vergeten waar dat allemaal was. Mis het af en toe nog wel.
heb wel veel demo's opgenomen van de clan wars. Die heb ik een hele tijd geleden nog es proberen af te spelen... bijna allemaal werkte ze niet omdat ik files miste... na 2 dagen zoeken op internet veel van de files kunnen vinden en een redelijk aantal demo's nog werkend gekregen... GE-WEL-DIG om te zien nog... dus even fraps aangezet en filmpjes van gemaakt zodat ze bewaard blijven hehe.... 2v2 CTF in die training map heel veel gedaan voor de fun... kzou willen dat ik het nog zo goed kon
UT '99 erg veel gespeeld. Een clan met vrienden gehad en nog enkele 'professionele' clans ernaast gehad.
Geen trainingmap maar 2v2/3v3 iCTF w00tabulous doodgespeeld, jumpad+boost is cappen binnen 5 seconden.... erg cool.
Ik zou nu nog alle maps van UT uit kunnen tekenen

Ut2k4 kwam uit en direct overgestapt, terwijl een vriend van me 99 bleef spelen (en het tot twee jaar terug ook erg goed deed)
Veel iCTF gedaan via IRC pickup-channels. Maar geen tijd vrij kunnen/willen maken om bij een clan te gaan.
Mijn iveau was vergelijkbaar met de semi-toppers, dus dat was altijd een erg leuk gevoel.
tot 2 jaar terug nog veel TAM gespeeld, leuke mod.
Reden dat ik niet meer speel; weinig tijd --> UT2k4; ben mijn cd's + gamekey kwijt, haha..... (en de community is al een tijdje dood)
Toen ik niet al te lang geleden q3 installeerde kwam ik tot de conclusie, zoals ik eigenlijk al wist, dat het nog steeds één van de meest geniale shooters ooit gemaakt is.Pykow schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:11:
ben nu 22 en raak quake niet meer aan, omdat je oude games niet meer moet spelen !!
Sure, qua graphics stelt het niets voor, maar zoals de gameplay in q3 is, zo vind je het niet meer in de hedendaagse shooters hoor
Ik trap af:
Instagib TDM + Instagib CTF
Normal weapons TDM
Meest gebruikte nick:
XeNeRgY
Bekendste clans normal weapons:
[LEGO]
VoD = Vampires of Darkness
SMB = Suck my balls
MM = Mnemonic
Pyro = Pyrotechnics
Bekendste clans instagib
Ross = Return of the supreme soldiers
Supa
Pyro = Pyrotechnics
Verder nog redelijk wat 'ingevallen' met fake nick voor -UkE-
Geen enkel ander multiplayer spel in de wereld dat me die voldoening kan geven
Shootmania ziet er wel belovend uit trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door Glopes op 01-06-2012 19:40 ]
Zelf speel ik nog regelmatig. Onslaught (met die powernodes) geniet mijn voorkeur. Heel veel lol gehad vroeger. Dan zat ik echt in een headset te schreeuwen dat m'n teammates snel naar node 3 moesten wegens een manta-attack of dat er een redeemer onderweg was locatie x.
Sinds de servers van iTS offline gehaald zijn wegen een of andere scriptkiddie zijn er wel flink minder actieve servers nu. Voor een potje TAM moet ik nu naar F.F.M. waar zelf het woord "wtf" gecensureerd wordt
Ik genoot ook echt van die fragmovies van spelers als Gohlink, Luxxiz etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Sefyu op 01-06-2012 19:49 ]
Dat is inderdaad een van de shooters die straks eventueel de oude FPS klassiekers zoals UT en Quake misschien kan doen herleven... ben benieuwd straks !!Glopes schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:40:
Shootmania ziet er wel belovend uit trouwens.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
http://www.shootmania.com/ hier kan je je inschrijven voor de beta. Ik zeg.. doen! ;x
Anoniem: 41908
Later jaren lang CoDUO gespeeld, eigen servertje (Extreme mod) met een groep vrienden, elke zondagavond. Die fijne, toegankelijke gameplay vind ik eigenlijk nergens meer terug.
Ff gestarcraft 2'd, nu Diablo III. En niet te vergeten Close Combat, daar heb ik elke winter weer een keer behoefte aan, dat blijft toch ultiem qua tactische RTS.
