Ik rijd zelf ook met een GT3RS v2. Ik gebruik de volgende FFB instellingen:Dacide schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:18:
Ik rij nu sinds een week met mijn nieuwe stuur en pedalen (g27 pedalen/Fanatec Gt3 rs v2 stuur).
Voorheen gebruikte ik de DFGT.
Ik krijg mijn stuur maar niet juist ingesteld. Voor mijn gevoel voelde de DFGT beter aan. Met name qua feedback bij onderstuur (het schuren/schrapen van de wielen). Lijkt me dat de Fanatec toch beter moet aanvoelen.
De pedalen voelen overigens way better dan de DFGT pedaaltjes.
@ GT3 bezitters: Welke settings gebruiken jullie?
Driver instellingen:
Lock: 900
Dampening: 10%
Op het stuur:
SEN: Off
FFB: 80-100
SHO: 0
DRF: 3
SPR: 0
DPR: 0
LIN: 0
In AC:
Gain: 60%
Filter: 3%
Dampening: 0%
Kerb Effects: 50%
Road Effects: 80%
Slip Effects: 25%
Ik heb zelf ook gigantisch lang met instellingen voor AC lopen klooien en ben eigenlijk nog steeds niet tevreden. Voor een product dat wordt gesponsord door Fanatec worden de "budget" Fanatec aardig genegeerd en blijft het lastig om er goeie instellingen voor te vinden.
Ik kan bijv. op rechterstukken mijn stuur niet loslaten door de DRF instellingen (gaat zwabberen uit zichzelf) maar als ik de DRF instellingen lager zet is het stuur veel te log om "oh fuck" momenten mee op te vangen.
Alsnog vind ik de communicatie van AC naar het stuur redelijk "meh" op momenten dat je fouten maakt. Tankslappers zijn erg lastig op te vangen tenzij je erg tegen de FFB in gaat werken.
De DRF instellingen helpen hierbij wel aangezien het stuur een stuk losser wordt maar alsnog is het niet ideaal......