Wel een vrij hoge entry snelheid denk ik hoor, ik ga eens kijken of ik het kan reproduceren
Probeer het eerst in je rijstijl op te lossen
. Wat er gebeurt in die bocht heet 'lift off oversteer'. Doordat je je gas los laat tijdens het insturen, verplaatst het gewicht van de auto zich naar voren. Voorwielen krijgen meer grip, achterwielen minder. Dan spin je snel idd.
Oplossing: iets eerder gas loslaten en bocht in gaan met klein beetje gas (probeer maar, werkt echt). Of je gebruikt het effect door iets minder hard in te sturen. Is wel vrij lastig hoor.
Kom je daar niet uit, dan zou je bijv met rebound en bump dempers kunnen spelen.
Oplossing: iets eerder gas loslaten en bocht in gaan met klein beetje gas (probeer maar, werkt echt). Of je gebruikt het effect door iets minder hard in te sturen. Is wel vrij lastig hoor.
Kom je daar niet uit, dan zou je bijv met rebound en bump dempers kunnen spelen.
Thanks voor de tips. Ga er bij het voorbeeldfilmpje ook wel vrij hard in, maar heb in die bocht echt het idee dat ik veel voorzichtiger moet doen dan nodig zou moeten zijn.
<offtopic>
Als je op het moment nog wat tijd te doden hebt begint op het Motor Trend Channel straks het live verslag van de eerste ronde van het TORC championship.

</offtopic>
<offtopic>
Als je op het moment nog wat tijd te doden hebt begint op het Motor Trend Channel straks het live verslag van de eerste ronde van het TORC championship.

</offtopic>
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Damn dat remmen op die manier lukt gewoon niet hier hoor, dan blokkeert de hele boel
Gaat niet om snelheid, maar om wat er gebeurt. Bocht heeft negatieve verkanting, waardoor lift off overstuur nog meer aanwezig is. Het is echt nuttig om je in te lezen over rijtechnieken. Heeft mij veel geholpen.HirzoSchuurman schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:43:
Thanks voor de tips. Ga er bij het voorbeeldfilmpje ook wel vrij hard in, maar heb in die bocht echt het idee dat ik veel voorzichtiger moet doen dan nodig zou moeten zijn.
Lampuhkap; zorg eerst eens dat je bandjes goed warm worden. Dan remt ie al stuk beter. En natuurlijk gebruik ik geen abs in de 312.
Hier kan je overigens zien welke aids er gebruikt zijn. Namelijk geen
http://www.radiators-cham...community=all&friends=all
[ Voor 15% gewijzigd door Requiem19 op 05-04-2014 22:53 ]
Rijd makkelijk 10 a 15 rondes achter elkaar, dus temperatuur van de band moet niet zon probleem meer zijn toch ;P mag wel aannemen dat ze na een rondje of 3 goed op temp zijn?
Heb al wel filmpjes over weight transfer/tail braking opgezocht, daar wat dieper induiken heeft al wat geholpen maar ben er nog lange nietRequiem19 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:51:
[...]
Gaat niet om snelheid, maar om wat er gebeurt. Bocht heeft negatieve verkanting, waardoor lift off overstuur nog meer aanwezig is. Het is echt nuttig om je in te lezen over rijtechnieken. Heeft mij veel geholpen.

Hoe kan je heel/toe downshifts het beste leren trouwens?
Ben er nog niet echt aan begonnen, wel paar keer geprobeerd maar lukt voor geen meter.
Gewoon recht stuk pakken en aan de hand van youtubefilmpjes gaan zitten kl*ten tot het goed gaat?
Weet je nog goede websites waar meer/goede/duidelijke info te vinden is qua rijtechnieken?
(Engels geen probleem)
Dat ervaarde ik daar idd ook (of overal natuurlijk met die auto ;)! Soms wil er ook nog eens een tikkie rem bij doen, heb ik het idee dat het diff nog wat vaster staat en hij dan ook nog wat stabieler is en dan stuur je hem mooi de bocht door. Dit idee heb ik van een collega die had een gesprek met een coureur die op een stratencircuit weleens de rem erbij moest gebruiken op de rechte stukken (klein tikkie) om zo de auto in een rechte lijn te kunnen houdenRequiem19 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:25:
Wat er gebeurt in die bocht heet 'lift off oversteer'.
Eerste keer dat ik deze auto en baan allebei rijd, maar ik kan nu al zeggen, dit lijkt me echt gaaf league materiaal, makkelijk rijden met dit ding zonder al teveel gekke toeren uit te moeten halen en een leuke baan die niet al te lastig is en lekker veel ruimte bied
@Hirzo
zoals met bijna alles in de werld langzaam beginnen
@Lampuhkap
Hou je wel rekening dat je met remmen compenseert voor downforce verlies?
[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 05-04-2014 23:41 ]
+1Schuey schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:30:
[...]
Eerste keer dat ik deze auto en baan allebei rijd, maar ik kan nu al zeggen, dit lijkt me echt gaaf league materiaal, makkelijk rijden met dit ding zonder al teveel gekke toeren uit te moeten halen en een leuke baan die niet al te lastig is en lekker veel ruimte bied
Ik dacht hetzelfde
Niet al te moeilijke auto in de basis, en lekker schakelen met de handbak.
Ik heb hier sinds gisteren een DFGT staan. Geleend van een vriend.
Mijn god wat een verschil met de momo racing. Ongelofelijk zeg. Geen gepiep, gekraak en trekken aan speling. Véél betere ffb. Al met al een wereld van verschil. (en nu is de DFGT ook nog eens echt een speelgoed stuur).
Ben echt benieuwd hoe een Fanatec GT3 aanvoelt t.o.v. een DFGT. Ik ben hard zoekende op marktplaats.
Heb een set gezien van een Fanatec gt3 + G25 pedals voor om en nabij 150 euro. Dan kan ik later andere pedalen erbij kopen. Om te beginnen zijn de G25 pedalen alweer iets beter dan die van de DFGT lijkt me?
Zojuist een 2.18.890 op mugello neergezet met de 240R. Heb nog een lange weg te gaan. Maar het gaat steeds beter
Mijn god wat een verschil met de momo racing. Ongelofelijk zeg. Geen gepiep, gekraak en trekken aan speling. Véél betere ffb. Al met al een wereld van verschil. (en nu is de DFGT ook nog eens echt een speelgoed stuur).
Ben echt benieuwd hoe een Fanatec GT3 aanvoelt t.o.v. een DFGT. Ik ben hard zoekende op marktplaats.
