[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
Vergeet ook niet de koppeling en h-shifter bij de G25/27. Dat is echt een meerwaarde bij AC. Alle hshift auto's rijd ik ook met clutch en 5/6 bak. Is ook iets sneller in AC (wel stuk lastiger!).

@Frank; rijd je wel met abs aan? Regel is dat je abs mag gebruiken als echte auto dit ook heeft. Met Abs kun je iets minder laat remmen, maar maakt het wel makkelijker. Verder zie je in het filmpje dat ik vooral bij insturen veel gebruik maak van weighttransfer en bij exit juist van poweroversteer. Die 2 ingredientem zorgen er simpelweg voor dst je harder kunt insturen/eerder kunt acceleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij nooit met hulp middelen, ook niet als het wel mag en kan, zelfs in het echt.

Ja ik denk dat ik gewoon een stuk meer moet oefenen met AC, met GSC en rFactor kan ik mee met de snelle op Racedepartment maar met AC heb ik nog veel moeite. Wel erg goed spel.

Als je is zin en tijd hebt, zou je dan een filmpje willen maken van jou ronde met de 312T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:29
Wat me wel opvalt bij veel/alle filmpjes dat mensen direct gaan terugschakelen voor een bocht. Ze remmen een bocht aan en schakelen direct terug. En dat stukje realisme dat je dan je motor naar z´n grootje helpt zit er nog niet in...

Voor liefhebbers van hillclimp, iemand heeft een berg/heuvel gemaakt. Joux plane (nog nooit van gehoord verder)

Afbeeldingslocatie: http://www.kegetys.fi/wordpress/wp-content/uploads/2014/02/blender.png

download: http://junk.kegetys.fi/ac_joux_plane14.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Kuhr89 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:52:
De g27 draait ook via een riem ipv de tandwielen. Scheelt een hoop lawaai en voelt en stuurt als een echt stuur. Meer dan tevreden met dit stuur. Vooral voor de prijs, vergeleken met de andere.
De G25 en G27 werken beide met tandwielen. Bij de G27 zijn ze echter overgestapt op schuine vertanding waardoor je minder speling en geluid hebt. :)

Neemt niet weg dat het qua prijs/kwaliteitverhouding een prima stuur moet zijn, ik heb 'm vandaag ook binnen gekregen maar nog niet uitgepakt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je direct terug schakelt sloop je je motor in meerdere spellen, ik ga er vanuit in AC ook in de nabije toekomst. Je auto word er ook instabiel van als je te vroeg terug schakelt dus ik denk dat je dan filmpjes ziet met mensen die veel hulpmiddelen gebruiken.

EDIT: Joux plane is een bergpas in de Franse Alpen, bekend van de tour.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:05
wuppie007 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:16:
Wat me wel opvalt bij veel/alle filmpjes dat mensen direct gaan terugschakelen voor een bocht. Ze remmen een bocht aan en schakelen direct terug. En dat stukje realisme dat je dan je motor naar z´n grootje helpt zit er nog niet in...

Voor liefhebbers van hillclimp, iemand heeft een berg/heuvel gemaakt. Joux plane (nog nooit van gehoord verder)

[afbeelding]

Hey een 1.4 versie. Ik rij die baan al tijden, erg leuk! (en smal >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:19:
Als je direct terug schakelt sloop je je motor in meerdere spellen, ik ga er vanuit in AC ook in de nabije toekomst. Je auto word er ook instabiel van als je te vroeg terug schakelt dus ik denk dat je dan filmpjes ziet met mensen die veel hulpmiddelen gebruiken.

EDIT: Joux plane is een bergpas in de Franse Alpen, bekend van de tour.
Nou ik zag het ook in Requiem19 z'n Z4 filmpje. (en volgens mij gebruikt hij niet zo veel hulpmiddelen)

Nou dat instabiel worden is niet zo gek omdat je ineens zo'n weerstand krijgt door de compressie dat je wielen gewoon grip verliezen. Bij motorfietsen is dat van zo'n invloed dat kompleet je achterwiel blokkeert met bijbehorende gevolgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wuppie007 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:32:
[...]
Bij motorfietsen is dat van zo'n invloed dat kompleet je achterwiel blokkeert met bijbehorende gevolgen....
Slipperclutch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als je rev matcht kan dat prima. En zeker in Hotlaps. In wedstrijden moet je voorzichtiger zijn inderdaad.

Ac heeft beperkte vorm van engine damage overigens.

Frank, waarom zou je abs niet gebruiken? Zelfs GT auto's hebben race abs tegenwoordig. Most notably de M3 GT2 en Z4 GT3. Het isjuist realistisch om abs te gebruiken in deze auto's ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het, maar ik vind het niet leuk rijden. Plus het verschil in snelheid is minimaal.
En Requiem schakelde inderdaad net onder zijn revs, dus dan is het goed in snelle rondes. Als je er boven schakelt dan word het niet zo gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Akkoord, ieder moet het spel spelen zoals hij leuk vindt.

Ik heb geen replay opgeslagen van mn 312T tijd...Als ik een sneller rondje rijdt zal ik 'm op youtube zetten. Overigens echt moeilijk om constant te zijn in de 312. Pittige wagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het er ook wel ingezeten dat als je je motor overtoert, deze ook kapot kan. Net zoals dat je schade kon rijden, althans volgens het icoon

Ik heb alleen dat icoon niet meer gezien in de 0.8 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Yup, alleen zolang is dat nog niet op de markt dus weinig motoren hebben dat ;)

Edit: voortschreidende kennis :)

[ Voor 8% gewijzigd door wuppie007 op 02-04-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Lol, alle high end sportfietsen hebben een slipperclutch. Al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:11:
Ik rij nooit met hulp middelen, ook niet als het wel mag en kan, zelfs in het echt.
Dus in je auto heb je de zekering van de ABS en ESP eruit getrokken :?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58
Requiem19 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:17:
Lol, alle high end sportfietsen hebben een slipperclutch. Al jaren.
High end sportfietsen? Een "simpel" model als de Ducati Monster 696 ook :P

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bedankt voor de aanvulling Richard ;). Mijn R6 uit 2005 had hem (gelukkig) ook.

