[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.976 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Thank you for your purchase!
Ben benieuwd hoor :)

edit:

Norschleife zou ik niet op rekenen, licentie technisch is dat bijna niet te doen/betalen en de doorlooptijd zal ook wel niet zo mals zijn :X

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 20-12-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Mystikal

It never hurts to help!

Ook eens aangeschaft. Kijken of ik het wat vind.

Eerste indruk is goed. Rijdt lekker competatief. Heb niet veel ervaring. Ik heb wat GTR gereden en wat I-racing.

Misschien toch eens voor een playseat gaan kijken voor in mijn bios...

[ Voor 66% gewijzigd door Mystikal op 20-12-2013 12:13 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Ook ik kan mij hieraan toevoegen. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Requiem19 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:13:
Dat is inderdaad wel een must. Hoe moeilijk zou zoiets zijn? Ervan uitgaande dat AC off track en contacten ook registreert moet er wel een goede mod of appmvoor te schrijven zijn... Kunnen wij daar met z'n allen niet over nadenken alvast?
Het is vast wel te doen maar het zal lastig zijn en erg veel onderhoud nodig hebben. Ik heb in ieder geval geen zin/tijd om daar aan te beginnen, dus ik hoop dat iemand anders dat wel doet :p

Wel ben ik begonnen aan een telemetry collectie tooltje (beetje zoals iSpeed voor iRacing doet). Idee is om telemetry over een rondje op te slaan en daarna te vergelijken met rondjes van anderen (of andere rondjes van jezelf natuurlijk). Of dat allemaal gaat lukken is nog veel te vroeg om te zeggen, maar het collecteren van de data gaat in ieder geval al. :)

Voorbeeldje: http://nickthissen.nl/Images/ac_telem.png

Leuk om mee te spelen al die data.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:43
Heeft iemand een change log gezien van versie 0.4 die net is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17

KenVerburg

Race-fan

Op Steam:

Early Access 0.4 : Changelog

- New car BMW M3 E30 Group A
- New car BMW Z4 GT3
- New car Ferrari 599XX Evoluzione
- New car Ferrari F40
- New track Autodromo di Monza
- New bonus track Drag race 1000m and 400m
- Upgrade Ferrari 458 S3
- Upgrade Ferrari F40 S3
- Modifications on fuel consume of cars with turbo engines
- Modifications on the engine rev limiter of BMW M3 E92 Drift
- Modifications on Tatuus FA01 setup packer range
- New Special Events Mode with medals and achievements implemented
- Shared memory struct updated
- Drag Race mode implemented
- Camera on board :: resets far plane
- Replay :: fixed leaderboard app in replay mode
- Fixed triple screen change gear animations going too fast
- Improved all change gear animations
- Screen capture (F8) allows to select screenshot between PNG,JPG,BMP
- Time Attack checkpoints hidden in replays
- Mouse steering implemented
- Fixed Triple Screen in Track cameras (F3)
- Fixed large replay loading
- Camera Random (F2) improvements
- Fixed Tyre Tester app in replay mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Game crashed iedere keer met de drag race......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:56
Gisteren ook maar aangeschaft. Zat al te twijfelen maar meer korting gaan we niet zien denk ik. Vanavond maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Calsonic; ik heb geen last van crashes met drag. Geprobeerd met Zonda en met MP4. Jij toevallig met de 599? Ik las daar meer over.

Dragracen vind ik verder maar saai, ga ik m'n tijd niet aan besteden.

Maar de F40 daarentegen, hallelujah wat leuk! Eerste keer dat ik in een sim een auto rijdt met turbo lag, úberhaupt. Geen idee of het realistisch is, maar leuk is het wel :D. Eerste paar duizend rpm gebeurt er niets en dan ineens glijd je achterkant weg. Rijdt echt leuk! En schakelen met H-shfiter is ook lastig in deze auto, je moet duidelijk iets rustiger schakelen dan met andere H-shift auto's zoals de nieuwe Lotussen.

Snel verder naar Monza met de GT3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Ja crashed met de 599 en de F40 S3 op de finishlijn bij de 400m en 1000m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Ik heb de drift geprobeert met de BMW e92 drift en de F40 beide crashen op de dragrace. Niet dat het mij heel veel uit maakt, want de dragrace boeit me niet echt.

Iemand overigens tips voor het afstellen van de auto's? Want ondanks dat de mogelijkheden nog niet reuze zijn lijkt me dat daarmee een aardige winst is te behalen per auto per baan.

Voor GTR2 gebruikte ik zo'n 23 stappenplan. Is natuurlijk ook niet ideaal, maar voor iemand als mij die er verder niets vanaf weet was dat wel een goed begin. Maar hier is het uitlezen van de data en de setup mogelijkheden tot op heden een heel stuk meer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Race auto's heb volledige setupmogelijkheden.

Straatauto's hebben setup mogelijkheden die ze in het echt ook hebben en die zijn inderdaad vaak beperkt tot wat bandendruk en camber.

AC maakt een telemetry dump ergens in My documents, die je kunt uitlezen met een gratis software programmaatje dat race temps ook gebruiken, waarbij je alles kunt zien. Even kijken op het officiële ac-forum, daar vind je meer informatie.

Net Monza geprobeerd, tegenvaller! Zeer lage fps, veel minder dan andere circuits, maar nog erger, het ziet er matig uit! Alsof de AA gewoon niet werkt op Monza, dat mogen ze echt nog even finetunen....

