[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat ziet er goed uit Nick. Lijkt me een mooie aanvulling voor AC. Succes ermee. :-)

Kijk mij nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:15
Welk voordeel biedt jouw software tov AIM?

Lijkt me zonde als je dubbel werk doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik ken Aim niet zo goed maar ik ga er van uit dat het vergelijkbaar is met Atlas en Motec. In dat geval zie ik drie voordelen:

1. Dit is een heel simpele manier om naar de telemetry te kijken, je hoeft er weinig voor te leren en ziet meteen waar je naar kijkt, terwijl je in echte telemetry tools echt wel wat werk moet stoppen om er uberhaupt nuttige informatie uit te krijgen. Ik zal niet zeggen dat echte telemetry tools niet nuttig zijn want als je weet hoe je ze moet gebruiken kun je er veel meer mee natuurlijk, maar het is gewoon een stapje ingewikkelder.

2. Kun je in Aim ook rondjes van andere mensen inladen en je eigen rondje ermee vergelijken om te kijken waar je tijd verliest?

3. Rondjes komen in een online database en zijn dus altijd voor iedereen beschikbaar, je kunt een rondje zoeken wat net iets beter is dan jou eigen rondje en kijken waar die tijd gewonnen wordt. Als je 10 seconden off pace zit dan heeft telemetry kijken echt geen nut, dan moet je eerst eens de goeie rempunten en lijnen vinden, en dat is wat dit soort tooltjes juist prima kunnen. Vergelijk je rondje met iemand die 8 seconden off pace is (en niet met het wereld record) om in kleine stapjes vooruit te gaan.

Zelf gebruik ik iSpeed voor iRacing dan ook veel meer dan echte telemetry. Ik zie de echte telemetry meer om te kijken of je setup optimaal is, terwijl iSpeed ideaal is om te kijken waar je tijd verliest :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
Nick, nu je hier toch bent, sinds je een update hebt gedaan mbt het puntensysteem in de hotlapchallenge, kan je oudere hotlapchallenges niet allemaal meer terugkijken.
Kan en ga je dat nog fixen?

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Klopt t datbik momenteel geen time trial challenges meer kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Dacide schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:27:
Klopt t datbik momenteel geen time trial challenges meer kan zien?
Geen actieve timetrials inderdaad, als dat is wat je bedoeld.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BamiHap schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:05:
Nick, nu je hier toch bent, sinds je een update hebt gedaan mbt het puntensysteem in de hotlapchallenge, kan je oudere hotlapchallenges niet allemaal meer terugkijken.
Kan en ga je dat nog fixen?
Wat bedoel je precies? Ik kan ze gewoon terug kijken...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ga de time trials vanmiddag instellen. Excuses voor de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
No problemo. Ik zie ze vanzelf komen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
NickThissen schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:37:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik kan ze gewoon terug kijken...
Als ik naar bijvoorbeeld http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=23 ga, krijg ik onderstaande te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/51x7k2.png

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hmm ik zie het, bij een aantal heel oude inderdaad. Ik zal vanmiddag eens kijken of ik het probleem kan vinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nieuwe challenges zijn up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 10-10 18:44
Thnx! Die Lotus en Mugello zijn echt een geweldige combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:44
Flinke uitdaging! Dr moet flink wat under uitgehaald worden en er kan qua bochtensnelheid nog flink wat gewonnen worden met die Lotus. Ook de gearing zit winst in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo, via marktplaats een Fanatac GT3 RS v2 stuur gekocht. (100 euro). En nu bezig met een lossen G27 pedalen set.

Ik rij nu zolang met een DFGT van een vriend. Heb zelf nog de oude Momo Racing. Ben benieuwd hoe die fanatact aanvoelt.

Hoe zit het eigenlijk qua verschillen tussen de pedalen van de G27 en de DFGT? (ik zie wel dat de g27 aluminium voetstukken heeft, en dat er spacers te krijgen zijn. Maar hoe zit het verder met het veermechanisme? Die rode units lijken een soort load cells. Maar zoals ik begrepen heb heeft de G27 geen load cell.

Zat al te denken om een CSR pedalenset te kopen. Maar enkel de Elite versie heeft load cells. De reguliere versie niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Dacide op 14-04-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:10

Metalfreak

Hoije woh!

In die rode dempers van de G27 zitten gewoon veren. Wel van verschillende hardheid. Die in de rem is strakker dan die in het gas bijvoorbeeld. Maar ik heb die zelf alweer vervangen door de Nixim mod, met weer een strakkere veer + rubberblokje.

Het is al een hele vooruitgang van de pedalen van een DFGT naar een G27, die van de DFGT hebben maar een hele korte uitslag.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ah ok. Dan ga ik er in ieder geval op vooruit.
Kan ik later altijd nog een pedal-mod uitvoeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Dacide op 14-04-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Let wel op dat je voor het losse gebruik van de G27 pedalen wel volgens mij een adapterkabeltje nodig hebt van de pedalen naar het Fanatec stuur als ik het goed heb. (of een losse Bodnar kabel natuurlijk)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:01
Als ik eerlijk ben zou ik dan gelijk voor de CSR Elite pedalenset gaan met loadcells, als je toch bezig bent :)

De g27 pedalen set blijft toch een beetje achter door wat slappe veren en geen loadcell, als je toch de boel los koopt, en je hebt al een Fanatec product, en misschien spaar je een maandje door, zou ik het wel weten!

Overigens is een korte uitslag niet zo een probleem, zeker niet als je een loadcell gebruikt. Die laatste meet namelijk hoe hard je drukt en niet hoeveel je drukt, even ter info voor Dacide.