Maar back on topic! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:07

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:45:
Frank, waarom zou je abs niet gebruiken? Zelfs GT auto's hebben race abs tegenwoordig. Most notably de M3 GT2 en Z4 GT3. Het isjuist realistisch om abs te gebruiken in deze auto's ;).
GT2/GTE heeft geen ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ah, ik zit niet zo goed in die Gt's :). Maar Z4 GT3 dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja. GT3 auto's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalfreak schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:21:
[...]

Dus in je auto heb je de zekering van de ABS en ESP eruit getrokken :?
Ja ook in het echt. Als een touring car word omgebouwd voor racen is het trouwens ook goed mogelijk om het er uit te halen en de GT versies zijn altijd zonder.

EDIT: Tevens zijn er in moderne auto's die ook voor "sportief" rijden bedoeld zijn vaak knoppen te vinden om je ABS etc. uit te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Zou het in het echie niet zo zijn dat altijd voor snelheid wordt gekozen? Uiteraard binnen de regels dan.
Maar als ABS sneller is dan komt het in de auto, zo niet, dan wordt er echt niet voor het gemak van de coureur gekozen.
Kan me voorstellen dat sommige hulpen er voor zorgen dat je regelmatiger rijdt of dat het minder vermoeiend is en uiteindelijk dus de coureur langzamer wordt. Ik denk dan aan stuur- of rembekrachtiging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Volgens mij is het idee bij GT3's vooral dat je minder bandenslijtage hebt met abs. Maar zoals gezegd, ik ben geen GT expert ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je hebt het inderdaad fout. De hulpmiddelen zoals ABS en TC in GT3 is bedoelt voor de gentlemen drivers. GT3 is ook bedoelt voor de man met de centjes. De goede coureurs rijden meestal met de ABS en/of TC op een standje minder, als zij daarmee sneller zijn

Jammer dat je niet zo veel weet van GT auto's. Het is zeker de moeite waar. Veel heel mooie races. Ik had eigenlijk wel gedacht dat je ook interesse had in de andere vormen van autosport.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ah, that makes sense, bedankt voor de info. Inderdaad is het zo dat bepaalde hulpmiddelen je niet sneller maken. Vooral TC is limiting vind ik persoonlijk. In de Huayra, en ook de Z4 van de huidige challenge is een tikkeltje overstuur gebruiken bij de exit vaak net iets sneller. Hamilton is daar ook meester in op langzamere circuits. Die weet precies de grens te vinden van de achterbanden, zodat hij de achterkant net iets meer kan laten roteren uit langzame bochten. In de Z4 van deze week kun je dat echt heel goed gebruiken in bijvoorbeeld T1 en T2. Heel leuk als dat goed gaat ;).

Overigens heb ik weinig interesse in GT's. Le Mans, of de WEC etc kijk ik niet, of met een schuin oog. Ergens wel vreemd inderdaad, omdat de allerleukste races die ik zelf gereden heb in mijn simcarrière in GTR1 /GTR2 waren met multiclass fields met auto's die totaal verschillende eigenschappen hadden. Dat gecombineerd met wisselende weersomstandigheden en pitstrategieën, zorgde echt voor races die ik bijna 10 jaar later nog herinner :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

wuppie007 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:16:

[afbeelding]

Deze is geport vanuit Richard Burns Rally, een rallygame van jaren geleden die qua physics z'n tijd ver vooruit was (imho). Helaas zijn de auto's op een dergelijke, hobbelige, rallyproef qua setup niet echt ideaal, je stuitert zo van de weg af.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, de komende dagen/weken MArktplaats in de gaten houden. Kijken of ik (relatief) goedkoop een G25 of G27 kan scoren.

Ik kom zelf van een Momo Racing af... is een G25 dan voldoende? Of moet ik toch echt kijken voor een G27 of Fanatec? (geen rig, gewoon desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
Vandaag de dag zou ik zeggen dat alles onder de g27 geen optie meer is als je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Mwah, een weinig gebruikte G25 vind ik toch echt niet zo'n slechte optie hoor. Alleen zie ik wel dat ze daar vaak nog de hoofdprijs voor durven te vragen. Voordeel van de G27 is wel de schuine vertanding, dus weinig herrie.

Heb mijn G27 destijds met defect gekocht, maar na zelf fixen was ik voor een nette prijs klaar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Probleem is de prijs idd, voor hetzelfde geld heb je een G27, scheelt soms 5 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Het valt mij idd op dat de prijzen erg dicht bij elkaar liggen. Doorgaans minder dan een 40 a 50 euro verschil.

Denk dat de G25 nog te duur verkocht wordt. Is er iets bekend over dat op korte termijn een opvolger van de G27 uitkomt? Want dat zal de prijzen van de 25 en 27 wederom iets drukken.

Ik zie ook op marktplaats een set met een Fanatec RS3 stuur en de pedalen van de G25. Werkt dat gewoon? Lijkt me an sich ook nog geen slecht idee. Zo'n Fanatec stuurtje zal wellicht weer net iets verfijnder aanvoelen dan de G2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je hebt meer aan goede pedalen en een minder stuur, dan andersom. De pedalen van een MOMO en DFGT zijn niet zo goed. De pedalen van G25/27 zijn al beter, maar load cell pedalen (CSR Elite/CSP) zijn het beste.