Wow! Dat lijkt precies iets voor mij.iNFiNiTY- schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:44:
Shootmania ziet er zeker vet uit, insta ftw.
http://www.shootmania.com/ hier kan je je inschrijven voor de beta. Ik zeg.. doen! ;x
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Quake 3 CTF met Excessive Plus en dan de MegaRail mod gaat hard hoor. (Grappling hook optioneel beschikbaar, maar staat meestal uit). Zoek 's op een russische server, Open Box Megarail.Anoniem: 41908 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:08:
Quake 1, my first and only love. QW Threewave CTF met de grappling hook is nooit meer geevenaard qua game speed.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
- Team Fortress 2 competitive (6v6), grote variate aan hitscan en projectile wapens, redelijk diepe team-dynamiek vanwege assymetrische klassen. Grote nadruk op skillbased movement (airstrafing, strafejumping) in DM situaties. Tempo ligt langzamer en elke class heeft zijn zwaktepunten tegenover andere classes; daarom zal je altijd afhankelijk zijn van je team. Scout en soldier zijn bij uitstek classes voor ex Quake of UT spelers.
- Quake Live, heeft geen uitleg nodig. Zelfde aspecten als TF2 maar dan op hogere snelheid, met meer nadruk op solo play, en aim. De tactiek verschuift naar area/item control. Natuurlijk is TDM er ook, maar ik vind het lang niet zo interessant als duels. CPMA-like mechanics zijn ook mogelijk als je premium user bent.
- NS2 6v6 voor hoge nadruk op zowel class als team assymetrie, hoogste nadruk op teamplay en lange-term strategieën, minder nadruk op skillbased movement of aim. Wapens hebben conefire, en er is geen airstrafing, strafejumping of bunnyhopping meer zoals in NS1 op de goldsrc engine. De devs proberen sinds een paar patches wel wat skill based movement te introduceren met versnellende walljumps en running-acceleratie voor de skulks (standaard alien class).
- Tribes: Ascend voor een teamplay-gebaseerde ervaring maar waar je als solo ook nog wel veel kan uithalen. Skillbased movement, maar van een totaal ander kaliber dan TF2 of QL. Het is meer een soort slow-paced macro-scale movement waarbij je je pad verder vantevoren uitdenkt. Long distance airshots en prefires zijn daardoor mogelijk en ook heel bevredigend.
- Shootmania Storm voor een kale aim-based shooter-ervaring. De sprint mechanic voegt wat skill based movement toe, maar er lijkt verder geen air control of andere speciale moves te zijn. Er lijkt diepgang te missen omdat er maar 2 (in een andere mode 3) wapens zijn. De "rocket launcher" heeft zelfs geen splash damage, dus eigenlijk is het meer een soort langzame plasmagun. Je kan niet eens rocket splash als tactisch middel gebruiken, beetje jammer. Ik heb flink wat games met goede spelers gespectate (gamers assembly open tournooi een paar maandjes terug) maar het begon me toch al gauw te vervelen.
- Super Monday Night Combat voor een mix van MOBA en TPS. Mensen die wel eens een potje DOTA, LoL of HoN hebben gespeeld en ook nog eens ervaring hebben met shooters op degelijk niveau zullen snel omhoog komen in deze game. De community is niet supergroot, veel spelers komen juist meer van een MOBA achtergrond en zijn dus niet zo ervaren met twitch aiming of tracking. Totaal geen skill based movement aanwezig trouwens voor zover ik weet.
Van al deze games heeft TF2 6v6 volgens mij op dit moment de grootste actieve community en zal ex-HL en Quake spelers ook bekoren vanwege het verwantschap qua physics en movement. Misschien heeft QL een grotere lijst van unieke spelers, maar ik weet niet hoe het met community/leagues/ladders etc zit, ik ben zelf niet zo into QL. De helft van de bovengenoemde games zijn free2play, dus waarom niet even proberen? Zelf zou ik graag zien hoe de oldschool Quake en UT spelers het met hun ervaring qua movement/dm doen in een TF2-omgeving. We kunnen sowieso wel wat meer Nederlandse TF2 spelers van niveau gebruiken
Anyway, GoldenEye 64 ftw
Ookal zijn er nog wel 'van die games', als ik spellen uit je lijstje probeer heb ik gewoon niet dezelfde lol. Het is aan het testpubliek om aan te geven dat de film iets mist, niet om aan te geven wat de film mist.
Aan de andere kant worden spellen prolly leuker als je er meer tijd voor hebt. Mijn antieke lijstje doodgemultiplayerde spellen:
- Doom 2
- Duke Nukem 3d
- Quake
- Quake II
- Sin
- Unreal
- Unreal Tournament (Classic)
- Mario Kart 64
[ Voor 109% gewijzigd door Sando op 05-06-2012 06:55 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
16uur volgehouden --> 12u UT99 gespeeld :-) en een beetje Diablo 3 met een paar.
