Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste
Acties:
  • 792.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- oblomov - schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:07:
Wil nieuwe pedalen aanschaffen. Heb mijn oog op bijgaande modellen laten vallen. Wat mij intrigeert is waarom de vorm zo verschillend is. Daar moet een reden voor zijn denk ik dan, maar weet niet welke! De ARS03 is wat breder. Met de spindel erbij zijn beide even lang. Ben benieuwd of iemand het weet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heeft hier mee te maken denk ik zie link .
http://www.vogelvrijefiet...len-voor-v-vormige-voeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Het zijn mooie trappers, nadeel wat ik ervan heb ondervonden is , dat wanneer je stil staande met je been de trappers raakt de vellen van je been ernaast hangen door schaven. Tegenwoordig heb ik daarom rubberen trappers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
Betreft die pedalen

Ik zou altijd voor het grote platform kiezen, dat is prettiger voor de voet.

Een kanttekening: Ze zijn erg licht, dat zie je vaker met CNC spul. CNC is zwakker dan koud smeden. Shimano doet vooral aan koud smeden. Als je toch voor platform pedalen gaat zou ik persoonlijk voor Shimano gaan.

SAINT MX80 Flat Pedal

Ik zelf heb trouwens standaard pedalen met kunststof platform precies om de redenen van Racinfo: Scherpe punten in de buurt van mijn broek zijn geen goed idee.
Nee, de spindle lengte is bij deze pedalen hetzelfde, alleen de kooi is kleiner. Ik denk eerlijk gezegd dat het een gewicht/optisch ding is, niet zozeer functioneel. Normaal gesproken wil je (zeker bij dit soort grijpende pedalen) gewoon een zo groot mogelijk platform.

[ Voor 34% gewijzigd door roffeltjes op 14-06-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
Herkenbaar, soms ga ik met mijn dochter achterop een stukje fietsen. We hebben het dan dus over dit model:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrabikes.nl/wordpress/wp-content/uploads/2015/04/merida-e-spresso-410-eq.jpg

Jepp zitje achterop, dan dochter achterop en dan mijn lange stelten over de stang heen gooien. Gelukkig doe ik dit incidenteel als het een keer mooi weer is. Als ik dit elke dag zou doen dan is het wel een dingetje.

Verder zal ik nog steeds altijd voor een herenframe gaan, puur voor de looks en omdat damesmodellen er niet in mijn maat zijn. Daarnaast heeft mijn Merida in de bovenste stang een soort bagageruimte waar je een fietspomp in kunt doen. Dus hij heeft wel degelijk een functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die bovenste stang is er gewoon voor de stevigheid. Een driehoek is zoveel stijver dan een V. Je kunt bij een damesfiets nog zoveel verstijvingen aanbrengen, maar je hoeft er maar op te stappen en je voelt het ding zwabberen.
En dan ook nog voor en achter een kind erop? Misschien moet opa (uit die column) maar aan de driewieler.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hoewel ik groot fan ben van het herenframe ivm de stijfheid, kan een modern damesframe zeer zeker stabiel genoeg zijn voor twee zitjes.

Mijn vrouw gebruikt hiervoor de Batavus Razer en zelfs ik vind dat geen enkel issue, zelfs niet met voortassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
- oblomov - schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Als je de ene keer langer of korter met een ketting doet en de ketting is duurder of goedkoper, dan vind ik dat van belang.

Prima, zoek ik op.
Ik heb voordat ik de ketting aanschafte diverse tests gelezen op MTB forums. Conclusie was min of meer; een duurdere ketting gaat langer mee maar de prijs kwaliteit is zoek. Een drie keer zo dure ketting ging 1,5 tot twee keer zo lang mee.
Er zijn ook RVS kettingen en met speciale coatings. Tja,De huidige kost 11 euro ofzo. Daar kun je geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
Maasluip schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:25:
Die bovenste stang is er gewoon voor de stevigheid. Een driehoek is zoveel stijver dan een V. Je kunt bij een damesfiets nog zoveel verstijvingen aanbrengen, maar je hoeft er maar op te stappen en je voelt het ding zwabberen.
En dan ook nog voor en achter een kind erop? Misschien moet opa (uit die column) maar aan de driewieler.
Helemaal mee eens en voor een speed pedelec gaat dit helemaal op.
Mijn Bobike Tour achterzit heeft een flink (zwabber) effect op de balans van mijn heren (s)pedelec.
En met een hogere belading wordt het effect flink versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
wmeester schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:35:
Ik heb voordat ik de ketting aanschafte diverse tests gelezen op MTB forums. Conclusie was min of meer; een duurdere ketting gaat langer mee maar de prijs kwaliteit is zoek. Een drie keer zo dure ketting ging 1,5 tot twee keer zo lang mee.
Er zijn ook RVS kettingen en met speciale coatings. Tja,De huidige kost 11 euro ofzo. Daar kun je geen buil aan vallen.
Die indruk heb ik ook. De eerste ketting op de nieuwe Charger Touring (KMC ??) ging maar 2150 km mee, terwijl ik de kettting goed onderhoud. Nu ligt er de een na goedkoopste van KMC, de X10.93, op. Ben benieuwd. Als het geen voordeel oplevert, ga ik over op de goedkoopste van KMC; de X10.73.
Ik realiseer mij dat de Bosch Performance CX een flinke bijdrage levert aan de slijtage. Met een gewone fiets was 7000 km met een ketting geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

spattex schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:44:
Weet iemand met een Bafang middenmotor wat de instelling is voor het oppakken van de motor als je stopt met trappen.
Ik stop n.l. altijd met trappen als ik opschakel, daarna begin ik weer met trappen maar ik vind dat de motor daarna niet snel genoeg inkomt.
Ik had al diverse instellingen geprobeerd maar ik raak het spoor een beetje bijster.
Ik heb nu gereden met de Slow Start Mode op waarde -3- en de StartDegree (Signal no.) op 10 en bemerk bij deze waarden dat de motor sneller koppelt na stilhouden van de pedalen en je verder gaat met trappen. Ook vertrek uit stilstand gaat nu soepeler.

[ Voor 40% gewijzigd door racinfo op 15-06-2016 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
zonnefreak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:47:
Ik zou het ook niet weten. Zien er wel mooi en stevig uit. Bij welke winkel kun je die bestellen? Ik heb ook recentelijk mijn trappers vervangen maar het is ongelofelijke rommel. :(
Zijn net op de markt en nog maar mondjesmaat vooral in Duitsland verkrijgbaar.
Niet goedkoop met € 69,- Hierbij een link naar de fabrikant:
http://www.ht-components....ad&productCname=CHEETAH-S
Goed gezien. In dat artikel van je link stond nog een interessante link: http://bikenoob.com/2010/03/18/kneesavers
piwakawaka schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:09:
Ik heb onlangs de Shimano PD-T780 bij Wiggle gekocht. Perfecte pedalen voor zowel gewone schoenen als MTB-schoenen. Wegen samen slechts 392 gr.
[afbeelding]
Zien er prachtig en sterk uit, maar ik kan niet goed omgaan met dat SPD mechaniek. Ja, ze zijn ook gebruiken zonder!!
racinfo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:40:
Het zijn mooie trappers, nadeel wat ik ervan heb ondervonden is , dat wanneer je stil staande met je been de trappers raakt de vellen van je been ernaast hangen door schaven. Tegenwoordig heb ik daarom rubberen trappers
Ik heb dit soort trappers vaker gebruikt, maar deze zeer pijnlijke (van horen zeggen) aanraking nog zelf niet ervaren. Ik durf het bijna niet op te schrijven, want ik wil de goden niet verzoeken })
Overigens, zijn die kartels niet zo scherp als de schroefbare pinnen die men gebruikt voor de echte MTB platform pedalen.
Een nadeel van rubberen pedalen is dat ik erop wegschuif bij regenweer.
roffeltjes schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:56:
Betreft die pedalen

Ik zou altijd voor het grote platform kiezen, dat is prettiger voor de voet.

Een kanttekening: Ze zijn erg licht, dat zie je vaker met CNC spul. CNC is zwakker dan koud smeden. Shimano doet vooral aan koud smeden. Als je toch voor platform pedalen gaat zou ik persoonlijk voor Shimano gaan.

SAINT MX80 Flat Pedal

Ik zelf heb trouwens standaard pedalen met kunststof platform precies om de redenen van Racinfo: Scherpe punten in de buurt van mijn broek zijn geen goed idee.

Nee, de spindle lengte is bij deze pedalen hetzelfde, alleen de kooi is kleiner. Ik denk eerlijk gezegd dat het een gewicht/optisch ding is, niet zozeer functioneel. Normaal gesproken wil je (zeker bij dit soort grijpende pedalen) gewoon een zo groot mogelijk platform.
Zelfs het grotere platform vind ik nog wat klein, want het voorste boog gedeelte is minder dik en biedt daar geen ondersteuning meer.

Die Shimano Saint MX80 pedalen zijn ook in mijn gedachten geweest. Ietwat concaaf, zeer redelijk geprijsd (+/- € 55,-) en sterk. Met overwegend positieve recensies. Ik vind ze wat groot en lomp.