[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vooral dan de rem idd, helaas is de pedalenset van de g25 en g27 een beetje gaar. Voor een desktop setupje goed genoeg maar zodra je in een beetje rig gaat zitten of liggen, tja.. je krijgt waar je voor betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nou, een stuur upgrade is sowieso nodig. Ik zit nog met mijn oude 240graden momo stuurtje. Dus of er nu een G25,27 of Fanatec voor in de plaats komt, alles is beter dan nu.

Zelfde geldt voor pedalen. Ik ben helemaal verliefd op de Clubsport pedalen. Maar deze zou ik dan nog altijd op een later tijdstip kunnen kopen. (moet eerst namelijk nog nieuwe Monitor speakers kopen voor mijn zolderstudio. Dat heeft net een hogere prio).

Maar als ik de verhalen op internet zo lees, dan ben ik (qua stuur) beter uit met de Fanatec rs3 dan met de G2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:06:
Vooral dan de rem idd, helaas is de pedalenset van de g25 en g27 een beetje gaar. Voor een desktop setupje goed genoeg maar zodra je in een beetje rig gaat zitten of liggen, tja.. je krijgt waar je voor betaald..
Daar heb je dan ook weer upgrades voor, ik heb de Nixim mod waardoor de rem al wat beter aanvoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kun je doen, of in eens een setje clubsports kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik race al met de G25 sinds hij uit is... weet niet eens meer hoe lang, jaar of 6,7 nu? Hij zit op m'n karige bureautje waar ik op m'n bureaustoel met te goed rollende wieltjes achter zit ;).

Perfect tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Komt me bekend voor...

Tja, luxe went snel, laten we het daar maar op houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 20-09 14:26
En als je eBay een beetje in de gaten houdt, kan je een prima deal scoren. Ik heb omgerekend 198 euro betaald voor een nieuwe G27, incl verzenden en importheffing etc. Dik tevreden mee als beginner. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 18:44
Haha Tim, dat komt mij ook heel bekend voor. Heel irritant! Ik probeer altijd wat onder de wieltjes te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:05
Ik zal je nog mooier vertellen :P ik heb voor een NIEUWE G27 maar 150 euro betaald....uit de Logitech store :+

Beat that :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lampuhkap schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:35:
Ik zal je nog mooier vertellen :P ik heb voor een NIEUWE G27 maar 150 euro betaald....uit de Logitech store :+

En hoe kwam je op dat idee? Preacies, via mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:+ dat zei ik er niet bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hoe doe je dat? Zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lampie had een kortingscode, en ik tipte hem hoe je die efficiënt kon gebruiken.Dus het wat een eenmalig iets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En nu weer back on topic over AC :).

Ik heb met Nick al beetje gebrainstormed over een mogelijke app voor league doeleinden. Nick heeft het overigens erg druk en het is nog niet zeker dat hij tijd heeft om hieraan te werken.

Maar misschien is het leuk om alvast gezamenlijk hier een beetje te brainstormen over een mogelijke aankomende league van AC. Zodra MP goed staat, kunnen we in ieder geval al wat proefraces houden. Als V1.0 van Ac uitkomt kunnen we dan kijken naar een league.

Graag inventariseer ik

a) De animo, is er genoeg belangstelling voor een league? De hotlap challenge is druk bezocht, maar qua benodigde vrije tijd en commitment een stuk laagdrempeliger dan een league. Vraag is dus of er genoeg mensen zijn die echt elke week/eens per 2 weken een avond vrij willen houden voor een wedstrijd

b) Hoe ziet jouw ideale AC league eruit?

c) Met welke auto('s)?

d) Op welke dag?

e) Overige opmerkingen

Zodra ik jullie input geïnventariseerd heb kunnen we eens kijken waar de hoofdlijn ligt en een serieuzer plan gaan maken. Eventueel met hulp van één of meerdere mensen die mij graag willen helpen. Barst los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hiervoor zou je beter een enquete kunnen maken mbv Google Forms. Dan heb je heel snel automatisch een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58
Lampuhkap schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:35:

Ok ik ga de uitdaging aan, voor dat geld heb ik 2 nieuwe G27's O-)
Mijn G25 ging ver buiten de garantie kapot en de uitstekende klantenservice van Logitech bood mij aan om voor €150 een nieuwe G27 te kopen. Toen bij die G27 binnen de garantie één van de flippers kapot ging kreeg ik een nieuwe opgestuurd en moest de oude 6 maanden bewaren omdat ze die eventueel nog op konden vragen. Nu een jaar of 2 verder en nooit meer iets van gehoord, dus ik heb een vrijwel complete G27 als reserve staan en de G25 aan iemand verkocht die hem aan de praat gekregen heeft en er alweer een paar jaar mee rijdt >:)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niellie41 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:43:
Hiervoor zou je beter een enquete kunnen maken mbv Google Forms. Dan heb je heel snel automatisch een overzicht.
Dat is misschien wel efficiënter, maar het is ook goed om in de intiële fase eens gezamenlijk aan te geven wat men graag ziet/wil. Zodra er meer richting is, kan je ook een efficiëntere enquete opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Een league rijden lijkt me erg leuk. Al zijn de vrij/zat/zon dagen voor mij al een no-go.
Ik speel wel eens pCars online, erg leuk. Maar je rijd elke keer weer een andere auto/baan. En dan heb je geen tijd om even te wennen. Dus ik zie een league wel zitten, dan heb je iets meer houvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Requiem19 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:41:
a) De animo, is er genoeg belangstelling voor een league? De hotlap challenge is druk bezocht, maar qua benodigde vrije tijd en commitment een stuk laagdrempeliger dan een league. Vraag is dus of er genoeg mensen zijn die echt elke week/eens per 2 weken een avond vrij willen houden voor een wedstrijd

c) Met welke auto('s)?

