XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.784 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
boekee schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:59:
Okee , dan denk ik dat het iets regionaals is.

Ik ben benieuwd wat XMS ons morgen gaat vertellen betreft het IP spektakel :)

Voor nu genieten van mijn zwaar verbrande kuiten en proberen te slapen :)
Kuiten een beetje insmeren met aftersun en niet gaan dromen over "vaste" IP adressen hè?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 11:58
Ik heb vorige week een abonnement telefonisch afgesloten bij XMS. Voor mij was een vast ip adres heel erg belangrijk. Ik ga morgen bellen om het abonnement af te zeggen, voordat ik er een jaar aan vast zit. :/

Ik wacht nog wel even totdat het duidelijker wordt wat er precies gaat gebeuren. Dan nog maar even wat langer wachten op mijn glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 23:00
Modbreak:topicmerge met XMS Glasvezel ervaring - Fixed IP
Ik heb gelijk even de bezem er doorheen gehaald.
Naar mijn idee hoort de discussie over vaste/niet vaste IP's gewoon hier thuis.

[ Voor 46% gewijzigd door FatalError op 29-05-2012 23:33 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N3vS schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:49:
Ik heb vorige week een abonnement telefonisch afgesloten bij XMS. Voor mij was een vast ip adres heel erg belangrijk. Ik ga morgen bellen om het abonnement af te zeggen, voordat ik er een jaar aan vast zit. :/

Ik wacht nog wel even totdat het duidelijker wordt wat er precies gaat gebeuren. Dan nog maar even wat langer wachten op mijn glasvezel.
Dat gezanik met niet-vaste IPs speelt alleen voor packetfront-aansluitingen. Het kan dus zomaar zijn dat je er uberhaupt geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:08:
[...]

Dat gezanik met niet-vaste IPs speelt alleen voor packetfront-aansluitingen. Het kan dus zomaar zijn dat je er uberhaupt geen last van hebt.
Moet ik dat zo begrijpen dat je bij 'Genexis-aansluitingen' wél een vast IP adres kunt krijgen bij XMS?
Dat zou interessant zijn (over 3 maanden loopt m'n jaarcontract met Lijbrandt af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 02:00:
[...]

Moet ik dat zo begrijpen dat je bij 'Genexis-aansluitingen' wél een vast IP adres kunt krijgen bij XMS?
Dat zou interessant zijn (over 3 maanden loopt m'n jaarcontract met Lijbrandt af).
Nee andersom, met de genexis kon je al geen vast ip adres aanvragen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
j1nx schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:29:
[...]

Nee andersom, met de genexis kon je al geen vast ip adres aanvragen.
Maar met een Genexis krijg je wel via DHCP altijd hetzelfde ip-adres toegewezen. Mac adres veranderingen en storing aan DHCP leases daargelaten.

In de praktijk heb ik altijd nog hetzelfde ip-adres gekregen. Nooit problemen gehad.

Ben beniewd wat de impact voor Genexis modems is, want mocht men de ip-range van InterNL moeten inleveren dan zullen wij ook (hetzij éénmalig) een nieuw ip-adres krijgen.

Ik heb voor de zekerheid alle TTL waarden in me DNS naar thuis alvast verlaagd. Maar als de garantie die er nu voor Genexis modems is m.b.t. hetzelfde ip-adres vervalt, dan ben ik ook weg als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muppet99 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:09:
Nog iemand last van een trage lijn? volgens http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ heb ik nu een 1/1Mbit lijn....
Mijn ping is wel gewoon 10ms. Maar internet is echt als een skippybal door de tuinslang.... Of trechter en uitwerpselen....

pc 3824
Heb je hier nog steeds last van? Stuur ons dan via DM je adresgegevens, korte toelichting + stappen die je hebt ondernomen en dan kijken wij verder voor je :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

@XMS:

kan ik als al bestaande glasvezel (internet +telefonie) klant ook gebruik maken van de all-in-one aanbieding met Internet, telefonie, radio en tv (100) + interactief +HD + HD-recorder (99euro)?
Ik wil overstappen vanaf ziggo namelijk en dus ook mijn TV bij XMS gaan doen.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:59:
@XMS:

kan ik als al bestaande glasvezel (internet +telefonie) klant ook gebruik maken van de all-in-one aanbieding met Internet, telefonie, radio en tv (100) + interactief +HD + HD-recorder (99euro)?
Ik wil overstappen vanaf ziggo namelijk en dus ook mijn TV bij XMS gaan doen.
Wanneer je je pakket uitbreid met tv veranderen je abonnementskosten.
Je kunt daarbij interactieve tv nemen, dit kost 4,95 euro per maand.
Je kunt kiezen uit een gratis hd ontvanger, of een hd recorder voor 99 euro. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:22:
[...]

Wanneer je je pakket uitbreid met tv veranderen je abonnementskosten.
Je kunt daarbij interactieve tv nemen, dit kost 4,95 euro per maand.
Je kunt kiezen uit een gratis hd ontvanger, of een hd recorder voor 99 euro. - Sophie
Ok, ik ga van de week wel even bellen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:32:
[...]

Ok, ik ga van de week wel even bellen! Bedankt!
De snelste manier om deze upgrade aan te vragen is via Mijn XMS of een e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl.
Indien je een e-mail gaat sturen vergeet dan niet om duidelijk akkoord te geven voor de wijziging van de maandelijkse kosten en de eenmalige kosten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:52:
[...]

De snelste manier om deze upgrade aan te vragen is via Mijn XMS of een e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl.
Indien je een e-mail gaat sturen vergeet dan niet om duidelijk akkoord te geven voor de wijziging van de maandelijkse kosten en de eenmalige kosten. -Tim
Dat zei die lieve mevrouw aan de telefoon ook net ;-) Bedankt Tim.

Ik kan achteraf nog wel EDL/Plus zelf ingeschakelen via het service center? of gaat dat op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Dat zei die lieve mevrouw aan de telefoon ook net ;-) Bedankt Tim.

Ik kan achteraf nog wel EDL/Plus zelf ingeschakelen via het service center? of gaat dat op dezelfde manier?
Mijn XMS is de snelste manier om aanvullende diensten aan/uit te zetten.

Over het algemeen wordt het aanzetten van een dienst per direct doorgevoerd maar er staat een maximale verwerktijd van 48 uur voor, hou hier wel rekening mee. Het stopzetten van een dienst kan in sommige gevallen per direct en in sommige gevallen per de eerste van de volgende maand, dit wordt ook via Mijn XMS duidelijk aangegeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Mijn XMS is de snelste manier om aanvullende diensten aan/uit te zetten.

Over het algemeen wordt het aanzetten van een dienst per direct doorgevoerd maar er staat een maximale verwerktijd van 48 uur voor, hou hier wel rekening mee. Het stopzetten van een dienst kan in sommige gevallen per direct en in sommige gevallen per de eerste van de volgende maand, dit wordt ook via Mijn XMS duidelijk aangegeven. -Tim
Bueno! Ik ga mijn mailtje afmaken en versturen. Thanks Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:30
Fiber schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:26:
[...]

Vraagje aan Genexis gebruikers die eigen servers etc. draaien: Hoe vast is dat semi vaste ip? Valt daar echt niet mee te werken, of valt het wel mee?
De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend hoor... Toen ik de overstap naar glasvezel overwoog was een vast ip voor mij ook een zeer groot plusplunt omdat ik dan lekker mijn eigen server kon draaien. Toen bleek dat ik deze niet aan kon vragen, maar dat hij feitelijk al semi-vast was... Inmiddels draai ik al 2,5 jaar op hetzelfde IP-adres, en verwijzen mijn dns records daar ook naar.

Tuurlijk zou het nu kunnen dat mijn adres veranderd, en ik de dns aan moet passen.. Dat is dan even vervelend, maar komop.. het is geen inbelverbinding waarbij je iedere keer een ander ip hebt. Bij ADSL had je ook geen vaste-ip garantie, maar in de praktijk wel bijna altijd hetzelfde ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24
Fiber schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:26:
Vraagje aan Genexis gebruikers die eigen servers etc. draaien: Hoe vast is dat semi vaste ip? Valt daar echt niet mee te werken, of valt het wel mee?
Valt reuze mee. Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar één keer een ander IP-adres gekregen en dat was na grootscheeps onderhoud waarbij er wat fout was gegaan bij het terugzetten van bepaalde bestanden. Dus die ene IP-change was eigenlijk ook nog niet eens de bedoeling...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Weet iemand hier ook of de VOIP telefonie van XMS ook met andere apparatuur gebruikt kan worden?

