De tracks die ik opnoemde waren idd 'de oude bekenden' ja. Ken te weinig exotische tracks. MAar ik laat me graag verrassen. Ik ga die tracks van jou eens googlen.Requiem19 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:19:
Eerlijk gezegd banen die de meeste simmers al zo vaak gereden hebben. Leuke nieuwe banen graag!
Singapore F1 track, austin F1 track, Oulton Par, circuit de las termas in Argentinië, enna pergusa.
En natuurlijk de hillimb :-).
Brands Hatch staat toch wel boven aan mijn lijst van tracks die ik zou willen zien.
Zandvoort zou ook een leuke toevoeging zijn. Road Atlanta is leuk en vrij technisch om te rijden, Sebring ook erg leuk. La Sarthe, zowel modern als "klassiek" zijn toch ook wel een must.
Zou ook Ehra-Lessien wel willen zien, gewoon puur voor de lol om topsnelheden van auto's te testen.
Heb na mijn weekje Duitsland (Nurburgring was fantastisch!) het hele weekend gespeeld en die Tatus is toch wel geweldig om mee te rijden hoor. Wilde eigenlijk wachten met het kopen van een stuur tot Fanatec er een voor Xbox One en PC uit gaat brengen, maar het wordt nu toch wel heel erg lastig om te wachten.
Zandvoort zou ook een leuke toevoeging zijn. Road Atlanta is leuk en vrij technisch om te rijden, Sebring ook erg leuk. La Sarthe, zowel modern als "klassiek" zijn toch ook wel een must.
Zou ook Ehra-Lessien wel willen zien, gewoon puur voor de lol om topsnelheden van auto's te testen.
Heb na mijn weekje Duitsland (Nurburgring was fantastisch!) het hele weekend gespeeld en die Tatus is toch wel geweldig om mee te rijden hoor. Wilde eigenlijk wachten met het kopen van een stuur tot Fanatec er een voor Xbox One en PC uit gaat brengen, maar het wordt nu toch wel heel erg lastig om te wachten.
Kijk, als je verdwaald raakt is het een goed teken toch? Dan is het in ieder geval iets nieuws. Spa en Suzuka kan ik denk ik met mn ogen dicht rijden (leuk experiment trouwens).
Oulton vond ik in iRacing briljant. Interlagos is ook wel interessant denk. Bekende baan, maar zit in weinig sims. En Montreal idem dito.
Of wat te denken van het Ascari privécirvuitvin Spanje? Volgens mij heeft geen enkele sim dat.
Een mooie mix van benende en minder bekende circuits lijkt me het beste. En dan niet die halfbakken conversies van rFactor.
Oulton vond ik in iRacing briljant. Interlagos is ook wel interessant denk. Bekende baan, maar zit in weinig sims. En Montreal idem dito.
Of wat te denken van het Ascari privécirvuitvin Spanje? Volgens mij heeft geen enkele sim dat.
Een mooie mix van benende en minder bekende circuits lijkt me het beste. En dan niet die halfbakken conversies van rFactor.
Ahum* Gran Turismo 6 *kuchRequiem19 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:11:
Dit is ook een geniaal circuit in ArgentiniëRequiem19 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:19:
circuit de las termas in Argentinië
Begin dit jaar was daar het bivak van de Dakar rally, onvoorstelbaar wat een hoogteverschil en mooi breed glooiend asfalt. Eigenlijk een kleine brede Nordschleife.

Jammer dat dit soort pareltjes zo onbekend zijn.
Zie wel dat hij al in rFactor beschikbaar is: http://www.virtualr.net/p...it-multiplatform-released
Ahum* Hij zei sim *kuch
Interlagos zou inderdaad een mooie toevoeging zijn, heb er met GTR2 gruwelijk veel gereden.
Bathurst ook, maar daar zaten in GTR2 lelijke bugs in waardoor je soms met de neus in het asfalt hapte en op kop die hoge boarding over vloog

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Geef mij maar oude banen maar dan wel goed uitgewerkt. Die conversies kan wel maar dan moet er wel wat meer werk aan gedaan worden zodat je niet overdreven hobbelige baan hebt . Maar uit eindelijk rij ik overal op en eye candy doet mij niet zoveel als het maar leuk rijd. Ik hoop dat er mooie versies komen van banen als Mo I Rana, Cadwell Park, Virginia, Kyalami en Barber Motorsports die zie ik veel liever dan al die moderne F1 banen.
CotA is gewoon een afschuwelijk gedrocht. Ik kan er echt geen plezier op beleven. Het is te gemaakt en doordacht zoals de meeste moderne F1 tracks. Eigenlijk van alle moderne F1 banen vind ik istanbul de enige waar ik nog best leuk op kan rond rijden.
CotA is gewoon een afschuwelijk gedrocht. Ik kan er echt geen plezier op beleven. Het is te gemaakt en doordacht zoals de meeste moderne F1 tracks. Eigenlijk van alle moderne F1 banen vind ik istanbul de enige waar ik nog best leuk op kan rond rijden.
[ Voor 8% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-05-2014 10:48 ]
Touché
Alhoewel ik GT6 nog steeds als een semi sim bestempel. Het feit dat de game an sich iets makkelijker rijdt, maakt het niet veel onrealistischer. Ook veel laser scans, en goede overall implementatie van car physics...
Maar nee, tis geen diehard sim.
GT en Forza zijn simcade, al neigen ze steeds meer richting de sim kant.