d) Op welke dag?

e) Overige opmerkingen
a) Ik rijd mee, ookal rijd jij waarschijnlijk straks alles op een hoop :+ Ben het nog wel gewend dat iedereen onverklaarbaar anderhalve seconde langzamer is dan de snelste aliens :P

b) Liefst races van goed een uur, om de twee weken. Quali, Race hele reut.

c) GT (3)

d) Ik heb altijd bij Racingleague.nl gereden, dat was op maandag en dat beviel me prima. Mocht hier een AC league opgezet worden zal ik eens wat lijntjes uitzetten, RL is soort van uit elkaar gevallen, maar met de meesten heb ik nog wel contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

c) Met welke auto('s)?

d) Op welke dag?

e) Overige opmerkingen

Zodra ik jullie input geïnventariseerd heb kunnen we eens kijken waar de hoofdlijn ligt en een serieuzer plan gaan maken. Eventueel met hulp van één of meerdere mensen die mij graag willen helpen. Barst los :)
a) ik heb wel interesse. Maar zal van dagen/tijden afhangen of ik ook echt mee kan doen.

b) Dat ik de races uit rijdt en niet teveel mensen van de baan duw :9
Iedere twee weken een race. Waarvoor je in die twee weken de kwalificatie rijdt wanneer je wilt en maakt niet uit hoeveel tijd je daar in steekt en vervolgens op een specifieke dag/tijd de race.

c) Maakt me weinig uit.

d) Niet in het weekend. Bij de doordeweekse dagen verschilt het mij per week wat ik welke avond heb. Ik zal dan ook per keer moeten kijken of ik de tijd ervoor vrij kan maken.

Wel kom ik nog even terug op de stuurtjes. Zelf ben ik ook aan het kijken voor een ander stuur. Rij nu nog met een Logitech Driving Force GT. Met alle tevredenheid overigens, maar om het wat completer te maken en met een clutch te gaan rijden toch eens verder aan het kijken. Maar eerst eens bepalen wat ik er aan uit wil geven. Want als je eenmaal aan het kijken bent denk voor dat beetje meer dan kan ik net zo goed die kopen en zo iedere keer verder. en dan zit je binnen notime aan een behoorlijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
a) ligt aan de insteek*
b) leuk
c) geen idee, iets waarbij je niet zo snel 4 bochten verder bent na een stuurfoutje, dus wat auto's met wat minder vermogen
d) maakt niet uit

*
AC is niet mijn main sim, als rF2 volledige seizoenen kan aanbieden qua banen voor F1 dan ga ik waarschijnlijk zo'n league joinen. Als dit wat meer casual blijft zou ik het wel interessant vinden, al is het alleen voor mij als training om weer met verkeer om te leren gaan :) (want vooraan rijden doe ik toch nooit :+)

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 03-04-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
Ik heb ook bij RL op de maandagavond meegereden, seizoen 5 en 6. Reed toen op een oude PC en die trok het regelmatig niet. Reed ook nog met een Logitech Formula Force GP, dat hielp ook niet echt, de lol was er snel van af.
Heb zeker interesse in een league, heb met de komst van AC een nieuwe PC en een G25.

Bij RL reden we op de maandagavond, met een pre-qualifying van een week (zoiets als de hotlap challenges hier) die bepaalde of je op server 1 of server 2 mocht rijden. Tevens kon je het circuit leren kennen en al zien tov anderen hoe je het deed. Je reed met 1 auto en eigen skin het hele seizoen.

Waar het gevaar ligt (vooral bij beginners) dat men al snel afhaakt als de races te lang duren of de concurrentie te ver voor ligt.
Misschien is het beter om op een avond bijvoorbeeld 2 kortere sprintraces te houden in plaats van een langere race van 1 uur. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ook de achterhoede in de punten laten rijden om ook daar de spanning erin te houden.

a) Ja
b) Een avond per 2 weken met 2 sprintraces van een half uur
c) GT1/2/3
d) Maandag
e) Zie hierboven

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
BamiHap schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:11:
Ik heb ook bij RL op de maandagavond meegereden, seizoen 5 en 6
Dan hebben wij wss al tegen elkaar geracet, ik ben in seizoen 5 begonnen (en heb daarna GT S6, S7 en S8 nog gereden). Sinds het ISR is ben ik eigenlijk afgehaakt.

Maar ik kan zo niet herleiden onder welke naam jij toen meereed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49

c) Met welke auto('s)?

d) Op welke dag?

e) Overige opmerkingen

A:
zeker belangstelling voor. Nog niet eerder gedaan maar lijkt me erg tof.

B:
lastig, geen ervaring dus ook niet eerder tegen pros and cons aangelopen .
Wat langere races lijkt me wel leuk, met verplichte pitstop oid erbij?

C:
Ook lastig, ik heb nog niet eens goed met alle auto's gereden die er nu al in het spel zitten en de auto's waar ik al wel redelijk wat mee gereden ken ik nog niet eens door en door.
Iemand noemde al iets van 2 leagues. Misschien één met een GT2/3 auto met eigen gekozen setup en iets met stock cars/zelfde setups, met een wat langzamere, easier to handle auto.
Ik heb alleen nog maar ervaring met online racen met Forza, en toen ook veel lol gehad in clean racing lobby's met standaard auto's/setup. Dan komt het echt puur op de rijder aan.

D: maandagavond?

E:
Om het voor een zo groot mogelijke groep spannend te houden lijkt een uitgebreide puntentelling me ook leuk, zodat je door het hele klassement competitie hebt.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

A: Nee, zolang ik geen aparte ruimte heb om te simracen kan ik me niet vastleggen aan een bepaalde datum/tijd helaas. Met wat geluk gaan we dit jaar nog verhuizen waardoor die mogelijkheid er wel nog gaat zijn.