Ik heb ook deze op het oog:
http://www.hibike.nl/ht-n...baed1e80f588#var_57700128

Of, de de metalen variant:
http://www.hibike.nl/ht-n...78058a50f431c10a1b79a422b

Heel mooi, maar duurder:
https://www.bike-componen...edale-Modell-2016-p45464/

Waarschijnlijk ga ik voor de HT Nano-P PA. Het is voor het eerst dat ik dit soort grote platform pedalen ga gebruiken. Voor € 40,- durf ik dat risico wel aan en ik heb ook redelijk vertrouwen in dat kunststof. De spindel e.d. zijn hetzelfde als bij de metalen variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerutti
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-08 18:56
racinfo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb nu gereden met de Slow Start Mode op waarde -3- en de StartDegree (Signal no.) op 10 en bemerk bij deze waarden dat de motor sneller koppelt na stilhouden van de pedalen en je verder gaat met trappen. Ook vertrek uit stilstand gaat nu soepeler.
Ik vind het raar dat de motor sneller koppelt of hervat na een onderbreking door de remsensor en/of schakelsensor dan na stilhouden van de pedalen.
@racinfo,
Hoe gedraagt de motor zich bij gebruik gashendel met je nieuwe instellingen?
Bij mijn huidige instellingen heb ik de indruk dat de ondersteuning kort wegvalt bij gebruik gashendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Cerutti schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Ik vind het raar dat de motor sneller koppelt of hervat na een onderbreking door de remsensor en/of schakelsensor dan na stilhouden van de pedalen.
@racinfo,
Hoe gedraagt de motor zich bij gebruik gashendel met je nieuwe instellingen?
Bij mijn huidige instellingen heb ik de indruk dat de ondersteuning kort wegvalt bij gebruik gashendel.
Dat de motor sneller opschaald bij gebruik van je rem-sensors vind ik wel logisch maar dat het langer duurt na stilhouden van de pedalen is en blijft vreemd. Het heeft ongetwijfelt toch te maken met de waarde "Start Degree (Signal no.)", zoals ik al opmerkte bij instelling -10- pakt ie hem sneller op dan bij de fabriekswaarde -4-. Ik ga hier nog verder mee experimenteren (jammer dat programmeren via USB zo lastig is anders zou ik meer in korte tyd kunnen testen).

Dat wegvallen bij gebruik gashandel heb ik vrij aardig kunnen reduceren met de instellingen bij Low=11 en High=42 maar er blijft een "gat" voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerutti
racinfo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:54:
[...]

Dat de motor sneller opschaald bij gebruik van je rem-sensors vind ik wel logisch maar dat het langer duurt na stilhouden van de pedalen is en blijft vreemd. Het heeft ongetwijfelt toch te maken met de waarde "Start Degree (Signal no.)", zoals ik al opmerkte bij instelling -10- pakt ie hem sneller op dan bij de fabriekswaarde -4-. Ik ga hier nog verder mee experimenteren (jammer dat programmeren via USB zo lastig is anders zou ik meer in korte tyd kunnen testen).

Dat wegvallen bij gebruik gashandel heb ik vrij aardig kunnen reduceren met de instellingen bij Low=11 en High=42 maar er blijft een "gat" voelbaar.
de instellingen bij Low=11 en High=42 waar vind ik die terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:07
Heb in Bolsena met mn vouwfietsje( Bafang BBS01-250W) een steile helling(15%) genomen en dat ging redelijk goed(ketting kraakte wel als ik met m'n gewicht(105) op de trappers stond). Moest flink bijtrappen en de meter stond op 16A. De Italianen stonden wel ff te kijken dat ik op zo'n klein fietsje naar boven kwam. Was ook een lange klim. Motor was behoorlijk heet na de klim(ik ook).
https://dl.dropboxusercon.../KlimBolsenaVouwfiets.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door bgttje op 15-06-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Cerutti schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:46:
[...]

de instellingen bij Low=11 en High=42 waar vind ik die terug?
Bij Throttle instellingen

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/lowhigh.png
bgttje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:41:
Heb in Bolsena met mn vouwfietsje( Bafang BBS01-250W) een steile helling(15%) genomen en dat ging redelijk goed(ketting kraakte wel als ik met m'n gewicht(105) op de trappers stond). Moest flink bijtrappen en de meter stond op 16A. De Italianen stonden wel ff te kijken dat ik op zo'n klein fietsje naar boven kwam. Was ook een lange klim. Motor was behoorlijk heet na de klim(ik ook).
https://dl.dropboxusercon.../KlimBolsenaVouwfiets.jpg
Nu de Alpe 'd Huez nog... :?

[ Voor 51% gewijzigd door racinfo op 16-06-2016 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerutti
[quote]racinfo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 06:46:
[...]

Bij Throttle instellingen

[afbeelding]

Ah ha bedankt

Cerutti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:20:
[...]

Herkenbaar, soms ga ik met mijn dochter achterop een stukje fietsen. We hebben het dan dus over dit model:
[afbeelding]

Jepp zitje achterop, dan dochter achterop en dan mijn lange stelten over de stang heen gooien. Gelukkig doe ik dit incidenteel als het een keer mooi weer is. Als ik dit elke dag zou doen dan is het wel een dingetje.

Verder zal ik nog steeds altijd voor een herenframe gaan, puur voor de looks en omdat damesmodellen er niet in mijn maat zijn. Daarnaast heeft mijn Merida in de bovenste stang een soort bagageruimte waar je een fietspomp in kunt doen. Dus hij heeft wel degelijk een functie :)
Ik vind grootste probleem van damesfietsen het gebrek aan stijfheid. Wat dat betreft is die Merida wel erg fijn, gewoon een heel fijn frame :) Ik heb ook wat gereedschap in de bovenbuisdinges zitten, erg handig.

Ik zit alleen serieus te overwegen om eind dit jaar die Haibike te gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Ik vind grootste probleem van damesfietsen het gebrek aan stijfheid. Wat dat betreft is die Merida wel erg fijn, gewoon een heel fijn frame :) Ik heb ook wat gereedschap in de bovenbuisdinges zitten, erg handig.

Ik zit alleen serieus te overwegen om eind dit jaar die Haibike te gaan doen :)
Welke Haibike heb je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.haibike.de/produkte_detail_en,,22699,detail.html

Die, moet wel wennen aan die gebogen bovenbuis, maar ik vind het wel een bijzonder mooie fiets verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kan je beter deze nemen, die loopt wat harder :)

http://www.haibike.de/pro...n,74932,25714,detail.html

Verder inderdaad een mooie fiets, redelijk vergelijkbaar qua eigenschappen met de Merida.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Waarom zien de meeste fietsen er uit als kermisatracties met al die kleurpatroontjes op het frame, velgen en dat grote Haibike dwars over de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Denk eraan ook de Mode: op Current te zetten!

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 16-06-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 06:46:
[...]Bij Throttle instellingen[afbeelding]
[...]Nu de Alpe 'd Huez nog... :?
Moet ik dan wel ff met n 500Watter doen. Je merkt het verschil wel met de 250W. En een vouwfiets is toch minder efficiënt met z'n kleine wieltjes. Ze(Italianen en Duitsers) komen wel altijd ff naar t fietsje kijken. Ze zien dat er iets anders opzit aan de accu. Maar de motor vinden ze niet. Heb weer wat Duitsers een id gegeven.
Dat piepkleine achter tandwieltje heeft t wel moeilijk als ik volgas ga. Denk dat t 9 of 10 tanden is met een dun kettinkje.

[ Voor 9% gewijzigd door bgttje op 16-06-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Moet ik dan wel ff met n 500Watter doen. Je merkt het verschil wel met de 250W. En een vouwfiets is toch minder efficiënt met z'n kleine wieltjes. Ze(Italianen en Duitsers) komen wel altijd ff naar t fietsje kijken. Ze zien dat er iets anders opzit aan de accu. Maar de motor vinden ze niet. Heb weer wat Duitsers een id gegeven.
Dat piepkleine achter tandwieltje heeft t wel moeilijk als ik volgas ga. Denk dat t 9 of 10 tanden is met een dun kettinkje.
Kan het mij voorstellen. Gisteren stond ik met een motoragent te praten over fietsen op een ATB als hobby (voor bejaarden) en terwijl ik naast hem stond met mijn display vol aan zag hij niet dat er een motor op de fiets zat (had ik nu toch maar een 500 watt gekocht 8)7 ) .

Die helling bij jou zal wel langer geweest zijn dan de brughellingen die ik hier in Warmond heb en daar moet ik ook al vol op de trappers in een lage versnelling met standje 6 a 8 ondersteuning.

Edit 13.20
Ik zag een mooie batterij aanbieding 36V-15ah
http://www.ebay.nl/itm/36...17a40b:g:miwAAOSwDV1XQ3A~

(import vrij)

[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 17-06-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
- oblomov - schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:55:
Waarom zien de meeste fietsen er uit als kermisatracties met al die kleurpatroontjes op het frame, velgen en dat grote Haibike dwars over de accu?
Omdat dat verkoopt en een jongere generatie aanspreekt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Ja, kleuren kunnen ook mooi zijn, maar bij die Haibike werkt dat kitscherig uit. Misschien omdat dit merk zich vooral op de MTB wereld richt en daar een grotere behoefte om zich te onderscheiden schijnbaar belangrijk is; maar als e-bike op een Nederlands rijwielpad?