599 rijdt als een beest, de Z4 GT3 is een vrij braaf lammetje, dat wel leuk is. Nu op naar de nieuwe beamer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Zijn er mensen die pCARS en Assetto hebben? Ik speel al erg lang pCARS. Maar wil geen 2 race games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weer twee nieuwe events aangemaakt: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1

Z4 op Monza en de F40 Step 3 op Slicks op Imola, vond die F40 niet leuk met de straat bandjes maar die Step 3 op slicks is echt gaaf :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

Dacuuu schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:22:
Zijn er mensen die pCARS en Assetto hebben? Ik speel al erg lang pCARS. Maar wil geen 2 race games spelen.
Ik snap niet waarom het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vind het trouwens wel vreselijk irritant dat het stuur weer niet in het midden zit in die Z4, net als bij de McLaren, hoop dat ze dat ook fixen. Ik kan daar op een of andere manier echt niet tegen...

Ugh, die F40 heeft het ook al. Hoort dat ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 20-12-2013 19:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dacuuu schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:22:
pCars heb ik ook, maar voor het laatst gespeeld in 2012 geloof ik. Toen vond ik de physics 3x niets en m'n systeem kon de fancy graphics niet echt aan.

Ik begreep dat de physics nu wel beter zijn. Grafisch ligt pCars nog wel voor op AC, hoewel AC (op Monza na!) erg soepel is voor mindere systemen. Ik draai AC op 1900x1200 met een PC uit 2009 (x3 720/4gb ram/Ati 4950) en ik haal 60 fps.

Physics blijft altijd persoonlijk, maar over het algemeen is iedereen erg enthousiast over AC's physics. Het rijdt vrij snel vertrouwd en verder zijn er weinig onlogische spinmomenten. Je kunt nu voor 26 euro een koopje binnen halen op Steam, na morgen is het weer 35 euro en als AC klaar is 45 euro... Pak je voordeel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:32:
Vind het trouwens wel vreselijk irritant dat het stuur weer niet in het midden zit in die Z4, net als bij de McLaren, hoop dat ze dat ook fixen. Ik kan daar op een of andere manier echt niet tegen...

Ugh, die F40 heeft het ook al. Hoort dat ofzo?
Je kunt toch met die app je positie in de auto verplaatsen? Dan kun je ook naar links/rechts kikken dacht ik en dan saven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar kan dat per auto? Want in de meeste auto's is het wel gewoon goed? En als je in het echt ook niet recht achter je stuur zit (zoals in de L49 bijv?) dan moet ik er maar aan wennen vind ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Niellie41 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:30:
[...]

Ik snap niet waarom het niet zou kunnen.
Kan wel, maar anders heb ik 2 games. En vermaak me nu erg met pCARS. Ben straks bang dat 1 van de 2 straks onder het (digitale) stof ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:42:
Maar kan dat per auto? Want in de meeste auto's is het wel gewoon goed? En als je in het echt ook niet recht achter je stuur zit (zoals in de L49 bijv?) dan moet ik er maar aan wennen vind ik :p
Weet niet of dat per auto kan. Je kunt in ieder geval je seating positie saven. Lijkt me dat het per auto kan, even testen?

Die app heeft 'onboard settings' trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Requiem19 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:17:
Race auto's heb volledige setupmogelijkheden.

Straatauto's hebben setup mogelijkheden die ze in het echt ook hebben en die zijn inderdaad vaak beperkt tot wat bandendruk en camber.

AC maakt een telemetry dump ergens in My documents, die je kunt uitlezen met een gratis software programmaatje dat race temps ook gebruiken, waarbij je alles kunt zien. Even kijken op het officiële ac-forum, daar vind je meer informatie.

Net Monza geprobeerd, tegenvaller! Zeer lage fps, veel minder dan andere circuits, maar nog erger, het ziet er matig uit! Alsof de AA gewoon niet werkt op Monza, dat mogen ze echt nog even finetunen....

599 rijdt als een beest, de Z4 GT3 is een vrij braaf lammetje, dat wel leuk is. Nu op naar de nieuwe beamer :).
Ik had in eerste instantie daar ook gezocht, maar waarschijnlijk de verkeerde zoektermen gebruikt. Nu wel iets gevonden. Voor de geïnteresseerden (http://www.assettocorsa.n...and-data.4019/#post-40535).
Binnenkort maar eens kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:30:
Weer twee nieuwe events aangemaakt: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1

Z4 op Monza en de F40 Step 3 op Slicks op Imola, vond die F40 niet leuk met de straat bandjes maar die Step 3 op slicks is echt gaaf :)
Eindelijk gehad om je app te testen. Werkt goed!

Step 3 op slicks vind ik zelfs iets too much, je merkt dat die auto gewoon niet gemaakt is voor zoveel PK. Maar soit, als dat de challenge van de week is, let's go for it.

Ik heb er redelijk wat rondjes over gedaan, maar nu een 1.49.8 met deze combi neer kunnen zetten. Who's going to beat it? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Leuke update... vooral de E30 DTM is supergaaf vind ik, is lekker om te rijden op de limiet, goed uitgewerkt en klinkt zalig.

