Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste
Acties:
  • 791.574 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:21:
Voorvering in Amsterdam is dat een must?
Naja, ik verhuis mogelijk over een jaar naar Taiwan waar ik mogelijk recreatief nog wel eens off-road zou willen/kunnen gaan vandaar :)

Besides, is met vering rijden niet sowieso fijner? Besef uiteraard dat het qua actie radius maybe niet ideaal is maar voor mijn afstanden hoef ik daar ook niet echt aan te denken..

Heb ook nog gekeken naar Kalkhoff en Focus, maar daar zit je toch al gauw met de impulse motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-08 09:53
DeVadderF schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Proficiat met uw nieuwe aankoop, ik vind het echt een prachtige fiets die bij mij ook in de woonkamer zou mogen staan. d:)b
De gesloten kettingkast vind ik een dikke plus, de starre voorvork is voor mij persoonlijk een minpuntje.
In mijn route zitten er hier en daar wat hobbels ...
Dient deze voor woon-werk verkeer ?
Kan je de werking van de Yamaha middenmotor eens beschrijven ( geluid, koppel, vermogen, fietsgevoel, enz ... ).
Volgens de motorspecificities is er 80 Nm aan koppel beschikbaar, wat hem op dit gebied eigenlijk beter maakt dan de Bosh Performance.
Heb je beide motoren met elkaar vergeleken ( getest ) en was er effectief een koppelverschil ?
Welk wattage heeft de motor en kan je deze gemakkelijk sneller maken indien gewenst ?
Deze motor zie je niet zoveel, vandaar mijn vragen.
Veel geluk met deze fiets en vele fijne fietsritten toegewenst.
De fiets wordt gebruikt voor woon/werk verkeer, zo'n 16 km per dag, en in de weekends voor tochtjes. Dit jaar voor het eerst op vakantie, de Vehnbann.
Ik vind de Yamaha stiller dan de Bosch, en het koppel voelt zeker beter aan in vergelijking met de Bosch van de Gazelle. Wil de Yamaha zeker wat sneller maken, maar zit een beetje tegen de prijs daarvoor aan te hikken (185 euries) Trouwens, het Yamaha blok wordt hier op dit forum zat behandeld, "zoek in dit forum" ;)
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 12:07
Wie o wie
Ik heb een Giant Twist 2.0 daar zit nu een mooi pack van 24 volt 16 Ah Lipo cellen op . dus ik kan een stukje weg fietsen.
Maar nog zo een oud display met 5 rode ledjes , ik zou die graag vervangen door zeg maar een ride controle , zoals Giant op de nieuwer fietsen heeft zitten
De hamvraag is dan ook , kan dit en kun je dit zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:19
Op die vraag heb ik geen antwoord, maar ik maak brutaal gebruik van de mogelijkheid om een wedervraag te stellen :)

Mijn vrouw heeft ook een Giant Twist maar daar zit nog het oude (NiMh?) accupakket in. Eén daarvan is zeer slecht en die willen we vervangen, liefst ook voor Lipo, dus mijn vraag is : waar heb je dat pack vandaan gehaald? Of heb je die wellicht zelf omgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spattex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
Net even wezen fietsen om wat feiten te meten over mijn setup.
De specs Batavus weekend met Bafang bbs01/250W middenmotor aangepast naar 350W.
Overbrenging via Nexus 8 speed naaf met achter tandwiel 16 en voor 40.
Accupack zijn 4 lipo's van 5s 8000mah, waarvan 2 in serie en 2 parallel geschakeld zijn om zodoende een 36V 16Ah accu te krijgen.

Het voordeel van de lipo vind ik dat het voltage over zo'n 90% van zijn capaciteit hoog blijft om een fijne cadans te krijgen met de Bafang motor.
Net een kleine 20 km gefietst rondom Eindhoven met een windkracht van 4 a 5 en daarbij de verbruiksgegevens gemeten.
Hierbij de uitslag; over de afstand totaal 5,2Ah verbruikt, maximaal motorvermogen was 516 Watt, minimale spanningsval was 38,75 Volt (pakket geladen tot 4,15 Volt per cel).
De maximale snelheid was 35,4 km/u en de gemiddelde snelheid 23 km/u met een terugval van 25 km/u wind pal op de kop.

Ik heb op ondersteuning-stand 7 van 9 gereden en de versnellingen van 6 tot 7.

Hier de plaatjes bij de praatjes..

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/5e9lvaned/IMG_0473.png
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/a59hdbg8l/IMG_0475.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/afgzwnuut/IMG_0476.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/9bwvkpa7p/IMG_0477.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/jgvja9ss5/IMG_0478.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/s9chxydx1/IMG_0479.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/o3wodjbat/IMG_0481.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/c3b8ct3w5/IMG_0482.jpg

Victron multiplus 48/5000, 3 maal Pylontech 15 kWh, Venus E V1.52, CT003 V1.07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 13:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

zebsite schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:13:
Gemiddeld heb ik nog niet op gelet, maar ik rij altijd 26,7 in z,n acht..bij wind stilte of mee rij ik zo,n 28 a29 km per uur...
Dank je wel :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 11:46
spattex schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:18:
Een tijdje terug de Wattmeter geplaatst, nadeel was de kabels.Er zijn ook speeltjes met bluetooth, zonder lastige kabels..Gewoon op je smartphone de gegevens uitlezen.http://www.cobox-ebikes.c...x-watt-meter-36v-48v.html
Deze is alleen voor Android mobieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
spattex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:01:
Het voordeel van de lipo vind ik dat het voltage over zo'n 90% van zijn capaciteit hoog blijft om een fijne cadans te krijgen met de Bafang motor.
De Lipo's hebben idd een lagere interne weerstand dan de 18650's. Gebruik je geen BMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spattex
bgttje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:31:
[...]

De Lipo's hebben idd een lagere interne weerstand dan de 18650's. Gebruik je geen BMS?
Nee ik gebruik geen BMS, ik monitor onderweg de lipo's met een liposaver.
Deze heb ingesteld op een ondergrens van 3,7 Volt per cel.
Ik gebruik mijn fiets alleen voor recreatiedoeleinde en ik hou de afstand normaal rond de 50 km max.

De lipo's worden geladen via een Pulsar 2+ snellader met een equalizer, aangesloten op een HP servervoeding van 725 Watt bij 12 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spattex
bgttje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Deze is alleen voor Android mobieltjes.
Tja, je kan ook niet alles hebben voor dat geld.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

ArwinV schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:38:
Op die vraag heb ik geen antwoord, maar ik maak brutaal gebruik van de mogelijkheid om een wedervraag te stellen :)

Mijn vrouw heeft ook een Giant Twist maar daar zit nog het oude (NiMh?) accupakket in. Eén daarvan is zeer slecht en die willen we vervangen, liefst ook voor Lipo, dus mijn vraag is : waar heb je dat pack vandaan gehaald? Of heb je die wellicht zelf omgebouwd?
Informeer hier eens, zij bouwen elk pakket accu's om

Klopt, wij maken niet alleen nieuwe standaard accu's of reviseren die, maar we maken ook wel op klantspecificatie.
In uw geval kunnen we een Lifepo4 accupack maken van 9.6Ah /24V of ook wel groter (b.v. 11.2Ah).
Indien u zelf een box heeft, dan graag de maatvoering hiervan.
Wij geven 1 jaar garantie op een accupack.
eBikeAccu Repair Center
website : www.ebikeaccu.nl
bgttje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:25:
[...]Deze is alleen voor Android mobieltjes.
Voor ons tweakers is een Android smartphone een must, alle anderen zijn voor de "niet"tweakers gemaakt. :) :P

[ Voor 25% gewijzigd door racinfo op 15-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:25
zebsite schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:29:
En voor/door de nieuwigheid mag hij de eerste week in de woonkamer staan! (Heb ik ook wel eens met een van mijn motorfietsen gedaan ;) )
Die van mij is aardig "gebruikt" :+

Overigens maar weer eens een update: de fietsen hebben weer de trip naar de camping overleefd. Toch snel 60-70kg aan bagage (inclusief gewicht kar) voor zowel mijzelf als mijn vrouw. Systeemgewicht: 65kg bagage/kar+70kg berijder+23kg fiets+1 kg bidons: grofweg 160kg

Ik trok de Roland Carrie M, zij de Chariot Corsaire met de bengels, en allebei voor/achter Ortliebs, tent achterop de tassen gebonden. Rijgedrag was prima, al heb je bij het wegrijden wel een elastiek gevoel door die wagens.

De 40km naar de camping, deelsover de hei met veel schelpen en minimale heuvels (mag geen naam hebben zonder die aanhangers) slurpte zo'n 60% (terug hadden we wind mee en was het minder dan (50!).
Gemiddelde zal toch al snel 20+ zijn geweest, op de rechte stukken reden we gewoon 25+.

Let wel, het was staanplaats kamperen, dus na uitladen hebben we een week daar gestaan terwijl de kinderen zich te pletter speelden met andere kinderen. Voor een echte fietsvakantie neem je een heleboel zooi echt niet mee. Luxe: we hadden 4xhelinox stoel, helinox tafel, nog een kleine klaptafel, extra dekens voor de kou, electrische auto's voor de kids, veel warme kleren, 3 speelkleden etc. etc.. Veel teveel voor een trektocht (afdalen met zoveel gewicht gaat op zich wel, maar liever niet)

In de zomer gaan we weer naar deze camping (ga ik zelfs de kinderfietsen in de Roland heen en weer fietsen), maar volgend jaar gaan we weer echt fietsreizen en gaan we naar Trier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:19:Ik wil graag volgende week een ebike aanschaffen. Eerlijk gezegd heb ik een vrij slechte conditie en heb gemerkt dat ik op een ebike veel vaker de fiets zal pakken. Mij gemiddelde max afstand op een dag zit maar op 15-20km voornamelijk in de binnenstad van Amsterdam. Ik zal zo veel mogelijk in de (een-na)hoogste ondersteuning rijden.