Vergelijk het met de Stromer ST1&2 (zwart, wit, rood). Als je die mooi vindt dan kan je je toch niet meer zonder gêne op die hier getoonde vlekkerige Haibike vertonen ;)

Batavus met de groene & zwarte Razer laat zien hoe, mijns inziens, een geslaagd ontwerp qua kleurstelling & styling eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:32:
Kan je beter deze nemen, die loopt wat harder :)

http://www.haibike.de/pro...n,74932,25714,detail.html

Verder inderdaad een mooie fiets, redelijk vergelijkbaar qua eigenschappen met de Merida.
45kmh-versie? :)

Persoonlijk vind ik die Stromers dan weer niet zo bijzonder. Ik wil als 30'er gewoon een beetje sportief ding, ik rij afstanden, maar dus wel een elektrische fiets en en wil niet met de 60+ categorie geassocieerd worden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:39:
[...]

45kmh-versie? :)

Persoonlijk vind ik die Stromers dan weer niet zo bijzonder. Ik wil als 30'er gewoon een beetje sportief ding, ik rij afstanden, maar dus wel een elektrische fiets en en wil niet met de 60+ categorie geassocieerd worden ;)
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik associeer een speed pedelec niet met ouderen. Met die snelheid zeker niet :)
Kom ook genoeg jonge gasten ( dertigers en veertigers ) op een s-pedelec tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
wmeester schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Heb al eerder wat posts gemaakt over mijn kettingslijtage etc:
-Eerste cassette en ketting gingen 4300 km mee.
-Tweede cassette met twee kettingen gingen 12000 km mee
-Ik heb bij beide wissels ook het voortandwiel vervangen (classic motor) het orginele tandwiel was aluminium, de nieuwe is staal.
-Rammeltjes: de standaard zat altijd los, dat is verholpen na aanbrengen borgmoeren en veerringetjes. Het ringslot rammelt ook soms irritant. Het scheelt overigens een stuk als je de banden niet tot 6 bar oppompt. Dan rammelt namelijk alles. Zo'n 3,5 - 4 bar is zat. (zie ook de nodige andere discussies daarover)
-Ergenissen: de standaard bel was na drie keer bellen stuk en deed een standaard *PING *PING geluid. Nu vervangen door een gewone *RING *RING bel. Mensen horen je dan stukken beter.
-Opspattend vuil van het voorwiel word niet voldoende afgevoerd maar komt tegen de motor + ketting aan. Heb daarvoor inmiddels een extra spatlap gemonteerd aan de onderkant van mijn voorspatbord. Vreemd dat daar in het ontwerp geen rekening mee is gehouden.
-Gemiddelde snelheid; ligt op 30. (volgens de Bosch computer)
In de winter iets lager (29) en in de zomer iets hoger (31)
Mijn kruissnelheid ligt op zo'n 35 km.

Verder de nodige zaken vervangen; achterband, zadel, velg v achterwiel en een verende zadelpen gemonteerd.
Bijna identiek verhaal hier. 1e ketting na ca 6.000 km vervangen. Was helemaal op. 2e ketting is nog niet versleten na ca 3000 km. Snelheid ligt ongeveer gelijk aan die van wmeester.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:08:
[...]Kan het mij voorstellen. Gisteren stond ik met een motoragent te praten over fietsen op een ATB als hobby (voor bejaarden) en terwijl ik naast hem stond met mijn display vol aan zag hij niet dat er een motor op de fiets zat (had ik nu toch maar een 500 watt gekocht 8)7 ) .Die helling bij jou zal wel langer geweest zijn dan de brughellingen die ik hier in Warmond heb en daar moet ik ook al vol op de trappers in een lage versnelling met standje 6 a 8 ondersteuning.Edit 13.20Ik zag een mooie batterij aanbieding 36V-15ah
http://www.ebay.nl/itm/36...g:miwAAOSwDV1XQ3A~(import vrij)
Die helling i s meer dan een km lang. Ik was helemaal op apegapen toen ik boven was :? Maar ja ben 67 ;)
Voor mij is die accu aan de dure kant zeker voor Samsung cellen(wil alleen Panasonic of Sanyo cellen). Ik heb dezelfde behuizing en daar gaan 60 cellen in (wel priegelwerk, 50 gaan zonder probleem).
Als ik 60 PF cellen erin zou doen heb ik 36V en 6x2.9=17.4A. Ik wacht ff op de 3.5A cellen(ze zijn er al, weet ik, maar de prijs moet nog ff wat zakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
dirkjesdirk schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:16:
Bijna identiek verhaal hier. 1e ketting na ca 6.000 km vervangen. Was helemaal op. 2e ketting is nog niet versleten na ca 3000 km. Snelheid ligt ongeveer gelijk aan die van wmeester.
6.000 km op een S-Pedelec!! Ik haal nog geen 2.500 km met een ketting op een 25 km/u e-bike. Gemeten met een kettingchecker. Ongeveer 40% van mijn ritten gaan over, veelal stoffige, verharde grindwegen en als ze niet stoffig zijn ontkom ik niet aan de zanderige waterplassen. Dat zal de oorzaak van de snelle kettingslijtage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:01:
[...]

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik associeer een speed pedelec niet met ouderen. Met die snelheid zeker niet :)
De dochter van mijn buren is 13 jaar en die rijdt nu op een Giant e-bike. Het is nog een kwestie van tijd en je ziet geen enkele normale fiets meer op de weg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:53:
[...]

Die helling i s meer dan een km lang. Ik was helemaal op apegapen toen ik boven was :? Maar ja ben 67 ;)
Voor mij is die accu aan de dure kant zeker voor Samsung cellen(wil alleen Panasonic of Sanyo cellen). Ik heb dezelfde behuizing en daar gaan 60 cellen in (wel priegelwerk, 50 gaan zonder probleem).
Als ik 60 PF cellen erin zou doen heb ik 36V en 6x2.9=17.4A. Ik wacht ff op de 3.5A cellen(ze zijn er al, weet ik, maar de prijs moet nog ff wat zakken)
Als ik een accu met Panasonic cellen zou nemen dan zou dit mijn keuze kunnen worden, incl lader 615,-
https://www.fietsunie.nl/...rame-accu-17ah-612wh.html

Edit
Ik zag in England ook een frame accu met Samsung cellen (29E) 36V-14.5Ah voor een zeer aantrekkelijke prijs a 348,- (excl 32,- verzkst) - Eventueel ook met 30Q cellen, wat is het verschil?

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 18-06-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
- oblomov - schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:03:
[...]

6.000 km op een S-Pedelec!! Ik haal nog geen 2.500 km met een ketting op een 25 km/u e-bike. Gemeten met een kettingchecker. Ongeveer 40% van mijn ritten gaan over, veelal stoffige, verharde grindwegen en als ze niet stoffig zijn ontkom ik niet aan de zanderige waterplassen. Dat zal de oorzaak van de snelle kettingslijtage zijn.
Met een normale pedelec doe ik ook ruim 8000 km met een ketting. Ik zit alleen maar op fietspaden, dus dat zal aanzienlijk schelen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
[...]

Ik check niks maar toen de ketting er na 6000 km af liep was die duidelijk op ;) . Ik zie het een beetje als de distributieriem van je auto, met dat verschil dat je die laatste wel na een vaste interval vervangt. De gevolgen zijn ook wat groter.

Overigens rij ik nagenoeg alleen maar op asfalt. Dat zal zeker het verschil maken.
Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:01:
[...]
Dank je _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-06-2016 11:05 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:12
Hoe is de cassette er aan toe na 6000 dan?

Ik heb ook wel 6000km op 1 ketting/cassette combinatie gereden maar die 2 waren ook helemaal kapot.
Alle 11-13-15 helemaal glad en alleen maar slippen.
racinfo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:00:
[...]
Als ik een accu met Panasonic cellen zou nemen dan zou dit mijn keuze kunnen worden, incl lader 615,-
https://www.fietsunie.nl/...rame-accu-17ah-612wh.html

Edit
Ik zag in England ook een frame accu met Samsung cellen (29E) 36V-14.5Ah voor een zeer aantrekkelijke prijs a 348,- (excl 32,- verzkst) - Eventueel ook met 30Q cellen, wat is het verschil?
29E heeft een 3A continu discharge en 8A peak discharge
30Q kan 15A continu discharge hebben.
Per individuele cel veel hogere C rate voor 30Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Zijn er meer onder jullie die wel een accu hebben besteld via aliexpress? of is het toch een ander europeesland waar jullie de accus bestellen?

Zou ik een nieuwe accu moeten bestellen ga ik waarschijnlijk over naar een frameaccu zoals deze bijvoorbeeld : http://nl.aliexpress.com/...1.html?isOrig=true#extend
Met een accu zoals deze neem ik aan dat je gewoon door weer en wind kan fietsen en dat het 1-2-3 zo aan de lader hangt zonder het van de fiets af te hoeven klikken?