Ik heb begrepen dat het XMS-modem 2 analoge aansluitingen voor 2 nummers heeft. Maar wat als je al een VOIP-enabled kastje hebt staan? Bij mijn huidige provider zijn de VOIP nummers ook gewoon via de internetaansluiting beschikbaar. Het enige wat je nodig hebt zijn het adres van de voip server en een paar inlog-credentials.

Werkt dat XMS ook zo?

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:30
Helaas werkt dat niet... je krijgt de sip credentials niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:24

DjVe

Hatsaflats!

XMS geeft geen SIP gegevens af helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-10 16:50
Wat je natuurlijk wel kan doen is een VOIP kastje kopen waar een analoge telefoonlijn op aan kan sluiten (bijvoorbeeld de Linksys SPA3102). Deze kan je dan zo configureren dat (bijvoorbeeld) alle nationale gesprekken via die analoge lijn (die op de telefonie pooort van je modem zit) gaat en de internationale via een andere aanbieder (bijvoorbeeld VOIPbuster). Maar ik weet niet of dat het doel is dat je er mee wilt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
(jarig!)
Malthus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:21:
Ik heb vanwege de brief over het verdwijnen van mijn vaste ip-adres ook nog met de helpdesk van XMS gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg had hier echter nog niets over gehoord. Hij heeft toen contract opgenomen met de technische dienst en kreeg te horen dat ze morgen ingelicht worden. Ik kan morgen dus weer terugbellen...
Ik heb vanmiddag dus weer teruggebeld. Helaas had de helpdesk nog steeds niets gehoord. Deze keer kreeg ik de tip om volgende week nogmaals contact op te nemen. Dat schiet lekker op als ik mijn vaste ip-adres komende woensdag al kwijtraak...

@XMS Webcare: Hopelijk kunnen jullie al eerder wat informatie geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:13
Nou mag webcare wel eens reageren....wat is dit?
Malthus schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Ik heb vanmiddag dus weer teruggebeld. Helaas had de helpdesk nog steeds niets gehoord. Deze keer kreeg ik de tip om volgende week nogmaals contact op te nemen. Dat schiet lekker op als ik mijn vaste ip-adres komende woensdag al kwijtraak...

@XMS Webcare: Hopelijk kunnen jullie al eerder wat informatie geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaste IP adressen

XMS heeft de dienst vast IP adres altijd maar aangeboden in een deel van haar leveringsgebied. Sinds enige tijd biedt XMS deze dienst dan ook niet meer aan nieuwe aanmelders. In juni gaat XMS het beheer van de IP adressen overzetten naar een ander systeem. Door deze migratie is het niet mogelijk om het huidige vaste IP adres voor bestaande XMS klanten te kunnen behouden. Helaas is in het nieuwe systeem ook niet meer mogelijk om een vast IP adres aan te blijven bieden. XMS betreurt dit ten zeerste. Echter er is gekozen voor de migratie naar een nieuw systeem om beter in te kunnen spelen op toekomstige ontwikkelingen. Let wel: de kans dat per juni het nieuwe IP adres wijzigt is klein. Echter XMS kan, helaas, niet meer garanderen dat het ongewijzigd blijft. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:01:
Vaste IP adressen

XMS heeft de dienst vast IP adres altijd maar aangeboden in een deel van haar leveringsgebied. Sinds enige tijd biedt XMS deze dienst dan ook niet meer aan nieuwe aanmelders. In juni gaat XMS het beheer van de IP adressen overzetten naar een ander systeem. Door deze migratie is het niet mogelijk om het huidige vaste IP adres voor bestaande XMS klanten te kunnen behouden. Helaas is in het nieuwe systeem ook niet meer mogelijk om een vast IP adres aan te blijven bieden. XMS betreurt dit ten zeerste. Echter er is gekozen voor de migratie naar een nieuw systeem om beter in te kunnen spelen op toekomstige ontwikkelingen. Let wel: de kans dat per juni het nieuwe IP adres wijzigt is klein. Echter XMS kan, helaas, niet meer garanderen dat het ongewijzigd blijft. -Sophie
Nou, daar worden we veel wijzer van.

De kans dat het IP adres wijzigt, geldt dat voor zowel PacketFront alsmede Genexis modems?

En kunnen jullie iets specifieker dan "per juni" zijn, dat is immers overmorgen al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 28-10 16:38
En het zou op z'n minst netjes zijn om het daarvoor betaalde bedrag te crediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik zonder opzegtermijn te opstappen?

Een vast ip adres is essentieel voor mijn email server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:22

GerkeP

Vragen mag altijd........

@xms_webcare

Er is altijd geroepen in correspondentie dat het ip adres in Genexys gebied een vast ip adres is. Ipadres is gekoppeld aan client.
Gaat dit veranderen vanaf nu?
Zo ja, dan wens ik jullie juristen heel veel plezier. Ik heb hier zwart op wit de toezeggingen van jullie.
Graag een helder en duidelijk antwoird of dit vanaf juni inderdaad veranderd wordt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56

Fiber

Beaches are for storming.

Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Valt reuze mee. Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar één keer een ander IP-adres gekregen en dat was na grootscheeps onderhoud waarbij er wat fout was gegaan bij het terugzetten van bepaalde bestanden. Dus die ene IP-change was eigenlijk ook nog niet eens de bedoeling...
L201 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:35:
[...]

De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend hoor... Toen ik de overstap naar glasvezel overwoog was een vast ip voor mij ook een zeer groot plusplunt omdat ik dan lekker mijn eigen server kon draaien. Toen bleek dat ik deze niet aan kon vragen, maar dat hij feitelijk al semi-vast was... Inmiddels draai ik al 2,5 jaar op hetzelfde IP-adres, en verwijzen mijn dns records daar ook naar.

Tuurlijk zou het nu kunnen dat mijn adres veranderd, en ik de dns aan moet passen.. Dat is dan even vervelend, maar komop.. het is geen inbelverbinding waarbij je iedere keer een ander ip hebt. Bij ADSL had je ook geen vaste-ip garantie, maar in de praktijk wel bijna altijd hetzelfde ip.
Valt dus reuze mee lijkt mij, als ik dit zo lees... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Loveparade schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:23:
@xms_webcare

Er is altijd geroepen in correspondentie dat het ip adres in Genexys gebied een vast ip adres is. Ipadres is gekoppeld aan client.
Zo ja, dan wens ik jullie juristen heel veel plezier. Ik heb hier zwart op wit de toezeggingen van jullie.
Graag een helder en duidelijk antwoird of dit vanaf juni inderdaad veranderd wordt.
Genexis gebieden hebben nooit een echt vast ip adres gehad...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:26:
[...]

Genexis gebieden hebben nooit een echt vast ip adres gehad...
Maar ik heb dat hier wel zwart op wit staan ;)
Dat was nl eis van mijn kant om met XMS uberhaupt een contract aan te gaan.
Ik snap ook best dat dat door omstandigheden gewijzigd kan worden, maar wel met vooraankondiging van het nieuwe ip 30 dagen van te voren.

[ Voor 18% gewijzigd door GerkeP op 30-05-2012 17:31 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Loveparade schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:29:
[...]
Dat was nl eis van mijn kant om met XMS uberhaupt een contract aan te gaan
Anders geformuleerd: In Genexis gebieden gaat volgens mij niks structureels veranderen. Die krijgen alleen één keer een nieuw semi-vast ip-nummer. De echte veranderingen zijn voor de packetFront gebieden. En ook dat valt nog wel mee, als ik Luuk1983 en L201 goed begrijp.

Wat voor modem heb jij?

