[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik gebruik adaptive vertical sync in mijn nvidia settings en daarmee rijdt hij perfect zonder lagg of stotteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wat levert de FPS cap op eigenlijk?, meer fps is toch altijd beter? :P.

Zit zelf nog wel wat te prutsen met de FFB instellingen van mijn Logitech Momo racing, Bij o.a. de MP4 trilt het stuur flink als ik stil sta 8)7.

Ja ik zou gewoon een G27 moeten kopen, ik weet het.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 23-12-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 14:15
Net boven of onder je schermrefresh cappen ziet er vloeiender uit dan ~1.5x de schermrefresh, ook valt tearing een stuk minder op.

Ook helpt het om altijd dezelfde fps te hebben, dan wen je eraan.

Verder hebben amd en nvidia hun drivers zo ingesteld dat de cpu een paar frames "vooruit" mag rekenen, zodat de videokaart zo veel mogelijk op 100% werkt. Met relatief bescheiden settings en een fps cap is de gpu nooit 100% belast, dus deze "buffer" van een paar frames wordt sneller geleegd dan gevuld, waardoor je minder vertraging tussen stuur en scherm hebt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat zorgt ervoor dat je minder sprongen hebt in je FPS en dus een algemene soepelere ervaring hebt. Als voorbeeld; leeg stuk weg 50fps (Heerlijk!) dan twee bochten met wat tegenstanders 30fps (wow wat sloom) terwijl als je constant op 30fps speelt je de overgang niet hebt tussen snel en langzaam en dus een constante ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Tortelli schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:58:
Wat levert de FPS cap op eigenlijk?, meer fps is toch altijd beter? :P.

Zit zelf nog wel wat te prutsen met de FFB instellingen van mijn Logitech Momo racing, Bij o.a. de MP4 trilt het stuur flink als ik stil sta 8)7.

Ja ik zou gewoon een G27 moeten kopen, ik weet het.
Meer is beter, als je scherm ook meer kan laten zien.
Als jij een 60hz scherm hebt, kan jouw scherm max 60 FPS laten zien. Meer laat hij ook zien, alleen krijg je erg lelijk beeld, genaamd tearing (google it). Dus het hangt van je scherm af. Check hoeveel hz hij laat zien en pas je FPS cap daarop aan. ALLEEN, wat ik vaak heb gelezen en hier ook is gezegd, als je precies capped op de hz van je scherm, laat AC ook tearing zien, wat eigenlijk niet zo hoort. Dit zal nog wel worden aangepast lijkt mij.

Zo is mijn scherm 66hz en kan dus 66fps laten zien, in AC heb ik een 70 fps cap. In andere games, waarbij de fps niet onder de 66 komen, zet ik vsync lekker aan, zo heb ik een optimaal beeld.

Jammer dat ik mij niet hierin had verdiept voordat ik mijn scherm kocht, anders had ik lekker een 120hz gehaald. Vandaar dat ik mijn pixel clock heb geoced naar het maximale; 66hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Tolgatg schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:12:
als je precies capped op de hz van je scherm, laat AC ook tearing zien, wat eigenlijk niet zo hoort. Dit zal nog wel worden aangepast lijkt mij.
Dit is altijd zo, bij elk spel. De tearing valt extra op doordat de tearlijn op dezelfde plek blijft staan.

Als je geen vsync (of borderless windowed) gebruikt dan heb je tearing, maar het valt niet zo op als de lijn telkens op een andere plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

haarbal schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:25:
[...]

Dit is altijd zo, bij elk spel. De tearing valt extra op doordat de tearlijn op dezelfde plek blijft staan.

Als je geen vsync (of borderless windowed) gebruikt dan heb je tearing, maar het valt niet zo op als de lijn telkens op een andere plek is.
Ah oke, dat wist ik niet. Om eerlijk te zijn is AC het eerste spel waarbij ik tearing heb waargenomen. Tot nu toe heb ik nergens last van gehad in andere games met vsync aan en uit, heb altijd de optie gebruikt waarbij ik het dichtst bij de 66fps zat en het smoothst eruit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik heb nog wat getest met vsync aan, dus 100 Hz crt scherm, 100 fps limit en vsync, ook heb ik in de nvidia control panel de max pre rendered frames op 1 gezet.
De beeldkwaliteit en de vloeiendheid zijn duidelijk beter, de extra vertraging kan je misschien net zien als je naar het stuur en het ingame stuur kijkt, maar is niet storend. Zeker niet a la de filmpjes van inside simracing waar je af en toe de sturen in tegenfase ziet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27
haarbal schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:12:
Ik heb nog wat getest met vsync aan, dus 100 Hz crt scherm, 100 fps limit en vsync, ook heb ik in de nvidia control panel de max pre rendered frames op 1 gezet.
De beeldkwaliteit en de vloeiendheid zijn duidelijk beter, de extra vertraging kan je misschien net zien als je naar het stuur en het ingame stuur kijkt, maar is niet storend. Zeker niet a la de filmpjes van inside simracing waar je af en toe de sturen in tegenfase ziet 8)7
Er is een verschil tussen 'storend' en een bijna spin net niet meer kunnen opvangen omdat je 0,05 seconden te laat reageert.

V-sync zorgt voor 'output' lag. Hoe minimaal dat ook is, in het licht van maximale controle wil je dat ten alle tijden vermijden. Als snelle tijden niet je doel zijn en je wilt rondcruisen, of als vloeiend beeld belangrijker is dan de laatste paar tiendes.. alleen dan zou ik v-sync overwegen.

Als je de AC fora ook leest, klagen heel veel mensen erover dat ze niet kunnen driften. Totdat je vraagt of ze v-sync etc aan hebben... Zodra ze dat opeens uitzetten kunnen ze de auto wel controleren. Het lijkt een klein verschil, maar op de limiet van de auto is het uiterst relevant.

My 5 cents at least :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Meh, net een nieuw PR gereden group A bmw met de sync aan :)

Ik denk dat ik met de crt op 100Hz met vsync nog steeds een lagere latency heb dan op m'n lcd met vsync uit.

En anders kan ik met zwarte balken gaan rijden, 1280x720 op 140Hz werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
haarbal schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:54:
Meh, net een nieuw PR gereden group A bmw met de sync aan :)

Ik denk dat ik met de crt op 100Hz met vsync nog steeds een lagere latency heb dan op m'n lcd met vsync uit.

En anders kan ik met zwarte balken gaan rijden, 1280x720 op 140Hz werkt ook.
Ga je wel hard genoeg? :P.

Misschien dat het op een crt minder impact heeft, zou kunnen. Maar hadden ze die CRT's niet al vernietigd eind 20e eeuw? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 19:44
Nog een vraagje over FFB instellingen..... Ik rijd zelf met een Fanatec GT3 RS v2 en loop eigenlijk vanaf dag 1 van de Tech Preview al zoekende naar goed werkende instellingen......