De rest van onze vroegere favorieten kregen we niet meer opgestart op onze PC
vb:
GTA2 multiplayer
Colin McRae 2.0
PainKiller
Hmm, ik hoor weleens mensen over TF. Toch maar eens proberen misschien.skndd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:51:
Er is nog genoeg keus voor de hardcore pc gamer. Claimen dat dit soort games niet meer worden gemaakt is onzin; er zijn nog games die echt alleen met keyboard/mouse gespeeld kunnen worden, zonder regenerating health, zonder view bobbing effecten, zonder conefire, zonder leveling mechanics, zonder balanceermechanics die je limiteren te ver boven het maaiveld uit te steken. De meeste games zijn al genoemd, maar hier nog even op een rijtje:
- Team Fortress 2 competitive (6v6), grote variate aan hitscan en projectile wapens, redelijk diepe team-dynamiek vanwege assymetrische klassen. Grote nadruk op skillbased movement (airstrafing, strafejumping) in DM situaties. Tempo ligt langzamer en elke class heeft zijn zwaktepunten tegenover andere classes; daarom zal je altijd afhankelijk zijn van je team. Scout en soldier zijn bij uitstek classes voor ex Quake of UT spelers.
- Quake Live, heeft geen uitleg nodig. Zelfde aspecten als TF2 maar dan op hogere snelheid, met meer nadruk op solo play, en aim. De tactiek verschuift naar area/item control. Natuurlijk is TDM er ook, maar ik vind het lang niet zo interessant als duels. CPMA-like mechanics zijn ook mogelijk als je premium user bent.
- NS2 6v6 voor hoge nadruk op zowel class als team assymetrie, hoogste nadruk op teamplay en lange-term strategieën, minder nadruk op skillbased movement of aim. Wapens hebben conefire, en er is geen airstrafing, strafejumping of bunnyhopping meer zoals in NS1 op de goldsrc engine. De devs proberen sinds een paar patches wel wat skill based movement te introduceren met versnellende walljumps en running-acceleratie voor de skulks (standaard alien class).
- Tribes: Ascend voor een teamplay-gebaseerde ervaring maar waar je als solo ook nog wel veel kan uithalen. Skillbased movement, maar van een totaal ander kaliber dan TF2 of QL. Het is meer een soort slow-paced macro-scale movement waarbij je je pad verder vantevoren uitdenkt. Long distance airshots en prefires zijn daardoor mogelijk en ook heel bevredigend.
- Shootmania Storm voor een kale aim-based shooter-ervaring. De sprint mechanic voegt wat skill based movement toe, maar er lijkt verder geen air control of andere speciale moves te zijn. Er lijkt diepgang te missen omdat er maar 2 (in een andere mode 3) wapens zijn. De "rocket launcher" heeft zelfs geen splash damage, dus eigenlijk is het meer een soort langzame plasmagun. Je kan niet eens rocket splash als tactisch middel gebruiken, beetje jammer. Ik heb flink wat games met goede spelers gespectate (gamers assembly open tournooi een paar maandjes terug) maar het begon me toch al gauw te vervelen.
- Super Monday Night Combat voor een mix van MOBA en TPS. Mensen die wel eens een potje DOTA, LoL of HoN hebben gespeeld en ook nog eens ervaring hebben met shooters op degelijk niveau zullen snel omhoog komen in deze game. De community is niet supergroot, veel spelers komen juist meer van een MOBA achtergrond en zijn dus niet zo ervaren met twitch aiming of tracking. Totaal geen skill based movement aanwezig trouwens voor zover ik weet.
Van al deze games heeft TF2 6v6 volgens mij op dit moment de grootste actieve community en zal ex-HL en Quake spelers ook bekoren vanwege het verwantschap qua physics en movement. Misschien heeft QL een grotere lijst van unieke spelers, maar ik weet niet hoe het met community/leagues/ladders etc zit, ik ben zelf niet zo into QL. De helft van de bovengenoemde games zijn free2play, dus waarom niet even proberen? Zelf zou ik graag zien hoe de oldschool Quake en UT spelers het met hun ervaring qua movement/dm doen in een TF2-omgeving. We kunnen sowieso wel wat meer Nederlandse TF2 spelers van niveau gebruiken
+1 voor een quote:reactie ratio van 1000:1.

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 05-06-2012 19:45 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik doe wel even meeAghanim schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:33:
Misschien leuk om (gezien het aantal UT99 spelers) kort aan te geven wat je gespeeld hebt, in welke clans en met welke nick. Misschien vinden we zo wat oude bekenden terug
Ik trap af:
Instagib TDM + Instagib CTF
Normal weapons TDM
Meest gebruikte nick:
XeNeRgY
Bekendste clans normal weapons:
[LEGO]
VoD = Vampires of Darkness
SMB = Suck my balls
MM = Mnemonic
Pyro = Pyrotechnics
Bekendste clans instagib
Ross = Return of the supreme soldiers
Supa
Pyro = Pyrotechnics
Verder nog redelijk wat 'ingevallen' met fake nick voor -UkE-
Instagib all modes (CTF, DM, TDM, DOM)
UT99
Nicks: keanu^, phc
Clans:
degeneracy
team royal
Behoorlijk wat cups gewonnen, voor de liefhebbers, zoek maar eens op clanbase
Helaas door andere prioriteiten al jaren geleden gestopt met hardcore gamen op de PC. Nu nog af en toe wat PS3 shooters, maar full-time werk neemt helaas alles in beslag
Waarschijnlijk zal je in PlanetSide 2 binnenkort hetzelfde verhaal zien. Een community veel meer zoals de oude shooters, met minder cod-kindjes. PlanetSide 2 is een soort massale UT2004 Onslaught match met duizenden mensen op 1 server - overigens ook free-to-play.