Paar dingen die ik heb geconcludeerd:
[...]
-In iedergeval geen Bosch active aangezien die te weinig power heeft en mogelijk de Yamaha over de Bosch performance.
[...]
Grappig dat je concludeert dat de Bosch AL te weinig power heeft, terwijl je schrijft dat je voornamwlijk in de binnenstad van Amsterdam gaat rijden. Ik heb nu een paar ritjes door Amsterdam heen gedaan met mijn Bosch en moet zeggen dat een Bosch in de stad eigenlijk al overkill is.

Buiten de binnenstad, in wijken als Slotervaart, Osdorp, Diemen, Noord en Buitenveldert heb je wel wat meerwaarde aan een pedelec, maar in de stad is het wat mij betreft eigenlijk niet nodig (en ja, ik heb ook een slechte conditie). Het probleem in de binnenstad is voornamelijk dat je te weinig lange stukken hebt, waarop je een beetje kan doorfietsen.

De motor gaat je op korte stukjes voornamelijk alleen helpen met optrekken, en minder met snelheid. Ik heb toch al aardig wat kilometers in Amsterdam in de benen, maar vond dertig over de Haarlemmerdijk toch wel wat spannond voor mij en mijn medeweggebruikers.

Dat ga je overal in de stad krijgen, omdat het druk is met fietsers en stoplichten. Dan kan je veel power willen, maar he maakt het er niet comfortabeler op (veel schakelen, ook ten behoeve van de motor) en vooral veel remmen. Je kan voor de binnenstad met alle motoren uit de voeten en wellicht dat je juist daar voor een motor met minder power wilt kiezen.

Als je dan toch voor power gaat, neem dan ook meteen de hoogste stand in de ondersteuning, omdat je dat juist in de stad gaat gebruiken met het vele optrekken en je afstand redelijk te overzien is qua verbruik.

Zelf fiets ik voornamelijk buiten de stad (Haarlem-Sloterdijk) en gebruik juist om snel weer op gang te komen, de hoogste ondersteuning. Ik merk dat ik het grootste gedeelte van mijn rit zonder ondersteuning fiets (ik zit erboven qua snelheid), maar vind het erg prettig als ik voor een konijn heb moeten remmen, dat ik dan zo weer op de 26 zit. Bosch levert dat ook gewoon.

Verder denk ik dat je er goed aan doet om inderdaad verder te lezen. Heeft mij ook heel erg geholpen in mijn kennis over pedelecs en hoe er mee om te gaan. Frappant is wel dat ik nu na een paar weken een totaal andere ervaring heb en er ook totaal anders mee omga, dan vantevoren gedacht. Cijfertjes zeggen niet alles, zo is mijn ervaring, je weet het pas echt als je een fiets onder de kont hebt.

Overigens wil ik je hier net mee affakkelen, maar wil je behoeden voor oogkleppen. Bedenk dat de meesten hier niet in de sad rijden, maar in het buitengebied. Dat stelt hele andere eisen aan accu, motor en fiets, zo rij ik 14km vrij vlak, maar zou ik in Arnhem of Valkenburg veel meer power willen hebben tegen de heuvels op. Jouw ritjes in de stad stellen andere eisen dan die ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
spattex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:28:
[...]Nee ik gebruik geen BMS, ik monitor onderweg de lipo's met een liposaver.Deze heb ingesteld op een ondergrens van 3,7 Volt per cel.Ik gebruik mijn fiets alleen voor recreatiedoeleinde en ik hou de afstand normaal rond de 50 km max.De lipo's worden geladen via een Pulsar 2+ snellader met een equalizer, aangesloten op een HP servervoeding van 725 Watt bij 12 volt.
Waarom 3.7V? Is erg hoog voor de ondergrens. PF cellen mag je tot 2.7V ontladen zonder problemen. Ik heb de controller in de motor op 3V/cel staan als ondergrens.
Hoe balanceer je jouw cellen? Ik heb ook zo'n Lipoblok (36V/5ah) maar wel helemaal als een echte fietsaccu gemaakt incl. BMS en zekering. Ik wil alles simpel kunnen laden met verschillende laders met een standaard DCplug 2.1/5.5mm.

[ Voor 25% gewijzigd door bgttje op 16-05-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:10:
[...][...]Voor ons tweakers is een Android smartphone een must, alle anderen zijn voor de "niet"tweakers gemaakt.
Ik ben een tweaker met een WP1020. Zolang er geen andere is met een goede camera blijf ik hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spattex
bgttje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Waarom 3.7V? Is erg hoog voor de ondergrens. PF cellen mag je tot 2.7V ontladen zonder problemen. Ik heb de controller in de motor op 3V/cel staan als ondergrens.
Hoe balanceer je jouw cellen? Ik heb ook zo'n Lipoblok (36V/5ah) maar wel helemaal als een echte fietsaccu gemaakt incl. BMS en zekering. Ik wil alles simpel kunnen laden met verschillende laders met een standaard DCplug 2.1/5.5mm.
Een lipo accu is totaal anders als een li-ion accu en moet dan ook anders behandeld worden.
Als je geen kennis hebt van een lipo kan dat gevolgen hebben.
Zie hier een link waar goed uitgelegd wordt wat de verschillen zijn, maar nog belangrijker hoe ga ik om met mijn lipo accu.
http://www.rchelicopterfun.com/rc-lipo-batteries.html

Een lipo is gevaarlijk als je deze verder ontlaad dan 3,5 volt, ze kunnen opzwellen en daarna zijn ze defect.
Een BMS voor li-ion zoals deze overal verkocht worden is totaal NIET geschikt voor een lipo accu!
Deze beveiligd de lipo totaal niet!
Nogmaals als je geen kennis hebt van wat hierboven beschreven staat moet je niet aan lipo's beginnen.

Ik heb ervaring via de modelbouw met lipo's vandaar ook mijn keuze voor deze accu.
Nogmaals de voordelen, spanning wordt over 90% van de capaciteit hoog gehouden voordat deze afvalt.
Grote ontlaadstromen zijn geen probleem en snelladen gaat sneller als bij een li-ion.

Ik balanceer mijn accu's niet, mijn snellader heeft een losse equalizer.
Deze houd de cellen in de gaten en laad via de overige cellen de lagere cellen bij tot op de honderdste volt.
Alle hobbyladers met balancers ontladen de hogere cellen met een weerstand om zodoende de celspanning gelijk te maken.

Het klinkt allemaal erg eng als je het bovenstaande leest, maar besef wel dat over de hele wereld in de modelbouwwereld veel mensen dagelijks actief zijn met lipo accu's en deze accu's tot het uiterste uitknijpen wat betreft snelladen en ontladen.
Ongelukken daardoor zijn erg klein, lipo's hebben een gebruiksaanwijzing als je deze volgt is deze net zo veilig als een li-ion. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertwh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:10
Tja, na maanden diverse fora te hebben gelezen, proefritten en slapeloze nachten de knoop doorgehakt. Vorige week mijn Bulls Green Mover E45, versie 2016 opgehaald. Ziet er inderdaad veel degelijker uit dan alle foto's doen vermoeden.
Toch enkele kanttekeningen mbt gegevens: op website Bulls.de, Green Mover.de en leveranciers spreken elkaar tegen. Dus gebeld met Duitsland:
Motor is SRSuntour, 46,8V x 14Ah (accu) = 673,4 Wh accu. In 2015 was dit nog 735 Wh (met een 36V GOSwiss motor x 20,4Ah. Vermogen ligt dus iets lager.

Vermogen telt bij het vasthouden van een hogere snelheid. Koppel is interessant bij het wegrijden/versnellen. Dus de 500W achtermotor belast de derailleur niet, en levert meer vermogen dan de Lacuba Evo E45 met een middenmotor, die de derailleur wel belast.

Fiets wordt gebouwd in Vietnam, met BMZ als Duitse leverancier van de accu en motormanagement.

Door 12GOBiking wordt de fiets echter NIET op kenteken gezet. Dat doen ze alleen (blijkt) met Nederlandse fietsen. Dus zelf naar het RDW is noodzakelijk. Daarna pas een verplichte WA verzekering en kentekenplaat erop.

Maar nu het grootste probleem: heb mij enorm verheugd op deze fiets, doch na 2 km (illegaal) even een tourtje - wat een beest }:O - , viel de ondersteuning weg. Kwam af en toe nog pulserend terug, maar blijft nu helemaal weg.

Lijkt probleem meting trapas. Zelf even naar de sensor gekeken, en is een beetje lullig gemonteerd onder de krank tegen de binnenzijde van de voorste krans.

Morgen dus terug naar 12GOB.