B: Geen idee

C: Vrijwel alle GT of straatauto's mogen wel. Ik heb verder niet zoveel met die formulewagens en die redelijk trage auto's vind ik meestal ook wat saai.

D: zie A

E: Tja, best leuk idee, maar ik vind het altijd lastig om me hieraan vast te leggen. De vrouw des huizes steunt me ook niet echt, want ze vindt het maar raar dat ik spelletjes "moet" spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou wel waken voor langere races Hirzo, als ik de league tijden bekijk is er een erg groot contrast in niveau. Langere races wordt pas leuk als je op een gegeven moment dichter bij elkaar komt en strategie een punt gaat spelen. Dat is echter nog heel ver weg en langere races zou eerder meer kwaad doen dan goed denk ik.

Overigens, mag ik jou inschakelen om een livery te maken als we daadwerkelijk van start gaan? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 03-04-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Lang is uiteraard een relatief begrip.
Mijn referentiekader is korte sprintraces van let's say 6 ronden ofzo.
Dan kan je de sprintrace van een half uur die eerder geopperd werd al als lang bestempelen.

Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken/houden moeten we kijken hoe we ondanks het niveauverschil voor iedereen de spanning er in kunnen houden.
Het klopt inderdaad dat er grote verschillen zijn qua tijden met de timetrials, aan de andere kant zitten er ook groepjes dicht bij elkaar en hoeft het wat dat betreft geen problemen te geven qua saaie races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
6 rondjes is wel heel erg kort... Dan ben je nog nauwelijks van je plek af :P 20 minuten o.i.d. lijkt mij realistischer.

Ik heb met GTR wel eens stints van 3 uur gereden in een 24-uurs race. Dat is pas doorbijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
lezut schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:49:
6 rondjes is wel heel erg kort...
Dat zeg ik ;) Daarom wil ik ook "langere" races 8)

Maar moet vooral eerst werken aan de rijtechnieken.
Ik speel zonder assists, had eerst nog wel eens throttle blip aanstaan maar wil echt zo realistisch mogelijk.
Jammer dan als ik dan langzamer ben, heel&toe shifting komt later wel.
En het staat of valt met de attitude van de deelnemers in de races.
Chaos en rammen en ik ben direct weg.

Laatste tijd veel races van Empty Box zitten kijken, zo wil ik racen; close & fair (en dan zonder de crash in't begin uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
Er gebeurd anders vrij weinig in het filmpje of niet?

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Qua inhaalacties etc. misschen niet het beste filmpje gekozen, maar als je meer van z'n filmpjes kijkt snap je wel wat 'k bedoel.
Dit filmpje ging vooral om de fair chase.
Met de racegames die ik tot nu toe speelde kon je vanuit het perspectief van degene die hier door empty box wordt achtervolgd na 2 ronden een divebomb van heb ik jou daar verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sprintracers van 6 rondes? :P Klinkt als races voor console kindjes die dan na 2 ronden quitten omdat ze geen eerste liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Maak dan een race 20/25 minuten. en op die tijd baseer je het aantal rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 27-09 13:36
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:18:
Qua inhaalacties etc. misschen niet het beste filmpje gekozen, maar als je meer van z'n filmpjes kijkt snap je wel wat 'k bedoel.
Dit filmpje ging vooral om de fair chase.
Met de racegames die ik tot nu toe speelde kon je vanuit het perspectief van degene die hier door empty box wordt achtervolgd na 2 ronden een divebomb van heb ik jou daar verwachten.
Waarom probeer je iRacing niet eens dan? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Omdat ik niet vast wil zitten aan een maandelijkse abbo-kosten en me daarnaast nog scheel moet betalen voor auto's en tracks.
Als het nou all-in was voor een kleine maandelijkse vergoeding zou ik het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fair enough, het is zeker iets duurder dan AC (maar je kan het zo duur maken als je zelf wil en als je goed gebruik maakt van acties dan valt het heel erg mee). Ik wilde alleen aangeven dat je de races die je beschrijft regelmatig kunt vinden in iRacing (het filmpje wat je linkt is van iRacing maar dat wist je vast wel) en niet alleen in private leagues. In AC zal dat soort racen hoogstwaarschijnlijk alleen in private leagues voorkomen zolang er geen centrale organisatie is zoals in iRacing.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
'k had inderdaad door dat het iRacing is, die filmpjes ;)
Ik heb eerder alleen Forza online gespeeld, en door de tijd heen 'vrienden' toegevoegd vanuit public lobby's waar je leuke/spannende/fair play gevechten mee had en vervolgens eigenlijk alleen nog maar in private lobby's met die gasten, want die open lobby's is standaard gekkenhuis...
Wat betreft AC zal het ook voornamelijk private leagues worden denk ik.
(ervan uitgaande dat m'n ping stabiel genoeg is, met Forza moest ik stoppen omdat het onspeelbaar werd qua lag, heb goede hoop want op de PC met bijv. World Of Tanks heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Mijn god... Gisteren voor het eerst een serieus een sessie gedaan met handmatig schakelen.
Ik speel al race games en sims sinds Formula One op mijn oude 8086XT in de jaren tachtig. Maar op een of andere reden koos ik altijd voor automatische gearbox.

Nu moet ik zeggen dat de pook van mijn momo racing maar een onnozel ding is. Maar de flippers werken prima.

Heb veel moeite met handmatig schakelen. In real life doe je dit zonder bij na te denken op de automatische piloot. Maar in-game moet ik continu blijven denken aan het schakelen en in welke versnelling ik momenteel rij. In real-life weet je exact hoe snel je rijdt op zicht, gevoel en op je oren... Maar in-game is dat toch wat minder.