Bij mij was het begonnen met Doom, hexen, heretic, duke, quake, quake 2 en 3, blood, unreal...
Alsook levels maken in duke 3d en quake.
Ik heb hier nog ergens die kartonnen doos van Unreal nog liggen ( toen games nog een volwaardige kartonnen doos kregen.. zucht
Thuis lan's bouwen tot een gat in de nacht.
UT99 heb ik enkele jaren gespeeld, talloze lan-party's gedaan, zelfs wat prijzen gewonnen.
Werken aan de aim, 7331 , clanbase, clan's maken en o zo zenuwachtig zijn voor een match...
UT 2k vond ik minder goed, dus terug naar '99
Daarna overgestapt naar world of warcraft, en daar zo'n 5 jaar op vastgeroest.
Het probleem na Wow is dat er niet veel spellen nog echt boeiend zijn ( vind ik )
Call of Duty's waren leuk, maar bleven niet hangen.
Nu speel ik eigenlijk nog amper shooters, alles lijkt zo "voorgekauwd", druk hier en dat gebouw ontploft... been there done that gevoel.
Ik zie mijn neefje soms uren spelen met een nieuwe need for speed, zit ik dan te mijmeren hoe goed NFS2:SP was... in die editor zitten rommelen en stats van wagens veranderen..
Prioriteiten veranderen ( vriendin, huis, werk,... ), en voor games is er gewoon minder tijd/interesse.
Vind ik wel jammer , want het blijft nog steeds een geweldige periode uit mijn leven tot nu toe. Blij dat ik UT99 meegemaakt heb in zijn volle glorie ( flakwhore !
[ Voor 5% gewijzigd door spl3ndr op 14-06-2012 22:07 ]
Anoniem: 127642
!
http://www.almostfamous.eu/Download/Shot0016.JPG
Instagib CTF was geweldig!
http://www.almostfamous.eu/Download/zk.avi
Speel tegenwoordig bf 3 en dat is wel leuk maar niet zoals vroeger
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 15-06-2012 09:16 ]
Anoniem: 169289

Zomaar wat oude screenshots van wat vlugge games, ben er al heel veel kwijt geraakt in de jaren. Speel tegenwoordig bijna niet meer, geen tijd en geen zin
Ooit top 10 ictf 2v2 w00t ladder op cb gespeeld
Anoniem: 93248
Anoniem: 395522
Met het ouder worden *ahum* ben ik overgestapt naar consoles. Geen zin meer om te investeren in PC's etc. Alhoewel het nu om de één of andere vage reden weer wat gaat kriebelen.
En nu dus al weer jaren een xbox 360 en daar spendeer ik veel uren aan.
Ik heb de afgelopen jaren ook een console gehad met hetzelfde argument, maar anderhalf jaar geleden een compleet nieuwe desktop gekocht (alles in 1 medion aanbieding). En ik moet zeggen, god wat had ik PC gamen eigelijk gemist. Echt waar ik heb die console kapot gespeeld hoor maar ze zijn echt over hun hoogtepunt heen. PC games zijn op dit moment gewoon verder geëvolueerd en het is gewoon leuker.Anoniem: 395522 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:54:
Oh Quake....*sigh* ...in het donker op m'n kamertje met afgeragde Pentium 75 en geen geld hebben voor een upgrade...stotterende blokjes op m'n te kleine schermpje...
Met het ouder worden *ahum* ben ik overgestapt naar consoles. Geen zin meer om te investeren in PC's etc. Alhoewel het nu om de één of andere vage reden weer wat gaat kriebelen.
En nu dus al weer jaren een xbox 360 en daar spendeer ik veel uren aan.
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Anoniem: 395522
Bij mij kriebelt het ook weer...ik kan geen vergelijkingen makingen momenteel, het is te lang geleden dat ik een PC game heb gespeeld (een jaar geleden even rondgeklikt in Portal op de PC, maar dat is geen geschikte vergelijkings game IMO). Ik zou niet weten wat nu een PC only game (shooter) zou zijn die ik echt eens moet proberen.Postius schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:57:
[...]