Wie kent dit probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door albertwh op 16-05-2016 14:31 . Reden: kleine aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
spattex schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:55:
[...]Een lipo is gevaarlijk als je deze verder ontlaad dan 3,5 volt, ze kunnen opzwellen en daarna zijn ze defect.Een BMS voor li-ion zoals deze overal verkocht worden is totaal NIET geschikt voor een lipo accu!
Ik gebruik een Smart-BMS voor m'n lipo's. Deze kan je helemaal instellen op de PC. Heb zelf ook RC boten/buggy's en gebruik al 30 jaar lipo's en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ze zijn idd iets anders maar de regeltjes die in dat artikel staan vind ik iets aan de overdreven kant/te voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-08 15:38
albertwh schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:42:
Tja, na maanden diverse fora te hebben gelezen, proefritten en slapeloze nachten de knoop doorgehakt. Vorige week mijn Bulls Green Mover E45, versie 2016 opgehaald. Ziet er inderdaad veel degelijker uit dan alle foto's doen vermoeden.
Toch enkele kanttekeningen mbt gegevens: op website Bulls.de, Green Mover.de en leveranciers spreken elkaar tegen. Dus gebeld met Duitsland:
Motor is SRSuntour, 46,8V x 14Ah (accu) = 673,4 Wh accu. In 2015 was dit nog 735 Wh (met een 36V GOSwiss motor x 20,4Ah. Vermogen ligt dus iets lager.

Vermogen telt bij het vasthouden van een hogere snelheid. Koppel is interessant bij het wegrijden/versnellen. Dus de 500W achtermotor belast de derailleur niet, en levert meer vermogen dan de Lacuba Evo E45 met een middenmotor, die de derailleur wel belast.

Fiets wordt gebouwd in Vietnam, met BMZ als Duitse leverancier van de accu en motormanagement.

Door 12GOBiking wordt de fiets echter NIET op kenteken gezet. Dat doen ze alleen (blijkt) met Nederlandse fietsen. Dus zelf naar het RDW is noodzakelijk. Daarna pas een verplichte WA verzekering en kentekenplaat erop.

Maar nu het grootste probleem: heb mij enorm verheugd op deze fiets, doch na 2 km (illegaal) even een tourtje - wat een beest }:O - , viel de ondersteuning weg. Kwam af en toe nog pulserend terug, maar blijft nu helemaal weg.

Lijkt probleem meting trapas. Zelf even naar de sensor gekeken, en is een beetje lullig gemonteerd onder de krank tegen de binnenzijde van de voorste krans.

Wie kent dit probleem?
Ik heb deze fiets zelf niet maar zit er in je achterwiel ook iets van een spaakmagneet? Misschien is deze wat verschoven? En kan daardoor de elektronica niet goed functioneren.
Geeft hij misschien een foutmelding in je display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:39:
Die van mij is aardig "gebruikt" :+

Overigens maar weer eens een update: de fietsen hebben weer de trip naar de camping overleefd. Toch snel 60-70kg aan bagage (inclusief gewicht kar) voor zowel mijzelf als mijn vrouw. Systeemgewicht: 65kg bagage/kar+70kg berijder+23kg fiets+1 kg bidons: grofweg 160kg

Ik trok de Roland Carrie M, zij de Chariot Corsaire met de bengels, en allebei voor/achter Ortliebs, tent achterop de tassen gebonden. Rijgedrag was prima, al heb je bij het wegrijden wel een elastiek gevoel door die wagens.

De 40km naar de camping, deelsover de hei met veel schelpen en minimale heuvels (mag geen naam hebben zonder die aanhangers) slurpte zo'n 60% (terug hadden we wind mee en was het minder dan (50!).
Gemiddelde zal toch al snel 20+ zijn geweest, op de rechte stukken reden we gewoon 25+.

Let wel, het was staanplaats kamperen, dus na uitladen hebben we een week daar gestaan terwijl de kinderen zich te pletter speelden met andere kinderen. Voor een echte fietsvakantie neem je een heleboel zooi echt niet mee. Luxe: we hadden 4xhelinox stoel, helinox tafel, nog een kleine klaptafel, extra dekens voor de kou, electrische auto's voor de kids, veel warme kleren, 3 speelkleden etc. etc.. Veel teveel voor een trektocht (afdalen met zoveel gewicht gaat op zich wel, maar liever niet)

In de zomer gaan we weer naar deze camping (ga ik zelfs de kinderfietsen in de Roland heen en weer fietsen), maar volgend jaar gaan we weer echt fietsreizen en gaan we naar Trier!
Leuk om te lezen. Wij hebben altijd graag gekampeerd, ook met de kinderen. Hebben jullie afgelopen week geboft met het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 00:00
Vandaag het eerste woon - werk verkeer ritje gemaakt met mijn nieuwe Koga E-Lement. Wat ben ik blij dat ik mijn geldbeugel toch net iets wijder open heb getrokken dan ik intiteel van plan was. Gelukkig had de fietshandelaar om de hoek nog net één exemplaar in de doos zitten en dan nog in mijn maat. Geen twee maanden wachten zoals bij de andere verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vandaag (en gisteren) mijzelf ingelezen in diverse forums (oa. ook endless sphere) inzake de Bafang BBS01 programmeringen, en dus na vele veranderingen aan de programmeerbare controller en de daarbij behorende testritjes kwam ik tot de volgende instellingen (zie afbeelding) en na diverse grondige test ritten vond ik het met deze instellingen het fijnst rijden.

Ik had de volgende wensen:
1. beheersbare ondersteuning in 11 km/h bereik
2. beheersbare ondersteuning in 17 km/h bereik
3. beheersbare ondersteuning in 22 km/h bereik
4. beheersbare ondersteuning in 27 km/h bereik
5. geen schokken bij wegrijden uit stilstand
6. toch de mogelijkheid met full power tot max (ingestelde display) snelheid te komen

Met beheersbaar in de 4 bereiken, dwz niet langzamer maar ook niet sneller in de standen 1 t/m 5 van de ondersteuning. Geen schokken tijdens gebruik van de throttle en natuurlijk ook geen opgeblazen controller bij extreme omstandigheden.

Zo bleken de diverse (1 t/m 4) snelheden bij alle 9 limit = 100% instellingen niet te reguleren, dwz de fiets wou in elke stand vanzelf steeds sneller terwijl ik juist die snelheid wou blijven rijden. Ook met diverse trap-cadans dmv de derailleur versnellingen bleek dat niet te realiseren.

Een moment overwoog ik zelfs de fabrieksinstellingen terug te zetten want de steeds wisselende resultaten van diverse instellingen maakten mij zowat moedeloos.

Nu staat alles perfect (voor mij althans) ingesteld. Ik heb er een scherm copy van gemaakt (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/INSTELLINGEN.jpg

Een handige programmeer tool vond ik op het volgende url:
https://penoff.wordpress....bike-conversion-software/

[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 18-05-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertwh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:10
Zonnefreak, dank voor je reactie. Neen, zit geen magneet in het achterwiel, maar een sensor op de trapas. En geen enkele foutmelding. Lijkt dus echt een meetprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Lijkt probleem meting trapas. Zelf even naar de sensor gekeken, en is een beetje lullig gemonteerd onder de krank tegen de binnenzijde van de voorste krans. Wie kent dit probleem?
Gaat de magneetschijf (achter het tandwiel) nog op de juiste afstand (3-5mm) langs de sensor op de crank? Als die afstand te groot is geworden zou dat een oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:06

Wie kent dit probleem?
Apart dat 12go deze fiets niet op kenteken zet, ben er vrij zeker van dat ze dit vroeger wel deden. Ze hebben ook aardig wat Green Movers verkocht, monteur vertelde me overigens dat vooral de oudere modellen veel met storingen te kampen hadden. Ik hoop dus dat het meevalt maar als ik zo lees heb je de nieuwere versie met andere motor. Bulls zal dus wel actie hebben ondernomen om die storingen te minimaliseren.

Hopelijk valt het mee en kan je snel weer genieten van je snelheidsmonster _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:02:
Vandaag (en gisteren) mijzelf ingelezen in diverse forums (oa. ook endless sphere) inzake de Bafang BBS01 programmeringen, en dus na vele veranderingen aan de programmeerbare controller en de daarbij behorende testritjes kwam ik tot de volgende instellingen (zie afbeelding) en na diverse grondige test ritten vond ik het met deze instellingen het fijnst rijden.Ik had de volgende wensen:1. beheersbare ondersteuning in 11 km/h bereik2. beheersbare ondersteuning in 17 km/h bereik3. beheersbare ondersteuning in 22 km/h bereik4. beheersbare ondersteuning in 27 km/h bereik5. geen schokken bij wegrijden uit stilstand
6. toch de mogelijkheid met full power tot max (ingestelde display) snelheid te komen Met beheersbaar in de 4 bereiken, dwz niet langzamer maar ook niet sneller in de standen 1 t/m 5 van de ondersteuning. Geen schokken tijdens gebruik van de throttle en natuurlijk ook geen opgeblazen controller bij extreme omstandigheden.Zo bleken de diverse (1 t/m 4) snelheden bij alle 9 limit = 100% instellingen niet te reguleren, dwz de fiets wou in elke stand vanzelf steeds sneller terwijl ik juist die snelheid wou blijven rijden. Ook met diverse trap-cadans dmv de derailleur versnellingen bleek dat niet te realiseren.
Een moment overwoog ik zelfs de fabrieksinstellingen terug te zetten want de steeds wisselende resultaten van diverse instellingen maakten mij zowat moedeloos.Nu staat alles perfect (voor mij althans) ingesteld. Ik heb er een scherm copy van gemaakt (zie afbeelding)
[afbeelding]
Zo zie je maar, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:01:
Heeft er iemand ervaring met de Impulse 2.0 motor? Zoals bij velen bekend wil ik graag switchen van een normale pedelec naar een speed pedelec en nu zag ik een mooie Focus Aventura staan met Impulse 2.0 motor en grote accu van 612Wh voor een scherpe prijs.
Ik heb je een "Bericht" gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Zo zie je maar, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren ;)
Ik kreeg het idee dat wanneer je de Limit in alle standen op 100% zet dat je al vanaf stand 1 (en hoger) bij flink trappen al 27 km/h haalde terwijl ik juist in die stand max 12 km/h wou rijden.
Overigens ben ik er al in geslaagd een stroomsterkte van 18 Amp op het scherm voorbij te zien komen :)
Dat gebeurde bij een flinke tegenwind + flinke helling!