Wat ik ook verander ik krijg het maar niet voor elkaar om de niet-drift auto's redelijk te controleren zodra er een moment van overstuur ontstaat.

95% eindigt in een gigantische tankslapper omdat me stuur simpelweg te langzaam en/of te slecht communiceert wat de auto aan het doen is.

Settings waar ik nu mee rijd:

Stuur:

FF: 80-100
DRF: 0-1
DMP: 0-1

Driver:
900 graden draaihoek
0% dampening of 100% dampening, blijf hier twijfelachtig over

Ingame:
900 graden draaihoek
Gain: 65-85 verschillend per auto
Filter; 0-5%
Dampening: 0 of 15%

Overige FF settings max 40%.

Iemand nog advies wat ik zou kunnen verbeteren? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintRoyale
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:44
Jeroen de Wit schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:25:
Nog een vraagje over FFB instellingen..... Ik rijd zelf met een Fanatec GT3 RS v2 en loop eigenlijk vanaf dag 1 van de Tech Preview al zoekende naar goed werkende instellingen......

Wat ik ook verander ik krijg het maar niet voor elkaar om de niet-drift auto's redelijk te controleren zodra er een moment van overstuur ontstaat.

95% eindigt in een gigantische tankslapper omdat me stuur simpelweg te langzaam en/of te slecht communiceert wat de auto aan het doen is.

Settings waar ik nu mee rijd:

Stuur:

FF: 80-100
DRF: 0-1
DMP: 0-1

Driver:
900 graden draaihoek
0% dampening of 100% dampening, blijf hier twijfelachtig over

Ingame:
900 graden draaihoek
Gain: 65-85 verschillend per auto
Filter; 0-5%
Dampening: 0 of 15%

Overige FF settings max 40%.

Iemand nog advies wat ik zou kunnen verbeteren? .
Ik heb eigenlijk het zelfde probleem met een T500RS + TH8RS. Driften met de daar voor aangewezen auto's gaat redelijk tot goed, maar zodra ik een strakke lijn probeer aan te houden en de achterkant van de auto besluit een uitstapje te doen, eindigd dit vrijwel altijd in een tankslappen. Lijkt dus of de FFB van de T500RS het zaakje niet bij kan houden terwijl ik toch echt dacht dat dit één van de betere FFB wheels was.

Verder, ik heb de times plugin gedownload van NickThissen, en deze werkt niet helemaal lekker. Eerste instal crashte AC bij elke startup, tweede instal zorgt er voor dat de laptimes niet verzonden kunnen worden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:14:
[...]

Ga je wel hard genoeg? :P.

Misschien dat het op een crt minder impact heeft, zou kunnen. Maar hadden ze die CRT's niet al vernietigd eind 20e eeuw? ;).
als je kijkt naar deze review van de foris, ergens onderaan de pagina hebben ze een lijst staan met de lag van monitoren
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_fg2421.htm

Met crt ben je ~10ms sneller dan dat asus 144 hz apparaat. De vraag is of ik op mijn systeem met vsync 1 of 2 extra frames toevoeg, maar goed, zelfs in het slechtste geval maar 10ms langzamer dan de asus 144hz zonder sync, en dat is nog steeds prima.

Het is wel essentieel dat je de pre rendered frames in de nvidia control panel op 1 zet, en de scaling in control panel uit. dat voegt allemaal lag toe. Maakt ook zonder vsync verschil trouwens, ik weet niet wat de amd equivalente settings zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 24-12-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

2 hours left :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:02
MintRoyale schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:16:
[...]
Verder, ik heb de times plugin gedownload van NickThissen, en deze werkt niet helemaal lekker. Eerste instal crashte AC bij elke startup, tweede instal zorgt er voor dat de laptimes niet verzonden kunnen worden. Iemand een idee?
Heb je de juiste banden op de auto zitten?
Als je banden niet overeenkomen met de banden zoals die in de time-trail zijn omschreven krijg je een foutmelding bij het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
MintRoyale schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:16:
[...]

Let er op dat je de key file ook download en in de goeie map zet. Verder zorgen dat je de goeie auto en track hebt (dus ook dingen als step3 of drift uitbreidingen op letten). Als dat klopt krijg je in ieder geval het scoreboard te zien,met daaronder een melding wat er eventueel mis gaat.

Als je net begint of net over de finish komt kan er staan "check tyre compound", dat betekend dat je in ieder geval voor een event (er kunnen er meerdere matchen natuurlijk) de verkeerde banden gebruikt.

Ook kan er staan dat je in hotlap mode moet rijden (doe dat dan dus ook ;) ).

En als je de ini file hebt gemodificeerd zodat je niet meer de penalty krijgt bij buiten de baan gaan (allowed tyres out setting) dan kan het voorkomen dat je meteen een invalid lap melding krijgt, die setting moet je dan even terug zetten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:12
Nordshleife :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1532083_787569021269418_161402305_o.jpg
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 24-12-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Maar als ik het goed begrijp moeten we het aanschaffen? ze hebben het in het nieuwsbericht over een DLC pack en 1 month pro order phase. Beetje raar om voor een spel dat nog niet officieel gereleased is al DLC's te verkopen.

edit: en release pas in september 2014, duurt dus nog even.

[ Voor 12% gewijzigd door GWBoes op 24-12-2013 15:11 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die DLC is dus niet gratis. Ik dacht dat alle DLC gratis was, Requiem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Knap gedaan hoor, als ik weet hoeveel werk het is om zo een track fatsoenlijk te maken en qua licentie en allerhande kosten vind ik het superknap dat ze het voor elkaar hebben weten te boxen. Had ik absoluut niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Als dat zo is, vind ik het niet heel cool meer :)
Wat is dan te verwachten van de huidige AC? Niet meer dan wat we nu hebben? Voor de leuke auto's moet je dan maar gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dit is dus zo'n voorbeeld waarvoor ik de hype niet waard vond :p Heel cool hoor maar al die hype om een track die we eigenlijk al wisten (een van de eerste screenshots zat die er al in?) en dan moeten we hem ook nog kopen... Allemaal geen probleem natuurlijk maar om daar nou zo'n hype over te maken?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hopelijk gaan ze niet iracing nadoen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Wat denk je alleen al dat het verkrijgen van de scandata kost? Daar kan menig simmer al een jaar van werken.. en dan hebben er misschien alleen nog maar mannen in pakken zitten praten en is er nog geen echt werk gedaan... Helemaal terecht dat ze dit niet gratis doen en zo de track eer aan kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