Ik heb de afgelopen jaren ook een console gehad met hetzelfde argument, maar anderhalf jaar geleden een compleet nieuwe desktop gekocht (alles in 1 medion aanbieding). En ik moet zeggen, god wat had ik PC gamen eigelijk gemist. Echt waar ik heb die console kapot gespeeld hoor maar ze zijn echt over hun hoogtepunt heen. PC games zijn op dit moment gewoon verder geëvolueerd en het is gewoon leuker.
Ben trouwens benieuwd hoe lang het weer zou gaan duren om op een acceptable niveau te komen met bijvoorbeeld Gears of War, Left4Dead2 etc op de PC in vergelijking met de xbox360...!! Hoe lang heb jij er over gedaan om weer op een respectable niveau qua hit rate etc te komen?
EDIT: sorry, wellicht wat te veel off topic, maar ik word er zo enthousiast van!!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 395522 op 19-06-2012 16:05 ]
Ik heb na een hele tijd geen old-school pc shooter CSS weer opgepakt. Viel me zwaar tegen hoe goed ik nog was. Helemaal afgestompt door games als BF1942-BF2-BFBC2 en de CoD reeks, daar is je reactievermogen toch een stuk minder belangrijk als b.v. CS, UT etc.
Eigenlijk vind ik UT99 gewoon de beste shooter die ik ooit gespeeld heb en het meeste plezier aan heb beleefd.
De graphics waren goed, de gameplay was goed, de engine, de sounds. Ik heb Quake nooit iets gevonden maar UT was echt master.
Ben nu 26 en vind aan CoD enzo helemaal niks aan.
CS:S heb ik nog 4 jaar gespeeld maar de laatste paar jaar ook niet meer.
[ Voor 15% gewijzigd door Stark op 20-06-2012 23:43 ]
Daarvoor ook Wolfenstein ( gebaseerd op quake 2 engine ) net zoals Quake 3 zijn dit ook speller waarmee de nieuwe generatie totaal niet meer in contact komt. Maar Wolfenstein - Enemy territory is nog wel actief omdat het gratis spel is.
De snelheid van die oudere games, de reactietijd, in combinatie met het aimen en strafen maakt de quake2/3 games uniek. Tegenwoordig proberen spellen zo min mogelijk uniek te zijn maar main stream zodat slechte fps gamers het ook leuk vinden.
ach ja, volgens mij was dit topic al uitgebreid naar alle shooters van dat tijdperk/genre. Je ziet toch veel dat de UT/Quake community mensjes zich wel een keer hebben bezig gehouden met CS/SoF e.d.nero355 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:54:
CS:GO = Instant buy, maar heel wat anders dan UT of Quake dus niet echt relevant in dit topic
Enemy Territory : beste free to play shooter ooit gemaakt, en ik ben bang ook ooit gemaakt zal worden... Zeker mbt clanwars etc.Zenix schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:05:
Zelf speel ik af en toe nog Wolfenstein - Enemy territory( quake 3 engine ) en afgelopen jaren ook op Clanbase.
Daarvoor ook Wolfenstein ( gebaseerd op quake 2 engine ) net zoals Quake 3 zijn dit ook speller waarmee de nieuwe generatie totaal niet meer in contact komt. Maar Wolfenstein - Enemy territory is nog wel actief omdat het gratis spel is.
De snelheid van die oudere games, de reactietijd, in combinatie met het aimen en strafen maakt de quake2/3 games uniek. Tegenwoordig proberen spellen zo min mogelijk uniek te zijn maar main stream zodat slechte fps gamers het ook leuk vinden.
'Oldschool' 1v1 Tournament
by: SeeK
With some great names from the old days invited and signed up to play, this invite-only cup should be a cup just as good for the spectators as for the players!
Read on for the full list of players and the date!
The cup will be played on the 22nd of July, starting at 18:00 CET, and will be played in a Double Elimination bracket, with best of 3 maps for all the games. You can follow the show at the date of the tournament at #cK.ut IRC Channel on Quakenet.
Already accepted invitations:
astz
cart!m
Frantic-
GitzZz
loZzZ
luxxiz
m1no
NautiluS
SBS-
ScrMz
skAven
zelvZ
The matches will be broadcasted, video and shoutcast is planned.
More informations over here: http://cluex.org/viewtopic.php?f=18&t=2535 IRC: #cK.ut
ps. ik krijg weer zin om te spelen! heeft er toevallig iemand nog een key liggen? DM!
[ Voor 4% gewijzigd door ozothebozo op 10-07-2012 13:51 ]
Een paar jaar geleden nog eens geïnstalleerd en een server gejoined maar het ging me gewoon te snel
Sinds kort weer begonnen met QuakeLive, itt tot Q1(QW) heeft Q3(QLive) een wat minder hoog tempo en kan ik het weer wat bijbenen
Quake 1 veeeeeel gespeeld met onze clan: Gemiclan!