[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 17-05-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Laatst online: 07-08 14:32
Na veel zoeken, veel wikken en wegen ga ik een Bafang BBS02 48V 750W bestellen met de opties:
  • C965A LCD display
  • Hydraulic remhendel
  • EB-Bus
  • 46T kettingblad en -bescherming
  • Speed detectie sensor
  • Thumb gashendel
  • 48V11.6Ah frame-accu gemaakt door NCR18650PF, 5V USB-uitgang
  • 180W oplader 54.6V3A
Incl. verzendkosten zal ik daar een kleine €.830 voor neer moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 09:25

OgWok

U.N.C.L.E.

piwakawaka schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:55:
Na veel zoeken, veel wikken en wegen ga ik een Bafang BBS02 48V 750W bestellen met de opties:
  • C965A LCD display
  • Hydraulic remhendel
  • EB-Bus
  • 46T kettingblad en -bescherming
  • Speed detectie sensor
  • Thumb gashendel
  • 48V11.6Ah frame-accu gemaakt door NCR18650PF, 5V USB-uitgang
  • 180W oplader 54.6V3A
Incl. verzendkosten zal ik daar een kleine €.830 voor neer moeten leggen.
En waar ga je die € 830,-- neerleggen? Mooie set, overigens.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:52:
[...]Zo zie je maar, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren ;)
Inderdaad maar dat is nu juist het mooie van de bbs0x. Overigens vraag ik mij af wat er gebeurd wanneer je de throttle echt volledig induwt en stevig meetrapt in stand 9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Laatst online: 07-08 14:32
OgWok schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:26:
[...]

En waar ga je die € 830,-- neerleggen? Mooie set, overigens.
Bij greenbikekit.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:31:
[...]Inderdaad maar dat is nu juist het mooie van de bbs0x. Overigens vraag ik mij af wat er gebeurd wanneer je de throttle echt volledig induwt en stevig meetrapt in stand 9 O-)
Als je duimgas gebruikt doet de PAS niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:08:
[...]Ik kreeg het idee dat wanneer je de Limit in alle standen op 100% zet dat je al vanaf stand 1 (en hoger) bij flink trappen al 27 km/h haalde terwijl ik juist in die stand max 12 km/h wou rijden.
Overigens ben ik er al in geslaagd een stroomsterkte van 18 Amp op het scherm voorbij te zien komen :)
Dat gebeurde bij een flinke tegenwind + flinke helling!
Ik wil in geen enkele stand de trapondersteuning missen tot wat voor snelheid dan ook. Daarom heb ik de speed limit op 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

bgttje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:34:
[...]

Ik wil in geen enkele stand de trapondersteuning missen tot wat voor snelheid dan ook. Daarom heb ik de speed limit op 100% staan.
Wat is eigenlijk het verschil tussen "speed" en "current" instelling bij de programmering?

edit
Ik denk het al te weten: een vloeiende verloop van de throttle handel.
bgttje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:31:
[...]Als je duimgas gebruikt doet de PAS niet meer mee.
Dus die "overruled" de PAS instellingen?
Altijd?

[ Voor 30% gewijzigd door racinfo op 18-05-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Piwakawaka zit de nieuwe mosfets controller er wel in ?

Er zijn na vele berichten gelezen te hebben dat er wel uitval is met de 750w versies. Bij bergop volle throttle.

Google het maar eens op 750w bafang problems.Ik raad aan de 250-500W of de iets grotere behuizing met grotere koelvinnen die warmere temps aankan de bbshd 1000w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nige
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06-2023
Goedendag
Heb ook een Bafang set gekocht nl. de 36V500W (binnen een week thuis bezorgd), kosten €380,- + €35,- douanekosten.
Accu 36v 15ah duurde wat langer, maar geen bijkomende kosten. €322,- . Hydraulische remkabels €21,-
Nu lekker in elkaar aan het knutselen op mijn Giant Roam Xr1, valt erg mee tot nu toe.
De Hollowtech 2 crank lag er binnen 5 minuten uit gelukkig.
https://www.giant-bicycle...es/model/roam/8023/46179/

Vandaag weer verder met de bekabeling wegwerken(gebruik hiervoor een tv kabelgoot en wat krimpkous)
Binnenkort nog de usb kabel aanschaffen. Iemand een goedkoop adresje hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:28
Nige schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:13:
Goedendag
Heb ook een Bafang set gekocht nl. de 36V500W (binnen een week thuis bezorgd), kosten €380,- + €35,- douanekosten.
Accu 36v 15ah duurde wat langer, maar geen bijkomende kosten. €322,- . Hydraulische remkabels €21,-
Nu lekker in elkaar aan het knutselen op mijn Giant Roam Xr1, valt erg mee tot nu toe.

Vandaag weer verder met de bekabeling wegwerken(gebruik hiervoor een tv kabelgoot en wat krimpkous)
Op welk adres heb je de motor gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nige schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:13:
Goedendag

Daar ben je niet mee "bekocht", dubbel plezier voor dat prijsje _/-\o_
Gefeliciteerd met uw aankoop en welkom in de "World of Bafang" :)

PS
De usbkabel kocht ik bij fietsunie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:14:
[...]Wat is eigenlijk het verschil tussen "speed" en "current" instelling bij de programmering?editIk denk het al te weten: een vloeiende verloop van de throttle handel.[...]Dus die "overruled" de PAS instellingen?Altijd?
1e: als ie op speed modus staat wil ie altijd naar de ingestelde snelheid gaan, hij zal dan gelijk de maximaal ingestelde hoeveelheid stroom gebruiken . Op stroom modus heb je dit niet, hier bepaald de ingestelde hoeveelheid stroom+trapsnelheid de snelheid(indien speed limit op 100% staat). Heel andere beleving.
2e: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Tools van lectriccycles.com

Deze inner & outer locknut tools besteld op lectricycles.com 130 dollar +175$ verzendkosten.
Maar onmisbaar!

Vervolgens alle reserve onderdelen voor de BBSHD online bij lunacycle besteld +de dpc 14. Alleen erg jammer dat ik de
Luna Eclipse Chain Ring for the BBSHD

Niet kon bestellen daar.. omdat ik niet bij hun de bbshd had gekocht..

Met die chainring zal de ketting er niet af kunnen vallen en lichter dan de stock chainring.. weet uberhaupt niet of dat kan gebeuren met mijn fiets met derailleur.

[ Voor 53% gewijzigd door BabyRattle op 18-05-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
snoekds20 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:19:
[...]Op welk adres heb je de motor gekocht?
Hier heb je m ook voor die prijs.

http://www.aliexpress.com...2d-4392-8779-33710c605ead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb ook zitten dubben naar zo'n goedkoop adres te gaan maar op Endless Sphere las ik in een der laatste berichten dat goedkoop ook duurkoop kan zijn ivm oude controllers in oude typen motoren. Voor mij voldoende reden om bij een goed adres mijn inkopen te doen.
BabyRattle schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:38:
[afbeelding]
. Alleen erg jammer dat ik de Luna Eclipse Chain Ring for the BBSHD niet kon bestellen daar.. omdat ik niet bij hun de bbshd had gekocht.. Met die chainring zal de ketting er niet af kunnen vallen en lichter dan de stock chainring.. weet uberhaupt niet of dat kan gebeuren met mijn fiets met derailleur.
Wellicht is dit dan een optie?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=56280
Heb ik er bij mij opgezet nadat ik bij een zware helling terugschakelde en de ketting eraf trapte.

[ Voor 30% gewijzigd door racinfo op 18-05-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nige
snoekds20 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Op welk adres heb je de motor gekocht?
Tijdens de laatste chinese feestweek hier gekocht(was hierdoor tijdelijk goedkoper)

http://nl.aliexpress.com/.../1314442_32353123939.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nige
De produktiedatum was 03-2016, dus met de nieuwe controller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
8 speed derailleur heb ik. Nieuwe casette en ketting zit erop dus ik zal het morgen allemaal testen. Ben benieuwd wat een verschil het zal zijn van een normale stafsfiets naar een bafang 1000w.
Verhalen gehoord dat de fiets kan gaan stijgeren als een paard haha.

Vandaag zijn de anderson connectoren eindelijk binnengekomen om mijn accu te verbinden met de fiets.

Zodra ik de perfecte fiets heb gevonden komende maanden met goede remmen veringen en versnellingen flinke anti lek banden etc die ook een rek achterop kan voor mijn fietstassen voor mij dan zal alles overgezet worden op de nieuwe. Heb er 1000 euro budget voor gereserveerd.

