|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nu de cashback er nog overheen en dan hou ik €654 over
Ik zit nu nog te dubben tussen een 70-200 f/4L IS of de 70-300 f/4-5.6 L IS...
-knip-
Vraag stellen in het daarvoor bestemde topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2012
[ Voor 52% gewijzigd door Universal Creations op 25-05-2012 16:49 ]
Verwijderd
ArghPeter90 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:21:
Ook gisteren gehaald:
De EOS 600D met 18-55 mm IS II en 550-250 mm IS II voor €614 bij de Mediamarkt in EnschedeLijkt me een mooie startset!
Rotterdam Centrum heeft hem liggen voor 1224, wat een hele mooie prijs is. Ze willen hem alleen niet bestellen en ik wil niet graag het showmodel. Zeker niet omdat ze niets met de prijs willen doen.
In Breda willen ze best bestellen, maar dan niet voor 1224 maar voor 1299.
Ga straks zelf nog even in Bergen op Zoom kijken.
Mensen die de lens nog op andere plekken hebben gezien, of kunnen vragen?
Prijzen zijn allemaal nog zonder kortingen.
Half uur later belde de beste man me terug dat ik het kon ophalen onder vermelding van mijn naam. Toen ik verzocht om het op te sturen, aangezien ik uit Almere kom, was dit geen enkel probleem. Alleen geschied het verzenden wel voor eigen risico, maar dat neem ik maar voor lief aangezien het geen waardevolle spullen zijn. Alleen hoop ik dat ie het adres goed heeft, want hij verstond me niet goed. Ach, zolang de postcode en het huisnummer goed is hoeft de postbode de straat niet eens te weten.
Ok, jij je zin.nero355 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:40:
[...]
Mja... zeggen ze... en ik geloof "ze" niet, want niet alle lenzen zijn duurder geworden
Ik bedoelde meer het volgende :
15-85 = 619 �
Korting MM = 75 �
Korting Canon = 75 �
619-75-75 = 469 � en dat is een stuk minder dan de prijs die jij uiteindelijk zou betalen

[ Voor 6% gewijzigd door Atomsk op 25-05-2012 21:21 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Opeens stond deze in het voor €2229 ipv €1979. Van de afdelingmanager mocht de verkoper ook niet mee gaan met de prijs van gisteren. Vervolgens de verkoper contact laten zoeken met MM Maastricht. Daar kost die gewoon €1979 en willen ze de lens ook gewoon bestellen voor die prijs (excl korting).
Dus nu onderweg daarheen.
Bij de MM in Heerlen hoef je dus niet meer te zijn voor de 70-200 2.8 IS
Ik heb eens een 55-250 in maastricht gekocht voor 185 euro terwijl deze in Heerlen 199 kostte.
Vind het maar erg raar....
been there, done that, bought the T-shirt
Om eerlijk te zijn heb ik dat niet gevraagd, bel ze even.Dr_Cow schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:57:
[...]
Doet Alkmaar nou wel mee met de actie ivm L-lenzen? Dan kan ik even kijken of ik daar de 70-200 2.8 II IS kan halen/bestellen
Overigens heb ik een Speedlite bij Saturn gehaald, die gaan "graag mee" met de actie van mediamarkt.
Ze kunnen zo in het assortiment van de mediamarkt kijken, dus dat is mooi meegenomen.
K to the KillaZ
Gekocht t/m 30 juni en claimen kan t/m 31 juli. Bron: https://ecback.canon.nl/Brm-G schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:56:
Iemand die uitsluitsel kan geven over de cashback actie van canon. Moet het product zijn gekocht of moet de aanvraag binnen zijn voor 30 juni 2012?
ben nog aan het kijken voor een bijpassende zonnekap, twijfel alleen of ik deze niet beter tijdens mijn 2 uur durende tussenstop in HongKong kan halen op t vliegveld.
Verder nog even gevraagd naar de speciale actie van de MM van maandag (alleen r'dam centrum). Schijnt dat ze 40 topproducten flink in de aanbieding gooien. Een of andere compactcamera van Nikon (type nr vergeten) en de 1100d + 18-55 IS II voor een prijs tussen de 300 en 350. Voor de rest dan geen speciale aanbiedingen met lenzen ofzo.
Ze hadden er nog 3 of 4 op voorraad in MM Utrecht dus als je niet wilt wachten op een bestelling, sla je slag morgen!
Volgens mij heb ik dit een pagina geleden ook al uitgelegd. Ik had er al heen gebeld, dus die moeite had je je kunnen besparen...Brm-G schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:30:
Net met m'n vader bij de MM in Heerlen geweest voor de 70-200 2.8 IS II UMS.
Opeens stond deze in het voor €2229 ipv €1979. Van de afdelingmanager mocht de verkoper ook niet mee gaan met de prijs van gisteren. Vervolgens de verkoper contact laten zoeken met MM Maastricht. Daar kost die gewoon €1979 en willen ze de lens ook gewoon bestellen voor die prijs (excl korting).
Dus nu onderweg daarheen.
