Was ik net mijn huidige tijd aan het verbeteren, ruk ik zo mijn stuur van mijn tafel af
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je bent gewoon te traag Gelinkglnk schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:05:
De F40s3 rijd zo vaag. Rempunten varieren extreem. En het lijkt wel of die banden meteen verrot zijn als je een keer te hard hebt geremt.
In de Z4 GT3 heb ik totaal geen gevoel, het zweeft een beetje over de weg.
Voor hotlappen zet ik tire wea en fuel consumption op 0. Dan weet je beter of je echt snellere lijnen hebt of niet. Ook is de tire temp app handig om te kijken of je banden goed warm zijn. Eerste ronde ben ik altijd stuk langzamer.
Wel leuk dat de Monza challenge al 20 deelnemers heeft! Dat wordt sowieso een paar GoT wedstrijden straks als MP uit is.
Hier kijk ik stiekem het meest naar uit. Ik kijk altijd met een schuin oog naar de iRacing topicsRequiem19 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:30:
[...]
Wel leuk dat de Monza challenge al 20 deelnemers heeft! Dat wordt sowieso een paar GoT wedstrijden straks als MP uit is.
en die jongens hebben het toch altijd leuk zo lijkt het
Ben aardig gezakt op Monza met de Z4, zo toch eens een nieuwe poging wagen
. Misschien eens wat met de wielophanging spelen...
Heeft de buitentemperatuur overigens veel invloed op de ronden tijd?. Iemand daar al eens mee aan het spelen geweest?. Viel me wel op dat bij een hoge temperatuur (30c) je de banden snel te warm lijk te rijden.
Heeft de buitentemperatuur overigens veel invloed op de ronden tijd?. Iemand daar al eens mee aan het spelen geweest?. Viel me wel op dat bij een hoge temperatuur (30c) je de banden snel te warm lijk te rijden.
Wordt dat bij hotlap modus uberhaupt meegenomen? Ik kan me voorstellen dat je altijd dezelfde condities wil hebben om zo de tijden zo eerlijk mogelijk te houden 
Ik moet echter toegeven, Kunos kan er zelf ook iets van met uitspraken waar ik zelf ook mijn twijfels bij heb...
Nee, ik vind het wel best dat de community op sommige momenten tegengas geeft. Ze weten ook wel wat de simracers willen maar dat sluit soms gewoon niet aan bij geprojecteerde inkomsten, wie weet.
Kortom, het komt altijd een beetje van 2 kanten en wat ze heel goed doen is direct inspelen op wat er in de community speelt. Waar rook is is vuur en hoe vuriger de meningen van mensen zijn over de sim waar ze graag veel tijd en misschien geld in willen steken geeft misschien alleen maar aan hoeveel hart ze hiervoor hebben
Dit heb je helaas altijd, bij elk product, mensen klagen nu eenmaal en als ze niets te klagen hebben dan vinden ze wel iets uit om over te klagen.tracker72 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:26:
[...]
Bij het lezen van sommige comments na aanleiding van de Nordschleife anouncement krijg ik bijna last van plaatsvervangende schaamte.
Ik moet echter toegeven, Kunos kan er zelf ook iets van met uitspraken waar ik zelf ook mijn twijfels bij heb...
Dus je gaat een diehard sim vergelijken met een spelletje voor consoles? Spreekt niet echt voor je. Volgens deze logica maakt Justin Bieber ook betere muziek dan artiest X omdat hij puur meer kopietjes verkocht heeft. Gaat een beetje scheef hier denk ik zo. Dat je keuzes maakt om de massa te plezieren maakt iets nog niet beter, althans niet in een simracing verhaal!if I listen them I would be convinced that GT5 is the most awful racing game ever created and that RBR is the greatest success of the simracing history. Well, the first one sold 15,000,000 copies, the second brought their developers to an undeserved bankrupt.
Toch jammer dat je hierbij min of meer toe geeft van je geloof af te stappen omdat de massa iets anders wil, de volgende stap wordt een GT/Forza arcade clone over vijf jaar?Another truth is that some people believe that what THEY want is what ALL people want. We were used to believe the same, when we developed our first simulation, netKar PRO. And we all have seen the result.. Well, in the first hour, AC sold more copies than netKar PRO in one year. Believe me, today we are experienced enough know what people really want.
Nee, ik vind het wel best dat de community op sommige momenten tegengas geeft. Ze weten ook wel wat de simracers willen maar dat sluit soms gewoon niet aan bij geprojecteerde inkomsten, wie weet.
Kortom, het komt altijd een beetje van 2 kanten en wat ze heel goed doen is direct inspelen op wat er in de community speelt. Waar rook is is vuur en hoe vuriger de meningen van mensen zijn over de sim waar ze graag veel tijd en misschien geld in willen steken geeft misschien alleen maar aan hoeveel hart ze hiervoor hebben
[ Voor 87% gewijzigd door Schuey op 26-12-2013 12:34 ]
Zo de eerste chicane blijft een drama maar neem je hem goed dan vind je zo maar 0.6 seconde!!!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik heb de game ook gehaald en voor een beta versie is ie wel prima. De hosanna stemming die sommige anderen in dit topic hebben kan ik me echter niet in vinden, ik blijf kloten met de hoeveelheid input lag terwijl mijn systeem toch niet heel erg traag is (i5-2400 met een hd6870) en mijn stuurtje ook niet kompleet kut is (dfgt). Verder voegt de tv wel wat extra lag toe, maar in andere games is dat nooit een probleem geweest (op NFS shift na dan).