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 30-05-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
Loveparade schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:23:
@xms_webcare

Nee, daar gaat niets in veranderen. De wijziging betreft alleen de packetfront gebieden waar de IP's anders geadministreerd worden dan in het genexis/cisco gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:29:
[...]

Dat was nl eis van mijn kant om met XMS uberhaupt een contract aan te gaan.
Ik snap ook best dat dat door omstandigheden gewijzigd kan worden, maar wel met vooraankondiging van het nieuwe ip 30 dagen van te voren.
Genexis heeft een IP dat gelocked is aan het connectionID van je lijn.. en zou in principe alleen mogen wijzigen bij onderhoud (van de dhcp server) of na een ip-block change. Dit is inderdaad statisch maar technisch gezien minder statisch dan de static IP oplossing in het packetfront gebied. Daar is namelijk een gescheiden pool aangemaakt waarin de uitgedeelde IP's geadministreerd worden en aan de lijn gekoppeld worden. Er is een (subtiel) verschil tussen "veranderd bijna nooit" en "veranderd nooit" :) Al zal het in de praktijk niet ver uit elkaar lopen.

(waarbij ik me wel afvraag wie jou een zwart op wit bevestiging heeft gegeven dat jij een static ip hebt in het genexis gebied??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:01:
[...]
Let wel: de kans dat per juni het nieuwe IP adres wijzigt is klein. Echter XMS kan, helaas, niet meer garanderen dat het ongewijzigd blijft. -Sophie
Ik snap niet helemaal wat hier staat. Zoals ik het nu begrijp is er kans dat het ip # verandert in juni, alleen wat gebeurt er daarna? Heb je dan ook een vast-via-dhcp adres in packetfront-gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
Dus XMS gaat de packetfront gebruikers dus veranderen.

Krijgen die dan ook een IP dat nagenoeg nooit veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:01:
[...]

Genexis heeft een IP dat gelocked is aan het connectionID van je lijn.. en zou in principe alleen mogen wijzigen bij onderhoud (van de dhcp server) of na een ip-block change. Dit is inderdaad statisch maar technisch gezien minder statisch dan de static IP oplossing in het packetfront gebied. Daar is namelijk een gescheiden pool aangemaakt waarin de uitgedeelde IP's geadministreerd worden en aan de lijn gekoppeld worden. Er is een (subtiel) verschil tussen "veranderd bijna nooit" en "veranderd nooit" :) Al zal het in de praktijk niet ver uit elkaar lopen.

(waarbij ik me wel afvraag wie jou een zwart op wit bevestiging heeft gegeven dat jij een static ip hebt in het genexis gebied??)
ddat antwoord heb ik gehad van de accountmanager met de letter H als beginletter van de achternaam.
Bij de vraagbundeling etc was nl aangegeven dat vadt ip mogelijk was, echter toen ik was aangesloten bleek dat niet meer mogelijk was vanwege Genexys. Daarop kreeg ik vervolgens bovenstaande bevestiging.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
Hoe kan het dat mij is verteld aan de telefoon dat ik mijn vast ip adres gewoon kan houden?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:45:
Hoe kan het dat mij is verteld aan de telefoon dat ik mijn vast ip adres gewoon kan houden?
Vriendjespolitiek [smiley!!!] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:33:
[...]

Dat gaat niet, omdat facturering altijd voorloopt (of juist achter O-) ) om bepaalde redenen. Achteraf trekken ze het weer recht. Hebben we het hier al vaak genoeg over gehad, maar valt niets aan te doen.
Je begrijpt het niet goed.
Eind mei voor Juni betalen is akkoord bij mij maar ze hebben in Juni recht op meer, dat doen ze nu verkeerd. Ik ga niet in december met terugwerkende kracht betalen tot en met Juni omdat ze het nu verkeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:10:
[...]
Ik snap niet helemaal wat hier staat. Zoals ik het nu begrijp is er kans dat het ip # verandert in juni, alleen wat gebeurt er daarna? Heb je dan ook een vast-via-dhcp adres in packetfront-gebieden?
Volgens mij staat het juist vast dat het ip adres voor iedereen in juni één keer verandert door de overstap. Daarna heb je een semi-vast ip wat in principe niet meer verandert, maar wat niet 100 procent gegarandeerd kan worden.

Zeg ik het zo goed Denan?

Eigenlijk hadden ze het gewoon anders moeten brengen: "PacketFront gebieden krijgen nu gratis ook een semi-vast ip"... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 30-05-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:28:
Volgens mij staat het juist vast dat het ip adres voor iedereen in juni één keer verandert door de overstap. Daarna heb je een semi-vast ip wat in principe niet meer verandert, maar wat niet 100 procent gegarandeerd kan worden.

Zeg ik het zo goed Denan?

Eigenlijk hadden ze het gewoon anders moeten brengen: "PacketFront gebieden krijgen nu gratis ook een semi-vast ip"... :)
Er is inderdaad niet de 100% garantie zoals ooit in het packetfront gebied geimplementeerd was door het gescheiden ip blok. Toch weet ik niet of packetfront in de nieuwe opzet net zo 'semi statisch' gaat zijn als genexis aangezien er toch een compleet ander netwerk onder hangt. Genexis is per definitie semi statisch binnen de meeste domeinen aangezien de ISP's (of leveranciers) daar hun eigen DHCP server kunnen draaien. Bij packetfront maakt de DHCP server deel uit van het administratieve systeem van de netwerkbeheerder. Eigenlijk is de static IP oplossing daar (vooral de glazenkamp implementatie) een hack.

add: toch zal niet iedereen meteen overgaan naar de nieuwe situatie volgens mij. Wat ik ervan begrepen had draaien ze eerst een pilot waarbij een kleine groep klanten naar een nieuwe IP space en een ander administratief systeem worden gemigreerd. Daarna volgt de rest pas. De mensen die nu al een brief gekregen hebben horen bij de eerste batch die omgaat.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 30-05-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Genexis heeft een IP dat gelocked is aan het connectionID van je lijn.. en zou in principe alleen mogen wijzigen bij onderhoud (van de dhcp server) of na een ip-block change.
[...]
Betekent dit dat het wijzigen van een router (aan de 'klant-zijde') of het een halve dag van spanning halen van de Genexis niet leidt tot een (mogelijke) IP wisseling? Dat zou betekenen dat klanten 'dus' het MAC adres van hun oude router niet hoeven spoofen bij vervanging.

En uit interesse: Wat is het connectionID van de lijn? Is dat een eigenschap die gekoppeld is aan het Genexis modem of aan de POP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:47:
[...]

Betekent dit dat het wijzigen van een router (aan de 'klant-zijde') of het een halve dag van spanning halen van de Genexis niet leidt tot een (mogelijke) IP wisseling? Dat zou betekenen dat klanten 'dus' het MAC adres van hun oude router niet hoeven spoofen bij vervanging.
Nee, dat staat er los van.
En uit interesse: Wat is het connectionID van de lijn? Is dat een eigenschap die gekoppeld is aan het Genexis modem of aan de POP?
Packetfront heeft een FQPN als "lijnid".. genexis heeft een ConnectionID. Eigenlijk de identificatie van de poort op de pop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
(jarig!)
denan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:42:
Er is inderdaad niet de 100% garantie zoals ooit in het packetfront gebied geimplementeerd was door het gescheiden ip blok. Toch weet ik niet of packetfront in de nieuwe opzet net zo 'semi statisch' gaat zijn als genexis aangezien er toch een compleet ander netwerk onder hangt. Genexis is per definitie semi statisch binnen de meeste domeinen aangezien de ISP's (of leveranciers) daar hun eigen DHCP server kunnen draaien. Bij packetfront maakt de DHCP server deel uit van het administratieve systeem van de netwerkbeheerder. Eigenlijk is de static IP oplossing daar (vooral de glazenkamp implementatie) een hack.

add: toch zal niet iedereen meteen overgaan naar de nieuwe situatie volgens mij. Wat ik ervan begrepen had draaien ze eerst een pilot waarbij een kleine groep klanten naar een nieuwe IP space en een ander administratief systeem worden gemigreerd. Daarna volgt de rest pas. De mensen die nu al een brief gekregen hebben horen bij de eerste batch die omgaat.
Dus samenvattend (als ik het goed begrijp):
  • Ik raak mijn vaste ip-adres kwijt, terwijl ik dat niet voor niets heb aangevraagd en terwijl XMSNet het vaste ip-adres juist voor het draaien van een server heeft aanbevolen.
  • Ik krijg ongeveer twee weken voordat ik mijn vaste ip-adres kwijt raak een brief.
  • De helpdesk weet één week voordat ik mijn vaste ip-adres kwijt raak nog van niets.
  • Mijn vaste ip-adres wordt vervangen door een dynamisch ip-adres waarvan totaal niet duidelijk is hoe 'vast' deze is. In het beste geval even 'vast' als in Genexis gebieden, in het slechtste geval heb ik regelmatig een ander ip-adres (en wordt het draaien van een server praktisch onmogelijk).
  • Ik ben ongevraagd deelnemer aan een pilot (waarom lukte dat niet bij digitale tv?).
Ik word hiet niet echt gelukkig van...

