[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vraag me al een poosje af of ik in de settings wat verkeerd heb staan, want sommige screens van mij zijn veel mooier dan die je soms op internet voorbij ziet komen.
Mijn video.ini bestand:
(bestand is hier te vinden: C:\Users\*gebruikersnaam*\Documents\Assetto Corsa\cfg )
[VIDEO]
FULLSCREEN=1
ANISOTROPIC=8
AASAMPLES=4
VSYNC=0
AAQUALITY=0
SHADOW_MAP_SIZE=2048
DISABLE_HDR=0
WIDTH=1920
HEIGHT=1200
INDEX=38
REFRESH=60
FPS_CAP=100

[CAMERA]
MODE=DEFAULT ; DEFAULT | TRIPLE

[EFFECTS]
MOTION_BLUR=0
FXAA=2
SMOKE=3
RENDER_SMOKE_IN_MIRROR=1

[CUBEMAP]
SIZE=1024
FACES_PER_FRAME=1
FARPLANE=500

[MIRROR]
SIZE=1024
HQ=0

[ASSETTOCORSA]
HIDE_ARMS=0
LOCK_STEER=0
WORLD_DETAIL=4
HIDE_STEER=0

[SATURATION]
LEVEL=100
Draai met een 290 OC dus als ik wat kan verhogen :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 28-03-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Weet iemand hoe je flickering op de auto kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
Laat eens screenshot of filmpje zien?

@J.oost, welkom! Leuk je hier te zien!
@andere nieuwe leden, gezellig!

@nieuwe update; BRILJANT! Beste update tot nu toe. Spel ziet er echt een klap beter uit bij mij nu (op 4 jaar oude hardware) en draait ook soepeler met AI. AI gedraagt zich nu eindelijk ook goed, misschien zelfs iets te tam.

Daarnaast is die die 312T zo'n heerlijke bak. Racen op Monza met 0 voorvleugel en 2 achtervleugel is vrij angstig, tip :).

Dit wordt genieten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Requiem19 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:15:
[...]

In die open wheelers spelen setups idd een grotere rol. Maar zodra je een snelle base setup hebt (die hebben we nu allemaal voor de Lotus), is het een kwestie van details en evt aanpassen aan je eigen rijstijl. Hoe je de huidige set van de T125 sneller maakt... Geen idee ;). Ik was er zelf bijna 8 tiende sneller mee.

De setup 'de schuld geven' gebeurt vrij snel. Maar geloof maar dat een Huttu met dezelfde setup 28.5 ofzo rijdt. 90% zit in jezelf. 10% in de setup (mits je dus die prima snelle base set hebt).
Om het laatste gaat het mij normaal gesproken. Zoals je zelf in een andere post al aan geeft, maakt de goede basis setup voor de T125 ten opzichte van de default setup al enkele secondes uit. En sommige auto's zijn met de standaard setup al bijna niet fatsoenlijk bepaalde circuits rond te sturen waardoor het plezier er op dat moment erg snel af gaat. En voor dat laatste zou ik of ergens zoals je het noemt een goede basis setup hebben of zelf meer gaan weten van hoe de wagen af te stellen. En vervolgens als ik constante rondjes zou rijden misschien eens verder kijken om de setup aan te passen.

Neem overigens aan dat je de 90-10 behoorlijk overdreven hebt. Want dat zou inhouden dat je op een baan waar je met een prima base set in de 1:30 rijdt er met een goede setup 9 á 10 seconde af haalt en dat lijkt me nogal overdreven.
Requiem19 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:37:
[...]

In z'n algemeenheid; als je op een gegeven moment tegen een grens aanloopt en niet meer sneller kunt doe ik vaak het volgende. In plaats van nóg later te remmen bij elke bocht in een poging om hondersten te winnen, ga ik juist 5 meter eerder remmen bij elke bocht. Waarom? Omdat je in je enthousiaste echt vaak te laat remt en daarmee de exit van de bocht compromitteert.

Op Imola scheelt dat erg veel, omdat er veel bochten zijn met een (kort of lang) recht stuk erna. Daar win je tijd. Je wint de tijd nooit in de bocht, maar altijd na de bocht. Mijn allersnelste rondje remde ik heel vroeg voor de chicane, maar kon ook 10 meter eerder op het gas. Daarmee won ik gelijk 0,2 ten opzichte van m'n beste split.

Kortom, eerder remmen en eerder acceleren. Probeer het maar eens :)
Dit is een tip die ik eerder bij GTR2 al verschillende malen voorbij heb horen komen. En nog steeds _/-\o_.
Als je eenmaal constante rondjes kunt rijden moet je daar mee experimenteren. En dan moet meteen dat bij alle bochten tegelijk proberen, maar bijvoorbeeld bij 1 bocht in iedere sector. Dan kun je ook veel beter bij de tijd zien wat je wint of misschien toch wat verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:35

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Draait het spel nu een stuk fijner? En is het grafisch een stuk beter ja?