[ Voor 72% gewijzigd door Schuey op 14-04-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:09
yup, met een loadcell kan je een rempedaal als een betonnen muur hebben, zoals het hoort.

ik zie dat die clubsport pedalen van 250,- ook vibratie en force feedback in het rempedaal hebben, sick.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 14-04-2014 13:33 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
De clubsport pedalen zijn me voor nu ff te duur.
De CSR Elite pedalen wil ik uiteindelijk het liefst hebben. (de gewone CSR heeft geen load cells)

Maar ik zit net middenin de aankoop van nieuwe studio monitor speakers (muziekproductie).. Dus de pedalen moeten toch echt even wachten. Toevallig bood iemand zijn niet-gebruikte G27 pedalen aan voor 20 euro. Prima koopje voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
no-brainer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ja dat leek mij ook al ja. Ik heb nog flink gegoogled. Maar kan nergens een website vinden die de G27 pedalen los aanbiedt. Dus ik heb ook geen referentieprijs. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n pedalenset toch wel een eurootje of 40-60 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor 20 euro kun je natuurlijk geen miskoop doen lijkt me. Ik heb zelf echter ook CSR Elite pedalen en kan ze goed aanbevelen, nooit problemen mee gehad en werkt super. Het is echt even wennen aan die loadcell maar na een uurtje merk je dat je al veel consistenter kunt remmen en veel makkelijker de remdruk kan controleren.

Kleine update van m'n telemetry tool :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/telem.jpg

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het wordt nog erger als je vervolgens bij iemand rijd die geen loadcell in zijn pedalen heeft :+ Mijn broertje stampt bij mij thuis vaste prik heel de pedalenset dwars door de muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Leuke challenge met die Lotus GTC. Lijkt moeilijker dan je denkt. Het beestje heeft heel veel tweaking nodig om hem snel door de bochten te krijgen. Vanavond maar weer even een de setup sleutelen en kijken of ik hem in de 48ers kan krijgen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:06
Even wat tijden neergezet. Merk dat er overal ruimte voor verbetering is.
Met de Lotus reed ik eerst op de verkeerde band, dus dat scheelde dik 2 seconden per sector -.-. Ik dacht altijd dat Super softs altijd sneller waren. Blijkbaar is dat de medium band.

Verder is bij de Abarth even het circuit en de auto leren kennen. Nog nooit opgereden...

Autos tweaken komt in de loop van de week wel. Eerst maar eens een goede tijd op de default.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Zit die grap met de tire wear op x1 ook in de banden van de Lotus? Dan zou het inderdaad kunnen dat de mediums sneller zijn als je de tire wear op 0x hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verdraaid, daar zeg je wat... Ik rij idd zonder tire wear en slicks. Morgen ff anders doen :)

Gt3 Rs stuurtje en g27 pedals zijn overigens gekocht. Een dezer dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik weet niet of dat zoveel zal schelen. Tyre Wear staat bij mij gewoon 1x. Super Soft zal misschien wel wat sneller zijn, maar niet de eerste ronden. Mijn snelste ronde staat nu nog op Super Soft, maar heb het gevoel dat ik met Medium sneller kan gaan.

Wel een lekker autotje, maar toch even wennen, je kunt er namelijk meer mee dan met de vorige Lotus.

Als je vervolgens in de Ferrari stapt is het weer een hele andere wereld haha.

Tot nu toe vermaak ik mij erg goed met deze game. Alleen die Time Challenge al is leuk. Merk alleen wel dat mijn HD4890 wel aan vervanging toe is. Zal een 7790 genoeg zijn? Heb geen zin om veel aan uit te geven want ik wil alsnog een PS4 gaan kopen ergens in dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Een 7790 is wel sneller, maar niet enorm veel. Ik zou toch een wat snellere kaart halen. Misschien eens in v&a rondkijken.

De 7790 is trouwens end of life, hij heet nu 260x, iets hoger geklokt, verder identiek, zelfde prijs ook, maar dan wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn ronde is ook gezet met de softs, hmm, toch de medium eens proberen dan. Iemand nog een goede setup die hij (of zij) wil sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk duidelijk dat ik met een 360 controller echt tekort kom. Mis gewoon precisie en reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Misschien later vanmiddag maar weer eens een timetrial proberen, de laatste keer dat ik nick's app geinstalleerd had bleef het spel af en toe een fractie van een seconde hangen, vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Metalfreak schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:52:
Mijn ronde is ook gezet met de softs, hmm, toch de medium eens proberen dan. Iemand nog een goede setup die hij (of zij) wil sharen?
Ik heb deze gebruikt:

http://www.radiators-cham...age=setups&track=0&car=43

Als je 'softs' gebruikt, zet dan je tire-wear op 1x. Eerste ronde kun je het dan rustig aan doen, 2e ronde is je snelle ronde en je derde ronde zijn ze al iets te warm...

Als je 'mediums' gebruikt, kun je tire-wear wel op 0x zetten. Is een stuk beter om te oefenen qua consistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Requiem19 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:25:
[...]

Ik heb deze gebruikt:

http://www.radiators-cham...age=setups&track=0&car=43

Als je 'softs' gebruikt, zet dan je tire-wear op 1x. Eerste ronde kun je het dan rustig aan doen, 2e ronde is je snelle ronde en je derde ronde zijn ze al iets te warm...

Als je 'mediums' gebruikt, kun je tire-wear wel op 0x zetten. Is een stuk beter om te oefenen qua consistentie.
Consistent ben ik wel, altijd in de 1:50, ook met die setup. Dus de tijd van gisteren helaas niet meer kunnen verbeteren, alhoewel ik wel merk dat een 1:49 erin zou moeten zitten. Hoe jij die 1:47er voor elkaar krijgt is mij echter een raadsel. Ik kan hooguit nog een 4 tienden eraf rijden denk ik, maar dan moet echt alles kloppen. Dan mis ik dus nog 2 seconden op jou... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En zo is het voor mij weer een Raadsel hoe Klaus Ellenbrand 1.46.4 rijdt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zijn er ook bekende F1 coureurs die wel eens sim racen? Zo ja, presteren hun veel beter dan anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
bij iRacing spelen een aantal bekende coureurs. Niet F1 materiaal, maar bijv Shane Van Ginsbergen en Alvaro Parente rijden daar rond. Heb ook wel eens in een sessie met Scott Speed gereden en natuurlijk Dale Earnhardt Jr.

