automation fanboy
Zorgen dat je offhand sneller is dan je mainhand en meer of gelijke damage heeft.Punkbuster schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:23:
Ik zit toch met een paar vraagjes, ik heb een monk.. maar wanneer is dual weapons handig? Die offhand verminderd van de DPS bij mij..beetje vreemd.
Eén groep was onmogelijk neer te krijgen dus die heb ik maar overgeslagen. Helaas zelfs met 4 buffs van Nephalem geen goede loot van Skeleton King
Deze act maar een paar keer farmen voordat ik begin aan Act II.
Crafting kan je die zelfde items wel maken als die er te koop zijn.posttoast schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:16:
Best een leuk spelletje, dat Diablo 3. Ben geen hardcore gamer, maar heb destijds wel deel 1 en 2 met veel plezier uitgespeeld. Leuk aan D3 vind ik dat je er direct in zit. Gelijk knallen.
Het voelt op dit moment nog wel redelijk makkelijk (ben nu level 11 Barbarian), maar als ik het zo hoor komt dat later wel "goed". Ik vroeg me alleen af hoe nuttig het craften van items is. In de Auction House koop je voor een appel en een ei prima gear waar je goed mee vooruit kan. Hoe nuttig is dat craften dan nog? Ik heb een paar keer getraind, maar tot nu toe vind ik de items bij lange na niet zo spectaculair als wat ik op een auction kan kopen. Dat laatste is netto nog goedkoper ook.
Alleen heb je de mogelijkheid om zulke stats te krijgen dat niemand er wat aan heeft.
Ik Craft wel redelijk vaak, gebruikte ook veel de Gamble optie in D2 omdat je nooit weet wat je krijg en als je dan een keer een godly item heb gemaakt dan ben je redelijk tot erg blij.
AH zie je wat je koopt, persoonlijk vind ik dat een fun factor voor mij weg nemen.
D2 deed ik zelf ook weinig aan traden, enkele keer dat ik dat deed was voor een hellfire torch.
Ik craft dus juist om de reden dat het elke keer weer een verassing is, terwijl dat je voor het bedrag aan goud wat je besteed aan crafting vaak hoger uitkomt dan wat een vergelijkbare item op de AH.
AH verkoop ik alleen maar op omdat ik dus veel goud besteed aan craften.
Gems kopen doe ik ook niet, kan wel voor 800g een super gem kopen, maar dat maake het nut van craften weer overbodig en gems sparen en craften vind ik zelf wel weer iets leuk ookal kost het vaak 3x meer dan en gem van de AH halen.
Zie er nog wel van komen dat er een lvl restrictie komt op gems, een lvl 14 xbow met socket en een super Ruby gem er in maakt je wel erg OP op low lvl.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
- Bosmonster
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 10-09 08:45
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Demon Hunter Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Witch Doctor Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Monk Edition
- Steelseries QcK Mini Diablo 3 Logo Edition
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Diablo III (Collectors Edition)
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
:strip_exif()/u/27216/bosmonster_dropdown.gif?f=community)
Ja ok, maar komt praktisch op hetzelfde neer. Kwaliteit is hier dus ook de kwantiteit van rare+ rolls (in verhouding tot trash drops)Bartjeuhz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:23:
[...]
is het niet meer zoiets als:
Magic Find increases the odds for found items (from monsters or objects) to be "higher quality". Higher quality items are more likely to be magical, rare, set, or legendary, with different odds for each type of item depending on the Monster Level dropping the item and the player's Magic Find percentage. Magic Find doesn't make items with higher item level to drop since monsters have a set of items they're capable of dropping (eg. the highest tier of items will only drop from monsters with Monster Level 63) nor does it increase the quantity of items dropped.
SP ?Mouse_NL schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:22:
Hebben jullie allemaal al de SP uitgespeeld ....?
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:07:
Als we over replayvalue praten, praten we niet over het uitspelen van de hogere difficulties na Normal. Laat dat even duidelijk zijn, het gaat om een meerjaren plan.
Het is gewoon simpel. Diablo2/LoD heeft jaren lang gedraait, en draait nog steeds.
Het spel had zo'n hoge replay value omdat:
- het gewoon leuk was om nieuwe poppetjes te maken met verschillende builds. In diablo3 maak je alle classes 1x, en dan ben je klaar. Je kan namelijk altijd van build wisselen.
>> En het verschil is? Ik heb mijn hele stash vol zitten met interessante items voor andere builds. Met alles rustig bekijken en uitproberen en plaatsen en gems vervangen en testen ben ik lang bezig. Dus bij D2 had je 2 verschillende poppetjes. Nu heb ik 1 poppetje met verschillende items die ik moet vervangen? Resultaat is ook 2 verschillende poppetjes maar dan in 1 poppetje afhankelijk van zijn uitrusting? Nu kan ik zelfs dingen op AH verkopen en kopen waardoor mijn poppetje nog meer mogelijkheden krijgt?
- er waren zoveel meer item attributen dan diablo3. In diablo3 draait het nu om basis stats str/vit/dex/int op je item, en dps.
>> Ik weet niet welke attributen missen tov D2, maar ik vind het nu al aardig complex. Ook vind ik een hele hoop andere attributen die je niet noemt (cold damage / poison damage / fire damage / gold find / magic find / open slot / monster experience / health gain / en nog 10 of 20 die ik niet kan opnoemen) niet geheel irrelevant (wat jij dus wel suggereert).
Een 2-handed moker met 800 dps is voor een wizzard een extreem goed item, omdat het spell damage increased (wat nergens op slaat natuurlijk). Je doet namelijk die moker op je rug en je cast een spel (volgens de animaties)
>> Hohoho. Dit is gevaarlijk he. Een vriend van me die kan geen Lord of the Rings kijken omdat hij LETTERLIJK malloten met opgeplakte voeten ziet die in een slecht bedachte nepwereld staan te figureren. Het is maar net wat je perceptie is. De waarheid is dat D3 is zijn geheel nergens op slaat en onwaar is, dus dat je dan over zon inconsistentie valt uit een inconsistente wereld, dat is knap!
- Unique items in Diablo2Lod waren key, en leuk om voor te farmen.De legendary items in Diablo3 zijn 90% nutteloos, er is niks voor te farmen behalve voor rares. Er is ook geen goede farm mogelijkheid aangezien veel elite camps gewoon niet te winnen zijn op inferno. Bosses farmen idem dito, duurt te lang voor de reward.
>> Ik volg je niet. Je eist dat je zoveel dikke wapens per uur krijgt als je gaat lopen farmen, en je bent boos dat dit nu niet zo is? Sterker nog. Ik lees overal dat er allemaal maatregelen zijn getroffen om boss farmen tegen te gaan? Is dat niet de kern van je probleem? Dat blizzard jou exploit-achtige truucjes heeft afgepakt?
- Je kon games joinen op titel. Mensen maakten titels voor hun game met het doel, niet alleen quests. Er was een community in-game. In Diablo3 zit matchmaking, je kiest een quest en je joint maar een random game met lui die ook nog soms/meestal afk staan of niet praten. Er zijn geen fungames waar je ff je char kan showen en lekker kan kloten.
>> De waarheid is dat er hele communities zijn waar mensen elkaar opzoeken om precies deze dingen te doen. Sterker nog, 1 bericht in de topic zou je hiermee kunnen helpen. Maar in plaats hier wat aan te doen, ga je liggen lopen posten dat je een of andere server-titel-optie uit een 12 jaar oud spel mist wat ondertussen legio van alternatieven heeft in deze ge-evolueerde social media wereld?
- 4 man/8 man issue...is nog steeds een beperking..maargoed, die discussie is eindeloos gevoerd.
- Pvp moet nog komen, dus daar kan ik niets over zeggen nog.
En zo zijn er vast nog meer punten, maar deze komen zo snel in mij op.
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Waren elk 1d23 uur remaining. Net geplaatst. Zo kan je voor echt supper weinig. Items kopen. Scheelt echt.
Ander kopen heel de dag zo en verkopen het weer.
Broertje had een item gezet en kreeg gewoon 100K in 10 min was gelijk weg ...
Hij hmm misschien was het meer waard maar ach weet hij veel.
ik mis toch wel het rushen en snel kunnen lvlen van d2
Wees blij dat je niet SC speelt: flawless square ruby 8k each.Derr_Hans schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:24:
[...]
Crafting kan je die zelfde items wel maken als die er te koop zijn.
Alleen heb je de mogelijkheid om zulke stats te krijgen dat niemand er wat aan heeft.