De Z4 GT3 is standaard inderdaad wat tam, maar de setups van de race-auto's in AC zijn ook aardig aan de veilige kant afgesteld. Rembalans ver naar voren, veel vleugel e.d. Heb wat minder vleugel gezet op Monza en dan wordt het toch spannender, vooral met aanremmen zonder ABS hulp. Heb overigens geen FPS problemen op Monza, maar heb dan ook een vrij zware PC staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:15
Die F40 is echt lijp, en hij maakt zo weinig toeren in z'n 2 dat ik de hele tijd de bochten voorbij schiet omdat ik denk dat ik al langzaam ga :P

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Denken jullie dat de graphics zullen verbeteren in de toekomst? Ik bedoel maar; het is lang niet zo mooi als projectCARS of, misschien een waardeloze vergelijking, Forza 5/GT6.

heerlijk spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
net Assetto toch maar gekocht. Ben erg benieuwd. Zag dit al voorbij komen: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1 spelen de tweakers via deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Voorlopig wel Dacuuu. Tot er multiplayer of zelfs AI is, is er niet zoveel te doen op hotlappen na. In de F40 challenge vindd je wel genoeg uitdaging, die step 3 versie van de F40 is niet te houden :).

@tolgatg; Pcars vind ik ook mooier. Maar GT5/Forza mooier? Youtube eens wat vergelijkingfilmpjes... En natuurlijk zal alles constant worden verbeterd, ook de gfx. Vorige update was er nog een verbetering aan het shadermodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Requiem19 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:39:
Voorlopig wel Dacuuu. Tot er multiplayer of zelfs AI is, is er niet zoveel te doen op hotlappen na. In de F40 challenge vindd je wel genoeg uitdaging, die step 3 versie van de F40 is niet te houden :).
Zal daar eens naar kijken. Alleen eerst de stuur settings nog fixen. Ik heb een G27. Volg de stuur setup in-game. Steering lock komt op 194 graden.( in de setup zie je een stuur, als ik mijn g27 draai, dan draait het viruele stuur exact mee met mijn g27) Maar in-game is dit niet zo. Als ik in-game de g27 een kwart slag draai, gaat het stuur van de auto in-game tot het eind rond (2.5 het hele stuur ofzo). Ik snap er geen laars van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Staat je G27 op 900 graden in de logitech profiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Requiem19 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:52:
Staat je G27 op 900 graden in de logitech profiler?
Ik gebruik de logitech profiler nooit, met pCARS stel ik het stuur in game in. Dan heb je verder niets met de Logitech profiler te maken. Moet je bij assetto perse de profiler gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je moet in de logitech profiler 1x je stuur op 900 graden instellen. Dit kan een sim, ook pCars niet, niet zelf instellen aan het stuur. Deze hardwarematige wijziging kan alleen via logitech software.

Zodra je stuur op 900 graden staat kun je hem calibreren in game. Vervolgens niets meer aan wijzigen en gewoon rijden. AC past dmv softlock degrees of rotation aan per auto. Als je een formule auto rijdt met 240 graden lock, zal je stuur hetzelfde draaien als de virtuele auto.

Op het AC forum vind je een topic met recommended settings per stuur. Handig om daar even te kijken, aangezien het voor je beleving van het spel nogal veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Requiem19 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:20:
Je moet in de logitech profiler 1x je stuur op 900 graden instellen. Dit kan een sim, ook pCars niet, niet zelf instellen aan het stuur. Deze hardwarematige wijziging kan alleen via logitech software.

Zodra je stuur op 900 graden staat kun je hem calibreren in game. Vervolgens niets meer aan wijzigen en gewoon rijden. AC past dmv softlock degrees of rotation aan per auto. Als je een formule auto rijdt met 240 graden lock, zal je stuur hetzelfde draaien als de virtuele auto.

Op het AC forum vind je een topic met recommended settings per stuur. Handig om daar even te kijken, aangezien het voor je beleving van het spel nogal veel uitmaakt.
Eindelijk werkt het. Wat raar dat het met pCARS direct werkt zonder enige instelling met logitech profiler. Maar het werkt nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Bij mij was het de F1dash app die de game bij de drag races liet crashen.

Heb hem deleted en nu crashed de game niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Risico van de open structuur van AC helaas. Devs kunnen nieuwe builds niet et alle apps gaan testen.

Misschien toch handig als apps soort kwaliteitscontrole/compliance check krijgen.

In andere woorden; ga allemaal eens de AC challenges rijden met Nick's app :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die apps kunnen super makkelijk de hele game laten crashen inderdaad, of voor erg veel lag zorgen (als je een lange operatie doet op de main thread dan hangt het spel gewoon even vast lol). En nog erger, er zit totaal niks van safety in, een app heeft gewoon toegang tot je hele systeem en kan zomaar executables starten etc. Kan echt niet eigenlijk!!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Eerste rondes gereden, de eerste indrukken zijn positief :)

Wel moet ik zeggen dat met name het remmen nog een beetje onwennig aanvoelt, er lijkt een behoorlijke curve in de rem te zitten, er zit vrij weinig tussen amper remmen en blokkeren zo voelt het, met name in de F40 lijk ik de snelheid er maar niet uit te krijgen.

De openwheeler taatus die had me een partij overigens, dat was niet normaal meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:34:
Die apps kunnen super makkelijk de hele game laten crashen inderdaad, of voor erg veel lag zorgen (als je een lange operatie doet op de main thread dan hangt het spel gewoon even vast lol). En nog erger, er zit totaal niks van safety in, een app heeft gewoon toegang tot je hele systeem en kan zomaar executables starten etc. Kan echt niet eigenlijk!!
Stuur anders even een privé berichtje naar Aris op het AC forum, anders ontgaat dit misschien aan hun aandacht. Lijkt me wel belangrijk!

Ik heb voor Monza flink wat grafische opties moeten terugschroeven, maar dan rijdt het tenminste soepel, ziet er helaas niet uit. Met de Z4 op hards rondbenderen op Monza is wel leuk. Autootje kan flink glijden op die hards :).