Denk dat zowel PD als Turn10 hun games tot pure sim om kunnen toveren en hier heel goed in kunnen slagen, maar ze zijn op de consoles als exclusives (en flagship titels) te veel afhankelijk van verkoopcijfers, waardoor het pure simaspect moet wijken om een breder publiek aan te kunnen trekken. Het zijn overigens wel heerlijke games om te spelen, al neig ik sinds Forza 3 toch steeds meer richting de Forza serie dan Gran Turismo.
De Nordschleife die voor AC aangekondigd is trouwens... weet iemand of deze laserscanned zal zijn? Zo ja, dan zijn ze volgens mij de eerste die dit gedaan hebben is 't niet?
Denk dat zowel PD als Turn10 hun games tot pure sim om kunnen toveren en hier heel goed in kunnen slagen, maar ze zijn op de consoles als exclusives (en flagship titels) te veel afhankelijk van verkoopcijfers, waardoor het pure simaspect moet wijken om een breder publiek aan te kunnen trekken. Het zijn overigens wel heerlijke games om te spelen, al neig ik sinds Forza 3 toch steeds meer richting de Forza serie dan Gran Turismo.
De Nordschleife die voor AC aangekondigd is trouwens... weet iemand of deze laserscanned zal zijn? Zo ja, dan zijn ze volgens mij de eerste die dit gedaan hebben is 't niet?
AC is idd de eerste partij ooit die een full laserscanned model van de Nordschleife gaat implemteren.
Kostbaar werk.. zowel qua tijd als qua kosten.
Kostbaar werk.. zowel qua tijd als qua kosten.
Kunnen ze makkelijk terug verdienen door de data te verkopen aan andere ontwikkelaars. Goed voor hun en goed voor ons als simmers/gamers!
Of juist in eigen pocket houden waardoor zij monopolie op de nordschleifge-laserscan hebben....
Ja, dat kan natuurlijk ook.
Ik heb overigens wel gelezen dat er ooit een Microsoft team op de Ring is geweest om de baan te scannen, al weet niemand zeker of dit ook daadwerkelijk om laserscannen ging. Kans is dus dat de data niet eens zelf gescanned is, wat opzich wel voor te stellen valt gezien het budget van de meeste indie developers.
Ik heb overigens wel gelezen dat er ooit een Microsoft team op de Ring is geweest om de baan te scannen, al weet niemand zeker of dit ook daadwerkelijk om laserscannen ging. Kans is dus dat de data niet eens zelf gescanned is, wat opzich wel voor te stellen valt gezien het budget van de meeste indie developers.
Bilster Berg in Duitsland zou ik ook wel in een sim willen zien, schijnt een heerlijk circuit om te rijden te zijn.

Werd ergens al omschreven als een soort mini Nordschleife.
Interlagos ben ik zelf absoluut geen fan van, heb 'm in iRacing ook gekocht, maar vind het maar een saai circuit.
Werd ergens al omschreven als een soort mini Nordschleife.
Interlagos ben ik zelf absoluut geen fan van, heb 'm in iRacing ook gekocht, maar vind het maar een saai circuit.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
https://twitter.com/AC_as...status/463581696173309952@AC_assettocorsa: We're working 18h/day on the multiplayer, to fix some unpredictable issues recognised last friday just before relase. Making progress
Ziet er naar uit dat het voorlopig nog niet af is

Als die issues zo groot zijn dan hadden ze die ook wel moeten zien voor de vrijdag lijkt me, of laten ze bij AC het testen over aan de community? (ik dacht dat dat recht voorbehouden was aan iRacing
)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hebben ze niet, hij is al een aantal keer gescanned door verschillende partijenDacide schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:29:
Of juist in eigen pocket houden waardoor zij monopolie op de nordschleifge-laserscan hebben....
Hij werkt nu wel.Requiem19 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:38:
Ik zie het, zal nog een event aanmaken. Event op Imola zou wel moeten werken, daar is al een tijd gezet
E30 Group A @ Nurburgring - Any tires:
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=86
De DTM versie rijdt wel een stuk leuker, maar dit kan ook wel.
Als iemand een goede setup vindt dan houd ik me aanbevolen
Ik zou Tsukuba ook graag terug zien in AC
Ook een heerlijke kleine track om overheen te scheuren
Zo, net ff paar serieuzere tijden gereden.
Beide met stock setup, alleen wat benzine eruit en bij de BMW de bak iets korter gezet.
Abarth @ Imola 02:20.594 (heb met deze setup nog wel .6 ruimte)
BMW @ Nurburgring 02:16.567 (heb met deze setup nog wel 1 sec. ruimte)
Beide met stock setup, alleen wat benzine eruit en bij de BMW de bak iets korter gezet.
Abarth @ Imola 02:20.594 (heb met deze setup nog wel .6 ruimte)
BMW @ Nurburgring 02:16.567 (heb met deze setup nog wel 1 sec. ruimte)
Die bak @ bmw vind ik niet erg lekker, er zou eigelijk een 3,5 versnelling moeten zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 06-05-2014 23:03 ]
Als ik iets niet snap zijn het fw cars... grrr.
Klopt ja, hij blokkeert ook snel als je te ver terug schakelt.Schuey schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:03:
Die bak @ bmw vind ik niet erg lekker, er zou eigelijk een 3,5 versnelling moeten zijn
Verwijderd
Ja heb nog al eens last van overstuur in bv villeneuve chicane of aque minerale als ik van mijn gas ga in de bochten ipv voor de bochten.Impry schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:16:
Vind het wel mooi zo'n underpowered Fiatje. Je moet hem echt op gang houden en vooral opletten met gas los ivm lastwissel
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 07:20 ]
Ik zie dat er nu langzaamaan wat leuke mods/tracks beginnen te komen:
http://www.racedepartment...s/categories/ac-tracks.8/
http://www.racedepartment...s/categories/ac-tracks.8/
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Zolder en Laguna Seca... leuk man. Hoop dat de kwaliteit ok is.