calsonic schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:11:
Hopelijk gaan ze niet iracing Forza Motorsport nadoen....
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Schuey schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:12:
Wat denk je alleen al dat het verkrijgen van de scandata kost? Daar kan menig simmer al een jaar van werken.. en dan hebben er misschien alleen nog maar mannen in pakken zitten praten en is er nog geen echt werk gedaan... Helemaal terecht dat ze dit niet gratis doen en zo de track eer aan kunnen doen :)
Sorry hoor, maar de meeste mensen wisten al lang dat je business model niet klopt als je voor 40 euro een spel kan uitgeven en daar jarenlang gratis DLC voor gaat uitgeven, vooral als het om dit soort licenties en laserscans gaat. Dat accepteren de meeste mensen dan ook, maar voor zover ik weet heeft AC lang geadverteerd met het feit dat ze juist niet iRacing e.d. na gaan doen, en het lijkt erop dat ze dat dus binnenkort toch gewoon gaan doen. Kan ook niet anders, ik ben er ook niet op tegen, maar het is wel een beetje scheef.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Veel mensen beseffen niet hoe veel geld er in deze track gaat zitten. Imola of Monza is een peulenschilletje vergeleken bij een track als deze, het werk vergroot zich gewoon exponentieel en dus ook de kosten. Dat ze dan hiervoor een bedrag vragen vind ik echt geen schande.

Zeker, voor 'gewone' banen en auto's tenzij het speciale releases zijn lijkt het me niet dat ze dit gaan doen, maar voor deze track is het gewoon zo duur dat het denk ik een gevalletje is van of geld vragen of verlies draaien. Ik zou het wel weten..

Overigens zal ik hem zelf niet kopen omdat de track me niet veel boeit ondanks de iconische status die de track geniet :)
NickThissen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:11:
Dit is dus zo'n voorbeeld waarvoor ik de hype niet waard vond :p Heel cool hoor maar al die hype om een track die we eigenlijk al wisten (een van de eerste screenshots zat die er al in?) en dan moeten we hem ook nog kopen... Allemaal geen probleem natuurlijk maar om daar nou zo'n hype over te maken?
Uit de kosten komen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 24-12-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:12
Het was toch al lang bekend dat AC met betaalde DLC zou komen? Niks nieuws in ieder geval. Als je ziet hoeveel basis content je al krijgt vind ik dat ze meer bang for bucks bieden dan bijvoorbeeld Iracing.
Daarnaast denk ik dat de DLC een stuk goedkoper zal worden dan Iracing. Ik meende gelezen te hebben dat je een pakket van 3 of 5 stuks content krijgt (bijvoorbeeld 4 auto's en 1 track) voor een prijs. Dachten mensen nou werkelijk dat Kunos alle DLC gratis gaat produceren? :P

In ieder geval goed nieuws en ik kijk er erg naar uit om er met de straatauto's overheen te rijden. Een gelaserscande Nordshleife is toch wel iets unieks voor de simrace wereld :)

[ Voor 15% gewijzigd door tim.w op 24-12-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, we weten nog niet eens hoe duur die wordt.
Ik hoop niet dat die duurder wordt dan €10, anders is het echt uitbuiterij imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Briljant nieuws. Lasergescande Nordschleife is de natte droom van iedere simracer! Eerste lasergescande versie. Wat een voorbereiding voor trackdays gaat dit worden!

Betreffende DLC's: vanaf het begin heeft KS aangegeven dat er betaalde DLC's komen. Anders dan iRacing zullen het vaak 'packs' zijn (bijv 3-5 auto's) en dan voor een schappelijke prijs. Bijv 5€.

Lasergescande Nords is qua licentie ziek duur, maar om goed na te maken helemaal. Misschien wel een miljoenenproject. Logisch dat deze niet gratis kan zijn.

Naast de betaalde DLC ondersteunt KS tot 2018. Updates aan de sim zelf zullen tot 2018 gratis blijven. Denk bijv aan implementatie van changeable weather etc. Ook vermoed ik dat sommige content wel gratis gegeven wordt.

Ik heb er 0,0 problemen mee en ondersteun deze sympathieke ontwikkelaar graag met m'n centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
hoop dat online gaat meevallen anders is het een no go voor mij en hou ik het bij het basis pakket.

in tijden van Iracing vind ik MP een belangrijk aspect in een RaceSIM

en ivm mededeling : vind die eigenlijk maar magertjes. is leuke track maar te lang om te racen online (leuk voor endureance wel)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
De dlc is nordschleife + 10 auto's welke middels de bekende poll worden geselecteerd.
Qua inhoud vind ik het fantastisch. M'n gedachten gaan weer terug naar gt-legends icm the ring.

Dat we er wat voor moeten betalen vind ik in principe prima. Na een jaar iracing ben ik wel wat gewend ;).
Ben wel benieuwd wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintRoyale
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:44
NickThissen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:
[...]

Let er op dat je de key file ook download en in de goeie map zet. Verder zorgen dat je de goeie auto en track hebt (dus ook dingen als step3 of drift uitbreidingen op letten). Als dat klopt krijg je in ieder geval het scoreboard te zien,met daaronder een melding wat er eventueel mis gaat.

Als je net begint of net over de finish komt kan er staan "check tyre compound", dat betekend dat je in ieder geval voor een event (er kunnen er meerdere matchen natuurlijk) de verkeerde banden gebruikt.

Ook kan er staan dat je in hotlap mode moet rijden (doe dat dan dus ook ;) ).

En als je de ini file hebt gemodificeerd zodat je niet meer de penalty krijgt bij buiten de baan gaan (allowed tyres out setting) dan kan het voorkomen dat je meteen een invalid lap melding krijgt, die setting moet je dan even terug zetten.
Het is nu gelukt. Kwam er achter dat het een menselijke fout was. Nadat ik terug was gegaan naar het hoofdmenu waren de slicks90's niet meer automatisch geselecteerd.

Op dit moment 0,340 achter Reqeuim. Eens even kijken of we met de kerstdagen daar nog wat van af kunnen snoepen.

Hulde voor de ontwikkeling van deze toevoeging om ons zoet te houden tot de multiplayer Nick!
Ik geloof trouwens niet dat de Driving Aid colom in je app werkt ofwel?

Erg jammer dat ze de aangekondigde baan gaan verkopen als DLC. Maar hoe zit het dan straks met alle mods door de community gemaakt? De baan van de AC devs rippen en gratis uitbrengen?

[ Voor 8% gewijzigd door MintRoyale op 24-12-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ik vind het gewoon een beetje raar dat ze nu al een betaalde DLC aankondigen wat pas in september 2014 beschikbaar zal zijn, want het spel is nog in beta, er is niet eens veel content en alle modi werken nog niet.

Geld en tijd wat ze ervoor vragen is wel logisch, gezien de ontwikkeling ervan. Maar het gaat erom dat het spel zelf nog niet eens klaar is en ze nu al een betaalde DLC aankondigen waarbij je binnenkort 1 maand de tijd hebt om voor 50% korting te pre-orderen. Ik had gehoopt dat ze die ene maand pas na de release van AC beschikbaar zouden stellen.