Over het algemeen zijn de echte coureurs vrij snel (sneller dan ik), maar de top simracers (Huttu Etc), zijn altijd nog net iets sneller. Het zit hem dan in het gebrek aan informatie dat je als simracer hebt (geen g-krachten etc). De top-simracers voelen de auto net iets beter aan via het scherm, terwijl de echte coureurs dus de krachten van de echte wereld missen om de laatste paar tiende uit de auto te halen.

Maar als je een top coureur die ook regelmatig simracet in de Lotus zou zetten, zou hij denk ik wel richting de 1.45 gaan :).

Huttu hebben ze ook wel eens in een echte race-auto gestopt en dat deed hij wel aardig:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:48

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:25:
bij iRacing spelen een aantal bekende coureurs. Niet F1 materiaal, maar bijv Shane Van Ginsbergen en Alvaro Parente rijden daar rond. Heb ook wel eens in een sessie met Scott Speed gereden en natuurlijk Dale Earnhardt Jr.

Over het algemeen zijn de echte coureurs vrij snel (sneller dan ik), maar de top simracers (Huttu Etc), zijn altijd nog net iets sneller. Het zit hem dan in het gebrek aan informatie dat je als simracer hebt (geen g-krachten etc). De top-simracers voelen de auto net iets beter aan via het scherm, terwijl de echte coureurs dus de krachten van de echte wereld missen om de laatste paar tiende uit de auto te halen.

Maar als je een top coureur die ook regelmatig simracet in de Lotus zou zetten, zou hij denk ik wel richting de 1.45 gaan :).

Huttu hebben ze ook wel eens in een echte race-auto gestopt en dat deed hij wel aardig:

[video]
Tegenwoordig is het niet meer zo dat als je een F1 coureur bent, dat je dan ook meteen een van de beste bent hè. ;)
Er zijn genoeg heel snelle coureurs die niet in F1 kunnen komen (door geld) en dan naar bijv. sports car racing gaan. Brendon Hartley is wel een mooi voorbeeld. Zeer snel in de junior formule series en nu rijdt hij voor Porsche in de LMP1. :)

Er is ook een NASCAR coureur, Timmy Hill, als hij mee doet, rijdt hij het veld zoek.
Ik heb ook eens gevochten met Tomas Scheckter. Was heel gaaf. De naam Darren Turner heb ik ook vaker in een iRacing server gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Leuk om te lezen.

Laatst waren enkele f1 coureurs aan de beurt bij top gear, op het TG circuit.

De stig is een ervaren coureur die al jarenlang daar zijn rondjes maakt. De f1 coureurs reden hem compleet weg qua tijden. Meen iets van dikke 2 sec sneller ofzo. Ze reden ook vaak een andere lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:34:
[...]

Er is ook een NASCAR coureur, Timmy Hill, als hij mee doet, rijdt hij het veld zoek.
Ik heb ook eens gevochten met Tomas Scheckter. Was heel gaaf. De naam Darren Turner heb ik ook vaker gezien.
Hey, ik heb een keer een hele race lang gevochten met Timmy (volgens mij ben ik wel net achter hem gefinished :p) :) Maar dat was maar op een halve oval haha (Daytona road circuit 2.4h race).

Rubens Barichello heeft een iracing account (volgens mij was ook bevestigd dat hij het echt was), maar volgens mij heeft hij nog nooit een race gedaan of uberhaupt online gereden. Wellicht alleen offline (niet na te checken) of gewoon nooit gebruikt natuurlijk.

Er zijn genoeg echte coureurs in ieder geval die iRacing doen en dus waarschijnlijk ook andere sims (in iRacing gebruik je je echte naam dus is het makkelijk na te zoeken, hoewel dat natuurlijk wel te faken is maar dat gebeurt erg weinig). Er was ooit eens een thread op het forum over en daar werden tientallen grote namen genoemd (kan hem niet vinden helaas).

[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 16-04-2014 00:38 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En dan is er natuurlijk nog Richie Stanaway. Snel virtueel en in het echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niellie41 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:34:
[...]

Tegenwoordig is het niet meer zo dat als je een F1 coureur bent, dat je dan ook meteen een van de beste bent hè. ;)
Er zijn genoeg heel snelle coureurs die niet in F1 kunnen komen (door geld) en dan naar bijv. sports car racing gaan. Brendon Hartley is wel een mooi voorbeeld. Zeer snel in de junior formule series en nu rijdt hij voor Porsche in de LMP1. :)

Ik heb ook eens gevochten met Tomas Scheckter. Was heel gaaf. De naam Darren Turner heb ik ook vaker in een iRacing server gezien.
Hartley was RB junior, maar werd gedropt omdat hij niet goed genoeg was. Dus ja, dan ga je een trede lager racen :). De echte snelle F1 coureurs zijn, imo, de snelste coureurs ter wereld in open wheelers op circuits. Zodra het Gt's worden, of je verplaatst de wagens naar een rallyparcours is het een heel ander verhaal.

Er zijn maar heellll weinig top-top talenten die F1 niet halen wegens gebrek aan geld. Als je echt goed genoeg bent, exceptioneel goed, kom je vanzelf boven drijven.

Neemt niet weg dat er ook redelijk wat draken van coureurs in F1 rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Is WEC dan een trede lager? Het is een FIA wereld kampioenschap, net als F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Namen zeggen niet altijd evenveel.

Wk baseball is bijv ook een lager niveau dan Major league, of wk basketbal vs nba etc etc.