[ Voor 7% gewijzigd door BabyRattle op 18-05-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Nige schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:43:
De produktiedatum was 03-2016, dus met de nieuwe controller....
Alleen met die 5 knops C965 ben je wel beperkt qua standen. Mooie aanbieding trouwens. Volgens mij hebben de 500W uitvoeringen geen nieuwe Mosfets 3077. Is alleen voor de 48V uitvoering en vanaf de 750W dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
BabyRattle schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:46:
Vandaag zijn de anderson connectoren eindelijk binnengekomen om mijn accu te verbinden met de fiets.
XT60/90 connectoren zijn ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Is dat ook zonder solderen ?
Het moet ook elke dag losgekoppeld kunnen worden ivm appartement en in de woning laden.

Dit voor anderson is kabelhuls afknippen met krimptang - insteek stukje ijzer tot ik klik hoor + krimptang om fijn te knijpen en klaar.

[ Voor 45% gewijzigd door BabyRattle op 18-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spattex
XT60/90 connectoren moet je solderen.
Da's ook een stuk veiliger, goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-08 19:21
bgttje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:10:
[...]

Alleen met die 5 knops C965 ben je wel beperkt qua standen.
Hoe bedoel je dat? Ik heb 2 sets met beiden een 5 knops en 9 PAS standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:44:
[...]Hoe bedoel je dat? Ik heb 2 sets met beiden een 5 knops en 9 PAS standen.
Mijn broer heeft er ook 2 maar die willen niet meer dan 3 standen instellen wat we ook proberen. Heeft wel een watt meter. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
C965A toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

spattex schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:04:
XT60/90 connectoren moet je solderen.
Da's ook een stuk veiliger, goede verbinding.
Krimpen, mits gedaan zoals het hoort, is superieur aan solderen.

dus wel:
-goed gereedschap
-juiste krimpbussen
-de juiste kabel om op te krimpen

Met soldeerverbindingen krijg je te maken met een overgangsweerstand wat de betrouwbaarheid, zeker op termijn niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Ik heb vanmorgen de set kunnen testen met de BBSHD maar wow wat een power.
Leeg hangend op kabels en throttle deed 40km p/u c965 display 40km lock zeker ? ik kon maar tot pas 5..

Maargoed stukje gefietst en toen was de stroom weg. Paar keer aan gedaan viel weer weg en ja keek bij de aansluiting en bleek dat de anderson gebubbeld waren aan elkaar gesmolten.

Tijdens het krimpen alles aan elkaar vast gemaakt alleen was de huls er iets te ver afgehaald en lag het grijze draad een mini stukje bloot waar ik vervolgens pvc tape overheen had gedaan ook over een stukje van de connector...

Nu connectoren eraf geknipt van 1kant verlengkabel en bij de accu. 8 complete extra connectoren besteld en zal het morgen door een professional laten doen.

Ik brand mn handen er niet meer aan met zelf proberen.
Maar wel top dat ik ff een kwartiertje de kracht heb kunnen proberen.

Nu maar hopen dat de dpc14 display snel binnenkomt dan kan ik kijken hoeveel power het totaal heeft hangend. Tevens het watt gebruik bij hellingen op en af. Wel interessant.
Al zal ik natuurlijk een lage pas gebruiken op de openbare weg.

[ Voor 18% gewijzigd door BabyRattle op 19-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tevens het watt gebruik bij hellingen op en af. Wel interessant.
Al zal ik natuurlijk een lage pas gebruiken op de openbare weg.
De meeste hellingen zijn "naast" de openbare weg, dus leef je uit.
Helaas kan ik hier alleen maar door het gras naast het fietspad rijden, geen heuvel te bekennen :(

vandaag weer ruim 36 km op de teller, toen zag ik een streepje minder op het Luna display terwijl ik nog ruim 4 km van huis (en de lader) was; met rustig rijden (<26 km/h) de thuisbasis op de bijna lege accu kunnen halen! Als deze LFP op is komt er beslist een 15 Ah, dat weet ik zeker! ;)
Leeg hangend op kabels en throttle deed 40km p/u c965 display 40km lock zeker ? ik kon maar tot pas 5.
Na ingave password (meest 0512) kun je voorbij wieldiameter de PAS levels instellen. De 40 kph staat waarschijnlijk in de controller op 40 begrenst, dit kun je met de usb kabel+program software aanpassen.

[ Voor 20% gewijzigd door racinfo op 19-05-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Zal het morgen uitproberen want ja weer ff een dag wachten voor de anderson connectoren. Heb er nu een zootje extra besteld blijkt dat ze per stuk 2 euro kosten bij fietsunie ipv per paar een rood en zwart samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
De XT's moet je solderen. Krimpen lijkt mij geen optie voor deze connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
zou zo maar kunnen. Heeft 3(+1) standen en een Wattmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BabyRattle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:01:
Leeg hangend op kabels en throttle deed 40km p/u c965 display 40km lock zeker ? ik kon maar tot pas 5..
De verschillende levels (1-3 ; 1-5 ; 1-9) zijn als het volgt geregeld in de Bafang BBS0x / HD

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/Screenshot%202016-05-19%2018.46.20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:17
Enigzins verrast over de impact van de zomerse temperaturen op de batterij capaciteit.
In de winter red ik het krap aan op een lading (28KM, Bosch Speed pedelel, Tour stand, 400W, gemiddeld 30Km/h),
Nu gewoon 30% procent capaciteit over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zanac-ex schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:57:
Enigzins verrast over de impact van de zomerse temperaturen op de batterij capaciteit.
In de winter red ik het krap aan op een lading (28KM, Bosch Speed pedelel, Tour stand, 400W, gemiddeld 30Km/h),
Nu gewoon 30% procent capaciteit over
Heb nu de mijne toch maar even voorzien van een Badass om te checken hoeveel range ik nou eigenlijk heb met een 400Wh accu van 2 jaar oud. Vanmorgen had ik de wind schuin in de rug. Ik deed 48 minuten over de rit van 27km en had nog 2 streepjes over. Neem aan dat jij een Nyon hebt en dat die een betere batterij indicatie geeft dan de 5 streepjes :)

Al met al toch weer 18 minuten van de reistijd afgesnoept, dat ding gaat als de brandweer :+
Verder ook allemaal overzichtelijke en kaarsrechte fietspaden waar ik fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:12:
[...]
Neem aan dat jij een Nyon hebt en dat die een betere batterij indicatie geeft dan de 5 streepjes :)
Nee, standaard display met de 5 streepjes.
Nu vaak 15 tot 20 Km Range op Tour over, in de winter 5Km of minder over.

Nyon is leuk maar niet interessantvoor mij vanwege dagelijkse route waar ik niet vanaf wijk.
Liever een dikke batterij of extra lader (en dan misschien een badass :)
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
[...]

Heb nu de mijne toch maar even voorzien van een Badass om te checken hoeveel range ik nou eigenlijk heb met een 400Wh accu van 2 jaar oud. Vanmorgen had ik de wind schuin in de rug. Ik deed 48 minuten over de rit van 27km en had nog 2 streepjes over. Neem aan dat jij een Nyon hebt en dat die een betere batterij indicatie geeft dan de 5 streepjes :)

Al met al toch weer 18 minuten van de reistijd afgesnoept, dat ding gaat als de brandweer :+
Wat was je gemiddelde snelheid nu vanochtend?
Jij was toch aan het overwegen over te stappen naar een speedbike dacht ik?

[ Voor 5% gewijzigd door zonnefreak op 20-05-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Wat was je gemiddelde snelheid nu vanochtend?
Jij was toch aan het overwegen over te stappen naar een speedbike dacht ik?
Denk dat de gemiddelde snelheid rond de 32 km/u lag. Ik heb wel eens een Riese und Muller Cruiser HS gehuurd en daarmee reed ik gemiddeld 33,8 km/u en was het nog een paar minuutjes minder. Ik had toen wel wat fijnere omstandigheden qua weer.

Ik ben een beetje aan het rondkijken, er komt veel moois voorbij.
Bij 12go stond laatst een Kalkhoff met Impulse 2.0 motor, die was qua specs interessant, zeker vanwege de grote capaciteit van de accu (612Wh) maar hij was niet in mijn maat leverbaar en ik heb ook op diverse fora een aantal verhalen gelezen over Impulse die me deden besluiten om daar niet naar te kijken. Mensen waarbij de motor al meerdere keren is vervangen etc....

Wellicht dat er binnenkort wat leuks voorbij komt, ik neig sterk naar een Bosch speed pedelec maar die moet absoluut een 500Wh accu hebben. De Gazelle Cityzen is bijvoorbeeld scherp geprijsd maar is niet leverbaar met 500Wh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:31:
[...]
Bij 12go stond laatst een Kalkhoff met Impulse 2.0 motor, die was qua specs interessant, zeker vanwege de grote capaciteit van de accu (612Wh) maar hij was niet in mijn maat leverbaar en ik heb ook op diverse fora een aantal verhalen gelezen over Impulse die me deden besluiten om daar niet naar te kijken. Mensen waarbij de motor al meerdere keren is vervangen etc....
Gisteren bij de FM om de standaard even goed vast te zetten en daar stond een Kalkhof S11 met wegvallende ondersteuning. Niet de eerste keer dat ik die fiets daar zag staan en zeker niet voor regulier onderhoud.

Tevens even gebruik gemaakt van de situatie om een test rit te maken op een Haibike Xduro Trekking RX.
Mooie fiets maar zit positie te sportief en de open ketting kast bij de motor is in mijn ogen ronduit een misser.
Wat een schok om van mijn speed pedelec terug te stappen op een 25km/h fiets, verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Denk dat de gemiddelde snelheid rond de 32 km/u lag. Ik heb wel eens een Riese und Muller Cruiser HS gehuurd en daarmee reed ik gemiddeld 33,8 km/u en was het nog een paar minuutjes minder. Ik had toen wel wat fijnere omstandigheden qua weer.