Ik Craft wel redelijk vaak, gebruikte ook veel de Gamble optie in D2 omdat je nooit weet wat je krijg en als je dan een keer een godly item heb gemaakt dan ben je redelijk tot erg blij.
AH zie je wat je koopt, persoonlijk vind ik dat een fun factor voor mij weg nemen.
D2 deed ik zelf ook weinig aan traden, enkele keer dat ik dat deed was voor een hellfire torch.
Ik craft dus juist om de reden dat het elke keer weer een verassing is, terwijl dat je voor het bedrag aan goud wat je besteed aan crafting vaak hoger uitkomt dan wat een vergelijkbare item op de AH.
AH verkoop ik alleen maar op omdat ik dus veel goud besteed aan craften.
Gems kopen doe ik ook niet, kan wel voor 800g een super gem kopen, maar dat maake het nut van craften weer overbodig en gems sparen en craften vind ik zelf wel weer iets leuk ookal kost het vaak 3x meer dan en gem van de AH halen.
Zie er nog wel van komen dat er een lvl restrictie komt op gems, een lvl 14 xbow met socket en een super Ruby gem er in maakt je wel erg OP op low lvl.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
- Bosmonster
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 10-09 08:45
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Demon Hunter Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Witch Doctor Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Monk Edition
- Steelseries QcK Mini Diablo 3 Logo Edition
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Diablo III (Collectors Edition)
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
:strip_exif()/u/27216/bosmonster_dropdown.gif?f=community)
Denk dat het sarcastisch was, aangezien er geen SP is in D3Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:28:
[...]
single player
ik wel daarna pas met anderen
Wel heb ik er zelf ook voor gekozen mn eerste playthrough alleen te doen om me te kunnen focussen op het verhaal, de lore en de omgevingen.
pas op mensen voelen zich nogal snel op hun teentjes getrapt hier.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:28:
[...]
single player
iedereen snapt dat hij solo bedoelt, alleen zijn ze te arrogant om het toe tegeven. (no troll!)
solo uitspelen is wel beter als je waarde hecht aan het verhaal, daarna is party leuker vind ik.
Je ziet nooit een ander, ?..Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:28:
[...]
single player
Alleen als je met iemand kiest om samen te spelen, anders zie je nooit anderen.
Het is een RPG geen MMORPG.
Er is alleen een COOP mode
Nee, heeft niets met teentjes te maken.Muta schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:30:
[...]
pas op mensen voelen zich nogal snel op hun teentjes getrapt hier.
iedereen snapt dat hij solo bedoelt, alleen zijn ze te arrogant om het toe tegeven. (no troll!)
solo uitspelen is wel beter als je waarde hecht aan het verhaal, daarna is party leuker vind ik.
Ik begreep niet wat hij bedoelde...( geen trol )
[ Voor 40% gewijzigd door Mektheb op 23-05-2012 13:31 ]
Vandaar dat men regelmatig denkt dat het een mmorpg is...
Wat ik raar vindt is dat de prijzen van dezelfde kwaliteit gems onderling nog flink verschilt op AH.True schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:30:
[...]
Wees blij dat je niet SC speelt: flawless square ruby 8k each.
Zo heb ik voor de prijs van 1 flawless square ruby al gauw zo'n 6 gelijkwaardige Topaz gems te pakken. Ik had zo'n verschil niet verwacht, zeker gezien het feit dat je je gems kunt salvagen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Verwijderd
Mijn barb is praktisch nutteloos nadat we binnen 3 dagen op inferno zaten en inmiddels heb ik wel goeie gear maar solo kun je zeer weinig beginnen met de barb's skillset (wat overigens buitengewoon goed is voor teamplay). Melee range = whacked. De mobs hitten te hard. Jammer, maar HC is toch wel voor mij nu. De items zijn veel langer meer waard in HC en dat is voor mij een grote motivator. Lekker urenlang grinden om te gearen voor hell/inferno. Ben pas lvl 30 op HC. Rustig aan uiteraard, veel traden en Vita stacken.
@legolas_1973 mooi schild, redelijk hoge stats gerolled. Alleen is de block % erg laag en dus zou een ervaren speler hem niet kopen. Misschien wel voor de stats want die zijn redelijk, maar het is uiteindelijk weinig waard.
@ discussie, max MF op amulet is 35%.
Veel mensen hebben het trouwens compleet fout over MF en hoe het werkt.
Zo werkt MF: Items droppen. Je MF heeft hier helemaal niks mee te maken, items droppen gewoon. Witte/blauwe, rares & legendaries. Die hebben een vaste kans zoals jullie weten.
Als een wit item dropt, dan is door jou MF de kans dat het een magic+ item is, groter. Hoe meer MF je hebt, hoe groter de kans dat een item dat dropt, van hogere kwaliteitsGRAAD (niet tier maar dus magic/rare+ etc) is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 13:40 ]
Hoezo zou je geen CO-OP kunnen doen als je waarde hecht aan het verhaal ?Muta schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:30:
[...]
pas op mensen voelen zich nogal snel op hun teentjes getrapt hier.
tjah, mijn opa rookte tot z'n 100ste, dus roken is goed voor je.Brummetje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:34:
[...]
Hoezo zou je geen CO-OP kunnen doen als je waarde hecht aan het verhaal ?Speel samen met een maat en we hebben op normaal gewoon alles lekker relaxt gedaan alles bekeken etc.. dus wat je zegt klopt niet he
hij bedoelt natuurlijk in het algemeen. Je gaat niet wachten in een coop game tot iemand de 5 minuten durende filmpjes gekeken heeft. Je loopt gewoon door. Als jij in 99% van de coop games alles gaat lezen/luisteren en bekijken moeten mensen constant op jou wachten.
blup
Verwijderd
begonnen met een barbarian (uurtje gespeeld), zeer tevreden tot nu toe
Nu gaat het meer over AH traden en items kopen imo.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:24:
[...]
Diablo gaat om Inferno mode en Items vinden/craften. Bij diablo 2 was het ook al zo (ongeveer)
Dat is net het grootste verschil tussen Diablo 3 en Diablo 2...
Max level in D2 duurde ook een pak langer.
[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 23-05-2012 13:45 ]
De eindbaas verslaan is de meest logische vorm van 'uitspelen'. Dat doe je op +- level 30~32. Dan heb je de simpelste moeilijkheidsgraad, ofwel 'normal' uitgespeeld. Het spel is dan echter nog niet ten einde: in het ergste geval volgen er nog 3 moeilijkheidsgraden waarbij je opnieuw de eindbaas moet verslaan.
Je kunt met uitspelen ook bedoelen: het maximale level van 60 bereiken. Dat doe je normaal gezien als je op moeilijkheidsgraad 3 (van 4) de eindbaas verslaat. (ongeveer uiteraard)
De meest actieve gebruikers hier, hebben dit nu zo'n beetje bereikt.
Uitspelen kan ook zijn: Op Inferno (moeilijkheidsgraad 4) de eindbaas verslaan. Dat is hier nog niemand gelukt voor zover ik weet.
Tot slot zijn er nog een select aantal mensen die onder 'uitspelen' verstaan: het uitspelen van Inferno, in spelmodus hardcore. Hardcore is geen difficulty, maar een modus waarbij je poppetje permanent dood blijft als je één keer sterft. Dit is wereldwijd nog niemand gelukt voor zover ik weet, maar dat heeft ook met de serverstabiliteit te maken.
Conclusie: eigenlijk kún je dit spel niet uitspelen. Uitspelen betekent voor mij dat je het maximale hebt bereikt. Dat wil zeggen: de beste gear available die je zelf gevonden hebt. Tegen de tijd dat dat bereikt is, is er een expansion.
Verwijderd
Zelf speelde ik tot vorig jaar diablo 2 en diablo 1 heb ik eveneens lang gespeeld. Dus ik heb wat ervaring. (al beschouw ik me niet als de beste speler, voor mij was diablo een top3 spel ooit gemaakt)Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:07:
Als we over replayvalue praten, praten we niet over het uitspelen van de hogere difficulties na Normal. Laat dat even duidelijk zijn, het gaat om een meerjaren plan.
Het is gewoon simpel. Diablo2/LoD heeft jaren lang gedraait, en draait nog steeds.
Het spel had zo'n hoge replay value omdat:
- het gewoon leuk was om nieuwe poppetjes te maken met verschillende builds. In diablo3 maak je alle classes 1x, en dan ben je klaar. Je kan namelijk altijd van build wisselen.