Wat mij opviel is dat ik mijn beleving van het spel een stuk minder mooi vind dan screens en video's op internet. Toch staat gfx ver open geschroefd..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als de filmpjes op internet er beter uitzien dan bij jou, zou het dan aan jouw settings/systeem liggen, of aan youtube die extra effecten toevoegt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:05
Die nieuwe Ferrari is wel aardig tof, alleen onderstuurt op de meest rare momenten en soms met bocht uit op de vreemdste momenten dat ie wegglijd en lastig op te vangen is. Diff op 35% gezet, maakt het rijden wel wat beter, maar ook glibberiger......hmmmm

Kijken of we snel een leuke sjees setup hiervoor vinden, denk dat er best flink potentie in zit :P

Remmen doet ie overigens ook beroerd zeg eej :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe voeg je je tijden toe aan de league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
http://ac.nickthissen.nl/Pages/App/DownloadApp.aspx

Op 't moment geen lopende events, maar dat zal binnen enkele dagen opgelost zijn :)

Als ik een aanzet mag doen:
  • Ferrari 312T op Monza 1966
  • Lotus Exige 240R S3 (ook nieuw) op Silverstone International

[ Voor 72% gewijzigd door BamiHap op 29-03-2014 16:46 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik vind 1966 Monza echt een ruk baan :P. Liever Mugello (ben ik nog niet echt snel) of Nurnbergring als hommage aan Lauda's crash?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik dacht zelf 312T op modern Monza en inderdaad 240R of bijv Silv Int.

Dan kunnen we nog een derde basic road auto doen. M3 oid bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:05
312T Imola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De 312T en de 240R zijn nog niet aan de app toegevoegd. Net Nick even gevraagd om dit te doen, zodat we de challenges kunnen starten.

In de tussentijd de Z4 S1 challenge op Magione gemaakt: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Hey Tim,

Zou ik misschien je setup voor de Huayra op Vallelunga nog kunnen krijgen?
Op het laatst nog wel even -semi-serieus mee aan de gang geweest, maar te kort voor het eind.
Zat volgens mij nog 4 sec. van jouw tijd af, mis ook nog wel baankennis daar, maar moet volgens mij toch wel op 2 sec. van jou kunnen komen ;) :)
Gebruikte tot nu toe een setup die voor Imola die ik online had gevonden.

Voor de Z4 S1 heb ik trouwens ook nog nix qua setups.
Op racedepartment niks te vinden en klopt het dat je bij RSR alleen de laatste 50 geuploade setups kan downloaden? Daar staat ook geen Z4 S1 setup bij.
Trouwens bij laatsgenoemde al wel een setup voor de 312T op Nurburgring GP maar voor een timetrial op Monza heb je denk ik toch echt een wat meer low- of desnoods medium downforce setup nodig lijkt me.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
HirzoSchuurman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:15:..klopt het dat je bij RSR alleen de laatste 50 geuploade setups kan downloaden? Daar staat ook geen Z4 S1 setup bij.
Nee, dat klopt niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HirzoSchuurman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:15:
Hey Tim,

Zou ik misschien je setup voor de Huayra op Vallelunga nog kunnen krijgen?
Op het laatst nog wel even -semi-serieus mee aan de gang geweest, maar te kort voor het eind.
Zat volgens mij nog 4 sec. van jouw tijd af, mis ook nog wel baankennis daar, maar moet volgens mij toch wel op 2 sec. van jou kunnen komen ;) :)
Gebruikte tot nu toe een setup die voor Imola die ik online had gevonden.

Voor de Z4 S1 heb ik trouwens ook nog nix qua setups.
Op racedepartment niks te vinden en klopt het dat je bij RSR alleen de laatste 50 geuploade setups kan downloaden? Daar staat ook geen Z4 S1 setup bij.
Trouwens bij laatsgenoemde al wel een setup voor de 312T op Nurburgring GP maar voor een timetrial op Monza heb je denk ik toch echt een wat meer low- of desnoods medium downforce setup nodig lijkt me.
Je mag zeker mijn setup, maar heb hem niet opgeslagen. Volgens mij kan je aan de Huayra ook niet zoveel veranderen? Meestal verander ik bij straatauto's de toe-in aan de voorkant naar een hogere waarde (scherper insturen). Ik houd persoonlijk wel van goede bite bij het insturen.

Als je nu eens vertelt wat je beter wilt bij de Huayra qua setup, is het ook leerzamer voor iedereen. Want uiteindelijk is het toch handig als je in enige mate zelf setups kunt aanpassen.

Wat heb je nodig van de Huayra om sneller te gaan? Minder onderstuur/overstuur? Zo ja, bij het ingaan van de bocht, midden bocht of uitacceleren. Of heb je problemen met het remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Staat alleen nix voor Z4 S1 op, beetje jammer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Requiem19 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:12:
[...]
Je mag zeker mijn setup, maar heb hem niet opgeslagen. Volgens mij kan je aan de Huayra ook niet zoveel veranderen? Meestal verander ik bij straatauto's de toe-in aan de voorkant naar een hogere waarde (scherper insturen). Ik houd persoonlijk wel van goede bite bij het insturen.

Als je nu eens vertelt wat je beter wilt bij de Huayra qua setup, is het ook leerzamer voor iedereen. Want uiteindelijk is het toch handig als je in enige mate zelf setups kunt aanpassen.