Op lagere snelheid lukt het driften en slides opvangen nog wel, maar als het wat vlotter gaat dan ben ik gewoon te laat en eindigt het in een tankslapper en daarna de muur. Jammer.
Op lagere snelheid lukt het driften en slides opvangen nog wel, maar als het wat vlotter gaat dan ben ik gewoon te laat en eindigt het in een tankslapper en daarna de muur. Jammer.
Net dat beetje input lag en zwakke FFB kan al meer dan genoeg zijn om te laat te kunnen reageren met hogere snelheden. Eergisteren ook het verschil gezien tussen een pc monitor en een tv en dat was echt niet normaal. Ik had mijn stuur al half gedraaid en toen kwam het pas op het beeld... dat is gewoon niet rijdbaar hoe slecht of goed je hardware ook is, dan ben je altijd te laat.Bastard schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:57:
Ik heb de game ook gehaald en voor een beta versie is ie wel prima. De hosanna stemming die sommige anderen in dit topic hebben kan ik me echter niet in vinden, ik blijf kloten met de hoeveelheid input lag terwijl mijn systeem toch niet heel erg traag is (i5-2400 met een hd6870) en mijn stuurtje ook niet kompleet kut is (dfgt). Verder voegt de tv wel wat extra lag toe, maar in andere games is dat nooit een probleem geweest (op NFS shift na dan).
[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 26-12-2013 13:16 ]
Dat ligt dus puur aan het feit dat je een tv gebruikt, die zijn gewoon echt niet geschikt voor snelle games die gevoelig zijn voor input lag. Een goedkope monitor zal al gauw wonderen doen denk ik.Bastard schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:57:
hmmmm. Net nog even geprobeerd, maar ik kom zelfs niet meer aan mijn huidig beste tijd. Blijf daar nog gewoon 0.7 boven
Ben dacht ik wel aan het klooien geweest met de instellingen van mijn stuur (Logitech Driving Force GT).
Wat mij trouwens wel opvalt dat als ik de game start met de Logitech Profiler (start de ACS.exe) mijn stuur op dat moment uiteraard op een bepaalde manier reageert. Echter als ik een keer een ALT+TAB doe naar windows en opnieuw ga rijden het compleet anders rijdt.
Voor mijn stuur instellingen heb ik overigens dit topic gebruikt.

Ben dacht ik wel aan het klooien geweest met de instellingen van mijn stuur (Logitech Driving Force GT).
Wat mij trouwens wel opvalt dat als ik de game start met de Logitech Profiler (start de ACS.exe) mijn stuur op dat moment uiteraard op een bepaalde manier reageert. Echter als ik een keer een ALT+TAB doe naar windows en opnieuw ga rijden het compleet anders rijdt.
Voor mijn stuur instellingen heb ik overigens dit topic gebruikt.
Heb je de juiste banden wel geselecteerd? Ik heb ook al eens 20 ronden gereden voor ik er achter kwam dat ik nog straatbandjes had ipv semi-slicks...
Als je echt gebrand bent op het verbeteren van je tijd bestaat vaak de kans dat je gaat overdriven uit frustratie/enthousiasme, houd alles vooral soepeltjes
edit:
Wat denken jullie trouwens wat de 31 december verassing gaat zijn? Multiplayer?
Als je echt gebrand bent op het verbeteren van je tijd bestaat vaak de kans dat je gaat overdriven uit frustratie/enthousiasme, houd alles vooral soepeltjes
edit:
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 26-12-2013 13:29 ]
Multiplayer hoop ik en anders op zijn minst AI. Heb al videos gezien met AI.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
01:51.068
. Daarna nog 10 ronden gereden waarbij ik een aantal keren flink sneller was maar de tijd ergens verputste.
In de 1e en 2e chicane is erg veel tijd te winnen.
In de 1e en 2e chicane is erg veel tijd te winnen.
Het is echt geweldig goed spel, driften is erg leuk te doen en werkt ook goed.
Ik doe niet aan tijden omdat dat zonde is van tijd en plezier vindt ik
Ik doe niet aan tijden omdat dat zonde is van tijd en plezier vindt ik
1:50.336
Zit een rondje of 30 te pushen om bij mijn oude snelste tijd te komen (1:51.2) en ik kom er maar niet aan.
Even pauze, en na 5 rondjes ineens bijna een seconde sneller... Kwam nog wel met twee wielen flink los in de eerste chicane. Vooral in de Ascari chicane kon ik veel harder door dan ik eerst dacht.
Zit een rondje of 30 te pushen om bij mijn oude snelste tijd te komen (1:51.2) en ik kom er maar niet aan.
Even pauze, en na 5 rondjes ineens bijna een seconde sneller... Kwam nog wel met twee wielen flink los in de eerste chicane. Vooral in de Ascari chicane kon ik veel harder door dan ik eerst dacht.
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Ik kom echt 4 seconden te kort op die tijden. Welke setups gebruiken jullie?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die is niet heel spannend om in de 1:51 terecht te komen. Als je je achtervleugel vlak hebt staan, gear ratios hebt ingesteld en het aanremmen stabiel hebt, dan moet je al een heel eind in de 1:51 kunnen komen.
Vooral bij het uitkomen van chicanes en de tweede Lesmo kan je erg veel tijd winnen. Niet te hard erin willen, maar hard eruit komen.
Vooral bij het uitkomen van chicanes en de tweede Lesmo kan je erg veel tijd winnen. Niet te hard erin willen, maar hard eruit komen.