Op dit moment heb ik een accu in de waterafstotendefietstas.
Die accu zit in een miniweekendtas.. vervolgens omringd door 2 handdoeken en bubbelplastic .
Wat natuurlijk wel zo is doordat ik 5 werkdagen per week heen en weer naar mijn werk fiets.
Moet ik 'm minimaal 3x per week uit de fietstas halen.. vervolgens naar de 2e etage omhoog tillen en aan de lader zetten.
Binnenkort heb ik eigen stroom in de schuur en zal ik het niet meer mee hoeven sjouwen naar boven.
Wel zal ik het elke keer boven de handdoeken moeten halen om de laadkabel tevoorschijn te halen.

Zelf twijfel ik altijd of er vocht bij kan komen en of er wat mee zou kunnen gebeuren..
48V 20ah accu van 6KG in de fietstas op dit moment..

Natuurlijk uitgebalanceerd omdat ik mn werktas aan de andere kant van de fietstas heb die ongeveer hetzelfde weegt. Uiteraard alleen mijn fiets voor woon-werkverkeer..

[ Voor 33% gewijzigd door BabyRattle op 19-06-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Torched schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:01:
29E heeft een 3A continu discharge en 8A peak discharge
30Q kan 15A continu discharge hebben.
Per individuele cel veel hogere C rate voor 30Q.
Duidelijk. De 30Q kan dus hogere stromen hebben. De Bafang BBS01 trekt wel tot 7 Amp (bij wind tegen) , de 30Q zal daar dus beter bij passen dan de 29E (vandaar de aanzienlijk lagere prijs). Thanx.

Bij de betreffende frame accu zijn er 5 cellen parallel en dat 10x in serie geschakeld (5x 2.9 = 14.5 Ah), de max current zou dan 40 Amp bedragen (5x 8A). Het zijn overigens Samsung cellen.

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 19-06-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:12
racinfo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:03:
[...]
Duidelijk. De 30Q kan dus hogere stromen hebben. De Bafang BBS01 trekt wel tot 7 Amp (bij wind tegen) , de 30Q zal daar dus beter bij passen dan de 29E (vandaar de aanzienlijk lagere prijs). Thanx.

Bij de betreffende frame accu zijn er 5 cellen parallel en dat 10x in serie geschakeld (5x 2.9 = 14.5 Ah), de max current zou dan 40 Amp bedragen (5x 8A). Het zijn overigens Samsung cellen.
Correct, maar vergeet niet dat bij die 8A ontlading je wel te maken krijgt met voltage sag.
Dit zorgt ervoor dat of de low voltage cutoff van je controller of je BMS tript. Daarom is het beter om te blijven bij die 3A, bij 5P is dat een ontlading van 15A wat wel in lijn ligt met wat je doet.

De 30Q zal je een max discharge geven van 5*15A. Dat is je accu erg overspeccen. Die cel is geschikt voor ebikes waar je 40/50A met een kleine P groep in je accu wil. 50+ volt systemen dus. Het zal ongetwijfeld werken maar de 29E zal fors goedkoper moeten zijn.
Als ik zo op Nkon kijk kost een 30Q zo'n 5 euro per cel. De 29E begint bij 3,25 per cel.

Ik had zelf een 4P van samsung 35E cellen. Die begon al last van voltage sag te krijgen bij 5A per cel ondanks dat ze 10A rated zijn. Daarom er maar 9P van gemaakt en het probleem is weg. (ja ik zeul een accupakket mee van 6 kilo)
Door voltage sag raak je ook een gedeelte van de energie in de accu kwijt omdat je de onderkant er nooit uit krijgt vanwege de LVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Momenteel rij ik al bijna 2 jaar rond met een 36V-10Ah LiFePO4 accu, een fijne accu die zowel in een bloedhete zomer- als steenkoude winter zijn actieradius ten volle behoudt en tot aan zijn laagste spanning zijn kracht blijft behouden. Helaas kom ik in aanbiedingen weinig van dit type accu tegen daarom speel ik ook met de gedachte als mijn huidige accu de geest heeft gegeven zelf zo'n accu samen te stellen, desnoods met de BMS van de huidige accu overgezet.

Ik zou dan kunnen kiezen voor 12x P2 van de volgende cellen:
http://www.eclipsebikes.c...4-38120s-10ah-p-1011.html

-> met een continu vermogen van 20 Amp en een nominale spanning van 38.4 volt. Met mijn huidige zadeltas zou ik voldoende ruimte hebben (denk ik) deze 24 cellen plaats te bieden. Gewicht zo rond de 6 kg. Maar zoals ik al schreef: ik speel met de gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nieuws van Bosch:

Compacte display
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13495409_1213789231987177_8851368580738803868_o.jpg

Ook geruchten over een dual battery en compactere lader...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk allemaal, maar laat ze eerst maar eens de betrouwbaarheid fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vlassie1980 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:18:
Nieuws van Bosch:

Compacte display
[afbeelding]

Ook geruchten over een dual battery en compactere lader...
Oogt wel een tikkie summier, was dat bij de vorige uitvoering ook zo?

@neographikal heeft daar wel een punt, betrouwbaarheid van de Bosch motor. Het was een der redenen dat ik toch voor de Bafang middenmotor koos ipv de Razer of Merida. De laatste was echt mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3dyB
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
[...]

6.000 km op een S-Pedelec!! Ik haal nog geen 2.500 km met een ketting op een 25 km/u e-bike.
Na 13000km toe aan de 5de ketting. Tandwielen nog niet vervangen, lijken nog in prima conditie. Wissel de ketting wel op tijd. Rij ook op asfalt. Van mn achterband is wel een slick inmiddels, nieuwe staat klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Ik zit nu net aan de 480 kilometer. Nog even door tot en met de zomer denk ik en dan zal ik weer een nieuwe ketting eropzetten voor de winter..

Met gemiddeld 560KM per maand uitgerekend dan gaat het ook wel snel :P

[ Voor 3% gewijzigd door BabyRattle op 22-06-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsja, hoe praktisch.... Zal ook wel lekker rijden met kunststof fantasie wielen en geen vering ;)

In plaats van nou gewoon een echte nette moderne ebike op de markt te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Heb trouwens nog geen prijskaartje gezien, ben wel benieuwd.
Voor pak 'm beet 1000 euro wil ik er wel over nadenken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik zag hem al eerder voorbijkomen. Is niet voor de verkoop maar gewoon een "probeersel" :)
Je zult hem dus niet bij fietsenboer tegen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Eigenlijk vermoedde ik al zoiets.
Maar ook al zou hij te koop zijn, prijstechnisch is zoiets natuurlijk niet interessant (voor mij in elk geval)...
zou me sowieso verbazen als een dergelijk modelletje onder de 5k in de winkel zou liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Het model lost geen probleem op en heeft vooral nadelen. Het is heek flauw, maar de "ideale" ebike is de volgende:

- 2500-3000,-
- Flink oversized Heren frame+Mixte
- Sportieve geo
- Sterke drager
- BREDE banden.
- Middenmotor Bosch/Yamaha
- Belt
- Naafversnelling
- Shimano schijfremmen
- Middenklasse verende vork van Suntour of Rock Shock

Uiteraard zijn er andere voorkeuren mogelijk (ik heb liever een vaste vork, anderen willen Nuvinci of een derrie), maar met deze specs is vrijwel iedereen hier tevreden.

En gek genoeg is het aantal modellen dat hieraan voldoet verrekte klein. De Fyts komt aardig in de buurt, maar dat prijskaartje kan omlaag, zeker voor Accell/Derby. In Duitsland is het wat makkelijker om fietsen met deze specs te vinden (Volgens mij Kalkhoff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimiser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-03-2021
Hallo,

Ik zit al een tijd dit forum te volgen en ik heb een vraag. Ik wil graag een e-bike kopen voor woon werk verkeer. Het is ongeveer 12 km enkele reis (vlak met een brug en door dorp/stad/industrieterrein). De reden voor een e-bike is voor wat extra lichaamsbeweging en dan wel niet bezweet aan te komen (liefst gewoon in pak als het redelijk weer is).

Ik wil gaan voor een standaard 25km versie, met lage instap (ik ben niet flexibel genoeg om makkelijk mijn been over de middenstang te krijgen met een kleine achterop). Ik wil relaxt gaan fietsen dus wat rechterop. Hij moet ook lekker fietsen zonder ondersteuning (dat hij wat zwaarder is geeft niet), want de oudste rijdt op zijn eigen fiets en dat kan ik bijna rennend bijhouden. Omdat ik een pak aanheb en laag onderhoud wil,lijkt me een dichte kettingkast en naaf versnelling de beste optie.

Mijn probleem is dat ik naast mijn zoontje, die ik elke ochtend naar het kinderdagverblijf breng, ook mijn laptop tas en op de terugweg, naast mijn zoon en tas mogelijk ook wat boodschappen mee wil kunnen nemen.

Tot nu toe heb ik een aantal fietsen uitgeprobeerd:
- een batavus met een bosch en nexus 8. Die vond ik echt slecht fietsen, ik trapte door de nexus 8 heen.
- een qwic met een nuvinci en een voorwiel motor.
- een trek met een shimano steps en een nexus 8.

de qwic en de trek reden lekker, de trek gaf met de middenmotor meer controle, de nuvinci was fijn afstellen. met de steps haalde ik in max makkelijk de 25 km/uur en in de midden stand net niet met relaxt fietsen (in zijn 8 ).