Nu zandvoort nog. BLijft een leuk circuit die ik al heeeeel lang niet meer gespeeld heb.
Meen destijds in DTM Race driver.
Nu zandvoort nog. BLijft een leuk circuit die ik al heeeeel lang niet meer gespeeld heb.
Meen destijds in DTM Race driver.
Zag 1 plaatje van die Zolder, klopt geen drol vanDacide schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:10:
Hoop dat de kwaliteit ok is.

Nordschleife is extreem bumpy maar redelijk ok. Zolder is een lachertje, framerates die zakken naar single digit bij wijze van spreken en de hele scenery en tracklayout komt nauwelijks overeen. Of iRacing moet het verkeerde circuit hebben gescand onder de naam Zolder
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daarom download ik voor AC ook geen enkele mod track, als je de keuze hebt tussen laserscanned tracks of deze troep dan is de keuze snel gemaakt, (de goede home made tracks daargelaten).
Ik denk zoals het er nu uitziet dat als je leagues gaat racen dat je na 1 seizoen al weinig keus meer hebt...
Waarschijnlijk zul je nu al enkele circuits meerdere keren op de kalender hebben staan als je nu een league gaat organiseren.
Waarschijnlijk zul je nu al enkele circuits meerdere keren op de kalender hebben staan als je nu een league gaat organiseren.
http://www.mediafire.com/...nordschleife+Ver.+0.9.zip
Nordschleife voor AC
1 keer posten is wel voldoende....
Nordschleife voor AC
1 keer posten is wel voldoende....
[ Voor 78% gewijzigd door BM op 07-05-2014 19:50 ]
Er is altijd een keuzeBamiHap schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:19:
Ik denk zoals het er nu uitziet dat als je leagues gaat racen dat je na 1 seizoen al weinig keus meer hebt...
De AC-banen zijn dusdanig goed dat je je er al een tijdje mee kan vermaken. En banen zoals Spa en Silverstone wil je sowieso op je kalender hebben (imo)BamiHap schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:19:
Ìk heb die Nordschleife geprobeerd en ben er ook maar meteen weer mee geknapt. ''kruizen'' als bomen, raar weggedrag, veel witte vlakken, grind wat reageerd en klinkt als asfalt en het ziet er gewoon niet uit.
Daarna maar lekker gaan boenderen met de 500 op Imola, daar zit ruimte
Daarna maar lekker gaan boenderen met de 500 op Imola, daar zit ruimte
Klopt, klopt. Ik bedoelde dat je in 1 seizoen meerdere keren hetzelfde circuit rijd omdat het aanbod nog wat laag is. Natuurlijk rijd je de kwalitatieve, originele tracks meerdere seizoenen achter elkaar.lezut schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:38:
[...]
De AC-banen zijn dusdanig goed dat je je er al een tijdje mee kan vermaken. En banen zoals Spa en Silverstone wil je sowieso op je kalender hebben (imo)
Ik ga geen enkele conversie proberen.... Geen zin om straks versie 0.1 tot 0.7 van de Nordschleife op mn harde schijf te hebben.
Die Dorifto Mountain lijkt me wel aardig. Die is wel scratch made geloof ik?
Wellicht iets voor een volgende challenge, mocht MP nog meer vertraging oplopen.
Die Dorifto Mountain lijkt me wel aardig. Die is wel scratch made geloof ik?
Wellicht iets voor een volgende challenge, mocht MP nog meer vertraging oplopen.
Technisch gezien is Dorifto echt goed, mooi asfalt en netjes afgewerkt.
Alleen ik vind hem net iets te smal en voor een challenge te lang. Je doet al snel een minuut of 6 over een rondje wat vnl bestaat uit hairpins.
Alleen ik vind hem net iets te smal en voor een challenge te lang. Je doet al snel een minuut of 6 over een rondje wat vnl bestaat uit hairpins.
Moet die dtm versie van de Challenge niet weg? Ik kan er niet op klikken en geeft serverfout.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ah dat is wel jammer aangezien er wel een tijd staat.
Jup, mijn tijd! Probeer die maar eens te verslaanKuhr89 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:44:
Ah dat is wel jammer aangezien er wel een tijd staat.
Haha free points for you!
Zo, had weer even tijd en heb een paar rondjes gereden. Kan bij beide nog wel wat af eigenlijk.. Kleine foutjes soms..
Die 500 is af en toe wel lastig goed te krijgen.. Vooral het aanremmen en het insturen van de eerste bocht. Als je die combinatie al direct verkeerd doet, is het al geen feest meer en dan duren die 2 minuten wel erg lang met zo'n traag bakkie.
Zo, had weer even tijd en heb een paar rondjes gereden. Kan bij beide nog wel wat af eigenlijk.. Kleine foutjes soms..
Die 500 is af en toe wel lastig goed te krijgen.. Vooral het aanremmen en het insturen van de eerste bocht. Als je die combinatie al direct verkeerd doet, is het al geen feest meer en dan duren die 2 minuten wel erg lang met zo'n traag bakkie.