[ Voor 3% gewijzigd door BamiHap op 26-12-2013 15:54 ]
Had voor de challenge inderdaad de verkeerde banden eronder liggen. Maar had toch verwacht dat soft slicks sneller zijn dan de hard variant. Tevens heb ik mijn stuur nu fijner ingesteld.Schuey schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:27:
Heb je de juiste banden wel geselecteerd? Ik heb ook al eens 20 ronden gereden voor ik er achter kwam dat ik nog straatbandjes had ipv semi-slicks...
edit:
Tijd daardoor verbeterd naar een lage 1.52. Ik reed eerst overigens tot op de duizendste precies dezelfde tijd als ik al had staan. Als ik mijn beste sectortijden bekijk zou ik op de 1.51.5xx uit moeten kunnen uit moeten kunnen komen. Ik denk alleen niet dat ik nog de vrije tijd heb om mijn tijd nog te gaan verbeteren.
[ Voor 13% gewijzigd door _A3 op 26-12-2013 16:20 ]
Mijn beste tijden heb ik gereden met:BamiHap schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:53:
Die is niet heel spannend om in de 1:51 terecht te komen. Als je je achtervleugel vlak hebt staan, gear ratios hebt ingesteld en het aanremmen stabiel hebt, dan moet je al een heel eind in de 1:51 kunnen komen.
Voorvleugel: 1
Achtervleugel: 2
Gearing gericht met eindtop van ~280 (+iets langere 1). Rembalans op 75% (+5 dus). Daarmee is de auto prima stabiel te houden.
Voor de rest niets aangepast.
Helemaal zonder achtervleugel rijden resulteerde te vaak in onbedoeld driftwerk bij het uitkomen van Ascari (al stuur ik die nu ook anders aan.....).
Beide lesmo's heb ik aardig onder de knie denk ik, maar heb vooral moeite met bocht 2. Je wil daar vooral hard uitkomen, maar dat lukt niet altijd....
Net mijn eten op, dus ik ga mijn 3e tijd terug winnen
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 26-12-2013 16:44 ]
Filmpje gemaakt:
Laptime: 01:49.772
Ik kom nog een paar tienden te kort. Vanavond nog maar eens proberen
Laptime: 01:49.772
Ik kom nog een paar tienden te kort. Vanavond nog maar eens proberen
Leuk
Als ik dat rondje zo bekijk kom je ook met gemak onder de 1:49
zonder wielspin en incidenteel wijd gaan!
Ook mooi om te zien dat je echt veel bochten een versnelling hoger neemt dan dat ik ze neem. Ook eens gaan proberen als ik eindelijk weer eens thuis ben
Ook mooi om te zien dat je echt veel bochten een versnelling hoger neemt dan dat ik ze neem. Ook eens gaan proberen als ik eindelijk weer eens thuis ben
[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 26-12-2013 17:01 ]
Ik denk dat je het een beetje verkeerd interpreteert. Marco (dus niet 'Kunos' himself Stefano), geeft aan dat hij niet alle kritiek serieus neemt. Hij noemt als voorbeeld dat er vaak genoeg geroepen is tegen Kunos dat GT5 het meest verschrikkelijke is dat er is en dat RBR het streven is voor elke nieuwe sim, terwijl de één juist een commercieel succes was en de ander niet.Schuey schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:23:
Wordt dat bij hotlap modus uberhaupt meegenomen? Ik kan me voorstellen dat je altijd dezelfde condities wil hebben om zo de tijden zo eerlijk mogelijk te houden
[...]
Dit heb je helaas altijd, bij elk product, mensen klagen nu eenmaal en als ze niets te klagen hebben dan vinden ze wel iets uit om over te klagen.
[...]
Dus je gaat een diehard sim vergelijken met een spelletje voor consoles? Spreekt niet echt voor je. Volgens deze logica maakt Justin Bieber ook betere muziek dan artiest X omdat hij puur meer kopietjes verkocht heeft. Gaat een beetje scheef hier denk ik zo. Dat je keuzes maakt om de massa te plezieren maakt iets nog niet beter, althans niet in een simracing verhaal!
[...]
Toch jammer dat je hierbij min of meer toe geeft van je geloof af te stappen omdat de massa iets anders wil, de volgende stap wordt een GT/Forza arcade clone over vijf jaar?
Kunos is er niet in voor de knikkers, ze moeten geld verdienen en blijven verdienen. Met een RBR-achtige sim kan je simpelweg niet genoeg verdienen tot 2018.
2e punt gaat in op het feit dat bij elke aankondiging van Kunos er een stortvloed is van reacties als: 'I don't care about Ferrari's, give me a Lamborghinie'. Of 'Nordschleife is useless, I need Le Mans, Kunos are so stupid to make Nordschleife'.
etc etc. Heel veel reacties gaan dus uit van hun egoistische kijk.. ik wil ik wil. Punt is dat niet alles wat er in AC komt interessant is voor iedereen. Ik vind drag-racen ook waardeloos, maar begrijp dat Kunos zo'n feature erin bouwt.
Betreffende de 31e; @Aveenhuijsen; ik zal je van een teleurstelling verlossen. Wordt geen AI en/of MP. Op Twitter heeft Stefano al aangegeven dat er geen software update komt dit jaar, wordt waarschijnlijk halverwege februari (2 weken na vorige week vrijdag).
@Dave; als je hem iets minder overdrived, zit je zo op m'n tijd. Rechterknik voor die langzame hairpin links kun je ook in 2 nemen. Ik was daar 0,1 sneller mee. Sommige bochten iets langzamere entry en je komt onder de 1.49. Neemt niet weg dat zo rijden veel leuker is
[ Voor 32% gewijzigd door Requiem19 op 26-12-2013 17:12 ]
Deze auto heeft veel te veel vermogen en veel te weinig grip. Echt een FerrariSchuey schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:00:
LeukAls ik dat rondje zo bekijk kom je ook met gemak onder de 1:49
De auto's van Lotus vind ik zelf het best rijden omdat ze heerlijk in balans zijn.