Edit: Betekent deze overgang naar een ander administratief systeem dan ook dat ik eindelijk voor een andere provider kan kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Malthus op 30-05-2012 20:12 . Reden: Vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Communicatie is nooit het sterkste punt geweest van XMS, dat moet ik toegeven... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:42:
[...]
Ik dacht daarnet toch echt te lezen dat je geen uitspraken ging doen vanuit XMS, wat is dit dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:37:
[...]
Ik dacht daarnet toch echt te lezen dat je geen uitspraken gaat doen vanuit XMS, wat is dit dan? :o
Wees blij, eindelijk iemand met echte info... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:39:
[...]

Wees blij, eindelijk iemand met echte info... :)
Natuurlijk ben ik blij, begrijp me niet verkeerd, maar ga dan niet eerst leuk vertellen dat je geen uitspraken doet vanuit xms op het moment dat ik een discussie wil aangaan, om vervolgens alsnog informatie vanuit xms te posten op het forum. Zeg dan niet dat je niks post vanuit xms, of hou je aan je woord en post gewoon niks vanuit xms. Nu is het A zeggen en alsnog B doen, maar wel B doen via een grote omweg.

[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 30-05-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@Rekenblok

Weet jij misschien of ik zonder al te veel problemen over kan stappen naar een zakelijke provider waar ik vandaan kwan en je dit soort geneuzel niet hebt.. Ik ben vorig jaar 12/9 aangesloten, maar ben niet van plan om dit aan te gaan houden. Ik heb XMS gekozen voornamelijk om het vast ip-adres, wat bij de andere aanbieders niet mogelijk was. Ik heb nu een PacketFront DR600, dan is de overstap naar een niet WGDO provider waarschijnlijk een kriem... Ik denk aan of XS4All of Heldenvan.nu

Vermoedelijk zal het er wel op neer komen dat ik weer een paar maanden op ADSL zal moetn zitten...tot de lijn vrij gegeven gaat worden. Is dat überhaupt mogelijk als het abbo nog doorloopt tot sept....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Meultje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:48:
@Rekenblok

Weet jij misschien of ik zonder al te veel problemen over kan stappen naar een zakelijke provider waar ik vandaan kwan en je dit soort geneuzel niet hebt.. Ik ben vorig jaar 12/9 aangesloten, maar ben niet van plan om dit aan te gaan houden. Ik heb XMS gekozen voornamelijk om het vast ip-adres, wat bij de andere aanbieders niet mogelijk was. Ik heb nu een PacketFront DR600, dan is de overstap naar een niet WGDO provider waarschijnlijk een kriem... Ik denk aan of XS4All of Heldenvan.nu

Vermoedelijk zal het er wel op neer komen dat ik weer een paar maanden op ADSL zal moetn zitten...tot de lijn vrij gegeven gaat worden. Is dat überhaupt mogelijk als het abbo nog doorloopt tot sept....?
Ik zou kiezen voor heldenvan.nu . Waarom? XS4all levert over het WBA netwerk. Probleem is dat verhuizingen naar een wba provider vanaf een wgdo netwerk meestal een downtime van ongeveer 3 weken bedraagt.
Ik gok dat heldenvan.nu op het wgdo netwerk alleen levert, bel ze eerst even voor de zekerheid. wgdo-wgdo is namelijk een stuk beter geregeld en kan tegenwoordig binnen een dag voltooit worden :)

Al is xs4all natuurlijk ook geen slechte keus. Probleem is alleen dat ik bang ben dat jou verbinding wel een poosje down zal zijn :X

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 30-05-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik hoop dat dit nieuwe "beheersysteem" ook een vrije provider keuze met zich meebrengt, beetje extra info hierover zou fijn zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Rekenblok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Ik zou kiezen voor heldenvan.nu . Waarom? XS4all levert over het WBA netwerk. Probleem is dat verhuizingen naar een wba provider vanaf een wgdo netwerk meestal een downtime van ongeveer 3 weken bedraagt.
Ik gok dat heldenvan.nu op het wgdo netwerk alleen levert, bel ze eerst even voor de zekerheid. wgdo-wgdo is namelijk een stuk beter geregeld en kan tegenwoordig binnen een dag voltooit worden :)

Al is xs4all natuurlijk ook geen slechte keus. Probleem is alleen dat ik bang ben dat jou verbinding wel een poosje down zal zijn :X
_/-\o_ Thanks _/-\o_ Stel je input altijd zeer op prijs... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Even over het downtime verhaal, ik heb van een insider mogen vernemen dat WGDO -> WBA tegenwoordig sneller mogelijk is.

De WBA ISP zou een provide order in moeten schieten, waarna zij een standaard melding krijgen dat er op de locatie geen vrije vezels zijn. Zij 'kunnen' de initiële provide order dan 'ombuigen' naar een migratie order (zou tegenwoordig mogelijk moeten zijn in systemen), waarna de opdracht om de vezels te depatchen en gelijk om te pluggen dan zou worden uitgevoerd.

Er schijnen al klanten via deze methode zijn omgezet, maar het fijne kan ik er niet over vertellen. Maar een 2e lijns TD'er bij een KPN Glasvezel/XS4ALL etc. Zou ondertussen moeten weten hoe zij een dergelijke order met weinig downtime kunnen laten doorlopen. Tevens word er door RF WGDO een terugkoppeling van afmelding in het systeem gezet en doorgestuurt naar de oude ISP.

Dit alles komt van een medewerker binnen Reggefiber van het NOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:42:
[...]

Natuurlijk ben ik blij, begrijp me niet verkeerd, maar ga dan niet eerst leuk vertellen dat je geen uitspraken doet vanuit xms op het moment dat ik een discussie wil aangaan, om vervolgens alsnog informatie vanuit xms te posten op het forum. Zeg dan niet dat je niks post vanuit xms, of hou je aan je woord en post gewoon niks vanuit xms. Nu is het A zeggen en alsnog B doen, maar wel B doen via een grote omweg.
Wat dacht je van "niets roepen totdat de situatie iets duidelijker is"? :) Soms is de enige manier om B te bereiken 'een grote omweg volgen' :)

Verder roep ik nog steeds niets vanuit XMS en is hetgeen ik vertel in lijn met hun eigen statement. Er is een subtiel verschil tussen iets roepen voordat de verantwoordelijke partij iets zegt.. of nadat men iets zegt.
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Even over het downtime verhaal, ik heb van een insider mogen vernemen dat WGDO -> WBA tegenwoordig sneller mogelijk is.

De WBA ISP zou een provide order in moeten schieten, waarna zij een standaard melding krijgen dat er op de locatie geen vrije vezels zijn. Zij 'kunnen' de initiële provide order dan 'ombuigen' naar een migratie order (zou tegenwoordig mogelijk moeten zijn in systemen), waarna de opdracht om de vezels te depatchen en gelijk om te pluggen dan zou worden uitgevoerd.

Er schijnen al klanten via deze methode zijn omgezet, maar het fijne kan ik er niet over vertellen. Maar een 2e lijns TD'er bij een KPN Glasvezel/XS4ALL etc. Zou ondertussen moeten weten hoe zij een dergelijke order met weinig downtime kunnen laten doorlopen. Tevens word er door RF WGDO een terugkoppeling van afmelding in het systeem gezet en doorgestuurt naar de oude ISP.