Maak eerst het hoofdspel af en ga dan aan de slag met DLC.

"Soon after the release of Assetto Corsa v.1.0 final, we will be opening our 1 month pre-order phase, providing you with a 50% saving on the final package"

En inderdaad, hoe zit het met hun open source tools waarbij iedereen auto's en tracks aan het spel kan toevoegen?

Wat me wel leuk lijkt is dat er een free roam modus komt op de Ring, net als de Touristenfahrten van nu.

Oh, en de auto's die ze gaan ontwikkelen die door ons gekozen zijn, helaas, maar ik zit niet te wachten op allemaal GT3 en weet ik veel wat voor race auto's, geef mij liever de Nissan GT-R ipv de GT-R GT3.

[ Voor 8% gewijzigd door ACC op 24-12-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Wat doe ik verkeerd? Aangemeld op http://ac.nickthissen.nl/, de python gegevens staan in de goede map, inc de key.dat

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hPlScJV.png

Challanges -> Hotlap
Ik kies een Ferrari F30 Stage 3
Banden:Slicks 90s tires
Track: Imola
Aan het weer etc, niks aangepast.
Assists staat op pro.

Wat gaat er mis? Het zal vast een user error zijn :o
Edit: In game zegt die: No active events avalable.
Edit2: Dit hierboven dus. Lekker duidelijk was ik:)

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 24-12-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat gaat er mis dan? Komt de app niet tevoorschijn, crash, zie je geen tijden, worden ze niet geupload, ...?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
NickThissen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:16:
Wat gaat er mis dan? Komt de app niet tevoorschijn, crash, zie je geen tijden, worden ze niet geupload, ...?
Ondertussen was ik bezig met mn post aan het editen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben je wel lid van de league? Zo niet even hier joinen: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Leagues/ViewLeague.aspx?id=1

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik ben al lid, en zit ook in de league, zie ook mijn naam in het lijstje te staan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vNYfpiT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:14:
[...]

Sorry hoor, maar de meeste mensen wisten al lang dat je business model niet klopt als je voor 40 euro een spel kan uitgeven en daar jarenlang gratis DLC voor gaat uitgeven, vooral als het om dit soort licenties en laserscans gaat. Dat accepteren de meeste mensen dan ook, maar voor zover ik weet heeft AC lang geadverteerd met het feit dat ze juist niet iRacing e.d. na gaan doen, en het lijkt erop dat ze dat dus binnenkort toch gewoon gaan doen. Kan ook niet anders, ik ben er ook niet op tegen, maar het is wel een beetje scheef.
Als je zoiets zegt, laat dan ook even zien waar dat staat? Dat is namelijk echt nooit gezegd.

Als je ook de hele discussie op Facebook bekijkt wordt daar zoveel gezegd dat niet klopt en ook op een manier waarop je het gevoel krijgt alsof de KS mensen de duivel in eigen persoon zijn. Gelukkig komt de kritiek op dit forum wat genuanceerder over.

Maar alsnog, DLC's zijn altijd al bekend geweest. Verschil met iRacing is dat je dus niet per auto of circuit 10 of 15 dollar betaalt, maar voor een heel stapeltje content een 'schappelijke' prijs betaalt. Over de uiteindelijke prijzen heeft Kunos nog niets gezegd, maar initieel werden bedragen van een paar euro/dollar voor een DLC pack genoemd. Wellicht dat het door de licentie van de Nordschleife iets duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Tolgatg schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:10:
Als dat zo is, vind ik het niet heel cool meer :)
Wat is dan te verwachten van de huidige AC? Niet meer dan wat we nu hebben? Voor de leuke auto's moet je dan maar gaan betalen.
De Nordschleife is gewoon gigantisch duur om volledig lasergescand te krijgen, licentiekosten, ontwikkeling, etc etc. Ik vind het niet gek dat die als DLC komt aangezien het ook een gigantische baan is met gigantisch veel werk. Nu kunnen ze voor de normale versie van het spel gewoon op dezelfde manier doorontwikkelen en met de updates blijven komen, als ze voor de release al met de nordschleife moesten komen kreeg je de komende maanden geen updates meer door de hoeveelheid werk. Na de release nog gratis uitbrengen is ook niet meer van deze tijd en dan zouden ze flink verlies erop lijden, ook vanwege de enorme licentiekosten die aan de nordschleife verbonden zullen zijn. Ik vind dit, afhankelijk van de prijs, absoluut niet slecht. Het is een extra track, massive in vergelijking met de rest, en je kan kiezen of je die wel of niet wilt. Ik ben allang blij dat ze nadat het spel af is nog door willen ontwikkelen. Vergeet niet, niets in deze wereld is meer gratis. Ze hadden ook kunnen zeggen "teveel werk en kosten, doen we niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Post van Marco Massarutto (producer van Kunos Simulazioni) op Facebook:
if I listen them I would be convinced that GT5 is the most awful racing game ever created and that RBR is the greatest success of the simracing history. Well, the first one sold 15,000,000 copies, the second brought their developers to an undeserved bankrupt. Too sad, but this is an incontrovertible truth. Another truth is that some people believe that what THEY want is what ALL people want. We were used to believe the same, when we developed our first simulation, netKar PRO. And we all have seen the result.. Well, in the first hour, AC sold more copies than netKar PRO in one year. Believe me, today we are experienced enough know what people really want. Therefore, I know WHO I must listen today. And, if we made this announce today and in this way, we have our very good reasons. Haters gonna hate, the many others read, evaluate, make their choice, play. See you around on December 31th, for our gift to the community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

mark-k schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:50:
[...]

De Nordschleife is gewoon gigantisch duur om volledig lasergescand te krijgen, licentiekosten, ontwikkeling, etc etc. Ik vind het niet gek dat die als DLC komt aangezien het ook een gigantische baan is met gigantisch veel werk. Nu kunnen ze voor de normale versie van het spel gewoon op dezelfde manier doorontwikkelen en met de updates blijven komen, als ze voor de release al met de nordschleife moesten komen kreeg je de komende maanden geen updates meer door de hoeveelheid werk. Na de release nog gratis uitbrengen is ook niet meer van deze tijd en dan zouden ze flink verlies erop lijden, ook vanwege de enorme licentiekosten die aan de nordschleife verbonden zullen zijn. Ik vind dit, afhankelijk van de prijs, absoluut niet slecht. Het is een extra track, massive in vergelijking met de rest, en je kan kiezen of je die wel of niet wilt. Ik ben allang blij dat ze nadat het spel af is nog door willen ontwikkelen. Vergeet niet, niets in deze wereld is meer gratis. Ze hadden ook kunnen zeggen "teveel werk en kosten, doen we niet".
Die post, evenals de volgende die ik heb geplaatst voordat ik deze had gewijzigd, had ik nog niet begrepen dat deze na de final version beschikbaar zou komen, waaronder de pre-order fase. Ik ging er dus vanuit dat in deze beta fase, KS al een DLC zou uitbrengen. Zie quote tweede bericht van mij. Ik ben overigens ook best bereid hiervoor te gaan betalen, en verwacht niet dat deze duurder zal zijn dan 15 euro in de pre-order fase. DLC met 1 circuit en 10 auto's voor meer dan 30 euro full price, denk het niet, AC kost nu al 35 euro.

