As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
- Slechter wifi bereik, maar nog geen problemen mee gehad
- Wifi veroorzaakt wakelock probleem. Alle instellingen van de advanced uitgeprobeerd.
- Wifi gaat niet altijd vanzelf weer aan (zie hiervoor, advanced instellingen, bij sommige instellingen wel, andere niet)
- Google navigatie crashed regelmatig en blijft hangen, zwart scherm of flipperende kaart
- Wakelock probleem door Voicecommand/Vlingo. Volgens gewone en better battery stats gebruikt deze 10% van mn batterij! terwijl ik de hele functie uit heb gezet! Tevens verbruikt hij data! Zonder root is hij niet te verwijderen
- Batterij duur door bovenstaande oorzaken nog maar 15uur, tov 48 uur met GB
- Stotterende en soms vastlopende browser
- Full wipe (factory reset)
- Rooten en crap weggooien
Volledig herinrichten gaat me met 120 apps, 4 mail accounts en alle accounts/instellingen/backups van apps wel een 3 tot 4 uur duren, vandaar dat ik het maar uitstel.
Met Android 1.x naar 2.x upgrade op de Milestone trouwens exact dezelfde ervaring gehad, ook daar een fullwipe, rooten en cpu overclock was de oplossing.
Met Cpu Spy trouwens opgemerkt dat ik over de gehele dag (15 uur, tijdens batterij tijd) rare stats heb:
1400 wordt nooit gebruikt, 200 juist het meest. Deep Sleep wordt sommige dagen wel en de meeste dagen bijna niet gebruikt. De 200 vs deepsleep heeft te maken met de verschillende hierboven beschreven wakelocks. Die 1400 snap ik dan niet, maar zal wel gebruikt worden tijdens games.
Overigens is het balkje in de gewone batterij statistieken van android zelf van de Wake/Wakker nagenoeg geheel blauw sinds de upgrade. Nog nooit zoveel gehad! Ook hier weer de aanwijzign voor de wakelocks
Ik zit op 73 respectievelijk 18 % usage voor deep sleep en 200mhz en dat is zonder wakelocks
Ik wil dat ook graag doen maar hoe ga je gewoon terug naar GB, ik zoek mij rot voor een goede oplossing maar vind dat niet zomaar.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:19:
[...]
Voor offline navigeren is Sygic geschikt maar naar ik lees zijn de kaarten niet op sd op te slaan.
Ik ben gewoon teruggegaan naar GB ,daar werkt hij perfect en heb je ook al dat andere gezeur met ICS niet.
Ik zit smachtend te wachten op TomTom voor android maar vrees dat ik een lange grijze baard heb voor het zover is.
Ik ben bij SamMobile gaan zoeken naar de juiste firmware om terug te gaan maar welke firmware is de juiste?
Ik heb nu: PDA: LPY / Phone: LPT /CSC: LP1(XEN)
Androidversie: 4.0.3
Baseland versie: N7000XXLPT
Kernel versie: 3.0.15- N7000XXLPY- CL474507
Buildnummer: IML74K.XXLP
Daarvoor had ik
PDA: N7000XXLA6
Phone: N7000XXLA4
CSC: N7000XENLA1
IMEI: 3595 750409 18375
of dat nu de 2.3.6 of de 2.3.5 was dat weet ik niet dus ik weet ook niet wat ik moet kiezen in SamMobile ...
Wat ik zoek staat er ook niet bij.
Speelt dat allemaal geen rol als het maar Nederlands is en 2.3.6 of is dat wel belangrijk.
Ik zou later graag toch verder kunnen.
Ik heb tot nog toe altijd Stockrom gehad dus nooit geen customrom.
Tja, voor mij begint het aardig ingewikkeld te worden om maar gewoon terug te gaan naar het begin...
Verwijderd
mvg
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1659768
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693891
Overigens, ik heb sinds de update echt last van een hoger batterij verbruik dan onder GB. Ik ga weer terug naar Official GB, doe daar een fullwipe, en update weer. Kijken wat er dan gebeurt.
Nog een extra link ter verduidelijking.
Gewoon niets in ics recovery/cwm flashen/wipen tenzij je 100% zeker bent dat je kernel veilig is. Beetje vreemd van samsung dat het zelfs officiele roms betreft en ze er met geen woord over reppen..
[ Voor 81% gewijzigd door MJ85 op 05-06-2012 22:34 ]
.
Thanx handige link...MJ85 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:03:
Wellicht handig om te vermelden dat mensen met een note met een Rev. 0x19 eMMC chip beter niet kunnen factory resetten/wipen onder ics..
Overigens, ik heb sinds de update echt last van een hoger batterij verbruik dan onder GB. Ik ga weer terug naar Official GB, doe daar een fullwipe, en update weer. Kijken wat er dan gebeurt.
Nou dan ben ik echt een lucky bastard want ik heb dus die 0x19 eMMC chip en heb dus een factory reset gedaan na dat ik ics er op geflashed had. Gelukkig geen brick aan over gehouden.MJ85 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:03:
Wellicht handig om te vermelden dat mensen met een note met een Rev. 0x19 eMMC chip beter niet kunnen factory resetten/wipen onder ics..

[ Voor 8% gewijzigd door Nilco op 05-06-2012 23:21 ]
Verwijderd
Heel apart dat je zelfs zonder er maar iets op te zetten moeilijk een gps fix krijgt. Hier had je allemaal geen last van onder GB ? Erg apart, voor zover ik weet is het ook niet een ''bekend'' probleem zoals dit met WiFi het geval is.onkeltje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:47:
[...]
Ik vind het tof dat je reageert en ik had er helemaal geen kwaad in gezien hoor.
Ik begrijp ook waarom je dat zo schreef.
Ik had eerst geprobeerd met een full wipe zonder verder iets te installeren.
Google navigatie staat er dan standaard op.
Ik kan zelfs met Wifi opstaan heel moeilijk of geen fix krijgen![]()
Zou het niet beter zijn om eerst terug te keren naar GB? ... en hoe zou ik dat dan het beste doen?
Ik dacht er zelfs aan om mij extern SD helemaal leeg te maken.
Ik zou dan met een heel propere lij kunnen beginnen en stap voor stap alles weer instellen.
Een backup van mijn adressen en internet instellingen heb ik nog wel.
Ik weet dat ik bij instellingen, backup maken en terug zetten kan kiezen voor "standaardgegevens herstellen maar zou dat een goee oplossing zijn. Gan ik dan terug naar Gb 2.3.6 of zoiets? Of blijf ik dan bij ICS?
Dat is mij niet echt duidelijk.
De SD kaart leeghalen lijkt me overigens overbodig, dit staat los van het toestel en zou geen invloed mogen hebben. Hoewel, als hier applicaties en/of applicatie data op staat kan je dit beter wel verwijderen. Foto's e.d. kan je gewoon laten staan.
Teruggaan naar ICS kan denk ik alleen door deze te downloaden van sammobile en te flashen middels odin. Wellicht dat iemand je hier beter mee kan helpen in het [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware topic.
