Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen echt problemen hebben met hun Note icm. eventuele officiële updates: Zorg voor een schoon toestel: full wipe en/of een factory ROM (liever dat)

Ga niet vrolijk updaten met vanalles en nog wat, dat is vragen om problemen, alsof je een Windows XP installatie gaat voorzien met meuk naar Windows 7. Gegarandeerd dat het fout gaat in een hoop gevallen.

Het is jammer dat de update OTA niet voorziet in een rollback, maar dat kun je Samsung (of welk ander merk) niet echt aanrekenen, het is meer het Android/Linux mechanisme.

En anders: Zoek een Samsung support point op (in NL: een KPN Business Center kennelijk) danwel regel het via je provider danwel je aanschafpunt.

Echt gesloopte Note's heb ik niet gezien, laat staan een kaleidascope scherm.

Op echte hardware verschillen (EMMC chip) na is er niet veel anders dan welk andere Note; wel hoe men de Note behandeld. Installeer je zooi? Dan krijg je zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Ja apex is best zooi, ik zal heen er gelijk af halen. Bedankt voor de melding. Als je moet gaan pielen met vliegtuigmodus en touchscreengeluid uit zetten krijg ik eerder het idee dat het ook wel eens bij Samsung zelf kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ter info, op Cyanogenmod en de Apex-launcher heb ik helemaal geen last van batterijproblemen. Net even een korte CPUSpy test gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/7599/20120614034352.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Iemand al een oplossing gevonden voor het niet synchroniseren van de standaard Samsung klok op het startscherm met de android klok? Beweather blijft net als de startscherm klok hangen. de android klok rechtsbovenin naast de batterijmeter geeft dus wel de juiste tijd aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Kyoshi schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 03:47:
Ter info, op Cyanogenmod en de Apex-launcher heb ik helemaal geen last van batterijproblemen. Net even een korte CPUSpy test gedaan:

[afbeelding]
Erg nuttige info, maar we hebben het hier over de samsungkernel. dat Apex het met andere kernels wel doet lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Zo ook weer even een 'update' van mijn kant. De WiFi 'problemen' die ik had lijken steeds meer af te zwakken bij mijn thuis verbinding, gisteren heb ik zelfs zo'n 4 mb/ps gehaald.

Het WiFi probleem lijkt dan ook echt locatie gebonden te zijn gezien ik het nu bij verschillende thuis/zakelijke verbindingen heb getest en alleen hier 'problemen' ervaar met de snelheid.

Gisteren echt nog een raar probleempje gehad dat ik nog niet eerder ben tegen gekomen, na een telefoongesprek wilde ik ophangen echter was mijn scherm helemaal groen/wittige en pixelig. Ik heb er geen andere omschrijving voor. Echter na op de home knop te drukken verdween het 'bel scherm' gewoon en zat ik, met prima beeld, weer op mijn home screen.

Al met al ben ik zeer tevreden met ICS.

Dat gezegd hebbende heb ik nog wel een vraag m.b.t. het bijhouden van het gegevensverbruik.
Elke keer wijzigt hij de weergave naar ongeveer een week i.p.v. netjes vanaf dag 1 te tellen tot het eind van de maand (Notitie: cyclus ingesteld dat hij op dag ''1'' een reset moet geven).

Handmatig kan ik de periode wel naar 1 juni slepen zodat ik mijn verbruik zie van deze maand, maar echt handig is dat niet. Meer mensen die hier 'last' van hebben of speelt mijn reset instelling parten en moet ik deze weer terug zetten naar de standaard ''op dag 30'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Perkouw schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:03:
Gisteren echt nog een raar probleempje gehad dat ik nog niet eerder ben tegen gekomen, na een telefoongesprek wilde ik ophangen echter was mijn scherm helemaal groen/wittige en pixelig. Ik heb er geen andere omschrijving voor. Echter na op de home knop te drukken verdween het 'bel scherm' gewoon en zat ik, met prima beeld, weer op mijn home screen.
Klinkt als de caleidoscoop. Komt wel vaker voor, heb het ook wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
hopelijk kan iemand met deze spam? iets?
ik kan nog steeds niet vinden waar het vandaan komt.
Is er een progje die kan laten zien welk programma dit opstart?

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7869/screenshot2012061306254.png
By polo306 at 2012-06-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
op fok had ook al iemand dit. Geen idee wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addons Detector installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
418O2 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:08:
op fok had ook al iemand dit. Geen idee wat het is.
heb je er een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb je het zelf niet kunnen vinden? Waar heb je gezocht?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man,man Play Store ,staat op je Note,wij zijn geen sociale helpers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet absoluut niet of dit al ter sprake is geweest ...
Maar heb gelijk na de ICS update Apex Launcher erop gezet.
En tussen de 2 installaties door niet gebeld.
Maar ik bel vrij weinig, ik sms/whatsapp meer ... Vandaag dus eigenlijk voor het eerst gebeld.

En hij hapert/stoort tijdens het bellen ... alsof je bijna geen bereik hebt (terwijl dat wel zo is) en ook vaak een echo, hoor dan mezelf herhalen wat ik tegen die ander zei ....

Het is dat ik absoluut geen verstand van rooten heb anders had ik dat allang geprobeerd, want wordt er onderhand een beetje gek van.
Al die kleine dingetjes, die gaan me steeds meer irriteren, terwijl ik onder GB nergens last van had.

Of er moet toevallig iemand in de omgeving Wijk bij Duurstede / Houten / Utrecht / Zeist wonen die hem voor mij wilt rooten met een goed werkende programma's ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rooten lost dat niet op, een radio update mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
@Bravo-joe

Waarom flash je dan niet gewoon terug naar GB? (via Odin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik geen verstand heb van flashen / rooten enz ...
Als ik iets lees dan snap ik er amper wat van, ik moet het zien, dan begrijp ik het gelijk.
Bovendien vind ik ICS veel sneller, mooiere interface (mede door apex) dan GB

En radio update? wie wat hoe waar ?

En handige aan bijv. Apex i.c.m. (in combinatie met :P) ICS vind ik de mappen die je kan maken ...

Vraag me dus af, komen die dingetjes door Apex (steeds uit deep sleep, en dat gedoe met bellen) of is dat ICS ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:42:
Als ik iets lees dan snap ik er amper wat van, ik moet het zien, dan begrijp ik het gelijk.