Ik ben een beetje aan het rondkijken, er komt veel moois voorbij.

Wellicht dat er binnenkort wat leuks voorbij komt, ik neig sterk naar een Bosch speed pedelec maar die moet absoluut een 500Wh accu hebben. De Gazelle Cityzen is bijvoorbeeld scherp geprijsd maar is niet leverbaar met 500Wh accu.
Ik kan mij wel voorstellen dat je voor een Bosch speed pedelec gaat. Ik heb er zelf ook 1.
Goed wat rijd dat verslavend lekker :)
Ik ben wat dat betreft helemaal om. Ik ben er 1 januari mee begonnen en heb er nu bijna 2400 km opzitten met 3 dagen per week werken.
Heb een enkele reis van 17 kilometer en haal dat meestal net in een half uur. Tenzij het echt hard waait of staat te spoelen dan doe ik het wel wat rustiger aan.
27 km enkele reis afstand zou met een 400Wh accu nog net te doen moeten zijn op standje turbo. Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat je wel een klein beetje reserve wilt hebben. Van de andere kant als je niet continu op je max aan het fietsen bent en je zou bijvoorbeeld 35 km/u aanhouden op stand turbo dan moet je dit gemakkelijk kunnen halen zelfs als het vriest.

Je had uit mijn hoofd een Merida fiets. Zit daar ook een Bosch op? Je zou ook met je badass continu kunnen fietsen maar weet niet of je dat prettig vind.
Maar goed kan me ook wel voorstellen dat je rondkijkt. Blijft allemaal mooi spul :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Toch wel snel mijn bafang gereedschap geleverd. 3.5 dag vanuit Las Vegas.
Maar dat mag ook wel voor 175$ verzendkosten voor klein pakket.
Ik dacht dat er altijd extra kosten orderwaarde 130$ waren zoals douanekosten? Of moet ik dat nog per brief binnenkrijgen?

Zijn er meer mensen die speciaal gereedschap hebben geregeld om het ombouwen makkelijker/sneller voor elkaar krijgen ?

Date Time Location Status
May 20, 2016 17:48 NETHERLANDS DELIVERED
May 19, 2016 21:58 NETHERLANDS CUSTOMS CLEARANCE PROCESSING COMPLETE
May 19, 2016 15:13 NETHERLANDS PROCESSED THROUGH FACILITY
May 19, 2016 10:41 Amsterdam,NETHERLANDS DEPARTED
May 18, 2016 13:45 Los Angeles,UNITED STATES DEPARTED
May 18, 2016 10:11 Los Angeles,UNITED STATES ARRIVED
May 17, 2016 14:21 ISC LOS ANGELES CA (USPS) PROCESSED THROUGH FACILITY
May 17, 2016 12:50 ISC LOS ANGELES CA (USPS) PROCESSED THROUGH FACILITY
May 17, 2016 10:58 LOS ANGELES,CA,90009 ARRIVED AT USPS FACILITY
May 17, 2016 10:58 ISC LOS ANGELES CA (USPS) ARRIVED AT FACILITY
May 17, 2016 03:25 LAS VEGAS,NV,89120 DEPARTED USPS FACILITY
May 16, 2016 21:09 LAS VEGAS,NV,89120 ARRIVED AT USPS FACILITY
May 16, 2016 19:54 NORTH LAS VEGAS,NV,89032 ACCEPTED AT USPS ORIGIN FACILITY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:03
[...]

Ik merk hier ook een aanzienlijk verschil met de zomerse temperaturen. Dat is een wereld van verschil. Zeker als je een klein windje mee hebt scheelt dat bijna 30%.
Ik leg een afstand van 26 km af. 11 km in tour en 15 in sport. In de winter haal ik dat net. Nu had ik ook twee streepjes en 9 km over.
Mijn accu is inmiddels bijna drie jaar oud en 20k km. (zo'n 750 ladingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De instelling "Current" toch terug veranderd in speed omdat de throttle in die stand, bij inschakelen een duidelijk merkbare LOW power, 2 a 3 seconden aanhoudend, veroorzaakte. Erg hinderlijk bij inschakelen bij bijv. een helling of tegenwind.

De nieuwste standen zijn als 't volgt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/Bafang2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door racinfo op 21-05-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Toch maar aan het solderen geslagen op de Anderson connectoren en jawel! in 1x goed!
Werkt nu allemaal zoals het hoort. Blijkt dat kabels er niet een beetje gebogen in mogen en dat verzoorzaakte bij de slecht gekrimpte anderson connectoren( door niet juiste krimptang te hebben (tricrimp) teveel warmte waardoor ze vervormden.

Nu zit alles recht en strak erin en gesoldeerd en werkt nu zoals het hoort.
Fiets optillen en dan was de max snelheid op de fiets 54km p/u

Zelf op de fiets zitten 43km p/u met gashendel doodlopend stuk weg vlakbij het bos getest.
Zelf meetrappen in pas 5 haalde ik de 57km p/u wind in de rug. Tegen de wind in kwam ik op 44 km p/u
De motor werd net zo heet als het voelen aan een kachel door 20km te testen op hoge snelheden. Dus valt reuze mee
Accu alle streepjes nog. Pas tegen de wind in volle snelheid gaf het tijdelijk 1 streepje minder aan.
Hoge snelheden leuk op buitenlandse fietstrips komende zomer maar hier op publieke wegen 25-35km niet meer. Veel te gevaarlijk.

Toch netjes met een BBSHD

[ Voor 18% gewijzigd door BabyRattle op 21-05-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik ben nog zoekende naar een nieuwe ebike voor woon-werk. ( geen speed )
Vandaag het evenement van elektrischefietsen.com in Oldenzaal bezocht om eens een vergelijk te maken tussen de verschillende aandrijvingen.

Ik heb gefiets op :
-Bulls Labuca met Brose motor
-Koga E tour met ION motor
-Koga E-lement met Bosch performance motor
-Batavus Razer met Yamaha motor
-Trek DI2 met shimano steps motor
-Qwic Nuvinci met MPF middenmotor
-Sparta M10 met de nieuwe accel /ion middenmotor

Eindconclusie voor mij :
Best afgewerkte fiets : Koga ( wel duur )
Beste schakelsysteem : Nuvinci ( heerlijk het voor jou juiste trapritme instellen )
Beste aandrijving : Brose ( super stil en zeer krachtig ondersteunend )

Helaas bestaat deze combinatie niet. Nu nog even de gulden middenweg bepalen. 😀
Voor degene die ook twijfelt, kan ik dit evenement zeker aanraden.
Het volgende evenement is in Zandvoort op 19 Juni.
https://www.elektrischefi...ische-fietsen-event-2016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hoe reed de Sparta tov de Batavus Razer? Dat is een Yamaha motor met een profiel geschreven door de jongens die achter ION stonden (volgens mij waren ze niet onderdeel van Accel, wel heel dicht gelieerd).

[ Voor 67% gewijzigd door roffeltjes op 21-05-2016 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotter1965
In het testparcours zaten ook wat heuveltjes.
De Batavus met yamaha motor had hier geen problemen mee. Wat me wel opviel bij de Razer, dat het leek of er op de motor werd afgeremd, telkens als er niet werd meegetrapt. ( geen vrijloop ? )Trap je weer mee, dan is er weer veel ondersteuning door het hoge koppel..... Daarmee lijkt de ondersteuning voor mij nogal nerveus te zijn.

De Sparta met de nieuwe middenmotor had nogal moeite met de heuveltjes.
Ook met maximale ondersteuning moest ik zelf volop aan de bak.
Maar ja, dit waren wel heuvels , die ik zelf dagelijks niet tegen kom.

De Accell motor lijkt me inderdaad iets stiller te zijn dan de Yamaha motor, maar is ook beslist niet geruisloos.

Ik heb nog wel navraag gedaan bij Koga en Batavus.
Koga gebruikt volgend modeljaar niet de nieuwe middenmotor, Batavus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Ik kan mij wel voorstellen dat je voor een Bosch speed pedelec gaat. Ik heb er zelf ook 1.
Goed wat rijd dat verslavend lekker :)
Ik ben wat dat betreft helemaal om. Ik ben er 1 januari mee begonnen en heb er nu bijna 2400 km opzitten met 3 dagen per week werken.
Heb een enkele reis van 17 kilometer en haal dat meestal net in een half uur. Tenzij het echt hard waait of staat te spoelen dan doe ik het wel wat rustiger aan.
27 km enkele reis afstand zou met een 400Wh accu nog net te doen moeten zijn op standje turbo. Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat je wel een klein beetje reserve wilt hebben. Van de andere kant als je niet continu op je max aan het fietsen bent en je zou bijvoorbeeld 35 km/u aanhouden op stand turbo dan moet je dit gemakkelijk kunnen halen zelfs als het vriest.

Je had uit mijn hoofd een Merida fiets. Zit daar ook een Bosch op? Je zou ook met je badass continu kunnen fietsen maar weet niet of je dat prettig vind.
Maar goed kan me ook wel voorstellen dat je rondkijkt. Blijft allemaal mooi spul :Y
Ik heb inderdaad een Merida, de nieuwste modellen zijn uitgerust met Shimano Steps maar de mijne uit 2014 heeft nog een Bosch Performance Line erop zitten.