De turbo lag maakt het er ook niet eenvoudiger op
. Valt me wel op dat je hem behoorlijk shortshift (bochten een versnelling hoger om vermogen wat te temperen), ik rij in een aantal bochten (o.a. de 1e) in de 2, maar heb dan ook erg veel moeite het vermogen op de weg te zetten......
Heb mijn 3e plek weer terug op Monza!. Zou in theorie een 1:50:12 kunnen rijden als ik mijn laatste 5-6 rondjes zou combineren..... Zit daar toch nog een 0,5 sec vanaf.
Heb mijn 3e plek weer terug op Monza!. Zou in theorie een 1:50:12 kunnen rijden als ik mijn laatste 5-6 rondjes zou combineren..... Zit daar toch nog een 0,5 sec vanaf.
[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 26-12-2013 17:48 ]
Dat is wel een beetje de kern van het probleem. Ik gun ze het commerciële succes van harte maar ik heb liever een RBR-achtige sim over iets anders. Aan de andere kant, als je naar het 'centjes verdienen' verhaal bekijkt kan ik hem ook weer geen ongelijk geven want van droog brood wordt niemand vrolijk..Requiem19 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:06:
[...]
Ik denk dat je het een beetje verkeerd interpreteert. Marco (dus niet 'Kunos' himself Stefano), geeft aan dat hij niet alle kritiek serieus neemt. Hij noemt als voorbeeld dat er vaak genoeg geroepen is tegen Kunos dat GT5 het meest verschrikkelijke is dat er is en dat RBR het streven is voor elke nieuwe sim, terwijl de één juist een commercieel succes was en de ander niet.
Kunos is er niet in voor de knikkers, ze moeten geld verdienen en blijven verdienen. Met een RBR-achtige sim kan je simpelweg niet genoeg verdienen tot 2018.
Ook hierin zijn ze niet uniek, dit treft zelfs hardcore sims zoals voorheen vast ook bij netkar pro gebeurde.2e punt gaat in op het feit dat bij elke aankondiging van Kunos er een stortvloed is van reacties als: 'I don't care about Ferrari's, give me a Lamborghinie'. Of 'Nordschleife is useless, I need Le Mans, Kunos are so stupid to make Nordschleife'.
Absoluut, als ze nu ook nog dirt/off-road inbouwen hebben ze meteen een erg compleet pakket dat ongekend is voor deze generatie sims denk iketc etc. Heel veel reacties gaan dus uit van hun egoistische kijk.. ik wil ik wil. Punt is dat niet alles wat er in AC komt interessant is voor iedereen. Ik vind drag-racen ook waardeloos, maar begrijp dat Kunos zo'n feature erin bouwt.
Bummer.. mja, heb ik mooi de tijd om nog 2 stuurtjes die hier liggen af te maken..... Nog een custom normaal stuur en een T500 F1 rimBetreffende de 31e; @Aveenhuijsen; ik zal je van een teleurstelling verlossen. Wordt geen AI en/of MP. Op Twitter heeft Stefano al aangegeven dat er geen software update komt dit jaar, wordt waarschijnlijk halverwege februari (2 weken na vorige week vrijdag).
Ik waak ervoor niet alle auto's of tracks te gaan rijden, ik volg vooralsnog gewoon even de challenges. Op deze manier krijg ik op mijn gemakje een leuke indruk van hoe alles zo een beetje rijd en heb ik op een gegeven moment wel gezien wat een beetje mijn favo's zijn. Ik denk al wel een beetje dat dit meerendeels auto's zullen zijn die niet in rFactor 2 zullen zittenglnk schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:37:
[...]
Deze auto heeft veel te veel vermogen en veel te weinig grip. Echt een Ferrari
De auto's van Lotus vind ik zelf het best rijden omdat ze heerlijk in balans zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 26-12-2013 17:58 ]
Een gelaserscande Nordschleife is toch iedere simracer zn natte droom...
Het zou ook erg tof zijn als je thuis alvast kan oefenen voor een trackday op de Nurburgring
Het zou ook erg tof zijn als je thuis alvast kan oefenen voor een trackday op de Nurburgring
Neuhglnk schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:57:
Een gelaserscande Nordschleife is toch iedere simracer zn natte droom...
[ Voor 93% gewijzigd door Schuey op 26-12-2013 18:00 ]
Hmm, de cut-track controle staat in de app van Nick wel wat soepeler dan bij die RSR livetiming... Met die app kun je de eerste knik van de ascari bochten nauwelijks snijden.