En handige aan bijv. Apex i.c.m. (in combinatie met :P) ICS vind ik de mappen die je kan maken ...

Vraag me dus af, komen die dingetjes door Apex (steeds uit deep sleep, en dat gedoe met bellen) of is dat ICS ?
Combinatie van de samsung kernel en apex. apex met andere kernels werkt goed. samsung met andere launchers werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:42:

YouTube: (HD) How to Root the Galaxy Note (Latest Firmwares) N7000 - Cursed4Eva
Daar kun je het zien en redelijk volgen lijkt me.
Misschien lukt het je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:52:
[...]

Man,man Play Store ,staat op je Note,wij zijn geen sociale helpers 8)7
Sorry hoor.bedoelde niet de add on prog om te zoeken.maar de link van mijn probleem op fok forum.
En ik zocht op fok naar dit:
Galaxy note: japanse smsjes.
Galaxy note japanse troll.
Galaxy note japanse virus enz.maar teveel hits.als de andere tweaker mede lezer toevallig nog wist waar het probleem op fok te vinden was.

Maar ludoke: niet zo hard zijn met je reacties hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik er niks van begrijp , maar ben gewoon niet zo computertechnisch aangelegd.
De haren staan bij mij al overeind over alleen al die woorden van ROM, flashen, kernel, rooten enz enz
Ik weet het verschil niet eens tussen alles.
En als het mij met goede How to's al zou lukken dan is de kans nog groot dat ik niet de goede/beste van al dat uitgekozen heb.
Dus lijkt mij het beste daar niet aan te beginnen ;)
Maar goed weer even ontopic ...
418O2 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:40:
[...]

Combinatie van de samsung kernel en apex. apex met andere kernels werkt goed. samsung met andere launchers werkt goed
Dus als ik zeg maar Apex eraf gooi en een andere launcher neem
LauncherPro of GOlauncher dan kan ik nog alles aanpassen (GO werkte bij mij niet lekker op GB)

Weet je wat het is, ik wil gewoon van dat ellendige Touchwiz af zonder dat ik iets kan verpesten aan mijn telefoon.
Snel is die genoeg voor mij ...
Ik ben wel veelvuldig gebruiker, maar wel een standaard gebruiker ...
over bepaalde apps van samsung enz maak ik me geen zorgen, die open ik gewoon niet.
Ik wil gewoon een soepele launcher anders dan touchwiz, en het liefst een die niet steeds vastloopt zoals GO deed onder Gingerbread en nu Apex doet onder ICS ...

Dat moet toch gewoon mogelijk zijn zonder dat ik kans heb om mijn toestel te verpesten ??

Maar Catch22 zou ik daarmee van het belprobleem af zijn? Dat lijkt mij sterk, toch?
Maar ja, ik heb er verder niemand anders over gehoord ... dus zou toch ergens aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Weet ik niet.

Maar ik snap de aversie tegen touchwiz niet. werkt super hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

418O2 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:40:
[...]

wat een onzin Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/we.gif, Apex draait hier zonder problemen op de stock kernel (alsin: geen battery-drain, vastlopers, lag/haperingen of andere problemen)

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 15-06-2012 06:42 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan ben je 1 vd weinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apex werkt hier ook prima, geen radio, of batterij problemen
Alleen verdenk ik het ervan om zo nu en dan de telefoon te freezen, voor een paar seconden hoogstens 1 a 2x per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:50:

[...]

Dus als ik zeg maar Apex eraf gooi en een andere launcher neem
LauncherPro of GOlauncher dan kan ik nog alles aanpassen (GO werkte bij mij niet lekker op GB)

[...]

Maar ja, ik heb er verder niemand anders over gehoord ... dus zou toch ergens aan moeten liggen.
Doe een factory-reset en installeer dan als eerste Go Laucher EX
Daarna de rest van je apps één voor één terug zetten.
Dan zie je meteen of het probleem terug komt en weet je welke app het is.
Volgens mij heb je nu een app geïnstalleerd die de zaak dwars zit of in de war gooit.

Ik heb totaal geen problemen met Go en heb de hele resem aan launchers geprobeerd.(en geld weggegooid)
Na gebruik op de S I en S II nu op de Note en nooit crashes/freezes gehad.

De beste ervaring heb ik met Go Launcher EX en ik vind 'm ook het meest flexibel qua add-ons/widgets.
Daarbij is/zijn de dev(s) erg fanatiek met updates en is er ook een skin die erg goed bij ICS past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb zojuist een aantal offtopic posts verwijderd. Op de man spelen is niet nodig en ongewenst, die posts zijn naar de prullenbak. Graag ontopic blijven.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Toch heb ik helaas een bug ontdekt bij zowel de note als de s2. Wifi wil soms niet meer activeren alleen door te resetten wil het probleem zich oplossen. Ook op de sony experia arc s van mijn dochter is dit probleem. Dit is gekomen sinds de upgrade naar ics, dus ervaren meer gebruikers dit? en is hier een workarround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:30
FreshMaker schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:20:
Apex werkt hier ook prima, geen radio, of batterij problemen
Alleen verdenk ik het ervan om zo nu en dan de telefoon te freezen, voor een paar seconden hoogstens 1 a 2x per week
Ook hier werkt Apex uitstekend. Geen wifi problemen en batterij gaat juist langer mee met ICS. Voor installatie eerst een full wipe gedaan. Daarna alle apps weer installeren. Alleen Bluetooth probleem gehad. Opgelost met rSap.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:26:

En hij hapert/stoort tijdens het bellen ... alsof je bijna geen bereik hebt (terwijl dat wel zo is) en ook vaak een echo, hoor dan mezelf herhalen wat ik tegen die ander zei ....
Ik heb ook even last gehad van echo en andere storingen.

Blijkbaar werd dat allemaal opgelost door het geluid iets stiller te zetten.
Enfin, voor mij was dat de oplossing, ik was verlost van al die storingen.

Klinkt misschien gek maar het kost geen moeite om het eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus sinds gisteren toch maar weer op Go Launcher EX, echter onder ICS werkt deze perfect.
Ook mijn deep sleep doet het weer.
Op één of andere manier is hij nu ook zuiniger en ook de speaker doet weer normaal ....
Ik ga op dit moment 1 dag 7 uur en 37 minuten (voor de mensen die niet kunnen rekenen 31 uur en 37 minuten :P) op deze batterij en heb nog 24% over !!
Met een screen-on time van 3u25 ...

