[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.976 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Schuey schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:53:
Is er al iets bekend over een eventuele demo release? :)
Demo komt zodra de release van beta naar gold gaat.

AC beta zit nu op 0.3, waarbij ze elke twee weken een nieuwe versie uitbrengen. Deze logica volgend, duur het nog 7x2=14 weken voordat we op versie '1.0' zitten. Dit is pure speculatie, dus pin me er niet op vast :).

Maar in theorie komt de demo van AC dus uit in het voorjaar.

Overigens wordt versie 1.0 dan 44,99, ipv 34,99, zoals nu. Je kunt nu dus goedkoper instappen. En geloof me, dat is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

duderuud

Sliden is koel

Het is een van de beste sims van dit moment ja. Heb het ook gekocht omdat ik er wel in geloof dat het nog veel beter gaat worden...

Motor-Forum.nl

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Cool ok, dan heb ik gewoon netjes geduld. Ik geloof niet dat het voor mij erg interessant is qua auto's en banen, ik ben alleen geïnteresseerd naar hoe de handling aanvoelt na alle commotie hierover op verschillende fora :)

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
calsonic schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:39:
Iemand opgevallen dat we nu op versie ea 0.32 zitten ?
Afgelopen vrijdag was het ea 0.3, zondag was het ea 0.31 en gisteren was het ea 0.32.
Dan vraag ik me af wat ze ge-update hebben.

[...]

Ja absoluut - en zeker als je het vergelijkt met die prutsers bij ACR 8)7
http://www.assettocorsa.n...hp?faq/general.1/category
Changelog

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

AC ook gekocht, de video van DaSquirrelNuts heeft me overgehaald :D

Wat een beest is die Zonda R om te rijden! Het was zelfs zo realistisch, dat ik begon te schreeuwen!

Hoop er nog veel plezier aan te beleven en dat er nog meer "normale" auto's komen (Alfa 4C, Aventador, C63 etc.).
TopGear track zou ook vet zijn, met name online.

• Requiem19
TopGear track wordt ongetwijfeld door de community gemaakt zodra de modding tools beschikbaar zijn.

Vergeet ook niet dat je op de AC website kunt stemmen voor de volgende auto die het team gaat licensen.

Leuk dat je AC leuk vindt! Totdat multiplayer er is, kan ik je aanraden om de RSR live timing tool te downloaden. Dan kun je in game je tijden op een leaderbord zien tov anderen, inclusief uitgebreide statistieken op de RSR site.

Verwijderd

Zal ik doen!

Hoe zit het met mods? Heb op YouTube wat gezien, het schijnt dat een skin maken redelijk eenvoudig is?

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
AC gaat (anders dan veel andere games) zelf tools ontwikkelen waarmee het veel toegankelijker wordt om zelf mods te maken. Dit is ook (naast de physics) waarom de community ook zo uitkijkt naar deze game.

Eerlijk gezegd denk ik dat het nog even gaat duren voordat die tools er zijn, maar als je in je AC directory rondkijkt kom je al gauw files tegen die met Photoshop te bewerken zijn.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb me vroeger wel eens vermaakt met het maken van een track voor rFactor geloof ik. Veel werk maar behoorlijk leuk om te doen :)

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

God, wat is het leuk om in die Abarth 500 te racen. Bakken onderstuur, maar dat kan je er uittrekken door extra gas te geven. Nog nooit heb ik dat gekund in een spel!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/858619_780489981977322_107656679_o.jpg
Het lijkt er op dat de F40 in de volgende update zit.
Van hun FB.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 13-12-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dat word 2 weken F40 rijden met de kerst!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

*O*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zou de F40 in een nieuwe showroom staan, of zou het Trento Bondone zijn...

Met de straatauto's Trento Bondone rijden lijkt me wel redelijk episch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:48:
God, wat is het leuk om in die Abarth 500 te racen. Bakken onderstuur, maar dat kan je er uittrekken door extra gas te geven. Nog nooit heb ik dat gekund in een spel!
Onderstuur oplossen in een FWD door extra gas te geven? Dat klinkt tegenstrijdig :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 16:46

Laagstaande zon is zo irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:39:
[...]

Onderstuur oplossen in een FWD door extra gas te geven? Dat klinkt tegenstrijdig :p
Je weet wel wat ik bedoel, de auto glijdt weg naar voren terwijl je stuurt. Als je extra gas geeft trekken de voorwielen de auto weer een beetje recht...
Klinkt allemaal heel vaag, ik zal er een filmpje van maken als ik tijd heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Je bedoelt dat de achterkant de voorkant wilt inhalen? Dat heet juist overstuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:20:
Je bedoelt dat de achterkant de voorkant wilt inhalen? Dat heet juist overstuur. :)
Weet ik :)
Ik ga morgen een filmpje maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Op welke baan rij je met de 500?. Mijn 1e 500 ervaring is zeer beperkt omdat ik het idee had dat er weinig gang in zat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:22:
Op welke baan rij je met de 500?. Mijn 1e 500 ervaring is zeer beperkt omdat ik het idee had dat er weinig gang in zat :D.
Eentje met veel bochten!
Ik reed bijvoorbeeld op Monza met een 500, daar is echter niet veel aan aangezien er in verhouding weinig vaart in zit. Het is Mugello, de meeste bochten kan je in z'n 2 of 3 nemen. Veel plezier!

Edit: Wie zegt dat een Abarth 500 niet leuk is om mee te rijden? ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XSxBAnc.png

Bekijk voor mijn AC foto's: http://quattropoort.imgur.com/ :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik heb zojuist eindelijk de eerste versie van mijn Time Trials App gereleased!

Afbeeldingslocatie: http://ac.nickthissen.nl/Images/app.png

Met deze app worden je tijden automatisch naar de Time Trials website verzonden, en krijg je ook een live leaderboard te zien met de huidige standings.

De app is hier te downloaden: DOWNLOAD
En lees ook de Frequently Asked Questions: FAQ

Laat aub weten of de app goed werkt of niet! :)

Ook heb ik twee nieuwe events gemaakt, let op want eentje is met de drift auto ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 15-12-2013 00:29 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de app niet goed geprobeerd, als ik op jouw site in de GoT-league wil echter krijg ik een error:

Sequence contains more than one matching element

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij welke pagina precies, en hoe kom je op die pagina? Ik krijg het niet voor elkaar...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hier zit:
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Leagues/ViewLeagues.aspx

Dan klik op de GoT league:
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Leagues/ViewLeague.aspx?id=1

Ik ben ingelogd onder mijn net nieuwe account: Quattropoort :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Waarin verschilt jouw applicatie met RSR LiveTiming (welke iedereen gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Laptop: ik snap er niks van, heb er geen last van. Zal er vanavond nog eens naar kijken.