Wgdo-> Wgdo en Wgdo-> WBA (wmp+) gaat inderdaad redelijk rap tegenwoordig. Het enige dat nog een stuk sneller en soepeler kan zijn de wba->wba overstappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Ahh nice, ontwikkelingen gaan snel als je weg bent :+, Weet je dan ook toevallig hoe lang de door loop tijd van zoiets is ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:38:
[...]

Ahh nice, ontwikkelingen gaan snel als je weg bent :+, Weet je dan ook toevallig hoe lang de door loop tijd van zoiets is ongeveer?
Afhankelijk van de WBA ISP, wanneer er in de POP is om-gepatched gaat het nog om de thuisinstallatie bij de klant.

Tegenwoordig sturen de meeste WBA providers de Genexis/Packetfront ook al vooruit, dus als je een beetje handig bent kan je hem dan zelf installeren nadat er in de PoP is omgeplugt als je de apparatuur al hebt. Anders is het wachten op de monteur als je het zelf niet kan, dus e.e.a. kan vrij vlot gaan, we praten dus niet meer over weken downtime bij WGDO -> WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Malthus schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:10:
Edit: Betekent deze overgang naar een ander administratief systeem dan ook dat ik eindelijk voor een andere provider kan kiezen?
Volgens mij is het hier al vaker gepost maar het wel of niet actief zijn van meerdere ISP's in 1 gebied heeft niets met de ISP zelf te maken. Reggefiber is bezig om de gebieden op het 'oude' netwerk te migreren naar het generieke nieuwe netwerk. In gebieden waar maar 1 ISP actief is heb je vaak met het ' oude portaal' netwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
(jarig!)
denan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:43:
Volgens mij is het hier al vaker gepost maar het wel of niet actief zijn van meerdere ISP's in 1 gebied heeft niets met de ISP zelf te maken. Reggefiber is bezig om de gebieden op het 'oude' netwerk te migreren naar het generieke nieuwe netwerk. In gebieden waar maar 1 ISP actief is heb je vaak met het ' oude portaal' netwerk te maken.
Ik ben bang dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb geformuleerd: Ik had al wel begrepen dat in de oude Portaal-gebieden alleen XMS actief is. Maar mijn vraag is of de overgang naar een nieuw systeem voldoende is om andere providers op het netwerk toe te laten. Of moet er nog iets anders/meer gebeuren voordat dat mogelijk is? Mijn vraag is dus eigenlijk of deze migratie het onderscheid tussen het Portaal-netwerk en de rest van het netwerk laat verdwijnen.

En ik heb nog een tweede vraag: Is er al iets te zeggen over hoe vast of dynamisch het nieuwe ip-adres is. Ben ik na een uurtje offline mijn ip-adres kwijt, of kan ik jaren op hetzelfde ip-adres rekenen/ Kun je daar iets over zeggen, Denan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-10 23:41
Malthus schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Ik ben bang dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb geformuleerd: Ik had al wel begrepen dat in de oude Portaal-gebieden alleen XMS actief is. Maar mijn vraag is of de overgang naar een nieuw systeem voldoende is om andere providers op het netwerk toe te laten. Of moet er nog iets anders/meer gebeuren voordat dat mogelijk is? Mijn vraag is dus eigenlijk of deze migratie het onderscheid tussen het Portaal-netwerk en de rest van het netwerk laat verdwijnen.

En ik heb nog een tweede vraag: Is er al iets te zeggen over hoe vast of dynamisch het nieuwe ip-adres is. Ben ik na een uurtje offline mijn ip-adres kwijt, of kan ik jaren op hetzelfde ip-adres rekenen/ Kun je daar iets over zeggen, Denan?
zo ik het verhaal van denan lees worden de oude netwerken gelijk getrokken aan de nieuwe netwerken die uitgerold worden, Dat zal dan ook betekenen met de tijd meerdere ips op dat netwerk kunnen.

dhcp lease is vaak 24uur en dat is redelijk vast aangezien je eigenlijk altijd wel je glas modem aan hebt staan, alleen met grote stroomstoringen of problemen aan de dhcp kant kan het zijn dat je ande ip adres krijgt maar wel uit het zelfde blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Malthus schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:50:
[...]
Ik ben bang dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb geformuleerd: Ik had al wel begrepen dat in de oude Portaal-gebieden alleen XMS actief is. Maar mijn vraag is of de overgang naar een nieuw systeem voldoende is om andere providers op het netwerk toe te laten....
De verandering die nu begonnen is (ip adressen, administratie...) staat daar los van. De migratie van oude Portaal gebieden naar het nieuwe netwerk is al een tijdje bezig maar gaat erg langzaam. Is voor mijn gevoel een kwestie van jaren. Ik woon ook in een oud portaal gebied en ben een half jaar geleden ofzo ook gemigreerd en ik heb nu ook keus uit meerdere ISP's terwijl ik ook jarenlang alleen XMS kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Wat dacht je van "niets roepen totdat de situatie iets duidelijker is"? :) Soms is de enige manier om B te bereiken 'een grote omweg volgen' :)

Verder roep ik nog steeds niets vanuit XMS en is hetgeen ik vertel in lijn met hun eigen statement. Er is een subtiel verschil tussen iets roepen voordat de verantwoordelijke partij iets zegt.. of nadat men iets zegt.
.
Ahh die zelfde b route houd ook ik in dat ik spontaan gebeld word door xms of ik alsjeblieft even mijn bek wil gaan houden op tweakers forum omdat een zekere "denan" geklaagt heeft intern?
Opmerkelijke poging om mij de mond te snoeren achter de schermen. Ter info: ik ben begin mei uit dienst, ik wens niet gebeld te worden voor pogingen om mijn mond te laten houden. Bevalt je dat niet? Lees dit topic dan gewoon niet ;)

Censuur? :X 8)7

Edit: ik heb via de helpdesk van xms mijn nummer door gegeven waarop je mij mag bellen met een uitleg waarop deze onzin slaat.

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 31-05-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
@Webcare (of Denan, als je er antwoord op weet en mag geven)

De hamvraag wat mij betreft blijft; veranderd er wat voor Genexis aansluitingen? Blijft XMS de ip-range van InterNL gebruiken of niet?

Of nog simpeler; ik heb nu vanaf het begin het zelfde ip-adres achter mijn Genexis, blijft deze gehandhaafd of wijzigt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24
Misschien kan WebCare even reageren, ookal is het maar een reactie dat ze niet mogen reageren op het hele IP-gebeuren? Want nu wordt het volgens mij behoorlijk doodgezwegen.

Zoals zo vaak schort het weer behoorlijk aan de communicatie. Daar zijn zoveel punten en goodwill mee te halen als provider...

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk1983 op 31-05-2012 09:05 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:04:
De kans dat het IP adres wijzigt, geldt dat voor zowel PacketFront alsmede Genexis modems?
Ja dit is voor beide varianten.
Venga AB schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:04:
En kunnen jullie iets specifieker dan "per juni" zijn, dat is immers overmorgen al?
De netwerkbeheerder zal op 6 juni de migratie gaan uitvoeren, vanaf die dag zal je geen gebruik meer kunnen maken van het vaste IP adres. Indien deze migratie goed verloopt dan wordt de migratie verder in 3 stappen voltooid:

20 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN (Woning Stichting Nijkerk), Dudok, overige delen van het WGDO

26 juni: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden

28 juni: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)

Indien deze informatie veranderd (hier gaat webcare niet vanuit) dan zullen we dit z.s.m. doorgeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:50:
Ahh die zelfde b route houd ook ik in dat ik spontaan gebeld word door xms of ik alsjeblieft even mijn bek wil gaan houden op tweakers forum omdat een zekere "denan" geklaagt heeft intern?
Opmerkelijke poging om mij de mond te snoeren achter de schermen. Ter info: ik ben begin mei uit dienst, ik wens niet gebeld te worden voor pogingen om mijn mond te laten houden. Bevalt je dat niet? Lees dit topic dan gewoon niet ;)
Eeerhm.. nope? Je kent me lang genoeg om te weten dat ik zoiets nooit zou doen.. en nooit zou vragen. Dat mijn naam schijnbaar gebruikt is vind ik wel vreemd.. maar laten we dit even per dm uitpraten of op msn.. lijkt me handiger :)
Censuur? :X 8)7

Edit: ik heb via de helpdesk van xms mijn nummer door gegeven waarop je mij mag bellen met een uitleg waarop deze onzin slaat.
De enige die ik af en toe censureer is mezelf.. en dat heeft te maken met het feit dat ik van mening ben dat je niet altijd alles kunt of mag roepen als je niet zelf de eindverantwoordelijke bent. Wat iemand anders op tweakers roept of schrijft mogen ze zelf weten.. :)

offtopic:
tsk.. zal me leren om ziek in bed toch nog even tweakers te lezen... :P

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 31-05-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dus alle klanten die € 24,95 hebben betaald voor een vast IP krijgen dit volgende maand gecrediteerd?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:29:
[...]
Ja dit is voor beide varianten.