Ik ben weer tevreden met mijn note :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Headlight
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 01:00
Heb gistermiddag mijn andriod 4.0 update gedaan, maar nu is me gsm helemaal gef*ckt! Hij start uitzichzelf programa's en blijft dan op en neer gaan van normaal naar voicetalk (d8 ik) & al zet ik hem op schermblok dan gaat er gegeven moment programmetje bureauklok aan, valt uitzichzelf ook weer weg.. En daarbij start ie zichzelf ook vaker opnieuw op..

Heb er nu al spijt van de ICS update, maar mijn vraag was nu dus of iemand anders hier dezelfde problemen heeft? want ik wordt er helemaal gek van!! en anders iemand een idee wat er aan gedaan kan worden??

(Had deze post ook al in het normalen galaxy note topic geplaatst, kwam erna deze tegen dus hier ook maar even neergezet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
alex93 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:04:
Heb gistermiddag mijn andriod 4.0 update gedaan, maar nu is me gsm helemaal gef*ckt! Hij start uitzichzelf programa's en blijft dan op en neer gaan van normaal naar voicetalk (d8 ik) & al zet ik hem op schermblok dan gaat er gegeven moment programmetje bureauklok aan, valt uitzichzelf ook weer weg.. En daarbij start ie zichzelf ook vaker opnieuw op..

Heb er nu al spijt van de ICS update, maar mijn vraag was nu dus of iemand anders hier dezelfde problemen heeft? want ik wordt er helemaal gek van!! en anders iemand een idee wat er aan gedaan kan worden??

(Had deze post ook al in het normalen galaxy note topic geplaatst, kwam erna deze tegen dus hier ook maar even neergezet!)
Hoe heb je de update uitgevoerd? via kies, odin, ota ?

probleem van dergelijke aard ken ik helaas niet. Ik zou hem terug flashen naar GB en dan eventueel opnieuw de ICS update uitvoeren.

Maak gebruik van de methode die al diverse keren beschreven is als je de update uitvoerd.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik merk na de update naar 4.0 ota dat de telefoon:

+ wat sneller is geworden

- veel minder stabiel in eerst goed werkende applicaties
-gaat een dag korter mee
- ad2p met mn logitech bluetooth speaker werkt niet meer

kan ik hier nog wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Gister ook de update naar ICS gedaan op mijn volledig standaard Note.
Ook ik heb last van de battery drain.

Ik wil een 'wipe data/factory reset' & 'wipe cache partition' uitvoeren om te kijken of ik zo de nodig problemen kan verhelpen.

Als ik het goed begrijp is de telefoon dan compleet leeg, en heb ik dan ook geen OS meer op de Note staan.
Hoe installeer ik daarna legaal weer ICS?

Via XDA heb ik deze link gevonden voor de originele ROM:
http://www.hotfile.com/dl..._N7000XENLP1_XEN.zip.html

Dit bestand is 639 MB

Moet ik dan simpelweg dit ZIP bestand naar een SD kaart koppieren en vervolgens via Recovery Mode de OS vanaf de SD kaart installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
nils_vdg schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:09:
Gister ook de update naar ICS gedaan op mijn volledig standaard Note.
Ook ik heb last van de battery drain.

Ik wil een 'wipe data/factory reset' & 'wipe cache partition' uitvoeren om te kijken of ik zo de nodig problemen kan verhelpen.

Als ik het goed begrijp is de telefoon dan compleet leeg, en heb ik dan ook geen OS meer op de Note staan.
Hoe installeer ik daarna legaal weer ICS?

Via XDA heb ik deze link gevonden voor de originele ROM:
http://www.hotfile.com/dl..._N7000XENLP1_XEN.zip.html

Dit bestand is 639 MB

Moet ik dan simpelweg dit ZIP bestand naar een SD kaart koppieren en vervolgens via Recovery Mode de OS vanaf de SD kaart installeren?
Als je een data wipe/factory reset doet en een wipe cache partition verwijder je alleen de gegevens die JE ZELF op de telefoon hebt geïnstalleerd/aan je OS hebt aangepast nadat je 'm uit de doos hebt gehaald.

Zoals je aangeeft heb je al een update naar ICS gedaan dus dat is nu je factory OS (alsof je 'm net uit de doos hebt gehaald) i.p.v. GB

Het enige wat je na de wipe(s) zal moeten doen, is je persoonlijke instellingen terug zetten.
Je apps worden door Google (Play) automatisch terug gezet omdat die aan je gmail account zijn gelinkt.
Dat kan voor een aantal apps wel langer duren. Ik heb meegemaakt tot een dag later.

Als je de standaard GB rom terug wil flashen moet je inderdaad dat zip bestand vanaf je sd kaart terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
OK bedankt, ga ik dat gelijk even doen om te proberen of het helpt tegen de battery drain.

Verder kan ik ook geen verbinding maken met mijn Parrot carkit sinds de update.
Hier heb ik een oplossing gevonden, maar die blijkt niet te werken als je telefoon niet geroot is:

Marcus73 in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"

Zijn er al oplossingen voor als je je telefoon niet geroot hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom toch weer terug op mijn vorige post ...
Blijkt dat elke keer na het opladen het niet in deep sleep gaan probleem weer terugkomt. ...

wat is wijsheid?
elke dag de flymode methode uitvoeren
of een full wipe doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
het valt mij op dat als je soms herstart je batterij ineens korter mee gaat. Vervolgens start je nog en paar keer opnieuw op totdat ineens de batterij wel "lang" mee gaat. In mijn geval zo'n anderhalve dag. Daarbij heb ik wel een vrij iritante bug dat wifi soms niet meer werkt maar pas na en keer of wat wifi aan/uit gezet te hebben pas de verbinding weer oppakt. Zoals ik al eerder schreef is dit niet alleen bij de note maar idem bij 2 galaxy's s2.

Kortom, er zijn gezien de stroom kleine problemen die ik hier lees nog wel het e.e.a op te lossen aan ics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:41:
Ik kom toch weer terug op mijn vorige post ...
Blijkt dat elke keer na het opladen het niet in deep sleep gaan probleem weer terugkomt. ...

wat is wijsheid?
elke dag de flymode methode uitvoeren
of een full wipe doen?
Hier geen fullwipe gedaan, geen root, alles 100% standaard zelfs. Dat hele verhaal met vliegtuigmode en batterij er uit pas ik nooit toe maar wat ik wel doe is na elke herlaadbeurt CPUspy resetten, lader afkoppelen, scherm uit en 5 minuten later kijken of deepsleep werkt. Doet die het niet: gewoon even heropstarten en opnieuw 5 minuten met scherm uit wachten om te zien of deepsleep dan wel werkt. Tot op vandaag nog maar één keer gehad dat ik dubbel moest herstarten.

