[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuhr89 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:01:
Ik zit een beetje te klooien met de instellingen..

Als ik met die Z4 GT3 door Beckets ga op Silverstone, zit mijn meter constant in het rood te klooien...

Ik heb de FFB gain op 80%
Filter op 6%
Damping op 3%

Rest van die effecten heb ik uitgezet.. In beckets voel ik dus best wel weinig in het stuur omdat hij aan het clippen is ofzoiets?
Staar je niet blind op het clipping verhaal. Vooral met 'goedkopere' stuurtjes zoals G25/27 is er niet genoeg kracht om clipping te voorkomen. Al vrij snel levert zo'n stuur z'n maximale FFB, waardoor er geen ruimte meer over is voor andere effecten. Ik heb ook een G25 en als ik echt minimale clipping wil staat mn ffb té zacht.

Idee is meer dat je de overload aan clipping (FFB gain op 120 etc) moet voorkomen. Dan voel je constant maar 1 kracht. Auto's met minder weighttransfer hebben ook minder gevoel in het stuur in AC is mijn ervaring. Zo ook de Z4 GT3....
Capo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:24:
Zit ook te klooien met de instellingen, heb diverse G27 instellingen geprobeerd maar de game kan me tot nu toe echt niet overtuigen. De lotus reageert helemaal niet zoals een Lotus en echt gevoel tussen stuur en auto is er ook niet.

Zondag ofzo nog eens wat proberen. Anders toch maar wat echte circuit dagen boeken ipv simracen.
Grappig, op het forum zitten verschillende Lotus Elise eigenaren die het tegenover gestelde beweren.
I thought some people might be interested in my initial thoughts on the new AC update's Lotus 2-Eleven, as I'm a former racing driver who now owns a 2-Eleven for track days and road use here in the UK. I've just done 15 laps on the sim:

I've just tried the 2-Eleven on AC at the track I last drove in it in real life, Silverstone International, and have just compared my replay from just now in Assetto Corsa with some in-car laps from the real track in my 2-Eleven that I filmed a couple of months ago (link below). Here are my thoughts:

Initially it felt 80-85% of the way there, but with a more stable back end (see the constant mid-corner correction required in the above video, although the rear tyres were over-heating in that clip) and slightly less weight transfer effects - the slides didn't get nasty as quickly as they do in the real car and the rear seemed a bit more stable. Then I reduced the rear wing to 6 degrees (the track only version presumably modelled in the sim has an adjustable rear wing, whereas my road version doesn't) and I took the front ARB down a notch to position 2 (I actually run full stiffness at the front in real life, but I noticed the sim has 4 positions, so maybe the track car has a different front ARB?). Now with those settings it feels very similar indeed to my 2-Eleven, and in the video/replay comparison it looks spookily similar. Lap times are about a second different (normally I'm about a second quicker in real life when I've done this sort of comparison before, due to the feel element, but this time it was the other way round- best lap in real life was a 1:16, whereas just now I did a 1:15), however it was my first ever time on the layout when I drove it back then and only my second trackday in the car and on AC I've been practising a fair bit at the circuit lately, so I'd say the lap times are bang on - if I went back in my real car I think I know where I could gain time and I think a 1:15 is doable straight away, and probably down into the 14s with time (same for the sim - I just did 15 laps). The real car has fully adjustable dampers all round (rebound and comp), which sadly isn't available in Assetto Corsa (a chink in the realism there - are the development team reading this? I can provide details if necessary); I'd also like to try increasing the damping at the rear end a bit (which is what I do to mine for trackdays, as per Lotus' recommendation), and I think it'd be 100% there then. Incidentally, the geo settings are exactly as per Lotus' recommendation in real life, which is nice, although strangely by default the car in the sim was showing assymetrical front geo numbers, even though the sliders looked the same - is that a bug? Oh, and the 2-Eleven doesn't sound quite as nice with the standard road exhaust compared to my motorsport one(the video above doesn't show it well cause I am running the cameras internal mic sealed up to stop it overloading on wind noise - a home grown ext mic mod is on the way), but I think that's the same as real life too actually; many owners have changed their exhausts from standard.

We need a setting for the seating position too - I'm about 6 inches shorter in the body than the sim driver must be (I look partly through the aeroscreen in real life) and I have the seat much further back cause of my long legs.

All in all, pretty good though, I'm very impressed!
http://www.assettocorsa.n...-corsa-vs-real-life.2652/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:29:
[...]

[...]

Grappig, op het forum zitten verschillende Lotus Elise eigenaren die het tegenover gestelde beweren.

[...]

http://www.assettocorsa.n...-corsa-vs-real-life.2652/
Dat is mooi, betekend dat er toch nog hoop is voor de instellingen. Vervelend dat de G27 instellingen van andere toch niet helemaal lijken te werken hier.

Heb zelf ook zo'n Lotus ding en draai rondjes op het circuit, incl. zelf onderstel afstellen, uitlijnen, uitwegen, etc. dus weet hoe het moet voelen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant!

- Welke lotus gebruik je in AC en in het echt?
- Vertel eens in detail wat je instellingen zijn van je stuurtje?

Echt 100% realisme gaat het nooit worden natuurlijk, maar denk dat er in jouw geval nog wel ruimte voor verbetering is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Heb de 2 eleven en de Elise SC gebruikt. Beide zijn, met mijn huidige instellingen, niet te corrigeren en belachelijk gevoelig met sturen. Nu is mijn Lotus ook gevoelig met insturen maar niet zo erg.

Ik heb zelf een S1 Elise met motorsport body en 2 liter ford motor. Heb hiervoor een S2 135R gehad en heb in heel veel soorten gereden, waaronder Elise SC en Exige S2. ( En andere auto's ;) ) .

Ik heb stuur geprobeerd op meerdere graden. 200/500/720/900

Kracht op 101% en 107% waar 107% echt te zwaar is.

De andere instellingen allemaal op 0 of of standaard windows. Game mag de instellingen niet aanpassen.
In het spel klik ik op G27 met H shifter.

Wellicht doe ik iets fout.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Capo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:10:
Heb de 2 eleven en de Elise SC gebruikt. Beide zijn, met mijn huidige instellingen, niet te corrigeren en belachelijk gevoelig met sturen. Nu is mijn Lotus ook gevoelig met insturen maar niet zo erg.

Ik heb zelf een S1 Elise met motorsport body en 2 liter ford motor. Heb hiervoor een S2 135R gehad en heb in heel veel soorten gereden, waaronder Elise SC en Exige S2. ( En andere auto's ;) ) .

Ik heb stuur geprobeerd op meerdere graden. 200/500/720/900

Kracht op 101% en 107% waar 107% echt te zwaar is.

De andere instellingen allemaal op 0 of of standaard windows. Game mag de instellingen niet aanpassen.
In het spel klik ik op G27 met H shifter.

Wellicht doe ik iets fout.
Gevoeligheid met insturen is niet iets wat ik direct herken.

Ik zou het als volgt aanpakken:

- Stuur in logitech profiler op 900 graden instellen. Géén specifiek profiel maken per game, maar gewoon de algemene instellingen van de profiler aanhouden.
- Center spring op 0. Alle andere effecten ook op 0.
- FFB Strength in de profiler op 101%

Vervolgens ga je Assetto Corsa in, en doorloop je het calibratieprogramma. Zo weet je zeker dat 1) je stuur op 900 graden staat en 2) dat AC dit ook weet en gebruikt.

- Bij de Advanced instellingen in AC kies je voor 80% FFB Gain. (wellicht iets lager)
- Kerb effect kun je vrij laag zetten. Ik ga zelf voor zo'n 20% geloof ik
- Slip effect idem dito: 10-20%.

Vervolgens probeer je de auto's van de challenges van deze week (Evora GX/ Z4 GT3). Als je 10 seconden langzamer bent dan de snelste tijd weet je dat er iets niet helemaal okay is. Ben je enigszins up to speed en voelt het alsnog verkeerd, dan is AC simpelweg not to your liking :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10
God jezus..... Die Lotus kan echt niet tegen een hobbeltje he :P
Dan zit ik in een snelle ronde, wellicht voor de eerste plek en vervolgens 1 hobbel en dat ding stuitert gewoon weg..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Op beide banen nu toch maar even een tijd gezet. Met de Lotus denk ik een rondje of 15 gereden en de BMW 10. En op banen die ik nog niet echt goed ken ben ik met mijn huidige tijden niet echt ontevreden. Ik wou nog zeggen dat ik morgen misschien nog wat tijd kon vinden om een poging te wagen, maar zie dat de time trials dan al afgelopen zijn. Dus het zal voor mij hoogstwaarschijnlijk bij deze tijden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik word er wel een beetje ziek van om elke keer maar 1 hotlap te kunnen doen omdat mn banden het tweede rondje naar de klote zijn... Elke keer weer nieuwe banden halen, rondje warm rijden en dan weer knallen.
Vervolgens verneuk je het weer ergens --> Nieuwe banden halen .... Wel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

Lampuhkap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:37:
Ik heb deze stuursetup op het moment gepakt

http://cl.ly/image/0D0a2N3B461m

wat een gigantisch verschil met de stock setup van de G27 zeg heej....sodemieters!

Stuur rammelt niet meer zo, word niet meer zo achterlijk warm. Veel meer gevoel erin lijkt het wel.....
idd fijne instelling zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22

Metalfreak

Hoije woh!

Kuhr89 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:49:
God jezus..... Die Lotus kan echt niet tegen een hobbeltje he :P
Dan zit ik in een snelle ronde, wellicht voor de eerste plek en vervolgens 1 hobbel en dat ding stuitert gewoon weg..
Valt toch wel mee? Ik heb een hele tijd mijn PR op Magione gehad met één bocht op twee wielen :+ Kan niet zeggen dat 'ie dan oncontroleerbaar wordt.

Kan vanavond niet racen, ben backup van schijven terug aan het zetten. PC geeft aan dat het nog maar 1192 uur duurt, dus ben zo weer online :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Nee, op 2 wielen gaat nog wel haha.. Maar soms dan stuitert hij net weer op een ander hobbeltje en dan schiet hij gewoon weg, of je ronde is maar de filistijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Neeeeeee..... Ik rij net een 2.00:676 -.- Godver haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:33
Leuk dat er een MP komt , maar voor mij is dat nog te vroeg.
Zijn er nog meer apps die deze manier van werken heeft.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel wat raar hoe de trials in 1x klaar waren.
Om 2200 stond er nog 2 uur te gaan en dat de trial tot 2200 GMT loopt.
2200 GMT is in de zomertijd 2400 hier.

En dan is om 2230 in 1x de trial klaar? Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Requim, Ik ga het zondag proberen :) Bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 01-05-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:39:
Wel wat raar hoe de trials in 1x klaar waren.
Om 2200 stond er nog 2 uur te gaan en dat de trial tot 2200 GMT loopt.
2200 GMT is in de zomertijd 2400 hier.

En dan is om 2230 in 1x de trial klaar? Vreemd
Ja idd. Dat was ook de reden dat ik nog even een paar rondjes ging rijden.. Ik dacht dat het nog ging.. ingame gaf hij ook gewoon aan dat het werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Kuhr89 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:18:
Neeeeeee..... Ik rij net een 2.00:676 -.- Godver haha
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shit, had de time challenge een dag langer willen laten duren. Vrijdag 00:00 betekent dus t/m donderdag 23:59 en kennelijk al twee uur eerder?

Naja, vandaag gewoon met z'n allen wachten op MP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

wanneer komt update uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal zo rond een uur of 17:00 - 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Requiem19 weet jij misschien of het normaal is dat bij de apps om een steam login gevraagd word. Ben nml zelf daar nogal voorzichtig mee. nou kwam ik andere apps wel tegen waarbij je hotlaps doet, maar ze vragen wel je steam login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Ze vragen niet je steam login maar er wordt een popup scherm getoond waar je jezelf aanmeld bij steam. Het aanloggen gebeurt bij steam zelf. Vergelijk het met dingen als paypal of ideal.
In theorie zou het mogelijk zijn om naam/pw af te vangen maar het zou binnen de korste keren bekend worden dat ze niet zuiver op de haak zijn. Zolang je je bij bekende apps houdt is het m.i. veilig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaFFia schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:06:
Requiem19 weet jij misschien of het normaal is dat bij de apps om een steam login gevraagd word. Ben nml zelf daar nogal voorzichtig mee. nou kwam ik andere apps wel tegen waarbij je hotlaps doet, maar ze vragen wel je steam login.
Heb ik nog niet meegemaakt. Welke app is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Volgens mij had ik dit ook bij de RSR Live Timing app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
Ik ken de rsr en de rivali app die dit doen.
De laatste is trouwens een aanrader.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik eigenlijk (uit gemaktzucht) vooral de RSR app. Ik kan me herinneren dat ik toen in het begin de app moest linken aan m'n steamaccount, maar wachtwoord moest ik daar niet voor invoeren.. Naja, is al tijdje terug. RSR en Rivali kun je idd wel vertrouwen.

Larose; wat is het voordeel van Rivali ten opzichte van RSR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik meen het volgende te herinneren:

Ik kreeg de melding bij RSR dat ik Steam benaderde vanuit een onbekende browser (dus de internet browser die in-game geladen wordt). Daardoor moest ik een soort verificatie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Die rivali apps zien er wel fijn uit moet ik zeggen:
(Delta en dashboard)
http://rivalitempo-softgrip.rhcloud.com/apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Dashboard gebruik ik de laatste week, mooi ding en leuk balkje voor de Delta.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Is er ook een app voor de Brake temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
Bij Rivali heb je een matrix waar je al je beste tijden voor elke auto kan zien. Ook kan je daar rechtsteeks naar hotlap of ai race. Dat laatste heeft rsr ook wel maar minder overzichtelijk.
En ik vind rivali ui interface mooier en overzichtelijker, rsr is gewoon een kopie van de website, inc downloadlinks e.d. van een app die je al hebt.
Rsr heeft wel veel meer mensen die het gebruiken. In Rivali heb je iets van 15-30 mensen voor een track/circuit combo, bij Rsr zijn het er vaak een paar honderd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
From the twitter:
AssettoCorsa ‏@AC_assettocorsa 3m
Hello everybody, thank you so much for your enthusiasm. Multiplayer will get out later today but we don't have a specific time.

AssettoCorsa ‏@AC_assettocorsa 5m
Multiplayer alpha version, still working on it and we will continue. Our focus for this release is to check the core and stress the system

AssettoCorsa ‏@AC_assettocorsa 5m
Many features might miss but keep the feedback on our official forums and we will add more and more as usual

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 02-05-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
We gaan het meemaken he. Vooralsnog is fatsoenlijk multiplayeren nog geen must voor mij. Eerst eens zien dat ik meer consistentie aangekeerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
8) steam aan: nog geen update > steam uit > steam aan: nog geen update > steam uit> steam aan: nog geen update etc.

[ Voor 5% gewijzigd door BeetjeVreemd op 02-05-2014 17:44 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, rustig blijven :) :) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:31
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:41:
8) steam aan: nog geen update > steam uit > steam aan: nog geen update > steam uit> steam aan: nog geen update etc.
Als iedereen dit doet bij een massive call of duty release vind steam dit erg leuk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen release vandaag:
Twitter:

AssettoCorsa
@AC_assettocorsa
Unpredictable issue with crashes on single player events. We're working on it, but no release today. Hopefully tomorrow morning. Sorry :(

AssettoCorsa
@AC_assettocorsa
The issue is probably connected to some optimisations shared between multi and single player. Probably fixed, but needs testing.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 19:50 . Reden: 2de tweet toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
Is het al bekend of multiplayer vandaag online gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Zoals hierboven te lezen is hopen ze op deze morgen, maar ik kan nog geen verdere informatie vinden, en steam heeft nog steeds geen update.

Zie: http://www.assettocorsa.n...just-a-little-delay.9145/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 18:44
En de ochtend is ruim voorbij, maar nog geen update.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Kunos en MP, het blijft toch iets he :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Die Lotus Evora S Drag 400M challenge is best lastig.. Krijg het niet voor elkaar om te winnen van die M3... Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Kuhr89 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:41:
Die Lotus Evora S Drag 400M challenge is best lastig.. Krijg het niet voor elkaar om te winnen van die M3... Iemand een tip?
Probeerde deze ook al een aantal keren vanmiddag, maar kom er ook niet voorbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 12:41

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Nog geen mp trouwens?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Zeer nice!!! Jammer dat de kwaliteit van de video niet heel goed is (lijkt te zijn).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nee nog steeds niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ik heb hem gisteren aangeschaft en wacht al ongeduldig op de multi player :D

Maar hier heb je nog wat tracks en skins:

www.drivingitalia.net/for...app=downloads&showcat=364

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Die Laguna Seca conversie van de rFactor baan is nog best oké! Leuk voor een challenge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:14
Laguna Seca is inderdaad heel erg mooi voor een mod, zeker gezien het spel nog niet eens 'af' is. Phillips Island is ook best aardig, maar zit niet op hetzelfde niveau als Laguna.

Ik haal mijn mods hier vandaan: http://www.racedepartment...a.1/?order=download_count is wat overzichtelijker dan drivingitalia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:04
Ik vind Top Gear track wel leuk om te doen. Rijd best aardig en op wat kleine dingetjes als een groen vlak in een bocht is die best goed te rijden. Je moet wel de layout een beetje kennen want anders verdwaal je wel snel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23250058/z4laguna.png

Grafisch zit er nog wel een aardig verschil in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Pff de AI is af en toe wel echt dom he.. Vooral bij die Tatus races... Ben die challenge aan het doen (die overigens op Alien niet te winnen is door mij), maar als er een blijft haken, dan blijft ie gewoon doorgassen.. -.-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Haha, had ik ook, ik dacht is m'n stuur stuk, maar er hing een auto met z'n voorwiel bij m'n achterwiel klem, weg race :( haha

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik mis dus nu al een gecentraliseerd systeem voor alle mods/tracks/etc. Ik word dus helemaal gek als dat niet allemaal netjes in 1 overzicht staat. Zo wordt het natuurlijk nooit wat ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Steam workshops lijkt me daar perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

nog een zeer mooie track Dorifto mountain:

www.assettocorsa.net/foru...ountain-release-0-1.9117/

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9050706/acs%202014-05-01%2015-31-14-9572.jpg

Known Issue and todo :
-Trackmap Off
-Ai not working
-Quickrace and weekend not working Fixed for V0.2
-Broken Camera
-No grass
-Ugly Terrain
-Add more trees
-Fix rail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Arfman schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:59:
Ik mis dus nu al een gecentraliseerd systeem voor alle mods/tracks/etc. Ik word dus helemaal gek als dat niet allemaal netjes in 1 overzicht staat. Zo wordt het natuurlijk nooit wat ...
Daarom houd ik het gewoon fijn bij officiele content, al die oude bagger conversions heb ik in rF1 al grijs gereden :X

Kunos gaat overigens wel aardig met de billen bloot nu, MP al 2 keer uitgesteld tot nader order. Echter, liever nu uitstel door een dikke bug dan tegen beter weten in uitbrengen met de kennis dat die bug er in zit, en dan een enorme bak stront over zich heen krijgen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 05-05-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik overweeg mijn setup iets uit te breiden..

Wil sowieso een shifter erbij kopen. http://eu.fanatec.com/Shifters/CSR%20Shifter%20Set%20EU
Dit is een setje met een seq en h-shifter... Lijkt me prima om mee te beginnen.

Daarnaast wil ik een 3e beeldscherm kopen. Ik heb er nu toch al 2 in gebruik. Dus een derde is zo erbij gekocht.

Maar in hoeverre is een 3-monitor setup een aanslag op je hardware?

Ik heb momenteel:
Intel i7 4770k @ 3,4ghz
16Gb ram
GTX 660 TI videokaart

Is dit voldoende? De pc is vrij up to date.. echter kan ik me voorstellen dat er meer power nodig is vwb videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Berichtgeving valt me nogal tegen, problemen OK, maar communiceer dan in ieder geval.
Laatste bericht was van vrijdag of zaterdag toch?; 'proberen dit weekend update nog door te voeren..'

Maargoed, "it will come this year" ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Dacide schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:46:
Ipv een extra beeldscherm kan je ook een Oculus Rift bestellen, ik heb mijn Dev.kit 2 in bestelling en verwacht hem in juli.

Assetto Corsa heeft ondersteuning voor de rift en dat is een veel betere ervaring dan 3 schermen, je zit dan echt in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik dacht dat dat nog echt toekomstmuziek was... maar de ontwikkelingen gaan snel. Het is ook nog enigszins betaalbaar.. alhoewel ik liever 250 dan 350 dollar zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 20:31
Dacide schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:46:

Wil sowieso een shifter erbij kopen. http://eu.fanatec.com/Shifters/CSR%20Shifter%20Set%20EU
Dit is een setje met een seq en h-shifter... Lijkt me prima om mee te beginnen.
Ik vind die shifter er zo goedkoop uit zien. Ik zit persoonlijk te wachten op een deal ( of via v&a ) voor de thrustmaster tr8 nog iets :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Ziet er fraai uit. Als ik dat filmpje bekijk lijkt het mij dat het camera standpunt te hoog is. Je kunt ook bijna niets in de spiegels zien omdat je daar, in ieder geval voor mijn gevoel, niet recht in kunt kijken. Maar dat zal je ingame vast wel aan kunnen passen.

Verder vind ik nu 350,- dollar te veel. Wel iets om voor de toekomst in de gaten te houden. Zeker als het door steeds meer zaken ondersteunt gaat worden. Alleen ben ik bang dat is die eenmaal uit develpment is wel een stuk duurder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
R0y. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:47:
[...]

Ik vind die shifter er zo goedkoop uit zien. Ik zit persoonlijk te wachten op een deal ( of via v&a ) voor de thrustmaster tr8 nog iets :Y
Het is ook goedkoop :p

60 euro voor 2 shifters. Maar het lijkt me een prima start. Ik ben toch geen diehard racer. Blijft puur voor de leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Dacide schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Het is ook goedkoop :p

60 euro voor 2 shifters. Maar het lijkt me een prima start. Ik ben toch geen diehard racer. Blijft puur voor de leuk.
Komt volgend mij nog wel iets van €25 shipping bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CIPd58t.jpg
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Oh well.. boeiend ook... Dat ze maar hun tijd nemen. We weten allemaal dat we met een early release te maken hebben. Een of twee weekjes extra wachten kan er heus nog wel vanaf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ik heb over een week toch examens dus ik kan het best missen :P En ik rij (nog) met een PS4 controller |:(. Dus in hoeverre MP dan leuk is weet ik niet. Ik hoop eigenlijk dat je kan filteren op mensen met/zonder stuur, maar de kans dat dat er (zeker in de eerste release) in zit lijkt me erg laag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

R0y. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:47:
[...]

Ik heb die shifter (en dat stuur) gehad is het _is_ ook goedkoop. Ik weet niet of je de G25 gearbox kent, maar die is echt 100% beter dan de (sorry) rommel die Fanatec shifters durft te noemen.

Ik kan mensen van harte aanraden om die Fanatec shifter links te laten liggen en lekker een Thrustmaster TH8RS shifter te kopen. Of als je toch perse Fanatec wilt, de Fanatec SSQ (weet alleen niet of die ook al zonder Fanatec CSW te gebruiken is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Arfman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:26:
[...]

Ik heb die shifter (en dat stuur) gehad is het _is_ ook goedkoop. Ik weet niet of je de G25 gearbox kent, maar die is echt 100% beter dan de (sorry) rommel die Fanatec shifters durft te noemen.

Ik kan mensen van harte aanraden om die Fanatec shifter links te laten liggen en lekker een Thrustmaster TH8RS shifter te kopen. Of als je toch perse Fanatec wilt, de Fanatec SSQ (weet alleen niet of die ook al zonder Fanatec CSW te gebruiken is).
Heb hiervoor een g25 gehad dus ik snap wat je bedoelt. Die fanatec ssq is een stuk duurder en ik lees overal dat mensen er problemen mee hebben ( natuurlijk gaat iemand sneller problemen posten als goede ervaringen). Het enige nadeel aan de th8rs lijkt me dat je die platen moet wisselen als je wilt switchen tussen SQ en H shifting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Arfman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:26:
[...]

ouch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Helder... ik kijk wel uit naar een andere shifter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Kunnen we straks weer nieuwe challenges invoeren?