Denk dat het een kwestie is van doorzetten. Ik ben ieder geval al hard op zoek naar een Fanatec GT3 stuurtje. Of evt. G27. Alles is beter dan de Momo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
BamiHap schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:00:
Er gebeurd anders vrij weinig in het filmpje of niet?
Dat is nou juist het mooie aan zijn filmpjes. Hij weet vaak problemen te ontwijken of te voorkomen. Ik vind dat erg knap. Juist door zijn defensieve rijstijl wint hij vaak een aantal plekken.

Het gaat niet altijd goed alhoewel hij hier nog redelijk door komt:

En wat iracing betreft, zeker niet goedkoop maar beginnen hoeft niet duur te zijn. Je kan een proef sub nemen, voor 1 maand betalen kan je 3 maanden racen. (ik denk dat dit nog steeds geldig is) Ik vind het geweldig, ben zeker niet de snelste maar door veilig rijden kom je vaak nog een heel eind. Kijk voor heel veel info even op het iracing topic op GOT.

Back on topic:
Wat een racing league betreft, lijkt me geweldig.Ik ben overal voor maar minimaal een half uur lijkt me toch wel het fijnste. Ik vind nagenoeg alle auto's leuk maar lijkt me wel lachen om ook met een langzame auto te rijden. (Abarth?) Je krijgt dan mensen veel dichter op elkaar, wat zeker voor de langzameren onder ons wellicht leuk is.
Het enige wat ik dan wel hoop is dat mensen het serieus nemen, dus niet 5 minuten voor tijd een houding van: Oh ja, er komt zo een race, mee doen en dan binnen 1 rondje er 10 keer naast liggen.

Een ander iets wat ik graag zou willen zien is het verplicht stellen van een kwalificatie. Ik gebruik weer even iracing als voorbeeld maar daar zie je te veel dat mensen niet kwalificeren. Ik sta dan met een tijd op bv de 3e plek terwijl ik ergens achteraan zou horen. Wat er dan soms gebeurt om maar vooral in de eerste bocht langs mij te komen is niet normaal. Niet altijd maar wel vaak.

En als laatste, vooral de timetrials door laten gaan, wellicht uitbreiden naar trials voor onbepaalde tijd.

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bedankt voor de feedback heren! Keep it coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet niet of het mogelijk gaat zijn met AC, maar met onze GoT races in iRacing doen we altijd het volgende:

- Uurtje vrij oefenen
- Kwartiertje qualificatie
- Race van 45 minuten, of twee races van 20+30 minuten.

Dit werkt voor ons goed, tijdens het oefenen is het altijd gezellig op teamspeak en kun je (setup) tips delen en bij elkaar meekijken om te kijken waar je nog tijd kan winnen, Door het uurtje oefenen zijn de meeste mensen ook bekend genoeg met de auto om een leuke race te hebben. We doen zelfs elke week een andere auto/track en dat gaat meestal gewoon goed.

Als zoiets in AC ook kan dan lijkt me dat een prima begin, niet? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
V.w.b. league, hier pas ik vooralsnog voor.

Te weinig ervaring
Nog geen goede hardware (Stuur/pedalen)
Te druk met van alles om vaste race momenten in te plannen.

Echter, de time trial challenges lijken mij juist weer enorm fijn. Zo heb je wél de competitie vs mensen, echter het voordeel dat je alles op je eigen gemakkie kunt inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Die BMW's lijken echt niet voor mij weggelegd. Eerdere challenges al eens kort geprobeerd en net nog de huidige challenge. Maar dat is voor mij geen succes. Het lijkt wel of je daarvoor een compleet andere rijstijl moet hanteren die mij niet ligt. Heb ook niet echt veel plezier in die wagen. Of dat komt omdat ik het gevoel heb dat ik met een vrachtwagen over het circuit aan het rijden ben of gewoon dat ik niet overweg kan met die bak en dus traag ben.

Vervolgens eens met de Lotus aan de gang gegaan en dat lijkt me beter te liggen. Daar kom ik in een rondje of 10 al aan een aardige tijd. Misschien komende week eens kijken of ik daarmee nog onder de 2:10 zou kunnen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Dacide schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:27:
Echter, de time trial challenges lijken mij juist weer enorm fijn. Zo heb je wél de competitie vs mensen, echter het voordeel dat je alles op je eigen gemakkie kunt inplannen.
Echt racen tegen anderen geeft wel weer een behoorlijk grote extra dimensie aan het online gebeuren. En daarbij is consitentie ook belangrijk naast rauwe snelheid... dat meet je niet met een hotlap-challenge.

Zal niet de eerste keer zijn dat iemand die een kanontijd neerzet vervolgens in een race na 2 rondes al in het decor ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:27:
V.w.b. league, hier pas ik vooralsnog voor.

Te weinig ervaring
Nog geen goede hardware (Stuur/pedalen)
Te druk met van alles om vaste race momenten in te plannen.

Volledig mee eens. Ikzelf doe het met een 360 controller en races doen is dan gewoon waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
( A ) Leuk! Nog niet eerder gedaan. Ik zal alleen nog even wat meer mogen oefenen..
( B ) Een auto voor het hele seizoen.
( C ) GT's
( D ) Zondag en s'avonds altijd goed.
( E ) Wat al eerder is langs gekomen: Een qualifying week en uitgebreide puntentelling

Kijk mij nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
lezut schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:34:
[...]

Echt racen tegen anderen geeft wel weer een behoorlijk grote extra dimensie aan het online gebeuren. En daarbij is consitentie ook belangrijk naast rauwe snelheid... dat meet je niet met een hotlap-challenge.