[...]

De netwerkbeheerder zal op 6 juni de migratie gaan uitvoeren, vanaf die dag zal je geen gebruik meer kunnen maken van het vaste IP adres. Indien deze migratie goed verloopt dan wordt de migratie verder in 3 stappen voltooid:

20 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN (Woning Stichting Nijkerk), Dudok, overige delen van het WGDO

26 juni: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden

28 juni: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)

Indien deze informatie veranderd (hier gaat webcare niet vanuit) dan zullen we dit z.s.m. doorgeven. -Tim
@Webcare

Het blijft voor mij onduidelijk wat ik kan verwachten. Ik heb een Genexis modem, ik heb geen brief gehad en behoor niet tot de gebieden zoals hierboven genoemd 1e, 2e en 3e batch.

Betekend dat nou dat ik zeker per 6 juni een ander ip-adres krijg (omdat de InterNL range niet meer gebruikt gaat worden)? Of is er een kans dat ik per 6 juni een ander ip-adres krijg?

En voor de toekomst, blijft het ip-adres in de praktijk ongewijzigd maar via DHCP toegewezen, zoals nu ook gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Venga AB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:52:
[...]

@Webcare

Het blijft voor mij onduidelijk wat ik kan verwachten. Ik heb een Genexis modem, ik heb geen brief gehad en behoor niet tot de gebieden zoals hierboven genoemd 1e, 2e en 3e batch.

Betekend dat nou dat ik zeker per 6 juni een ander ip-adres krijg (omdat de InterNL range niet meer gebruikt gaat worden)? Of is er een kans dat ik per 6 juni een ander ip-adres krijg?

En voor de toekomst, blijft het ip-adres in de praktijk ongewijzigd maar via DHCP toegewezen, zoals nu ook gebeurd?
Lees nou de eerdere berichten van Denan en Webcare eens goed. Dit heeft alleen betrekking op de Packetfront modems. Die komen in dezelfde administratie als de Gemexis modems.

Sowieso denk ik dat je er van uit kan gaan dat zolang je geen brief krijgt van xms, dat er dan dus niks zal veranderen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:18:
[...]
Lees nou de eerdere berichten van Denan en Webcare eens goed. Dit heeft alleen betrekking op de Packetfront modems. Die komen in dezelfde administratie als de Gemexis modems.

Sowieso denk ik dat je er van uit kan gaan dat zolang je geen brief krijgt van xms, dat er dan dus niks zal veranderen voor je.
Lees zelf de eerdere berichten eens goed, Webcare schrijft toch als reactie op mijn vraag dat het voor beide varianten geldt, zowel PacketFront als Genexis.

En Webcare heeft nergens bevestigd dat er niets veranderd als je geen brief hebt gekregen. Denken en gissen kan iedereen, maar ik wil het zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 28-10 16:38
Wat vooral heel duidelijk moet worden is of je huidige vaste IP-adres na migratie een min of meer dynamisch karakter krijgt of dat je per definitie voor 100% zeker een nieuw adres krijgt, wat vanaf dan min of meer vast zou kunnen zijn. (en of die 25 euro gecrediteerd wordt, als pleister op de wonde, en als tegemoetkoming voor de overlast...)

[ Voor 18% gewijzigd door ToniW op 31-05-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Venga AB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:
[...]

Lees zelf de eerdere berichten eens goed, Webcare schrijft toch als reactie op mijn vraag dat het voor beide varianten geldt, zowel PacketFront als Genexis.

En Webcare heeft nergens bevestigd dat er niets veranderd als je geen brief hebt gekregen. Denken en gissen kan iedereen, maar ik wil het zeker weten.
Ja, ze zeggen dat bij beide het ip-adres kan wijzigen idd. Maar dat is nu toch ook al zo? Daarnaast refereerde ik dus naar het antwoord van webcare en de rectie van Denan.

Webcare geeft jou alleen aan dat het nu zowel voor een Packetfront en een Genexis modem mogelijk is dat het ip-adres eventueel zou kunnen veranderen. Maar zoals een aantal mensen hier al had aangegeven gebeurt dit dus eigenlijk zelden. Zie hieronder ook de reactie van Denan die dit nog even verduidelijkt.
[...]
[...]
Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is. Maar misschien kan Webcare nog even bevestigen dat het zo is zoals Denan aangeeft.
ToniW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:25:
Wat vooral heel duidelijk moet worden is of je huidige vaste IP-adres na migratie een min of meer dynamisch karakter krijgt of dat je per definitie voor 100% zeker een nieuw adres krijgt, wat vanaf dan min of meer vast zou kunnen zijn. (en of die 25 euro gecrediteerd wordt, als pleister op de wonde, en als tegemoetkoming voor de overlast...)
Het lijkt mij dat ze die 25 euro niet gaan crediteren. Heel misschien voor klanten die het vaste ip-adres korter dan een jaar hebben ofzo. Maar als je er al jaren gebruik van hebt gemaakt dan is het toch niet logisch dat je het volledige bedrag terug krijgt?

[ Voor 20% gewijzigd door Phoolie op 31-05-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:29:
[...]
Ja, ze zeggen dat bij beide het ip-adres kan wijzigen idd. Maar dat is nu toch ook al zo? Daarnaast refereerde ik dus naar het antwoord van webcare en de rectie van Denan.

Webcare geeft jou alleen aan dat het nu zowel voor een Packetfront en een Genexis modem mogelijk is dat het ip-adres eventueel zou kunnen veranderen. Maar zoals een aantal mensen hier al had aangegeven gebeurt dit dus eigenlijk zelden. Zie hieronder ook de reactie van Denan die dit nog even verduidelijkt.

[...]
Dat snap ik, heb zelf ook al twee keer aangegeven dat ik in de praktijk nog nooit een ander ip-adres heb gekregen. Dus ik ben één van die mensen.

Maar ik heb ook gelezen dat wellicht de huidige InterNL ip-range wordt verlaten. Dat zou betekenen dat ik dus wel een ander ip-adres kan verwachten.

Zo moeilijk is het toch niet voor Webcare om duidelijkheid te geven. Er wordt een beetje vaag omheen gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
ToniW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:25:
... of dat je per definitie voor 100% zeker een nieuw adres krijgt, wat vanaf dan min of meer vast zou kunnen zijn...
Spijker op z'n kop, dat bedoel ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:52:
[...]

@Webcare

Op 6 juni zullen alleen de klanten die een brief hebben gehad worden omgezet, dit om het proces voor de migratie goed te kunnen monitoren. Hierna zal de migratie dus in 3 stappen worden uitgevoerd, in de eerste patch zit 'overige delen van het WGDO netwerk' en dit houd dus ook alle genexis gebruikers in.

Op dit moment hebben we een aangepaste planning doorgekregen:

27 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN, Dudok, overige delen van het WGDO netwerk.

4 juli: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden

11 juli: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)

Voor Venga AB zal dit inhouden dat hij op 27 juni een nieuw semi vast IP adres toegewezen zal krijgen. Na de toewijzing zal dit IP adres alleen wijzigen bij:

- grootschalig onderhoud aan het netwerk
- een herstart van de DHCP server
- Een glasvezelmodem dat voor langere tijd (ongeveer 24 uur) stroomloos is geweest. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:
[...]