Bij de MM in Heerlen hoef je dus niet meer te zijn voor de 70-200 2.8 IS
Gewoon in maastricht bestellen idd.
In Eindhoven is hij 2099 en moet ook besteld worden.
@woytok: nice deal!! 10 euro cheaper dan ik!! Het wordt nog eens een wedstrijd wie de goedkoopste 70-200/2.8L IS II USM heeft
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zo terug van mijn wereldreis door zuid Limburg. Nadat de MM in Heerlen niet mee wilde gaan met de prijs en ook dus ook niet wilde bestelen voor de EUR 1979 zijn we doorgereden naar Maastricht.Deathchant schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:28:
[...]
Volgens mij heb ik dit een pagina geleden ook al uitgelegd. Ik had er al heen gebeld, dus die moeite had je je kunnen besparen...
Gewoon in maastricht bestellen idd.
In Eindhoven is hij 2099 en moet ook besteld worden.
@woytok: nice deal!! 10 euro cheaper dan ik!! Het wordt nog eens een wedstrijd wie de goedkoopste 70-200/2.8L IS II USM heeft
Daar aangekomen was het al een heel probleem een verkoper te vinden. Toen we eigenlijk geholpen werden was de conclusie dat ze de camera konden bestellen tegen EUR 1979 maar dat de levertijd enorm lang zou zijn, ze konden absoluut niet garanderen dat de cashback actie zou lukken.
Daarnaast moest het bedrag volledig worden aanbetaald. Vervolgens hebben ze nog maar even in het systeem gekeken en er zou misschien nog eentje in Roermond zijn. Ik wist dat dat waarschijnlijk het showmodel was na de post hier in dit topic maar mijn vader was overtuigd en wilde toch gaan kijken. Daar aangekomen bleek inderdaad dat het ging om een showmodel. Mn vader heeft even getwijfeld het showmodel te nemen maar de verkoper wist niet hoe lang de lens er al stond en er ging niks meer af van de prijs, die daar overigens nog eens 20 EUR goedkoper was (EUR 1959).
Uiteindelijk hebben we de lens daar besteld tegen bovengenoemde prijs en we hoefden ook slechts 10% aan te betalen (hebben iets meer aanbetaald maargoed, wel netjes). De lens zou vermoedelijk redelijk snel binnen komen (ofja verwacht binnen een maand). Daar gaan we dan maar van uit. We moeten iig de aanvraag voor 31 juli ingediend hebben.
Daarnaast nog een flitser kunnen scoren. De EX430 II. Prijs na korting was EUR 204 en daar gaat ook nog eens 30 EUR vanaf. Dit was de laatste in Roermond. In Heerlen was die niet op voorraad en in Maastricht ook nog eentje.
Prima dealtjes kunnen sluiten uiteindelijk dus m'n pa is erg tevreden.
[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 01-06-2012 19:29 ]
MM R'dam Centrum uitverkocht inmiddels vernam ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Mappy op 26-05-2012 02:46 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Choeso jeijAtomsk schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:46:
Ok, jij je zin.Lens net afgehaald bij MM Rotterdam centrum voor €548 na aftrek. Was de laatste volgens mij. Wordt dus €473 na cashback.
Des te cheaper je een leuke lens koopt des te meer lol je ermee hebt naar mijn mening dus daarom probeerde ik je te waarschuwen voor de prijs die IMHO te hoog was. Nu heb je nog meer plezier straks
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350652,230451.html
dit is is als ik het goed lees met de korting van 75 er al afgehaald. maar dan zit deze nog steeds best ruim boven de laagste prijs in de pricewatch. klopt dit, of moet die korting er toch nog af?
en klopt het dat die Canon cashback alleen geldt voor lenzen en niet voor body? bijv de 1100D staat niet in het lijstje op de Canon website...
geldt alleen voor de lenzen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 04:12:
zie op de mediamarkt website de Sony NEX-5N staan (alleen body of met lens weet ik niet) voor 554 euro.
dit is is als ik het goed lees met de korting van 75 er al afgehaald. maar dan zit deze nog steeds best ruim boven de laagste prijs in de pricewatch. klopt dit, of moet die korting er toch nog af?
en klopt het dat die Canon cashback alleen geldt voor lenzen en niet voor body? bijv de 1100D staat niet in het lijstje op de Canon website...
nogmaals maandag MM r'dam centrum is er een aanbieding voor de 1100d met IS lens.
Verwijderd
Ik ben in China dus heb in China zelf even de Philips lijn TV's bekeken maar in een andere topic op tweakers.net had een koper van deze tv ookal feedback gegeven dus na lang wikken en wegen besteld, alleen jammer dat er boven op die € 564 nog € 15 bovenop komt, maar het is wel acceptabel want zo'n tv word niet niet met pakketdienst bezorgd.
Deze tv is blijkbaar een pricewatch: Philips 42PFL4007H en blijkbaar een speciale EK aanbieding van Philips, ik vind deze tv niet terug in de pricewatch, maar wel op internet en de niet 3D variant van deze tv kost inclusief verzenden hetzelfde als deze tv.