Ik ga het even in de topicstart verwerken, bedankt voor de tip!MJ85 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:03:
Nog een extra link ter verduidelijking.
Gewoon niets in ics recovery/cwm flashen/wipen tenzij je 100% zeker bent dat je kernel veilig is. Beetje vreemd van samsung dat het zelfs officiele roms betreft en ze er met geen woord over reppen..
Edit: En toegevoegd, nogmaals bedankt!
[ Voor 49% gewijzigd door Perkouw op 06-06-2012 06:51 ]
Dus dan ligt het niet aan die chip zou ik zeggen. Het zal wel een combinatie zijn van een aantal zaken. Jammer dat dit soort non-informatie rond gaat zingen. Iedereen praat het na en maakt elkaar gek met iets dat er dus niet is.alex3305 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:37:
Valt wel mee hoor. Ik heb wel 10 - 20 restores en wipes gedaan met 0x19. Het is niet dat iedereen het heeft hoor, maar gewoon een heel klein percentage gebruikers.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zoals in de links die ik poste word uitgelegd; Het gaat om een aantal ics roms (Je kan in de links zien welke) waar er bij een flash/wipe vanuit cwm of de standaard loader een bepaald erase commando word uitgevoerd wat je nand corrupt. Er is een mogelijke fix (als je telefoon gebricked is) door het corrupte geheugen over te slaan. Hierdoor lever je ongeveer 3gb in, maar heb je wel weer een werkende telefoon.mphilipp schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:33:
[...]
Dus dan ligt het niet aan die chip zou ik zeggen. Het zal wel een combinatie zijn van een aantal zaken. Jammer dat dit soort non-informatie rond gaat zingen. Iedereen praat het na en maakt elkaar gek met iets dat er dus niet is.
Het is niet na praten, het zijn gewoon constateringen dat sommige (en dus niet alle..) gebruikers dit ondervinden. Ben echt de laatste om hier pleitbezorger van een niet-flash beleid te zijn, maar het is wel handig als mensen op de hoogte zijn van de verborgen risico's toch?
Op een andere noot: Ik heb gisteren via odin GB geflashed, vervolgens in GB in wipe uitgevoerd en ota update uitgevoerd naar ics. Deep sleep probleem lijk ik geen last meer van te hebben als ik m'n batterij mag geloven.
[ Voor 9% gewijzigd door MJ85 op 06-06-2012 10:48 ]
.
Daarnaast gaat restoren alleen nog als je Note überhaupt nog opstart in recovery, wat bij de meeste niet het geval is aangezien de bootloader meestal stuk gaat.
zoek op XDA naar "Brick Bug Note" --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693704418O2 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:04:
hoe zie je je eMMC versie?
installeer die apk uit de betreffende thread (wel even de optie uitvinken bij settings dat je buiten de market om apps mag installen
Ik heb ook de bugged versie volgens die tool overigens...

[ Voor 23% gewijzigd door GeeEs op 06-06-2012 14:12 ]
Tja ik ook,GeeEs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:06:
[...]
zoek op XDA naar "Brick Bug Note" --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693704
installeer die apk uit de betreffende thread (wel even de optie uitvinken bij settings dat je buiten de market om apps mag installen)
Ik heb ook de bugged versie volgens die tool overigens...
Maar heb al de afgelopen 2 maanden diverse wipe's en flashes uitgevoerd.
Op het moment flash is terug naar Abyss 4.2, en doe de wipe vanuit deze GB kernel / CWM
Dan gaat de nieuwe rom erop.
Kost 2 minuten meer, maar het werkt, en schijnt dus veiliger te zijn
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ondertussen ontdekt dat veel van de wakelocks worden veroorzaakt door apps die anders reageren onder ICS.418O2 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:36:
Je moet betterbatterystats even downloaden. veel usage op 200mhz is een teken van wakelocks.
Ik zit op 73 respectievelijk 18 % usage voor deep sleep en 200mhz en dat is zonder wakelocks
Even het volgende aangepast:
- Twitter sync uitgezet
- Facebook sync + locatiebepaling uitgezet
- Klok/Weer widget op homescreen weggeknikkerd
- Weer widget op lockscreen eraf gehaald
Nu al weer voor twee dagen sap in mn batterij (gister ochtend 7 uur vn de lader af en nu, dag later 9uur, nog 65% over).
Nog steeds veel wakelocks van bepaalde processen, maar ik kan er nog niet achter komen waar die vandaan komen.
De locatiebepaling kost veel meer batterij dan onder GB voor achtergrond processen, de instellingen waren namelijk niet aangepast bij de switch tussen GB en ICS.
Via Beter Battery stats staat bij Kernel WakeLocks de "deleted_wake_locks" bovenaan met cnt en time. Geen idee wat dat is.
Verwijderd
Beste all,mphilipp schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:42:
[...]
Dan is het waarschijnlijk een programma dat niet lekker loopt onde ICS. Heb je alle programma's die je voorheen had weer geïnstalleerd of wordt ie ook al warm als je alles stock laat en ook niets extra's installeert?
ik ben geen Tweaker, verre van, stock, root, uhhhh. Kwam op dit forum terecht nadat ICS zich niet installeerde op mijn virgin, niets mee gedaan, (dus ik neem aan stock?) Galaxy Note.
Ik bleef warmte probleem en battery drain houden dus op advies van Samsung naar het Samsung Service Centrum (in mijn geval een KPN buss point) voor een reset.
Deze is gebeurd, en tadaaa, Samsung Service point zet um terug naar 2.3.6. omdat dat volgens hun de laatste versie is. GRMBL.
Ik geef het officieel op, wil jullie even bedanken voor alle hulp!
Update: ik log in met google acc en ja hoor, en krijg melding dat er nwe firmware is....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 16:21 ]
Dat is niet zo gek. Ik kreeg eerst ook de melding van een update naar ICS, maar wilde eerst een factory reset doen. Toen ik dat had gedaan, waren er ook zogenaamd geen updates (volgens het toestel). Via Kies aangesloten en die wist hoe het zat. Ik heb geen idee hoe het zit, maar er zal wel een bepaalde logica in zitten. Misschien wordt je toestel ineens gezien als een nieuwe en sturen ze gefaseerd updateberichten uit.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:01:
[...]
Deze is gebeurd, en tadaaa, Samsung Service point zet um terug naar 2.3.6. omdat dat volgens hun de laatste versie is. GRMBL.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Root heb ik inmiddels ongedaan gemaakt.
Maar de updates blijven problemen geven.
Kan ik nu zonder probleem zelf de "N7000XXLPY – Android 4.0.3 – 2012 May – N7000XENLP1 – Netherlands" erop zetten met odin of kies bv?
De standaard klok app synchroniseert niet meer, ook aftermarket apps blijven op onverklaarbare wijze hangen op de meest willekeurige tijdstippen, net als de vastlopende telefoon in landscape modus in de officiële Samsung carkit...

Hoop dat er snel oplossingen voor komen...
Anders terug naar Gingerbread denk ik...
Bovenstaande kan ik bevestigen..emailjunkie schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:21:
We zijn nu wat weekjes onderweg met Ice Cream Sandwich, maar nu nog meer problemen met mijn Note.