Heb een set gezien van een Fanatec gt3 + G25 pedals voor om en nabij 150 euro. Dan kan ik later andere pedalen erbij kopen. Om te beginnen zijn de G25 pedalen alweer iets beter dan die van de DFGT lijkt me?
Zojuist een 2.18.890 op mugello neergezet met de 240R. Heb nog een lange weg te gaan. Maar het gaat steeds beter
De pedalen zijn het minste van het G25-setje
Juist de pedalen van Fanatec zijn beter.
Neemt niet weg dat ze verder prima functioneren. Ik heb sinds kort de GTEYE-upgrade in mn G27 pedalen zitten, die vervangt de oude veer door eentje met meer tegendruk. Niet goedkoop (20 euro) maar wel zeker aan te raden.
Neemt niet weg dat ze verder prima functioneren. Ik heb sinds kort de GTEYE-upgrade in mn G27 pedalen zitten, die vervangt de oude veer door eentje met meer tegendruk. Niet goedkoop (20 euro) maar wel zeker aan te raden.
[ Voor 56% gewijzigd door lezut op 06-04-2014 13:37 ]
Ik zag dat die pedalen zo'n zelfde type zijn als die van de momo en de DFGT. Echter dan weer net iets degelijker.
Uiteindelijk wil ik een setje clubsport pedalen van Fanatec. Maar om nun te beginnen is alles beter dan een momo racing. Wat een verschil als je van 240 naar 900 graden gaat.
[edit] Op marktplaats staat ook een fanatec forza motorsport stuurwiel. Is deze enkel voor forza geschikt? Lijtk me stug? Hoe verhoudt deze zich tot een GT3 RS v2 stuur?
Uiteindelijk wil ik een setje clubsport pedalen van Fanatec. Maar om nun te beginnen is alles beter dan een momo racing. Wat een verschil als je van 240 naar 900 graden gaat.
[edit] Op marktplaats staat ook een fanatec forza motorsport stuurwiel. Is deze enkel voor forza geschikt? Lijtk me stug? Hoe verhoudt deze zich tot een GT3 RS v2 stuur?
[ Voor 22% gewijzigd door Dacide op 06-04-2014 13:47 ]
Dit stuur is gewoon terug te vinden op de fanatec site. Ik vind het er wat minder uitzien dan de porsche sturen. Voornaamste verschil is denk ik dat dit stuur ook gebruikt kan worden met een xbox 360 (los van het uiterlijk). Ik zelf heb de gt2, zeg maar de gt3 met xbox 360 mogelijkheid. Heb met de forza en de gt3 geen ervaring maar aangezien ze ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten, denk ik dat er inwendig niet zo veel verschil is.Dacide schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:44:
Op marktplaats staat ook een fanatec forza motorsport stuurwiel. Is deze enkel voor forza geschikt? Lijtk me stug? Hoe verhoudt deze zich tot een GT3 RS v2 stuur?
Aad
In het echt werkt lift off oversteer ook.Requiem19 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:25:
Probeer het eerst in je rijstijl op te lossen. Wat er gebeurt in die bocht heet 'lift off oversteer'.
Zat tegen het onderstuur aan, en met het gas los laten komt de achterkant omzetten. Je moet wat met je gezinsauto.
https://m.youtube.com/wat...re=youtu.be&v=-mdtUWpVu9g
[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 06-04-2014 14:48 ]
Ik had er even een hard hoofd in of de community Kunos wel zou kunnen volgen qua kwaliteit van de auto's... maar grafisch zit dat iig wel snor.
Zie nog wel een glitch op het voorwiel op een spaak volgens mij 
Maar damn dit ziet er goed uit!
en touringcars
Maar damn dit ziet er goed uit!
Qua graphische kwaliteit gaat het vaak wel aardig, physics wise, hebben de mensen vaak geen clue, daar zit het juist vaak fout helaas, dan kan het er nog zo mooi uit zien.lezut schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:48:
[afbeelding]
Ik had er even een hard hoofd in of de community Kunos wel zou kunnen volgen qua kwaliteit van de auto's... maar grafisch zit dat iig wel snor.
Goed punt, daar ging het in het verleden ook vaak op mis... echter, Kunos komt straks met een aantal modding tools, ook voor de physics. Met de oude ISI engine werd je nogal in het diepe gegooid wat dat betreft, heb me er ook wel in proberen te verdiepen maar nooit veel wijs uit kunnen worden.
Dat argument heb ik eerder gehoord, ik ben er echter nog niet uit of mensen dat uit naïviteit herhalen of dat het daadwerkelijk beter wordt. De basis moet goed zijn en goede modding tools gaan daar niks aan veranderen, die maken het alleen makkelijker jouw content zo soepel mogelijk in de engine te krijgen. Ook met goede modding tools zul je goede spulletjes moeten aanleveren wil die engine daar goede resultaten mee behalen. Zo ook zeer zeker met auto's, bij elkaar geraapte verzonnen nummertjes uit poepen gaat hem ook hier, niet worden. Dit geld zeker niet voor alle gemodde auto's maar het is wel iets waar er veel de mist in gaan, simpel gezegd, je verzint dat allemaal niet zo makkelijk, en modding tools gaan dat ook niet voor je verzinnen.
Vehicle dynamics is nu eenmaal geen kattepis, dat is een vak apart, kijk alleen maar naar de videos van Niels Heusinkveld. Het wordt alleen maar lastiger zonder fatsoenlijk bron materiaal en zeker op physics gebied schort het hier 9 van de 10 keer aan, zeker voor purpose built race auto's, helaas.
Ik denk dan ook zeker dat ik het met AC bij de stock content hou, zeker qua tracks. Als ze keurige laserscanned tracks aanleveren, ga ik niet zo snel kapot geconverteerde tracks rijden die ik in rF1 en GTR2 ook al reed
Vehicle dynamics is nu eenmaal geen kattepis, dat is een vak apart, kijk alleen maar naar de videos van Niels Heusinkveld. Het wordt alleen maar lastiger zonder fatsoenlijk bron materiaal en zeker op physics gebied schort het hier 9 van de 10 keer aan, zeker voor purpose built race auto's, helaas.
Ik denk dan ook zeker dat ik het met AC bij de stock content hou, zeker qua tracks. Als ze keurige laserscanned tracks aanleveren, ga ik niet zo snel kapot geconverteerde tracks rijden die ik in rF1 en GTR2 ook al reed
[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 07-04-2014 09:09 ]
Wat zijn nu eigenlijk jullie favoriete auto's om mee te rijden?
Ik ben inmiddels helemaal verliefd op de Formule Abarth (Tatuus).. Mijn god wat een heerlijkheid.