Hartley zat ook in RB's programma omdat hij voor F1 ging. Daar is dat programma voor. Kennelijk heeft hij in tests, simulatiewerk, andere categorien niet voldoende laten zien. Dus dan is WEC een trede lager. Het naamplaatje ten spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Als je de reacties leest van F1 (test) coureurs die in het WEC terecht komen, dan zijn ze allemaal zeer enthausiast en zijn er ook steeds meer die in gaan zien dat er meer dan F1 is. Niet alleen de techniek van de auto's maar ook vooral alles er om heen qua publiek.
Volgens mij was het McNish die ooit zei dat de F1 vooral uit casual fans bestaat terwijl sportscars en GT vooral diehard fans zijn.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk wel dat F1 nog altijd de top race sport is, al is het alleen maar om het geld dat er in omgaat en de publiekelijke bekendheid. Of het ook verdient om de top sport genoemd te worden is een heel andere vraag en daar ben ik het denk ik met Niel eens :p

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 16-04-2014 10:58 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dp8ker.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Meneer Chilton heeft zijn eigen sim centrum in Engeland tegenwoordig zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik vind GT races ook veel spannender dan de gemiddelde F1 race. Toevallig de laatste F1 race weer eens gezien, dat was dan ook net weer een spannende, maar normaal gesproken ben ik het na een half uurtje wel zat. GT races hebben wat meer spanning wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:38
Niellie41 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:59:
Is WEC dan een trede lager? Het is een FIA wereld kampioenschap, net als F1.
Als je het over de hele linie bekijkt is het niveau van de rijders in de Formule 1 nog altijd hoger dan in het WEC. In het WEC zie je vaak toch jongens rijden die het hebben geprobeerd in de F1 maar nooit doorgebroken zijn omdat ze te licht bevonden zijn. Brendon Hartley die jij aankaart is daarvan een goed voorbeeld. Neel Jani, James Calado etc zijn ook van die voorbeelden en zo zijn er nog veel meer.

Met het argument dat het WEC technisch vooruitstrevender is, daar was ik het tot vorig jaar mee eens. Dit jaar heeft de Formule 1 het gat echter voor een groot deel, misschien zelfs helemaal, gedicht. Het is hele complexe en innovatieve technologie die ze nu toe passen.

Qua publiek geloof ik inderdaad dat er meer die-hard fans op afkomen. Het WEC zegt de meeste doorsnee fans niet veel. De publieke belangstelling is echter niet te vergelijken met de Formule 1. Als je bijvoorbeeld kijkt wat er op een WEC wedstrijd in Spa aan publiek aanwezig is, benaderd dat nog geen 50% van wat er tijdens de Formule 1 Grand Prix aanwezig is. En dan hebben we het nog niet over TV-ratings gehad. Ik heb hier geen cijfers van maar ik vermoed dat het WEC de kijkcijfers van de Formule 1 bij lange na niet benaderd.

Ik schat het WEC zeker niet laag in, maar het is wel een treedje lager dan F1. Het is ook niet voor niets dat veel rijders eerst proberen door te breken in de Formule 1 en wanneer dit niet lukt zich meer gaan toeleggen op endurance of gt racen. Daar zijn legio voorbeelden van.

[ Voor 4% gewijzigd door tim.w op 16-04-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Dat komt denk ik vooral door de naam Formule 1 en alle commercie die er om heen hangt, zolang dat er is zal de F1 het hoogst haalbare zijn omdat je daar nou eenmaal de grootste aandacht en meeste geld kunt halen/genereren.

Over het hele Wec kampioenschap gezien hebben ze natuurlijk minder aandacht, behalve Le Mans waar er 250.000+ bezoekers zijn. Daar is zelfs de F1 jaloers op.

Dat de F1 dit jaar technisch net zo vooruitstrevend als het Wec (LMP1 iig) zou zijn ben ik het niet mee eens. Ze worden nog altijd gedwongen een 1.6 V6 Turbo met hybride te gebruiken, terwijl er in de LMP1 5 merken rijden met allemaal een andere motortype:

Audi V6 Turbo Diesel Hybride
Toyota V8 Benzine Hybride
Porsche V4 Turbo Benzine Hybride
Rebellion V8 Benzine
Lotus V6 Turbo Benzine

Binnen 3,5 sec van elkaar en niet veel langzamer dan de F1 in Bahrain.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Imo is het vrij simpel:

Waar het meeste geld is rijden de beste coureurs. Het is niet voor niets dat Hamilton en Alonso bedragen verdienen richting de 30 miljoen. F1 heeft meeste exposure, en of je het racen het beste vindt en het meest technologisch is een ander verhaal, maar doordat er zoveel geld in omgaat, trekt het automatisch het beste van het beste aan qua coureurs.

Verschilt heel weinig van Real/Barca/Bayern etc. Allemaal teams met veel geld en genoeg om aankopen te doen en de bijbehorende salarissen te betalen. Als WEC meer tv aandacht en geld krijgt, zullen de rollen automatisch verschuiven...

Alonso zou het denk ik ook wel heel goed in Sportscar-series. Slimme coureur, snel, weet een team goed om zich heen te bouwen... maarja, waarschijnlijk gaat hij beetje Le mans doen voor de fun als hij 45 is en F1 over is :).

@ Back on topic: Tijd op Mugello met de Lotus nog even 6 tiende scherper gesteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Fijn kerel! Ik dacht ik kom een beetje bij je in de buurt. Maar neeeeee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kuhr89 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:35:
Fijn kerel! Ik dacht ik kom een beetje bij je in de buurt. Maar neeeeee.
48.2 is ook een behoorlijk nette tijd hoor!

Volgens mij sta je dan rond de top 10 op RSR in de combi Mugello/Lotus GTC (officieuze wereld ranking).

Ik kon er iets meer snelheid uit halen door wat onderstuur bij acceleratie eruit te halen. Dit kun je o.a. doen door te spelen met de dempers. Bijv slow bump achter verhogen, of ARB achter verhogen/voor verlagen etc. Ook met camber en toe kun je wat spelen om dit effect te bereiken. (en natuurlijk diff)

Bij entry is de Lotus redelijk tailhappy, maar zodra je gas gaat geven wordt het vrij snel onderstuur, waardoor je soms langer dan nodig moet wachten met acceleren uit bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Mooi 0.8.7 is uit. Morgen even checken.

Vandaag mijn Fanatec gt3 binnen gekregen. Voelt lekker degelijk aan.
Was een hele aderlating om deze te installeren. Kreeg alleen maar 888 errors en t wiel bleef 1 kant op staan.