Met de Badass door blijven rijden vind ik niet al te prettig:
- Niet verzekerd
- Geen juiste weergave km/u

Kijk nog wel even wat ik doe, mijn route is zeer overzichtelijk en de snelheid is en blijft verslavend :+
Maar beter om het inderdaad netjes te regelen door een speed pedelec te kopen met kentekenplaat etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
pjotter1965 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:40:
Wat me wel opviel bij de Razer, dat het leek of er op de motor werd afgeremd, telkens als er niet werd meegetrapt. ( geen vrijloop ? )Trap je weer mee, dan is er weer veel ondersteuning door het hoge koppel..... Daarmee lijkt de ondersteuning voor mij nogal nerveus te zijn.
Dat is serieus merkwaardig, daar heb ik dus geen last van... hij bolt prima uit als je de trappers stil houdt. Ook rijdt hij erg goed als de motor uit staat. Ik hoor wel eens dat de Yamaha niet zo lekker rijdt tussen de 10-20 kmpu, maar daar zit je zelden of nooit met een ebike.

Overigens heeft de Razer zowel een vrijloop bij de motor als bij de naaf (zoals alle middenmotoren). Ik geloof wel dat Bosch iets subtieler is met de schakel onderbreking, maar dat is van horen-zeggen.
De Sparta met de nieuwe middenmotor had nogal moeite met de heuveltjes.
Ook met maximale ondersteuning moest ik zelf volop aan de bak.
Maar ja, dit waren wel heuvels , die ik zelf dagelijks niet tegen kom.

De Accell motor lijkt me inderdaad iets stiller te zijn dan de Yamaha motor, maar is ook beslist niet geruisloos.
Tsja, stiller door het vermogen te temperen, dat verwachtte ik wel, maar omdat de Yamaha zo'n krachtpatser is had ik er meer van verwacht... dat is jammer.
Ik heb nog wel navraag gedaan bij Koga en Batavus.
Koga gebruikt volgend modeljaar niet de nieuwe middenmotor, Batavus wel
Lijkt me okay voor de stad, maar als ze die in de Razer gaan inbouwen ben je denk ik minder blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
In onderstaande link staan 3 filmpjes van een bergbeklimming met een bosch, yamaha, en brose
Geluid verschil is goed hoorbaar
http://www.pedelec-biker....amaha-im-direkten_23.html

Brose staat op dit moment op nr 1 van mijn wensenlijstje
( Bulls heeft standaard een 650Wh accu )

Brose zit pas sinds vorig jaar in het ebike wereldje
Ik,kan nog weinig info vinden over betrouwbaarheid.
Ik ben wel benieuwd of er volgend modeljaar meer fietsmerken deze motor gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Pedelecforum.de is een van de grotere fora op dit gebied (het grootste?)

De verhalen over Brose zijn redelijk goed, maar de motor wordt nogal geknepen.

http://www.pedelecforum.d...se-motor-90nm-50nm.39614/

Los van het knijpen in gewone toestand knijpt hij ook bij een langer klim omdat hij de warmte niet kwijt kan. Aan de andere kant is dat in Nederland niet een issue en is de prestatie verder prima.

Verder een paar storing/reparatie verhalen, minder dan Bosch. Maar dat kan ook aan markt-aandeel liggen. Overigens zie je nu 2 jaar verder dat er op dat forum ook meer Yamaha problemen gemeld staan, niet verontrustend, maar toch weer jammer.

Overigens is op dat forum het enthousiasme over de Bosch CX qua rijgedrag enorm, consensus is dat toch wel het meest doorwrochte systeem van het moment.

[ Voor 53% gewijzigd door roffeltjes op 22-05-2016 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:59:
[...]
Met de Badass door blijven rijden vind ik niet al te prettig:
- Niet verzekerd
- Geen juiste weergave km/u

Kijk nog wel even wat ik doe, mijn route is zeer overzichtelijk en de snelheid is en blijft verslavend :+
Maar beter om het inderdaad netjes te regelen door een speed pedelec te kopen met kentekenplaat etc...
Het is inderdaad beter om bovenstaande zaken goed te regelen.
Heb zelf ook de blauwe plaat gemonteerd en netjes verzekerd.

Ben wel benieuwd of de verzekeringsmaatschappijen de premie niet ontzettend omhoog gaan gooien per 1 juli 2017.

Tweede puntje waar ik ook wel benieuwd naar ben : wat gaan ze doen met de Spartamet snorfiets? Zou die ook op de verplichte weg moeten gaan rijden? Daar hebben ze volgens mij helemaal niet bij stilgestaan.
Ik werd eigenlijk getriggerd hierover omdat ik bij de boodschappen doen zo'n Spartamet zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Een paar maanden geleden bestelde ik die Hydraulische rem sensors bij MTB-Ombouw in Wageningen, bij Roy Siebelink en na enig geharrewar weken later bleek hij die niet te kunnen leveren en werd de bestelling ge-annuleerd. Bedrag zou worden teruggestort maar nu enige maanden later al het betaalde bedrag nog steeds niet ontvangen, onbegrijpelijk. Wees gewaarschuwd voor deze firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

zonnefreak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:17:
[...]Tweede puntje waar ik ook wel benieuwd naar ben : wat gaan ze doen met de Spartamet snorfiets? Zou die ook op de verplichte weg moeten gaan rijden? Daar hebben ze volgens mij helemaal niet bij stilgestaan.
Ik werd eigenlijk getriggerd hierover omdat ik bij de boodschappen doen zo'n Spartamet zag staan.
De Spartamet kan echt niet harder dan 25 km/h, bij mijn weten mogen alleen scooters en bromfietsen die 45 km/h halen op de openbare weg na juli 2017. Wellicht voegen ze de Spartamet toe aan de e-bikes die niet sneller gaan dan 25 km/h. Dus toch op het fietspad mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
pjotter1965 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:39:
In onderstaande link staan 3 filmpjes van een bergbeklimming met een bosch, yamaha, en brose
Geluid verschil is goed hoorbaar
http://www.pedelec-biker....amaha-im-direkten_23.html

Brose staat op dit moment op nr 1 van mijn wensenlijstje
( Bulls heeft standaard een 650Wh accu )

Brose zit pas sinds vorig jaar in het ebike wereldje
Ik,kan nog weinig info vinden over betrouwbaarheid.
Ik ben wel benieuwd of er volgend modeljaar meer fietsmerken deze motor gaan gebruiken.
De motor van Brose heb ik nooit gezien, maar wat ik er over lees geloof ik zonder meer dat het een stille motor is.

Wat het vergelijk betreft waar je naar verwijst, wil ik erop wijzen dat het extreme omstandigheden zijn; ervaren mountainbikers die met grote krachtinspanning een berg met gemiddeld 20% stijging naar boven rijden. Ja, en dan nog is de Brose motor qua geluid veruit de stilste. Doch onder normale en zelfs minder normale omstandigheden valt het geluid van de Yamaha en de Bosch motor mee.

Zelf fiets ik op een e-bike met een Bosch Performance CX motor en ik vind het motor geluid enorm meevallen (ik was er voor beducht).
Ik heb een aantal lange proefritten gemaakt op e-bikes met een Yamaha motor en ook toen stoorde het geluid van de motor mij niet. Misschien dat de Yamaha en Bosch e-bike motoren van een paar jaar geleden wat luidruchtiger waren. Yamaha heeft voor 2016 het geluidsniveau met 11 Db naar beneden gebracht.

Eigenlijk ben ik mij niet meer bewust van het motorgeluid. Als ik erop let dan hoor ik het wel, maar medefietsers, waar ik het in het begin weleens aan vroeg, nauwelijks of niet. Bij een beetje tegenwind is het geluid niet meer te horen.

Ergens las ik dat de resonantie van de frame van sommige fietsen het motorgeluid wat versterken. Ook iets om op te letten bij proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
racinfo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:49:
Een paar maanden geleden bestelde ik die Hydraulische rem sensors bij MTB-Ombouw in Wageningen, bij Roy Siebelink en na enig geharrewar weken later bleek hij die niet te kunnen leveren en werd de bestelling ge-annuleerd. Bedrag zou worden teruggestort maar nu enige maanden later al het betaalde bedrag nog steeds niet ontvangen, onbegrijpelijk. Wees gewaarschuwd voor deze firma.
Heel vervelend als je zoiets overkomt. Ik betaal, indien mogelijk, met Paypal. Met behulp van Paypal zijn dit soort problemen veel beter te betwisten en als de leverancier nalatig blijft, stort Paypal het geld terug op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik weet het @oblomov maar van zo'n bedrijf als dit verwacht je dit niet. We zullen er maar het beste van hopen, meer kan je toch niet doen of je zou in de auto moeten stappen om het persoonlijk even te regelen.
- oblomov - schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:26:
[...]Ergens las ik dat de resonantie van de frame van sommige fietsen het motorgeluid wat versterken. Ook iets om op te letten bij proefritten.
Het is dat je het opmerkt, om diezelfde reden monteerde ik de BBS01 met een stukje rubber tegen het frame van mijn fiets. Deels ook om beschadiging van het frame te voorkomen.
De BBS01 is behoorlijk stil, juist ook bij grote kracht hoor je hem nauwelijks, zeker wanneer je het vergelijkt met mijn eerdere voorwielmotor die juist bij het leveren van grote kracht echt duidelijk hoorbaar was.