Wat heb je nodig van de Huayra om sneller te gaan? Minder onderstuur/overstuur? Zo ja, bij het ingaan van de bocht, midden bocht of uitacceleren. Of heb je problemen met het remmen?
Zo specifiek kan ik dat nog niet toelichten en wat dat betreft met de imola setup die ik tot nu toe gebruikte ook niet echt tegen een specifiek probleem aangelopen.
Ik wilde het meer proberen om te kijken of er een groot verschil is tussen de beide setups, soms rij je met
een andere setup ineens relatief makkelijk een stuk van je tot dan toe beste tijd af.
Aangezien er nog grand canyon gat van 4+ sec. tussen onze tijden zat wilde ik dat in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Snap ik, maar met de straatauto's kan je wijzigen:

Bandendruk
Camber/toe

Misschien bij de Huayra nog 1 ding?

Bij raceauto's zoals de T125 is het een ander verhaal, daar ga ik ook eerst op zoek naar een goede base setup en piel ik hier en daar wat. Straatauto's hebben vaak redelijk wat onderstuur, dat probeer ik er dan beetje uit te halen met toe in. Dus wellicht dat je dat kunt proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32

Bever!

3

Tortelli schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:05:
Vraag me al een poosje af of ik in de settings wat verkeerd heb staan, want sommige screens van mij zijn veel mooier dan die je soms op internet voorbij ziet komen.
Mijn video.ini bestand:
(bestand is hier te vinden: C:\Users\*gebruikersnaam*\Documents\Assetto Corsa\cfg )

[...]

Draai met een 290 OC dus als ik wat kan verhogen :P.
cubemap size kan hoger naar 2048
en shadowmap size naar 4096
worlddetail naar 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 10:39
Even een tussendoor vraagje over de live timing apps die er zijn : RSR (http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/) en RivaliTempo (http://rivalitempo-softgrip.rhcloud.com/).

Welke wordt door de meeste van de GoT-ers hier gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik gebruik zelf RSR. Die is naar mijn weten ook het populairst en daardoor de beste maatstaf over je eigen snelheid tov anderen.

Rivali biedt daarentegen geloof ik wat andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Requiem19 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:39:
Snap ik, maar met de straatauto's kan je wijzigen:

Bandendruk
Camber/toe

Misschien bij de Huayra nog 1 ding?

Bij raceauto's zoals de T125 is het een ander verhaal, daar ga ik ook eerst op zoek naar een goede base setup en piel ik hier en daar wat. Straatauto's hebben vaak redelijk wat onderstuur, dat probeer ik er dan beetje uit te halen met toe in. Dus wellicht dat je dat kunt proberen :).
I'll try, 4 sec. is gewoon teveel. Of die timetrial nou afgelopen is of niet 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Requiem19 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:12:
[...]

Als eerste zal ik aangeven wat mijn ervaring is met het maken van een setup.
De ervaring die ik tot nu toe heb is door voor GTR2 de 21 steps setup guide te volgen. En daar redelijk gebruik te maken van Motec.

Dan nu mijn vragen.
Uit die setup guide heb ik begrepen dat het beste is om te zorgen dat de temperatuur aan de binnenkant max 5 graden warmer is dan die aan de buitenkant en dat het midden er ergens tussen in zal moeten zitten.Tenminste voor een setup voor een race. Is dat voor een hotlap hetzelfde?
Of is het dan beter die dan anders in te stellen omdat er daarvoor niet naar de slijtage gekeken hoeft te worden?
Voor GTR2 had je daar heel handig Motec voor om dat te zien. Bij AC heb je wel Aim Race Studio maar daar kan ik die temperaturen niet vinden. Oftewel hoe bepaal jij de tire pressure en camber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zelf de tijden invullen voor de events zie ik? Die app uploadt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Dan heb je de app niet goed geinstalleerd, moet automatisch gaan.
Stap voor stap de instructies gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-You are not driving in Hotlap mode,

Oeps ik deed TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, voorlopig snelste incl snelste 1ste sector. Mijn snelste 2de sector was een 37.558 oid, maar natuurlijk niet in mijn snelste ronde ;)

Gaat lekker zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:07:
Yeah, voorlopig snelste incl snelste 1ste sector. Mijn snelste 2de sector was een 37.558 oid, maar natuurlijk niet in mijn snelste ronde ;)

Gaat lekker zo ;)
Potverdikke, had het prima naar m'n zin op de 2e plek :o Nu weer derde.
Ben ik nou gek of had Tim eerder al een tijd staan maar is die nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:09:
[...]

Potverdikke, had het prima naar m'n zin op de 2e plek :o Nu weer derde.
Ben ik nou gek of had Tim eerder al een tijd staan maar is die nu weg?
Sorry ;) Het was al een beetje stuivertje wisselen tussen ons 2. Ik was sneller dan jouw tijd die er eerder stond, maar toen ging je nog wat sneller. Zat ook maar een paar honderste tussen ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Jawel, de rondetijden zouden automatisch geupload moeten worden.
Heb je alles volgens de instructies gedaan?

Laat maar, pagina 74 niet gezien...