De standaard klok app synchroniseert niet meer, ook aftermarket apps blijven op onverklaarbare wijze hangen op de meest willekeurige tijdstippen, net als de vastlopende telefoon in landscape modus in de officiële Samsung carkit...![]()
![]()
Hoop dat er snel oplossingen voor komen...
Anders terug naar Gingerbread denk ik...
Is een full wipe onder GB wel veilig? Want dan ga ik via Odin terug naar 2.3.6 en daarna een full wipe en alles maar weer instaleren. (Balen dat ik dan wel weer alle data kwijt ben.)
[ Voor 17% gewijzigd door Nilco op 09-06-2012 16:13 ]
Misschien een app die het niet lekker doet onder ICS. Maar verder doet alles wat het moet doen. Vanwaar die verschillen? Als er echt iets niet goed zit met die update moet iedereen er imho last van hebben. Bij de een werkt dit niet, bij de ander dat weer. Heel vreemd.
Is het misschien de moeite waard om eens te kijken of er een gemeenschappelijke factor te vinden is bij de probleemgevallen?
Ik had een NL-GB versie, stock zoals ie enkele weken ervoor was uitgeleverd. Dus niet geroot. Ik heb een factory reset gedaan voordat ik de update heb toegepast en die is via KIES uitgevoerd.
Bij update naar ICS heb ik voor en na het instaleren een factory-reset gedaan.
Ivm met KIES-problemen heb ik de update via ODIN gedaan.
Had gij die "factory reset" gedaan via de hardware buttons of via instellingen en daar kiezen voor die reset.mphilipp schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:37:
Ik snap het niet. Het enige probleem dat ik met ICS heb is dat mijn batterij niet wat eerder leeg is.
Misschien een app die het niet lekker doet onder ICS. Maar verder doet alles wat het moet doen. Vanwaar die verschillen? Als er echt iets niet goed zit met die update moet iedereen er imho last van hebben. Bij de een werkt dit niet, bij de ander dat weer. Heel vreemd.
Is het misschien de moeite waard om eens te kijken of er een gemeenschappelijke factor te vinden is bij de probleemgevallen?
Ik had een NL-GB versie, stock zoals ie enkele weken ervoor was uitgeleverd. Dus niet geroot. Ik heb een factory reset gedaan voordat ik de update heb toegepast en die is via KIES uitgevoerd.
Misschien maakt het niet veel uit maar misschien ook wel.
Ik had meerdere problemen maar ook niet iedereen gebruikt dezelfde apps en ik vermoed dat je daar gelijk in hebt en dat daar inderdaad het grote verschil zit.
Gij had uw toestel nog niet lang.
Ik had mijn toestel veel langer en ik heb er dikwijls progjes op geprobeerd en er ook weer veel projes van verwijderd ... maar ik vrees dat zelfs na verwijdering niet alles van die app verdwenen is en zelfs niet na een Full-Wipe of factory reset.
Ik ben de voorbije dagen eens gaan rondneuzen met meerdere explorers, ik ben verschoten wat ik allemaal nog tegen kwam waarvan ik zeker ben dat ik het verwijderd heb. Het is gelijk op een Windows PC daar blijft ook vanalles hangen zelfs na een uninstal.
Ik beweer hier niet dat dat het verschil in goed of slecht draaien betekent maar het zou toch kunnen ...niet?
Via recovery mode en daar reset kiezen.onkeltje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:30:
[...]
Had gij die "factory reset" gedaan via de hardware buttons of via instellingen en daar kiezen voor die reset.
Dat is vreemd, want hij formatteert de partities waar die apps geïnstalleerd worden. Wat ie niet leegmaakt, zijn de interne en externe SD. Daar staat (een deel van) de data van de apps. Het deel dat je wilt bewaren zeg maar. Meestal gaat het om jouw data, zoals de foto's die een bepaalde foto-app maakt. Dat kan geen kwaad. Wat ie leegmaakt, zijn de gebieden waar de apps echt geïnstalleerd worden, zeg maar de 'c:/program files' die je in Windows ziet. Maar de gebruikersbestanden laat ie ongemoeid.maar ik vrees dat zelfs na verwijdering niet alles van die app verdwenen is en zelfs niet na een Full-Wipe of factory reset.
Verwijderd
vraagje na mijn update naar ICS is de levensduur van mijn batt ineens heel slecht volgens de specs moet een volledig opgeladen batt 600+uur standby kunnen staan maar nu een mijn batt app aan dat ik maximaal 75 uur standbytijd heb kan iemand mij uitleggen hoe dit ineens kan ??
Nee, dat kan niemandVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:28:
goedendag
vraagje na mijn update naar ICS is de levensduur van mijn batt ineens heel slecht volgens de specs moet een volledig opgeladen batt 600+uur standby kunnen staan maar nu een mijn batt app aan dat ik maximaal 75 uur standbytijd heb kan iemand mij uitleggen hoe dit ineens kan ??
batterijspecs zijn theoretisch haalbare waardes
de accu moet sowieso calibreren / het toestel zal zichzelf aanpassen aan het dagelijks gebruik.
Na een nieuwe installatie van de software zal het regelmatig wijzigen in andere waardes
kijk het een tijdje aan, en het zal verbeteren ( of niet )
Misschien dat je dan een eind komt?
Ik denk dat ik trouwens wel richting de 100 uur kan komen. (maar dat is met een custom rom) volgens battery monitor zakt het verbruik regelmatig een stuk onder de 20 mA. De afgelopen 14 uur heb ik een totaal verbruik van 12% gehad. (5 minuten beeldscherm aangehad
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
neem een nokia 6210 !Wybo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:54:
Zou het niet kunnen als je alle zaken uitzet? dus geen Wifi, BT, data (2G/3G) etc etc. Alle software die niet noodzakelijk is om alleen te bellen tijdens de start uitzetten (ws root nodig).
Misschien dat je dan een eind komt?
Ik denk dat ik trouwens wel richting de 100 uur kan komen. (maar dat is met een custom rom) volgens battery monitor zakt het verbruik regelmatig een stuk onder de 20 mA. De afgelopen 14 uur heb ik een totaal verbruik van 12% gehad. (5 minuten beeldscherm aangehad)
Als je alle functionaliteit uitschakeld, heb je geen smartphone nodig
Mensen, die telefoon gaat bij redelijk gebruik een werkdag mee, als je dat niet haalt, moet je voor tussentijdse bijlading zorgen
10 minuten op de 230V geeft al snel 25% extra, kan je niet bij een stopcontact/autolader, en moet je bereikbaar blijven, is het toestel niet voor jou, of moet je een spare accu regelen
geneuzel altijd over accuduur ....
edit :
over battery monitor
Als je zo bezorgd bent over je batterijverrbruik, moet je juist geen apps installeren, die de telefoon wakker houden / maken voor logupdates
[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 11-06-2012 09:34 ]
Dat jij het nu niet interessant vind wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik vind het gewoon leuk om dingen uit te zoeken en te testen etcetera. Niks mis mee toch?
Tja, ik snap het toch niet goed.mphilipp schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:59:
[...]
Via recovery mode en daar reset kiezen.
[...]
Dat is vreemd, want hij formatteert de partities waar die apps geïnstalleerd worden. Wat ie niet leegmaakt, zijn de interne en externe SD. Daar staat (een deel van) de data van de apps. Het deel dat je wilt bewaren zeg maar. Meestal gaat het om jouw data, zoals de foto's die een bepaalde foto-app maakt. Dat kan geen kwaad. Wat ie leegmaakt, zijn de gebieden waar de apps echt geïnstalleerd worden, zeg maar de 'c:/program files' die je in Windows ziet. Maar de gebruikersbestanden laat ie ongemoeid.
Die GoLauncherEx op mijn sdcard, waarom staat die daar nog.
Ik heb dat ding al handmatig verwijderd (voor ik ICS installeerde) en later nog een Full Wipe en dan nog eens een Factory reset .... dat app staat zelfs in de verwijder geschiedenis en toch vind ik daar ook nog onbruikbare stukken van op die kaart.
Ik beweer hier niet dat dit het beter of slechter draaien gaat beïnvloeden maar ik beweer zeker wel dat niet alles verwijderd wordt.
Of is dat alleen bij mij zo?
ik krijg de laatste dagen steeds een soort van smsje en iets wat op een verbindings logo lijkt net als de usb.
in dat smsje zit een japanse tekst die steeds iets wil installeren.
Verwijderen reset enz.zelfs met de virusscanner gechechkt maar het blijft terug komen.
Weet iemand wat het is?

[ Voor 7% gewijzigd door polo306 op 11-06-2012 16:33 ]
Hoe je ervan komt - geen idee.
maar hij komt ook als een andere versie binnen.Geen sms maar een soort logo van usb connectie.
Maar ik kan hem niet vinden in de gebruiksaanwijzing.
ik heb al avast en eset antivirus scanner gebruikt.
@FreshMaker
Wat voor lader gebruik jij? Ik heb zelf de 2000Mah lader van Samsung maar dan heb ik in 10 minuten 5%.
[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 11-06-2012 17:57 ]
Eens, er is vrijwel geen smartphone hier beschreven waar niet geklaagd word over de accuduur. Ik snap het ook niet, ik doe zoveel met mijn note, en heb altijd nog 50% over aan het eind van de dag..facebooken, navigeren met sygic, bellen, smsén whatsappen browsen enz...maar ik doe wel meerdere keren op de dag via norton itullitie's programma's sluiten. is maar 1 klikje maar ik heb het idee dat anders programma's open blijven staan en die zuigen vrolijk je batterij leeg.
Kortom...voor een ieder een goeie tip: neem een taskkiller!
Alleen is het wel leuk om de accuduur zoveel mogelijk te optimaliseren. Misschien dat ik dan na 2 dagen nog wel iets heb van, hmm ik kan nog wel even wachten
Dat doe ik eigenlijk nooit. Ik gebruik redelijk wat apps en een paar widgets, maar zoals al eerder beschreven zakt het verbruik bij mij echt heel diep weg als ik het scherm uit doe. Als het goed is doen programma's niet veel meer als je naar het homescherm terug gaat. Alleen GTA moet ik echt afsluiten geloof ik, en wat navigatieprogramma's blijven ook actief maar de rest gaat gewoon direct uit.maar ik doe wel meerdere keren op de dag via norton itullitie's programma's sluiten. is maar 1 klikje maar ik heb het idee dat anders programma's open blijven staan en die zuigen vrolijk je batterij leeg.
[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-06-2012 18:27 ]
Ik zie het opladen als de wekker zetten, is ook iets dat de meeste iedere avond doen. mijn oplader ligt er naast, dus wekker zetten smartphone er in pluggen en laden maar. Voordeel is ook nog eens dat als je iets wilt doen op bed dat die tergeijk oplaad. sóchtends word je wakker, los pluggen en gaan de hele dag...Wybo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:26:
Ik hoop niet dat ik nu opeens als klager over de accuduur bekend sta want dat ben ik absoluut niet. Ik vind de accuduur van mijn note namelijk ongelooflijk goed. Regelmatig dat ik 's avonds denk... hmm ik kan net zo goed een dag wachten met opladen
Zo is dat hier ook.marcel23456 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:29:
[...]
Ik zie het opladen als de wekker zetten, is ook iets dat de meeste iedere avond doen. mijn oplader ligt er naast, dus wekker zetten smartphone er in pluggen en laden maar. Voordeel is ook nog eens dat als je iets wilt doen op bed dat die tergeijk oplaad. sóchtends word je wakker, los pluggen en gaan de hele dag...
Of er nu nog 50% opzit of 25% ieder dag gaat ie aan de lader.
Ik heb altijd zoiets van; wie weet wat ik morgen voorheb en dat die dan juist niet genoeg opgeladen is.
Dus iedere morgen een start met 100%, geeft mij alleszins een veilig gevoel

nee. neem geen taskkiller. google maar waarom nietmarcel23456 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:15:
[...]
Eens, er is vrijwel geen smartphone hier beschreven waar niet geklaagd word over de accuduur. Ik snap het ook niet, ik doe zoveel met mijn note, en heb altijd nog 50% over aan het eind van de dag..facebooken, navigeren met sygic, bellen, smsén whatsappen browsen enz...maar ik doe wel meerdere keren op de dag via norton itullitie's programma's sluiten. is maar 1 klikje maar ik heb het idee dat anders programma's open blijven staan en die zuigen vrolijk je batterij leeg.
Kortom...voor een ieder een goeie tip: neem een taskkiller!
Als je info via google zoekt over melk krijg je ook het advies om het maar niet te drinken want daar krijg je enge ziekte's van. Ik geloof er dus niet in dat een degelijke taskkiller zoals norton schadelijk moet zijn. Buiten dat verklaar mij waarom ik met 3 keer klikken hierop per dag aan het eind van de dag nog 50% over hebt. Wil het bij wijze van proef ook zonder doen maar verzeker je dat dán halverwege de dag hij compleet empty is omdat gebruikte app's in android simpelweg niet afsluiten en op de achtergrond actief blijven= accu leeg418O2 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:14:
[...]
nee. neem geen taskkiller. google maar waarom niet
Dan is het gewoon een foute app. Ik heb 2 jaar een HTC Desire gehad en precies één week met taskkillers gespeeld en ik ben er klaar mee. Het maakte geen reet uit. Ik heb al die 2 jaar nooit last gehad. Ik manage met de hand. Als ik een app installeer en merk ineens dat ik nog maar 5 uur met mijn accu doe, verwijder ik die app.marcel23456 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:03:
[...]