- er waren zoveel meer item attributen dan diablo3. In diablo3 draait het nu om basis stats str/vit/dex/int op je item, en dps. Een 2-handed moker met 800 dps is voor een wizzard een extreem goed item, omdat het spell damage increased (wat nergens op slaat natuurlijk). Je doet namelijk die moker op je rug en je cast een spel (volgens de animaties)
- Unique items in Diablo2Lod waren key, en leuk om voor te farmen.De legendary items in Diablo3 zijn 90% nutteloos, er is niks voor te farmen behalve voor rares. Er is ook geen goede farm mogelijkheid aangezien veel elite camps gewoon niet te winnen zijn op inferno. Bosses farmen idem dito, duurt te lang voor de reward.
- Je kon games joinen op titel. Mensen maakten titels voor hun game met het doel, niet alleen quests. Er was een community in-game. In Diablo3 zit matchmaking, je kiest een quest en je joint maar een random game met lui die ook nog soms/meestal afk staan of niet praten. Er zijn geen fungames waar je ff je char kan showen en lekker kan kloten.
- 4 man/8 man issue...is nog steeds een beperking..maargoed, die discussie is eindeloos gevoerd.
- Pvp moet nog komen, dus daar kan ik niets over zeggen nog.
En zo zijn er vast nog meer punten, maar deze komen zo snel in mij op.
Maar de punten hierboven kloppen wel. Ik heb jaren uitgekeken op dit spel, maar na een week spelen ziet het er niet naar uit dat ik het lang zal spelen. Ik ben eigenlijk vrij hard ontgoocheld.
Ik heb echt de indruk dat blizzard enkele jaren verkeerde beslissingen heeft genomen inzake gamemechanics en omwille van (financiële?) redenen toch heeft beslist om op de verkeerde weg te blijven verder gaan. Veel te weinig variatie in attributen, chars, maps (random = goed).
Hopelijk verander ik nog van mening in de komende weken...
Als ik trouwens zie hoeveel level 60 chars met 5+ miljoen gold er al zijn... Voor die jongens is de uitdaging na 1 week er al af... Dat kan toch de bedoeling niet zijn van een goed spel?
IMO een goed spel is waar je bijna nooit de max kan bereiken (diablo 2 quasi onmogelijk). Dat houdt voor spelers namelijk een doel in...
In DII was het vaak echt zoeken naar Uniques. Zeker met de komst van Exceptional en Elites Uniques's werdt dit steeds interressanter. Wanneer ik een Sorc maakte voor snelle MF-runs, wilde ik een Shako.
Ik wist dat de kans dat deze bij Mephisto-Hell dropte een van de grootste was, omdat deze niet veel hoger kon droppen.
Hele avonden was je aan het MF-en voor die ene Shako, en alles daarbij was meegenomen. Nu is het zo Random gemaakt, dat je niet op zoek bent naar Items, maar naar stats. Geel, Blauw, Legendary - het boeit niet, het is stats afhankelijk. Je bent nu dus letterlijk aan het zoeken naar een speld in een hooiberg, net zoals in D2. Alleen nu is de speld 10 keer zo klein, en de hooiberg 100x zo groot.
Wie weet voegen ze zometeen inderdaad een nieuwe 'tier' Legendary's toe, waardoor het grindfest, weer meer een doel heeft: dat ene item!
Dat is mijn understanding van diablo3 uitspelen ^_^PromWarMachine schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:45:
De term uitspelen wordt bij dit spel echt op zoveel manieren geinterpreteerd. Ik zal er een aantal toelichten omdat ik in een goede bui ben.
Tot slot zijn er nog een select aantal mensen die onder 'uitspelen' verstaan: het uitspelen van Inferno, in spelmodus hardcore. Hardcore is geen difficulty, maar een modus waarbij je poppetje permanent dood blijft als je één keer sterft. Dit is wereldwijd nog niemand gelukt voor zover ik weet, maar dat heeft ook met de serverstabiliteit te maken.
Verwijderd
TRG schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:26:
Ok, let op, de ik-heb-geen-diablo-2-noob gaat antwoord geven![]()
En het verschil is? Ik heb mijn hele stash vol zitten met interessante items voor andere builds. Met alles rustig bekijken en uitproberen en plaatsen en gems vervangen en testen ben ik lang bezig. Dus bij D2 had je 2 verschillende poppetjes. Nu heb ik 1 poppetje met verschillende items die ik moet vervangen? Resultaat is ook 2 verschillende poppetjes maar dan in 1 poppetje afhankelijk van zijn uitrusting? Nu kan ik zelfs dingen op AH verkopen en kopen waardoor mijn poppetje nog meer mogelijkheden krijgt?
Het verschil is dat ik met 5 poppetjes klaar ben, ipv 3 accounts vol met allerlei probeersels. Character build != itembuild in diablo2. In Diablo3 is er geen character build, aangezien je alles binnen een minuut kan wijzigen.
>> Ik weet niet welke attributen missen tov D2, maar ik vind het nu al aardig complex. Ook vind ik een hele hoop andere attributen die je niet noemt (cold damage / poison damage / fire damage / gold find / magic find / open slot / monster experience / health gain / en nog 10 of 20 die ik niet kan opnoemen) niet geheel irrelevant (wat jij dus wel suggereert).
Inderdaad te complex en te veel om op te noemen, ik zou eens rond gaan surfen op arreat summit als je diablo2 items wilt zien.
>> Hohoho. Dit is gevaarlijk he. Een vriend van me die kan geen Lord of the Rings kijken omdat hij LETTERLIJK malloten met opgeplakte voeten ziet die in een slecht bedachte nepwereld staan te figureren. Het is maar net wat je perceptie is. De waarheid is dat D3 is zijn geheel nergens op slaat en onwaar is, dus dat je dan over zon inconsistentie valt uit een inconsistente wereld, dat is knap!
Er worden legendary 1 handed stafjes geïntroduceerd in Diablo 3, terwijl die compleet nutteloos zijn. sterker nog, het hele 1 handed staf concept is nutteloos voor de class waarvoor het juist hoort te zijn. Als je in diablo2 een unique Swirling christal zag droppen, was je blij, omdat je wist dat je iets goed had gevonden. Nu is het hopen dat er een geel zwaar dropt, en na identifyen er 1000 dps op zit en +int/dex/str afhankelijk van welke class je bent.
>> Ik volg je niet. Je eist dat je zoveel dikke wapens per uur krijgt als je gaat lopen farmen, en je bent boos dat dit nu niet zo is? Sterker nog. Ik lees overal dat er allemaal maatregelen zijn getroffen om boss farmen tegen te gaan? Is dat niet de kern van je probleem? Dat blizzard jou exploit-achtige truucjes heeft afgepakt?
Sorry hoor maar als je zo begint te praten had je net zo goed niets kunnen posten. Wie heeft het over exploits? Wie zegt dat ik boos ben als ik mijn mening geef?
Of je nou een boss farmed in diablo2 of een kelder farmed in diablo3 maakt natuurlijk niets uit. Het gaat om de drive om legendary items te zoeken. Die is er nu niet. En dat maakt het minder leuk. Alles draait om rares met 3 bepaalde base stats, voor elke class.
>> De waarheid is dat er hele communities zijn waar mensen elkaar opzoeken om precies deze dingen te doen. Sterker nog, 1 bericht in de topic zou je hiermee kunnen helpen. Maar in plaats hier wat aan te doen, ga je liggen lopen posten dat je een of andere server-titel-optie uit een 12 jaar oud spel mist wat ondertussen legio van alternatieven heeft in deze ge-evolueerde social media wereld?
Ik hoef niet per se die functie, ik wijs alleen de beperking van diablo3 aan. Het is quest kiezen, en searchen maar.
In diablo2 werd je gewoon in een chatbox geflikkerd zodra je ingelogd was. Social media is gewoon een non-argument. Daar kun je alle communicatie beperkingen wel op afschuiven: "Maar je kan toch via twitter andere lui vinden?"
Maar vanwaar je aanvallende toon? Je geeft aan diablo2 niet gespeeld te hebben. Ik geef wat vergelijkingen aan, en daarmee voorspel volgens mijn mening dat de replay value van Diablo3 zoals het nu is een stuk lager is, en dat het geen jaren gaat volhouden op de manier van Diablo 2.
Tevens noem ik mensen die diablo2 niet gespeeld hebben geen noobs, dus ik weet niet waarom je dat impliceert.
[...]