Zal niet de eerste keer zijn dat iemand die een kanontijd neerzet vervolgens in een race na 2 rondes al in het decor ligt. ;)
Dat geloof ik direct. Maar ik ben wel van mening dat je een bepaald niveau moet hebben om ervoor te zorgen dat je de race uberhaubt (competititief) uitrijdt. En dat je niet al te veel hinder aan anderen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Dacide schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:28:
[...]

Dat geloof ik direct. Maar ik ben wel van mening dat je een bepaald niveau moet hebben om ervoor te zorgen dat je de race uberhaubt (competititief) uitrijdt. En dat je niet al te veel hinder aan anderen bezorgd.
Yep maar als je met een hele club binnen een bandbreedte van ongeveer 2 tot 3 seconden zit dan kan je al best leuk racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zojuist eens de E30 Gr A op Magione geprobeerd met de setup van Requim. Hij haalde daar met moeite de 1.16.4 of zoiets. Ik zit nu na een rondje of +/- 10 pas op 1:25:867... En dat is ook nog met automatische gearbox en clutch + traction/abs en 25% stability control.

[edit]
Met alles uit (behalve gearbox) ben ik toch sneller zie ik... 1.24.917
Maar t voelt wel zo veel moeilijker. (en verslavend. Goeie game dit!

[ Voor 22% gewijzigd door Dacide op 04-04-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Wanneer staat mp gepland?
Hoop niet dat het een gevalletje raceroom wordt.
Hotlaps zijn leuk ter oefening maar een echte race maakt het verschil.
Als men dan ook nog een goed straf regelement inplanteerd tegen beuken zoals Iracing zie dat je hele leuke spannende races kan rijden,met mensen die oppassen.
Voordat ik het spel koop moet ik wel weten of ze de mp goed maken! anders zonde van het geld lijkt me.
Ik hou het in de gaten en volg dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 21:36
Een race league lijkt me leuk, maar ik denk dat er snel genoeg bestaande race leagues Assetto Corsa races gaan aanbieden. Hoop zelf dat SRVN een AC tak krijgt, hier vroeger met rFactor veel leuke races gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
De meeste communities houden op dit moment koortsachtig vast aan rFactor... bijvoorbeeld simracing.nl, ik zie hen nog niet zo snel iets met AC doen. Wel jammer, want dat is verder ook een leuke club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wrdt het niet eens tijd voor een nieuwe club dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Requiem moet dat nou weer met de Lotus op Mugello. Even bijna iedereen op +2 seconde zetten... :)
Heb je een filmpje van je rondje?

Overigens lijkt me het meest veilig dat het inderdaad niet te lange races worden. Ook de minste kans om (meerdere keren) gedubbeld te worden. En dat zijn voor de eerste paar rijders denk ik toch iedere keer een risico. Voornamelijk omdat ik vermoedt dat de meeste hier nog niet(zoals ik) of bijna niet aan zulke races hebben meegedaan. Dan zullen we het al druk genoeg hebben om de race uit te rijden, de directe tegenstanders in de gaten te houden, maar als we dan ook nog regelmatig een iemand voorbij moeten laten omdat die op een ronde zet kan dat wel eens over het hoofd worden gezien met als gevolg dat er een paar in de grindbak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Requiem19 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:39:
Wrdt het niet eens tijd voor een nieuwe club dan? ;)
Niet sollen met rFactor :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
_A3 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:51:

Overigens lijkt me het meest veilig dat het inderdaad niet te lange races worden. Ook de minste kans om (meerdere keren) gedubbeld te worden. En dat zijn voor de eerste paar rijders denk ik toch iedere keer een risico.
Oefening baart kunst :)
En het leert snel, kan ik uit ervaring uit iracing zeggen. Ik wordt ook regelmatig ingehaald/gelapped. In het begin was dat met zenuwen in mijn keel, als ik het maar niet verpruts voor de ander maar tegenwoordig gaat het best prima.
Lange races kunnen ook in het voordeel werken van de langzamere mensen, als die maar consequent veilig rijden. Je staat er versteld van hoeveel plekken je vaak (vooral aan het einde) nog wint.
Racen draait niet alleen om snelle rondjes rijden ;)
Maar als je langere races gaat vermijden leer je het nooit of in ieder geval langzamer.
Overigens denk ik dat de meesten een half uur al lang vinden?

En je kan natuurlijk langere races afwisselen met korte, of allebei maar dat zal meer organisatie vergen.
En als ik bij het laatste kan helpen, hierbij aangeboden. Geen ervaring mee maar ik heb wel zat tijd.

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Gisteren toch mooi mijn 312T en Lotus tijd iets verbetert :D Ben ik wel weer even blij mee. Ik heb voor die 312T gewoon een Nurburgring GP setup gepakt en gemod :D rijd uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

larose schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:59:
[...]

Oefening baart kunst :)
En het leert snel, kan ik uit ervaring uit iracing zeggen. Ik wordt ook regelmatig ingehaald/gelapped. In het begin was dat met zenuwen in mijn keel, als ik het maar niet verpruts voor de ander maar tegenwoordig gaat het best prima.
Lange races kunnen ook in het voordeel werken van de langzamere mensen, als die maar consequent veilig rijden. Je staat er versteld van hoeveel plekken je vaak (vooral aan het einde) nog wint.
Racen draait niet alleen om snelle rondjes rijden ;)
Maar als je langere races gaat vermijden leer je het nooit of in ieder geval langzamer.
Overigens denk ik dat de meesten een half uur al lang vinden?

En je kan natuurlijk langere races afwisselen met korte, of allebei maar dat zal meer organisatie vergen.
En als ik bij het laatste kan helpen, hierbij aangeboden. Geen ervaring mee maar ik heb wel zat tijd.