1.49.3 nu in de app... nog maar 3 tijden voor Monza en Imola. Komop tweakers :).

http://ac.nickthissen.nl/Pages/App/DownloadApp.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik bleek met semi-slicks te rijden, nu de s90 slicks gepakt en een 1:52.884 genoteerd op Imola met de F40 Stage 3 :)

Het blijft af en toe dat je rare swieperts krijgt tijdens het aanremmen bij wat stuur uitslag, kan de vering ook niet harder zetten.

Hoe bekijk ik eigelijk de opgeslagen replay?
edit:gevonden
awesome... snelste rondje was het 5e rondje, de replay gaat maar tot rondje 4 :X

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 21-12-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dacuuu schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:50:
[...]

Eindelijk werkt het. Wat raar dat het met pCARS direct werkt zonder enige instelling met logitech profiler. Maar het werkt nu >:)
Je kan de g25 en g27 ook via een knoppencombinatie op 900 graden zetten, werkt misschien ook.

http://www.gtplanet.net/f...ck-settings-guide.286646/

maar goed, met profiler kan je nog meer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Requiem19 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:57:
Risico van de open structuur van AC helaas. Devs kunnen nieuwe builds niet et alle apps gaan testen.

Misschien toch handig als apps soort kwaliteitscontrole/compliance check krijgen.

In andere woorden; ga allemaal eens de AC challenges rijden met Nick's app :).
Ik wil me alleen niet registreren voor die app/site :P

Morgen richting familie dus niet racen meer..

Wat ik wel mooi vind in AC iig is dat je absoluut beloond wordt voor netjes rijden en balans in de wagen brengen. Dat laatste schiet af en toe misschien iets door in het rijden, of ik ben te verwend met spijkerharde openwheelers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
1.32 op Imola? Welk deel heb je afgesneden? ;).

Volgens mij bedoel je 1.52, wat overigens een goede tijd is. Er zitten ook spijkerharde openwheelers in AC he, Formula Abarth etc, ook daar moet je netjes rijden om snel te zijn, hoewel je soms wel de grens tussen glijden en net niet glijden op moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
1.52 idd :P Het voelt alleen nog niet snel en meer als de auto tussen de lijntjes houden, gevoel van snelheid mist nog een beetje vind ik :)

Ja die formula abarth viel erg tegen, dat voelde alsof die eindeloos grip had terwijl ik voor de apex alweer op het gas kon zeg maar.

Vanavond eens kijken of ik onder de 1.50 kan komen, want mijn rondjes zijn nog zo rommelig als de pest, vooral tijdens het aanremmen is er veel te winnen.

rectificatie! Ik heb er een potje van gemaakt met cijfers: 1:53.284 was het, moeilijk iets overtypen...
edit:
weer iets gevonden, nu daadwerkelijk in de 1:52.688 :)

deze quote vond ik wel grappig :P
The F40 with the Step 3 upgrade is unreal. That turbo lag and then when the turbo spools up just kicks you in the back of the head and then you spin off. Fun but it's pretty suicidal to drive that thing... and it has brakes made out of cheese for that matter.

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 21-12-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
ik heb het ook maar eens aangeschaft met de korting van steam nu maar Nick ik denk dat ik jou hulp ff nodig heb voor de settings aangezien we hetzelfde stuur en pedalen hebben ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Paar rondjes met de F40 op Imola gereden (01:53.712), vet vet vet :D. F40 is wel een aardige handvol, soms wat te dwars gaan wat in veel van de auto's eenvoudig te corrigeren is eindigd anders dan de bedoeling was ;).

599XX is ook vermakelijk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Zijn er ook mensen die last hebben (en eventueel een oplossing) van trillende beelden bij de motorkap en bumper camera's?

@ NickThissen: Ik heb een probleempje met de app, hij geeft direct nadat ik over de finish kom al aan dat de lap invalid is. Hij is 1 seconde groen en wordt dan weer rood. Heb al sessie instellingen ed al tig keer gecontroleerd maar die kloppen allemaal.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Boes: heb je wel de goede banden (overeenkomstig met de challenge van deze week).

Deze week rijden we volgens mij met de F40 met 90's semi slicks. Als je de straatbanden eronder laat, ziet de app je ronde als ongeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Ja echt de juiste banden, ook de challenge met de z3 geeft hij direct bij het starten van de hot lap sessie al aan dat ik "outside track boundaries" ben.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Tortelli schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:27:
Paar rondjes met de F40 op Imola gereden (01:53.712), vet vet vet :D. F40 is wel een aardige handvol, soms wat te dwars gaan wat in veel van de auto's eenvoudig te corrigeren is eindigd anders dan de bedoeling was ;).

599XX is ook vermakelijk overigens.
Heb 1st een paar rondjes in de normale F40 gedaan alvorens ik in dat F40 S3 beest stapte.
Was ff wennen, idd handen vol aan, maar wel een monster van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Met een truckje kun je tegen 1 AI auto rijden. Mind you, het is 'dragstrip' AI. Nog zeer beperkt en vooral dom ;). Maar wel leuk om in ieder geval te zien hoe het voelt om in AC achter een andere auto te rijden:

go into steam/assettocorsa/content/specialevents and make a folder named SPECIAL_EVENT_23 and copy an event.ini from another folder and place this in it:

[EVENT]
NAME=AI Testing
DESCRIPTION=Race Session

[SPECIAL_EVENT]
GUID=23

[RACE]
TRACK=mugello
MODEL=pagani_zonda_r
CARS=2
AI_LEVEL=100

[GHOST_CAR]
RECORDING=0
PLAYING=0
SECONDS_ADVANTAGE=0
LOAD=1
FILE=
ENABLED=0

[LIGHTING]
SUN_ANGLE=60
TIME_MULT=1
CLOUD_SPEED=0.2

[GROOVE]
VIRTUAL_LAPS=3
MAX_LAPS=3
STARTING_LAPS=3

[TEMPERATURE]
AMBIENT=19
ROAD=23

[SESSION_0]
NAME=Race Session
TYPE=3
SPAWN_SET=START

[CONDITION_0]
TYPE=WIN ; WIN
OBJECTIVE=1

[CAR_0]
MODEL=pagani_zonda_r
SKIN=default
DRIVER_NAME=4thworld
NATIONALITY=Planet Earth
AI_LEVEL=

[CAR_1]
MODEL=ferrari_599xxevo

SKIN=1
DRIVER_NAME=4thworld
NATIONALITY=Planet Earth
AI_LEVEL=100

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 21-12-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
GWBoes schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:30:
Zijn er ook mensen die last hebben (en eventueel een oplossing) van trillende beelden bij de motorkap en bumper camera's?

@ NickThissen: Ik heb een probleempje met de app, hij geeft direct nadat ik over de finish kom al aan dat de lap invalid is. Hij is 1 seconde groen en wordt dan weer rood. Heb al sessie instellingen ed al tig keer gecontroleerd maar die kloppen allemaal.
Dit probleem kreeg ik gisteravond ook al te horen. Het leek te liggen aan je instelling voor ALLOWED_TYRES_OUT. Misschien heb je die veranderd zodat je in de practice niet die vervelende slowdowns krijgt? Blijkbaar is er sinds v0.4 iets veranderd, als je deze wijziging gemaakt hebt en dan in hotlap mode gaat rijden dan lijkt de app te denken dat je altijd met 4 banden buiten de baan zit (en dus maak ik je rondje ongeldig).

Als je die setting terug zet (ALLOWED_TYRES_OUT = 2 denk ik) dan moet het weer werken :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Requiem19 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:39:
@tolgatg; Pcars vind ik ook mooier. Maar GT5/Forza mooier? Youtube eens wat vergelijkingfilmpjes... En natuurlijk zal alles constant worden verbeterd, ook de gfx. Vorige update was er nog een verbetering aan het shadermodel.
Ik heb Forza 5 al een paar dagen gespeeld en dat ziet er een stuk mooier en realistischer uit qua gfx hoor. Met name de omgeving en in de auto's zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Tolgatg schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:58:
[...]

Ik heb Forza 5 al een paar dagen gespeeld en dat ziet er een stuk mooier en realistischer uit qua gfx hoor. Met name de omgeving en in de auto's zelf.
Ieder zn ding. Veel succes met Forza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Update 0.41 is er met wat bugfixes:
New
0.4.1
- Fixed rear ARB setup screen for BMW M3 E30 Group A
- Modified FFB values for F40 (fixes steer oscillation on straight line)
- Fixed hotlap penalties
- Fixed steam interface interaction with mouse hiding
- Fixed Drag Race car moving ahead on restart
- Fixed crash after loading car for players with long nickNames
Ik mis overigens de motorkap view in de 599XX (misschien is dat nu opgelost...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

glnk schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:13:
[...]

Ieder zn ding. Veel succes met Forza.
Afbeeldingslocatie: http://static.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1197/11970954/2298313-169_forza5_directfeed_xone_ot_092613.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/xYgLALGjmuc/maxresdefault.jpg

Je kan mij niet wijsmaken dat AC er beter uitziet dan FM5, maar goed, zoals je zegt; ieder z'n ding.

Ben overigens echt benieuwd wat zij gaan bekendmaken de 24e.

Welke video instellingen hebben jullie eigenlijk? Ik heb bewust HDR uitgezet omdat ik het te fel vond, op sommige stukken werd het bijna wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Afbeeldingslocatie: http://racesimcentral.com/wp-content/uploads/2013/07/012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Een foto van een beeldscherm, als .jpg opgeslagen, really?

http://www.eurogamer.net/...en-now-forza-motorsport-5

aan de linkerkant staat een high bitrate 60 fps fimpje, op youtube is de kwaliteit behoorlijk bar.

Forza 5 ziet er redelijk strak uit, met geinige lichteffecten op verschillende stukken van het circuit. Assetto is een stuk minder druk, en heeft ook niet van die gemaakte effecten.

Bij beide spellen vind ik de 2d bomen behoorlijk lelijk en het publiek in forza is echt om te huilen.

Maar goed, tolgat heeft HDR uitgezet, dan is het natuurlijk nogal een scheve vergelijking.

[ Voor 8% gewijzigd door haarbal op 22-12-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

haarbal schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:48:
Een foto van een beeldscherm, als .jpg opgeslagen, really?

http://www.eurogamer.net/...en-now-forza-motorsport-5

aan de linkerkant staat een high bitrate 60 fps fimpje, op youtube is de kwaliteit behoorlijk bar.

Forza 5 ziet er redelijk strak uit, met geinige lichteffecten op verschillende stukken van het circuit. Assetto is een stuk minder druk, en heeft ook niet van die gemaakte effecten.

Bij beide spellen vind ik de 2d bomen behoorlijk lelijk en het publiek in forza is echt om te huilen.

Maar goed, tolgat heeft HDR uitgezet, dan is het natuurlijk nogal een scheve vergelijking.
Of er is iets mis met mijn instellingen........................

Als ik HDR aanzet, wordt het op sommige stukken zo fel, dat ik niks meer kan zien.
Ook dropped mijn FPS naar 33 en het blijft constant op 33 FPS.