Uiteindelijk de firmware geupdate etc... En nu doet ie t.
En toen kwam het volgende probleem. De pedalen. Ik heb de g27 pedalen nog niet binnen. Ik dacht, dan doe ik t zolang met de DFGT pedalen... Maar nee, dat werkt dus niet. Lijkt alsof t niet compatible is. Hopelijk morgen de g27 pedalen binnen :)

Hoe kan ik zien of ik de v1 of de v2 heb? Nergens iets kunnen vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Er is een Fanatec topic geloof ik, daar zitten vast meer mensen die je kunnen helpen? Ik heb zelf een G25 en geen verstand van Fanatec gear.

@Kuhrtje: mooie tijd in de 599, grrrr :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Volgens mij heb je het nu over de fanatec club sports v1 en v2? Of is er soms ook een versieverschil bij logitech pedalen?

Voor fanatec is het verschil makkelijk te zien, de v1 heeft een grijze hielplaat, de v2 een zwarte. Zitten uiteraard meer verschillen in maar dat is het makkelijkste om onderscheid te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nopes, doel op het stuur (Porsche GT3 RS.. Hier is een originele versie van, en een v2 model. Maar volgens mij is fanatec rond 2009 omgegaan naar de V2 modellen. En zo oud is de mijne nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij kun je g27 pedalen ook niet los op je pc aansluiten (zeker niet op je fanatec stuur), daar moet je een aparte kabel voor hebben (Bodnar cable dacht ik), want die pedalen zitten normaal via het stuur aangesloten. Zo was het bij de g25 tenminste, misschien is het anders maar lijkt me sterk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fanatec levert wel een kabeltje waardoor je G25/G27 pedalen aan een Fanatec stuur kan aansluiten.
edit: deze dus. Deze krijg je ook standaard bij een Porsche GT3 stuur.

[ Voor 50% gewijzigd door Niellie41 op 17-04-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
De g27 pedalen krijg ik vandaag/morgen. Deze kan ik gewoon aansluiten op mijn fanatec. (heb een verloopkabeltje). Maar de DFGT pedalen die ik momenteel heb werken ook niet mét zo'n kabeltje.

Het bodnar kabeltje kun je gebruiken om de pedalen los op de pc aan te sluiten .De resolutie van de pedalen wordt dan groter (en dus nauwkeuriger).

Maar goed, ik ga te offtopic met mijn stuurtjes-berichten.

Momenteel dus alweer versie 0.8.7. uit. Dan gok ik dat volgende week v0.9 komt.

Changelog 0.8.7:
- Fixed Race weekend output
- Improved AI
- Improved AI Fuel evaluation
- Fixed FF vibration with stationary car (Mclaren GT3)
- Graphics optimizations

0.8.6
- Default launcher theme: fixed lap number for special events not updating
- Default launcher theme: various UI element placement adjustments

0.8.5
- Race Weekend
- AI improvements
- Fuel lap prediction
- Improved mouse with ingame gui
- Gui fixes and improvements
- Animations on secondary elements of the track
- Enable/disable keyboard commands with wheel or gamepad
- Skybox graphical improvements
- Tweaked kerbs volume
- Lotus Evora GTC
- Lotus Evora GX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Dacide schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:43:
Mooi 0.8.7 is uit. Morgen even checken.

Vandaag mijn Fanatec gt3 binnen gekregen. Voelt lekker degelijk aan.
Was een hele aderlating om deze te installeren. Kreeg alleen maar 888 errors en t wiel bleef 1 kant op staan.

Uiteindelijk de firmware geupdate etc... En nu doet ie t.
En toen kwam het volgende probleem. De pedalen. Ik heb de g27 pedalen nog niet binnen. Ik dacht, dan doe ik t zolang met de DFGT pedalen... Maar nee, dat werkt dus niet. Lijkt alsof t niet compatible is. Hopelijk morgen de g27 pedalen binnen :)

Hoe kan ik zien of ik de v1 of de v2 heb? Nergens iets kunnen vinden??
Ik moest ook gelijk een firmware update doen.. Was toch wel even schrikken aangezien hij dus gelijk niet functioneerde :X .

Ik heb volgens mij wel gelijk die table clamp gesloopt toen, maar bij mij zit hij op een wheelstand vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Wanneer schakelen jullie eigenlijk op? Zodra hij in het ''rood'' komt en de hand naar de pook gaat of trekken jullie hem helemaal door? Voor mijn gevoel is helemaal door sneller maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Altijd even de koppelkromme bekijken Bartus. Als de engineers hun werk goed doen dan begint het rode gedeelte bij het ideale schakelmoment. (volgens mij de piek van het vermogen (of was het koppel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit mijn hoofd is de powerband van een motor het gebied tussen de max koppel en max vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wikipedia:

The power band of an engine or electric motor refers to the range of operating speeds under which the engine or motor is able to operate efficiently. While engines and motors have a large range of operating speeds, the power band is usually a much smaller range of engine speed, only half or less of the total engine speed range (electric motors are an exception – see Electric Motors below).

Specifically, power band is defined by the range from peak torque to peak horsepower (or sometimes to redline). For example: combustion engines typically generate maximum torque at perhaps 2500 RPM. The peak horsepower might be 5000 RPM. Such an engine would have a power band of 2500 to 5000 RPM, in which the engine would be very efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:06
bartus1989 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:15:
Wanneer schakelen jullie eigenlijk op? Zodra hij in het ''rood'' komt en de hand naar de pook gaat of trekken jullie hem helemaal door? Voor mijn gevoel is helemaal door sneller maar...
Je moet daarvoor even naar de vermogenskromme kijken. Meestal ligt het maximale vermogen bij een benzine motor net voor zijn rode gebied. Dus eigenlijk voorbij het maximale toerental schakelen zodat je zo dicht mogelijk tegen je maximale vermogen aan blijft.
Dacide schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:48:
Altijd even de koppelkromme bekijken Bartus. Als de engineers hun werk goed doen dan begint het rode gedeelte bij het ideale schakelmoment. (volgens mij de piek van het vermogen (of was het koppel).
Hoeft niet persé altijd zo te zijn. Ik ga beredeneer altijd vanuit de formules.