@glnk: mijn app is anders omdat we zelf een combo bepalen (of meestal 2 tegelijk zodat je nog wat te kiezen hebt) die iedereen rijdt (in plaats van gewoon zelf kiezen welke auto/track je pakt), en omdat je een prive league kan maken met alleen mensen die je kent (in plaats van dat je tijden van iedereen ziet). Het is dus echt anders denk ik. Als je gewoon de snelste tijd van iedereen wil hebben moet je RSR hebben, als je tegen mensen die je kent wil racen met vooraf ingestelde car/track (/tyre compound / weer / tijd) dan moet je mijn app hebben.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Een nieuw WR gereden op Imola in de 2-Eleven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:18:
Laptop: ik snap er niks van, heb er geen last van. Zal er vanavond nog eens naar kijken.

@glnk: mijn app is anders omdat we zelf een combo bepalen (of meestal 2 tegelijk zodat je nog wat te kiezen hebt) die iedereen rijdt (in plaats van gewoon zelf kiezen welke auto/track je pakt), en omdat je een prive league kan maken met alleen mensen die je kent (in plaats van dat je tijden van iedereen ziet). Het is dus echt anders denk ik. Als je gewoon de snelste tijd van iedereen wil hebben moet je RSR hebben, als je tegen mensen die je kent wil racen met vooraf ingestelde car/track (/tyre compound / weer / tijd) dan moet je mijn app hebben.
Succes met het kijken! :)
Daarom wil ik ook graag jouw app gebruiken, om tegen mensen van dit topic te racen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:17:
[...]

Succes met het kijken! :)
Daarom wil ik ook graag jouw app gebruiken, om tegen mensen van dit topic te racen :+
Prima instelling! Ik wil ook het liefst tegen "bekenden" racen.
Nick zijn er mogelijkheden om ook telimetry/replay te uploaden.. ik kijk ook graag naar waar andere mensen veel winnen/verliezen ten opzichte van mij.. of schakel punten beter kunnen en dergelijke..
Zou leerzaam zijn om als we het niet via de app kunnen doen, de replay's ergens te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er zijn wel mogelijkheden om telemetry op te nemen ja, heb ook genoeg ideen om daar een programmatje mee te schrijven (misschien ken je iSpeed wel, zo'n idee). Je zou de telemetry kunnen opslaan tijdens het rijden en die uploaden en delen met anderen, en zo je rondje vergelijken met anderen. Maar dat is iets wat ik niet in een weekend en zo af en toe 10 minuutjes tussendoor schrijf dus daar moet ik echt meer tijd voor hebben (kerstvakantie misschien ;))

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Door dit topic en de indruk die ik van het spel kreeg ook maar eens aangeschaft. Eerste indruk is zeer goed.

Heb nu 5 rondjes met de Lotus Elise op Monza gereden. Toen nog met alle standaard ABS etc aan. Was die vergeten uit te zetten. Vervolgens nog wat rondes gedaan in de Lotus 49. En dat zonder hulp (buiten de clutch). Was effe wennen, maar maakt het wel een stuk leuker.

Zal eens wat pagina's van dit topic doorlezen en kijken of er nog wat nuttigs voor mij bij staat.

En verder iemand nog tips voor een beginneling als mij?

Ik rijd overigens met een Driving Force GT. Instellingen daarvoor zijn uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik rij (Logitech Momo) altijd met ABS + autoclutch ook aan (aangezien ik geen koppeling heb....). ABS van sommige auto's regelt best goed, bepaalde zijn echter zeer matig en rem je alsnog zonder eigenlijk.

Erg weinig pendaal feedback van mijn set, al moet zonder ABS remmen ook wel lukken met wat oefenen....

Edit:
Kunnen tracks kiezen:
Thank you very much for participating in our recent polls.

Some additional tracks might be scheduled to be released in 2014, and we need to know your preferences. Due to the huge investments needed to create a licensed, lasescan-based track, we must be sure to rest focused on those tracks that people really like. If the track(s) you want is not listed below, please indicate it in the comments box at the bottom of the page.

In order to do not waste your vote, please check the list of the tracks already produced for Assetto Corsa at the url: http://www.assettocorsa.net/laser-scanned-tracks/
http://www.assettocorsa.n...inion-3-choose-the-track/

Bathurst, Laguna Seca en de groene hell voor mij :D

[ Voor 56% gewijzigd door Tortelli op 16-12-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:59
Mooi dat ze de community er zo bij betrekken.

Mijn selectie: Nordshleife, Le Mans, Monaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Nordschleife, Le Mans en Bathurst zijn mijn keuzes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 09-10 13:50
Nordschleife, Spa en Istanbul

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Laatst online: 02-10 15:29
Van mij mogen ze Bathurst, Interlagos en Macau laserscannen.
Macau is Monaco x2, met GTR2 erg veel rondjes gereden. Alleen jammer dat het in GTR2 een conversion was en daardoor een paar vervelende bugs had.
Hetzelfde voor Bathurst in GTR2, je kon via die boarding langs de kant zomaar in het asfalt haken en over de kop slaan. :|
Daarnaast erg vermakelijke track :9

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:43
Ik heb gestemd op Zandvoort, erg uitdagende en onderschatte track. Volgens mij is GT legends het enige spel waar ik hier heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik kan niet zonder de Nordschleife.
Ik betaal 50 euro extra als ik een hele rits normale straat auto's krijg en de Nordschleife.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik hoop dat ze eens een keer flink wat straat auto's in een PCgame stoppen.

Het enige dat ik wil is hotlappen met een hele rits streetcars over de Nordschleife en dan mooi een tijdindex bijhouden.

Vervolgens via multiplayer tegen gelijk gestemden racen. Heerlijk.

Lasergescande Nordschleife!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Heb je de carlist van AC gezien? Dat zijn nu 75% straatauto's.