De rest niet veel gedaan, ik bleef bij quake 1 hangen totdat het zo goed als uitgestorven was (dankzij quake 2 en quake 3)
Zijn de servers nog steeds actief?
[ Voor 14% gewijzigd door Unkie op 10-07-2012 14:52 ]
Unkie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:44:
We worden oud mensen
Quake 1 veeeeeel gespeeld met onze clan: Gemiclan!
De rest niet veel gedaan, ik bleef bij quake 1 hangen totdat het zo goed als uitgestorven was (dankzij quake 2 en quake 3)
Zijn de servers nog steeds actief?
Laatst bij QuakeLive kwam ik in een remake van m'n favo QW map ztndm6 ^^ Dat was een blast from te past zeg ^^
[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 10-07-2012 14:56 ]
BF3
COD: BO
en nog wat racespelletjes.
In die tijd trainde ik gewoon minimaal 4 uur per dag. Tijd heb ik er momenteel nog wel voor, maar
heb geen zin om 4 uur per dag een spel te gaan spelen. Af en toe zijn er nog uitzonderingen dat
ik me een hele dag kan vermaken. Maar dat is dan vooral met BF3.
Niveau wat ik momenteel speel op bf3 is toch wel ver boven gemiddeld, maar kan in een compititie niet meer
meekomen. (denk ik)
Vroeger in Q3 tijd heb ik in de volgende clans gespeeld. Mijn naam
DeV1L
[PE] Prime Evil
{P4F] Play 4 Fun
Heb er in nog een aantal gespeeld, maar kan me niet meer de namen herinneren.
Heb laatst nog wel geprobeerd te spelen, maar merk dat ik dat toch niet meer zo leuk
vind als BF3 nu.
Speel ook nog wel C&C renegade. Ook helemaal kapot gespeeld vroeger. Mijn naam daar
Dr3am
Achja
Maar ik zou alles zo weer inruilen voor een leuke actieve QuakeWorld community!
Mooi, hier ga ik vanavond even naar kijken.Rmg schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:55:
[...]
er zijn zelfs nog mensen op aan het quaken op dit moment http://www.quakeservers.net/quakeworld/server_status/1845/
Begonnen op een Pentium2 met een Voodoo2 8MB kaart erin, van noob tot relatief topspeler opgewerkt
Gouden tijden waren het, maar speel het al heel lang niet meer. De zin en tijd zijn weg.

Edit: Oh ja; het geluid was er ook uitgesloopt. Dat scheelde ook al een boel. We hadden toch geen boxen, en met oortjes in kun je een leraar/conrector niet horen aansluipen. Geen enkel probleem dus
[ Voor 29% gewijzigd door kmsch op 10-07-2012 16:43 ]
Ik herken ook veel verhalen van mensen die zeggen dat ze ouder zijn geworden. Ikzelf ben ook niet meer zo fanatiek als vroeger. Ik wil tegenwoordig gewoon gezellig gamen i.p.v. constant op nummer 1 staan. Daarom ben ik ook blij dat steeds meer games co-op bieden.
Ik denk dat de 'hardcore-gamer' van nu, de nieuwere generatie is (de CoD spelers). Wij als voorgangers hebben de titel overgedragen en bij die overdracht zijn de klassiekers gesneuveld. Wat ook logisch is. Wij waren namelijk ook niet die-hard Pong of Tetris aan het spelen terwijl dat wel de shit was in de jaren 70/80. Elke generatie heeft zijn eigen die-hards en die-hard games.
Als ik terug kijk op die tijd, geeft het me toch wel een goed gevoel. Vooral screenshots van die tijd brengen een glimlach op mijn gezicht als je het vergelijkt met wat de nieuwe generatie krijgt en vooral verwacht van games.
Ik moet daarbij zeggen dat wij (iedereen 27+) toch wel een bevoorrecht zijn aangezien wij de graphics van vroeger nog kunnen herinneren. Daarom zullen we ook niet zo snel zeggen dat een spel bagger is als het niet de laatste/beste/mooiste engine gebruikt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk aangezien ik niet voor een hele generatie kan spreken.
Prima.
Ik ben wel fanatiek na al die tijd, maar meer in de zin van fatsoenlijke teamplay en "eervol verliezen" en niet wat ik te vaak mee maak : Ik en nog 2 a 3 man die iets doen en de rest helemaal nikstikkietrugjaap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:08:
Leuke topic.
Ik herken ook veel verhalen van mensen die zeggen dat ze ouder zijn geworden. Ikzelf ben ook niet meer zo fanatiek als vroeger. Ik wil tegenwoordig gewoon gezellig gamen i.p.v. constant op nummer 1 staan. Daarom ben ik ook blij dat steeds meer games co-op bieden.