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar de tools waarbij gebruikers zelf dingen kunnen importeren in het spel, waaronder ook de auto's, circuits en geluiden, maar dat laatste kan nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tolgatg schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:37:
[...]

Die post, evenals de volgende die ik heb geplaatst voordat ik deze had gewijzigd, had ik nog niet begrepen dat deze na de final version beschikbaar zou komen, waaronder de pre-order fase. Ik ging er dus vanuit dat in deze beta fase, KS al een DLC zou uitbrengen. Zie quote tweede bericht van mij. Ik ben overigens ook best bereid hiervoor te gaan betalen, en verwacht niet dat deze duurder zal zijn dan 15 euro in de pre-order fase. DLC met 1 circuit en 10 auto's voor meer dan 30 euro full price, denk het niet, AC kost nu al 35 euro.

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar de tools waarbij gebruikers zelf dingen kunnen importeren in het spel, waaronder ook de auto's, circuits en geluiden, maar dat laatste kan nu ook al.
Excuus, die post heb ik gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 20:14

duderuud

Sliden is koel

Requiem19 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:38:
Post van Marco Massarutto (producer van Kunos Simulazioni) op Facebook:

RBR
[...]
Als in Richard Burns Rally?

Speel ik nog steeds regelmatig! Enige rallygame die me blijft boeien.

AC is echt een geweldige SIM, ik zit weer vaker achter mijn pc dan mijn vrouw lief is haha!
En dan komt de Ring er ook nog aan...man man wat een feest!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

duderuud schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:36:
[...]

Als in Richard Burns Rally?

Speel ik nog steeds regelmatig! Enige rallygame die me blijft boeien.

AC is echt een geweldige SIM, ik zit weer vaker achter mijn pc dan mijn vrouw lief is haha!
En dan komt de Ring er ook nog aan...man man wat een feest!
Duderuud MF? :o

EDIT:

Zie het al in je sig :P Je naam kwam me al bekend voor!

[ Voor 7% gewijzigd door ACC op 25-12-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tolgatg schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:27:
[...]

Duderuud MF? :o

EDIT:

Zie het al in je sig :P Je naam kwam me al bekend voor!
Haha er zit hier meer van MF dan je denkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ook ik zit @ MF, al ben ik niet bepaald actief (en onder een andere naam ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Had ik eigenlijk niet verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ook :-).

Over Motoren gesproken; 1x met m'n. R6 over de Nordschleife gereden. Doodeng, aangezien ik geen idee had welke bocht er elke keer kwam ;). Om maar niet te spreken van die pushy Porsches en Beamers die je op linke plekken inhaalden. Wel echt supertoffe ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Requiem19 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 08:51:
Ik ook :-).

Over Motoren gesproken; 1x met m'n. R6 over de Nordschleife gereden. Doodeng, aangezien ik geen idee had welke bocht er elke keer kwam ;). Om maar niet te spreken van die pushy Porsches en Beamers die je op linken plekken inhaalden. Wel echt supertoffe ervaring.
Lijkt mij ook niet relaxed nee, allemaal mongolen in auto's die verder geen inzicht over motoren etc hebben, en zooi op de baan. Heb mn aprilia al op n rotonde gecrasht door n olievlek, wil niet weten wat ervan over is als dat met 10x die snelheid gebeurt door een of andere sjonnie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Klopt, maar de kick die je krijgt is wel de moeite waard :).

Ik zie dat steeds meer tweakers Nick's app gebruiken, leuk!

Hier even een tussenstand van de Z4 GT3 op Monza (dat is toch een iets toegankelijkere uitdaging dan de ontembare F40).

1 Requiem84 01:49.368 - (none) 2013-12-21
2 Bas tracker72 01:50.952 +1.584 (none) 2013-12-24
3 NickThissen Nick 01:51.320 +1.952 (none) 2013-12-21
4 GWBoes GWBoes 01:52.180 +2.812 (none) 2013-12-23
5 yuri Yuri S. 01:52.476 +3.108 (none) 2013-12-24
6 aveenhuijsen Dreetje 01:52.952 +3.584 (none) 2013-12-22
7 DutchFarmer _A3 01:53.184 +3.816 (none) 2013-12-21
8 ttolgatt Tolgatg 01:53.780 +4.412 (none) 2013-12-24
9 Mexwall Mexwall 01:53.908 +4.540 (none) 2013-12-22
10 Roosjezhu Roosjezhu 01:54.212 +4.844 (none) 2013-12-24
11 Russ Ivey 01:54.788 +5.420 (none) 2013-12-20
12 Tortelli Tortelli 01:55.092 +5.724 (none) 2013-12-22
13 Etzpliskin Etzpliskin 01:56.580 +7.212 (none) 2013-12-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Mijn tijd is wel heel crappy, zo eens een poging wagen om hem te verbeteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tip: vleugels naar beneden en gearing iets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Leuk hoor die timetrials, maar kan die waarschuwing/slowdown als je het gras raakt ook uit?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niet in hotlap mode geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Jazeker wel..... Is een setting. Heb ik hier ergens een keer gepost ;)

FF gezocht en het is in race.ini dit:

[LAP_INVALIDATOR]
ALLOWED_TYRES_OUT=-1

Dan mag ut wel geloof ik ;)

[ Voor 45% gewijzigd door JoepW op 25-12-2013 12:28 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik vind die penalty die je krijgt wel normaal hoor, anders kun je op imola gewoon vol over het gras knallen op t einde, scheelt je zeker 5 seconden als het al niet meer is.

Ik rij trouwens met alles op stock altijd, heb me nog niet verdiept in alle aanpassingsmogelijkheden en dan is t anders ook lastig vergelijken met tijden van andere als je opeens op andere banden oid rijdt.

[ Voor 37% gewijzigd door mark-k op 25-12-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:24:
Jazeker wel..... Is een setting. Heb ik hier ergens een keer gepost ;)

FF gezocht en het is in race.ini dit:

[LAP_INVALIDATOR]
ALLOWED_TYRES_OUT=-1

Dan mag ut wel geloof ik ;)
Ik dacht dat deze truc niet meer werkte in hotlap mode sinds 0.4? Hij werkt nog wel in practice mode. En volgens mij postte Nick ook op de vorige pagina dat zijn app mogelijk niet werkt als je dit gebruikt? Not sure though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
Requiem19 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:34:
Tip: vleugels naar beneden en gearing iets aanpassen.
Omdat de BMW onrustig wordt tijdens het remmen heb ik ook de 'toe-in' iets geplust. Zoals al eerder gezegd zit er een redelijk goede setupguide ingame.