Koppel is gedefineerd als: Koppel = (Cilinderinhoud*gemiddelde druk)/ 0,12566 met koppel in Nm, Cilinderinhoud in liter en druk in bar.

Vermogen is gedefineerd als: Vermogen = Koppel* toerental/9550 met vermogen in Kw en toeretal in rpm.

Tot zover de motor. Het uitgaande vermogen/koppel van een motor wordt door een versnellingsbak en differentieel uiteindelijk overgedragen aan het wiel. Daar wordt een koppel weer met een arm overgezet in een kracht. Hierbij is de straal van je wiel de arm.

Er vanuitgaande dat de wrijvingsverliezen nul zijn, en dat rubber aan het wiel oneindig stijf is.

Met dit kunnen we de verandering van toerental/koppel door tandwielen eenvoudig berekenen. Namelijk het vermogen is gedefinieerd als vermogen= Koppel * toerental (met toerental in radialen per seconde, 1 rondje per seconde is 2*pi radiaal per seconde).

Tot zover de droge theorie. Over het algemeen wordt een auto altijd in een hokje geplaats over het maximale vermogen of hoeveel koppel hij heeft. Toch is het inderdaad beter naar beide krommen te kijken. Neem bijvoorbeeld een Honda met zijn VTEC blokken. Aardig vermogen alleen bij erg hoge toerentallen. Dus je moet flink schakelen om het maximale eruit te halen. Pak je dan een diesel die over het algemeen een hoog koppel hebben bij lagere toerentallen, dan kan er heel schakkellui gereden worden. Alleen hebben de meeste door het lagere maximale toerental een lager vermogen dan een benzine.

Het is best lastige materie ;)

Dit artikel is ook best aardig geschreven http://www.autoblog.nl/ar...-of-vermogen-wat-is-beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Dondeju, duidelijk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Damn, die challenge met de Evo Ferrari is nasty. Heb nog een lange weg te gaan. (tijd: 2.10.909).
Bakken met onderstuur als de banden niet >70 graden zijn. En een ontzettende sliding ass :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja die is pittig he!

Gister ging het erg goed. Vandaag gaat alles echt bagger haha.. Haal totaal de tijden van gisteren niet meer.. Zal de vermoeidheid zijn van vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
[b][message=42100380,noline]

Momenteel dus alweer versie 0.8.7. uit. Dan gok ik dat volgende week v0.9 komt.

Changelog 0.8.7:
- Fixed Race weekend output
- Improved AI
- Improved AI Fuel evaluation
- Fixed FF vibration with stationary car (Mclaren GT3)
- Graphics optimizations
Ik quote mezelf even. Ik had het hier over de nieuwste 0.8.7 update. Maar toen ik gisteren ging racen zag ik dat ik nog steeds op 0.8.5 zat. Op de website zie ik nu ook niets meer terug van de 0.8.7 versie/

wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43

Hoogie2004

Whohooooo

Van de week even rondgereden sinds lange tijd in de T125 op Imola. Een listig bakje, maar o zo leuk.

Ik blijf erbij dat de snelheidservaring in deze sim beter is dan welke andere die ik tot nog toe heb geprobeerd, de auto lijkt echt te leven :)

Het wordt tijd voor de multiplayer, zodat we met elkaar kunnen racen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
De snelheidsbeleving valt of staat met de field of view.

Waar hebben jullie hem op staan (en welke schermen?)

Ik race op een 21" flatscreen. Kijkafstand 50cm - +/- 80 graden view. En dan de stoel volledig naar voren schuiven en het beeld iets omlaag pitchen. (1 a 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43

Hoogie2004

Whohooooo

Dacide schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:39:
De snelheidsbeleving valt of staat met de field of view.

Waar hebben jullie hem op staan (en welke schermen?)

Ik race op een 21" flatscreen. Kijkafstand 50cm - +/- 80 graden view. En dan de stoel volledig naar voren schuiven en het beeld iets omlaag pitchen. (1 a 2)
Het is niet alleen dat voor mij persoonlijk. De auto gedraagt zich ook veel levendiger, hij beweegt meer / trilt meer, etc :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
True that.... camera movement in cockpit.

Wat ik trouwens enorm mis is de functie uit GTR: Look to apex. M.a.w. als je instuurt, dan beweegt het hoofd/camera ook mee. Je kijkt dan als het ware mee met de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
80 FOV lijkt me vrij hoog. Ik zit geloof ik rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Leek mij ook erg hoog. Maar om een of andere reden bevalt dit wel. Kan misschien ook liggen aan het formaat beeldscherm ofzo?

Van wiki:
Field of view

The approximate field of view of an individual human eye is 95° away from the nose, 75° downward, 60° toward the nose, and 60° upward, allowing humans to have an almost 180-degree forward-facing horizontal field of view.[citation needed] With eyeball rotation of about 90° (head rotation excluded, peripheral vision included), horizontal field of view is as high as 270°. About 12–15° temporal and 1.5° below the horizontal is the optic nerve or blind spot which is roughly 7.5° high and 5.5° wide.[7]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb ook eens getest met een FOV van 50, maar voor mij haalde dit de hele snelheidsbeleving weg. Heb 'm nu geloof ik op 70 staan.

Resolutie 1900x1200 op 26" trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Metalfreak schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:31:
Ik heb ook eens getest met een FOV van 50, maar voor mij haalde dit de hele snelheidsbeleving weg. Heb 'm nu geloof ik op 70 staan.