Enige andere webshop die deze tv verkoop is een stuk duurder dan Mediamarkt, € 749 om precies te zijn.
http://www.bestsellers.eu...=cpc&utm_campaign=beslist
Prijs in andere landen is hogere.
€ 848,83 op een Belgische site blijkbaar.
http://www.astral.com.mt/.../40-42/philips-42pfl4307h
€ 699 in een webshop in Malta
http://www.technomarket.b...120231/philips-42pfl4307h
1299 Bulgarian Lev = 664.18 Euros in een webshop in Bulgarije.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 10:04 ]
Als je googled op "SONY NEX5NKB.CEE5" dan komt een van de eerste links de sony website. Daar staat bij inhoud van de verpakking de "SEL-1855" bij. Die lens zou er dus bij moeten zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 04:12:
zie op de mediamarkt website de Sony NEX-5N staan (alleen body of met lens weet ik niet) voor 554 euro.
Mooi dat ik dit even lees trouwens, wou naar de MM om te kijken voor de NEX5N met twee lenzen voor €674,- maar die is van de site gehaald..
Anyway, ook na een nachtje slapen nog helemaal blij over de deal van gisteren :-)
Een deel van de korting wordt teruggehaald bij leveranciers, maar er zullen vast een boel producten zijn die nu met verlies verkocht worden ja.Brm-G schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 10:55:
Misschien een beetje offtopic maar op de 70-200 2.8 IS die ik gisteren besteld heb kunnen volgens mij toch nooit meer winst maken?! De basisprijs van de lens (1959) ligt al zwaar onder de gewone marktprijs, laat staan als daar nog eens 225 euro vanaf gaat. Misschien dat ze nieuwe lenzen aan het bestellen zijn tegen showmodel prijzen? (miischien door onwetendheid Van de verkopers?)
[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 26-05-2012 11:01 ]
The devil is in the details.
Bij welke MM is dit?nero355 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:40:
[...]
15-85 = 619 €
Korting MM = 75 €
Korting Canon = 75 €
619-75-75 = 469 € en dat is een stuk minder dan de prijs die jij uiteindelijk zou betalen
Atomsk schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:46:
[...]
Ok, jij je zin.Lens net afgehaald bij MM Rotterdam centrum voor €548 na aftrek. Was de laatste volgens mij. Wordt dus €473 na cashback.
In Alkmaar kost hij 647 (dus 572 met VP)Viccers schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:35:
Zojuist bij de MM Utrecht een Canon EF-S 15-85 IS USM voor 554 euro besteld! Ik hoop dat hij nog binnen is voor de cashback actie (ze konden geen leverdatum geven...)
Doen ze ook aan bestellen?SgtCaffran schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:57:
Even een tip voor iedereen nog op zoek naar een Canon 70 200 2.8 IS II. Heb deze net opgehaald bij MM Utrecht, ze hebben de prijs van MM Rotterdam gematched (2024,-) en dan de korting van 300,- eraf voor een prijs van 1724,- op de bon. Met de cashback actie dus 1524,-
Ze hadden er nog 3 of 4 op voorraad in MM Utrecht dus als je niet wilt wachten op een bestelling, sla je slag morgen!
Winst-verlies berekeningen zijn bij dit soort ingecalculeerde acties heel erg moeilijk.Brm-G schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 10:55:
Misschien een beetje offtopic maar op de 70-200 2.8 IS die ik gisteren besteld heb kunnen volgens mij toch nooit meer winst maken?! De basisprijs van de lens (1959) ligt al zwaar onder de gewone marktprijs, laat staan als daar nog eens 225 euro vanaf gaat. Misschien dat ze nieuwe lenzen aan het bestellen zijn tegen showmodel prijzen? (miischien door onwetendheid Van de verkopers?)
Anyway, ook na een nachtje slapen nog helemaal blij over de deal van gisteren :-)
Even een paar puntjes als voorbeeld :
Verlies :
- daadwerkelijke prijs van 1 artikel
Winst :
- Directe korting bij leverancier voor deze actie
- Je kan tegen je leverancier zeggen meer om te zetten op jaarbasis en dus hogere kortingen behalen
- Je hebt minder oude artikelen op voorraad liggen (/je werkt je oude voorraden weg)
- Mensen nemen kleine dingetjes mee
etc. etc.
Je moet het zo zien : Als ik tegen een leverancier kan zeggen dat ik dit jaar voor een ton wil bestellen en dat ik garandeer dat ik op 1 februari (of wanneer die btw-aktie ook afloopt) ruimte heb voor nieuwe voorraad/modellen/artikelen dan ga ik een veel hogere korting krijgen dan als ik 12x per jaar een order voor 10.000 plaats.
Die ton dat is gewoon gegarandeerd, die bestelling 12x per jaar is afwachten of dat allemaal maar doorgaat of dat er na de 1e bestelling een hikje komt waardoor er nooit meer een 2e bestelling komt.