Ik ben inmiddels helemaal verliefd op de Formule Abarth (Tatuus).. Mijn god wat een heerlijkheid.
Ik heb niet zoveel met formule-auto's. Ik vind die Pagani's allebei wel erg lekker, de F40 ook (maar tricky) en de McLaren GT3 is ook heerlijk om te rijden.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Nou, hier dus nog zo iemand. Ik schreeuwde het uit van geluk dat Assetto veel straatauto's in zich heeft. Maar na een paar rondjes formule abarth @ mugello ben ik helemaal maar dan ook echt helemaal omgeslagen qua mening.
Uhhh, dat is een DFP (een Driving Force Pro) en geen DFGT
[ Voor 47% gewijzigd door BM op 10-04-2014 15:08 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Mijn excuus
Is aangepast!
[ Voor 38% gewijzigd door Qwaribo op 07-04-2014 15:18 ]
Tim, ik kijk naar jouw filmpje op Mugello, maar jij gebruikt geen koppeling.. Heb je die niet of doe je het op een andere manier?
Ik heb het idee dat ik namelijk met de H-shifter langzamer ben dan als ik met de flippers zou schakelen..
Dit heb ik nog niet getest, maar lijkt dit lijkt me.
Ik heb het idee dat ik namelijk met de H-shifter langzamer ben dan als ik met de flippers zou schakelen..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Zoveel zal het niet schelen denk ik, daar komt bij, met de flippers kun je niet in 1 keer van zijn 5e naar 3e versnelling bijvoorbeeld, scheelt soms ook
Bij het opschakelen gebruik ik wel de koppeling. Echter, doe ik het niet helemaal goed. Bij het opschakelen lift ik de throttle namelijk niet. Zodra engine damage is geïmplementeerd zou mijn motor dus vrij snel opblazen. Stom, maar zo heb ik het mezelf aangeleerd en ik heb nog geen prikkel gehad om het af te lerenKuhr89 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:23:
Tim, ik kijk naar jouw filmpje op Mugello, maar jij gebruikt geen koppeling.. Heb je die niet of doe je het op een andere manier?
Bij het terugschakelen gebruik ik inderdaad geen koppeling. Het gas blippen bij terugschakelen is a) voldoende om de versnellingsbak in de goede versnelling te krijgen en b) zorgt voor stabiliteit bij het aanremmen. Dit is wel een stuk moeilijker om aan te leren. Maar met veel oefenen gaat dit je lukken.
Overigens, H-shifter is veel sneller dan schakelen met flippers (!). AC heeft een hogere shift-delay ingebouwd voor schakelen met flippers in auto's die een handbak hebben. Dit beloont rijden met h-bak (waar realistisch) en moedigt dit ook aan. Op een lange baan als Mugello scheelt dit zeker een seconde schat ik. Maar vergis je niet, het maakt het rijden echt wel een klap lastiger.
Ja ik zie namelijk geen grafiekje oplichten bij het indrukken van de koppeling.
Dat heel to toe zit er bij niet in. Rij met dit stuur (G27) en dit spel pas een paar dagen. Daarvoor met een versleten DFP F1 etc gespeeld. Dit is dus wel andere koek haha. Het rijden met een H-shifter is heel erg wennen, wel verschil met een echte auto. Minder gevoel.
Dat heel to toe zit er bij niet in. Rij met dit stuur (G27) en dit spel pas een paar dagen. Daarvoor met een versleten DFP F1 etc gespeeld. Dit is dus wel andere koek haha. Het rijden met een H-shifter is heel erg wennen, wel verschil met een echte auto. Minder gevoel.
Ja idd, dat is ook nog nooit echt goed gedaan, er zou eigelijk iemand een keer een force feedback H-bak moeten maken
(en dan geen plastic meuk zoals elk groot merk lijkt te doen...)
[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 07-04-2014 19:01 ]
Ah, ik denk dat die app met pedalen inputs niet goed werkt in replay modus.Kuhr89 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:56:
Ja ik zie namelijk geen grafiekje oplichten bij het indrukken van de koppeling.
Heel&toe werkt iets anders he. Dan rem je dus met je rechtervoet (heel) en blip je met je teen. Je voet staat dan schuin op het pedaal. Ondertussen bedien je dan met je linkervoet de koppeling.
Dat hoeft niet clutchless downshift. Kort gezegd:
- Rem met je linkervoet (altijd doen in simracing
- Schakel terug met de h-shifter
- Op het moment dat je terugschakelt, geef je met je rechtervoet een dotje gas, zodat hij in z'n versnelling schiet.
Bovenstaande is niet heel makkelijk, maar als je hiermee begint, heb je het maar alvast onder de knie. En het gaat je veel tijd schelen en het is realistischer dan met auto clutch/flippers etc.
Ik rem juist met mijn teen (bal van mijn voet eerder) en blip met mijn hiel, vind ik iets makkelijker kracht zetten
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 07-04-2014 19:14 ]
Die bedient de koppeling 
Clutchless durf ik in mijn eigen auto ook niet, dus doe ik het virtueel ook maar niet. Zat vanmiddag tijdens het remmen voor het stoplicht ook al naar rechts te harken, maar mijn gaspedaal zit te ver weg
(diep)
Clutchless durf ik in mijn eigen auto ook niet, dus doe ik het virtueel ook maar niet. Zat vanmiddag tijdens het remmen voor het stoplicht ook al naar rechts te harken, maar mijn gaspedaal zit te ver weg
[ Voor 81% gewijzigd door Schuey op 07-04-2014 19:33 ]
Aaah oke. Ja ik doe het nu eigenlijk op de normale manier met een auto racen, niet in competitie verband dan he..
Dat heel & toe deed/probeerde ik idd net als Schuey te doen..
Met F1 en flipper autos balanceer ik de auto idd met gas geven, maar met de H-shifter en ontkoppelen vond/vind ik dat wel erg lastig om dat allemaal tegelijk te doen.
Ik zal de clutchless methode eens proberen. Hopelijk lukt dat
Dat heel & toe deed/probeerde ik idd net als Schuey te doen..
Met F1 en flipper autos balanceer ik de auto idd met gas geven, maar met de H-shifter en ontkoppelen vond/vind ik dat wel erg lastig om dat allemaal tegelijk te doen.
Ik zal de clutchless methode eens proberen. Hopelijk lukt dat
Same here, ook nog maar een paar dagen aan de gang met een G27. Maar H-shiften went verbazingwekkend snel (heb de blip nog wel aan staan) en is echt een stuk sneller. En ik vond het makkelijker aanleren/inschatten in welke versnelling je de bochten moet pakken.Kuhr89 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:56:
Clutchless klinkt ook goed trouwens, dan hoef ik heel&toe niet te leren.