[ Voor 7% gewijzigd door ACC op 22-12-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Op welk circuit? of op allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

haarbal schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:27:
Op welk circuit? of op allemaal?
https://www.dropbox.com/s/6kekd5tio99rx68/Naamloos.png

Allemaal ja. Soms is het nog erger dan dit ^

Is HDR zo zwaar dat mijn FPS van 66 (VSYNC aan, monitor is 66hz) zakken en constant blijven op 33?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
als je met vsync aan onder de 66 komt dan heb je 33, probeer eens zonder vsync, met een 70 fps framelimiter, dan zou je ook geen last van tearing moeten hebben.

dat witte is behoorlijk fel, hier heb ik dat niet, rijd ook met een veel nauwere fov, misschien als er minder donkere cockpit in beeld is dat de weg dan wat normaler wordt, of probeer eens de motorkapview om te testen.

[ Voor 80% gewijzigd door haarbal op 22-12-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

haarbal schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:33:
als je met vsync aan onder de 66 komt dan heb je 33, probeer eens zonder vsync, met een 70 fps framelimiter, dan zou je ook geen last van tearing moeten hebben.

dat witte is behoorlijk fel, hier heb ik dat niet, rijd ook met een veel nauwere fov, misschien als er minder donkere cockpit in beeld is dat de weg dan wat normaler wordt, of probeer eens de motorkapview om te testen.
Ik haal nu ~55 FPS. Heb overigens een GTX 770.
Idd, motorkap cam heb ik dit niet.

Ook is alles wazig, met name de auto zelf als ik HDR aan heb staan..
En het beeld gaat de hele tijd heen en weer.

[ Voor 3% gewijzigd door ACC op 22-12-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
HDR en VSYNC moeten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
misschien kan je het ook oplossen door te spelen met de settings in hdr.ini en lighting.ini (dat zijn 2 exposure waarden, whatever that may be)

staat wss in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\assettocorsa\system\cfg

[ Voor 17% gewijzigd door haarbal op 22-12-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je kunt met + en - het HDR effect verminderen in game...

V-synch sowieso uitzetten, dat zorgt voor 'lag'. Dan reageert je auto dus in beeld later dan dat jij stuurt. Zorgt voor veel minder controle.

Beste werkt (vind ik) om Assetto zonder v-sync op 60fps te cappen (kan in optie menu van AC). Forza heeft wat meer eyecandy inderdaad, is ook zeker niet lelijk en op sommige gebieden misschien wel mooier. Fijne van AC is dat het ook op oudere hardware goed loopt (ik draai het op 4,5 jaar oude hardware (!) (Ati 4950, 4GB en X3 720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik draai op 5 jaar oude hardware (i7 920) ;), maar wel een 6950 softmodded naar 6970 :D. Game draait verder perfect.

Zie overigens dat ik met HD aan draaide, eens testen wat dat uitmaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 22-12-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik heb ook antieke hardware. Intel Core i7 920 i.c.m. HD4870 1GB. In Assetto Corsa gecapt op 85fps. Het is te doen maar het draait zeker niet zo smooth als iRacing. Daar heb ik mijn fps gecapt op 144fps (en ik kom er vrijwel nooit onder). Dat is echt supersmooth met mijn nieuwe 144hz monitor :)

Ik zie best vaak dat mensen de verkeerde schermen gebruiken voor games. Van HDTV's tot IPS monitors of ze gebruiken nog van die oude panelen met 60hz. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Voor simulators is het superbelangrijk dat je een snel scherm hebt. Daarom mijn aankoopadvies: Asus VG278HE :)

[ Voor 33% gewijzigd door glnk op 22-12-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
100 Hz crt :), cap op 105 fps. beetje weinig field of view alleen. qua smoothness en respons is het wel perfect.

Ik zou niet precies cappen op je scherm refresh, dan blijft de tearlijn op dezelde plek staan, en dat is verschrikkelijk vervelend

wat ik ook heb met dit spel (en een hoop andere spellen) is dat ie niet altijd naar fullscreen gaat, maar vaak ook op borderless windowed staat, dan heb je hetzelfde effect als dat vsync aan staat. Hier is dat makkelijk te zien, want ik heb 2 schermen, scherm 2 wordt zwart bij fullscreen, maar blijft beeld geven bij borderless windowed, nadeel van het zwarte scherm is dat na een minuut windows altijd begint te zeuren of ie de stijl naar basic terug moet zetten en vanzelf minimaliseert.

[ Voor 87% gewijzigd door haarbal op 22-12-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben nou toch wel benieuwd naar die announcement, als ze zelfs een countdown starten op hun facebook pagina dan MOET het toch wel gewoon groots zijn. Of het wordt een grote flop... Een week hypen met countdown om dan een nieuwe auto aan te kondigen is ook weer zoiets.

Er gaan wel geruchten dat ze een Ferrari F1 license gekregen hebben (van een vrij recent jaar, 2012 of zelfs 2013?), dat lijkt me wel gaaf maar zelfs dat zou ik een beetje matig vinden voor deze hype :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wat zou groot genoeg zijn voor deze hype wat jou betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat ze een vervolg van AC aankondigen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Requiem19 schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:02:
Je kunt met + en - het HDR effect verminderen in game...

V-synch sowieso uitzetten, dat zorgt voor 'lag'. Dan reageert je auto dus in beeld later dan dat jij stuurt. Zorgt voor veel minder controle.