Ik merk overigens het verschil tussen de soft en de hard slicks ook nog niet echt wat betreft grip en snelheid
Ik merk overigens het verschil tussen de soft en de hard slicks ook nog niet echt wat betreft grip en snelheid
Het zou lekker zijn als ze gewoon een normale manier gaan gebruiken, en geen rare slow down... Als je op gras of gravel rijd is gewoon je rondje ongeldig,alles met meer dan 2 banden naast de baan grezen ook, geen geneuzel meer
De vraag is dan hoe je dat op gaat lossen in online races. Dan moet je eigenlijk wel een systeem hebben wat realtime straffen uit kan delen, anders wordt het op Monza en Imola een soort WK grasmaaier-races... was in GTR2 ook altijd een probleem, al moet ik wel zeggen dat de curbs in AC wel een stuk effectiever zijn in het verknallen van je rondje, hehe
Nouja er ligt voldoende astroturf en grasscrete om je auto breder te maken dan de standaard baan toelaat, ik zie geen enkel probleem daar waarom de gangbare oplossing daar ook niet zo werken. Wie weet wordt het wel een optie die je kan aangeven naar gelang je voorkeur. Die slowdown zou in hotlap of time attack achtige dingen wel goed kunnen zijn zodat je niet dat rechte stuk voor start/finish met 50km/h extra off-track kunt pakken bijvoorbeeld. Voor normale omstandigheden echter vind ik dit geen porum en mensen die zo willen winnen mogen lekker mario kart gaan spelen

Weer een rondje gedaan en mijn tijd verbeterd (01:49.192):
Clutch input (blauw) komt niet door via Fraps
Op de TV cams kan je goed zien dat ik blokkeer. Ik probeer zo veel mogelijk in rechte lijnen te remmen maar geen ABS is gewoon kut
Nog steeds geen perfecte lap overigens. Behoorlijk wat onderstuur in de Tosa-bocht
Clutch input (blauw) komt niet door via Fraps
Op de TV cams kan je goed zien dat ik blokkeer. Ik probeer zo veel mogelijk in rechte lijnen te remmen maar geen ABS is gewoon kut
Nog steeds geen perfecte lap overigens. Behoorlijk wat onderstuur in de Tosa-bocht
[ Voor 4% gewijzigd door glnk op 26-12-2013 19:28 ]
Dan ga je nog niet hard genoeglezut schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:58:
Hmm, de cut-track controle staat in de app van Nick wel wat soepeler dan bij die RSR livetiming... Met die app kun je de eerste knik van de ascari bochten nauwelijks snijden.
Probeer de P4/5 eens met softs (oneindige grip) en hards (enigszins overstuur).
599 gaat ook lekker op softs, maar die worden binnen twee rondjes veelste warm en verliezen alle grip.
Ik krijg mijn tijd op monza voor geen meter onder de 01:51. Zeer frustrerend mijn huidige setup, heb gewoon geen grip bij het insturen van een bocht. Geen gas, geen rem niks, ik stuur gewoon in, ook niet te hard, en daar glijdt mn achterkant weer.
Rembalans naar voren? Minder remmend insturen? Coast diff omhoog?Tolgatg schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:26:
Ik krijg mijn tijd op monza voor geen meter onder de 01:51. Zeer frustrerend mijn huidige setup, heb gewoon geen grip bij het insturen van een bocht. Geen gas, geen rem niks, ik stuur gewoon in, ook niet te hard, en daar glijdt mn achterkant weer.
Ik won veel tijd door bijv in Chicane 1 iets langer de wagen te laten rollen na het insturen. Zo snel mogelijk acceleren is key op Monza. Soms moet je daarvoor een eerdere bocht iets 'opgeven'.
Klopt het trouwens dat in de Z4 GT3 de ABS standaard aan staat, ook als je in de realisme settings aangeeft dat ABS uit moet staan?
Dit heb ik ook. Erg vervelend. Zou het een bug zijn? Vind het fijner om zonder abs te rijden.lezut schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:47:
Klopt het trouwens dat in de Z4 GT3 de ABS standaard aan staat, ook als je in de realisme settings aangeeft dat ABS uit moet staan?
Geen bug;
In alle auto's die in het echt ook ABS aan hebben staan, staat ABS in AC altijd automatisch aan. Ook al speel je met alle aids uit. Is bewuste design keuze. Redelijk logisch imo, als de echte coureurs ook ABS hebben in deze auto.
Je kunt ABS met ctrl+a handmatig uitschakelen.
In alle auto's die in het echt ook ABS aan hebben staan, staat ABS in AC altijd automatisch aan. Ook al speel je met alle aids uit. Is bewuste design keuze. Redelijk logisch imo, als de echte coureurs ook ABS hebben in deze auto.
Je kunt ABS met ctrl+a handmatig uitschakelen.
Ik weet weinig van GT auto's, maar lijkt me van wel inderdaad. Is er een GT expert in de zaal?
Bij 458 etc staat ABS in ieder geval automatisch aan omdat deze irl ook ABS heeft. Ik ga ervan uit dat dit ook voor de Z4 geldt dan. Not 100% sure though.
Bij 458 etc staat ABS in ieder geval automatisch aan omdat deze irl ook ABS heeft. Ik ga ervan uit dat dit ook voor de Z4 geldt dan. Not 100% sure though.
rembalans helemaal naar voren. tijdens het insturen geef ik geen gas of rem ik niet. de achterkant verliest gewoon grip alsof er te weinig downforce is zegmaar.Requiem19 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:37:
[...]
Rembalans naar voren? Minder remmend insturen? Coast diff omhoog?
Ik won veel tijd door bijv in Chicane 1 iets langer de wagen te laten rollen na het insturen. Zo snel mogelijk acceleren is key op Monza. Soms moet je daarvoor een eerdere bocht iets 'opgeven'.
EDIT:
Ik geef het op, stomme auto
Wat worden de volgende events? 599xx op monza?
[ Voor 8% gewijzigd door ACC op 27-12-2013 02:41 ]
Blip je trouwens al bij het terugschakelen?Tolgatg schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 01:20:
[...]
rembalans helemaal naar voren. tijdens het insturen geef ik geen gas of rem ik niet. de achterkant verliest gewoon grip alsof er te weinig downforce is zegmaar.
EDIT:
Ik geef het op, stomme auto
Wat worden de volgende events? 599xx op monza?