Nordschleife is leuk, maar als hij er is rijdt er bijna niemand op online. Ik denk dat Le Mans, A1-Ring en eventueel een lasergescand monaco veel interessanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk eerlijk gezegd dat multiplayer van AC sowieso een ghosttown gaat zijn. Misschien nog niet meteen na release van het MP gedeelte, maar tenzij er een centraal orgaan opstaat wat alle online wedstrijden netjes in banen gaat leiden wordt het een grote chaos en is iedereen er binnen de kortste keren klaar mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08
Requiem19 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:57:
Heb je de carlist van AC gezien? Dat zijn nu 75% straatauto's.

Nordschleife is leuk, maar als hij er is rijdt er bijna niemand op online. Ik denk dat Le Mans, A1-Ring en eventueel een lasergescand monaco veel interessanter zijn.
Dat lijkt me sterk. Norschleife is in Forza en GT games altijd een van de meest gebruikte tracks online. Zeker met straat auto's in de game zal er waarschijnlijk veel track days op die baan worden gestart. Als ik nu in GT6 bv online zoek is 30 tot 40% van de rooms op de ring.
En in rFactor werd er ook altijd wel op gereden ondanks dat de kwaliteit van die baan niet je van het was. Zeker in het begin toen die net gepoort was van GPL was het niet de mooiste baan in rFactor. Maar toch werd die toen al veel gebruikt.

Multiplayer zal net als in rFactor vooral met bekend clubje worden. Grootste punt zal worden hoe ze mods gaan regelen want als dat dadelijk een enorme vergaar bak word zoals in rFactor dan word het een gigantische chaos van verschillende versies. En moet je dus via een centraal geregelde site bepaalde dingen downloaden om iedereen de juiste versie van een baan en/of auto te geven.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 17-12-2013 08:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arfman schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:15:
Ik denk eerlijk gezegd dat multiplayer van AC sowieso een ghosttown gaat zijn. Misschien nog niet meteen na release van het MP gedeelte, maar tenzij er een centraal orgaan opstaat wat alle online wedstrijden netjes in banen gaat leiden wordt het een grote chaos en is iedereen er binnen de kortste keren klaar mee.
Eigenlijk zeg je dat de Multiplayer van iRacing de enige manier is.

Ik heb zelf 4 jaar iRacing gespeeld, en inderdaad, dat was en is het beste op Multiplayer gebied. Goede online code, close racen met mensen die je nog nooit gezien hebt, de meerderheid van het veld die niet na een crash de race verlaat. Etc.

Ik denk dat AC inderdaad niet een vergelijkbaar systeem gaat maken. Wat ik wel hoop, en ook wel een beetje verwacht, is dat een modgroep zoals RSR een heel uitgebreide 'online mod mode' maakt, inclusief ranking en safetypoints etc. Als je kijkt wat er nu al mogelijk is qua mods en apps, verwacht ik dat dat zeker mogelijk moet zijn in de toekomst.

Misschien zal het niet zo perfect georganiseerd zijn als iRacing dan, maar in ieder geval zorgt het voor enigszins goede pick-up races. Daarnaast is AC voor mij ook weer een leuk moment om leagueracing op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Zoals het er nu naar uit ziet wordt AC de nieuwe rFactor en daar is niets mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Niellie41 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:01:
Zoals het er nu naar uit ziet wordt AC de nieuwe rFactor en daar is niets mis mee. :)
Het blijft me verbazen hoe dit soort uitspraken gedaan worden terwijl er nog bij lange na niet de functionaliteit is die in rFactor en rFactor 2 aanwezig lijkt te zijn als ik de topics zo volg. Zelfde over het modding onderdeel, heb het gevoel dat wat de mensen verwachten en de realiteit nog wel eens sterk uit elkaar kunnen gaan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nu mist AC MP en AI uiteraard, maar wat wordt het verschil tussen AC en rF(2) dan?
Beide titels claimen dat alles modbaar is en dat de community zelf content kan creëren. AC is zelfs nu al modbaar, zonder enige tools.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 17-12-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Idd AI, MP, pitstops, driver swaps, dynamische belichting, dynamische ideale lijn, marbles, wheel deformation, flatspotting, dynamisch weer, shitloads aan content, en ik vergeet vast nog dingen.

Physics is een ander dingetje, wat ik zelf graag eerst ervaar voor ik er een mening over vorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:12:
[...]

Het blijft me verbazen hoe dit soort uitspraken gedaan worden terwijl er nog bij lange na niet de functionaliteit is die in rFactor en rFactor 2 aanwezig lijkt te zijn als ik de topics zo volg. Zelfde over het modding onderdeel, heb het gevoel dat wat de mensen verwachten en de realiteit nog wel eens sterk uit elkaar kunnen gaan liggen :)
Gezien de snelheid waarmee er nu updates op elkaar volgen en hoe gepolished AC is (de grafische engine schijnt minder demanding te zijn dan rF2 en ook nog eens meer state of the art), lijkt die verwachting zo gek nog niet.

Ook gezien de polls met nieuwe circuits en auto's die ze op het oog hebben, lijkt het me dat de eerste verkopen een dik succes zijn en dat er genoeg geld gegenereerd is om weer te investeren in de ontwikkeling van AC.

Ik ben een erg kritische volger, maar ik kan op dit moment niet veel anders zijn dan positief enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Op het ISI forum werden dit soort dingen al een jaar geroepen bijna, tot laatste de early acces beta beschikbaar was en bijna iedereen met hangende pootjes toegaf dat het toch niet helemaal was wat ze er zelf vooraf van gemaakt hadden.

Ik denk vooral dat de laserscanned tracks, net zoals bij iRacing, een ijzersterk punt kunnen zijn en wordt graag ook positief verrast door de rest. Ik hou wel een beetje een korreltje zout bij de hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Schuey schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:23:
Idd AI, MP, pitstops, driver swaps, dynamische belichting, dynamische ideale lijn, marbles, wheel deformation, flatspotting, dynamisch weer, shitloads aan content, en ik vergeet vast nog dingen.

Physics is een ander dingetje, wat ik zelf graag eerst ervaar voor ik er een mening over vorm :)
Ik volg de ontwikkeling van AC ook, maar weet niet precies wat er allemaal wel en niet komt. Requiem weet veel meer dan ik.