Je kunt best op inkoop-verkoop prijzen van artikelen verlies maken en toch winst maken op de bonussen / kortingen. En dat dat niet opgaat voor 1000 artikelen, dat is niet relevant zolang je maar 9000 artikelen hebt waarvoor het wel opgaat en je dus over het totaal nog steeds in de plus zit.
@Qli-max bij de meeste MM'en willen ze de 70-200 wel voor je bestellen als die niet op voorraad is. Gisteren ook een besteld bij MM Roermond.
Weet ik niet, heb ik niet gevraagd aangezien ze er nog genoeg op voorraad hebben. Je kan altijd even bellen om te vragen.
Vergis je niet in hoeveel marge er nog op fotoproducten zit. Op bedragen van 2000-3000 euro is dit vaak een paarhonderd euro. Deze marge is voor fotozaken nodig om service te kunnen verlenen, om loonkosten te dekken, kosten voor het pand, en ga zo maar door. Grotere zaken als de MM kunnen het eerder veroorloven om dit soort acties te doen dan een kleine fotozaak om de hoek.Brm-G schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 10:55:
Ook een 60d voor 717. Geen 7d, door voor de 60d te gaan kon ik de 70-200 betalen namelijk.
En nog een 15-85 voor 534.
Zo maar even cashbacken
Al met al een gelukkig man hier
Ik heb ze alledrie uitgeknipt, weet ik tenminste zeker dat het goed gaat. Zit al in een envelop ookQli-max schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:45:
Zo maar even cashbackenweet iemand of de sticker met streepjes code genoeg is, onder de sticker staan namelijk nog 2 codes...
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Heb ik nu écht een blaadje met aanbetaling (100%Deathchant schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:15:
[...]
Ik heb niet het vermoeden dat die lens snel onder de 1600 euro terecht komt, misschien wel nooit.
Je zegt dat je de lens niet 1,2,3 nodig hebt. Ik kan je niet in de beurs kijken, maar ik zou idd wel proberen de lens te bestellen. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je ineens een nog veel gunstigere prijs krijgt en de lens zal echt wel van pas komen. Ik heb afgelopen 2 jaar genoeg kans gehad om de 4L IS te kopen en altijd uitgesteld.
Elke keer op vakantie zeg ik: shit ik wou dat ik em nu bij me had, en elke keer baal ik dan toch een beetje.
Dus ik heb nu gewoon het ding gekocht en puur geluk dat ik nou zo'n goeie deal heb gehad. Ik wilde em sowieso wel kopen, maar dit was toch iets dat ik niet kon negeren
Succes ermee, en laat ff weten wat je gaat doen.
@RubenCS: ik was erg onder de indruk van de lens, ook door zijn scherpte, maar ook vanwege het feit dat hij aan de randen ook best scherp is. De mk1 was dat niet zo en daar heb ik ook mee mogen spelen. De stabilisatie is ook echt erg goed moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat die het beeld stiller maakt dan op de 17-55IS. Dus dit i.c.m. die schitterende actie heeft me overstag doen gaan.
Wanneer is de volgende meeting

Ticking away, the moments that make up a dull day
Wel volledig aanbetalen, maar daarbij wel de garantie dat als het product niet voor de cashback wordt geleverd, je gewoon je geld terug kunt krijgen.
Da's wel netjes. De garantie dat je je geld terug kunt krijgen heb je overigens altijd, je kunt bij MM een product retourneren binnen een x aantal dagen en je geld ervoor terugkrijgen (dit gaat natuurlijk in nadat je het product in bezit hebt).MrHmmm schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:18:
In Alphen een 70-300 f/4-5.6L IS USM besteld. Daar doen ze totaal niet moeilijk over bestellen. Ze pakten voor mij de laagste prijs die ze op kieskeurig konden vinden. Da's best netjes.
Wel volledig aanbetalen, maar daarbij wel de garantie dat als het product niet voor de cashback wordt geleverd, je gewoon je geld terug kunt krijgen.
Verwijderd
Ik dacht dat die 554 kostte en niet op voorraad was vrijdag, blijkbaar heb jij meer geluk.

Typisch gevalletje wat de verkoper zegt: "het artikel is niet op voorraad"Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:39:
[...]
Ik dacht dat die 554 kostte en niet op voorraad was vrijdag, blijkbaar heb jij meer geluk.
wat de verkoper echt bedoelt: "ik heb geen zin om het voor u op te zoeken meneer"
Baal behoorlijk dat m'n auto net apk afgekeurd is, wilde eigenlijk nog een lens kopen. Maar goed misschien in de herkansing bij de fotomania.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Oh, sorry de EF 70-200mm F4/L USM (non-is) dus...JvdGeest schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:37:
Er zijn zoveel 70-200's dat iets specifieker wel mag..
[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 26-05-2012 21:55 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Bij MM Rotterdam koste hij rond de 600 euro, itt de 385 euro voor de 580EX II. Heerlijk dat prijsbeleid van Canon.....Leevmeister schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:43:
Mocht iemand nog een Canon Speedlight 600EX-RT zoeken; zag er vanmiddag in Rotterdam Alexandrium nog 1 liggen in de kast. Geen flauw idee wat ie moet kosten alleen...
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Dat de 580EX II apart geprijsd is komt omdat hij deze maand officieel EOL (end of life) is geworden. Dus als je er nog een ziet en je hebt 'm nog nodig meepakken!Sjekster schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:25:
[...]
Bij MM Rotterdam koste hij rond de 600 euro, itt de 385 euro voor de 580EX II. Heerlijk dat prijsbeleid van Canon.....
Ik weet overigens niet hoe dat bij de MM werkt en "geld teruggave" bij acties. Ik meen dat je je op iets van "als je hem binnen twee weken na aanschaf ergens goedkoper ziet betalen wij het verschil terug" kan beroepen. Dan zou de fotomania dus binnen twee weken na de levering van jouw item moeten zijn. Met tussentijds prijsverschil zou ik gewoon de oplossing "dan zeg ik nu mijn bestelling op en plaats een nieuwe" toepassen.Qli-max schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:54:
Ow sorry vergeten erbij te zegfen maar de 15-85 is op bestelling, 50 eu aanbetaald. Stel dat fotomania al over een week is en de korting is beter, kun je dan nog geld terug vragen?
Ik zit zelf ook over die lens na te denken, samen met de 100-400, alleen die is momenteel fors duurder dan pre-tsunami (toen rond 1150€ nu overal €1400, dus met cashback en korting is het nauwelijks goedkoper, en ik verwacht de opvolger binnenkort (maar ja dat denk ik al meer dan drie jaar
[ Voor 25% gewijzigd door rockhopper op 26-05-2012 23:26 . Reden: layout edit, info toegevoegd ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dat grotere zaken zoals de MM het eerder kunnen veroorloven is zeker waar, maar met die 'paar honderd euro marge op fotoproducten' ben jij degene die zich flink vergist. Door concurrentie is er bar en bar weinig te verdienen aan luxe fotospullen, zoals lenzen van €2000+. Ik stond vanmiddag met onze afdelingsleider van foto te praten (wat voorheen mijn baas op tv-afdeling was, dus ik weet wel beetje wanneer 'ie uit z'n nek lult) en die zei dat met dit soort kortingen dat soort lenzen soms met tientallen procenten in de min de deur uitgaan.JvdGeest schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:31:
[...]
Vergis je niet in hoeveel marge er nog op fotoproducten zit. Op bedragen van 2000-3000 euro is dit vaak een paarhonderd euro. Deze marge is voor fotozaken nodig om service te kunnen verlenen, om loonkosten te dekken, kosten voor het pand, en ga zo maar door. Grotere zaken als de MM kunnen het eerder veroorloven om dit soort acties te doen dan een kleine fotozaak om de hoek.
En dan denk je misschien "waarom verkoop je het dan?", maar dat is ten eerste omdat omzet ook belangrijk is en zo'n lens doet toch weer zo'n €1500-2000 en dat tikt aardig aan. En ten tweede zorgt het er ook voor dat klanten die nu iets heel goedkoop bij ons kunnen kopen de volgende keer weer terugkomen en dan hopelijk iets kopen met wel een goede marge.
Ik baseer me overigens op hoe het is in Rotterdam Centrum, waar een aantal grote/bekende fotowinkels in de buurt zitten die tot de goedkoopste van Nederland horen, waardoor de prijzen bij onze MM ook erg aan de lage kant zitten. MM's in het noorden van het land kunnen soms letterlijk honderden euro's meer vragen voor dezelfde producten.
[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 26-05-2012 23:50 ]
Dat laatste is volgens mij redelijk wishful thinking. In dit internet en pricewatch tijdperk zijn mensen veel kritischer geworden qua prijs, en proberen veelal echt wel de koopjes te scoren. Ik ga echt niet iets bij de MM kopen voor teveel geld, vooral vanwege de vaak ondermaatse service die men krijgt voorgeschoteld.Hahn schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:37:
[...]En dan denk je misschien "waarom verkoop je het dan?", maar dat is ten eerste omdat omzet ook belangrijk is en zo'n lens doet toch weer zo'n €1500-2000 en dat tikt aardig aan. En ten tweede zorgt het er ook voor dat klanten die nu iets heel goedkoop bij ons kunnen kopen de volgende keer weer terugkomen en dan hopelijk iets kopen met wel een goede marge.
De groep gemiddelde consumenten is ook anders hoor. Merk ik ook bij familie en kennissen, die zijn echt wel kritischer geworden, vooral in deze tijden. Ik snap ook wel dat niet iedereen zo mierenneukerig zijn als wij (want te zitten hier te dubben over het feit dat we nog een maandje moeten wachten op de fotomania, zodat we 40 euro extra korting krijgen op 2500 euro etc....)Hahn schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:58:
Jij misschien niet, maar zo werkt het zeer zeker nog wel voor de gemiddelde consument. Alleen zitten op GoT niet zozeer gemiddelde consumenten, maar vooral de goed geïnformeerde consumenten.