Maar mijn probleem is dus hoe ik alles in de fiets krijg. Met fietstassen zou het te doen zijn, als er geen stoeltje op zat...

Een FM had het over een verlengde bagage drager. Ik dacht meer aan een voordrager. Ik vraag me af of een verlengde bagagedrager wel genoeg ruimte oplevert voor mijn laptop tas (15 inch + een paar boeken etc. en dadelijk nog wat regenkleding).
Een voordrager heeft natuurlijk effect op de stabiliteit, maar een verlengde achterdrager zorgt ook voor meer gezwabber als je geen stijf frame hebt.

Echter voordrager en elektrisch is in de meeste gevallen een voorwiel motor met een 3 versnellingen naaf. Ik wil wel wat meer. BSP heeft een steps met voordrager en een nexus combinatie die goed uit de fietstest van de fietsbond is gekomen, maar ik heb vraagtekens of die nexus wel een duurzame optie is.

oftewel,wat is handig in deze situatie? Hoe doen jullie dit met een kind en werkspullen/boodschappen?

Een kar achter is geen optie, want die moet ik dan de hele weg meeslepen terwijl ik het kind naar een km of 2 al kwijt ben, en een bakfiets is wat teveel van het goede (en ook duur) en die kan ik niet kwijt in de schuur.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Ik weet niet of je een Speed-pedelec of een 25km/u e-bike bedoelt, maar ik heb sinds een week een 25 km e-bike, de Pegasus Tecaro E8:

- momenteel 2399 bij Mantel in Arnhem
- 3 frame-types (heren, dames, extra lage instap), ik heb de heren met accu op de stang
- Sportieve geo - check
- Behoorlijk Sterke drager
- BREDE banden : Schwalbe Big Apple
- Middenmotor Bosch
- Belt - Gates Carbon belt
- Naafversnelling - Shimano Nexus 8 speed
- Shimano schijfremmen - check :-)
- Middenklasse verende vork van Suntour of Rock Shock - geen verende voorvork, maar je haalt wat veercomfort uit de Big Apple banden :-)

Ik rijd er nu een week op, geweldige fiets, ook om te zien!

Inderdaad een Duitse fiets, maar de "gewone" (Niet-e-bike) variant, de Pegasus Tecaro SL Disk 2016, krijgt erg goede recensies, maar die heeft een derailleur, deze e-bike heeft een naaf + belt.

Maar gewoon in NL te koop, beste prijs die ik kon vinden bij Mantel, maar meer verkopers bieden 'm aan.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 16:23 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verbazend dat Gazelle dit model wat al enige tijd op de chinese markt te zien (en te koop) is overneemt.

http://www.lightinthebox....pokes-wheel_p1728944.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
Iemand ervaring met het ombouwen van verschillende soorten fietsen naar bafang middenmotoren ?

Heb een 'mammafiets' die omgebouwd moet worden alleen weet ik niet of het net zo makkelijk gaat als dat ik had bij mijn eigen fiets.

Het frame heeft een boog eromheen en ik denk niet echt of er een motor tussen of onder kan.. de fiets op zichzelf is aardig nieuw.

Mammafiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Em3ev verkoopt nu de 36V500W BBS02 met 250W markering:

http://em3ev.com/store/in...path=50_36&product_id=189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
http://nl.aliexpress.com/...e9-4f6b-9e65-edb5feccdb0a

Deze word het 'm waarschijnlijk voor mn partner.. simpel en prima zo voor een afstand van 6km naar haar werk toe. Snelheid netjes rond de 25-30km p/u normaal fietst zij op haar gemak 12km p/u dat ze er een half uur over doet..dus dan is het geen half uur meer maar iets van 14 minuten naar haar werk.
Ruim de helft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BabyRattle schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:09:
Iemand ervaring met het ombouwen van verschillende soorten fietsen naar bafang middenmotoren ?
Heb een 'mammafiets' die omgebouwd moet worden alleen weet ik niet of het net zo makkelijk gaat als dat ik had bij mijn eigen fiets. Het frame heeft een boog eromheen en ik denk niet echt of er een motor tussen of onder kan.. de fiets op zichzelf is aardig nieuw.
[afbeelding]
Dat zal niet meevallen, onder de buis lijkt geen optie; de motor komt dan te dicht bij de grond maar boven de buis zou kunnen alleen wel opletten voor de koeling, de luchtstroom (koeling) wordt dan door de buis verstoort , en wat dat voor gevolg heeft kun je naar raden.

Wat betreft je keuze bij Aliexpress vind ik de bijgeleverde "bottle" als accu minder geslaagd want hoe ga je die op de rond lopende buis bevestigen (nog even de hinder ervan daar gelaten)? Je zou dan beter de bagagedrager accu kunnen kiezen mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Ja je hebt gelijk. Dankjewel voor de informatie. Dus boven die kleine ronde buis zou hij wel moeten passen ?
Heb je misschien een link op aliexpress naar wat ik zou kunnen nemen. Dus een 250W en bagagedrager accu rond de 10AH

Aangezien het een 250W Bafang word dan zal het niet giga warm worden denk ik ?

[ Voor 15% gewijzigd door BabyRattle op 24-06-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Eind vorige week mijn (short)lease Stromer ST2 binnen gekregen, inmiddels 220km verder.

Haal op mijn woon-werkverkeer afstand (39km enkele reis) een gemiddelde van rond de 40km/uur.
Gisterenmiddag was er weinig wind en zat ik tegen de 41km/uur, na afloop nog 20% batterij over.
Vanochtend stond er wat meer wind, gemiddeld 38km/uur, na afloop nog 1% batterij over.

Vermoed dat als het kouder wordt en het winderig is ik het niet haal met de huidige snelheid/inspanning.

Ben wel tevreden met de fiets (veel vermogen), alleen nog niet helemaal met mijn zithouding, zou wat lager willen zitten (triatlon stuur misschien), en vind het stuur te recht (mijn handen staan ietwat onnatuurlijk en dat gaat zeer doen na verloop van tijd).
Zit ook nog te kijken naar een Bulls E45 of een Specialized Turbo (qua prijs een stuk interessanter), maar vermoed dat ik daar niet dezelfde topsnelheid/range combinatie mee kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DanTm schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:03:
Eind vorige week mijn (short)lease Stromer ST2 binnen gekregen, inmiddels 220km verder.

Haal op mijn woon-werkverkeer afstand (39km enkele reis) een gemiddelde van rond de 40km/uur.
Gisterenmiddag was er weinig wind en zat ik tegen de 41km/uur, na afloop nog 20% batterij over.
Vanochtend stond er wat meer wind, gemiddeld 38km/uur, na afloop nog 1% batterij over.

Vermoed dat als het kouder wordt en het winderig is ik het niet haal met de huidige snelheid/inspanning.

Ben wel tevreden met de fiets (veel vermogen), alleen nog niet helemaal met mijn zithouding, zou wat lager willen zitten (triatlon stuur misschien), en vind het stuur te recht (mijn handen staan ietwat onnatuurlijk en dat gaat zeer doen na verloop van tijd).
Zit ook nog te kijken naar een Bulls E45 of een Specialized Turbo (qua prijs een stuk interessanter), maar vermoed dat ik daar niet dezelfde topsnelheid/range combinatie mee kan halen.
Gemiddelde van 40 km/u? Dat is echt ziekelijk hard. Dan moet je het hele traject volgas rijden, weet je dat heel zeker? :)

Met mijn getunede Merida haalde ik soms ook snelheden van 40 km/u of hoger, maar de gemiddelde snelheid was maar 33,7 km/u.

Anyway: Een ST2 heeft een enorme accu, de Green Mover en Specialized iets minder maar dat ga je zeker wel merken. De afstand van 39 km verplicht je bijna om voor de Stromer te gaan. En hou er ook rekening mee dat je in de winter inderdaad minder snel kan en de batterij eerder leeg is.

Nog een tip voor het rechte stuur: Ik heb Ergon GP3 handvatten erop gezet, en dat rijdt erg lekker. Je kunt wat meer van houding wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://www.vakantiefietser.nl/px/ergon-gp3-derailleur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Gemiddelde van 40 km/u? Dat is echt ziekelijk hard. Dan moet je het hele traject volgas rijden, weet je dat heel zeker? :)

Met mijn getunede Merida haalde ik soms ook snelheden van 40 km/u of hoger, maar de gemiddelde snelheid was maar 33,7 km/u.

Anyway: Een ST2 heeft een enorme accu, de Green Mover en Specialized iets minder maar dat ga je zeker wel merken. De afstand van 39 km verplicht je bijna om voor de Stromer te gaan. En hou er ook rekening mee dat je in de winter inderdaad minder snel kan en de batterij eerder leeg is.

Nog een tip voor het rechte stuur: Ik heb Ergon GP3 handvatten erop gezet, en dat rijdt erg lekker. Je kunt wat meer van houding wisselen.

[afbeelding]
Dat gemiddelde weet ik zeker inderdaad. Ik heb een mooie route waarbij ik bijna geen last heb van verkeer (lange rechte stukken), daar rij ik voortdurend topspeed (en de topspeed op de stromer is bij niet teveel wind gewoon 45km/u).