Verwijderd
Ik krijg de app van Nick niet werkend. Ik zie de apps wel tijdens het hotlappen, maar geeft aan dat er geen actieve events aanwezig zijn. ook zie ik mijn tijden niet terug op Nicks website.
Heb je je wel aangemeld voor de League?.
Heb je ook de key gedownload en in de juiste dir gezet?
http://ac.nickthissen.nl/Pages/App/DownloadApp.aspx
http://ac.nickthissen.nl/Pages/App/DownloadApp.aspx
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 27-12-2013 11:27 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
Nee Joep dat had ik dus niet gedaan. Doe ik nu meteen, bedankt voor je hulp.
Werkt nog niet. Weet nu niet wat ik fout doe.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 12:23 ]
Staat je tijd goed, staan de banden goed?Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:51:
Nee Joep dat had ik dus niet gedaan. Doe ik nu meteen, bedankt voor je hulp.
Stomme vraag maar je hebt wel gewoon internet aan tijdens het rijden?
Misschien heeft het met firewall te maken maar dat lijkt me ook raar. Probeer eens om AC door te laten in je firewall (en dan niet de launcher maar de sim zelf)?
Ik heb auto blip aanstaan. Wat is jullie top op het rechte stuk? Ik haal max 270. Misschien dat mijn top veel lager is waardoor ik teveel push in de bochten..Requiem19 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:58:
[...]
Blip je trouwens al bij het terugschakelen?
Ik haal maximaal 273 met een achtervleugel van 0.
273 maximaal met achtervleugel op 0, remmen rond 150 meter bord. Heb overigens niet het idee dat vleugel op 1 of 2 heel erg ten kosten van je rondentijd gaat. Na wat oefenen heb je de extra druk achterop niet meer nodig aangezien je overal zonde te sliden doorheen kunt komen.
Tijd vanmiddag licht verbeterd, kan in theorie 1:49:88 rijden;
Sector 1: 39:19
Sector 2: 35:75
Sector 3: 34:94
echter wil het combineren van de perfecte tussen stukken niet lukken (na 20 rondes ofzo
).
Ben wel een beetje klaar met de Z4 op Monza, wat gaat de volgende league worden?
. Ook ik ben wel te porren voor de 599XX op Monza
.
Tijd vanmiddag licht verbeterd, kan in theorie 1:49:88 rijden;
Sector 1: 39:19
Sector 2: 35:75
Sector 3: 34:94
echter wil het combineren van de perfecte tussen stukken niet lukken (na 20 rondes ofzo

Ben wel een beetje klaar met de Z4 op Monza, wat gaat de volgende league worden?
[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 27-12-2013 18:34 ]
Verwijderd
Ja tijd en temp staan goed.aveenhuysen schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:56:
[...]
Staat je tijd goed, staan de banden goed?
Verwijderd
Zal ik morgen ff testen Nick, heb vandaag geen tijd meer.NickThissen schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:04:
Stomme vraag maar je hebt wel gewoon internet aan tijdens het rijden?Misschien heeft het met firewall te maken maar dat lijkt me ook raar. Probeer eens om AC door te laten in je firewall (en dan niet de launcher maar de sim zelf)?
Met als enige verschil:Tortelli schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:37:
[...]
Mijn beste tijden heb ik gereden met:
Voorvleugel: 1
Achtervleugel: 2
Gearing gericht met eindtop van ~280 (+iets langere 1). Rembalans op 75% (+5 dus). Daarmee is de auto prima stabiel te houden.
Voor de rest niets aangepast.
Helemaal zonder achtervleugel rijden resulteerde te vaak in onbedoeld driftwerk bij het uitkomen van Ascari (al stuur ik die nu ook anders aan.....).
Beide lesmo's heb ik aardig onder de knie denk ik, maar heb vooral moeite met bocht 2. Je wil daar vooral hard uitkomen, maar dat lukt niet altijd....
Net mijn eten op, dus ik ga mijn 3e tijd terug winnen. Tijd van tracker72 zou ik vrij eenvoudig moeten kunnen verbeteren, ben qua sector tijden een paar keer veel sneller geweest.....
Voorvleugel 0
Achtervleugel 0
Gearing eindtop: 289
(je haal in werkelijkheid 273)
Maar je ben al te laat, league is afgelopen
Wat me leuk lijkt als event naast de 599xx op monza, is een korte circuit en een vlotte auto waarbij de gears aanpasbaar zijn, wat dan puur gericht is op acceleratie
599xx op vallelunga club is ook erg leuk, lekker zenuwachtig
599xx op vallelunga club is ook erg leuk, lekker zenuwachtig
[ Voor 17% gewijzigd door ACC op 28-12-2013 01:54 ]
Misschien kan Requiem een event verzinnen, ik rij de laatste tijd niet meer zoveel in AC omdat ik liever niet zo vaak switch tussen dit en iRacing, ik wacht MP wel even af 
Als het goed is heb je daar rechten voor Requiem! Als je een auto wil kiezen waar alleen "Any tires" in de lijst staat moet je me even laten weten dan moet ik de andere banden er nog bij zetten.
Als het goed is heb je daar rechten voor Requiem! Als je een auto wil kiezen waar alleen "Any tires" in de lijst staat moet je me even laten weten dan moet ik de andere banden er nog bij zetten.
Ik kan zelf niet meedoen, maar zal even wat leuks verzinnenNickThissen schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:52:
Misschien kan Requiem een event verzinnen, ik rij de laatste tijd niet meer zoveel in AC omdat ik liever niet zo vaak switch tussen dit en iRacing, ik wacht MP wel even af
Kunnen we de Tatuus niet doen op Imola met hard tyres? Dat is eigenlijk waar AC mee is begonnen met NetKar Pro de openwheeler (uren en uren mee vermaakt).
Ook een leuke combinatie met de Formula Abarth:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gMuJJ6SjaPM]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gMuJJ6SjaPM]
wat hoort dat auto blip eigenlijk te doen....want het aan of uitzetten hier heeft echt geen enkel nut....
NickThissen schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:09:
Die zorgt er voor dat je automatisch even klein beetje gas geeft ("blipt") bij het schakelen om de revs te matchen. Rev matching wil zeggen dat je (terwijl je de koppeling inhoudt) de toeren wat opkrikt voordat je terug gaat schakelen, zodat de toeren al ongeveer op de goeie hoogte zitten voor de volgende (lagere) versnelling. Als je niet rev matched dan draaien de wielen op een andere snelheid dan de motor (zodra je de koppeling op laat komen na het schakelen) en dan krijg je een schok in je aandrijving. In race auto's kun je daarvan nog wel eens de controle verliezen, met rev matching gaat het schakelen dus vloeiend en heb je die schok niet.
Kijk, dat doet het dus niet 
Op het moment dat ik met de F40 bijvoorbeeld aan het rijden ben op mugello....rechte stuk...kom daar aanknallen 5e versnelling....rem af en ga van 5 naar 4....dan zou je verwachten dat als de auto blip aan staat, dat ie dan met het terugschakelen wel gewoon netjes tussengas geeft. Ik moet dat dus gewoon zelf iedere keer doen.
Op het moment dat ik met de F40 bijvoorbeeld aan het rijden ben op mugello....rechte stuk...kom daar aanknallen 5e versnelling....rem af en ga van 5 naar 4....dan zou je verwachten dat als de auto blip aan staat, dat ie dan met het terugschakelen wel gewoon netjes tussengas geeft. Ik moet dat dus gewoon zelf iedere keer doen.
Ach, het even wennen in het begin maar na een tijdje doe je het vanzelf.
(Ik had dit misschien eerder moeten melden maar voor degenen die het zich nog afvragen: mijn webhost is vanacht aan het verhuizen dus tot ongeveer 8 uur 's ochtends (gepland) kun je geen tijden uploaden en is de website ook niet bereikbaar).
RBR in AC: http://www.kegetys.fi
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Je bent me een paar uur voor Joep, had het net ook gezien en als iemand met (naar schatting) 500+ uren ervaring in RBR kan ik niet wachten om even een paar "rondjes" te gaan rijden in de Groep A M3
RBR zeer beperkt gespeeld toen de tijd (heb de game nog wel op de pc rondzweven ergens). Deze track maar eens proberen!.
Filmpje van de baan:

.
Filmpje van de baan:
Er is momenteel geen nieuwe challange, dus hij zal weinig tijden missenNickThissen schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:27:
(Ik had dit misschien eerder moeten melden maar voor degenen die het zich nog afvragen: mijn webhost is vanacht aan het verhuizen dus tot ongeveer 8 uur 's ochtends (gepland) kun je geen tijden uploaden en is de website ook niet bereikbaar).
[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 29-12-2013 11:11 ]
Vanmiddag heb ik tijd om twee challenges te fixen.
Voorkeuren?
Ik dacht aan 1 met BMW e30 DTM en 1 met 599
Voorkeuren?
[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 29-12-2013 11:14 ]
Beide helemaal goed.Requiem19 schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:12:
Voorkeuren?
Die hillclimb lijkt me super maar je hebt RBR nodig staat op de site? Beetje jammer. Wat kost dat spel nog en is het dat waard?
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 29-12-2013 12:22 ]
Mijn Monza ronde met de Z4 GT3
(kunt het stuur zien trillen op het rechte stuk, hoe krijg ik dat eruit?).
Hmm als ik de readme lees lijkt het alsof je het toch niet nodig hebt maar dat je een "bad person" bent als je RBR niet kooptNickThissen schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:22:
Die hillclimb lijkt me super maar je hebt RBR nodig staat op de site? Beetje jammer. Wat kost dat spel nog en is het dat waard?
Requiem: misschien ook een idee voor de time trials? Heb al een request van iemand anders gekregen voor zijn league om de track toe te voegen, ik zal zo eens kijken of dat werkt.
Het orginele spel is inderdaad niet nodig. Heb net de track gedownload en kon na het plaatsen meteen rijden. Net een rondje gedaan in de KTM. Ho-ly shit.NickThissen schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:36:
[...]
Hmm als ik de readme lees lijkt het alsof je het toch niet nodig hebt maar dat je een "bad person" bent als je RBR niet kooptVanavond misschien toch maar eens proberen.
Requiem: misschien ook een idee voor de time trials? Heb al een request van iemand anders gekregen voor zijn league om de track toe te voegen, ik zal zo eens kijken of dat werkt.
Ik heb een halve ronden gereden tot ik ergens de baan af ging de afgrond in. De Evora is geen topper als het je de afgrond uit moet rijden
.
Erg gave baan overigens, het is wel even oefenen voordat je hier hard op kunt gaan!.
Erg gave baan overigens, het is wel even oefenen voordat je hier hard op kunt gaan!.
[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 29-12-2013 12:49 ]
Doen we de DTM op een normale baan en nog een andere auto op de Hillclimb. Wil jij die Hillclimb toevoegen dan Nick?