Ik kijk nu toch wel uit naar de multiplayer. Weet iemand wanneer dit beschikbaar komt en wat verwacht je van de kwaliteit van de netcode?

[ Voor 17% gewijzigd door tracker72 op 25-12-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tja.... Ik heb niet alles bijgehouden en gelezen de laatste 5 dagen. Mijn Macbook was ff geploft... maar doet het nu weer. Morgen wat testen en rijden denk ik, nu maar eens de visite ontvangen :)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[quote]tracker72 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:38:
[...]

dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Requiem19 op 25-12-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
tracker72 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:38:
[...]

Omdat de BMW onrustig wordt tijdens het remmen heb ik ook de 'toe-in' iets geplust. Zoals al eerder gezegd zit er een redelijk goede setupguide ingame.

Ik kijk nu toch wel uit naar de multiplayer. Weet iemand wanneer dit beschikbaar komt en wat verwacht je van de kwaliteit van de netcode?
Harde datum weten we niet, we weten wel dat AI en MP beschikbaar komen voordat 1.0 gereleased wordt. Gokje: tussen nu en 2-3 maanden?

Ik heb tot 3 januari geen tijd meer om te rijden ivm vakantie. Net nog 1x de F40 uitgelaten op Imola en m'n tijd iets scherper gesteld. Ik zou zeggen, biertje voor wie de tijd verbeterd ;).

Position User Nickname Laptime Delta Driving aids Date
1 Requiem84 01:48.944 - (none) 2013-12-25
2 Minty 01:50.152 +1.208 (none) 2013-12-24
3 tracker72 01:50.564 +1.620 (none) 2013-12-24
4 NickThissen 01:50.852 +1.908 (none) 2013-12-21
5 GWBoes 01:53.456 +4.512 (none) 2013-12-
6 Tortelli 01:53.712 +4.768 (none) 2013-12-21
7 Mexwall 01:54.980 +6.036 (none) 2013-12-22
8 Arfman 01:55.172 +6.228 (none) 2013-12-25
9 aveenhuijsen 01:56.048 +7.104 (none) 2013-12-21
10 Etzpliskin 01:59.508 +10.564 (none) 2013-12-20

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 25-12-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kan de app mogelijk wel aanpassen dat hij wel in practice mode werkt, maar dan nog denk ik niet dat het goed gaat met die allowed_tyres_out setting, lijkt een bug te zijn dat hij aangeeft dat er 4 banden offtrack zijn als je die setting op -1 zet (of het is misschien met opzet zo gedaan zodat je die workaround niet meer kan gebruiken?).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb mijn tijd op Monza met de Z4 wat verbeterd. Daarna nog 20 ronden gereden waarbij ik steeds wat domme foutjes maakte, morgen maar weer proberen....

Sta nu 4e met een 01:51.748 (weet zeker dat ik daar nog 0,5 sec af kan rijden....)
Downforce volledig uit, of achter met +1 en gearing een stuk langer waren mijn enige mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Hoe beginnen jullie met de hotlap? De harde banden worden moeilijker warm dan de zachte, dus na 1 rondje heb je nog geen temp in de banden. Ik rijd altijd even terug en ga flink de banden laten spinnen en remmen op het rechte stuk aan het eind, voor de parabolica. Scheelt weer tijd. Of hebben bandentemp niet veel effect?

En schakelen jullie met koppeling in de Z4 GT3? Of auto clutch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Onhandig trouwens dat de Logitech G25 enkel goed configureerbaar is als je hem in de logitech profier op 900 graden zet. Ik vermoed dat door steam de specifieke instellingen niet bewaard blijven?

Als ik nu een andere race sim opstart moet ik hem handmatig in de profiler weer op 200 graden zetten. Beetje onhandig.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
Tolgatg schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:48:
Hoe beginnen jullie met de hotlap? De harde banden worden moeilijker warm dan de zachte, dus na 1 rondje heb je nog geen temp in de banden. Ik rijd altijd even terug en ga flink de banden laten spinnen en remmen op het rechte stuk aan het eind, voor de parabolica. Scheelt weer tijd. Of hebben bandentemp niet veel effect?

En schakelen jullie met koppeling in de Z4 GT3? Of auto clutch aan?
Gewoon eerst 1 of 2 rondjes de banden op temperatuur laten komen door normaal te rijden, eventuele setupaanpassingen aan te voelen, rempunten te vinden en dan langzaam aan ieder rondje een beetje harder. Zeker niet je eerste rondje al proberen te pushen, want dat lukt mij ook nooit.

Heb nu 1:51.2 gereden, maar moet nog zeker onder de 1:51 kunnen.

Oja en autoclutch.

[ Voor 6% gewijzigd door BamiHap op 25-12-2013 15:22 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ghostrider schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:15:
Onhandig trouwens dat de Logitech G25 enkel goed configureerbaar is als je hem in de logitech profier op 900 graden zet. Ik vermoed dat door steam de specifieke instellingen niet bewaard blijven?

Als ik nu een andere race sim opstart moet ik hem handmatig in de profiler weer op 200 graden zetten. Beetje onhandig.
je kan per spel verschillende instellingen maken in de profiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ziet hij auto clutch niet als driving aid? Wat zijn de regels eigenlijk qua driving aids? Ik rijd sowieso op alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Autoclutch moet je altijd toestaan, veel sturen hebben maar 2 pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Driving aids worden nog niet geregistreerd dus in principe kun je alles gebruiken wat je wil. Ik vind het ook niet zo'n probleem, als je driving aids nodig hebt dan ben je waarschijnlijk toch niet snel genoeg om te winnen, met aids ben ik bijna altijd langzamer dan zonder.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

haarbal schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:34:
[...]

je kan per spel verschillende instellingen maken in de profiler
Ja dat snap ik, maar op mysterieuze wijze pakt die die van AC niet. nu maar voor de andere sims een profiel gemaakt.

Edit: Ja toch de verkeerde exe ;) danku

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 25-12-2013 15:44 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je moet misschien niet de launcher maar het spel zelf pakken, dat zijn twee verschillende executables?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Die exe van het menu blijft altijd draaien volgens mij, misschien is het beter om die te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je moet de exe van het spel zelf pakken en niet die van het menu.

Maar welke serieuze sim gebruikt er nog geen 900 graden dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nick, Heb je misschien nog een heldere insteek omtrent mijn niet loggen probleem?