'heel-and-toe' doe ik ook niet aan. Met de stock g-25 pedals vind ik t niet te doen en daarnaast is het motorisch nogal lastig voor me
Ik moduleer het rempedaal om de achterkant stabiel te houden. Dit kost wel tijd en mischien moet ik die hardwaremod eens aanschaffen....
Net de lotus 240r s3 uitgelaten. Een beetje saaie bak maar wel geschikt voor de online league lijkt me.
Je moet met deze bak erg veel met je gas spelen om snel te gaan. Het rempedaal is redelijk vaag vind ik. Mischien is de stock rembalans niet goed?
Alternatieven voor de 240 als league racer lijken me (in volgorde van moeilijkheid): de 458, de p4/5 of de z4 gt3.
Ik moduleer het rempedaal om de achterkant stabiel te houden. Dit kost wel tijd en mischien moet ik die hardwaremod eens aanschaffen....
Net de lotus 240r s3 uitgelaten. Een beetje saaie bak maar wel geschikt voor de online league lijkt me.
Je moet met deze bak erg veel met je gas spelen om snel te gaan. Het rempedaal is redelijk vaag vind ik. Mischien is de stock rembalans niet goed?
Alternatieven voor de 240 als league racer lijken me (in volgorde van moeilijkheid): de 458, de p4/5 of de z4 gt3.
Denk dat de 240 snel zat is voor de eerste paar races, zeker als mensen aan verkeer moeten wennen. Als men ook nog eens met de auto moet vechten wordt het waarschijnlijk een crashfest waar weinig mensen plezier aan zullen beleven denk ik 
Tja, dat wordt of iets later terugschakelen, of toch een blipje gas erbij zodat je niet ineens dat toerenverschil krijgt, dat is vaak juist het ding met onbalans. Gooi daar nog een dosis lift off oversteer tegenaan en dan moet je sturen als bassie en adriaan om hem in het rechte spoor te houden jatracker72 schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:59:
Ik moduleer het rempedaal om de achterkant stabiel te houden.
[ Voor 54% gewijzigd door Schuey op 07-04-2014 22:13 ]
Schiet me ineens wat te binnen voor de leaugue, dacht dat ik het nog niet voorbij had zien komen: pre race warm up/practice van een kwartiertje ofzo.
Net even snel geprobeerd dat clutchless downshiften icm met remmen met links. Maar dat gaat me prima af. Het combineren van twee rijstijlen bevalt prima. Het scheelt me ook wat spins omdat ik vaak te snel terugschakel. xD Goede tip.
Kijk mij nou!
Goed om te horen, topvirtueel debiel schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:13:
Net even snel geprobeerd dat clutchless downshiften icm met remmen met links. Maar dat gaat me prima af. Het combineren van twee rijstijlen bevalt prima. Het scheelt me ook wat spins omdat ik vaak te snel terugschakel. xD Goede tip.
Waar ik tot gisteren met de Logitech DFGT reed nu ook over gestapt naar een stuur en een handbak. Het is de Fanatec CSR+Elite CSR pedal geworden. Het is wel heel erg wennen. De tip van Requiem ook maar meteen geprobeerd en dat lijk voor mij ook te gaan werken. Is het trouwens niet zo dat je in een echte auto je versnellingsbak dan zo naar de klote hebt. Oftewel als spellen daar iets op gaan vinden is het dan misschien toch verstandiger om dan toch maar het Heel-Toe te proberen te gaan leren. Hoewel me dat heel erg lastig lijkt vanwege de onnatuurlijke stand van mijn voet.
Ook nog maar eens naar alle instellingen kijken, want heb het idee als ik met de huidige instellingen rij ik een aardige armtraining aan het doen ben en dat zo nooit langer dan een half uur vol hou. Daarvoor zal ik maar eens op internet gaan rondkijken.
Ook nog maar eens naar alle instellingen kijken, want heb het idee als ik met de huidige instellingen rij ik een aardige armtraining aan het doen ben en dat zo nooit langer dan een half uur vol hou. Daarvoor zal ik maar eens op internet gaan rondkijken.
Oh jawel hoor, maar daar had ik een iet of wat andere rijstijl dan dan ik op het virtuele circuit probeer.
Als je goed rev matcht, is clutchless downshiften niet slecht voor je bak volgens mij. Met mn motor deed ik ook altijd clutchless upshifts op t circuit trouwens_A3 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:09:
Waar ik tot gisteren met de Logitech DFGT reed nu ook over gestapt naar een stuur en een handbak. Het is de Fanatec CSR+Elite CSR pedal geworden. Het is wel heel erg wennen. De tip van Requiem ook maar meteen geprobeerd en dat lijk voor mij ook te gaan werken. Is het trouwens niet zo dat je in een echte auto je versnellingsbak dan zo naar de klote hebt. Oftewel als spellen daar iets op gaan vinden is het dan misschien toch verstandiger om dan toch maar het Heel-Toe te proberen te gaan leren. Hoewel me dat heel erg lastig lijkt vanwege de onnatuurlijke stand van mijn voet.
Wat betreft de ffb kracht; check even in game of hij niet clipped.
Hoe zit t eigenlijk met stuurbekrachtiging in real life auto's. Ik doel in deze op racewagens...
Bv open seaters zoals een formule abarth. Maar ook bv een moderne F1 auto. Hebben die een stuurbekrachtiging?
En what about de autos in bv de
FIA GT klasse?
Bv open seaters zoals een formule abarth. Maar ook bv een moderne F1 auto. Hebben die een stuurbekrachtiging?
En what about de autos in bv de
FIA GT klasse?
[ Voor 10% gewijzigd door Dacide op 08-04-2014 22:08 ]
Ik weet technisch niet zo veel van formule 1 maar brede banden, heel direct stuur en grote druk op de wielen, lijkt me dat ze niet zonder stuurbekrachtiging kunnen.
Lees zojuist het volgende op de de FIA website:
formula 1 - 2014
Power steering systems are allowed, but these must not be electronically controlled or powered. Four-wheel steering is forbidden. The car’s steering wheel, steering column and steering rack all have to pass an FIA impact test.
formula 1 - 2014
Power steering systems are allowed, but these must not be electronically controlled or powered. Four-wheel steering is forbidden. The car’s steering wheel, steering column and steering rack all have to pass an FIA impact test.
[ Voor 3% gewijzigd door Dacide op 08-04-2014 22:46 ]
Formule 1 wagens hebben hydraulische systemen voor stuurbekrachtiging. Electronisch zou sowieso teveel gevoel wegnemen en dit hebben ze toch wel nodig om die wagens op de weg te houden en aan te voelen of er iets mis is.