[ Voor 88% gewijzigd door Kuhr89 op 08-05-2014 16:29 ]
Haha, herkenbaar ja. Die chicane is echt belangrijk, een apart bochtje.Kuhr89 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:58:
Wie heeft een goede setup voor de E30 M3 beschikbaar waar ik mijn tijd wat mee kan finetunen?
Changed Depots
244211/manifests/public: 1053560355850009907 › 2315004988213436385
branches/public/buildid: 236016 › 261488
7 minutes agoChanged changenumber – 502460 › 502480
De update staat klaar
7 minutes agoChanged changenumber – 502460 › 502480
De update staat klaar
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Assetto Corsa Early Access - Build 0.9 available now!
First of all, thank you for your patience and your kind support about the delay occured with the last release of Assetto Corsa 0.9.
The unexpected issue (a random black screen occured when playing single-player races) that caused the delay of the release on May 2nd, has been finally recognized and fixed.
Meanwhile, the guys involved with the multiplayer mode took advantage of this delay to improve the netcode and the communication with the servers, focusing on the core networking systems and stripping it from most of its advanced features.
Multiplayer mode is such a feature that needs massive tests that can't be brought to completion only by a private betatesting team. Now that the basic functions have been completed and are available for public testing, we are confident that our devteam will be able to monitor the online activities with the aim to fix unforeseen bugs and improve the online experience, as well adding all the big and small features that will make AC multiplayer a great online experience. Starting from the basics and improving step by step is part of the Early Access program.
For your consideration, please note that the multiplayer feature that will be released is still in ALPHA phase: using the support forum to report any issue you might encounter will help our devteam to improve the netcode and its related features.
Here's following the list of features and known issues:
Working Features:
- Booking system
- Pre-booked clients from server admins
- Password protected server for booking
- Password saving for different servers
- Multi class races
- Race weekend (practice,qualifying,race) with configurable duration and number of laps
- Select penalty system or not.
- Track cycling
- Loop mode
- Maximum client limit, determined by circuit pit boxes
- Clients may re-join at any session if booked.
- Dedicated server available.
- 10 public official servers
Known Issues - Please check and report unknown issues at our official support forums http://www.assettocorsa.net/forum
- Official server are set to 15 clients and we will gradually increase the clients number with testing. Dedicated server is not limited.
- Wheels remain always connected on the ground, even if cars flies, jumps of flips
- Steering wheels angles might be exaggerated, or inverted
- Extended characters in player names, are not supported yet
- Graphical active aero animations do not work on multiplayer clients yet
- Opponents skidmarks are not visible yet
- Opponents windshield are not visible in player’s mirrors yet
- Opponents suspension movements are vertical, wheels might compenetrate cars body on some occasions
- "Multiplayer options” option from the menu does not work yet (containing voting for skip session, restart servers, kick users, chats etc)
- Switching between sessions dirt on the car doesn’t disappear
- race session ends some seconds after the leader finishes the race
First of all, thank you for your patience and your kind support about the delay occured with the last release of Assetto Corsa 0.9.
The unexpected issue (a random black screen occured when playing single-player races) that caused the delay of the release on May 2nd, has been finally recognized and fixed.
Meanwhile, the guys involved with the multiplayer mode took advantage of this delay to improve the netcode and the communication with the servers, focusing on the core networking systems and stripping it from most of its advanced features.
Multiplayer mode is such a feature that needs massive tests that can't be brought to completion only by a private betatesting team. Now that the basic functions have been completed and are available for public testing, we are confident that our devteam will be able to monitor the online activities with the aim to fix unforeseen bugs and improve the online experience, as well adding all the big and small features that will make AC multiplayer a great online experience. Starting from the basics and improving step by step is part of the Early Access program.
For your consideration, please note that the multiplayer feature that will be released is still in ALPHA phase: using the support forum to report any issue you might encounter will help our devteam to improve the netcode and its related features.
Here's following the list of features and known issues:
Working Features:
- Booking system
- Pre-booked clients from server admins
- Password protected server for booking
- Password saving for different servers
- Multi class races
- Race weekend (practice,qualifying,race) with configurable duration and number of laps
- Select penalty system or not.
- Track cycling
- Loop mode
- Maximum client limit, determined by circuit pit boxes
- Clients may re-join at any session if booked.
- Dedicated server available.
- 10 public official servers
Known Issues - Please check and report unknown issues at our official support forums http://www.assettocorsa.net/forum
- Official server are set to 15 clients and we will gradually increase the clients number with testing. Dedicated server is not limited.
- Wheels remain always connected on the ground, even if cars flies, jumps of flips
- Steering wheels angles might be exaggerated, or inverted
- Extended characters in player names, are not supported yet
- Graphical active aero animations do not work on multiplayer clients yet
- Opponents skidmarks are not visible yet
- Opponents windshield are not visible in player’s mirrors yet
- Opponents suspension movements are vertical, wheels might compenetrate cars body on some occasions
- "Multiplayer options” option from the menu does not work yet (containing voting for skip session, restart servers, kick users, chats etc)
- Switching between sessions dirt on the car doesn’t disappear
- race session ends some seconds after the leader finishes the race
Zie nergens een start button na een server/wedstrijd geselecteerd te hebben - kwalifi staat al lang op 0 minuten maar er gebeurd niets.....