Resolutie 1900x1200 op 26" trouwens.
Dat van de snelheidsbeleving is ook voor mij de reden dat ik hem hoog gezet had. Het beste is volgens mij een waarde tussen de 35 en de 50 ofzo (qua realisme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
ligt ook aan je aspect ratio, 70 op 1920x1200 is hetzelfde als 63 op 1920x1080

Als je het realistisch in wilt stellen moet je natuurlijk ook weten hoe ver je van het scherm zit en hoe groot het scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Volgens mij klopt dat niet. Fov is de kijkhoek tussen je ogen en de randen van je beeldscherm. Bij een horizontale fov is het de hoek van je ogen t.o.v. de linker en rechterkant van het scherm. De verticale fov is dan wel afhankelijk van de aspectratio. Bij een verticacle fov wordt het onderkant en bovenkant scherm en wordt de hor. fov ook weer afhankelijk van de aspectratio.
Lees overigens voor fov steeds correcte fov.
Om de hor. fov te berekenen heb je 2 afstanden nodig,
de afstand tussen je ogen en het beeldscherm.
De halve breedte van het beeld wat weergegeven wordt door je beeldscherm.
Je neemt de arctan van breedte gedeeld door afstand, het aantal graden wat daar uit komt is de halve kijkhoek, dus maal 2.
Verticale fov werkt hetzelfde maar dan met de halve hoogte.
Als voorbeeld, het beeld van mijn monitor is 52 cm breed, dat geeft 26.
Ik zit bv op 60 cm, arctan(26/60) is afgerond 23, maal 2 is 46 graden.
Voor de meeste mensen, inclusief ik, werkt dit niet zo goed dus meestal wordt de fov groter ingesteld.
Je krijgt dan (een vals) gevoel van meer snelheid en je ziet in de breedte meer, spiegels bv.
Nadeel is dat de weg smaller wordt en het beeld vervormd wordt.

Maar dat het klopt is simpel voor te stellen door een raamwerk met de afmetingen van je beeld op de vooruit te plakken en dan kijken wat je kan zien. Ga je dichter op je vooruit zitten, wordt de kijkhoek groter. Als je het raam groter maak wordt de kijkhoek ook groter.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 08:35
Zo weer even wat dichter bij met de Abarth... maar ja die laatste 2...
Maar.eentje moet zeker lukken!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Nadat ik nog niet helemaal tevreden was met hoe mijn stuur (Fanatec CSR met Elite pedals) aanvoelden, maar eens naar de configuratie daarvan gekeken en meteen een firmware update uitgevoerd.

Stuur voelt nu veel beter aan en heb bij de twee challenges die ik tot nu heb geprobeerd ook meteen mijn tijd verbeterd. Op Vallelunga 1,6 seconde eraf. Maar dat heeft ook met baankennis en de setup te maken. Mede daarom moet ik, als ik de tijd en zin heb, daar nog wel een lage 35er kunnen gaan rijden. En op Mugello tot nu toe 1 tiende eraf. Maar daar moet nog meer af kunnen. Zat al een keer 0.4 onder mijn tijd maar verkloot in het laatste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
larose schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:58:
Volgens mij klopt dat niet. Fov is de kijkhoek tussen je ogen en de randen van je beeldscherm.
Als je het realistisch instelt wel ja.

Maar de instelling is de verticale kijkhoek vanuit je virtuele poppetje. Mijn scherm is te klein/ver weg voor een realistische instelling, zou ik 20 graden moeten nemen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Mijn tijd op Mugello nog iets verbeterd(nu naar 1:49.480) en voor nu een plaats gestegen. De top 5 lijkt echt te ver weg. Maar kan uiteraard altijd verbeteren. Tips zijn welkom.

Het is overigens pas mijn eerste video die ik upload. Kan zijn dat ik daarin ook nog wat aanpassingen moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ziet er aardig uit!

Als ik je tips mag geven:

- Soms stuur je te vroeg in. Je stuurt dan half in, begint te remmen en stuurt dan pas verder in. Ik zou proberen om gewoon te remmen in een rechte lijn en dan al remmend nog een beetje in te sturen. Heel licht remmend, anders krijg je onderstuur.
- Je lijnen zijn goed, maar vaak mis je bij entry nog een halve meter apex aan de binnenkant. Vooral in Sectie 2 van het circuit.
- Ook bij exit kan je meer curb/ruimte gebruiken. Als je na die snelle bocht rechtsaf omhoog gaat, kom je op een 3e versnelling chicane af. Bij de exit van die chicane kun je de volledige curb gebruiken, waardoor je eerder gas kunt geven.

Als je bovenstaande aanpast zit je zo in de 48 laag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 19:39
Net nog wat rondjes gedaan met de Formula Abarth op Vallenlunga.

Ik kom nog steeds dik 6 tiende tekort op de nummer #1 wat betekend dat ik dus nog steeds structureel dingen verkeerd doe....

Ik kan naar mijn idee nog een hoop winnen in de eerste echte doordraaier (al van alles geprobeerd, vroeg remmen, laat remmen etc.) om zoveel mogelijk snelheid mee het rechte stuk op te krijgen maar erg veel tijd win ik er niet meer.

Daarnaast kan ik wellicht in de langzame hairpins nog wat tijd winnen.

Mijn grootste ergenis is dat de FFB van AC niet goed genoeg lijkt te communiceren. Zeker als ik op de limiet rijdt merk ik dat ik de details mis van bijv. hobbels zoals ze dat bij rF2 een stuk sterker hebben gedaan.

Leuk die hele realistische aanpak. Maar als je geen motion rig van 5000+ euro hebt zal je vooral visueel correcties uit moeten voeren. Een beetje correctie eindigt bij mij al gauw in een tankslapper aangezien mijn stuur dankzij de FFB amper anticipeert op wat er gaat gebeuren.....

Ik kan zo te zien nog redelijk meekomen wat me alles mee valt. Normaal zit ik 1 a 2 seconde van de snellere jongens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Requiem19 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:51:
Ziet er aardig uit!