Tim, bedankt voor je clutchless uitleg! Heb ermee zitten klooien en heb het nu al redelijk goed onder de knie!
de Lotus challenge gaat me een stuk beter af dan al die andere.. Die BMW krijg ik maar niet lekker op de weg. En de Ferrari moet ik nog proberen met clutchless..
de Lotus challenge gaat me een stuk beter af dan al die andere.. Die BMW krijg ik maar niet lekker op de weg. En de Ferrari moet ik nog proberen met clutchless..
Clutchless downshiften op de motor op het circuit zie ik niet zo zitten. Met het aanremmen genoeg tijd om terug te schakelen met koppeling. En je kan dan met het hanteren van je koppeling lekker je achterwiel rustig houden. Slipperclutch heeft me wel veel rust gegeven met terugschakelen trouwens.Requiem19 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:26:
[...]
Als je goed rev matcht, is clutchless downshiften niet slecht voor je bak volgens mij. Met mn motor deed ik ook altijd clutchless upshifts op t circuit trouwens. Maar misschien zitten hier nog mensen met meer technische kennis die ons kunnen informeren over de schadelijkheid van clutchless downshiften?
Wat betreft de ffb kracht; check even in game of hij niet clipped.
Als je het precies doet bij het juiste aantal toeren kan ik verder niets bedenken. Aanemende dat je snelheid veel sneller afneemt dan je aantal toeren. Vroeger met ongesynchroniseerde bakken moest je tussengas geven om de tandwielen van een lagere versnelling op het juiste toerental te brengen. Maar omdat je bij het aanremmen van een bocht toch je snelheid eruit haalt lijkt me dat volgens mij geen probleem.Requiem19 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:26:
[...]
Als je goed rev matcht, is clutchless downshiften niet slecht voor je bak volgens mij. Met mn motor deed ik ook altijd clutchless upshifts op t circuit trouwens. Maar misschien zitten hier nog mensen met meer technische kennis die ons kunnen informeren over de schadelijkheid van clutchless downshiften?
Raceversnellingsbakken zijn vrijwijl altijd recht vertand. Dus dat kan wel wat hebben. Tegelijk met zogenaamde "dog-clutches", in een "dog gearbox" heb je in plaats van synchromessen een soort pen gat verbinding, dus geen slijtage meer van je synchromessen
Tenslotte is de racerij altijd op zoek naar seconden (of nog minder) dus als iets helpt waarbij iets wat meer slijt dan normaal dan wordt dat gewoon sneller vervangen
Top, bedankt voor je uitleg!
.
Op een ander forum werd gesteld dat AC een physics bug heeft waardoor je sommige 'slides' niet meer kunt opvangen. Na wat doorvragen werd de F40 op Nürburgring genoemd. Dat was natuurlijk een leuke uitdaging voor mij. Gisteravond aan de slag op met de F40 om een 'unrecoverable' slide te forceren. Dat lukte niet
. Met beetje kunst en vliegwerk kun je, imo, 95% van de slides opvangen met AC:
Op een ander forum werd gesteld dat AC een physics bug heeft waardoor je sommige 'slides' niet meer kunt opvangen. Na wat doorvragen werd de F40 op Nürburgring genoemd. Dat was natuurlijk een leuke uitdaging voor mij. Gisteravond aan de slag op met de F40 om een 'unrecoverable' slide te forceren. Dat lukte niet
Geniaal filmpje! Ik probeer dat heel vaak met m'n x360 controller maar 95% gaat bij mij mis...Requiem19 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:01:
Top, bedankt voor je uitleg!.
Op een ander forum werd gesteld dat AC een physics bug heeft waardoor je sommige 'slides' niet meer kunt opvangen. Na wat doorvragen werd de F40 op Nürburgring genoemd. Dat was natuurlijk een leuke uitdaging voor mij. Gisteravond aan de slag op met de F40 om een 'unrecoverable' slide te forceren. Dat lukte niet. Met beetje kunst en vliegwerk kun je, imo, 95% van de slides opvangen met AC:
[video]
Als er nog meer andere automerken worden toegevoegd dan alleen Lotus toch maar eens een stuurtje kopen
Pff knap, dat lukt me dus echt nooit. Alleen als ik de stability assist op een 25% zet lukt het me om slides op te vangen. Als ik die uit zet, resulteert ongeveer alles in een tankslapper, hoe snel ik ook terug wil sturen.Requiem19 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:01:
Top, bedankt voor je uitleg!.
Op een ander forum werd gesteld dat AC een physics bug heeft waardoor je sommige 'slides' niet meer kunt opvangen. Na wat doorvragen werd de F40 op Nürburgring genoemd. Dat was natuurlijk een leuke uitdaging voor mij. Gisteravond aan de slag op met de F40 om een 'unrecoverable' slide te forceren. Dat lukte niet. Met beetje kunst en vliegwerk kun je, imo, 95% van de slides opvangen met AC:
[video]
Tip: klein beetje gas blijven geven op het moment dat de achterkant begint te glijden. Wel gas minderen, maar niet volledig van het gas af. Doe je dat wel? Weighttransfer to front, meer grip voorkant, tegensturen zinloos.
Is beetje contraintuitief, maar werkt. Je kunt overstuur vaak opvangen met gecontroleerd gas blijven geven. Net zoals je overstuur soms kunt opvangen door nog meer mee te sturen met de slide. Je voorbanden krijgen dan onderstuur, waardoor je auto weer in balans komt. Maar dit is wel echt vrij complex om te doen
.
Is beetje contraintuitief, maar werkt. Je kunt overstuur vaak opvangen met gecontroleerd gas blijven geven. Net zoals je overstuur soms kunt opvangen door nog meer mee te sturen met de slide. Je voorbanden krijgen dan onderstuur, waardoor je auto weer in balans komt. Maar dit is wel echt vrij complex om te doen
Ja, in het echt tijdens een slipcursus lukte het me wel, dan heb ik het gevoel er ook in, maar in de sim mis ik denk ik dat gevoel van waar je heen gaat.

Misschien is deze ook wel leuk voor de eerste league?
(#zitindenextupdate?)
Straks komt toch een nieuwe update uit, niet?
Ik heb flink gegoogled. MAar kan nergens terugvinden of dit b.v een versie 0.8.5 gaat worden, of juist een 0.9 ofzo. Tevens nergens te zien wat de changelog zal worden. (ik vermoed dat de Nissan wellicht al terug te zien is in deze update).