Daarstraks trouwens meegemaakt dat deepsleep plots niet meer werkte terwijl hij NIET net van de lader af was. Gewoon als test even de alle apps gekilled met ZDbox (wat ik normaal nooit doe) en vreemd genoeg werkt deepsleep opnieuw. Voorlopig wil ik het nog niet zien als definitieve oplossing maar ik probeer het wel verder in het oog te houden de komende dagen. Misschien ook iets wat andere mensen kunnen proberen? Eerst even een kill all en als dat niet werkt kan het heropstarten nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LlamaWereldOver schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:55:
ik merk na de update naar 4.0 ota dat de telefoon:

+ wat sneller is geworden

- veel minder stabiel in eerst goed werkende applicaties
-gaat een dag korter mee
- ad2p met mn logitech bluetooth speaker werkt niet meer

kan ik hier nog wat aan doen?
Ja ,terug naar GB zoals ik,als je al de problemen hier leest over ICS dan snap ik niet waarom men persé wil upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:16:
[...]
Ja ,terug naar GB zoals ik,als je al de problemen hier leest over ICS dan snap ik niet waarom men persé wil upgraden.
Ik heb de ICS update een week of 2 geleden uitgevoerd en alles werkt goed hoor. Ja ik heb 2x ineens raar beeld gehad maar dat was na het in en uitschakelen van de standby direct weer opgelost. Voor de rest is het batterij gebruik hetzelfde gebleven. (2 dagen max)

Het enige wat me opviel is dat de 1,4GHz nooit wordt aangesproken op mijn telefoon en dat was met de oude versie van android wel zo.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister-Arni
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 20:53
Kon na het lange wachten op ICS mij zelf niet meer inhouden en heb zodra het mogelijk was de update via kies uitgevoerd (draaide stock GB icm launcher pro).
Niet schoongemaakt alvorens te beginnen en dat heb ik geweten ook!

accu liep leeg terwijl je er naar keek maar er niks mee deed, leeg in zo'n 6 uur.
wifi berijk 1/3 minder.
vastlopers, freese en raar niet uniform groen scherm.
spontaane reboot's.
regelmatig onbereikbaar.
veelvuldige conflicten met apps (bleken niet onder ICS te draaien)
launcher pro liep onder GB uitstekend, na de update zacht uitgedrukt niet meer.

stond na enig forum bezoek op het punt om de note "schoon" te maken (whipe/flash)
toen ik ergens las dat je hiermee het risico liep/loopt om hem te "bricken", dit vond ik onacceptabel
en besloot om samsung maar is bellen.
uiteindelijk m'n note laten voorzien van een volledige nieuwe ICS rom. door samsung servicecenter.

Nu eindelijk weer blij met m'n note, launcherpro niet meer in gebruik daar deze launcher in mei 2011 z'n laatste update heeft gekregen is het niet raar dat hij nu problemen geeft.
in plaats van laucherpro nu Go launcher EX in gebruik genomen en ben hier zeer tevreden over!!

Het enige waar ik niet senang mee ben is flashplayer onder ICS, op diverse websites... O-) waaronder GB flash content soepel verliep is het nu niet meer om aantezien, schokkerig e.d.
Al meerdere browsers geprobeerd maar het blijft prut!!!!

Heeft iemand anders ook flashproblemen en een eventuele oplossing?????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nu eensprecies uit de doeken doen waarom hij/zij ICS zo geweldig vindt?
Ik lees op een paar uitzonderingen na niks dan kommer en kwel.
Ik heb hem ook gehad en hij was er sneller weer af dan dat hij er op is gekomen.
IK draai nu Litening rom v1 ,2.36 , Baseband:N7000XXLB2 , Kernel: 2.6.35.7-N7000XXCL1-CL1003701se.infra@SEP-53#2.
Gaat als een speer en geweldige accu duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:52:
Kan iemand nu eensprecies uit de doeken doen waarom hij/zij ICS zo geweldig vindt?
Ik lees op een paar uitzonderingen na niks dan kommer en kwel.
Ik heb hem ook gehad en hij was er sneller weer af dan dat hij er op is gekomen.
IK draai nu Litening rom v1 ,2.36 , Baseband:N7000XXLB2 , Kernel: 2.6.35.7-N7000XXCL1-CL1003701se.infra@SEP-53#2.
Gaat als een speer en geweldige accu duur
Je leest alleen maar kommer en kwel, omdat dat voor velen de enige reden is om hier te zijn
Klagen, omdat klagen over een product interessanter is, en om je probleem / grieven kenbaar te maken

Het merendeel van de gebruikerhebben geen problemen, en om eerlijk te zijn, interesseren die mensen me ook niet.

Geen probleem met ICS, maar om dat hier uit de doeken te doen is geen beginnen aan.
Jij heb issues met een aantal apps, die zijn het probleem, niet ICS zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Mijn Note loopt nu op ICS en toch ondervind ik wat lag tijdens het scrollen (schuiven) van pagina naar pagina.
Ik kom zelf van een iPhone af, misschien dat ik me daarom hieraan irriteer, maar is hier iets aan te doen?
De look van ICS bevalt me wel en wil niet die Launchers gebruiken..

En ja, ik wis m'n ram regelmatig, en doe alle apps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:11:
[...]

Je leest alleen maar kommer en kwel, omdat dat voor velen de enige reden is om hier te zijn
Klagen, omdat klagen over een product interessanter is, en om je probleem / grieven kenbaar te maken

Het merendeel van de gebruikerhebben geen problemen, en om eerlijk te zijn, interesseren die mensen me ook niet.

Geen probleem met ICS, maar om dat hier uit de doeken te doen is geen beginnen aan.
Jij heb issues met een aantal apps, die zijn het probleem, niet ICS zelf
Sorry ,waar heb ik dan gezegd dat ik issues heb met apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mezzid schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:39:
Mijn Note loopt nu op ICS en toch ondervind ik wat lag tijdens het scrollen (schuiven) van pagina naar pagina.
Ik kom zelf van een iPhone af, misschien dat ik me daarom hieraan irriteer, maar is hier iets aan te doen?
De look van ICS bevalt me wel en wil niet die Launchers gebruiken..

En ja, ik wis m'n ram regelmatig, en doe alle apps uit.
hoeft in principe niet. Welke browser gebruik je? Ik zit op Chrome, dat loopt wel wat soepeler dan de standaardbrowser.

de souplesse van de iPhone zal je niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Het glas van mijn Tab is kapot, en gisteren heb ik de Note binnen gekregen. Nu dat ik het allemaal hier lees over ICS twijfel ik of ik de Note wel wil updaten.
GB met GO launcher draaide ook als een tiet, ik wacht nog wel even.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
418O2 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:03:
[...]

hoeft in principe niet. Welke browser gebruik je? Ik zit op Chrome, dat loopt wel wat soepeler dan de standaardbrowser.

de souplesse van de iPhone zal je niet bereiken.
Ik gebruik gewoon de standaard, maar zal Chrome eens proberen..
Hoop dat ze Android in de toekomst op vloeibaarheid beter aanpaken, want terug naar iOS wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
In ICS is het al een heel stuk beter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

alex93 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:04:
...Hij start uitzichzelf programa's en blijft dan op en neer gaan van normaal naar voicetalk (d8 ik) & al zet ik hem op schermblok dan gaat er gegeven moment programmetje bureauklok aan, valt uitzichzelf ook weer weg...
Dit had ik gisteren ook, zomaar. Was heel raar. (en ik heb ICS er al een aantal weken op staan). Ook had ik 2x dat het scherm helemaal flipte, alsof je hem onder de kraan had gehad. Na een tijdje uit te hebben gezet (accu eruit) en met de normale lader volledig opgeladen, was het probleem weg. Ik had trouwens ook dat als ik hem aansloot op de USB kabel terwijl ik de phone uitgeschakeld had, dat een soort van 'update app' ging draaien. (groen android mannetje met de tekst 'downloaden'.) Alsof ik een update of andere rom kreeg. Dit ging trouwens niet verder (3uur gewacht), hij had immers ook geen wifi of andere dataverbinding om ook maar een enkele byte te downloaden.

Sinds ICS merk ik wel dat de accu veel sneller leeg is. voorheen kon ik er makkelijk een 2 dagen mee doen, nu amper 8 werkuur met dezelfde load. Tevens 'crashen' apps vaak, vooral GO keyboard maar ook opera en GO launcher zelf.

+, ondanks dat ik er GO Locker op het zitten krijg ik het nog steeds voor elkaar om het 'snel menu' te openen door de aan/uit toets ingedrukt te houden en (mits lang genoeg indrukken) zelfs uitzetten. Dit was met GB ook niet zo, dat werd toen ook 'gelocked'. (P.s. dat is nu ook zo met de standaard locker, blijkt.).

Ik ga em maar eens flashen, kijken of dat een verbetering geeft. Tot nu toe dus nog niet heel tevreden over ICS.

[ Voor 12% gewijzigd door Tyoi op 20-06-2012 14:46 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Eergisteravond mn note geflashed via een wipe data en wipe cash in het recovery menu.
Vandaag was mijn accu alweer in acht uur leeg waar hij vroeger 1,5 dag mee ging... daar baal ik wel enorm van.

En iemand de bluetooth al werkend gekregen op een Parrot carkit met ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bt is stuk door een bluetoothfail. als je in het android4 topic zoekt kan je de oplossing vinden (appje kan t fiksen).

Dat voicetalk aanspringt kan komen omdat dat standaard start als je 3x op home drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhh, volgens mij weet ik de/een oorzaak van het batterijprobleem..
Tenminste, voor zover ik dat heb kunnen testen..

Het volgende heb ik gedaan:
Telefoon opladen, na lader uitpluggen de telefoon geheel uitzetten,
opnieuw aanzetten, data verkeer uitzetten.

En de batterij gaat lang mee, ik had laatst iets van 14 uur 'on time' met een uurtje
wifi en browsen, 45 min filmpje kijken, wat pielen met de software, een spelletje spelen
en ik had nog 50% ofzo over aan batterij. Als vanouds!

Het dunkt me dat de batterijdrain deels dus moet liggen aan ofwel de apps die
met het 3G connecten, ofwel een 3G gerelateerd software probleem ofwel iets wat
ik over het hoofd heb gezien.

=> wat overigens zou betekenen dat de installatie van ICS goed verlopen is. (zonder
al dat factory reset gedoe, maar gewoon als update via Kies)

Iemand anders die dit kan checken/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Pinnakker

Dataverkeer uitzetten???? Daar heb ik geen Note voor genomen. Had ik net zo goed op zoek kunnen gaan naar een 2e hands Nokia 3310. Ik kan je niet vertellen waar het door komt maar bij mij trok ICS het ook niet 1 dag met een volle batterij. Zit nu weer op GB en heb nergens meer last van. Als ik zo op diverse fora de problemen met ICS lees krijg ik toch het gevoel dat er ergens iets niet goed zit in ICS. Maar wat nou de trigger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Megatron

Klopt, ik heb geen Note genomen om GEEN dataverkeer aan te hebben.
T ging er alleen om om aan te tonen dat de batterij onder ICS ineens normaal presteert als dataverkeer uitstaat.
(terwijl dezelfde telefoon MET dataverkeer in 7,5 uur leeg is)

Met GB was er geen batterijprobleem met data aan, met ICS nu wel. Dat laat dit testje zien. Snapt u?
T kan een indicatie zijn dat t batterij-euvel zich afspeelt met alles wat met t dataverkeer te maken heeft: apps, software (ICS zelve), 3G connectie, etc..

edit:
Wat ook opvalt, is dat sommige apps (denk aan Google Translate, QQ (Chinese messenger) vaak slecht (vertraagd, errors, crash) reageren zodra de telefoon aangezwengeld ligt aan het electriciteitsnet. Google Translate kan vaak geen verbinding maken, en QQ crasht. Dit gebeurt enkel als de telefoon aan het laden is en de 3G aanstaat en het gebeurt regelmatig. Wellicht ook een indicatie dat er iets mis is met apps versus 3G en de batterij onder ICS..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn ervaring is dat er soms een proces je telefoon uit deep sleep houdt. Dit kan je oplossen door Airplanemodus aan en daarna uit te zetten.

En dat je zonder dataverbinding meer accutijd hebt is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catch22, wat je beschrijft is een bekend probleem, de wakelocks.. Daar heb ik ook last van en dat truckje met airplanemodus werkt maar half en je moet t om de haverklap toepassen. Geen oplossing dus.

Zie mijn eerdere post echter: 3G uit en lekker klooien met spelletjes, film kijken, via wifi internetten laat de batterij een gigantische factor LANGER meegaan (makkelijk 3x langer) dan als ik de 3G aan heb en hetzelfde doe. Onder GB was mijn usergedrag identiek, en ging de batterij ongeveer net zolang mee als nu met 3G uit.
See the point I'm trying to make..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik denk eerder dat je min of meer hetzelfde probleem oplost. Met airplane modus aanzetten zet je dus ook je dataverbinding uit. Misschien kan Pinnaker dit nog eens proberen door alleen dataverbinding uit en weer aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jip_86
Nee, dat bedoel ik dus niet.. Ooit Sherlock Holmes gelezen? Deductive Reasoning..
Dat is wat ik aan t doen was, en dat leverde t beschreven resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als ik de airplanemode aan en gelijk weer uitzet zijn de wakelocks weg tot ik hem oplaadt.

schijnt ook te voorkomen zijn door de lader eruit te trekken als het toestel unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Zijn er hier nog meer mensen die de update (nog) niet OTA aangeboden hebben gekregen? Kies houd zich ook van de domme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:36
Ik had de landcode van mijn toestel op Oostenrijk gezet.
Daarna kwam er een fabrieksreset en een android 4.03 update
Batterijduur was daarna van 2 dagen naar amper een dag gegaan
Na het opstarten met de flightmodus ging het beter.
Maar ik had geluk (blijkt achteraf)

Mijn toestel ging stuk hij lade niet meer op.
Ik bracht hem naar een samsung service center.
Waar ik perfect ontvangen werd. de connector was stuk en op voorraad kon hem morgen weer ophalen.
Heeft u een backup? vroeg de dame nog.

De volgende dag starte ik de Note op, compleet leeg alleen aan de imeicode herkende ik nog mijn toestel.
EN
Android 4.03 er kaal op geïnstalleerd en de Nederlandse landcode.
Batterij verbruik nu ruim 2 dagen,. Perfect toestel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje :

wat: Probleem met opladen sinds ICS
Als ik mijn toestel in de auto op wil laden, zowel via autohouder als los via het kabeltje, dan zegt ie na een paar seconde al : teveel spanning, opladen wordt afgebroken! of temperatuur te hoog, opladen wordt afgebroken!

Met navigatiesysteem is die trouwens ook in no time leeg :(
Maar kan hem (met of zonder navi aan) dus niet tijdens het autorijden opladen ...

Komt iemand dit bekend voor en is er een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, een auto-oplader gebruiken van maar 1Ah of 500mAh in plaats van een met 2Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke en waar kan ik dat aan zien in op de oplader, want kan er nergens een stickertje of iets dergelijks over vinden ...

het gaat trouwens om de officiele autolader van Samsung die bij de autohouder geleverd zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zei je niet :). Als het om de officiële gaat zou ik gewoon contact opnemen met Samsung in plaats van zelf prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:03:
Even een vraagje :

wat: Probleem met opladen sinds ICS
Als ik mijn toestel in de auto op wil laden, zowel via autohouder als los via het kabeltje, dan zegt ie na een paar seconde al : teveel spanning, opladen wordt afgebroken! of temperatuur te hoog, opladen wordt afgebroken!

Met navigatiesysteem is die trouwens ook in no time leeg :(
Maar kan hem (met of zonder navi aan) dus niet tijdens het autorijden opladen ...

Komt iemand dit bekend voor en is er een oplossing?
Ja, in ieder geval even lezen.
het is al diverse malen vermeld en de oplossing / oorzaak ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
alex3305 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:51:
Ja, een auto-oplader gebruiken van maar 1Ah of 500mAh in plaats van een met 2Ah.
Wat is er mis met een 2Ah lader? Ik gebruik zelf de 2Ah lader van de Samsung Tab en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niets, maar als de telefoon daar te warm van wordt - wat ook weleens voorkomt met te 'dikke' laders - dan kun je die beter niet gebruiken. Daarnaast is het minder goed voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:08:
[...]

Ja, in ieder geval even lezen.
het is al diverse malen vermeld en de oplossing / oorzaak ook
Ik heb alleen maar een verwijzing en vertaling van XDA kunnen vinden ,,,
iets over met een mes prutsen, maar daar heb ik toch geen last van?
En met een huislader voor in stopcontact ook niet ...

Als jij het weet te vinden, mag je mij een link geven naar het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou was ik gister in een cafe met wifi en kreeg daar een melding op mijn Note dat er een software update was..
Ik die over de air gedownload en geinstalleerd.. Mooi Android poppetje na reboot, beetje wachten en klaar.
Er lijkt niets veranderd, echter, ik kijk nu net naar de stats van betterbatterystats en zie dat de multipdp en secril_fd_interface (in t kernel wakelocks menu) slechts 7.40 min aan zijn geweest in de 4,5 uur dat mijn telefoon aanstaat.. Eerder gaven beiden een giga hoge score, enkele uren.. Zou dit kunnen zijn gefixt door deze
kleine update? Zijn er meer lieden die een melding van een update gehad hebben NA overgestapt te zijn op 4.03? En wat zijn de ervaringen mbt de batterij? T lijkt erop dat de batterij nu ook wat beter reageert, staat op 88% na 4,5 uur aan en 3G gewoon aan. Heb een beetje gesmst, en google translate gebruikt, that's it.
Mijn versie is verder onveranderd ook, wat voor soort update t was weet ik dus niet.. Iemand die t wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik veel spannender vindt is waarom je een (onverwachte) OTA update installeerd vanaf een ander netwerk.

Ik zou in ieder geval niet accepteren, wie weet wat er allemaal rondzwerft in de boze buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:38:
Nou was ik gister in een cafe met wifi en kreeg daar een melding op mijn Note dat er een software update was..
Ik die over de air gedownload en geinstalleerd.. Mooi Android poppetje na reboot, beetje wachten en klaar.
Er lijkt niets veranderd, echter, ik kijk nu net naar de stats van betterbatterystats en zie dat de multipdp en secril_fd_interface (in t kernel wakelocks menu) slechts 7.40 min aan zijn geweest in de 4,5 uur dat mijn telefoon aanstaat.. Eerder gaven beiden een giga hoge score, enkele uren.. Zou dit kunnen zijn gefixt door deze
kleine update? Zijn er meer lieden die een melding van een update gehad hebben NA overgestapt te zijn op 4.03? En wat zijn de ervaringen mbt de batterij? T lijkt erop dat de batterij nu ook wat beter reageert, staat op 88% na 4,5 uur aan en 3G gewoon aan. Heb een beetje gesmst, en google translate gebruikt, that's it.
Mijn versie is verder onveranderd ook, wat voor soort update t was weet ik dus niet.. Iemand die t wel weet?
Het is bijzonder dat je een update ontving. Er is namelijk voor zover ik kan zien niets uitgerold door Samsung, zie: http://www.sammobile.com/firmware/ (en search N7000). Voor juni zijn er alleen firmwares voor exotische landen of operators van de bestaande 4.0.3. uitgerold.

Zou je een screenshot kunnen geven van je 'About phone'-scherm? (of overtypen) Kernel, Build number, etc.
Wellicht ook handig, je CSC: *#1234# in dialer invoeren.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
MEGATRON schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:42:
[...]
Wat is er mis met een 2Ah lader? Ik gebruik zelf de 2Ah lader van de Samsung Tab en heb nergens last van.
Volgens mij is daar ook niets mis mee. Een 2A lader betekent volgens mij alleen maar dat ie max. tot 2A belast kan worden. Het is aan 'vrager' - je Note dus - om stroom te vragen en als ie 1A vraagt, krijgt ie dat. Het is voor zover ik weet geen pomp die persé 2A over het draadje pompt.
Ik denk eerder dat er ergens een sluiting in die lader zit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Staat ook in de software ingesteld inderdaad. Kan me herinneren uit de startperiode van CM9 dat daar ook de laadstroom te laag ingesteld stond en het laden dus veel langzamer ging laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:05:
[...]

Het is bijzonder dat je een update ontving. Er is namelijk voor zover ik kan zien niets uitgerold door Samsung, zie: http://www.sammobile.com/firmware/ (en search N7000). Voor juni zijn er alleen firmwares voor exotische landen of operators van de bestaande 4.0.3. uitgerold.

Zou je een screenshot kunnen geven van je 'About phone'-scherm? (of overtypen) Kernel, Build number, etc.
Wellicht ook handig, je CSC: *#1234# in dialer invoeren.
Vallen India en China onder redelijk exotisch? Indiaas toestel en nu in China.
Ik heb die code even ingevoerd en met dit resultaat:
PDA: N7000DDLPA
PHONE: N7000DDLP4
CSC: N7000ODDLP5
Build Info: Jun 12 2012

Info onder about phone:
Model nr: GT-N7000
Android Version: 4.0.3
Baseband version: N7000DDLP4
Kernel Version: 3.0.15-N7000DDLP8-CL551076
dpi@DELL142 #3
SMP PREEMPT Sat May 12
Build nr: IML74K.DDLPA

Wat ik me herinner is dat na deze install ik het SNote icoontje in mijn screen zag bewegen 'als was ie opnieuw geinstalleerd'.. Overigens, die update via wireless (wifi) was gewoon over de air updaten. Mijn KIES gaf dezelfde dag overigens OOK een melding dat er een update binnen was, maar toen ik mijn telefoon aanzwengelde gaf KIES aan dat de software uptodate was. KIES download automatisch nieuwe firmware zo heb ik ingesteld. Dus tsja.. wat voor iets t nou was..?
Vooralsnog lijken multipdp en secril_fd_interface een stuk minder actief als ik t aantal minuten vergelijk in betterbatterystats met voor deze mini update.
Zou t kunnen zijn dat er een SNote update uitgerold was? Of dat ICS automatisch een stukje software herinstalleert als het gefuckt is?
De update over de air was trouwens zeer rap, misschien 2 of 3 minuten. Eerst rebootte de telefoon zich, om daarna de update te doen, Android icoontje, etc. Mijn battterij was ook maar op 60% maar toch werd t zonder probleem geinstalleerd. Terwijl voor de grote update de batterij iets van 90% moest zijn ofzo voor ie het deed.
Ideeen wat t kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:49:
Vallen India en China onder redelijk exotisch? Indiaas toestel en nu in China.
Als je zoekt op de N7000 in mijn link, dan zie je welke landen een update hebben gekregen nu. Zo te zien heb jij met een Indiaas toestel inderdaad een minor update gehad: 14 mei en 16 juni

En dat komt dan weer overeen met de gegevens die je gaf.

Wellicht komt er nog een minor update naar de andere, bijvoorbeeld NL toestellen, maar wie weet was die alleen een fix voor een paar specifieke versies. Who knows?...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooo dan kan het dus zijn dat ik als een van de eerste gelukkigen wellicht de fix voor het batterijprobleem ontvangen heb! Hehe! 2 dagen is wat kort om het met zekerheid te stellen, maar ik heb serieus t idee dat de
die multipdp en sercil_fd_interface mijn telefoon niet meer lastig vallen. En ik had geen problemen met andere
wakelocks, dus dit zou het dan moeten zijn..
Ik ga wat verder rommelen aan mijn telefoon. Vooral ook met de oplader wat testjes uitvoeren (de 'na het opladen automatische wakelock', even zien of die er nog is)
Het homescreen probleem bestaat nog steeds overigens, dwz: mijn background pic is 1/4 verschoven en een zwartbalk verschijnt na een reboot of volledige herstart. Wat dit precies triggert weet ik niet, ik heb de 'right circumstances' nog niet weten te pinpointen. T gebeurt niet altijd, maar soms. Tot nu toe 1 x na de nieuwe update.
Bedankt voor die link, ik had ernaar gekeken, maar kon dat specifieke datumfeitje van die update niet vinden, de site was een beetje onlogisch vond ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Dan zal het wel goed gaan :) tenminste, heb op het zwakkere wifi gedeelte na geen enkel probleem sinds de update. Het zwakkere wifi singaal heb ik voor 20 euro opgelost door op de eerste verdieping een extender neer te droppen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2012
Heb vorige maande de update naar android 4.0 eropgezet.
Helaas toen geen factory reset gedaan dus had ook de bekende probelemen met battery drain enz.
Tevens kon ik niet goed opladen via USB/PC.