[ Voor 60% gewijzigd door racinfo op 22-05-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
kvk adres is het adres wel te achterhalen.
Ik heb mijn goederen zoals de BBSHD en 20ah accu wel ontvangen.
Maar heeft inderdaad ff geduurt (1.5 maand) vanwege regelgeving accu's in vliegtuigen.

Maar is er geld dat teruggestort moet worden moet dat inderdaad wel gebeuren.
Ik had er een anderson verlengkabel (+-54 euro)besteld en was er niet bijgeleverd heel snel gekocht bij fietsunie voor 12.95 en is voor mij 5 dagen geleden dat hij aangaf het terug te storten.

Bij mij hetzelfde dus. 2.5 werkdagen de tijd gehad om het over te boeken nog steeds niet binnen.
Nog ff een weekje afwachten en dan kom ik het persoonlijk ophalen.
Het gaat mij om het principe.

BAFANG BBS01 / BBS02 HYDRAULISCHE REM SENSOR
69,00 EUR
De standaard remsensoren in de ombouwkit zijn niet geschikt voor hydraulische remmen!

Overigens zie ik de hydraulische rem sensor nog op de website staan.

[ Voor 21% gewijzigd door BabyRattle op 22-05-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat met die rem sensoren heb ik zelf opgelost met de drukschakelaars uit de meegeleverde remhandels (zie eerdere topics) dus die hoef ik nu niet meer te hebben. Ze waren op dat moment nergens meer leverbaar, ook niet bij chinese firma's zoals Alibaba en die andere bekende.

Het werkt prima op de hydraulische handremmen alleen als ik hard over een boomtak of door een flinke kuil rij willen de handle's ondanks de voorvering wel eens klapperen met uitvallen van de motor tot gevolg.

[ Voor 27% gewijzigd door racinfo op 22-05-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
Dit artikel zien voorbijkomen: http://www.demorgen.be/opinie/neen-die-plotse-opstoot-van-recreafietsers-op-hun-elektrische-fietsen-dat-loopt-niet-goed-af-bf45240e/ Dit komt dan op pagina twee van de krant |:( Wat een hoop bij de haren getrokken stereotiepe veralgemeningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

vverbeke schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:07:
Dit artikel zien voorbijkomen: http://www.demorgen.be/opinie/neen-die-plotse-opstoot-van-recreafietsers-op-hun-elektrische-fietsen-dat-loopt-niet-goed-af-bf45240e/ Dit komt dan op pagina twee van de krant |:( Wat een hoop bij de haren getrokken stereotiepe veralgemeningen!
Nu is het alleen nog wachten op de (hoog)bejaarden die de Lamborgine of Ferrari (her)ontdekken... Zouden ze zich daar dan ook druk om maken? (misschien als spookrijder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Ach ja, opinie schrijvers moeten prikkelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Morgen op de fiets met BBSHD naar het werk.
Vandaag ff de route geoefend 15-20 min heen ipv 45-50 minuten heenrit fietsen.

Er is natuurlijk regen verwacht heb al voorzorgsmaatregelen genomen voor de accu in die in de fietstas zit.

Accukabel die boven op de hoek van de waterafstotende fietstas naar binnen loopt afgebonden met handdoek aan de binnenkant. Plastic helemaal verdeelt en tevens de accu die in een zwarte speciale rugzak zit gewikkeld in een andere handdoek.

Verder zou alles nu goed moeten zijn om op de eerste werkdag te fietsen door de regen morgenochtend.

Is er iemand anders die wel naar het werk fietst door de volle regen ? Helemaal in regenpak jas + broek of poncho ?

Lukt het mij deze week door weer en wind vlot op het werk te zijn dan gaat onze 2e auto de deur uit.

[ Voor 6% gewijzigd door BabyRattle op 22-05-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
BabyRattle schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:53:
Morgen op de fiets met BBSHD naar het werk.
Vandaag ff de route geoefend 15-20 min heen ipv 45-50 minuten heenrit fietsen.

Er is natuurlijk regen verwacht heb al voorzorgsmaatregelen genomen voor de accu in die in de fietstas zit.

Accukabel die boven op de hoek van de waterafstotende fietstas naar binnen loopt afgebonden met handdoek aan de binnenkant. Plastic helemaal verdeelt en tevens de accu die in een zwarte speciale rugzak zit gewikkeld in een andere handdoek.

Verder zou alles nu goed moeten zijn om op de eerste werkdag te fietsen door de regen morgenochtend.

Is er iemand anders die wel naar het werk fietst door de volle regen ? Helemaal in regenpak jas + broek of poncho ?

Lukt het mij deze week door weer en wind vlot op het werk te zijn dan gaat onze 2e auto de deur uit.
Ja ik fiets wel door de volle regen naar mijn werk op en neer. Als het echt staat staat te spoelen dan gebruik ik een regenpak jas en broek en zelfs rubberen laarzen. Anders loop je nog te soppen.
Nadeel is nu wel dat de temperatuur wat hoger aan het worden is en dan is het lastig om niet te veel te transpireren in een regenpak.

Wil je wel adviseren om je verlichting aan te zetten. Zeker als je wat sneller fietst ziet het overige verkeer je niet goed. Zeker als je hun nadert aan de zijkanten van de auto.

Hou er ook rekening mee dat je remmen ook een stuk minder goed zullen werken in een stortbui. En zet een petje op dan houd je nog een klein beetje de regen uit je ogen.

Succes morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
- oblomov - schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:26:
De motor van Brose heb ik nooit gezien, maar wat ik er over lees geloof ik zonder meer dat het een stille motor is.

Wat het vergelijk betreft waar je naar verwijst, wil ik erop wijzen dat het extreme omstandigheden zijn; ervaren mountainbikers die met grote krachtinspanning een berg met gemiddeld 20% stijging naar boven rijden. Ja, en dan nog is de Brose motor qua geluid veruit de stilste. Doch onder normale en zelfs minder normale omstandigheden valt het geluid van de Yamaha en de Bosch motor mee.

Zelf fiets ik op een e-bike met een Bosch Performance CX motor en ik vind het motor geluid enorm meevallen (ik was er voor beducht).
Ik heb een aantal lange proefritten gemaakt op e-bikes met een Yamaha motor en ook toen stoorde het geluid van de motor mij niet. Misschien dat de Yamaha en Bosch e-bike motoren van een paar jaar geleden wat luidruchtiger waren. Yamaha heeft voor 2016 het geluidsniveau met 11 Db naar beneden gebracht.

Eigenlijk ben ik mij niet meer bewust van het motorgeluid. Als ik erop let dan hoor ik het wel, maar medefietsers, waar ik het in het begin weleens aan vroeg, nauwelijks of niet. Bij een beetje tegenwind is het geluid niet meer te horen.

Ergens las ik dat de resonantie van de frame van sommige fietsen het motorgeluid wat versterken. Ook iets om op te letten bij proefritten.
Vanavond heb ik een fietstocht gemaakt en eens aandachtig op het motorgeluid gelet. Het was vrijwel windstil en als ik op een vrijwel glad wegdek/rijwielpad fiets dan is het motorgeluid van de Bosch Performance CX te vergelijken met het geluid van een dynamo-wieltje dat langs de fietsband rolt. Maar dan gelijkmatig, dus zonder fluctuatie in het geluid. Ik ervaar het als een zacht snorrend geluid. In tegenstelling tot het milde zoemen van de voorwielmotor van mijn, inmiddels verkochte, zelfbouw
e-bike.
Bij tegenwind, een wat ruwer wegdek/fietspad en/of het rumoer van een stad, is het motorgeluid vrijwel onhoorbaar tot onhoorbaar.

Over geluid gesproken; ik kan genieten van het knerpen van het grind onder de fietsbanden als ik over verharde grindpaden in buitengebieden fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wat een takkeweer vandaag, ik ben vandaag aan het smokkelen hoor :)
Was wel aanschuiven in de file trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Een groot zonnepaneel boven de fiets bouwen, lekker droog met regen en geen actieradius probleem bij mooi weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Met een beetje wind stijgt hij dan nog op ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:20:
Wat een takkeweer vandaag, ik ben vandaag aan het smokkelen hoor :)
Was wel aanschuiven in de file trouwens.
Foei Vlassie toch ;) jij als oprichter van deze club _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Foei Vlassie toch ;) jij als oprichter van deze club _/-\o_
Kan ik toch iets rustiger aandoen in de ochtend, gelijk even mijn dochter naar school brengen, is die ook weer droog over :)

Mijn streven is 4x in de week de fiets pakken :)
Je moet ook niet te streng voor jezelf zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Kan ik toch iets rustiger aandoen in de ochtend, gelijk even mijn dochter naar school brengen, is die ook weer droog over :)

Mijn streven is 4x in de week de fiets pakken :)
Je moet ook niet te streng voor jezelf zijn he.
Zo is het maar net. Vanochtend eerst mijn zoontje te voet naar school gebracht. Daarna boodschappen doen met de auto :( en gelijk mijn oudste dochter die op de middelbare zit ook maar even afgezet. (lees kom er langs). Zometeen boven nog gaan stofzuigen en de badkamer schoonmaken en dat was dan weer mijn vrije dag. :)
Morgen mag ik weer fietsen naar mijn werk.
Werk ze nog. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Gewoon al je vervoer met de fiets doen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 23-05-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Vond het gisteren meevallen. Ja, ik was nat, maar terug was het gewoon droog... Overigens geen hond te zien op de fietspaden...
Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.