Zo ver ik weet, komen AI, MP en pit stops er aan. Dynamische belichting is er al, alleen nog nacht.
Ideale lijn en marbles, geen idee. Vast wel.
Wheel deformation zijn de banden?
Flat spotting had NetkarPro al, dus zal hier ook in zitten.
Dynamisch weer komt er ook aan.
Shitload aan content komt er ook aan. Vergeet niet dat AC net een aantal weken uit is en dat rF2 al meer dan een jaar uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als dat er ook allemaal in komt kan het idd best een kanshebber zijn, maar de bijna 2 jaar voorsprong die rF2 heeft haal je niet zo maar in natuurlijk.. Aan de andere kant, de mensen die het gaaf vinden gaan het toch wel rijden!

Ik blijf uitkijken naar een demo release! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als ik heel eerlijk ben voelt AC nu al veel en veel beter aan dan rF2. De laatste keer dat ik dat (wan)product probeerde (2 maand geleden ofzo) sprongen me de tranen in de ogen. De physics vond ik niet top, de auto's voelden niet goed aan, graphics waren om te huilen en fatsoenlijk triple screen support heb ik ook nog nooit gezien. Misschien is de nieuwste build beter, ik zal het eens proberen (toch vakantie nu).

Ik ben wel erg enthousiast over AC. Het zal zeker mijn offline go-to sim worden, zeker als de Ring erinkomt. Physics zijn overtuigend, graphics zijn goed, nu nog wat meer content. Komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Ach zolang IsI met rFactor 2 nog vast houd aan hun physics beleving kan ik niet met rFactor 2 overweg. Op de een of andere manier voelt het niet lekker aan. In rFactor 1 ree ik ook alleen maar met mods rond en de default content heeft me nooit kunnen pakken.

En ja ik heb rFactor 2 aangeschaft en ook verschillende builds getest maar AC voelde meteen bij de eerste beta al 10x beter aan. Veel natuurlijker rijgedrag dan in rFactor 2. En al die dingen als ideale lijn, wheel deformation, dynamisch weer zijn leuke extra's maar hoofd reden om een sim te spelen is voor mij toch dat het physics model gewoon goed aanvoelt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Grappig om dat 2 keer te lezen, hiertegenover vind ik juist het rF2 physics model een aantal stappen beter dan rF1 en echt heel erg waarheidsgetrouw.

Als ik bijvoorbeeld in dit topic lees dat iemand bijvoorbeeld zegt nog nooit zo goed gecontroleerd heeft kunnen rijden in AC dan in andere sims/games dan gaan er bij stiekem wel wat alarmlichtjes aan dat er misschien compromissen gesloten zijn om het rjidbaarder te maken. Dat laatste is voor mij een verkeerd uitgangspunt :)
hoofd reden om een sim te spelen is voor mij toch dat het physics model gewoon goed aanvoelt.
Voor mij ook! Alleen ik heb er vrede mee als dit betekend dat ik gewoon sommige auto's niet onder de knie krijg :) Als ik morgen in een Corvette C6r stap rijd ik ook niet binnen 5 ronden over de limiet over Zandvoort :P
(Ik denk nog niet in 500...)

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 17-12-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:35:
Grappig om dat 2 keer te lezen, hiertegenover vind ik juist het rF2 physics model een aantal stappen beter dan rF1 en echt heel erg waarheidsgetrouw.

Als ik bijvoorbeeld in dit topic lees dat iemand bijvoorbeeld zegt nog nooit zo goed gecontroleerd heeft kunnen rijden in AC dan in andere sims/games dan gaan er bij stiekem wel wat alarmlichtjes aan dat er misschien compromissen gesloten zijn om het rjidbaarder te maken. Dat laatste is voor mij een verkeerd uitgangspunt :)
Ik ga nu overkomen als fanboy, maar je mag me geloven dat ik dan wel een kritische fanboy ben ;).

Als er ergens geen compromis gesloten is bij AC, is het bij de ontwikkeling van de physics. Misschien heb je ooit netKar Pro gespeeld (nu te koop voor 4 euro). Dat is het vorige product van deze studio. Dat is tot nu toe de meest hardcore sim die je je kunt voorstellen, geroemd om het tiremodel en ffb.

Deze lijn is doorgezet in AC. Hoewel grafisch mooi etc, ligt de focus voor het allergrootste gedeelte op de physics. Het core team bestaat uit Stefano, Aris en Marco. Stefano schrijft de gehele physics (en graphics) engine, terwijl Aris full time bezig is met de physics van de auto's. De studio van AC is aan het ciruit van Vallelunga. Als er getest wordt door racedrivers, dan worden die ook vaak uitgenodigd om AC even te proberen en feedback te geven.

Zo was er begin dit jaar een test met de Formule Abarth, die ook in AC zit. De meeste coureurs reden in de sim rond de 1.32 en reden dezelfde tijd ook op de baan. Totdat er een of ander jong Russich mannetje even een rondje ging rijden in AC. Hij reed gelijk in AC 1.30. De jongens van AC gingen gelijk al bekijken of er iets mis wat met de sim, totdat deze jongen ook in de echte F. Abarth een rondje reed.. guess what, ook bijna 1.31. Wie was dit? Daniil Kyvat, die volgend jaar bij Toro Rosso rijdt :).

Waarin verschilt AC dan van rF2 en iRacing? Het primaire idee van hoe een (race) auto rijdt is anders. Sinds GPL denkt iedere simracers dat realisme gelijk staat aan zeer moeilijk te besturen. Deze lijn is ook doorgetrokken door bovenstaande sims. Maar is dit ook zo? Rijd je een race auto 90% met een slip angle (zoals ik de Skip Barber vroeger rondstuurde), of is er gewoon grip? AC gaat uit van het laatste. Tot 90-95% van wat de auto kan kun je zonder drama rondrijden. Pas als je voor die laatste 5% gaat wordt het 'spannender'.

Hoewel echt veel mensen heel enthousiast zijn, zijn er ook nog wat 'old school' simmers die klagen over teveel grip. Dat gevoel had ik ook toen ik (vooral) de race auto's probeerde. Maar na 20 minuutjes zit tje gewoon nog niet op de grens. Na een paar uur sturen met de GT3 begon het pas leuk te worden. Als je echt de laatste seconde/paar tiendes eruit probeert te halen wordt het anders. Dan zit je wel op de grens van de tractie, het te laat remmen met enigszins entry overstuur etc etc. (neemt niet weg dat de race auto's net iets teveel grip hebben gevoelsmatig voor mij...).