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/2013-12-25%2016_34_55-Assetto%20Corsa.png?w=AAB0tkIVEpDRP8-qibXbIQD4uo61qdLiGpxEwcF-tt-w_g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kun je je log files eens doorsturen (via DM ofzo)? In my documents/Assetto corsa/logs folder staan twee files py_log.txt en log.txt, dan kan ik misschien meer zien.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
NickThissen schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:47:
Kun je je log files eens doorsturen (via DM ofzo)? In my documents/Assetto corsa/logs folder staan twee files py_log.txt en log.txt, dan kan ik misschien meer zien.
Je hebt dm hier op tweakers. Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niet de heftige Post van Kunos, maar een iets genuanceerdere blik op de ontstane ophef van Marco, de producer van AC.
Hello everybody

I'm Marco Massarutto, Producer and Licensing Manager of Assetto Corsa. First of all, let me thank you for your kind support, that is the fuel that allows us to continue to do the job we love. Assetto Corsa has been welcomed in a way that exceeded our best expectations, and we'll thank you for this in the best way we can. If you will have a bit of patience.

Here I've read everything and its opposite. When I start to feel disappointed or sad for some comments, I force me to remember how I was at the times of Grand Prix 3, F1 Racing Simulation and so on when, being a gamer, I wasn't directly involved in this business. Therefore I can't get angry with you, because I understand that sometime it's easy to jump to conclusions when you can't know the facts but you can just imagine how they could be.

Therefore, for the first time, let me bring you behind the scenes. Would you like to follow me for few minutes? Let's go.

I'll go straight to the point, so please don't get me wrong, I will try just to explain our point of view in the simplest way.

- Lot of complains about additional contents are not so reasonable, for a simple reason: Assetto Corsa is moddable, and people who don't like to purchase additional contents, can make their favorite tracks and cars or wait that someone else produce a mod that they like to download. For free. Simple, clear, FAIR.

- Assetto Corsa 1.0 will include all the elements needed for a good and complete racing/gaming experience. We'll not force anyone to buy an additional feature or content that is needed to use the game. Nordschleife is not "needed", nor it has never been mentioned or scheduled as part of Assetto Corsa 1.0. I don't understand why to complain about DLC preorder before the availability of the full game, because this is just an unfair lie, not the truth: if I'm wrong please show me the pre-order button for Nordschleife.

- We must collect new licenses before the end of the year, in order to allocate the budget to pay the licensing rights and produce the contents, BEFORE THE TAXES. MORE TAXES, LESS CONTENTS. Simple, clair (not fair, but not depending by us). In addition, each car needs 8-10 weeks to be produced, an average track requires 3-5 months to be produced. That's why we program our production and communication activities (I'll be back on this matter later) with so much advance.

- "Kunos might use the resources needed for Nordschleife for other 2-3 tracks".

Now, just a short digression: I read something like "I'm bored to race on the same tracks in all games, I would prefer to race to some good, unknown and new tracks".

Let me ask you: if you were a developer, and you need to PAY a lot of money IN ADVANCE to create tracks for your game, would you choose those tracks that people knows and - you are sure enough- they will like, or would you bet to invest for contents that are unknown for 80% of your potential audience? Because the matter isn't "In a perfect world I would like to", but "ok, I will risk a LOT of money here: what I will do?"

Yes, because the truth that a lot of people don't know, is that when we talk about licensing rights, royalties and fee to pay, all this money is required to be paid in ADVANCE, BEFORE the game is released, and it doesn't matter if the game sells or not. Money paid, is gone. Even if a licensing agreement is based on a royalty on sales, you must pay an advance minimum guarantee that usually already covers large part of the total royalties forecasted. Now, let's multiply this operation for 36 cars (mmh wait, 36? I knew cars of 1.0 were 35... ) and you get the same money that you might use to buy a mansion in the Pacific Coast: and I'm talking just about rights: after you paid for the rights, you still have to cover the production costs.

Said that:

1. We asked to people about the track they would like to have in AC, Nordschleife has been the most voted track: easy, clear, fair. If you voted for something else, I'm sorry but as developer I must keep my company on the market and I must hear the masses: considering that we make simulations and not arcade games, we have already showed to love the simracing community and we don't have to demonstrate it again each time we do something new. So: 90% voted for Nordschleife and 1% for your favorite one? Sorry pal, see you next time.

"Kunos might use the resources needed for Nordschleife for other 2-3 tracks"

2. People who say the statement above does know the REAL costs involved? Or it's just an estimation based on Kms? Let me tell you that some track companies asked for their license 3 times the amount needed for Nordschleife. If I tell you which tracks I'm talking about, you will never believe me, or you will and you start to laugh for hours.

3. WIth other tracks, the cost asked to rent the circuit for the survey is bigger than how we'll spend for Nordschleife. I can continue for hours, if you like.

Said that, Why a so big announcement about the Nordschleife? Well, where to start..some thousands of people who were at Nordschleife last saturday to save the Ring might answer you. Our answer is: for thousands of race enthusiasts all around the world, this is THE track: maybe YOU who are reading don't like the Nordschleife and no one can criticize you for that. Does everyone like Ferrari? Lamborghini? Monza? No.

But our huge announcement about Nordschleife is for all THOSE thousands of people in the world WHO love it, for all those people who, since when we announced Assetto Corsa in 2011 showing that the tracks included were based on LS technology, started to ask to us about the inclusion of Nordschleife every day.

For all of them, the Nordschleife laserscan based IN Assetto Corsa, is THE news. And that's enough for us.

It's like when we announced the Ferrari license and some commented "Ferrari license? Meh, who cares, I like "X"". Well, let me reveal you a secret: the announce isn't for YOU: is for all those people who like Ferraris.

About our marketing strategy and communication:

We don't have a publisher: we are our publisher. Usually, for each Eur spent for the game production, a publisher invests 5 Eur in advertsing. During that development of AC we could not do it. Why? Because if we had spent 5 times in advertising rather than in contents, there would be no contents.

And, as surely you understand, you can make the best product in the world (in general, I'm not talking about AC), but if nobody knows it, you will sell some items to your parents, you uncles, friends, then you close, buy a newspaper and look for job announcements.

How an indipendent company with low resources can make a game like AC and let people to know it without advertising? In 2 words: quality (as best as we can) and communication. At international Auto Expos, Car brands present and show models that will be available 1 or 2 years later. We are not more or less smart the BMW, Mercedes-Benz or any other.

Communication is our strategy, to keep our resources to develop contents instead of banners: you can't find Assetto Corsa advertsing on the internet but a lot of people talk about it. On Facebook, Youtube, and so on. You find videos that compare a game made by 10 people with Gran Turismo 6 and Forza 5, made by companies with budget and resources hundreds of times bigger than KUNOS. Yes, it looks to me that our strategy works fine.