Helemaal mee eens !!Ik moet daarbij zeggen dat wij (iedereen 27+) toch wel een bevoorrecht zijn aangezien wij de graphics van vroeger nog kunnen herinneren. Daarom zullen we ook niet zo snel zeggen dat een spel bagger is als het niet de laatste/beste/mooiste engine gebruikt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk aangezien ik niet voor een hele generatie kan spreken.Wij focussen denk ik toch wel meer op gameplay/verhaal/etc.
Helemaal mee eens....tikkietrugjaap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:08:
Leuke topic.
Ik denk dat de 'hardcore-gamer' van nu, de nieuwere generatie is (de CoD spelers). Wij als voorgangers hebben de titel overgedragen en bij die overdracht zijn de klassiekers gesneuveld. Wat ook logisch is. Wij waren namelijk ook niet die-hard Pong of Tetris aan het spelen terwijl dat wel de shit was in de jaren 70/80. Elke generatie heeft zijn eigen die-hards en die-hard games.
Als ik terug kijk op die tijd, geeft het me toch wel een goed gevoel. Vooral screenshots van die tijd brengen een glimlach op mijn gezicht als je het vergelijkt met wat de nieuwe generatie krijgt en vooral verwacht van games.
Ik moet daarbij zeggen dat wij (iedereen 27+) toch wel een bevoorrecht zijn aangezien wij de graphics van vroeger nog kunnen herinneren. Daarom zullen we ook niet zo snel zeggen dat een spel bagger is als het niet de laatste/beste/mooiste engine gebruikt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk aangezien ik niet voor een hele generatie kan spreken.Wij focussen denk ik toch wel meer op gameplay/verhaal/etc. Maar goed dat is weer een hele andere discussie.
Ik ben ook niet meer zo fanatiek als vroeger maar ik mag nog steeds graag een potje gamen. Als ik nu een shooter speel dan is het BF3 of als ik even zin heb in oldschool knallen dan trek ik SOF2 even uit de kast...
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Amen to that! Ik speel nog met regelmaat CS1.6 en CS:S ook nog UT2k4 af en toe met een collega. Voor de rest heb ik de old-school games achter me gelaten (UT99, Quake, SoF enz..)tikkietrugjaap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:08:
Ik moet daarbij zeggen dat wij (iedereen 27+) toch wel een bevoorrecht zijn aangezien wij de graphics van vroeger nog kunnen herinneren. Daarom zullen we ook niet zo snel zeggen dat een spel bagger is als het niet de laatste/beste/mooiste engine gebruikt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk aangezien ik niet voor een hele generatie kan spreken.Wij focussen denk ik toch wel meer op gameplay/verhaal/etc. Maar goed dat is weer een hele andere discussie.
Mijn nick was MAXIMUS , wat anders
Ik ben nu vrijwel gestopt met spelen. Je werd ouder en andere dingen kwamen in de plaats. Maar dat waren leuke tijden, tot diep in de nacht doorspelen
Zijn nog genoeg instagib CTF servers te vinden
13:37
ik ben geen 27+ maar 22, zelf speelde ik alleen maar Battlefield vietnam, BF2, Quake 3 arena, CS1.6 en GTA.tikkietrugjaap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:08:
grafische intreseerde me echt helemaal niks, zolang ik de game maar lekker kon spelen en dat de gameplay goed was. in de nieuwe generatie willen we echt alles. nieuwe graphics, goede gameplay, lange Singleplayer en een uitgebreide multiplayer.
Gamen was vroeger ook voor de PC nerdjes en later eigenlijk echt voor iedereen beschikbaar, zo eenvoudig hebben ze sommige games gemaakt.
na CS1.6 heb ik nog paar jaar CSS gespeeld en daarna de overstap gemaakt naar TF2. (4 jaar lang non stop gespeeld) Grafisch cartoon achter en eigenlijk gewoon niet zo mooi als CoD4 in die tijd, maar toch bleef ik het spelen door de goede gameplay en dat had ik vroeger al.
Gelukkig was daar na 4 jaar BF3, die me gelijk het gevoel van de oude BF2 PC game terug gaf.
half jaar op low settings gespeeld, omdat het me gewoon niet uitmaakt hoe het eruit ziet. de gameplay is weer van ouds.
ik zou alleen geen oude game meer aanraken, want in mijn geheugen waren het geweldige games om te spelen, maar ik weet zeker als ik terug ga, dat ik me ga erger aan de technische vaardigheden die we toen hadden. dat we zelfs een hoge FPS wilde hebben om hoger te kunnen springen in Quake 3, dat zie je nu niet meer gebeuren.