[ Voor 17% gewijzigd door BamiHap op 30-03-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
_A3 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:15:
[...]

Als eerste zal ik aangeven wat mijn ervaring is met het maken van een setup.
De ervaring die ik tot nu toe heb is door voor GTR2 de 21 steps setup guide te volgen. En daar redelijk gebruik te maken van Motec.

Dan nu mijn vragen.
Uit die setup guide heb ik begrepen dat het beste is om te zorgen dat de temperatuur aan de binnenkant max 5 graden warmer is dan die aan de buitenkant en dat het midden er ergens tussen in zal moeten zitten.Tenminste voor een setup voor een race. Is dat voor een hotlap hetzelfde?
Of is het dan beter die dan anders in te stellen omdat er daarvoor niet naar de slijtage gekeken hoeft te worden?
Voor GTR2 had je daar heel handig Motec voor om dat te zien. Bij AC heb je wel Aim Race Studio maar daar kan ik die temperaturen niet vinden. Oftewel hoe bepaal jij de tire pressure en camber?
Voorop gesteld, ik ben absoluut geen expert qua setups. Maar in mijn ervaring zijn temps belangrijker voor langere afstanden ivm met slijtage, dan met hotlaps. In een hotlap varieren de tempos ook enorm (download de tire temp app maar, zie AC forum). Binnen de ronde fluctueren de temps van bijv 80 tot 110 afhankelijk van de bochtigheid van de bepaalde sectie.

In mijn ervaring van GTR1 en GTR2 was de optimale temp verdeling 95-90-85. Dan hebben we het over een linkerband. Bij bochten naar rechts zal de middelpuntvliedende kracht de auto naar links de bocht 'uit willen slingeren' en zal er meer druk komen op de linker banden en dan dus ook meer op de linkerkant van de band. Zo'n verdeling als deze, laat zien dat de band het beste contact heeft met het wegdek en de beste grip biedt.

Dmv meer camber kun je de buitenste pressure verhogen. Dmv meer bandendruk zou je de middelste waarde kunnen verhogen. Een hardere vering zorgt voor algehele temp toename.

Maar alle waardes hebben ook weer invloed op het rijgedrag. Omdat AC de core temps van de meet (zie post Aris op AC forum), heb ik setuppen met bandenpressure losgelaten en let ik er eigenlijk (tot nu toe) weinig op.

Ik doe het meer zo:

Gebrek aan grip achterkant; lagere pressure. Voorkant; idem. Gebrek aan grip mid corner; meer camber.
Weinig grip voorkant in lange snelheidsbochten: auto meer roll geven (arb lager, zachtere veren). Weinig grip in snelle bochten: arb hoger (auto 'rolt' minder en verdeelt grip beter over binnenste en buitenste banden).

Zodra AC uit is kunnen we misschien met z'n allen werken aan een goede AC setupguide :).

en @Hirzo: ik had nog geen tijd neergezet, maar wil nu wel een poging wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Requiem19 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:11:
[...]
en @Hirzo: ik had nog geen tijd neergezet, maar wil nu wel een poging wagen!
Ben ik dus toch gek 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, daar ging mijn eerste tijd en sector :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
yup, Tim rijdt ook ff een rondje hoor, kolere ;w _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hebben jullie wel de semi slicks eronder gezet?

Dit was met straatbanden en default setup ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
yup, die zitten er toch echt onder...
En 'k had m'n tijd ook niet ff in 2 pogingen ofzo gehaald :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tandjes ;)

Mijn run was op semi-slicks en met iets aangepast set-up.
Rondje of 40 over gedaan voordat ik deze tijd reed.

Hmmm kennelijk nog meer oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
't scheelt dat we nog maar een gat van slechts 2sec hebben (jij ietsjuh minder :P ) op deze ontiegelijk lange baan.. |:(
filmpje tim? O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb m'n replay opgeslagen en dat OBS programma gedownload wat paar pagina's eerder getipt werd, maar lukt me nog niet helemaal :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:02
wat een tijd weer Tim :)
ABS uit helpt behoorlijk met deze auto.
Ben er nog niet uit of je de EDL overal 'geel' moet rijden of dat je juist voor clean en no EDL moet gaan?
Wat ook helpt is een dot gas net voor de apex om de neus szm recht te krijgen. Het timen en doseren van hiervan is wel erg lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Abs uit nog niet geprobeerd. En idd, deze auto moet je sturen met je gaspedaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:02
EDL is electronisch diff... Als je 'electronics' kiest in het rechter app rijtje krijg je het in beeld.
Je kan het niet uitzetten (zoals ABS) maar je kan wel zien of het ingrijpt of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door tracker72 op 30-03-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Wat is eigenlijk het verschil tussen de standaard Z4 en de S1?
Het power/torque grafiekje en specs zijn beiden hetzelfde. De drift versie heeft wel weer andere specs.
Foutje wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vering is anders. Staat in het verhaal aan linkerkant als je hem selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Ah OK zover had ik nog niet gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nick heeft de app weer geüpdate met de nieuwste auto's. Zojuist ook 2 nieuwe challenges aangemaakt

- 312T @ Imola
- Exige 240R S3 - Mugello

http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1

Gaat allen los!