Als je info via google zoekt over melk krijg je ook het advies om het maar niet te drinken want daar krijg je enge ziekte's van. Ik geloof er dus niet in dat een degelijke taskkiller zoals norton schadelijk moet zijn. Buiten dat verklaar mij waarom ik met 3 keer klikken hierop per dag aan het eind van de dag nog 50% over hebt. Wil het bij wijze van proef ook zonder doen maar verzeker je dat dán halverwege de dag hij compleet empty is omdat gebruikte app's in android simpelweg niet afsluiten en op de achtergrond actief blijven= accu leeg
Probleem met taskkillers is dat je er teveel werk aan hebt. Zeg niet dat ze een automatische stand hebben, want daaruit blijkt dat je écht niet weet hoe Android werkt. Op de automatische stand killen ze nl tasks die ze niet mogen killen, en die herstarten zichzelf steeds weer, of je systeem wordt instabiel/programma's werken niet meer zoals ze moeten. Als je zo'n taskkiller gaat gebruiken moet je dus steeds opletten of ie niet iets teveel doet. Daar hou ik niet van. En het is ook helemaal niet nodig. Al dat getweak steeds, leuk, maar die tijd heb ik gehad...toen ik met mijn Commodore 64 bezig was in de jaren '90. Nu wil ik een computer gebruiken en niet constant bezig zijn met het ding te vertellen wat ie moet doen.
Op de Desire was het niet nodig (en ik gebruik het ding écht) en als de Note het op een of andere vage manier wél nodig heeft, is er iets fundamenteel mis met het apparaat. Of met de apps die je gebruikt.
Overigens geldt hetzelfde voor die zogenaamde energy management toestanden. Been there, done that and got the t-shirt. Allemaal weer verwijderd. Ik heb zelfs Juice Defende gekocht. Weggegooid geld wat mij betreft want je bent er meer mee bezig dan dat je het ding gebruikt. Allemaal gepruts in de marge. Wie er blij mee is, prima, maar ik begin er niet meer aan.
IK ben al vanaf dag 1 (htc dream) bezig met android en kan met een gerust hart zeggen dat ik bijna alle android telefoons wel hebt gehad. dus om nou ongefundeerd te stellen dat ik niet weet hoe android werkt vind ik een brug tever. het probleem zit hem ook meer in devolepers die hun app's niet juist hebben opgebouwd waardoor bij het afsluiten de app op de achtergrond blijft draaien. neem de beroemde facebook app die blijft zoiets dus doen. Om nou gelijk te zeggen "ach dan gooi ik die er wel vanaf" slaat nergens op want de halve aardbol gebruikt facebook op android dus het beste is om een taskkiller te grbruiken en deze zodanig in te richten dat wat moet blijven draaien dat deze niet door de taskkiller word afgesloten en wat wel moet afsluiten maar het niet doet wel door een degelijke taskkiller te laten sluiten.mphilipp schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:29:
[...]
Dan is het gewoon een foute app. Ik heb 2 jaar een HTC Desire gehad en precies één week met taskkillers gespeeld en ik ben er klaar mee. Het maakte geen reet uit. Ik heb al die 2 jaar nooit last gehad. Ik manage met de hand. Als ik een app installeer en merk ineens dat ik nog maar 5 uur met mijn accu doe, verwijder ik die app.
Probleem met taskkillers is dat je er teveel werk aan hebt. Zeg niet dat ze een automatische stand hebben, want daaruit blijkt dat je écht niet weet hoe Android werkt. Op de automatische stand killen ze nl tasks die ze niet mogen killen, en die herstarten zichzelf steeds weer, of je systeem wordt instabiel/programma's werken niet meer zoals ze moeten. Wie er blij mee is, prima, maar ik begin er niet meer aan.
Nogmaals, als ik lees hoeveel er word gepost dat de accu binnen no-time leeg is en de mijne met veel gebruik vanaf 8 uur sóchtends tot sávonds 23.00 met 50% nog over, dan kan jij mij niet wijsmaken dat een goed ingerichte taskkiller geen nut heeft.
Verwijderd
versie n7000xxlpt
kennelversie 3.0.15-n7000xxlpy-cl474507
Mijn vraag is, kan ik kingdroid v2.0 hierover heen flashen of moet ik eerst downgraden naar android 2.3..7
Ik ben hier al dagen mee bezig en ik kan er niet uitkomen zowel met google zowel met xda, kan iemand mij helpen, ik weet adt ik misschien reacties zal krijgen dat het hier geen helpdesk is maar ik kom er gewoon niet uit en heb geen keus om het niet te vragen nar hulp.
Tsja...your mileage may vary zeggen ze wel eens. Een app die zich misdraagt kiep ik eraf. Simpel zat. En ik gebruik een andere facebook app, dus er zijn alternatieven voor van alles.marcel23456 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:38:
[...]
Nogmaals, als ik lees hoeveel er word gepost dat de accu binnen no-time leeg is en de mijne met veel gebruik vanaf 8 uur sóchtends tot sávonds 23.00 met 50% nog over, dan kan jij mij niet wijsmaken dat een goed ingerichte taskkiller geen nut heeft.
Punt is gewoon dat het zo'n gedoe is, constant prutsen aan van alles en nog wat. Ik heb daar geen zin meer in anno 2013, daarom ben ik zo resoluut in het verwijderen van kötapps. Ik werk al bijna 30 jaar met computers en op een gegeven moment is het wel goed. Die dingen zijn er voor mij, niet andersom. Als prutsers mij opzadelen met iets dat niet werkt, gebruik ik het niet. Als meer mensen dat zouden doen, zouden die apps vanzelf uit de market verdwijnen. Doe dus niet mee met die onzin en doe niet aan symptoombestrijding. Ban the crapware!
Maar goed, als jij je computer wil blijven opvoeden is dat jouw keuze. Ik kies ervoor om crap van het systeem te kiepen. Bedenk wel dat je 2 dingen doet: je houdt crapware in stand én je ondersteunt onnodige software (battery managers, taskkillers). Ik denk dat dat een ongewenste ontwikkeling is.
Verwijderd
Zoals vandaag ook, en dat al 2 weken achter elkaar (sinds ics eigenlijk)
Ik kan hem gewoon niet eens normaal gaan gebruiken zoals dat in mijn optiek met GB wel kon
Een magere 12,5 uur ....

Met een screen-on time van nog geen uur!
Ik heb dus express bijna niks gedaan.
Het Wordfeud logo staat er wel, maar heb dat vandaag niet gespeeld ..
Mijn schermhelderheid staat trouwens maar op 35 - 40 %

Wel zag ik dat 17% van de batterijduur op gaat aan Navigon,
Deze heb ik niet gebruikt vandaag, maar de tijd is dan ook maar 1 seconde!

Zou het dan echt aan Navigon liggen dat hij zo kort meegaat?
Een vriend van mij heeft ook Navigon en ICS (welliswaar op een Nexus)
Maar die zit de hele dag op facebook / whatsapp / internet en die komt gewoon de dag door zoals het zou moeten, dus 's avonds aan het infuus.
Daar heb ik dus niet opgezeten ... Ja vanochtend even het nieuws kijken, maar dat heb ik express gedaan toen hij nog aan de lader zat .. anders kan ik het shaken met mijn battery life
Iemand een idee wat ik kan doen of andere tips?
Ter info : heb geen full wipe gedaan van te voren, mijn toestel is stock en gebruik apex launcher (die overigens toch regelmatig vaststaat bij mij, maar alsnog beter dan touchwiz)
Alvast bedankt en sorry voor de grote screenshots
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 02:12 ]
Het gekke van jullie draad, is dat jullie nooit tot een winnaar komen.
Ook ik heb diverse apps geprobeert, en installeer nog steeds bijna dagelijks (crap)apps.
Taskkillers en batterydefenders, er zitten ook goede en slechte tussen, het nadeel is, dat ze allemaal focussen op eenklein deel van de mogelijkheden.
Zoals mphilipp als zegt, is het (te) veel werk om bij te houden.
Soms kan het idd schelen om het verbruik in de perken te houden natuurlijk.
gisteren mijn verbruik opgeslagen in screenies

12,5 uur en nog 25% over - scherm aan 2.20u
Whatsapp, Facebook en nog wat apps op de achtergrond.
Het kan dus wel
installeer cpu spy eens en kijk of hij in deep sleep komt en niet op 200mhz blijft hangen.
En je kan betterbatterystats even installeren om te kijken of je rare wakelocks hebt
Nu wil ik niet zeggen dat het specifiek alleen die apps zijn, maar de originele facebook app is wel echte crap. Twitter heb ik uiteindleijk gewoon gedeinstalleerd.
Wat nu nog regelmatig vastloopt is de GPS. Het gps proces blijft soms uren aanstaan nadat ik googlemaps of tomtom places heb gebruikt. Ik vermoed dat die laatste ook niet helemaal lekker in elkaar zit. Echter te handig tijdens files, dus die blijft erop.
Ook zoek ik nog een manier om zonder root de voicecommand/vlingo te laten zwijgen. Deze verbruikt nu over die 48 uur soms wel 10% batterij, terwijl ik die hele app nooit gebruik.
Apex heeft idd wat problemen, wat mij opvalt is dat hij ook regelmatig de boel freezed.418O2 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:15:
Apex zorgde er bij mij voor dat de cpu niet in deep sleep kwam
installeer cpu spy eens en kijk of hij in deep sleep komt en niet op 200mhz blijft hangen.
maar eigenwijs als ik ben, blijf ik hem gebruiken
Als je een probleem hebt met de deep sleep ( na controle door cpuspy ) zet het toestel even op flymode, voor een minuutje.
Daarna weer uitzetten, en via de powerbutton het display uitzetten ( klik - uit - niet helemaal )
Check na een minuut of 2 á 3 cpu spy, en 99% van de tijd is deepsleep weer aanwezig < al is het maar kort nu >
Je kunt bij [instellingen] -> [apps] alle apps force closen of gewoon compleet uitschakelen die je niet actief wilt hebben.Get!em schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:41:
.....
Ook zoek ik nog een manier om zonder root de voicecommand/vlingo te laten zwijgen. Deze verbruikt nu over die 48 uur soms wel 10% batterij, terwijl ik die hele app nooit gebruik.
Het zal er niet af hoeven, maar apex heeft de laatste weken wel een enorme vlucht gemaaktjip_86 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:50:
Gebruik hier ook Apex, maar dat zal dus inhouden dat Apex er af moet? Kan me niet herinneren dat ik er met CM9 last van had, toen draaide ik ook Apex.
Ik denk soms dat ze voorzichtig moeten zijn, want ze gaan net als veel andere apps de bloatkant op.
Go launcher was ook licht en snel, maar sinds v2 komt er steeds meer 'meuk' in, en vertraagd de boel enorm.
- een launcher moet aanwezig zijn, maar onzichtbaar, extra zaken wil ik kunnen weigeren / na-installeren
inderdaad, 8x8 grid op 240DPI is heerlijk
Verwijderd
Je hebt root nodig om een custom rom te flashen en als je teruggaat naar GB, ga dan terug naar 2.3.6 en zeker niet naar 2.3.7,als die al bestaat is die zeker niet te rooten.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:45:
ik heb nu android 4.0.3
versie n7000xxlpt
kennelversie 3.0.15-n7000xxlpy-cl474507
Mijn vraag is, kan ik kingdroid v2.0 hierover heen flashen of moet ik eerst downgraden naar android 2.3..7
Ik ben hier al dagen mee bezig en ik kan er niet uitkomen zowel met google zowel met xda, kan iemand mij helpen, ik weet adt ik misschien reacties zal krijgen dat het hier geen helpdesk is maar ik kom er gewoon niet uit en heb geen keus om het niet te vragen nar hulp.
Als je toch nog wat beter zoekt op GOOGLE of XDA ga je toch je antwoord vinden
Nee dat is geen vaststaand feit !Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:59:
[...]
Je hebt root nodig om een custom rom te flashen en als je teruggaat naar GB, ga dan terug naar 2.3.6 en zeker niet naar 2.3.7,als die al bestaat is die zeker niet te rooten.
Als je toch nog wat beter zoekt op GOOGLE of XDA ga je toch je antwoord vinden
er zijn roms ( litening) die je met Odin moet flashen, dat kan vanuit de stockrom, zoals uitgeleverd
Verwijderd
Eerst de tellers op 0 gezet.
Toen scherm uit, paar minuten gewacht ...
Zie hier het resultaat :

Geen deep sleep dus
Ga nu even dat met fly mode proberen ....
Verwijderd
Bovenstaande geprobeerd ...FreshMaker schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:45:
[...]
Apex heeft idd wat problemen, wat mij opvalt is dat hij ook regelmatig de boel freezed.
maar eigenwijs als ik ben, blijf ik hem gebruiken
Als je een probleem hebt met de deep sleep ( na controle door cpuspy ) zet het toestel even op flymode, voor een minuutje.
Daarna weer uitzetten, en via de powerbutton het display uitzetten ( klik - uit - niet helemaal )
Check na een minuut of 2 á 3 cpu spy, en 99% van de tijd is deepsleep weer aanwezig < al is het maar kort nu >
Resultaat is dat ik nog steeds geen deep sleep heb ....

Moet scherm aan blijven tussen het aan en uitzetten van flymode door of maakt dat niks uit?
Nogal logisch dat mijn batterij zo snel leeg gaat zonder deep sleep .....
Yvesss heeft het goed verwoord :Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:35:
[...]
Bovenstaande geprobeerd ...
Moet scherm aan blijven tussen het aan en uitzetten van flymode door of maakt dat niks uit?
Yvesss in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"
Dat kan te maken hebben met een 'slechte' lader, of batterijRagrootenboer schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:44:
Ik merk ook dat mn accu sneller leeg is, maar dat is nog niet zo erg. Dit probleem is veel ernstiger. Ik krijg om de 10 sec Opladen onderbroken, spanning te hoog. Zeer irritant, en als mijn telefoon niet aan de lader ligt. Dan wil hij zelfs niet meer aan! Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Heb je al een andere getest ?
hier staat ook veel info erover
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 12-06-2012 12:49 ]
Je hoeft echt geen task killer te gebruiken onder Android, deze doet je batterij duur meer kwaad dan goed.marcel23456 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:03:
[...]
Als je info via google zoekt over melk krijg je ook het advies om het maar niet te drinken want daar krijg je enge ziekte's van. Ik geloof er dus niet in dat een degelijke taskkiller zoals norton schadelijk moet zijn. Buiten dat verklaar mij waarom ik met 3 keer klikken hierop per dag aan het eind van de dag nog 50% over hebt. Wil het bij wijze van proef ook zonder doen maar verzeker je dat dán halverwege de dag hij compleet empty is omdat gebruikte app's in android simpelweg niet afsluiten en op de achtergrond actief blijven= accu leeg
Uit de Android developers guide:
Wat dus betekent dat je draaiende proces na verloop van tijd wordt ontdaan van elke activiteit en dus geen accu gebruikt.If the user leaves a task for a long time, the system clears the task of all activities except the root activity. When the user returns to the task again, it’s as the user left it, except that only the initial activity is present. The idea is that, after a time, users will likely have abandoned what they were doing before and are returning to the task to begin something new.
Korte versie
Bron
EDIT: Heb even de messentruc geprobeerd. En tot nu toe werkt het, wel heel vreemd dat iedereen het allemaal met ICS heeft!
FreshMaker schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:46:
[...]
Yvesss heeft het goed verwoord :
Yvesss in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"
[...]
Dat kan te maken hebben met een 'slechte' lader, of batterij
Heb je al een andere getest ?
hier staat ook veel info erover
[ Voor 7% gewijzigd door Ragrootenboer op 12-06-2012 13:01 ]
Nu zit er een 'extra' beveiliging op, om problemen met overspanning te checken.
Die melding is een soort van "kortsluiting" die aangegeven word, en ondanks de oplossing "porren met een mes" werkt, is het niet de juiste manier ...
Verwijderd
Na een half jaar met veel plezier met uw topmodel telefoon, de Galaxy Note, gespeeld te hebben, ben ik na een recente update naar de officiele ICS release ten einde raad en sta ik op het punt om mijn zuurverdiende telefoon met een harde zwaai tegen de muur te pletter te gooien.
Voorheen kon ik als heavy-user het precies 1 hele dag (van 's ochtend vroeg tot laat in de avond) uithouden met de prima batterij van 2500 mAh, echter nu is mijn telefoon een electraverslaafde geworden in een mate wat zelfs de junkies op de Dam brave schooljongens doet gelijken.
Natuurlijk heb ik de meeste voor de hand liggende truukjes uit Oma's Almanak en foefjes van het tweakersforum reeds geprobeerd. Maar niets mag baten, waar ik eens hard kon lachen om andere telefoongebruikers met hun schamele batterijtjes van 1500 mAh, is mijn toestel nu de schlamiel. Een uur of 8 houdt het ding het vol, en dat met minimaal gebruik.
Om de dwang naar stroom enigszins te verminderen is het me opgevallen dat het wil helpen de telefoon na het opladen geheel uit te zetten, om dan weer de aan-knop in te drukken. Enkele wakelocks (een fenomeen waar ik tot ICS geen weet van behoefde te hebben) zijn zo niet langer actief. De methode doet vage herinneringen oproepen uit de tijd van Edison toen men de telefoon nog moest aanzwengelen.. Juist, dat is nog van voor de Duitsers op bezoek kwamen, zolang geleden! En ik maar denken dat het 2012 was.. Niet volgens de Heren softwaremakers van Samsung kennelijk!
Sinds een dag of twee doet een nieuw fenomeen zich voor, het scherm verandert zonder waarschuwing in een prachtige caleidoscoop, een frivool van kleuren en symmetrische mandala's die als een rappe over het scherm bewegen. Schitterend om te zien, maar ik kan me niet herinneren dat dit een inbuild feature van deze telefoon was. Ook maakt het het toestel in 1 klap onbruikbaar, voor 20 seconden, zo bleek vandaag, want, hoezee, het ding kwam weer 'back to normal'.
Geachte Heer Samsung, ik ben het allemaal een beetje zat nu. Kappen met die ongein, zet een paar slimme Indiers op dit project, laat hen die software fixen, want de software van het toptoestel door een paar Melkertbaanfiguranten in elkaar laten zetten heeft er in dit geval tot geleid dat ik uw praalwagen meer dan zat ben. Ik kan zo mijn werk niet doen!
In afwachting van de gebugfixte officiele ICS update-release verblijf ik,
Pinnakker
Ook hoe scherp de verlichting van het scherm is.
Ik heb wat zitten testen met die instellingen en dat help echt heel veel.
Nee ik ben geen echte kenner maar hier en daar doe ik toch wat ervaring op.
Ook een app gehad die het percentage boven in de balk liet zien.
Ik verbruikte plots op 1 nacht 12% meer dan anders.
Als dat geen verschil is.
Ik weet, bij ICS kan je dat gewoon instellen maar dat zal warschijnlijk beter werken hoop ik.
Ik zit terug op GB dus dat kan ik niet weten.
Dit zou de volledige versie zijn om een niet in Deepsleep te gaan te verhelpen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:35:
[...]
Bovenstaande geprobeerd ...
[afbeelding]
Mister Jozo
20th February 2012, 10:12 PM
After experiencing extremely bad battery life and searching everywhere around the web for answers i have found a solution for wakelock problems that solved all my battery woes.
Thanks goes to the people that originally found these fixes.
This step stops the AudioOut_1 partial wakelock bug from keeping device in awake mode:
0.go to settings > sound and turn off touch sounds and screen lock sounds
These steps stop the kernel wakelock 100% problem:
1.turn on aeroplane mode
2.turn off device
3.take out battery for 10 seconds
4.turn on device
5.wait for everything to load
6.turn off aeroplane mode
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Had ik gevonden op het XDA-forum, ik hoop dat het wat helpt.
Verwijderd
Ik ga dit maar eens proberen, tot op heden dus nog steeds geen deep sleeponkeltje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Dit zou de volledige versie zijn om een niet in Deepsleep te gaan te verhelpen.
Mister Jozo
20th February 2012, 10:12 PM
After experiencing extremely bad battery life and searching everywhere around the web for answers i have found a solution for wakelock problems that solved all my battery woes.
Thanks goes to the people that originally found these fixes.
This step stops the AudioOut_1 partial wakelock bug from keeping device in awake mode:
0.go to settings > sound and turn off touch sounds and screen lock sounds
These steps stop the kernel wakelock 100% problem:
1.turn on aeroplane mode
2.turn off device
3.take out battery for 10 seconds
4.turn on device
5.wait for everything to load
6.turn off aeroplane mode
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Had ik gevonden op het XDA-forum, ik hoop dat het wat helpt.
Inmiddels na 5 uurtjes en een screen-on time van 25 minuten nog maar 60% batterij ....
En die 25 minuten is alleen mar kijken of die inmiddels al in deep sleep is, ik heb er nog helemaal niks mee gedaan ..
Die geluiden staan bij mij altijd uit dus die stap hoef ik niet te doen ...
UPDATE 17.30u :
Ik heb bovenstaande geprobeerd en raad eens wat ....
Hij gaat in deep sleep

Nu morgen maar eens kijken hoelang die het nu vol gaat houden, ik gok in ieder geval een stuk langer!
Iedereen bedankt voor de duidelijke uitleg en de verschillende opties
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 17:31 ]
Ik zit nu op 70% na 10+ uur.FreshMaker schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:01:
12,5 uur en nog 25% over - scherm aan 2.20u
Whatsapp, Facebook en nog wat apps op de achtergrond.
Het kan dus wel
Ik gebruik trouwens Friendcaster ipv de standaard FB app. Maar ik zit er niet heel de dag mee te spelen.
Verwijderd
Heb je daar bijvoorbeeld ook notificaties als iemand wat stuurt?
Want dit loopt 9 vd 10x niet lekker icm met de Note met de officiele FB app
ik meerdere keren het lijkt erop dat als het geheugen tekort is en het apparaatje druk bezig is deze weergave vertoont..jip_86 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:55:
Hee! Die caleidoscoop heb ik ook een keer gehad. Heel apart om te zien
How are you doing?
Hele dag is overdreven, maar ik ben in de gelukkige positie dat "internet" bijhouden onderdeel is van mijn werkzaamheden.mphilipp schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:27:
[...]
Ik zit nu op 70% na 10+ uur.
Ik gebruik trouwens Friendcaster ipv de standaard FB app. Maar ik zit er niet heel de dag mee te spelen.
En dat ik tijdens heel veel zaken gewoon 2 dingen tegelijk kan doen, scheelt heel veel
( en daarmee ook gewoon stroomvoorziening bij de hand heb, dus ik maak me niet zo druk er om )
Mooi, Die Yvesss kan het wel ....Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:14:
[...]
UPDATE 17.30u :
Ik heb bovenstaande geprobeerd en raad eens wat ....
Hij gaat in deep sleep![]()
Nu morgen maar eens kijken hoelang die het nu vol gaat houden, ik gok in ieder geval een stuk langer!
Iedereen bedankt voor de duidelijke uitleg en de verschillende opties
Verwijderd
Inderdaad dat is een pre rooted rom,maar hij vroeg om KingdroidFreshMaker schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:20:
[...]
Nee dat is geen vaststaand feit !
er zijn roms ( litening) die je met Odin moet flashen, dat kan vanuit de stockrom, zoals uitgeleverd
Friendcaster doet push messages als je dat wilt. Je kunt al die shizzle instellen en in principe mis je niets. Scherm springt gewoon aan als iemand iets stuurt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:33:
Is dat Friendcaster wat mphillip?
Sorry voor de stomme vraag maar ik pieker mij gek over die afkorting "icm", wat wilt dat precies zeggen AUB.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:33:
Is dat Friendcaster wat mphillip?
Ik ben op Google gaan zoeken maar wat ik daar vind heeft waarschijlijk niets te maken met wat gij bedoeld ...keukens en zo meer ;-)
[ Voor 14% gewijzigd door onkeltje op 12-06-2012 20:10 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
De dedju, dat ik daar niet opgekomen ben.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:40:
in combinatie met ...
Ik zat helemaal in een andere richting te denken.
Bedankt, dat weet ik ook weer.
Hierbij ook de sd kaart er even uit gehaald en na een verse installatie zonder Swype te gaan gebruiken maar gewoon het Samsung toetsenbord een koel soepel en normaal energie verbruikende Note hier.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Nu nog een oplossing voor de landscape view in de originele autohouder van Samsung en ik ben weer een blije gebruiker!!
Uhm te vroeg gejuicht dus. Het klok probleem is er nog steeds GRRRRRRRRRRRR!!!
[ Voor 7% gewijzigd door emailjunkie op 12-06-2012 22:43 ]
Verwijderd
na het opladen afgelopen nacht heeft ie nu weer geen deep sleep
Verwijderd
Komtiedanhe:
Die antiwakelock truuk met dat batterij eruit slopen voor 10 seconden werkt eenmalig.
Er zijn 2 euvels die roet in t eten gooien en dit proces nutteloos maken.
1) Herladen, na opladen is die ellendige wakelock er weer
2) Settings openen. Ik las ergens op een forum, ik geloof XDA dat er een Settings wakelock is
Tijdelijke oplossing die ik toepas: na opladen telefoon uitzetten en herstarten (geen reboot, maar vanuit uitstand aandoen. Dit werkt redelijk.. Gevolg is wel dat ik niet meer in de Settings kan prutsen, want dit doet de wakelock weer activeren!
Prutsers van Samsung!
Nog wat andere onkunde:
- Na reboot is mijn background picture op mijn homescreen verschoven, ongeveer 1/5e naar rechts, waardoor een verticale zwarte balk ontstaat. Dit geschiedt na elke reboot. Het probleem doet zich niet voor als ik de telefoon geheel uitzet en weer aandoe. Ik draai geen alternative homescreen, hoewel Nova Launcher wel als app op mijn telefoon staat, maar niet geactiveerd.
Tijdelijke oplossing: opnieuw pic uit de gallery aanvinken
Eerder heb ook ik een factory reset gedaan vanuit de settings, na 2 dagen met de officiele ICS rondgelopen te hebben die ik via Kies geinstalleerd had, en alle apps opnieuw geinstalleerd, omdat ik hoopte dat het daaraan lag. Echter niets mocht baten tot dusverre.
Heren van Samsung, ga nou eens wat DOENNNN hieraan! En rap!
Dan doe je toch iets niet helemaal goed, aangezien ik geen last meer heb van wakelocksVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:
De klaaglijst zet voort...
knip
Heren van Samsung, ga nou eens wat DOENNNN hieraan! En rap!
Mijn toestel geeft idd wake-ups aan, maar dat zijn dan updates van apps waar ik vanaf weet
Mijn deepsleep werkt, nu zeker, na de update van KD naar 3.0 met franco / speedmod kernel
roepen naar "heren van samsung" heeft net zoveel nut als het supporteren van van Bommel hier, geen van beiden zal jouw comment lezen, of er iets mee doen
Heb wel gemerkt dat het uitzetten van de sync van de facebook app HEEL VEEL scheelt.
Verwijderd
De rest heb ik ook weggehaald, voegt niets toe aan dit topic.
[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 13-06-2012 18:56 ]
Verwijderd
Het is alleen dan weer jammer dat het merendeel gewoon een werkend toestel hebben en die je hoor je dan ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:47:
...
Het is niet mijn fout dat mijn toestel nu verlept is, ik heb zorgvuldig de instructies gevolgd! Het gaat om een ongetweaked toestel! Dus 'volgens het boekje'.
Verwijderd
Onkeltje toch,in welke kinky richting was je aan het zoekenonkeltje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:45:
[...]
De dedju, dat ik daar niet opgekomen ben.
Ik zat helemaal in een andere richting te denken.
Bedankt, dat weet ik ook weer.
on topic terug :
Zoals anderen ook opmerken gaat het bij anderen wel goed.
controleer je apps, en doorloop de upgrade procedure nogmaals.
[ Voor 69% gewijzigd door janvanduschoten op 13-06-2012 18:57 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
[ Voor 78% gewijzigd door janvanduschoten op 13-06-2012 20:03 ]