Sowieso moet de Media Markt het bij de foto-afdeling het maar weinig hebben van DSLR's en lenzen enzo, maar vooral compactcamera's en accessoires.
Zuid Limburg is toch mooi he, mooie heuveltjes, schitterende landschappenBrm-G schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:41:
[...]
Zo terug van mijn wereldreis door zuid Limburg. Nadat de MM in Heerlen niet mee wilde gaan met de prijs en ook dus ook niet wilde bestelen voor de EUR 1979 zijn we doorgereden naar Maastricht.
Daar aangekomen was het al een heel probleem een verkoper te vinden. Toen we eigenlijk geholpen werden was de conclusie dat ze de camera konden bestellen tegen EUR 1979 maar dat de levertijd enorm lang zou zijn, ze konden absoluut niet garanderen dat de cashback actie zou lukken.
Daarnaast moest het bedrag volledig worden aanbetaald. Vervolgens hebben ze nog maar even in het systeem gekeken en er zou misschien nog eentje in Roermond zijn. Ik wist dat dat waarschijnlijk het showmodel was na de post hier in dit topic maar mijn vader was overtuigd en wilde toch gaan kijken. Daar aangekomen bleek inderdaad dat het ging om een showmodel. Mn vader heeft even getwijfeld het showmodel te nemen maar de verkoper wist niet hoe lang de lens er al stond en er ging niks meer af van de prijs, die daar overigens nog eens 20 EUR goedkoper was (EUR 1959).
Uiteindelijk hebben we de lens daar besteld tegen bovengenoemde prijs en we hoefden ook slechts 10% aan te betalen (hebben iets meer aanbetaald maargoed, wel netjes). De lens zou vermoedelijk redelijk snel binnen komen (ofja verwacht binnen een maand). Daar gaan we dan maar van uit. We moeten iig de aanvraag voor 31 juli ingediend hebben.
Wel vreemd dat ze in maastricht zeiden dat ze niet konden garanderen dat de cashbackactie zou lukken. Tegen mij zeiden ze dat het Canon's schuld was als ze niet konden leveren en dat zij zelf dan de cashbackactie met canon zouden regelen zodat de klant er geen last van ondervond.
Ook vreemd dat het showroommodel in Roermond niet goedkoper was. Tegen mij werd gezegd dat daar nog 10% vanaf ging.....
Ook werd eerder door iemand anders opgemerkt dat op vrijdagmorgen het showroommodel ook al weg was....Niet dus
Maar goed dat je de bestelling in Roermond geplaatst hebt! 1959 euro is echt zo'n mooie prijs. Gefeliciteerd!
@Wormaap: goed gedaan!! Dan hebben we weer wat tweakers erbij met een witte toeter
[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 27-05-2012 12:25 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik hoop dat je dit zwart op wit hebt. Anders vermoed ik dat het gewoon een verkooppraatje was.Deathchant schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:21:
[...]
Wel vreemd dat ze in maastricht zeiden dat ze niet konden garanderen dat de cashbackactie zou lukken. Tegen mij zeiden ze dat het Canon's schuld was als ze niet konden leveren en dat zij zelf dan de cashbackactie met canon zouden regelen zodat de klant er geen last van ondervond.
Er zitten wel ietwat meer haken en ogen aan dan enkel maar de schuld bij Canon neerleggen en sowieso vraag ik me af wat een 20-jarig verkoopmedewerkertje van MM te vertellen heeft tegenover een Canon.
Niemand?Animal_X schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:54:
[...]
Oh, sorry de EF 70-200mm F4/L USM (non-is) dus...
Ja. MM Eindhoven had 'm in ieder geval nog als showmodel; geen idee of ze voorraad hebben. Maar een belletje lost dat snel op.Niemand?
Overigens dacht ik dat ze er (voor alle kortingen) €555 voor vroegen (maar pin me d'r niet op vast).
[ Voor 9% gewijzigd door Badgeryayo op 27-05-2012 13:06 ]
Snel even naar BCC Eindhoven gegaan waar ze er nog één hadden en daar een beroep gedaan op hun laagste-prijs-garantie. Ze wilden in eerste instantie niet geloven dat hij dan voor € 494 de deur uit zou gaan. Maar nadat ik een foto van de prijs bij Mediamarkt liet zien, ging met met gepaste tegenzin akkoord. Volgens de manager ging de 600D nu met verlies de deur uit. Goede deal gemaakt dus, lijkt me.
Voor zover ik weet zit er idd geen cash back op dit model. Als je deze camera wilt hebben moet je je ff goed verdiepen in de prijzen op internet en in de buurt van de mediamarkt. Meestal is de prijs die ze hanteren bij de mediamarkt enorm achterhaald en kan je hem voor veel goedkoper krijgen. Hier valt zeker over te onderhandelen met de verkoper.jayjey schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:23:
Aangezien het hier vooral over camera's en lenzen gaat, weet iemand miss wat de Sony A57 kost met en zonder die korting, er is geloof ik geen cash back op dit model?