Met de 312T op Imola heb ik al even leuk gespeeld van het weekend :D. Dikke pret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oost
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:35
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:27:
[...]

edit:
Owja, gebruik jij die cam ook voor tijdens het rijden J.oost?
Lang niet zo veel beleving op die manier toch?
Lijkt wel makkelijker moet ik zeggen; veel meer overzicht.
Ik rij eigenlijk vrijwel altijd met die cam ja. Iets minder beleving inderdaad, maar je kunt op deze manier iets beter afstanden inschatten en je rempunten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik rijd altijd met chase cam, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen rijd zonder assists toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:14:
Echte pro's rijden vanaf de track cams 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:31:
[...]

Ik voorzie een nieuwe challenge :D

@Frank: yes, zonder assists. Maar bij straatauto's staat ABS automatisch aan. Ook op pro level. Mijn Z4 tijd is bijv met abs.

Ook is mijn mening dat auto's die gemaakt zijn met Abs/Tc/stzbility control gereden mogen worden met aids. Het is, gelukkig, wel langzamer. In de Huayra was ik met TC langzamer dan zonder.

[ Voor 44% gewijzigd door Requiem19 op 31-03-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:23:
Iedereen rijd zonder assists toch?
Is de racingline een assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Ik vond de E30 DTM op Magione leuker :P De Z4 blijft toch een beetje een logge boot. Wel mooi 6-in-lijn geluid trouwens :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Dacide meld zich!
Zojuist assetto aangeschaft. Kende de hele game niet. Vanmiddag per toeval een filmpje gezien en was helemaal verkocht.

Hoef ik tenministe niet meer terug te grijpen naar GTR2. Assetto is nu aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom en veel plezier er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:13:
[...]

Is de racingline een assist?
In principe wel, mar je wordt er alleen niet sneller van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Plaats hier wat scheldwoorden.. Wat is die 312T lastig op de weg te houden.
Bij het aanremmen wil de achterkant alle kanten op en als je wat gas geeft en opschakeld dan lig je als je niet op let ook meteen langs de baan. Dat wordt nog een uitdaging om een aardige tijd neer te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mijn interesse is gewekt :)
Eens de updatert aanfietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

_A3 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:39:
Plaats hier wat scheldwoorden.. Wat is die 312T lastig op de weg te houden.
Bij het aanremmen wil de achterkant alle kanten op en als je wat gas geeft en opschakeld dan lig je als je niet op let ook meteen langs de baan. Dat wordt nog een uitdaging om een aardige tijd neer te gaan zetten.
Had na een ~10 rondjes toch al een aardige tijd neergezet. Auto heeft erg weinig grip met insturen, maar met uit accelereren heeft hij best veel grip!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:39
Van het weekend al een aantal rondjes gereden met de 312T op o.a. de Nurburgring waar ik zo'n 4 sec. van het WR af zat. Dan begin je toch wel enigsinds aan je eigen skills te twijfelen als het verschil zo groot is.

Zal van de week ook eens Imola proberen. Zeer vermakelijke auto in ieder geval, al merk ik wel dat mijn GT3RS stuurtje toch niet de meest ideale feedback terug geeft op het vlak van overstuur, lees, input van het stuur eindigt door mijn reactie al gauw in tankslappers en dat soort gekunstel.

Lotus ben ik nooit echt fan van geweest. Auto's zijn mij te klinisch. Leuk dat het stuurt maar vervolgens staat er niet genoeg power tegenover om de handling te compenseren.

Het nieuwste model zag er wel vrij rap uit dus misschien dat daar nu verandering in komt. Geef mij maar beesten als deze 312T of straks zelfs de Lotus 98T waar je wat meer moet vechten om de bochten mee om te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn snelste rondje was in ronde 16 en sta nu (even) 2de. Verrassend is wel dat ik 6-tiende in het midden verlies tov de snelste tijd daar nu (met de 312T)

Wat een slaapverwekkend ding is die Lotus trouwens.
2 rondjes geprobeerd, maar het moet nog wel sneller kunnen..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Mijn midden sector tijd was ook vrij matig, ronde later was ik in het midden veel sneller maar crashte ik :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jp_f1
Ik heb die midden sector gereden met een hele hoge downforce setup waardoor mijn auto heel stabiel blijft als ik het gas los laat, er zitten daar wat korte snelle doordraaiers die daar veel profijt van hebben. Mijn andere sectoren zijn daardoor wel een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een setup gepakt van RaceDepartment en die heeft ook een high-downforce setup. iets van vleugels allebei op 7. Wel gemerkt dat ik de Aqua Minerale in kan in z'n vier (coastend) en dan in tussen stappen naar z'n 2 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik rijd hem nog hoger, 5 voor 10 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bleh, vind hem niet zo lekker rijden, ik durf amper te remmen met dat ding, niet stil te krijgen :P
Denk dat het stuivertje wisselen wordt de komende dagen op Imola ;) (3 verschillende mensen beste sector tijd :+ )

[ Voor 36% gewijzigd door Schuey op 31-03-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Dat zal wel zijn tot Requiem even een tijd heeft neergezet.
Overigens geen van de snelste sectortijden neergezet, maar wel zeer ruim O-) voor Tortelli op plaats twee.
Maar daar zal de komende tijd nog wel wat verandering komen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Wellicht een domme vraag, maar valt er ook lol te beleven aan deze game met een joypad (XBox360/logitech), of is dat lastering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

_A3 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:26:
Overigens geen van de snelste sectortijden neergezet, maar wel zeer ruim O-) voor Tortelli op plaats twee.
Ik krijg morgen (en dat is al over 10 minuten) de sleutel van mijn huis... zal komende tijd niet zoveel tijd meer hebben. Maar op 0,01 seconden ga ik geen 3e worden!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
_A3 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:26:
Hij komt zeker weten onder de 1:40 :)
Ik denk zelf niet dat ik veel met deze auto ga rijden, vond er niet veel aan!
NinjaTuna schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:31:
Wellicht een domme vraag, maar valt er ook lol te beleven aan deze game met een joypad (XBox360/logitech)
Als je console racers gewend misschien wel, maar als ik eerlijk ben, neuh.

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 01-04-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:36
NinjaTuna schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:31:
Wellicht een domme vraag, maar valt er ook lol te beleven aan deze game met een joypad (XBox360/logitech), of is dat lastering?
Zeker! Alleen op den duur ga je je ergeren aan bepaalde dingen (zoals het niet ver genoeg kunnen insturen in langzame bochten) en wil je toch een stuur hebben :) Ik heb mij minstens een maand lang goed kunnen vermaken met dit spel in combinatie met een Xbox 360 controller. En de tijden waren nog niet eens super slecht. Niet dat ik top tijden neerzette maar dat doe ik nu nog steeds niet (met een G25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:14:
Schuey schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:31:
[...]

Hmmz, valt me beetje tegen to be honest.
Doe je zoveel moeite dat alles zo realistisch mogelijk is en dan ga je vrolijk met camera buiten de auto rijden |:(

Heb zelf nog wat moeite soms met al het asfalt gebruiken/m'n positie op de baan, denk dat min of meer weg zou vallen als ik met een chase cam ga rijden (en ik dus ook sneller zou zijn), maar dat doen we dus niet 8)

Voor safety reasons lijkt het me wel makkelijk voor de multiplayer trouwens, in car view ben je wel beperkt met het zich rondom, maar het neemt zooooo veel v/d beleving weg en 't is gewoon 'nep' dus begin er zelf niet aan, maar ieder z'n eigen voorkeuren natuurlijk.

Wel beetje jammer trouwens als de multiplayer komt en je de in car view als host kan pushen voor jullie of zou dat meevallen?
Lijkt me toch met zo'n sim dat veel dat zullen doen.

Is het nog gelukt met dat filmpje/record software Tim?
Ik gebruik zelf Fraps (volgens mij kan je daar ook trial versie van downloaden), dan is het een kwestie van programmatje aan en replay draaien + opnemen, ff door video software heengooien om de bestandgrootte wat te verkleinen en uploaden naar youtube.
Dat programma dat jij gebruikt kan toch niet veel ingewikkelder zijn zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nadeel van Fraps trial versie is dat je maar 30 seconden kan opnemen. Ik heb Bandicam geprobeerd. Simpel en bestanden niet al te groot. Alleen krijg je een banner in beeld maar je kan wel 10 minuten opnemen. Dat moet genoeg zijn voor een rondje.. Ik ben ook wel benieuwd naar Tim zijn ronde.

Kijk mij nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Iemand een goede setup voor die BMW op magionne? Ik wil schneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja chase cam is het tegenovergestelde van wat je hoort te doen als je echt wilt sim racen, maar ieder zijn ding.
Dacuuu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:55:
Iemand een goede setup voor die BMW op magionne? Ik wil schneller :)
Er is niet heel veel dat je kan doen kwa setup, behalve dan je chamber en toe in / out aanpassen, maar dit zijn puur dingen die bij je rijstyle moeten passen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:58:
[...]

[...]

Hmmz, valt me beetje tegen to be honest.
Doe je zoveel moeite dat alles zo realistisch mogelijk is en dan ga je vrolijk met camera buiten de auto rijden |:(

Heb zelf nog wat moeite soms met al het asfalt gebruiken/m'n positie op de baan, denk dat min of meer weg zou vallen als ik met een chase cam ga rijden (en ik dus ook sneller zou zijn), maar dat doen we dus niet 8)

Voor safety reasons lijkt het me wel makkelijk voor de multiplayer trouwens, in car view ben je wel beperkt met het zich rondom, maar het neemt zooooo veel v/d beleving weg en 't is gewoon 'nep' dus begin er zelf niet aan, maar ieder z'n eigen voorkeuren natuurlijk.

Wel beetje jammer trouwens als de multiplayer komt en je de in car view als host kan pushen voor jullie of zou dat meevallen?
Lijkt me toch met zo'n sim dat veel dat zullen doen.