Ik heb flink gegoogled. MAar kan nergens terugvinden of dit b.v een versie 0.8.5 gaat worden, of juist een 0.9 ofzo. Tevens nergens te zien wat de changelog zal worden. (ik vermoed dat de Nissan wellicht al terug te zien is in deze update).
Verwijderd
Denk het niet. Toen ze de Porsche licentie (ja, ik weet dat het anders heet, maar kom even niet op de naamDacide schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:36:
Straks komt toch een nieuwe update uit, niet?
Auto's modeleren kost tijd
Ben wel benieuwd wat ze in de nieuwe update verder doen. Die Lotus lijkt me wel een zekerheid
Ik ben zelf pas vorige week ingestapt (0.8.2).
Maar we weten dus ook nog niet of de nieuwste update een sub-update is of een 0.9 versie?
Geloof wel dat autos modelleren te veel werk is om even binnen een of twee weekjes te plannen. (Nissan update)
Hoop dat er wel minimaal 1 nieuwe auto en 1 nieuwe track in zit (Spa of Bathhurst zou echt geweldig zijn)
Maar we weten dus ook nog niet of de nieuwste update een sub-update is of een 0.9 versie?
Geloof wel dat autos modelleren te veel werk is om even binnen een of twee weekjes te plannen. (Nissan update)
Hoop dat er wel minimaal 1 nieuwe auto en 1 nieuwe track in zit (Spa of Bathhurst zou echt geweldig zijn)
Haha, je enthousiasme is mooi, maar raak niet over enthousiast.
- Spa is nog lang niet klaar. Onlangs lieten ze wip shots zien van Spa en daar moet nog veel aan gebeuren.
- hoe kom je bij Bathurst? Die hebben ze niet aangekondigd. Die komt dus (voorlopig) ook niet. Verder is daar volgens mij ook niets over gezegd.
- release notes komen vaak vlak voor de update. Of met de update. We weten nooit vooraf of het 8.9, 9.0 of wat dan ook wordt
. Update komt meestal rond uur of zes. Dus we zijn er bijna!
- Spa is nog lang niet klaar. Onlangs lieten ze wip shots zien van Spa en daar moet nog veel aan gebeuren.
- hoe kom je bij Bathurst? Die hebben ze niet aangekondigd. Die komt dus (voorlopig) ook niet. Verder is daar volgens mij ook niets over gezegd.
- release notes komen vaak vlak voor de update. Of met de update. We weten nooit vooraf of het 8.9, 9.0 of wat dan ook wordt
iemand een tip waar deze game het cheapst te vinden is, of ben ik tot steam gedoomed?
Net als Facebook nog geen account voor
Heb wat playseats staan en een een of andere tick met stuurtjes, dus die maar eens gaan opbouwen met de beamer, daar lijkt me deze game wel subliem voor
Net als Facebook nog geen account voor

Heb wat playseats staan en een een of andere tick met stuurtjes, dus die maar eens gaan opbouwen met de beamer, daar lijkt me deze game wel subliem voor
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Steam only.
Wel wat obscure websites die keys verkopen, maar dat moet ja a) niet willen enb) zit je dan alsnog aan Steam vast.
Steam werkt trouwens buitengewoon goed met AC imo. Ik gebruik steam alleen voor AC en dat gaat perfect met de updates etc.
Wel wat obscure websites die keys verkopen, maar dat moet ja a) niet willen enb) zit je dan alsnog aan Steam vast.
Steam werkt trouwens buitengewoon goed met AC imo. Ik gebruik steam alleen voor AC en dat gaat perfect met de updates etc.
Tot nu toe geen problemen gehad met sites als bijv. Online Key Store of G2Play.Requiem19 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:24:
Steam only.
Nou, ik kan nergens een roadmap vinden vwb upcoming features etc... De Dev-timeline is niet meer bijgewerkt sinds 2013. Dus hoopte eigenlijk dat zo'n populair circuit als bathurst wel de revu zou passeren.Requiem19 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:56:
Haha, je enthousiasme is mooi, maar raak niet over enthousiast.
- release notes komen vaak vlak voor de update. Of met de update. We weten nooit vooraf of het 8.9, 9.0 of wat dan ook wordt. Update komt meestal rond uur of zes. Dus we zijn er bijna!
Maar goed. ik wacht geduldig af. Het einde komt nu wel langzaam in zicht
Er is ook geen roadmap voor upcoming features volgens mij.
Upcoming cars and tracks zijn wel eenvoudig te vinden via de website:
http://www.assettocorsa.net/officially-licensed-cars/ (nieuwste licenses staan er idd nog niet bij, zoals Ruf en Nissan).
Tracks zijn wel up to date: http://www.assettocorsa.net/laser-scanned-tracks/
Upcoming cars and tracks zijn wel eenvoudig te vinden via de website:
http://www.assettocorsa.net/officially-licensed-cars/ (nieuwste licenses staan er idd nog niet bij, zoals Ruf en Nissan).
Tracks zijn wel up to date: http://www.assettocorsa.net/laser-scanned-tracks/
Ik zit te wachten op die Hill Climb, daar kun je je aardig mee vermaken volgens mij!.
Ligt het trouwens aan mij, of vinden jullie de graphics ook niet zo heel bijzonder. (de graphics zijn meer dan goed, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb nog geen ene keer een WOW effect gehad. Behalve de auto's zelf dan. Dat zijn echt pareltjes. Ik doel meer op de tracks/omgeving.
Ik heb nu alle opties op MAX staan. Ook zaken als FSAA/Aniso Filtering/Track details etc. Alles op zijn hoogst. (of ik zie nog iets over het hoofd). Denk dat het vooral te maken heeft met het belichtingsmodel. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb nu alle opties op MAX staan. Ook zaken als FSAA/Aniso Filtering/Track details etc. Alles op zijn hoogst. (of ik zie nog iets over het hoofd). Denk dat het vooral te maken heeft met het belichtingsmodel. Maar dat weet ik niet zeker.
Vind ik ook. Ik mis veel sfeer buiten de auto, but I think it's just the way it is... Voor nu dan, hoop ik.Dacide schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:26:
Ligt het trouwens aan mij, of vinden jullie de graphics ook niet zo heel bijzonder. (de graphics zijn meer dan goed, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb nog geen ene keer een WOW effect gehad. Behalve de auto's zelf dan. Dat zijn echt pareltjes. Ik doel meer op de tracks/omgeving.