Jammer, weinig tijd dit weekend waarschijnlijk. Dat laatste 'known issue' (race session ends some seconds after the leader finishes the race) lijkt me wel een beetje game breaking bug of niet dan
Het is beta, en je kan er zowiezo vanuit gaan dat AC voorlopig nog een aardig aantal bugs/tekort aan functionaliteit gaat hebben die dat andere spel wat hier al te vaak genoemd is al geplet heeft.NickThissen schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:52:
Jammer, weinig tijd dit weekend waarschijnlijk. Dat laatste 'known issue' (race session ends some seconds after the leader finishes the race) lijkt me wel een beetje game breaking bug of niet dan
Daarentegen denk ik wel dat die Italianen het misschien wel in een kortere tijd voor mekaar gaan krijgen en functies zal hebben die bij die andere op 1 of andere manier er nog steeds niet inzitten.
How do you save a random generator ?
Tuurlijk, maar de race eindigen zodra de leider klaar is is toch wel zo'n grote bug dat het eigenlijk niet echt racen genoemd mag worden. Dan kun je net zo goed zeggen "multiplayer is klaar, maar het is nog beta dus je kan andere auto's nog niet zien"...enchion schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:01:
[...]
Het is beta, en je kan er zowiezo vanuit gaan dat AC voorlopig nog een aardig aantal bugs/tekort aan functionaliteit gaat hebben die dat andere spel wat hier al te vaak genoemd is al geplet heeft.
Daarentegen denk ik wel dat die Italianen het misschien wel in een kortere tijd voor mekaar gaan krijgen en functies zal hebben die bij die andere op 1 of andere manier er nog steeds niet inzitten.
Multiplayer is klaar om getest te worden, dat is een andere benadering, het is niet voor niks nog alpha
Je hebt wel gelijk dat het een showsstoppende bug is, maar als er gekeken wordt naar hoe "lang" AC beschikbaar is kan je er vanuit gaan dat het waarschijnlijk snel gefixed zal worden.NickThissen schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:04:
[...]
Tuurlijk, maar de race eindigen zodra de leider klaar is is toch wel zo'n grote bug dat het eigenlijk niet echt racen genoemd mag worden. Dan kun je net zo goed zeggen "multiplayer is klaar, maar het is nog beta dus je kan andere auto's nog niet zien"...
btw, wanneer ga je beginnen met een A-Rating league systeem-mod voor AC ???
Misschien iemand die een server kan hosten met wachtwoord, zodat alleen wij erin kunnen?
http://www.assettocorsa.n...w-to-use-the-server.9376/
http://www.assettocorsa.n...w-to-use-the-server.9376/
Als er vanuit hier iets georganiseerd wordt na 17:00 uur doe ik graag mee!
Kreeg net eerst "er is een fout opgetreden" bij het downloaden v/d update, maar 2e keer ging zo te zien goed.
Nu weer snel aan't werk (#pauzevoorbij)
Kreeg net eerst "er is een fout opgetreden" bij het downloaden v/d update, maar 2e keer ging zo te zien goed.
Nu weer snel aan't werk (#pauzevoorbij)
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
http://acleagues.nickthissen.nl/enchion schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:13:
[...]
btw, wanneer ga je beginnen met een A-Rating league systeem-mod voor AC ???
Good thing
btw Sinds wanneer ben je naar Redmond verhuisd, "Microsoft most Valuable Developer" geworden ofzo.
(mag je inmiddels wel zeggen eigenlijk)
Net mijn eerste race gedaan in multiplayer en deze ook gewonnen.
Lotus 49, 2de in kwalificatie. Bij de start van de race beukte iemand genaamd Henkie de leider op het rechte stuk er al vanaf en was het voor mij plain sailing naar de finish.
Lotus 49, 2de in kwalificatie. Bij de start van de race beukte iemand genaamd Henkie de leider op het rechte stuk er al vanaf en was het voor mij plain sailing naar de finish.
Henkie 
Maahgoed, 5 minuten in booking om vervolgens te lezen dat er geen contact meer is met de server.
Maahgoed, 5 minuten in booking om vervolgens te lezen dat er geen contact meer is met de server.
Ik probeer een server op te zetten, maar dat wil nog niet helemaal lukken. Ik neem aan dat het gewoon mogelijk moet zijn dat in dezelfde windows installatie te doen als waar je op gamet?
Poorten geopend in Windows Firewall, moet er verder nog iets gebeuren in de router? Ben niet zo thuis in netwerken dus misschien dat ik het beter even kan afwachten
Poorten geopend in Windows Firewall, moet er verder nog iets gebeuren in de router? Ben niet zo thuis in netwerken dus misschien dat ik het beter even kan afwachten
Ik heb een 100/100 verbinding. Wat denken jullie? Zou ik de server even kunnen hosten en ook meespelen? Met wachtwoord, voor tweakers only.
Belachelijk veel password protected servers. De servers die beschikbaar zijn zitten binnen 2 seconden vol.
Wat betreft het aanmaken van een eigen server, just give it a go.
Wat betreft het aanmaken van een eigen server, just give it a go.
[ Voor 25% gewijzigd door MintRoyale op 09-05-2014 13:32 ]
moet je dan niet het e.e.a. gaan portforwarden in de routert?Nilsepils schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:31:
Ik probeer een server op te zetten, maar dat wil nog niet helemaal lukken. Ik neem aan dat het gewoon mogelijk moet zijn dat in dezelfde windows installatie te doen als waar je op gamet?
Yes dat dacht ik ook inderdaad, ik krijg nu wel een melding dat hij geen verbinding kan krijgen, terwijl hij het daarnet niet eens probeerde. Dus misschien is er iets anders aan de hand. Ik ga even kijken!R0y. schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:32:
[...]
moet je dan niet het e.e.a. gaan portforwarden in de routert?
Ik heb een 180/18 verbinding, al denk ik niet dat het in de snelheid van het internet gaat zitten eerlijk gezegd. Ik denk dat je het vooral in de performance op je PC gaat merken...
Ik heb nog wel een bakkie over die met 100mbit aan het internet is gekoppeld. Zal proberen om vanavond een server te hosten. Jammer dat je de dedicated server niet los kunt downloaden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je kan hem toch kopieren en op een andere pc runnen?
Overigens net een race gedaan en kwam als 5e over de finish, de race stopte niet meteen, maar ging nog 30 seconden door na de 1e finishte.
Je kan dat overigens ook in de server instellen, dus het valt wel mee allemaal.
Je kan ook races hosten op custom tracks
Overigens net een race gedaan en kwam als 5e over de finish, de race stopte niet meteen, maar ging nog 30 seconden door na de 1e finishte.
Je kan dat overigens ook in de server instellen, dus het valt wel mee allemaal.
Je kan ook races hosten op custom tracks
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
http://www.assettocorsa.n...uirement-info.9377/page-2
Lijkt er op dat er nog een foutje in de config/server tool zit, heb exact dezelfde fout als hier beschreven.
Dan wacht ik nog even rustig af
Lijkt er op dat er nog een foutje in de config/server tool zit, heb exact dezelfde fout als hier beschreven.
Dan wacht ik nog even rustig af
heb nu een boeking op de nordschleife ben benieuwd, is nog wel 9 minuten wachten, terwijl ze met een paar seconden vol zitten haha
er staat trouwens een nieuwe update online:
Changed Depots
244211/manifests/public: 2315004988213436385 › 4548393607652640229
branches/public/buildid: 261488 › 261558
Dit is de oude:
Changed Depots
about 2 hours agoChanged changenumber – 502460 › 502480
Changed Depots
244211/manifests/public: 2315004988213436385 › 4548393607652640229
branches/public/buildid: 261488 › 261558
Dit is de oude:
Changed Depots
about 2 hours agoChanged changenumber – 502460 › 502480
Klopt, die is (oa.) voor de server tool, die vergat een aantal dingen waardoor de server config file niet klopte en het niet werkte. Maar er lijkt nogsteeds een foutje in te zitten want het lukt nogsteeds niet een server te maken
Ik hoop dat het gaat lukken met de eigen servertjes. Helaas zit mijn weekend helemaal vol gepland
Kijk mij nou!
Houdt het aub een beetje gestructureerd in het topic. We hoeven niet van iedereen te weten dat ie een booking heeft kunnen regelen
.
Ervaringen, tips, tricks etc over de MP zijn natuurlijk van harte welkom om gedeeld te worden!
Ervaringen, tips, tricks etc over de MP zijn natuurlijk van harte welkom om gedeeld te worden!
Zojuist dus een race kunnen rijden. Gelukkig op Imola wat ik natuurlijk nog nooit had gedaan en ik was ook zo blij dat ik de Z4 had gekozen. Die ik natuurlijk net zo veel als Imola heb gereden 
Ik baalde eigenlijk al van de tijd van de dag, ik zag de eerste 2 bochten steeds niet door de zon
. Ik ben uiteindelijk 6de geworden. Een vrij rustige race gehad, iedereen ree in een KTM (?) en die waren een stuk sneller.
Nu is er overigens niemand van de "rijders" laatste geworden want er hebben er 5 AFK in de pits gestaan heel de race...

Ik baalde eigenlijk al van de tijd van de dag, ik zag de eerste 2 bochten steeds niet door de zon

Nu is er overigens niemand van de "rijders" laatste geworden want er hebben er 5 AFK in de pits gestaan heel de race...
Kan iemand mij uitleggen wat een 'Netcode' is?
Ik heb reeds gegoogled.. Veel mensen hebben het erover. Maar ik lees nergens wat het nu is?
Is dit de online netiquette binnen simracing? Of hoe meot ik het zien?
Of is het juist het totaal aan online-infrastructuur.. .dus servers/rooms/connecten/etc etc
[edit] Never mind... Ik had wiki over het hoofd gezien:
Ik heb reeds gegoogled.. Veel mensen hebben het erover. Maar ik lees nergens wat het nu is?
Is dit de online netiquette binnen simracing? Of hoe meot ik het zien?
Of is het juist het totaal aan online-infrastructuur.. .dus servers/rooms/connecten/etc etc
[edit] Never mind... Ik had wiki over het hoofd gezien:
Netcode is the part of an online game which handles communication between the game clients and the game server.[1]
[ Voor 40% gewijzigd door Dacide op 09-05-2014 14:33 ]
Netcode is wat op de server registreert of er contact is tussen auto's etc. iRacing staat er om bekend nogal gevoelige netcode te hebben. Als je op jouw scherm nog een afstand hebt tussen jouw auto en die van een ander kan het zomaar zijn dat de server dat anders registreert waardoor je dus toch ineens 'contact' hebt en jullie (allebei) de baan af vliegen.
Dat is tenminste hoe ik het heb begrepen
Wat bedoel je met gevoelig?Nilsepils schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:35:
Netcode is wat op de server registreert of er contact is tussen auto's etc. iRacing staat er om bekend nogal gevoelige netcode te hebben. Als je op jouw scherm nog een afstand hebt tussen jouw auto en die van een ander kan het zomaar zijn dat de server dat anders registreert waardoor je dus toch ineens 'contact' hebt en jullie (allebei) de baan af vliegen.
Die van iRacing schijnt nogal een van de beste te zijn. Stefano heeft dit ook eens gezegd via Twitter.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2014 14:37 ]
Ik las dat je acserver.exe en de server mapje gewoon kan kopieren naar een locatieArfman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:42:
Ik heb nog wel een bakkie over die met 100mbit aan het internet is gekoppeld. Zal proberen om vanavond een server te hosten. Jammer dat je de dedicated server niet los kunt downloaden.
Netcode is gewoon een afkorting voor network code, oftewel de code die het verkeer over het netwerk (internet) afhandelt, dus communicatie tussen clients (jij thuis) en de server.
Deel van de netcode is (hopelijk) een goeie interpolatie / extrapolatie engine die zo goed mogelijk rekening houdt met de delay (ping) tussen client en server. Als jij naar links stuurt met 200 km/h dan zit je binnen 100 milliseconde misschien wel 2 meter meer naar links dan waar je begon. Dat signaal duurt echter ook 100 ms ongeveer om naar de server en terug naar de andere clients te komen. Dat wil dus zeggen dat iedereen jou 100 ms later ziet reageren, oftewel je rijdt een autobreedte meer naar links dan hoe de andere clients jou zien. Als je daar geen rekening mee houdt kun je natuurlijk nooit een goeie online race hebben omdat je constant elkaar raakt zonder dat je elkaar ziet.
"De netcode" houdt er rekening mee door zo goed mogelijk te voorspellen waar je auto naar toe gaat, in plaats van waar hij op dit moment is. Dat kan op hoge snelheid af en toe wel eens voor zorgen dat de server ziet dat twee auto's elkaar raken, terwijl jij dat op jouw scherm niet ziet; de server ziet nou eenmaal net iets anders dan jij, en nog belangrijker, de andere auto die jij ziet ziet de server ook anders, en ziet diegene zelf NOG weer anders...
Als AC geen goeie netcode heeft dan wordt racen onzin, dan is het niet te rijden, maar ik ga er van uit dat dat wel redelijk ok is. De netcode van iRacing is vrij goed, misschien wel een van de beste, zolang de pings van mensen redelijk zijn (< 100 ms) dan kun je zo dicht op elkaar rijden dat je letterlijk tegen elkaar aan wrijft, zonder problemen. Als je even nadenkt hoe snel auto's bewegen en hoeveel ze dus bewogen zijn sinds de server de data binnen heeft gekregen is dat echt heel opmerkelijk
Als de pings hoger worden (bijv racen met iemand uit Australie) dan is het minder goed, kan natuurlijk ook niet anders omdat er letterlijk bijna een seconde tijd zit tussen data sturen en ontvangen, en in een seconde kan een auto 10 meter verplaatsen ofzo...
Deel van de netcode is (hopelijk) een goeie interpolatie / extrapolatie engine die zo goed mogelijk rekening houdt met de delay (ping) tussen client en server. Als jij naar links stuurt met 200 km/h dan zit je binnen 100 milliseconde misschien wel 2 meter meer naar links dan waar je begon. Dat signaal duurt echter ook 100 ms ongeveer om naar de server en terug naar de andere clients te komen. Dat wil dus zeggen dat iedereen jou 100 ms later ziet reageren, oftewel je rijdt een autobreedte meer naar links dan hoe de andere clients jou zien. Als je daar geen rekening mee houdt kun je natuurlijk nooit een goeie online race hebben omdat je constant elkaar raakt zonder dat je elkaar ziet.
"De netcode" houdt er rekening mee door zo goed mogelijk te voorspellen waar je auto naar toe gaat, in plaats van waar hij op dit moment is. Dat kan op hoge snelheid af en toe wel eens voor zorgen dat de server ziet dat twee auto's elkaar raken, terwijl jij dat op jouw scherm niet ziet; de server ziet nou eenmaal net iets anders dan jij, en nog belangrijker, de andere auto die jij ziet ziet de server ook anders, en ziet diegene zelf NOG weer anders...
Als AC geen goeie netcode heeft dan wordt racen onzin, dan is het niet te rijden, maar ik ga er van uit dat dat wel redelijk ok is. De netcode van iRacing is vrij goed, misschien wel een van de beste, zolang de pings van mensen redelijk zijn (< 100 ms) dan kun je zo dicht op elkaar rijden dat je letterlijk tegen elkaar aan wrijft, zonder problemen. Als je even nadenkt hoe snel auto's bewegen en hoeveel ze dus bewogen zijn sinds de server de data binnen heeft gekregen is dat echt heel opmerkelijk
De netcode binnen AC voelt niet zo strak als iRacing. Toch ben ik niet ontevreden. Ik heb tot nu toe een aantal races gereden op servers met een ping van tussen de 80 en 140. Ik ben ingame geen rare dingen tegen gekomen. Je kunt gewoon bumper aan bumper rijden.
Ik merk alleen nu al wel dat mensen geen spiegels gebruiken. Zodra je ze aan de binnenkant voorbij kan, dan nemen ze de boch alsof ze je nooit gezien hebben. Erg irritant.
Ik merk alleen nu al wel dat mensen geen spiegels gebruiken. Zodra je ze aan de binnenkant voorbij kan, dan nemen ze de boch alsof ze je nooit gezien hebben. Erg irritant.
Ik kom nergens binnen.... Elke keer zegt hij dat hij niet kan verbinden met de server.. Wel vervelend..
Mooie uitlegNickThissen schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:42:
Netcode is gewoon een afkorting voor network code, oftewel de code die het verkeer over het netwerk (internet) afhandelt, dus communicatie tussen clients (jij thuis) en de server.
Als AC geen goeie netcode heeft dan wordt racen onzin, dan is het niet te rijden, maar ik ga er van uit dat dat wel redelijk ok is. De netcode van iRacing is vrij goed, misschien wel een van de beste, zolang de pings van mensen redelijk zijn (< 100 ms) dan kun je zo dicht op elkaar rijden dat je letterlijk tegen elkaar aan wrijft, zonder problemen. Als je even nadenkt hoe snel auto's bewegen en hoeveel ze dus bewogen zijn sinds de server de data binnen heeft gekregen is dat echt heel opmerkelijkAls de pings hoger worden (bijv racen met iemand uit Australie) dan is het minder goed, kan natuurlijk ook niet anders omdat er letterlijk bijna een seconde tijd zit tussen data sturen en ontvangen, en in een seconde kan een auto 10 meter verplaatsen ofzo...
Het voorspellen van het gedrag van de auto's is dus verreweg het lastigst inderdaad. Toen Stefano issues had met de netcode van netKar Pro (dat was een drama eerst, als 1 speler lag had, had gelijk iedereen lag somehow), was dat ook zijn main issue. De term 'prediction code' wordt in het Engels vaak hiervoor gebruikt.
Overigens ben ik tot nu toe verreweg het meest onder de indruk van iRacing's netcode, die is gewoon enorm stabiel, met heel weinig weird moments. Vooral bij het ovalracen is dat echt knap, je rijdt daar op de superspeedways ronden lang op elkaars bumper en dat gaat 99% goed (met goede coureurs
Als AC enigszins in de buurt van iRacing kan komen initieel ben ik meer dan tevreden. Vanavond proberen
Weet iemand hoe je andere auto's kan volgen? ik host nu een race en sta zelf in de pits, maar wil eigenlijk met de tv camera stand andere auto's volgen, maar hij blijft op mijn wagen gericht staan
Hoe was destijds de netcode bij GTR en GTR2 (of beter gezegd: de Simbin reeks)?
Eindelijk een race kunnen doen met de lotus - eindigde 11e dankzij een lading rammers..
Werd er de 1e bocht al uitgeramt en werd weer terug in de pit geplaatst race was dus eigenlijk al verloren..
Wel gigantsche framedrops gehad naar maar liefst 20fps met een gtx780Ti...
Werd er de 1e bocht al uitgeramt en werd weer terug in de pit geplaatst race was dus eigenlijk al verloren..
Wel gigantsche framedrops gehad naar maar liefst 20fps met een gtx780Ti...
Pfff hier word ik dus gek van. Ik krijg elke keer unable to connect..
Dit heb ik helaas ook bij andere games dat de Severs niet meer reageren op mijn computer. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen. Heb alle instellingen van de router al open staan, poorten opengezet etc... Geen idee meer.
Dit heb ik helaas ook bij andere games dat de Severs niet meer reageren op mijn computer. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen. Heb alle instellingen van de router al open staan, poorten opengezet etc... Geen idee meer.
Zet het even op het AC forum, inclusief je logs. Daar kan een dev vaak snel zien waar het probleem ligt.
Maar zijn er al concrete ideeën om een "tweakers" server te maken/huren? Om te voorkomen dat het één groot beukfestijn wordt...
Denk dat het daar op dit moment nog iets te vroeg voor is.
Mensen die beuken kunnen toch gewoon geweerd worden?
Vreemd.. net in de router Port forwarding uitgezet en nu kan ik wel joinen...
Ik heb met Michiel, bekend als 'Lezut' hier al kort even gebrainstormed over een Tweakers kampioenschap. Nick heeft ondertussen ook al een goede database gebouwd.
Echter heb ik gewoon niet genoeg tijd om hier wat moois van te maken (typ al de hele dag vanaf m'n werk
).
Dus als iemand de handschoen wil oppakken en zich hiervoor wil inzetten, graag! Ik wil ook helpen, maar heb gewoon niet genoeg tijd om dit echt van de grond te trekken.
Natuurlijk hoeven we niet gelijk met een league te beginnen, maar een vaste server zou al een goed begin zijn. Ik denk ook dat we met een kleine bijdrage per tweaker dat goedkoop moeten kunnen doen. Dus, wie voelt zich geroepen?
Echter heb ik gewoon niet genoeg tijd om hier wat moois van te maken (typ al de hele dag vanaf m'n werk
Dus als iemand de handschoen wil oppakken en zich hiervoor wil inzetten, graag! Ik wil ook helpen, maar heb gewoon niet genoeg tijd om dit echt van de grond te trekken.
Natuurlijk hoeven we niet gelijk met een league te beginnen, maar een vaste server zou al een goed begin zijn. Ik denk ook dat we met een kleine bijdrage per tweaker dat goedkoop moeten kunnen doen. Dus, wie voelt zich geroepen?
Ik wil wel helpen, inderdaad kunnen de kosten volgenens mij erg laag worden gehouden. De interesse hier op het forum en de tijden op de site van Nick is volgens mij groot genoeg om deze kosten laag te houden.Requiem19 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:59:
Ik heb met Michiel, bekend als 'Lezut' hier al kort even gebrainstormed over een Tweakers kampioenschap. Nick heeft ondertussen ook al een goede database gebouwd.
Echter heb ik gewoon niet genoeg tijd om hier wat moois van te maken (typ al de hele dag vanaf m'n werk).
Als jullie last hebben van beukers dan zou je allicht even op deze server kunnen kijken 
http://www.isr-series.com...ultiplayer-nu-beschikbaar
http://www.isr-series.com...ultiplayer-nu-beschikbaar
Dit topic is gesloten.