Is het nog gelukt met dat filmpje/record software Tim?
Ik gebruik zelf Fraps (volgens mij kan je daar ook trial versie van downloaden), dan is het een kwestie van programmatje aan en replay draaien + opnemen, ff door video software heengooien om de bestandgrootte wat te verkleinen en uploaden naar youtube.
Dat programma dat jij gebruikt kan toch niet veel ingewikkelder zijn zou je zeggen?
Ik was 1 dag te vroeg met mijn opmerking over de Chase cam ;). Ik ga nu proberen die replay te recorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
LoL, eikel ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
:).

Grr, replay niet gesaved, moest dus nog een keer een snel rondje rijden. Ging ook weer goed, weer 2 tiende eraf. Hij is nu aan het uploaden op youtube, vanavond zal hij wel klaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:44
Ik heb de game ook gekocht. Probleem alleen is dat ik heel veel errors krijg. Veel van die: Is gestopt met werken..

Niet alleen als ik een race wil starten.. dus de ACS.exe stopped working. Maar ook de Assetto Corsa Launcher.exe stopped working.. Best wel vervelend.. Als ik de ene niet krijg, krijg ik wel de andere bij het teruggaan naar het menu.. Hij slaat dan dus ook veel dingen niet op..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Probeer eerst in steam 'integriteit van spelcache controleren' eens? (rechtermuis knop op AC, eigenschappen, lokale bestanden.

Als dat niet werkt, zou ik op het officiële AC forum posten. Als je daar je probleem uitlegt en je logs post. helpen de devs je bijna altijd binnen een dag wel. Bij bijna iedereen zijn de probleem te fixen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ah, ja die integriteit heb ik al een paar keer gedaan. Het helpt alleen niet..
Ik zal inderdaad eens gaan kijken op dat forum. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Vanavond wat rondjes gedaan met de 312T op Imola. Wat kleine setup wijzigingen gedaan en de auto redelijk stabiel gekregen.

Er zit een hele dunne lijn tussen vloeiend rijden en te langzaam en/of te hard pushen waarmee je beiden heel veel tijd verliest.

Ik kan opgeteld in de langzame bochten denk ik nog wel een halve seconde winnen, waar ik de andere halve seconde nog moet vinden is nog even zoeken.

Klik hier voor mijn afstelling. Wijzigingen die ik heb gedaan:

Gearing verlaagt zodat de auto aan het einde van het rechte stuk tegen ze limiter aan zit.
Tyre pressure zowel voor en achter naar beneden
Vleugels op 4 voor en 8 achter
Zachtere vering achter (1 klik)
Minder ARB voor en achter (1 klik)
Iets minder toe-in aan de voorkant (-3)
Diff Power verhoogt naar 25%
Diff Coast verhoogt naar 50%

Diff Preload en Bump/Rebound instellingen heb ik nog niet veranderd dus daar valt wellicht nog wat stabiliteit mee te winnen maar opzich kan ik hier al aardig vloeiend mee rijden,

Normaliter vind ik het fijner als de auto wat stijver is afgesteld. Voor deze auto merkte ik dat het rijgedrag er alleen maar slechter van werd (veel nerveuzer).

Ik sta wat dat betreft zeker open voor advies / verbetering van de afstelling. Het is een begin en er kan gerust nog een hoop aan verbouwd worden om hem sneller te maken. De wijzigingen zijn relatief klein namelijk.

Hopelijk hebben jullie er wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Kuhrtje ik heb hetzelfde probleem, alleen ik kan dan vervolgens bijna niks meer opstarten, alsof AC alles stuk maakt op dat moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Alex, ik moet soms wel 8x op Start drukken wil hij eindelijk alles laden.
Zodra ik het menu op GPU accelerated zet, stopt de launcher ook met werken bij het terugkeren naar het menu.

Er zitten dus nog wel wat Bugs in, maar dat lijkt me wel fair voor een 0.8 release.

Waar zit trouwens die Peak Hill Climb route? Ik kan die bij tracks nergens vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Jeroen de Wit schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:22:
Vanavond wat rondjes gedaan met de 312T op Imola. Wat kleine setup wijzigingen gedaan en de auto redelijk stabiel gekregen.
Ben benieuwd, toch eens proberen, al is het alleen om de auto een laatste kans te geven ;)

edit:
kak in gefrustreerde toestand gaan rijden om af te koelen is NIET de juiste manier :X

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 01-04-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:26:
Kuhrtje ik heb hetzelfde probleem, alleen ik kan dan vervolgens bijna niks meer opstarten, alsof AC alles stuk maakt op dat moment...
Cache al geverifieerd? Even paar posts hierboven kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zoals verzocht, hier het rondje met de Z4:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
This video is private..

Kijk mij nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
yup, idd handig als je em even op openbaar zet, zo is't beetje lastig kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Poging 2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Hallo,

Mijn eerste post hier dus eerst even voorstellen:

Ik ben Aad de Roos, 55 jaar, zeeën van tijd (zit thuis) en altijd al een race fan geweest, al sinds de tijd van indycar 2 enz.
Nooit echt goed geweest (nog steeds niet) maar we hebben lol :)

Een paar maanden geleden wat serieuzer begonnen met een playseat, fanatec gt2 en clubsports pedals V2. Nog steeds niet snel :) Maar maakt niet uit, beleving is geweldig.

Begonnen met IRacing en Assetto Corsa, heel veel plezier mee tot nu toe. IRacing krijgt wel de meeste aandacht maar AC is ook echt geweldig.

Nu een vraag: Als ik nu de timetrial app installeer, klapt ac eruit op het laadscherm met een vage windows melding. Zodra ik de app weer verwijder werkt alles weer. Ik heb andere apps geinstalleerd maar weghalen van deze helpt niets. Zodra ik de timetrials app weer terugzet (met of zonder andere apps) werkt het niet meer.
Iemand enig idee?
Zodra het weer werkt ga ik er voor zorgen dat iedereen iemand heeft die onder hem staat ;)

Edit: Inmiddels ook cachebestanden gecontroleerd met steam. Geen resultaat.
En voor de volledigheid, AC stopt na het indrukken van start.
Ik zie de auto nog geladen worden en daar of vlak daarna gaat het fout.

Aad

[ Voor 9% gewijzigd door larose op 02-04-2014 13:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Welkom :)

Lastig om op afstand in te schatten wat het probleem kan zijn.
Je kan je tijden trouwens ook handmatig invoeren, zonder app, maar 't mooiste is natuurlijk als het
automatisch gaat.

Anders even op het officiële AC forum je probleem voorleggen?
(al weet ik niet zeker hoe ze hier mee om gaan, omdat het een custom app is die de problemen veroorzaakt, maar over het algemeen wordt je daar snel en goed geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Probleem is opgelost. Zag in een log file dat ie een file niet kon vinden. Bleek dat ik de key.dat die ik opnieuw had gedownload (voor de zekerheid) verkeerd had gerenamed.
Windows had deze key (1).dat genoemd omdat de oude er ook nog stond. Bij renamen spatie tussen key en ( vergeten weg te halen. 8)7 8)7 8)7
Werkt weer naar behoren, let op mijn tijden! Ergens onderaan de lijst ;)

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zoals gezegd, enkele dagen geleden ook AC aangeschaft. Wat een geweldige sim racer!

Nu gebruik ik zolang mijn oude momo racing (zwart) nog. Heb heel veel plezier hiermee gehad destijds met GTR en GTR 2.

Echter, nu merk ik wel dat deze verouderd is. Hij piept, kraakt, slechts 240 graden en matige pedalen.
Nu viel mijn oog op de G25 of G27. Komende tijd maar eens marktplaats in de gaten houden. Maar denken jullie dat dit veel meer toevoegd dan mijn momo stuurtje? Een goede Fanatec oplossing is me echt te duur. Ik race ook zonder een Rig.. Gewoon desktop mounted dus.

Of denken jullie dat het voor mij nut kan hebben om gewoon een de Driving Force GT te proberen? Die is tenministe 900 graden. Maar verder lijkt het me hetzelfde aanvoelen als de momo racing? Of zit hier toch ook al een verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Ik heb zelf alleen ervaring met een cheap-ass Logitech Wingman Formula Force GP waarna ik direct ben overgestapt naar een Fanatec GT3RS v2. Maar "van horen zeggen" is het verschil tussen de verschillende Logitech modellen niet bijster bijzonder.

Het zal gerust merkbaar zijn in de hoeveelheid FFB aangezien de duurdere stuurtjes vaak krachtigere motoren hebben maar het karakter van de FFB zal grotendeels gelijk zijn aangezien alle Logitech sturen aangedreven worden op basis van tandwielen (waar de Fanatec stuurtjes aangedreven worden door een riem).

Mijn persoonlijke mening is dat Fanatec pas echt interressant is wanneer je de CSW met bijbehorende rims koopt. De GT3RS is een leuk stuur, alleen de bouwkwaliteit is nogal "made in china" is mijn ervaring.

Wat ik je wel kan aanraden zijn de ClubSport pedalen van Fanatec. Dat zijn simpelweg de beste pedalen voor het geld dat je er voor betaald.

Om niet helemaal af te wijken van AC. Vanavond maar eens een poging wagen met de andere challenges!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Inderdaad sowieso een 900 graden stuur halen.
Heb zelf toen ik met het AC virus besmet raakte 8) een 2e hands G25 + wheelstand via marktplaats gekocht voor € 200,-
Geen sec. spijt van gehad.
G25 vs G27 kan ik verder weinig over zeggen, al lees ik wel veel dat de G27 een stuk stiller is dan de G25.
Owja, en de versnellingspook moet wat beter voelen bij de G27, die van de G25 stelt echt niks voor, echt jammer dat die niet ietsje beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik ben van een Driving Force Pro naar een G27 gegaan de afgelopen week. Het verschil is echt enorm.

De g27 draait ook via een riem ipv de tandwielen. Scheelt een hoop lawaai en voelt en stuurt als een echt stuur. Meer dan tevreden met dit stuur. Vooral voor de prijs, vergeleken met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je rijd wel erg smooth Requiem, bij mij ben ik constant aan het vechten tegen de BMW. Ik vind ook dat je erg laat kan remmen, erg knap, krijg ik dus echt niet voor elkaar zonder te blokkeren, zelfs niet met perfect terug schakelen.
Pagina: 1 ... 19 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.