De Green Mover en Specialized hebben een kleinere accu, maar gaan volgens mij ook iets minder makkelijk 45km/u. Dat zou betekenen dat qua afstand het wel te doen is, alleen de snelheid zal waarschijnlijk iets lager liggen (maar dat maakt op een uur reizen misschien 5 minuten uit).
Wil ik voortdurend die top (45) blijven houden zal het waarschijnlijk een ST2 + grotere accu moeten worden. Maar das wel een hele uitgave (ondanks dat ik de fiets zakelijk kan aanschaffen).
Vind de Stromer er ook wel behoorlijk lomp uitzien (vind de Specialized Turbo mooier). De Green Mover is niet echt mooi, maar functioneel gezien waarschijnlijk wel de beste prijs/prestatie verhouding.

Die handvatten zien er wel goed uit, zo iets zoek ik ook, zodat ik af en toe mijn handen anders kan houden.
Ga ik alleen niet op de leasefiets monteren, eerst maar ff kijken welke fiets het uiteindelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanTm, vergeet niet dat een Specialized Turbo een motor heeft die aangestuurd wordt door een krachtsensor. Kortom, hoe harder je zelf op de pedalen duwt, des te krachtiger de ondersteuning wordt. Uit ervaring weet ik, dat dat systeem veel inspanning vraagt om gemiddeld boven de 40 km/u te fietsen, De Specialized is eigenlijk bedoeld voor een sportieve fietser die ook ondersteuning wil en niet voor comfortabel woon/werkverkeer. Verder wel een fantastische fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:55:
DanTm, vergeet niet dat een Specialized Turbo een motor heeft die aangestuurd wordt door een krachtsensor. Kortom, hoe harder je zelf op de pedalen duwt, des te krachtiger de ondersteuning wordt. Uit ervaring weet ik, dat dat systeem veel inspanning vraagt om gemiddeld boven de 40 km/u te fietsen, De Specialized is eigenlijk bedoeld voor een sportieve fietser die ook ondersteuning wil en niet voor comfortabel woon/werkverkeer. Verder wel een fantastische fiets.
De Stromer geeft ook geen volledig comfortabel woon/werkverkeer (kom toch echt flink bezweet aan).
Maar dat heeft ook wel te maken met mijn huidige conditie. Het is opzich ook wel leuk om inspanning te leveren.
Bij de Stromer is het wel lekker dat die topspeed zonder al te veel inspanning gehaald wordt, maar tegelijk gaat het af en toe te makkelijk, mis af en toe wel de feedback tussen mijn inspanning en de snelheid/acceleratie.
Uiteindelijk is een van de nevendoelen van de fiets ook een betere conditie (ander kan ik beter een scooter kopen, is goedkoper).
Kan alleen helaas niet zo makkelijk een Specialized Turbo leasen, en hij is op het moment ook slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BabyRattle schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:40:
Ja je hebt gelijk. Dankjewel voor de informatie. Dus boven die kleine ronde buis zou hij wel moeten passen ?
Heb je misschien een link op aliexpress naar wat ik zou kunnen nemen. Dus een 250W en bagagedrager accu rond de 10AH

Aangezien het een 250W Bafang word dan zal het niet giga warm worden denk ik ?
Ik zou bij deze
http://eclipsebikes.com/b...a6177b2e29f0f93f01b14014f
engelse firma te rade gaan, betaal je ook geen douane of extra btw want ze zitten nog in de EU :?

Hier kun je ook een bijpassende bagagedrager accu uitzoeken.
https://www.fietsunie.nl/...accu-36v-105ah-378wh.html (NL)

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 24-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
racinfo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:27:
[...]
Ik zou bij deze
http://eclipsebikes.com/b...a6177b2e29f0f93f01b14014f
engelse firma te rade gaan, betaal je ook geen douane of extra btw want ze zitten nog in de EU :?
Hier kun je ook een bijpassende bagagedrager accu uitzoeken.
en de Pond is na gisteren ook nog eens aanzienlijk goedkoper geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
optimiser schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:11:
Mijn probleem is dat ik naast mijn zoontje, die ik elke ochtend naar het kinderdagverblijf breng, ook mijn laptop tas en op de terugweg, naast mijn zoon en tas mogelijk ook wat boodschappen mee wil kunnen nemen.
Batavus Razer of Fyts e4 met een lowrider voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:21:
..Ik weet niet of je een Speed-pedelec of een 25km/u e-bike bedoelt, maar ik heb sinds een week een 25 km e-bike, de Pegasus Tecaro E8:
Jep, ik ken hem, echt een A merk.

Maar het is een Duits merk met een relatief kleine marktaanwezigheid in Nederland. En dat is zo absurd, dat de Duitsers een btere E-bike maken dan wij als fietsland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hallo, na even afwezigheid ben ik er weer.
Het is best rustig in mijn accugroothandel. Ik merk dat er minder afzet is en ik denk dat dit komt door het vele natte weer van de afgelopen maanden. Mensen pakken minder snel hun fiets en degene die hun fiets pakken zijn veelal de forenzen zoals hier is te lezen.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Sparta E-motion C5. Over 2 weken een grote beurt want het geheel begint toch wat meer te rammelen.

Dit gaat er gebeuren:
-ketting, tandwielen en kettingkast goed nalopen
-klein slagje in achterwiel corrigeren
-alle bouten en moeren nalopen

Gelukkig geen problemen met de elektronica en de accu want de accu is nog steeds prima in orde. Pas geleden nog een stortbui over mij en mijn fiets heen gehad en geen problemen. Ik kan nog steeds rond de 50-55 kilometer halen op de een na hoogste stand (4 van 5).

Maar verder lees ik hier dat de markt van speedbikes nog niet is ingestort en dat er meer en meer gebruik wordt van gemaakt. Mijn maat Ronnie (wielrenner) komt ze steeds vaker tegen onderweg en die gaan hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:05
jimh307 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:23:
Hallo, na even afwezigheid ben ik er weer.
Het is best rustig in mijn accugroothandel. Ik merk dat er minder afzet is en ik denk dat dit komt door het vele natte weer van de afgelopen maanden. Mensen pakken minder snel hun fiets en degene die hun fiets pakken zijn veelal de forenzen zoals hier is te lezen.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Sparta E-motion C5. Over 2 weken een grote beurt want het geheel begint toch wat meer te rammelen.

Dit gaat er gebeuren:
-ketting, tandwielen en kettingkast goed nalopen
-klein slagje in achterwiel corrigeren
-alle bouten en moeren nalopen

Gelukkig geen problemen met de elektronica en de accu want de accu is nog steeds prima in orde. Pas geleden nog een stortbui over mij en mijn fiets heen gehad en geen problemen. Ik kan nog steeds rond de 50-55 kilometer halen op de een na hoogste stand (4 van 5).

Maar verder lees ik hier dat de markt van speedbikes nog niet is ingestort en dat er meer en meer gebruik wordt van gemaakt. Mijn maat Ronnie (wielrenner) komt ze steeds vaker tegen onderweg en die gaan hard :)
Fijn weer eens wat van je te lezen. Nat weer is het inderdaad wel af en toe geweest. Als het zo warm broeierig weer is en je mag dan naar huis fietsen op de speedbike, dan was ik stiekem toch wel blij dat er af toe een bui op je nek valt. Fris je lekker van op.
Ik zou niet door blijven fietsen met een slag in het wiel. Straks breekt er misschien een spaak en dan kan het toch lastig repareren zijn. :(

Ondertussen zelf 2800 km op m'n speedbike gefietst. En het werkt nog steeds erg verslavend :9
Had in het begin van het jaar eerst nog een beetje mijn twijfels over de capaciteit van m'n 400Wh accu. Kreeg er in het begin niet meer dan 320Wh in gestopt maar nu het warmer weer is haal ik wel de 400Wh. :) Tevens wordt het bereik ook steeds nog groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Vandaag nog door de regen gefietst naar mijn werk.
AGU regenjas + regenbroek + overschoenen en ben droog overgekomen enige dat nat was waren mn handen en gezicht maar das juist goed.

Ventileert goed dit regenpak terwijl ik allemaal verhalen hoorde van ventileert niet etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
zonnefreak schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Fijn weer eens wat van je te lezen. Nat weer is het inderdaad wel af en toe geweest. Als het zo warm broeierig weer is en je mag dan naar huis fietsen op de speedbike, dan was ik stiekem toch wel blij dat er af toe een bui op je nek valt. Fris je lekker van op.
Ik zou niet door blijven fietsen met een slag in het wiel. Straks breekt er misschien een spaak en dan kan het toch lastig repareren zijn. :(

Ondertussen zelf 2800 km op m'n speedbike gefietst. En het werkt nog steeds erg verslavend :9
Had in het begin van het jaar eerst nog een beetje mijn twijfels over de capaciteit van m'n 400Wh accu. Kreeg er in het begin niet meer dan 320Wh in gestopt maar nu het warmer weer is haal ik wel de 400Wh. :) Tevens wordt het bereik ook steeds nog groter. :)
Dank je :)

Dat slagje in het achterwiel is heel klein en dat wordt begin volgende maand aangepakt. Zelf vermoed ik een te strakke of losse spaak. Die slag zit er al weken in en ik houd het in de gaten, maar er is nog geen spaak gebroken of zoiets. Je moet er wel op letten wil je het zien.

Verder fiets ik eigenlijk altijd in de een na hoogste ondersteuning omdat je dan lekker 23-24 km/h gaat zonder mezelf in het zweet te trappen. Mijn accu doet het nog prima. Oké, er is wel wat achteruitgang in de capaciteit, maar ik schat dat ik nog zeker 85% van de originele capaciteit beschikbaar heb. Dat is na anderhalf jaar gebruik zeer netjes. Ik trek er op stand 4 van de 5 nog makkelijk 50-55 km uit.
Soms rij ik hem behoorlijk leeg om de volgenden reden.
De cellen zitten in 10 groepjes van 5 (5p10s) en als je ze leeg trekt dan kun je kijken of de ondersteuning niet te vroeg uitvalt (bij 2 blokjes over bijvoorbeeld). Echter doe ik dit sporadisch omdat het niet denderend is voor de accu. Als er 1 cel uitvalt dan moeten de andere 4 in die groep het overnemen en als dat niet goed gaat heb je een te vroege LVC (low voltage cut-off). Wat dat betreft is alles in orde.
Ja, dat dacht ik al toen je destijds meldde dat er maar iets van 320 Wh uit het net werd gehaald. Dat kan ik me nog herinneren. Nu haal je wel de 400 Wh; wat betekend dat jouw accu ook nog prima in orde is :) Zeker met deze temperaturen merk je wel verschil tov de winter. Ik ook hoor. Dat de accu (iets) warm wordt tijdens gebruik in de hoge stand is niet meteen erg. Zolang je ze maar goed laat afkoelen voordat je weer gaat laden. Een warmere accu kan meer stroom absorberen door de verlaagde interne weerstand. Met een uurtje in huis bewaren in de winter zijn echt niet al je cellen op temperatuur. Dit kan uren duren. Nu in de zomer is dit geen echt issue meer.
Maar, zonnefreak, hoeveel kilometers kun jij halen uit je accu en bij welke mate van ondersteuning? Bevalt de fiets je nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
jimh307 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Dank je :)

Dat slagje in het achterwiel is heel klein en dat wordt begin volgende maand aangepakt. Zelf vermoed ik een te strakke of losse spaak. Die slag zit er al weken in en ik houd het in de gaten, maar er is nog geen spaak gebroken of zoiets. Je moet er wel op letten wil je het zien.

Verder fiets ik eigenlijk altijd in de een na hoogste ondersteuning omdat je dan lekker 23-24 km/h gaat zonder mezelf in het zweet te trappen. Mijn accu doet het nog prima. Oké, er is wel wat achteruitgang in de capaciteit, maar ik schat dat ik nog zeker 85% van de originele capaciteit beschikbaar heb. Dat is na anderhalf jaar gebruik zeer netjes. Ik trek er op stand 4 van de 5 nog makkelijk 50-55 km uit.
Soms rij ik hem behoorlijk leeg om de volgenden reden.
De cellen zitten in 10 groepjes van 5 (5p10s) en als je ze leeg trekt dan kun je kijken of de ondersteuning niet te vroeg uitvalt (bij 2 blokjes over bijvoorbeeld). Echter doe ik dit sporadisch omdat het niet denderend is voor de accu. Als er 1 cel uitvalt dan moeten de andere 4 in die groep het overnemen en als dat niet goed gaat heb je een te vroege LVC (low voltage cut-off). Wat dat betreft is alles in orde.

[...]

Ja, dat dacht ik al toen je destijds meldde dat er maar iets van 320 Wh uit het net werd gehaald. Dat kan ik me nog herinneren. Nu haal je wel de 400 Wh; wat betekend dat jouw accu ook nog prima in orde is :) Zeker met deze temperaturen merk je wel verschil tov de winter. Ik ook hoor. Dat de accu (iets) warm wordt tijdens gebruik in de hoge stand is niet meteen erg. Zolang je ze maar goed laat afkoelen voordat je weer gaat laden. Een warmere accu kan meer stroom absorberen door de verlaagde interne weerstand. Met een uurtje in huis bewaren in de winter zijn echt niet al je cellen op temperatuur. Dit kan uren duren. Nu in de zomer is dit geen echt issue meer.
Maar, zonnefreak, hoeveel kilometers kun jij halen uit je accu en bij welke mate van ondersteuning? Bevalt de fiets je nog goed?
Als ik de maximale ondersteuning gebruik en zo'n 40km/h fiets dan haalt hij een afstand van ongeveer 30 kilometer. Dan is hij ook echt leeg.
Als ik de tweede ondersteuning gebruik en dan een snelheid aanhoud van 30km/h dan kan ik ongeveer 50 a 55kilometer halen.
De Sparta E Speed met Bosch performance bevalt mij nog steeds erg goed. Ik heb er in de tussentijd wel een andere koplamp erbij opgemonteerd. De standaard verlichting is gewoon slecht te noemen.
Ik heb in het begin best wel wat verschillende speedbike's uitgeprobeerd. Maar goed ook best wel op mijn centen moeten letten.

Oja bij die genoemde afstanden zit ik wel rechtop en heb een dubbele fietstas achterop gemonteerd. Dus aerodynamische eigenschappen zijn absoluut niet optimaal.

In de winter is het bereik wel wat korter. Maar ik hoef er enkele reis afstand van 17 km maar mee af te leggen. Wel 1 keer gehad dat ik echt nog maar 2km bereik overhad. Was wel een echt forse wind tegen en flink koud. Maar goed is ook wel apart om eens mee te maken. Kon toen ook echt niet harder meer dan 33 a 34km/h.

Heb in de tussen tijd een tweedehands oplader bijgekocht via MP en die laat ik gewoon op mijn werk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
roffeltjes schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:52:
[...]

Batavus Razer of Fyts e4 met een lowrider voor. 8)
Ik kan na 850 km nog steeds de Fyts erg aanraden. Ik heb een dagelijks ritje van 14 km en het fietst gewoon heerlijk op de Fyts! Voordeel is zeker het stijve frame, waardoor zelfs bij veel lading hij nog steeds messcherp rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Vraagje, dragen jullie bij deze fietsen ook nog een helm ? Gezien de snelheden lijkt me dit nl absoluut wenselijk.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

OgWok

U.N.C.L.E.

Gri77ie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 05:45:
Vraagje, dragen jullie bij deze fietsen ook nog een helm ? Gezien de snelheden lijkt me dit nl absoluut wenselijk.
Is dit een vraagje of een verkapt adviesje...... ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

's Winters draag ik een warme wollen muts om een beetje de oren te beschermen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
Gri77ie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 05:45:
Ik draag altijd een helm op de speedbike. Voordeel is dan ook dat je aan de bandjes gelijk cat ears kunt monteren tegen het gebulder en door de gemonteerde voorklep (of hoe heet zo'n ding) vang je gelijk wat regendruppels op maar het belangrijkste is dat je goed anticipeert op het overige verkeer. Die hebben meestal niet in de gaten dat je zo snel gaat.
Wat ook wel bijdraagt aan je eigen veiligheid is dat je de verlichting aanzet. Maar ik denk dat de meeste speedbike's hun verlichting niet eens uit kunnen zetten tijdens het fietsen.

Heb ook mijn blauwe plaat netjes gemonteerd en een WA verzekering afgesloten. Je wilt tenslotte ook geen problemen zoeken he'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
BabyRattle schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:09:
Iemand ervaring met het ombouwen van verschillende soorten fietsen naar bafang middenmotoren ?Heb een 'mammafiets' die omgebouwd moet worden alleen weet ik niet of het net zo makkelijk gaat als dat ik had bij mijn eigen fiets.Het frame heeft een boog eromheen en ik denk niet echt of er een motor tussen of onder kan.. de fiets op zichzelf is aardig nieuw.[afbeelding]
Past hier geen Bafang onder? Die BBS01 is maar klein hoor. Ik heb m zelfs onder een piepklein vouwfietsje zitten ;) Van het middelpunt van de trapas naar de buitenkant van de motor = 14 cm. Ronding motor/diameter = 13cm. Waarschijnlijk moet je ff een andere standaard monteren. En de hoogte van de fiets is goed genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door bgttje op 27-06-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:44:
's Winters draag ik een warme wollen muts om een beetje de oren te beschermen ;)
Als ik boven de 25 ging/ga dan ook een helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
bgttje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Past hier geen Bafang onder? Die BBS01 is maar klein hoor. Ik heb m zelfs onder een piepklein vouwfietsje zitten ;) Van het middelpunt van de trapas naar de buitenkant van de motor = 14 cm. Ronding motor/diameter = 13cm. Waarschijnlijk moet je ff een andere standaard monteren. En de hoogte van de fiets is goed genoeg.
Ik zal vanavond wel ff opmeten dan laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Als ik boven de 25 ging/ga dan ook een helm.
Hier sluit ik mij volledig bij aan, mede ook door de capaciteit van de accu kom ik zelden of nooit boven de 22 km gemiddeld.
Inmiddels 434 km verreden met de Bafang BBS01 250W en met diverse ondersteuningen getest, zo heb ik de beste actieradius wanneer ik niet harder rij dan circa 24 km/h. Ik kan dan ruim 53 km halen op mijn 36v-10Ah batterij. Ga ik harder rijden of fiets ik met flinke tegenwind dan is de actieradius net aan 32 km. Daarom ga ik, als deze batterij versleten is of te oud wordt voor een zwaardere op de middenbuis ipv. zoals nu in de zadeltas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 16:04
OgWok schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:13:
[...]