Op 6 juni zullen alleen de klanten die een brief hebben gehad worden omgezet, dit om het proces voor de migratie goed te kunnen monitoren. Hierna zal de migratie dus in 3 stappen worden uitgevoerd, in de eerste patch zit 'overige delen van het WGDO netwerk' en dit houd dus ook alle genexis gebruikers in.

Op dit moment hebben we een aangepaste planning doorgekregen:

27 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN, Dudok, overige delen van het WGDO netwerk.

4 juli: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden

11 juli: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)

Voor Venga AB zal dit inhouden dat hij op 27 juni een nieuw semi vast IP adres toegewezen zal krijgen. Na de toewijzing zal dit IP adres alleen wijzigen bij:

- grootschalig onderhoud aan het netwerk
- een herstart van de DHCP server
- Een glasvezelmodem dat voor langere tijd (ongeveer 24 uur) stroomloos is geweest. -Tim
Thnx, duidelijkheid! (En mijn excuses dat ik de eerste keer over het stukje, "overige delen van het WDGO netwerk", heb heen gelezen).

En hieruit kan ik dus afleiden dat de huide InterNL range inderdaad verlaten wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door Venga AB op 31-05-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk dat het zo gaat worden

Genexis eenmalig een ander IP van de ISP-fabriek (zelfde lock als nu)
Packetfront iedere keer een ander IP aangezien ze niet de IP lock hebben die de Genexis heeft.

Met andere woorden de packetfront klanten die een (semi) vast IP nodig hebben zijn screwed.

Oude FTU's, Oude ASR4000's (shaping issues voor snelheden lager als 100Mbps), 99% kan alleen maar XMS als ISP kiezen.

Zodra reggefiber iets opgeleverd heeft zie je ze niet meer :/ (klaar voor de komende 30 jaar)

We melken de oud portaal klanten lekker uit, straks neemt KPN het over en dan kunnen die de oude troep mooi vernieuwen.

Zouden ze dit doen (demotivatie beleid) zodat klanten zo vanzelf voor een KPN ISP kiezen als er een vrije keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 15:13
Zijn er al mensen overgestapt van XMS naar XS4ALL?
Ik ben benieuwd hoe lang je downtijd EXACT is.
Het afnemen van het vast IP vind ik onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Misschien kun je dit proberen zoals hier Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XV" omschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:

Genexis eenmalig een ander IP van de ISP-fabriek (zelfde lock als nu)
Packetfront iedere keer een ander IP aangezien ze niet de IP lock hebben die de Genexis heeft.

Met andere woorden de packetfront klanten die een (semi) vast IP nodig hebben zijn screwed.

Oude FTU's, Oude ASR4000's (shaping issues voor snelheden lager als 100Mbps), 99% kan alleen maar XMS als ISP kiezen.

Zodra reggefiber iets opgeleverd heeft zie je ze niet meer :/ (klaar voor de komende 30 jaar)

We melken de oud portaal klanten lekker uit, straks neemt KPN het over en dan kunnen die de oude troep mooi vernieuwen.

Zouden ze dit doen (demotivatie beleid) zodat klanten zo vanzelf voor een KPN ISP kiezen als er een vrije keuze is?
Fijn dat je dat denk, maar kan je dat ook onderbouwen? Er is toch niemand die dat zegt? Als het via dezelfde administratie en DHCP zal gaan als de Genexis modems, waarom zou je dan bij een Packetfront modem iedere keer een ander IP krijgen?

Zit momenteel zelf nog bij Ziggo die helemaal niks doen met vast IP, maar zelfs daar heb ik in de laatste 6 jaar 3 keer een nieuw IP gehad wat kwam door een modem wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 16:25
Het is dat is 'toevallig' dit topic lees, maar waarom worden niet gewoon alle afnemers met een vast IP geinformeerd ??? Dit vind ik een kwalijke zaak.

Nu wordt het de meeste mensen pas duidelijk als ze opeens hun mail/web server niet meer kunnen benaderen... ik wil dit graag op voorhand weten zodat ik eventueel kan overstappen en niet achteraf.

Ik kan hier even niet bij 8)7 De afgelopen 2 jaar geen klachten gehad maar dit vind ik niet kunnen.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

@Webcare,

Ter confirmatie; Leiden (oud portaal) zit dus in de batch van 27 Juni? (Ben ik niet blij mee, want dan ben ik nog niet thuis vanuit Abu Dhabi)

Ten tweede ik heb mijn IP nog net 6 maanden. Krijg ik deze vanuit jullie direct netjes terug gevrediteerd? Of anders naar welk correspondentie adres willen jullie mijn Bezwaarschrift ontvangen? (Ik vind een jaar doorloop tijd niet meer als normaal. Toen ik klant werd kon ik ook niets verwijderen binnen het eerste jaar)

Hoor graag van jullie. Oh ps, mocht de pilot nou niet helemaal lekker gaan op 6 Juni, schroom dan niet om de rest net even 1 weekje uit te stellen.

@Nick69

Kan jij je familie eens lief vragen, wat mijn rechten zijn binnen het eerste jaar van dat vaste IP? Ik neem aan dat ik erg sterk sta, maar een confirmatie van de pro's zou mooi zijn. Verder wil ik graag weten welke stappen jij genomen hebt om zonder boete te betalen via accept giro. Wil ik ook gaan doen, gewoon om lekker te zieken, voel ik me beter bij.

[ Voor 22% gewijzigd door j1nx op 31-05-2012 11:17 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 15:04

Goku33

Ownage!

fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:

Ik heb nu al een packetfront en geen vast ip, echter heb ik al zeker een maand of 8 hetzelfde ip. Dus zo screwed zijn ze nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare [en/of anderen]

Beetje stomme vraag wellicht, maar kunnen jullie me duidelijk maken hoe ik het best mijn router voor kan bereiden op deze move.
Als ik deze alvast op dynamisch zet, gaat de overgang dan zonder problemen [Nijmegen Portaal 1ste of 2e batch]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:06:
[...]
Fijn dat je dat denk, maar kan je dat ook onderbouwen? Er is toch niemand die dat zegt? Als het via dezelfde administratie en DHCP zal gaan als de Genexis modems, waarom zou je dan bij een Packetfront modem iedere keer een ander IP krijgen?
Omdat het zo niet werkt. :) De administratie is gelijk, maar de DHCP-servers wijken af. Er is een DHCP-server voor packetfront, en een *andere* DHCP-server voor niet-packetfront. De packetfront dhcpd kun je kennelijk niet vertellen dat hij je IP hard aan je connection moet knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:29:
[...]

Omdat het zo niet werkt. :) De administratie is gelijk, maar de DHCP-servers wijken af. Er is een DHCP-server voor packetfront, en een *andere* DHCP-server voor niet-packetfront. De packetfront dhcpd kun je kennelijk niet vertellen dat hij je IP hard aan je connection moet knopen.
Misschien moet je voortaan eerst even alle reacties lezen alvorens te reageren, dan had je onderstaande gelezen:
Goku33 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Ik heb nu al een packetfront en geen vast ip, echter heb ik al zeker een maand of 8 hetzelfde ip. Dus zo screwed zijn ze nog niet?
Dat het misschien technisch niet helemaal hetzelfde is geloof ik direct. Maar het ging mij er om dat fast-server uitspraken doet die hij niet kan onderbouwen en zoals Goku33 dus aangeeft valt het allemaal wel mee met het veranderen van het IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:25:
@Webcare [en/of anderen]

Beetje stomme vraag wellicht, maar kunnen jullie me duidelijk maken hoe ik het best mijn router voor kan bereiden op deze move.
Als ik deze alvast op dynamisch zet, gaat de overgang dan zonder problemen [Nijmegen Portaal 1ste of 2e batch]
++

[ Voor 1% gewijzigd door swima op 31-05-2012 15:40 . Reden: Misverstand uit de weg ruimen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de steun, hoop dat we antwoord krijgen.
Heb alleen ervaring met vast IP adres.