Heb toen een factory reset gedaan en de apps weer opnieuw geinstaleerd en het werkte weer zoals vanouds!

Vandaag heb ik alleen weer een battery drain gehad en wil de telefoon niet via usb/pc opladen als de telefoon aanstaat.

Iemand dit probleen (weer) tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Is dat niet het probleem wat al vaker aan bod gekomen is ? Volgens mij lossen de meeste dit op door een reboot na het laden uit te voeren.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2012
Het is inderdaad meer aan bod gekomen, maar het valt mij op dat ik een maand nergens last van heb gehad en het probleem zich nu weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
herron schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:26:
Heb vorige maande de update naar android 4.0 eropgezet.
Helaas toen geen factory reset gedaan dus had ook de bekende probelemen met battery drain enz.
Tevens kon ik niet goed opladen via USB/PC.

Heb toen een factory reset gedaan en de apps weer opnieuw geinstaleerd en het werkte weer zoals vanouds!

Vandaag heb ik alleen weer een battery drain gehad en wil de telefoon niet via usb/pc opladen als de telefoon aanstaat.

Iemand dit probleen (weer) tegengekomen
Vraag, gebruik je navigatie en zo-ja welke? ik gebruik namelijk sygic en had vrij snel door dat deze niet juist afsluit waardoor de batterij behoorlijk snel leeg loopt. wat ik dan doe is de note opnieuw opstarten en na 15 min kijken via spycpu of de note weer in deep sleep geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
De RC van CM9 is wel heel erg stabiel en zuinig zeg... poe. Eigenlijk all you need...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik zit nu bijna 1 1/2 week op op ICS, en hij draait goed geen wakelocks e.d. Ik heb hem terug naar fabrieks instellingen gezet vanuit instellingen menu via kies geupdate en weer fabrieksinstellingen.
Enkel 1 dingetje met bluetooth: ik kan via mijn autoradio bijvoorbeeld wel muziek luisteren maar niet meer door de nummers/cd's zappen. Handsfree bellen, opnemen en neerleggen werkt nog wel.

Edit:
Opgelost, ik heb Winamp geïnstalleerd en het werkt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door BAS80 op 10-07-2012 14:46 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Update naar 4.0.4 is onderweg (bron sammobile)

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:30
Coolrob schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:05:
Update naar 4.0.4 is onderweg (bron sammobile)
Alleen nog maar voor AT&T Notes, maar hopelijk snel voor iedereen.

http://www.sammobile.com/2012/07/10/update-your-galaxy-note-att-to-android-4-0-4/

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

de AT&T versie had volgens mij nog geen update naar ICS gehad gezien het feit dat het nodig vinden om te vermelden dat je meer pen apps erbij krijgt in de vorm van het Premium Pack. Dus ik betwijfel of 4.04 snel voor de normale Note volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, waarom zou er überhaupt nu nog aan ICS doorgewerkt worden? De broncode van JB is vandaag uitgekomen en daarnaast had Samsung die bron al een paar weken via Google. Ook is er vrij weinig in het framework veranderd en is porten relatief gezien dus een eitje.

De 4.0.4 is inderdaad voor de AT&T Note en niet de wereldwijde uitvoering. Ook is 4.0.4 niet meer dan een kleine bugfix release en dus niet al te interessant om per se te moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

4.0.4 is voor de note te downloaden op sammobile.

[ Voor 39% gewijzigd door Coolrob op 11-07-2012 08:51 ]

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
alex3305 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:05:
Inderdaad, waarom zou er überhaupt nu nog aan ICS doorgewerkt worden? De broncode van JB is vandaag uitgekomen en daarnaast had Samsung die bron al een paar weken via Google. Ook is er vrij weinig in het framework veranderd en is porten relatief gezien dus een eitje.

De 4.0.4 is inderdaad voor de AT&T Note en niet de wereldwijde uitvoering. Ook is 4.0.4 niet meer dan een kleine bugfix release en dus niet al te interessant om per se te moeten hebben.
Guillaume ‏@xplodwild
Boom, audio on #tf300t Jelly Bean. Luckily we could use nexus7 hal sources. Other devices will cry hard.
linkje

Ik vind deze tweet van xplodwild anders niet heel geruststellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Want?

JB komt wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ehm staat er niet dat de rest van de apparaten een probleem heeft als de source niet gebruikt kan worden? Een telefoon zonder camera (zoals bij ICS veelal het geval was) is mee te werken, maar met audio is het toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Vanochtend een 176,32 mb grote update binnengekregen en geïnstalleerd. :)

Het is waarschijnlijk dezelfde dezelfde OTA update die pinnaker binnenkreeg denk ik..

Hij ging tijdens de installatie mijn 104 applicaties optimaliseren... Applicaties installeren ( met bijbehorende icoontjes) duurt wel iets langer, maar gewoon het apparaat de tijd geven om te laten installeren.

Samsung noemt hem een update ivm verbeterde stabiliteit, dit zag ik voor dat ik de update installeerde.

Android versie 4.0.4 nu overigens :)

Even hoopte ik heel stiekem op een stille update van jellybean... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door emailjunkie op 11-07-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
Weet er iemand hoe ik vanuit CM9 weer het beste terug kan naar stock? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
in de recovery duiken, full wipe doen, uitzetten, downloadmode aan en via odin stockrom flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@emailjunkie
Dude, ik had alleen een mini-update binnen gehengeld, dat is waarschijnlijk omdat ik de Indiase release draai.
Ik zit nog steeds op 4.03, met alle ellende van dien. Mijn batterij is weleenswaar ietwat verbeterd, met 3G aan slurpt dat ding toch 3% a 4% batterij per uur, als ik mijn telefoon niet aanraak en er geen wakelocks zijn. (gecheckt met CPU spy).
Met smart wacht ik dan ook op die veelbelovende optimalisatie 4.04. Hopelijk zal dat eindelijk mijn telefoon weer gebruiksvriendelijk maken. Ik zie vaak stats van S2 gebruikers met 28 uur use en nog steeds batterij over. Daar kan ik alleen maar van dromen, want met 3% a 4% per uur drain met nietsdoen is er niet veel over na een dagje normaal gebruik. :'(
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste