How do you save a random generator ?
Ja tuurlijk, tijdens het autorijden heb je wel iets dat die naar het midden wil, maar m'n stuurtje forceert het zo erg dat het heel zwaar is om tegen te sturen..
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Dan moet je even de FFB Gain wat lager zetten.tharonny schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:55:
[...]
Ja tuurlijk, tijdens het autorijden heb je wel iets dat die naar het midden wil, maar m'n stuurtje forceert het zo erg dat het heel zwaar is om tegen te sturen..
Wat ook helpt 'damping' bij 'advanced settings' van het stuur-setup scherm in AC lager te zetten.
Wat voor nieuwe event(s) willen jullie?
Ik heb deze instellingen ingesteld, heb nu niet meer dat die zo achterlijk naar het midden trekt! Ik had ook totaal geen feedback meer, maar dat was omdat ik in AC zelf alles had uitgezet. Na hier wat met de instellingen geklooit te hebben is het nu wel leuk rijden! Hardstikke bedanktImpry schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:55:
Dat heeft te maken met de center spring, het stuur wil terug naar het midden, gaat daar iets voorbij en dan wil hij weer terug naar het midden.
De force feedback geeft eigenlijk elke keer een zetje naar de andere kant waardoor je dat schommelen krijgt.
Kan goed zijn dat hij dat zelfs met de beste instellingen nog doet, je moet je stuur gewoon niet loslaten
Ik zou deze instellingen gebruiken:
http://www.racedepartment...77244/page-8#post-1662645
Belangrijk is dus dat je de Logitech Profiler gebruikt en via dat programmaatje Assetto opstart.
Ik heb net op de valreep nog een 01:49.410 @ Mugello eruit geperst, kan zeker nog tijd vanaf, maar vind het wel mooi geweest voor deze challenge.
Ik had in mn Lotus Elise een tijd van 2:25 op Monza. Is niet al te best zekerRequiem19 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:58:
Haha, ik denk dat we dan niet heel veel mensen blij maken
Evora gx @ magioneRequiem19 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:58:
Haha, ik denk dat we dan niet heel veel mensen blij maken
Z4 gt3 @ silverstone
Goede ideeën, beide challenges zijn nu geoepend tot as vrijdag, wanneer Multiplayer verschijnt:
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1
Heb zowel met softs als met medium geprobeerd. Versnellingsbak flink ingekort. Maar blijkbaar heb ik nog een flink lange weg te gaan.
http://www.radiators-cham...tion=download_setup&id=63
1:10.529:
[ Voor 37% gewijzigd door Requiem19 op 27-04-2014 18:36 ]
Ik rij overigens met auto gearbox... Als ik zelf moet schakelen dan wordt het nog ff helemaal niks
Doe jezelf een lol en leer dat alvast nu aan. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordtDacide schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:28:
Hmm, die 1.15 van mij valt nog enigszins mee, ondanks dat ik de laatste ben. Ik rij doorgaans tijden die 10 sec per ronde trager zijn dan de nummer 1. Nu is het 5 sec achterstand (maar wel een zeer compact circuit).
Ik rij overigens met auto gearbox... Als ik zelf moet schakelen dan wordt het nog ff helemaal niks
Bekijk bovenstaande filmpje en neem de rij-lijnen en versnellingen die ik gebruik per bocht over. Dan moet 1:13-1:14 zeker mogelijk zijn!
Maar goed, ik zal er toch ooit eens aan moeten wennen.
Los gehts
Paddle shifters gebruik ik ookDacide schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:40:
Ik heb echter enkel paddle shifters. Nog geen losse seq/H shifter.
Maar goed, ik zal er toch ooit eens aan moeten wennen.
Los gehts
Behoorlijk riskante afstelling die weinig marge laat voor fouten. Uiteindelijk in een rondje dat wel goed viel (lift-off oversteer wil nog regelmatig eindigen in gigantische tankslappers bij het uitacceleren) en 1:10:9xx er uit weten te krijgen waarbij de winst voornamelijk zat in het opkomen naar het rechte stuk en in de laatste 3 bochten.....
Vanmiddag ook nog even Silverstone met de BMW gedaan. Ik vind de GT3 wagens eigenlijk geen drol aan om mee te rijden. Snap niet dat heel veel mensen lyrisch zijn over deze serie. Auto's voelen heel steriel aan. Zal er ook wel mee te maken hebben de gemiddelde meneer met veel te dikke portomonee ook nog enigsinds mee moet kunnen rijden.
Ik ben benieuwd wat de multiplayer gaat brengen en of ik een beetje mee kan komen. Publics zullen waarschijnlijk nog meer retards bevatten als dat ze bij rF2 doen aangezien AC toch wel iets meer publiek zal trekken.
Misschien toch maar eens kijken of ik wat vaste tijd vrij kan maken voor een league of wat club races bij RaceDepartment....
Maar doe je dan evengoed manueel clutchen en blippen?Requiem19 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:42:
[...]
Paddle shifters gebruik ik ook. Werkt prima.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Volgens mij hoeft dat niet bij auto's met sequentiele versnellingsbak. Daar hoef je alleen de koppeling te gebruiken bij het wegrijden.Dacide schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:05:
[...]
Maar doe je dan evengoed manueel clutchen en blippen?
Als iemand het beter weet, hoor ik het graag natuurlijk.
@Jeroen: nette tijd! Setup is inderdaad wat meer edgy, maar de enige manier om snel te zijn is het onderstuur eruit te werken. Stabielre setup voor een race zou idd geen kwaad kunnen.
@Metal: dat hebben echte coureurs ook toch? Ene coureur is enorm sterk op circuit X (Hamilton bijv op Montreal en Abu Dhabi), terwijl andere coureur weer andere voorkeuren heeft. Silverstone vond en vind ik zelf ook lastig. Vroeger was ik er ronduit traag, maar door een keer te analyseren waar mn zwakke punten liggen kom ik nu enigszins mee. Maar het zal nooit een topbaan worden voor me...
Met uitzicht op MP, is er al iets van een spotter plugin oid? Als je met een single screen zit te klooien is dat wel handig
[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 28-04-2014 09:02 ]
Ik zal die setup vanavond eens gaan proberen, was gisteren constant aan het vechten tegen onderstuur.Requiem19 schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:08:
[...]
@Jeroen: nette tijd! Setup is inderdaad wat meer edgy, maar de enige manier om snel te zijn is het onderstuur eruit te werken. Stabielre setup voor een race zou idd geen kwaad kunnen.
Die laatste bochtencombinatie voor S/F gaat mooi beheerst Requiem!
Dank voor het compliment! Als je kijkt naar de throttle inputs in het grafiekje van het filmpje, kun je precies zien hoe ik het onderstuur tegen gaImpry schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:50:
[...]
Ik zal die setup vanavond eens gaan proberen, was gisteren constant aan het vechten tegen onderstuur.
Die laatste bochtencombinatie voor S/F gaat mooi beheerst Requiem!
Sommige auto's hebben wel baat bij blippen bij terugschakelen voor stabiliteit. Bij Formule auto's merk ik eigenlijk weinig verschil.Requiem19 schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:08:
[...]
Volgens mij hoeft dat niet bij auto's met sequentiele versnellingsbak. Daar hoef je alleen de koppeling te gebruiken bij het wegrijden.
Als iemand het beter weet, hoor ik het graag natuurlijk.
Ik ken alleen nog een beetje de oude layout van Silverstone van Grand Prix 2@Metal: dat hebben echte coureurs ook toch? Ene coureur is enorm sterk op circuit X (Hamilton bijv op Montreal en Abu Dhabi), terwijl andere coureur weer andere voorkeuren heeft. Silverstone vond en vind ik zelf ook lastig. Vroeger was ik er ronduit traag, maar door een keer te analyseren waar mn zwakke punten liggen kom ik nu enigszins mee. Maar het zal nooit een topbaan worden voor me...
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Had ik al naar zitten kijken ja, je doelt op het links remmen neem ik aan?Requiem19 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:53:
[...]
Dank voor het compliment! Als je kijkt naar de throttle inputs in het grafiekje van het filmpje, kun je precies zien hoe ik het onderstuur tegen ga.
Verwijderd
In die laatste sectie is het, volgens mij, vooral handig om niet teveel te remmen, maar door je gas los te laten heel licht overstuur te creereren bij het insturen. Zodra je weer gas geeft, hef je het overstuur op.Schuey schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:00:
Dat is al de halve winst he, iets wat AC behoorlijk goed doet is gewichtsverplaatsing in de auto wat onbalans veroorzaakt
Gas los zorgt ervoor dat de auto 'naar voren duikt', waardoor er meer gewicht op de voorwielen komt (= meer grip aan de voorkant = minder onderstuur/meer overstuur).
Zodra je gas geeft, verplaatst het gewicht van de auto zich naar achteren (= onderstuur).
Dit is een simplificatie van hoe het werkt, maar deze is wel toepasbaar op de Lotus GX op Magione
@Boerenlater: hangt dus af van de auto. Auto's met handbak clutch ik wel manueel. Auto's met sequentiele bak niet.
Er kan nog zeker wat tijd af, maar denk niet dat ik in een lage 1:10 zal komen. Zal meer richting een 1:10.8/9 gaan..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
misschien ook eens zo'n alternatieve setup proberen.
Ik ben pas ~10 speeluren geleden de schakelpook gaan gebruiken, ik dacht dat ik aan het "cheaten" was door alleen bij het opschakelen te koppelen, maar blijkbaar doet bijna iedereen dat. heel-toe lijkt me een ramp met de g25 pedalen en ik wil ook met links blijven remmen.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:13:
Hoeveel van jullie koppelen zelf? Met de 360 controller heb ik de koppeling toegewezen aan het rechterpookje en merk dat het op zich weinig uitmaakt of ik het zelf doe of helemaal niet koppel.
Maar goed, de meeste auto's die hier in de timetrials langskomen hebben een sequentiële bak, koppelen is dan niet nodig, misschien kan het in sommige auto's helpen voor de echte pro's?
[ Voor 75% gewijzigd door haarbal op 28-04-2014 12:33 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Bijna iedereenhaarbal schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:12:
maar blijkbaar doet bijna iedereen dat.
Cheaten lijkt het me niet, als hji gewoon netjes in zijn versnelling valt is het best, als je misschakelt wordt je wel degelijk afgestrafd namelijk.
Zoals gezegd dat ligt er maar net aan. Formule wagens niet, de meeste toerwagens ga ik van uit dat het wel zo is. Als er een duw/trek pook in zit, ga er maar vanuit dat heal/toe gewenst is, flippers aan het stuur, zal het wel zelf de helft voor je doenMaar goed, de meeste auto's die hier in de timetrials langskomen hebben een sequentiële bak, koppelen is dan niet nodig
[ Voor 70% gewijzigd door Schuey op 28-04-2014 13:16 ]
Ik heb nog een ongebruikte Logitech Driving Force Pro stuur/pedalen set staan die voor een zachte prijs over te nemen is door een AC racer. Als iemand interesse heeft, mag hij of zij mij pm'en
Het gaat de eerste echte Sim worden die ik gaat spelen, hoop alleen dat men LGDF goed genoeg is om een goede indruk van de game te krijgen.
Ik laat het maar op me afkomen en hoop gaande weg maar wat te leren, zoals eerder vermeld ga ik wel gelijk zelf schakelen, anders komt het er later niet meer van vrees ik
Nou zag ik van de week ook ergens een link naar een website waar mensen hun tijden plaatsen ofzo, maar daar heb je paswoord voor nodig ?
*edit
Wow was een game zeg
Nog niet veel kunnen spelen , maar de eerste indruk is mega.
Vraag me eigen alleen af of het normaal is dat de stuur als een gek links/rechts gaat als ik hem los laat.
Is dat het spel wat gewoon enorm veel FF heeft of moet ik het beter "afstellen"
[video]
Zoals blijkbaar deze meneer
[ Voor 27% gewijzigd door MaFFia op 28-04-2014 22:40 ]
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
[edit]
Volgens mjj staan je ffb effecten gewoon veel te hoog. Zet vooral die onderste drie ppties niet te hoog (road, kerb en slip). Zet deze max op 25% ofzo.
[ Voor 47% gewijzigd door Dacide op 28-04-2014 23:37 ]
Nee, dat is zeker niet normaal.MaFFia schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:55:
Toch maar de gok genomen om hem te kopen.
Het gaat de eerste echte Sim worden die ik gaat spelen, hoop alleen dat men LGDF goed genoeg is om een goede indruk van de game te krijgen.
Ik laat het maar op me afkomen en hoop gaande weg maar wat te leren, zoals eerder vermeld ga ik wel gelijk zelf schakelen, anders komt het er later niet meer van vrees ik![]()
Nou zag ik van de week ook ergens een link naar een website waar mensen hun tijden plaatsen ofzo, maar daar heb je paswoord voor nodig ?
*edit
Wow was een game zeg![]()
Nog niet veel kunnen spelen , maar de eerste indruk is mega.
Vraag me eigen alleen af of het normaal is dat de stuur als een gek links/rechts gaat als ik hem los laat.
Is dat het spel wat gewoon enorm veel FF heeft of moet ik het beter "afstellen"
[video]
Zoals blijkbaar deze meneer
Ik denk dst je FFB dan in ieder geval veel te hoog staat.
Basis settings in de logitech software: 900 graden. Ffb kracht rond de 100%. Demper/center spring op 0%.
In AC ffb gain zo tussen de 70-90. Zoek even op wat 'clipping' is met ffb en stel je stuur verder af. Dan ben je er. Klaar voor de perfecte AC beleving
In het begin is het even heel veel info en beetje verwarrend. Maar zodra je het ingesteld hebt word je daar erg blij mee.MaFFia schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:09:
Ik ben nog niet zo in die instellingen thuis zie ik maar weer. Heb gisteren in alle haast om toch maar even een rondje te kunnen doen, alleen de ingame calibiratie gedaan en dacht dat afdoende zou zijn.
Net even een uurtje geprobeerd de tijd van Jeroen op Silverstone te verbeteren. Dat is gelukt, met 1 tiende. Scherpe tijd hoor Jeroen! Gezien het wereldrecord (1.59.1) kan het nog 3 seconden sneller. De GT auto's in AC heb ik nog niet helemaal onder de knie in ieder geval. Leuke uitdaging
Maar die snelle waaiers waar je op het randje van grip rijdt zijn wel echt vet!
Heeft iemand een goede setup voor de Z4 @ Silverstone? Zag er op RSR geen staan.
[ Voor 17% gewijzigd door Impry op 29-04-2014 11:30 ]
Hmm, Time Attack op Silverstone... must try tonight
Woensdag ben ik weer thuis, dus dan ga ik maar eens kijken wat ik nog kan instellen.
Verder komende twee dagen even niet veel tijd om te racen, dus het zal donderdag beslissend worden waar ik ga eindigen haha.
Die Lotus kan ik nog wat tijd afschaven en bij de BMW ook zeker wel.
Merk wel dat je Tyre Wear zeker aan moet zetten, anders gaan die soft slicks nooit grip geven..
Ook het instellen van de auto nog een beetje mee klooien. Viel me op dat nog niemand een setup hier heeft geplaatst.
Ik vind het juist echt een vreselijk logge bak. Echt geen klap aan om te rijden, na één keer vond ik het wel goed met dat ding. (is ook wel te zien aan mijn rondetijd) Had eigenlijk verwacht dat die veel lichter te rijden was eerlijk gezegd. Een Z4 GT3 zou toch veel lichter moeten zijn als bijvoorbeeld een Zonda R, toch krijg ik die makkelijker rond dan die BMW. Die Lotus vind ik wel lekker rijden, maar Magione is net een kartbaan, zo krap is dat circuit. Circuits als Mugello, Nürburgring en Imola liggen me beter, maar kan niet altijd feest zijn natuurlijk.Impry schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:28:
Vind het wel een leuke auto die Z4 GT3. In de langzame bochten moet je echt opletten dat je niet te snel op het gas gaat.
Maar die snelle waaiers waar je op het randje van grip rijdt zijn wel echt vet!
Na weken een wellus/nietus spelletje, toch maar gekocht. ( andere prioriteiten in het leven als gamen eigenlijk )
Ga vanavond eens proberen hoe het spel bevalt. Staat hier een G27.
[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 29-04-2014 15:52 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Welkom!Capo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:51:
* Capo zwaait.
Na weken een wellus/nietus spelletje, toch maar gekocht. ( andere prioriteiten in het leven als gamen eigenlijk )
Ga vanavond eens proberen hoe het spel bevalt. Staat hier een G27.
2 tips:
- Lees je even goed in over de beste settings voor je G27
- download de time-challenge app van Nick om je tijden te vergelijken
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Het staat je natuurlijk helemaal vrij om te GT3 een logge bak te vinden, maar als je 12 seconden off the pace bent, kan ik me niet voorstellen dat je een heel genuanceerd oordeel hebt kunnen vellenMetalfreak schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:28:
[...]
Ik vind het juist echt een vreselijk logge bak. Echt geen klap aan om te rijden, na één keer vond ik het wel goed met dat ding. (is ook wel te zien aan mijn rondetijd) Had eigenlijk verwacht dat die veel lichter te rijden was eerlijk gezegd. Een Z4 GT3 zou toch veel lichter moeten zijn als bijvoorbeeld een Zonda R, toch krijg ik die makkelijker rond dan die BMW. Die Lotus vind ik wel lekker rijden, maar Magione is net een kartbaan, zo krap is dat circuit. Circuits als Mugello, Nürburgring en Imola liggen me beter, maar kan niet altijd feest zijn natuurlijk.
WR in de Zonda op Silverstone is 1:55. In de GT3 1.59. Waarbij de Zonda richting de 800 PK gaat en de BMW zo rond de 500 PK zit. Dat betekent dus dat de Z4 echt z'n tijd wint in de bochten. Ik ben het met je eens dat hij niet lichtvoetig aanvoelt. Echter als snel insturen je ding is, kun je daar genoeg aan doen qua setup
Ik zal zo mijn setup delen. Dat is een setup van het Racedepartment forum, voor de Nurburgring/Z4. Paar kleine aanpassingen en je hebt een prima basis.
Die app ga ik even downloaden, dat is 50% van de fun uit eindelijk
Dit jaar maar wat meer simracen ipv echt rijden op het circuit..
[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 29-04-2014 16:05 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dank voor de hulp qua afstelling van de FFB, weer een wereld van verschil.
Die Bmw m3 krijg ik maar niet lekker onder controle op de nurburgring, vooral de hairpin bochten staat de auto 9/10 te driften om maar niet over men tijden te beginnen
Heb alles nog even gelaten voor wat het is qua afstelling en dus nog op standaard custom om maar even aan de game te wennen en met de bmw kwam ik maar niet verder als de 2:27.
Dan maar eens een andere auto pakken , de Abarth.
En DAMN wat een ervaring weer om daarmee te knallen en zooo anders als de bmw m3.
Veel betere flow met rijden en kwam op de 2:03.164 natuurlijk heb ik nog een lange weg te gaan om maar enigszins bij iemand in de buurt te komen, maar het gaat me nu vooral om de feeling van de game .
Zoals gezegd nooit echt een sim racer geweest, ook of ik er 1 zal worden is mij onduidelijk.
Echter de game zal hier geen stof happen en ik zal menig uurtje hieraan verslijten.
Asseto heeft er een fan bij
Ik herinner me mijn enthousiasme ook nog toen ik voor het eerst een sim speelde met een stuurtje
Als ik jou was zou ik onze Time Trial App downloaden, zodat je mee kut doen met de time trials. De app kun je downloaden via ac.nickthissen.nl. Deze week rijden we met de Lotus Evora GX op Magione en de BMW Z4 GT3 op Silverstone. Als beginner zou ik je aanraden om met de Evora op Magione te rijden.
Omdat het je eerste sim is, doe je het al goed als je richting de 1:20 rijdt met deze combo. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat. Houdt ons op de hoogte!
1997, kom er maar in!Requiem19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:19:
Ik herinner me mijn enthousiasme ook nog toen ik voor het eerst een sim speelde met een stuurtje.

Heb je al die setup voor Silverstone tim? Ik ga eens proberen vanavond eventjes denk ik.
[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 29-04-2014 18:50 ]
Voor mij was dat definately met GTR toen ik net mijn momo racing force gekregen had.Requiem19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:19:
Geweldig om te lezen Mr. Maffia!
Ik herinner me mijn enthousiasme ook nog toen ik voor het eerst een sim speelde met een stuurtje.
Het eerste moment waarop je het wel grip/geen grip gevoel hebt bij ondergestuurde bochten (het voelbaar (FFB) krijgen van grip bij gas los), Dát was het moment voor mij. Heerlijk.
(en juist dat stukje feedback krijg ik maar niet bij assetto... kan liggen aan niet optimale settings, of toch ietwat te brakke driver)... Of de feedback in GTR was simpelweg niet realistisch.. (dat is weer mogelijk de andere kant van het verhaal)
Heb de app gelijk geinstaleerd, maar hij geeft bij mij geen current eventsRequiem19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:19:
Geweldig om te lezen Mr. Maffia!
Als ik jou was zou ik onze Time Trial App downloaden, zodat je mee kut doen met de time trials. De app kun je downloaden via ac.nickthissen.nl. Deze week rijden we met de Lotus Evora GX op Magione en de BMW Z4 GT3 op Silverstone. Als beginner zou ik je aanraden om met de Evora op Magione te rijden.
Omdat het je eerste sim is, doe je het al goed als je richting de 1:20 rijdt met deze combo. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat. Houdt ons op de hoogte!
Even 4 rondjes gereden nog wel met bepaalde hulpmiddelen kwam ik op 1:17 uit en zou nog sneller moeten gaan , maar wil het dalijk zonder hulpmiddelen gaan doen
Of zit je gewoon in practice mode ipv challenge>hotlap
Het werktDacide schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:54:
Current event zie je enkel als je in hotlap mode zit. (En dan met de juiste auto op de juiste track met de juiste banden en de juiste tijd/temperatuur instellingen (indien deze rules van toepassing zijn).
Of zit je gewoon in practice mode ipv challenge>hotlap
Al
Morgen eens kijken als ik wat aan de afstellingen van de auto verandert wat dat met men tijden gaat doen.
Wel tegen de eerste mega nadeel gelopen met de steeringwheel, schakelen gaat zo verrot gaar
http://www.speedyshare.co...erstone-Z4-Tim-2.01.2.iniSchuey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:46:
[...]
1997, kom er maar in!
[afbeelding]
![]()
![]()
Heb je al die setup voor Silverstone tim? Ik ga eens proberen vanavond eventjes denk ik.
[ Voor 20% gewijzigd door Impry op 29-04-2014 22:05 ]
Je laadt die setup toch wel met de Z4 en niet met de Lotus?
Requiem19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:27:
Oh, mss een foutje van mij?
Je laadt die setup toch wel met de Z4 en niet met de Lotus?
Geen idee hoe het kan.
[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 29-04-2014 22:28 ]
Ik had rechtermuisknop -> Link opslaan als gedaan, terwijl ik via die downloadpagina het bestand moest pakken.
Zat dus gewoon met een 'html-pagina' als setup te rijden.
oh potverdikkie, net AC afgesloten. Later deze week weer een kans, thanks
[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 29-04-2014 22:59 ]
M'n Evora tijd net aangescherpt naar 01:11.778.
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=83
Nu nog ff paar rondjes voor het slapen gaan met de Z4.
+0.065
weird, als we alle sectortijden pakken kan er nog eens dik 4 tiende van de P1 tijd af. Nog een weekje en we zitten onder de 2 minuten misschien
edit:
ah ok ik had vanuit de browser save target as... gedaan.
[ Voor 95% gewijzigd door Schuey op 30-04-2014 00:06 ]
Mooie tijd Schuey!
heb gewoon de standaard settings gepakt die in de game staan. Verder in windows staat het stuurtje wel goed.
iemand die een goede setting wil delen die ik kan instellen in AC? want heb totaal geen idee of de standaard AC settings goed zijn..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
http://www.racedepartment...z4-gt3-silverstone.81921/
Ik had daar de coast differential settings veel losser gezet, die achterkant was wel erg stabiel namelijk, dat is wel fijn, maar voor corner entry wil ik vaak wel ietsje een lossere achterkant
[ Voor 37% gewijzigd door Schuey op 30-04-2014 08:48 ]
Ik speel zelf met een Driving Force GT, en vindt het erg leuk.
Ik kom van Gran Turismo 6 af, maar dit is toch een stuk leuker (realistischer).
Yes! Vrijdag komt er een update met Multiplayer. Houd overigens in gedachten dat MP misschien niet gelijk zo soepel en goed is als we van andere titels gewend zijn. Tot nu toe was MP niet het sterkste kant van dit team.Kw4kje schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:24:
Toffe game, ben normaal ook niet zo echt van de sim. Ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar wat nog komen gaat, met name de multiplayer. Komt die nu dit weekend ? Ook de time app van nick geinstalled, maakt het nog weer wat leuker. Nu oefenen, oefenen, oefenen
Hier vind je een goed beginpunt om je G27 in te stellen:Nickrsd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 01:30:
ik heb deze game ook aangeschaft. alleen niet bezig geweest met de ffb in combo met een g27.
heb gewoon de standaard settings gepakt die in de game staan. Verder in windows staat het stuurtje wel goed.
iemand die een goede setting wil delen die ik kan instellen in AC? want heb totaal geen idee of de standaard AC settings goed zijn..
http://www.assettocorsa.n...ups-ac-early-access.1439/
Kortgezegd: altijd 900 graden.
Logitech profiler: 101% strength
Damping/center spring op 0% (staat anders in dit voorbeeld, experimenteer wat je goed vindt).
in AC kun je met 'FFB Gain' de kracht van de ffb finetunen. Liever te laag dan te hoog. De andere settings zoals 'kerb effect' en 'slip effect' zijn 'nep' effecten, die je in het echt niet in je stuur voelt. Deze zou ik niet te hoog zetten. Als je deze helemaal uit zet, heb je de meest realistische FFB, ook al voel je dan iets minder door je stuur.
Netjes hoor, je tijd. Zo dichtbij heb je nog niet gezetenSchuey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:40:
Tirewear staat aan ja, met de tweede setup uit dit topic kan ik maar 3 rondjes rijden ofzo.
http://www.racedepartment...z4-gt3-silverstone.81921/
Ik had daar de coast differential settings veel losser gezet, die achterkant was wel erg stabiel namelijk, dat is wel fijn, maar voor corner entry wil ik vaak wel ietsje een lossere achterkant
Nog meer nieuws. Zou AC (op termijn) naar de PS4 komen??

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 30-04-2014 09:21 ]
Probleem is ook vooral dat ik altijd veel tijd nodig heb om een combo te leren, ik was daarom verrast dat in de tweede keer met deze auto de baan op ik zo dichtbij kom. Dat was meteen een teken voor mij van hey, ideale bak voor multiplayer?
Als ik overigens de sectortijden mag geloven, heb jij een meer high speed corner georienteerde setup (middelste deel) en ik meer wat meer mechanische grip geneuzel (eerste en laatste deel). Ik zal deze week jouw setup nog eens proberen, maar misschien kunnen we ze wel combineren tot een snellere overall setup, wie weet.
Richting consoles zou het een logische keuze zijn zou je zeggen, ik weet alleen niet of die gasten dat daar kunnen waarderen, die denken dat de GT het einde al is omdat ze niks anders kennen, en de PC sims zijn voor nerds
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 30-04-2014 09:41 ]
Jaaa, die heb ik ook nog gehad. En als die rubber binnenin knapte, gewoon repareren met de elastieken van een spin die je gebruikt voor je bagedrager op de fiets. De andere veren stuurde Thrustmaster je kosteloos op.
Grand Prix 2 was toen zo geweldig om met dit ding te doen.
Ik zat toen al op de middelbare schoolSchuey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:42:
Naar huis rennen vanaf de basisschool op woensdagmiddag, awesome
Het was ook wel groep 7 of 8 hier daar niet van
Ik ben benieuwd hoe soepeltjes de multiplayer release gaat, ik lees het zondagavond wel
Mis dat een beetje in de OP.
Heel leuk om te zien dat er zoveel nieuwe gezichten bijkomen, zo vlak voor de MP.
Volg deze game al weken en zo ook de topic , maar je ziet nu echt een piek heb ik het idee.
Openingspost is inderdaad echt heel hard toe aan een update, met vooral veel uitleg over instellingen stuur etc. Helaas heb ik er nog niet de tijd voor (genomen).MaFFia schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:09:
Is er een website die ik kan lezen omtrent afstellingen enzo. Ook hoe ik een andere instelling van iemand kan gebruiken , en eventuele apps die handig zijn.
Mis dat een beetje in de OP.
Heel leuk om te zien dat er zoveel nieuwe gezichten bijkomen, zo vlak voor de MP.
Volg deze game al weken en zo ook de topic , maar je ziet nu echt een piek heb ik het idee.
In Assetto Corsa kun je met je muis over de afstellingen hooveren. Er komt dan een scherm met uitleg over de gevolgen van de wijzigingen. Erg nuttig. Ik gebruik dit zelf ook.
Een setup van iemand anders gebruik je door de setup te downloaden en te plaatsen in /my documents/assetto corsa/setups/BMW Z4 GT3/Circuit
Zodra de setup in de goede folder staat, kun je hem in game gewoon laden. As simple as that.
En inderdaad, AC trekt heel veel nieuwe simmers aan! Echt leuk om te zien. Nick's app heeft geloof ik meer dan 100 geregistreerde gebruikers via Tweakers. Dat is huge!
Is de openingspost van dat topic ook meteen verzamelpunt van de meest recente setups voor die stuurtjes?Requiem19 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:18:
[...]
Yes! Vrijdag komt er een update met Multiplayer. Houd overigens in gedachten dat MP misschien niet gelijk zo soepel en goed is als we van andere titels gewend zijn. Tot nu toe was MP niet het sterkste kant van dit team.
[...]
Hier vind je een goed beginpunt om je G27 in te stellen:
http://www.assettocorsa.n...ups-ac-early-access.1439/
Kortgezegd: altijd 900 graden.
Logitech profiler: 101% strength
Damping/center spring op 0% (staat anders in dit voorbeeld, experimenteer wat je goed vindt).
in AC kun je met 'FFB Gain' de kracht van de ffb finetunen. Liever te laag dan te hoog. De andere settings zoals 'kerb effect' en 'slip effect' zijn 'nep' effecten, die je in het echt niet in je stuur voelt. Deze zou ik niet te hoog zetten. Als je deze helemaal uit zet, heb je de meest realistische FFB, ook al voel je dan iets minder door je stuur.
[...]
Netjes hoor, je tijd. Zo dichtbij heb je nog niet gezeten.
Nog meer nieuws. Zou AC (op termijn) naar de PS4 komen??
[afbeelding]
Niet het meest recente overzicht, maar het is eerder een vertrekpunt voor je eigen instellingen. De devs hebben geen officieel overzicht van aangerade instellingen per stuur. Dit is puur indicatief. FFB zal altijd redelijk persoonlijk blijven en er is geen 'right or wrong'. Zolang je met de basisinstellingen van dit topic begint zit je in ieder geval op de goede weg en kun je zelf customizen naar eigen inzicht.Lampuhkap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:51:
[...]
Is de openingspost van dat topic ook meteen verzamelpunt van de meest recente setups voor die stuurtjes?
Dacht dat we die gingen gebruiken voor qualificatie voor de league-races?
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
http://cl.ly/image/0D0a2N3B461m
wat een gigantisch verschil met de stock setup van de G27 zeg heej....sodemieters!
Stuur rammelt niet meer zo, word niet meer zo achterlijk warm. Veel meer gevoel erin lijkt het wel.....
Ik wil ook wel meehelpen met de openingspost. Ben nogal thuis in photoshop etc...Requiem19 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:42:
[...]
Openingspost is inderdaad echt heel hard toe aan een update, met vooral veel uitleg over instellingen stuur etc. Helaas heb ik er nog niet de tijd voor (genomen).
Wellicht kan ik een mooi overzicht maken van alle tracks en auto's (+ basis specs etc.)
Als iemand anders zich dan primair richt op het stukje "Controllers" en stuurtjes etc..
En weer iemand anders bv op het stukje rij/race technieken
Stukje (sim) racing terminologie etc..
Denk dat we er zo aardig iets van kunnen maken hoor.
Als ik het simracen mee zou kunnen nemen, zou dat erg fijn zijn
En we rollen nu rond op 1:14.677 verder iets meer gaan gooien met de auto om te zien wat dat met de tijden deed =)
Vraag me eigen af wat je qua aftellingen kan doen om tijd te winnen en om hoeveel het gaat.
Zelf denk ik dat je bv nog een seconde op afstelling zou kunnen pakken, maar dat de rest echt racelijn + manier van rijden is.
En weer wat lager =) 1.14.123
[ Voor 4% gewijzigd door MaFFia op 30-04-2014 19:42 ]
Merk wel dat het balkje nog regelmatig in het rood komt. Bij de simpelste stuurbewegingen.. Hoe kan dit? Moet ie dan nog wat lager?
Hier komt het vaak wel op neerMaFFia schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:02:
Zelf denk ik dat je bv nog een seconde op afstelling zou kunnen pakken, maar dat de rest echt racelijn + manier van rijden is.

+0.009 nu
edit:
ik geef het een dag
[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 30-04-2014 22:48 ]
YouTube: LOGITECH DRIVING FORCE GT WHEEL SETTINGS FOR ASSETTO CORSA
Als ik met die Z4 GT3 door Beckets ga op Silverstone, zit mijn meter constant in het rood te klooien...
Ik heb de FFB gain op 80%
Filter op 6%
Damping op 3%
Rest van die effecten heb ik uitgezet.. In beckets voel ik dus best wel weinig in het stuur omdat hij aan het clippen is ofzoiets?
Zondag ofzo nog eens wat proberen. Anders toch maar wat echte circuit dagen boeken ipv simracen.
Hoge verwachtingen worden zelden waargemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 01-05-2014 13:29 ]
Dit topic is gesloten.