Daar sla je de spijker op zijn kop. Het is nu erg klinisch en strak. Ik mis het 'leven'. Niet dat dit extreem belangrijk is in een Sim. Echter, als je dan toch een goede PC hebt staan, dan mag het net iets meer cachet krijgen
helemaal mee eens, zat ook even te zoeken of er niet nog ergens een advanced graphics opties was. Want zag er allemaal niet zo bijzonder uit met alles op hoogst.Dacide schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:10:
Daar sla je de spijker op zijn kop. Het is nu erg klinisch en strak. Ik mis het 'leven'. Niet dat dit extreem belangrijk is in een Sim. Echter, als je dan toch een goede PC hebt staan, dan mag het net iets meer cachet krijgen
Ik snap wat je bedoelt en als je kijkt naar de beta van project CARS, dan heb je wel die wow factor, maar daar zijn de physics weer iets minder (al moet ik zeggen dat het echt niet slecht is tegenwoordig). Maar goed, ik vind AC wel een heel erg lekker rijdende sim.Dacide schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:10:
0.8.5 uit:
0.8.5
- Race Weekend
- AI improvements
- Fuel lap prediction
- Improved mouse with ingame gui
- Gui fixes and improvements
- Animations on secondary elements of the track
- Enable/disable keyboard commands with wheel or gamepad
- Skybox graphical improvements
- Tweaked kerbs volume
- Lotus Evora GTC
- Lotus Evora GX
0.8.5
- Race Weekend
- AI improvements
- Fuel lap prediction
- Tweaked kerbs volume
- Lotus Evora GTC
- Lotus Evora GX
Waar zit in steam in vredesnaam de optie om te updaten..?
EDIT; bij spel opnemen vraagt hij erom. Even 40 minuten downloaden...
EDIT; bij spel opnemen vraagt hij erom. Even 40 minuten downloaden...

[ Voor 41% gewijzigd door bartus1989 op 11-04-2014 19:40 ]
Tjonge weer Lotus erbij, verrassendRequiem19 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:25:
0.8.5 uit:
0.8.5
- Race Weekend
- AI improvements
- Fuel lap prediction
- Tweaked kerbs volume
- Lotus Evora GTC
- Lotus Evora GX

Steam -> Bibliotheek, rechts klikken op Assetto Corsa -> kies eigenschappen en dan tabblad updates. Maar bij mij staat hij vast op dat hij updates moet ophalen. Steam haalt volgens mij zelf de updates binnen en als je inderdaad sneller de game start dan zie het een schermpje.bartus1989 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:34:
Waar zit in steam in vredesnaam de optie om te updaten..?
EDIT; bij spel opnemen vraagt hij erom.
[ Voor 30% gewijzigd door wuppie007 op 11-04-2014 19:39 ]
Wat is eigenlijk de achterliggende reden dat er zoveel Lotus'en in het spel zitten? Gewoon het gevolg van een goede samenwerking? Of zitten er meer belangen bij voor Lotus?
Lotus was het eerste merk waar ze licenties mee afsloten. Ze hebben een goede deal kunnen sluiten denk ik. Veel voor weinig.
Nu klaagt heel het internet erover dat geen race-sim, maar een lotus-sim is. Wel mooi dat simracers echt permanent ontevreden zijn.
.
Ik vind het positief, eindelijk weer een echte race auto en eindelijk een race-weekend. Dat is toch wel een grote stap op de featureset.
Vanavond zal ik weer 3 nieuwe challenges maken. Zijn er nog specifieke voorkeuren?
- Ik dacht aan de Evora GTC op Silverstone (goed GT circuit).
- Evora GX erbij is misschien teveel van hetzelfde. Formula Abarth? Weer eens een andere BMW roadcar?
Nu klaagt heel het internet erover dat geen race-sim, maar een lotus-sim is. Wel mooi dat simracers echt permanent ontevreden zijn.
Ik vind het positief, eindelijk weer een echte race auto en eindelijk een race-weekend. Dat is toch wel een grote stap op de featureset.
Vanavond zal ik weer 3 nieuwe challenges maken. Zijn er nog specifieke voorkeuren?
- Ik dacht aan de Evora GTC op Silverstone (goed GT circuit).
- Evora GX erbij is misschien teveel van hetzelfde. Formula Abarth? Weer eens een andere BMW roadcar?
BMW M3 (de nieuwe) en Ferrari 599XX Evoluzione
Evora GTC @ Mugello 
Ik ben erg positief over deze auto. Erg lekkere Lotus hoor. Zelfs de default setup doet het erg goed.
Challenge met de F-Abarth is ook top. Erg prettige auto.
Ik ben erg positief over deze auto. Erg lekkere Lotus hoor. Zelfs de default setup doet het erg goed.
Challenge met de F-Abarth is ook top. Erg prettige auto.
jaaaa op mugello met de GTC! IM IN! 
De Evoluzione of F40 op een leuk circuit
De Evoluzione of F40 op een leuk circuit
Ik ga het qua rondetijden hierbij laten. Kan nog wel sneller, maar heb er nu de tijd niet meer voor.
Ben positief verrast om al relatief bij de 'top' te zitten na een week spelen.. Hopelijk brengt meer tijd en ervaring nog wat van de tijden af.
Verder maakt het me niet zo uit.
Misschien die Lotus F125 met F1 setup op Monza?
Ben positief verrast om al relatief bij de 'top' te zitten na een week spelen.. Hopelijk brengt meer tijd en ervaring nog wat van de tijden af.
Verder maakt het me niet zo uit.
Misschien die Lotus F125 met F1 setup op Monza?
Die Lotus T125 (S1) is erg vermakelijk om mee te rijden. Maar hou geen rekening met mij want als vers huis bezitter heb ik momenteel weinig tijd om te rijden.
De Evora GTC op Mugello is inderdaad een vermakelijke combo, van mij mag die erbij.
De overige 2 maakt me niet zoveel uit, heb eigenlijk toch geen tijd om bij 2 of 3 events alles eruit te halen wat erin zit.
De overige 2 maakt me niet zoveel uit, heb eigenlijk toch geen tijd om bij 2 of 3 events alles eruit te halen wat erin zit.
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Merk ook dat het mij redelijk wat tijd kost voor ik een beetje in de top 10 kom met de timetrials.BamiHap schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:23:
De Evora GTC op Mugello is inderdaad een vermakelijke combo, van mij mag die erbij.
Laatste paar trials niet echt doorgepakt en it shows in the ranglijst ..
Gelukkig na drie maand WW weer aan de bak nu maar 't is niet goed voor m'n positie op de ranglijsten merk ik

Ik moet Nick even vragen om die auto's toe te voegen. Zit nu op mn phone, vanavond even doen
.
Zojuist even een kort raceweekend gedaan. Evora GTC (en enkele GX'en) op Mugello.