Als ik je tips mag geven:

- Soms stuur je te vroeg in. Je stuurt dan half in, begint te remmen en stuurt dan pas verder in. Ik zou proberen om gewoon te remmen in een rechte lijn en dan al remmend nog een beetje in te sturen. Heel licht remmend, anders krijg je onderstuur.
- Je lijnen zijn goed, maar vaak mis je bij entry nog een halve meter apex aan de binnenkant. Vooral in Sectie 2 van het circuit.
- Ook bij exit kan je meer curb/ruimte gebruiken. Als je na die snelle bocht rechtsaf omhoog gaat, kom je op een 3e versnelling chicane af. Bij de exit van die chicane kun je de volledige curb gebruiken, waardoor je eerder gas kunt geven.

Als je bovenstaande aanpast zit je zo in de 48 laag!!
Bedankt voor de tips. Zal het gaan proberen.

Verder zit ik voor mijn gevoel wel in de buurt van de apex. Maar heb daar dus nog wel wat ruimte over begrijp ik. Misschien mijn FOV eens wat aanpassen zodat ik ook door mijn bestuurdersraam naar buiten kan kijken. En daar dus ook de kerbs/track nog kan zien.

Verder lijkt me het inderdaad handig als je een "Look to apex" in kunt stellen. Lijkt me dat je dat in het echt ook automatisch doet. En natuurlijk kun je een 3 screen setup maken zodat je het zelf kunt doen, maar dat is een behoorlijke investering. Niet alleen de schermen, maar dan moet mijn pc een stuk krachtiger zijn. Tenminste als ik daar in een multiplayer ook mee zou rijden. Alleen op de baan zal het nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je zou je filmpje terug kunnen kijken en even voor jezelf opschrijven bij welke bochten je aan de binnenkant de kerb (net) niet raakt. In de eerste sectie pak je de inside kerbs goed mee. In sectie 2 pak je ze niet genoeg mee. Voor een echte toptijd moet alles perfect zijn en moet je letterlijk elke centimeter van het circuit gebruiken. Zowel aan de binnenkant als buitenkant van de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Pfff ik krijg die Abarth maar niet goed onder controle.. Dat circuit met die auto is geen lekkere combinatie voor mij. Ik zie dat circuit gewoon niet goed.. Merk dat ik constant de verkeerde lijnen pak ofzo.. snap er niks van.

Wat voor setup gebruik jij Tim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Straks of morgen nog eens proberen. Lijkt me sterk dat ik zoveel kan verliezen. Liever eerste sector wat trager en de rest winnen, want dit is niks.

Edit: shit hij rijdt even mijn hard gewerkte tijd weg met 0,6 sec. Moet ik wederom aan de bak haha.

Tim: Zou jij je rondje in die Abarth eens kunnen laten zien? Ik ga namelijk constant de mist in bij de eerste scherpe linker hairpin en dan vervolgens bij de tweede wederom.

Die hairpins naar links gaan bij mij heeel slecht..

[ Voor 56% gewijzigd door Kuhr89 op 19-04-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ben pas donderdag weer thuis, denk dat dat niet meer gaat lukken. Maar staan wel meer filmpjes op youtube van snelle rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even de track map en selectie van mijn tooltje onder handen genomen. Begint een leuk projectje te worden, ik leer er zelfs veel van :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/acspeed.png

Track map laat nu met kleuren zien waar je hard remt, coast, weer op het gas gaat, etc. En de selectie die je maakt in een grafiek vertaalt zich dan in een selectie (rode streep) naar de track map zodat je meteen kan zien welk deel van de track het bij hoort.

Om deze rondjes op te nemen nog maar eens een 6-tal rondjes geprobeerd op Mugello met de Evora GTC, viel me toch nog wel tegen, 3 seconden van Tim af nog :) Moet veel beter kunnen maar ik ben teveel iRacing gewend en ben te voorzichtig, het ene rondje ga ik half gas door een bocht terwijl het vol gas kan, en om te compenseren probeer ik het volgende rondje vol gas en stuur ik niet goed waardoor ik onderstuurd de baan af vlieg 8)7 Kan nog niet goed voelen wanneer ik op de limiet rijdt, maar dat is gewoon gewenning.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik mis nog wel een cursor in die tool, waar je op elk moment in de tijd kunt zien wie er welke snelheid heeft bijvoorbeeld tijdens aanremmen of uitaccelereren, of wie later remt (meters)

Wat je ook vaak ziet bij tools is de mogelijkheid om te schakelen tussen een tijd en op afstand gebaseerde grafiek :) De laatste zal het meest gebruikt worden hoor maar het is volgens mij wel leuk om compleet te maken. Gaaf dat je 'even' zoiets bouwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die cursor zit er al in, als je een enkel punt selecteert zie je van dat punt alle stats (dus eigenlijk de waardes die je geselecteerd hebt in elke grafiek). Als je een 'range' selectie maakt zoals op het screenshot krijg je stats van dat gebied, momenteel alleen min/max/avg speed maar daar kan nog veel meer bij natuurlijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik rij nu sinds een week met mijn nieuwe stuur en pedalen (g27 pedalen/Fanatec Gt3 rs v2 stuur).
Voorheen gebruikte ik de DFGT.

Ik krijg mijn stuur maar niet juist ingesteld. Voor mijn gevoel voelde de DFGT beter aan. Met name qua feedback bij onderstuur (het schuren/schrapen van de wielen). Lijkt me dat de Fanatec toch beter moet aanvoelen.

De pedalen voelen overigens way better dan de DFGT pedaaltjes.

@ GT3 bezitters: Welke settings gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezit een gt2 , maar dat maakt niet uit.
Misschien weet je dit al wel,maar een logitech
dfgt,maakt gebruikt van tandwielen,en de gt3/2 van een v snaar overbrenging
(Belt driven) dat is wel effe wennen.de dfgt voelt wat minder log aan zeker?
En reageert wat sneller ,tenminste dat gevoel had ik bij de eerste dagen met de gt2

Mijn instellingen zijn : sen, of. / FF 100 / drift 2 / sho 100 / Abs 0 / lin of / dea of / spr of / dpr 10
Misschien heb je er wat aan. ps ingame ac heb ik 60 FF gain
Pagina: 1 ... 22 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.