Die mensen zitten over het algemeen gewoon te zeiken omdat het niet Diablo 1/2 met 3D graphics is en zoeken er links en rechts gewoon vanalles bij. Geef het ff wat tijd zeg.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:55:
Mensen die klagen over de replay value zijn vaak level 60 en hebben Diablo 2 gespeeld, en kunnen dus een heel solide beoordeling maken a.d.h.v. die vergelijking en ervaring.
Die goblins lopen altijd bij je vandaan dus je kunt ze 'sturen' door aan de andere kant van waar je ze heen wil hebben te krijgen. Zo kun je ze ook in een hoek laten lopen.Kapoen schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:59:
Die goblins zijn smeerlapjes eerste klas. Vaak kom ik ze tegen als ik net geen CC skills heb geselecteerd voor mijn barb, en uiteraard volg ik die goblin door verscheidene veel te sterke mob packs heen
Dan snappen ze echt niks van de term MMORPGMistaDevine schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:32:
Toch is het voor veel lui toch vooral leuk om coop te doen.
Vandaar dat men regelmatig denkt dat het een mmorpg is...
Ik hoop dat je snapt dat mensen die dat soort zaken doen een heel klein deel van de totale playerbase van Diablo is?Ero-Sensei schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:48:
Hele avonden was je aan het MF-en voor die ene Shako, en alles daarbij was meegenomen.
Echt, geef het wat tijd. Er komen expansions en patches. Ik vind dit gezeur echt een beetje triest. Het overgrote deel van de spelers zit net zo'n beetje in nightmare. Je kunt ook te fanatiek een spel in duiken...
https://niels.nu
Ik zie het verschil niet echt hoor...Inrage schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:44:
[...]
Nu gaat het meer over AH traden en items kopen imo.
Heb je D2's trade community wel eens gezien ?
Alles ging via D2JSP, dat forum gebruikte FG (Forum Gold).
Mensen bieden wat aan en jij koopt het voor FG en je hebt je item.
Nu zit dit in-game al verwerkt onder de noemer AH.
Enigste verschil is dat je moet afspreken om beide online te komen en de contact op D2JSP.
Niet iedereen maakte hier gebruik van, waaronder ik alleen voor een enkele item te kopen maar meer om iets te verkopen als een mede-got bezoeker er niets aan had. Enigste items die ik dus kocht waren een anni of hellfire torch om dat ik zelf nooit ubers alleen deed of een uber-diablo ging hunten.
Zelfde dat ik nu dus geen gebruik maakt van de AH behalve om te verkopen en dat goud gebruiken voor craften.
[ Voor 80% gewijzigd door psychoclown op 23-05-2012 16:06 ]
Verwijderd
Daar kwam je dus echt niet op level 99 tenzij je echt bizar veel uren baalruns deed.Inrage schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:44:
[...]
Nu gaat het meer over AH traden en items kopen imo.
Max level in D2 duurde ook een pak langer.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je niet meer conqueror of iets dergelijks voor je naam krijgt als je een bepaalde moeilijkheidsgraad uitgespeeld hebt.
Verwijderd
Diablo2 is immers ook veel veranderd in al die jaren.
Ik stoor me vooral aan de items en skills, deze zijn (imho) lang niet zo diepgaand als bij diablo2.
hopelijk fixed blizzard nog een en ander
Wat je ook kan overwegen is: we zijn als gamers verwend, vroegah (12 jaar geleden) was het aanbod van games een stuk kleiner, en waren we met minder al tevreden..gotfurrr schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:00:
ik krijg steeds meer het idee dat diablo 3 lang niet zo herspeelbaar is als diablo 2 en dat is echt facking jammer.
Ik stoor me vooral aan de items en skills, deze zijn (imho) lang niet zo diepgaand als bij diablo2.
hopelijk fixed blizzard nog een en ander
Damn, klink ik oud met m'n 28...

ik ben 31Macchill schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:02:
[...]
Wat je ook kan overwegen is: we zijn als gamers verwend, vroegah (12 jaar geleden) was het aanbod van games een stuk kleiner, en waren we met minder al tevreden..
Damn, klink ik oud met m'n 28...
en d3 mist gewoon wat tov diablo2 vind ik, desalniettemin vermaak ik me nog wel een paar maanden met d3 hoor
Met noob geef ik enkel mijn Diablo status aan
Maar in ieder geval bedankt voor je uitgebreide reactie, het was zelfs behoorlijk leerzaam voor een D2 noob. Ik zal zeker het eea googlen betreffende een paar onderwerpen.
Van aanvallend geen sprake, reactie ontlokkend, ja
Ik wil nog een laatste ding toevoegen aan de replaywaarde (wat tot nu toe nog onderbelicht is geweest):
D2 werd gelanceerd in een wereld waarin internet nog een luxe was.
D3 wordt gelanceerd in een wereld waarin internet gemeengoed is.
Dit feit zorgt er wellicht voor dat er meer uitbreidingen / patches / modificaties komen die alle criticasters mogelijk ongelijk gaan geven. Nogmaals, in de toekomst kijken is vrij lastig! Geen idee of je wel eens supreme commander hebt gespeeld. Maar zonder de uitbreiding Forged Alliance en een reeks essentiele patches had ik het zeker ook geen jaren gespeeld!
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Daarnaast waren de legendairy's in D2 v1.00 ook niet de beste items en waren rare's beter.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:58:
@Hydra daarom spreek ik ook de heletijd van "zoals het spel nu is". Natuurlijk geef ik het tijd, Blizzard zal alle kritiek die ze krijgen ook heus lezen, en snappen dat er dingen moeten veranderen. Er zullen updates komen, en veranderingen.
Diablo2 is immers ook veel veranderd in al die jaren.
Pas echt bij LoD werden er echt goede Legendairy's geintroduceert, daarnaast kwamen de runes voor nog meer wapen keuzes.
Ladder only Legendairy's enzo.
D3 krijgt nog wel wat patches met wapens, en ja ik ben ook van mening dat de legendairys nu ingame een revamp moet hebben in stat itemization. Sommige zijn echt om te huilen als ik het zo zie, ze zijn erg zeldzaam en als je er 1 vind dan zuigt hij en dat hab je dus zo'n gevoel -->>

voor een groter publiek he...meer centjes voor blizzard.Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:04:
Nee, Diablo 3 is gewoon een kiddy versie van Diablo 2 en kiddy games gaan vervelen wegens gebrek aan gameplay diepgang. Ik zie het bij meerdere games die ik speel, de moderne varianten zijn kiddy varianten zonder diepgang die gewoon minder boeiend zijn.
zelfde verhaal voor WoW en lang geleden ook zoiets bij Counter-strike
Steam: CatBearCow
Ik verwacht dat D3 echt nog flink gaat veranderen.
Sorry hoor, ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ik wel dezelfde versie van D2 gespeeld hebt, kennelijk zaten er in de echte versie heel veel skills die ik nooit gezien heb.
Kunnen mensen die wat te zeiken hebben dat niet gewoon op het battlenet forum doen? Het is ten eerste strontvervelend en ten tweede leest Blizzard hier sowieso niet mee.
[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 23-05-2012 14:08 ]
Waarschijnlijk is het probleem dat jezelf 10 jaar ouder bent geworden sinds DII en daardoor je verwachtingen meegegroeid zijn.Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:04:
Nee, Diablo 3 is gewoon een kiddy versie van Diablo 2 en kiddy games gaan vervelen wegens gebrek aan gameplay diepgang. Ik zie het bij meerdere games die ik speel, de moderne varianten zijn kiddy varianten zonder diepgang die gewoon minder boeiend zijn.
Wat je immers 10 jaar geleden leuk en interessant vond is dat wellicht nu niet meer.
DIII is prima, zeker in vergelijking met DII. Zoals hierboven al meermaals vermeld DII werd pas echt goed met LOD en er zal zeker weten ook wel een expansion komen voor DIII.
In de tussentijd vermaak ik me prima met DIII
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Inderdaad, Diablo 2 LOD was veel, maar diepgaand zeker niet hoorHydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:07:
Nee, steeds exact dezelfde spell spammen in D2, dat was diepgaand.
Sorry hoor, ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ik wel dezelfde versie van D2 gespeeld hebt, kennelijk zaten er in de echte versie heel veel skills die ik nooit gezien heb.