Eventueel voorzetje:

Zonda R @ Nurburgring
Lotus Exige Scura @ Vallelunga
Tatuus Abarth @ Mugello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nog een voorzetje.
BMW E30 M3 DTM @ Nurburgring GP

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 05-05-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

R0y. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:34:
Het enige nadeel aan de th8rs lijkt me dat je die platen moet wisselen als je wilt switchen tussen SQ en H shifting.
Klopt, en dat doe je dus ook niet snel. Alhoewel je het met wat oefening in minder dan 2 minuten kunt doen. In de praktijk gebruik ik echter vrijwel altijd de flippers op het stuur of, zoals met oude F1 auto's of de BMW M3, de H-pattern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Op marktplaats staat nog een Frex Shifter (sequentieel) voor 110 euro:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDI2WDY0MA==/z/b04AAOxyjxlTLevT/$_84.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
Nog even voor alle mensen die enthousiast zijn over de oculus rift:

Van de website van de makers http://www.oculusvr.com/blog/announcing-the-oculus-rift-development-kit-2-dk2/ :

The high-definition 960×1080 per-eye display reduces the screen-door effect and improves clarity, color, and contrast.

Lijkt me nog steeds een erg lage resolutie horizontaal. En wat ik er van begrepen heb, wordt die niet eens helemaal gebruikt omdat er 1 lcd scherm (1920x1080) in zit waar in het midden een deel niet van gebruikt wordt. En in de hoeken raak je denk ik ook resolutie kwijt door de lenzen, die een rond beeld geven.
Nagenoeg alle filmpjes die je ziet laten een beeld zien op een monitor maar die geeft het beeld weer in een hogere resolutie dan de bril zelf.

Het is een hele verbetering t.o.v. de dk1 denk ik maar zal me niks verbazen als de bruikbaarheid in spellen straks minder blijkt te zijn dan iedereen nu denkt.

Ik heb overigens totaal geen ervaring met zo'n ding, baseer mijn mening op dingen die ik lees. Dus wie weet heb ik het hartstikke fout.

Op https://www.youtube.com/watch?v=ECBYUUASCBo staat een leuke review van de huidige bril.
Die gozer is zo gek als een deur maar ik mag er graag naar kijken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

klopt wel beetje, door de lage resolutie is het op de huidige devkit wat lastiger om details op afstand te zien. maar de nieuwe heeft een full HD scherm wat stukken beter is.

De oude dev kit had eigenlijk ook een te groot scherm voor de lenzen, dus dat hielp ook niet echt, dus al met al is de nieuwe versie stukken beter.

Het helpt ook dat je alles in 3d ziet, dus de afstand inschatten is stukken beter te doen dan op een scherm, waardoor je weer beter zou moeten kunnen aanremmen.

Overigens komt de consumenten versie in 2015 met een nog hogere resolutie scherm, maar ik kon daar niet meer op wachten.

Je kan er overigens veel meer mee dan alleen gamen, je kan ook in films kijken in een bios met mensen die aan de andere kant van de wereld zitten, of alleen, wat jij wil

sorry dat ik beetje offtopic ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Kleine update =)

Het racen gaat lekker, zo ben ik nu alleen 2 tracks aan het doen om die erin te stampen.
Wel met verschillende auto's en vaak kom ik in de 3/4 seconde van de beste tijden.
Zo op zich best wel redelijk denk ik zo voor iemand die nu voor een weekje sim aan het rijden is.
Alleen moet ik zeggen dat met bepaalde auto's ik echt zoveel moeite heb zoals bv de bmw z4 GT3.
Ik krijg dat ding maar niet afgesteld.

Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik met "alle" oversteer auto's ik moeite heb om die krengen afgesteld te krijgen. Understeer gaat naar mijn idee goed, maar is misschien makkelijker/sneller te rijden als oversteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Impry schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:50:
Nog een voorzetje.
BMW E30 M3 DTM @ Nurburgring GP
2 nieuwe events: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1

- E30 M3 DTM @ Nurburgring GP met harde banden
- Fiat Abarth 500 met street tires @ Imola

Die laatste is weer eens wat anders.

Challenges lopen tot vrijdag, dan verwacht ik dat MP er eindelijk wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb net rondje gereden, maar hij registreert de tijd nog niet.
In de time trial recorder staat: POS DRIVER LAPTIME DELTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Requiem19 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:26:
[...]
Challenges lopen tot vrijdag, dan verwacht ik dat MP er eindelijk wel zal zijn.
Gewaagde uitspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Impry schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:55:
En error submitting laptime als je over de S/F komt :P

Met de hand de tijd 01:01.001 ingevoerd. Nu dikke error op die pagina. Heb ik het gesloopt? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Dacuuu op 05-05-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Impry schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:55:
Same here, leuke combo wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Banden zijn wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Het vierkantje is wel groen tijdens het rijden. En de banden staan op HARD. Dat is goed toch>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hij geeft ook een server error op de event page.

Kijk mij nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het, zal nog een event aanmaken. Event op Imola zou wel moeten werken, daar is al een tijd gezet

E30 Group A @ Nurburgring - Any tires:

http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=86

[ Voor 33% gewijzigd door Requiem19 op 05-05-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
O sweet jesus dat filmpje, veeg me op :D

Ej het was toch de dtm uitvoering? :)

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 05-05-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Schuey schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:42:
O sweet jesus dat filmpje, veeg me op :D

Ej het was toch de dtm uitvoering? :)
Oh man, dat filmpje is hilarisch! Het toppunt was echt wel
spoiler:
"He doesn't even own an F40"
_/-\o_
en het meeste klopt nog ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nilsepils schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:51:
[...]

Oh man, dat filmpje is hilarisch! Het toppunt was echt wel
spoiler:
"He doesn't even own an F40"
_/-\o_
en het meeste klopt nog ook!
En dan over die bomen in de NS mod. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Iemand een idee waar (en of) die te vinden is? Heb hem nog niet gevonden op Google namelijk. Of is dat dan net weer wel een geintje?

Ik hoop trouwens dat het een beetje op schiet met spa, want dat lijkt me een hele gave track (ja dit is m'n eerste sim, dus geen ervaring in andere sims met die track :(). En als ze Bathurst een keer aankondigen hoor je mij juichen, want die vind ik ook heel erg gaaf, zo curvy naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nilsepils schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:18:
Iemand een idee waar (en of) die te vinden is? Heb hem nog niet gevonden op Google namelijk. Of is dat dan net weer wel een geintje?
http://www.assettocorsa.n...ring-2007-0-7-alpha.9159/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nilsepils schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:18:

Ik hoop trouwens dat het een beetje op schiet met spa, want dat lijkt me een hele gave track (ja dit is m'n eerste sim, dus geen ervaring in andere sims met die track :(). En als ze Bathurst een keer aankondigen hoor je mij juichen, want die vind ik ook heel erg gaaf, zo curvy naar beneden :)
Ik hoop ook echt zó dat ze ooit Bathurst uitbrengen. Al dan niet tegen betaling.

En als ze dan ook nog eens b.v. Suzuka, Barcelona, La Sarthe of Brands Hatch uitbrengen... Dan ben ik een vrolijk menneke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd banen die de meeste simmers al zo vaak gereden hebben. Leuke nieuwe banen graag! :)

Singapore F1 track, austin F1 track, Oulton Par, circuit de las termas in Argentinië, enna pergusa.

En natuurlijk de hillimb :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:02

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:19:
Eerlijk gezegd banen die de meeste simmers al zo vaak gereden hebben. Leuke nieuwe banen graag! :)

Singapore F1 track, austin F1 track, Oulton Park, circuit de las termas in Argentinië, enna pergusa.

En natuurlijk de hillimb :-).
Zo leuk is COTA niet. Ene helft alleen maar esses zo als op Suzuka, maar dan erger. Bij mijn eerste paar rondjes in iRacing, raakte ik verdwaald. De tweede helft is alleen start/stop. Heel lastig om een ritme te vinden, maar het zorgt wel voor racen.

Oulton Park is wel super leuk!
Pagina: 1 ... 25 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.