Hij staat erin maar nog niet getest. Handmatig invoeren zal altijd werken maar ik weet niet of het goed werkt met de app, maar ik zou zeggen probeer het eens
Het trillen van het stuur (camera shake) zit bij Options -> View.Tortelli schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:26:
Mijn Monza ronde met de Z4 GT3
[video]
Waarmee heb je je ronde gecaptured? Ik wilde gisteren mij ronde ook opnemen en heb wat software geprobeerd, maar de ene keer max. 1 minuut, of een watermerk, en de andere keer een framerate van zo ongeveer 5.
Fraps gebruik ik. Nadeel is dat de bestanden erg groot worden en je een snelle schijf nodig hebt om dit weg te schrijven.
Opname van 2 minuten is al snel ~8GB.
Opname van 2 minuten is al snel ~8GB.
Is er een hill climb track?Requiem19 schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:58:
Doen we de DTM op een normale baan en nog een andere auto op de Hillclimb. Wil jij die Hillclimb toevoegen dan Nick?
Controleer de controleurs
MSI afterburner is een goeie gratis recorder.BamiHap schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:54:
[...]
Het trillen van het stuur (camera shake) zit bij Options -> View.
Waarmee heb je je ronde gecaptured? Ik wilde gisteren mij ronde ook opnemen en heb wat software geprobeerd, maar de ene keer max. 1 minuut, of een watermerk, en de andere keer een framerate van zo ongeveer 5.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Joux Plane for Assetto Corsa (from Richard Burns Rally) is erg leuk! Heb vorigjaar eens RBR geinstalleerd. Maar nu deze baan icm Assetto is erg vermakelijk. Erg vet al het zelf gemaakte spul
Had Joux Plane ook in de GMotor sims (rFactor en GTR2), zeer vermakelijke stage, kan niet wachten tot ik weer thuis ben. Even een rondje streepje rijden.
Leuk, maar wel op een baan met veel bochten. Monza is bijna een dragstripRequiem19 schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:12:
Voorkeuren?

Ik vind de eenvoudigere (korte) banen vaak veel leuker dan de hele lange. Daarvoor heb je dagen nodig tot je een beetje redelijke tijd heb.
Op een "eenvoudige" baan als Monza kun je vrij snel een aardige tijd neerzetten, om hem daarna te perfectioneren.
Ik zou zeggen Monza met de 599XX + lastige track (Joux Plane als deze werkt?) + E30 M3 of een Lotus?.
Op een "eenvoudige" baan als Monza kun je vrij snel een aardige tijd neerzetten, om hem daarna te perfectioneren.
Ik zou zeggen Monza met de 599XX + lastige track (Joux Plane als deze werkt?) + E30 M3 of een Lotus?.
Kom jij voor Joux Plane naast me zitten om pacenotes voor te lezen? Die mis ik nu welTortelli schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:36:
Dat is ook het grote nadeel van die lange tracks. Aantal jaren geleden flink aan het oefenen op de ring met dit als resultaat:
echter doe je daar wel even over, en dit rondje was ook alles behalve perfect.
(filmpje komt uit 2008 zie ik nu, al 5 jaar oud dus!, reed toen nog met een stuur zonder force feedback)
echter doe je daar wel even over, en dit rondje was ook alles behalve perfect.
(filmpje komt uit 2008 zie ik nu, al 5 jaar oud dus!, reed toen nog met een stuur zonder force feedback)
[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 29-12-2013 14:47 ]
Zojuist 6:22.096 gereden in de formula abarth op de hillclimb (no assists). Moest wel een paar keer in de hairpins opnieuw insteken aangezien dat dat apparaat een draaicircel van een 747 heeft. Ik kan met 599 zonder assists onmogelijk die baan uitrijden als ik hem ook maar een beetje op zijn staart trap
Ik heb twee events gemaakt:
- BMW E30 Group A @Magione (any tires - zou dus Softs nemen)
- KTM X-bow @Joux plane (any tires (softs worden misschien te warm...?).
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1
Als ik niet goed heb gedaan met het maken van de challenges hoor ik het wel
.
Als ik niet goed heb gedaan met het maken van de challenges hoor ik het wel
Joux plane is erg leuk... maar vooral met de straatauto's. Ik heb hem uitgereden met de E92, dat ging lekker, maar bijvoorbeeld de E30 group A heeft een te hard onderstel om over zo'n hobbelige weg te kunnen rijden. Wordt ie nogal onvoorspelbaar van, maar als iemand een goeie rallysetup voor die auto in mekaar kan sleutelen dan is dat erg interessant denk ik.
Hij pakt het event niet volgens mij. Stukje @ Magione gereden maar hij wilde de tijden niet opslaan....Requiem19 schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:20:
Ik heb twee events gemaakt:
Als ik niet goed heb gedaan met het maken van de challenges hoor ik het wel.
Heb het idee dat je aardig met de setup moet knoeien wil je een fatsoenlijke tijd rijden overigens.
Ik heb zojuist met xbow de hillclimb gedaan en ook die pakt ie niet
Wat bedoel je met "pakt hij niet"? Ik heb nog geen geldig rondje gereden maar het event komt wel in beeld en hij zegt ook niks over tyres ofzo, gewoon groen. Je moet wel even meteen Restart doen zodra je begint want je eerste rondje is standaard ongeldig totdat je over de finish komt (maar dat werkt in dit geval dus niet).
Edit:
BMW event werkte idd niet, die was nog niet bijgewerkt in m'n database, nu werkt het wel.
Edit:
BMW event werkte idd niet, die was nog niet bijgewerkt in m'n database, nu werkt het wel.
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 29-12-2013 17:24 ]
Dit topic is gesloten.