Kunnen mensen die wat te zeiken hebben dat niet gewoon op het battlenet forum doen? Het is ten eerste strontvervelend en ten tweede leest Blizzard hier sowieso niet mee.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
jawel hoor als je gewoon een spel aanmaakt (iig met guest pass) dan kan niemand je joinen totdat je een public game maakt ook niet nadat je geupgrade hebt zo heb ik heel diablo op normal rond gespeeldBosmonster schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:30:
[...]
Denk dat het sarcastisch was, aangezien er geen SP is in D3
Wel heb ik er zelf ook voor gekozen mn eerste playthrough alleen te doen om me te kunnen focussen op het verhaal, de lore en de omgevingen.
nu ik aan het begin van NM sta pas met anderen
http://eu.battle.net/d3/en/item/danettas-fury
Als ik deze vergelijk met de rest van de hand crossbows dan doet hij meer damage dan de base dmg van elke andere bow van dit type. Uiteraard kunnen daar stats op rollen zoals +damage of +%damage maar dat heeft deze legendary ook al.
Daarnaast is het zo dat een 2 handed hammer/axe/polearm met veel base dmg en mogelijk ook nog attack speed meestal maar 2 affixes heeft. Ofwel goed voor een glass cannon build, maar als je zonder tank inferno probeert heb je binnen 1 klap een tuintje op je buik.
Die 2 handed apparaten op bijv. wizards zijn makkelijk te krijgen en geven een aardige dps boost maar voor ultimate gear zou ik toch liever een set als deze:
http://eu.battle.net/d3/en/item/chantodos-sacred-protector
Dan zit je nog steeds tussen de 900 en 1000 base dmg, netzoals een glimmende blauwe 2 hander. Maar stats zoals onderstaande zul je dus missen met een blue:
Reduces resource cost of Meteor by 1-4 Arcane Power.
Increases Duration of Blizzard by 1-2 Seconds
Increases Critical Hit Chance of Arcane Orb by 2-6%
Increases Spectral Blade Damage by 5-11%
Increases Shock Pulse Damage by 5-11%
+60 Resistance to All Elements
Edit: daarnaast is het zo dat we sinds lvl 60 (met 5 stacks nephalem valor buff) met mijn groepje al een stuk of 6 legendaries hebben zien droppen. Ja, ze zijn zeldzamer dan in d2 but not by much.
[ Voor 7% gewijzigd door PizZa_CalZone op 23-05-2012 14:20 ]
Haha,Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:04:
Welke diepgang zag jij in Diablo 2 dan? Talents in synergies, strenght tot je je item kan equippen en beetje dex voor block, de rest vit / mana soms.
Heb jij Diablo 2 voor 1.10 gespeeld? want euhm, het was even "Beperkt" als nu.
Sorry maar dat is dikke quatsch, er zijn al heen aantal blue posts geweest waarin blizz duidelijk zegt dat er nog tweaks komen, meer items in de plaats van content, en natuurllijk in de toekomst en expansion, je zou moeten zot zijn om van deze success franchise geen expansion te maken.
Ik denk dat sommige mensen te kort op de bal spelen en teveel verwachten in een te korte tijd, aanneemelijk aangezien we al eventjes wachten op deze titel.
ik heb diablo2 tot en met 2011 gespeeld (vanaf begin 2000) en met mij vele anderen.Bospa01 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:09:
[...]
Waarschijnlijk is het probleem dat jezelf 10 jaar ouder bent geworden sinds DII en daardoor je verwachtingen meegegroeid zijn.
Wat je immers 10 jaar geleden leuk en interessant vond is dat wellicht nu niet meer.
DIII is prima, zeker in vergelijking met DII. Zoals hierboven al meermaals vermeld DII werd pas echt goed met LOD en er zal zeker weten ook wel een expansion komen voor DIII.
In de tussentijd vermaak ik me prima met DIIIthanks blizz !
vandaar mijn opmerking dat diablo3 wat mist tov diablo2 in de huidige vorm
Koeienlevels bedoel je
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Daar kwam je dus echt niet op level 99 tenzij je echt bizar veel uren baalruns deed.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je niet meer conqueror of iets dergelijks voor je naam krijgt als je een bepaalde moeilijkheidsgraad uitgespeeld hebt.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Bij Diablo 3 heb ik het idee dat goede gear te makkelijk dropped en dat het te eenvoudig/goedkoop te krijgen is via de AH. Waar ik bang voor ben is dus dat men al te snel aan de goede gear komt, waardoor het niet meer cool is met item X rond te lopen.
[ Voor 12% gewijzigd door SaphuA op 23-05-2012 14:17 ]
Er zijn blue bows van 1300+ Dmg?PizZa_CalZone schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:14:
Ik snap het hele "legendaries zijn slecht" verhaal niet helemaal. Gisteren dropte voor mij deze:
...
[ Voor 69% gewijzigd door mouzetc op 23-05-2012 14:17 ]
Signature
Verwijderd

Geef mij een legendary die beter is:P
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 14:18 ]
Verwijderd
Inderdaad. Ik heb gisteren een betere bow dan dat ding verkocht aan de merchant, omdat hij niet eens 5K
waard was..
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 14:18 ]
"Perfecte" legendaries gaan zeker niet "goedkoop" te krijgen zijn op de AH. Die gaan net zoals in Diablo 2 voor veel geld (daar forumgold waar de eigenaan van die site VEEL aan verdiend heeft) over de toonbank.SaphuA schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:16:
Bij Diablo 3 heb ik het idee dat goede gear te makkelijk dropped en dat het te eenvoudig/goedkoop te krijgen is via de AH.
wat grappig is aan die staf is dat het eigenlijk al je skills definieerd. als je geen 1 og minder dan de helft van die skil gebruikt zodat je geen extra bonus krijgt is die al waardeloosPizZa_CalZone schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:14:
......
Die 2 handed apparaten op bijv. wizards zijn makkelijk te krijgen en geven een aardige dps boost maar voor ultimate gear zou ik toch liever een set als deze:
http://eu.battle.net/d3/en/item/chantodos-sacred-protector
Dan zit je nog steeds tussen de 900 en 1000 base dmg, netzoals een glimmende blauwe 2 hander. Maar stats zoals onderstaande zul je dus missen met een blue:
Reduces resource cost of Meteor by 1-4 Arcane Power.
Increases Duration of Blizzard by 1-2 Seconds
Increases Critical Hit Chance of Arcane Orb by 2-6%
Increases Spectral Blade Damage by 5-11%
Increases Shock Pulse Damage by 5-11%
+60 Resistance to All Elements
Die blue posts heb ik nog niet gezien, kan je er eens een paar linken?Lyca schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:15:
[...]
Haha,
Welke diepgang zag jij in Diablo 2 dan? Talents in synergies, strenght tot je je item kan equippen en beetje dex voor block, de rest vit / mana soms.
Heb jij Diablo 2 voor 1.10 gespeeld? want euhm, het was even "Beperkt" als nu.
Sorry maar dat is dikke quatsch, er zijn al heen aantal blue posts geweest waarin blizz duidelijk zegt dat er nog tweaks komen, meer items in de plaats van content, en natuurllijk in de toekomst en expansion, je zou moeten zot zijn om van deze success franchise geen expansion te maken.
Ik denk dat sommige mensen te kort op de bal spelen en teveel verwachten in een te korte tijd, aanneemelijk aangezien we al eventjes wachten op deze titel.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Vergeet niet: Diablo 3 is geen Diablo 2.gotfurrr schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:15:
vandaar mijn opmerking dat diablo3 wat mist tov diablo2 in de huidige vorm
Het is de opvolger. Natuurlijk is de gameplay niet het zelfde, wil je Diablo 2 gameplay moet je D2 spelen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Is het niet zo dat de Elemental damage net als met D2 niet over de kop gaat, dus dat je strength modifier niet meeteltVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:17:
[afbeelding]
Blij van. Ze hebben een hoop (in mijn ogen) meuk die de gameplay niet bevorderde eruit gehaald. En dat je onbeperkt potions kon poppen maakte veel encounters ook te makkelijk. Ik herken mezelf absoluut ook niet in de klachten, maar ik ben dan ook nog lang geen level 60, ik heb geen haast.OkkE schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:19:
[...]
Vergeet niet: Diablo 3 is geen Diablo 2.
Het is de opvolger. Natuurlijk is de gameplay niet het zelfde, wil je Diablo 2 gameplay moet je D2 spelen.
Ik kan hier momenteel geen access (werk) op battle.net.Morax schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:18:
[...]
Die blue posts heb ik nog niet gezien, kan je er eens een paar linken?