Now, tell me: do you prefer that in 2014, after 1.0 release, KUNOS invests in new contents or in advertsing? Advertsing might be much better for us, let me tell you why:

1. we pay and other people make the job: the game is done, we advertise and enjoy our earnings

2. spending the same money, we reach much more people than with the Nordschleife and 10 additional cars

3. I don't have to spend for production of contents, releases, nor I have to invest money and time in betatesting, manpower and so on

4. Crossed arms, we enjoy our earnings and let the modders do their job.

5. I spend in advertsing today, I will see results in 10 days instead of in 10 weeks or more (contents)

Please note: it's not a threat nor a blackmail. It's a list of available and realistic options.

Now, let me tell you why we want to stay focused on contents rather than in advertsing: because AC is our life. We have done it for ourself and to share what we love with as much as people as possible, and not JUST to make money: if we just wanted to make money, you wouldn't have Ferraris in the game and we'll keep much money in our pockets. AC is AC with or without Ferraris, exactly how iRacing doesn't need Ferrari to be a value sim.

But, and now probably I will shock someone, we need money. YES: I MUST CONFESS and I apologise for that but, as well as 7 other billions of people, we need money for living.

The concept is very simple: without netKar PRO, FVA wouldn't exist. Without FVA, AC wouldn't exist. And, without the mistakes made with netKar PRO, Assetto Corsa wouldn't be so appreciated. And the best is yet to come.

So, at the end: when you don't like a news, an announcement, a feature, a drag race, a car brand, you are absolutely welcome. We are already happy for the simple fact that you might take Assetto Corsa in consideration: but, when you don't like or understand a feature or a content, don't waste too much time to complain for that, because that feature or content maybe is not for you: but for other thousands of people out there.

On our side, we can only continue to do our best: sometime we'll get right, sometime we'll get wrong. But I leave you with these clues:

2011 - "Featuring that kind of graphics, no way for AC to be a simulation"

2012 - "Featuring that kind of licenses, no way for AC to be a simulation" (2012)

2012 - "Featuring the Ferrari license, they must sell milions copies, so let's forget that AC will be a simulation"

2013 - "What I said? AC is an arcade, now it's clear".(after the release of the 458 GT2 video)

2013 - "They will not release nothing this year, typical italian style"

2013 - "They don't release official footage because their screenshots are photoshopped"

2013 - "They had released just the 458, the other Ferrari will be released as DLC, I'm pretty sure about it"

2013 - "No way that they will get the Nordschleife license and that it will be laserscanned"

Now I'm ready to collect other funny stuff on December 31.

Thank you guys, your support is very, very appreciated: we would like to organize a party when we'll go to Nordschleife next Spring and we would love to meet you there, having fun, some laps and then (but only then ) lot of beer together.

HAVE FUN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

De laatste keer dat ik een race sim heb gekocht was GTR deel 1. Sindsdien heb ik geen cent betaald voor een race spel. Ik heb geen moment getwijfeld over AC en heb het gelijk gekocht nadat ik de content zag van update 0.4. 0,0% spijt :)
Het zou me alleen echt leuk lijken als de gfx nog beter worden en meer sfeer aanwezig is op de circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Thank you guys, your support is very, very appreciated: we would like to organize a party when we'll go to Nordschleife next Spring and we would love to meet you there, having fun, some laps and then (but only then ) lot of beer together.

Misschien leuk om met wat tweakers heen te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ik krijg de Z4 GT3 maar niet stabiel:

- Na het loslaten van de remmen en insturen, glijdt de achterkant weg
- In de parabolica, hoe subtiel ik ook op het gas ga na de apex, breekt de achterkant vaak uit

Wat ik heb gedaan aan de setup:

Final ratio wat hoger voor meer topsnelheid
Bandenspanning met 2-3 psi lager
Splitter op 0 en achtervleugel op 3

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Ik denk dat je het in de settings van je differentieel moet zoeken. Als je last hebt van overstuur wanneer je op het gas gaat staan zou ik de power lager zetten, en als de achterkant te instabiel is met aanremmen is een hogere coast doorgaans beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Echt op het punt wanneer ik de rem loslaat en mijn stuur draai, dus echt instuur dan glijdt de achterkant weg.

Komt er nog een event met 599XX met softs op monza?

[ Voor 20% gewijzigd door ACC op 25-12-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Ja, is dus niet je rembalans, want dan had je het tijdens het remmen al gemerkt.

Wat je daarbij ook zou kunnen doen is de rebounds van de schokbrekers achter wat zachter zetten. Dan dempt de achterkant als het ware wat minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ga ik even proberen, thanks

EDIT:

Van 12 naar 5, je tip heeft goed geholpen! ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ACC op 25-12-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Mooi, dan werken de setuptruc's uit GTR2 dus ook prima in AC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als het goed is moet het afstellen van de auto in elke sim het zelfde zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 09-10 13:50
Bedankt voor de tips remmen en insturen gaat een stuk beter nu ook voor mij. Nu nog even 3 seconden eraf rijden.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Rembalans heb ik trouwens op 80 gezet, toen pas vond ik hem stabiel en recht remmen, met 70 was achter erg wiebelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:46
De F40s3 rijd zo vaag. Rempunten varieren extreem. En het lijkt wel of die banden meteen verrot zijn als je een keer te hard hebt geremt.

In de Z4 GT3 heb ik totaal geen gevoel, het zweeft een beetje over de weg.

[ Voor 22% gewijzigd door glnk op 25-12-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Yes het is me gelukt om de timer app werkend te krijgen. Heb de inhoud van de .zip nog eens opnieuw in de goede map gezet. En de F40 ffe aan de kant gezet om de BMW te pakken. 01:52.976. Binnenkort de auto even tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 09-10 13:50
Gefeliciteeerd Dacuuu

Zo weer in de top tien :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
Requiem19 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:08:
Niet de heftige Post van Kunos, maar een iets genuanceerdere blik op de ontstane ophef van Marco, de producer van AC.

[...]
Bij het lezen van sommige comments na aanleiding van de Nordschleife anouncement krijg ik bijna last van plaatsvervangende schaamte.
Het gemak waarmee de AC developers zonder enige nuance worden aangevallen zijn me een doorn in het oog. Je ziet het bij meer games en ja, het zou een schreeuwende minderheid zijn, maar toch....

In mijn beleving is AC een beter produkt dan ik had durven hopen. Physics zijn goed en de content is simpelweg fantastisch.
Daarnaast heb ik het gevoel dat de organisatie achter AC dik in orde is. Kijk maar naar de licencing deals en de goede en open communicatie. Een erg grote verbetering tov nkpro. Hierdoor kijk ik met vertrouwen naar de toekomst.
Er zullen altijd wensen onvervuld blijven (waar zijn de porsches ;) ) en dat accepteer ik. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Helemaal mee eens. Ik had nooit verwacht dat ze de Schleife zouden kunnen/willen scannen, dit is fantastisch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 9 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.