Aad
Het zal inderdaad een kwestie zijn van doen. En wat je definitie van lang is. Voor mij is dat +/- 1 uur. Tussen de 20-30 minuten vind ik een sprint race. Er voor dan uiteraard kort en tussen 30-60 minuten een redelijke tijd.
Maar het zal normaal wel zo zijn hoe meer races je rijdt hoe minder vaak je op een ronde gezet zal worden, want je wordt normaal gesproken ook beter. En al is dat niet direct met je snelste ronde dan wel met constantheid.

Ik merk aan mezelf dat sinds ik de eerste keer GTR2 op had gestart ik voor mijn gevoel voornamelijke op het vlak van constantheid ben verbeterd. Zeker in het begin kon ik nog geen paar rondjes fatsoenlijk draaien. Altijd wel door een (stomme)fout de baan af of een paar keer in een ronde veel te vroeg in de ankers. Maar nu als ik de baan een beetje ken en niet ga zitten pushen lukt het me denk ik wel om zo meer dan een half uur lekker in de ronde te rijden met tijden die redelijk bij elkaar in de buurt zitten. Veel langer als dat heb ik nog niet geprobeerd. Overigens was ik dan meestal wel alleen op de baan en hoefde dus geen rekening te houden met andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:02
A) leuk.
B) Eens in de 2 weken 1 1/2 uur reserveren voor een race moet te doen zijn. Qually zou ik door de weeks doen ala huidige hotlap chalkeng. Racelengte 30m a 1 uur. Als pitstops te doen zijn in 1.0 is het mischien een idee de racelengte dusdanig te maken dat je 1 pitstop moet maken.
C) een auto zonder al te veel setup mogelijkheden (s1 versie straatauto) of een fixed setup per baan. Zal later mijn favorieten posten. Lastige wagens zoals de 60's lotus of de f40 s2 moeten we nog even skippen denk ik.
D) willekeurige avond na 20:15h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor de auto's is mijn ervaring dat langzamere auto's (die om alleen te rijden wat saai zijn) meestal de leukste races leveren. Misschien dat het in AC wat minder is omdat de auto's iets makkelijker zijn dan in iRacing wat ik gewend ben, maar over het algemeen zijn de moeilijkere / snellere auto's minder leuk omdat je al erg goed moet zijn om een gevecht aan te gaan, dus het veld valt meestal snel uit elkaar en de uitdaging is dan alleen nog het ding op de baan houden. Met langzame auto's rijden we vaak in groepen van 8+ man op een hoopje en als je een foutje maakt val je 10 plekken terug maar na 2 rondjes heb je er weer 6 van goed gemaakt, erg leuk :)

Die Abarth lijkt me dan ook een leuk autotje om te racen, ook al heb ik nooit meer dan een half rondje gereden omdat hij te langzaam was voor time trials :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Uit de comments over een potentiële league, proef ik:

1) niet te hoogdrempelig/professioneel zoals bij iRacing. Meer een 'fun' league.
2) races niet te lang, tussen de 20 en 40 minuten (prima imo)
3) eenvoudige auto, die iedereen goed kan beheersen en waar setupsgewijs niet gek veel aan te passen is.
4) niet te vaak wedstrijden, 1x per 2 weken
5) kwalificatie verrijden middels de time trial app, zodat je 1 a 2 weken de tijd hebt om de baan goed te leren kennen.

Klinkt me goed in de oren heren! Ik zie dit wel zitten :). Zodra AC online heeft zullen we eerst eens wat random testwedstrijden rijden om daarna te kijken naar een kalender etc.

Overigens, op verzoek van A3 hier het filmpje in de 240R op Mugello. Het is trouwens het wereldrecord ook op dit moment :D. Niet heel gek, aangezien de echte toppers deze combi nog niet geprobeerd hebben:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik heb het idee dat je vooral bij het remmen erg goed bent.
Laat, hard en toch stabiel houden zonder dat je veel hoeft te vechten tegen de auto.
Wil ik ook kunnen :( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Vanmiddag ook nog wat rondjes gereden op Imola met de Ferrari 312T met dit als resultaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Ik ga in ieder geval niets met AC doen qua multiplayer. Alleen al het idee van een league dat je verplicht op een specifieke avond op een specifieke tijd op een specifieke server moet zijn staat me enorm tegen. Daarnaast spendeer ik mijn vrije tijd liever aan iRacing, waar je een centraal systeem hebt met straffen/punten/kampioenschappen.

Niets ten nadele van AC hoor, maar er is nu eenmaal maar 24 uur in een dag :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik ga de 240R op Mugello ook eens proberen.
Iemand daar nog tegen dingen dingen aangelopen wat betreft de standaard setup?
(kan niet echt setups vinden voor deze combi dus ga eerst maar met standaard setup rijden i guess)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Met wat als resultaat Req? ik zie geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Lampuhkap schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:16:
Met wat als resultaat Req? ik zie geen beeld?
Dat laatste filmpje op Imola niet?
Doet het hier prima, misschien was 't filmpje pas net geupload toen je ging kijken en doet ie het nu wel goed?

Ik heb met 1 bocht wat problemen met de 240R, vlieg er vaak af terwijl ik voor m'n gevoel niet te hard/wild ga.
Rij nog met standaard setup (alleen met minder benzine; 10L, goed voor 5 ronden en dan is het beste van die semislicks er toch wel af lijkt me) en kan daarmee nog sneller (rondje of 15 gedaan nu denk ik)

Ik dacht het nu een keer zo aan te pakken om eerst m'n max met de standaard setup op te zoeken en daarna beetje bij beetje gaan experimenteren met de setup, maar het is erg irritant dat ik er daar steeds af knal.
Enig idee waar ik dat moet zoeken in de setup, dat ik daar meer grip heb in die bocht?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eUS4GQeFJiM]

Pagina: 1 ... 20 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.