Beste werkt (vind ik) om Assetto zonder v-sync op 60fps te cappen (kan in optie menu van AC). Forza heeft wat meer eyecandy inderdaad, is ook zeker niet lelijk en op sommige gebieden misschien wel mooier. Fijne van AC is dat het ook op oudere hardware goed loopt (ik draai het op 4,5 jaar oude hardware (!) (Ati 4950, 4GB en X3 720).
Nogmaals, het ging mij om de omgeving bij Forza. Dat zorgt, vind ik, toch wel een stuk meer sfeer. Ik hoop dan ook dat AC een flinke verbetering krijgt als het gaat om omgeving (het lucht, lichteffecten, wolken, bomen, gras, podia, mensen etc etc). Ook hoop ik dat de displays en metertjes in de auto wat scherper worden en ook echt gaan werken (bv temp meter). Genoeg over Forza nu, ik haat consoles en hun "sim" race games. Er gaat niets boven de physics/het gevoel in mijn G25 met AC.

Ik heb VSYNC uit en fps lock op 70 gezet. Ik zal morgen HDR aandoen en met - het effect lager zetten. Dit is neem ik aan niet de color saturation? Waarbij de kleur minder wordt?

@ de rest

Hoe halen jullie zulke hoge fps? Ik heb een i5 4670K @ 4.6 GHZ, GTX 770, 8gb ram en draai AC op een SSD in win 8.1

Ik heb alle video settings op het maximale gezet, en met HDR uit (dus ook FAAA, blur) schommelt mijn FPS tussen de 60 en 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
cpu lijkt niet zo belangrijk voor assetto

Ik heb slechts een gtx470 met 20% overclock, maar draai het scherm op 1280x960 om die 100hz te kunnen halen, dus dat zal wel veel schelen. veel fps is makkelijk als je die reflection meuk laag houdt en motion blur uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Met page up en down kon ik HDR effect verminderen, + en - was stoel naar voren. Maar mijn cockpit werd toen te donker..

Blur heb ik uit, reflection heb ik beide op max gezet. Scheelt het veel qua gfx als ik deze op bv medium zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Cubemap laag zetten, FPS killer die weinig toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:56
Niellie41 schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:37:
Dat ze een vervolg van AC aankondigen? :+
Of DLC's... Of uhhh

Ze gaan samen met EA dit omtoveren naar need for speed? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

R0y. schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:05:
[...]

Of DLC's... Of uhhh

Ze gaan samen met EA dit omtoveren naar need for speed? :9
dat hopen we niet.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Die bmw group A is echt een geniale wagen. Genoeg grip, maar niet te veel, je kan de achterkant een klein beetje laten uitbreken door van het gas af te gaan, of juist op het gas te gaan. Hij doet precies wat je wilt zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Requiem19 schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:36:
Wat zou groot genoeg zijn voor deze hype wat jou betreft?
De complete Blancpain Endurance Series ofzo :9~

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Richard117 schreef op maandag 23 december 2013 @ 06:44:
[...]

De complete Blancpain Endurance Series ofzo :9~
Dat zegt 80% (if not more) van de AC gebruikers niets. Dat zal hem helaas niet gaan worden ben ik bang ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Ik denk zelf de Lambo of Porsche license. Extremely hard to get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:21:
Ik ben nou toch wel benieuwd naar die announcement, als ze zelfs een countdown starten op hun facebook pagina dan MOET het toch wel gewoon groots zijn. Of het wordt een grote flop... Een week hypen met countdown om dan een nieuwe auto aan te kondigen is ook weer zoiets.

Er gaan wel geruchten dat ze een Ferrari F1 license gekregen hebben (van een vrij recent jaar, 2012 of zelfs 2013?), dat lijkt me wel gaaf maar zelfs dat zou ik een beetje matig vinden voor deze hype :p
Die Ferrari license is misschien nog niet zo gek bedacht.
De Ferrari Racing Academy simulator (erg leuk, maar helaas niet werkend te krijgen op Win 7 / 8 / 8.1) is gebouwd op (een aangepaste versie van) de Netkar Pro engine als ik het goed heb... Een opvolger daarvan naar AC brengen is dus relatief simpel klusje, update van de wagen en klaar :P

Als het de F1 is, mag iRacing wel aan de bak voor wat nieuwers als die Williams FW31 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-12-2013 09:56 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:34:
[...]

Dat zegt 80% (if not more) van de AC gebruikers niets. Dat zal hem helaas niet gaan worden ben ik bang ;).
De serie misschien niet, maar de hele reeks GT3 auto's waarschijnlijk wel

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Hoop stiekem niet op F1. Daarvoor speel ik F1 2013 wel met het complete pakket. Heb liever shitload aan straatwagens met de daarbij behorende racewagens. Wat mij ook leuk lijkt is rally/offroad. FFB voelt nu al perfect aan op asfalt, laat staan op onverharde wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:34:
[...]

Als die 80% of meer van die gebruikers echt de doelgroep van AC, dan ben ik al minder geïnteresseerd om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Heb die python code van hier in de goede map gezet, me aangemeld op de website van de ene tweaker hier. Welke game mode moet ik pakken om de tijden te laten registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Het enige waarvan ik ECHT enthousiast zal raken morgen is de aankondiging dat ze een complete rallymodule gaan bouwen. Eindelijk een opvolger voor Richard Burns Rally, maar ik schat de kans daarop <1%. F1 boeit me geen fluit en om eerlijk te zijn de zoveelste GT wagen ook niet. Of ze moeten Le Mans of de Nordschleife aankondigen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dacuuu schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:14:
Heb die python code van hier in de goede map gezet, me aangemeld op de website van de ene tweaker hier. Welke game mode moet ik pakken om de tijden te laten registreren?
Hotlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Arfman schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:36:
Het enige waarvan ik ECHT enthousiast zal raken morgen is de aankondiging dat ze een complete rallymodule gaan bouwen. Eindelijk een opvolger voor Richard Burns Rally, maar ik schat de kans daarop <1%. F1 boeit me geen fluit en om eerlijk te zijn de zoveelste GT wagen ook niet. Of ze moeten Le Mans of de Nordschleife aankondigen.
Ze hadden wel de audi quattro group b in de vote for cars toestand staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Heb het spel gekocht op Steam, maar valt me toch wel tegen tho.
Tijdens het rijden flikkeringen (elke texture knippert), en het gevoel alsof je een auto bestuurt is er niet.

Geef mij maar Project CARS.

[ Voor 6% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 23-12-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Met wat speel je? Keyboard/muis of een FFB stuur?
Wat zijn je video instellingen? Flikkeringen heb ik geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

G25, medium of high, 5760x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
ook geen flicker hier, en het gevoel van een auto besturen is juist waar dit spel beter schijnt te zijn dan andere simracers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

LOGITECH G25/G27
(tested and suggested by Luca Sodano)

In Logitech Panel
Overall effects strength: 100%
Spring effects strength: 0%
Damper effects Strength: 0%
Centering: 0%
Degrees: 900

Allow game to adjust settings CHECKED
Combined Pedals MUST BE DISABLED

In AC -> Controls -> Advanced
Force Feedback Gain: 95%
Dampening: 0.15 (or change according to your tastes)

Als je dit niet hebt, probeer dit ^

[ Voor 5% gewijzigd door ACC op 23-12-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:29

Metalfreak

Hoije woh!

Zijn er trouwens meer mensen die het D-pad van de G27 niet in kunnen stellen voor een functie? Ik wil dit instellen voor het naar links en rechts kijken, maar het wordt gewoon in het spel niet gedetecteerd. Op mijn stuur heb ik momenteel geen knoppen meer (aftermarket stuurtje), dus dat is geen optie meer.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:12
Het blijft natuurlijk gissen wat ze morgen gaan aankondigen. Persoonlijk denk ik dat het om een licentie gaat van ofwel de Nordshleife of van Ferrari F1 bolide(s).

Ondertussen vermaak ik me prima met de Z4 GT3.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NCGwHoxtMoc&]

Heerlijke auto. Enige vervelende is dat de auto de neiging heeft om naar binnen te trekken bij hard remmen. Dit is er enigszins uit te halen door de rembalans naar voren te zetten maar hij blijft het dan nog een beetje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Metalfreak schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:20:
Zijn er trouwens meer mensen die het D-pad van de G27 niet in kunnen stellen voor een functie? Ik wil dit instellen voor het naar links en rechts kijken, maar het wordt gewoon in het spel niet gedetecteerd. Op mijn stuur heb ik momenteel geen knoppen meer (aftermarket stuurtje), dus dat is geen optie meer.
Daar kwam ik gisteren ook achter. Dus ik kan het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
tim.w schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:03:
Het blijft natuurlijk gissen wat ze morgen gaan aankondigen. Persoonlijk denk ik dat het om een licentie gaat van ofwel de Nordshleife of van Ferrari F1 bolide(s).

Ondertussen vermaak ik me prima met de Z4 GT3.

[video]

Heerlijke auto. Enige vervelende is dat de auto de neiging heeft om naar binnen te trekken bij hard remmen. Dit is er enigszins uit te halen door de rembalans naar voren te zetten maar hij blijft het dan nog een beetje doen.
Zet dan even een tijd op Monza met die auto met Nick's app, dan komt de competitie wellicht een beetje op gang :).
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:45:
Heb het spel gekocht op Steam, maar valt me toch wel tegen tho.
Tijdens het rijden flikkeringen (elke texture knippert), en het gevoel alsof je een auto bestuurt is er niet.

Geef mij maar Project CARS.
Knipperende textures zijn vast te verhelpen, met of de link die Tolgatg geeft, of via het officiële forum. Ook zijn de settings die Tolgatg aangeeft essentieel om goed ingesteld te hebben. Anders rijdt het brak. Ten slotte scheelt het ook nogal veel per auto. Als je gelijk in de Zonda stapt 'voel' je vrij weinig inderdaad. Maar probeer daarna eens de X-bow, M3 DTM, Lotus 2-eleven of de MP4. Je vertelt mij niet dat je nu al alle auto's geprobeerd hebt ;).

In het spel is er ook nog veel te customizen bij 'advanced' in het steering wheel configuratie menu. Een goed ingesteld stuur scheelt de wereld.

Ten tweede heeft AC ook wat last van input lag, die ervoor zorgt dat de rij-ervaring beduidend minder is. Rijdt alsjeblieft niet met V-sync aan, echt een inputlag veroorzaker. V-sync dus uit, maar wel FPS cappen op (bijv) 60. Als je een heel krachtig systeem hebt zou je hem ook op 120 kunnen cappen, mits je ten alle tijden 120 fps hebt en geen fps dips.

Wellicht vind je AC ook niets als het wel goed ingesteld is, maar dan behoor je tot een zeer kleine minderheid ;).

In ander nieuws, Kunos bouwt de spanning flink op voor morgen. Moet wel echt groot zijn om de hype te verantwoorden!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/581782_786980957994891_1784148099_n.png

[ Voor 22% gewijzigd door Requiem19 op 23-12-2013 18:20 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.