Ik snap je precies, ik zat laatst wat oude gameplay footage van de allereerste Rainbow Six terug te kijken. Ik snap nu echt niet meer dat ik toen der tijd met het hart in mijn keel door die maps heen sloop. Laten we die herinnering en nostalgie maar intact latenPykow schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:57:
[...]
ik zou alleen geen oude game meer aanraken, want in mijn geheugen waren het geweldige games om te spelen, maar ik weet zeker als ik terug ga, dat ik me ga erger aan de technische vaardigheden die we toen hadden. dat we zelfs een hoge FPS wilde hebben om hoger te kunnen springen in Quake 3, dat zie je nu niet meer gebeuren.
Waar zal ik zo mijn tijd in gooien? Ik ben voornamelijk op zoek naar een wel wat actieve community.
Tribes: Ascend? Quake 3/Live? Enemy Territory? Of gewoon beetje 'old-skool' meegaan met Counter Strike: Source?
Tribes heeft redelijk wat spelers, geen idee of er ook veel in competitie verband wordt gespeeld (en of dat überhaupt makkelijk te doen is) en het blijft wel f2p (=redelijk wat tijd of geld kwijt aan unlocks). Q3/live is so-so qua aantal spelers, ET nog minder, maar in ieder geval genoeg om meerdere servers mee te vullen. En in augustus komt CS:GO wat CS wel wat nieuw leven in kan blazen.Noq schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:28:
Ik neig ook heel erg naar een shooter weer deze dagen.
Waar zal ik zo mijn tijd in gooien? Ik ben voornamelijk op zoek naar een wel wat actieve community.
Tribes: Ascend? Quake 3/Live? Enemy Territory? Of gewoon beetje 'old-skool' meegaan met Counter Strike: Source?
Rest is vooral bleh (als in bleh, niet uitdagend en competitief genoeg of in de 'geest' van Quake/UT, niet zozeer dat het slechte games zijn) of wordt niet tot nauwelijks meer gespeeld.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

50 Accuracy ^^
Op het moment is er een nationscup bezig. Ook worden er in deze community nog steeds cups gehouden.
Toch nog 3 a 400 man die hier nog spelen.
Binnenkort komt er nog een nieuwe mod uit deze is hier te vinden www.q3reloaded.com.
De game die als mod van Quake is begonnen. En nu op de idTech3 (?) engine zelf draait.
Nog een redelijke player base, en circle jumping ed zijn allemaal mogelijk.
Oh ja, en freeware
Meeste wordt momenteel nog gespeeld op UrT4.1 maar versie 4.2 komt eraan.
Hier zijn wat zaken verbeterd. Het Team werkt ook nog aan een nieuwe versie (betere / mooiere gfx, met zo min mogelijk verlies van game play)
Zijn behoorlijk wat Clans te vinden en er wordt ook league gespeeld.
Verbaasd me eigenlijk dat ik in een Quake topic nog niemand heb gezien die deze game heeft genoemd.
Denk wel met weemoed terug aan die "goeie oude tijd".
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
De snelheid, de zieke jumps de onvergevelijkheid. Toen Counter-Strike nog voor noobs was, zo traag en zo makkelijk..... De eeuwige strijd tegen de Scandinavische top clans die zo achteraf bleek hard cheatten.
Er is een jaar of 5 geleden nog wel een poging gedaan om de community weer een beetje bij elkaar te krijgen, wat toen niet helemaal gelukt is en terwijl ik er naar zoek blijkt er net een maand geleden weer een doorstart te worden gemaakt.
Toch maar eens in de gaten houden
Ouwe GoT server btw http://www.strikerz.net/
[ Voor 26% gewijzigd door Turismo op 17-11-2012 19:06 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Die video is private. Ik neem aan dat je Raven_ bent? gezien de titelTurismo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:04:
De goeie ouwe tijd...
[video]
Ouwe GoT server btw http://www.strikerz.net/
Dit waren mijn helden destijds:
[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 17-11-2012 19:17 ]
Ah idd, ff op inlisted gezetunfor schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:15:
[...]
Die video is private. Ik neem aan dat je Raven_ bent? gezien de titel
Dit waren mijn helden destijds:
[video]
Nice het origineel van onze scandinavische vrienden.
HeatoN blijft toch wel de beste cs speler aller tijden imo, die heeft echt zijn stempel gedrukt in de glory dagen van cs.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vBVWj9lexiA]
[ Voor 19% gewijzigd door Turismo op 17-11-2012 19:21 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
https://niels.nu
UT3 heeft de community eigenlijk verpest.
Alles na UT99 heeft het verpest. UT99 was de koning. De rest vond ik erg erg matig.barcawinner schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:09:
Er spelen nog genoeg mensen UT2004, altijd wel meerdere servers te vinden in gametype naar keuze.
UT3 heeft de community eigenlijk verpest.