Kortom, nee, er is absoluut geen simplificatie bij AC. Twee, er is qua physics niets aangepast om het 'makkerlijker' te maken, juist eerder andersom. De physics van AC hebben diepgang en zijn gelaagd. Na uren sturen leer je nog steeds nieuwe dingen.

Kortom 2; wees verstandig, en koop gewoon nu de Early Access ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Lach je me uit, of toe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb er een beetje een hekel aan dat er tegenwoordig zo snel met de term fanboy gesmeten wordt dus ik ga dan al in het beginsel niet zo tegen je post aankijken ;)

netKar Pro is aan me voorbij gegaan, ik was volledig verknocht aan de Geoff Crammonds' Gran Prix serie en later rF1.

Racedrivers die sims testen en hun meningen neem ik vaak met een korreltje zout, als ik ook hoor dat er rijdens pCars testen en dat geweldig vinden. Zo wordt schijnbaar de GT Academy winnaar nog steeds door Sony betaald om te doen alsof hij GT speelt, maar intussen nog steeds in zijn oude rFactor league rondrijd :P

Tijden in sims is leuk, maar iedereen kan dit tijd rijden in AC. Die jongen heeft extreem veel talent en dat soort gasten zijn zelfs snel als je ze op een fiets het circuit laat rijden, het is leuk maar bewijst misschien niet zoveel als dat de devs voor laten komen want het komt ze uiteraard erg goed uit ;)

Het hele 'realistich is moeilijk' verhaal, blijft een moeilijk verhaal! De meeste mensen die dat roepen verdenk ik ervan nog nooit op een circuit gereden hebben met hun moeders' polo, laat staan een race auto. Met een race auto normale rondjes rijden gaat misschien nog wel maar zodra je gaat pushen en niet rijd zoals je de auto hoort te rijden wordt je vrij snel afgestrafd. Veel mensen denken dat hard rijden niet moeilijk is, maar tegelijkertijd hebben ze misschien nog nooit in de buurt van de limiet gezet. Het is misschien geen rocket science, maar echt makkelijk is het zeker niet, daar doe je al die talenten toch echt mee te kort :) *

Dat de physics diepgang en dergelijke hebben geloof ik graag en dat je nu uren sturen er nog meer uit haalt is alleen maar positief te noemen idd.

Ik kan mijn centjes maar 1 keer uitgeven en kan het nu even niet verantwoorden voor mezelf, toch weer een week boodschappen, net een t500 rim gekocht ook die ik bijna dagelijks zal gaan gebruiken :) Maar ik blijf ernstig benieuwd, dat kan ik niet ontkennen :X

*
Ivm werk neem ik regelmatig plaats in professionele trainingssimulatoren voor raceteams, het is echt geen makkie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 17-12-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Je 'kent me' goed genoeg dacht ik. Uitlachen past niet bij mij. :S

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:29

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben het er ook mee eens dat vooral het gevoel van AC helemaal goed zit. Het voelt alsof ik een auto bestuur, heb rFactor2 eens kort geprobeerd, maar het deed het voor mij ook helemaal niet. Ik kreeg geen gevoel in de auto. En ja, ik heb wel eens over een circuit gereden met een auto. Dat is dus in de praktijk ook niet echt heel moeilijk om een auto rond te sturen, het wordt pas moeilijk als je de limieten gaat opzoeken. Bij rFactor2 kreeg ik het gevoel dat je zelfs al ver van de limiet een onbestuurbare auto hebt, dat vind ik nu niet bepaald realistisch. In AC kun je een auto met gemak rustig rond een circuit rijden, maar ga je proberen een goede rondetijd neerzetten, dan wordt het een heel stuk uitdagender.

Ik speel tegenwoordig meer AC dan iRacing, gewoon omdat het zo verdomd lekker rijdt. Die Zonda R is bijna niet te houden, maar dat maakt 'm juist zo leuk :D

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Metalfreak schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:46:
Dat is dus in de praktijk ook niet echt heel moeilijk om een auto rond te sturen, het wordt pas moeilijk als je de limieten gaat opzoeken.
Absoluut, en met een high performance raceauto icm spijkerharde vering wordt dit alleen maar lastiger ;)
Bij rFactor2 kreeg ik het gevoel dat je zelfs al ver van de limiet een onbestuurbare auto hebt, dat vind ik nu niet bepaald realistisch.
Het probleem is dat je achter je bureautje vaak niet door hebt hoe hard je al wel niet gaat als je rustig rijd. Afhankelijk van de auto heb ik weleens dat ik al harder ga dan ik in het echt zou durven, terwijl het helemaal niet zo hard lijkt te gaan, totdat je op de snelheidsmeter kijkt!

Het is al een tijd geleden dat ik iRacing reed, maar vond dat ook al onwijs lekker rijden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 17-12-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Een goede FoV instellen is dus ook een absolute must in elke sim. Mijn tijden (en races) in iRacing werden dramatisch beter toen ik eenmaal de juiste FoV instellingen had gevonden. Ook in AC heeft me dat een uurtje gekost, maar dan komt het wel gewoon veel meer overeen met wat je zou verwachten.

Ook ik heb wel eens in (snelle) auto's over het circuit gereden (Zandvoort, Nordschleife) en ook wel eens op de openbare weg (sstt ..). Natuurlijk ben ik geen gifted coureur maar wat je dan voelt komt in mijn optiek meer overeen met wat AC/iRacing doen dan rF2.

Laat onverlet dat ik rF2 in de gaten blijf houden, zojuist de updater laten updaten en zo maar eens een rondje rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Arfman schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:11:
Een goede FoV instellen is dus ook een absolute must in elke sim. Mijn tijden (en races) in iRacing werden dramatisch beter toen ik eenmaal de juiste FoV instellingen had gevonden. Ook in AC heeft me dat een uurtje gekost, maar dan komt het wel gewoon veel meer overeen met wat je zou verwachten.
Het scheelt aanzienlijk, helaas is het met een singlescreen setup alleen niet altijd ideaal ;(
Ook ik heb wel eens in (snelle) auto's over het circuit gereden (Zandvoort, Nordschleife) en ook wel eens op de openbare weg (sstt ..). Natuurlijk ben ik geen gifted coureur maar wat je dan voelt komt in mijn optiek meer overeen met wat AC/iRacing doen dan rF2.
Interessant, temeer omdat de FFB dezelfde filosofie kent geloof ik, berekend adv steering arm forces. Ik moet wel zeggen, er zijn nog steeds dingen als je zelf op een circuit rijd die je in de auto voelt die ik nog nooit in een sim goed heb gevoeld, tire scrubbing enzo, laterale beweging van de wang, alle andere nuances die je door je aars voelt. Maar ik heb rF2 in dit geval erg hoog staan, als AC dit beter doet vind ik dat des te knapper :)
Laat onverlet dat ik rF2 in de gaten blijf houden, zojuist de updater laten updaten en zo maar eens een rondje rijden :)
Schijnt dat de laatste Corvette update goeie soep is, zelf nog niet gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Requiem19 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:45:Zo was er begin dit jaar een test met de Formule Abarth, die ook in AC zit. De meeste coureurs reden in de sim rond de 1.32 en reden dezelfde tijd ook op de baan. Totdat er een of ander jong Russich mannetje even een rondje ging rijden in AC. Hij reed gelijk in AC 1.30. De jongens van AC gingen gelijk al bekijken of er iets mis wat met de sim, totdat deze jongen ook in de echte F. Abarth een rondje reed.. guess what, ook bijna 1.31. Wie was dit? Daniil Kyvat, die volgend jaar bij Toro Rosso rijdt :).
Kan zo zijn, maar de M3 GT2 rijdt in AC dan weer 4 seconden sneller dan dat hij in werkelijkheid doet.

Zelf ben ik zowel een gebruiker van Iracing als AC. Voor mijn persoonlijk is er voor mij geen beste sim aan te wijzen. Iracing doet het op bepaalde gebieden iets beter dan AC en AC doet het op bepaalde gebieden iets beter dan Iracing. Een beste sim zou een combinatie van beiden zijn.

Maar ongeacht welke sim het beste is, moeten we als simracers vooral blij zijn dat er tegenwoordig zoveel keuze is. De onderlinge concurrentie dwingt iedere sim om te innoveren en te blijven ontwikkelen. De klant is uiteindelijk de grootste winnaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
tim.w schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:19:
[...]

Kan zo zijn, maar de M3 GT2 rijdt in AC dan weer 4 seconden sneller dan dat hij in werkelijkheid doet.
Dat is vrij pijnlijk :P Toegegeven, in een willekeurige sim echter, zal menig persoon altijd sneller zijn dan in real life, al is het puur en alleen door (gebrek aan) lef of levensgevaar :)
Maar ongeacht welke sim het beste is moeten we als simracers vooral blij zijn dat er tegenwoordig zoveel keuze is. De onderlinge concurrentie dwingt iedere sim om te innoveren en te blijven ontwikkelen. De klant is uiteindelijk de grootste winnaar :)
Zolang naar de juiste concurrentie gekeken wordt idd, ik hoop van harte dat Kunos, ISI en de mensen achter iRacing het niet in hun hoofd halen naar de arcaderacers te gaan kijken, zoals ik het gevoel heb dat pCars gedaan heeft. Dan houd het heel erg snel op ben ik bang als dat de verkeerde kant op dreigt te gaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 17-12-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Schuey schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:22:
[...]

Dat is vrij pijnlijk :P Toegegeven, in een willekeurige sim echter, zal menig persoon altijd sneller zijn dan in real life, al is het puur en alleen door (gebrek aan) lef of levensgevaar :)
Ik kijk nooit zo naar die vergelijken van ronde tijden. Paar seconde verschil ligt ook geheel aan de condities op een baan. Temperatuur, vochtigheid, banden etc etc, Zijn zoveel factoren die de tijden beïnvloeden. In de sim kan je alles optimaal maken wat in het echt natuurlijk bijna niet voorkomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:18:
Schijnt dat de laatste Corvette update goeie soep is, zelf nog niet gereden :)
Offtopic hier, als het niet gewenst is haal ik het wel weg, maar even een snelle bevinding.

rFactor 2 geupdate, opgestart, stuur ingesteld (T500). Grafisch nog steeds geen goede triplescreen setting dus dat door ATi zelf maar laten doen (Eyefinity resolutie instellen ingame). Grafische settings stonden allemaal zo'n beetje op medium of hoog.

Corvette ingeladen op de Nordschleife. Niet mee te rijden, het minste overstuur zorgt voor een enkeltje vangrail. In het geval dat je de auto toch weer de andere kant op krijgt (ten koste van een paar weken levensverwachting van je stuur) krijg je een tankslapper waar de honden geen brood van lusten. Voor de kenners: exact hetzelfde probleem had iRacing ook met de Corvette 2 of 3 bandenmodellen geleden. Grafisch ook zwaar onder de maat.

Maargoed, Nordschleife is een custom track dus Lime Rock ingeladen. Alle grafische opties op maximaal gezet voor een eerlijk vergelijk. Nu viel nog beter op hoe blokkerig de bomen en trackside objecten zelf waren, de blokjes waren namelijk een stuk scherper 8)7
Het vuur wat uit de uitlaat komt lijkt wel een 2D bitmap, bijna lachwekkend. Auto ook nog steeds niet te besturen in mijn optiek, overstuur eindigt met een hoop kabaal in/op/over de vangrail.

Dit gaat weer de digitale kast in en ik probeer het over een aantal maanden wel weer opnieuw, maar dit had net zo goed rFactor 1.2 kunnen heten.

Ontopic: hou het maar lekker bij Assetto Corsa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

In de update van Assetto Corsa deze week (gezien de posts op facebook...):
**geruchten molen aan**
Ferrari F40 _/-\o_ :9~
Ferrari 599XX
BMW E30 M3 Group A
BMW Z4 GT3

Monza (moderne versie?)
**geruchten molen uit**

Als dit war is ga ik mijn kerst vakantie wel doorkomen *O*

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 17-12-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

GT3!! Daar zat op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Tortelli schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:59:
In de update van Assetto Corsa deze week (gezien de posts op facebook...):
**geruchten molen aan**

[...]

**geruchten molen uit**

Als dit war is ga ik mijn kerst vakantie wel doorkomen *O*
Ja dit klopt.

Facebook gebruiker: 4 cars on friday???? F40, M3,599 and Z4?????

Assetto Corsa: And Monza, for the first time made using Laserscan technology. Have a nice holiday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Dat rijtje auto's in meer dan welkom in volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ben nog niet echt snel met de 12C op Silverstone. 2:21:744 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Schuey schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:16:

*
Ivm werk neem ik regelmatig plaats in professionele trainingssimulatoren voor raceteams, het is echt geen makkie :)
Tof _O_

Wat voor werk doe je precies?
Vraag 2: zoeken jullie nog mensen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:29

Metalfreak

Hoije woh!

vosss schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:34:
[...]

Tof _O_

Wat voor werk doe je precies?
Vraag 2: zoeken jullie nog mensen 8)
Ah, ik was niet de enige die nieuwsgierig was :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is een beetje offtopic en was puur bedoeld als soort van disclaimer dat mijn mening gebaseerd is op ervaringen en niet uit de lucht komt vallen ;) (kort gezegd, werk omvat banen en auto's maken en derhalve deze ook testen op onze generieke en klant-specifieke simulatoren)

Overigens heeft een collega van me pas op een beurs Assetto Corsa gereden in een Evotek tubje, schijnt ook leuk speelgoed te zijn :)

@Arfman
Ik heb even gereageerd in het rF2 topic :)
Snelheidsbeleving is helaas 0 en het zou ook kunnen dat je op een green track startte en dan is de grip dus helaas ook bijna 0.. gevalletje moet je weten.

edit:
Als er een goede MP komt en er ongeveer een community ontstaat zoals de iRacing club op GoT zou het me best eens leuk lijken om daar AC mee te rijden. Vond iRacing wel leuk maar te duur om alles mee te rijden... Als AC een beetje leuk rijd is dat wel een leuke variatie op het normale Formule 1 geweld wat ik toch al sinds jaar en dag het mooiste vind en racen in een community is altijd leuk :)

[ Voor 60% gewijzigd door Schuey op 18-12-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 09-10 13:50
Zodra we online kunnen zou ik graag met de Tatuus F.Abarth een leuk seizoen willen opstarten ik vind dat echt een geweldige wagen die het snelheidsgevoel goed laat voelen en elke keer kun je hier en daar toch weer je tijd verbeteren als je je grenzen opzoekt. Ga je iets te ver dan straft ie je ook meteen af. Geen ABS en gaan.

Zoals Shuey al zegt laten we maar een community opstarten.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Gisteren even geprobeerd, met een xbox 360 controller.
Paar rondjes gedaan op Mugello met de Zonda. Redelijke ronde tijd neergezet, 1:44 scherp.
Wel vraag ik me af of dit nou een echte sim is, ik had alle assists uit behalve clutch (dit is helaas niet in te stellen) en het ging me erg makkelijk af allemaal.

Dat miste ik wel, met forza deed ik ook altijd zelf clutchen en schakelen met de controller, dit ging prima en ging dan ook gelijk een stuk sneller dan dat je autoclutch gebruikt.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het zou kunnen dat AC, als deze een controller detecteert, wat assists stiekem toch aanzet. Was jaren geleden bij Live for Speed ook zo, hele rel toen nog geweest omdat mensen van stuurwielen weer overstapten naar de muis omdat dat sneller bleek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Hmm nee ik heb ze in-game nogmaals gechecked en staat echt gewoon uit ( CTRL + A / T) traction, abs etc.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vraag me af hoe je realisme kunt beoordelen met een controller, dat lijkt me echt onmogelijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:15
De zonda R heeft geen handmatige clutch, is een computergestuurde bak die in 20ms schakelt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
okaydanny schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:49:
Gisteren even geprobeerd, met een xbox 360 controller.
Paar rondjes gedaan op Mugello met de Zonda. Redelijke ronde tijd neergezet, 1:44 scherp.
Wel vraag ik me af of dit nou een echte sim is, ik had alle assists uit behalve clutch (dit is helaas niet in te stellen) en het ging me erg makkelijk af allemaal.

Dat miste ik wel, met forza deed ik ook altijd zelf clutchen en schakelen met de controller, dit ging prima en ging dan ook gelijk een stuk sneller dan dat je autoclutch gebruikt.
Verlaag de achtervleugel van de Zonda eens 2 klikjes en try again. Of probeer de Mclaren of Lotus 49. Dan horen we graag je bevindingen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Nick effe een vraag je voor die Silverstone challenge. Ik vermoedt dat ik iets over het hoofd zie, maar als ik een hotlap start met de McLaren op Silverstone (en nee niet de international track), met de juiste temp en tijd zie ik niet zoals bij de BMW challenge de tijden staan. Uiteraard zal die daardoor ook niet automatisch mijn tijden uploaden. Is er nog een instelling die gedaan moet worden?

Ik rijdt met een Logitech DFGT waarbij geen clutch zit. Is het aan te raden om wel met clutch te rijden en daarvoor een knop in te stellen? Of is de tijd verwaarloosbaar die je daar mee kunt winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sorry er zat een foutje in m'n database, nu zou het moeten werken!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Mijn tijd kwam gister ook niet automatisch door ;).

Ik krijg overigens geen knop assigned als clutch met mijn Logitech Momo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Clutch as button kan niet, is bewust zo om voordeel te voorkomen. Als je met H-shifter rijdt en zelf clutcht, schakel je net iets sneller. In een rondje scheelt dat wel 0,2-0,5 seconden. Ik hoor nu gelijk iedereen denken; 'oneerlijk! Ik heb niet eens een h-shifter! waarom word ik benadeeld??' -> gedachte is dat h-shifting, clutching etc etc veel moeilijker is (is ook zo) en dat je tijdens een race veelll makkelijker een foutje maakt. Is dus wel terecht dat je er een voordeel bij hebt in auto's die een H-bak hebben. In auto's die seq bak hebben is het even snel/kan het niet.

Ander nieuws: leuk filmpje van de jongens van Kunos (volgens mij is dit Kunos zelf, aka Stefano Casillo, die AI test op Monza met de F abarth. Als ik het zo zie is de AI in ieder geval niet geheel achterlijk ;). Op Twitter was ook te lezen dat AI bij 0.4 nog niet komt, maar dat ze wel duidelijke progressie boeken. 0.5 of 0.6 dus AI? 0.8 MP?

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 18-12-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:25:
Clutch as button kan niet, is bewust zo om voordeel te voorkomen. Als je met H-shifter rijdt en zelf clutcht, schakel je net iets sneller. In een rondje scheelt dat wel 0,2-0,5 seconden. Ik hoor nu gelijk iedereen denken; 'oneerlijk! Ik heb niet eens een h-shifter! waarom word ik benadeeld??' -> gedachte is dat h-shifting, clutching etc etc veel moeilijker is (is ook zo) en dat je tijdens een race veelll makkelijker een foutje maakt. Is dus wel terecht dat je er een voordeel bij hebt in auto's die een H-bak hebben. In auto's die seq bak hebben is het even snel/kan het niet.

Ander nieuws: leuk filmpje van de jongens van Kunos (volgens mij is dit Kunos zelf, aka Stefano Casillo, die AI test op Monza met de F abarth. Als ik het zo zie is de AI in ieder geval niet geheel achterlijk ;). Op Twitter was ook te lezen dat AI bij 0.4 nog niet komt, maar dat ze wel duidelijke progressie boeken. 0.5 of 0.6 dus AI? 0.8 MP?

[video]
Kwam hem ook al tegen

http://www.racedepartment...i-testing-at-kunos.79496/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Requiem19 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:25:
Dit vind ik erg stoer, dan maar een h-shiftert kopen en niet zeuren! :)

• Tortelli

Tortelli

2 nieuwe aankondigingen
#1:
The fourth release of Assetto Corsa will be available for free on the 20h December. The new version includes 4 new cars, 2 new tracks, more than sixty new achievements, a new achievement system, a new environment for showroom mode and several new features, including the Drag race mode and much more!
Weet niet goed wat ik van het dragracen moet denken. Was in Forza (met tuned auto in een bepaalde klasse) soms wel geinig.

#2:
KUNOS Simulazioni will make an important announcement on December 24th, 2013. Stay tuned.
AI of multiplay? :P

#3:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/AC_sale.JPG
http://store.steampowered.com/app/244210/
25% off (€26,24)

[ Voor 39% gewijzigd door Tortelli op 19-12-2013 20:06 ]

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dit vind ik persoonlijk de beste update tot nu toe met de BMW Z4 GT3 en Monza. Wel vind ik het apart dat die 2 dingen nu pas komen want vorig jaar heb ik met die combinatie nog op GamesCom gereden.

• Requiem19
Niellie41 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:13:
Dit vind ik persoonlijk de beste update tot nu toe met de BMW Z4 GT3 en Monza. Wel vind ik het apart dat die 2 dingen nu pas komen want vorig jaar heb ik met die combinatie nog op GamesCom gereden.
In alle eerlijkheid; grote kans dat dit slimme marketing is. Ik gok dat ze 80% van de content al bij versie 1.0 klaar hadden, maar nu blijft iedereen wat langer tevreden omdat er telkens nieuwe speeltjes komen om mee te spelen.

Ze hebben zichzelf zo wat meer tijd gegund voor AI/MP/Career mode etc etc. Vrij slim vanuit hun perspectief, maar ook voor de simmers wel leuk, als je bij V1 gelijk alles krijgt, is het toch minder leuk. Nu kun je elke twee weken weer uitkijken naar iets leuks :).

En daarnaast, je krijgt het gratis he :D. Hoeveel euro heb je voor die RUF betaalt bij iRacing? >:)

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Niets, want ik heb hem nog niet. ;)
Ik vind het niet erg om een paar euro te betalen voor content als ik er heel veel plezier aan beleef. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Niellie41 op 19-12-2013 20:26 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

BM

Moderator Spielerij
Requiem19 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:12:
[...]

In alle eerlijkheid; grote kans dat dit slimme marketing is. Ik gok dat ze 80% van de content al bij versie 1.0 klaar hadden, maar nu blijft iedereen wat langer tevreden omdat er telkens nieuwe speeltjes komen om mee te spelen.
Dat mag natuurlijk geen verrassing zijn. No way dat zo'n klein team, zoveel content en features zo snel uit de grond kan stampen :p

Wel benieuwd wat er gebeurd als de 'off the shelve' content op is. Dan zullen de updates ook wel wat langzamer gaan. Is niet erg ook, dit tempo is niet vol te houden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Requiem19
BM schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:24:
[...]

Dat mag natuurlijk geen verrassing zijn. No way dat zo'n klein team, zoveel content en features zo snel uit de grond kan stampen :p

Wel benieuwd wat er gebeurd als de 'off the shelve' content op is. Dan zullen de updates ook wel wat langzamer gaan. Is niet erg ook, dit tempo is niet vol te houden.
Dan komen ze gewoon met zulke opmerkingen. Net op hun FB gepost:
KUNOS Simulazioni will make an important announcement on December 24th, 2013. Stay tuned.
.

Krijgen we een lasergescande nordschleife?
Hebben ze een échte Porsche license bemachtigd?
Gaat Stefano op bezoek bij de Paus
Of zouden ze hun skivakantie voor 2014 geboekt hebben....

In ander nieuws, morgen krijgen we ook dragracing.. op voorhand word ik daar niet heellll enthousiast van :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1492523_784679334891720_276273034_o.jpg

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:01

KenVerburg

Race-fan

Assetto Corsa nu met 25% korting op Steam in de sale: http://store.steampowered.com/app/244210/

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:15
Volgende auto confirmed
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NZZyWIMa7LwXHdmnAWHWelS0/medium.jpg

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:14
Bedankt voor de tip, ook ff aangeschaft. In de kerstvakantie maar eens proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens "insiders" gaat de announcement dinsdag over multiplayer. Wat precies geen idee... Hopelijk dat ze een goeie infrastructuur hebben gebouwd en niet zomaar wat servers online gooien en ons het laten uit zoeken, gisteravond toevallig in iracing nog eens een fun race gedaan (pickup races zonder invloed op je ratings) en man man wat is dat toch een drama. Hopelijk dat er in ieder geval een mod team iets bouwt hoewel me dat erg veel werk lijkt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat is inderdaad wel een must. Hoe moeilijk zou zoiets zijn? Ervan uitgaande dat AC off track en contacten ook registreert moet er wel een goede mod of appmvoor te schrijven zijn... Kunnen wij daar met z'n allen niet over nadenken alvast?

Ik geloof niet dat die announcement over MP gaat. Dat is toch geen nieuws? We weten al dat we die binnen nu en 2 maanden krigen. Porsche license of Nords license, wiee wedt er met me? :).
Pagina: 1 ... 7 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.