Dat adviesje hoeft niet eens verkapt te zijn. Ik verbaas me er nog altijd over dat als ik met 40 km/h op mijn Stromer rij dat ik (niet eens langzaam) ingehaald wordt door scooters met een blauwe plaat die geen helm dragen. Zal wel aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

OgWok schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:13:
[...]

Beide inderdaad. :*)

Zal ook uitleggen waarom. Ben nu al tijdens mijn werk meerdere malen mensen tegen gekomen welke het straatwerk van dichtbij onderzocht hadden terwijl zij even daarvoor op een e-bike aan het fietsen waren geweest. Over het algemeen is het letsel velen malen ernstiger zonder helm als met helm. Vandaar mijn vraag en misschien ook wel goed bedoelde advies. ;)

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

OgWok

U.N.C.L.E.

[offtopic] Maar daar hebben we een officiële functionaris voor: Koos Spee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:59
Gri77ie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Beide inderdaad. :*)

Zal ook uitleggen waarom. Ben nu al tijdens mijn werk meerdere malen mensen tegen gekomen welke het straatwerk van dichtbij onderzocht hadden terwijl zij even daarvoor op een e-bike aan het fietsen waren geweest. Over het algemeen is het letsel velen malen ernstiger zonder helm als met helm. Vandaar mijn vraag en misschien ook wel goed bedoelde advies. ;)
Mee eens, ik zie ook de gevaren wel en heb een helm gekocht die ik met name in het begin braaf droeg. Ik merk wel nu ik meer kilometers gemaakt heb dat het 'went'. Ik betrap mezelf er vaak op, met name voor de korte stukjes niet de helm te pakken.

Ik heb me voorgenomen voor de langere ritten (even een 'stukje fietsen' wat vaak boven de 50 KM uit komt ;-) en naar het kantoor (60KM heen en terug) écht de helm op te zetten.

Wat wel in het voordeel werkt; in het begin was die snelheid (dike 40Km/h) van mijn 750W BBS02 wel erg verslavend, maar nu dat wat went zie ik ook de voordelen van 'een tandje minder' met name de ruis, wind, en gevaren. Ik merk dat ik langzamerhand wat 'relaxter' op de fiets zit en het niet perse zo hard moet.

Juist die korte stukjes (vaak binnen de bebouwde kom) gaan nu langzamer, dus dat pakt goed uit.

Om het helmgedrag nog wat extra aantrekkelijk te maken (juist voor de langere stukken) heb ik ook maar een paar van die katten oren besteld, eens kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Frost_Azimov schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:57:[...]Wat wel in het voordeel werkt; in het begin was die snelheid (dike 40Km/h) van mijn 750W BBS02 wel erg verslavend, maar nu dat wat went zie ik ook de voordelen van 'een tandje minder' met name de ruis, wind, en gevaren. Ik merk dat ik langzamerhand wat 'relaxter' op de fiets zit en het niet perse zo hard moet. Juist die korte stukjes (vaak binnen de bebouwde kom) gaan nu langzamer, dus dat pakt goed uit.Om het helmgedrag nog wat extra aantrekkelijk te maken (juist voor de langere stukken) heb ik ook maar een paar van die katten oren besteld, eens kijken of dat wat is.
Heb ik precies zo bij mijn BBS02-500W gehad. Reed in t begin altijd boven de 40 km/u. Nu wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Heb ff wat rare rode blokken in mn Luna display.
https://dl.dropboxusercon...205/LunaDisplayError2.jpg
Heb Lunacycles al geschreven. Ben benieuwd.

[ Voor 56% gewijzigd door bgttje op 27-06-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:29:
Heb ff wat rare rode blokken in mn Luna display.
https://dl.dropboxusercon...205/LunaDisplayError2.jpg
Heb Lunacycles al geschreven. Ben benieuwd.
Lijkt een software fout, achtergrondkleur in de cijfer aanduidingen. Is dit bij beide exemplaren het geval?
Heb je de dpc14 al eens losgekoppeld, dus stroomloos gezet (reset)? Kabeltje loskoppelen en dan een paar seconden op de On/Off knop drukken om alle spanning uit de elco's te verdrijven.

[ Voor 19% gewijzigd door racinfo op 27-06-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Andere verkoper display:http://nl.aliexpress.com/.../1314442_32664961322.html

[ Voor 77% gewijzigd door bgttje op 27-06-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:11:
[...]Lijkt een software fout, achtergrondkleur in de cijfer aanduidingen. Is dit bij beide exemplaren het geval?
Heb je de dpc14 al eens losgekoppeld, dus stroomloos gezet (reset)? Kabeltje loskoppelen en dan een paar seconden op de On/Off knop drukken om alle spanning uit de elco's te verdrijven.
Fout blijft.
Is bij 1 exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Krijg t nou...................... :9 Bafang kits met kleurendisplay: http://nl.aliexpress.com/...it/1314442_508058481.html

[ Voor 72% gewijzigd door bgttje op 28-06-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:20:
[...]Fout blijft. Is bij 1 exemplaar.
Dat is pech hebben, hopelijk tonen ze coulance en sturen ze meteen een nieuwe op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:24:
[...]Dat is pech hebben, hopelijk tonen ze coulance en sturen ze meteen een nieuwe op :) .
Ze lijken mij heel geschikt. Ze zeiden dat ze dit nog niet gezien hebben............zeggen ze altijd natuurlijk maar voor nu neem ik dat ff aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
bgttje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:57:
[...]Ze lijken mij heel geschikt. Ze zeiden dat ze dit nog niet gezien hebben............zeggen ze altijd natuurlijk maar voor nu neem ik dat ff aan ;)
Dit valt ff tegen:
There is not much I think we can do about that besides offering you an exchange if you send it back, which as you know can be rather expensive to ship. If you prefer, we could provide you some compensation in store credit or even partial refund if you can live with the display in that condition.
I understand if you would prefer to exchange it though, see below for the return details
Please use the RMA form and fill out completely. Please include your invoice, copy of this email, order# etc. Please specify that this is for an exchange and that we are to send you a new one. Returns do take additional time to process, please be patient. Please make certain all information is included.
Once processed we will put the amount in store credit in your account and you can choose whatever you like
.
Wat zouden jullie doen?
Terugsturen is ong 55 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:59
bgttje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:13:
[...]

Dit valt ff tegen:
...
Wat zouden jullie doen?
Leg uit wat terugsturen je kost, vraag hoe coulant ze willen zijn met hun compensatie, laat merken dat je ook op het endless sphere forum zit (waar ze een flink belang hebben) en neem je verlies. Koop vervolgens op alie die andere display (zonder dat suffe Luna logo); heb je nog wat spare parts ;-)

direct link:
http://www.pswpower.com/p...=dtpic-2016-5E-2EAJ.1K2HN

daar kost tie $68, plus verzenden $9.38, dus een dikke 70 euro

Ik heb zelf al 2 BBS02 kits en een extra accu hier gekocht, de laatste motor was er binnen een week (bizar snel, zal wel toeval zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door Frost_Azimov op 28-06-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Frost_Azimov schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:42:
[...]Leg uit wat terugsturen je kost, vraag hoe coulant ze willen zijn met hun compensatie, laat merken dat je ook op het endless sphere forum zit (waar ze een flink belang hebben) en neem je verlies. Koop vervolgens op alie die andere display (zonder dat suffe Luna logo); heb je nog wat spare parts ;-)
daar kost tie $68, plus verzenden $9.38, dus een dikke 70 euroIk heb zelf al 2 BBS02 kits en een extra accu hier gekocht, de laatste motor was er binnen een week (bizar snel, zal wel toeval zijn)
Thanx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:13:
[...]

Dit valt ff tegen:
There is not much I think we can do about that besides offering you an exchange if you send it back, which as you know can be rather expensive to ship. If you prefer, we could provide you some compensation in store credit or even partial refund if you can live with the display in that condition.
I understand if you would prefer to exchange it though, see below for the return details
Please use the RMA form and fill out completely. Please include your invoice, copy of this email, order# etc. Please specify that this is for an exchange and that we are to send you a new one. Returns do take additional time to process, please be patient. Please make certain all information is included.
Once processed we will put the amount in store credit in your account and you can choose whatever you like
.
Wat zouden jullie doen?
Als de display verder normaal werkt zou ik genoegen nemen met de gedeeltelijke restitutie van de aankoopprijs en hem niet terug zenden. 55 euro retourport plus nog eens de lange verwerktijd is erg veel, en......... voor die 55 euro kun je ook bijna een nieuwe aanschaffen (met een veel kortere verwerktijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een makkelijke, live with the red blocks. Zo erg is het toch niet?
Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.