@Webcare als je het op kunnen brengen is dan een antwoord mogelijk

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:17:
Kan ik zonder opzegtermijn te opstappen?

Een vast ip adres is essentieel voor mijn email server.
Nee, er is na het jaarcontract een maand opzegtermijn. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ Pholie

Toen ik nog geen vast IP adres had heb ik op 1 dag 2 verschillende IP's gehad.. niet echt betrouwbaar dus.

Daarnaast bedoel ik screwed in het algemeen, aangezien er in packetfront gebieden veel meer problemen zijn welke ik ook omschreven heb.

@ webcare

Jullie veranderen iets ten nadele van de klant, waarom kunnen deze dan niet per direct opzeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare
Mijn werkgever doet een week over het aanpassen van het IP adres voor VPN, daardoor kan ik een week geen standby diensten draaien. Dat kost me zo'n 300 euro aan extra salaris wat ik niet krijg.
Bij het aangaan van het contract met XMS is mij niet verteld dat men zou stoppen met vaste IP adressen, ik heb dan ook direct een vast IP adres genomen voor 25 euro.
Waar kan ik de rekening naar toe sturen?
Of raden jullie mij aan om mijn rechtsbijstand in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:43:
[...]
Dank voor het intelligente antwoord; zat ik op te wachten.
OMG sorry DharmaSingh!!! Dit was zeer zeker niet zo bedoeld als jij het nu opvat :o :/
Ik zit met dezelfde vraag en wou dit op deze wijze kenbaar maken - wat stom van mij! 8)7

Mijn excuses hiervoor & ik hoop dat we alsnog een antwoord krijgen van WebCare ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:09:

@ webcare

Jullie veranderen iets ten nadele van de klant, waarom kunnen deze dan niet per direct opzeggen ?
Lijkt mij ook. Ik heb voor XMS gekozen vanwege het vaste ip-adres. Voorheen had ik een zakelijke adsl lijn mét vast ip. Dit was voor mij een voorwaarde en ik heb ook op m'n aanmeldformulier aangegeven dat ik een vast ip-adres moest hebben.

Nu XMS de voorwaarden wijzigt lijkt me het logisch dat ik daarmee het contract ontbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:09:
@ Pholie

Toen ik nog geen vast IP adres had heb ik op 1 dag 2 verschillende IP's gehad.. niet echt betrouwbaar dus.

Daarnaast bedoel ik screwed in het algemeen, aangezien er in packetfront gebieden veel meer problemen zijn welke ik ook omschreven heb.

@ webcare

Ok, maar wanneer was dit dan? Al een aardige tijd geleden of niet? Als ik het hier zo lees is dat namelijk niet iets van de laatste tijd.

Dat er een maand opzegtermijn is, is toch niet raar? Dat is bij alle contracten zo, ook bij nadelige wijzigingen. Heb vroeger ooit mijn Orange abonnement opgezegd wegens tariefsverhoging in het buitenland en dan had je ook een maand opzegtermijn.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:12:
@webcare
Mijn werkgever doet een week over het aanpassen van het IP adres voor VPN, daardoor kan ik een week geen standby diensten draaien. Dat kost me zo'n 300 euro aan extra salaris wat ik niet krijg.
Bij het aangaan van het contract met XMS is mij niet verteld dat men zou stoppen met vaste IP adressen, ik heb dan ook direct een vast IP adres genomen voor 25 euro.
Sorry hoor, maar als je op die toon gaat praten denk je toch niet ineens gelijk te krijgen? Snap je zelf echt niet dat als je je gelijk wilt krijgen dat je dat dan niet op een openbaar forum gaat krijgen. Ik zou zeggen pak de telefoon in plaats van hier met modder te gooien.

Daarnaast zoals al eerder aangegeven. Het IP zal niet zomaar wijzigen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Sorry hoor, maar als je op die toon gaat praten denk je toch niet ineens gelijk te krijgen? Snap je zelf echt niet dat als je je gelijk wilt krijgen dat je dat dan niet op een openbaar forum gaat krijgen. Ik zou zeggen pak de telefoon in plaats van hier met modder te gooien.

Daarnaast zoals al eerder aangegeven. Het IP zal niet zomaar wijzigen hoor.
De discussie vindt hier plaats, het lijkt me dat meerdere mensen iets aan het antwoord hebben (als dat komt).
Het IP zal zeer zeker wijzigen bij overgaan op de nieuwe administratie. Daarna wellicht niet zomaar, maar met de wijziging zeker.
Tevens is de kans op reactie hier het grootst, is gebleken. Mailen naar XMS heeft gewoonweg geen zin. En dingen die je aan de telefoon worden verteld zijn niet waardevol omdat men meestal geen idee heeft hoe het zit, laat staan dat afspraken bevestigd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@pholie

Dit was in december 2009 (daarna had ik een vast IP)

//

Als iets ten nadele van de klant veranderd dan is 30 dagen normaal inderdaad, ze zullen ook die 24,95 terug moeten betalen.

Maar wat zegt webcare:
Nee, er is na het jaarcontract een maand opzegtermijn. - Sophie
Dat klopt dus niet!

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 31-05-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swima schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:17:
[...]

OMG sorry DharmaSingh!!! Dit was zeer zeker niet zo bedoeld als jij het nu opvat :o :/
Ik zit met dezelfde vraag en wou dit op deze wijze kenbaar maken - wat stom van mij! 8)7

Mijn excuses hiervoor & ik hoop dat we alsnog een antwoord krijgen van WebCare ...
Snel antwoord bewerken, zo zie je maar hoe misverstanden ontstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:12:
@webcare
Lijkt me duidelijk. Uit de algemene voorwaarden:
Artikel 17 Aansprakelijkheid
17.1 XMS is, behoudens in geval van opzet of grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van de door haar geleverde diensten en/of enige tekortkoming bij de uitvoering van de overeenkomst of het schenden van enige andere verplichting jegens eindgebruiker.
17.2 XMS is, behoudens in geval van opzet of grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van het handelen, de diensten of het gebruik van zaken van door XMS ingeschakelde derden, de beschikbaarheid, snelheid en/of werking van het glasvezelnetwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Dat er een maand opzegtermijn is, is toch niet raar? Dat is bij alle contracten zo, ook bij nadelige wijzigingen. Heb vroeger ooit mijn Orange abonnement opgezegd wegens tariefsverhoging in het buitenland en dan had je ook een maand opzegtermijn.
[...]
Werkt toch niet overal zo; hieronder voorbeeld bij XMSnet zelf:

Beste abonnee,

Op 1 februari 2010 wijzigt XMS de tarieven van diverse abonnementen. Reden van deze wijziging is dat de kosten van de dienstverlening zijn gestegen. Eerder dit jaar hebben wij de prijzen voor nieuwe abonnees al verhoogd. Vanaf 1 februari 2010 voert XMS ook een tariefsverhoging voor bestaande XMS abonnementen door. Wat deze tariefswijziging exact voor u betekent vindt u hier.

Let op; omdat u het XMS abonnementsgeld een maand vooruit betaald, vindt u de gewijzigde tarieven eind januari op de factuur voor februari.
Wanneer u het niet eens bent met de tariefswijziging, kunt u tot 31 januari 2010 kosteloos uw contract bij XMS opzeggen. We stoppen uw abonnement dan per 1 februari 2010. Uw opzegging dient u schriftelijk kenbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:30:
@pholie

Dit was in december 2009 (daarna had ik een vast IP)

//

Als iets ten nadele van de klant veranderd dan is 30 dagen normaal inderdaad, ze zullen ook die 24,95 terug moeten betalen.

Maar wat zegt webcare:

[...]

Dat klopt dus niet!
Ik denk dat wanneer je dit telefonisch aangeeft dat je dan best onder je jaarcontract uit kan hoor met een opzegtermijn van een maand.

Je snapt zelf toch ook wel dat ze dat niet openbaar gaan maken?

Waarom vind je trouwens dat ze iedereen die 24,95 terug moeten betalen? Mensen hebben er toch al gebruik van gemaakt, dan gaan ze toch niet het volledige bedrag terug betalen?
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.