Is de MM Eindhoven niet gesloten? Dat staat wel op de site (zondag 27 en maandag 28 mei gesloten).BartS12 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:02:
[...]
Ja. MM Eindhoven had 'm in ieder geval nog als showmodel; geen idee of ze voorraad hebben. Maar een belletje lost dat snel op.
Overigens dacht ik dat ze er (voor alle kortingen) €555 voor vroegen (maar pin me d'r niet op vast).
Dit topic staat vol met mensen die blij zijn met de goede prijs die ze hebben gekregen bij de Media Markt en dan kom jij met "meestal zijn hun prijzen enorm achterhaald", zonder enige onderbouwing.MmarkM schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:05:
[...]
Voor zover ik weet zit er idd geen cash back op dit model. Als je deze camera wilt hebben moet je je ff goed verdiepen in de prijzen op internet en in de buurt van de mediamarkt. Meestal is de prijs die ze hanteren bij de mediamarkt enorm achterhaald en kan je hem voor veel goedkoper krijgen. Hier valt zeker over te onderhandelen met de verkoper.
Het zal denk ik wel een standaard procedure zijn om de oogschelpen van de demomodellen te verwijderen.
EDIT: Niemand heeft een lens manual bij de kit.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2012 18:31 ]
€494,= voor een Canon 600D is inderdaad een mooie deal! Mag ik vragen waarom je voor de Canon 600D gegaan bent? Een verkoper in een foto speciaalzaak wist mij te vertellen dat de Nikon D5100 absoluut de betere was van de twee. Zelf ben ik voorstander van Canon, maar dat is meer een onderbuikgevoel, echt onderbouwen kan ik het niet. Maar als je hier kijkt, dan zie je inderdaad dat op basis van de specs, de 600D toch echt in de pan wordt gehakt door de Nikon D5100. http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D5100S1NN3D schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:44:
Al enige tijd de prijs van de 600D + 18-55 IS in de gaten gehouden. Op basis van de pricewatch en de site van mediamarkt rekening gehouden met een prijs van € 569 na aftrek van de vakantiepremie-korting. Maar de prijs was nog beter... Mediamarkt Eindhoven vroeg € 569 en daar ging de korting nog vanaf ofwel € 494. Lekker scherpe prijs, alleen jammer dat ze geen voorraad hadden.
Snel even naar BCC Eindhoven gegaan waar ze er nog één hadden en daar een beroep gedaan op hun laagste-prijs-garantie. Ze wilden in eerste instantie niet geloven dat hij dan voor € 494 de deur uit zou gaan. Maar nadat ik een foto van de prijs bij Mediamarkt liet zien, ging met met gepaste tegenzin akkoord. Volgens de manager ging de 600D nu met verlies de deur uit. Goede deal gemaakt dus, lijkt me.
Ik heb persoonlijk geen vergelijkingsmateriaal want de 600D is mijn eerste SLR. Om me wat te verdiepen ben ik bij een speciaalzaak langs geweest. Daar was men meer te spreken over de Canons dan de Nikons. (maar men probeerde me vooral een Sony te verkopen) Verder nogal wat reviews gelezen op o.a. dpreview.com. Heb inderdaad lang getwijfeld tussen de D5100 en de 600D maar had bij de laatste toch het beste gevoel gekregen. Vandaar dat de keuze op de 600D is gevallen. En de top-prijs maakte het helemaal compleet.Marando schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:27:
[...]
€494,= voor een Canon 600D is inderdaad een mooie deal! Mag ik vragen waarom je voor de Canon 600D gegaan bent? Een verkoper in een foto speciaalzaak wist mij te vertellen dat de Nikon D5100 absoluut de betere was van de twee. Zelf ben ik voorstander van Canon, maar dat is meer een onderbuikgevoel, echt onderbouwen kan ik het niet. Maar als je hier kijkt, dan zie je inderdaad dat op basis van de specs, de 600D toch echt in de pan wordt gehakt door de Nikon D5100. http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D5100
Moest wel even lachen, alsof je dan medelijden zou moeten krijgen met MM.S1NN3D schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:44:
Maar nadat ik een foto van de prijs bij Mediamarkt liet zien, ging met met gepaste tegenzin akkoord. Volgens de manager ging de 600D nu met verlies de deur uit. Goede deal gemaakt dus, lijkt me.
Toppie deal, veel plezier er mee !
To do or not to do...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 16:56 ]
Niet echt voor dit topic geschikt. Beter hier vragen: Saturn Taxfree Shopping (28 mei t/m 3 juni)Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:10:
BTW: Weet er iemand nog toevallig voor de aankomende actie's of er ook MM's of Saturn's zijn die de Canon 17-40 verkopen?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik kom al een langere tijd voor fotospullen bij de MM Utrecht en ondanks dat ze inderdaad veel ruimte besteden aan compact en budgetspul zijn de verkopers met wie ik te maken heb gehad bijna allemaal fotografieënthousiastelingen. Bij de compacts zie je ook vaak jongere mensen en "promo" personeel staan wat een bepaald toestel loopt aan te prijzen.Hahn schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:20:
Er is ook zeker wel een verandering gaande, maar de mensen die bij de Media Markt kwamen (en nog steeds komen) zijn voor een heel groot deel nooit de mensen geweest die uren besteden aan rondzoeken waar je een bepaalde type tv of camera het goedkoopste kan vinden.
Sowieso moet de Media Markt het bij de foto-afdeling het maar weinig hebben van DSLR's en lenzen enzo, maar vooral compactcamera's en accessoires.
Zeker, je moet er niet komen voor bijvoorbeeld afwijkende lenzen zoals primes met grote diafragma's, want het is vooral zoom en nog eens zoomlenzen, afgezien van de bekende 50mm en macrolenzen.
Uiteindelijk vind ik de MM in Utrecht zeker niet slecht qua expertise, je zou verwachten dat een grote winkel goedkoop, niet al te ervaren personeel neerzet maar dat is in dit geval niet zo.
Je kunt hem ook online bestellen en gebruik maken van de vakantiepremie + cashback naderhand?Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:10:
BTW: Weet er iemand nog toevallig voor de aankomende actie's of er ook MM's of Saturn's zijn die de Canon 17-40 verkopen?
Dat zou mooi zijn, dan kan die van mij (besteld in Maastricht) ook nooit meer heel lang op zich laten wachtenBrm-G schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:34:
Mediamarkt belde net. De 70-200 2.8 die ik vorige week besteld had komt morgen waarschijnlijk al binnen. Geen maanden levertijd zoals ze bij sommige mediamarkten beweerden.
Verkeerde ontvangen...Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:14:
Pfff, ik heb vandaag proberen te bellen naar MM R' Centrum voor mijn oogschelp van mijn Canon 5DII, maar heb na een half uur "Hold the liiihiiineee" maar weer opgehangen. Kost me een beetje teveel beltegoed. Misschien straks of morgen maar weer proberen.

Pakket met lensdop en zonnekap had er al moeten zijn. Is voor mijn oogschelp verstuurd. Ben bang dat ze het adres, net als op mijn brief met oogschelp, verknald hebben.
EDIT:
Pakketpost is later omdat het niet in een brief paste en daardoor met DHL mee moest.
EDIT2: Hij past mooi op mijn oude Sony Alpha. Hij is alleen te hoog voor een A200.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 16:52 ]
!! dat was snel! Ik begrijp dan niet dat maastricht zei dat het waarschijnlijk lang zou duren?Brm-G schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:27:
De bestelde 70-200 2.8 net opgehaald in MM Roermond!
Gefeliciteerd man!! Enne jij had em ook voor 1959euro?
Dat moet een boxed retail zijn, staat namelijk niet op de bon dat het om een bulk lens gaat (ik heb hem ook besteld in utrecht). Ben wel benieuwd hoe lang het nog duurt, ga 23-06 op vakantie namelijk....Viccers schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:38:
Nog steeds aan het wachten op mijn 15-85 IS USM. Vorige week in MM Utrecht besteld; de verkoper vond de lens wel in het systeem maar niet in de schappen/magazijn. Met een schuin oog zag ik ergens achter in het schap volgens mij 3 15-85 lenzen in plastic in een doorzichtige doos (waarschijnlijk de kitlens versie van de 7D). Had ik toen maar niet gezegd; hopelijk is mijn bestelling een boxed retail versie waarop ik nog cashback op kan krijgen
Ja bij de MM waren ze inderdaad bezig dat het super lang kon duren. In Roermond was het allemaal geen probleem. Idd aangeschaft 1959euro, -225 eur, -200 eur. uiteindelijk dus voor 1535 euro. Prima deal.Deathchant schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:57:
[...]
!! dat was snel! Ik begrijp dan niet dat maastricht zei dat het waarschijnlijk lang zou duren?
Gefeliciteerd man!! Enne jij had em ook voor 1959euro?
De mijne is de 14e binnengekomen. En wat'n beest van'n lens is het!Brm-G schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:27:
[...]
Ja bij de MM waren ze inderdaad bezig dat het super lang kon duren. In Roermond was het allemaal geen probleem. Idd aangeschaft 1959euro, -225 eur, -200 eur. uiteindelijk dus voor 1535 euro. Prima deal.
Ben aan het twijfelen om een Canon SX240HS te halen, deze is nu 239 in de actie en met de cashback van Canon zelfs 209. Van de andere kant heb ik de camera pas eind september nodig dus wei weet wat dan de prijs is?mmmm twijfels twijfels....
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Edit: wilde dit in de Fotomania-thread plaatsen, pardon.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 19:54 ]
Verwijderd
De Media Markt stunt toch het hele jaar door met aanbiedingen in hun folders? Dan wel niet grote acties maar volgens hebben ze altijd wel aardige aanbiedingen.Hahn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:50:
Zou er niet op rekenen. Meestal heb je rond januari/februari BTW-actie, dan rond mei de vakantiepremie en je hebt nu fotomania. Dat zijn wel zo'n beetje de drie grootste acties van de MM.