15 min practive
10 min qualifying
6 laps race
Uiteindelijk 6e geworden. Gestart vanaf plek 8. Maar de AI moet toch echt nog een flinke verbeterbeurt krijgen. Ze rijden nogal hard op je in. En als je zelf half de baan verlaat, dan gaat iedereen vol in de rem en gaan ze treintjes rijden met 40 km/u.
Snelste lap: 1.54.xx (weet niet meer precies) (default setup en 10l brandstof)
15 min practive
10 min qualifying
6 laps race
Uiteindelijk 6e geworden. Gestart vanaf plek 8. Maar de AI moet toch echt nog een flinke verbeterbeurt krijgen. Ze rijden nogal hard op je in. En als je zelf half de baan verlaat, dan gaat iedereen vol in de rem en gaan ze treintjes rijden met 40 km/u.
Snelste lap: 1.54.xx (weet niet meer precies) (default setup en 10l brandstof)
[ Voor 8% gewijzigd door Dacide op 12-04-2014 12:26 ]
Heb ook eens een race(GTC op Mugello. AI strength 98%) geprobeerd. Meteen erachter dat mijn systeem dat met de settings die ik had niet trekt. Dus maar wat dingen terug geschroefd. De ervaringen van Dacide kan ik alleen maar beamen. zie hieronder
Gestart vanaf de zesde plek.(qual tijd 1:51.8xx). In de vierde bocht van de baan geramd dus weer een stuk achteraan moeten beginnen. Ging best aardig, maar was iets te veel aan het pushen om mijn voorgangers in te kunnen gaan halen(snelste ronde 1:51.077) en dus een keer een spin. Uiteindelijk geëindigd op plek 7. Verder nog een paar keer totaal onnodig door de AI geramd. Maar ook bij mij inderdaad het geval dat als je in het gras komt de rest vol in de ankers gaat en met een slakkengang er voorbij gereden wordt.
Gestart vanaf de zesde plek.(qual tijd 1:51.8xx). In de vierde bocht van de baan geramd dus weer een stuk achteraan moeten beginnen. Ging best aardig, maar was iets te veel aan het pushen om mijn voorgangers in te kunnen gaan halen(snelste ronde 1:51.077) en dus een keer een spin. Uiteindelijk geëindigd op plek 7. Verder nog een paar keer totaal onnodig door de AI geramd. Maar ook bij mij inderdaad het geval dat als je in het gras komt de rest vol in de ankers gaat en met een slakkengang er voorbij gereden wordt.
Ik heb het zo ingesteld dat ik met een volle grid met AI tegenstanders niet/nauwelijks onder de 60fps kom._A3 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:37:
Heb ook eens een race(GTC op Mugello. AI strength 98%) geprobeerd. Meteen erachter dat mijn systeem dat met de settings die ik had niet trekt. Dus maar wat dingen terug geschroefd.
Puur voor timetrials kan het een stuk beter qua graphics maar ga niet steeds switchen.
Processor (ivy bridge 3570K) trekt het wel maar m'n 560Ti loopt achter de feiten aan, vergeleken met de rest van de PC specs.
Ik kan inderdaad ook met AI aan veel minder hoge grafische instellingen aan hebben dan bij Time trial. Je zou eigenlijk profielen moeten kunnen maken... Ik vraag me af of ze dat van plan zijn/daar mee bezig zijn.
Qua performance mag ik niet klagen. Niet dat mijn videokaart zo extreem goed is (GTX660 TI). Maar deze zit samen met een 3.4ghz i7 cpu en 16gb ram.
Ik vind het persoonlijk nog niet zo best hoor... Ik heb dezelfde videokaart, overgeklokt en een i5 2500K met 8gb ram en haal met AI aan (11 opponents) misschien 30 fps als ik alles open schroef. Nu zegt dat opzich niet zo veel, maar als het spel er (en dan vooral de omgeving) zo uit ziet vind ik dat toch wat mager. GRID 2 ziet er naar mijn mening veel beter uit (en dan heb ik het puur over graphics) en die kan ik helemaal open trekken en nog een dikke 90 fps uit m'n computer trekken. Ik hoop dat er voor V1.0 nog wat optimalisatie staat te gebeuren, want nu vind ik het nog niet veel soeps...
Ik moet zeggen dat ik de GX wel fijner vind dan de GTC. Het gebrek aan ABS en TC geeft wel een fijner gevoel. Hij is ook niet zo agressief qua reactie op gas liften en rijd verder heerlijk. Onderstuur zou er nog wel iets uit mogen, maar het is echt een fijn wagentje om te rijden. Net op de harde slick compound een rondje of 10 non stop gereden en dat beviel toch erg goed op Mugello. Erg fijne auto. Qua geluid had ie wel wat snerpender mogen klinken, vind m nu wat laag/dof klinken. En nu met de huidige stock setup loopt ie op Mugello ook wel wat makkelijk in de begrenzer in zn 6
Ik moet zeggen dat ik de gx ook steeds fijner vindt rijden. Hij mist iets vermogen, maar wel meer koppel onderin. Daarnaast ietwat andere aerodynamica en geen TC en Abs (voor de amerikaanse kampioenschappen)
DoneRequiem19 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:57:
Ik moet Nick even vragen om die auto's toe te voegen. Zit nu op mn phone, vanavond even doen.
Ik heb me vandaag eens bezig gehouden met een nieuw hobby projectje. Misschien kennen jullie iSpeed wat een heel fijn programma is voor iRacing dat alle informatie over een rondje opslaat in een online database waarna je die ronde kunt vergelijken met rondjes van anderen. Het is een goede tool om te vinden waar je tijd verliest en wat je fout doet (als je weet waar je naar moet zoeken). Het is eigenlijk een soort mini-telemetry met als voordeel dat je je laps ook meteen kunt vergelijken met mensen die sneller zijn.
Het lijkt me handig om iets vergelijkbaars te maken voor AC, dus bij deze
Na een uurtje of twee werk ben ik al veel verder dan ik gedacht. Er is nog genoeg te doen, maar de basis staat in ieder geval... Rondjes worden opgenomen en vergeleken

Eens kijken of ik dit project wel af kan maken ipv dat ik tegen een probleem stuit en het dan laat liggen
Het lijkt me handig om iets vergelijkbaars te maken voor AC, dus bij deze
Na een uurtje of twee werk ben ik al veel verder dan ik gedacht. Er is nog genoeg te doen, maar de basis staat in ieder geval... Rondjes worden opgenomen en vergeleken

Eens kijken of ik dit project wel af kan maken ipv dat ik tegen een probleem stuit en het dan laat liggen
Dit topic is gesloten.