Er was een post bij van Vaneras, een vrij gekende bij het blizzard publiek die zei dat er geen major content patchen komen zoals bij WoW, enkel patchen met items & toevoeging van items / en natuurlijk de PvP patch
OH MY GOD.!!Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:17:
[afbeelding]
Is er nog hoop voor mijn barb die ook z'n item te pakken krijgt (a)
Laten we niet vergeten het talent systeem waar veel mensen "kwaad" om zijn, ik ben blij dat ze van die Synergy zooi zijn afgestapt man, wat was me dat gezever.Hydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:21:
[...]
Blij van. Ze hebben een hoop (in mijn ogen) meuk die de gameplay niet bevorderde eruit gehaald. En dat je onbeperkt potions kon poppen maakte veel encounters ook te makkelijk. Ik herken mezelf absoluut ook niet in de klachten, maar ik ben dan ook nog lang geen level 60, ik heb geen haast.
Hier kan ik me dan weer WEL in vindenEnigmaNL schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:50:
Inderdaad, het gebrek aan uniques (legendaries) vermindert de replay waarde aanzienlijk.
Ben alleen benieuwd wat ze met de nieuwe items gaan doen. Wat mij betreft mogen een aantal legendary's een overhaul krijgen en iets minder randomisation in de stats.
[ Voor 25% gewijzigd door Dakreal op 23-05-2012 14:25 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Verwijderd
Ben ik nog niet achter, maar dan nog ~1000 base damage. T ' stomme is dat dit ding op een wizzard gewoon hetzelfde effect heeft als op een demon hunter, als je de dex even buiten beschouwing laat.M_V schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:20:
[...]
Is het niet zo dat de Elemental damage net als met D2 niet over de kop gaat, dus dat je strength modifier niet meetelt
Diepgaand, lag erg aan hoe je een char maakte.Hydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:07:
Nee, steeds exact dezelfde spell spammen in D2, dat was diepgaand.
Mijn chars op D2 HC gingen vooral op het boosten van Procs, procs werden geboost door de Synergies in skill systems.
Paladin met rift wapen (runeword) deze had een chance to cast frozen orb. Deze wapen was nou niet echt het beste maar als je een Char om deze wapen heen bouw was hij erg vaible op Hell HC. Dit zorgde voor wel wat meer diepgang in je chars, het plannen van items en het farmen er van of de hulp van je mede tweakers.
Zelfs het gevreeste chaos sanc met Iron Maiden curse op je was ik veilig en mijn kill speed was nog gewoon goed. Dat soort diepgaand plannen van stats en skills en gebruik van je eigen items voordat je de char maakt is wel een kleine gemis voor mij.
LoD deed D2 erg veel goeds en het bracht zeker meer diepgang dan jij denkt. Tenzij je een Meteorb sorc maakte in LoD, maar een non-vita HC Sorc had zeker wel diepgang in planning van je skills stats en items.
Ik vermaak me goed met D3, maar ik mis net dit gedeelte van D2:LoD en na verloop van tijd zal D3 erg veranderen net zoals D2 van v1.00 naar v1.13 is veranderd.
Bovenstaande klinkt echt fucking saai, sorry.Derr_Hans schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:23:
[...]
Diepgaand, lag erg aan hoe je een char maakte.
Mijn chars op D2 HC gingen vooral op het boosten van Procs, procs werden geboost door de Synergies in skill systems.
Paladin met rift wapen (runeword) deze had een chance to cast frozen orb. Deze wapen was nou niet echt het beste maar als je een Char om deze wapen heen bouw was hij erg vaible op Hell HC. Dit zorgde voor wel wat meer diepgang in je chars, het plannen van items en het farmen er van of de hulp van je mede tweakers.
Zelfs het gevreeste chaos sanc met Iron Maiden curse op je was ik veilig en mijn kill speed was nog gewoon goed. Dat soort diepgaand plannen van stats en skills en gebruik van je eigen items voordat je de char maakt is wel een kleine gemis voor mij.
LoD deed D2 erg veel goeds en het bracht zeker meer diepgang dan jij denkt. Tenzij je een Meteorb sorc maakte in LoD, maar een non-vita HC Sorc had zeker wel diepgang in planning van je skills stats en items.
Ik vermaak me goed met D3, maar ik mis net dit gedeelte van D2:LoD en na verloop van tijd zal D3 erg veranderen net zoals D2 van v1.00 naar v1.13 is veranderd.
Net ook al een goede lvl 46 chest gekocht voor maar 10k met 90 vit en 70 str, 216 armor, nog wat andere stats en de chest was ook nog eens gesocketed met 3 flawless square amethysts. Zo heb ik al heel wat koopjes kunnen doen.
Stats op dit moment op lvl 50 is 2.9k DPS, 2.1k armor en bijna 27k health. Nu nog mijn resist omhoog
Vanavond maar eens zien dat ik daadwerkelijk kan starten met spelen..
Was een impuls aankoop (aangezien ik beter in de winkel een goedkopere box had kunnen kopen) maar ik wilde dezelfde avond nog spelen. Achteraf spijt heb je helaas niets aan..
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan me ook niet vinden in de (meeste) klachten, ik vind Diablo 3 gewoon een top game!Hydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:21:
[...]
Blij van. Ze hebben een hoop (in mijn ogen) meuk die de gameplay niet bevorderde eruit gehaald. En dat je onbeperkt potions kon poppen maakte veel encounters ook te makkelijk. Ik herken mezelf absoluut ook niet in de klachten, maar ik ben dan ook nog lang geen level 60, ik heb geen haast.
Ik wordt alleen wel een beetje moe van alle klachten constant. Blizzard heeft bewust veel zaken veranderd: om het voor de gemiddelde gamer leuker te maken.
Als ik naar mezelf kijk, is ze dat erg goed gelukt. Dat een hoop (die-hard) Diablo 2 spelers de veranderingen blijkbaar niet goed vinden, geeft eigenlijk (in mijn ogen) alleen aan dat Blizzard de game niet voor die groep mensen gemaakt heeft. Jammer maar helaas.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zoals je zelf al aangeeft, jij spreekt over HC en over de diablo periode met LoD.Derr_Hans schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:23:
[...]
Niet veel mensen durven het aan om echt HC te spelen, omdat ze veel aandacht besteden aan hun items etc ...., de meeste gaan gewoon geen HC spelen.
De tijd die jij aanhaald met je runewords waren ettelijke patchen + tijd later in het spel.
Alleen al daarom is D3 nu zeker geen kiddie versie van D2, omdat D2 voor al die patches net hetzelfde was.
Idd. Dat het geen D2 is was al lang duidelijk. Blijf dan gewoon D2 spelen. Enige waar je je overheen moet zetten zijn de graphics maar dat zie je na een uurtje spelen ook niet meer.OkkE schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:26:
Als ik naar mezelf kijk, is ze dat erg goed gelukt. Dat een hoop (die-hard) Diablo 2 spelers de veranderingen blijkbaar niet goed vinden, geeft eigenlijk (in mijn ogen) alleen aan dat Blizzard de game niet voor die groep mensen gemaakt heeft. Jammer maar helaas.
Heeft Barb geen Str nodig ipv Dex ?Muta schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:21:
[...]
OH MY GOD.!!
Is er nog hoop voor mijn barb die ook z'n item te pakken krijgt (a)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Vanaf 1.09 of 1.10 was de xp in cowlevels wat generfed. En waren vaak baalruns voordeliger om te doen. Daarvoor was het inderdaad cow level vanaf lvl 16 tot ergens in de 80 ofzo.
Gisteren weer tot midden in de nacht gespeeld, het speelt toch wel leuk weg. Zeer sfeervol enz, maar ik mis wel de itemfever wat, voornamelijk omdat de drops die ik vind consistent voor lagere levels zijn. En ik wil nochtans AH vermijden.
Op sommige vlakken lijkt het wel of ze niets geleerd hebben uit Diablo 2, daar waren ook bepaalde patchen waar yellows >> legendary/unique/whatever waren. Die hebben ze dan vrij hardnekkig eruit gepatched, door ze non-tradeable te maken en dergelijke.
Zeer goed spel wel, maar blijf het straf vinden moesten ze hier echt 8 jaar aan gewerkt hebben. Ik hoop voor hun dat het niet non-stop was.
I'll do what I can, but expect very little.
Omdat die hoop D2 spelers aan het vergeten is dat alle content die in D2 (diepgang) er bijna allemaal is bijgekomen met de hulp van patches etc.....OkkE schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:26:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan me ook niet vinden in de (meeste) klachten, ik vind Diablo 3 gewoon een top game!
Ik wordt alleen wel een beetje moe van alle klachten constant. Blizzard heeft bewust veel zaken veranderd: om het voor de gemiddelde gamer leuker te maken.
Ik denk dat deze mensen beetje kwaad zijn dat ze hebben moeten wachten en nu gewoon beetje aan het griefen zijn.
Vermoed dat ze damage in PvP flink gaan verlagen om het speelbaar te maken.
Tuurlijk niet. Voor de announcement in 2008 is er niet hard aan ontwikkeld. Wat ze daarvoor hadden waren waarschijnlijk vooral concepten.4bit schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:29:
Zeer goed spel wel, maar blijf het straf vinden moesten ze hier echt 8 jaar aan gewerkt hebben. Ik hoop voor hun dat het niet non-stop was.
[ Voor 41% gewijzigd door Hydra op 23-05-2012 14:33 ]
budgetgaming.nl Dit is wat ik gisteren schreef over aanbod ..... er is zoveel vraag en spontaan geen exemplaren genoeg voor €45euro .... wel digitaal voor 15 euro meer .... hoe bizar!BanzaiNL schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:27:
Hmm.. Als ik de pricewatch zo eens bekijk, lijken de meeste shops uitverkocht..? Heeft iemand nog tips qua aanbiedingen?
Iphone 5 -- eerste Iphone
Er bestaat ook iets als armor en DodgeHydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:30:
Ben benieuwd wat je met PvP gaat zien. Als iedereen 10k DPS heeft en maar 20k health ofzo, dan is het wel erg snel einde oefening. Dan is het vooral een kwestie wie de ander als eerste kan CC-en
Ik denk dat ze vermoedelijk een 'pvp' stat gaan bijvoegen. Toch iets om de balance te behouden in het pvp gebeuren, wat niet noodzakelijk slecht kan zijn.Hydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:30:
Ben benieuwd wat je met PvP gaat zien. Als iedereen 10k DPS heeft en maar 20k health ofzo, dan is het wel erg snel einde oefening. Dan is het vooral een kwestie wie de ander als eerste kan CC-en
Verwijderd
Het is ook een mooi en leuk spel, alleen zoals het nu is niet voor een aantal jaar. Sterker nog, ik denk dat het gros van de gamers die ook maar iets vaker dan gemiddeld spelen, er na 3 maanden al klaar mee is. En dan praat ik niet over die-hard gamers.OkkE schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:26:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan me ook niet vinden in de (meeste) klachten, ik vind Diablo 3 gewoon een top game!
Je punt?Pausie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:31:
Er bestaat ook iets als armor en Dodge
Dan heb je flink wat tijd gehaald uit een spel van 43 euro.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:33:
Het is ook een mooi en leuk spel, alleen zoals het nu is niet voor een aantal jaar. Sterker nog, ik denk dat het gros van de gamers die ook maar iets vaker dan gemiddeld spelen, er na 3 maanden al klaar mee is. En dan praat ik niet over die-hard gamers.
[ Voor 57% gewijzigd door Hydra op 23-05-2012 14:34 ]
Mja maar de groep die dit soort dingen deed was maar erg klein hoor.Derr_Hans schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:23:
[...]
SC ladder zag je altijd hetzelfde, meteorbs en hammerdins
Ik vind het skillsysteem van D3 erg goed, er zijn wel wat flaws, maar ik ga er vanuit dat er nog redelijk wat getweaked gaat worden.
Tijdens developement spraken ze heel veel over zegenaamde viable builds en dat er daar heel veel van zouden zijn. Probleem is altijd dat developers altijd de creativiteit van spelers onderschatten. (Athene met zijn monk rotatie, mage met low life/fast regen, DH smokescreen chaining)
Developers gaan uit van de mogelijkheden an features terwijl er heel veel spelers zijn die altijd zullen gaan minmaxen en de uitersten gaan opzoeken, voor die gamers wordt het spel niet getuned, maar dat zijn wel de spelers die aandacht op de game vestigen en waar andere spelers een voorbeeld aan nemen met het bouwen van characters en het gebruik van skillsets.
Het gros van de mensen wat het spel heeft gekocht speeld het spel, gaat itemhunten en vermaakt zich prima (of juist niet). Nu is het aan blizzard om de rest te gaan finetunen, met inderdaad meer items.
Eigenlijk vind ik het enige wat ze echt fout hebben gedaan is het niet aan lvl hangen van het gebruik van gems.
En het unsocketed had ik zelf liever gezien dat het maar tot een bepaalde hoogte te doen was of dat het unsocketen een kans had.
Met gems is het nou zo dat ze namelijk nauwlijks consumed worden (behalve dan met mergen) maar voor veel mensen zal de max niet nodig zijn en zullen ze deze alleen van de ah halen als ze er genoeg geld voor hebben.
Meer moneysinks had ook wel gemogen eigenlijk.
Dit inderdaad, maar het is ook angst voor verandering. Mensen zeuren dat je geen keuzes meer kunt maken bij het levellen, en zien niet dat dit "gebrek" elders gecompenseerd wordt (doordat je je skills constant kunt herkiezen). Veel D2-veteranen willen geen verandering. Gelukkig kunnen zij gewoon D2 weer gaan spelen, da's altijd een prima oplossing voor puristen.Lyca schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:29:
[...]
Omdat die hoop D2 spelers aan het vergeten is dat alle content die in D2 (diepgang) er bijna allemaal is bijgekomen met de hulp van patches etc.....
Ik denk dat deze mensen beetje kwaad zijn dat ze hebben moeten wachten en nu gewoon beetje aan het griefen zijn.
Ik vind dat Blizzard veel van de probleemgebieden van de vorige game heeft opgelost en goeie verbeteringen heeft doorgevoerd. De onmogelijkheid om fatsoenlijk te respeccen is er zomaar één van. Alles is duidelijker (bij D2 moest je eigenlijk gewoon online gaan zoeken om goed door het spel heen te komen, iets dat niet van deze tijd is voor een actie-RPG als dit), toegankelijker (los van moeilijkheidsgraad is alles duidelijker en logischer), enz.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 23-05-2012 14:40 ]
Dat t wel even kan duren voor dat iemand dood is. Kan natuurlijk nog steeds in 10 seconden ofzo
Mee eens. Gems hebben op lage levels te veel impact en ze worden bovendien nooit uit de economie verwijderd zodat het aanbod erg groot wordt t.o.v. de vraag. IMHO zou je altijd of het item of de gem moeten vernietigen.Bokkie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:33:
Eigenlijk vind ik het enige wat ze echt fout hebben gedaan is het niet aan lvl hangen van het gebruik van gems.
En het unsocketed had ik zelf liever gezien dat het maar tot een bepaalde hoogte te doen was of dat het unsocketen een kans had.
Met gems is het nou zo dat ze namelijk nauwlijks consumed worden (behalve dan met mergen) maar voor veel mensen zal de max niet nodig zijn en zullen ze deze alleen van de ah halen als ze er genoeg geld voor hebben.
Meer moneysinks had ook wel gemogen eigenlijk.
Joh, no shit. Dat is het punt toch niet? 10 seconden is al te snel.Pausie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:34:
Dat t wel even kan duren voor dat iemand dood is. Kan natuurlijk nog steeds in 10 seconden ofzo
[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 23-05-2012 14:37 ]
Verwijderd
Klopt, en ik vind het ook geen miskoop. Ik vind het alleen erg jammer, en had andere verwachtingen, net als velen, gezien de topics & posts op tientallen fora.Hydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:33:
[...]
Je punt?
[...]
Dan heb je flink wat tijd gehaald uit een spel van 43 euro.
Beetje kortzichtig vind je niet? En om nou maar meteen met termen als Puristen te smijten al helemaal.geert1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Veel D2-veteranen willen geen verandering. Gelukkig kunnen zij gewoon D2 weer gaan spelen, da's altijd een prima oplossing voor puristen.
Ik wil best veranderingen, het maakt me niet uit hoe ze het spel maken. Ik had verwachtingen dat ik dit minimaal een jaar kon blijven spelen, gezien de ervaringen uit vorige games van blizzard. Die verwachting heb ik en vele anderen nu gewoon niet meer. En ik hoop dat dat nog komt met updates.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 14:39 ]
Dat had inderdaad ook wel een optie geweest, wel een nieuwe gem eroverheen kunnen socketen met verlies van je oude gem of de gem retrieven uit het socket ten koste van het item .Hydra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:36:
[...]
Mee eens. Gems hebben op lage levels te veel impact en ze worden bovendien nooit uit de economie verwijderd zodat het aanbod erg groot wordt t.o.v. de vraag. IMHO zou je altijd of het item of de gem moeten vernietigen.
Zag net staan dat ie nog te bestellen is via de MM.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Er zal binnen nu en een aantal jaar sowieso een expansions komen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:33:
Het is ook een mooi en leuk spel, alleen zoals het nu is niet voor een aantal jaar. Sterker nog, ik denk dat het gros van de gamers die ook maar iets vaker dan gemiddeld spelen, er na 3 maanden al klaar mee is. En dan praat ik niet over die-hard gamers.
Wat bedoel je met "er klaar mee is"? Ik vind mezelf een casual gamer; ik ben net begonnen aan Nightmare Act 2. Het zal nog wel een maand of 2 duren voor ik in Act 4 van Inferno ben. Daarna ga ik nog de andere classes naar 60 levellen; tegen die tijd speel ik vast iets minder vaak, dan ben ik waarschijnlijk minimaal 2 maanden per class bezig: 10-12 maanden.
Ik vind dat eigenlijk een beetje een non-argument. Dat het spel op de hoogste moeilijkheidsgraad het moeilijkst is, wil niet zeggen dat het op normal geen enkele uitdaging hoeft te geven. En dat doet het totaal niet. En in Nightmare ook nog niet. Dat is wel jammer, want ik weet niet of ik straks nog wel zin heb om het spel met nog een andere class te proberen als ik nu al weet dat dat eerst weer 20 uur doodsaai grinden wordt.geert1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:34:
Mensen klagen over het moeilijkheidsniveau maar hebben vaak zelf inferno niet uitgespeeld, enz.
Die stats die ik post zit er maar 1tje van op, dus je moet geluk hebben als je graag blizzard gebruikt op je wiz dat hij erop zit.roboreaper schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:18:
[...]
wat grappig is aan die staf is dat het eigenlijk al je skills definieerd. als je geen 1 og minder dan de helft van die skil gebruikt zodat je geen extra bonus krijgt is die al waardeloos
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:17:
[afbeelding]
Point taken, dat is een vrij sick item voor dmg boost... maar zoals ik zei... dmg is niet alles, survivability ftw.
+50K dps is leuk, maar als je ziet dat de skeleton king op inferno 15 miljoen hp heeft dan ben je nog steeds 5 hele minuten bezig om hem kapot te krijgen. Zonder defence etc is 5 minuten vrij lang wanneer 1 klap fataal is.
In D2 was het ook niet voldoende om alleen maar damage te stacken. De helft van de mensen had charms en andere items met + resist of + vitality ook al zat je op je uberdamageblizzardmage. Daarnaast was het zo dat je in D2 (als je genoeg strength en dex had om je items aan te kunnen trekken) al je statpoints in vitality stopte in het geval van een sorceres/wizard.
Ik ben een Barb van lvl 56.
Zoals ik eerder ook aangaf is dat D2 v1.00 was zoals D3 nu is.Lyca schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:27:
[...]
Zoals je zelf al aangeeft, jij spreekt over HC en over de diablo periode met LoD.
Niet veel mensen durven het aan om echt HC te spelen, omdat ze veel aandacht besteden aan hun items etc ...., de meeste gaan gewoon geen HC spelen.
De tijd die jij aanhaald met je runewords waren ettelijke patchen + tijd later in het spel.
Alleen al daarom is D3 nu zeker geen kiddie versie van D2, omdat D2 voor al die patches net hetzelfde was.
Rare's waren beter als legendairy's en na een maand was de Diepgang er wel uit want iedereen had het toen wel redelijk uitgevonden hoe alles werkte.
patches en voornamelijk LoD bracht diepgang terug met wat toegevoegde Affixes en suffixes en items.
Later met Synergy had je weer wat meer diepgang want het werkte goed met wapen procs.
OF je dit nu op SC of HC doet maakt in weze niet veel uit.
Build is iets anders want je kon zo minimaal aantal punten in Vitality stoppen op SC.
Gaf er mee aan dat er wel degelijk diepgang zat in D2:LoD naar een eerde statement van niet van Hydra, maar dat ligt erg aan hoe je een char bouw.
Kan je het saai vinden of niet (zie quote hieronder), maar diepgang was er zeker wel dat jij je char anders bouwde betekend niet dat er geen diepgang achter zat, zoals ik al zei een Meteorb sorc heeft geen diepgang das puur een MF build voor Mephisto.
Net dat beetje diepgang mis je ik in D3. Ik zeg niet dat D3 een kut spel is, integendeel spelen met skills is voormij het leukste wat er is en basicly het enigste wat ik deed in D2 en dat is nu alleen maar makelijker gemaakt en heb ik niet multiple monks nodig om dat te bereiken.
Dat is erg fijn voor je..
/clap
klopt... ik vind het ook vrij makkelijk.. zeker door het gebruik van de AH.. heb een lvl 25 barb (nog niet heel hoog) maar alles is vrij makkelijk... zelfs de eindbazen en unique monsters zijn met een paar klapjes dood.MicScott schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:40:
[...]
Ik vind dat eigenlijk een beetje een non-argument. Dat het spel op de hoogste moeilijkheidsgraad het moeilijkst is, wil niet zeggen dat het op normal geen enkele uitdaging hoeft te geven. En dat doet het totaal niet. En in Nightmare ook nog niet. Dat is wel jammer, want ik weet niet of ik straks nog wel zin heb om het spel met nog een andere class te proberen als ik nu al weet dat dat eerst weer 20 uur doodsaai grinden wordt.
Natuurlijk wordt het straks moeilijker maar in de lagere lvls had ik ook wel meer weerstand verwacht. Het maakt nu ook niet uit hoe je je Char. uitrust mb.t. de skills die je toepast.... ventjes gaan toch wel dood.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ps. Google ads zijn wel erg mooi ;-) en ze hebben gelijk!
Ads door Google
Game Verslaafd?
Games Zijn een Serieuze Verslaving Wij Helpen U Graag. 100% Vergoed!
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Lekkere manier van keuze maken, goh ik ga eens een andere flavour build proberen om mijn keuzevrijheid uit te breiden, oh wait, daar gaat je 5 stacks nephalem buff. Met zulke penalties is er weinig keuze meer aan tenzij je het lekker vindt om extra debuffs te ontvangen voor die 'keuzevrijheid'.geert1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Dit inderdaad, maar het is ook angst voor verandering. Mensen zeuren dat je geen keuzes meer kunt maken bij het levellen, en zien niet dat dit "gebrek" elders gecompenseerd wordt (doordat je je skills constant kunt herkiezen). Veel D2-veteranen willen geen verandering. Gelukkig kunnen zij gewoon D2 weer gaan spelen, da's altijd een prima oplossing voor puristen.
Ik vind dat Blizzard veel van de probleemgebieden van de vorige game heeft opgelost en goeie verbeteringen heeft doorgevoerd. De onmogelijkheid om fatsoenlijk te respeccen is er zomaar één van. Alles is duidelijker (bij D2 moest je eigenlijk gewoon online gaan zoeken om goed door het spel heen te komen, iets dat niet van deze tijd is voor een actie-RPG als dit), toegankelijker (mensen klagen over het moeilijkheidsniveau maar hebben vaak zelf inferno niet uitgespeeld), enz.
Snap ook niet dat mensen de vergelijkingen maken met de oude versies van D2 en D3, dat D2 zn diepgang pas kreeg NA de patches. Alsof dat een excuus is voor het gebrek aan diepgang en het feit dat legendaries veel slechter zijn dan de rares en blues, dat zou zeggen dat ze dus niks geleerd hebben van het patchprocess van D2 en we weer terug bij square 1 zijn. Betekent dat ze lekker hebben liggen slapen daar bij blizzard en niks van D2 hebben geleerd.
Dont get me wrong ik vind het lekker wegspelen, maar een aantal dingen zijn zeker qua items gewoon een stuk minder dan verwacht. non melee sorcs die wel met melee wapens rondlopenpuur vanwege de dps

Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling dat je iets post van je pre-order noch waar je dat hebt gedaan noch voor hoeveel je dat hebt gedaan. Dit topic is voor het spel Diablo 3, niet voor het aankoopproces er van.
Tevens is het niet de bedoeling te vragen/bedelen om een Guest Pass, als mensen ze willen weggeven dan posten ze dat wel.
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic